Heus niet ontzettend lelijk ofzoquote:Op maandag 25 mei 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Singapore Airlines met een special livery op de A380. Reden: 50 jaar onafhankelijkheid van Singapore, o.a. herkenbaar aan de SG50-dot op de engines.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat dus om 10 vluchten in totaal waaronder:quote:Twee Amerikaanse gevechtsvliegtuigen hebben een toestel van Air France begeleid dat van Parijs onderweg was naar de luchthaven JFK Airport in New York. Het toestel werd uit voorzorg naar een veilige plek op het vliegveld geleid na een dreigement. Ook een aantal andere vliegtuigen in de regio New York wordt gecontroleerd.
Volgens de FBI had een anonieme beller gezegd dat er een chemisch wapen aan boord was van het Air France-toestel. Drie andere toestellen zouden volgens de beller ook een gevaarlijk voorwerp aan boord hebben, maar welke toestellen zei hij niet.
De autoriteiten vonden het dreigement niet erg geloofwaardig, maar namen geen risico. De passagiers van het Air France-toestel mochten twee uur na de landing uitstappen en het vliegtuig is doorzocht, maar er zijn geen wapens gevonden.
Newark
Ook twee andere vliegtuigen bij JFK zouden worden doorzocht. Het zou gaan om toestellen van Saudi Airlines en American Airlines. Ook op een ander vliegveld bij New York, het nabijgelegen Newark Liberty International Airport, zouden twee binnenkomende vluchten zijn onderworpen aan een speciale controle.
Hoewel er sprake kan zijn van een nepdreigement, zijn honderden passagiers hier de dupe van. En duizenden reizigers hebben te maken met vertraging tijdens de laatste dag van het Memorial Day-weekend. Op de laatste maandag van mei herdenkt de VS gesneuvelde militairen.
Jij hebt toch wel je eigen rommel netjes opgeruimd hè?..quote:
Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:59 schreef biertapper het volgende:
http://www.luchtvaartnieu(...)or-malaysia-airlines
Daar staat dat ze de 777-200ER's zullen behouden maar deze staan nog steeds op de lijst om de maatschappij te verlaten. Tenzij ze nu dus anders besluiten.quote:Benieuwd wat dit gaat worden en of dit nog conseqenties voor AMS gaat hebben.
Zoals ik het lees wilde hij er 2 van de 6 verkopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...
[..]
Daar staat dat ze de 777-200ER's zullen behouden maar deze staan nog steeds op de lijst om de maatschappij te verlaten. Tenzij ze nu dus anders besluiten.
Hij geeft ook al aan dat de A380's uit de vloot gaan.
Volgens dit bericht van vorige maand wordt juist Frankfurt geschrapt en Amsterdam behouden:quote:Als beide types uit de vloot gaan en er komt geen nieuwe long-haul kisten bij dan zal Amsterdam sowieso uiteindelijk niet meer tot hun bestemmingen behoren.
Alleen hun A330-300's blijven dan nog over en die halen Europa niet.
Berichtenstroom over de A380 gaat heen en weer of de A380's wel of niet uit de vloot gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:04 schreef FredvZ het volgende:
Zoals ik het lees wilde hij er 2 van de 6 verkopen.
Tweemaal per dag naar Londen en eenmaal naar Parijs. Die laatste route naar Parijs lijkt i.i.g. de hele zomer gewaarborgd maar wat er na oktober met die route gaat gebeuren is nog onbekend.quote:Volgens dit bericht van vorige maand wordt juist Frankfurt geschrapt en Amsterdam behouden:
http://www.volkskrant.nl/(...)-problemen~a3963672/
De A380's vliegen nu op Londen en Parijs, dat zal denk ik ook wel voldoende blijven opleveren?
Tenzij die kisten nu half leeg vliegen natuurijk.
Hepie en Hepie waren er inderdaad ook weer, die behoren zo langzamerhand ook bij de inventaris van de historische luchtvaart.. Af en toe wel lachen met die twee, al zitten ze er soms ook flink naast. (Zoals met dat verhaal over die Bronco). In ieder geval beter dan de commentatoren bij Wings, Wheels and Goggles (20 en 21 juni op Teuge) twee jaar geleden. Die wisten een hoop over auto's maar echt geen zak van vliegtuigen. Jur Raatjes en Wim Oude Weernink van de Autovisie geloof ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:56 schreef Nemephis het volgende:
Jij hebt toch wel je eigen rommel netjes opgeruimd hè?..
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...
Wouw, dat is echt een supermooie plaat! Wat voor fotografie-gear had je daarvoor gebruikt?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Hepie en Hepie waren er inderdaad ook weer, die behoren zo langzamerhand ook bij de inventaris van de historische luchtvaart.. Af en toe wel lachen met die twee, al zitten ze er soms ook flink naast. (Zoals met dat verhaal over die Bronco). In ieder geval beter dan de commentatoren bij Wings, Wheels and Goggles (20 en 21 juni op Teuge) twee jaar geleden. Die wisten een hoop over auto's maar echt geen zak van vliegtuigen. Jur Raatjes en Wim Oude Weernink van de Autovisie geloof ik.
Die Hurricane was wel echt gaaf trouwens:
[ link | afbeelding ]
![]()
Canon 7D met 100-400mm L-serie telezoom.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Wouw, dat is echt een supermooie plaat!
Wat voor fotografie-gear had je daarvoor gebruikt?
En dat terwijl statisch gezien je nu het veiligst bij MAS zit.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad.
En mensen zijn dus echt zo ontzettend dom om MAS te vermijden vanwege die incidenten? Vliegangst blijft een bitch zeg.
Als je het over MH370 hebt; geen idee. Heb dat niet zo bijgehouden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad.
Vliegangst is niet iets wat je zomaar opzij zet. Doe daar een maatschappij bij die binnen 4 maanden 2 toestellen verliest met in totaal 537 mensen aan boord dan kan ik het heel goed begrijpen dat je daar niet mee wil vliegen.quote:En mensen zijn dus echt zo ontzettend dom om MAS te vermijden vanwege die incidenten? Vliegangst blijft een bitch zeg.
Jup.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:33 schreef FredvZ het volgende:
En dat terwijl statisch gezien je nu het veiligst bij MAS zit.
Mag ik die?quote:
Toevallig komt deze net voorbij op airliners. Een 707 die een noodlanding maakt wegens een uncontained engine failure: "The No. 4 engine and approximately 25 feet of the right outer wing separated from the aircraft.". De vervangende 707 die komt landen zakt door z'n landingsgestel. Leuk als je al vliegangstig wasquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
Moet je bijvoorbeeld eens vergelijken met Pan Am; daar gingen de 707's en 747's met bossen tegelijk naar beneden.
Dat is wel een beetje appels een peren vergelijken.. Pan Am vloog in een heel ander tijdperk dan Malaysia nu. Sindsdien is er veel veranderd op gebied van veiligheid. Toen Pan Am nog rond vloog waren er bij andere maatschappijen ook meer crashes/rampen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jup.
Moet je bijvoorbeeld eens vergelijken met Pan Am; daar gingen de 707's en 747's met bossen tegelijk naar beneden.
Dat hoef je mij niet te vertellen hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:56 schreef M5 het volgende:
Dat is wel een beetje appels een peren vergelijken.. Pan Am vloog in een heel ander tijdperk dan Malaysia nu. Sindsdien is er veel veranderd op gebied van veiligheid. Toen Pan Am nog rond vloog waren er bij andere maatschappijen ook meer crashes/rampen.
Eigenlijk bedoelde ik met 'bossen tegelijk naar beneden komen' meer dat ze veel incidenten, kapingen en ongelukken hebben gehad.quote:Daarnaast..
Pan Am heeft 4 747's afgeschreven als ik mij niet vergis, waarvan 2 na kaping/bom aanlsag, 1 botsing met een KLM op Tenerife. De vierde was zonder slachtoffers. Dus om dat nu met bossen te gelijk te noemen is wel een beetje Telegraaf-stijl.
Het aantal 707's is wel aanzienlijk... maar daar hadden ze er ook wel een aardig aantal van.
Zet 'm netjes neer maar wat is er gebeurd met geen elektrische apparatuur tijdens start en landing...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:44 schreef flipsen het volgende:
Het nadeel van zo´n youtube filmpje is dat je dan nog veel meer en allemaal interessante filmpjes tegenkomtIk moet werken hoor! Maar deze vond ik toch wel erg nice:
Wat mij dan weer verbaasd is dat ze hem 4 uur na landen gewoon weer de lucht in hebben gestuurd voor SQ825. Die vlucht is overigens zonder problemen gegaan, maar je zou toch verwachten dat Singapore Airlines eerst die kist uitgebreid zou (laten) checken?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:47 schreef flipsen het volgende:
Dan zit je die laatste anderhalf (!) uur niet echt lekker ontspannen in je stoel denk ik
Dat is er bij de meeste maatschappijen wel af inmiddels.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:15 schreef Karstman het volgende:
[..]
Zet 'm netjes neer maar wat is er gebeurd met geen elektrische apparatuur tijdens start en landing...
Topman Qatar Airways: liefst double daily naar Amsterdamquote:Al Baker verwacht niet dat de overheid van Qatar snel met een tegenreactie komt voor de strikte opstelling van de Nederlandse overheid. Nederland wil vooralsnog geen extra landingsrechten verstrekken aan maatschappijen uit de Golfregio. Al Baker gaf aan te verwachten dat er uiteindelijk water bij de wijn wordt gedaan. Als dat niet gebeurt, kunnen de onderlinge betrekkingen op de langere termijn wel schade oplopen, zei hij. "Nederlandse bedrijven zullen dan commerciële contracten mislopen."
quote:"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
Als TFL3000 :-) dure grap, zo'n rally met per vliegtuig ingevlogen voertuigen.quote:Deze volgt Arke's 767-300 (PH-OYI) die eerder al richting Reno vertrok.
Als ik het geld had dan had ik mijn PPL al op zakquote:Op woensdag 27 mei 2015 21:23 schreef El_Grando101 het volgende:
Vandaag mijn eerste vliegles gehad vanaf EHGG, super gaaf. Kan iedereen die geïnteresseerd is in luchtvaart dit aanraden.
Volgende week weer 2 uurtjes maken als het weer mee zit. Kijken of we het er door heen kunnen rammen voor kerst.
Die route wordt echt geplaagd door problemen. Ik heb een sterk vermoeden dat deze route geen lang leven is beschoren...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:35 schreef Thetallguy het volgende:
De runways op Jakarta zijn van zo'n slechte staat dat een volgeladen 77W er maar beter niet van zou kunnen vertrekkenCGK-AMS als directe vlucht van Garuda staat daarom weer eens op losse schroeven
http://m.thejakartapost.c(...)sthash.SD1KbAI7.dpuf
Hallo.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:17 schreef Blistering het volgende:
Potverdomme, er is gewoon een luchtvaart topic op Fok. Als fervent vliegtuigspotter had ik dat toch moeten weten.
Ik geloof dat ze een andere methode hebben verzonnen om de auto's te stapelen.quote:Mooie picca's van de Gumball auto's hierboven en de Atlasair. Ik meende te hebben gelezen dat er 4 (?) Antonovs geregeld waren voor het vervoer van de auto's, maar schijnbaar is dat toch veranderd.
quote:Honderden bouwvakkers en monteurs leggen momenteel de laatste hand aan het gloednieuwe centrale securitysysteem van Schiphol. Over precies een week moeten alle reizigers gaan profiteren van snellere controles op vijf centrale plekken op de luchthaven. De controles aan de gates verdwijnen dan definitief.
(...)
Die vele tientallen controlepunten zullen allemaal verdwijnen. In plaats daarvan krijgt Schiphol vanaf woensdag 3 juni vijf grote centrale controlepunten waar passagiers door de beveiliging moeten. Die centrale punten gaan er vergelijkbaar uitzien als de security achter Vertrekhal 1, met hetzelfde aangename lavendelluchtje.
Oh, en dankzij de sluiting in België kwam er dus ook veel kisten hierheen. Opzich niet zoveel interessant spul, bijv. de Qatar 787 ging naar Parijs maar dit was toch wel een leuke; een van de twee wekelijkse A340 vluchten van Finnair naar Brussel:quote:AMSTERDAM - Transavia heeft op 21 mei tijdens een vlucht van Amsterdam naar Barcelona een pilot uitgevoerd met virtual reality-entertainment aan boord. Een aantal passagiers kregen de virtual reality-bril Oculus Rift DK 2 op, meldt de luchtvaartmaatschappij.
(...)
Transavia hoopt de service over een jaar te gaan aanbieden.
Centrale security geen goed idee?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:59 schreef Iemand91 het volgende:
Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:
Centrale security Schiphol over een week in bedrijf
[..]
[ afbeelding ]
Enne, ben ik de enige die dit helemaal niet zo'n goed plan vindt? :/
Moet je opschieten.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:21 schreef Blistering het volgende:
SXM staat ook absoluut nog op mijn lijstje van plekken die ik ooit eens wil gaan bezoeken.
En dan ook het liefste met een 747 van KLM.
Ah, de Tamron 150-600mm. Kan ik ook wel gebruiken.quote:Ik krijg morgen deze lens trouwens:
[ afbeelding ]
Nu al zin om weer naar Schiphol te gaan dusA.s. zomer nog 3 dagen naar LHR, en nog 3 dagen naar FRA, dus genoeg momenten om m'n lens eens goed te gaan gebruiken.
Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.quote:
Aha, lijkt mij ook niets. Ik denk ook niet dat het aan gaat slaan.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:40 schreef Iemand91 het volgende:
Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.
Maar ik bedoel dus wat Transavia van plan is.
Ik heb zelf een DK2, en het is prima vermaak hoorquote:Op woensdag 27 mei 2015 23:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Moet je opschieten.
[..]
Ah, de Tamron 150-600mm. Kan ik ook wel gebruiken.
Met zo'n bereik zet ik ze zelfs hier nog scherp op de foto.
[..]
Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.
Maar ik bedoel dus wat Transavia van plan is.
Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:59 schreef Iemand91 het volgende:
Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:
Centrale security Schiphol over een week in bedrijf
[..]
[ afbeelding ]
Je ziet je juist steeds meer.quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was?![]()
![]()
Je eerste solo zit eraan te komen dus?quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:
Gisteren weer zelfstandig (instructrice wel aan boord maar zei en deed helemaal niks) een landing gedaan, met nog een vrij aardige kruiswind ook. Pittig, maar het blijft zo gaaf.
Die stop was gepland.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:31 schreef FredvZ het volgende:
De Gumball 3000 vlucht van Arke lijkt trouwens een (ongeplande?) tussenstop te hebben gemaakt in Portland. Inmiddels is hij weer opweg naar Reno.
Rondje van de zaakquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je eerste solo zit eraan te komen dus?
Die dag ga je nooit meer vergeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |