Best weinig overflights wel.quote:
quote:Op maandag 29 juni 2015 16:41 schreef Blistering het volgende:
MD11 gespot Heeeel blij in de trein terug. Was een geslaagde dag.
Alleen de Qatar Dreamliner gemist
Directies van MST en GRQ zullen het iets minder leuk vinden.quote:
Ik zie ze vanuit mijn luie stoel landen.quote:
Jazeker, men is zelfs al begonnen met het werven van cabine personeel voor Amsterdam.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:15 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ryanair nu echt naar Schiphol?
http://zakenreis.nl/lucht(...)r-dag-naar-schiphol/
Ik was net even eten kopenquote:Op maandag 29 juni 2015 16:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Best weinig overflights wel.
[..]
Hoezo Qatar gemist?
Moet ook nodig eens die kant op.
FOK!meet in jouw luie stoel!quote:Op maandag 29 juni 2015 17:08 schreef donroyco het volgende:
Ik zie ze vanuit mijn luie stoel landen.
quote:
Mijn vervoer was de trein. Ik heb de hele dag (lees: van 10:00 tot 16:30) op het panoramaterras gestaan.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
FOK!meet in jouw luie stoel!
[..]
Wat was je vervoer dan? Als die aan de gate staat kun je 'm vanaf hier duidelijk zien.
Ik neem aan dat je de China Southern A380 vanaf terras hebt gezien?
Mag/kan wel hoor. Alleen de A380 mag dat niet doen (vanwege te grote spanwijdte op de benodigde taxibanen).quote:Op maandag 29 juni 2015 18:39 schreef Blistering het volgende:
We stonden trouwens perplex toen er 2 vliegtuigen landde op de Kaagbaan (24), dus vanuit noord-oostelijke richting. Dat kan/mag toch helemaal niet? Was rond 15:00 uur, 2 Cityhoppertjes. Volgens LVNL was de Kaagbaan alleen open voor vertrekkende vluchten
Het was sowieso raar trouwens, want ze kwamen aanvliegen alsof ze gingen landen op de Buitenveldertbaan, maar op het laatste moment draaide ze beide met een scherpe bocht naar links.
Van eindhoven naar amsterdam en dan via klm ofzo verder vliegen lijkt me wel ideaal .quote:Op maandag 29 juni 2015 14:15 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ryanair nu echt naar Schiphol?
http://zakenreis.nl/lucht(...)r-dag-naar-schiphol/
Die kans is wel heel erg klein. Binnenlandse vluchten doen het niet zo goed in Nederlandquote:Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef DaMook het volgende:
[..]
Van eindhoven naar amsterdam en dan via klm ofzo verder vliegen lijkt me wel ideaal .
Lijkt mij verre van ideaalquote:Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef DaMook het volgende:
[..]
Van eindhoven naar amsterdam en dan via klm ofzo verder vliegen lijkt me wel ideaal .
Aanvliegen op Buitenveldert en dan een break richting 24 mooiste als een 747 dit doet.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Mag/kan wel hoor. Alleen de A380 mag dat niet doen (vanwege te grote spanwijdte op de benodigde taxibanen).
Vaak komen ze dan aanvliegen via de Oostbaan om dan af te wijken naar de Kaagbaan.
Dat zegt nog niet zoveel. Wervingsdagje kan je overal houden, heeft Qatar ook een jaar of 10 gedaan voor ze de route begonnen. Hoewel ik de kans wel vrij groot acht dat ze idd beginnen met routes naar AMSquote:Op maandag 29 juni 2015 17:37 schreef Korreltje-zout het volgende:
[..]
Jazeker, men is zelfs al begonnen met het werven van cabine personeel voor Amsterdam.
http://cabincrew.aviation(...)dam-netherlands.html
Dan moet je wel een verrekijker meenemenquote:
Ja, dat zie je vaker. Je mag geen normale approach op de 24 vliegen, dan kom je over Amsterdam. Maar de bekende "Cityhopper parking, voormalige Fokker parking :-)" ligt nu eenmaal naast de 24 en dan vinden de vliegers het best fijn om een '27, circling 24' te doen.quote:Het was sowieso raar trouwens, want ze kwamen aanvliegen alsof ze gingen landen op de Buitenveldertbaan, maar op het laatste moment draaide ze beide met een scherpe bocht naar links.
twitter:MaasAviation twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 13:26:24 Odd 1 out. This B737-700 has just rolled out of our paint shop & will be primarily used 4 @Ryanair pilot training http://t.co/u91T7tYLae reageer retweet
editquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:28 schreef inkjet het volgende:
Opvallend, de KLM vliegt de trainingsvluchten meest met een -800. Als een uur met een -700 minder kost dan met een -800 zou je toch iets dergelijks verwachten?
Dit.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 02:30 schreef flipsen het volgende:
Die KLM met die Emirates erachter is gaaf
Het wordt een static test aircraft. Niet de bedoeling dat er mee gevlogen gaat worden meen ik, maar meer om de operationele processen op de grond en de cabin crew te trainen. Bij KLM is er geen vaste kist beschikbaar die fulltime aan de grond staatquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:28 schreef inkjet het volgende:
Opvallend, de KLM vliegt de trainingsvluchten meest met een -800. Als een uur met een -700 minder kost dan met een -800 zou je toch iets dergelijks verwachten?
Ah okee er staat 'be primarily used 4 Ryanair pilot training' vandaar dat ik iets heel anders dacht :-)quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:34 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Het wordt een static test aircraft. Niet de bedoeling dat er mee gevlogen gaat worden meen ik, maar meer om de operationele processen op de grond en de cabin crew te trainen. Bij KLM is er geen vaste kist beschikbaar die fulltime aan de grond staat
Pilootje spelen op de grond, kan er weinig kapot gaanquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:37 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ah okee er staat 'be primarily used 4 Ryanair pilot training' vandaar dat ik iets heel anders dacht :-)
Niet helemaal fan van je nabewerking, maar zo'n telemonster is wel gaaf zeg.quote:
Áls dat zo is zal het ongetwijfeld iets met de crash van MH17 te maken hebben die op 17 juli (dag ervoor dus) exact een jaar geleden is gebeurd.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:06 schreef biertapper het volgende:
Op scramble.nl word gemeld dat MH16/19 op 18 juli word uitgevoerd met de A380. Zie dit echter niet op de timetable van de malaysia site staan, iemand een idee?
quote:Het militaire vliegtuig dat dinsdag neerstortte in de Indonesische stad Medan, had 113 mensen aan boord. Het zou gaan om twaalf personeelsleden en 101 passagiers.
Dat meldt een woordvoerder van de Indonesische luchtmacht. Volgens de woordvoerder heeft niemand de crash overleefd. Inmiddels zijn er vijftig lichamen geborgen, maar het dodental loopt snel op.
Het toestel kwam neer op huizen en een hotel in Medan, aan de noordkant van Sumatra. Op foto's en beelden zijn een grote ravage en dikke zwarte rookwolken te zien.
Het toestel was net opgestegen vanaf een basis bij Medan. Volgens Indonesische media had de piloot in de gaten dat er problemen waren met de motoren en wilde hij terugkeren naar de basis. Verhalen van ooggetuigen ondersteunen die lezing.
Indonesië houdt alle C-130 Herculessen vooralsnog aan de grond. Inmiddels is er een onderzoek gestart naar de oorzaak van de crash. De Hercules die is neergestort, was gebouwd in 1964.
Woonwijk
In 2005 stortte er ook al een vliegtuig neer in een woonwijk in Medan. Bij de crash met een Boeing 737 kwamen in totaal 143 mensen om.
Vliegongelukken gebeuren relatief vaak in Indonesië. De afgelopen tien jaar stortten alleen al tien toestellen van leger en politie neer. De Hercules die dinsdag crashte, was gebouwd in 1964
quote:BLAGNAC - Vietnam Airlines heeft dinsdagochtend in Toulouse haar eerste Airbus A350 XWB in ontvangst genomen. Na Qatar Airways is de Vietnamese maatschappij de tweede airline die het nieuwe Airbus-type in de vloot opneemt. De aflevering vond plaats bij het Delivery Centre van Airbus, in aanwezigheid van officials van Vietnam Airlines, Airbus, Rolls-Royce en leasemaatschappij AerCap, de eigenaar van het toestel.
Woensdag arriveert het toestel op de nieuwe thuisbasis Hanoi. Nog deze week volgt de eerste commerciële vlucht op de binnenlandse route naar Ho Chi Minh Stad. Daarna zal het toestel worden ingezet op de rechtstreekse route Hanoi-Parijs.
“De aankomst van de eerste A350 XWB markeert het begin van een grote upgrade van onze longhaulvloot”, zei Trinh Ngoc Thanh, Executive Vice President, Commercial bij Vietnam Airlines. De maatschappij ontvangt binnenkort ook haar eerste Boeing 787-9 Dreamliner. "De A350 stelt ons in staat om onze passagiers in stijl te vervoeren, ongeacht de vervoersklasse waarvoor ze kiezen."
Vietnam Airlines ontvangt in totaal veertien A350-900’s. Tien daarvan zijn door de maatschappij zelf besteld, vier worden geleased, waaronder dus bij het op Schiphol gevestigde AerCap. "Wij zijn er trots op om als eerste leasemaatschappij een A350 te ontvangen", zei Philip Scruggs, President & Chief Commercial Officer bij AerCap.
De A350-900 biedt bij Vietnam Airlines plaats aan 29 passagiers in business class, 45 in premium economy en 231 in economy class. In die vervoersklasse staan de 18 inch-stoelen in een ruime 3-3-3 configuratie.
De eerste A350 werd eind vorig jaar afgeleverd aan Qatar Airways. Vietnam Airlines heeft nu als tweede luchtvaartmaatschappij wereldwijd een toestel van dit type in ontvangst genomen. De A350 is voorzien van Trent XWB-motoren van Rolls-Royce. De Britse onderneming is de exclusieve leverancier van motoren voor de A350.
Ik sta altijd open voor (opbouwende) kritiek Hoewel het vaak een kwestie van smaak is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Niet helemaal fan van je nabewerking, maar zo'n telemonster is wel gaaf zeg.
[..]
Áls dat zo is zal het ongetwijfeld iets met de crash van MH17 te maken hebben die op 17 juli (dag ervoor dus) exact een jaar geleden is gebeurd.
Misschien extra capaciteit inzetten?
Waarschijnlijk alle 113 inzittenden vliegtuig Indonesië omgekomen
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar zat ik later ook aan te denken inderdaad, maar dan had ik het logischer gevonden als het een dag ervoor zou gebeuren. Het antwoord zal ongetwijfeld nog wel volgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Áls dat zo is zal het ongetwijfeld iets met de crash van MH17 te maken hebben die op 17 juli (dag ervoor dus) exact een jaar geleden is gebeurd.
Misschien extra capaciteit inzetten?
De kleuren zijn een beetje off. Ik geloof dat je een beetje enthousiast geweest met de helderheid, saturatie e.d. bent geweest.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:35 schreef Blistering het volgende:
Ik sta altijd open voor (opbouwende) kritiek Hoewel het vaak een kwestie van smaak is.
Dank. En je hebt gelijk, ik houd wel van kleurige foto's.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De kleuren zijn een beetje off. Ik geloof dat je een beetje enthousiast geweest met de helderheid, saturatie e.d. bent geweest.
Voor de rest zijn het zeker mooie platen.
Dat is wel fijn daar ja, en maar goed ook want baseball zelf is meestal wat saaiquote:Op woensdag 1 juli 2015 01:43 schreef boriq het volgende:
Dat ik momenteel bij een wedstrijd van de NY Mets zit is iets voor een ander topic, maar ik zit nu wel precies onder de afvlieg route van La Guardia Airport, waar de vliegtuigen nog heel laag vliegen. Dubbel plezier dus
Moet je toch nog weer een keer terug voor de Neckermann-livery hoor http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=8051768quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:06 schreef Blistering het volgende:
[..]
Trouwens weer wat leuke aanvullingen voor m'n database na een dagje Schiphol. Veel speciale liveries gister (Transavia).
Trouwens, ik lees net dat het ook een standby-toestel wordt bij operationele issuesquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:37 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ah okee er staat 'be primarily used 4 Ryanair pilot training' vandaar dat ik iets heel anders dacht :-)
Super vet! Have fun.quote:Op woensdag 1 juli 2015 01:43 schreef boriq het volgende:
Dat ik momenteel bij een wedstrijd van de NY Mets zit is iets voor een ander topic, maar ik zit nu wel precies onder de afvlieg route van La Guardia Airport, waar de vliegtuigen nog heel laag vliegen. Dubbel plezier dus
De PH-MCP is net klaar met onderhoud in XMN en nu via Hong Kong onderweg naar Dubai. Die zul je binnenkort wel kunnen zien!quote:Ein-de-fucking-lijk:
quote:Farm Waste and Animal Fats Will Help Power a United Jet
Sometime this summer, a United Airlines flight will take off from Los Angeles International Airport bound for San Francisco using fuel generated from farm waste and oils derived from animal fats. For passengers, little will be different — the engines will still roar, the seats in economy will still be cramped — but for the airlines and the biofuels industry, the flight will represent a long-awaited milestone: the first time a domestic airline operates regular passenger flights using an alternative jet fuel.
Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij dit bericht. Aan de ene kant denk ik mooi dat zo'n vliegtuig ook op wat anders kan vliegen dan synthetische brandstof, aan de andere kant vraag ik me af of mest en dierlijk vet wel de juiste oplossing is.quote:
Nice, hoewel ik het de komende dagen echt te warm vind om naar Schiphol te gaanquote:Op woensdag 1 juli 2015 09:48 schreef inkjet het volgende:
[..]
De PH-MCP is net klaar met onderhoud in XMN en nu via Hong Kong onderweg naar Dubai. Die zul je binnenkort wel kunnen zien!
Net een tussenlanding op Shannon... nu onderweg naar Amsterdam.quote:[
PH-TFL:
Heeft inderdaad dag al een tijdje niet. Vorige week vrijdag is de ellende begonnen en sindsdien vliegt-ie de routes van de PH-TFM. Met vertraging uiteraard. Door o.a. het gedoe met de PH-TFK ook weining gelegenheid om de vertraging in te lopen.
Ja, staat in hangar 11.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:23 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of PH-AOE in onderhoud is? Sinds 5 mei niet in gebruik.
Hmmm:quote:Ik denk dat ik morgen de trein van 6:13 pak naar Schiphol, en dan een plekje rond de Polderbaan opzoek waar het nog enigszins dragelijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |