Over deze kist gesproken; over 11 maanden valt het doek voor de 747 bij Virgin Atlantic op haar basis Heathrow.quote:Op maandag 18 mei 2015 00:57 schreef Iemand91 het volgende:
Ook een leuke bezoeker vandaag op Schiphol: Virgin Atlantic's G-VAST 747-400:
Is er naast KLM en de 2 Delta's ook eens een keer een andere pax-747 op Schiphol...
(Note; deze kist is hier voor onderhoud)
Wat ik zo lees is dat ze alleen stoppen met de 747 op Heathrow. De 747's vanaf Gatwick, Manchester en Glasgow vliegen gewoon nog een tijdje door (zijn ook redelijk recent vernieuwd).quote:Op dinsdag 19 mei 2015 00:15 schreef Iemand91 het volgende:
Over deze kist gesproken; over 11 maanden valt het doek voor de 747 bij Virgin Atlantic.
Op 18 april 2016 zullen de laatste 747's op Heathrow landen vanuit New York en Miami.
Artikel zit achter een betaalscherm hèquote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:38 schreef biertapper het volgende:
Leuk artikel over IFE
http://www.volkskrant.nl/(...)ote-hoogte~a4004451/
quote:Dinsdag vindt daarnaast de start plaats van de nieuwe transatlantische lijndienst naar Edmonton in de Canadese provincie Alberta.
Edmonton
Edmonton is de vijfde Canadese KLM-bestemming, na Toronto, Vancouver, Montreal en Calgary. Met het Canadese WestJet heeft Air France-KLM een codeshare-overeenkomst. Passagiers hebben hiermee toegang tot dertig extra routes in Canada die aansluiten op de vluchten van Air France-KLM. De route naar Edmonton zou aanvankelijk al op 5 mei van start zijn gegaan.
De vluchten werden uitgesteld omdat er geen akkoord was met de cabinebonden over de inzet van personeel. Daarop schrapte KLM een aantal intercontinentale vluchten. Vanaf dinsdag vliegt KLM drie keer per week naar Edmonton met een Airbus A330-200.
Je kunt wel zien wie de scepter zwaait/zwaaien in de luchtvaartwereld tegenwoordig...quote:ROME - Alitalia verlengt de joint venture met Air France-KLM niet. De contracten die begin 2017 aflopen worden niet verlengd. Dat meldt het Italiaanse persbureau ANSA, dat spreekt van een 'scheiding' van Alitalia met Air France-KLM. Alitalia is sinds kort voor de helft in handen van Etihad Airways.
Alitalia werkt samen met Air France en KLM op vliegroutes van Italië naar Frankrijk en Nederland. Ook neemt het bedrijf deel in een joint venture met het Amerikaanse Delta Air Lines waarin opbrengsten uit vluchten van en naar de Verenigde Staten worden gedeeld.
Volgens de CEO van de luchtvaartmaatschappij, Silvano Cassano, dragen de overeenkomsten niet bij aan het revitaliseringsplan van de luchtvaartmaatschappij. Op het moment dat de overeenkomsten werden gesloten stond de luchtvaartmaatschappij er financieel heel anders voor dan nu het geval is”, aldus Cassano.
Air France-KLM hield Alitalia eerder met een kapitaalinjectie van ruim 300 miljoen euro op de been. In ruil daarvoor kreeg het Frans-Nederlandse bedrijf een belang van 25 procent, maar daar is door verwatering bijna niets meer van over.
De nieuwe grootaandeelhouder Etihad Airways, sinds vorig jaar eigenaar van 49 procent van de aandelen, heeft aangekondigd fors te willen investeren in Alitalia. Eerder deze maand werd bekend dat de Italiaanse luchtvaartmaatschappij met hulp van Etihad Airways een felbegeerde 5-Star status als doel heeft gesteld. Alitalia trad ook toe tot Etihad Airways Partners, een alliantie van luchtvaartmaatschappijen waarin de luchtvaartmaatschappij uit Abu Dhabi participeert. Of Alitalia ook uit SkyTeam stapt wordt niet gemeld.
Cassano zei dat Alitalia geprobeerd heeft nieuwe afspraken te maken waar beide partijen evenveel voordeel bij hebben, maar dat dit niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. "Wij blijven wel openstaan voor verdere gesprekken'', voegde hij eraan toe. Sinds Etihad 49 procent van de Alitalia-aandelen in handen kreeg is de rol van Air France-KLM bij het Italiaanse bedrijf uitgespeeld.
Daarvoor (nu dus) trouwens in Andere Tijden wat voor persoon de scepter zwaait over Surinam Airways...quote:Geen nieuwe landingsrechten voor Golfstaten op Schiphol
Luchtvaartmaatschappijen uit de Golfstaten krijgen voorlopig geen nieuwe landingsrechten op Schiphol. De nationale luchthaven heeft steeds meer last van felle concurrentie uit het Midden-Oosten. Staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu schrijft in een toelichting aan Nieuwsuur: “Ik wil samen met mijn Europese collega’s strenger optreden tegen de opkomst van Golfcarriers uit het Midden-Oosten als er sprake is van oneerlijke concurrentie.”
quote:IN FLIGHT
En route from London to Tokyo, a pilot’s-eye view of life in the sky.
By MARK VANHOENACKER MAY 14, 2015
As we push back from our gate at Heathrow Airport we light the Boeing 747’s engines in pairs, starting with those under the starboard wing. A sudden hush falls in the cockpit as the air flow for the air-conditioning units is diverted. It’s this, air alone, that begins to spin the enormous techno-petals of the fans, faster and faster, until fuel and fire are added, and each engine wakes with a low rumble that grows to a smooth, unmistakable roar.
The New York Times
Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:29 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken; straks in Nieuwsuur (22:00 - 22:55 uur op NPO2):
[..]
Daarvoor (nu dus) trouwens in Andere Tijden wat voor persoon de scepter zwaait over Surinam Airways...
AGD SYSTEMS Corporation Announces Capabilities with Addition of Six (6) Tristar L-1011 Tankers for Aerial Refueling, Cargo and Medivac Missionsquote:Op zondag 16 november 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Van de 250 Tristars is er nog maar een in gebruik; de Stargazer die als launchpad voor de Pegasus raketten. Dit jaar vloog op 24 maart de RAF haar laatste vlucht met de Tristar en was hiermee de andere laatste partij die hiermee vloog (zie m'n eerdere bericht hier)
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
Meer oneerlijke concurrentie in de zin dat de Arabische (Emirates en Etihad) onder de kostprijs zitten te werken om marktaandeel te verwerven.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
Je zou het ook kunnen zien als een mondiaal werkgelegenheidsprogramma.quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Meer oneerlijke concurrentie in de zin dat de Arabische (Emirates en Etihad) onder de kostprijs zitten te werken om marktaandeel te verwerven.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 01:22 schreef OEM het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit:
[..]
AGD SYSTEMS Corporation Announces Capabilities with Addition of Six (6) Tristar L-1011 Tankers for Aerial Refueling, Cargo and Medivac Missions
Tsja, daar vaart Schiphol dan toch alleen maar wel bij? Maar net alsof KLM dat niet doet in alle omringende landen + Scandinavie.quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Meer oneerlijke concurrentie in de zin dat de Arabische (Emirates en Etihad) onder de kostprijs zitten te werken om marktaandeel te verwerven.
Ik denk dat er weinig (betaalbare) alternatieven zijn die écht jonger zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:11 schreef Fiorano het volgende:
Heb ooit op een open dag nog een rondje door zo'n Tristar gelopen. Hadden ze de stoelen achterste voren ingezet. Zou veiliger zijn tijdens een crash...
Wel apart dat ze die ouwe dingen dan weer oplappen.
Gaat niet echt om leeftijd.quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:31 schreef FredvZ het volgende:
Ik denk dat er weinig (betaalbare) alternatieven zijn die écht jonger zijn.
Volgens kom je dan alleen op een MD-11 uit.
En ondertussen ligt de economie in de EU op z'n gat. Wat we zagen in de scheepvaart, elektronica en wegtransport gebeurt nu in de luchtvaart.quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je zou het ook kunnen zien als een mondiaal werkgelegenheidsprogramma.
Boeing en Airbus varen er iig wel bij en de luchthaven van Dubai biedt werk aan tienduizenden mensen uit de hele wereld.
Schiphol zal het wel prima vinden, echter, de landingsrechten worden niet door Schiphol toebedeeld maar door het ministerie. En ik denk dat die kijken naar eventuele oneerlijke concurrentie.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, daar vaart Schiphol dan toch alleen maar wel bij? Maar net alsof KLM dat niet doet in alle omringende landen + Scandinavie.
Ik vind het gewoon prima dat ik retours naar BKK, KUL of SIN kan kopen voor onder de 500 euro. Dan neem ik een overstap van maximaal 3 uur wel voor lief. En eind deze maand nog een concurrent erbij, Qatar, al hebben die een bagger krappe cabine indeling in hun 787 gemaakt. Dus dat is niet echt een optie.
Dat is wel degelijk directe concurentie voor Schiphol. In het midden oosten willen een grote hub positie bouwen en dat gaat ten koste van de overstappende passagier op Schiphol.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
De klanten worden inderdaad vooral bij de spokes weggehaald, gezien de enorme frequenties van de Golf-maatschappijen in de omringende landen.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:29 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik denk ook niet dat het zo zeer dat de Emirates vluchten vanaf Schiphol het probleem zijn. Schiphol zelf heeft meer last van Emirates vluchten vanaf Manchester,Glasgow, Kopenhagen en Hamburg e.d. Vooral vakantiegangers zullen de langere vliegtijd via Dubai accepteren bij de lagere prijzen die ze aanbieden.
Maar ook dat 2 x 6 uur vliegen, nou ja, om en nabij dan, toch heel wat prettiger is dan 1 + 11 uur. Want op die eerste 6 uur eet je wat, kijk je wat en tegen de tijd dat het begint te vervelen al weer landen. 2e leg van zes uur probeer ik dan zo veel mogelijk te slapen met een "niet storen" sticker op de bovenkant van de rugleuning.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:29 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik denk ook niet dat het zo zeer dat de Emirates vluchten vanaf Schiphol het probleem zijn. Schiphol zelf heeft meer last van Emirates vluchten vanaf Manchester,Glasgow, Kopenhagen en Hamburg e.d. Vooral vakantiegangers zullen de langere vliegtijd via Dubai accepteren bij de lagere prijzen die ze aanbieden.
Dat bedrijf tankt vliegtuigen bij in de lucht voor verschillende krijgsmachten ofzo?quote:Op woensdag 20 mei 2015 22:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Gaat niet echt om leeftijd.
Van de zes toestellen zijn 4 geschikt als tankers (N304CS, N309CS, N405CS, N705CS; alleen ooit van British Airways) naast het vervoer van passagiers en wat cargo op de maindeck.
3 v.d. 4 beschikken ook over een main-deck cargo door (N309CS niet).
De overige 2 (N507CS, N703CS, ooit van Pan Am) zijn puur voor passagiers en wat cargo (maar beschikken niet over een main-deck cargo door)
Dat tanker-deel bouw je niet even goedkoop in een willekeurig toestel.
Daarnaast hebben deze toestellen niet lang geleden een grote beurdt gehad en verkeren in goede conditie.
Omega Air vliegt bijvoorbeeld ook met 2 verbouwde 707's en een DC-10 (een 3e 707 is verwoest wanneer het van een baan ging). Geen jonge kisten maar daardoor wel dirt-cheap om aan te komen.
EDIT: oh, enne
[ afbeelding ]
Ze zijn te huren inderdaad.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Dat bedrijf tankt vliegtuigen bij in de lucht voor verschillende krijgsmachten ofzo?
Ja, maar als je dat afzet tegen de rest is het nog steeds een prima keus.quote:Misschien goedkoop om aan te komen, maar zal het verbruik niet heel wat hoger liggen?
Meer info in de link.quote:Ambtenaren van drie betrokken ministeries willen dat het kabinet voorkomt dat Arkefly vanaf 1 november vanaf Eindhoven Airport gaat vliegen van en naar Curaçao en Aruba. Dat staat in een geheime ambtelijke nota, die Nieuwsuur heeft ingezien.
De kosten om de vluchten te controleren op bolletjesslikkers die mogelijk cocaïne smokkelen, zouden in de tientallen miljoenen lopen en daarmee te hoog zijn. Bovendien is het onmogelijk alle benodigde apparatuur, opvangruimtes en personeel op orde te hebben op 1 november, de datum van de eerste geplande vlucht.
(...)
quote:VILNIUS - De Litouwse luchtvaartmaatschappij Air Lituanica meldt dat het al haar activiteiten vanaf vrijdagmiddag 12.00 uur stop zet. Het management van de luchtvaartmaatschappij denkt niet langer aan de verplichtingen naar de passagiers toe te kunnen voldoen.
Vanochtend is er even voor half 11 nog een vlucht vanaf Schiphol naar Vilnius vertrokken. Ook is er nog gevlogen naar Parijs en Tallinn. De vluchten die voor vrijdag op de planning stonden naar Berlijn, Praag, Brussel en Stockholm zijn geannuleerd.
De Letse luchtvaartmaatschappij airBaltic meldt dat het de komende acht dagen de vluchten van Air Lituanica over. Er wordt naar een oplossing gezocht voor alle vluchten die daarna hadden moeten worden uitgevoerd. AirBaltic opent per direct nieuwe routes van Vilnius naar Brussel, Berlijn, Parijs, Helsinki, Stockholm en Warschau. De luchtvaartmaatschappij vloog al tussen Vilnius en Schiphol. Ook komt airBaltic met een speciaal actietarief voor reizigers die een ticket van Air Lituanica hebben voor reizen op of na 6 juni van dit jaar.
Air Lituanica vloog tot vrijdag zeven keer per week tussen Vilnius en Amsterdam. Ook onder andere Billund, Hamburg en Praag en München maakten deel uit van het routenetwerk. De airline opereerde met een vloot van Embraer toestellen. De luchvaartmaatschappij, die in 2013 de eerste vlucht uitvoerde, hoopte dit zomerseizoen 150.000 passagiers te gaan vervoeren.
Dat zal wel ja, ik denk dat die kisten ook niet zoveel vlieguren maken?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 22:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ze zijn te huren inderdaad.
[..]
Ja, maar als je dat afzet tegen de rest is het nog steeds een prima keus.
Bijzonder weinig ja. Een fractie wat passagierskisten doen.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 22:27 schreef derLudolf het volgende:
Dat zal wel ja, ik denk dat die kisten ook niet zoveel vlieguren maken?
"Alle vakantievluchten moeten weg van Schiphol"quote:Op vrijdag 22 mei 2015 22:09 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens; weer luchtvaart in Nieuwsuur:
Ambtenaren: geen 'bolletjesvluchten' vanaf Eindhoven Airport
[..]
Meer info in de link.
Nu op NPO2.
Herinner ik het mij nou goed dat ze ook zeiden dat ze op lange termijn al dit soort vluchten op Schiphol willen afhandelen?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 23:50 schreef FredvZ het volgende:
"Alle vakantievluchten moeten weg van Schiphol"
-"Ja, maar dan moeten we overal dure controles uit gaan voeren"
"Doet u dan toch maar een groter Schiphol"
Het verbaast me eerlijk gezegd dat daar nog nooit eerder over nagedacht is. Bijkbaar heeft men bij de vergunningsprocedure voor het starten van een vliegveld of het uitvoeren van vluchten nooit nagedacht om restricties op te leggen mbt welke vluchten wel of niet uitgevoerd mogen worden.
Ik denk zijn klantenboek.quote:Ik vind de redenatie van die advocaat ook wel mooi: "Meer vluchten naar Aruba/Curaçoa betekent een beter werkgelegenheid en minder noodzaak tot criminaliteit, zoals het slikken van bolletjes." Ben benieuwd of hij dat ook met cijfers kan aantonen.
Ik heb ook even naar deze cijfers gezocht, de cijfers komen al uit 2006 maar geven een kleine indicatie over hoeveel vlieguren zo'n kist nou dagelijks maakt:quote:Op vrijdag 22 mei 2015 22:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Bijzonder weinig ja. Een fractie wat passagierskisten doen.
Ik kan de cijfers even niet terugvinden maar KLM kisten hangen de meeste uren van de dag in de lucht; iets van 60-70% of meer geloof ik.
M'n geheugen is dus toch nog aardig goed.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 23:59 schreef mar456 het volgende:
[..]
Ik heb ook even naar deze cijfers gezocht, de cijfers komen al uit 2006 maar geven een kleine indicatie over hoeveel vlieguren zo'n kist nou dagelijks maakt:
- B747-400: 14:50 uur (62%)
- B777-200: 16:06 uur (67%)
- A333-200: 13:28 uur (56%)
Deze cijfers komen van KLM, bij een airline zoals Easyjet of Ryanair zullen deze cijfers richting eerder richting de 18 uur gaan per dag.
Ja, alle vluchten met een 100% controle moeten dan op Schiphol binnenkomen, terwijl overige vakantievluchten vanaf een regionaal vliegveld moeten vertrekken.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 23:57 schreef Iemand91 het volgende:
Herinner ik het mij nou goed dat ze ook zeiden dat ze op lange termijn al dit soort vluchten op Schiphol willen afhandelen?
Dus willen ze aan de ene kant Lelystad uitbreiden maar aan de andere kant hebben ze dus eigenlijk niet de wil/middelen om daar een volledig vliegveld te laten draaien.
Dat valt nog best mee. Ryanair/easyJet vliegen wel veel segmenten maar met gemiddeld een kortere vliegtijd. Een op Eindhoven gebaseerde Ryanair 737 doet vandaag bijvoorbeeld Londen, Dublin en Lissabon. Is misschien een uur of 13 in totaal maar dan zit ie wel vol en dan kom je nog niet in de buurt van de longhaul kisten. Die vertrekken om 8u sochtends en zijn de rest van de dag onderweg, dan zit je al snel aan de 16quote:Op vrijdag 22 mei 2015 23:59 schreef mar456 het volgende:
[..]
Ik heb ook even naar deze cijfers gezocht, de cijfers komen al uit 2006 maar geven een kleine indicatie over hoeveel vlieguren zo'n kist nou dagelijks maakt:
- B747-400: 14:50 uur (62%)
- B777-200: 16:06 uur (67%)
- A333-200: 13:28 uur (56%)
Deze cijfers komen van KLM, bij een airline zoals Easyjet of Ryanair zullen deze cijfers richting eerder richting de 18 uur gaan per dag.
Ik heb dit nog even nagerekend omdat ik in de veronderstelling was dat ze wel veel cycles maken maar ze ook maar een turn-around tijd hebben van een half uur per keer.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 07:39 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dat valt nog best mee. Ryanair/easyJet vliegen wel veel segmenten maar met gemiddeld een kortere vliegtijd. Een op Eindhoven gebaseerde Ryanair 737 doet vandaag bijvoorbeeld Londen, Dublin en Lissabon. Is misschien een uur of 13 in totaal maar dan zit ie wel vol en dan kom je nog niet in de buurt van de longhaul kisten. Die vertrekken om 8u sochtends en zijn de rest van de dag onderweg, dan zit je al snel aan de 16
Alles om te voorkomen dat er claims mbt vertraging uitgekeerd moeten worden.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 11:22 schreef mar456 het volgende:
Er is dus te zien dat ze voor 14 uur per dag staan ingepland maar dat er maar 11 uur mee is gevlogen, wat ook meteen betekent dat de vliegtijden redelijk ruim zijn genomen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Gepland: AMS 09:55 AUA 20:35 | 10:40 (00:25 voor in/uitstappen passagiers) AUA 21:00 CUR 22:20 | 01:20 (01:05 voor in/uitstappen passagers + schoonmaak + bijtanken) CUR 23:25 AMS 09:20 | 09:55 T 21:55 Gerealiseerd: AMS 10:13 AUA 20:16 | 10:03 (01:12 voor in/uitstappen passagiers) AUA 21:28 CUR 21:48 | 00:20 (01:51 voor in/uitstappen passagers + schoonmaak + bijtanken) CUR 23:39 AMS 07:51 | 08:12 T 18:35 |
De 747's van KLM gaan wat dat betreft records verbreken.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 07:39 schreef Thetallguy het volgende:
(...)
...dan kom je nog niet in de buurt van de longhaul kisten. Die vertrekken om 8u sochtends en zijn de rest van de dag onderweg, dan zit je al snel aan de 16
Het interesseert de VS allemaal niet zo heel erg:quote:Israeli officials have warned the Obama administration in recent months that the nine Airbus planes could be used by Iran for military purposes and to bolster Hezbollah, according to the people briefed on the deliberations. The Israeli government had pushed the U.S. for months to block the delivery, they said.
Oh, toch wel:quote:"The purchase by Al-Naser airlines of eight long haul Airbus aircraft has been public knowledge at least since October 2014. Yet, no action was taken by U.S. authorities until after the aircraft was delivered to Mahan Air, two weeks ago," said Emanuele Ottolenghi of the Foundation for Defense of Democracies, a Washington think tank that is critical of the Iran diplomacy. "It is hard to imagine, therefore, that U.S. authorities were caught by surprise by this blatant violation of their own sanctions.
http://www.morningstar.co(...)irans-mahan-air.htmlquote:U.S. officials said they have worked aggressively to combat Mahan Air's attempts to procure aircraft illegally. They said Washington disrupted earlier efforts to export two planes and spare parts to the Iranian government, before the recent shipments went through.
These officials said the warnings announced Thursday will make it extremely difficult for Mahan Air to use the nine planes internationally. "We want to disrupt Mahan Air's ability to use them," said a senior U.S. official.
Is er een reden waarom een A340 beter geschikt is voor militair gebruik dan een andere wide body of is het gewoon pesterij?quote:Op maandag 25 mei 2015 13:49 schreef OEM het volgende:
De Israeli's denken natuurlijk dat ze ingezet gaan worden als stealth bombers:
Ik gok op een afleidingsmanoeuvre vanuit Iran om de Amerikanen bezig te houden.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Is er een reden waarom een A340 beter geschikt is voor militair gebruik dan een andere wide body of is het gewoon pesterij?
Hoe serieus moet je Israel nemen als ze gaan lopen mekkeren over een eventuele militaire inzet van een logge passagierskist? Als wat? Transporter? Refueler? Nou, poe-poe.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Is er een reden waarom een A340 beter geschikt is voor militair gebruik dan een andere wide body of is het gewoon pesterij?
De F35? Hmzz.... dan hebben ze wel een punt want die komt er nooit.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:48 schreef tripel7 het volgende:
Israel krijg de F-35 als fighter, dan is natuurlijk een A346 al een geduchte en gevaarlijke tegenstander in een dogfight.
Heus niet ontzettend lelijk ofzo ...quote:Op maandag 25 mei 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Singapore Airlines met een special livery op de A380. Reden: 50 jaar onafhankelijkheid van Singapore, o.a. herkenbaar aan de SG50-dot op de engines.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat dus om 10 vluchten in totaal waaronder:quote:Twee Amerikaanse gevechtsvliegtuigen hebben een toestel van Air France begeleid dat van Parijs onderweg was naar de luchthaven JFK Airport in New York. Het toestel werd uit voorzorg naar een veilige plek op het vliegveld geleid na een dreigement. Ook een aantal andere vliegtuigen in de regio New York wordt gecontroleerd.
Volgens de FBI had een anonieme beller gezegd dat er een chemisch wapen aan boord was van het Air France-toestel. Drie andere toestellen zouden volgens de beller ook een gevaarlijk voorwerp aan boord hebben, maar welke toestellen zei hij niet.
De autoriteiten vonden het dreigement niet erg geloofwaardig, maar namen geen risico. De passagiers van het Air France-toestel mochten twee uur na de landing uitstappen en het vliegtuig is doorzocht, maar er zijn geen wapens gevonden.
Newark
Ook twee andere vliegtuigen bij JFK zouden worden doorzocht. Het zou gaan om toestellen van Saudi Airlines en American Airlines. Ook op een ander vliegveld bij New York, het nabijgelegen Newark Liberty International Airport, zouden twee binnenkomende vluchten zijn onderworpen aan een speciale controle.
Hoewel er sprake kan zijn van een nepdreigement, zijn honderden passagiers hier de dupe van. En duizenden reizigers hebben te maken met vertraging tijdens de laatste dag van het Memorial Day-weekend. Op de laatste maandag van mei herdenkt de VS gesneuvelde militairen.
Jij hebt toch wel je eigen rommel netjes opgeruimd hè?..quote:
Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:59 schreef biertapper het volgende:
http://www.luchtvaartnieu(...)or-malaysia-airlines
Daar staat dat ze de 777-200ER's zullen behouden maar deze staan nog steeds op de lijst om de maatschappij te verlaten. Tenzij ze nu dus anders besluiten.quote:Benieuwd wat dit gaat worden en of dit nog conseqenties voor AMS gaat hebben.
Zoals ik het lees wilde hij er 2 van de 6 verkopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...
[..]
Daar staat dat ze de 777-200ER's zullen behouden maar deze staan nog steeds op de lijst om de maatschappij te verlaten. Tenzij ze nu dus anders besluiten.
Hij geeft ook al aan dat de A380's uit de vloot gaan.
Volgens dit bericht van vorige maand wordt juist Frankfurt geschrapt en Amsterdam behouden:quote:Als beide types uit de vloot gaan en er komt geen nieuwe long-haul kisten bij dan zal Amsterdam sowieso uiteindelijk niet meer tot hun bestemmingen behoren.
Alleen hun A330-300's blijven dan nog over en die halen Europa niet.
Berichtenstroom over de A380 gaat heen en weer of de A380's wel of niet uit de vloot gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:04 schreef FredvZ het volgende:
Zoals ik het lees wilde hij er 2 van de 6 verkopen.
Tweemaal per dag naar Londen en eenmaal naar Parijs. Die laatste route naar Parijs lijkt i.i.g. de hele zomer gewaarborgd maar wat er na oktober met die route gaat gebeuren is nog onbekend.quote:Volgens dit bericht van vorige maand wordt juist Frankfurt geschrapt en Amsterdam behouden:
http://www.volkskrant.nl/(...)-problemen~a3963672/
De A380's vliegen nu op Londen en Parijs, dat zal denk ik ook wel voldoende blijven opleveren?
Tenzij die kisten nu half leeg vliegen natuurijk.
Hepie en Hepie waren er inderdaad ook weer, die behoren zo langzamerhand ook bij de inventaris van de historische luchtvaart.. Af en toe wel lachen met die twee, al zitten ze er soms ook flink naast. (Zoals met dat verhaal over die Bronco). In ieder geval beter dan de commentatoren bij Wings, Wheels and Goggles (20 en 21 juni op Teuge) twee jaar geleden. Die wisten een hoop over auto's maar echt geen zak van vliegtuigen. Jur Raatjes en Wim Oude Weernink van de Autovisie geloof ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:56 schreef Nemephis het volgende:
Jij hebt toch wel je eigen rommel netjes opgeruimd hè?..
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...
Wouw, dat is echt een supermooie plaat! Wat voor fotografie-gear had je daarvoor gebruikt?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Hepie en Hepie waren er inderdaad ook weer, die behoren zo langzamerhand ook bij de inventaris van de historische luchtvaart.. Af en toe wel lachen met die twee, al zitten ze er soms ook flink naast. (Zoals met dat verhaal over die Bronco). In ieder geval beter dan de commentatoren bij Wings, Wheels and Goggles (20 en 21 juni op Teuge) twee jaar geleden. Die wisten een hoop over auto's maar echt geen zak van vliegtuigen. Jur Raatjes en Wim Oude Weernink van de Autovisie geloof ik.
Die Hurricane was wel echt gaaf trouwens:
[ link | afbeelding ]
Canon 7D met 100-400mm L-serie telezoom.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Wouw, dat is echt een supermooie plaat!
Wat voor fotografie-gear had je daarvoor gebruikt?
En dat terwijl statisch gezien je nu het veiligst bij MAS zit.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad.
En mensen zijn dus echt zo ontzettend dom om MAS te vermijden vanwege die incidenten? Vliegangst blijft een bitch zeg.
Als je het over MH370 hebt; geen idee. Heb dat niet zo bijgehouden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad.
Vliegangst is niet iets wat je zomaar opzij zet. Doe daar een maatschappij bij die binnen 4 maanden 2 toestellen verliest met in totaal 537 mensen aan boord dan kan ik het heel goed begrijpen dat je daar niet mee wil vliegen.quote:En mensen zijn dus echt zo ontzettend dom om MAS te vermijden vanwege die incidenten? Vliegangst blijft een bitch zeg.
Jup.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:33 schreef FredvZ het volgende:
En dat terwijl statisch gezien je nu het veiligst bij MAS zit.
Mag ik die?quote:
Toevallig komt deze net voorbij op airliners. Een 707 die een noodlanding maakt wegens een uncontained engine failure: "The No. 4 engine and approximately 25 feet of the right outer wing separated from the aircraft.". De vervangende 707 die komt landen zakt door z'n landingsgestel. Leuk als je al vliegangstig wasquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
Moet je bijvoorbeeld eens vergelijken met Pan Am; daar gingen de 707's en 747's met bossen tegelijk naar beneden.
Dat is wel een beetje appels een peren vergelijken.. Pan Am vloog in een heel ander tijdperk dan Malaysia nu. Sindsdien is er veel veranderd op gebied van veiligheid. Toen Pan Am nog rond vloog waren er bij andere maatschappijen ook meer crashes/rampen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jup.
Moet je bijvoorbeeld eens vergelijken met Pan Am; daar gingen de 707's en 747's met bossen tegelijk naar beneden.
Dat hoef je mij niet te vertellen hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:56 schreef M5 het volgende:
Dat is wel een beetje appels een peren vergelijken.. Pan Am vloog in een heel ander tijdperk dan Malaysia nu. Sindsdien is er veel veranderd op gebied van veiligheid. Toen Pan Am nog rond vloog waren er bij andere maatschappijen ook meer crashes/rampen.
Eigenlijk bedoelde ik met 'bossen tegelijk naar beneden komen' meer dat ze veel incidenten, kapingen en ongelukken hebben gehad.quote:Daarnaast..
Pan Am heeft 4 747's afgeschreven als ik mij niet vergis, waarvan 2 na kaping/bom aanlsag, 1 botsing met een KLM op Tenerife. De vierde was zonder slachtoffers. Dus om dat nu met bossen te gelijk te noemen is wel een beetje Telegraaf-stijl.
Het aantal 707's is wel aanzienlijk... maar daar hadden ze er ook wel een aardig aantal van.
Zet 'm netjes neer maar wat is er gebeurd met geen elektrische apparatuur tijdens start en landing...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:44 schreef flipsen het volgende:
Het nadeel van zo´n youtube filmpje is dat je dan nog veel meer en allemaal interessante filmpjes tegenkomt Ik moet werken hoor! Maar deze vond ik toch wel erg nice:
Wat mij dan weer verbaasd is dat ze hem 4 uur na landen gewoon weer de lucht in hebben gestuurd voor SQ825. Die vlucht is overigens zonder problemen gegaan, maar je zou toch verwachten dat Singapore Airlines eerst die kist uitgebreid zou (laten) checken?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:47 schreef flipsen het volgende:
Dan zit je die laatste anderhalf (!) uur niet echt lekker ontspannen in je stoel denk ik
Dat is er bij de meeste maatschappijen wel af inmiddels.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:15 schreef Karstman het volgende:
[..]
Zet 'm netjes neer maar wat is er gebeurd met geen elektrische apparatuur tijdens start en landing...
Topman Qatar Airways: liefst double daily naar Amsterdamquote:Al Baker verwacht niet dat de overheid van Qatar snel met een tegenreactie komt voor de strikte opstelling van de Nederlandse overheid. Nederland wil vooralsnog geen extra landingsrechten verstrekken aan maatschappijen uit de Golfregio. Al Baker gaf aan te verwachten dat er uiteindelijk water bij de wijn wordt gedaan. Als dat niet gebeurt, kunnen de onderlinge betrekkingen op de langere termijn wel schade oplopen, zei hij. "Nederlandse bedrijven zullen dan commerciële contracten mislopen."
quote:"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
Als TFL3000 :-) dure grap, zo'n rally met per vliegtuig ingevlogen voertuigen.quote:Deze volgt Arke's 767-300 (PH-OYI) die eerder al richting Reno vertrok.
Als ik het geld had dan had ik mijn PPL al op zak . Ondertussen wel al 3 jaar lid van de vliegclub op eheh als belangstellende.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:23 schreef El_Grando101 het volgende:
Vandaag mijn eerste vliegles gehad vanaf EHGG, super gaaf. Kan iedereen die geïnteresseerd is in luchtvaart dit aanraden.
Volgende week weer 2 uurtjes maken als het weer mee zit. Kijken of we het er door heen kunnen rammen voor kerst.
Die route wordt echt geplaagd door problemen. Ik heb een sterk vermoeden dat deze route geen lang leven is beschoren...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:35 schreef Thetallguy het volgende:
De runways op Jakarta zijn van zo'n slechte staat dat een volgeladen 77W er maar beter niet van zou kunnen vertrekken CGK-AMS als directe vlucht van Garuda staat daarom weer eens op losse schroeven
http://m.thejakartapost.c(...)sthash.SD1KbAI7.dpuf
Hallo.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:17 schreef Blistering het volgende:
Potverdomme, er is gewoon een luchtvaart topic op Fok. Als fervent vliegtuigspotter had ik dat toch moeten weten.
Ik geloof dat ze een andere methode hebben verzonnen om de auto's te stapelen.quote:Mooie picca's van de Gumball auto's hierboven en de Atlasair. Ik meende te hebben gelezen dat er 4 (?) Antonovs geregeld waren voor het vervoer van de auto's, maar schijnbaar is dat toch veranderd.
quote:Honderden bouwvakkers en monteurs leggen momenteel de laatste hand aan het gloednieuwe centrale securitysysteem van Schiphol. Over precies een week moeten alle reizigers gaan profiteren van snellere controles op vijf centrale plekken op de luchthaven. De controles aan de gates verdwijnen dan definitief.
(...)
Die vele tientallen controlepunten zullen allemaal verdwijnen. In plaats daarvan krijgt Schiphol vanaf woensdag 3 juni vijf grote centrale controlepunten waar passagiers door de beveiliging moeten. Die centrale punten gaan er vergelijkbaar uitzien als de security achter Vertrekhal 1, met hetzelfde aangename lavendelluchtje.
Oh, en dankzij de sluiting in België kwam er dus ook veel kisten hierheen. Opzich niet zoveel interessant spul, bijv. de Qatar 787 ging naar Parijs maar dit was toch wel een leuke; een van de twee wekelijkse A340 vluchten van Finnair naar Brussel:quote:AMSTERDAM - Transavia heeft op 21 mei tijdens een vlucht van Amsterdam naar Barcelona een pilot uitgevoerd met virtual reality-entertainment aan boord. Een aantal passagiers kregen de virtual reality-bril Oculus Rift DK 2 op, meldt de luchtvaartmaatschappij.
(...)
Transavia hoopt de service over een jaar te gaan aanbieden.
Centrale security geen goed idee?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:59 schreef Iemand91 het volgende:
Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:
Centrale security Schiphol over een week in bedrijf
[..]
[ afbeelding ]
Enne, ben ik de enige die dit helemaal niet zo'n goed plan vindt? :/
Moet je opschieten.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:21 schreef Blistering het volgende:
SXM staat ook absoluut nog op mijn lijstje van plekken die ik ooit eens wil gaan bezoeken.
En dan ook het liefste met een 747 van KLM.
Ah, de Tamron 150-600mm. Kan ik ook wel gebruiken.quote:Ik krijg morgen deze lens trouwens:
[ afbeelding ]
Nu al zin om weer naar Schiphol te gaan dus A.s. zomer nog 3 dagen naar LHR, en nog 3 dagen naar FRA, dus genoeg momenten om m'n lens eens goed te gaan gebruiken.
Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.quote:
Aha, lijkt mij ook niets. Ik denk ook niet dat het aan gaat slaan.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:40 schreef Iemand91 het volgende:
Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.
Maar ik bedoel dus wat Transavia van plan is.
Ik heb zelf een DK2, en het is prima vermaak hoor Snap alleen niet helemaal hoe ze het geïmplementeerd hebben, want je hebt er ook een camera etc bij nodig.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Moet je opschieten.
[..]
Ah, de Tamron 150-600mm. Kan ik ook wel gebruiken.
Met zo'n bereik zet ik ze zelfs hier nog scherp op de foto.
[..]
Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.
Maar ik bedoel dus wat Transavia van plan is.
Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:59 schreef Iemand91 het volgende:
Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:
Centrale security Schiphol over een week in bedrijf
[..]
[ afbeelding ]
Je ziet je juist steeds meer.quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was?
Je eerste solo zit eraan te komen dus?quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:
Gisteren weer zelfstandig (instructrice wel aan boord maar zei en deed helemaal niks) een landing gedaan, met nog een vrij aardige kruiswind ook. Pittig, maar het blijft zo gaaf.
Die stop was gepland.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:31 schreef FredvZ het volgende:
De Gumball 3000 vlucht van Arke lijkt trouwens een (ongeplande?) tussenstop te hebben gemaakt in Portland. Inmiddels is hij weer opweg naar Reno.
Rondje van de zaakquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je eerste solo zit eraan te komen dus?
Die dag ga je nooit meer vergeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |