Wat dat betreft is het beter inderdaad dat hij geen Giro heeft gedaan.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Want Gesink heeft net als Contador de Giro gereden? Als je een bepaald rijden onder de loep wilt nemen, zou ik gaan voor Astana. Gevalletje verkeerde voedingssuplementen?
Daar heb je er een!quote:
Was altijd wel een groter talent dan van Garderen, tevens heeft ie nu een leeftijd om te piekenquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het beter inderdaad dat hij geen Giro heeft gedaan.
Maar van Garderen, Nibali eruit fietsen? Komop...
Toch blij voor die jongen hoor...
Geen idee, hoe de organisatie bij TLJ zit maar ik neem aan dat sponsors weinig zin hebben in een PR ramp zoals de Rabobankquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:27 schreef DecoAoreste het volgende:
Gesink was al eens bijna tweede in de Vuelta tot hij hard viel vlak voor de laatste bergetappe, dus we weten al 6 jaar dat hij het in zich heeft om zo goed bergop te rijden. Het komt er alleen vaak niet uit door pech.
Ik steek voor niemand mijn hand in het vuur, maar Gesink is (onder de klassementsmannen) een van de minder verdachte renners als je het mij vraagt.
De echte PR-ramp voor Rabobank was volgens mij toen ze de stekker uit die ploeg trokken. Daar waren mensen niet blij mee. Dat er een paar gasten aan de dope zaten zal ze niet veel klanten hebben gekost. Dat doen ze immers zelf (zal elke sponsor ooit zeggen, en bewijs maar eens het tegendeel).quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen idee, hoe de organisatie bij TLJ zit maar ik neem aan dat sponsors weinig zin hebben in een PR ramp zoals de Rabobank
Dit inderdaad, wilde ik ook net gaan posten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
De echte PR-ramp voor Rabobank was volgens mij toen ze de stekker uit die ploeg trokken. Daar waren mensen niet blij mee.
Het schip was al te ver gekeerd, maar goed kan me niet voorstellen dat de sponsors van TLJ erin stappen als ze geen zekerheden hebben dat het 'anders' gaatquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
De echte PR-ramp voor Rabobank was volgens mij toen ze de stekker uit die ploeg trokken. Daar waren mensen niet blij mee. Dat er een paar gasten aan de dope zaten zal ze niet veel klanten hebben gekost. Dat doen ze immers zelf (zal elke sponsor ooit zeggen, en bewijs maar eens het tegendeel).
intralipidquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Want Gesink heeft net als Contador de Giro gereden? Als je een bepaald rijden onder de loep wilt nemen, zou ik gaan voor Astana. Gevalletje verkeerde voedingssuplementen?
Ja natuurlijk. Als er een iemand onder bloedtransfusies en epo reed in 2004... En dan op water en brood sneller gaan?quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Col du Soudet
2015:15,7 km@7,4%---41:43---average speed 22.58 km/h(Chris Froome)-finish at Arette-Pierre St Martin, 1610m
2003:14,5 km@7,5%---39:56---average speed 21.79 km/h(Tyler Hamilton)
Bewijst dit iets?
Nee. Hamilton reed toen volgens mij al de hele dag in de aanval. Met een gebroken sleutelbeen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Col du Soudet
2015:15,7 km@7,4%---41:43---average speed 22.58 km/h(Chris Froome)-finish at Arette-Pierre St Martin, 1610m
Bewijst dit iets?
Sinds wanneer zoek je zelf iets op?quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Col du Soudet
Bewijst dit iets?
Bij LTJ hebben ze nu de doping van de schaatsers, dus dat komt helemaal goedquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:04 schreef Godshand het volgende:
Laten we het vooral niet over Gesink hebben. De man rijdt opeens Contador eruit? Die man moet wat hebben, als hij al sinds het weekend zo zelfverzekerd loopt te doen...
Maar ja, natuurlijk tegen het zere been van alle nationalisten hier
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:10 schreef Ericr het volgende:
Gesink 409watt/179 hartslagen gemiddeld op de beklimming. Ten Dam zit daar meer dan 50watt achter, de rest nog meer.
https://www.strava.com/segments/1624487?filter=overall
Laatste 1,5km ook nog zeer sterk, 447watt/184hartslagen gemiddeld.
https://www.strava.com/segments/4433025?filter=overall
Da's best hoog.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
5,8-5,9 als Gesink dat kan vasthouden doe je mee voor plek 3.
Zou een beetje stom zijn, want iedereen wist wel dat gisteren de eerste rit was waar het om ging. Daarnaast is de rustdag ideaal daarvoor.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:47 schreef GotenSSJ het volgende:
Nu leek het een beetje op team SKY dat al een zakje had gekregen en 98% van de andere rijders nog niet.![]()
Uiteraard, deed me enkel aan die rit denken. Zo stom zullen de andere ploegen niet zijn, als het om een zak bloed zou gaan. Maar het zou mij helemaal niets verbazen als SKY iets heeft ontdekt wat andere niet gebruiken, of niet in Frankrijk durven te gebruiken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou een beetje stom zijn, want iedereen wist wel dat gisteren de eerste rit was waar het om ging. Daarnaast is de rustdag ideaal daarvoor.
Zou ook andere doping kunnen zijn hoor..quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:53 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Uiteraard, deed me enkel aan die rit denken. Zo stom zullen de andere ploegen niet zijn, als het om een zak bloed zou gaan. Maar het zou mij helemaal niets verbazen als SKY iets heeft ontdekt wat andere niet gebruiken, of niet in Frankrijk durven te gebruiken.
Gezien Astana in de giro ook vloog.
Je kunt dat motortje ook gebruiken om het verschil te vergroten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:14 schreef Godshand het volgende:
[..]Of toch mechanische doping (maar dan zou er vaker gedemarreerd moeten worden, tot de batterij van het motortje op is)...
Ja dus?quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt dat motortje ook gebruiken om het verschil te vergroten.
Niet als Froome zonder motor even hard rijdt als jou.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:48 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja dus?
Als het motortje leeg is, en de andere renners hebben nog energie over, zou je dan naar Froome toe moeten kunnen rijden...
Tsja, de vraag blijft dan of dat zo isquote:Op woensdag 15 juli 2015 09:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet als Froome zonder motor even hard rijdt als jou.
Als je denkt dat froome een soort pannekoek eerste klasse is die dankzij z'n motor zo hard rijd sla je de plank finaal mis. Hij kan sowieso goed rijden, misschien dat hij een motor gebruikt (al lijkt mij dat niet), maar dan nog moet je van goede huize komen om zo te fietsen als hij kan.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:58 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tsja, de vraag blijft dan of dat zo is
Ja nu helemaal met dat gedoe over die hack in de computers van sky, zeggen dat er data in de wereld kan worden gegooid die verkeerd kan worden geļnterpreteerdquote:Op woensdag 15 juli 2015 09:41 schreef Tommeke het volgende:
Goeie post van ericr over Thomas.
Daarnaast lopen ze bij Sky alweer allemaal verklaringen waarom Froome zo goed is in de wereld te gooien. Doet me denken aan Armstrong...
Overigens, Hincapie die toen in 2005 foto de koninginnerit won
Er heeft niemand voordeel bij als Kuifje gepakt wordt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:24 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Ja nu helemaal met dat gedoe over die hack in de computers van sky, zeggen dat er data in de wereld kan worden gegooid die verkeerd kan worden geļnterpreteerd![]()
Ach bij lance duurde het ook een tijdje tot het officieel was.
Nou, de eerste jaren van zijn profcarričre was Froome idd een pannenkoek eerste klas. Da's nou het probleem bij zijn ontwikkeling.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je denkt dat froome een soort pannekoek eerste klasse is die dankzij z'n motor zo hard rijd sla je de plank finaal mis. Hij kan sowieso goed rijden, misschien dat hij een motor gebruikt (al lijkt mij dat niet), maar dan nog moet je van goede huize komen om zo te fietsen als hij kan.
En dat terwijl de renners van Lotto-Jumbo het gewoon zelf op strava zetten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:24 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Ja nu helemaal met dat gedoe over die hack in de computers van sky, zeggen dat er data in de wereld kan worden gegooid die verkeerd kan worden geļnterpreteerd![]()
Ach bij lance duurde het ook een tijdje tot het officieel was.
Denken dat de doping niet voor loopt op de anti-dopingautoriteiten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:47 schreef de_boswachter het volgende:
Denken dat men nog gebruikt anno 2015 met deze strenge controles.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De controles lopen altijd achter, zeker in de Peptide Era.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:47 schreef de_boswachter het volgende:
Denken dat men nog gebruikt anno 2015 met deze strenge controles.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vandaar ook mijn vrij simpele gedachte over doping in sport: Hoe meer geld er in een willekeurige sport omgaat, hoe groter de kans is dat er veel aan de doping zitten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:45 schreef SportmanNR1 het volgende:
Laten we gewoon eerlijk zijn: er wordt sinds het begin van het competitief wielrennen valsgespeeld. Waar ze eerst gewoon stiekem afkortingen namen om de tegenstanders voor te zijn, werd dat later omgezet naar prestatiebevorderende middelen. Het is uiterst naļef om te denken dat in de voorgaande 60(+) jaar door vrijwel iedere (top?)wielrenner doping werd gebruikt en dit nu - juist nu - niet meer het geval is. De prestaties waren vroeger nog vooral voor de eer, tegenwoordig is eer nog altijd belangrijk, maar speelt ook het financiėle aspect steeds meer mee. Teams zijn gebaat bij overwinningen en zullen er alles aan doen dit te bewerkstelligen. Dat wil zeggen dat ze de grenzen opzoeken en er ook overheen gaan. Er is altijd wel iemand die zegt ik gok het erop en als die dan wint en niet gepakt wordt, dan volgen al snel anderen.
je glas is zeker ook altijd half leegquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:48 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Denken dat de doping niet voor loopt op de anti-dopingautoriteiten.
Nee hoor, ik ben gewoon realistisch. Ik geniet enorm van het professionele wielrennen, maar heb niet de illusie dat het wielrennen schoon is. Dat is gewoon erg naļef om te denken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:03 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
je glas is zeker ook altijd half leeg
Zuurpruim.
Hij zit je te dollen maar prima postings baasquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:04 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon realistisch. Ik geniet enorm van het professionele wielrennen, maar heb niet de illusie dat het wielrennen schoon is. Dat is gewoon erg naļef om te denken.
Dat ze de stekker eruit trokken was begrijpelijk. Ik neem ze dat niet kwalijk.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
De echte PR-ramp voor Rabobank was volgens mij toen ze de stekker uit die ploeg trokken. Daar waren mensen niet blij mee. Dat er een paar gasten aan de dope zaten zal ze niet veel klanten hebben gekost. Dat doen ze immers zelf (zal elke sponsor ooit zeggen, en bewijs maar eens het tegendeel).
heel even 800w+ en dan een hartslag van 156 is vreemd ja. Maar volgens Froome ligt z'n max bij 169.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:36 schreef baggerbaas het volgende:
Nieuw Vroem Vroem filmpje uit de Vuelta van vorig jaar. Die lage hartslag is echt apart.
via http://www.chronoswatts.com/news/80/SkyLeaks2
169? Dat is voor een topsporter van zijn leeftijd echt bezopen laag. Hij is geen 60.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]
heel even 800w+ en dan een hartslag van 156 is vreemd ja. Maar volgens Froome ligt z'n max bij 169.
Ook als er geen geld in omgaat, wordt er gebruikt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn vrij simpele gedachte over doping in sport: Hoe meer geld er in een willekeurige sport omgaat, hoe groter de kans is dat er veel aan de doping zitten.
Een product dat niet te koop is...quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:53 schreef Happel het volgende:
De reden dat Sky oppermachtig is: https://hansvdw1.wordpres(...)rgen-van-9-mei-2015/
Weinig met doping te maken.
Uiteraard, maar ik denk dat er méér gebruikt wordt als er meer geld omgaat in een sport (of in elk geval dat er op een "hoger niveau" gebruikt wordt).quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook als er geen geld in omgaat, wordt er gebruikt.
Op zich ben ik het wel met je eens, maar dan zal het volgens mij (bij de profsporten) vooral om de hoeveelheden gaan. Ik denk dat bij vrijwel alle profsporten het overgrote deel aan de doping zit.quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik denk dat er méér gebruikt wordt als er meer geld omgaat in een sport (of in elk geval dat er op een "hoger niveau" gebruikt wordt).
gewoon dopingquote:Op woensdag 15 juli 2015 12:53 schreef Happel het volgende:
De reden dat Sky oppermachtig is: https://hansvdw1.wordpres(...)rgen-van-9-mei-2015/
Weinig met doping te maken.
Is verboden toch door de organisatie? Nu slapen de ploegleiders daar toch?quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:37 schreef kaasplankje het volgende:
waarom moeten anders die renners van sky in de mobilhome slapen? dat is gewoon een mobiel drugslab
ja ze moeten nu weer werken met de ouderwetse kleerhanger tussen de gordijnen voor de bloedzakkenquote:Op woensdag 15 juli 2015 13:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Is verboden toch door de organisatie? Nu slapen de ploegleiders daar toch?
Herstel en spierkracht doping, maar die zijn niet allemaal verbodenquote:Op woensdag 15 juli 2015 13:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op zich ben ik het wel met je eens, maar dan zal het volgens mij (bij de profsporten) vooral om de hoeveelheden gaan. Ik denk dat bij vrijwel alle profsporten het overgrote deel aan de doping zit.
Is al gepost iets boven je.quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:45 schreef THEFXR het volgende:
Sky leaks
https://www.facebook.com/ektor.berlioz/posts/10206267540634638
Wat schiet je ermee op met out of competition controles?quote:
quote:Quote from: Laurent Bruwier
Dear Chris,
I must admit that your demonstration of the Pyrennean slopes has me lost for words. I know that, just like me, you love cycling and you don't want your sport to suffer another disaster so soon after it has dealt with Armstrong.
Today though, you need to realise that neither you nor your friends Porte and Thomas have served the interests of cycling in destroying the competition like that. Let's say instead that you've stoked the embers of doubt which were starting to go out little by little.
I understand what the Tour means for you and your employer. I can imagine the sacrifices you've all made to get there. I know that no detail is left to chance at Team Sky. Everything is checked, analysed and tested with unmatched professionalism.
Doubtless you'll tell me that these days, it's never simple to win the Tour or put on the yellow jersey without a wave of suspicion, justified or not. Nibali would agree. It was the same story with him last year, when he was dominating the likes of Pinot, Péraud or Bardet. And with all the respect I have for them, we're not talking about the most recent winners of the Vuelta, Giro and Tour, if you will.
Let's come back to the point of my letter and the difficulty I mentioned, which I share with other colleagues. How can we justify it today that you, Chris Froome, have become in the eyes of part of the public, a monster of the Tour like other bad examples that came before you?
How do we justify at the same time that Nibali is but a shadow of his former self, that Contador who beat you at the Vuelta is reduced to the status of an also-ran, that the climber Quintana must fade in the mountains like Tony Martin did at the Mont Saint Michel TT in 2013, like the French heros of 2014 sink without trace ... and that finally the only ones who really show their stuff are Richie Porte and Geraint Thomas, your two teammates?
So you'll tell me, what right have we to doubt your performances? None at all. Why should we forbid you from winning the Tour de France? Nothing would justify such behaviour. Every champion has the right to taste the happiness of success, so long as it's within the rules.
I sincerely hope that's the case. I tell you again, I love cycling... Your sport is recovering just now and I fear that another scandal would be fatal to it. You can go ahead and make your mark on history, but be sure that it isn't the sort that stains.
Laurent Bruwier
Hoezo?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:03 schreef kanovinnie het volgende:
Your sport is recovering just now and I fear that another scandal would be fatal to it.
Wat een jankbal.
Alsof Froome die dopoing gebruikt zou hebben wielrennen de nek omdraaitquote:
Het is mening en hij heeft wel gewoon gelijk. Einde van de sport als er een nieuwe Lancegate komtquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:03 schreef kanovinnie het volgende:
Your sport is recovering just now and I fear that another scandal would be fatal to it.
Wat een jankbal.
Waarom zou hij gelijk hebben?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is mening en hij heeft wel gewoon gelijk. Einde van de sport als er een nieuwe Lancegate komt
Profsport heeft ie het over. Genoeg aanbod van wannabe vetzakken op een wielrenfietsquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou hij gelijk hebben?
Ik zal er geen meter minder om fietsen en met mij nog honderd miljoen andere.
Ik las zelfs 168. En een longinhoud van meer dan 8 liter schijnbaar.quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
169? Dat is voor een topsporter van zijn leeftijd echt bezopen laag. Hij is geen 60.
Denk je dat er geen profs meer overblijven daarna?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Profsport heeft ie het over. Genoeg aanbod van wannabe vetzakken op een wielrenfiets
Ik denk dat dat er behoorlijk in gaat hakken ja. Het wielrennen heeft behoorlijk geleden onder de decenia van Pantani/Ulrich/Armstrong. Het lijkt nu iets geloofwaardiger, dus de interesse in wielrennen is weer terug.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alsof Froome die dopoing gebruikt zou hebben wielrennen de nek omdraait
Heb ik dan ook nergens gezegd, maar blijkbaar voel je eigen aangesproken maar goed het aantal legitieme sponsoren uit de grote wielerlanden houdt niet bepaald over. Als er een Froome gate komt hou je alleen maar wild west sponsors overquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Denk je dat er geen profs meer overblijven daarna?
En ik been geen wannabe vetzak hoor. Verder zoek je het maar uit met je getrol
Ja maar wie is het nu en waarom zou je hem serieus moeten nemen?quote:
Daar twijfel ik niet aan. Maargoed, paolini word positief op coke getest en daar hoor je nu niets meer over. En die nare bijsmaak hebben mensen al bij wielrennen als ik de reacties onder een willekeurig nieuwsbericht lees.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er behoorlijk in gaat hakken ja. Het wielrennen heeft behoorlijk geleden onder de decenia van Pantani/Ulrich/Armstrong. Het lijkt nu iets geloofwaardiger, dus de interesse in wielrennen is weer terug.
Opnieuw een spraakmakend dopinggeval zal wielrennen een behoorlijke opdoffer geven denk ik ja. Een nekslag is een groot woord, wielrennen zal tenslotte voorlopig uberhaupt een nare smaak bij veel mensen in de mond geven.
Indurain deja vu #mutantquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik las zelfs 168. En een longinhoud van meer dan 8 liter schijnbaar.
Denk niet dat de meeste tourvolgers een lijntje coke gelijk stellen met pak hem beet een bloed transfusiequote:Op woensdag 15 juli 2015 15:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet aan. Maargoed, paolini word positief op coke getest en daar hoor je nu niets meer over. En die nare bijsmaak hebben mensen al bij wielrennen als ik de reacties onder een willekeurig nieuwsbericht lees.
ze testen gewoon clean, dus niks aan het handjequote:Op woensdag 15 juli 2015 15:38 schreef DecoAoreste het volgende:
Even een vraagje, ik volg wielrennen altijd wel maar heb niet zoveel verstand van doping enzo.
Dat met die ketonen/deltaG, is dat eigenlijk legaal? Zo ja, waarom gebruikt niet iedereen dat, als het Sky zo omhoog doet vliegen? Is dat puur een kwestie van geld of beschikbaarheid? Zo nee, waarom wordt Sky er dan niet uitgegooid, als het zo'n publiek geheim is dat ze aan de ketonen zitten?
Ik weet niet of het wielrennen er zoveel onder geleden heeft. Er zijn sponsors afgehaakt, maar er zijn ook weer nieuwe ploegen opgestaan. De TdF is niet een jaar uitgesteld geweest of zo, het circus is gewoon blijven doorgaan als ik er nu op terugkijk. Het was enkel minder leuk om voor de camera je zegje te doen omdat je extra moest opletten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er behoorlijk in gaat hakken ja. Het wielrennen heeft behoorlijk geleden onder de decenia van Pantani/Ulrich/Armstrong. Het lijkt nu iets geloofwaardiger, dus de interesse in wielrennen is weer terug.
Opnieuw een spraakmakend dopinggeval zal wielrennen een behoorlijke opdoffer geven denk ik ja. Een nekslag is een groot woord, wielrennen zal tenslotte voorlopig uberhaupt een nare smaak bij veel mensen in de mond geven.
Voorlopig stond het nog niet op de dopinglijst dacht ik. Ik denk dat lange termijn gevolgen ook nog niet gekend zijn. Sky is in dit geval blijkbaar een early adopter die blijkbaar voor de anderen toegang had tot het betreffende drankje. Volgens Vandewege (Belgische sportjournalist) is het niet gewoon te koop en werd het gemaakt door een professor van de Universiteit van Oxford, erg beperkte beschikbaarheid met een prijskaartje van 2.700 euro per liter.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:38 schreef DecoAoreste het volgende:
Even een vraagje, ik volg wielrennen altijd wel maar heb niet zoveel verstand van doping enzo.
Dat met die ketonen/deltaG, is dat eigenlijk legaal? Zo ja, waarom gebruikt niet iedereen dat, als het Sky zo omhoog doet vliegen? Is dat puur een kwestie van geld of beschikbaarheid? Zo nee, waarom wordt Sky er dan niet uitgegooid, als het zo'n publiek geheim is dat ze aan de ketonen zitten?
Ik weet niet precies hoe het zit qua regelementen maar mogelijk dat dit zo nieuw is dat de UCI het nog niet op de dopinglijst heeft staan. Mocht het wel op de dopinglijst staan dan zou het ook maar zo weer kunnen dat het nog niet opspoorbaar is. Verder lijkt me het ook een kwestie van geld en beschikbaarheid als ik dat zo lees.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:38 schreef DecoAoreste het volgende:
Het wordt, tot nu toe, niet als doping gezien en staat ook niet op de lijst.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het zit qua regelementen maar mogelijk dat dit zo nieuw is dat de UCI het nog niet op de dopinglijst heeft staan. Mocht het wel op de dopinglijst staan dan zou het ook maar zo weer kunnen dat het nog niet opspoorbaar is. Verder lijkt me het ook een kwestie van geld en beschikbaarheid als ik dat zo lees.
Wegens gebrek aan nachtrust of omdat ze dan geen doping meer kunnen gebruiken?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef wimderon het volgende:
Ik blijf me overigens afvragen of de nachtelijke testen een oorzaak zouden kunnen zijn van het falen van allerlei grote namen.
Microdoses.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wegens gebrek aan nachtrust of omdat ze dan geen doping meer kunnen gebruiken?
Ik geloof niet dat doping een dusdanig groot verschil maakt dat je opeens de tour wel of niet uitrijd. Een goede nacht slaap lijkt me beter dan EPOquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wegens gebrek aan nachtrust of omdat ze dan geen doping meer kunnen gebruiken?
Bedankt voor de antwoorden btw.Het zou een hoop verklaren, legale doping waar alleen Sky aan kan komen.
In de jaren 90 moesten sommigen toch 's nachts opstaan omdat ze een risico op hartstilstand hadden als ze te lang stil bleven liggen. Of heb ik dat verkeerd gehoord?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat doping een dusdanig groot verschil maakt dat je opeens de tour wel of niet uitrijd. Een goede nacht slaap lijkt me beter dan EPO
Waren Peraud en Pinot niet 2 renners die 's nachts getest werden? Volgens de UCI zouden ze vooral renners uitkiezen die speciale aandacht verdienen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef wimderon het volgende:
Ik blijf me overigens afvragen of de nachtelijke testen een oorzaak zouden kunnen zijn van het falen van allerlei grote namen.
Dat soort verhalen heb ik ook wel eens gehoord, maar wat heeft dat er verder mee te maken?quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
In de jaren 90 moesten sommigen toch 's nachts opstaan omdat ze een risico op hartstilstand hadden als ze te lang stil bleven liggen. Of heb ik dat verkeerd gehoord?
Nou, dat ze hun nachtrust onderbraken om toch aan de EPO te kunnen zitten (samen met een lage hartslag werd dit blijkbaar vrij gevaarlijk).quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat soort verhalen heb ik ook wel eens gehoord, maar wat heeft dat er verder mee te maken?
en waarop baseren ze die speciale aandacht?quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Waren Peraud en Pinot niet 2 renners die 's nachts getest werden? Volgens de UCI zouden ze vooral renners uitkiezen die speciale aandacht verdienen.
2e en 3e plaats vorig jaar in de tour.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en waarop baseren ze die speciale aandacht?
Misschien ziet hun bloedpaspoort er uit als een achtbaan, maar kunnen ze er door Kreuzinger niet zo veel mee dus proberen ze nu een heterdaadje.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en waarop baseren ze die speciale aandacht?
Je hebt het nieuws gemist van die franse TV-zender die een paar amateur-sporters van microdosis EPO voorzagen? Die liepen echt minuten van hun tijden af. Wel of geen EPO maakt echt een enorm verschil, overigens is het 't meest effectief in de trainingsperiode, maar als ze dan gebruikt hebben, zijn ze weliswaar niet positief in de Tour, maar wel net zo fout.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat doping een dusdanig groot verschil maakt dat je opeens de tour wel of niet uitrijd. Een goede nacht slaap lijkt me beter dan EPO
Ik dacht altijd dat dat een soort overdreven fabeltje was.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
In de jaren 90 moesten sommigen toch 's nachts opstaan omdat ze een risico op hartstilstand hadden als ze te lang stil bleven liggen. Of heb ik dat verkeerd gehoord?
Volgens mij had dat met de dikte van hun bloed te maken en is het echt geen fabel, overigens denk ik dat de jaren 60 nog extremer was, men slikte toen letterlijk paarden medicijnen. Of wat te denken van combos van alcohol en amfetaminen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Je hoeft op topniveau natuurlijk geen 10 procent harder te rijden als je concurrent, een half procent is natuurlijk al een enorm verschil al hoewel ik denk dat het in het EPO tijdperk wel ging om volle procenten, Lance kon vroeger niet eens tegen een brug op rijden.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het kwam voorbij in de Pantani docu. Door de hoge hematocrietwaarde wordt het bloed zo dik als stroop, gecombineerd met hele lage rusthartslag resulteerde dat in een aantal renners die het loodje legde tijden hun slaap. Ze gingen daarom slapen met een hartslagmeter welke een alarm liet afgaan als deze onder een bepaalde waarde kwam. De renner moest dan 's nachts even stukje op de trainer zitten om de hartslag weer wat omhoog te brengen en veilig verder te kunnen slapen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat dat een soort overdreven fabeltje was.
can confirm, ook in het boek van Tyler Hamilton te lezen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:39 schreef ratatat het volgende:
[..]
Het kwam voorbij in de Pantani docu. Door de hoge hematocrietwaarde wordt het bloed zo dik als stroop, gecombineerd met hele lage rusthartslag resulteerde dat in een aantal renners die het loodje legde tijden hun slaap. Ze gingen daarom slapen met een hartslagmeter welke een alarm liet afgaan als deze onder een bepaalde waarde kwam. De renner moest dan 's nachts even stukje op de trainer zitten om de hartslag weer wat omhoog te brengen en veilig verder te kunnen slapen.
Nachtelijke testen mochten toch uiteindelijk niet? Al zal de voorbereiding met de dreiging er van misschien wel anders geweest zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef wimderon het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |