abonnement Unibet Coolblue
pi_153035932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was? :r :r :r

Gisteren weer zelfstandig (instructrice wel aan boord maar zei en deed helemaal niks) een landing gedaan, met nog een vrij aardige kruiswind ook. Pittig, maar het blijft zo gaaf. :D
Mooi man!

Hoeveel uur heb je er al op zitten?
pi_153036436
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Rondje van de zaak :P
Letterlijk en figuurlijk :D
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:58:17 #103
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153036818
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:46 schreef Iemand91 het volgende:
Die stop was gepland. ;)
Waarschijnlijk voor de immigratie afhandeling want ondanks haar naam van Reno–Tahoe International Airport heeft die luchthaven maar 1 internationale bestemming (Guadalajara in Mexico).
Ze hebben in Reno dus hoogstwaarschijnlijk niet de mogelijkheid/manskracht om die Arke kist te verwerken.
Ze hebben hem in Reno ook niet aan een slurf geparkeerd, maar ergens op de tarmac laten staan.

quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef Blistering het volgende:
Vraag me af welke toeristische route deze piloot neemt:
[ afbeelding ]
Volgens mij is de plaatsbepaling van dat ding flink in de war.
8u35 geland in Leeds en 8u55 weer vertrokken vanuit Keulen?
(tijden in UTC +0000)
So we just called him Fred
pi_153037023
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Ze hebben hem in Reno ook niet aan een slurf geparkeerd, maar ergens op de tarmac laten staan.
Ik bedoel dus afwezigheid van een immigratiedienst op Reno.
Is ook een aantal keer gebeurd bij de laatste vluchten van de KLM MD-11's die ook een tussenstop hebben gemaakt hiervoor.

Beetje hetzelfde idee als de British Airways vluchten van London City naar New York die in Shannon door de douane gaan. Die vluchten vinden 2 maal per dag plaats maar alleen op de morgenvlucht kun je op Shannon door de douane omdat de immigratiedienst bij de middagvlucht al weer weg is. (wegens bezuinigingen)
pi_153043558
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:30 schreef El_Grando101 het volgende:
Mooi man!

Hoeveel uur heb je er al op zitten?
Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.

In 2011 mijn eerste solo zelfs al gehad, dat was idd zeer zeer gaaf en onvergetelijk. :9~ Het is dus iig gaaf om te voelen dat ik weer op hetzelfde niveau begin te zitten. En ondertussen ook nog andere dingen oefenen.

"Hood Work" komt ook nog weer, dat is met een "kap" over mijn ogen rondvliegen waardoor ik niet naar buiten kijken kan en alles op de instrumenten moet gaan doen. Al één keer gedaan, de hele vlucht lang op T/O en landing na. Instructeur heeft me helemaal op final weten te krijgen voor 'ie weer af mocht (want landen met zo'n kap op is natuurlijk wel wat onverstandig. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153043718
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 08:36 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je ziet je juist steeds meer.
Wat is er mis met die dingen?
Wat is er niet mis mee? :r

Ik zal voor het gemak maar aannemen dat de gezondheidsrisico's niet relevant zijn - er zijn twee soorten voor zover ik weet, eentje doet röntgen maar dan op zich nog met een stralingsniveau waaraan je wellicht tijdens een lange vlucht ook blootgesteld wordt, en de andere zou helemaal veilig zijn en dat is wat ze in Europa uitgerold hebben?

Maar verder, het is weer zo'n achterlijke maatregel die in paniek om een of ander terroristje met zijn mislukte plot ingevoerd is, omdat men "iets" moest/wilde doen, of het nou werkt of niet. De fabrikant(en) van die machines zijn er hardstikke blij mee, en ik als passagier weet weer waar mijn luchthavenbelasting heen gaat.

Dat iemand me naakt ziet vind ik eerder vervelend voor ze dan dat ik me daar druk om ga maken, ook al zijn er in de VS ook situaties geweest waar de persoon achter het scherm gewaarschuwd werd voordat er een mooie dame in zou verschijnen. :')

Het is wat mij betreft gewoon weer een peperduur stukje security theatre (alsof airport "security" daar niet al helemaal fucking BOL van stond) waar alleen mogelijke nadelen aan kleven.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153043868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:27 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wat is er niet mis mee? :r

Ik zal voor het gemak maar aannemen dat de gezondheidsrisico's niet relevant zijn - er zijn twee soorten voor zover ik weet, eentje doet röntgen maar dan op zich nog met een stralingsniveau waaraan je wellicht tijdens een lange vlucht ook blootgesteld wordt, en de andere zou helemaal veilig zijn en dat is wat ze in Europa uitgerold hebben?

Maar verder, het is weer zo'n achterlijke maatregel die in paniek om een of ander terroristje met zijn mislukte plot ingevoerd is, omdat men "iets" moest/wilde doen, of het nou werkt of niet. De fabrikant(en) van die machines zijn er hardstikke blij mee, en ik als passagier weet weer waar mijn luchthavenbelasting heen gaat.

Dat iemand me naakt ziet vind ik eerder vervelend voor ze dan dat ik me daar druk om ga maken, ook al zijn er in de VS ook situaties geweest waar de persoon achter het scherm gewaarschuwd werd voordat er een mooie dame in zou verschijnen. :')

Het is wat mij betreft gewoon weer een peperduur stukje security theatre (alsof airport "security" daar niet al helemaal fucking BOL van stond) waar alleen mogelijke nadelen aan kleven.
Deze werken inderdaad niet met röntgenstralen, daarnaast is er niemand die je naakt ziet ;).

Dat het dure spullen zijn klopt dan weer wel :D
pi_153043924
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:21 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.

In 2011 mijn eerste solo zelfs al gehad, dat was idd zeer zeer gaaf en onvergetelijk. :9~ Het is dus iig gaaf om te voelen dat ik weer op hetzelfde niveau begin te zitten. En ondertussen ook nog andere dingen oefenen.

"Hood Work" komt ook nog weer, dat is met een "kap" over mijn ogen rondvliegen waardoor ik niet naar buiten kijken kan en alles op de instrumenten moet gaan doen. Al één keer gedaan, de hele vlucht lang op T/O en landing na. Instructeur heeft me helemaal op final weten te krijgen voor 'ie weer af mocht (want landen met zo'n kap op is natuurlijk wel wat onverstandig. :)
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?
Goede zaak in principe.
pi_153044161
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:35 schreef NewHorizon het volgende:
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?
Goede zaak in principe.
Yup, maar een paar uurtjes op zich. Ook ga ik ws nog "recovery from unusual attitudes" krijgen voor ik weer weg ben. Wat te doen als je in een wolk terecht komt en/of op de een of andere manier je oriëntatie kwijtraakt.

Één ding was al goed te merken tijdens die les 2j geleden: Je gevoel moet je echt totaal niet op vertrouwen, want je denkt dat je scheef hangt maar dat doe je niet, of andersom. De instrumenten van het vliegtuig zijn betrouwbaarder dan die van jezelf. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:32 schreef NewHorizon het volgende:
Deze werken inderdaad niet met röntgenstralen, daarnaast is er niemand die je naakt ziet ;).

Dat het dure spullen zijn klopt dan weer wel :D
Ik heb weer even over het onderwerp gelezen. Wat me vooral opviel is dat ze in Israel (waar ze echt last van terroristen hebben ipv constante nepdreigingen en bangmakerij) niet gebruikt worden. En veel voorbeelden van hoe je een wapen oid kunt verbergen zodat het op de bodyscan niet zichtbaar is. Zelfs een metalen wapen, want je hoeft niet meer door de bodyscanners heen.

Maar goed, weer een stukje vliegveld-idioterie erbij dus. Als ik nou iig mijn fucking waterflesje weer eens bij me mag houden, laat ze daar eens mee opschieten... :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153044286
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:45 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Yup, maar een paar uurtjes op zich. Ook ga ik ws nog "recovery from unusual attitudes" krijgen voor ik weer weg ben. Wat te doen als je in een wolk terecht komt en/of op de een of andere manier je oriëntatie kwijtraakt.

Één ding was al goed te merken tijdens die les 2j geleden: Je gevoel moet je echt totaal niet op vertrouwen, want je denkt dat je scheef hangt maar dat doe je niet, of andersom. De instrumenten van het vliegtuig zijn betrouwbaarder dan die van jezelf. :)

[..]

Ik heb weer even over het onderwerp gelezen. Wat me vooral opviel is dat ze in Israel (waar ze echt last van terroristen hebben ipv constante nepdreigingen en bangmakerij) niet gebruikt worden. En veel voorbeelden van hoe je een wapen oid kunt verbergen zodat het op de bodyscan niet zichtbaar is. Zelfs een metalen wapen, want je hoeft niet meer door de bodyscanners heen.

Maar goed, weer een stukje vliegveld-idioterie erbij dus. Als ik nou iig mijn fucking waterflesje weer eens bij me mag houden, laat ze daar eens mee opschieten... :')
Ja klopt. Heel erg confronterend als de instructeur vraagt met je ogen dicht te vertellen wat het vliegtuig doet...

In Israël zijn ze sowieso veel meer van de profiling en dergelijke. In NL zie je dat ook bij bijvoorbeeld Amerikaanse maatschappijen.
Er zijn al vloeistofscanners op Schiphol trouwens, dus wie weet mag je over een tijdje gewoon weer je flesje mee!
pi_153053414
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Singapore Airlines met een special livery op de A380. Reden: 50 jaar onafhankelijkheid van Singapore, o.a. herkenbaar aan de SG50-dot op de engines.




quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
Heus niet ontzettend lelijk ofzo :{ ...
Gaat overigens om 9V-SKI.
Naast 9V-SKI krijgt ook 9V-SKJ deze livery. -SKI zal begin juni weer gaan vliegen, -SKJ zal vanaf juli met de nieuwe livery vliegen. Ze behouden deze livery tot het einde van dit jaar.

Vandaag zijn ze officieel aangekondigd, en dus ook wat meer foto's.
IMHO niet alleen vrij lelijk, maar lijkt ook heel goedkoop aangebracht.
De SG50 logo bevindt zich overigens alleen op de binnenste 2 motoren.


  donderdag 28 mei 2015 @ 22:06:54 #112
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153053455
Mooi beestje. Hopelijk ga ik 'm spotten in juli.

Nieuwe lens is binnen trouwens:
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:16:53 #113
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_153053845
Wat zit er eigenlijk in die A380 in het voorste deel bovenin? Crew rest area? Zie een heleboel loze ruimte zo op het eerste oog, maar dat zal vast niet zo zijn :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_153054101
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:
Mooi beestje. Hopelijk ga ik 'm spotten in juli.

Nieuwe lens is binnen trouwens:
[ afbeelding ]
Heb je foto's op Airliners/planepictures/DAPG oid staan? :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:33:14 #115
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153054400
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:24 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Heb je foto's op Airliners/planepictures/DAPG oid staan? :)
Niet op de eerste 2, en ben pas sinds kort lid van DAPG.

Wel op Flickr, maar die zet ik liever niet publiekelijk neer (want bevat m'n volledige naam).

edit: Heb op Airliners ook even een account aangemaakt. Ziet er wel grappig uit.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153055036
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:
Mooi beestje. Hopelijk ga ik 'm spotten in juli.

Nieuwe lens is binnen trouwens:
[ afbeelding ]
Iemand heeft zojuist z'n abonnement bij de sportschool opgezegd. _O-
quote:
5s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:16 schreef flipsen het volgende:
Wat zit er eigenlijk in die A380 in het voorste deel bovenin? Crew rest area? Zie een heleboel loze ruimte zo op het eerste oog, maar dat zal vast niet zo zijn :)
Onder andere:



Vaak ook toiletten, douches (Emirates), lounges (Air France, Qantas, Thai, Korean).




Of in het geval van Etihad; een superruime, superluxe, superdure "Residence".



En in het geval van Singapore Airlines? Een toilet:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 28-05-2015 23:02:33 ]
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:53:13 #117
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_153055145
Iemand _O_ Echt, dit soort details. Waar haal je deze info toch steeds vandaan?
Tics van je petten.
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:56:33 #118
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153055272
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Iemand heeft zojuist z'n abonnement bij de sportschool opgezegd. _O-

[..]

Onder andere:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/uf/26415/1190578236KaEaG4.png]afbeelding[/url] ]

Vaak ook toiletten, douches (Emirates), lounges (Air France, Qantas, Thai, Korean).

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)14632.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)81361.jpg]afbeelding[/url] ]

Of in het geval van Etihad; een superruime, superluxe, superdure "Residence".

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)83823.jpg]afbeelding[/url] ]

En in het geval van Singapore Airlines? Een toilet:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)55864.jpg]afbeelding[/url] ]
Die grap maakte ik zelf ook al op Tweakers :7 Het is wel een zwaar ding ja.

En dan krijg ik morgen ook nog eens een battery pack om het geheel nóg zwaarder te maken.

Ach ja, je moet wat over hebben voor mooie plaatjes :7

Vandaag toevallig de Beluga van Airbus nog gespot in m'n tuin, die bleek op 10km hoogte te vliegen.


Trouwens, wel grappig die grote verschillen qua interieur tussen de verschillende A380's.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153055628
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:53 schreef nattermann het volgende:
Iemand _O_ Echt, dit soort details. Waar haal je deze info toch steeds vandaan?
M'n grijze massa bovenin heeft ondertussen aardig wat opgeslagen. :P
Om dan zoiets te posten moet ik alleen eventuele afbeeldingen bij zoeken.

quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:56 schreef Blistering het volgende:
Trouwens, wel grappig die grote verschillen qua interieur tussen de verschillende A380's.
Ik kom met m'n 210mm toch niet zo ver helaas. Wel zo dichtbij dat het herkenbaar wordt maar daar blijft het dan ook bij...
  vrijdag 29 mei 2015 @ 00:05:27 #120
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_153057791
Muchas gracias por la información, Alguien91 ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:33:59 #121
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153066326
Je zal niet vaak een Boeing 757 van Delta Airlines bij Airbus in Toulouse aantreffen, maar gisteren is er eentje gespot:



Dat heeft vast hiermee te maken:

Delta Takes Delivery of the First 242 Ton Airbus A330

Toulouse, May 28, 2015 - Today, Delta Air Lines took delivery of the first ever Airbus A330-300 with a maximum takeoff weight (MTOW) of 242 tons. This improved variant of the A330, known as the “A330-300 242T”, allows airlines to fly with higher payloads (more passengers & cargo) on longer routes more efficiently than ever before. The aircraft is also the platform for the A330NEO project, scheduled to enter commercial service later this decade. Delta is also the launch customer for that aircraft and has already ordered 25 of the type.

http://www.thirtythousand(...)30242t/#.VWgyCM_tmko

pi_153066526
Lieve lieve lieve LuchtNerds O+ ,

Over een maandje vlieg ik naar Salt Lake City, omdat het waarschijnlijk ongeveer 2 hele dollars goedkoper is om me via Minneapolis/St. Paul te routeren dan de directe vlucht van 10:35 te nemen moet ik waarschijnlijk nog intern overstappen en vanaf CBP door naar TSA. Hoe zit het in dat geval met vloeistoffen?

Het probleem is zo; Ik haat alles wat niet Business Class is en volgens mij kom ik net teveel miles tekort om te upgraden (en bijkopen is niet goedkoop), ik heb een grondige hekel aan lange vluchten en kan vanwege een sluimerende vliegangst niet slapen, ook niet met sterke slaapmiddelen+alcohol, en ik heb ook gemerkt dat ik bijna niet jetlag als ik gewoon wakker blijf, om middernacht lokale tijd in slaap val en de volgende dag om 9:30 aan het ontbijt zit. Om de vlucht door te komen en mijn zenuwen te kalmeren drink ik fucking shitloads. Nou is het zelfs bij Delta gratis alles aan boord in Economy sinds augustus 2013 dus dat is het probleem niet, probleem is wel dat de bediening in Economy ronduit slecht is sinds de gratisheid van alle dingen. Ik wil dus mijn eigen fles wodka en cola meenemen. Voor Europese vluchten werkte dit altijd al goed; security door, inslaan achter de security en in het vliegtuig losgaan, maar tot en met deze week was het zo dat voor Amerikaanse vluchten de security check pas aan de gate plaatsvond en daar kreeg je pas gezeik met vloeistoffen, daarna kan je natuurlijk niets meer kopen.

Maar nu is alles anders; Centraal security checkpoint, en daarna niet meer als je het vliegtuig ingaat naar wat ik begrepen heb. Nu mijn vraag; Verplaatst het probleem zich nu met een niet-directe vlucht naar Minneapolis?

Alvast bedankt.

Een respectvolle treinennerd.
Bier.
pi_153066868
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:33 schreef OEM het volgende:
Je zal niet vaak een Boeing 757 van Delta Airlines bij Airbus in Toulouse aantreffen, maar gisteren is er eentje gespot:

[ afbeelding ]

Dat heeft vast hiermee te maken:

Delta Takes Delivery of the First 242 Ton Airbus A330

Toulouse, May 28, 2015 - Today, Delta Air Lines took delivery of the first ever Airbus A330-300 with a maximum takeoff weight (MTOW) of 242 tons. This improved variant of the A330, known as the “A330-300 242T”, allows airlines to fly with higher payloads (more passengers & cargo) on longer routes more efficiently than ever before. The aircraft is also the platform for the A330NEO project, scheduled to enter commercial service later this decade. Delta is also the launch customer for that aircraft and has already ordered 25 of the type.

http://www.thirtythousand(...)30242t/#.VWgyCM_tmko

[ afbeelding ]
Ik was bezig met een uitgebreide post en nou dump jij 'm al hier. :'(

Nou ja; wat meer info dan:

Woensdagmorgen zijn met een Delta 757-200 (N703TW) 100 Delta medewerkers van de Delta’s Chairman’s Club ingevlogen voor de aflevering:



De A330-300 (N822NW) is vanmorgen aan de maatschappij geleverd en vliegt momenteel richting Atlanta.
(Het is zojuist bij Bretagne boven de Atlantische Oceaan gekomen).

Airbus twitterde op donderdag 28-05-2015 om 20:02:39 We hope you've enjoyed the 1st #A330 242t delivery ceremony. Again, congratulations @delta! #DeltaA330 reageer retweet



Delta is de eerste klant voor deze HGW (die ook voor de A330-200 mogelijk is) en er zijn nog 10 andere klanten. Delta zal nog 9 toestellen van dit type ontvangen.
Daarnaast heeft het ter vervanging van de 747-400 en 767-300ER vorig jaar ook nog 25 A350-900's en 25 A330-900neo's besteld.

Wat er nieuw is aan de nieuwe A330:

pi_153067112
Kak ik heb het gevonden, het mag dus alleen als het in secure tamper evident bags zit. Nou jah, dan maar kleine flesjes en achterlaten wat ik niet opzuip.
Bier.
pi_153067397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:21 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.

In 2011 mijn eerste solo zelfs al gehad, dat was idd zeer zeer gaaf en onvergetelijk. :9~ Het is dus iig gaaf om te voelen dat ik weer op hetzelfde niveau begin te zitten. En ondertussen ook nog andere dingen oefenen.

"Hood Work" komt ook nog weer, dat is met een "kap" over mijn ogen rondvliegen waardoor ik niet naar buiten kijken kan en alles op de instrumenten moet gaan doen. Al één keer gedaan, de hele vlucht lang op T/O en landing na. Instructeur heeft me helemaal op final weten te krijgen voor 'ie weer af mocht (want landen met zo'n kap op is natuurlijk wel wat onverstandig. :)
Zal een stuk goedkoper zijn. Wat betaal je daar voor vliegtuig/instructeur? 150 dollar of zo?

Dat je al alleen heb gevlogen lijkt me wel lekker voor je zelfvertrouwen nu. Ik kijk er erg naar uit maar zal voor mij nog wel even duren. :)

Dat met die kap is toch ongeveer het zelfde als IR rating hier?

Ik heb apsoluut geen vliegangst (hehe) maar ik merk nu al dat ik het prettiger vind om zelf helemaal voorin te zitten dan in een cabine van een grote. Heb ik ook met de auto trouwens.

Herkenbaar?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')