Mooi man!quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was?![]()
![]()
Gisteren weer zelfstandig (instructrice wel aan boord maar zei en deed helemaal niks) een landing gedaan, met nog een vrij aardige kruiswind ook. Pittig, maar het blijft zo gaaf.
Ze hebben hem in Reno ook niet aan een slurf geparkeerd, maar ergens op de tarmac laten staan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:46 schreef Iemand91 het volgende:
Die stop was gepland.![]()
Waarschijnlijk voor de immigratie afhandeling want ondanks haar naam van Reno–Tahoe International Airport heeft die luchthaven maar 1 internationale bestemming (Guadalajara in Mexico).
Ze hebben in Reno dus hoogstwaarschijnlijk niet de mogelijkheid/manskracht om die Arke kist te verwerken.
Volgens mij is de plaatsbepaling van dat ding flink in de war.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef Blistering het volgende:
Vraag me af welke toeristische route deze piloot neemt:
[ afbeelding ]
Ik bedoel dus afwezigheid van een immigratiedienst op Reno.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Ze hebben hem in Reno ook niet aan een slurf geparkeerd, maar ergens op de tarmac laten staan.
Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:30 schreef El_Grando101 het volgende:
Mooi man!
Hoeveel uur heb je er al op zitten?
Wat is er niet mis mee?quote:Op donderdag 28 mei 2015 08:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je ziet je juist steeds meer.
Wat is er mis met die dingen?
Deze werken inderdaad niet met röntgenstralen, daarnaast is er niemand die je naakt zietquote:Op donderdag 28 mei 2015 16:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wat is er niet mis mee?
Ik zal voor het gemak maar aannemen dat de gezondheidsrisico's niet relevant zijn - er zijn twee soorten voor zover ik weet, eentje doet röntgen maar dan op zich nog met een stralingsniveau waaraan je wellicht tijdens een lange vlucht ook blootgesteld wordt, en de andere zou helemaal veilig zijn en dat is wat ze in Europa uitgerold hebben?
Maar verder, het is weer zo'n achterlijke maatregel die in paniek om een of ander terroristje met zijn mislukte plot ingevoerd is, omdat men "iets" moest/wilde doen, of het nou werkt of niet. De fabrikant(en) van die machines zijn er hardstikke blij mee, en ik als passagier weet weer waar mijn luchthavenbelasting heen gaat.
Dat iemand me naakt ziet vind ik eerder vervelend voor ze dan dat ik me daar druk om ga maken, ook al zijn er in de VS ook situaties geweest waar de persoon achter het scherm gewaarschuwd werd voordat er een mooie dame in zou verschijnen.
Het is wat mij betreft gewoon weer een peperduur stukje security theatre (alsof airport "security" daar niet al helemaal fucking BOL van stond) waar alleen mogelijke nadelen aan kleven.
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.
In 2011 mijn eerste solo zelfs al gehad, dat was idd zeer zeer gaaf en onvergetelijk.Het is dus iig gaaf om te voelen dat ik weer op hetzelfde niveau begin te zitten. En ondertussen ook nog andere dingen oefenen.
"Hood Work" komt ook nog weer, dat is met een "kap" over mijn ogen rondvliegen waardoor ik niet naar buiten kijken kan en alles op de instrumenten moet gaan doen. Al één keer gedaan, de hele vlucht lang op T/O en landing na. Instructeur heeft me helemaal op final weten te krijgen voor 'ie weer af mocht (want landen met zo'n kap op is natuurlijk wel wat onverstandig.
Yup, maar een paar uurtjes op zich. Ook ga ik ws nog "recovery from unusual attitudes" krijgen voor ik weer weg ben. Wat te doen als je in een wolk terecht komt en/of op de een of andere manier je oriëntatie kwijtraakt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:35 schreef NewHorizon het volgende:
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?
Goede zaak in principe.
Ik heb weer even over het onderwerp gelezen. Wat me vooral opviel is dat ze in Israel (waar ze echt last van terroristen hebben ipv constante nepdreigingen en bangmakerij) niet gebruikt worden. En veel voorbeelden van hoe je een wapen oid kunt verbergen zodat het op de bodyscan niet zichtbaar is. Zelfs een metalen wapen, want je hoeft niet meer door de bodyscanners heen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:32 schreef NewHorizon het volgende:
Deze werken inderdaad niet met röntgenstralen, daarnaast is er niemand die je naakt ziet.
Dat het dure spullen zijn klopt dan weer wel
Ja klopt. Heel erg confronterend als de instructeur vraagt met je ogen dicht te vertellen wat het vliegtuig doet...quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:45 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yup, maar een paar uurtjes op zich. Ook ga ik ws nog "recovery from unusual attitudes" krijgen voor ik weer weg ben. Wat te doen als je in een wolk terecht komt en/of op de een of andere manier je oriëntatie kwijtraakt.
Één ding was al goed te merken tijdens die les 2j geleden: Je gevoel moet je echt totaal niet op vertrouwen, want je denkt dat je scheef hangt maar dat doe je niet, of andersom. De instrumenten van het vliegtuig zijn betrouwbaarder dan die van jezelf.
[..]
Ik heb weer even over het onderwerp gelezen. Wat me vooral opviel is dat ze in Israel (waar ze echt last van terroristen hebben ipv constante nepdreigingen en bangmakerij) niet gebruikt worden. En veel voorbeelden van hoe je een wapen oid kunt verbergen zodat het op de bodyscan niet zichtbaar is. Zelfs een metalen wapen, want je hoeft niet meer door de bodyscanners heen.
Maar goed, weer een stukje vliegveld-idioterie erbij dus. Als ik nou iig mijn fucking waterflesje weer eens bij me mag houden, laat ze daar eens mee opschieten...
quote:Op maandag 25 mei 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Singapore Airlines met een special livery op de A380. Reden: 50 jaar onafhankelijkheid van Singapore, o.a. herkenbaar aan de SG50-dot op de engines.
Naast 9V-SKI krijgt ook 9V-SKJ deze livery. -SKI zal begin juni weer gaan vliegen, -SKJ zal vanaf juli met de nieuwe livery vliegen. Ze behouden deze livery tot het einde van dit jaar.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
Heus niet ontzettend lelijk ofzo...
Gaat overigens om 9V-SKI.
Heb je foto's op Airliners/planepictures/DAPG oid staan?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:
Mooi beestje. Hopelijk ga ik 'm spotten in juli.
Nieuwe lens is binnen trouwens:
[ afbeelding ]
Niet op de eerste 2, en ben pas sinds kort lid van DAPG.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Heb je foto's op Airliners/planepictures/DAPG oid staan?
Iemand heeft zojuist z'n abonnement bij de sportschool opgezegd.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:
Mooi beestje. Hopelijk ga ik 'm spotten in juli.
Nieuwe lens is binnen trouwens:
[ afbeelding ]
Onder andere:quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:16 schreef flipsen het volgende:
Wat zit er eigenlijk in die A380 in het voorste deel bovenin? Crew rest area? Zie een heleboel loze ruimte zo op het eerste oog, maar dat zal vast niet zo zijn
Die grap maakte ik zelf ook al op Tweakersquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Iemand heeft zojuist z'n abonnement bij de sportschool opgezegd.
[..]
Onder andere:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/uf/26415/1190578236KaEaG4.png]afbeelding[/url] ]
Vaak ook toiletten, douches (Emirates), lounges (Air France, Qantas, Thai, Korean).
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)14632.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)81361.jpg]afbeelding[/url] ]
Of in het geval van Etihad; een superruime, superluxe, superdure "Residence".
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)83823.jpg]afbeelding[/url] ]
En in het geval van Singapore Airlines? Een toilet:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)55864.jpg]afbeelding[/url] ]
M'n grijze massa bovenin heeft ondertussen aardig wat opgeslagen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:53 schreef nattermann het volgende:
IemandEcht, dit soort details. Waar haal je deze info toch steeds vandaan?
Ik kom met m'n 210mm toch niet zo ver helaas. Wel zo dichtbij dat het herkenbaar wordt maar daar blijft het dan ook bij...quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:56 schreef Blistering het volgende:
Trouwens, wel grappig die grote verschillen qua interieur tussen de verschillende A380's.
Ik was bezig met een uitgebreide post en nou dump jij 'm al hier.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:33 schreef OEM het volgende:
Je zal niet vaak een Boeing 757 van Delta Airlines bij Airbus in Toulouse aantreffen, maar gisteren is er eentje gespot:
[ afbeelding ]
Dat heeft vast hiermee te maken:
Delta Takes Delivery of the First 242 Ton Airbus A330
Toulouse, May 28, 2015 - Today, Delta Air Lines took delivery of the first ever Airbus A330-300 with a maximum takeoff weight (MTOW) of 242 tons. This improved variant of the A330, known as the “A330-300 242T”, allows airlines to fly with higher payloads (more passengers & cargo) on longer routes more efficiently than ever before. The aircraft is also the platform for the A330NEO project, scheduled to enter commercial service later this decade. Delta is also the launch customer for that aircraft and has already ordered 25 of the type.
http://www.thirtythousand(...)30242t/#.VWgyCM_tmko
[ afbeelding ]
twitter:Airbus twitterde op donderdag 28-05-2015 om 20:02:39We hope you've enjoyed the 1st #A330 242t delivery ceremony. Again, congratulations @delta! #DeltaA330 reageer retweet
Zal een stuk goedkoper zijn. Wat betaal je daar voor vliegtuig/instructeur? 150 dollar of zo?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.
In 2011 mijn eerste solo zelfs al gehad, dat was idd zeer zeer gaaf en onvergetelijk.Het is dus iig gaaf om te voelen dat ik weer op hetzelfde niveau begin te zitten. En ondertussen ook nog andere dingen oefenen.
"Hood Work" komt ook nog weer, dat is met een "kap" over mijn ogen rondvliegen waardoor ik niet naar buiten kijken kan en alles op de instrumenten moet gaan doen. Al één keer gedaan, de hele vlucht lang op T/O en landing na. Instructeur heeft me helemaal op final weten te krijgen voor 'ie weer af mocht (want landen met zo'n kap op is natuurlijk wel wat onverstandig.
Ik meen zelfs te herinneren dat dat vroeger ook hier verplicht was voor het PPL(A) brevet, ervaringseis iets van 1 uur "simulated IMC". Maar dat is al lang niet meer zo.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?
Goede zaak in principe.
Niet echt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Dat met die kap is toch ongeveer het zelfde als IR rating hier?
Sowieso is die classic livery nice!quote:
Dat zijn inderdaad leerzame momenten, ook voor VFR-vliegers. We hebben het vaker fout zien gaan (Maasvlakte, om een recent voorbeeld te noemen).quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:44 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik meen zelfs te herinneren dat dat vroeger ook hier verplicht was voor het PPL(A) brevet, ervaringseis iets van 1 uur "simulated IMC". Maar dat is al lang niet meer zo.
Ik zou het iedereen aanraden om eens een keertje te doen (met een instructeur of safety-pilot ernaast uiteraard).
Nog wel wat meer, maar dat komt vooral doordat ik niet in een C152 pas (ben te lang). Maar voor minder $ per uur huur ik hier een C172 uit 2001 met GPS en autopilot, dan ¤ of zelfs Ŗ per uur in Europa voor een oud barrel uit de jaren 70.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:
Zal een stuk goedkoper zijn. Wat betaal je daar voor vliegtuig/instructeur? 150 dollar of zo?
Wie weet.quote:Dat je al alleen heb gevlogen lijkt me wel lekker voor je zelfvertrouwen nu. Ik kijk er erg naar uit maar zal voor mij nog wel even duren.![]()
Hah, hm. In het begin vond ik het juist wel enger, opstijgen in een klein vliegtuig dan een grote. Maar dat went. Had soms wel zo'n idee van "shit moet ik dit ooit alleen gaan doen?". Maar die angst is me voor de eerste solo wel vergaan natuurlijk.quote:Ik heb apsoluut geen vliegangst (hehe) maar ik merk nu al dat ik het prettiger vind om zelf helemaal voorin te zitten dan in een cabine van een grote. Heb ik ook met de auto trouwens.
Herkenbaar?
De crew die geground is kan mooi gaan jeu-de-boulen met de crew die een week daarvoor bijna tegen een berg aan vlogen:quote:Air France faces new safety probe after freighter takeoff scare
A person familiar with the matter said the weight entered into the system of the Mexico-bound jet was drastically lower than the correct value, lagging by as much as 100 tonnes, which is over a quarter of its maximum take-off weight.
To compensate, pilots had to override the automated settings and order up maximum power from the aircraft's two engines.
Air France confirmed the incident in response to a query from Reuters and said the crew had been taken off flying duties once they had reached their initial destination.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0OE1N020150529
quote:Incident: Air France B772 near Douala on May 2nd 2015, GPWS averts controlled flight into terrain at FL090
An Air France Boeing 777-200, registration F-GSPG performing flight AF-953 from Malabo (Equatorial Guinea) to Douala (Cameroon) with 37 people on board, was en route to Douala maintaining FL090 when the crew requested and was cleared to deviate north of the assigned route due to thunderstorms. Later, while turning right towards Douala the EGPWS of the aircraft issued a terrain warning and called "PULL UP!" which the crew complied with climbing the aircraft to FL130, where the EGPWS stopped the warnings. The aircraft subsequently continued for a safe landing in Douala.
http://www.avherald.com/h?article=4867f2bd&opt=0
quote:29 MAY 2015 - Airbus A320 family aircraft production in the U.S. is on schedule to begin this summer as the large aircraft components for the first U.S.-produced aircraft today depart from the port in Hamburg, Germany, bound for Mobile, Alabama. The major component assemblies (MCAs) consist of the wings produced in the UK, the rear fuselage section produced in Germany including the tail cone (produced in Spain), and the forward fuselage section, including the cockpit produced in France, all of which contain parts from all over the world. The horizontal (from Spain) and vertical (from Germany) stabilisers are also on board. The first aircraft is an A321ceo destined for delivery to JetBlue in 2016.
Airbus established the Airbus U.S. Manufacturing Facility in Mobile to assemble and deliver A319, A320 and A321 aircraft to meet the growing needs of its customers in the United States and elsewhere. It is the company’s first U.S.-based production facility, and the fourth in the network which includes Toulouse, France; Hamburg, Germany; and Tianjin, China.
http://www.airbus.com/no_(...)roduction-in-the-us/
quote:Complete first class cabine tijdelijk te boeken bij Singapore Airlines
AMSTERDAM - Singapore Airlines (SIA) heeft een actie gelanceerd waarbij reizigers die vanaf Amsterdam naar Singapore willen vliegen, de gehele first class in de Boeing 777-300ER kunnen reserveren. De first class biedt plaats aan maximaal acht personen. Het Singapore Airlines First Class Experience pakket is te boeken vanaf 27.680 euro (enkele reis), meldt de luchtvaartmaatschappij.
De prijs voor een retour bedraagt 46.800 euro. Reizigers die de complete first class boeken, krijgen ook VIP Services. Bij het servicepakket is vervoer naar het Schiphol Vip Centre inbegrepen. Dit is mogelijk vanaf elk punt in Nederland. In het Vip Centre worden de check-in en bagage-afhandeling geregeld en krijgen reizigers toegang tot de VIP lounge. Ook is er de privé veiligheidscontrole en worden passagiers met een limousine naar het vliegtuig gebracht.
In de first class worden de passagiers bediend door twee leden van het cabinepersoneel. Bij het pakket is een op maat gemaakt servicepakket inbegrepen. Dit pakket bestaat uit een selectie van kranten en tijdschriften en uit een maaltijd die van te voren kan worden besteld via het Book the Cook menu.
Na aankomst in Singapore is er transport geregeld voor het vervoer van de passagiers binnen de terminal, krijgen zij assistentie bij immigratie, bagage- en douane afhandeling en is vervoer naar elk punt in Singapore inbegrepen.
http://www.luchtvaartnieu(...)j-singapore-airlines
Omgerekend ¤3460 / ¤5850 per stoel. Best goedkoop.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:28 schreef FredvZ het volgende:
Voor het geval je iets anders wil doen met je vakantiegeld jaarsalaris:
Overigens een fout die verrassend 'vaak' gemaakt wordt. Zo heeft o.a. KLM een systeemaanpassing gemaakt zodat het ingevulde gewicht wordt vergeleken met het laatst geschatte gewicht. Blijkt maar weer hoe ver de fusie strekt; Op bijna alle gebieden zijn het echt compleet andere bedrijven. (Terwijl je zou zeggen dat het in gebruik nemen van dezelfde systemen een significant financieel voordeel oplevert...)quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:29 schreef OEM het volgende:
Air France...
[..]
De crew die geground is kan mooi gaan jeu-de-boulen met de crew die een week daarvoor bijna tegen een berg aan vlogen:
[..]
Dat heeft waarschijnlijk met de nacht transitie te maken.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:16 schreef FredvZ het volgende:
Sla-ommetje in de lucht?
3 TRV vluchten die alledrie vrijwel dezelfde route volgen:
[ afbeelding ]
Wat is de nacht transitiequote:Op zondag 31 mei 2015 11:44 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Dat heeft waarschijnlijk met de nacht transitie te maken.
Dat is een vliegroute die is ingesteld om tijdens de nachturen de bewoonde wereld zoveel mogelijk te ontdoen van geluidsoverlast.quote:
Thnx.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:00 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Dat is een vliegroute die is ingesteld om tijdens de nachturen de bewoonde wereld zoveel mogelijk te ontdoen van geluidsoverlast.
Sequencing. Het was een groepje van 5 transavia's. Alleen de achterste 3 maakten het extra rondje. Bij Schiphol komt in dat gat wat gevallen is Corendon 603 ertussen. (In jouw plaatje zijn de 3 kisten boven Schilphol van boven naar beneden de Corendon en de 2 voorste Transavia's).quote:Op zondag 31 mei 2015 01:16 schreef FredvZ het volgende:
Sla-ommetje in de lucht?
3 TRV vluchten die alledrie vrijwel dezelfde route volgen:
Idd, je hebt gelijk. Dat was even een snel antwoord van mij, had nog niet verder gekeken.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Sequencing. Het was een groepje van 5 transavia's. Alleen de achterste 3 maakten het extra rondje. Bij Schiphol komt in dat gat wat gevallen is Corendon 603 ertussen. (In jouw plaatje zijn de 3 kisten boven Schilphol van boven naar beneden de Corendon en de 2 voorste Transavia's).
De Transavia en Arke die later daar langs komen, maken het rondje ook niet, dus met geluidsoverlast zal het niet te maken hebben.
Heel zwart/wit gezien heb je gelijk, want de nachttransitie wordt uiteraard wel gevlogen. Die Corendon heeft helemaal feest, want die vliegt de langste variant. Mede daarom moeten de Transavia's ook omvliegenquote:Op zondag 31 mei 2015 12:29 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Idd, je hebt gelijk. Dat was even een snel antwoord van mij, had nog niet verder gekeken.
😃
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |