Dat hoef je mij niet te vertellen hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:56 schreef M5 het volgende:
Dat is wel een beetje appels een peren vergelijken.. Pan Am vloog in een heel ander tijdperk dan Malaysia nu. Sindsdien is er veel veranderd op gebied van veiligheid. Toen Pan Am nog rond vloog waren er bij andere maatschappijen ook meer crashes/rampen.
Eigenlijk bedoelde ik met 'bossen tegelijk naar beneden komen' meer dat ze veel incidenten, kapingen en ongelukken hebben gehad.quote:Daarnaast..
Pan Am heeft 4 747's afgeschreven als ik mij niet vergis, waarvan 2 na kaping/bom aanlsag, 1 botsing met een KLM op Tenerife. De vierde was zonder slachtoffers. Dus om dat nu met bossen te gelijk te noemen is wel een beetje Telegraaf-stijl.
Het aantal 707's is wel aanzienlijk... maar daar hadden ze er ook wel een aardig aantal van.
Zet 'm netjes neer maar wat is er gebeurd met geen elektrische apparatuur tijdens start en landing...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:44 schreef flipsen het volgende:
Het nadeel van zo´n youtube filmpje is dat je dan nog veel meer en allemaal interessante filmpjes tegenkomt Ik moet werken hoor! Maar deze vond ik toch wel erg nice:
Wat mij dan weer verbaasd is dat ze hem 4 uur na landen gewoon weer de lucht in hebben gestuurd voor SQ825. Die vlucht is overigens zonder problemen gegaan, maar je zou toch verwachten dat Singapore Airlines eerst die kist uitgebreid zou (laten) checken?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:47 schreef flipsen het volgende:
Dan zit je die laatste anderhalf (!) uur niet echt lekker ontspannen in je stoel denk ik
Dat is er bij de meeste maatschappijen wel af inmiddels.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:15 schreef Karstman het volgende:
[..]
Zet 'm netjes neer maar wat is er gebeurd met geen elektrische apparatuur tijdens start en landing...
Topman Qatar Airways: liefst double daily naar Amsterdamquote:Al Baker verwacht niet dat de overheid van Qatar snel met een tegenreactie komt voor de strikte opstelling van de Nederlandse overheid. Nederland wil vooralsnog geen extra landingsrechten verstrekken aan maatschappijen uit de Golfregio. Al Baker gaf aan te verwachten dat er uiteindelijk water bij de wijn wordt gedaan. Als dat niet gebeurt, kunnen de onderlinge betrekkingen op de langere termijn wel schade oplopen, zei hij. "Nederlandse bedrijven zullen dan commerciële contracten mislopen."
quote:"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
Als TFL3000 :-) dure grap, zo'n rally met per vliegtuig ingevlogen voertuigen.quote:Deze volgt Arke's 767-300 (PH-OYI) die eerder al richting Reno vertrok.
Als ik het geld had dan had ik mijn PPL al op zak . Ondertussen wel al 3 jaar lid van de vliegclub op eheh als belangstellende.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:23 schreef El_Grando101 het volgende:
Vandaag mijn eerste vliegles gehad vanaf EHGG, super gaaf. Kan iedereen die geïnteresseerd is in luchtvaart dit aanraden.
Volgende week weer 2 uurtjes maken als het weer mee zit. Kijken of we het er door heen kunnen rammen voor kerst.
Die route wordt echt geplaagd door problemen. Ik heb een sterk vermoeden dat deze route geen lang leven is beschoren...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:35 schreef Thetallguy het volgende:
De runways op Jakarta zijn van zo'n slechte staat dat een volgeladen 77W er maar beter niet van zou kunnen vertrekken CGK-AMS als directe vlucht van Garuda staat daarom weer eens op losse schroeven
http://m.thejakartapost.c(...)sthash.SD1KbAI7.dpuf
Hallo.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:17 schreef Blistering het volgende:
Potverdomme, er is gewoon een luchtvaart topic op Fok. Als fervent vliegtuigspotter had ik dat toch moeten weten.
Ik geloof dat ze een andere methode hebben verzonnen om de auto's te stapelen.quote:Mooie picca's van de Gumball auto's hierboven en de Atlasair. Ik meende te hebben gelezen dat er 4 (?) Antonovs geregeld waren voor het vervoer van de auto's, maar schijnbaar is dat toch veranderd.
quote:Honderden bouwvakkers en monteurs leggen momenteel de laatste hand aan het gloednieuwe centrale securitysysteem van Schiphol. Over precies een week moeten alle reizigers gaan profiteren van snellere controles op vijf centrale plekken op de luchthaven. De controles aan de gates verdwijnen dan definitief.
(...)
Die vele tientallen controlepunten zullen allemaal verdwijnen. In plaats daarvan krijgt Schiphol vanaf woensdag 3 juni vijf grote centrale controlepunten waar passagiers door de beveiliging moeten. Die centrale punten gaan er vergelijkbaar uitzien als de security achter Vertrekhal 1, met hetzelfde aangename lavendelluchtje.
Oh, en dankzij de sluiting in België kwam er dus ook veel kisten hierheen. Opzich niet zoveel interessant spul, bijv. de Qatar 787 ging naar Parijs maar dit was toch wel een leuke; een van de twee wekelijkse A340 vluchten van Finnair naar Brussel:quote:AMSTERDAM - Transavia heeft op 21 mei tijdens een vlucht van Amsterdam naar Barcelona een pilot uitgevoerd met virtual reality-entertainment aan boord. Een aantal passagiers kregen de virtual reality-bril Oculus Rift DK 2 op, meldt de luchtvaartmaatschappij.
(...)
Transavia hoopt de service over een jaar te gaan aanbieden.
Centrale security geen goed idee?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:59 schreef Iemand91 het volgende:
Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:
Centrale security Schiphol over een week in bedrijf
[..]
[ afbeelding ]
Enne, ben ik de enige die dit helemaal niet zo'n goed plan vindt? :/
Moet je opschieten.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:21 schreef Blistering het volgende:
SXM staat ook absoluut nog op mijn lijstje van plekken die ik ooit eens wil gaan bezoeken.
En dan ook het liefste met een 747 van KLM.
Ah, de Tamron 150-600mm. Kan ik ook wel gebruiken.quote:Ik krijg morgen deze lens trouwens:
[ afbeelding ]
Nu al zin om weer naar Schiphol te gaan dus A.s. zomer nog 3 dagen naar LHR, en nog 3 dagen naar FRA, dus genoeg momenten om m'n lens eens goed te gaan gebruiken.
Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.quote:
Aha, lijkt mij ook niets. Ik denk ook niet dat het aan gaat slaan.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:40 schreef Iemand91 het volgende:
Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.
Maar ik bedoel dus wat Transavia van plan is.
Ik heb zelf een DK2, en het is prima vermaak hoor Snap alleen niet helemaal hoe ze het geïmplementeerd hebben, want je hebt er ook een camera etc bij nodig.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Moet je opschieten.
[..]
Ah, de Tamron 150-600mm. Kan ik ook wel gebruiken.
Met zo'n bereik zet ik ze zelfs hier nog scherp op de foto.
[..]
Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.
Maar ik bedoel dus wat Transavia van plan is.
Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:59 schreef Iemand91 het volgende:
Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:
Centrale security Schiphol over een week in bedrijf
[..]
[ afbeelding ]
Je ziet je juist steeds meer.quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was?
Je eerste solo zit eraan te komen dus?quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:
Gisteren weer zelfstandig (instructrice wel aan boord maar zei en deed helemaal niks) een landing gedaan, met nog een vrij aardige kruiswind ook. Pittig, maar het blijft zo gaaf.
Die stop was gepland.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:31 schreef FredvZ het volgende:
De Gumball 3000 vlucht van Arke lijkt trouwens een (ongeplande?) tussenstop te hebben gemaakt in Portland. Inmiddels is hij weer opweg naar Reno.
Rondje van de zaakquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je eerste solo zit eraan te komen dus?
Die dag ga je nooit meer vergeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |