abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 mei 2015 @ 21:53:23 #1
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152730563


Schaamteloos gejat van wiki:

History

The development of the LJ45 was announced by Bombardier in September, 1992, and first flight of the prototype aircraft took place on October 7, 1995, the 32nd anniversary of the first flight of the Learjet 23. FAA certification was delayed, and finally granted in September 1997, with the first customer aircraft subsequently delivered in January, 1998.[1] The cockpit is equipped with a four-screen Honeywell Primus 1000 EFIS avionics system. The aircraft is powered by two DEEC-controlled Honeywell TFE731-20 engines, a version developed specifically for this airframe. An internal APU provides ground power.[1]

The Learjet 45XR is an upgraded version introduced in June, 2004, offering higher takeoff weights, faster cruise speeds and faster time-to-climb rates as compared to the LJ45. The increases are due to the upgrading of the engines to the TFE731-20BR configuration. LJ45 owners can upgrade their aircraft through the incorporation of several service bulletins.[2]

In size, the LJ45 and LJ45XR fit between the smaller Learjet 31 and Learjet 40 and the larger Learjet 60 in the Lear product line. It has a 1,971-nautical-mile (3,650 km; 2,268 mi) range at Mach 0.81 with four passengers on board. De Havilland Canada builds the LJ45s wings, and Bombardier subsidiary Short Brothers of Belfast, Northern Ireland, builds the fuselage and empennage.

The Learjet 45 is also one of the main aircraft featured in the Microsoft Flight Simulator including Flight Sim 2004 and FSX.

Specifications

General characteristics

Crew: 2
Capacity: 9 passengers
Length: 58 ft 0 in (17.68 m)
Wingspan: 47 ft 10 in (14.58 m)
Height: 14 ft 1 in (4.30 m)
Wing area: 311.6 ft² (28.95 m²)
Empty weight: 12,850 lb (5,829 kg)
Max. takeoff weight: 21,500 lb (9,163 kg)
Powerplant: 2 × Honeywell TFE731-20 turbofan, 3,500 lb (15.57 kN) each

Performance

Maximum speed: 533 mph (463 knots, 858 km/h, Mach 0.81) (max cruise)
Cruise speed: 510 mph (445 knots, 804 km/h, Mach 0.76)
Range: 1,968 mi (1,710 nmi, 3,167 km) (4 passengers)
Service ceiling: 51,000 ft (15,545 m)

Nieuwprijs

Waarschijnlijk net buiten ScheurGleuf's budget: we beginnen bij 12 miljoen USD

[ Bericht 90% gewijzigd door OEM op 18-05-2015 22:18:10 ]
pi_152732657
Is een leuk learjetje!
Geniet van het leven:):)
  maandag 18 mei 2015 @ 22:39:45 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152732707
Ik snap die gasten bij Transavia niet, ze moeten aan alle kanten bezuinigen ("We houden de hand op knip wat verf betreft") en dan gaan ze vervolgens dit soort dingen aan de onderkant van het vliegtuig schilderen:

PH-HZE / www.GEAS-web.nl

Wat is het nut daar van, als reiziger zie je het niet. Als spotter is het onmogelijk om de complete onderzijde van de romp zo op te de foto te zetten op zo'n manier dat je de plaatjes goed kan zien.
Eigenlijk is het alleen maar nuttig als je naar St.Maarten/Philipsburg vliegt om reclame te maken voor de badgasten die zich willen laten zandstralen, maar daar komen de 737's van Transavia weer niet.
So we just called him Fred
pi_152736453
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:57 schreef Iemand91 het volgende:
Ook een leuke bezoeker vandaag op Schiphol: Virgin Atlantic's G-VAST 747-400:



Is er naast KLM en de 2 Delta's ook eens een keer een andere pax-747 op Schiphol...
(Note; deze kist is hier voor onderhoud)
Over deze kist gesproken; over 11 maanden valt het doek voor de 747 bij Virgin Atlantic op haar basis Heathrow.
Op 18 april 2016 zullen de laatste 747's op Heathrow landen vanuit New York en Miami. ;(
Inzet vanaf Gatwick blijft gelukkig wel doorgaan.


(Dit blijft een - oude - render hè)

Nou, na Surinam Airways valt ook het doek voor de A340 van China Airlines op Schiphol.

China Airlines ontvangt in Q3 2016 haar eerste A350-900. Ze heeft 14 orders en 6 opties staan.
Voor het jaar afgelopen is zullen ze nog 3 stuks ontvangen, 6 in 2017 en 4 in 2018.

En de eerste route is....Amsterdam. Via Bangkok zoals nu met de A340-300 gebeurd.
Andere routes zijn van Taipei naar Wenen, Rome (via Delhi) en Vancouver.
De A350-900 wordt bij China Airlines dus de vervanger voor deze kist.
De inzet van de A350 betekent ook de introductie van Premium Economy.

Tegen die tijd zal de A340 er bij Surinam wel uit zijn. Turkish Airlines lijkt nog een tijd haar A343's te willen houden, dus die zullen we mogelijk nog wel eens zien.
Gaan die er toch eerder uit; dan is het rond oktober 2016 voor het laatst een A340 op Schiphol...



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 19-05-2015 09:59:45 ]
  dinsdag 19 mei 2015 @ 00:25:27 #5
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152736693
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:15 schreef Iemand91 het volgende:
Over deze kist gesproken; over 11 maanden valt het doek voor de 747 bij Virgin Atlantic.
Op 18 april 2016 zullen de laatste 747's op Heathrow landen vanuit New York en Miami. ;(
Wat ik zo lees is dat ze alleen stoppen met de 747 op Heathrow. De 747's vanaf Gatwick, Manchester en Glasgow vliegen gewoon nog een tijdje door (zijn ook redelijk recent vernieuwd).
pi_152746472
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_152746489
*Dubbel*
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_152746911
quote:
Artikel zit achter een betaalscherm hè ;)

Anywho; over een uur op naar "The Big E":

quote:
Dinsdag vindt daarnaast de start plaats van de nieuwe transatlantische lijndienst naar Edmonton in de Canadese provincie Alberta.

Edmonton
Edmonton is de vijfde Canadese KLM-bestemming, na Toronto, Vancouver, Montreal en Calgary. Met het Canadese WestJet heeft Air France-KLM een codeshare-overeenkomst. Passagiers hebben hiermee toegang tot dertig extra routes in Canada die aansluiten op de vluchten van Air France-KLM. De route naar Edmonton zou aanvankelijk al op 5 mei van start zijn gegaan.

De vluchten werden uitgesteld omdat er geen akkoord was met de cabinebonden over de inzet van personeel. Daarop schrapte KLM een aantal intercontinentale vluchten. Vanaf dinsdag vliegt KLM drie keer per week naar Edmonton met een Airbus A330-200.
pi_152755093
Na dit jaar lijkt het doek definitief te gaan vallen voor de Avro Vulcan; XH558 gaat naar een museum in Nottingham helaas..

http://www.dailymail.co.u(...)rt-safety-fears.html

Volkel 2009, het enige Nederlandse optreden van dit bijzondere vliegtuig:





pi_152756972
Alitalia trekt stekker uit joint venture met Air France-KLM
quote:
ROME - Alitalia verlengt de joint venture met Air France-KLM niet. De contracten die begin 2017 aflopen worden niet verlengd. Dat meldt het Italiaanse persbureau ANSA, dat spreekt van een 'scheiding' van Alitalia met Air France-KLM. Alitalia is sinds kort voor de helft in handen van Etihad Airways.

Alitalia werkt samen met Air France en KLM op vliegroutes van Italië naar Frankrijk en Nederland. Ook neemt het bedrijf deel in een joint venture met het Amerikaanse Delta Air Lines waarin opbrengsten uit vluchten van en naar de Verenigde Staten worden gedeeld.

Volgens de CEO van de luchtvaartmaatschappij, Silvano Cassano, dragen de overeenkomsten niet bij aan het revitaliseringsplan van de luchtvaartmaatschappij. Op het moment dat de overeenkomsten werden gesloten stond de luchtvaartmaatschappij er financieel heel anders voor dan nu het geval is”, aldus Cassano.

Air France-KLM hield Alitalia eerder met een kapitaalinjectie van ruim 300 miljoen euro op de been. In ruil daarvoor kreeg het Frans-Nederlandse bedrijf een belang van 25 procent, maar daar is door verwatering bijna niets meer van over.

De nieuwe grootaandeelhouder Etihad Airways, sinds vorig jaar eigenaar van 49 procent van de aandelen, heeft aangekondigd fors te willen investeren in Alitalia. Eerder deze maand werd bekend dat de Italiaanse luchtvaartmaatschappij met hulp van Etihad Airways een felbegeerde 5-Star status als doel heeft gesteld. Alitalia trad ook toe tot Etihad Airways Partners, een alliantie van luchtvaartmaatschappijen waarin de luchtvaartmaatschappij uit Abu Dhabi participeert. Of Alitalia ook uit SkyTeam stapt wordt niet gemeld.

Cassano zei dat Alitalia geprobeerd heeft nieuwe afspraken te maken waar beide partijen evenveel voordeel bij hebben, maar dat dit niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. "Wij blijven wel openstaan voor verdere gesprekken'', voegde hij eraan toe. Sinds Etihad 49 procent van de Alitalia-aandelen in handen kreeg is de rol van Air France-KLM bij het Italiaanse bedrijf uitgespeeld.
Je kunt wel zien wie de scepter zwaait/zwaaien in de luchtvaartwereld tegenwoordig...
pi_152766507
Daarover gesproken; straks in Nieuwsuur (22:00 - 22:55 uur op NPO2):
quote:
Geen nieuwe landingsrechten voor Golfstaten op Schiphol
Luchtvaartmaatschappijen uit de Golfstaten krijgen voorlopig geen nieuwe landingsrechten op Schiphol. De nationale luchthaven heeft steeds meer last van felle concurrentie uit het Midden-Oosten. Staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu schrijft in een toelichting aan Nieuwsuur: “Ik wil samen met mijn Europese collega’s strenger optreden tegen de opkomst van Golfcarriers uit het Midden-Oosten als er sprake is van oneerlijke concurrentie.”
Daarvoor (nu dus) trouwens in Andere Tijden wat voor persoon de scepter zwaait over Surinam Airways...
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:10:55 #12
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_152770614
Ik weet niet of dit artikel al voorbij is gekomen, maar leuk om te lezen:

quote:
IN FLIGHT
En route from London to Tokyo, a pilot’s-eye view of life in the sky.

By MARK VANHOENACKER MAY 14, 2015

As we push back from our gate at Heathrow Airport we light the Boeing 747’s engines in pairs, starting with those under the starboard wing. A sudden hush falls in the cockpit as the air flow for the air-conditioning units is diverted. It’s this, air alone, that begins to spin the enormous techno-petals of the fans, faster and faster, until fuel and fire are added, and each engine wakes with a low rumble that grows to a smooth, unmistakable roar.

The New York Times
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:39:20 #13
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152772957
First flights...

Gulfstream G500



SAVANNAH, Georgia, May 18, 2015 — Gulfstream Aerospace Corp, a wholly owned subsidiary of General Dynamics, today announced that the all-new Gulfstream G500 successfully completed its first flight. The G500 is part of Gulfstream’s new family of clean-sheet aircraft, the G500 and G600, and the first of the two to begin flight tests.

Airbus A320neo met CFM LEAP-1A engines



Toulouse, May 19, 2015 — Airbus flew the first CFM Leap-1A-powered A320neo at its facility in Toulouse, France on May 19, marking the start of an intense test and certification campaign due to culminate in a 2016 first-delivery date.

The Leap-1A is one of three new-generation CFM engine variants under development to succeed the CFM56, and becomes the first of the family to fly on its intended platform. The engine—which competes on the A320neo with Pratt & Whitney’s PW1100G geared turbofan—has also been flying for several months on General Electric’s Boeing 747 flying testbed in California.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:40:45 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152773069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:29 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken; straks in Nieuwsuur (22:00 - 22:55 uur op NPO2):

[..]

Daarvoor (nu dus) trouwens in Andere Tijden wat voor persoon de scepter zwaait over Surinam Airways...
Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 19 mei 2015 @ 23:03:23 #15
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152775103
Twee nieuwe launches: Airbus 319neo en 320neo corporate jets

Airbus launches ACJneo family with first order for ACJ320neo



Toulouse, May 19, 2015 — Airbus Chief Operating Officer Customers John Leahy announced the launch of the A319ACJNEO and A320ACJNEO, to be powered either by Pratt & Whitney PW110G geared turbofans or CFM International Leap-1A engines. But there are no plans to offer an ACJ NEO version of the A321 narrowbody airliner.

http://www.luchtvaartnieu(...)ste-airbus-acj320neo

[ Bericht 14% gewijzigd door OEM op 19-05-2015 23:31:38 ]
  woensdag 20 mei 2015 @ 01:22:59 #16
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152779164
De wonderen zijn de wereld nog niet uit:
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Van de 250 Tristars is er nog maar een in gebruik; de Stargazer die als launchpad voor de Pegasus raketten. Dit jaar vloog op 24 maart de RAF haar laatste vlucht met de Tristar en was hiermee de andere laatste partij die hiermee vloog (zie m'n eerdere bericht hier)
AGD SYSTEMS Corporation Announces Capabilities with Addition of Six (6) Tristar L-1011 Tankers for Aerial Refueling, Cargo and Medivac Missions

West Palm Beach, FL, May 18, 2015 --(PR.com)-- AGD SYSTEMS will be operating (6) Tristar L-1011 aircraft that were previously in service with the United Kingdom - Royal Air Force (RAF). Four (4) of the aircraft are designated aerial refueling tankers with a NATO standard drogue system. The remaining two aircraft are configured for cargo, passenger and medivac missions. The aircraft will operate under Federal Aviation Administration (FAA) registration-certification and have already been assigned FAA “N” registration numbers.

http://www.pr.com/press-release/620065

The six aircraft have already the following assigned N-numbers:

msn 193V-1157 | N304CS
msn 193V-1164 | N405CS
msn 193V-1165 | N309CS
msn 193V-1174 | N705CS
msn 193Y-1186 | N507CS
msn 193Y-1188 | N703CS

http://blog.tristar500.ne(...)istars-from-raf.html

msn 193Y-1188 in Bruntingthorpe, maart 2015

pi_152781165
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
Meer oneerlijke concurrentie in de zin dat de Arabische (Emirates en Etihad) onder de kostprijs zitten te werken om marktaandeel te verwerven.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:08:24 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152781260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

[..]

[..]

Meer oneerlijke concurrentie in de zin dat de Arabische (Emirates en Etihad) onder de kostprijs zitten te werken om marktaandeel te verwerven.
Je zou het ook kunnen zien als een mondiaal werkgelegenheidsprogramma.
Boeing en Airbus varen er iig wel bij en de luchthaven van Dubai biedt werk aan tienduizenden mensen uit de hele wereld.
So we just called him Fred
pi_152787235
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 01:22 schreef OEM het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit:

[..]

AGD SYSTEMS Corporation Announces Capabilities with Addition of Six (6) Tristar L-1011 Tankers for Aerial Refueling, Cargo and Medivac Missions
*O*

Alle 6 stuks staan op Bruntingthorpe Aerodrome:




Hun laatste dag van operatie op 24 maart 2014:



Deze 6 komen er beter van af (vooralsnog dan) dan hun 3 zusters; die zijn vorig zomer al gesloopt ;( :





[ Bericht 29% gewijzigd door Iemand91 op 20-05-2015 14:17:28 ]
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:11:21 #20
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_152788921
Heb ooit op een open dag nog een rondje door zo'n Tristar gelopen. Hadden ze de stoelen achterste voren ingezet. Zou veiliger zijn tijdens een crash...

Wel apart dat ze die ouwe dingen dan weer oplappen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:53:06 #21
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152801292
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]


[..]


[..]

Meer oneerlijke concurrentie in de zin dat de Arabische (Emirates en Etihad) onder de kostprijs zitten te werken om marktaandeel te verwerven.
Tsja, daar vaart Schiphol dan toch alleen maar wel bij? Maar net alsof KLM dat niet doet in alle omringende landen + Scandinavie.

Ik vind het gewoon prima dat ik retours naar BKK, KUL of SIN kan kopen voor onder de 500 euro. Dan neem ik een overstap van maximaal 3 uur wel voor lief. En eind deze maand nog een concurrent erbij, Qatar, al hebben die een bagger krappe cabine indeling in hun 787 gemaakt. Dus dat is niet echt een optie.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 20 mei 2015 @ 21:31:50 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152803017
quote:
99s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:11 schreef Fiorano het volgende:
Heb ooit op een open dag nog een rondje door zo'n Tristar gelopen. Hadden ze de stoelen achterste voren ingezet. Zou veiliger zijn tijdens een crash...

Wel apart dat ze die ouwe dingen dan weer oplappen.
Ik denk dat er weinig (betaalbare) alternatieven zijn die écht jonger zijn.
Volgens kom je dan alleen op een MD-11 uit.
So we just called him Fred
pi_152804562
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:31 schreef FredvZ het volgende:
Ik denk dat er weinig (betaalbare) alternatieven zijn die écht jonger zijn.
Volgens kom je dan alleen op een MD-11 uit.
Gaat niet echt om leeftijd.
Van de zes toestellen zijn 4 geschikt als tankers (N304CS, N309CS, N405CS, N705CS; alleen ooit van British Airways) naast het vervoer van passagiers en wat cargo op de maindeck.
3 v.d. 4 beschikken ook over een main-deck cargo door (N309CS niet).
De overige 2 (N507CS, N703CS, ooit van Pan Am) zijn puur voor passagiers en wat cargo (maar beschikken niet over een main-deck cargo door)

Dat tanker-deel bouw je niet even goedkoop in een willekeurig toestel.
Daarnaast hebben deze toestellen niet lang geleden een grote beurdt gehad en verkeren in goede conditie.

Omega Air vliegt bijvoorbeeld ook met 2 verbouwde 707's en een DC-10 (een 3e 707 is verwoest wanneer het van een baan ging). Geen jonge kisten maar daardoor wel dirt-cheap om aan te komen.

EDIT: oh, enne :7



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 20-05-2015 22:26:52 ]
pi_152806692
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je zou het ook kunnen zien als een mondiaal werkgelegenheidsprogramma.
Boeing en Airbus varen er iig wel bij en de luchthaven van Dubai biedt werk aan tienduizenden mensen uit de hele wereld.
En ondertussen ligt de economie in de EU op z'n gat. Wat we zagen in de scheepvaart, elektronica en wegtransport gebeurt nu in de luchtvaart.

Europese maatschappijen gaan failliet (duizenden, zo niet tienduizenden banen ofwel verplaatst, of weg), vliegvelden als Schiphol worden slechts lokale opstap velden om naar het MO te vliegen (het aantal passagiers wat nu overstapt ipv opstapt is gigantisch en valt vrijwel geheel weg) en allemaal omdat de EU vindt dat de EU maatschappijen zich aan allerlei regels moeten houden terwijl de MO maatschappijen door slavernij, overheidsgeld en bijna onmenselijke werk omstandigheden de prijzen laag kan houden...

Maar ja, als men maar voor 500 of minder maar Azië kan..


Voor zolang het nog kan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_152851272
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja, daar vaart Schiphol dan toch alleen maar wel bij? Maar net alsof KLM dat niet doet in alle omringende landen + Scandinavie.

Ik vind het gewoon prima dat ik retours naar BKK, KUL of SIN kan kopen voor onder de 500 euro. Dan neem ik een overstap van maximaal 3 uur wel voor lief. En eind deze maand nog een concurrent erbij, Qatar, al hebben die een bagger krappe cabine indeling in hun 787 gemaakt. Dus dat is niet echt een optie.
Schiphol zal het wel prima vinden, echter, de landingsrechten worden niet door Schiphol toebedeeld maar door het ministerie. En ik denk dat die kijken naar eventuele oneerlijke concurrentie.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')