KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:19 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Kijk, zó moet het! ![]() Eerstvolgende meet: * 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni * 200km Vennbahn op zondag 20 september * zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk Wij doen aan Strava Hier vind je onze kilometerstanden Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:19 |
Denk omdat je oud wordt buzz. Echt een mooi verhaal voor achter de geraniums. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:21 |
Pfft, voel me altijd heel de dag zo verrot na het fietsen. Misschien is naar de dokter binnenkort ![]() | |
gerwinner | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:28 |
Iemand ervaring met garantie bij bike-components.de? Kan helemaal niets op hun site vinden... | |
Patroon | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:32 |
Email? Zal wel in orde zijn | |
ratatat | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:34 |
Zie https://www.bike-components.de/en/FAQ/
| |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:35 |
Nooit echt garantie moeten regelen daar maar aftersales is prima in orde. Kon zelfs een keer product ruilen wat ik zelf verkeerd had besteld en al geopend. | |
gerwinner | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:36 |
Zo nu en dan trainingskoersen rijden is sowieso verstandig als je echte wedstrijden wilt rijden. Leer je ook beetje pelotonrijden van. Opgesloten zitten gebeurt vaak, je moet er op vertrouwen dat niemand iets raars doet. Wel mooi dat je goed de bochten doorkwam! | |
gerwinner | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:39 |
Bedankt, ik zat op de duitse website te kijken, dit is veel handiger. | |
ratatat | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:40 |
Hoop dat ik deze keer wel zin heb om tot Noord-Beveland te gaan, vorige keer laf afgehaakt bij Schouwen-Duiveland. Maar moet eens die Oosterscheldekering zien want daar ben ik nog nooit geweest. | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:47 |
Flink rondje is dat, vanuit Rotterdam 170 ofzo. Wel altijd tof om zeelandbrug - oosterscheldekering combo te doen. Alternatief is om kust te blijven volgen tot Vlissingen en dan treintje terug, directe verbinding. Stuk tussen Vrouwenpolder en Vlissingen vind ik zelf ook heel mooi maar dat is ook beetje nostalgie ![]() | |
Carb | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:47 |
Body van een wiel was kapot gegaan. Kreeg een nieuwe. Duurde wel lang, maar kan ook door postNL komen. | |
ratatat | zaterdag 13 juni 2015 @ 22:07 |
Ja, maar is eigenlijk maar 30 km meer dan tot Schouwen-Duiveland. En dat was wel prima te doen. Vlissingen is ook wel een goed idee voor later, maar dan liever met de trein heen. Weinig trek om met zoutplakken op m'n bek in de trein te zitten. | |
buzz1291 | zaterdag 13 juni 2015 @ 22:07 |
Nee man, dat heet nostalgie, net als deze.... Of deze | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 juni 2015 @ 22:13 |
Je moet iig zo plannen dat je zeelandbrug pakt met wind mee. Of in ieder geval niet wind tegen. Heb daar met een laffe windkracht 2-3 in de rug keer PR gezet van net niet 50 gemiddeld en dat was nog in mn beetje fietsen tussen de voetbal door dagen. Daar wind tegen is echt geen genot. Veel plezier iig ![]() | |
Ambrosius | zaterdag 13 juni 2015 @ 22:14 |
Zijwind is zeker zo vervelend, zo breed is het daar niet en je wilt ook niet tegen de rand geblazen worden. | |
ratatat | zaterdag 13 juni 2015 @ 22:15 |
Zolang het maar niet uit het oosten komt, heb altijd een soort ongegronde angst om over de reling het water in te kieperen. | |
Reljem | zaterdag 13 juni 2015 @ 22:32 |
Ik heb nu een tijdje een nieuw fietsje, maar heb het idee dat mijn houding nog niet helemaal lekker is. Gevoelsmatig zit mijn stuur te ver waardoor ik niet helemaal chill fiets als ik met mijn handen bij de versnelling/rem zit, toch de meest gangbare houding. Handjes daarom vaker op het stuur. Verder snel last van mijn reet. Zit ook niet helemaal achterop het zadel. Kan ik daar met wat kleine aanpassingen zelf aan fine-tunen? Zit er sws aan te denken om mij even op te meten bij een fietsenzaak. | |
ratatat | zaterdag 13 juni 2015 @ 22:34 |
| |
Gripper | zaterdag 13 juni 2015 @ 22:39 |
Iemand goesting om morgen een rondje te gaan maken? Heuvelrug en posbank bijv. Of Betuwe. 120-150 km en een appelgebakje onderweg. Ik wil rond 10 uur de brommer aantrappen. | |
kanovinnie | zaterdag 13 juni 2015 @ 23:02 |
Neuh wilde morgen een grote tocht maken maar daar heb ik ook al geen zin meer in. | |
Tommeke | zaterdag 13 juni 2015 @ 23:06 |
Ik had dinsdag een kommetje gepakt tijdens die ATB tijdrit omdat een deel van het parcours langs een weg ging waar een segment lag. Gister probeerde de nummer 2 op z'n racefiets dat kommetje weer af te pakken. Maar hij was niet sneller dan ik offroad op m'n crosser ![]() Z'n broer reageerde op dat ritje dat ik eraan moest haha. Vandaag is 't 'm gelukt haha. Ik had er op gereageerd en ze waren er zo blij mee dat ie weer van hem is dat ik 't bijna sneu vind om 'm terug te pakken ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 13 juni 2015 @ 23:12 |
Gewoon doen ![]() | |
Tommeke | zaterdag 13 juni 2015 @ 23:13 |
Hij staat nu op 42. Kan er wel met 50 langs rossen, maar misschien is het leuk om eerst ff 43-44 per uur te doen ![]() | |
ratatat | zaterdag 13 juni 2015 @ 23:26 |
Het moet wel een beetje haalbaar zijn voor die ander. Maar gaat dat segment omhoog dan dat hij op 42 staat? | |
Patroon | zaterdag 13 juni 2015 @ 23:40 |
Haha ik moest ff reageren. Wat een kneuzen haha. Hij had vooraf ook al gezegd dat hij hem terug zou pakken | |
Tommeke | zaterdag 13 juni 2015 @ 23:45 |
Neuh gewoon vlak. 300 meter. Ik reed met door de berm ernaast op m'n crosser met 39 in 't uur en had 'm haha ![]() | |
Tommeke | zaterdag 13 juni 2015 @ 23:46 |
Galbak ![]() Ik moet ff sympathiek blijven. Kunnen (potentiële) klanten zijn jwz ![]() | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 juni 2015 @ 23:55 |
Is dat die man van het duimpje omhoog weer ![]() | |
Tommeke | zaterdag 13 juni 2015 @ 23:58 |
Nee. Die zit nu op de Ventoux met Boogerd ![]() En hij heeft vorige week twee fietsclinics gegeven, en daar maar liefst 11(!!!) Facebook berichten aan gewijd. De Ventoux teller staat al op 8. En hij moet nog thuiskomen ![]() | |
Tommeke | zondag 14 juni 2015 @ 00:01 |
Duimpje meneer is btw boos op me omdat ik 'm twee weken terug liep te sarren ![]() Hij wilde per se in het laatste wiel zitten. Dat wilde ik ook. Maar hij zat in mijn wiel. Toen liet ik met een vriend van me tegelijkertijd een gat van 150 meter ofzo vallen. Duimpje meneer vet boos en arrogant naar ons kijken en toen ging hij het dichtrijden ![]() Wij natuurlijk meteen strak in z'n wiel en hem een beetje aanmoedigen ![]() ![]() | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 00:01 |
Eerder op de dag een rondje van 95-100 km. gefietst. | |
Andyy | zondag 14 juni 2015 @ 00:02 |
Ja klopt, vanuit de vereniging wordt al redelijk wat gedaan, elke donderdag is het wel een soort van koersen bij de snelle groep. Maar moet ook meer powerrrrrrrr leren ontwikkelen | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 00:07 |
Ik heb ook een houdingsvraagje, heeft iemand van jullie wel eens last gehad van tintelingen in zijn vingers tijdens het fietsen (afknijpen nervus ulnaris)? http://www.hughston.com/hha/a_15_3_2.htm | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 00:08 |
Veel korte intensieve intervallen doen dus. ![]() | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 00:12 |
Geweldig. ![]() Dat is weer iets anders dan "ik ben te dik om te zwemmen" terwijl het een van de beste sporten is voor mensen die te zwaar wegen. ![]() | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 00:13 |
Waarom? | |
ratatat | zondag 14 juni 2015 @ 00:13 |
Ja, cyclist palsy gehad. Paar maanden geduurd voordat de zenuw weer normaal werkte. Kwam door teveel druk op de handen. Tegenwoordig wat lichter en denk ook wel sterkere core en nergens meer last van. | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 00:15 |
Omdat je op die manier meer power krijgt. Goede trapfrequentie bij een zwaardere weerstand => meer kracht en vermogen in je benen. | |
#ANONIEM | zondag 14 juni 2015 @ 00:17 |
Morgen mogen we weer ![]() http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Den-Haag/4057864 | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 00:18 |
Wat heb jij die paar maanden gedaan? Helemaal gestopt met fietsen? Of een andere vorm van herstel? Ik heb het af en toe even, dan haal ik direct mijn hand van het stuur en beweeg ik mijn vingers een beetje. Best vervelend. De rompspieren wat extra trainen lijkt me een aardig idee. | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 00:20 |
Ah interessant. Vertel eens meer... | |
ratatat | zondag 14 juni 2015 @ 00:31 |
Ben doorgegaan met fietsen. Stuur wat naar achter gekanteld om zo de druk op de handen wat meer naar voren te krijgen. Herstelde toen wel maar vrij langzaam. Daarna een maandje niet gefietst wat heel erg veel hielp, de 2 maanden daarna vooral op een andere fiets gezeten waar het stuur wat hoger zit en zo wat minder druk op de handen had. Ergens in die 2 maanden ook helemaal weg en geen last meer gehad. | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 00:32 |
Jij had zomaar de beschikking over een andere racefiets? ![]() | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 00:35 |
Hoezo? Ben jij het daar niet mee eens? Als je je 'kruis'snelheid met fietsen of hardlopen wil verhogen dan moet je trainen met een hogere snelheid. In het begin houd je dat kortere periodes vol, door het te trainen houd je het langere periodes vol (zolang je onder een bepaalde intensiteit blijft). De vraag is dan of dat je liever kiest voor extensieve intervallen of intensieve intervallen, een afwisseling van intensief, extensief en duurvermogen (met langere afstand) lijkt mij het beste. Voor de duidelijkheid, met "veel korte intensieve intervallen" doelde ik niet op intensieve intervallen maar op intensieve of extensieve intervallen. Slordig taalgebruik van mij. | |
ratatat | zondag 14 juni 2015 @ 00:37 |
Fitnessfiets die ik al had. | |
Andyy | zondag 14 juni 2015 @ 00:50 |
![]() ![]() | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 00:57 |
Dikke onzin. Ik ben sneller gaan fietsen door langzamer te trainen Je moet 2 zaken onderscheiden. Dat is betere conditie en sterker worden. Stel jouw vermogen op omslagpunt ligt op 270w en je kan 10min 300w trappen. Dan kan je dat vaak trainen en daardoor oprekken naar 12 of misschien 13min, maar dat is dan je plafond. Dan ben je sterker geworden, oftewel je kan langer in het rood. Als je nu je vermogen op omslag verhoogt naar 300w dan kan je 60min 300w trappen. Je bent dan conditioneel beter omdat je langer in de groene zone zit. De progressie is dan veel groter. Je vermogen op omslag verhogen doe je door er eerst voor te zorgen dat je meer vermogen in D1 gaat trappen. Dus veel trainen in D1. Hf <135 [ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 14-06-2015 01:02:17 ] | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 01:01 |
Heb jij een bron waarin dit wordt gesteld? Zo ja, dan zou ik die graag lezen. Mijn snelheid werd volgens mij toch ook steeds hoger wanneer mijn beenspieren sterker werden aangezien ik daardoor met een zwaarder verzet dezelfde trapfrequentie kan blijven halen. Zelf train ik trouwens het liefst heel erg afwisselend: 1 langere en rustigere rit per week, 1 intensieve rit (als ik me fit voel) en 1 waarbij de intensiteit ook wat lager mag liggen terwijl de afstand ook niet groot is (ik neem ongeveer 60 km. als minimale afstand). | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 01:02 |
Fietsen is geen krachtsport. | |
muzas | zondag 14 juni 2015 @ 01:04 |
Ik ben, mede dankzij dit topic en in het bijzonder patroon, erg gaan letten op mijn hartslag en training. Nu toch al zeker 2 jaar. Daar waar mijn vriendjes altijd waren van het "teller boven de 30 houden" etc. Ja zij gingen veel sneller dan ik rondjes met 30 gemiddeld rijden. Maar nooit verder dan 50k. En nog, mijn rondjes zijn zélden boven de 30 maar ik trap ze er allemaal af als het moet en/of we samen rijden, ook naar boven. Het eerste uur of de eerste klim mss niet, maar na 2 uur of de 3e klim ben ik de baas. Zie dat ook terug op mn strava. Mijn gemiddelde, bij gelijke HF, klimt héél langzaam maar gestaag omhoog. En afstanden zijn al helemaal geen probleem. | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 01:05 |
Dat is waar maar hoeveel tragere fietsers hebben het probleem dat ze niet die trappers met een normale frequentie krijgen rondgedraaid zodra de weerstand wat hoger wordt? Misschien zit ik er naast maar dat lijkt mij dan toch een tekort aan kracht in de benen. Ben jij het met mij eens dat een goede afwisseling in de training tussen korter en intensiever en langer en minder intensief (en tussendoor korter en minder intensief) het beste is? Ik lees morgen graag wat andere wielrenners hierover (beste manier om sneller te worden) denken. Hopelijk leer ik wat bij. ![]() | |
muzas | zondag 14 juni 2015 @ 01:08 |
Mooiste voorbeeld was de haussire bij de chouffe classic dit jaar. Reed 'm samen op met MAx, een vriendje van me met wie het lekker fietsen is, want ongeveer gelijk. Maar hij dus van 'de andere school'. Haussire is een drietrapsraket. 3x teringsteil met tussenpozen. Eerste trap reed ie keihard bij me weg. Puntje bij paaltje stond ik ruim een minuut te wachten op de top. | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 01:08 |
Ik heb niet 1 specifieke bron, ja mijn trainer en verder boeken. mijn eigen ervaring wat gewoon af te lezen is dmv powermeter. Dus geen appels met peren. | |
muzas | zondag 14 juni 2015 @ 01:11 |
Ik merk ook dat, en volgens mij is dat dus ook die duurtraining correct me if i'm wrong, dat ik veel sneller herstel in de rustige stukken. Áls ik ff gas heb moeten geven en mn HF omhoog knalt, daalt ie ook weer veel sneller als het dan weer wat rustiger is. Daar pak ik meestal mn vriendjes op. | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 01:11 |
Lekker bezig. | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 01:12 |
Ja veel jongens zie ik op strava altijd 30+ trainen. Zelfs 31-32+ en in de koers rij ik ze eraf. Terwijl ik nooit boven de 30 kom. | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 01:15 |
Klopt. Jouw basis is groter, dus jij zit qua vermogen weer sneller in het groen. Stel jouw vermogen op omslag is 200w en van je vriend 180w. Als dan ff naar 300w gaat en daarna weer vlak wordt richting 200w dan zit jij eerder in het groen, hij moet namelijk dalen naar 180w immers. | |
muzas | zondag 14 juni 2015 @ 01:19 |
Ja de fijne kennis mis ik, kan me er niet zo op toeleggen als jij doet, maar merk wel dat het voor mij gewoon goed werkt. Tenzij het dus en rondje van 50k is vol doorpompen, dan haak ik vaak als eerste af. Of als het héél erg schommelt qua intensiviteit... Dat trek ik ook nog erg slecht. Als ik in korte tijd vaak in het rood geweest ben slaan mn poten op slot ofzo. Maar goed. Moraal van het verhaal; heb niet de onderbouwing van patroon, maar wel ervaring; dat rustige trainen (wel gecombineerd met soms ff spelen, of kapot gaan op het kopje) werkt voor mij. Nu gauw onder de wol, want wilde morgen de toerboer uithangen en heb alweer te veel whisky op ![]() | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 01:19 |
Trusten | |
KnutdeIJsbeer | zondag 14 juni 2015 @ 01:24 |
Kwam laatst wel ultieme toerder tegen . Piepende fiets, alle soigne regels gebroken en met tong uit de mond volle bak aan het stoempen. Keek op z'n strava en hij reed volgens z'n powermeter op 90%. Wel 35 gem met stukken door Den Haag en Rotterdam ![]() | |
Tommeke | zondag 14 juni 2015 @ 08:46 |
Ik rij als ik in m'n eentje fiets ook altijd als een bejaarde. Hard fietsen doe ik wel in (trainings)koersen. | |
ultra_ivo | zondag 14 juni 2015 @ 08:49 |
Vaak genoeg. Simpele oplossing is een 2e paar handschoenjes van een ander merk meenemen en als je last hebt gewoon je handschoenen wisslen. Dan ligt de druk net iets anders en gaat het snel weer over. | |
Sunri5e | zondag 14 juni 2015 @ 08:50 |
Heb jij daar bepaalde patronen voor hoeveel en wanneer je bepaalde hartslagzones traint? | |
muzas | zondag 14 juni 2015 @ 09:04 |
Nee niet echt eigenlijk. Ik wissel het gewoon af... lange ritjes lekker in D1, kort ritje door de duinen lekker in D2 en kutten op het kopje is dan een soort interval. Op die manier probeer ik het 'speels' invulling te geven. Strakke schema's maken etc is niet zo mijn ding. | |
ratatat | zondag 14 juni 2015 @ 09:38 |
Met veel D1 maak je slow twitch spieren aan. Dunne spieren met veel bloedvaten erin welke vooral goed zijn om in je aerobe gebied vermogen te leveren. Hogere zones zijn meer voor fast twitch spieren te ontwikkelen, deze hebben minder bloedvaatjes etc. en zijn beter in anaeroob vermogen leveren. Verder heb je nog verschillende manieren om aan energie te komen. Aeroob heb je de beschikking over vet, eten in je buik en glycogeen in de spieren en lever, anaeroob ben je vooral afhankelijk van je glycogeen. Vet is dus een vrij handige energiebron aangezien je daar praktisch gezien oneindig veel van hebt, alleen kost het meer zuurstof om energie uit vet te halen dan energie uit glycogeen te halen. Uit glycogeen kan je dus per tijdseenheid meer energie halen, het probleem hiermee is echter dat je maar een beperkte voorraad hiervan hebt welke je niet zomaar tijdens het fietsen kan bijvullen. Bij energie uit voedsel loop je ook tegen een limiet aan met hoeveel energie je daar per uur uit kan halen. Wat je dan krijgt bij bv Muzas is dat hij beter is met energie uit vet te halen dan Max. En Max gebruikt veel meer de energie uit z'n glycogeen voorraad. Gevolg hiervan is dat Max na zo'n anderhalf uur de benen helemaal leeg heeft, en aangezien hij niet zo goed is in het omzetten van vet naar energie hij daarna afhankelijk is van energie uit eten en vet. En dat laatste is hij dan dus niet zo goed in als Muzas. Terwijl Muzas na die anderhalf uur nog wel glycogeen over heeft, en ook nog eens beter is in energie uit vet te halen. Max heeft dan dus nog maar 2 systemen om energie te krijgen en Muzas heeft er 3. En zelfs als Muzas z'n glycogeen op raakt zal hij nog meer vermogen kunnen leveren. Muzas heeft dus meer basisvermogen (zelf verzonnen het vermogen dat je nog kan leveren zonder glycogeen) en het duurt langer bij Muzas voordat hij bij het punt aankomt dat hij puur op dat basisvermogen zit. Nu las ik echter ook weer dat het mogelijk is om fast twitch spieren om te zetten in slow twitch spieren. En aangezien je makkelijker spiermassa bouwt met fast twitch spieren is het dus wellicht wel handig om deze af en toe te aan te maken om ze vervolgens om te zetten in slow twitch spieren. Alleen weet ik niet hoe snel dat gaat en wat dan de optimale verhouding tussen duurtraining en intensievere training is om zoveel mogelijk slow twitch spieren aan te maken op de lange termijn. Patty komt weleens met 80/20% verhouding tussen de twee soorten training en bij gebrek aan betere informatie over de verdelen lijkt me dat iig een prima startpunt. Disclaimer: Ik ben geen coach oid, maar dit is in hoeverre ik het begrepen heb. Als ik het ergens fout heb laat het me weten, ik leer graag bij. | |
ratatat | zondag 14 juni 2015 @ 09:47 |
Zal iid ook wel werken ja. Heb tegenwoordig ook een setje handschoenen met meer padding op het gebied waar teveel druk die zenuw klemt. Denk dat dat ook wel kan helpen in het verminderen van tintelende vingers. Ze zijn van Gripgrap. | |
quinoahipster | zondag 14 juni 2015 @ 09:49 |
Als duursporter is de spiermassa (slow twitch) meestal niet echt een beperkende factor. Het is inderdaad waar dat door duurtraining fast twitch vezels meer eigenschappen van slow twitch vezels kunnen krijgen. En het is ook waar dat ook voor wielrenners krachttraining nuttig kan zijn voor bv de sprintprestaties. | |
ratatat | zondag 14 juni 2015 @ 10:02 |
Heeft dat te maken met die verschillende soorten fast twitch spieren? Wil me daar nog een keer over inlezen maar ben er nog niet aan toe gekomen. | |
quinoahipster | zondag 14 juni 2015 @ 10:03 |
Volgens mij waren het vooral de IIa vezels die nog wel 'om te trainen' zijn. | |
#ANONIEM | zondag 14 juni 2015 @ 10:11 |
Dit is correct. | |
buzz1291 | zondag 14 juni 2015 @ 10:17 |
Krijg ik ook last van wanneer ik onbewust mijn stuur met m'n handen teveel in een hoek tov van mijn onderarm vasthoud. Zorgen dat je handen zoveel mogelijk één lijn met je onderarmen vormen werkt bij mij, en zou je probleem wel eens simpel kunnen oplossen. Want je weet, een daagje een paar zenuwen "afknellen" kost je zo maar een week om te herstellen. | |
#ANONIEM | zondag 14 juni 2015 @ 10:23 |
Hoewel je daar in principe gelijk mee hebt, ben je niet ook meer gaan fietsen in de afgelopen paar jaar (niet dit jaar tov vorig jaar, maar volgens mij wel tov de jaren daarvoor)? | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 10:39 |
Ik vergelijk alleen met vorig jaar (2014) want idd in 2013 fietste ik veel onregelmatiger. Tov vorig jaar fiets ik nu niet eens zoveel meer. Een maand terug was het +/- 20 uren. Natuurlijk is het niet alleen de andere manier van trainen, wat ik vorig jaar en jaar ervoor opgebouwd heb neem ik ook mee. Toch zie ik een enorm verschil in koersen, dat mijn hf nu veel sneller weer zakt en ik daardoor nu ook echt mij kan bemoeien met het koersverloop, waar ik vorig jaar voornamelijk voorin mee kon rijden. | |
#ANONIEM | zondag 14 juni 2015 @ 10:46 |
Dat is dan niet alleen aan je veranderde training te danken, maar voor een flink deel aan een bredere basis. En vorig jaar trainde je toch ook al hoofdzakelijk op de wijze waarop je nu traint? | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 10:56 |
Nee, toen deed ik mijn duur qua intensiteit harder. Maar trek de conclusies die je wil trekken ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 juni 2015 @ 10:57 |
Je zegt toch al 3 jaar op dit forum dat je moet trainen in D1? | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 11:03 |
D1 is een ruim begrip. Uit de test bleek dat mijn D1 tussen de 140 en 158 lag (die standaard percentages van omslagpunt, die iedereen gebruikt). Dit jaar heb ik mijn D1 zone opgesplitst en naar beneden bijgesteld. edit blabla laat ook maar. [ Bericht 7% gewijzigd door Patroon op 14-06-2015 11:09:34 ] | |
Sunri5e | zondag 14 juni 2015 @ 11:04 |
Iemand ervaringen met de ridecases van Quadlock en Topeak? | |
gerwinner | zondag 14 juni 2015 @ 12:00 |
Dingen die ik merk van het relatief veel D1 trainen zijn snel zakkende hartslag zoals Muzas en in makkelijke koersen is mijn hartslag ook relatief laag tov renners die weinig D1 doen. Waar het bij mij mis gaat is wanneer ik in het rood moet, dat kun je oplossen door ervoor te zorgen dat je later in het rood moet (waardoor je dus ook harder gaat fietsen in groene zone) of door ervoor te zorgen dat je langer in het rood kunt rijden. | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 12:03 |
Klopt, je kan ook beide verbeteren. Want idd je moet in het rood rijden wel goed kunnen verdragen. Vooral bij criteriums enzo ga je soms wel 5x dood en daar moet je steeds weer bovenop zien te komen. | |
#ANONIEM | zondag 14 juni 2015 @ 12:10 |
Kortom: afwisselend trainen. En om terug te komen op Andy, waar het in eerste instantie om ging, misschien moet hij wel meer intervaltraining doen. Of gewoon überhaupt meer op snelheid rijden (trainingskoersjes), want het was voor hem de eerste wedstrijd en dan ben je (waarschijnlijk) simpelweg het wedstrijdtempo niet gewend. Ook dat moet je leren, en dat leer je niet als je alleen maar in D1 je trainingsrondjes maakt. Dan krijg je een acute cultuurshock als je opeens een wedstrijd moet rijden met maxima van tegen of over de 50. Dat trek je dan eenvoudig niet. | |
No-P | zondag 14 juni 2015 @ 14:04 |
Een theory van het d1 langzaam doen is dat het voor opbouwen duurvermogen niet uitmaakt of je die d1 ritten, langzaam ( tot bepaald punt) of wat hoger in d1 doet. De winst pak je doordat je daardoor meer energie hebt om de 20% d4 op goede intensiteit te doen. Patroon zal deels door opbouw basisjaren beter zijn geworden, maar specifikere trainingsintensiteiten zal ook zeker hebben meegeholpen. Er zijn toppers die met 80-0-0-20 in d1-2-3-4, de top hebben bereikt en toppers die goed zijn geworden met 60-0-30-10. (Globaal genomen) De 0-50-50-0 "methode" van de altijd hardfietsers werkt duidelijk niet. | |
WaikikiWim | zondag 14 juni 2015 @ 15:31 |
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt ![]() Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden. | |
Sunri5e | zondag 14 juni 2015 @ 15:35 |
Klimmen heeft ook vooral te maken met je lengte en daar uit voorkomend je gewicht. | |
RealBizkit666 | zondag 14 juni 2015 @ 15:36 |
Gemiddeld 425 hm per rit, met een ritgemiddelde van 51 km. Maar waarom is dat interessant, het is toch puur afhankelijk van waar je woont? | |
WaikikiWim | zondag 14 juni 2015 @ 15:38 |
93 kg bij bijna 2 meter ![]() Was ook meer een informatieve vraag. Jij woont dus in een vrij heuvelachtig gebied lijkt me? | |
RealBizkit666 | zondag 14 juni 2015 @ 15:39 |
Heuvelachtiger vind je niet in Nederland. ![]() | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 15:39 |
Ok, dat ga ik eens proberen. ![]() Ik heb trouwens ook een ander probleempje met die handschoentjes die ik nu heb (Shimano), naarmate ik ze langer draag tijdens een rit gaan ze meer drukken tegen het vel wat tussen de vingers zit, bij mij specifiek bij 1 hand tussen de duim en de wijsvinger. Het klinkt onbenullig maar het doet best wel zeer. Herkenbaar? | |
Sunri5e | zondag 14 juni 2015 @ 15:41 |
Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoog ![]() | |
dop | zondag 14 juni 2015 @ 15:50 |
zo kan een grote man het nooit winnen van een kleine man, maar zo is het ook niet helemaal bij heel lang klimwerk gaat dat wel steeds meer spelen , maar op kort klimwerk zijn het meestal niet de kleine mannetjes die in het voordeel zijn. en in dit vlakke land kennen we geen lange klimmen | |
RealBizkit666 | zondag 14 juni 2015 @ 15:52 |
Tenzij je 2km lang vind natuurlijk. ![]() | |
muzas | zondag 14 juni 2015 @ 15:55 |
Goed topic zo ![]() ![]() Slecht seizoen voor witte schoentjes dit ![]() Wel heerlijk gefietst. ![]() | |
dop | zondag 14 juni 2015 @ 15:57 |
kijk nog z'n lange klimgeit. | |
RealBizkit666 | zondag 14 juni 2015 @ 15:59 |
Daarom heb ik zwarte schoenen, maar wel een witte helm tegenwoordig. ![]() | |
muzas | zondag 14 juni 2015 @ 16:03 |
Varieert nog al... Meestal rond de 2... Maar als je echt gek doet hier kom je toch zeker met 6 thuis. | |
KolonelBroodje | zondag 14 juni 2015 @ 16:06 |
2 dagen terug voor het eerst een rondje weer op de racefiets gedaan. Net iets meer dan 30km. Mijn conditie ben ik erg kwijt geraakt, na 25km had ik er voor mijn gevoel wel 200 opzitten. Sporten moet ik nu nog een tijd met een Brace die ervoor zorgt dat de knieschijf niet ineens weer weg kan schieten. Het is nu de bedoeling dat de beenspieren weer groter/sterker worden. De afgelopen 6 weken zijn mijn benen een stuk dunner geworden en ze stelden al niet zoveel voor ![]() Qua fietsen heb ik voor dit jaar niet echt doelen meer. Gewoon een beetje fietsen en de condite langzaam terug krijgen. Met hardlopen heb ik nog wel een doel en dat is de 10×10km estafette van de run van Winschoten. Ik doe met een groepje mee waar de snelheid niet zoveel uit maakt, dus ben benieuwd of ik überhaupt dan al weer de 10km aan kan. | |
poiuytr | zondag 14 juni 2015 @ 16:06 |
Op halfuur fietsen van je liggen genoeg "klimmetjes" waar je perfect kunt trainen ![]() | |
WaikikiWim | zondag 14 juni 2015 @ 16:09 |
Daar ben ik vandaag ook geweest denk ik ![]() | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 16:25 |
Hij zou ceteris paribus ook meer vermogen moeten hebben. Het probleem voor lange mensen is dat hun relatieve vermogen (vermogen per kg. lichaamsgewicht) lager is. Dat wordt hard afgestraft bij het bergop fietsen (of bij het hardlopen van grote afstanden, de beste marathonlopers zijn 1m70-1m75). Natuurlijk kan een lang iemand ervoor zorgen dat hij een zeer laag lichaamsgewicht heeft (maar niet zo laag dat je te weinig vet hebt) en zodoende zijn handicap compenseren en kan het toevallig zo zijn dat die ene grotere persoon meer talent heeft maar op een hoog niveau zijn de concurrenten ook goed afgetraind en getalenteerd en dan is die grote lengte de bottleneck. Dat is een prima gewicht voor die lengte maar je zou nog 10-15 kg. kunnen verliezen. Voor in de heuvels maakt het veel verschil. ![]() | |
WaikikiWim | zondag 14 juni 2015 @ 16:28 |
I know, maar dan blijft er weinig over ben ik bang. Vind het wel prima zo, ik heb zelf ook de neiging om over dat soort dingen na te gaan denken maar aan het einde van de dag zijn we allemaal amateurjes natuurlijk ![]() | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 16:32 |
Over de tussenliggende types vezels durf ik geen uitspraak te doen (die waren nog onvoldoende onderzocht op het moment dat ik een fysiologieboek las) maar de twee extreme types kunnen niet veranderen. Dat wordt bepaald door de motorneuronen die aan deze spiervezels zijn verbonden. Ze hebben experimenteel bewezen dat als je het andere type motorneuron verbindt aan het ene type vezel dat in dat geval het ene type vezel het andere type vezel wordt. Dat kan je dus niet sturen. Je kan er enkel voor zorgen dat die vezels die je hebt hypertrofiëren (in volume toenemen). Het ligt dus grotendeels vast bij je geboorte of dat je talent hebt voor duursport, sprinten of dat je daar ergens tussen in zit. | |
#ANONIEM | zondag 14 juni 2015 @ 16:35 |
Zo klopt 'ie. Alleen in Limburg hebben we klimmetjes. Klimmen hebben we nergens. Posbank en Utrechtse Heuvelrug valt in Spanje en Frankrijk gewoon nog in de categorie vlak. | |
kaasplankje | zondag 14 juni 2015 @ 16:47 |
Ja volgens mij is dat idd zo. Dit bepaalt op de fiets of je goed kan sprinten, of goed een 1500m aankan, dan kan je ook goed bergop sprinten ws. en ben je goed in criteriums. Of je bent een tijdrijder als je veel massa hebt of een klimmer als je weing massa hebt. Je kan je zwakkere plek wel trainen en verbeteren maar je zal als non sprinter nooit zo rap worden als iemand die daar wel aanleg voor heeft. | |
very | zondag 14 juni 2015 @ 17:43 |
godsklere godverdomme...gister heen naar dordrecht ging prima....vandaag (brak) terug gefietst, maar na 50km toch weer beetje last van die knie. Op de heenweg niet. Misschien toch weer iets zwaarder getrapt vandaag ![]() Ik ben een beetje bang voor die 155 naar Texel vrijdag ![]() | |
Tommeke | zondag 14 juni 2015 @ 18:04 |
Mooi dat je weer kunt fietsen toch! Lekker rustig opbouwen, jezelf en je lichaam de tijd geven. Voor je het weet heb je een terugval omdat je te hard wil. | |
Tommeke | zondag 14 juni 2015 @ 18:06 |
Vandaag niet des Patroons getraind ![]() 130 km flink door lopen trappen en elkaar behoorlijk kapot gereden ![]() Had ook te weinig eten bij me, dus was een beetje leeg op het laatst. Maar dat was iedereen ![]() | |
Stansfield | zondag 14 juni 2015 @ 18:54 |
Ik heb ook een vraag over de manier van trainen. Op dit moment fiets ik bij mijn toer vereniging in een groep die zo gelijkmatig mogelijk wil fietsen en dan met een zo hoog mogelijk gemiddelde. Dus als het ware als 1 grote ploegentijdrit. Dit gaat me vrij makkelijk af op dit moment maar de afwisseling ontbreekt. Nu kan ik wel een groep hoger gaan maar daar is het veel onregelmatiger en zijn de pieken hoger. Gemiddeld over 70 km zullen wel ongeveer even hard gaan. Maar zoals gezegd met meer pieken en dalen. Dus eigenlijk is het mijn doel om daar bij aan te sluiten. Wat is nu wijsheid om daar zelf voor te trainen? Wat intervallen te doen bijvoorbeeld? Of gewoon mee gaan en wel zien waar het schip strand? | |
#ANONIEM | zondag 14 juni 2015 @ 18:58 |
Hoe vaak fiets je met hen mee en hoeveel train je alleen? | |
Stansfield | zondag 14 juni 2015 @ 19:00 |
Ik fiets 2x per week met hun mee en gemiddeld 1x alleen of in een ander groepje op zaterdag (waar ook wat mensen van de hogere groep in zitten) | |
#ANONIEM | zondag 14 juni 2015 @ 19:05 |
Dus eigenlijk fiets je altijd op dezelfde manier? Met als doel een hoog gemiddelde? Laat de focus op het gemiddelde los, fiets vaker rustig aan en breng meer variatie in je training aan. (Patroon zou zeggen: meer in D1). Je kunt gewoon proberen met die hogere groep mee te gaan. Lijkt me dat dat al een betere training is dan je huidige groep (meer variatie). Enig knelpunt kan daar zijn dat je veel op je maximum zit te rijden daarin. Da's ook weer niet goed. Hopelijk zijn de rustige stukken dan wel echt rustig voor je. | |
Stansfield | zondag 14 juni 2015 @ 19:07 |
Tnx voor de tip. Denk dat op bij de alleen training rustig in D1 training doe. En dan 2x per week met de hogere groep mee ga. Mocht het toch te snel gaan dan kan ik me af laten zakken naar de groep waar ik nu mee fiets. Die fietsen er altijd een minuutje of 3 achteraan. Net zo lang totdat ik wel in de hogere groep goed mee kan. | |
#ANONIEM | zondag 14 juni 2015 @ 19:09 |
Je kunt beter 1x in de week met de hogere groep meegaan en 1x in de week met een groep die onder de groep zit waar je nu in meerijdt. | |
Andyy | zondag 14 juni 2015 @ 19:12 |
Vandaag voor het eerst foto's gemaakt bij een koers ![]() | |
Tommeke | zondag 14 juni 2015 @ 19:34 |
Cool! Waar dat? | |
Tommeke | zondag 14 juni 2015 @ 19:35 |
Ik heb btw vorige week m'n ketting en cassette vervangen. Nu sloeg ie over toen ik 'm op het buitenblad had staan en in een zwaar verzet (13 of 14 ofzo) wegreed met lage snelheid. Kettingblad ook maar vervangen? | |
Yankee | zondag 14 juni 2015 @ 19:46 |
Zeg beunhaas, wie is hier nou de fietsenmaker? ![]() | |
Yankee | zondag 14 juni 2015 @ 19:47 |
Jammer dat ik dat heb moeten missen. Ben een dagje aan het afzien in de zon bij Pinkpop. Zonder de Foo fighters, kut dus ![]() | |
Andyy | zondag 14 juni 2015 @ 19:49 |
Ronde van maliebaan. Zag ook nog een Rose voorbij komen met afgebroken voorvork ![]() | |
Tommeke | zondag 14 juni 2015 @ 19:50 |
Dju toch! Leuke koers zeker? | |
Tommeke | zondag 14 juni 2015 @ 19:52 |
Dit was echt een rondje voor jou geweest! Heerlijk, geniet ervan! Ik verkoop die shit, ik repareer het niet. Stiekem weet ik wel dat 't m'n buitenblad is. Die is inmiddels ook al 4 jaar oud ofzo. Heb gewoon ff bevestiging nodig voordat ik er weelr 60 euro tegenaan gooi ![]() | |
Stansfield | zondag 14 juni 2015 @ 19:57 |
Dat is helemaal een goede tip. 1x in de week met de hogere groep, bijvoorbeeld wanneer de ronde in de polder is. En dan de andere keer wanneer het over de veluwe of Utrechtse heuvelrug gaat met de lagere groep. Tnx voor de tip. | |
#ANONIEM | zondag 14 juni 2015 @ 20:08 |
Ik zou het andersom doen. In de polder lekker rustig meefietsen, op de Veluwe knallen. | |
ratatat | zondag 14 juni 2015 @ 20:41 |
Liev dagboek, Wind in Zeeland ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Andyy | zondag 14 juni 2015 @ 20:52 |
De eerste (en tevens laatste) keer dat ik er heb gefietst vond ik wind heel liev ![]() | |
quinoahipster | zondag 14 juni 2015 @ 20:55 |
Lekker weer onder water laten lopen die hap!
| |
ratatat | zondag 14 juni 2015 @ 20:57 |
Het enige stuk waar de wind niet (deels) tegen was was tussen de oosterscheldekering en zeelandbrug. Werd er echt helemaal naar van. | |
Andyy | zondag 14 juni 2015 @ 21:00 |
Jawel, lekker kort parcours. Was wel een uitputtingsslag omdat er alleen twee scherpe bochten waren waardoor er steeds gesprint moest worden. Was wel even naar toen iemand van de vereniging viel, helm heeft goed z'n werk gedaan, want daar zat een breuk in | |
Tommeke | zondag 14 juni 2015 @ 21:14 |
Tsjah, kost een paar tientjes maar kan een hoop ellende voorkomen! Een vriend van me heeft echt z'n leven te danken aan z'n helm. | |
Jumparound | zondag 14 juni 2015 @ 21:40 |
zo, dat zit erop. Wat een pleuris eind! Helaas de trois ballons niet uitgereden. De reden? Ik zelf, het weer, de voorbereiding, zenuwen, materiaal, stress maar vooral Kramp. na 40 kilometer op de col de chevevre schoot het er in (hoe ironisch, bij het zien van het stuk met 12%+ ) links en rechts de buitenkant van mijn dijbenen vol in de kramp. Dit verziekte aardig mijn humeur, maar ik ging NO-AD vol voor het uitrijden, dit leverde helaas op de volgende colls nogal vaak het tafereel op dat ik afstapte, in evenwicht probeerde te blijven en door mn knieeen boog om de kramp uit mijn dijen te krijgen. Na de Grand Ballon was het klaar, ik mistte net de bus naar de finishplaats en raakte de weg kwijt (de verzorging e.d. was a weg). Na een dutje in de berm een maat gesmsd welke kant ik op moest en aan de hand van een kaatje zo goed als kwaad de route gevolgd. 3 kwartier rust had me goed gedaan, de kramp was eindelijk weg. Maar aan al het goede kwam een einde in Le Tillot. Koffie en bier drinken en wachten op vrienden die me op kwamen pikken. Zo kwam er na 14 uur een einde aan mn fietstocht. Jammer? Ja zeker, maar ook leerzaam. 195 km vind ik toch een prima prestatie (al zeg ik het zelf) en ik ben trots dat ik niet huilend van ellende in de berm heb opgegeven :-) Plus dat ik het een en ander voor volgend jaar heb geleerd! https://www.strava.com/activities/325146044 | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 21:52 |
Die wind maakt je alleen maar sterker. ![]() Het is alleen jammer dat je snelheid dan zo laag ligt. Zwoegen voor 25 km/u ![]() | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 21:56 |
Ik heb er nog even over nagedacht. Voor die prijs wil ik het in principe kopen. Twee vraagjes aan iedereen. Werkt die tegenwoordig vrijwel altijd (hooguit als je veel pech hebt eens een korte onderbreking bij een tunnel)? Is deze winkel te vertrouwen. | |
kaasplankje | zondag 14 juni 2015 @ 21:56 |
Ben daar ook de man met de hamer tegengekomen. Wel uitgereden overigens. Het hoort erbij. | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 21:58 |
Ik ook. Daar compleet dood gegaan. Volgens mij heb ik nog nooit zo lang zo hard afgezien. Met koersen ga je dieper, maar dit afzien duurde vele malen langer... | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 21:58 |
https://app.strava.com/athletes/350859 Wat een zieke gast. Constant 85uur per week en het gemiddelde is ook niet mis. Dit kan toch niemand leuk vinden? ![]() | |
Z | zondag 14 juni 2015 @ 21:59 |
Hier wordt weer een sloot Bryton's geveild. Lijkt vaak goedkoper dan het is. En veel schoenen deze keer. https://www.bva-auctions.com/auction/lot/16183 | |
Jumparound | zondag 14 juni 2015 @ 22:07 |
uitrijden is top :-) Volgende keer hoop ik dat ook te doen ;-) vond het een waanzinnig mooie omgeving om door heen te fietsen! al hoop ik dan wel wat minder pijn te hebben, nouja, pijn... vooral die takke kramp ging maar niet weg. Ik had eerder moeten rusten. maar in het begin was het weer er niet naar en later wou ik niet te ver achterop raken bij mn collega's. Pas op de grand ballon besefte ik hoe ver ik heen was ![]() | |
Jumparound | zondag 14 juni 2015 @ 22:07 |
die 14 km naar de top bedoel je? | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 22:09 |
Hoe kon het dat je na 40km al kramp had? Veel te hard begonnen? Heb je wel eens eerder geklommen, dan zou je weten hoe hard je zou kunnen rijden... Ik startte toen redelijk vooraan en voor ik het wist zat ik in een 4e groep ofzo bergop te stampen..dat ging goed tot 100km in 3,5u ofzo en toen begon ik ook kramp te krijgen. Was dus veel te hard begonnen en toen moest ik nog 120km ![]() | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 22:10 |
Nee vanaf km 100 tot 220.. | |
poiuytr | zondag 14 juni 2015 @ 22:13 |
Respect hoor. Zijn die strava uren ook de enige uren die je daadwerkelijk getraind hebt voorafgaand aan deze tocht? | |
Jumparound | zondag 14 juni 2015 @ 22:17 |
ik heb 2 theorieën vanwege de kou had ik een broekje onder mijn fietsbroek. Deze kan te strak hebben gezeten (om mn benen) woensdag voor de TB heb ik een massage gehad, en de dame in kwestie pakte een aantal pijnpunten flink aan. Waaronder mijn benen. Eten en drinken had ik namelijk genoeg bij me en op. En voor de tocht nog magnesium e.d. dus daar zou het niet aan mogen liggen. Qua starten, het zou kunnen dat ik in het begin te veel op mn buitenblad heb gefietst, maar in een grote groep wordt je meegezogen... Dus heel inspannend was het niet. | |
Jumparound | zondag 14 juni 2015 @ 22:19 |
Nah, ik doe wel meer ![]() | |
Jumparound | zondag 14 juni 2015 @ 22:21 |
![]() col de hunsruck e.d. ja... dat was niet fijn :-) | |
ddx | zondag 14 juni 2015 @ 22:26 |
En dan zeker ook die groene schijf in voorwiel laten zitten als je gaat fieten ? Ben alleen benieuwd hoe je met zoiets nou moet remmen. (en schakelen) | |
fl4puit | zondag 14 juni 2015 @ 22:28 |
Je hebt dit jaar maar 2x >100km gereden of zie ik het verkeerd? | |
ratatat | zondag 14 juni 2015 @ 22:34 |
Zit nu naar zo'n crit in de VS te kijken en ze hebben daar tussendoor de hele tijd premies. Is dat om een beetje actie gedurende de race te creëren? | |
muzas | zondag 14 juni 2015 @ 22:38 |
![]() | |
Patroon | zondag 14 juni 2015 @ 22:47 |
Ja, wij hebben ook vaak premiesprints, leiderschapsklassementen, 3 ronden klassement etc. Geeft wat actie. | |
poiuytr | zondag 14 juni 2015 @ 22:53 |
Wat voor kosten komen er hier ongeveer nog overheen? Zie paar leuke brillen en ben al lange tijd aan het zoeken. | |
Z | zondag 14 juni 2015 @ 23:00 |
Je moet gewoon even inloggen, als je een bod doet dan zie wat de kosten zijn. Daarna moet je het bod nog bevestigen. Bod + btw + veilingkosten + btw. En dan moet je het nog ophalen uiteraard. | |
cafca | zondag 14 juni 2015 @ 23:10 |
In Limburg hebben ze wel klimmen natuurlijk: https://www.google.nl/map(...)e7d987800df5c4?hl=nl | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 23:14 |
Hoe betrouwbaar zijn GPS-apparaten in deze tijd? Werken ze nog steeds ruk of blijf je tegenwoordig vrijwel altijd een stabiele verbinding houden? Is deze winkel te vertrouwen? https://www.sportxl.nl/si(...)T6isYCFafItAodhXgAaQ Ik ken die niet en er zijn nogal wat oplichters op het internet dus ik lees het graag als iemand bij die winkel eerder wat heeft besteld. | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 23:15 |
Ik heb in Limburg leuk geklimd, dan wel Nederlands en Vlaamse Limburg, volgens mij ook nog een stukje Duitsland. ![]() Het leukste deel lag in Vlaanderen Wallonië. [ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-06-2015 23:37:14 ] | |
Z | zondag 14 juni 2015 @ 23:18 |
Geen idee, ik vind het ook niet zo belangrijk, ik registreer alleen m'n ritjes met m'n telefoon. | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 23:18 |
Ik heb geen telefoon. Niet zo een. | |
cafca | zondag 14 juni 2015 @ 23:21 |
Mooiste klimmetjes in Belgie zijn in Wallonië. In Vlaanderen leggen ze kasseien heuvelop ![]() | |
ratatat | zondag 14 juni 2015 @ 23:21 |
Sinds vandaag meer km gereden in 2015 dan in 2014 ![]() | |
fl4puit | zondag 14 juni 2015 @ 23:21 |
Ga uit van +40%, dat zijn veilingkosten en BTW. | |
Z | zondag 14 juni 2015 @ 23:24 |
Netjes. | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 23:25 |
Ja, het was Wallonië waar we doorheen reden. Ik kreeg daar wel de schrik van mijn leven, ze waren zo snugger om in een afdaling waar geen kruising was een drempel te leggen. ![]() Daar ging ik liever niet met 70 km/u over heen. ![]() Ik haat kasseien. Ik vind het al erg genoeg dat ze in Nederland vaak voor fietspaden geen asfalt gebruiken maar een soort van bakstenen of betonstroken (met elke 6 meter een richel). Het is niet een groot probleem maar het fietst zoveel comfortabeler over glad asfalt. Ik begrijp niet waarom dat zelfs in Nederland niet standaard is. Ik vind het mooi dat sommige mensen helemaal gek zijn op die kasseienklassiekers maar het is niet aan mij besteed. ![]() | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 23:27 |
Die vraag was natuurlijk ook aan alle andere mensen gericht. Ik neem aan dat een aantal mensen die hier reageren wel zo'n GPS-apparaat hebben of eens wat hebben gekocht bij die winkel. | |
cafca | zondag 14 juni 2015 @ 23:34 |
Mijn Garmin is redelijk nauwkeurig wel, in ieder geval nauwkeuriger dan mijn telefoon. | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 23:36 |
Heb jij nooit problemen met de stabiliteit van de verbinding? Ik weet dat hardlopers daar veel last van hebben gehad in het verleden. | |
RealBizkit666 | zondag 14 juni 2015 @ 23:39 |
Dat is toch die gast die de meeste KM in een jaar wil afleggen. Dus een doel heeft die wel. | |
cafca | zondag 14 juni 2015 @ 23:42 |
ik heb zowel een 4runner als een Edge, beiden niet eens de nieuwste, heb daar nooit problemen mee. Enige wat ik wel eens heb is dat het even duurt voor ze verbinding hebben, maar daarna raakt ie die verbinding nooit kwijt ![]() | |
Tommeke | zondag 14 juni 2015 @ 23:43 |
Ik heb zo'n Bryton gehad. Veel gedonder. Gps ontvangst was redelijk. Maar hij wilde vaak niet laden of verbinding met m'n pc maken. Nu een Garmin, werkt briljant. | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juni 2015 @ 23:50 |
Ik wil die Sigma wel eens proberen als die positieve reviews krijgt. https://www.sportxl.nl/si(...)T6isYCFafItAodhXgAaQ Op het oog een sober maar functioneel model (pijltje wat aangeeft hoe de route loopt in plaats van een volledige kaart met kleur), dat is prima voor mij als het 100 Euro aan kosten scheelt. | |
ratatat | zondag 14 juni 2015 @ 23:54 |
Die sportxl winkel staat pas 3 maanden geregistreerd bij webshop keurmerk. Dus misschien niet helemaal handig om hem daar te bestellen. | |
Patroon | maandag 15 juni 2015 @ 00:00 |
Zo'n lijntje/pijltje volgen gaat je echt niet helpen in NL. Dat werkt alleen in Frankrijk als je tussen de bergen niet zoveel wegen hebt. | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 00:02 |
Jammer. | |
poiuytr | maandag 15 juni 2015 @ 00:03 |
Gooi er 4 tientjes bij en je hebt een 800. | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 00:06 |
Welke modellen zouden jullie verder het meest aanraden? Zolang het maar goed de weg wijst en de snelheid en afstand weergeeft ben ik tevreden. Een hartslagsensor is een voordeel maar misschien niet eens nodig. Ik heb jarenlang hardgelopen met hartslagsensor, ik denk redelijk goed te weten hoe welke intensiteit aanvoelt. Ik ben nu even hier aan het kijken: http://www.coolblue.nl/zoeken?query=fietscomputer | |
ratatat | maandag 15 juni 2015 @ 00:11 |
Dat met richting aanwijzen op de 800 is anders ook niet echt zaligmakend. Vooral als je een route volgt en ergens verkeerd gaat. | |
Patroon | maandag 15 juni 2015 @ 00:15 |
Daarom doe ik altijd lijn volgen op kaart. Dan zie ik wel welke weg die in gaat. Een lijn zonder een kaart op de achtergrond werkt in nl met veel wegen niet. | |
ratatat | maandag 15 juni 2015 @ 00:21 |
My bad, had even niet door dat het om lijntje volgen zonder kaart ging. Ga ook maar eens over op tracks, zat me vandaag ook weer te ergeren aan die routes. | |
dop | maandag 15 juni 2015 @ 05:58 |
bryton rider 50 hier , altijd fix behalve in een tunnel. en als hij lang niet is gebruikt heeft hij soms een paar minutjes nodig. heb ook een rider 20 daar zit duidelijk een minder goede gps in maar heb daar ook geen problemen mee. | |
kaasplankje | maandag 15 juni 2015 @ 06:56 |
Hij moet echt knettergek zijn. Dat is toch die Aussie die op een ligfiets rijdt? | |
Tommeke | maandag 15 juni 2015 @ 07:02 |
Nee, hij is een Americano. En idd knettergek. Zoveel fietsen is toch niet leuk? | |
kaasplankje | maandag 15 juni 2015 @ 07:08 |
Echt zo een geflipte triathleet als je mij vraagt. Hij zal wel een rotwijf thuis hebben peisk. | |
kaasplankje | maandag 15 juni 2015 @ 07:11 |
Triathleten zijn ook maf, er is iets als een 10 voudige triathlon hoorde ik ooit. 40km zwemmen, 1800km fietsen en 400km lopen. ![]() | |
muzas | maandag 15 juni 2015 @ 07:13 |
ddx noemt dat 'vakantie' | |
kaasplankje | maandag 15 juni 2015 @ 07:16 |
Dan ga ik toch liever met Buzz naar Pnohm Peng Khut. | |
Tommeke | maandag 15 juni 2015 @ 07:33 |
Triatleten ![]() Das idd ook gaar volk. | |
Patroon | maandag 15 juni 2015 @ 07:43 |
Poeh dan moet je wel echt een hekel hebben aan 85u per week fietsen ![]() | |
quinoahipster | maandag 15 juni 2015 @ 08:24 |
En in tegenstelling tot Steve Abraham rijdt Searvogel een groot deel van zijn kilometers door gewoon steeds heen en weer te rijden in een dal langs een rivier. | |
Patroon | maandag 15 juni 2015 @ 08:47 |
Ik zag het ja ![]() | |
dop | maandag 15 juni 2015 @ 08:52 |
Abraham rijd ook gewoon in 1 en het zelfde gebied in engeland en start en stopt op de zelfde punten. maar niet zo gek denk ik aan het einde van je rit wil je wel snel je zaakjes geregeld hebben en niet nog eens het avontuur van waar zal ik slapen en hoe heb ik voor morgen mijn spulletjes voor elkaar. | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 08:54 |
Wel steeds andere rondjes. Dat heen en weer rijden word je toch helemaal gestoord van? | |
Stansfield | maandag 15 juni 2015 @ 08:55 |
Dat is niet echt mijn sterke punt knallen op de Veluwe. Ben meer van het hard tegen de wind in fietsen in de polder. #viesdik ![]() | |
dop | maandag 15 juni 2015 @ 08:56 |
ik weet het niet , de afstand is zo groot en de tijd op de fiets zo lang dat het volgens mij niet zoveel uitmaakt. Ze fietsen niet voor het grote vakantie avontuur en om zoveel mogelijk te zien. dan gingen ze wel op wereldreis. Kilometers zijn heilig en de weg moet veilig zal snel het motto zijn | |
Gripper | maandag 15 juni 2015 @ 08:59 |
Ik vroeg me zaterdagavond nog af, hoe zou het Jumparound zijn vergaan ![]() Allemaal mooi verklaard en ganalyseerd, maar de echte reden is natuurlijk dat je veel te weinig aan training gedaan hebt en nog helemaal niet klaar bent voor dit soort werk. Als je al na 40 km op de eerste klim in de kramp schiet, ondanks een lekkere massage vooraf en genoeg magnesium bij je, en zeker geen al te hete dag, dan is je lichaam hier gewoon nog niet klaar voor. Maakt niet uit, want het is leerzaam geweest, en je hebt die lange lijdensweg bijna weten uit te rijden. Respect voor! Als het naar meer smaakt, dan ga je nu allemaal trainingen en andere verstandige dingen doen waardoor je er een volgende keer niet alleen maar achteraf bij het terugkijken plezier in hebt, maar ook tijdens het fietsen al ![]() | |
Tommeke | maandag 15 juni 2015 @ 09:02 |
Dan ben je behoorlijk autistisch idd. | |
dop | maandag 15 juni 2015 @ 09:05 |
ook niet geheel toevallig zijn dijbeen, hij is vooral ook hardloper en die hebben anders getrainde been spieren. fietsers hebben in verhouding tot hardlopers veel grotere dijspieren en wat dunnere kuiten. | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 09:15 |
Sowieso als het aan de massage lag dan was het echt heel dom om dat te doen voordat je zo'n tocht doet. Als je iets niet moet doen zijn het wel dingen die je anders nooit doet. | |
Gripper | maandag 15 juni 2015 @ 09:32 |
Nou, ik kan me een massage van Leintjeuh herinneren, en daarna gingen we allemaal als een raket tijdens de Marmotte! | |
quinoahipster | maandag 15 juni 2015 @ 09:34 |
Wel efficiënter natuurlijk. Searvogel maakt veel minder hoogtemeters dan Abraham, rijdt op veel sneller materiaal en rijdt ook veel hogere gemiddeldes. En met schaatsen of baanwielrennen rijdt je ook steeds rondjes, dat gaat ook niet vervelen. | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 09:44 |
DAt had zeker niets met de "bieten" pillen te maken? Dat abraham geen sneller materiaal gebruikt verbaasd me ook een beetje. Dat doe je geen 85 uur per week. | |
quinoahipster | maandag 15 juni 2015 @ 09:46 |
Hij wil vooral degelijk etc. Maar een fiets waarmee je bij hetzelfde vermogen zo 2 km harder rijdt lijkt mij ook niet verkeerd. Wil je nou dat record of niet? Je moet er wel wat voor over hebben ![]() Ik zou zeggen: zet 's zomers een vlak rondje van een km of 10 uit ergens in Europa, voor de winter eentje op een hoogvlakte in Zuid-Afrika, verstand op 0 en knallen ![]() | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 09:49 |
Dat lijkt mij ook ja. Ook heeft Kurt een volgauto en Steve niet. Ik denk dat als ik Steve was dat ik kleinere rondjes zou maken en dan bevooraden bij huis. 's ochtends 5 uur fietsen, lunchen thuis en weer onderweg. na 5 uur fietsen avondeten en dan 's avonds nog een stukkie. Dat is ook zeker zo. Al is Kurt nu weer on the move zo te zien. | |
cafca | maandag 15 juni 2015 @ 10:30 |
Zouden die mensen als ultiem doel het strava jaarrecord hebben? En zou het echt zijn of zoiets als digitale epo? | |
Andyy | maandag 15 juni 2015 @ 10:33 |
Jaarrecord http://www.executivestyle(...)ycling-record-13tc8b | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 10:33 |
Niet het strava record, maar het wereldrecord. Wat sinds 1939 op naam van Tommy Goodwin staat. | |
ultra_ivo | maandag 15 juni 2015 @ 10:44 |
Strava is alleen maar een hulpmiddel bij dit record. De regels zijn o.a. dat de deelnemers altijd een spot tracker bij zich moeten hebben op de fiets en de ritten binnen 24u op Strava moeten posten. Hoeven ze uiterarad niet zelf te doen, ze hebben alledrie helpers. Steve overnacht vaak bij fietsers. Dat scheelt weer wat huishoudtijd. | |
Jumparound | maandag 15 juni 2015 @ 10:48 |
Weetje, ik geef je helemaal gelijk. Het klopt 100% dat ik niet genoeg getraind heb. Toen ik me opgaf voor deze wielerronde kon ik ook niet overzien hoe de maanden in de aanloop zouden verlopen. Door omstandigheden heb ik bij lange na niet kunnen fietsen en hardlopen wat ik wou en dat brak me op. Die massage was trouwens verre van lekker, het doel is om oude onverwerkte emoties los te masseren, deze hopen zich namelijk op in je spieren. Tenminste, dat is de overtuiging van een aantal mensen uit mijn omgeving. En ik geef ze het voordeel van de twijfel. Ik ben er inderdaad hardhandig achter gekomen dat mijn lichaam er niet klaar voor was en ik ben dan ook zeker van plan om volgend jaar revanche te nemen met een hoofdletter R ![]() Want ondanks het afzien heb ik echt kunnen genieten van de ronde. Die afdaling naar Kurth bijvoorbeeld. Of in de mist en regen klimmen naar Ballon D' Alsace. Het was fantastisch ![]() | |
Jumparound | maandag 15 juni 2015 @ 10:50 |
Om in de prince2 princiepes te blijven. Dit gaat in het Lessons Learnd Document voor volgend jaar ![]() | |
Jumparound | maandag 15 juni 2015 @ 10:51 |
Klopt, en ik moet uitzoeken hoe ik het beste de 2 kan combineren. Dat moet kunnen, anders heb je ook geen tri-athleten ;-) | |
cafca | maandag 15 juni 2015 @ 11:03 |
Ah, dat verklaart wel wat. Deze mannen doen dit dus niet voor de lol, maar hebben een duidelijk doel. Op zich heeft dat wel iets. Maar zij liever dan ik, dat wel. | |
Captain_Fabulous | maandag 15 juni 2015 @ 11:13 |
Ik had zo eens een plannetje...op een vrijdagavond deze zomer langs de havens van Rotterdam fietsen als het schemert/donker is, want ik vind de avond, en hoe op industrie gebieden verlicht worden, heel erg mooi. En dan 's nachts door naar Zeeland om eindelijk eens aan dat 'randoneurs' nachtrij gevoel te snuffelen, en zatedag op een camping neer te strijken. Mevrouw Fab gaat namelijk deze zomer een maandje naar het geboorteland, dus ik ben alleen thuis met de huisdieren, dus ik heb weekends die gevuld moeten worden. ![]() Alleen weet ik helemaal niets van routes in die streek, ik zie een aantal routes op de ANWB site, en de havensite heeft een rondje op de site staan, maar sta open voor de mening en sugesties van echte Rotterdammers...dus als ik vanaf een uur of 9 's avonds wil vertrekken, vanaf Rotterdam Centraal, en een mooi fietspad langs de havens zoek, wat zouden jullie doen? | |
RealBizkit666 | maandag 15 juni 2015 @ 11:25 |
En je huisdieren vinden het niet erg om een weekend alleen te blijven? | |
Captain_Fabulous | maandag 15 juni 2015 @ 11:29 |
Konijnen zijn vrij zwijgzaam over het algemeen. En hoeven niet uitgelaten te worden. | |
Jumparound | maandag 15 juni 2015 @ 11:30 |
ik zou eens op strava kijken of er routes in de buurt zijn. En dan op googlemaps met streetview of je ook daadwerkelijk wat kan zien ;-) | |
Jumparound | maandag 15 juni 2015 @ 11:30 |
en kan altijd mee als kouwe lunch ;-) | |
Captain_Fabulous | maandag 15 juni 2015 @ 11:32 |
Mjah, alleen ga ik het op de vakantiefiets doen, dus ik kan slechtere weggetjes volgen dan een racefiets. | |
Captain_Fabulous | maandag 15 juni 2015 @ 11:37 |
![]() | |
Gripper | maandag 15 juni 2015 @ 11:43 |
Das de goeie insteek ![]() Volgend jaar rij je m gewoon uit in een nette tijd. Bergcyclo's goed rijden vergt echt een behoorlijke basis in (fiets)kilometers. En je hebt wel ondervonden dat hardloopconditie geen fietsconditie is.... Ik had zelf trouwens tot 2 dagen voor de 3 tieten nog het voorzichtige plannetje om m ook te doen en er even snel in een weekend voor heen en weer te rijden. Wilde dat last minute plan laten afhangen van het weer, en ik zag die laatste dagen al dat het regenachtig zou worden. uiteindelijk dus ook niet gedaan. Maar t was dus aardig beestenweer? | |
Jumparound | maandag 15 juni 2015 @ 11:46 |
ja afzien man! ![]() het begon bewolkt en mistig, later klaarde het op en werd het super chill weer. Bedankt voor de feedback trouwens. Volgend jaar ga ik voorbereider op pad! | |
Jumparound | maandag 15 juni 2015 @ 12:37 |
hebben jullie trouwens voorkeur qua stuurlint? | |
KolonelBroodje | maandag 15 juni 2015 @ 12:40 |
Het lekkerste stuurlint dat ik heb gehad was de Lizard Skin. Alleen is die wel moeilijk schoon te houden als je voor een witte gaat. | |
muzas | maandag 15 juni 2015 @ 12:43 |
Ik probeer ook nog elke keer een nieuwe. Vind die fizik microtex dingen eigenlijk te dun... Kurk vind ik niet mooi wikkelen, heb nu een of ander siliconending van pro... Lekker dingdik, rolt mooi... Maar als het nat is, is t net zeep zo glad ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door muzas op 15-06-2015 13:15:29 ] | |
Jumparound | maandag 15 juni 2015 @ 12:47 |
wit lijkt me niet practisch, ben ik niet proper genoeg voor ;-) Maar lizard Skin, zal eens kijken... Ai, das niet handig dus... Goed om te weten :-) | |
TripleZ | maandag 15 juni 2015 @ 13:40 |
Die Pro, is dat een van deze twee?: http://www.mantel.com/pro-pu-sl?r=L3N0dXVybGludCNzdGFydDI= http://www.mantel.com/pro(...)dXVybGludCNzdGFydDE= Ik zit zelf ook te kijken naar Lizard Skin. Ik zie dat ze verschillende diktes hebben (3.2, 2.5, 1.8) en ook een 'Super Sticky KUSH'. Zijn er mensen hier met ervaring met deze laatste? | |
dop | maandag 15 juni 2015 @ 13:44 |
Als je het havengebied in het donker door wil , dan is 21:00 uur vertrekken denk ik nog te vroeg. vanaf rotterdam centraal,ben je reletief rap in het havengebied, erasmusbrug,maashaven waalhaven , vondelingweg botlekweg, callandbrug, moezelweg, europaweg tot aan het oostvoornsemeer is net boven de 35 kilometer (daar ga je het havengebied uit) van daar kun je via oostvoorne rockanje naar hellevoetsluis en dan zo zeeland in over de haringvlietdam op dat punt zit je aan 55km strava route via maastunnel Met stukje om het oostvoornsemeer [ Bericht 1% gewijzigd door dop op 15-06-2015 14:02:15 ] | |
muzas | maandag 15 juni 2015 @ 13:45 |
Ja die tweede volgens mij. | |
Gripper | maandag 15 juni 2015 @ 13:50 |
Ik heb de 1.8 gehad en de 2.5 De dunne rekt teveel, en moet je vaak opnieuw wikkelen, gaat flubberen na een tijdje. De 2.5 is erg fijn, das m'n standaard lintje. De 3.2 alleen gevoeld in de winkel; maar die voelt me te sponzig. Vooral leuk voor kasseienrijders of echte comfort liefhebbers? En inderdaad, wit is moeilijk schoonhouden. | |
cafca | maandag 15 juni 2015 @ 14:31 |
De 1.8 is wel lichter uiteraard ![]() Verder gewoon een zwart zadel monteren... | |
kaasplankje | maandag 15 juni 2015 @ 15:00 |
Wit zadel en stuurlint vind ik mooier. Zeker op een zwart of gekleurd frame. Alleen op wit of grijs frame is zwart stuurlint en zadel echt mooi vind ik. Jamaar het wordt zo snel vies.. -moet je glad stuurlint nemen Jamaar dat is zo glad -niet als je handschoentjes draagt Jamaar ik draag geen handschoentjes. -je bent dom je handen liggen open als je ooit eens op je muil gaat | |
Patroon | maandag 15 juni 2015 @ 15:04 |
Ik had net een lintje met allemaal gaatjes erin. Maar vind ik echt te dik. Heb vrij kleine handen en krijg veel meer last van handen en ook nek..misschien meer aangespannen? Hiervoor had ik echt een super dun lintje. Eigenlijk alleen een soort dun katoen, maar dat kwam omdat de toplaag eraf ging. Super hard, maar voor mij dus perfect. | |
kaasplankje | maandag 15 juni 2015 @ 15:06 |
Ik heb altijd carbon imitatie, dat is er van Silva, Deda, etc. | |
Patroon | maandag 15 juni 2015 @ 15:08 |
Ja die heb ik hiervoor ook wel gehad, dat is ook prima | |
Patroon | maandag 15 juni 2015 @ 15:08 |
Haha 1x gekoerst zonder handschoenen. Gelijk op me bek en 2 weken amper kunnen typen ![]() | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 15:10 |
Sufferd. Ik rij eigenlijk altijd met handschoentjes, vooral voor het comfort, maar ook met het vallen in m'n achterhoofd. | |
TripleZ | maandag 15 juni 2015 @ 15:13 |
Daar draag ik een helm voor ![]() Ik draag eigenlijk alleen handschoenen in verband met grip op het stuur. Dat je handen zonder handschoenen open liggen zodra je op je plaat gaat heb ik nooit zo bij nagedacht, maar klinkt eigenlijk wel logisch. Misschien eens een Lizard Skin 2.5 proberen. Wordt dan wel een witte, aangezien ik een zwart frame heb en een wit zadel. Goed schoonhouden dan maar ![]() | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 15:14 |
Ik had volgens mij laatst ook lizard skin, was na 1 keer fietsen al zwart ![]() | |
cafca | maandag 15 juni 2015 @ 15:16 |
Ik heb een zwart-blauwe fiets en vind zwart zadel+stuurlint daarop toch mooier. Dat ie minder snel vies wordt is een mooie bijkomstigheid. En ja, ik rijd ook altijd met handschoenen | |
quinoahipster | maandag 15 juni 2015 @ 15:28 |
Koersen en club/groepstrainingen: handschoentjes aan. Rustige solo ritjes: handjes bijbruinen ![]() | |
Andyy | maandag 15 juni 2015 @ 15:46 |
De fizik tacky is ook wel erg fijn, beetje demping biedt het en lekker veel grip, ook als het nat is | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 15:47 |
http://www.dumpert.nl/med(...)enners_zijn_kut.html | |
Yankee | maandag 15 juni 2015 @ 15:52 |
fizik | |
Andyy | maandag 15 juni 2015 @ 16:00 |
En zwart blijft schoon. Of die ziet er langer schoon uit | |
Captain_Fabulous | maandag 15 juni 2015 @ 16:20 |
Ik ad een stel geniale handschoentjes waar ik door de stof heen door bruin werd...nu ja, bijna. De bovenkant van m'n handpalm wel, alleen om m'n pols niet, dus je kreeg bruine arm, witte pols, bruine hand. Stond wel spacey. | |
ratatat | maandag 15 juni 2015 @ 16:23 |
Roeckl? | |
Captain_Fabulous | maandag 15 juni 2015 @ 16:26 |
Decathlon. Niet meer in het assortiment, geloof ik, helaas... | |
Gripper | maandag 15 juni 2015 @ 16:37 |
Van die gehaakte witte met rood-wit-blauw biesje erop zeker. | |
Captain_Fabulous | maandag 15 juni 2015 @ 16:40 |
Nee, helder blauw, met zwart leer aan de binnenkant. Maar ik ga deze week maar eens nieuwe oppikken bij Decathlon, zien wat er nu is. 29 juni stap ik op de trein naar Bretagne voor een lekkere tocht met fiets en tent, en om dat met afgeragde wantjes te doen is niet sjiek. | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 17:21 |
Is het maffer om 1,9 km. te zwemmen, 90 km. te fietsen en 21 km. te lopen (geef en neem een paar honderd meter) dan om 300 km. te fietsen? ![]() De meeste triathleten doen niet de volle afstand, als je eenmaal die sport beoefent dan wil je allicht vroeg of laat eens testen of dat je het kan. [ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-06-2015 18:34:55 ] | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 17:25 |
ja | |
Yankee | maandag 15 juni 2015 @ 18:31 |
Zijn gewoon idioten, allemaal ![]() ![]() | |
No-P | maandag 15 juni 2015 @ 18:34 |
Geweldige sport, met veel idioten. Bij de "studenten" vereniging valt dat laatste nog mee. | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 18:39 |
Oeps, een pijnlijke d/t-fout. ![]() Nu verbeterd. Bij de studentenvereniging in mijn studentenstad combineert het helaas niet zo lekker omdat de trainingen worden gevolgd bij de athletiekvereniging, de fietsvereniging en de zwemvereniging. Je wil niet bijv. op maandag intensieve invervaltraining doen voor hardlopen, op dinsdag fietstraining met intensieve intervallen, op woensdag extensieve intervaltraining doen voor hardlopen en op donderdag extensieve intervaltraining voor fietsen. Triathleten hebben ideaal gesproken een aangepast programma nodig voor al die sporten. | |
No-P | maandag 15 juni 2015 @ 18:52 |
Triatleet![]() Wielrenners ![]() ![]() | |
cafca | maandag 15 juni 2015 @ 18:53 |
Die heb ik ook nog ergens liggen ![]() | |
ratatat | maandag 15 juni 2015 @ 19:02 |
Ik kan ook zoeken op google:
| |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 19:03 |
Haal die foto van Yankee's vriendin is weg joh | |
Z | maandag 15 juni 2015 @ 19:05 |
Die blijft wel lekker drijven. | |
Yankee | maandag 15 juni 2015 @ 19:09 |
Precies, dit kun je echt niet maken. Absoluut niet grappig ![]() | |
ratatat | maandag 15 juni 2015 @ 19:10 |
Moest even zoeken naar spoiler tags die groot genoeg waren. | |
buzz1291 | maandag 15 juni 2015 @ 19:11 |
Doppie toch! Foei. Over de Haringvlietdam zit je nog niet in Zeeland. Die Boeruh vaan drandr zie, of van daarekante horen ook bij Zuid-Holland! | |
buzz1291 | maandag 15 juni 2015 @ 19:14 |
Dat waren zeker van die rood-wit-blauw gehaakte zeker. Uit de houten gulden tijd en altijd gespikkelde bovenkant van je handen met bij je pols zo'n mooi bruin rondje. ![]() | |
Tommeke | maandag 15 juni 2015 @ 19:17 |
'Studenten' is goed bewoord idd. De helft van de actieve leden daar is al arbeider ![]() | |
quinoahipster | maandag 15 juni 2015 @ 19:19 |
En ze hebben rare pakjes aan, fietsen met een ligstuur, kunnen niet sturen en hebben startnummers op hun been getekend. Triatleten zijn raar (en niet zwanjée) Zie ook Rule #42. Regel 24 van de Euro Cyclist Code of Conduct is er nog duidelijker over trouwens. Tevens ![]() En als wannabe triatleten zich niet aan de GEEN LIGSTUREN IN PELOTON -regel houden krijg je dit soort taferelen: ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door quinoahipster op 15-06-2015 19:34:56 ] | |
Tommeke | maandag 15 juni 2015 @ 19:20 |
Triathleten...![]() ![]() ![]() Blije eikels.. | |
kaasplankje | maandag 15 juni 2015 @ 19:51 |
![]() | |
Patroon | maandag 15 juni 2015 @ 19:55 |
Hahaha | |
Tommeke | maandag 15 juni 2015 @ 19:57 |
Ik vind een mouwloos shirt in combinatie met armstukken misschien nog wel erger ![]() | |
kaasplankje | maandag 15 juni 2015 @ 20:00 |
Ja of 5cm spacers en een opzetstuur. Maar die omgekeerde helm is ook wel classic. En dan een aerohelm & dicht achterwiel en een wapperend regenjack. ![]() | |
cafca | maandag 15 juni 2015 @ 20:26 |
![]() Het bewijs: triatleten zijn allemaal op hun achterhoofd gevallen (sorry No-P) ![]() | |
No-P | maandag 15 juni 2015 @ 20:58 |
Over het algemeen is dat wel het beeld. Gechargeerd natuurlijk | |
No-P | maandag 15 juni 2015 @ 21:03 |
Haha heerlijk. En van die arbeiders klopt. Maar op een "normale club" met veel 40-50ers zitten te veel autisten. De post-studenten blijven daarom bij de club. De aangroei is ook anders dan bij een wielerstudentenclub. Bij het wielrennen komen ook veel eerste en tweedejaars studenten. Bij studententriathlon vrijwel alleen oudere-jaars die vanuit andere sporten overstappen. | |
Andyy | maandag 15 juni 2015 @ 21:50 |
Ja gelukkig maar. Eens meegetraind met een reguliere vereniging, vond de diversiteit niet zo chill | |
poiuytr | maandag 15 juni 2015 @ 22:13 |
Kloten bij die veiling is dat ze niks opsturen en je een kut eind moet rijden tijdens kantooruren voor iets van een paar tientjes. | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 22:46 |
Ik wou laatst armstukken kopen (voor bij een shirt met mouwtjes) als bescherming tegen UV. Dat hadden ze niet op voorraad in de winkel en het bestellen is blijkbaar ook lastig. ![]() | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 22:47 |
Daar is zonnebrand voor harry | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 22:48 |
LOL. Sowieso een minpunt van de triathlon en het wielrennen: met heel erg veel geld kan je een kleine voorsprong kopen. Ik hou er niet van. Al is het wel leuk om mensen die zulk materiaal hebben in te halen. | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 22:48 |
Ik haat zonnebrand, mouwstukken zijn praktischer. | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 22:50 |
Ja die doen een rustige duurtraining en jij sprint volle bak. | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 22:50 |
Lekker warm ook. | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 22:56 |
Ik heb mijn oog laten vallen op deze GPS: https://www.fiets-navigat(...)si-one-2-gps-europa/ | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 22:59 |
Ik had het uiteraard over het inhalen tijdens een wedstrijd. Tijdens een training trek ik me weinig aan van hoe anderen fietsen. Nu ja, als ik iemand inhaal en die persoon haalt mij vervolgens direct weer in dan wil ik wel eventjes een tandje erbij doen. ![]() Warm is het toch, dunnen mouwstukjes maken toch niet heel erg veel verschil? Liever ietsiepietsi warmer dan al die troep smeren en na 2 uur opnieuw moeten smeren. Ieder zijn voorkeur. | |
Patroon | maandag 15 juni 2015 @ 23:00 |
Ingeschreven voor de 3 geant bij Barcelonnette. Super mooie cols..de afdaling van de Allos schijnt wel gevaarlijk te zijn met serieuze afgronden. Zelfde finale als etappe van afgelopen donderdag in Dauphine | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 23:01 |
Nog nooit van gehoord. | |
Tommeke | maandag 15 juni 2015 @ 23:07 |
Ja. Snap ik wel. Ik vind het wel echt een toffe vereniging met toffe lui. Bij ons zie je dat ook wel een beetje. Er zijn eigenlijk geen wielerclubs die ook een sociale vereniging met meerdere leuke uitjes en borrels zijn. Alleen heb je wel het voordeel dat je hier gewoon meerdere leuke wedstrijdverenigingen op verschillende niveaus hebt. Alleen ga ik bijvoorbeeld wel met m'n studentenclub een weekendje mh2d doen. Weekendje fietsen en een vooral slap ouwehoeren. Bij andere clubs doen ze dat niet zo snel. | |
Tommeke | maandag 15 juni 2015 @ 23:11 |
Vandaag een nieuw voorblad op m'n fiets gezet. Heb maar een 53 gedaan ipv de 52 die er nog opzat. | |
ratatat | maandag 15 juni 2015 @ 23:16 |
Wel verstandig, want slijt minder snel ![]() | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 23:17 |
En je gaat sneller! | |
Tommeke | maandag 15 juni 2015 @ 23:17 |
Daar zeg je eens wat. Niet eens bij stilgestaan ![]() Zal niet veel uitmaken, maar toch. | |
No-P | maandag 15 juni 2015 @ 23:18 |
Wel zwaarder waarschijnlijk. | |
poiuytr | maandag 15 juni 2015 @ 23:19 |
Paar lui bij ons op de club fietsen hier ook mee. Zijn er zeer over te spreken. Maar blijf er bij dat je beter 4 tientjes er bij kunt leggen en een 2e hands 800 op de kop tikt. of wellicht powerbank kopen en je telefoon gebruiken. Dan ben je voor, ik schat, drie tientjes klaar. | |
quinoahipster | maandag 15 juni 2015 @ 23:21 |
En het staat pro | |
ratatat | maandag 15 juni 2015 @ 23:22 |
Wel echt alleen voor navigatie als ik zo kijk. | |
poiuytr | maandag 15 juni 2015 @ 23:35 |
Dat zoekt hij ook. Dat ding is over twee jaar de helft niet meer waard. Koop dan een 800 voor iets meer geld (175) en die is naar twee jaar nog steeds wel ongeveer 125-150 waard. Gewoon zonde geld denk ik. Een smartphone doet exact hetzelfde en is compacter, dacht ik. | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 23:37 |
Wat is jouw redenatie? Wat denk jij van deze in vergelijking met de tweedehands 800? https://www.fiets-navigat(...)-pro-pulse-voor-179/ 40 Euro duurder via deze winkel dan de Teasi One 2. Ik heb al een hartslagmeter en horloge maar het is wel aardig om de cadans en hartslag op je stuur te kunnen zien en om dat op te slaan, als het netjes wordt opgeslagen (ik zie niet in waarom niet maar je weet het nooit). Leuk om te zien wanneer je vorm minder/beter wordt en daar je training aan aan te passen. Anderzijds ben ik op dit vlak een beetje conservatief en geloof ik dat niets het trainen op je gevoel, het goed luisteren naar je lichaam en een gezonde dosis boerenverstand vervangt. Minpuntje: ouder model met trager RAM-geheugen (DDR in plaats van DDR2). | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 23:42 |
Ik twijfel momenteel of dat ik wel of niet meer wil besteden voor hartslag en cadans. Ik had gisteren opgemerkt dat een hartslagsensof niet noodzakelijk is dus jij had het wel goed begrepen, ik ben intussen wat gaan twijfelen. Die redenering volg ik niet. Ik ben bovendien niet van plan om het te verkopen (en een nieuwer model te kopen, waar jij het blijkbaar over hebt) zolang het nog goed werkt. Ik heb geen smarphone en ik ben niet van plan om die aan te schaffen aangezien ik niet maandelijks abo wil betalen. Ik gebruik nu simpel telefoontje met een oplaadkaart van Kruidvat (aanrader) voor bellen en SMS'en, de rest doe ik gewoon met een laptop of een desktop. [ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-06-2015 23:52:57 ] | |
ratatat | maandag 15 juni 2015 @ 23:42 |
Denk dat je toch vooral wel een fietcomputer met ANT mogelijkheden wilt. Biedt gewoon een stuk meer mogelijkheden voor uitbreiden mocht je dat later ooit willen. | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 23:44 |
ANT houdt in dat je allerlei sensoren kan gebruiken? Specifiek hartslag, trapfrequentie en vermogen? | |
ratatat | maandag 15 juni 2015 @ 23:46 |
Yup, misschien wil je die later toch ooit gaan gebruiken als je van mening veranderd. Harstlagmeter icm horloge is wel leuk, maar die accu is na 4 uur ook gewoon op (die van mij althans). Dus daar heb je dan niet veel aan als je wat langer wilt gaan fietsen. | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juni 2015 @ 23:51 |
Ik heb nog een ouderwetse hartslagmeter met een batterij die best lang meegaat. ![]() Ik heb wel altijd het probleem gehad dat bij hardlopen de sensor snel verkeerd gaat zitten, misschien is dat met fietsen een minder groot probleem? Ik vraag het nu maar even aan iedereen die hier een mening over heeft. Welke zou je kopen? Teasi One 2 (zonder sensoren, wel wat nieuwer), Teasi Pro Pulse of die tweedehands 800? De reviews over de Teasi (een Chinees bedrijf) zijn positief en er zijn geen tekenen dat de hardware of software niet goed is, de software wordt als minstens zo gebruiksvriendelijk ervaren als die van de Garmin. | |
dop | maandag 15 juni 2015 @ 23:53 |
Je hebt helemaal gelijk buzz, pas na de brouwersdam ist Zeeland dat is nog 25 kilometer stevig door trappen | |
kanovinnie | maandag 15 juni 2015 @ 23:53 |
Ik zou (weer) voor de 800 gaan. | |
ratatat | maandag 15 juni 2015 @ 23:56 |
Harstslag meter verschuift bij mij niet tijdens het fietsen. 800 | |
dop | dinsdag 16 juni 2015 @ 00:03 |
800 teasi geval is niet degelijk , soort veredelde Pda. wat is de accu duur van die teasi ? |