abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 mei 2015 @ 21:53:23 #1
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152730563


Schaamteloos gejat van wiki:

History

The development of the LJ45 was announced by Bombardier in September, 1992, and first flight of the prototype aircraft took place on October 7, 1995, the 32nd anniversary of the first flight of the Learjet 23. FAA certification was delayed, and finally granted in September 1997, with the first customer aircraft subsequently delivered in January, 1998.[1] The cockpit is equipped with a four-screen Honeywell Primus 1000 EFIS avionics system. The aircraft is powered by two DEEC-controlled Honeywell TFE731-20 engines, a version developed specifically for this airframe. An internal APU provides ground power.[1]

The Learjet 45XR is an upgraded version introduced in June, 2004, offering higher takeoff weights, faster cruise speeds and faster time-to-climb rates as compared to the LJ45. The increases are due to the upgrading of the engines to the TFE731-20BR configuration. LJ45 owners can upgrade their aircraft through the incorporation of several service bulletins.[2]

In size, the LJ45 and LJ45XR fit between the smaller Learjet 31 and Learjet 40 and the larger Learjet 60 in the Lear product line. It has a 1,971-nautical-mile (3,650 km; 2,268 mi) range at Mach 0.81 with four passengers on board. De Havilland Canada builds the LJ45s wings, and Bombardier subsidiary Short Brothers of Belfast, Northern Ireland, builds the fuselage and empennage.

The Learjet 45 is also one of the main aircraft featured in the Microsoft Flight Simulator including Flight Sim 2004 and FSX.

Specifications

General characteristics

Crew: 2
Capacity: 9 passengers
Length: 58 ft 0 in (17.68 m)
Wingspan: 47 ft 10 in (14.58 m)
Height: 14 ft 1 in (4.30 m)
Wing area: 311.6 ft² (28.95 m²)
Empty weight: 12,850 lb (5,829 kg)
Max. takeoff weight: 21,500 lb (9,163 kg)
Powerplant: 2 × Honeywell TFE731-20 turbofan, 3,500 lb (15.57 kN) each

Performance

Maximum speed: 533 mph (463 knots, 858 km/h, Mach 0.81) (max cruise)
Cruise speed: 510 mph (445 knots, 804 km/h, Mach 0.76)
Range: 1,968 mi (1,710 nmi, 3,167 km) (4 passengers)
Service ceiling: 51,000 ft (15,545 m)

Nieuwprijs

Waarschijnlijk net buiten ScheurGleuf's budget: we beginnen bij 12 miljoen USD

[ Bericht 90% gewijzigd door OEM op 18-05-2015 22:18:10 ]
pi_152732657
Is een leuk learjetje!
Geniet van het leven:):)
  maandag 18 mei 2015 @ 22:39:45 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152732707
Ik snap die gasten bij Transavia niet, ze moeten aan alle kanten bezuinigen ("We houden de hand op knip wat verf betreft") en dan gaan ze vervolgens dit soort dingen aan de onderkant van het vliegtuig schilderen:

PH-HZE / www.GEAS-web.nl

Wat is het nut daar van, als reiziger zie je het niet. Als spotter is het onmogelijk om de complete onderzijde van de romp zo op te de foto te zetten op zo'n manier dat je de plaatjes goed kan zien.
Eigenlijk is het alleen maar nuttig als je naar St.Maarten/Philipsburg vliegt om reclame te maken voor de badgasten die zich willen laten zandstralen, maar daar komen de 737's van Transavia weer niet.
So we just called him Fred
pi_152736453
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:57 schreef Iemand91 het volgende:
Ook een leuke bezoeker vandaag op Schiphol: Virgin Atlantic's G-VAST 747-400:



Is er naast KLM en de 2 Delta's ook eens een keer een andere pax-747 op Schiphol...
(Note; deze kist is hier voor onderhoud)
Over deze kist gesproken; over 11 maanden valt het doek voor de 747 bij Virgin Atlantic op haar basis Heathrow.
Op 18 april 2016 zullen de laatste 747's op Heathrow landen vanuit New York en Miami. ;(
Inzet vanaf Gatwick blijft gelukkig wel doorgaan.


(Dit blijft een - oude - render hè)

Nou, na Surinam Airways valt ook het doek voor de A340 van China Airlines op Schiphol.

China Airlines ontvangt in Q3 2016 haar eerste A350-900. Ze heeft 14 orders en 6 opties staan.
Voor het jaar afgelopen is zullen ze nog 3 stuks ontvangen, 6 in 2017 en 4 in 2018.

En de eerste route is....Amsterdam. Via Bangkok zoals nu met de A340-300 gebeurd.
Andere routes zijn van Taipei naar Wenen, Rome (via Delhi) en Vancouver.
De A350-900 wordt bij China Airlines dus de vervanger voor deze kist.
De inzet van de A350 betekent ook de introductie van Premium Economy.

Tegen die tijd zal de A340 er bij Surinam wel uit zijn. Turkish Airlines lijkt nog een tijd haar A343's te willen houden, dus die zullen we mogelijk nog wel eens zien.
Gaan die er toch eerder uit; dan is het rond oktober 2016 voor het laatst een A340 op Schiphol...



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 19-05-2015 09:59:45 ]
  dinsdag 19 mei 2015 @ 00:25:27 #5
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152736693
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:15 schreef Iemand91 het volgende:
Over deze kist gesproken; over 11 maanden valt het doek voor de 747 bij Virgin Atlantic.
Op 18 april 2016 zullen de laatste 747's op Heathrow landen vanuit New York en Miami. ;(
Wat ik zo lees is dat ze alleen stoppen met de 747 op Heathrow. De 747's vanaf Gatwick, Manchester en Glasgow vliegen gewoon nog een tijdje door (zijn ook redelijk recent vernieuwd).
pi_152746472
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_152746489
*Dubbel*
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_152746911
quote:
Artikel zit achter een betaalscherm hè ;)

Anywho; over een uur op naar "The Big E":

quote:
Dinsdag vindt daarnaast de start plaats van de nieuwe transatlantische lijndienst naar Edmonton in de Canadese provincie Alberta.

Edmonton
Edmonton is de vijfde Canadese KLM-bestemming, na Toronto, Vancouver, Montreal en Calgary. Met het Canadese WestJet heeft Air France-KLM een codeshare-overeenkomst. Passagiers hebben hiermee toegang tot dertig extra routes in Canada die aansluiten op de vluchten van Air France-KLM. De route naar Edmonton zou aanvankelijk al op 5 mei van start zijn gegaan.

De vluchten werden uitgesteld omdat er geen akkoord was met de cabinebonden over de inzet van personeel. Daarop schrapte KLM een aantal intercontinentale vluchten. Vanaf dinsdag vliegt KLM drie keer per week naar Edmonton met een Airbus A330-200.
pi_152755093
Na dit jaar lijkt het doek definitief te gaan vallen voor de Avro Vulcan; XH558 gaat naar een museum in Nottingham helaas..

http://www.dailymail.co.u(...)rt-safety-fears.html

Volkel 2009, het enige Nederlandse optreden van dit bijzondere vliegtuig:





pi_152756972
Alitalia trekt stekker uit joint venture met Air France-KLM
quote:
ROME - Alitalia verlengt de joint venture met Air France-KLM niet. De contracten die begin 2017 aflopen worden niet verlengd. Dat meldt het Italiaanse persbureau ANSA, dat spreekt van een 'scheiding' van Alitalia met Air France-KLM. Alitalia is sinds kort voor de helft in handen van Etihad Airways.

Alitalia werkt samen met Air France en KLM op vliegroutes van Italië naar Frankrijk en Nederland. Ook neemt het bedrijf deel in een joint venture met het Amerikaanse Delta Air Lines waarin opbrengsten uit vluchten van en naar de Verenigde Staten worden gedeeld.

Volgens de CEO van de luchtvaartmaatschappij, Silvano Cassano, dragen de overeenkomsten niet bij aan het revitaliseringsplan van de luchtvaartmaatschappij. Op het moment dat de overeenkomsten werden gesloten stond de luchtvaartmaatschappij er financieel heel anders voor dan nu het geval is”, aldus Cassano.

Air France-KLM hield Alitalia eerder met een kapitaalinjectie van ruim 300 miljoen euro op de been. In ruil daarvoor kreeg het Frans-Nederlandse bedrijf een belang van 25 procent, maar daar is door verwatering bijna niets meer van over.

De nieuwe grootaandeelhouder Etihad Airways, sinds vorig jaar eigenaar van 49 procent van de aandelen, heeft aangekondigd fors te willen investeren in Alitalia. Eerder deze maand werd bekend dat de Italiaanse luchtvaartmaatschappij met hulp van Etihad Airways een felbegeerde 5-Star status als doel heeft gesteld. Alitalia trad ook toe tot Etihad Airways Partners, een alliantie van luchtvaartmaatschappijen waarin de luchtvaartmaatschappij uit Abu Dhabi participeert. Of Alitalia ook uit SkyTeam stapt wordt niet gemeld.

Cassano zei dat Alitalia geprobeerd heeft nieuwe afspraken te maken waar beide partijen evenveel voordeel bij hebben, maar dat dit niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. "Wij blijven wel openstaan voor verdere gesprekken'', voegde hij eraan toe. Sinds Etihad 49 procent van de Alitalia-aandelen in handen kreeg is de rol van Air France-KLM bij het Italiaanse bedrijf uitgespeeld.
Je kunt wel zien wie de scepter zwaait/zwaaien in de luchtvaartwereld tegenwoordig...
pi_152766507
Daarover gesproken; straks in Nieuwsuur (22:00 - 22:55 uur op NPO2):
quote:
Geen nieuwe landingsrechten voor Golfstaten op Schiphol
Luchtvaartmaatschappijen uit de Golfstaten krijgen voorlopig geen nieuwe landingsrechten op Schiphol. De nationale luchthaven heeft steeds meer last van felle concurrentie uit het Midden-Oosten. Staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu schrijft in een toelichting aan Nieuwsuur: “Ik wil samen met mijn Europese collega’s strenger optreden tegen de opkomst van Golfcarriers uit het Midden-Oosten als er sprake is van oneerlijke concurrentie.”
Daarvoor (nu dus) trouwens in Andere Tijden wat voor persoon de scepter zwaait over Surinam Airways...
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:10:55 #12
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_152770614
Ik weet niet of dit artikel al voorbij is gekomen, maar leuk om te lezen:

quote:
IN FLIGHT
En route from London to Tokyo, a pilot’s-eye view of life in the sky.

By MARK VANHOENACKER MAY 14, 2015

As we push back from our gate at Heathrow Airport we light the Boeing 747’s engines in pairs, starting with those under the starboard wing. A sudden hush falls in the cockpit as the air flow for the air-conditioning units is diverted. It’s this, air alone, that begins to spin the enormous techno-petals of the fans, faster and faster, until fuel and fire are added, and each engine wakes with a low rumble that grows to a smooth, unmistakable roar.

The New York Times
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:39:20 #13
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152772957
First flights...

Gulfstream G500



SAVANNAH, Georgia, May 18, 2015 — Gulfstream Aerospace Corp, a wholly owned subsidiary of General Dynamics, today announced that the all-new Gulfstream G500 successfully completed its first flight. The G500 is part of Gulfstream’s new family of clean-sheet aircraft, the G500 and G600, and the first of the two to begin flight tests.

Airbus A320neo met CFM LEAP-1A engines



Toulouse, May 19, 2015 — Airbus flew the first CFM Leap-1A-powered A320neo at its facility in Toulouse, France on May 19, marking the start of an intense test and certification campaign due to culminate in a 2016 first-delivery date.

The Leap-1A is one of three new-generation CFM engine variants under development to succeed the CFM56, and becomes the first of the family to fly on its intended platform. The engine—which competes on the A320neo with Pratt & Whitney’s PW1100G geared turbofan—has also been flying for several months on General Electric’s Boeing 747 flying testbed in California.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:40:45 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152773069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:29 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken; straks in Nieuwsuur (22:00 - 22:55 uur op NPO2):

[..]

Daarvoor (nu dus) trouwens in Andere Tijden wat voor persoon de scepter zwaait over Surinam Airways...
Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 19 mei 2015 @ 23:03:23 #15
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152775103
Twee nieuwe launches: Airbus 319neo en 320neo corporate jets

Airbus launches ACJneo family with first order for ACJ320neo



Toulouse, May 19, 2015 — Airbus Chief Operating Officer Customers John Leahy announced the launch of the A319ACJNEO and A320ACJNEO, to be powered either by Pratt & Whitney PW110G geared turbofans or CFM International Leap-1A engines. But there are no plans to offer an ACJ NEO version of the A321 narrowbody airliner.

http://www.luchtvaartnieu(...)ste-airbus-acj320neo

[ Bericht 14% gewijzigd door OEM op 19-05-2015 23:31:38 ]
  woensdag 20 mei 2015 @ 01:22:59 #16
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152779164
De wonderen zijn de wereld nog niet uit:
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Van de 250 Tristars is er nog maar een in gebruik; de Stargazer die als launchpad voor de Pegasus raketten. Dit jaar vloog op 24 maart de RAF haar laatste vlucht met de Tristar en was hiermee de andere laatste partij die hiermee vloog (zie m'n eerdere bericht hier)
AGD SYSTEMS Corporation Announces Capabilities with Addition of Six (6) Tristar L-1011 Tankers for Aerial Refueling, Cargo and Medivac Missions

West Palm Beach, FL, May 18, 2015 --(PR.com)-- AGD SYSTEMS will be operating (6) Tristar L-1011 aircraft that were previously in service with the United Kingdom - Royal Air Force (RAF). Four (4) of the aircraft are designated aerial refueling tankers with a NATO standard drogue system. The remaining two aircraft are configured for cargo, passenger and medivac missions. The aircraft will operate under Federal Aviation Administration (FAA) registration-certification and have already been assigned FAA “N” registration numbers.

http://www.pr.com/press-release/620065

The six aircraft have already the following assigned N-numbers:

msn 193V-1157 | N304CS
msn 193V-1164 | N405CS
msn 193V-1165 | N309CS
msn 193V-1174 | N705CS
msn 193Y-1186 | N507CS
msn 193Y-1188 | N703CS

http://blog.tristar500.ne(...)istars-from-raf.html

msn 193Y-1188 in Bruntingthorpe, maart 2015

pi_152781165
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
Meer oneerlijke concurrentie in de zin dat de Arabische (Emirates en Etihad) onder de kostprijs zitten te werken om marktaandeel te verwerven.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:08:24 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152781260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

[..]

[..]

Meer oneerlijke concurrentie in de zin dat de Arabische (Emirates en Etihad) onder de kostprijs zitten te werken om marktaandeel te verwerven.
Je zou het ook kunnen zien als een mondiaal werkgelegenheidsprogramma.
Boeing en Airbus varen er iig wel bij en de luchthaven van Dubai biedt werk aan tienduizenden mensen uit de hele wereld.
So we just called him Fred
pi_152787235
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 01:22 schreef OEM het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit:

[..]

AGD SYSTEMS Corporation Announces Capabilities with Addition of Six (6) Tristar L-1011 Tankers for Aerial Refueling, Cargo and Medivac Missions
*O*

Alle 6 stuks staan op Bruntingthorpe Aerodrome:




Hun laatste dag van operatie op 24 maart 2014:



Deze 6 komen er beter van af (vooralsnog dan) dan hun 3 zusters; die zijn vorig zomer al gesloopt ;( :





[ Bericht 29% gewijzigd door Iemand91 op 20-05-2015 14:17:28 ]
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:11:21 #20
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_152788921
Heb ooit op een open dag nog een rondje door zo'n Tristar gelopen. Hadden ze de stoelen achterste voren ingezet. Zou veiliger zijn tijdens een crash...

Wel apart dat ze die ouwe dingen dan weer oplappen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:53:06 #21
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152801292
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]


[..]


[..]

Meer oneerlijke concurrentie in de zin dat de Arabische (Emirates en Etihad) onder de kostprijs zitten te werken om marktaandeel te verwerven.
Tsja, daar vaart Schiphol dan toch alleen maar wel bij? Maar net alsof KLM dat niet doet in alle omringende landen + Scandinavie.

Ik vind het gewoon prima dat ik retours naar BKK, KUL of SIN kan kopen voor onder de 500 euro. Dan neem ik een overstap van maximaal 3 uur wel voor lief. En eind deze maand nog een concurrent erbij, Qatar, al hebben die een bagger krappe cabine indeling in hun 787 gemaakt. Dus dat is niet echt een optie.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 20 mei 2015 @ 21:31:50 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152803017
quote:
99s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:11 schreef Fiorano het volgende:
Heb ooit op een open dag nog een rondje door zo'n Tristar gelopen. Hadden ze de stoelen achterste voren ingezet. Zou veiliger zijn tijdens een crash...

Wel apart dat ze die ouwe dingen dan weer oplappen.
Ik denk dat er weinig (betaalbare) alternatieven zijn die écht jonger zijn.
Volgens kom je dan alleen op een MD-11 uit.
So we just called him Fred
pi_152804562
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:31 schreef FredvZ het volgende:
Ik denk dat er weinig (betaalbare) alternatieven zijn die écht jonger zijn.
Volgens kom je dan alleen op een MD-11 uit.
Gaat niet echt om leeftijd.
Van de zes toestellen zijn 4 geschikt als tankers (N304CS, N309CS, N405CS, N705CS; alleen ooit van British Airways) naast het vervoer van passagiers en wat cargo op de maindeck.
3 v.d. 4 beschikken ook over een main-deck cargo door (N309CS niet).
De overige 2 (N507CS, N703CS, ooit van Pan Am) zijn puur voor passagiers en wat cargo (maar beschikken niet over een main-deck cargo door)

Dat tanker-deel bouw je niet even goedkoop in een willekeurig toestel.
Daarnaast hebben deze toestellen niet lang geleden een grote beurdt gehad en verkeren in goede conditie.

Omega Air vliegt bijvoorbeeld ook met 2 verbouwde 707's en een DC-10 (een 3e 707 is verwoest wanneer het van een baan ging). Geen jonge kisten maar daardoor wel dirt-cheap om aan te komen.

EDIT: oh, enne :7



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 20-05-2015 22:26:52 ]
pi_152806692
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je zou het ook kunnen zien als een mondiaal werkgelegenheidsprogramma.
Boeing en Airbus varen er iig wel bij en de luchthaven van Dubai biedt werk aan tienduizenden mensen uit de hele wereld.
En ondertussen ligt de economie in de EU op z'n gat. Wat we zagen in de scheepvaart, elektronica en wegtransport gebeurt nu in de luchtvaart.

Europese maatschappijen gaan failliet (duizenden, zo niet tienduizenden banen ofwel verplaatst, of weg), vliegvelden als Schiphol worden slechts lokale opstap velden om naar het MO te vliegen (het aantal passagiers wat nu overstapt ipv opstapt is gigantisch en valt vrijwel geheel weg) en allemaal omdat de EU vindt dat de EU maatschappijen zich aan allerlei regels moeten houden terwijl de MO maatschappijen door slavernij, overheidsgeld en bijna onmenselijke werk omstandigheden de prijzen laag kan houden...

Maar ja, als men maar voor 500 of minder maar Azië kan..


Voor zolang het nog kan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_152851272
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja, daar vaart Schiphol dan toch alleen maar wel bij? Maar net alsof KLM dat niet doet in alle omringende landen + Scandinavie.

Ik vind het gewoon prima dat ik retours naar BKK, KUL of SIN kan kopen voor onder de 500 euro. Dan neem ik een overstap van maximaal 3 uur wel voor lief. En eind deze maand nog een concurrent erbij, Qatar, al hebben die een bagger krappe cabine indeling in hun 787 gemaakt. Dus dat is niet echt een optie.
Schiphol zal het wel prima vinden, echter, de landingsrechten worden niet door Schiphol toebedeeld maar door het ministerie. En ik denk dat die kijken naar eventuele oneerlijke concurrentie.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_152851822
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
Dat is wel degelijk directe concurentie voor Schiphol. In het midden oosten willen een grote hub positie bouwen en dat gaat ten koste van de overstappende passagier op Schiphol.
pi_152852578
Ik denk ook niet dat het zo zeer dat de Emirates vluchten vanaf Schiphol het probleem zijn. Schiphol zelf heeft meer last van Emirates vluchten vanaf Manchester,Glasgow, Kopenhagen en Hamburg e.d. Vooral vakantiegangers zullen de langere vliegtijd via Dubai accepteren bij de lagere prijzen die ze aanbieden.
pi_152859708
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:29 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik denk ook niet dat het zo zeer dat de Emirates vluchten vanaf Schiphol het probleem zijn. Schiphol zelf heeft meer last van Emirates vluchten vanaf Manchester,Glasgow, Kopenhagen en Hamburg e.d. Vooral vakantiegangers zullen de langere vliegtijd via Dubai accepteren bij de lagere prijzen die ze aanbieden.
De klanten worden inderdaad vooral bij de spokes weggehaald, gezien de enorme frequenties van de Golf-maatschappijen in de omringende landen.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:54:35 #29
16715 Mylene
*schatje*
pi_152860002
Maar Air France - KLM heeft toch landingsrechten van Brussel moeten opgeven op de route tussen A'dam en Parijs naar New York? Worden die dan geveild?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:09:05 #30
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152863966
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:29 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik denk ook niet dat het zo zeer dat de Emirates vluchten vanaf Schiphol het probleem zijn. Schiphol zelf heeft meer last van Emirates vluchten vanaf Manchester,Glasgow, Kopenhagen en Hamburg e.d. Vooral vakantiegangers zullen de langere vliegtijd via Dubai accepteren bij de lagere prijzen die ze aanbieden.
Maar ook dat 2 x 6 uur vliegen, nou ja, om en nabij dan, toch heel wat prettiger is dan 1 + 11 uur. Want op die eerste 6 uur eet je wat, kijk je wat en tegen de tijd dat het begint te vervelen al weer landen. 2e leg van zes uur probeer ik dan zo veel mogelijk te slapen met een "niet storen" sticker op de bovenkant van de rugleuning.

Behalve Abu Dahbi bevalt een stopover in het mideen oosten mij wel, Dubai, Doha en Muscat, al moet je dan eerst naar Frankfurt, allemaal prima. Het is dat Turkish veel goedkoper was met een open jaw ticket, anders had ik volgende week zo weer met Qatar of Emirates gevlogen. Daar hoef ik echt niet zo lang over na te denken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 21:36:47 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152866812
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:14 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Gaat niet echt om leeftijd.
Van de zes toestellen zijn 4 geschikt als tankers (N304CS, N309CS, N405CS, N705CS; alleen ooit van British Airways) naast het vervoer van passagiers en wat cargo op de maindeck.
3 v.d. 4 beschikken ook over een main-deck cargo door (N309CS niet).
De overige 2 (N507CS, N703CS, ooit van Pan Am) zijn puur voor passagiers en wat cargo (maar beschikken niet over een main-deck cargo door)

Dat tanker-deel bouw je niet even goedkoop in een willekeurig toestel.
Daarnaast hebben deze toestellen niet lang geleden een grote beurdt gehad en verkeren in goede conditie.

Omega Air vliegt bijvoorbeeld ook met 2 verbouwde 707's en een DC-10 (een 3e 707 is verwoest wanneer het van een baan ging). Geen jonge kisten maar daardoor wel dirt-cheap om aan te komen.

EDIT: oh, enne :7

[ afbeelding ]
Dat bedrijf tankt vliegtuigen bij in de lucht voor verschillende krijgsmachten ofzo?

Misschien goedkoop om aan te komen, maar zal het verbruik niet heel wat hoger liggen? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152868127
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Dat bedrijf tankt vliegtuigen bij in de lucht voor verschillende krijgsmachten ofzo?
Ze zijn te huren inderdaad.
quote:
Misschien goedkoop om aan te komen, maar zal het verbruik niet heel wat hoger liggen? :P
Ja, maar als je dat afzet tegen de rest is het nog steeds een prima keus.

Overigens; weer luchtvaart in Nieuwsuur:

Ambtenaren: geen 'bolletjesvluchten' vanaf Eindhoven Airport
quote:
Ambtenaren van drie betrokken ministeries willen dat het kabinet voorkomt dat Arkefly vanaf 1 november vanaf Eindhoven Airport gaat vliegen van en naar Curaçao en Aruba. Dat staat in een geheime ambtelijke nota, die Nieuwsuur heeft ingezien.

De kosten om de vluchten te controleren op bolletjesslikkers die mogelijk cocaïne smokkelen, zouden in de tientallen miljoenen lopen en daarmee te hoog zijn. Bovendien is het onmogelijk alle benodigde apparatuur, opvangruimtes en personeel op orde te hebben op 1 november, de datum van de eerste geplande vlucht.

(...)
Meer info in de link.

Nu op NPO2.

Verder:

Air Lituanica staakt vluchtuitvoering vanaf vrijdagmiddag
quote:
VILNIUS - De Litouwse luchtvaartmaatschappij Air Lituanica meldt dat het al haar activiteiten vanaf vrijdagmiddag 12.00 uur stop zet. Het management van de luchtvaartmaatschappij denkt niet langer aan de verplichtingen naar de passagiers toe te kunnen voldoen.


Vanochtend is er even voor half 11 nog een vlucht vanaf Schiphol naar Vilnius vertrokken. Ook is er nog gevlogen naar Parijs en Tallinn. De vluchten die voor vrijdag op de planning stonden naar Berlijn, Praag, Brussel en Stockholm zijn geannuleerd.

De Letse luchtvaartmaatschappij airBaltic meldt dat het de komende acht dagen de vluchten van Air Lituanica over. Er wordt naar een oplossing gezocht voor alle vluchten die daarna hadden moeten worden uitgevoerd. AirBaltic opent per direct nieuwe routes van Vilnius naar Brussel, Berlijn, Parijs, Helsinki, Stockholm en Warschau. De luchtvaartmaatschappij vloog al tussen Vilnius en Schiphol. Ook komt airBaltic met een speciaal actietarief voor reizigers die een ticket van Air Lituanica hebben voor reizen op of na 6 juni van dit jaar.

Air Lituanica vloog tot vrijdag zeven keer per week tussen Vilnius en Amsterdam. Ook onder andere Billund, Hamburg en Praag en München maakten deel uit van het routenetwerk. De airline opereerde met een vloot van Embraer toestellen. De luchvaartmaatschappij, die in 2013 de eerste vlucht uitvoerde, hoopte dit zomerseizoen 150.000 passagiers te gaan vervoeren.


[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 22-05-2015 22:21:20 ]
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 22:27:49 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152868802
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ze zijn te huren inderdaad.

[..]

Ja, maar als je dat afzet tegen de rest is het nog steeds een prima keus.

Dat zal wel ja, ik denk dat die kisten ook niet zoveel vlieguren maken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152869594
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:27 schreef derLudolf het volgende:
Dat zal wel ja, ik denk dat die kisten ook niet zoveel vlieguren maken?
Bijzonder weinig ja. Een fractie wat passagierskisten doen.
Ik kan de cijfers even niet terugvinden maar KLM kisten hangen de meeste uren van de dag in de lucht; iets van 60-70% of meer geloof ik.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:50:50 #35
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152871555
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:09 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens; weer luchtvaart in Nieuwsuur:

Ambtenaren: geen 'bolletjesvluchten' vanaf Eindhoven Airport

[..]

Meer info in de link.

Nu op NPO2.
"Alle vakantievluchten moeten weg van Schiphol"
-"Ja, maar dan moeten we overal dure controles uit gaan voeren"
"Doet u dan toch maar een groter Schiphol"

Het verbaast me eerlijk gezegd dat daar nog nooit eerder over nagedacht is. Bijkbaar heeft men bij de vergunningsprocedure voor het starten van een vliegveld of het uitvoeren van vluchten nooit nagedacht om restricties op te leggen mbt welke vluchten wel of niet uitgevoerd mogen worden.

Ik vind de redenatie van die advocaat ook wel mooi: "Meer vluchten naar Aruba/Curaçoa betekent een beter werkgelegenheid en minder noodzaak tot criminaliteit, zoals het slikken van bolletjes." Ben benieuwd of hij dat ook met cijfers kan aantonen.
So we just called him Fred
pi_152871782
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:50 schreef FredvZ het volgende:
"Alle vakantievluchten moeten weg van Schiphol"
-"Ja, maar dan moeten we overal dure controles uit gaan voeren"
"Doet u dan toch maar een groter Schiphol"

Het verbaast me eerlijk gezegd dat daar nog nooit eerder over nagedacht is. Bijkbaar heeft men bij de vergunningsprocedure voor het starten van een vliegveld of het uitvoeren van vluchten nooit nagedacht om restricties op te leggen mbt welke vluchten wel of niet uitgevoerd mogen worden.
Herinner ik het mij nou goed dat ze ook zeiden dat ze op lange termijn al dit soort vluchten op Schiphol willen afhandelen?
Dus willen ze aan de ene kant Lelystad uitbreiden maar aan de andere kant hebben ze dus eigenlijk niet de wil/middelen om daar een volledig vliegveld te laten draaien.
quote:
Ik vind de redenatie van die advocaat ook wel mooi: "Meer vluchten naar Aruba/Curaçoa betekent een beter werkgelegenheid en minder noodzaak tot criminaliteit, zoals het slikken van bolletjes." Ben benieuwd of hij dat ook met cijfers kan aantonen.
Ik denk zijn klantenboek.
Hij ziet meer vluchten wel zitten want dat betekend meer gevallen waar hij als advocaat aan kan verdienen. ;)
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:59:39 #37
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_152871856
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:48 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Bijzonder weinig ja. Een fractie wat passagierskisten doen.
Ik kan de cijfers even niet terugvinden maar KLM kisten hangen de meeste uren van de dag in de lucht; iets van 60-70% of meer geloof ik.
Ik heb ook even naar deze cijfers gezocht, de cijfers komen al uit 2006 maar geven een kleine indicatie over hoeveel vlieguren zo'n kist nou dagelijks maakt:
- B747-400: 14:50 uur (62%)
- B777-200: 16:06 uur (67%)
- A333-200: 13:28 uur (56%)

Deze cijfers komen van KLM, bij een airline zoals Easyjet of Ryanair zullen deze cijfers richting eerder richting de 18 uur gaan per dag.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  zaterdag 23 mei 2015 @ 00:00:59 #38
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_152871895
Dubbel :@
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_152872049
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:59 schreef mar456 het volgende:

[..]

Ik heb ook even naar deze cijfers gezocht, de cijfers komen al uit 2006 maar geven een kleine indicatie over hoeveel vlieguren zo'n kist nou dagelijks maakt:
- B747-400: 14:50 uur (62%)
- B777-200: 16:06 uur (67%)
- A333-200: 13:28 uur (56%)

Deze cijfers komen van KLM, bij een airline zoals Easyjet of Ryanair zullen deze cijfers richting eerder richting de 18 uur gaan per dag.
M'n geheugen is dus toch nog aardig goed. :P
Waar heb je die cijfers vandaan?
  zaterdag 23 mei 2015 @ 00:07:57 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152872112
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:57 schreef Iemand91 het volgende:
Herinner ik het mij nou goed dat ze ook zeiden dat ze op lange termijn al dit soort vluchten op Schiphol willen afhandelen?
Dus willen ze aan de ene kant Lelystad uitbreiden maar aan de andere kant hebben ze dus eigenlijk niet de wil/middelen om daar een volledig vliegveld te laten draaien.
Ja, alle vluchten met een 100% controle moeten dan op Schiphol binnenkomen, terwijl overige vakantievluchten vanaf een regionaal vliegveld moeten vertrekken.

Ik vraag me af in hoeverre dat in de praktijk echt haalbaar gaat zijn.
So we just called him Fred
pi_152875294
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:59 schreef mar456 het volgende:

[..]

Ik heb ook even naar deze cijfers gezocht, de cijfers komen al uit 2006 maar geven een kleine indicatie over hoeveel vlieguren zo'n kist nou dagelijks maakt:
- B747-400: 14:50 uur (62%)
- B777-200: 16:06 uur (67%)
- A333-200: 13:28 uur (56%)

Deze cijfers komen van KLM, bij een airline zoals Easyjet of Ryanair zullen deze cijfers richting eerder richting de 18 uur gaan per dag.
Dat valt nog best mee. Ryanair/easyJet vliegen wel veel segmenten maar met gemiddeld een kortere vliegtijd. Een op Eindhoven gebaseerde Ryanair 737 doet vandaag bijvoorbeeld Londen, Dublin en Lissabon. Is misschien een uur of 13 in totaal maar dan zit ie wel vol en dan kom je nog niet in de buurt van de longhaul kisten. Die vertrekken om 8u sochtends en zijn de rest van de dag onderweg, dan zit je al snel aan de 16 ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 23 mei 2015 @ 11:22:21 #42
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_152877409
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 07:39 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat valt nog best mee. Ryanair/easyJet vliegen wel veel segmenten maar met gemiddeld een kortere vliegtijd. Een op Eindhoven gebaseerde Ryanair 737 doet vandaag bijvoorbeeld Londen, Dublin en Lissabon. Is misschien een uur of 13 in totaal maar dan zit ie wel vol en dan kom je nog niet in de buurt van de longhaul kisten. Die vertrekken om 8u sochtends en zijn de rest van de dag onderweg, dan zit je al snel aan de 16 ;)
Ik heb dit nog even nagerekend omdat ik in de veronderstelling was dat ze wel veel cycles maken maar ze ook maar een turn-around tijd hebben van een half uur per keer.



Nu heb ik dit even snel berekend voor 1 vliegtuig op 1 dag maar zoals je kunt zien zat ik toch verkeerd met wat ik eerder heb gezegd.

Er is dus te zien dat ze voor 14 uur per dag staan ingepland maar dat er maar 11 uur mee is gevlogen, wat ook meteen betekent dat de vliegtijden redelijk ruim zijn genomen.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  zaterdag 23 mei 2015 @ 11:52:32 #43
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152877998
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:22 schreef mar456 het volgende:
Er is dus te zien dat ze voor 14 uur per dag staan ingepland maar dat er maar 11 uur mee is gevlogen, wat ook meteen betekent dat de vliegtijden redelijk ruim zijn genomen.
Alles om te voorkomen dat er claims mbt vertraging uitgekeerd moeten worden.
Arke heeft er ook zo'n handje van. Toevallig mijn e-tickets ontvangen vandaag en zojuist de geplande tijden met de daadwerkelijke tijden van vergelijkbare vluchten van deze week vergeleken.

De te vliegen route is AMS - AUA - CUR - AMS. De vliegtijden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Gepland:

AMS    09:55    AUA    20:35    | 10:40    (00:25 voor in/uitstappen passagiers)
AUA    21:00    CUR    22:20    | 01:20    (01:05 voor in/uitstappen passagers + schoonmaak + bijtanken)
CUR    23:25    AMS    09:20    | 09:55    
                                T 21:55    

Gerealiseerd:

AMS    10:13    AUA    20:16    | 10:03    (01:12 voor in/uitstappen passagiers)
AUA    21:28    CUR    21:48    | 00:20    (01:51 voor in/uitstappen passagers + schoonmaak + bijtanken)
CUR    23:39    AMS    07:51    | 08:12    
                                T 18:35    

Er zit dus een marge in van 03:20. Ik vlieg AMS - AUA - CUR en op de terugweg CUR- AMS, dus de twee uur wachten in Curaçao wordt mij bespaard, maar de stop van in Aruba is wel aanzienlijk langer. En met een beetje pech moet ik nog op mijn stoel, in het vliegtuig, met de deur open, zonder werkende airco blijven zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 24-05-2015 12:25:55 ]
So we just called him Fred
pi_152879693
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 07:39 schreef Thetallguy het volgende:
(...)
...dan kom je nog niet in de buurt van de longhaul kisten. Die vertrekken om 8u sochtends en zijn de rest van de dag onderweg, dan zit je al snel aan de 16 ;)
De 747's van KLM gaan wat dat betreft records verbreken.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:49:29 #45
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152943978
Een nieuwe operator voor de A340-600 ^O^

De eerste (van 7) A340-600 voor Mahan Air (Iran). Alle 7 kisten zijn origineel geleverd aan Virgin Atlantic, msn 371, 376, 383, 391, 416, 449 en 615. In deze deal zit ook nog een A340-300 en A321.



Omdat de VS alles wat Iranees is niet cool vindt, staat ook Mahan Air onder embargo. Mahan heeft deze kisten dan ook via-via geregeld, o.a. via Sky Blue Bird Aviation (VAE) en Al-Naser Airlines (Irak).

De Israeli's denken natuurlijk dat ze ingezet gaan worden als stealth bombers:
quote:
Israeli officials have warned the Obama administration in recent months that the nine Airbus planes could be used by Iran for military purposes and to bolster Hezbollah, according to the people briefed on the deliberations. The Israeli government had pushed the U.S. for months to block the delivery, they said.
Het interesseert de VS allemaal niet zo heel erg:
quote:
"The purchase by Al-Naser airlines of eight long haul Airbus aircraft has been public knowledge at least since October 2014. Yet, no action was taken by U.S. authorities until after the aircraft was delivered to Mahan Air, two weeks ago," said Emanuele Ottolenghi of the Foundation for Defense of Democracies, a Washington think tank that is critical of the Iran diplomacy. "It is hard to imagine, therefore, that U.S. authorities were caught by surprise by this blatant violation of their own sanctions.
Oh, toch wel:
quote:
U.S. officials said they have worked aggressively to combat Mahan Air's attempts to procure aircraft illegally. They said Washington disrupted earlier efforts to export two planes and spare parts to the Iranian government, before the recent shipments went through.

These officials said the warnings announced Thursday will make it extremely difficult for Mahan Air to use the nine planes internationally. "We want to disrupt Mahan Air's ability to use them," said a senior U.S. official.
http://www.morningstar.co(...)irans-mahan-air.html
https://avia400review.wor(...)ot-from-a-spy-novel/
http://www.wsj.com/articl(...)mahan-air-1432250073
  maandag 25 mei 2015 @ 14:15:14 #46
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152944812
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:49 schreef OEM het volgende:
De Israeli's denken natuurlijk dat ze ingezet gaan worden als stealth bombers:
Is er een reden waarom een A340 beter geschikt is voor militair gebruik dan een andere wide body of is het gewoon pesterij?
Wie dit leest is gek
  maandag 25 mei 2015 @ 14:37:11 #47
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152945362
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Is er een reden waarom een A340 beter geschikt is voor militair gebruik dan een andere wide body of is het gewoon pesterij?
Ik gok op een afleidingsmanoeuvre vanuit Iran om de Amerikanen bezig te houden.
Zal me niks verbazen als de échte deal bestaat uit het verkrijgen van een aantal Russische toestellen.

(of ik denk te veel in complot theorieën, dat kan ook ;) )
So we just called him Fred
  maandag 25 mei 2015 @ 14:43:51 #48
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152945482
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Is er een reden waarom een A340 beter geschikt is voor militair gebruik dan een andere wide body of is het gewoon pesterij?
Hoe serieus moet je Israel nemen als ze gaan lopen mekkeren over een eventuele militaire inzet van een logge passagierskist? Als wat? Transporter? Refueler? Nou, poe-poe.
pi_152945584
Israel krijg de F-35 als fighter, dan is natuurlijk een A346 al een geduchte en gevaarlijke tegenstander in een dogfight. _O-
  maandag 25 mei 2015 @ 14:50:17 #50
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152945652
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:48 schreef tripel7 het volgende:
Israel krijg de F-35 als fighter, dan is natuurlijk een A346 al een geduchte en gevaarlijke tegenstander in een dogfight. _O-
De F35? Hmzz.... dan hebben ze wel een punt want die komt er nooit.
Wie dit leest is gek
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 15:57:39 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152947327
Hahaha
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 25 mei 2015 @ 17:17:34 #52
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152949318
Singapore Airlines met een special livery op de A380. Reden: 50 jaar onafhankelijkheid van Singapore, o.a. herkenbaar aan de SG50-dot op de engines.





[ Bericht 5% gewijzigd door OEM op 25-05-2015 17:23:59 ]
pi_152949382
Singapore bestaat dit jaar 50 jaar dus reden genoeg voor Singapore Airlines om een special livery op een A380 te gooien. Genoeg ruimte maar helaas niet heel erg creatief.

https://instagram.com/p/3Gws0EGlfy/

Haha zat net iets te lang te kloten met copy/paste op de iPad ;(

Volgens het altijd betrouwbare RTL Boulevard ( :') )wordt de Embraer Lineage 1000 de opvolger van de regerings Fokker 70. Is de executieve versie van de Embraer 190 dus past prima in het KLC vliegers/onderhoudspakketje zoals al voorspeld was.

[ Bericht 25% gewijzigd door Thetallguy op 25-05-2015 20:08:13 ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152957182
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Singapore Airlines met een special livery op de A380. Reden: 50 jaar onafhankelijkheid van Singapore, o.a. herkenbaar aan de SG50-dot op de engines.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heus niet ontzettend lelijk ofzo :{ ...
Gaat overigens om 9V-SKI.

Anywho: het is weer gezellig in New York.

Dreigementen geuit tegen vliegtuigen bij New York
quote:
Twee Amerikaanse gevechtsvliegtuigen hebben een toestel van Air France begeleid dat van Parijs onderweg was naar de luchthaven JFK Airport in New York. Het toestel werd uit voorzorg naar een veilige plek op het vliegveld geleid na een dreigement. Ook een aantal andere vliegtuigen in de regio New York wordt gecontroleerd.

Volgens de FBI had een anonieme beller gezegd dat er een chemisch wapen aan boord was van het Air France-toestel. Drie andere toestellen zouden volgens de beller ook een gevaarlijk voorwerp aan boord hebben, maar welke toestellen zei hij niet.

De autoriteiten vonden het dreigement niet erg geloofwaardig, maar namen geen risico. De passagiers van het Air France-toestel mochten twee uur na de landing uitstappen en het vliegtuig is doorzocht, maar er zijn geen wapens gevonden.

Newark
Ook twee andere vliegtuigen bij JFK zouden worden doorzocht. Het zou gaan om toestellen van Saudi Airlines en American Airlines. Ook op een ander vliegveld bij New York, het nabijgelegen Newark Liberty International Airport, zouden twee binnenkomende vluchten zijn onderworpen aan een speciale controle.

Hoewel er sprake kan zijn van een nepdreigement, zijn honderden passagiers hier de dupe van. En duizenden reizigers hebben te maken met vertraging tijdens de laatste dag van het Memorial Day-weekend. Op de laatste maandag van mei herdenkt de VS gesneuvelde militairen.
Gaat dus om 10 vluchten in totaal waaronder:
- vlucht 22 van Air France vanuit Parijs, uitgevoerd door Airbus A330-200 F-GZCH
- vlucht 21 van Saudi Arabian Airlines vanuit Jeddah, uitgevoerd door Boeing 777-300 HZ-AK24
- vlucht 131 van American Airlines vanuit Birmingham, uitgevoerd door Boeing 757-200 N195AN









[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 25-05-2015 21:25:27 ]
pi_152959217
Oostwold vandaag:







pi_152964103
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:06 schreef Ferry_76 het volgende:
Oostwold vandaag:
...

Jij hebt toch wel je eigen rommel netjes opgeruimd hè?.. :P

Het weer zat goed mee. Dat was twee jaar geleden wel anders, dikke mist waardoor er bijna geen vliegtuigen konden komen en wat er wel was niet veel kon doen.
Maar vandaag zat alles mee, veel interessant vliegspul te horen, zien en ruiken: Genieten dus! ^O^

Foto-album hier.

[ Bericht 14% gewijzigd door Nemephis op 26-05-2015 16:13:20 ]
pi_152965678
Ik stond net bij de landingsbaan van Palo Alto vliegtuigjes te spotten, maar er waren meer vogels dan vliegtuigen te zien. Mogelijk was dat ook de reden dat één toestel twee (of meer) go-arounds deed voor dat hij/zij landde.

Op een gegeven moment ging er nog even zo'n "runway inspection" wagen heen en weer racen op de baan, toeterend en slingerend, in de hoop dat de vogels dan weg zouden blijven ... ja, vijf seconden hooguit. :+

Daarna een opstijgende twin-engine. Dat had meer effect. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152967837
http://www.luchtvaartnieu(...)or-malaysia-airlines

Benieuwd wat dit gaat worden en of dit nog conseqenties voor AMS gaat hebben.
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_152969036
quote:
Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...
quote:
Benieuwd wat dit gaat worden en of dit nog conseqenties voor AMS gaat hebben.
Daar staat dat ze de 777-200ER's zullen behouden maar deze staan nog steeds op de lijst om de maatschappij te verlaten. Tenzij ze nu dus anders besluiten.

Hij geeft ook al aan dat de A380's uit de vloot gaan. Als beide types uit de vloot gaan en er komt geen nieuwe long-haul kisten bij dan zal Amsterdam sowieso uiteindelijk niet meer tot hun bestemmingen behoren.
Alleen hun A330-300's blijven dan nog over en die halen Europa niet.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 12:04:14 #60
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152970588
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...

[..]

Daar staat dat ze de 777-200ER's zullen behouden maar deze staan nog steeds op de lijst om de maatschappij te verlaten. Tenzij ze nu dus anders besluiten.

Hij geeft ook al aan dat de A380's uit de vloot gaan.
Zoals ik het lees wilde hij er 2 van de 6 verkopen.
quote:
Als beide types uit de vloot gaan en er komt geen nieuwe long-haul kisten bij dan zal Amsterdam sowieso uiteindelijk niet meer tot hun bestemmingen behoren.
Alleen hun A330-300's blijven dan nog over en die halen Europa niet.
Volgens dit bericht van vorige maand wordt juist Frankfurt geschrapt en Amsterdam behouden:
http://www.volkskrant.nl/(...)-problemen~a3963672/

De A380's vliegen nu op Londen en Parijs, dat zal denk ik ook wel voldoende blijven opleveren?
Tenzij die kisten nu half leeg vliegen natuurijk.
So we just called him Fred
pi_152972177
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:04 schreef FredvZ het volgende:
Zoals ik het lees wilde hij er 2 van de 6 verkopen.
Berichtenstroom over de A380 gaat heen en weer of de A380's wel of niet uit de vloot gaan.
2 v.d. 6 schijnen direct beschikbaar te zijn voor verkoop of lease (9M-MNA en 9M-MNB) en de overige 4 later in 2016.
quote:
Volgens dit bericht van vorige maand wordt juist Frankfurt geschrapt en Amsterdam behouden:
http://www.volkskrant.nl/(...)-problemen~a3963672/

De A380's vliegen nu op Londen en Parijs, dat zal denk ik ook wel voldoende blijven opleveren?
Tenzij die kisten nu half leeg vliegen natuurijk.
Tweemaal per dag naar Londen en eenmaal naar Parijs. Die laatste route naar Parijs lijkt i.i.g. de hele zomer gewaarborgd maar wat er na oktober met die route gaat gebeuren is nog onbekend.

En ik weet niet hoe deze twee routes voor MH doen maar een volle kist betekend natuurlijk nog geen winstgevende kist. Over het algemeen is hun loadfactor én yield flink omlaag gegaan.

Londen is wel een route die ze tot op het laatst willen vasthouden.
pi_152972319
Tony Fernandez zal wel weer in z'n handjes wrijven als MH steeds meer inkrimpt en zo ook longhaul steeds meer ruimte voor AirAsia X krijgt. Hij heeft eerder al eens aangekondigd graag weer naar Europa te komen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152974087
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:56 schreef Nemephis het volgende:

Jij hebt toch wel je eigen rommel netjes opgeruimd hè?.. :P

Hepie en Hepie waren er inderdaad ook weer, die behoren zo langzamerhand ook bij de inventaris van de historische luchtvaart.. Af en toe wel lachen met die twee, al zitten ze er soms ook flink naast. (Zoals met dat verhaal over die Bronco). In ieder geval beter dan de commentatoren bij Wings, Wheels and Goggles (20 en 21 juni op Teuge) twee jaar geleden. Die wisten een hoop over auto's maar echt geen zak van vliegtuigen. Jur Raatjes en Wim Oude Weernink van de Autovisie geloof ik.

Die Hurricane was wel echt gaaf trouwens:



^O^
pi_152977312
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Enorm zonde. Topmaatschappij die nu helemaal wegvalt door 2 ongevallen waar ze zelf niets aan konden doen...
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad. ;(

En mensen zijn dus echt zo ontzettend dom om MAS te vermijden vanwege die incidenten? Vliegangst blijft een bitch zeg. |:(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152978326
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:13 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Hepie en Hepie waren er inderdaad ook weer, die behoren zo langzamerhand ook bij de inventaris van de historische luchtvaart.. Af en toe wel lachen met die twee, al zitten ze er soms ook flink naast. (Zoals met dat verhaal over die Bronco). In ieder geval beter dan de commentatoren bij Wings, Wheels and Goggles (20 en 21 juni op Teuge) twee jaar geleden. Die wisten een hoop over auto's maar echt geen zak van vliegtuigen. Jur Raatjes en Wim Oude Weernink van de Autovisie geloof ik.

Die Hurricane was wel echt gaaf trouwens:

[ link | afbeelding ]

^O^
Wouw, dat is echt een supermooie plaat! Wat voor fotografie-gear had je daarvoor gebruikt?
Toevallig was mijn topper van dag qua fotografie ook de Hurricane:



Die commentators vielen me alleszins mee, af en toe zaten ze er wat naast inderdaad.
pi_152978384
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:13 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Wouw, dat is echt een supermooie plaat!
Wat voor fotografie-gear had je daarvoor gebruikt?
Canon 7D met 100-400mm L-serie telezoom. :P
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:33:03 #67
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152979089
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad. ;(

En mensen zijn dus echt zo ontzettend dom om MAS te vermijden vanwege die incidenten? Vliegangst blijft een bitch zeg. |:(
En dat terwijl statisch gezien je nu het veiligst bij MAS zit.
So we just called him Fred
pi_152979820
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
Van die eerste is dat niet 100% zeker op zich? Maar inderdaad. ;(
Als je het over MH370 hebt; geen idee. Heb dat niet zo bijgehouden.
Algemene opvatting is toch dat de piloot de kist heeft omgedraaid?

Dat kun je als maatschappij ook haast niet tegenhouden. Dan mag je elke piloot wel elke maand een keurig laten ondergaan, zowel lichamelijk als geestelijk. En dat laatste is dan nog steeds geen 100% uitsluitsel.
quote:
En mensen zijn dus echt zo ontzettend dom om MAS te vermijden vanwege die incidenten? Vliegangst blijft een bitch zeg. |:(
Vliegangst is niet iets wat je zomaar opzij zet. Doe daar een maatschappij bij die binnen 4 maanden 2 toestellen verliest met in totaal 537 mensen aan boord dan kan ik het heel goed begrijpen dat je daar niet mee wil vliegen.
Mensen die geen enkele vorm van vliegangst hebben maar toch MH mijden kan ik ook niet echt bij inderdaad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:33 schreef FredvZ het volgende:
En dat terwijl statisch gezien je nu het veiligst bij MAS zit.
Jup.

Moet je bijvoorbeeld eens vergelijken met Pan Am; daar gingen de 707's en 747's met bossen tegelijk naar beneden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:15 schreef Ferry_76 het volgende:
100-400mm L-serie telezoom. :P
Mag ik die? O+
pi_152980231
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Iemand91 het volgende:

Mag ik die? O+
Ammenooitniet. :P
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:13:21 #70
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152980690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
Moet je bijvoorbeeld eens vergelijken met Pan Am; daar gingen de 707's en 747's met bossen tegelijk naar beneden.
Toevallig komt deze net voorbij op airliners. Een 707 die een noodlanding maakt wegens een uncontained engine failure: "The No. 4 engine and approximately 25 feet of the right outer wing separated from the aircraft.". De vervangende 707 die komt landen zakt door z'n landingsgestel. Leuk als je al vliegangstig was :)

pi_152983779
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jup.

Moet je bijvoorbeeld eens vergelijken met Pan Am; daar gingen de 707's en 747's met bossen tegelijk naar beneden.

Dat is wel een beetje appels een peren vergelijken.. Pan Am vloog in een heel ander tijdperk dan Malaysia nu. Sindsdien is er veel veranderd op gebied van veiligheid. Toen Pan Am nog rond vloog waren er bij andere maatschappijen ook meer crashes/rampen.

Daarnaast..

Pan Am heeft 4 747's afgeschreven als ik mij niet vergis, waarvan 2 na kaping/bom aanlsag, 1 botsing met een KLM op Tenerife. De vierde was zonder slachtoffers. Dus om dat nu met bossen te gelijk te noemen is wel een beetje Telegraaf-stijl.

Het aantal 707's is wel aanzienlijk... maar daar hadden ze er ook wel een aardig aantal van.
V10
pi_152985064
De runways op Jakarta zijn van zo'n slechte staat dat een volgeladen 77W er maar beter niet van zou kunnen vertrekken :') CGK-AMS als directe vlucht van Garuda staat daarom weer eens op losse schroeven

http://m.thejakartapost.c(...)sthash.SD1KbAI7.dpuf
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:44:15 #73
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152985377
Het nadeel van zo´n youtube filmpje is dat je dan nog veel meer en allemaal interessante filmpjes tegenkomt :( Ik moet werken hoor! Maar deze vond ik toch wel erg nice:
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:44:26 #74
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152985381
Woeps, beide motoren vallen uit.... val van 13000ft

Incident: Singapore A333 near Hong Kong on May 23rd 2015, temporary loss of power on both engines

A Singapore Airlines Airbus A330-300, registration 9V-SSF performing flight SQ-836 from Singapore (Singapore) to Shanghai Pudong (China) with 182 passengers and 12 crew, was enroute at FL390 about 140nm southsoutheast of Hong Kong (China) when both engines (Trent 772) of the aircraft lost power. While descending the aircraft the crew worked the related checklists and managed to restore normal operation of both engines at about FL260. The aircraft climbed back to 9500 meters (about FL312) and continued to Shanghai for a safe landing about 100 minutes later.

http://avherald.com/h?article=486d5637&opt=0

Splinternieuwe kist trouwens, nog geen 2 maanden oud.

Wat background info van Boeing over ice crystal icing (wordt al over gespeculeerd vanzelfsprekend):

http://www.boeing.com/com(...)07/article_03_1.html

[ Bericht 8% gewijzigd door OEM op 26-05-2015 20:09:56 ]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:47:44 #75
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152985480
Dan zit je die laatste anderhalf (!) uur niet echt lekker ontspannen in je stoel denk ik :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_152986124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:56 schreef M5 het volgende:
Dat is wel een beetje appels een peren vergelijken.. Pan Am vloog in een heel ander tijdperk dan Malaysia nu. Sindsdien is er veel veranderd op gebied van veiligheid. Toen Pan Am nog rond vloog waren er bij andere maatschappijen ook meer crashes/rampen.
Dat hoef je mij niet te vertellen hoor. :P
quote:
Daarnaast..

Pan Am heeft 4 747's afgeschreven als ik mij niet vergis, waarvan 2 na kaping/bom aanlsag, 1 botsing met een KLM op Tenerife. De vierde was zonder slachtoffers. Dus om dat nu met bossen te gelijk te noemen is wel een beetje Telegraaf-stijl.

Het aantal 707's is wel aanzienlijk... maar daar hadden ze er ook wel een aardig aantal van.
Eigenlijk bedoelde ik met 'bossen tegelijk naar beneden komen' meer dat ze veel incidenten, kapingen en ongelukken hebben gehad.

En inderdaad, niet te vergelijken met nu. Maar het was dan ook maar een snelle, simpele vergelijking.
pi_152991989
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:44 schreef flipsen het volgende:
Het nadeel van zo´n youtube filmpje is dat je dan nog veel meer en allemaal interessante filmpjes tegenkomt :( Ik moet werken hoor! Maar deze vond ik toch wel erg nice:
Zet 'm netjes neer maar wat is er gebeurd met geen elektrische apparatuur tijdens start en landing...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:41:27 #78
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152993305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:47 schreef flipsen het volgende:
Dan zit je die laatste anderhalf (!) uur niet echt lekker ontspannen in je stoel denk ik :X
Wat mij dan weer verbaasd is dat ze hem 4 uur na landen gewoon weer de lucht in hebben gestuurd voor SQ825. Die vlucht is overigens zonder problemen gegaan, maar je zou toch verwachten dat Singapore Airlines eerst die kist uitgebreid zou (laten) checken?

quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:15 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zet 'm netjes neer maar wat is er gebeurd met geen elektrische apparatuur tijdens start en landing...
Dat is er bij de meeste maatschappijen wel af inmiddels.
Appratuur in flightmode of zonder antenne mag je de gehele vlucht gebruiken. Ook tijdens het landen en opstijgen.

Steeds meer airlines gaan ook wifi of airfi aanbieden tijdens de vlucht. Dus uiteindelijk zit iedereen straks gewoon met zijn mobieltje aan tijdens het landen en opstijgen, zeker als wifi in het vliegtuig een gemeengoed is, dan zullen er mensen zijn die vergeten hun mobiel in flightmode te zetten tijdens het landen en dalen.
So we just called him Fred
pi_152995134
Op Tweakers ging het feit dat topman Akbar Al Baker in Nederland was (de 787 vlucht naar Doha volgt over precies 3 weken) niet ongemerkt voorbij.

Vooral dit stuk uit zijn persconferentie:
quote:
Al Baker verwacht niet dat de overheid van Qatar snel met een tegenreactie komt voor de strikte opstelling van de Nederlandse overheid. Nederland wil vooralsnog geen extra landingsrechten verstrekken aan maatschappijen uit de Golfregio. Al Baker gaf aan te verwachten dat er uiteindelijk water bij de wijn wordt gedaan. Als dat niet gebeurt, kunnen de onderlinge betrekkingen op de langere termijn wel schade oplopen, zei hij. "Nederlandse bedrijven zullen dan commerciële contracten mislopen."
Topman Qatar Airways: liefst double daily naar Amsterdam

Daarop heb ik toch wel vrij uitgebreide post geschreven, hier ook maar even neerzetten:

Punt is, hij is een showman. Denk maar aan het gezeur over de levering van de A380's aan Qatar.
En nu weer; open en bloot een persconferentie uitspraken doen die haast neigen naar chantage en waar zijn collega's van Emirates en Etihad ongetwijfeld niet blij mee zijn.

Die doen het anders. Doe gaan in achterkamers zaken/politiek bedrijven die de gewone man op de straat niet ziet.
Recentelijk het hele KLM/Air France verhaal van aandelen, kasverschuiving enz., is een paar keer in het nieuws geweest maar niet open en bloot op straat.
Maar denk ook British Airways, Iberia en AirBerlin die uit de Association of European Airlines (AEA) zijn gestapt na onenigheid met andere maatschappijen over de golfcarriers.
En laten BA en Iberia nou net lid zijn van IAG waar Qatar 9.99% van de aandelen in bezit heeft (en hiermee de grootste aandeelhouder is).
En Air Berlin; de grootse aandeelhouder daarvan is Etihad met 29.21%. (per 31 dec. 2014).
En Alitalia; dat o.a. door AF/KLM in leven werd gehouden met honderden miljoenen stapt uit de joint venture met AF/KLM. En Alitalia is nu voor 49% in bezit van Etihad.

En dan komt Airbus met het bericht dat Europa de golfmaatschappijen met rust moet laten; je kunt wel raden waarom die dat zeggen.

Maar dat daar betrekkingen nauw zijn is bekend;
Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman van Emirates Group is dan weer toevallig de oom van Mohammed bin Rashid Al Maktoum; minister-president en vicepresident van de Verenigde Arabische Emiraten en de emir van Dubai.
Die zijn weer close met Mohammed Al Shaibani; CEO van Investment Corporation of Dubai; een investeringsmaatschappij die weer geïnvesteerd heeft in (o.a.) de Emirates Group en de Dubai Islamic Bank; een bank die ook nauwe connecties heeft met eerder genoemde personen/bedrijven.

En zo zijn daar nog wel meer vrienden/familieleden die daar de lakens uitdelen.

Aan de andere kant; overheidsteun kun je beide kanten verwijten. De US3 klagen het hardst maar die hebben kort na 9/11 ook een miljardensteun gekregen van de Amerikaanse overheid.
KLM heeft in het verleden ook bij de overheid aangeklopt.

Waar de VS en EU de golfmaatschappijen écht op kunnen aanpakken is arbeid.
Dubai kent geen inkomstenbelastingen en vakbonden zijn verboden, evenals stakingen.
Doe je dat wel; dan wordt je het land uitgegooid.
En je kunt hier klagen over Polen, daar wordt het lage geschoolde werk door bijvoorbeeld mensen uit India. Hoe het bijvoorbeeld aan toe gaat in Qatar hoef ik niet te zeggen (denk maar aan het WK voetbal verhaal aldaar)

Waar ik overigens wel om moest lachen is het moment op onderstaande video om 2:54; Akbar Al Baker wist niet eens waar hij was _O-

Overigens moet dit deel ook wel bijzonder pijnlijk zijn voor de (oud)medewerkers van Martinair...
quote:
"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
pi_153011819
Als het nog niet opgevallen was; Gumball 3000 is momenteel aan de gang en gisteravond kwamen ze Nederland binnen vanuit Duitsland. Gingen de Arena binnen en daarna door naar Schiphol waar ze op een Boeing 747-400 freighter (N496MC van Atlas Air) werden gezet voor transport naar Reno, Nevada.
Deze kist vertrok ruim een uur geleden vanuit Amsterdam.

Deze volgt Arke's 767-300 (PH-OYI) die eerder al richting Reno vertrok.


(Ja; de 747 op de foto is N418MC maar het is wel degelijk N496MC die de vlucht uitvoert; N418MC staat nog steeds op Schiphol)



pi_153012273
quote:
Deze volgt Arke's 767-300 (PH-OYI) die eerder al richting Reno vertrok.

Als TFL3000 :-) dure grap, zo'n rally met per vliegtuig ingevlogen voertuigen.
--
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:46:03 #82
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_153016815
Ach met 40.000 pond entreegeld per team van 2 personen en 120 teams moet dat lukken ;)
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:17:45 #83
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153020830
Potverdomme, er is gewoon een luchtvaart topic op Fok. Als fervent vliegtuigspotter had ik dat toch moeten weten.

Mooie picca's van de Gumball auto's hierboven en de Atlasair. Ik meende te hebben gelezen dat er 4 (?) Antonovs geregeld waren voor het vervoer van de auto's, maar schijnbaar is dat toch veranderd.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153021115
Vandaag mijn eerste vliegles gehad vanaf EHGG, super gaaf. Kan iedereen die geïnteresseerd is in luchtvaart dit aanraden.

Volgende week weer 2 uurtjes maken als het weer mee zit. Kijken of we het er door heen kunnen rammen voor kerst. :)
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:34:07 #85
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_153021663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:23 schreef El_Grando101 het volgende:
Vandaag mijn eerste vliegles gehad vanaf EHGG, super gaaf. Kan iedereen die geïnteresseerd is in luchtvaart dit aanraden.

Volgende week weer 2 uurtjes maken als het weer mee zit. Kijken of we het er door heen kunnen rammen voor kerst. :)
Als ik het geld had dan had ik mijn PPL al op zak :D . Ondertussen wel al 3 jaar lid van de vliegclub op eheh als belangstellende.

Ik ga binnenkort wel weer een keer zelf vliegen, we hebben 2 nieuwe toestelen en ik wil daar onderhand zelf ook weleens mee de lucht in dus ga ik weer eens een proefles doen :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_153022769
Ja je kunt met deze hobby snel een hoop geld stuk slaan. Maar ja wat kost een boot?

Ja bij "ons" lopen ook wel mensen rond die zelf niet vliegen maar wel op de club komen. Prima toch? De sfeer op een vliegveld is al super gaaf.

Wat mij wel tegenviel is dat ze de Cessna 152 weg hebben gedaan, nu hebben ze alleen nog maar vier zitters. En die zijn gewoon 25% duurder per uur.

Deze week toch maar ff contact opnemen met de Diamond Flyers voor een participatie. Gaat minimaal 100 euro per uur schelen. Dat is natuurlijk een hoop op 50 uur en daarna ook zeker. Alleen wel een stuk verder weg...
pi_153025759
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:35 schreef Thetallguy het volgende:
De runways op Jakarta zijn van zo'n slechte staat dat een volgeladen 77W er maar beter niet van zou kunnen vertrekken :') CGK-AMS als directe vlucht van Garuda staat daarom weer eens op losse schroeven

http://m.thejakartapost.c(...)sthash.SD1KbAI7.dpuf
Die route wordt echt geplaagd door problemen. Ik heb een sterk vermoeden dat deze route geen lang leven is beschoren...

quote:
11s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:17 schreef Blistering het volgende:
Potverdomme, er is gewoon een luchtvaart topic op Fok. Als fervent vliegtuigspotter had ik dat toch moeten weten.
Hallo. :W
quote:
Mooie picca's van de Gumball auto's hierboven en de Atlasair. Ik meende te hebben gelezen dat er 4 (?) Antonovs geregeld waren voor het vervoer van de auto's, maar schijnbaar is dat toch veranderd.
Ik geloof dat ze een andere methode hebben verzonnen om de auto's te stapelen.
Maar 120 auto's passen daar sowieso nooit in. Al is het maar alleen om het totaalgewicht van al die auto's.

Die Antonov's zou wel cool zijn geweest; zo ging het eerder namelijk:




Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:

Centrale security Schiphol over een week in bedrijf
quote:
Honderden bouwvakkers en monteurs leggen momenteel de laatste hand aan het gloednieuwe centrale securitysysteem van Schiphol. Over precies een week moeten alle reizigers gaan profiteren van snellere controles op vijf centrale plekken op de luchthaven. De controles aan de gates verdwijnen dan definitief.
(...)
Die vele tientallen controlepunten zullen allemaal verdwijnen. In plaats daarvan krijgt Schiphol vanaf woensdag 3 juni vijf grote centrale controlepunten waar passagiers door de beveiliging moeten. Die centrale punten gaan er vergelijkbaar uitzien als de security achter Vertrekhal 1, met hetzelfde aangename lavendelluchtje.


Enne, ben ik de enige die wat hieronder staat helemaal niet zo'n goed plan vindt? :{

Transavia experimenteert met virtual reality-entertainment aan boord
quote:
AMSTERDAM - Transavia heeft op 21 mei tijdens een vlucht van Amsterdam naar Barcelona een pilot uitgevoerd met virtual reality-entertainment aan boord. Een aantal passagiers kregen de virtual reality-bril Oculus Rift DK 2 op, meldt de luchtvaartmaatschappij.
(...)
Transavia hoopt de service over een jaar te gaan aanbieden.
Oh, en dankzij de sluiting in België kwam er dus ook veel kisten hierheen. Opzich niet zoveel interessant spul, bijv. de Qatar 787 ging naar Parijs maar dit was toch wel een leuke; een van de twee wekelijkse A340 vluchten van Finnair naar Brussel:



En laatste deel van deze floodpost: ook eens een andere hoek van de luchthaven van Sint Maarten.
Die motoren; nom nom nom :Y)



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 27-05-2015 23:39:00 ]
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:21:09 #88
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153026621
SXM staat ook absoluut nog op mijn lijstje van plekken die ik ooit eens wil gaan bezoeken.

En dan ook het liefste met een 747 van KLM.

Ik krijg morgen deze lens trouwens:


Nu al zin om weer naar Schiphol te gaan dus :7 A.s. zomer nog 3 dagen naar LHR, en nog 3 dagen naar FRA, dus genoeg momenten om m'n lens eens goed te gaan gebruiken.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:26:36 #89
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153026811
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:59 schreef Iemand91 het volgende:


Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:

Centrale security Schiphol over een week in bedrijf

[..]

[ afbeelding ]

Enne, ben ik de enige die dit helemaal niet zo'n goed plan vindt? :/

Centrale security geen goed idee?
So we just called him Fred
pi_153027305
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:21 schreef Blistering het volgende:
SXM staat ook absoluut nog op mijn lijstje van plekken die ik ooit eens wil gaan bezoeken.

En dan ook het liefste met een 747 van KLM.
Moet je opschieten.
quote:
Ik krijg morgen deze lens trouwens:
[ afbeelding ]

Nu al zin om weer naar Schiphol te gaan dus :7 A.s. zomer nog 3 dagen naar LHR, en nog 3 dagen naar FRA, dus genoeg momenten om m'n lens eens goed te gaan gebruiken.
Ah, de Tamron 150-600mm. Kan ik ook wel gebruiken.
Met zo'n bereik zet ik ze zelfs hier nog scherp op de foto. :P
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:26 schreef FredvZ het volgende:
Centrale security geen goed idee?
Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.

Maar ik bedoel dus wat Transavia van plan is.
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:46:40 #91
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153027452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:40 schreef Iemand91 het volgende:

Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.

Maar ik bedoel dus wat Transavia van plan is.
Aha, lijkt mij ook niets. Ik denk ook niet dat het aan gaat slaan.
So we just called him Fred
pi_153027460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Moet je opschieten.

[..]

Ah, de Tamron 150-600mm. Kan ik ook wel gebruiken.
Met zo'n bereik zet ik ze zelfs hier nog scherp op de foto. :P

[..]

Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.

Maar ik bedoel dus wat Transavia van plan is.
Ik heb zelf een DK2, en het is prima vermaak hoor ;)Snap alleen niet helemaal hoe ze het geïmplementeerd hebben, want je hebt er ook een camera etc bij nodig.
pi_153028018
Ik bedoel meer dat je een virtual reality-bril gaat opzetten in een vliegtuig i.v.m. veiligheid.
Lijkt mij geen goed idee.

Er was ook ooit de gedachte dat men tijdens starten en landingen de zonneschermen omhoog deed.
Dit zodat je ogen aangepast zijn aan het licht buiten in geval van nood.
Nou lees ik geregeld dat veel maatschappijen hier ook laks in zijn geworden.

Men vergeet geloof ik steeds meer dat men nog in een metalen buis zit wat een vervoersmiddel is...
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:31:13 #94
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153028307
De Gumball 3000 vlucht van Arke lijkt trouwens een (ongeplande?) tussenstop te hebben gemaakt in Portland. Inmiddels is hij weer opweg naar Reno.



Wie zal er winnen, de auto's of de bestuurders?

Mooie timing, ze landen nu achter elkaar:


[ Bericht 27% gewijzigd door Fred op 28-05-2015 01:19:26 ]
So we just called him Fred
pi_153029904
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:59 schreef Iemand91 het volgende:
Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:

Centrale security Schiphol over een week in bedrijf

[..]

[ afbeelding ]
Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was? :r :r :r

Gisteren weer zelfstandig (instructrice wel aan boord maar zei en deed helemaal niks) een landing gedaan, met nog een vrij aardige kruiswind ook. Pittig, maar het blijft zo gaaf. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 28 mei 2015 @ 08:36:22 #96
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153030736
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was? :r :r :r
Je ziet je juist steeds meer.
Wat is er mis met die dingen?
So we just called him Fred
pi_153031807
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:

Gisteren weer zelfstandig (instructrice wel aan boord maar zei en deed helemaal niks) een landing gedaan, met nog een vrij aardige kruiswind ook. Pittig, maar het blijft zo gaaf. :D
Je eerste solo zit eraan te komen dus?
Die dag ga je nooit meer vergeten 8-)
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:49:12 #98
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153032133
Vraag me af welke toeristische route deze piloot neemt:
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153034873
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:31 schreef FredvZ het volgende:
De Gumball 3000 vlucht van Arke lijkt trouwens een (ongeplande?) tussenstop te hebben gemaakt in Portland. Inmiddels is hij weer opweg naar Reno.
Die stop was gepland. ;)
Waarschijnlijk voor de immigratie afhandeling want ondanks haar naam van Reno–Tahoe International Airport heeft die luchthaven maar 1 internationale bestemming (Guadalajara in Mexico).
Ze hebben in Reno dus hoogstwaarschijnlijk niet de mogelijkheid/manskracht om die Arke kist te verwerken.
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 11:50:45 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153034963
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je eerste solo zit eraan te komen dus?
Die dag ga je nooit meer vergeten 8-)
Rondje van de zaak :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')