ratatat | dinsdag 16 juni 2015 @ 00:34 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Kijk, zó moet het! ![]() Eerstvolgende meet: * 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni * 200km Vennbahn op zondag 20 september * zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk Wij doen aan Strava Hier vind je onze kilometerstanden Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
[ Bericht 0% gewijzigd door ratatat op 16-06-2015 12:27:55 ] | |
Bram_van_Loon | dinsdag 16 juni 2015 @ 00:57 |
10-12 uur, afhankelijk van de instellingen. De hardware die er in zit kan je in detail zien, daar lijkt niets mis mee te zijn. De ervaringen van mensen zijn positief, al weet je natuurlijk pas na jaren gebruik of dat het wel of niet lang goed blijft werken. https://www.fiets-navigat(...)si-one-2-gps-europa/ https://www.fiets-navigat(...)-pro-pulse-voor-179/ Processor: SiRF Atlas V (664 MHz) Besturingssyteem: Microsoft Windows CE .Net 6.0 Core Niet reflecterend sherm, groote: 8,8 cm (3,5″ inch) Scherm resolutie: 480×800 pixels Geheugen: 128 MB DDR2-RAM / 4 GB flash Uitbreidbaar geheugen middles microSD (tot 32GB) Ingebouwde en oplaadbare accu (li-polymer) Capaciteit van de accu: 2.300mAh Accuduur: 10-12 uur (afhankelijk van de display verlichting) Spatwaterdicht volgens IPX5 norm Op het oog hetzelfde verhaal als dat een Lenovo laptop nagenoeg dezelfde hardware bevat als een HP-laptop of een iPhone nagenoeg dezelfde hardware bevat als een Android. Daar gelden volgens mij wat andere wetten voor dan bij analoge schakelingen (voeding, versterker...) waarbij je gemakkelijk kan bezuinigen op de kwaliteit van de onderdelen zonder dat de klant dat in eerste instantie merkt. Een groot prijsverschil trouwens als je die nieuw koopt: 21 Euro. ![]() http://www.fietscomputers(...)oduct_specifications https://www.fiets-navigat(...)-kaarten-europa-osm/ | |
dop | dinsdag 16 juni 2015 @ 07:40 |
10 tot 12 uur is weinig , en zoals ik zij een veredelde Pda gezien het windows CE draaid. teasi is ook niet waterdicht, en is traag. het ontstijgt een smartphone op je stuur niet of nauwelijks. vergelijk lenovo gaat in het geheel niet op , bryton garmin polar en Sigma. die gebruiken dedicated systemen . Als je begint over Gps systemen van vroeger die eigenlijk niet lekker werkte , dan verbaasd het me dat je nu komt met een ouderwets stukje hardware, en dan denkt dat dit wel modern is. [ Bericht 3% gewijzigd door dop op 16-06-2015 07:53:22 ] | |
iScream. | dinsdag 16 juni 2015 @ 07:53 |
Ik heb ook een Teasi One gehad, welgeteld 1 dag lang, toen had ik 't wel gehad met dat ding. Gebruik nu altijd een Bryton Rider 40 (was 95 euro inclusief hartslagmeter), niet de allerbeste, maar prima ding voor die prijs! | |
dop | dinsdag 16 juni 2015 @ 08:14 |
dubbel topic trouwens Foei Ratatat ![]() SPT / Recreatief wielrennen #531 niet voor triathleute | |
iScream. | dinsdag 16 juni 2015 @ 08:57 |
Foei quinoa zul je bedoelen, die was 13 minuten later dan Ratatat ![]() | |
dop | dinsdag 16 juni 2015 @ 09:50 |
het was nog vroeg ![]() | |
Tommeke | dinsdag 16 juni 2015 @ 09:53 |
Mooi werk! ![]() | |
Andyy | dinsdag 16 juni 2015 @ 10:48 |
Langere pen en slammen die stem. Anders krijgt hij niet de soignee punten hier | |
Andyy | dinsdag 16 juni 2015 @ 10:48 |
En wordt hij de bosjes in geduwd bij meets. | |
Flipmoehoe | dinsdag 16 juni 2015 @ 10:51 |
hoeveel minpunten krijg je dan als je je helm op je achterhoofd hebt zitten? ![]() | |
Fretwork | dinsdag 16 juni 2015 @ 12:03 |
![]()
![]() ![]() | |
dop | dinsdag 16 juni 2015 @ 12:59 |
dan word je er in de finale gruwelijk hard af gefietst en kom je als laatste bij het bier en lekkers ![]() | |
Flipmoehoe | dinsdag 16 juni 2015 @ 13:02 |
iemand moet het laatste zijn ![]() ![]() | |
dop | dinsdag 16 juni 2015 @ 13:18 |
als je helm goed zit krijg je soms een zetje zodat je de aansluiting kan houden ![]() | |
very | dinsdag 16 juni 2015 @ 14:17 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 16 juni 2015 @ 14:30 |
Was dat het probleem ![]() | |
Andyy | dinsdag 16 juni 2015 @ 14:58 |
Jongens, ik rij jullie nu zoek hoor (in m'n dromen ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 16 juni 2015 @ 15:14 |
Zijn de oude uitslagen van de ronde van nederland eigenlijk ergens te bekijken? | |
muzas | dinsdag 16 juni 2015 @ 15:31 |
KANO DOE ES WAT aan die twee topics... mn autisme trekt dit niet. | |
RealBizkit666 | dinsdag 16 juni 2015 @ 15:39 |
Is dat na 'is', de nieuwe versie van 'eens'? Dat trekt mijn autisme namelijk weer niet dan. ![]() | |
quinoahipster | dinsdag 16 juni 2015 @ 15:46 |
Foei ratatat want hij had niet de knop voor een volgend deel in de reeks gebruikt ![]() | |
very | dinsdag 16 juni 2015 @ 16:08 |
Es > is | |
#ANONIEM | dinsdag 16 juni 2015 @ 16:37 |
Nee, da's de oorspronkelijke variant. | |
foetre | dinsdag 16 juni 2015 @ 18:00 |
Ook maar even de strava app geïnstalleerd en gelijk een tochtje gemaakt.Erg leuk die segment overzichten. | |
muzas | dinsdag 16 juni 2015 @ 18:06 |
Ik ben de meest geniale mechanieker OOIT Vanmorgen merkte ik het al, en vanmiddag was ie nog erger; ONWIJS harde kraak/tik bij het trappen., Zat echt ergens in mn trapas of bladboutjes of zo.. Telkens op de zelfde plek, of ik nou hard trapte of zachtjes, of ik nou de een of de andere poot had ujitgeklikt (dus geen pedaal) Paar kker gestopt om te checken, want het was echt hard.... Toen heb ik maar bedacht om die fiets over alle stuiter- klinker- en kutwegen te sleuren die ik in de buurt ken... Kraak is weg..... ![]() ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 16 juni 2015 @ 18:07 |
Daarom rijden ze parijs roubaix eerst en dan pas de tour, dan zijn de kraakjes weg. | |
kaasplankje | dinsdag 16 juni 2015 @ 18:28 |
goedzo, je moet het vrouwtje eerst eens goed over de knie leggen als ze niet luisteren wil. Zeg ik altijd maar. | |
cafca | dinsdag 16 juni 2015 @ 19:57 |
es is wat mij betreft naast 's een oogluikend toegestane afkorting van eens. (In tegenstelling tot "is"! ) Ontopic: Ik dacht laatst ook een tik in mijn trapas te hebben, heel regelmatig bij elke omwenteling een tik. Bleek dat ik het kabeltje van mijn voorderrailleur net iets te lang had afgeknipt, waardoor mijn rechter pedaal er tegenaan tikte ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door cafca op 16-06-2015 20:03:02 ] | |
kanovinnie | dinsdag 16 juni 2015 @ 20:23 |
Als lein dit hoort krijg jij klapjes hahahahahaha | |
kaasplankje | dinsdag 16 juni 2015 @ 20:58 |
Oksel! Ik heb een 1985 vintage port of je die ff komt proeven. Ik heb je tel nr. niet in mijn telefoon want ik heb een nieuwe. Bel me ff. | |
ultra_ivo | dinsdag 16 juni 2015 @ 21:53 |
Na de officiële datum van de 600 van afgelopen weekend kon ik m'n inschrijving voor PBP formeel maken. Ik start om 18u, redelijk vooraan in het veld. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 juni 2015 @ 21:55 |
Wanneer is PBP? | |
kanovinnie | dinsdag 16 juni 2015 @ 21:55 |
Goed bezig! 200,400 en 600 moet je doen voor de kwalifikatie toch? | |
ultra_ivo | dinsdag 16 juni 2015 @ 21:56 |
200, 300, 400 en 600. Alle 4 de afstanden bij mezelf gereden en de 200 dubbel in Schellebelle. Plus een mislukte poging voor de 600 van München naar Ferrara. Op 16 augustus moet ik aan de start staan. | |
kanovinnie | dinsdag 16 juni 2015 @ 21:57 |
Ga je verder nog voorbereidingen doen of is dit het? | |
ultra_ivo | dinsdag 16 juni 2015 @ 21:59 |
Ik had de 600 in Merselo ingepland staan dit weekend maar m'n schouder speelt weer op. Ik overweeg dus nu ff een rustpauze in te lassen en vanaf begin juli weer verder te gaan met de voorbereidingen. Vooral 200 en 300km ritten. O.a. een 200km brevet in St. Truiden. LBL vanuit Aywaille staat met potlood in de kalender. | |
kanovinnie | dinsdag 16 juni 2015 @ 22:01 |
Als je verder nog aan je conditie moet werken ben je sowieso te laat begonnen. Al is het met randonneuren meer een mentale kwestie denk ik omdat het tempo vrij laag ligt tov andere tochten toch? Of onderschat ik de boel? | |
kanovinnie | dinsdag 16 juni 2015 @ 22:01 |
Niet dat ik uberhaupt 600 of 1200 zou redden ![]() | |
ultra_ivo | dinsdag 16 juni 2015 @ 22:04 |
Nu is het vooral onderhouden. En aan eventueel zwakke punten werken. Dat zijn bij mij de hellingen. Met de Ardennen om de hoek is het dan natuurlijk makkelijk kiezen. Vanwege de schouder zal ik trouwens voor de Koga kiezen en niet de Bioracer. Net iets meer comfort en vooral in dit geval crosscommandeurs en geen Ergopower. Ergopower voel je tot in je schouder terwijl crosscommandeurs vanuit je ellebogen geschakeld worden. | |
ursel | dinsdag 16 juni 2015 @ 22:41 |
Is dat die van 18 juli? Die ga ik iig rijden. Niet zo'n ellelange afstand althans. De 110 of 155 | |
ultra_ivo | dinsdag 16 juni 2015 @ 23:24 |
Die van 18 juli ja. Ik zal sowieso pas 2 weken van te voren kunnen beslissen als ik m'n rooster voor die week heb. | |
Patroon | dinsdag 16 juni 2015 @ 23:52 |
Vanavond een 103km criterium gereden bij de elites. Leek wel een klassieker. 100+ man aan de start en brede wegen. Duurde ook best lang, had 1 gelletje mee en kreeg daarna nog wel honger. Vroeg ik aan een bekende of hij ook brood mee had ![]() ![]() ![]() ![]() https://app.strava.com/activities/326914384 ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Patroon op 17-06-2015 01:26:54 ] | |
very | woensdag 17 juni 2015 @ 00:28 |
Ik vind het nogal wat. Hoeveel km is 1 rondje? | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 00:30 |
Volgens mij 1800m. Moesten iig 57 rondjes | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 00:43 |
En ik maar denken dat ze dat doen omdat ze sadomasochistisch zijn. ![]() | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 00:50 |
Wat een luxe, de Ardennen om de hoek hebben liggen. Al zou bij jou om de hoek ruim geïnterpreteerd kunnen worden met de afstanden die jij rijdt. ![]() | |
ratatat | woensdag 17 juni 2015 @ 00:56 |
Taaie sessie zeg ![]() ![]() | |
kaasplankje | woensdag 17 juni 2015 @ 04:18 |
goed gereje | |
kanovinnie | woensdag 17 juni 2015 @ 06:00 |
1 gel voor 2.5 uur is ook wat weinig he? | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 06:45 |
Ik had geen meer gels en pas bij de start hoorde ik dat het 100km was ipv 80 | |
No-P | woensdag 17 juni 2015 @ 07:00 |
De zonda's rijden goed. Gaan een stuk stabieler door de bochten dan de standaard wielen waar ik nog soms mee reed. Ook wat directer dan de hoge velgen. | |
Tommeke | woensdag 17 juni 2015 @ 07:44 |
Knap Patty! Wel een racebaan daar he? | |
ultra_ivo | woensdag 17 juni 2015 @ 10:43 |
50km van de top van de Baraque Michel, dezelfde afstand tot de voet van de Redoute. | |
ursel | woensdag 17 juni 2015 @ 12:39 |
Ahh, lache. Had niet het idee dat deze heel erg groots/bekend was. Kwam hem heel toevallig tegen bij het zoeken naar een alternatief voor Tilff - Bastogne - Tilff die ik normaal met pinksteren altijd rij. | |
cafca | woensdag 17 juni 2015 @ 13:00 |
Gaaf! Ik kijk alweer uit naar de verslagen ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 17 juni 2015 @ 13:20 |
Ik wil deze overschoenen ![]() ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 17 juni 2015 @ 13:22 |
![]() Maar vluchters bleven vooruit dus? ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 17 juni 2015 @ 13:22 |
En leuk ivo idd nu alweer zin in het verslag | |
Tommeke | woensdag 17 juni 2015 @ 13:56 |
Mooiste en beste slippers ooit ![]() | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 14:51 |
Ja alleen het was heel nipt. Waren op finish nog 3sec ofzo over. | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 15:36 |
Heel wat dichterbij dan ik. ![]() Ik woon in Eindhoven, het meest aantrekkelijke deel om te fietsen wat ik ken wat enigszins in de buurt ligt is bij de Leenderheide. Verder wat boerendorpjes in de buurt (zuiden) waar je aardig kan fietsen. Ik wil nog eens een rondje via Zeeland doen, daarvoor moet ik mijn lange afstand nog wat verhogen maar dat is nog haalbaar (ongeveer 300 km.). Welk deel van de Ardennen wat de moeite waard is ligt het dichtstbij voor mij? Ik ben een natuurmens, het liefst fiets ik ergens waar er veel groen is. | |
cafca | woensdag 17 juni 2015 @ 15:47 |
Hoogste klim in de buurt van Eindhoven is de "col de A58" ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 17 juni 2015 @ 17:10 |
Ik zat gisteren een nieuwe ketting aan het opleggen op de vakanteifiets, en vroeg me af of de tanden van m'n kleinste voorblad niet een beetje erg 'haaietand'waren...wat vinden jullie? Het blad heeft best wat te lijden natuurlijk als ik er met bagage en al tegen een heuvel op aan het stoempn ben. Dus kan zo maar wat slijtage hebben. Aan de andere kant ziet het er best nog regelmatig uit, alsof het de bedoeling is dat het zo scherp is.![]() | |
dop | woensdag 17 juni 2015 @ 18:54 |
die zijn verder nog prima in orde. je moet vooral kijken naar hoe de kuilen waar de ketting in valt er uit zien. | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2015 @ 18:59 |
De kleinste is nog wel ok, die zijn nog gewoon symmetrisch. Van je middelblad lijkt het wel al aardig te slijten. | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 19:32 |
Ik kan eventjes niet fietsen omdat er een nieuwe ketting op moet. ![]() Wisselen jullie regelmatig tussen het kleine en het grote voorblad? Ik heb de slechte gewoonte om vooral op het grote voorblad te blijven: meer schade aan het grote voorblad en dezelfde tandwieltjes van de cassette dan wanneer ik ook het kleine voorblad zou gebruiken. Het schakelt voor mij lekkerder achter dan voor (pakt sneller en beter). ![]() | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 19:41 |
Vertel mij wat. Niet alleen dat, het zou ook wel leuk zijn als we een stukje hadden zoals bijvoorbeeld in Zeeland, lange wegen met weinig kruisingen, verkeer en asfalt. Of van mijn part stukken zoals in Friesland, waar er weinig druk verkeer is. Het leukst is het fietsen in het zuiden vanuit Eindhoven. Is het haalbaar om eens met de fiets naar de Ardennen te gaan, daar 50 km. te fietsen en terug te fietsen? Ik weet niet precies waar de Waalse Ardennen beginnen maar het zou in ieder geval minder dan 100 km. moeten zijn, ik weet alleen niet of dat het een goed idee is om die heuvels in te gaan als je dat al in de benen hebt en daarna nog dat stuk terug moet. Dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd. | |
ddx | woensdag 17 juni 2015 @ 20:23 |
Stap je toch in de trein naar Maastricht of Heerlen ? | |
ratatat | woensdag 17 juni 2015 @ 20:25 |
Ik doe zoveel mogelijk op binnenblad. | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 20:27 |
Dat is voor mij niet mogelijk omdat ik dan niet zwaar genoeg kan trappen zo gauw ik aanzet. Ik probeer trouwens meestal met een voldoende hoge cadans te fietsen, ik mik op minstens 70-80 maar het mag van mij ook wat hoger zijn. | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2015 @ 20:28 |
Wat voor buiten- en binnenblad heb je dan? | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 20:37 |
Volgens mij deze: Shimano 105 FC-5750 Compact 172,5mm (56/58/60cm), 175mm (62/64cm) | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2015 @ 20:44 |
Dan heb je een 50 en een 34 binnenblad? Ik zou er dan voor in NL een 39 of 42 binnenblad opzetten. Een compact is onhandig voor rijden in NL. | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 20:45 |
Dat vind ik niet fijn. Voor een groepstocht wil ik dat nog wel eens doen (ook al moet je 10 Euro extra betalen voor het meenemen van een fietsje) maar voor individuele ritjes liever niet. | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2015 @ 20:47 |
70-80 is trouwens een lage cadans. Dat mag wel richting 90. | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 20:52 |
Heb je drugs gebruikt? | |
Ambrosius | woensdag 17 juni 2015 @ 20:53 |
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet? | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 20:54 |
Dat klopt. Ik weet het. Die zat er standaard op. Erger nog, maar wellicht niet verrassend voor jou, de cassette die er standaard op zat was een 12-30. Mijn eerste fiets, ik was nog een leek. Ik heb er nu een 12-23 op liggen, dat scheelt al iets met de 16 en 18 erbij. Wat kost zo'n nieuw binnenblad? | |
muzas | woensdag 17 juni 2015 @ 20:54 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2015 @ 20:55 |
Dat en met de snelheden en verzetten die je op het vlakke rijdt, ligt je ketting bijna altijd dwars. | |
muzas | woensdag 17 juni 2015 @ 20:56 |
Af en toe? Als jij stoempend met 50rpm wijdbeens in D6 op de fiets zit kan het wel.. Maar 50 is vaak best groot... 34 is snel licht... resultaat -> scheve kettinglijn... 50/21 of 34/14 ofzo... dat is niet optimaal. | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 20:56 |
De compact Na de triple deed een nieuw verschijnsel haar intrede: de compact. Dit is een variant op het klassieke crankstel met twee kettingbladen waarbij men (tevergeefs) de voordelen van de triple en de klassieke dubbel tracht te combineren. Het kleinste kettingwiel is daarbij veel kleiner dan bij de klassieke dubbel. De combinatie 34/50 is de meest voorkomende. Technisch gezien verschilt dit type crankstel dus niet zoveel van de klassieke dubbel. Alleen zijn de montagepunten (de steek) voor het kleinste kettingblad wat verder teruggebracht waardoor een kleiner blad (dus met minder tanden) is te monteren. Door hier een blad van 34 tanden te monteren, kunt u in combinatie met een 25- (1,36) of 27-kransje (1,26) achter een verzet creëren waarbij de gemiddelde toerfietser nog nèt een lekker traptempo bergop kan aanhouden. Voor- en nadelen van de compact Het grote nadeel van de compact is dat men er op het vlakke terrein eigenlijk totaal niet mee uit de voeten kan. Rekent u maar even mee. Laten we uitgaan van een bij een compact niet ongebruikelijke cassette met 12/13/14/15/16/17/19/21/24/27. Op het kleine blad voor heeft u dan de beschikking over 34x27 (1,27) tot hooguit 34x15 (2,27). De ketting nóg schever laten lopen is, zowel vanuit het oogpunt van de extra wrijving als vanuit het oogpunt van de extra slijtage, niet erg snugger. Dan maar overschakelen naar de 50 vóór? Daar heeft u een bereik van 50x19 (2,63) tot 50x12 (4,17). Maar het gat tussen die 2,27 en de 2,63 is in de praktijk véél te groot. En bovendien dient u bij die overstap zowel vóór als achter te schakelen. Wat een armoe. De compact wordt ook wel aangeduid als een bejaardenverzet: een heel licht verzet en vooral geen hoge snelheid. In Engeland noemt men het de "Granny Gear". ![]() http://www.tcdekampioen.n(...)el-triple-of-compact Die laatste zin is pijnlijk. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2015 @ 20:57 |
Rond de ¤20. | |
muzas | woensdag 17 juni 2015 @ 20:57 |
Bedankt voor de informatie Bram, daar kan ik wat mee. Ga het eens uitprinten en aan mn begeleider laten lezen. | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 20:58 |
Maar goed, jullie begrijpen nu waarom ik bijna alleen alleen op het grote blad rijd, tenzij ik eens bij heuvels ben. | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 20:58 |
Ja inderdaad interessant Bram. Je bent een ware aanwinst voor dit topic! ![]() | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 20:59 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2015 @ 20:59 |
En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom? | |
muzas | woensdag 17 juni 2015 @ 20:59 |
Ik zit echt 80% van de tijd op de 39.... Tenzij ik wind mee heb, ofzo... | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 21:00 |
Dat valt nog mee. Zou ik in dat geval wel op het kleine blad kunnen rijden als ik middelmatig zwaar (een snelheid van rond de 30 km/u met 60-80 rpm) trap? | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 21:00 |
Dan ram je er een 39 binnenblad op en gaan met die banaan | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 21:01 |
Waarom zou je 60-80rmp willen trappen? Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Wat jij doet is stoempen. | |
muzas | woensdag 17 juni 2015 @ 21:01 |
Niet met een 34. Ik gebruik de 30 hier gewoonweg niet... dus zou m 50/38 doen ofzo. En als ik dan richting de ardennen ga kan die 34 er wel op. Daar zit ik dan weer een stuk minder op de 39... | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2015 @ 21:02 |
Hét voordeel van een triple vind ik juist dat ik niet elke keer dat ik naar het buitenland ga mijn voorbladen moet gaan omwisselen. En aangezien ik nogal eens naar het buitenland ga voor een cyclo, scheelt me dat echt veel werk. Anders kan ik elke twee weken mijn voorbladen gaan omwisselen. | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 21:04 |
Rij jij op een triple? | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2015 @ 21:05 |
Ja. Ik vind het ideaal. | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 21:05 |
Ik streef naar een hogere cadans maar bij de cassette die ik eerst had ontbraken wat 'midden'versnellingen. ![]() Ik probeer altijd zo licht mogelijk te trappen, ik ken de theorie en ik geloof dat ze daar gelijk in hebben. Het zal eerder 80 dan 60 zijn maar ok, ik zal mijn leven beteren en streven naar 100-110. ![]() Het had ook te maken met het ontbreken van die middenversnellingen. | |
muzas | woensdag 17 juni 2015 @ 21:07 |
Dat blijf ik ook wel een voordeel van de triple vinden. Lekker nauwsluitende cassette, en nog kom je boven. Met een 30 is delta_ratio ook wat kleiner bij op/afschakelen. Mjah hij hangt er hier in de buurt echt voor jan lul op. Zal eerlijk toegeven dat ik m regelmatig heb moeten gebruiken op het kopje, de amerongseberg e.d. Maar die tijd is voorbij. gebruik de 30 nu eigenlijk alleen in limburg en ardennen. En dan nog icm een 12/25 of zelfs 12/23... Nou dan moet 34/28 ook wel lukken. En ik ga dus niet zo vaak naar het buitenland | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 21:07 |
Te licht is ook niet goed. Volgens mijn powermeter is mijn meeste efficiënte trapfrequentie rond de 93. Maar dat is voor iedereen anders. Ik merk duidelijk dat als ik boven de 95 rpm kom, mijn vermogen in verhouding met mijn hartslag lager komt te liggen. In een koers schakel ik tegenwoordig niet te licht als het stilvalt. Door iets zwaarder te trappen zakt namelijk de hartslag sneller en lager en kan je meer de benen stil houden, meer herstel. | |
muzas | woensdag 17 juni 2015 @ 21:17 |
Zou dit niet afhankelijk van (type) inspanning zijn? Meen ergens gelezen te hebben dat hoe 'intenser' men rijdt, een hogere cadans efficienter wordt.. En bij lagere intensiteit juist een wat lagere cadans. Weet niet meer waar... je surft es (BIZKIT TRIPPUH!) wat... klonk mij wel aannemelijk. | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 21:20 |
In hoeverre is een groter blad dan 50 nuttig? | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2015 @ 21:20 |
Da's alleen nuttig als je wedstrijden of cyclo's rijdt. | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 21:21 |
Ja dat klopt. Hoe intensiever de inspanning hoe hoger de trapfrequentie, maar even uitgaande van mijn cruise inspanning/snelheid ligt die bij mij rond 93. Met het oog op lagere intensiteit, lager cadans, schakel ik nu in een koers vaak niet terug als het stil valt.. | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 21:21 |
Maas weet: ![]() | |
Bram_van_Loon | woensdag 17 juni 2015 @ 21:24 |
In het algemeen of enkel voor de sprintkanonnen? | |
muzas | woensdag 17 juni 2015 @ 21:24 |
Hwb die fiets wel eens ziens staan bij balk. Raar ding | |
Patroon | woensdag 17 juni 2015 @ 21:24 |
Nou als het zoals gisteren 60km/h gaat ben je blij dat je niet met een 50T voorblad zit, kan ik je verzekeren. | |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2015 @ 21:38 |
In het algemeen. Voor wedstrijden in NL/België kan het idd 60 gaan. In cyclo's is het wel handig als je nog een beetje kunt bijtrappen in de afdaling. | |
ultra_ivo | woensdag 17 juni 2015 @ 21:54 |
Uurtje met de trein naar het zuiden en je kunt een rondje Ardennen draaien. Ik zou dan gaan voor het gebied rond de Baraque Michel. Dat is tenminste mooier klimmen dan het steile wand werk rond Remouchamps en Luik. | |
Tommeke | woensdag 17 juni 2015 @ 22:21 |
Gefaald vandaag ![]() Koersje op een parcours wat me normaal wel ligt. In de eerste ronde zat ik lekker voorin, toen liet ik me naar achter drummen en brak het ![]() Ons groepje draaide niet lekker en ik had helaas slechte benen, dus kreeg het gat ook niet dicht ![]() Toen maar afgestapt. Ik ben ook wel goed moe nu, weet niet waarvan eigenlijk. Maar ff rustig aan doen de komende paar dagen. | |
ratatat | woensdag 17 juni 2015 @ 22:24 |
Per ongeluk iemand onder gerocheld vandaag ![]() | |
Andyy | woensdag 17 juni 2015 @ 22:25 |
Zaak van m'n ouders staat op Dumpert ![]() | |
buzz1291 | woensdag 17 juni 2015 @ 22:25 |
Volgens mij moeten ze daar bij T. de Kampioen nog maar eens een herhalingscursus Walter & Connie gaan volgen want met een Granny Gear wordt toch echt een 32 tands cassette kransje bedoeld, en heulemaal geen compact crankstel. | |
buzz1291 | woensdag 17 juni 2015 @ 22:28 |
Nieuw pareltje in KLB gevonden.... KLB / Wielrenners | |
ratatat | woensdag 17 juni 2015 @ 22:35 |
Dat filmpje met die politieauto waar die wielrenner op het dak slaat. Ligt het aan mij of is die politieagent ook gewoon vrij hard aan het falen met anticiperen op de verkeerssituatie daar. | |
ddx | woensdag 17 juni 2015 @ 23:04 |
Die deed ook niet echt handig nee idd, komt beetje op zelfde neer als auto's die je vlak voor verkeersdrempel/wegversmalling inhalen en dan voor je gaan afremmen. | |
ddx | woensdag 17 juni 2015 @ 23:08 |
Ik merk dat ik bij klimmen juist niet te hoge cadans moet nemen, dan zakt mijn power omlaag. Terwijl ik op vlak juist met erg hoge cadans fiets. | |
gerwinner | woensdag 17 juni 2015 @ 23:25 |
Bij de helft van die filmpjes vind ik dat het onhandig/associaal is van de andere weggebruiker. Vaak een kwestie van een beetje rekening met elkaar houden.. | |
Reljem | woensdag 17 juni 2015 @ 23:34 |
Ik heb ook een compact en fiets eigenlijk altijd buitenblad en achter ongeveer in het midden.. Daarmer verneuk ik dus mijn ketting? | |
ratatat | woensdag 17 juni 2015 @ 23:58 |
Nee, dat valt wel mee. Het probleem met een compact is vooral dat je in het vlakke Nederland in het snelheidsgebied waar je veel fietst (25-35 km/u) een enorme gatenkaas hebt qua versnellingen zoals je hier ziet. | |
Patroon | donderdag 18 juni 2015 @ 06:47 |
Nee die vlieger gaat met klimmen ook niet op. | |
dop | donderdag 18 juni 2015 @ 08:19 |
en hoe zit dat als je ruim boven je omslagpunt fietst ? | |
kanovinnie | donderdag 18 juni 2015 @ 08:23 |
Granny is toch de kleinste bij een triple voor? | |
dop | donderdag 18 juni 2015 @ 08:36 |
gewoon erg lichte versnelling voor langzaam rijden bij auto's en vrachtwagen spreken ze ook wel eens over een Granny gear | |
Patroon | donderdag 18 juni 2015 @ 08:38 |
Weet ik niet precies, dat heb ik nog niet uitgezocht. Maar volgens mij ga ik dan wel meer richting de 98 rpm. Zal thuis eens in Golden Cheetah kijken. | |
dop | donderdag 18 juni 2015 @ 08:40 |
denk wel dat je dan hoger uit komt, het is ook iets waar je door er op te trainen in kan verbeteren. vermogen is kracht maal omwenteling dus er is ook echt winst te boeken | |
kanovinnie | donderdag 18 juni 2015 @ 08:42 |
Ik dacht dat dat andersom zou zijn, door lichter te trappen hoef je per trap minder kracht te zetten en herstel je sneller ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 18 juni 2015 @ 08:51 |
![]() Zeg het maar jongens (spaaractie van de jumbo dus) | |
dop | donderdag 18 juni 2015 @ 08:54 |
Gele truien zijn voor de nummer 1 in een etappe koers. Net als bolletjes , groen, roodwitblauw en rozen truien. Actie voor dikke toerders ![]() ![]() Soignee 2.0 gezellig zwaaien naar de buurman die hem ook aan heeft getrokken ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door dop op 18-06-2015 09:15:31 ] | |
Yankee | donderdag 18 juni 2015 @ 09:04 |
Fantastisch natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 18 juni 2015 @ 09:07 |
Ik heb al een actiecode ![]() HALLO JUMBO! | |
Captain_Fabulous | donderdag 18 juni 2015 @ 09:08 |
Ja, zo symetrisch slijten leek me ook raar. Het middelblad volgend jaar maar eens vervangen denk ik inderdaad, en dan wil ik ook overstappen op Magura's, dit jaar al genoeg uitgegeven aan de GPS en een handgevlochten achterwiel enzo. | |
cafca | donderdag 18 juni 2015 @ 09:09 |
Is wel een trui die de koekenbakkers van de serieuzere wielrenners scheidt. Prima actie dus. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 18 juni 2015 @ 09:18 |
Ik had gehoopt op wielrennerplakplaatjes ![]() | |
cafca | donderdag 18 juni 2015 @ 09:22 |
![]() Zoiets? | |
Patroon | donderdag 18 juni 2015 @ 09:22 |
Dacht ik ook ![]() | |
baw-pen-nyang | donderdag 18 juni 2015 @ 09:25 |
Momenteel fiets ik nog met mijn gewone bril of met mijn zonnebril, maar ik ben aan het kijken voor een specifieke fiets/sport bril. Zover als ik kan zien zijn er twee optie wat betreft de glazen op sterkte -de glazen op sterkte (nadeel je kan de glazen niet verwisselen of je moet meerdere glazen op sterkte laten maken) -een klein opzet brilletje aan de binnen kant dat op sterkte is. (nadeel kleiner blikveld?) Zijn er hier personen die met een of beide opties ervaring hebben. | |
kanovinnie | donderdag 18 juni 2015 @ 09:27 |
Optie 3, lenzen en een gewone bril? | |
baw-pen-nyang | donderdag 18 juni 2015 @ 09:39 |
Lenzen zijn geen helaas geen optie. | |
Captain_Fabulous | donderdag 18 juni 2015 @ 09:39 |
ivo rijdt z'n monstertochten met een bril die over z'n normale bril heen past, vraag hem even. Als het voor hem wekt, zal er weinig mis mee zijn. Maar ik doe zelf op fietsvakanties gewoon daglenzen in, en draag 's avonds m'n bril.Vind het fijn overdag van bruin naar roze naar geel te kunnen wisselen qua zonnebrilglazen, afhankelijk van de weersomstandigheden. En elke ochtend een setje verse lenzen sceelt edoe met vloeistof ed | |
iScream. | donderdag 18 juni 2015 @ 09:41 |
Foto van kaas? | |
cafca | donderdag 18 juni 2015 @ 09:51 |
Volgens mij heeft deze iets meer dan 8% vet ![]() | |
Patroon | donderdag 18 juni 2015 @ 11:04 |
Heb de sidi Wire al binnen. Vandaag komt nog Sidi Wire en Sidi ergo3 binnen in verschillende maten. Passen 2.0 | |
kanovinnie | donderdag 18 juni 2015 @ 11:05 |
1500 euro aan schoenen in je woonkamer | |
Tommeke | donderdag 18 juni 2015 @ 11:16 |
Ik ga zo'n trui scoren en dan allemaal wannabe serieuze wielrenners pijnigen. | |
ultra_ivo | donderdag 18 juni 2015 @ 11:34 |
Ik heb inderdaad zo'n bril met inzetstuk. Helemaal geen last van een kleiner blikveld. Het enige merkwaardige is dat je wimpers soms tegen de binnenbril aankomen. Onder normale omstandigheden werkt deze bril erg goed. De enige periodes van problemen zijn regen bij ongeveer 4-5 graden. Dan condenseert je zweet op de bril. Maar buiten deze specifieke omstandigheden nergens last van. Ik heb een model van Polaroid. Was vroeger te koop bij Eyes&More, ook voor de actieprijs. Mijn laatste model heb ik gehaald bij Eyewish. | |
Patroon | donderdag 18 juni 2015 @ 11:36 |
Triest eigenlijk | |
Patroon | donderdag 18 juni 2015 @ 11:36 |
Hoe ga je dat doen? | |
ursel | donderdag 18 juni 2015 @ 11:42 |
Ik denk door zegeltjes te sparen ![]() | |
MarcoD | donderdag 18 juni 2015 @ 11:55 |
Groet! stand staat op 50/50 qua regen/zon beklimmingen. Vandaag niet fietsen want vrouw moet fietsen. Zwaar leven. Morgen misschien de AdH nog even opknallen Glandon: https://www.strava.com/activities/326020674 Ornon + Solude https://www.strava.com/activities/326705221 Sarenne https://www.strava.com/activities/327238416 ![]() ![]() ![]() ![]() | |
kanovinnie | donderdag 18 juni 2015 @ 11:57 |
Ik vond die foto van de kleine in de kar ook mooi | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 18 juni 2015 @ 12:23 |
Veel plezier ![]() | |
ratatat | donderdag 18 juni 2015 @ 12:29 |
![]() | |
ratatat | donderdag 18 juni 2015 @ 12:32 |
![]() | |
Flipmoehoe | donderdag 18 juni 2015 @ 12:46 |
Very zocht toch zo'n kleur shirt ![]() (vind hem stiekem zelf ook wel grappig.. en laten we nu "toevallig" altijd al de boodschappen bij de Jumbo doen ![]() ![]() | |
ddx | donderdag 18 juni 2015 @ 13:14 |
Alleen maak ik als ik 39x30 erop heb zitten snel de fout om gewoon met cadans van 100 te gaan klimmen. Wat dat betreft is 39x25 wel makkelijk, dan moet je gewoon lagere cadans klimmen ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 18 juni 2015 @ 13:18 |
ddx, had jij nou een app waarmee je die openbare watertappunten kan vinden? | |
ddx | donderdag 18 juni 2015 @ 13:25 |
Ik heb WeTap op m'n telefoon staan, helaas ook niet compleet maar wel een van de betere apps. | |
MarcoD | donderdag 18 juni 2015 @ 13:40 |
Die vond het zelf ook leuk, was gelukkig niet zo lang dat klimmetje. | |
Tommeke | donderdag 18 juni 2015 @ 13:53 |
Juist, maar het is dus een gaar katoenen ding ofzo ![]() | |
KolonelBroodje | donderdag 18 juni 2015 @ 13:55 |
Maar wel met 3 zakjes achter op de rug als ik het goed zag in de reclame op tv. | |
Flipmoehoe | donderdag 18 juni 2015 @ 14:02 |
blikje bier links en rechts, in het midden je bbq gereedschap ![]() Kampioen bbq-en ![]() | |
Tommeke | donderdag 18 juni 2015 @ 15:20 |
Vet handig ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 18 juni 2015 @ 21:21 |
Sarenne ![]() | |
nogeenmaarten | donderdag 18 juni 2015 @ 21:29 |
Shirt voor de casual fryday op werk, niet voor op de fiets. Moet trouwens maar zien of ik aan 250 Euro aan boodschappen bij de jumbo kom .. | |
Tommeke | donderdag 18 juni 2015 @ 21:30 |
Om af te dalen wel erg mooi! ![]() Het stukje vanaf de Alpe is ook wel leuk. Damn! Ik wil daar naartoe! ![]() | |
Patroon | donderdag 18 juni 2015 @ 21:31 |
Vanavond 4e ketting om cassette gelegd. Denk wel 18k km met deze cassette gereden en slaat nog niet over. Paar tandjes worden nu toch wel minder, dus denk dat dit de laatste ketting is. | |
TrippleDistilled | donderdag 18 juni 2015 @ 21:32 |
Na een tijdje op een klassieke Peugeot racefiets te hebben gereden afgelopen weekend een Bulls met ultegra tweederhands gekocht. Fietst toch wel fijner ![]() Nu heb ik een vraag, waar koop ik (niet online) bidons tegen een schappelijke prijs? En nog een vraagje, heb net na een ritje mijn fiets met een sopje van warm water en zeepsop de fiets schoongemaakt en mijn ketting ingespoten met kettingspray (voor motoren, van de action ¤2.79). Nu merk ik dat het heel plakkerig is geworden. Wat te doen? Met wasbenzine afnemen? | |
nogeenmaarten | donderdag 18 juni 2015 @ 21:36 |
Dus je trapt zodanig dat je materiaal lang meegaat oid? | |
kanovinnie | donderdag 18 juni 2015 @ 21:37 |
Dat komt door die spray. Probeer eens een fietssmeermiddel of wax zoals squirt lube of pedro's. Spray is sowieso niet handig omdat dat zo verstuift | |
nogeenmaarten | donderdag 18 juni 2015 @ 21:46 |
Waarom is toeren/wielrennen zo'n witte sport, ik kom zelden/nooit medelanders tegen in een strak pakje op de racer. | |
ratatat | donderdag 18 juni 2015 @ 21:48 |
Is homosport met homopakjes en homo gladde benen. | |
Patroon | donderdag 18 juni 2015 @ 21:49 |
Haha dunno. Squirtlube bevalt me iig wel. Met olie moest ik in verleden echt eerder cassette vervangen. Wat ook mee zal spelen is dat ik tegen de wind in echt langzamer rij, waardoor ik dan achter andere tandjes pak dan voor de wind, zal dus wel meer gebruik maken van de gehele cassette. | |
kanovinnie | donderdag 18 juni 2015 @ 21:53 |
En koers is op een andere cassette toch? | |
nogeenmaarten | donderdag 18 juni 2015 @ 21:55 |
Misschien beetje verschil tussen toerder (ik) en koerser, ik rijd standaard voor 53 achter ergens in het midden tot de 13 of het nou tegenwind is, 30 km/h, of meewind .. km/h. Awel, kettingslijtagetool staat op mijn verlanglijst en het is bijna vaderdag .. | |
Z | donderdag 18 juni 2015 @ 21:58 |
Ik zie bijna elke woensdag een Afrikaan op een te kleine racefiets door het Westelijk Havengebied fietsen. Dat is er in ieder geval één. Een vriend van me was op reis in Madagaskar, daar zag hij veel racefietsers. Lange rechte wegen en weinig verkeer. Froome zat toch bij een fietsclub in Kenia? | |
nogeenmaarten | donderdag 18 juni 2015 @ 22:02 |
De uitzondering bevestigt de regel ![]() | |
Tommeke | donderdag 18 juni 2015 @ 22:04 |
Ik werd vandaag wind tegen ingehaald door een gast die echt tegen de wind in op de 53-14 fietste ofzo ![]() | |
Patroon | donderdag 18 juni 2015 @ 22:07 |
Ja, maar vorig jaar maar 2000km koers per jaar. Zal dus idd zo'n 15-17k zijn, maar exact weet ik het niet. 4 kettingen is iig wel veel. | |
Patroon | donderdag 18 juni 2015 @ 22:08 |
53 voor met tegenwind ![]() | |
nogeenmaarten | donderdag 18 juni 2015 @ 22:12 |
Ja met 60 rpm oid weet ik veel. Ga toch niet mijn gepoetste 39 lastigvallen. | |
ratatat | donderdag 18 juni 2015 @ 22:15 |
Heb je ook van die enorm dikke poten? | |
Tommeke | donderdag 18 juni 2015 @ 22:15 |
Held! Ik heb sindskort een cadansmeter, best leuk om te zien. Als ik moe ben ga ik stoempen ![]() | |
ratatat | donderdag 18 juni 2015 @ 22:21 |
Hoe werkt het eigenlijk met 'trainen' boven je omslagpunt icm met een hartslagmeter. Probeerde gister zo'n under / over te doen op basis van hartslag maar had het idee dat dat niet echt ergens op slaat. Zulke dingen beter op gevoel doen? | |
Andyy | donderdag 18 juni 2015 @ 22:22 |
Ik zie altijd een Aziaat als ik ga wielrennen en naar ramen kijk.. | |
No-P | donderdag 18 juni 2015 @ 22:28 |
Wij hebben op de club een stuk of wat Duitsers. | |
Z | donderdag 18 juni 2015 @ 22:29 |
#ANONIEM | donderdag 18 juni 2015 @ 22:31 |
Wij hebben er ook eentje (naja, strikt genomen wij niet, maar de andere club die op de nedereindseberg rondrijdt). Hij rijdt altijd lekker veel op kop. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2015 22:31:48 ] | |
Gripper | donderdag 18 juni 2015 @ 23:29 |
Kan niet. ![]() Of ze werken illegaal in Nederland bij chin. ind. eethuis Lotus Garden | |
Levitas | vrijdag 19 juni 2015 @ 00:11 |
Afgelopen paar dagen op persreis in Frankrijk geweest. Gisteren stond mountainbiken op het programma, flink door de modder rossen en daarbij nog een colletje beklommen. Met een triple op m'n gemakkie naar boven gereden. Meteen maar gevraagd of ik (en een andere zeer fanatieke wielerfanaat) aan de reisgids gevraagd of we niet een racefiets mochten huren ipv een massage die oorspronkelijk op het programma stond. Geen probleem, mooie route meegrekegen. Flinke col van 15km lang, 8% gemiddeld. Door tijdgebrek konden we hem niet helemaal oprijden, maar moet zeggen dat ik best tevreden ben met hoe het dit keer ging tov de vorige keer in Limburg. Dit heeft wel weer echt m'n motivatie om meer te fietsen aangewakkerd, want dat zat best wel even in een dipje. [/lief dagboek] En had natuurlijk helemaal niet gerekend op deze activiteiten, reed ik daar in m'n zwembroek, hardloop shirt en Nikes.. Jullie hadden me van de fiets getrokken | |
KolonelBroodje | vrijdag 19 juni 2015 @ 06:44 |
Lekker boeiend waar je in rijdt, als je het maar leuk had toch? Goed bezig ![]() | |
Levitas | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:53 |
Was echt heerlijk ja. Echt motivatie gegeven om deze zomer zoveel mogelijk te fietsen (heb het nog steeds vrij druk) en wil in oktober o.i.d toch wel eens een paar dagen naar Frankrijk voor een fietsvakantie (lees: paar dagen fietsen, klimmen) | |
kanovinnie | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:56 |
Hoe gaat 't met jou? | |
KolonelBroodje | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:22 |
Ja, het gaat weer goed. Op mijn knieën zitten kan ik nog niet, maar heb van de week al wel weer 10km binnen een uur hardgelopen. Vorige week ook een stuk weer op de wielrenfiets gedaan. Het is nu een vooral een kwestie van de spieren weer sterker maken en conditie weer opbouwen want die is met 6 weken bijna niks doen aardig achteruit gegaan. Sporten en werken doe ik nog met een brace zodat de knieschijf er niet zomaar weer uit kan schieten. Nu wel al 3 weken een andere brace dan eerst. Bij die eerste was de achterkant van gips of pur en kon ik nog niks buigen: ![]() En nu deze, daar kan in principe bijna alles wel weer mee: ![]() Uit laten behandelen bij de fysio zei de dokter en dan is het wel goed, zorgen dat ik niet met mijn benen op slot ga staan dan moet het in principe niet weer gebeuren. | |
Oksel | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:27 |
Gisteren mooi gefietst! 133km, 3000hm. Laatste col dikke finale kunnen rijden, met hf boven mn omslagpunt. En mn beide fietsmaten achter me kunne laten, waarvan 1 een goede fietser is. Conditie! Want hij trapt t zelfde vermogen en is 13kg lichter. Zo weer op de fiets, Kaas gaat ook mee. Rustig touren. Morgen rust. Zondag 204km met 4850hm. | |
kanovinnie | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:29 |
Leuk hoor, wel effe een foto van de dakdekker en postbode op col d'pasta maken! | |
Patroon | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:37 |
Als hij zelfde vermogen trapt en 13kg lichter is kan het nooit zo zijn dat jij harder dan hem omhoog fietst. Jij MOET wel meer vermogen trappen als je 13kg zwaarder bent. | |
dop | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:37 |
4850hm is nooit rustig touren ![]() veel plezier kaas en okkie | |
Patroon | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:38 |
Morgen een mooie klassieker van 133km vanuit Zwolle op het programma. Finish op zelfde weg als Ster van Zwolle. | |
kanovinnie | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:38 |
Of die kerel deed lekker rustig aan. Dat is zondag he? Vandaag is het rustig touren. | |
Patroon | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:39 |
Maar dan rijdt die op dat moment niet zelfde vermogen ![]() | |
Oksel | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:39 |
Klopt, maar op dat moment kon ik nog meer vermogen leveren schijnbaar. Bij de Sma trapten we exact t zelfde. | |
Patroon | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:39 |
![]() | |
Oksel | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:40 |
Ik fietste hem er iig af.. voldoening! | |
kanovinnie | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:45 |
Ziet er uit als een leuk rondje. Succes! | |
Oksel | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:52 |
Die had ik ook gereden als ik niet hier was geweest. Leuk, want geen elite. | |
Fretwork | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:08 |
Laatste week niet gefietst, combinatie van Pinkpop en koorts zijn mijn indekkers. Nu maar kijken of ik zaterdag nog een rondje kan maken want komende week is ook niet handig. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:18 |
http://www.wiggle.co.uk/c(...)=78888&utm_content=0![]() Leuke investering denk ik, moet je wel sterk genoeg zijn om het niet stiekem uit te pakken ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:20 |
Zou dat dan ooit zoveel meer waard gaan worden? | |
ratatat | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:25 |
Hipstershirt van Wiggle ook meteen weer uitverkocht in mijn maat ![]() http://www.wiggle.co.uk/dhb-blok-micro-short-sleeve-jersey/ Die windslam blade van ze misschien maar bestellen. Lijkt me wel een prima ding voor de winter. Het gewone windslam shirt is iig heel fijn: http://www.wiggle.co.uk/dhb-windslam-blade-long-sleeve-jersey/ | |
ratatat | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:26 |
Lijkt me ook een beetje sterk aangezien het al een poosje in het assortiment is daar en ze nog genoeg op voorraad hebben. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:29 |
De versie die ze uitgaven bij 50 jaar wel in ieder geval. Kan nu geen ongeopende versie vinden maar die zijn goud waard, zeker als het een laag nr is. Hier een boutje uit die set http://www.ebay.com/itm/V(...)&hash=item1c53efbb22 ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:30 |
Gevonden http://www.ebay.com/itm/V(...)&hash=item5d59c4f1b2 Mooi rendement hoor ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:34 |
Vraag is of je nu hetzelfde rendement haalt. Sowieso vergeet je nu de inflatie http://www.usinflationcalculator.com/ Als ik het daar in vul zou het toendertijd minder dan 2150 dollar moeten kosten. | |
ratatat | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:35 |
Maar dat zijn BIN prijzen aka 'ik hoop dat er iemand die er geen verstand van heeft het koopt'. Maar als je dan aanneemt dat iemand er 4.5k voor gaat betalen en het origineel zo'n 1k heeft gekost zit je ook maar op zo'n 5% rendement, en dat is dan zonder correctie voor inflatie. Kan je beter aandelen buy&hold doen. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:35 |
Daar had ik nou echt niet aan gedacht kano!!!!!!!
![]() | |
kanovinnie | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:38 |
Waar haal je dat vandaan? Snap er geen hout van, ingewikkelde getallen. | |
ratatat | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:42 |
http://www.redvelo.co.uk/(...)rsary-groupset.shtml Maar als je de getallen van daar neemt, GBP500 om te kopen en GBP2500-3000 nu kom je ook nog maar op zo'n 6% nominaal rendement uit. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:44 |
Site over die groepset. Bovenste is verkoopprijs in 1983, onderste gecorrigeerd naar inflatie in 2012. Ach, het is eigenlijk natuurlijk ook zonde om zoiets in de doos te laten zitten ![]() Ah we hebben een beursguru in ons midden ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:46 |
"maar" ? Ze hebben het over negatieve rente op spaarrekeningen man ![]() | |
dop | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:48 |
omdat hij weet wat Buy&hold is ? | |
ratatat | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:50 |
Als je beleggingshorizon 30 jaar is moet je het natuurlijk ook niet op een spaarrekening zetten. | |
dop | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:52 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:53 |
Meh, meer omdat ik "gewoon dit en dit doen en je hebt rendement >X" over een periode van 30 jaar nogal een flut uitspraak vind. | |
dop | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:54 |
Campa spulletjes kopen is ook voor fantasie loze nostalgiesche toerders toch ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:57 |
Dat sowieso. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:59 |
Wat een weertje he jongens | |
muzas | vrijdag 19 juni 2015 @ 12:04 |
Na zondag worden de dagen weer korter ![]() Warme Chocomel, gepofte kastanjes, pepernoten, oliebollen alles. | |
muzas | vrijdag 19 juni 2015 @ 12:06 |
Kaas vanmorgen;![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 19 juni 2015 @ 12:06 |
Zag net een blaadje vallen RIP ZOMER 2015 | |
ratatat | vrijdag 19 juni 2015 @ 12:14 |
Dat zeg ik ook nergens. Alleen dat je op de beurs een hoger rendement dan die 5% kan verwachten. Zeker over 30 jaar. Ga natuurlijk niks zitten garanderen. | |
Andyy | vrijdag 19 juni 2015 @ 12:41 |
rip in peace ![]() | |
cafca | vrijdag 19 juni 2015 @ 12:42 |
RIP aan de nabestaanden | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 19 juni 2015 @ 12:56 |
Het waren 3 fantastische dagen. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 19 juni 2015 @ 15:00 |
Zit jij ook wel eens in dit cafe Patroon | |
Tommeke | vrijdag 19 juni 2015 @ 16:28 |
Stamcafé fan Patroon en syn Liwwarder maten! | |
Tommeke | vrijdag 19 juni 2015 @ 16:32 |
Dit zingen wij altijd over Leeuwarders: | |
Fretwork | vrijdag 19 juni 2015 @ 16:43 |
Jullie Friezen ook met jullie schattige vetes ![]() | |
Bram_van_Loon | vrijdag 19 juni 2015 @ 17:08 |
Mij niet gezien. ![]() Gelukkig kan je in Nederland gemakkelijk het fietsen laten in die paar weken dat er sneeuw en ijzel ligt. Schaatsen is ook leuk. ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 19 juni 2015 @ 17:38 |
Ik denk dat Patroon hier ook fan van is..... | |
KolonelBroodje | vrijdag 19 juni 2015 @ 17:38 |
Heb jij ook strava? | |
Bram_van_Loon | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:52 |
Ik heb geen smartphone dus helaas... Anders zou ik het graag gebruiken. Ik fiets trouwens sowieso niet met sneeuw, ook niet op een stadsfiets. Kou maakt me niet uit. | |
dop | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:54 |
zo lang je gpx bestanden kan produceren van je ritje kun je het op strava zetten | |
Bram_van_Loon | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:55 |
Misschien ga ik dat doen zo gauw ik een GPS-toestel heb. Ik ben er nog een aan het uitzoeken. Het liefst de goedkoopste betrouwbare (degelijkheid) met hartslagsensor en cadanssensor die een grafische interface heeft voor de kaarten. Het zelf kunnen uploaden van kaarten of gratis updates lijkt me ook belangrijk. | |
Bram_van_Loon | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:59 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Bram_van_Loon op 19-06-2015 19:00:06 ] | |
kaasplankje | vrijdag 19 juni 2015 @ 19:24 |
lekker hoor bijna 25 graden en af en toe een onweersbui. | |
kaasplankje | vrijdag 19 juni 2015 @ 19:30 |
tja mss als je het slijt aan een maffe Japanner of Amerikaan op ebay anders kan je er alleen aan verdienen als je het verkoopt over 50 jaar als je mij vraagt. | |
Tommeke | vrijdag 19 juni 2015 @ 19:54 |
Sowieso! Vergeet ook 't Woanskip van Anneke Douma niet. | |
dop | vrijdag 19 juni 2015 @ 20:43 |
pfffff zulke aanslagen overleven mijn trommelvliezen niet ![]() | |
Patroon | vrijdag 19 juni 2015 @ 21:02 |
Leuk een topic met al mijn lievelingsnummers ![]() Vooral Ricky, kom ik wel eens tegen in de supermarkt. Hou van die man, is zo gewoon gebleven. ![]() Die kroeg is trouwens op de hoerenbuurt ![]() | |
RealBizkit666 | vrijdag 19 juni 2015 @ 22:34 |
Waarschijnlijk dat ik vanaf 1 september woon-werk ritjes zoals Kano en 42 krijg. ![]() | |
Yankee | vrijdag 19 juni 2015 @ 22:36 |
Gefeliciteerd, denk ik ![]() | |
RealBizkit666 | vrijdag 19 juni 2015 @ 22:48 |
Het ligt er nog even aan of mijn huidige werkgever ongeveer hetzelfde salaris kan geven als het bedrijf dat mij graag wil hebben. Aangezien ik een aanbieding heb gekregen voor 25% meer dan ik nu krijg. ![]() | |
ratatat | vrijdag 19 juni 2015 @ 22:55 |
De Rosa? | |
RealBizkit666 | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:16 |
Ik heb andere frames op het oog, maar op zich zou me dit wel kunnen bevallen ja: http://www.thebikeshop.de(...)50/Products/DEX5PRVN Kan ik mooi mijn huidige wielen in zetten. Maar voorlopig komt dat er sowieso niet. Eerst een nieuwe caravan, en dan doorsparen voor een XF Sportbrake. | |
Oksel | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:18 |
Ik ga zondag voor goud.. dan moet ik in 9u tijd 204km met 4850hm fietsen. Klim 1 is goed te doen, klim 2 heeft de laatste 6km 10% gemiddeld, dat gaat pijn doen. Klim 3 is naar verwachting okay, klim 4 heeft de laatste 3km een vies stijl einde. En dan de finishsstraat, 1km 14% op kasseien. Feest. | |
Moody | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:28 |
Ben op zoek naar een iets kortere stuurpen. Heb nu 12 en wil naar 10. Had bijna een "standaard" alluminium Richey gekocht, maar zie net een Bontrager carbon stuurpen voor minder ![]() http://www.salden.nl/nl/bontrager-xxx-carbon-stem-175937.html Gewoon doen toch? Gewicht zal weinig schelen, maar visueel is het wel smullen natuurlijk ![]() | |
Patroon | zaterdag 20 juni 2015 @ 05:18 |
Het mooiste is al stuurpen en zadelpen van zelfde merk en type is, anders ist geen porum. | |
DeLoet | zaterdag 20 juni 2015 @ 07:15 |
Off to Limburg, hopelijk blijft het droog. | |
dop | zaterdag 20 juni 2015 @ 07:44 |
als je hem mooi vind gewoon kopen , maar stuur pennen worden op marktplaats bij bosjes verhandeld. dan ben je voor 2 tientjes klaar denk ik http://link.marktplaats.nl/m939634810 http://link.marktplaats.nl/m938666607 | |
kaasplankje | zaterdag 20 juni 2015 @ 08:47 |
ja en 7:00am starten gatverdamme | |
kaasplankje | zaterdag 20 juni 2015 @ 08:59 |
No-p: Er was hier gisteren een duatlon en het parcours ging over onze camping. Hardlopen en mtb op een bergparcours. Ook lopen onverhard. Het zag er wel vet uit. | |
buzz1291 | zaterdag 20 juni 2015 @ 08:59 |
Dat is een serieuze cyclo. Welke? Succes en blaas je niet op! | |
Moody | zaterdag 20 juni 2015 @ 09:06 |
Heb een Trek, beide dus van Bontrager ![]() Zegt overigens weinig, want ze zien er totaal anders uit. | |
kaasplankje | zaterdag 20 juni 2015 @ 09:14 |
gf sportful buzz okie en ik zijn de enigen vd fokploeg die present zijn moet ik me niet verslapen natuurlijk. | |
kanovinnie | zaterdag 20 juni 2015 @ 09:23 |
Das voor jou nog een grotere obstakel dan dat toertochtje. Succes, ik ga de tourist in adam uithangen. | |
buzz1291 | zaterdag 20 juni 2015 @ 09:28 |
Oh ja, dat is die cyclo waar een aantal hier zo enthousiast over waren maar een voor een afhaakte. Eckte volhouders gaan er voor. Succes Kaas en laat je niet afleiden door die Italiaanse wielermeisjes in strakke pakskes, of was het nu strakke Italiaanse meisjes in wieler pakskes? ![]() | |
buzz1291 | zaterdag 20 juni 2015 @ 09:29 |
Keisse had ook bonje onderweg, kwam wel bijna de verkeerde tegen.... http://www.nieuwsblad.be/(...)utm_campaign=seeding | |
No-P | zaterdag 20 juni 2015 @ 09:35 |
Tof/ Verschil in niveau is ook altijd leuk om te zien bij de crossen. De techniek van sommigen is prachtig. | |
foetre | zaterdag 20 juni 2015 @ 09:52 |
Lijkt mij te mooi op waar te zijn. Bundel garmin edge 1000 260 euro of is de opvolger in aantocht? Zijn namelijk ook levering problemen voor de edge 1000. http://elektronicabazaar.(...)th=90&product_id=144 | |
KolonelBroodje | zaterdag 20 juni 2015 @ 09:59 |
Is het ook. Google maar eens op elektronicabazaar. | |
kaasplankje | zaterdag 20 juni 2015 @ 10:44 |
Alle niveaus starten ook samen, dat kan prima dus zie je cracks en beginners voorbij komen komen. | |
Tommeke | zaterdag 20 juni 2015 @ 11:04 |
Lijkt me zwaar, zo'n offroad triatlon. | |
muzas | zaterdag 20 juni 2015 @ 11:09 |
En toen lag ik op mn bek. kkglad. Giant wiebelt wat maar rijdt nog. Dus ga wel verder. Leuk joh zomertoertochtje. | |
ultra_ivo | zaterdag 20 juni 2015 @ 12:18 |
Dit klinkt ook als de politei had die man al lang op het oog en ziet nu kans 'm echt van de weg te halen:
| |
Oksel | zaterdag 20 juni 2015 @ 13:30 |
/beentjes omhoog. Beetje sportdrank & carboloader aan 't drinken. Gelletjes / reepjes selecteren. Ketting nog even schoon. Binnenbandje onder bidon tapen (2e stuk). Bril poetsen. | |
Oksel | zaterdag 20 juni 2015 @ 13:40 |
Patty 18e in Zwolle. 3 mensen van onze club 9e en 10e en 22ste. 4 valpartijen. | |
Patroon | zaterdag 20 juni 2015 @ 13:59 |
Klopt, 138km koers. Gem 42,5. Gigantisch nerveus. Stond net te weinig wind. 1x hard op de kant en reden 30 weg. Ikzat er vlak achter en stuurde heel dom 2x de berm in. Op 100km nog weggeweest met 5 man, maar kregen niet genoeg ruimte. Uiteindelijk massasprint en wilde goed voorin blijven. Dit lukte, maar qua sprint zat er niet meer in. 2km voor finish viel nog iemand uit mijn achterwiel. Stonden 150 man aan de start. https://app.strava.com/activities/329201726 [ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 20-06-2015 15:22:23 ] | |
muzas | zaterdag 20 juni 2015 @ 14:26 |
Binnen. Geen 150k Geen #30gemiddeld Op me smoel Zooi stuk. Fietsen ![]() Pils! | |
Patroon | zaterdag 20 juni 2015 @ 14:29 |
Je vergeet de belangrijkste: #viesdik | |
foetre | zaterdag 20 juni 2015 @ 14:51 |
Iemand nog tips voor een goede iPhone 6 fietshouder? Zat zelf aan de topeak te denken http://www.topeak.com/products/PanoBikeAndRideCase/tt9845b Hebben jullie nog bepaalde methodes waardoor je sneller hersteld na aardig wat rijuren( voor mijn doen)? Massagesbalsems,gels en of voeding? Merk dat ik na een week van 14 uur zelfs incl hersteltraining toch wat stramme spieren overhoudt. | |
buzz1291 | zaterdag 20 juni 2015 @ 15:03 |
Ik zou deze nemen.... ![]() ![]() | |
quinoahipster | zaterdag 20 juni 2015 @ 15:07 |
Een Garmin ![]() Direct na het rijden KH+eiwitten bunkeren to the max. ![]() Kan een shakie nemen, kan ook gewoon yoghurt met muesli kanen. | |
cafca | zaterdag 20 juni 2015 @ 15:18 |
MacGyver! ![]() | |
WaikikiWim | zaterdag 20 juni 2015 @ 15:22 |
Goed rekken na de tijd is belangrijk, word nog wel eens vergeten door fietsers. Wat je ook zou kunnen proberen is een herstelshake (eiwitshake). | |
Patroon | zaterdag 20 juni 2015 @ 15:33 |
Oja trouwens Gerwinner ook heel knap gereden. Was nog 20e ofzo! ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 20 juni 2015 @ 15:50 |
Knap ![]() | |
gerwinner | zaterdag 20 juni 2015 @ 16:20 |
Ja ging wel lekker vandaag. Had mn ploegmaten opgedragen om na Genemuiden voorin te zitten, want daar zou het wel eens op de kant kunnen gaan. Werden inderdaad waaiers en ik zat in de eerste, maar wel in laatste wiel en ik moest daaruit lossen, gelukkig kwam het nog bij elkaar. Paar keer is het peloton in stukken geslagen door valpartijen, beetje gevallen renners en fietsen ontwijken werd het. Zo'n finale is echt gekkenwerk joh, twee lui vol onderuit voor me ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door gerwinner op 20-06-2015 16:58:49 ] | |
muzas | zaterdag 20 juni 2015 @ 16:30 |
Oh jah... hoe kan ik dat vergeten.. ![]() Nice! Dit lijkt mij leuker dan een miljard rondjes op een baan. Morgen die sportful? Succes! ![]() Nou ik ben weer thuis. Heb behoorlijk wat van die mooie glimmende schaafwonden. Free Aero Race, nano armwarmers, fietsbril, afgeschreven. derrie kooi lijkt scheef, Pedaalveer werkt neit zo goed meer, nog een deuk in mn frame (lang leve alu ![]() Buiten dat glijertje eigenlijk best wel lekker gefietst. Had geen zin om op de hartslag te letten en heb dus lekker doorgefietst (voor mijn doen). Weinig in groepen gereden.. Ja vooraan ![]() ![]() ![]() Begin me wel steeds meer te 'ergeren' tijdens dit soort tochten... Vind het leuk om een gepijlde route te rijden en makkelijk mn eten en drinken bij te kunnen vullen.. Maar al die lui ![]() Veel solo gereden dus. Vond ik eigenlijk wel lekker. Weer was prima... Droog en niet koud. Alleen de wegen waren zeiknat en smerig. Prima dag. Jammer van die kapotte zooi, maar ach. Maandag die fiets ff bij de FM droppen, en Fraumuzas wijsmaken dat ik nu toch echt een nieuwe moet. | |
Patroon | zaterdag 20 juni 2015 @ 16:34 |
Is ook zo. Positioneren is het belangrijkste van het sprinten. Trouwens ik had 0 parcourskennis. Wist echt niet wat en hoe. Dat is wel een nadeel. Toen het brak zat ik 3 fietsen te ver van achter, terwijl ik de heledag in de top20 heb gereden.. | |
Andyy | zaterdag 20 juni 2015 @ 16:34 |
5.0? | |
RealBizkit666 | zaterdag 20 juni 2015 @ 16:49 |
Gewoon een 2.2D. | |
Patroon | zaterdag 20 juni 2015 @ 16:51 |
Klote, hoe kwam dit zo? Als ik de verhalen na de koers zo hoor moet ik van geluk spreken dat ik niet ben gevallen. Man man wat een hectiek. 1x gingen ze vlak voor me onderuit. Ik kon net voor een frame tot stilstand komen. Wegje lag bezaaid met fietsen en renners. Daarna met 5 man vollebak gereden om weer aan te sluiten bij de voorste groep. Later kwam de 2e groep ook terug. | |
muzas | zaterdag 20 juni 2015 @ 16:52 |
Afdaling, scherp bochtje naar rechts... Lag een soort heel dun laagje modder/slijk achtig iets... ja toen was het achterbandje gauw weg ![]() | |
dop | zaterdag 20 juni 2015 @ 16:54 |
Jammer van het vallen , maar als ik je hoogte meters zie heb je gewoon heel netjes gereden ![]() | |
RealBizkit666 | zaterdag 20 juni 2015 @ 17:00 |
Dit. Lekker gemiddelde inderdaad ook. ![]() | |
muzas | zaterdag 20 juni 2015 @ 17:01 |
Dank ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 20 juni 2015 @ 17:03 |
Ja, da's wel de kern van aankomen: zo ver mogelijk voorin zitten. | |
Patroon | zaterdag 20 juni 2015 @ 17:04 |
Oksel kan ook goed aankomen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 20 juni 2015 @ 17:04 |
Jan Janssenclassic gereden? Jammer van je fiets, hopelijk valt de schade wat mee, |