Bronquote:The Red Arrows, officially known as the Royal Air Force Aerobatic Team, is the aerobatics display team of the Royal Air Force based at RAF Scampton. The team was formed in late 1964 as an all-RAF team, replacing a number of unofficial teams that had been sponsored by RAF commands.
The Red Arrows badge shows the aircraft in their trademark diamond nine formation, with the motto Éclat, a French word meaning "brilliance" or "excellence".
Initially, they were equipped with seven Folland Gnat trainers inherited from the RAF Yellowjacks display team. This aircraft was chosen because it was less expensive to operate than front-line fighters. In their first season, they flew at 65 shows across Europe. In 1966, the team was increased to nine members, enabling them to develop their Diamond Nine formation. In late 1979, they switched to the BAE Hawk trainer. The Red Arrows have performed over 4,600 displays in 56 countries worldwide.
http://gathering.tweakers(...)ge/44415337#44415337quote:Hallo beste Spotters.
Morgen gaat mijn vader na ruim 35 jaar piloot te zijn geweest voor de KLM, starten aan zijn laatste vlucht. Nou zou het ons geweldig lijken om foto's en filmpjes te verkrijgen van zijn start en landing.
Hij vertrekt morgen 15 juni om 10:00 naar Kaapstad, met vluchtnummer KL0597 en hij komt zaterdag 20 juni rond 10:30 aan op Schiphol met vluchtnummer KL0598.
Wie ow wie zou mij kunnen helpen?
Alvast heel erg bedankt!!!
Barbara
Mocht dit niet op de goede plek staan dan hoor ik het ook graag!!
En de eerste orders zijn bekend:quote:Op maandag 15 juni 2015 00:51 schreef Iemand91 het volgende:
De komende dagen kunnen we dus orders verwachten voor Boeings, Airbuses maar ook andere fabrikanten verwachten.
De Emirates komt dagelijks rond 13:15 aan en vertrekt rond 15:30 weer.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:11 schreef donroyco het volgende:
Vraag: hoe vaak komt de Airbus A380 op Schiphol? En heeft 'ie een vast schema?
Hele mooie orders. Met name de 777's vind ik leuk om te zienquote:Op maandag 15 juni 2015 11:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En de eerste orders zijn bekend:
- Garuda besteld 30 extra 737-8 MAX 8’s (totale order is nu 50 stuks)
- Eveneens 30 787-9's
- Evenals 30 A350 XWB's
- Saudi Arabian Airlines is de launch customer van de Airbus A330-300 Regional; het heeft 20 stuks besteld.
- Daarnaast ook 30 A320's.
- Leasemaatschappij ALC besteld 1 A350-900, 1 A321ceo en 3 A320ceo's.
- Eva Air wil 5 777 Freighters bestellen.
- Leasemaatschappij GECAS heeft 60 toestellen uit de A320neo-familie besteld.
Thanks! Zag hem net toevallig voorbij komenquote:Op maandag 15 juni 2015 13:14 schreef Blistering het volgende:
[..]
De Emirates komt dagelijks rond 13:15 aan en vertrekt rond 15:30 weer.
Vanaf 20 juni gaat China Southern ook op EHAM vliegen, die A380 zal dagelijks landen rond 5:40 en vertrekken rond 14:50.
Klopt. Morgenavond 19:25 komt B16703 even een kijkje nemen op Schipholquote:Op maandag 15 juni 2015 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
(af en toe wil een Kitty Jet ook wel op Schiphol komen)
De diameter is wel groter dan de romp van een 737 heb ik ergens gelezenquote:Op maandag 15 juni 2015 21:07 schreef Iemand91 het volgende:
Ook leuk; optische vertekening. De GE90 die bijna groter lijkt dan de romp
De nieuwste 777-300ER van China Airlines (B-18002) die ook in Parijs staat.
[ afbeelding ]
Bijna: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #13quote:Op maandag 15 juni 2015 21:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De diameter is wel groter dan de romp van een 737 heb ik ergens gelezen
Morgen waarschijnlijk een herhaling.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:38 schreef Iemand91 het volgende:
Als je morgenvroeg in de buurt van Schiphol komt; deze dame komt kort langs:
N757HW, testbed van Honeywell International Inc.
Komt om 08:00 uur aan vanuit Birmingham en vertrekt een half uur later naar Genève.
Denk ik wel zonder die extra motor.
EDIT: geannuleerd. Ging vanmorgen vanuit Birmingham naar Frankfurt en op dit moment door naar Parijs.
Die plaatjes van een 737 fusaelage en een 777 engine blijven altijd wel grappig, bv.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De diameter is wel groter dan de romp van een 737 heb ik ergens gelezen
Die 787 Zoooo zonde dat ik tentamens heb anders was ik denk ik ook wel even op en neer gegaan naar Schiphol.quote:Op maandag 15 juni 2015 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is PH-BFV weer teruggekomen op Schiphol. Landde om 18:08 uur op Schiphol vanuit Xiamen waar het sinds 3 mei stond voor een D-check. Het is teruggekomen met de nieuwe livery en is hiermee de 2e 747 met de deze livery (naast PH-BFT).
[..]
Morgen waarschijnlijk een herhaling.
Deze kist staat momenteel in Geneve en zou morgen rond 10:35 uur op Schiphol moeten landen.
Om 11:15 uur weer vertrekken naar Geneve.
Foto van gisteren in Frankfurt:
[ afbeelding ]
Morgen nog meer nieuwe kisten; over een kleine 8 uur starten de motoren van onderstaande dame op de luchthaven van Doha.
[ afbeelding ]
A7-BCG vertrekt om 08:25 uur lokale tijd (07:25 uur morgenvroeg Nederlandse tijd) naar Amsterdam.
Om 14:00 uur zou deze 787-8 op Schiphol moeten aankomen.
Om 16:10 uur vertrekt ze weer naar Doha waar ze om 23:15 uur zou moeten landen.
Qatar komt de komende weken elke dag op Schiphol, behalve dinsdag. De vlucht van morgen is dus eenmalig.
Pas vanaf 27 oktober zal de 787 dagelijks naar Schiphol komen.
Zou je het willen volgen; verslaggever Doron Sajet van RTV Noord-Holland zal erbij zijn en het zal live te volgen zijn op hun website.
Waterboarding misschienquote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:24 schreef Leatherface het volgende:
Benieuwd of Qatar Airways nog een watersaluut krijgt na de opmerkingen van Al Baker.
Met een 747quote:Op dinsdag 16 juni 2015 09:32 schreef derLudolf het volgende:
Wat hangt er aan die 757 van Honeywell?
Laat maar, kun je motoren mee testen.
Hoe hebben ze de motor van een 777 getest dan? Die is net zo groot als de romp van een 757 zo ongeveer denk ik?
Ze staan al klaar bij de gate: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)-airways-op-schipholquote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:24 schreef Leatherface het volgende:
Benieuwd of Qatar Airways nog een watersaluut krijgt na de opmerkingen van Al Baker.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:31 schreef Karstman het volgende:
Soms zie je met mooi weer mooie dingen. Ik fietste daarstraks naar huis uit werk en zag een 747 van ik denk AirBridge Cargo een draai boven de stad maken. Op dat moment trekt hij aan de wingtips contrails. Op zich al leuk maar het werd nog beter op moment dat de kist recht trok ontstond een pakket condensatie over de hele bovenkant van de kist, alsof er een woik op geplakt zat, erg cool!
quote:A Scat Airlines Boeing 737-300, registration LY-FLB performing flight DV-742 from Astana to Aktau (Kazakhstan), had completed an uneventful flight, the passengers had disembarked and the aircraft was being prepared for the next sector, when an oxygen cylinder exploded and started a fire in the forward cabin, that caused substantial damage to the aircraft before emergency services were able to put the fire out.
De cockpit die omhoog kan is ideaal om vracht in te laden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:04 schreef Blistering het volgende:
Scat
En die 747F vind ik zeer opmerkelijk. Is de 747 anno 2015 nog steeds een van de beste keuzes op vrachtgebied?
Heb het altijd apart gevonden dat Airbus de A380F nooit heeft gemaakt, hoewel dat bezien de laatste ontwikkelen m.b.t. de A380 wel weer logisch is.
Aan de ander kant, beter tijdens het boarden dan dat je er al in zit.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
In other news: dit is ook niet hoe je je vliegtuig wil zien tijdens het boarden:
quote:
LN 5, 10, 12 t/m 19 (vandaar terrible teens) en 22 zijn allemaal geweigerd door de klant wegens te zwaar en te afwijkend van het produktiemodel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:16 schreef Sunri5e het volgende:
De eerste 787's waarmee ze getest hebben.
Zijn ze nu hersteld, of doet Ethiopian niet zo moeilijk? Zullen wel aardig korting krijgen dan tov nieuwbouw.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:54 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
LN 5, 10 t/m 19 (vandaar terrible teens) en 22 zijn allemaal geweigerd door de klant wegens te zwaar en te afwijkend van het produktiemodel.
Ze staan op Paine Field op runway 11-29 opgesteld: http://binged.it/1TveN1o
Blijkbaar vindt Ethiopian het extra gewicht (minder range) en afwijkend onderhoud geen probleem voor wat ze er voor gaan betalen. Dat zal ongetwijfeld een appel en een ei zijn tov een normale 787.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:58 schreef Fiorano het volgende:
Zijn ze nu hersteld, of doet Ethiopian niet zo moeilijk? Zullen wel aardig korting krijgen dan tov nieuwbouw.
Nee en ja. De 747-8F heeft een paar punten die in zijn voordeel spreken (4 motoren kan soms een voordeel zijn, grotere payload, eventueel deur in de neus).quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:04 schreef Blistering het volgende:
Scat
En die 747F vind ik zeer opmerkelijk. Is de 747 anno 2015 nog steeds een van de beste keuzes op vrachtgebied?
John Leahy van Airbus beweerde afgelopen maandag dat afblazen van de A380F een verkeerd besluit was.quote:Heb het altijd apart gevonden dat Airbus de A380F nooit heeft gemaakt, hoewel dat bezien de laatste ontwikkelen m.b.t. de A380 wel weer logisch is.
Mjah, los van de mogelijke orders waren de engineers die op de A380F zaten hard nodig om de problemen bij de A380 op te lossen (en de A350 bouwt zichzelf ook niet), dus ze moesten de A380F wel cancellen. Of zoals ze hetzelf zeggen: uitstellen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 00:30 schreef Iemand91 het volgende:
John Leahy van Airbus beweerde afgelopen maandag dat afblazen van de A380F een verkeerd besluit was.
Volgens hem wel konden er nu wel 100 orders voor binnengekomen zijn.
Erg twijfelachtig though...
Jup.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:22 schreef OEM het volgende:
Mjah, los van de mogelijke orders waren de engineers die op de A380F zaten hard nodig om de problemen bij de A380 op te lossen (en de A350 bouwt zichzelf ook niet), dus ze moesten de A380F wel cancellen. Of zoals ze hetzelf zeggen: uitstellen.
quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:42 schreef Fiorano het volgende:
Was best een gaaf ding geworden:
[ afbeelding ]
En dat is ook helemaal niet hun missie. Persoonlijk vind ik dat Embraer het bijzonder goed doet, ook aardig wat kisten in Europa inmiddels. Bij ATR en Bombardier heb ik toch altijd een beetje het "achterhaald" idee, ouwe meuk hoewel dat natuurlijk helemaal niet zo is. Sukhoi ken ik verder niet, behalve van de militaire kisten.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:56 schreef Iemand91 het volgende:
De andere fabrikanten (ATR, Bombardier, Embraer, Sukhoi) komen niet eens in de buurt van deze getallen.
No worries, Discovery herhaalt alles tot in den treure.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:56 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: sh*t; heb per ongeluk de opname van aflevering 1 van X-Ray Mega Airport gewist op de Humax.
Zou Discovery deze aflevering/serie nog een keer uitzenden?
Het is ook te vinden op YouTube!quote:Op donderdag 18 juni 2015 20:56 schreef OEM het volgende:
[..]
No worries, Discovery herhaalt alles tot in den treure.
1 2 | CZ345 PEK 00:55 - 05:15 AMS 380 D CZ346 AMS 14:50 - 06:15+1 PEK 380 D |
Gaat om vlucht BA54; een vlucht van bijna 11 uur onder een Boeing 747-400 (G-CIVH):quote:LONDEN - Een verstekeling is donderdag in Londen overleden nadat hij zich hoogstwaarschijnlijk had verstopt in het landingsgestel van een toestel van British Airways. Dat meldt de BBC. Het toestel kwam uit Johannesburg en had Heathrow als eindbestemming. Dit betekent dat de man bijna 13.000 kilometer heeft meegelift in het landingsgestel.
Het lichaam van de man is op het dak van een kantoorpand gevonden. Een andere man overleefde de reis en is in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. British Airways doet samen met de politie en de autoriteiten in Johannesburg onderzoek naar het incident.
Dat dus.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:59 schreef Thetallguy het volgende:
Blijf de A380 ondanks de lompheid toch een toffe kist vinden. Was gisteren op JFK eentje van Korean waar dan een Embraer van Delta voor langs taxiet en dan zie je pas goed hoe de verhoudingen liggen.
Vanochtend voor het eerst op DUS aangekomen overigens. Beviel goed, 715 aan de gate, 0800 reden we de parkeerplaats al weer af met de auto (incl wachten op shuttle naar vrij afgelegen parking).
Dat lukt in DUS ook, als je in P2/P3 staat, heerlijk. Voor langer parkeren neem ik P4, dan kun je de monorail nemen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 01:09 schreef wiijntje het volgende:
[..]
Dat dus.
Gaat je op Schiphol nooit lukken, je mag blij zijn als je na een uur pas weer buiten staat, laat staan in je auto - die je voor een astronomisch bedrag weer terug mag kopen...
Op Weeze NRN trouwens binnen 10 minuten na uitstappen al in das auto!
"Oh jee, Oh jee."quote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:16 schreef Leatherface het volgende:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)southern-op-schiphol
Ach laatst om 6u05 geland en in de trein van half zeven. Alleen handbagage, dat wel.quote:Gaat je op Schiphol nooit lukken, je mag blij zijn als je na een uur pas weer buiten staat, laat staan in je auto - die je voor een astronomisch bedrag weer terug mag kopen...
Mooi hoor, 2x wally @ EHAMquote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:38 schreef Tinos85 het volgende:
Foto's van Facebook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar hoeveel zou hij dan moeten kosten? Als er een nul mist vind ik het nog erg weinig eigenlijkquote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:47 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.dassaultfalcon(...)CitationX-SN313.aspx
Iemand 12,5K over? Typfoutje
Ik denk eerder dat er 3 nullen missen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 17:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar hoeveel zou hij dan moeten kosten? Als er een nul mist vind ik het nog erg weinig eigenlijk
Nee, dan sla ik even overquote:Op zaterdag 20 juni 2015 17:45 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat er 3 nullen missen.
Kist is zo goed als nieuw (3 jaar oud, 640 uur), nieuwprijs is ongeveer $ 21.500.000.
Cool, zo te zien gemaakt vanuit beide verkeerstorens.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:38 schreef Tinos85 het volgende:
Foto's van Facebook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
12,5 miljoen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 17:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar hoeveel zou hij dan moeten kosten? Als er een nul mist vind ik het nog erg weinig eigenlijk
quote:Centrair and Boeing are pleased to announce the donation of the first 787 Dreamliner ever made – a flight test airplane known as ZA001 – to Centrair.
35% of the Dreamliner's airframe structure – the main wing, forward fuselage and center wing box – is manufactured in the Greater Nagoya area and transported from Centrair to Boeing's final assembly plants in the U.S. in a specially converted 747-400 freighter known as the Dreamlifter. Centrair is the only airport in Japan served by the Dreamlifter, which means that ZA001 is coming back to the place that literally gave it wings.
Centrair is delighted that Boeing has chosen to donate the historically significant first test plane, ZA001, to Greater Nagoya, which plays such an important role in the manufacturing of the 787 Dreamliner. Boeing donated the third 787 test airplane, ZA003 to Seattle’s Museum of Flight in November 2014, and the second, ZA002, to Pima Air and Space Museum in Arizona in March this year.
ZA001 first took to the skies on December 15, 2009 from Paine Field, adjoining Boeing's Everett factory, watched by more than 12,000 people. The last flight of this airplane to Centrair is like a "homecoming" for ZA001.
ZA001 will be put on display at Centrair. Through the exhibition, Centrair expects to raise interest in aerospace – and contribute of this "next generation industry" for the Greater Nagoya region. The airport also hopes that it will spur the imagination of the young people of Japan and the next generation of aerospace pioneers.
quote:Air France sleept eigen piloten voor de rechter
Als een luchtvaartmaatschappij zijn eigen piloten voor de rechter sleept, dan zijn de interne verhoudingen goed verstoord. Het gebeurt bij Air France, waar de onrust toeneemt.
In hetzelfde bericht waarin Air France-KLM vorige week een aantal nieuwe bezuinigingen aankondigde, beklaagde de Franse tak van het bedrijf zich over “het uitblijven van voortgang na zeven maanden onderhandelen” met pilotenbond SNPL bij het doorvoeren van besparingsmaatregelen.
Gevolg: een kort geding. En dat dient vanmiddag in de Parijse voorstad Bobigny.
http://www.nrcq.nl/2015/0(...)oten-voor-de-rechter
quote:ArkeFly toestel aan de grond door foutje
SANTA CRUZ DE TENERIFE -
Passagiers van een ArkeFly toestel dat zondagnacht van Tenerife naar Amsterdam zou vliegen, hebben noodgedwongen een extra nacht op het Canarische Eiland moeten doorbrengen.
Het vliegtuig kampte vlak voor de start met vertraging waardoor het enige tijd stil moest blijven staan. Een stewardess besloot de voorste deur van de cabine te openen, om de passagiers wat frisse lucht te geven. Per ongeluk werd daarbij echter de glijbaan opgeblazen, die wordt gebruikt in noodgevallen.
WOESJ!
Inzittenden schrokken nogal toen dat gebeurde, vertelt een Australische passagier aan News.com.au: ,,Het vliegtuig zat vol Nederlanders, dus ik kon geen woord verstaan, maar hun reactie leek te zijn: 'Wat was dat in godsnaam?!' We hoorden een grote 'WOESJ!', keken naar buiten en zagen de glijbaan bovenop een vrachtwagen liggen."
ArkeFly laat weten dat enkele technici zijn ingevlogen om de glijbaan weer op te bergen. De inzittenden van het toestel zijn daarom overgebracht naar hotels, omdat hun vlucht nu pas in de loop van maandag zal vertrekken.
In Nederland andersom:quote:
Duur geintje; maar ze kunnen er blijkbaar om lachen:quote:
Het concern verkeert al in problemen, en dan ga je het elkaar intern ook nog eens lastig maken... Zo enorm zonde.quote:Op maandag 22 juni 2015 12:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In Nederland andersom:
KLM gedagvaard door Martinair-piloten
KLM voor de rechter om inkrimping Martinair
't is een zooitje bij AF/KLM...
Dat zal wel grondpersoneel zijn, toch?quote:Op maandag 22 juni 2015 12:42 schreef Iemand91 het volgende:
Duur geintje; maar ze kunnen er blijkbaar om lachen:
[ afbeelding ]
Het zou je verbazenquote:Op maandag 22 juni 2015 14:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat zal wel grondpersoneel zijn, toch?
Ik kan me niet voorstellen dat Arke erg happy zou zijn met selfies van personeel op social media na zo een duur foutje.
Gelukkig staat er over een paar maanden gewoon TUI op de kist en herkent niemand het meer.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat zal wel grondpersoneel zijn, toch?
Ik kan me niet voorstellen dat Arke erg happy zou zijn met selfies van personeel op social media na zo een duur foutje.
Ik zag hem gisteren op Facebook voorbij komen. Arme katquote:Op maandag 22 juni 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Iemand die een check is vergeten, remove cat before flight:
Toch als tie eenmaal zit en die gast hem gezien heeft (en wat rustiger doet), lijkt ie het wel prima te vinden. Wat een beest ook weer.quote:
Hmm, hoe veel EI-* toestellen vliegen überhaupt nog voor Ierse maatschappijen...quote:Op maandag 22 juni 2015 19:13 schreef Iemand91 het volgende:
Grom!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel gericht op de voorkant, want...ehm...
[ afbeelding ]
Is EI-XLN, de livery is bedoeld om aandacht te scheppen voor de Siberische tijger en zeldzame/bedreigde diersoorten.
Is ter vervanging van EI-XLK "Flight of Hope" die in februari dit jaar in Florida is opgeslagen:
[ afbeelding ]
Toevallig zijn onlangs een zwik 787's van Norwegian overgezet naar het Noorse register: EI-LNB t/m EI-LNG zijn nu LN-LNB t/m LN-LNG.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:38 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, hoe veel EI-* toestellen vliegen überhaupt nog voor Ierse maatschappijen...
Dat is fiscaal aantrekkelijker?quote:Op maandag 22 juni 2015 22:38 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hmm, hoe veel EI-* toestellen vliegen überhaupt nog voor Ierse maatschappijen...
Ierland heeft behoorlijk wat belastingvoordeel idd (daarom zit NSFSC ook in Dublin).quote:
quote:Japanese leveraged lease: A JLL requires the establishment of a special purpose company to acquire the aircraft, and at least 20% of the equity in the company must be held by Japanese nationals. Widebody aircraft are leased for 12 years, while narrowbody aircraft are leased for 10 years. Under a JLL, the airline receives tax deductions in its home country, and the Japanese investors are exempt from taxation on their investment. JLLs were encouraged in the early 1990s as a form of re-exporting currency generated by Japan's trade surplus
quote:De Amerikaanse filmcomponist James Horner is verongelukt. Hij stortte gisteravond neer met zijn privévliegtuigje in de buurt van Santa Barbara, in het zuiden van Californië. Horner verzorgde de afgelopen 35 jaar de muziek van in totaal 150 films.
Daar zaten klassiekers bij als Braveheart, A Beautiful Mind, Apollo 13 en Avatar. Maar misschien wel zijn bekendste werk was voor de kaskraker Titanic.
27 miljoen exemplaren
Voor de muziek in Titanic kreeg hij in 1998 twee Oscars: een voor de beste soundtrack en een voor de beste titelsong (My Heart Will Go On van Céline Dion). Van de soundtrack werden wereldwijd ruim 27 miljoen exemplaren verkocht.
Assistent Sylvia Patrycja schrijft op Facebook: "We zijn een geweldig mens met een groot hart en ongelooflijk talent verloren. Hij deed waar hij van hield. Bedankt voor alle steun en liefde."
James Horner was 61 jaar.
Wat bedoel je? Twee enorme types "vergelijkbare" vliegtuigen en twee kleine vergelijkbare typen vliegtuigen en niets daartussen bedoel je?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:09 schreef Thetallguy het volgende:
Blijf die Koreanen maar rare snuiters vinden. A380 en 747-8, A320neo en 737Max. Make up your mind maar een mooie Pepsi livery hebben ze wel.
Nee ze hebben ook nog wel opties ertussenin. Maar wat de kleinere kisten betreft; de 320 en 737 zijn redelijk gewaagd aan elkaar. Moet je in een normale operatie dan toch wel vergelijkbare resultaten mee kunnen halen. Ze hebben nu al een hele sloot aan 737s maar bestellen ook een stuk of 20 airbussen erbij. Zou het eerder bij 1 type houden uit praktisch en economisch opzicht.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Twee enorme types "vergelijkbare" vliegtuigen en twee kleine vergelijkbare typen vliegtuigen en niets daartussen bedoel je?
Dure grap!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:24 schreef derLudolf het volgende:
Wat een gek. Misschien maar van alle vluchten nootvrije vluchten maken?
http://nos.nl/artikel/204(...)ntijdse-landing.html
Van de vluchten die ik me kan herinneren heb ik eigenlijk nog nooit nootjes voorbij zien komen (behalve dan in de Snickers en M&M's die verkocht werden)quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:24 schreef derLudolf het volgende:
Wat een gek. Misschien maar van alle vluchten nootvrije vluchten maken?
http://nos.nl/artikel/204(...)ntijdse-landing.html
Die Dreamliner heeft een duidelijk aangenamer klimaat dan andere modellen.quote:B737-?
Martinair, Transavia
B737-700
KLM, Transavia (PH-XRA)
B737-800
Arke (PH-TFD)
B737-900
KLM
B767-300ER
Arke (PH-AHQ)
B767-300ERWL
Arke (PH-OYE,PH-OYI,PH-OYJ)
B777-200ER
KLM
B787-800
Arke (PH-TFL, PH-TFM)
MD-11
KLM
Helicopters:
Aerospatiale AS-355F-2
Eurocopter AS-365N-3
Dat lijstje in ogenschouw nemend had je best wel nootjes of pindaatjes kunnen krijgenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:32 schreef FredvZ het volgende:
Update van mijn vliegtuiglijstje:
[..]
Die Dreamliner heeft een duidelijk aangenamer klimaat dan andere modellen.
Ik zal vandaag of morgen een uitgebreid verhaal posten over mijn ervaring.
Sommige mensen krijgen al enorme last van van alles ze pinda/noot ruikenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Van de vluchten die ik me kan herinneren heb ik eigenlijk nog nooit nootjes voorbij zien komen (behalve dan in de Snickers en M&M's die verkocht werden)
Je PH-ARX is XRXquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:32 schreef FredvZ het volgende:
Update van mijn vliegtuiglijstje:
[..]
Die Dreamliner heeft een duidelijk aangenamer klimaat dan andere modellen.
Ik zal vandaag of morgen een uitgebreid verhaal posten over mijn ervaring.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:14 schreef Blistering het volgende:
Je zou maar moeten werken. Godverdegloeiende.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:14 schreef Blistering het volgende:
Je zou maar tentamen hebben van 14:00 tot 16:00 ruim 100 kilometer verderop wonen
Dan nog zou ik het er wel voor over hebben. Als het een dag later was dan was ik 100% gegaan.quote:
Alleen bij pech of uitwijking (zoals die EK vlucht uit Dallas die begin dit jaar naar Amsterdam uitweek om medische redenen)quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:32 schreef Blistering het volgende:
Ach ja, wellicht dat het nog een keer gebeurt.
Zou kunnen dat mijn geheugen mij in de steek laatquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:43 schreef NewHorizon het volgende:
Dat lijstje in ogenschouw nemend had je best wel nootjes of pindaatjes kunnen krijgen
XRAquote:
Het was ook min of meer een aanname.quote:En Martinair 737? Was dat in de Caribbean? Volgens mij hebben ze alleen ooit vanuit Miami met een 737 naar de eilanden gevlogen.
Dat zou mijn buurman niet zo leuk vinden...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:23 schreef El_Grando101 het volgende:
Ze mogen voor de punselie's bij KLM ook wel eens een keer wat anders verzinnen. Echte gevulde koek of zo.
Als ie niet in Martinair kleuren was kan het een lease geweest zijn. Zowel een summer-lease in (ze hebben meen ik van Miami Air weleens een zomer met een 737 gevlogen) of een adhoc wanneer een eigen kist kapot was. Als ie wel in Martinair kleuren was zou ik zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk een 767 wasquote:Op dinsdag 23 juni 2015 23:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zou kunnen dat mijn geheugen mij in de steek laat
[..]
XRA
[..]
Het was ook min of meer een aanname.
Het was rond kerst 2005 dat ik naar Lanzarote ben gevlogen. Op de heenweg met Transavia, op de terugweg met Martinair. Mijn aanname was dat beide vluchten met een 737 waren, maar ergens herinner ik me wel dat het toestel van Martinair groter was/leek. Maar mijn herinnering aan die vlucht bestaat voornamelijk nog uit de aangename verrassing dat er onverwachts een warme maaltijd voorbij kwam op de vlucht naar Amsterdam (met Martinair dus).
Die hele vakantie was door mijn toenmalige schoonouders geregeld en die waren niet zo van het delen van informatie. Ik kreeg nog net te horen op welke ik me bij hun thuis smorgens moest melden en wanneer we weer terugkwamen.
Collega van me had laatst een vlucht waar geen nootjes geserveerd werden om deze redenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sommige mensen krijgen al enorme last van van alles ze pinda/noot ruiken
In de zomer van 2007 hebben de N738MA en N739MA voor Martinair gevlogen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:04 schreef Thetallguy het volgende:
Als ie niet in Martinair kleuren was kan het een lease geweest zijn. Zowel een summer-lease in (ze hebben meen ik van Miami Air weleens een zomer met een 737 gevlogen) of een adhoc wanneer een eigen kist kapot was. Als ie wel in Martinair kleuren was zou ik zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk een 767 was
Nu je het zegt heb ook een keer gehad dat ik uit Egypte terugvloog met een Martinair kist op een Transavia vlucht. Moet ergens 2006-2007 zijn geweest. Weet het hoe en waarom niet meer maar ik vermoed dat met de geplande kist iets niet goed was en dat ze last minute iets hebben gehuurd...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 23:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zou kunnen dat mijn geheugen mij in de steek laat
[..]
XRA
[..]
Het was ook min of meer een aanname.
Het was rond kerst 2005 dat ik naar Lanzarote ben gevlogen. Op de heenweg met Transavia, op de terugweg met Martinair. Mijn aanname was dat beide vluchten met een 737 waren, maar ergens herinner ik me wel dat het toestel van Martinair groter was/leek. Maar mijn herinnering aan die vlucht bestaat voornamelijk nog uit de aangename verrassing dat er onverwachts een warme maaltijd voorbij kwam op de vlucht naar Amsterdam (met Martinair dus).
Die hele vakantie was door mijn toenmalige schoonouders geregeld en die waren niet zo van het delen van informatie. Ik kreeg nog net te horen op welke ik me bij hun thuis smorgens moest melden en wanneer we weer terugkwamen.
De dreamliner moet ik nog mee maken deze zomer.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:32 schreef FredvZ het volgende:
Update van mijn vliegtuiglijstje:
[..]
Die Dreamliner heeft een duidelijk aangenamer klimaat dan andere modellen.
Ik zal vandaag of morgen een uitgebreid verhaal posten over mijn ervaring.
Nog niet in een Embraer gezeten?quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:26 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
De dreamliner moet ik nog mee maken deze zomer.
Verder heb ik vrij veel varianten gehad.
Boeing 727
Boeing 737-700/800//900
Boeing 747-300/400
Boeing 757
Boeing 767
Boeing 777 (alleen 200 variant)
Airbus A319
Airbus A320
Airbus A321 Weet niet zo goed de verschillen. Volgens mij zijn het allemaal 320 varianten.
Airbus A330
DC10
MD11
MD82
Dash 8 Q400
Fokker 50
Fokker 100
Bombardier CRJ900
Wat uiteraard hoog op mijn verlanglijstje staat zijn de A340, de 350 en de 380.
Nou dit jaar valt het tot nu toe nog wel mee.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:40 schreef Blistering het volgende:
Jezus, waar vliegen jullie allemaal heen joh
De keren dat ik heb gevlogen zijn op 1 hand te tellen, iets waar ik overigens ook niet trots op ben
Valt bij mij ook nog wel mee:quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:40 schreef Blistering het volgende:
Jezus, waar vliegen jullie allemaal heen joh
De keren dat ik heb gevlogen zijn op 1 hand te tellen, iets waar ik overigens ook niet trots op ben
Om het nog lastiger te maken, rond die tijd hadden ze ook 3 A320'squote:Op woensdag 24 juni 2015 09:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
In de zomer van 2007 hebben de N738MA en N739MA voor Martinair gevlogen.
Geen flauw idee of het Martinair kleuren had. Ik zie nu dat ze in die tijd ook met de MD-11 die kant op vlogen. Nu ben ik helemaal lost.
Nee, geen 1 focking keer . Ik heb zoveel korte vluchtjes gehad. Maar nooit een Embrear.quote:
Haha, ik zat in een Virgin Blue Embraer 190 (ADL » OOL)quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nee, geen 1 focking keer . Ik heb zoveel korte vluchtjes gehad. Maar nooit een Embrear.
Weet je wanneer ze dat gaan doen? Ik vlieg in augustus en heb ook deze starclass geboekt. Heb je nog een refund gehad omdat je in de 767 deze service niet kreeg?quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:37 schreef FredvZ het volgende:
Zelf heb ik de economy niet ervaren, op de heenweg vlogen we "Star Class" met de PH-TFL. Dat leverde bij binnenkomst bij mij toch wel een klein wow-momentje op. Het verbleekt natuurlijk nog steeds bij de Business of First van een KLM, Emirates, etc., maar voor een low-cost carrier verwacht je het niet. Ruime stoelen met tv, stopcontact, verstelbare rugleuning en verstelbare voetsteun. Ik heb nog nooit zo lekker in een vliegtuigstoel gezeten. De klasse is lekker ruim opgezet met 1 rij 2-X-2 en twee rijen 2-3-2, in totaal dus 18 stoelen. Ik zat op rij 1 met een zee van beenruimte. Al met al een prima (relatief goedkope) omgeving om 10-12 uur in te verblijven. Het is dan ook heel erg jammer dat deze klasse maar een kort leven is beschoren. TUI gaat namelijk én de stoelen vervangen én de indeling van alle 787-800's in de groep gelijk aan elkaar maken.
Halverwege september. Als je Star Class hebt geboekt, dan krijg je (behoudens incidenten zoals deze week) gewoon Star Class.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:02 schreef ShaoliN het volgende:
Weet je wanneer ze dat gaan doen? Ik vlieg in augustus en heb ook deze starclass geboekt.
Misschien staat het er onduidelijk, maar ik had op beide vluchten een 787. Ik ben nog aan het kijken of ik recht heb op een refund, maar zover ik het nu kan zien heeft men het goed dichtgetimmerd.quote:Heb je nog een refund gehad omdat je in de 767 deze service niet kreeg?
Ok. Bedankt voor je info. Er is ook weinig te vinden over die starclass van Arke.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Halverwege september. Als je Star Class hebt geboekt, dan krijg je (behoudens incidenten zoals deze week) gewoon Star Class.
[..]
Misschien staat het er onduidelijk, maar ik had op beide vluchten een 787. Ik ben nog aan het kijken of ik recht heb op een refund, maar zover ik het nu kan zien heeft men het goed dichtgetimmerd.
Jep, ze zijn erg zuinig met dat soort informatie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:21 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ok. Bedankt voor je info. Er is ook weinig te vinden over die starclass van Arke.
De vertraagde A380 van CZ (B-6138) staat momenteel bij gate E18; gepland vertrek is 14:00 uur; over zo'n 10 minuten dus.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Dus vrij grote kans dat we morgen inderdaad voor het eerst in de geschiedenis 3 A380's op Schiphol hebben. Tussen 12:45 - 13:15 uur moet je dus je slag slaan.
Wat een woest dingquote:Op woensdag 24 juni 2015 12:40 schreef El_Grando101 het volgende:
Dit blijft mijn favoriete militaire toestel:
[ afbeelding ]
Dat geluid van de GAU-8.
Lijkt wel wat op geluid van godzilla, kippenvel.
Ik wil niet weten wat een First Class Ticket kost dan.quote:Lufthansa operates a First Class Terminal at Frankfurt Airport. The first terminal of its kind, access is limited only to departing Lufthansa First Class, same day Lufthansa Group first class (e.g. FRA-ZRH in SWISS business class and ZRH-ORD in SWISS First Class) and HON Circle members. Approximately 200 staff care for approximately 300 passengers per day in the terminal, which features a full-service restaurant, full bar, cigar lounge, relaxation rooms, and offices, as well as bath facilities. Guests are driven directly to their departing flight by Mercedes-Benz S-Class, Porsche Cayenne, Porsche Panamera, or Mercedes-Benz Viano.
SPOILER: Of eigenlijk welOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 36% gewijzigd door derLudolf op 24-06-2015 14:55:10 ]Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat een woest ding
[..]
Ik wil niet weten wat een First Class Ticket kost dan.Op Airliners.net staan weleens tripreportjes waarin ook de First Class terminal daar aangedaan wordt. Ziet er zeker goed uit. Zou het er zelf nooooit van z'n leven voor over hebben (ik hou m'n tickets naar New York graag onder de ¤500) maar als de baas betaalt, waarom nietSPOILER: Of eigenlijk welOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier een leuke http://www.airliners.net/(...)rts/read.main/2571432015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
Nou, al dat luxe gedoe hoef ik niet. Caviaar lijkt me niets, dure drank raak ik ook niet aan en die rare sausjes over het eten lijkt me ook maar niets. Een fatsoenlijke stoel is voldoende, als ze dan ook nog een Duits formaat Wiener Schnitzel erbij doen met Bratkartoffeln ben ik tevredenquote:Op woensdag 24 juni 2015 14:59 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Op Airliners.net staan weleens tripreportjes waarin ook de First Class terminal daar aangedaan wordt. Ziet er zeker goed uit. Zou het er zelf nooooit van z'n leven voor over hebben (ik hou m'n tickets naar New York graag onder de ¤500) maar als de baas betaalt, waarom niet
Hier een leuke http://www.airliners.net/(...)rts/read.main/257143
Een echt bed tijdens je vlucht is anders best wel lekker hoorquote:Op woensdag 24 juni 2015 15:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou, al dat luxe gedoe hoef ik niet. Caviaar lijkt me niets, dure drank raak ik ook niet aan en die rare sausjes over het eten lijkt me ook maar niets. Een fatsoenlijke stoel is voldoende, als ze dan ook nog een Duits formaat Wiener Schnitzel erbij doen met Bratkartoffeln ben ik tevreden
Zo'n stoel en bed lijkt me wel fijn, maar om met een S-klasse of een Panamera naar het vliegtuig te worden gebracht valt bij mij onder de categorie 'wel leuk' maar heb d'r het geld niet voor overquote:Op woensdag 24 juni 2015 15:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Een echt bed tijdens je vlucht is anders best wel lekker hoor
quote:Boeing Co (BA.N) said on Wednesday it would slow production of its 747-8 jumbo jet to one per month from March in an effort to keep the production line running amid sluggish demand for the iconic, humped-top plane.
The plane maker is currently building 747s at a rate of 1.5 a month, and had already announced plans to reduce the rate to 1.3 a month from September.
Boeing had been widely expected to slow production of its biggest plane in response to weakness in the cargo market. Boeing landed a commitment for 20 of the planes at the Paris Airshow last week.
But, last year it logged no net orders for the plane, which helped set up 2015 as a make-or-break year for the jet's future.
"With recent orders and commitments, along with these changes announced today, we anticipate a stable future for the 747 production system," Bruce Dickinson, vice president and general manager of the 747 programme, said in an internal company report on Wednesday.
The 747 has become a workhorse for air freight companies that appreciate its large capacity and unique hinged nose cone, which allows it to load long cargo such as pipe segments.
Even though the cargo market is recovering, the "overcapacity of freighters in the market" has prompted Boeing to slow production of the 747, Dickinson said in the report.
"We are optimistic that we have things in balance now and the cargo market is swinging back quite strongly."
Is gewoon open toch nu? Alleen wordt er wel het e.e.a. verbouwd.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:50 schreef mar456 het volgende:
Weet iemand toevallig of het al bekend is wanneer het panoramaterras weer opengaat op Schiphol?
Alle informatie die ik vind is medio 2015, maar dat is ook zo lekker uit de lucht
Oh klopt, ik had mijn vraag beter moeten formuleren.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:54 schreef Blistering het volgende:
[..]
Is gewoon open toch nu? Alleen wordt er wel het e.e.a. verbouwd.
Vanmorgen bericht gekregen dat Arke een groot deel van de reissom terug gaat betalen omdat ik geen Star Class heb kunnen vliegen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:05 schreef FredvZ het volgende:
Misschien staat het er onduidelijk, maar ik had op beide vluchten een 787. Ik ben nog aan het kijken of ik recht heb op een refund, maar zover ik het nu kan zien heeft men het goed dichtgetimmerd.
Over een klein uur zal deze kist haar eerste commerciële vlucht maken, en wel naar Amsterdam als een van de 4 dagelijkse vluchten tussen Atlanta en Schiphol.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:48 schreef Iemand91 het volgende:
Woensdagmorgen zijn met een Delta 757-200 (N703TW) 100 Delta medewerkers van de Delta’s Chairman’s Club ingevlogen voor de aflevering:
De A330-300 (N822NW) is vanmorgen aan de maatschappij geleverd en vliegt momenteel richting Atlanta. (Het is zojuist bij Bretagne boven de Atlantische Oceaan gekomen).
Delta is de eerste klant voor deze HGW (die ook voor de A330-200 mogelijk is) en er zijn nog 10 andere klanten. Delta zal nog 9 toestellen van dit type ontvangen.
Daarnaast heeft het ter vervanging van de 747-400 en 767-300ER vorig jaar ook nog 25 A350-900's en 25 A330-900neo's besteld.
Er moest o.a. wifi geïnstalleerd worden wat tijd in beslag neemt.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:22 schreef inkjet het volgende:
Dus het toestel heeft van eind Mei tot vandaag geen geld verdiend? Dat is lang voor een nieuwe kist.
quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:55 schreef Iemand91 het volgende:
De vertraagde A380 van CZ (B-6138) staat momenteel bij gate E18; gepland vertrek is 14:00 uur; over zo'n 10 minuten dus.
Hierna zal de A380 die vanmorgen is aangekomen (B-6137) - die momenteel nog op P16 staat - naar gate E18 gesleept worden voor vertrek om 16:00 uur.
En momenteel staat de Emirates A380 (A6-EOB) bij haar vaste gate E09; recht tegenover de CZ A380 van vanmorgen dus.
De Kaagbaan is momenteel in gebruik voor vertrek dus helaas geen 'Kodak-moment' meer voor de drie A380's bij elkaar.
(Stel dat Polderbaan gebruikt zou worden dan zou B-6138 nog langs de twee andere A380's taxiën)
Wat ben je dan ook ongelovelijk dom als cockpitcrew zijnde..quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:06 schreef flipsen het volgende:
Schandaaltje in Argentinië Eén of ander "bekend" mokkel vliegt van Buenos Aires naar Rosario. Bij het instappen zeggen de piloten: "Kom gezellig bij ons in de cockpit", waar ze de hele vlucht blijft. Dat is nog niet het meest bizarre, maar ze bedient de throttle bij take off! Ze filmt het geheel (domme kut, vertikaal natuurlijk) en dat staat online: Als één van de piloten foto´s maakt met zijn mobiel vraagt ze: "Dit komt toch niet op ShowMatch he?" (bekend tv programma). "Nee, dit komt niet naar buiten, anders belanden we allemaal in de bak" zegt de piloot nog.
Inmiddels zijn de piloten uiteraard ontslagen en de dame in kwestie mag 5 jaar niet vliegen met Austral/Aerolineas Argentinas
Wel opvallend dat ze deze route kiezen, de capaciteiten van deze uitvoering komen niet helemaal tot hun recht op deze manier. Het kan immers ook met een oudere versie (N801NW en verder).quote:Er moest o.a. wifi geïnstalleerd worden wat tijd in beslag neemt.
Daarnaast moeten ze ook ETOPS waarschijnlijk regelen waaronder ETOPS proving flights; ofwel we kunnen deze kist waarschijnlijk vaker verwachten de komende tijd.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:32 schreef inkjet het volgende:
Wel opvallend dat ze deze route kiezen, de capaciteiten van deze uitvoering komen niet helemaal tot hun recht op deze manier. Het kan immers ook met een oudere versie (N801NW en verder).
Als deze vluchten voorbij zijn zal deze wel naar Azië ingezet worden.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
Daarnaast moeten ze ook ETOPS waarschijnlijk regelen waaronder ETOPS proving flights; ofwel we kunnen deze kist waarschijnlijk vaker verwachten de komende tijd.
Medisch noodgeval van één passagier. Situatie van de passagier onbekend voor mij.quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:19 schreef mar456 het volgende:
[..]
Medisch noodgeval van één passagier. Situatie van de passagier onbekend voor mij.
twitter:transavia twitterde op vrijdag 26-06-2015 om 17:11:49 @J_Lubbersen There was a medical emergency with 1 of the passengers. He's been taken to the hospital by ambulance. reageer retweet
Wat is dan precies de bedoeling van die proving flights? De kennis en kunde bij de maatschappij, de vliegers en de bouwer van de toestellen is toch al bekend?quote:Als deze vluchten voorbij zijn zal deze wel naar Azië ingezet worden.
Dat is best een lang verhaal. Komt er simpelweg op neer dat een maatschappij met deze vluchten moet kunnen aantonen dat ze ETOPS vluchten aankunnen, zowel qua materiaal (vliegtuig, motoren enz.), personeel en onderhoud.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:31 schreef inkjet het volgende:
Wat is dan precies de bedoeling van die proving flights? De kennis en kunde bij de maatschappij, de vliegers en de bouwer van de toestellen is toch al bekend?
Er hangen zelfs twee hele grote verschillen onder de vleugels t.o.v. hun huidige A330-300 vlootquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:17 schreef Iemand91 het volgende:
Deze A330 is net weer wat anders dan hun huidige A330-vloot en daarom moeten ze dit nu doen.
Los van de eventuele veranderingen in de A330: de combi A330/GE-motoren is sowieso nieuw voor Delta. De huidige vloot heeft PW eronder.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:31 schreef inkjet het volgende:
De kennis en kunde bij de maatschappij, de vliegers en de bouwer van de toestellen is toch al bekend?
Volgens iemand op scramble wordt 2 juli bekend gemaakt wat de opvolger gaat worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:54 schreef inkjet het volgende:
Surinam kan dan praktisch gezien beter een 747 van KLM overnemen ofzo
Jup.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:19 schreef OEM het volgende:
Er hangen zelfs twee hele grote verschillen onder de vleugels t.o.v. hun huidige A330-300 vloot
Los van de eventuele veranderingen in de A330: de combi A330/GE-motoren is sowieso nieuw voor Delta. De huidige vloot heeft PW eronder.
Zoals gezegd; morgen voert N822NW weer de Atlanta - Amsterdam - Atlanta vluchten uit.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
Daarnaast moeten ze ook ETOPS waarschijnlijk regelen waaronder ETOPS proving flights; ofwel we kunnen deze kist waarschijnlijk vaker verwachten de komende tijd.
Vrijwel zeker een 747. Ben wel benieuwd waar die vandaan gaat komen; ergens een vandaan halen die al een tijd stilstaat of een die net door een maatschappij uit de vloot gaat.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:27 schreef OEM het volgende:
Volgens iemand op scramble wordt 2 juli bekend gemaakt wat de opvolger gaat worden.
Zou een MD-11 ook nog een toptie zijn?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:06 schreef Iemand91 het volgende:
Vrijwel zeker een 747. Ben wel benieuwd waar die vandaan gaat komen; ergens een vandaan halen die al een tijd stilstaat of een die net door een maatschappij uit de vloot gaat.
Of toch nog een A340; op Tarbes-Lourdes staat een hele vloot waar je uit kunt kiezen.
Nope. Vind er maar eens een welke voor passagiers te gebruiken is.quote:
Zijn die van de KLM nu allemaal al gescrapped dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nope. Vind er maar eens een welke voor passagiers te gebruiken is.
Alle 5 in Victorville (PH-KCF, -KCG, -KCH, -KCI en -KCK) zijn gescrapped, de overige 5 (-KCC in San Bernardino, -KCA en -KCB in Crestview en -KCE en -KCD in Mojave) bestaan nog maar daar is ook niet veel meer van over.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:19 schreef FredvZ het volgende:
Zijn die van de KLM nu allemaal al gescrapped dan?
Goed punt.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien staan er nog wel érgens een pax-MD11 in redelijke staat maar daar gaat Surinam niets mee opschieten.
Hun huidige A340 staat nu al vaak stil voor onderhoud en laat dat laatste met een MD-11 nou nog problematischer worden (lees: weinig en dure onderdelen)
Denken met de knuppel... Euhhhh yoke.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:16 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wat ben je dan ook ongelovelijk dom als cockpitcrew zijnde..
Dat je iemand in de cockpit laat is tot daar aan toe, maar daadwerkelijk flightcontrols (hoe onschuldig en ongevaarlijk ook) laten bedienen EN het laten filmen
Ik denk Nationale Veteranendagquote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Heuj 2 chinooks boven Dordrecht, op een zaterdag... Is het oorlog?
Dat is inmiddels al iets bijgesteld:quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:59 schreef mar456 het volgende:
Arke zal de komende zomer de volgende vliegtuigen leasen:
- 737-800 van Miami Air (N739MA)
- 737-800 van Jet Time
- 737-300 van Jet Time (OY-JTD)
- 737-400 van Cello Aviation (G-RAJG)
Dit had ik inderdaad op wikipedia gevonden, maar ik vond de site van arke zelf een betere bron. Als dit zo is mogen ze hun eigen site wel eens up to date gaan houdenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is inmiddels al iets bijgesteld:
1x Boeing 737-800 van Miami Air (N739MA) (juli/augustus/september)
1x Boeing 737-300 van Jettime (OY-JTD) (juli/augustus/september)
1x Boeing 737-800 van TUI Nordic (SE-DZV) (juni/juli/augustus/september/oktober)
1x Boeing 737-400 van Cello Aviation (G-RAJG) (juli/augustus)
Transavia heeft twee toestellen van GOL rondvliegen, PH-GUA en PH-GUB, beide makkelijk te herkennen door de oranje motoren en wingtips.
Corendon Dutch Airlines heeft dit jaar de CS-TQU van Euro Atlantic weer geleased, aangevuld met toestellen van Corendon Airlines waar nodig. Corendon Airlines heeft ook extra toestellen deze zomer: ES-SAK, ES-SAL en ES-SAM. (die dus incidenteel ook voor CND vliegen)
Binnen enkele dagen komt de PH-CDG aan, het derde toestel van CND onder Nederlandse vlag.
Arke (of eigenlijk de hele TUI groep) is erg spaarzaam met het verstrekken van informatie over hun vliegtuigen. Aan de ene kant moeten ze wel omdat ze goed geld verdienen aan het online inchecken en stoel reserveren. Maar aan de andere kant willen ze het liefst alleen maar vertellen waar en wanneer het vliegtuig klaar staat.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:06 schreef mar456 het volgende:
[..]
Dit had ik inderdaad op wikipedia gevonden, maar ik vond de site van arke zelf een betere bron. Als dit zo is mogen ze hun eigen site wel eens up to date gaan houden
Transavia heeft er drie van GOL, je vergat de GGX. Alle drie waren er vorig jaar ook (naast de GGW en GGZ). De ES-SAK vliegt vanaf Brussel tot nu toe.quote:Transavia heeft twee toestellen van GOL rondvliegen, PH-GUA en PH-GUB, beide makkelijk te herkennen door de oranje motoren en wingtips.
Corendon Dutch Airlines heeft dit jaar de CS-TQU van Euro Atlantic weer geleased, aangevuld met toestellen van Corendon Airlines waar nodig. Corendon Airlines heeft ook extra toestellen deze zomer: ES-SAK, ES-SAL en ES-SAM. (die dus incidenteel ook voor CND vliegen)
Vorig jaar de MD11 gespot.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:39 schreef Blistering het volgende:
Morgen weer eens richting Schiphol, hopen/bidden/smeken dat ik ein-de-lijk een Martinair MD11 ga spotten.
Zo te zien vliegen alleen de MCY/U & W nog rond. Als ik de routes zo zie heb ik weinig hoop dat er morgen eentje op Schiphol zal landen, maar who knows.
Dan moet ik maar genoegen nemen met de CS & Emirates A380's en de Qatar 787
Nice, schitterend vliegtuig is het.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:48 schreef donroyco het volgende:
[..]
Vorig jaar de MD11 gespot.
[ afbeelding ]
Bonus:
[ afbeelding ]
Lijkt erop dat MCW wel in de loop van de middag in AMS aankomt? Die doet (gok ik zo) nu het rondje Zuid-Amerika (Bogota/Aguadilla).quote:Op zondag 28 juni 2015 21:39 schreef Blistering het volgende:
Zo te zien vliegen alleen de MCY/U & W nog rond. Als ik de routes zo zie heb ik weinig hoop dat er morgen eentje op Schiphol zal landen, maar who knows.
Ik zie het nu. Die route heeft de MCU vorige week gevlogen. Miami > Bogota > Aguadilla > Londen > Amsterdam waar die dan morgen rond 15:00 uur zou moeten landen.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Lijkt erop dat MCW wel in de loop van de middag in AMS aankomt? Die doet (gok ik zo) nu het rondje Zuid-Amerika (Bogota/Aguadilla).
-MCP vliegt ook nog rond, maar de laatste dagen niet. Staat waarschijnlijk op Schiphol?quote:Op zondag 28 juni 2015 21:39 schreef Blistering het volgende:
Morgen weer eens richting Schiphol, hopen/bidden/smeken dat ik ein-de-lijk een Martinair MD11 ga spotten.
Zo te zien vliegen alleen de MCY/U & W nog rond. Als ik de routes zo zie heb ik weinig hoop dat er morgen eentje op Schiphol zal landen, maar who knows.
Dat sowieso.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:07 schreef Blistering het volgende:
Maar even heel goed m'n Flightradar in de gaten houden morgen, en blijven checken welke banen er in gebruik zijn.
Als er nog maar 4 stuks van rondvliegen die op Amsterdam komen en aangezien het vrachtkisten zijn (die daarom dus niet elke dag komen en gaan) wordt het aardig zeldzaam ja.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:06 schreef Thetallguy het volgende:
Zijn er al in het tijdperk aanbeland waarin het echt zeldzaam is geworden om een MD11 te spotten?
Best weinig overflights wel.quote:
quote:Op maandag 29 juni 2015 16:41 schreef Blistering het volgende:
MD11 gespot Heeeel blij in de trein terug. Was een geslaagde dag.
Alleen de Qatar Dreamliner gemist
Directies van MST en GRQ zullen het iets minder leuk vinden.quote:
Ik zie ze vanuit mijn luie stoel landen.quote:
Jazeker, men is zelfs al begonnen met het werven van cabine personeel voor Amsterdam.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:15 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ryanair nu echt naar Schiphol?
http://zakenreis.nl/lucht(...)r-dag-naar-schiphol/
Ik was net even eten kopenquote:Op maandag 29 juni 2015 16:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Best weinig overflights wel.
[..]
Hoezo Qatar gemist?
Moet ook nodig eens die kant op.
FOK!meet in jouw luie stoel!quote:Op maandag 29 juni 2015 17:08 schreef donroyco het volgende:
Ik zie ze vanuit mijn luie stoel landen.
quote:
Mijn vervoer was de trein. Ik heb de hele dag (lees: van 10:00 tot 16:30) op het panoramaterras gestaan.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
FOK!meet in jouw luie stoel!
[..]
Wat was je vervoer dan? Als die aan de gate staat kun je 'm vanaf hier duidelijk zien.
Ik neem aan dat je de China Southern A380 vanaf terras hebt gezien?
Mag/kan wel hoor. Alleen de A380 mag dat niet doen (vanwege te grote spanwijdte op de benodigde taxibanen).quote:Op maandag 29 juni 2015 18:39 schreef Blistering het volgende:
We stonden trouwens perplex toen er 2 vliegtuigen landde op de Kaagbaan (24), dus vanuit noord-oostelijke richting. Dat kan/mag toch helemaal niet? Was rond 15:00 uur, 2 Cityhoppertjes. Volgens LVNL was de Kaagbaan alleen open voor vertrekkende vluchten
Het was sowieso raar trouwens, want ze kwamen aanvliegen alsof ze gingen landen op de Buitenveldertbaan, maar op het laatste moment draaide ze beide met een scherpe bocht naar links.
Van eindhoven naar amsterdam en dan via klm ofzo verder vliegen lijkt me wel ideaal .quote:Op maandag 29 juni 2015 14:15 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ryanair nu echt naar Schiphol?
http://zakenreis.nl/lucht(...)r-dag-naar-schiphol/
Die kans is wel heel erg klein. Binnenlandse vluchten doen het niet zo goed in Nederlandquote:Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef DaMook het volgende:
[..]
Van eindhoven naar amsterdam en dan via klm ofzo verder vliegen lijkt me wel ideaal .
Lijkt mij verre van ideaalquote:Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef DaMook het volgende:
[..]
Van eindhoven naar amsterdam en dan via klm ofzo verder vliegen lijkt me wel ideaal .
Aanvliegen op Buitenveldert en dan een break richting 24 mooiste als een 747 dit doet.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Mag/kan wel hoor. Alleen de A380 mag dat niet doen (vanwege te grote spanwijdte op de benodigde taxibanen).
Vaak komen ze dan aanvliegen via de Oostbaan om dan af te wijken naar de Kaagbaan.
Dat zegt nog niet zoveel. Wervingsdagje kan je overal houden, heeft Qatar ook een jaar of 10 gedaan voor ze de route begonnen. Hoewel ik de kans wel vrij groot acht dat ze idd beginnen met routes naar AMSquote:Op maandag 29 juni 2015 17:37 schreef Korreltje-zout het volgende:
[..]
Jazeker, men is zelfs al begonnen met het werven van cabine personeel voor Amsterdam.
http://cabincrew.aviation(...)dam-netherlands.html
Dan moet je wel een verrekijker meenemenquote:
Ja, dat zie je vaker. Je mag geen normale approach op de 24 vliegen, dan kom je over Amsterdam. Maar de bekende "Cityhopper parking, voormalige Fokker parking :-)" ligt nu eenmaal naast de 24 en dan vinden de vliegers het best fijn om een '27, circling 24' te doen.quote:Het was sowieso raar trouwens, want ze kwamen aanvliegen alsof ze gingen landen op de Buitenveldertbaan, maar op het laatste moment draaide ze beide met een scherpe bocht naar links.
twitter:MaasAviation twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 13:26:24 Odd 1 out. This B737-700 has just rolled out of our paint shop & will be primarily used 4 @Ryanair pilot training http://t.co/u91T7tYLae reageer retweet
editquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:28 schreef inkjet het volgende:
Opvallend, de KLM vliegt de trainingsvluchten meest met een -800. Als een uur met een -700 minder kost dan met een -800 zou je toch iets dergelijks verwachten?
Dit.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 02:30 schreef flipsen het volgende:
Die KLM met die Emirates erachter is gaaf
Het wordt een static test aircraft. Niet de bedoeling dat er mee gevlogen gaat worden meen ik, maar meer om de operationele processen op de grond en de cabin crew te trainen. Bij KLM is er geen vaste kist beschikbaar die fulltime aan de grond staatquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:28 schreef inkjet het volgende:
Opvallend, de KLM vliegt de trainingsvluchten meest met een -800. Als een uur met een -700 minder kost dan met een -800 zou je toch iets dergelijks verwachten?
Ah okee er staat 'be primarily used 4 Ryanair pilot training' vandaar dat ik iets heel anders dacht :-)quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:34 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Het wordt een static test aircraft. Niet de bedoeling dat er mee gevlogen gaat worden meen ik, maar meer om de operationele processen op de grond en de cabin crew te trainen. Bij KLM is er geen vaste kist beschikbaar die fulltime aan de grond staat
Pilootje spelen op de grond, kan er weinig kapot gaanquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:37 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ah okee er staat 'be primarily used 4 Ryanair pilot training' vandaar dat ik iets heel anders dacht :-)
Niet helemaal fan van je nabewerking, maar zo'n telemonster is wel gaaf zeg.quote:
Áls dat zo is zal het ongetwijfeld iets met de crash van MH17 te maken hebben die op 17 juli (dag ervoor dus) exact een jaar geleden is gebeurd.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:06 schreef biertapper het volgende:
Op scramble.nl word gemeld dat MH16/19 op 18 juli word uitgevoerd met de A380. Zie dit echter niet op de timetable van de malaysia site staan, iemand een idee?
quote:Het militaire vliegtuig dat dinsdag neerstortte in de Indonesische stad Medan, had 113 mensen aan boord. Het zou gaan om twaalf personeelsleden en 101 passagiers.
Dat meldt een woordvoerder van de Indonesische luchtmacht. Volgens de woordvoerder heeft niemand de crash overleefd. Inmiddels zijn er vijftig lichamen geborgen, maar het dodental loopt snel op.
Het toestel kwam neer op huizen en een hotel in Medan, aan de noordkant van Sumatra. Op foto's en beelden zijn een grote ravage en dikke zwarte rookwolken te zien.
Het toestel was net opgestegen vanaf een basis bij Medan. Volgens Indonesische media had de piloot in de gaten dat er problemen waren met de motoren en wilde hij terugkeren naar de basis. Verhalen van ooggetuigen ondersteunen die lezing.
Indonesië houdt alle C-130 Herculessen vooralsnog aan de grond. Inmiddels is er een onderzoek gestart naar de oorzaak van de crash. De Hercules die is neergestort, was gebouwd in 1964.
Woonwijk
In 2005 stortte er ook al een vliegtuig neer in een woonwijk in Medan. Bij de crash met een Boeing 737 kwamen in totaal 143 mensen om.
Vliegongelukken gebeuren relatief vaak in Indonesië. De afgelopen tien jaar stortten alleen al tien toestellen van leger en politie neer. De Hercules die dinsdag crashte, was gebouwd in 1964
quote:BLAGNAC - Vietnam Airlines heeft dinsdagochtend in Toulouse haar eerste Airbus A350 XWB in ontvangst genomen. Na Qatar Airways is de Vietnamese maatschappij de tweede airline die het nieuwe Airbus-type in de vloot opneemt. De aflevering vond plaats bij het Delivery Centre van Airbus, in aanwezigheid van officials van Vietnam Airlines, Airbus, Rolls-Royce en leasemaatschappij AerCap, de eigenaar van het toestel.
Woensdag arriveert het toestel op de nieuwe thuisbasis Hanoi. Nog deze week volgt de eerste commerciële vlucht op de binnenlandse route naar Ho Chi Minh Stad. Daarna zal het toestel worden ingezet op de rechtstreekse route Hanoi-Parijs.
“De aankomst van de eerste A350 XWB markeert het begin van een grote upgrade van onze longhaulvloot”, zei Trinh Ngoc Thanh, Executive Vice President, Commercial bij Vietnam Airlines. De maatschappij ontvangt binnenkort ook haar eerste Boeing 787-9 Dreamliner. "De A350 stelt ons in staat om onze passagiers in stijl te vervoeren, ongeacht de vervoersklasse waarvoor ze kiezen."
Vietnam Airlines ontvangt in totaal veertien A350-900’s. Tien daarvan zijn door de maatschappij zelf besteld, vier worden geleased, waaronder dus bij het op Schiphol gevestigde AerCap. "Wij zijn er trots op om als eerste leasemaatschappij een A350 te ontvangen", zei Philip Scruggs, President & Chief Commercial Officer bij AerCap.
De A350-900 biedt bij Vietnam Airlines plaats aan 29 passagiers in business class, 45 in premium economy en 231 in economy class. In die vervoersklasse staan de 18 inch-stoelen in een ruime 3-3-3 configuratie.
De eerste A350 werd eind vorig jaar afgeleverd aan Qatar Airways. Vietnam Airlines heeft nu als tweede luchtvaartmaatschappij wereldwijd een toestel van dit type in ontvangst genomen. De A350 is voorzien van Trent XWB-motoren van Rolls-Royce. De Britse onderneming is de exclusieve leverancier van motoren voor de A350.
Ik sta altijd open voor (opbouwende) kritiek Hoewel het vaak een kwestie van smaak is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Niet helemaal fan van je nabewerking, maar zo'n telemonster is wel gaaf zeg.
[..]
Áls dat zo is zal het ongetwijfeld iets met de crash van MH17 te maken hebben die op 17 juli (dag ervoor dus) exact een jaar geleden is gebeurd.
Misschien extra capaciteit inzetten?
Waarschijnlijk alle 113 inzittenden vliegtuig Indonesië omgekomen
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar zat ik later ook aan te denken inderdaad, maar dan had ik het logischer gevonden als het een dag ervoor zou gebeuren. Het antwoord zal ongetwijfeld nog wel volgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Áls dat zo is zal het ongetwijfeld iets met de crash van MH17 te maken hebben die op 17 juli (dag ervoor dus) exact een jaar geleden is gebeurd.
Misschien extra capaciteit inzetten?
De kleuren zijn een beetje off. Ik geloof dat je een beetje enthousiast geweest met de helderheid, saturatie e.d. bent geweest.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:35 schreef Blistering het volgende:
Ik sta altijd open voor (opbouwende) kritiek Hoewel het vaak een kwestie van smaak is.
Dank. En je hebt gelijk, ik houd wel van kleurige foto's.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De kleuren zijn een beetje off. Ik geloof dat je een beetje enthousiast geweest met de helderheid, saturatie e.d. bent geweest.
Voor de rest zijn het zeker mooie platen.
Dat is wel fijn daar ja, en maar goed ook want baseball zelf is meestal wat saaiquote:Op woensdag 1 juli 2015 01:43 schreef boriq het volgende:
Dat ik momenteel bij een wedstrijd van de NY Mets zit is iets voor een ander topic, maar ik zit nu wel precies onder de afvlieg route van La Guardia Airport, waar de vliegtuigen nog heel laag vliegen. Dubbel plezier dus
Moet je toch nog weer een keer terug voor de Neckermann-livery hoor http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=8051768quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:06 schreef Blistering het volgende:
[..]
Trouwens weer wat leuke aanvullingen voor m'n database na een dagje Schiphol. Veel speciale liveries gister (Transavia).
Trouwens, ik lees net dat het ook een standby-toestel wordt bij operationele issuesquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:37 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ah okee er staat 'be primarily used 4 Ryanair pilot training' vandaar dat ik iets heel anders dacht :-)
Super vet! Have fun.quote:Op woensdag 1 juli 2015 01:43 schreef boriq het volgende:
Dat ik momenteel bij een wedstrijd van de NY Mets zit is iets voor een ander topic, maar ik zit nu wel precies onder de afvlieg route van La Guardia Airport, waar de vliegtuigen nog heel laag vliegen. Dubbel plezier dus
De PH-MCP is net klaar met onderhoud in XMN en nu via Hong Kong onderweg naar Dubai. Die zul je binnenkort wel kunnen zien!quote:Ein-de-fucking-lijk:
quote:Farm Waste and Animal Fats Will Help Power a United Jet
Sometime this summer, a United Airlines flight will take off from Los Angeles International Airport bound for San Francisco using fuel generated from farm waste and oils derived from animal fats. For passengers, little will be different — the engines will still roar, the seats in economy will still be cramped — but for the airlines and the biofuels industry, the flight will represent a long-awaited milestone: the first time a domestic airline operates regular passenger flights using an alternative jet fuel.
Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij dit bericht. Aan de ene kant denk ik mooi dat zo'n vliegtuig ook op wat anders kan vliegen dan synthetische brandstof, aan de andere kant vraag ik me af of mest en dierlijk vet wel de juiste oplossing is.quote:
Nice, hoewel ik het de komende dagen echt te warm vind om naar Schiphol te gaanquote:Op woensdag 1 juli 2015 09:48 schreef inkjet het volgende:
[..]
De PH-MCP is net klaar met onderhoud in XMN en nu via Hong Kong onderweg naar Dubai. Die zul je binnenkort wel kunnen zien!
Net een tussenlanding op Shannon... nu onderweg naar Amsterdam.quote:[
PH-TFL:
Heeft inderdaad dag al een tijdje niet. Vorige week vrijdag is de ellende begonnen en sindsdien vliegt-ie de routes van de PH-TFM. Met vertraging uiteraard. Door o.a. het gedoe met de PH-TFK ook weining gelegenheid om de vertraging in te lopen.
Ja, staat in hangar 11.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:23 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of PH-AOE in onderhoud is? Sinds 5 mei niet in gebruik.
Hmmm:quote:Ik denk dat ik morgen de trein van 6:13 pak naar Schiphol, en dan een plekje rond de Polderbaan opzoek waar het nog enigszins dragelijk is.
Hoe moet een noob als ik jouw bericht lezen?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:13 schreef inkjet het volgende:
[..]
Hmmm:
FT011100 EHAM AMSTERDAM/SCHIPHOL NLD -3 m.
TAF EHAM 011046Z 0112/0218 12010KT CAVOK
BECMG 0206/0209 16008KT
BECMG 0210/0213 31012KT
De wind zou wel eens om kunnen gaan, als de verwachting een paar uur scheelt.
Je zult het net zien: vanmiddag vertrokken als KL409.quote:Ja, staat in hangar 11.
Volgens de bekende hr. Bartjes landt de MCP om 21:33 UTC in Amsterdam.quote:Het is daar immers nog altijd een stuk koeler dan hier (Apeldoorn).
Ik zag het. Helaas ben ik niet in de buurt van Schiphol Toch bedankt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:37 schreef inkjet het volgende:
[..]
Volgens de bekende hr. Bartjes landt de MCP om 21:33 UTC in Amsterdam.
Mee eens. Biogas is op zich best lucratief qua energie-opwekking geloof ik, maar ik vraag me af of dat zelfs voor luchtvaart nog schaalbaar is. Meer zoiets waar je misschien een halve alleen-binnenlandse airline mee draaiende kunt houden voor de lol?quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij dit bericht. Aan de ene kant denk ik mooi dat zo'n vliegtuig ook op wat anders kan vliegen dan synthetische brandstof, aan de andere kant vraag ik me af of mest en dierlijk vet wel de juiste oplossing is.
Wat mij betreft functioneert vakantievliegveld Gatwick al prima met hun ene baan en kan Heathrow die extra capaciteit beter gebruiken. Het is al knap dat ze zo lang met maar twee banen het drukste vliegveld van Europa kunnen zijn. Maar het zou toch eens mooi zijn om minder dan tien vliegtuigen voor je in de rij te zien staan tijdens het taxiën.twitter:bbcnickrobinson twitterde op woensdag 01-07-2015 om 08:05:12 So, it's Heathrow...or, er, Gatwick ...but the government's not making a decision just now. Glad that's all sorted reageer retweet
quote:"Wow, pulled back the wrong side throttle," Liao, 41, was heard to say on voice recordings seconds before the crash.
Daar lijkt me iets niet helemaal goed te gaan, TransAsia heeft de zaakjes en procedures niet op orde, twee crashes binnen het jaar.quote:The ASC's report also showed that Captain Liao Jian-zong had failed simulator training in May 2014, in part because he had insufficient knowledge of how to deal with an engine flame-out on take-off.
Waar zou LHR die derde baan gaan leggen? Dat past daar toch nergens?quote:Op woensdag 1 juli 2015 21:32 schreef LintuxCx het volgende:
Oh, en de ellenglange strijd tussen Heathrow en Gatwick is voorbij. MAANDEN lang voerden ze campagne, of LGW zou een tweede baan krijgen of LHR een derde.
Heathrow heeft gewonnen. Maar nou zeg ik dat de strijd voorbij is : blijkbaar niet echt. Het gaat om een uitgebreid en lang verwacht rapport met een advies aan de regering, waaruit blijkt dat uitbreiding van LHR het verstandigst en nuttigst is.
Boris Johnson/Dave Cameron en hun partij riepen echter al maanden dat uitbreiding van Heathrow geen optie is ... en menen dat volgens mij nog steeds. Glashelder.Wat mij betreft functioneert vakantievliegveld Gatwick al prima met hun ene baan en kan Heathrow die extra capaciteit beter gebruiken. Het is al knap dat ze zo lang met maar twee banen het drukste vliegveld van Europa kunnen zijn. Maar het zou toch eens mooi zijn om minder dan tien vliegtuigen voor je in de rij te zien staan tijdens het taxiën.twitter:bbcnickrobinson twitterde op woensdag 01-07-2015 om 08:05:12 So, it's Heathrow...or, er, Gatwick ...but the government's not making a decision just now. Glad that's all sorted reageer retweet
Uitgevoerd door de D-ABOF van Condor (757-300).quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:38 schreef FredvZ het volgende:
Arke gaat vandaag een extra vlucht doen om vakantiegangers terug te halen. Dit naar aanleiding van een negatief reisadvies.
het is zo te zien zelfs een full charter uitgevoerd door Condor. Vliegt ook via Montasir. Zal vast een samenwerking zijn tussen de verschillende reisorganisaties om iedereen snel terug naar Nederland te halen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:41 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Uitgevoerd door de D-ABOF van Condor (757-300).
Kan het zijn dat een van die laatste twee op FR24 te zien is als B7AE53? FR kent het toestel kennelijk niet.quote:Corendon Airlines heeft ook extra toestellen deze zomer: ES-SAK, ES-SAL en ES-SAM. (die dus incidenteel ook voor CND vliegen).
Volgens de geruchten op scramble zou het een A340-313X worden (uit China, stored per feb 2015). Snelle check op airfleets leert dat het dan waarschijnlijk msn 242 of 402 wordt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:46 schreef Sunri5e het volgende:
Vandaag wordt bekend wat de opvolger van de A340 van Surinam Airways zal gaan worden.
Is waarschijnlijk de PH-CDG geweest.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:47 schreef inkjet het volgende:
[..]
Kan het zijn dat een van die laatste twee op FR24 te zien is als B7AE53? FR kent het toestel kennelijk niet.
Lijkt erop dat die een beetje op en neer pendelt tussen Doncaster en Muster Osnabruck. Ik hoor hem zojuist weer over brommen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:42 schreef donroyco het volgende:
Benieuwd waar deze Antonov An-12 (UR-CAH) naartoe gaat Vliegt nu boven Amsterdam.
MSN 242 is 4 jaar jonger dan dat ze nu hebben....quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Volgens de geruchten op scramble zou het een A340-313X worden (uit China, stored per feb 2015). Snelle check op airfleets leert dat het dan waarschijnlijk msn 242 of 402 wordt.
Kunnen ze weer vier jaar vooruit en iets minder additionele kosten dan bij de aanschaf van een ander type (maintenance, typerating, crew omscholen etc)quote:Op donderdag 2 juli 2015 20:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
MSN 242 is 4 jaar jonger dan dat ze nu hebben....
242 kun je doorstrepen; die is op 28 februari 2014 uit service gehaald en op 15 april 2015 op Lourdes opgeslagen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:30 schreef OEM het volgende:
Volgens de geruchten op scramble zou het een A340-313X worden (uit China, stored per feb 2015). Snelle check op airfleets leert dat het dan waarschijnlijk msn 242 of 402 wordt.
Maar dat kan veel verschil maken.quote:Op donderdag 2 juli 2015 20:29 schreef Sunri5e het volgende:
MSN 242 is 4 jaar jonger dan dat ze nu hebben....
Deze kist (de uit Marana gehaalde N671US zal morgen New York - Amsterdam - Atlanta uitvoeren.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren werd N671US uit storage gehaald vanuit Marana naar Minneapolis. Deze werd hier op 30 september 2014 hier opgeslagen. Deze wordt momenteel gereed gemaakt voor directe intreding bij de vloot en kunnen we dus ook verwachten op Schiphol van/naar Atlanta en Detroit.
Deze kist vervangt N664US.
Ten Noord-Westen van het vliegveld:quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:37 schreef XL het volgende:
[..]
Waar zou LHR die derde baan gaan leggen? Dat past daar toch nergens?
Ik zou gewoon de heathrow express doortrekken naar Gatwick.
Thanks voor het antwoord.quote:Op donderdag 2 juli 2015 20:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Lijkt erop dat die een beetje op en neer pendelt tussen Doncaster en Muster Osnabruck. Ik hoor hem zojuist weer over brommen.
De vlucht naar Atlanta is zojuist uitgeweken naar Shannon; de rookmelder in het laadruim is afgegaan.quote:Deze kist (de uit Marana gehaalde N671US zal morgen New York - Amsterdam - Atlanta uitvoeren.
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:47 schreef huha012 het volgende:
De vlucht naar Atlanta is zojuist uitgeweken naar Shannon; de rookmelder in het laadruim is afgegaan.
quote:Een Boeing 747-400 van KLM is na de landing op Sint Maarten ontruimd vanwege een bommelding. Een woordvoerster van KLM meldt aan Reismedia dat het om een loos alarm ging en dat de passagiers alweer aan boord gaan. De vlucht met eindbestemming Curaçao maakte een stop op Sint Maarten om een deel van de passagiers van boord te laten gaan.
Het toestel taxiede, direct na de melding, naar een afgelegen plek op de luchthaven Princess Juliana International Airport. Het toestel werd ter plekke ontruimd. Toen er geen bom of andere bedreigingen werd aangetroffen werd het sein veilig gegeven.
De toegangswegen naar de luchthaven waren enige tijd afgesloten. In februari ontruimde de KLM ook al een toestel op het eiland vanwege een bommelding. Ook toe bleek het om vals alarm te gaan.
Bron: http://www.luchtvaartnieu(...)-vlucht-naar-curacao
Zeker met vochtige/humid cargo wil het nog wel eens flink gaan condenseren daar beneden inderdaad. De keren dat het daadwerkelijk brand is zijn op 1 hand te tellen, al kan je die gok nooit wagen natuurlijkquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hmm, bij het gereed maken wat over het hoofd gezien?
Wel heel erg toevallig namelijk. Vast een verkeerde indicatie; gebeurd wel vaker.
quote:Op zondag 5 juli 2015 16:12 schreef Blistering het volgende:
Klopt het dat er over 2 weken (18 juli om precies te zijn) een A380 van Malaysian Airlines op Schiphol landt? Zoiets las ik op FB.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:06 schreef biertapper het volgende:
Op scramble.nl word gemeld dat MH16/19 op 18 juli word uitgevoerd met de A380. Zie dit echter niet op de timetable van de malaysia site staan, iemand een idee?
Als die de zelfde tijden hanteert als de huidige MH16/MH19 vluchten betekent niet dat er die dag 3 A380's op Schiphol staan; de Emirates kist arriveert dan net te laat.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:26 schreef Iemand91 het volgende:
Áls dat zo is zal het ongetwijfeld iets met de crash van MH17 te maken hebben die op 17 juli (dag ervoor dus) exact een jaar geleden is gebeurd.
Misschien extra capaciteit inzetten?
Aha. Waarom altijd op een zaterdag als ik moet werkenquote:Op zondag 5 juli 2015 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Als die de zelfde tijden hanteert als de huidige MH16/MH19 vluchten betekend niet dat er die dag 3 A380's op Schiphol staan; de Emirates kist arriveert dan net te laat.
Maar beste kans dat er andere tijden gehanteerd worden (i.v.m. afwikkeling)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer hier.
Net kwam de MD11 weer overquote:Op zondag 5 juli 2015 19:37 schreef Blistering het volgende:
[..]
Aha. Waarom altijd op een zaterdag als ik moet werken
Zag het ja. Hopelijk kan ik er morgen nog 1 of 2 meepikkenquote:
Tering zeg. Daar onder hangt een Chinook toch? Wat een enorm apparaat dan.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer hier.
quote:Op zondag 5 juli 2015 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Tering zeg. Daar onder hangt een Chinook toch? Wat een enorm apparaat dan.
Afhankelijk van payload en altitude:quote:ben stiekem ook wel benieuwd wat ie verbruikt. Een Chinook gebruikt 1m3 per uur dacht ik
Interessantquote:Op zondag 5 juli 2015 21:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De grootste en zwaarste helikopter in productie.
[..]
Afhankelijk van payload en altitude:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:46 schreef Sunri5e het volgende:
Vandaag wordt bekend wat de opvolger van de A340 van Surinam Airways zal gaan worden.
Schijnbaar wordt dit de opvolger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways; MSN 242: een 4.5 jaar jongere A340-300.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:30 schreef OEM het volgende:
Volgens de geruchten op scramble zou het een A340-313X worden (uit China, stored per feb 2015). Snelle check op airfleets leert dat het dan waarschijnlijk msn 242 of 402 wordt.
Nee, dat is 4851AC.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:53 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk de PH-CDG geweest.
Mooie kist. Hoewel ik de Boeing equivalent persoonlijk stukken toffer vind.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:12 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Schijnbaar wordt dit de opvolger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways; MSN 242: een 4.5 jaar jongere A340-300.
Vloog in november 1998 voor het eerst, vloog haar hele leven onder registratie B-2388; eerst voor China Southwest Airlines en sinds 13 september 2003 voor Air China.
Werd op 28 februari 2014 uit de vloot genomen en werd op 15 april dit jaar op Tarbes-Lourdes in Frankrijk opgeslagen.
Is nu dus ruim 16 jaar oud.
Blijkbaar wordt later vandaag dit aangekondigd.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)30793.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03701.jpg]afbeelding[/url] ]
Landing op 15 april in Tarbes-Lourdes:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 juli 2015 21:52 schreef Blistering het volgende:
Waar ik trouwens echt fan van ben is de 757 van American Airlines. Wat een strakke livery zeg op dat toestel Misschien maar even een schaalmodelletje van zoeken.
Vet! Dat is de oude livery hé.quote:
Ah, daar heb ik alleen z'n (veel) grotere broertje van. Incl. tailfin schade door een midair collision met m'n kat (die overigens ook al heel wat winglets kapot geknaagd heeft ).quote:Op maandag 6 juli 2015 23:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Vet! Dat is de oude livery hé.
Ik doel op deze:
[ afbeelding ]
Klopt niet, gaat niet door of is altijd al een vaag gerucht geweest. Schedules bleven ook gewoon de hele tijd op een 772 staan.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:12 schreef Blistering het volgende:
Klopt het dat er over 2 weken (18 juli om precies te zijn) een A380 van Malaysian Airlines op Schiphol landt? Zoiets las ik op FB.
Ik las het op FB inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:28 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Klopt niet, gaat niet door of is altijd al een vaag gerucht geweest. Schedules bleven ook gewoon de hele tijd op een 772 staan.
Gelukkig ook niet de meest inspirerende livery op die van MAS, maar catch em while you can!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik las het op FB inderdaad.
Nouja, prima. Dan spot ik ze over 2 weken wel @ LHR.
Emirates naar Bangkok moet je met wat zoeken wel voor rond de ¤500 lukken, heb je 4 vluchten A380 als het meezit.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:22 schreef donroyco het volgende:
Wat zou de goedkoopste vlucht zijn om in een A380 te zitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |