abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 mei 2015 @ 22:41:46 #276
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152663244
Dat is idd een van de grootste dingen die mij tegen staat: die Amerikanen willen iets en Nederland/Schiphol/reizigers kunnen opdraaien van de kosten.

Je krijgt een soort een sneeuwbaleffect:
Reizigers moeten gecontrolleerd worden
Daarvoor moet een accomodatie komen om controles uit te voeren.
De reizigers moeten vervolgens appart verblijven.
Maar omdat reizigers misschien enkele uren moeten wachten wil je ze misschien ook vermaak/winkelmogelijkheden geven.
Dus moet je weer zorgen voor apparte winkels, waarbij alles wat daar verkocht gaat worden dus gescreend moet worden door de Amerikanen... Personeel trouwens ook.

Dan eindig je dus eigenlijk met een tweede shengen gebied, maar dan voor vluchten naar de VS.

In 2003 is al eens deze tekening gemaakt, dit zou zomaar eens de aanzet kunnen zijn van de J-pier:
So we just called him Fred
pi_152668942
Dublin heeft ook al jaren die pre-clearance, ik heb er één keer gebruik van gemaakt.

Leuk, want: Heel relaxed om als binnenlandse vlucht in de VS aan te komen, je bent idd zo het vliegveld uit.

Aan de andere kant: Veel wachttijd in Dublin idd. Ze hadden er niet genoeg capaciteit dus ochtendvluchten (pre-clearance gebeurde daar alleen voor vluchten die voor 12u vertrokken, "leuk" bedenk ik me nu want dan is dat gedeelte van het vliegveld ws ook helemaal onbenut de rest van de dag!) vertrokken haast altijd met redelijk wat vertraging.

En ach, ik ben donderdag ook in NY aangekomen, zonder pre-clearance, en van stoel naar buiten het vliegveld kostte me ook maar een half uur. Valt best mee, dat heeft op Heathrow wel eens langer geduurd.

Vooral erg suf dat een vliegveld dus kennelijk haast gedwongen wordt voor alle kosten e.d. op te draaien zonder er zelf echt van te profiteren. :{w
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152671230
Voor de liefhebbers van vliegende museumstukken zoals deze, zet 24 en 25 mei in je agenda want dan is de Oostwold Airshow. Natuurlijk is er nog meer te zien behalve dit, meer info op de website ^O^

North American Mustang

Hawker Hurricane

Supermarine Spitfire

Chance Vought Corsair

Hawker Hunter


Website vliegveld Oostwold
pi_152671910
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:58 schreef Nemephis het volgende:
Voor de liefhebbers van vliegende museumstukken zoals deze, zet 24 en 25 mei in je agenda want dan is de Oostwold Airshow. Natuurlijk is er nog meer te zien behalve dit, meer info op de website ^O^
Zeker interessant, al hangt het voor mij wel af van het weer. Ik ga niet bijna vijf uur in de auto zitten als het regent, sowieso omdat dan dit soort kisten toch niet vliegen.
pi_152675900
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:26 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Zeker interessant, al hangt het voor mij wel af van het weer. Ik ga niet bijna vijf uur in de auto zitten als het regent, sowieso omdat dan dit soort kisten toch niet vliegen.
Tja het weer.. wat doe je eraan.

In 2013 was er dikke laaghangende mist, driekwart van de deelnemers mocht niet vliegen en kwam dus niet opdagen. Dat was een tegenvaller, zaten een paar interessante toestellen tussen. Gelukkig was er wel genoeg interessants te zien.
Op deze foto's kan je de mist goed zien:




Maar was onvergetelijk was: Dikke laaghangende mist, een omroeper die - zelf ook teleurgesteld - omroept dat we er maar het beste ervan moeten maken want meer toestellen komen er nu toch niet.. en net op dat moment komt er een lompe Antonov AN-2 uit de mistbanken tevoorschijn _O_

Dit was de demo die ze later op de dag deden, het trok wel open later namelijk:

Toch mooi spul, die klassiekers. En dat geluid.. :9~
pi_152676017
Zeker mooi, en de Hurricane heb ik nog nooit gezien. De Antonov An-2 ga ik in Juli voor de tweede keer mee vliegen. ^O^

Maar goed, het weer zal dus belangrijk zijn of ik wel of niet ga.
pi_152701933
Ook een leuke bezoeker vandaag op Schiphol: Virgin Atlantic's G-VAST 747-400:



Is er naast KLM en de 2 Delta's ook eens een keer een andere pax-747 op Schiphol...
(Note; deze kist is hier voor onderhoud)
  maandag 18 mei 2015 @ 01:08:48 #283
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152702143
Voor Virgin Atlantic is wel een "saaie" registratie...
Ze hebben ook 747's met registraties als G-VWOW, G-VBIG, G-VHOT.

De eerste 787 die ze kregen was de G-VAHH, de tweede G-VOOH
So we just called him Fred
  maandag 18 mei 2015 @ 01:43:47 #284
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152702517
Leuk dat goedkoop vliegen met Arke en leuk dat je je eigen stoel kan reserveren. Wat dan weer minder handig is dat je de heenvlucht 3 weken van de te voren en de terugvlucht 5 weken van de te voren kan reserveren. Op de minuut nauwkeurig, op basis van lokale tijden.

Als je dus net zoals ik een pietlut ben die persé op stoel 1A, 1C, 1G of 1J wil zitten en vlucht hebt die om 19:25 AST (UTC -0400) vertrekt, dan zit je dus om half twee 's nachts te wachten tot je kan reserveren...

En zondagmiddag krijgen we het circus nog een keer, dat is drie weken voor de heenvlucht vertrekt .

[ Bericht 1% gewijzigd door Fred op 18-05-2015 01:49:20 ]
So we just called him Fred
pi_152705372
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 01:08 schreef FredvZ het volgende:
Voor Virgin Atlantic is wel een "saaie" registratie...
Ze hebben ook 747's met registraties als G-VWOW, G-VBIG, G-VHOT.

De eerste 787 die ze kregen was de G-VNEW , de tweede G-VAHH
bijna goed.. . ;)
V10
pi_152705412
Vast vertaald in het Nederlands is ook 'groot'/'groots' dus op zich past G-VAST wel bij een 747 ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152705505
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:41 schreef FredvZ het volgende:
Dat is idd een van de grootste dingen die mij tegen staat: die Amerikanen willen iets en Nederland/Schiphol/reizigers kunnen opdraaien van de kosten.

Je krijgt een soort een sneeuwbaleffect:
Reizigers moeten gecontrolleerd worden
Daarvoor moet een accomodatie komen om controles uit te voeren.
De reizigers moeten vervolgens appart verblijven.
Maar omdat reizigers misschien enkele uren moeten wachten wil je ze misschien ook vermaak/winkelmogelijkheden geven.
Dus moet je weer zorgen voor apparte winkels, waarbij alles wat daar verkocht gaat worden dus gescreend moet worden door de Amerikanen... Personeel trouwens ook.

Dan eindig je dus eigenlijk met een tweede shengen gebied, maar dan voor vluchten naar de VS.

In 2003 is al eens deze tekening gemaakt, dit zou zomaar eens de aanzet kunnen zijn van de J-pier:
[ afbeelding ]
Je kunt er natuurlijk voor kiezen om dit soort controles aan de gate uit te voeren, al kost dat de Amerikanen wel een hoop personeel.
Hetzelfde zoals het tot nu met de Profile-check gaat op Amerikaanse carriers (alhoewel dat in de nieuwe opzet ook centraal gaat gebeuren).
  maandag 18 mei 2015 @ 10:44:51 #288
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152706550
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:03 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om dit soort controles aan de gate uit te voeren, al kost dat de Amerikanen wel een hoop personeel.
Hetzelfde zoals het tot nu met de Profile-check gaat op Amerikaanse carriers (alhoewel dat in de nieuwe opzet ook centraal gaat gebeuren).
Schiphol is juist hard bezig om alle wachtruimtes bij de gate weg te halen. Zou jammer zijn als ze dat nu deels voor niets doen.
So we just called him Fred
pi_152706739
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Schiphol is juist hard bezig om alle wachtruimtes bij de gate weg te halen. Zou jammer zijn als ze dat nu deels voor niets doen.
Absoluut.. Wellicht dezelfde aanpak dan als de profilecheck, centraal controleren en bij de gate iemand laten verifiëren of iedereen gecontroleerd is.
pi_152707898
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2015 14:05 schreef Nemephis het volgende:

Tja het weer.. wat doe je eraan.

In 2013 was er dikke laaghangende mist, driekwart van de deelnemers mocht niet vliegen en kwam dus niet opdagen. Dat was een tegenvaller, zaten een paar interessante toestellen tussen. Gelukkig was er wel genoeg interessants te zien.
Op deze foto's kan je de mist goed zien:
Belgian Air force days, 14 September 2014:



Market Garden herdenking, Ede, een week later:



Vliegen met de Antonov, Teuge, begin Oktober:



:X

Voorlopig zijn de vooruitzichten voor Oostwold iets beter gelukkig..
pi_152709047
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:59 schreef Thetallguy het volgende:
Vast vertaald in het Nederlands is ook 'groot'/'groots' dus op zich past G-VAST wel bij een 747 ;)
Als ze ooit de A380's zouden nemen (ze hebben orders openstaan maar of ze die ooit nemen valt te betwijfelen), wat voor registraties zullen die gaan krijgen?

G-ORCA? G-UGLY? G-ROSS? :P

De V-22 Osprey's trackrecord wordt weer minder:

One Marine killed and 21 others hospitalized after MV-22 Osprey crashes during training exercise in Hawaii





Overigens:
KLM van start met vier nieuwe lijndiensten
quote:
AMSTELVEEN - KLM opent vandaag drie nieuwe lijndiensten naar Europese bestemmingen. Het gaat om Belfast in Noord-Ierland, Montpellier in Frankrijk en Krakow in Polen. Dinsdag vindt daarnaast de start plaats van de nieuwe transatlantische lijndienst naar Edmonton in de Canadese provincie Alberta.

Op de nieuwe Europese bestemmingen starten KLM met één vlucht per dag, naar Krakow met de Embraer 190 en naar Montpellier en Belfast met de Fokker 70. “De verwachting is dat de frequentie op termijn wordt verhoogd als de bestemming succesvol blijkt te zijn”, zegt KLM-topman Pieter Elbers. De vier nieuwe routes betekenen volgens Elbers een verdere uitbreiding van de hubfunctie Amsterdam en een aanvulling op het aanbod voor KLM-klanten.

Belfast is de veertiende KLM-bestemming in het Verenigd Koninkrijk en de eerste in Noord-Ierland. Tot 1999 werd de bestemming ook al door de onderneming bediend. KLM vliegt naar George Best Belfast City Airport. Na Warschau is Krakau de tweede bestemming in Polen waar KLM heen vliegt met een rechtstreekse lijndienst. Montpellier is niet volledig nieuw in het KLM-netwerk; zusterbedrijf Air France vliegt naar de Zuid-Franse stad vanuit de Parijse luchthavens Charles de Gaulle en Orly.

Edmonton
Edmonton is de vijfde Canadese KLM-bestemming, na Toronto, Vancouver, Montreal en Calgary. Met het Canadese WestJet heeft Air France-KLM een codeshare-overeenkomst. Passagiers hebben hiermee toegang tot dertig extra routes in Canada die aansluiten op de vluchten van Air France-KLM. De route naar Edmonton zou aanvankelijk al op 5 mei van start zijn gegaan.

De vluchten werden uitgesteld omdat er geen akkoord was met de cabinebonden over de inzet van personeel. Daarop schrapte KLM een aantal intercontinentale vluchten. Vanaf dinsdag vliegt KLM drie keer per week naar Edmonton met een Airbus A330-200.
pi_152724486
Welk vliegtuig zouden jullie aanraden voor vluchten met hoogstens 8 personen met een bereik van 2000 km?
pi_152725034
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:02 schreef ScheurGleuf het volgende:
Welk vliegtuig zouden jullie aanraden voor vluchten met hoogstens 8 personen met een bereik van 2000 km?
Wat is je budget? Nieuw of tweedehands?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152725230
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:13 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wat is je budget? Nieuw of tweedehands?
Ik weet niet echt wat voor een prijzen ik kan verwachten, maar kun je een voorbeeld noemen van een bedrag van een fatsoenlijk vliegtuig? Tweedehands is ook geen probleem.
pi_152726124
Wizz Air-vluchten tussen Maastricht en Boedapest gestart
quote:
MAASTRICHT AIRPORT - Wizz Air is vrijdag gestart met een nieuwe dienst van Maastricht naar Boedapest. De eerste 127 passagiers arriveerden om 16.10 uur uit Boedapest en werden verwelkomd door de Hongaarse ambassadrice in Ralf Krewinkel, Burgemeester van de gemeente Beek.

De eerste 146 passagiers vanaf Maastricht Aachen Airport vertrokken vrijdag om 16.40 uur richting Hongarije. De route wordt tweemaal per week worden uitgevoerd.

Wizz Air vliegt nu vanaf drie Nederlandse luchthavens (Groningen, Eindhoven en Maastricht) naar 10 verschillende landen.


Enne, wat nou veilig doen: The Houston Veterans Day Parade 2007:




  maandag 18 mei 2015 @ 20:36:26 #296
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152726129
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:17 schreef ScheurGleuf het volgende:
Ik weet niet echt wat voor een prijzen ik kan verwachten, maar kun je een voorbeeld noemen van een bedrag van een fatsoenlijk vliegtuig? Tweedehands is ook geen probleem.
Ik zou zeggen:

1. zoek je vliegtuigje wat je leuk lijkt hier uit: http://planes.axlegeeks.com/
2. kijk op wiki of op de site van de fabrikant wat de nieuwprijs is
3. kijk op used aircraft sites wat ze tweedehands doen

Aanschafwaarde? Afhankelijk van de staat, leeftijd, cycles, prop/turboprop/jet-motor... ergens tussen de 1 euro (bv de 747 van het Aviodrome) en 428 miljoen US dollar (list price Airbus A380) ?

[ Bericht 1% gewijzigd door OEM op 18-05-2015 20:41:27 ]
  maandag 18 mei 2015 @ 20:39:48 #297
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_152726290
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:21 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Als ze ooit de A380's zouden nemen (ze hebben orders openstaan maar of ze die ooit nemen valt te betwijfelen), wat voor registraties zullen die gaan krijgen?

G-ORCA? G-UGLY? G-ROSS? :P

Gezien de manier van registreren van Virgin, zou G-VFAT een kanshebber kunnen zijn ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_152726954
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Gezien de manier van registreren van Virgin, zou G-VFAT een kanshebber kunnen zijn ;)
Zou ik G-FATF doen.
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 21:28:15 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152729171
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:36 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik zou zeggen:

1. zoek je vliegtuigje wat je leuk lijkt hier uit: http://planes.axlegeeks.com/
2. kijk op wiki of op de site van de fabrikant wat de nieuwprijs is
3. kijk op used aircraft sites wat ze tweedehands doen

Aanschafwaarde? Afhankelijk van de staat, leeftijd, cycles, prop/turboprop/jet-motor... ergens tussen de 1 euro (bv de 747 van het Aviodrome) en 428 miljoen US dollar (list price Airbus A380) ?
Want die willen van van hun 747 af?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 18 mei 2015 @ 21:29:37 #300
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152729253
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:28 schreef derLudolf het volgende:
Want die willen van van hun 747 af?
Nee, die hebben die kist toentertijd voor 1 euro gekocht van KLM.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')