abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 1 juli 2015 @ 15:26:04 #251
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153980130
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:13 schreef inkjet het volgende:

[..]

Hmmm:
FT011100 EHAM AMSTERDAM/SCHIPHOL NLD -3 m.
TAF EHAM 011046Z 0112/0218 12010KT CAVOK
BECMG 0206/0209 16008KT
BECMG 0210/0213 31012KT

De wind zou wel eens om kunnen gaan, als de verwachting een paar uur scheelt.
Hoe moet een noob als ik jouw bericht lezen? :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153980416
http://meteocentre.com/doc/metar.html
Hier zie je dat de wind zwak is en morgen tussen 6 en 9 u (UTC) 160 graden en van 10 tot 13 uur 310 graden. Met dit weer en zo zwakke wind kan dat zomaar veranderen.
--
pi_153984220
quote:
Ja, staat in hangar 11.
Je zult het net zien: vanmiddag vertrokken als KL409.
--
pi_153984253
quote:
Het is daar immers nog altijd een stuk koeler dan hier (Apeldoorn).
Volgens de bekende hr. Bartjes landt de MCP om 21:33 UTC in Amsterdam.
--
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:04:45 #255
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153984788
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:37 schreef inkjet het volgende:

[..]

Volgens de bekende hr. Bartjes landt de MCP om 21:33 UTC in Amsterdam.
Ik zag het. Helaas ben ik niet in de buurt van Schiphol :P Toch bedankt.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153988071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij dit bericht. Aan de ene kant denk ik mooi dat zo'n vliegtuig ook op wat anders kan vliegen dan synthetische brandstof, aan de andere kant vraag ik me af of mest en dierlijk vet wel de juiste oplossing is.
Mee eens. Biogas is op zich best lucratief qua energie-opwekking geloof ik, maar ik vraag me af of dat zelfs voor luchtvaart nog schaalbaar is. Meer zoiets waar je misschien een halve alleen-binnenlandse airline mee draaiende kunt houden voor de lol?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153988222
Oh, en de ellenglange strijd tussen Heathrow en Gatwick is voorbij. MAANDEN lang voerden ze campagne, of LGW zou een tweede baan krijgen of LHR een derde.

Heathrow heeft gewonnen. *O* Maar nou zeg ik dat de strijd voorbij is : blijkbaar niet echt. Het gaat om een uitgebreid en lang verwacht rapport met een advies aan de regering, waaruit blijkt dat uitbreiding van LHR het verstandigst en nuttigst is.

Boris Johnson/Dave Cameron en hun partij riepen echter al maanden dat uitbreiding van Heathrow geen optie is ... en menen dat volgens mij nog steeds. Glashelder.

bbcnickrobinson twitterde op woensdag 01-07-2015 om 08:05:12 So, it's Heathrow...or, er, Gatwick ...but the government's not making a decision just now. Glad that's all sorted reageer retweet
Wat mij betreft functioneert vakantievliegveld Gatwick al prima met hun ene baan en kan Heathrow die extra capaciteit beter gebruiken. Het is al knap dat ze zo lang met maar twee banen het drukste vliegveld van Europa kunnen zijn. Maar het zou toch eens mooi zijn om minder dan tien vliegtuigen voor je in de rij te zien staan tijdens het taxiën. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator woensdag 1 juli 2015 @ 21:54:01 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153988735
Ideaal voor spotters denk :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_153992646
Dit mag ik natuurlijk niet onvermeld laten. Vandaag is het exact 45 jaar geleden dat voor het eerste een Boeing 747 op Schiphol landde.

N737PA "Clipper Red Jacket" van Pan Am kwam binnen vanuit New York en vloog vervolgens door naar Brussel.

De betreffende 747-100 was de 13e 747 van de productielijn en vloog op 9 januari 1970 voor het eerst.
Dat was enkele dagen voor de eerste commerciële vlucht van de 747 op de vroege ochtend van 22 januari
([MESSAGE=43615641]Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"[/MESSAGE])
Een jaar later werd deze nog tijdelijk aan Eastern Airlines geleased waarna Pan Am deze in 1992 van de hand deed. Trans Air Service vloog er vervolgens nog een paar jaar mee totdat het in 1997 op Norton Air Force Base (het huidige San Bernardino; waar momenteel PH-KCC staat) gesloopt.

En omdat ik hou van die historische luchtvaartfoto's; 2 juli 1970 in foto's:












Verder; vanaf vandaag vliegt Korean Air met een 777-200ER op Schiphol.
Tot nu toe werd deze vierwekelijkse vlucht (zo, di, do en vrij) uitgevoerd met een Airbus A330-200.
De upgrade betekend dat het aantal first class stoelen van 6 naar 8 gaan, business van 24 naar 28 en economy 188 naar 212. Totaal aantal stoelen gaat met 30 omhoog van 218 naar 248.
De 777-200ER wordt de rest van het zomerseizoen ingezet.

pi_154000917
quote:
"Wow, pulled back the wrong side throttle," Liao, 41, was heard to say on voice recordings seconds before the crash.
quote:
The ASC's report also showed that Captain Liao Jian-zong had failed simulator training in May 2014, in part because he had insufficient knowledge of how to deal with an engine flame-out on take-off.
Daar lijkt me iets niet helemaal goed te gaan, TransAsia heeft de zaakjes en procedures niet op orde, twee crashes binnen het jaar.

http://in.reuters.com/art(...)RSS&feedName=topNews
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:37:19 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154001656
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:32 schreef LintuxCx het volgende:
Oh, en de ellenglange strijd tussen Heathrow en Gatwick is voorbij. MAANDEN lang voerden ze campagne, of LGW zou een tweede baan krijgen of LHR een derde.

Heathrow heeft gewonnen. *O* Maar nou zeg ik dat de strijd voorbij is : blijkbaar niet echt. Het gaat om een uitgebreid en lang verwacht rapport met een advies aan de regering, waaruit blijkt dat uitbreiding van LHR het verstandigst en nuttigst is.

Boris Johnson/Dave Cameron en hun partij riepen echter al maanden dat uitbreiding van Heathrow geen optie is ... en menen dat volgens mij nog steeds. Glashelder.

bbcnickrobinson twitterde op woensdag 01-07-2015 om 08:05:12 So, it's Heathrow...or, er, Gatwick ...but the government's not making a decision just now. Glad that's all sorted reageer retweet
Wat mij betreft functioneert vakantievliegveld Gatwick al prima met hun ene baan en kan Heathrow die extra capaciteit beter gebruiken. Het is al knap dat ze zo lang met maar twee banen het drukste vliegveld van Europa kunnen zijn. Maar het zou toch eens mooi zijn om minder dan tien vliegtuigen voor je in de rij te zien staan tijdens het taxiën. :+
Waar zou LHR die derde baan gaan leggen? Dat past daar toch nergens?
Ik zou gewoon de heathrow express doortrekken naar Gatwick.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:38:08 #262
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154004639
Arke gaat vandaag een extra vlucht doen om vakantiegangers terug te halen. Dit naar aanleiding van een negatief reisadvies.
So we just called him Fred
pi_154004695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:38 schreef FredvZ het volgende:
Arke gaat vandaag een extra vlucht doen om vakantiegangers terug te halen. Dit naar aanleiding van een negatief reisadvies.
Uitgevoerd door de D-ABOF van Condor (757-300).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:42:04 #264
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_154004713
Benieuwd waar deze Antonov An-12 (UR-CAH) naartoe gaat :o Vliegt nu boven Amsterdam.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:56:05 #265
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154005111
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:41 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Uitgevoerd door de D-ABOF van Condor (757-300).
het is zo te zien zelfs een full charter uitgevoerd door Condor. Vliegt ook via Montasir. Zal vast een samenwerking zijn tussen de verschillende reisorganisaties om iedereen snel terug naar Nederland te halen.
So we just called him Fred
pi_154006520
quote:
Corendon Airlines heeft ook extra toestellen deze zomer: ES-SAK, ES-SAL en ES-SAM. (die dus incidenteel ook voor CND vliegen).
Kan het zijn dat een van die laatste twee op FR24 te zien is als B7AE53? FR kent het toestel kennelijk niet.
--
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:46:02 #267
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_154008013
Vandaag wordt bekend wat de opvolger van de A340 van Surinam Airways zal gaan worden.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:30:58 #268
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154012272
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:46 schreef Sunri5e het volgende:
Vandaag wordt bekend wat de opvolger van de A340 van Surinam Airways zal gaan worden.
Volgens de geruchten op scramble zou het een A340-313X worden (uit China, stored per feb 2015). Snelle check op airfleets leert dat het dan waarschijnlijk msn 242 of 402 wordt.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:53:51 #269
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_154012947
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:47 schreef inkjet het volgende:

[..]

Kan het zijn dat een van die laatste twee op FR24 te zien is als B7AE53? FR kent het toestel kennelijk niet.
Is waarschijnlijk de PH-CDG geweest.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lucifer_Doosje op 02-07-2015 20:06:32 ]
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 2 juli 2015 @ 20:11:14 #270
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_154013473
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:42 schreef donroyco het volgende:
Benieuwd waar deze Antonov An-12 (UR-CAH) naartoe gaat :o Vliegt nu boven Amsterdam.
Lijkt erop dat die een beetje op en neer pendelt tussen Doncaster en Muster Osnabruck. Ik hoor hem zojuist weer over brommen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 2 juli 2015 @ 20:29:13 #271
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_154013974
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:30 schreef OEM het volgende:

[..]

Volgens de geruchten op scramble zou het een A340-313X worden (uit China, stored per feb 2015). Snelle check op airfleets leert dat het dan waarschijnlijk msn 242 of 402 wordt.
MSN 242 is 4 jaar jonger dan dat ze nu hebben....
pi_154014973
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:29 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

MSN 242 is 4 jaar jonger dan dat ze nu hebben....
Kunnen ze weer vier jaar vooruit :+ en iets minder additionele kosten dan bij de aanschaf van een ander type (maintenance, typerating, crew omscholen etc)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_154017436
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:30 schreef OEM het volgende:
Volgens de geruchten op scramble zou het een A340-313X worden (uit China, stored per feb 2015). Snelle check op airfleets leert dat het dan waarschijnlijk msn 242 of 402 wordt.
242 kun je doorstrepen; die is op 28 februari 2014 uit service gehaald en op 15 april 2015 op Lourdes opgeslagen.
402 zou wel kunnen (als je China Airlines "Chinees' kunt noemen :+ ) en je zou ook MSN 201 kunnen noemen.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:29 schreef Sunri5e het volgende:
MSN 242 is 4 jaar jonger dan dat ze nu hebben....
Maar dat kan veel verschil maken.
Haar zusterschip de A330-300 ging in die periode ook flink vooruit qua efficiëntie; 21 ton hogere maximum takeoff weight en 2500 kilometer meer range.

En morgen interessant Delta gebeuren op Schiphol:
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren werd N671US uit storage gehaald vanuit Marana naar Minneapolis. Deze werd hier op 30 september 2014 hier opgeslagen. Deze wordt momenteel gereed gemaakt voor directe intreding bij de vloot en kunnen we dus ook verwachten op Schiphol van/naar Atlanta en Detroit.



Deze kist vervangt N664US.
Deze kist (de uit Marana gehaalde N671US zal morgen New York - Amsterdam - Atlanta uitvoeren.
Deze kist is op 28 juni vanuit Marana naar Minneapolis gevlogen; gereed gemaakt voor gebruik en vloog gisteren haar eerste commerciële vlucht Minneapolis - Detroit - Minneapolis.
Vandaag vloog het een ferry-flight vanuit Minneapolis naar New York JFK.

Daar zal ze over een kleine 4 uur vertrekken naar Amsterdam; aankomsttijd is 09:40 uur.
Vertrekt om 10:55 uur weer naar Atlanta. Dit wordt dus haar eerste internationale commerciële vlucht.

Het rooster voor Delta's 747 op Schiphol is morgen dus wat anders; normaal gesproken 2 747's van/naar Atlanta en Detroit, morgen echter:

N671US: New York JFK - AMS - Atlanta (09:40 - 10:55 uur op AMS)
N663US: Atlanta - AMS - New York (08:10 - 11:25 uur op AMS)
N673US: Detroit - AMS - Detroit (07:57 - 10:10 op AMS)
Dus eventjes 3 Delta 747's op Schiphol! :9

De New York vluchten worden normaal gesproken door een Boeing 767-300 uitgevoerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 02-07-2015 23:38:56 ]
pi_154018695
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:37 schreef XL het volgende:

[..]

Waar zou LHR die derde baan gaan leggen? Dat past daar toch nergens?
Ik zou gewoon de heathrow express doortrekken naar Gatwick.
Ten Noord-Westen van het vliegveld:



HEX doortrekken naar LGW mag van mij als dat betekent dat 'ie op een nuttiger station dan Paddington gaat stoppen. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 2 juli 2015 @ 23:50:50 #275
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_154019838
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Lijkt erop dat die een beetje op en neer pendelt tussen Doncaster en Muster Osnabruck. Ik hoor hem zojuist weer over brommen.
Thanks voor het antwoord.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')