Dat lijkt mij nochtans de ideale chaos waarin je daar net wél mee wegkomt. Niet ?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lijkt me vrij risicovol om op te gokken bij een etappewinnaar, waar meteen hordes journalisten, allerlei mensen van de organisatie en een chaperon op af komen. Maar je moet niets uitsluiten
Toen werden fietsen feitelijk daar nog niet op gecontroleerd. Eventueel bij een gewichtscontrole zou zoiets aan het licht kunnen gekomen hebben. Maar een daadwerkelijke controle daarop is er zelfs maar sinds dit jaar eigenlijk ...quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je moet ook wel gek zijn om een motortje te gebruiken in een race waarvan je weet dat fietsen (ook toen al) gecontroleerd worden.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 02:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Toen werden fietsen feitelijk daar nog niet op gecontroleerd. Eventueel bij een gewichtscontrole zou zoiets aan het licht kunnen gekomen hebben. Maar een daadwerkelijke controle daarop is er zelfs maar sinds dit jaar eigenlijk ...
quote:UCI check Tour de France bikes for hidden motors and illegal kit
Commissaires test bikes for weight and electrical assistance in the Alps
The UCI have been inspecting 2013 Tour de France bikes for hidden engines as well as doing checks for minimum weight requirements and any frames not approved by the international federation.
The organisation confirmed to BikeRadar that they have been sweeping bikes for electrical assistance (Fabian Cancellara was accused of using a motor when he won Paris-Roubaix and the Tour of Flanders in 2010). Chris Froome’s Pinarello Bolide was one of the bikes checked after the mountain time trial on stage 17 to Chorges.
Matthieu Mottet, technical co-ordinator at the UCI, said testing involves removing seatposts and inserting a small camera in the down tube. For frames with integrated seatposts, the crank is removed and the camera inserted.
At team hotels, officials have also been 3D-scanning race frames to ensure the bikes are matched the geometries of those carrying the federation’s approval sticker. The UCI said 10 daily bike checks have been carried out each day. A mechanic at Argos-Shimano, Alex Ritze, said the last time he could recall a 3D scanning procedure was during the 2012 season.
On Thursday’s stage to Alpe d’Huez, two of Alberto Contador’s (Saxo-Tinkoff Bank) bikes – he swapped to a spare before the last climb – were checked for compliance with the 6.8kg minimum weight limit.
One source told BikeRadar there was confusion at the top of Alpe d’Huez because the the UCI official charged with weighing the bikes didn’t know where the weigh station was.
“The person who had to take his bike had no clue where the bike had to be checked,” said the source. “When he [Contador] asked where he was to go, the commissaire said, ‘I don’t know.’”
Garmin-Sharp team manager Jonathan Vaughters also questioned the effectiveness of the UCI’s surprise weight check. “Fairly odd thing that they announced 'unannounced' bike control around 30 kms to go today,” he said on social media.
Wat de fuck, van 20 km/h ineens naar 32 km/hquote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:49 schreef THEFXR het volgende:
twitter acc is ook verwijderd, nu is het wachten op backups van het filmpje.
data is er nog wel.
[ afbeelding ]
welkom bij de Tourquote:Op dinsdag 14 juli 2015 05:14 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wat de fuck, van 20 km/h ineens naar 32 km/hOp een berg
De Ventoux
Hartslag van 156 bpm naar 161 bpmquote:
over 5 jaar zal Froome vast wel bekennenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 05:16 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hartslag van 156 bpm naar 161 bpmJezus man, mijn hartslag gaat bij wijze van al meer omhoog als ik de trap 3x op en neer loop
De Armstrong-reflex.quote:De teambaas gaat ervan uit dat de hackers op een of andere manier willen aantonen dat Froome doping gebruikt. "Het is moreel niet te verdedigen."
Computer says: 'Yes'.quote:
Onder andere ja.quote:
Ben benieuwd hoe ongeloofwaardig vandaag wordt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb toen de resterende etappes niet meer gekeken omdat ik zat was van die ongeloofwaardige beklimmingen.
Hoe jij er tegenaan kijkt geeft al aan dat voor de meesten die waarden inzichtelijk maken weinig zin heeft. Brailsford maakt zich er wat makkelijk vanaf met zijn 'context' maar voor een gedeelte heeft hij wel gelijk natuurlijk. Die waarden moet je in de juiste context zetten. Een wattage zonder rekening te houden met andere factoren zoals wind, luchtweerstand, gewicht, lengte, weer, hellingsgraad etc heeft weinig zin.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoe meer pk per kg, hoe harder je omhoog fietst...veel lastiger is het niet...het is geen rocket science. Dat soort gegevens is zelfs voor mevrouw van Zetten uit Tiel interessant.
Ik ook!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ongeloofwaardig vandaag wordt.
Froome vergelijken met een foebelspelletje.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ook!
Andere kant, ik vertrouw de mannen die achter Froome eindigen niet veel meer dan meneer Froome himself.
Bij Froome moet ik elke keer denken aan mijn tijd dat ik Football manager speelde. Ik was natuurlijk een geniale coach, had supertalenten die ik opleidde en trainde tot volwaardige beesten maar ik maakte het zelfs zo bont dat ik ook wel eens ging cheatenIk gebruike dan een programma om spelers beter te maken dan ze waren, vooral spelers in mijn team. Toen volgde ik nog echt voetbal en ik had altijd wel een paar nerds die ik ontzettend koel vond, die spelers daar krikte ik de cijfers maar wat graag op.
En dan kwam ik na een paar uur spelen tot de conclusie dat het helemaal niet leuk was om een paar totale Goden toe te voegen in het spel. Het werd totaal onrealistisch en het was helemaal niet leuk dat speler genaamd Opgebaarde die begon in het tweede van FD Den Bosch de beste ter wereld werd die elke wedstrijd een hattrick scoorde. De fun was helemaal weg dat die Opgebaarde in zijn eentje een FC Barcelona, Real Madrid of een Man UTD dolde, zeker omdat daar ook spelers speelde die ik handmatig beter had gemaakt.
Als ik Froome iedereen zie dollen op een berg, dan moet ik denken aan die Opgebaarde uit mijn football manager periode.
En nu kan ik er niks meer aan doen, ik ben een simpele wielrenvolgendefanaat en als het toch al niet meer geloofwaardig is, laat het dan maar totaal ongeloofwaardig zijn.
Hup Froome, zet Quintana en Contador die het produm complementeren op de Champs Elyssee maar op minimaal een half uur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |