Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Crowdfundingplatformen • Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen • KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen • Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen • CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen • Kickstarter, daar is een ander topic voor • Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k • OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc • Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven • Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen • The Dutch Deal, regionaal platform (Z-O Brabant) • Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%
Val niet buiten de boot! Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom) en collincrowdfund (ccf) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mislukte projecten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
gaat wel erg hard zo . Leernaamachine GvE al vol.. 4% is toch geen rendement meer!! Deze hadden we moeten boycotten.. Want dit zet de deur open naar nog lagere percentages
Op maandag 1 juni 2015 17:55 schreef Gijsbertus het volgende: gaat wel erg hard zo . Leernaamachine GvE al vol.. 4% is toch geen rendement meer!! Deze hadden we moeten boycotten.. Want dit zet de deur open naar nog lagere percentages
Er zullen mensen zijn geweest die haar een hoog gunfactor geven. En 4% is altijd meer dan wat de bank geeft tegen bijna dezelfde zekerheid
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
4% terwijl al het risico op haar vriend ligt? "De aanvraag is beoordeeld alleen op het inkomen van de partner van mevrouw Fluit. Beiden zullen als hoofdelijk schuldenaar mee tekenen op de aanvraag." Als dat verkeerd loopt is bij beiden niet veel te halen vrees ik. Gunfactor okay maar ik vind het niet erg dat ik deze te laat zie.
Op maandag 1 juni 2015 18:52 schreef Dwarsindeweg het volgende: 4% terwijl al het risico op haar vriend ligt? "De aanvraag is beoordeeld alleen op het inkomen van de partner van mevrouw Fluit. Beiden zullen als hoofdelijk schuldenaar mee tekenen op de aanvraag." Als dat verkeerd loopt is bij beiden niet veel te halen vrees ik. Gunfactor okay maar ik vind het niet erg dat ik deze te laat zie.
Ook leuk als ze uit elkaar gaan.. Krijg je een heel circus.
Vond het al een weird mannetje. Hoorde hem op Radio 538 voorbij komen.
Vind nog wel lastig mooie projecten vinden. Ik heb liever kortere looptijden.En bijna al die projecten zijn al vol voordat ik eens rustig heb kunnen nadenken/lezen enzo. Heb er nu in 1 meegedaan, maar die gaat weer langzaam
ik zie weinig info bij lendico, ook al ik ben ingelogd. Je kon toch de bkr-score zien? Ik zie nu niet eens het verhaaltje van de aanvrager (wel de 'harde cijfers' over leeftijd, inkomen e.d.).
ik zie weinig info bij lendico, ook al ik ben ingelogd. Je kon toch de bkr-score zien? Ik zie nu niet eens het verhaaltje van de aanvrager (wel de 'harde cijfers' over leeftijd, inkomen e.d.).
Ik zie ook helemaal niets meer, voorheen was er inderdaad nog een verhaaltje. Lijkt er een beetje op dat de site stuk is.
ben al een dag bezig om deze fora te lezen, zie bijna door de bomen het bos niet meer, Heb wel een antwoord waarom dat wazige project van Dhr. Prins weg was uit GVE, heb nooit een goed gevoel daarbij gehad, zeggen dat je eigen vermogen 1.2M was en uitgelachen worden bij de bank als je 140K wilt lenen, ook dat ene regeltje dat je 18k mee neemt voor de eerste 10 maanden je betalingen, kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die daar in trappen, maar ze waren er wel dus Voor wat er nu aan projecten open staat op GVE, het andere waar je nog op kunt inschrijven is natuurlijk ook een lachertje, DiMarco. Hij denkt dus dat hij meteen de hele omzet van zijn concurent om de hoek kan binnen halen door te adverteren, en meteen maar 41K meenemen als aanloopkosten, dat ziet er uit als geldverspilling voor mij Wat de andere forums betreft die jullie noemen, daar moet ik me maar eens in gaan verdiepen, die ken ik verder nog niet
Op dinsdag 2 juni 2015 00:19 schreef dick1201 het volgende: ben al een dag bezig om deze fora te lezen, zie bijna door de bomen het bos niet meer, Heb wel een antwoord waarom dat wazige project van Dhr. Prins weg was uit GVE, heb nooit een goed gevoel daarbij gehad, zeggen dat je eigen vermogen 1.2M was en uitgelachen worden bij de bank als je 140K wilt lenen, ook dat ene regeltje dat je 18k mee neemt voor de eerste 10 maanden je betalingen, kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die daar in trappen, maar ze waren er wel dus Voor wat er nu aan projecten open staat op GVE, het andere waar je nog op kunt inschrijven is natuurlijk ook een lachertje, DiMarco. Hij denkt dus dat hij meteen de hele omzet van zijn concurent om de hoek kan binnen halen door te adverteren, en meteen maar 41K meenemen als aanloopkosten, dat ziet er uit als geldverspilling voor mij Wat de andere forums betreft die jullie noemen, daar moet ik me maar eens in gaan verdiepen, die ken ik verder nog niet
Welkom! Heb je op dit moment al investeringen in crowdfunding gedaan of ben je je nog aan het oriënteren?
Op dinsdag 2 juni 2015 00:19 schreef dick1201 het volgende: ben al een dag bezig om deze fora te lezen, zie bijna door de bomen het bos niet meer, Heb wel een antwoord waarom dat wazige project van Dhr. Prins weg was uit GVE, heb nooit een goed gevoel daarbij gehad, zeggen dat je eigen vermogen 1.2M was en uitgelachen worden bij de bank als je 140K wilt lenen, ook dat ene regeltje dat je 18k mee neemt voor de eerste 10 maanden je betalingen, kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die daar in trappen, maar ze waren er wel dus Voor wat er nu aan projecten open staat op GVE, het andere waar je nog op kunt inschrijven is natuurlijk ook een lachertje, DiMarco. Hij denkt dus dat hij meteen de hele omzet van zijn concurent om de hoek kan binnen halen door te adverteren, en meteen maar 41K meenemen als aanloopkosten, dat ziet er uit als geldverspilling voor mij Wat de andere forums betreft die jullie noemen, daar moet ik me maar eens in gaan verdiepen, die ken ik verder nog niet
Welkom! Kan me voorstellen dat de vele CF Platformen een starter in verwarring brengen. De meeste van ons investeren voornamelijk via Geld voor Elkaar (GVE), Kapitaal op Maat (KOM) , Collin CF en als laatste voor het goede gevoel op Lendahand. Dit zijn volgens ons de meest betrouwbare platformen. Verder moet je je realiseren dat goede projecten over het algemeen snel volgeschreven zijn. De mindere/slechte zijn langer open en dus op de voorgrond zichtbaar. Als je dus op een willekeurig moment de site van een platform opent is de kans groot dat je alleen de mindere projecten ziet. De aantrekkelijke zijn dan namelijk al vol. Veel succes met orienteren.
ik kijk al regelmatig op GVE, en dat de goede waar ik enig gevoel van betrouwbaarheid bij heb inderdaad al heel snel vol zitten, en dat de onbetrouwbare er wel heel erg lang over doen. Ook lijkt het nu op dit moment wel dat het aanbod van projecten laag is waardoor er bij de fora dingen voorbij komen die net niet aan de voorwaarden voldoen omdat zij nu eenmaal ook geld moeten binnen halen en bij een krappere markt er meer aan zullen doen om zo veel mogelijk projecten te plaatsen om aan hun eigen geldbehoeften te voldoen
Toch zegt de duur van de inschrijving niet altijd alles over de betrouwbaarheid van de projecten.
GvE is al jaren actief, heeft een goede reputatie opgebouwd en daardoor veel investeerders. Ze zitten als het ware in een flow, bijna alles wat ze brengen loopt vol, vaak snel en soms wat langzamer, maar uiteindelijk komen de meesten vol. Zelfs projecten waar de mensen hier grote bedenkingen bij hebben zoals de Dutch Dragons.
Andere platforms zoals Kapitaal op Maat hebben nog minder bekendheid terwijl ze er toch ook wel goede projecten bij hebben zitten. Die lopen minder snel vol dan een vergelijkbaar project op GvE. Onbewust denk je dan misschien dat er wat mee mis is, maar dat hoeft niet zo te zijn.........
[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 02-06-2015 10:02:27 ]
Op maandag 1 juni 2015 18:52 schreef Dwarsindeweg het volgende: 4% terwijl al het risico op haar vriend ligt? "De aanvraag is beoordeeld alleen op het inkomen van de partner van mevrouw Fluit. Beiden zullen als hoofdelijk schuldenaar mee tekenen op de aanvraag." Als dat verkeerd loopt is bij beiden niet veel te halen vrees ik. Gunfactor okay maar ik vind het niet erg dat ik deze te laat zie.
Als wat verkeerd loopt? Als de relatie uit gaat dan zal zij nog steeds door moeten betalen, doet ze dat niet dan komt de incasso dienst kijken bij wie er wat te halen valt. (Betaalt zij niet dan gaan ze alles op hem verhalen en mogen ze het onderling gaan regelen)
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Zojuist een mail ontvangen van WindShareFund. Als investeerder mag je ClimateBonds kopen met korting. Ze bieden Bonds aan voor ¤500 per stuk tegen een rendement van 5% gedurende 20 jaar. Normaliter betaal je eenmalig 3% emissiekosten. Als je als investeerder t/m 13 Bonds koopt, dan betaal je 2% en vanaf 14 Bonds betaal je geen emissiekosten.
Het verhaal gaat steeds mooier worden: Al sinds vorig jaar beslag op Elvis-huis Het controversiële ‘Elvis Presleyhuis’ Graceland in Breda en zijn eigenaar Jimmy Prins (59) blijkt Justitie al bijna een jaar op de korrel te hebben. Op 25 juli 2014 legde het openbaar ministerie in Arnhem voor ruim 431.610 euro beslag op het grootste gebouw aan de Heilaarstraat in Breda. Dat heeft het OM bevestigd. http://www.telegraaf.nl/b(...)op_Elvis-huis__.html
Op dinsdag 2 juni 2015 11:48 schreef Horsemen het volgende: Het verhaal gaat steeds mooier worden: Al sinds vorig jaar beslag op Elvis-huis Het controversiële ‘Elvis Presleyhuis’ Graceland in Breda en zijn eigenaar Jimmy Prins (59) blijkt Justitie al bijna een jaar op de korrel te hebben. Op 25 juli 2014 legde het openbaar ministerie in Arnhem voor ruim 431.610 euro beslag op het grootste gebouw aan de Heilaarstraat in Breda. Dat heeft het OM bevestigd. http://www.telegraaf.nl/b(...)op_Elvis-huis__.html
Als dat waar is, dan zou ik me als GvE nu achter de oren gaan krabben hoe dat er tussendoor heeft kunnen glippen bij de beoordeling...
Tja, ik weet niet of hun dat kunnen zien en of ze toegang hebben tot dat soort informatie. Niemand van ons is er ook achter gekomen en dat terwijl ik vaak het idee heb dat wij hier meer weten dan heel GvE bij elkaar. Het verklaart wel mede waarom het project zo snel van de site af was.
Ik doe niet mee, wat een maf plan. Er zijn zoveel mogelijkheden om je telefoon op te laden c.q. te besparen op het verbruik. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar geld voor over heeft.
Ik sluit mij bij jouw visie aan, obligataire. Allemaal leuk bedacht, maar ik zie hier geen markt in. Je kunt de telefoon ook gewoon uitzetten, bespaar- of vliegtuigstand activeren.
Tevens vind ik het risico niet opwegen tegen het rendement.
Ik doe niet mee, wat een maf plan. Er zijn zoveel mogelijkheden om je telefoon op te laden c.q. te besparen op het verbruik. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar geld voor over heeft.
ik denk niet dat het heel maf is, vooral in horeca en op festivals zie je al veel van dit soort apparatuur. De mobiele telefoon mag nooit uit staan (want onbereikbaar) en moet ook veel gebruikt worden (altijd online) dus er is wel behoefte aan denk ik, vooral bij de jeugd.
Daarbij zijn het volgens mij succesvolle ondernemers die erachter zitten waarbij ze alle drie voor 1/3 borg staan , en dat ook kunnen dragen (wel een momentopname uiteraard).
Denk dat hij weer zo vol zit. Twijfel zelf nog wel, zou dan mijn eerste CC project worden.
Windsharefund actie is alleen voor degene die in het project destijds op GvE hebben geinvesteerd? Verder vind ik het rendement nou niet echt om hier werk van te maken.
Op dinsdag 2 juni 2015 12:12 schreef Gijsbertus het volgende: Windsharefund actie is alleen voor degene die in het project destijds op GvE hebben geinvesteerd? Verder vind ik het rendement nou niet echt om hier werk van te maken.
Ja dat staat wel in de mail inderdaad.
Heb een informatiebrochure aangevraagd. Eerst is inlezen
komen we uit op iets uit een eerdere discussie, waarom alle 3 voor 1/3 garant staan, dit is al iets waardoor het bij mij geen kans zal maken. hoofdelijk aansprakelijk voor het hele bedrag, dan samen maar uitzoeken als het mis gaat hoe je het verlies verdeelt, niet bij je investeerders leggen. als ze allemaal zo succesvol zijn moeten ze dat toch wel kunnen dragen
Zomaar de eerste google resultatenpagina betreffende het opladen van telefoons etc in een paar seconden tijd. Hoeveel markt bestaat er zo dadelijk echt nog voor zo'n apparaat wat zij willen introduceren?
Ik heb bij mijn Samsung een tweede batterij gekocht voor een tientje. Als ik de mobiel lang achter elkaar nodig heb laad ik ze allebei op en heb ik een verdubbeling van mijn capaciteit en zo'n dingetje past makkelijk in de broekzak. Als zo'n ouwe drammer als ik (in mijn jeugd hadden telefoons nog een draaischijf) dat kan bedenken kan de moderne jeugd dat ook .......
Technisch gezien is het snel laden in seconden nog wel 4 jaar van ons verwijderd. En als het er is geldt dat alleen voor nieuw geproduceerde apparaten en accu's. De hele presentatie op Collin vind ik wederom profesioneel en de hele opzet goed. Daarnaast is er een serieuze borgstelling. Inderdaad zou het beter zijn als ieder hoofdelijk aansprakelijk was voor het gehele bedrag.
Ik heb inderdaad ook twijfels of de oplaaddienst afgenomen wordt door de individuele gebruiker. Dit laatste maakt dat ik er niet in stap.
Op dinsdag 2 juni 2015 12:54 schreef NaRegenDeZon het volgende: Technisch gezien is het snel laden in seconden nog wel 4 jaar van ons verwijderd. En als het er is geldt dat alleen voor nieuw geproduceerde apparaten en accu's. De hele presentatie op Collin vind ik wederom profesioneel en de hele opzet goed. Daarnaast is er een serieuze borgstelling. Inderdaad zou het beter zijn als ieder hoofdelijk aansprakelijk was voor het gehele bedrag.
Ik heb inderdaad ook twijfels of de oplaaddienst afgenomen wordt door de individuele gebruiker. Dit laatste maakt dat ik er niet in stap.
Ik stap er ook niet in, maar het maakt mij niet uit of het telefoonopladers/b&b of bruiloften zijn, als de borgstelling goed is/lijkt dan wil ik er wel wat instoppen
Op dinsdag 2 juni 2015 12:21 schreef obligataire het volgende: Ik heb bij mijn Samsung een tweede batterij gekocht voor een tientje. Als ik de mobiel lang achter elkaar nodig heb laad ik ze allebei op en heb ik een verdubbeling van mijn capaciteit en zo'n dingetje past makkelijk in de broekzak. Als zo'n ouwe drammer als ik (in mijn jeugd hadden telefoons nog een draaischijf) dat kan bedenken kan de moderne jeugd dat ook .......
Ik heb juist begrepen dat, in de strijd om de dunste telefoon, accu's van telefoons in toenemende mate niet meer vervangbaar/verwisselbaar zijn. Wat jij doet, is voor veel van die jongeren waar je op lijkt te doelen dus onmogelijk. In het modelspoormuseum in Hamburg hebben bezoekers overigens de mogelijkheid om gratis de accu's van hun fototoestel op te laden, dus vernieuwend is het idee in elk geval niet. En of het een goede investering is? Dat vind ik moeilijk in te schatten.
Op dinsdag 2 juni 2015 12:21 schreef obligataire het volgende: Ik heb bij mijn Samsung een tweede batterij gekocht voor een tientje. Als ik de mobiel lang achter elkaar nodig heb laad ik ze allebei op en heb ik een verdubbeling van mijn capaciteit en zo'n dingetje past makkelijk in de broekzak. Als zo'n ouwe drammer als ik (in mijn jeugd hadden telefoons nog een draaischijf) dat kan bedenken kan de moderne jeugd dat ook .......
Probeer jij maar eens de accu van iPhone te verwisselen
Ik zie ook niet veel in de Oplaadkameraad. Het is toch niet zo lastig het kabeltje van je telefoon mee te nemen, waarmee je bij een stopcontact of een willekeurige computer kunt opladen, afhankelijk van wat voor kabeltje je hebt. Of zoals iemand anders al zei kun je een powerbank meenemen als je echt bang bent dat je nergens kunt opladen (of je telefoon niet uit het oog wil verliezen). Nu moet je er ook maar op vertrouwen dat je zo'n station aantreft (dat ook nog vrij is).
Deze begint toch wel een beetje te jeuken, heb alleen wat moeite dat het geld zo langzaam terug komt. Denk dat ik er later deze week wel instap (als er niet een toppertje op GVE langsschiet)
Probeer jij maar eens de accu van iPhone te verwisselen
Klopt, maar Samsung heeft een heel groot marktaandeel, en voor apple gebruikers zijn er weer tal van andere handige gadgets waarmee je wat extra stroom bij je hebt.
Deze begint toch wel een beetje te jeuken, heb alleen wat moeite dat het geld zo langzaam terug komt. Denk dat ik er later deze week wel instap (als er niet een toppertje op GVE langsschiet)
Oeeeh, die is wel interessant, ja! Ik heb nog niets via CrowdAboutNow gedaan, maar misschien moet ik hier maar eens mee beginnen! Met 500 EUR heb je na 5 jaar 612.50 EUR en bovendien elk jaar twee 0.75L-flessen bier! Niceeeee...
Oeeeh, die is wel interessant, ja! Ik heb nog niets via CrowdAboutNow gedaan, maar misschien moet ik hier maar eens mee beginnen! Met 500 EUR heb je na 5 jaar 612.50 EUR en bovendien elk jaar twee 0.75L-flessen bier! Niceeeee...
Ja, ik vraag me dan af of dat 5 jaar lang is of elk jaar dat je uitbetaald krijgt een fles krijgt.
Gezien ik die flessen voor 11.95 in een webshop heb zien staan ga je al snel naar 9%+ rendement
[ Bericht 0% gewijzigd door CaLeX op 02-06-2015 14:57:28 ]
Ja, ik vraag me dan af of dat 5 jaar lang is of elk jaar dat je uitbetaald krijgt.
Gezien ik die flessen voor 11.95 in een webshop heb zien staan ga je al snel naar 9%+ rendement
Dat maakt inderdaad wel uit en ik twijfelde daar ook over, maar de tekst doet vermoeden dat het toch wel elk jaar is. "...we lossen het hele bedrag af startend na het derde jaar in 3 jaarlijkse termijnen en ieder jaar krijg je als dank twee mooie 75cl flessen..." Het had duidelijker gekund. Misschien moet ik er even een mailtje aan wagen.
Dit project zou voor mij wel voornamelijk om het gunnen en het bier gaan, want ik kan maar moeilijk inschatten of van de vele kleine brouwerijen die er de afgelopen jaren opgedoken zijn, uitgerekend deze het goed blijft doen.
[ Bericht 3% gewijzigd door troepjepdat op 02-06-2015 15:10:08 ]
Op dinsdag 2 juni 2015 09:32 schreef obligataire het volgende: Toch zegt de duur van de inschrijving niet altijd alles over de betrouwbaarheid van de projecten.
GvE is al jaren actief, heeft een goede reputatie opgebouwd en daardoor veel investeerders. Ze zitten als het ware in een flow, bijna alles wat ze brengen loopt vol, vaak snel en soms wat langzamer, maar uiteindelijk komen de meesten vol. Zelfs projecten waar de mensen hier grote bedenkingen bij hebben zoals de Dutch Dragons.
Andere platforms zoals Kapitaal op Maat hebben nog minder bekendheid terwijl ze er toch ook wel goede projecten bij hebben zitten. Die lopen minder snel vol dan een vergelijkbaar project op GvE. Onbewust denk je dan misschien dat er wat mee mis is, maar dat hoeft niet zo te zijn.........
Leek mij ook. Ik heb wat via Aygodutch.com lopen. Maar dat project loopt maar langzaam. Ze hadden er ook 1 die binnen een week vol was. Het is nu wachten tot die andere ook vol loopt. Vind het aan de ene kant wel fijn dat ik wat meer tijd heb om na te denken, maar het is toch ook wel lekker als het project beetje vlot vol loopt als je eenmaal gekozen hebt.
Als wat verkeerd loopt? Als de relatie uit gaat dan zal zij nog steeds door moeten betalen, doet ze dat niet dan komt de incasso dienst kijken bij wie er wat te halen valt. (Betaalt zij niet dan gaan ze alles op hem verhalen en mogen ze het onderling gaan regelen)
Late reactie: als hij zijn baan verliest heb je twee kale kippen.. Het bedrag is niet mega maar kennelijk kan (of wil) haar vriend het niet in 1 keer zelf uitlenen.
Op dinsdag 2 juni 2015 12:19 schreef dick1201 het volgende: komen we uit op iets uit een eerdere discussie, waarom alle 3 voor 1/3 garant staan, dit is al iets waardoor het bij mij geen kans zal maken. hoofdelijk aansprakelijk voor het hele bedrag, dan samen maar uitzoeken als het mis gaat hoe je het verlies verdeelt, niet bij je investeerders leggen. als ze allemaal zo succesvol zijn moeten ze dat toch wel kunnen dragen
Helemaal mee eens. Het is de ondernemer die het meeste risico moet lopen en niet de investeerder. Gewoon goede zekerheden anders niet
Ik stap er ook niet in, maar het maakt mij niet uit of het telefoonopladers/b&b of bruiloften zijn, als de borgstelling goed is/lijkt dan wil ik er wel wat instoppen
Is heel belangrijk inderdaad, toch probeer ik in eerste instantie een goed gevoel te krijgen bij hun aflossingscapaciteit en die hangt weer samen met een geloofwaardig business verhaal. De borgstelling is meer een stok achter de deur voor als het mis gaat (en misschien lopen ze dan wat harder )
Ja, ik vraag me dan af of dat 5 jaar lang is of elk jaar dat je uitbetaald krijgt een fles krijgt.
Een vriend van me heeft contact met ze gehad en er is goed nieuws, want je krijgt alle vijf de jaren bier! Niet pas na drie jaar. Ik doe in elk geval mee!
Jammer dat het bier van Oersoep niet altijd even lekker is . Ik heb er twee van op en vond het allebei niets. En toch heb ik er een zwak voor, dus ik overweeg het nog even
Beste investeerders, om alle onduidelijkheid weg te nemen: Het zijn harde zekerheden! De overwaarde van de eigen woning wordt geborgd via een tweede hypothecaire inschrijving en de lijfrentepolis zal worden gecedeerd tgv de investeerders van KoM.
Lijkt me goed nieuws. Hij zat denk ik ook wel wat klem. De investeringen lopen nog niet al te hard.
beetje late reactie alweer maar wat mij betreft is de techniek die gebruikt wordt bij oplaadkamaraad een beetje ouderwets. opladen via wifi kan al een tijdje en lijkt nu verder doorontwikkeld te zijn.
Een mail ontvangen van KoM. Een paar wijzigingen. Fijn om te te zien dat KoM met de opmerkingen ook echt iets doet ook al heeft het wel vrij lang geduurd.
Mooi dat de fee nu per half jaar, in maart en september, betaald kan worden!
Ook een goed idee om het automatisch investeren mogelijk te maken. Ik ga hiervan zelf geen gebruik maken maar ik denk dat hierdoor projecten sneller vol kunnen komen en in ieder geval een snellere start zullen hebben omdat de eerste investeringen snel zullen gaan. Dit kan op termijn ook wel weer een nadeel zijn als het systeem echt een succes zou worden. Kleinere projecten komen dan alleen nog maar beschikbaar voor investeerders die automatisch inlegger. Zoals gezegd, zelf ga ik hiervan geen gebruik maken omdat van een groot deel van de (nieuwe) projecten ik er niet aan zou moeten denken om hierin te investeren. De half jaarlijkse fee ben ik blij mee 👍
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 03-06-2015 09:10:08 (foutje in de tekst) ]
Als hij vanaf het begin zo duidelijk was geweest dan had het misschien al vol(ler) gezeten. Ik denk er (opnieuw) over na.
Dankje voor de info. Ik vind dat wel een belangrijke verbetering. Las dat ze 2015 ook boven verwachting zijn begonnen. Denk dat ik er voor een klein bedrag instap
Om teleurstellingen te voorkomen: er staat halfjaarlijks.
Ik ben nog steeds teleurgesteld. En wel omdat ze het niet gewoon verrekenen met de eerste termijn. Simpel, geen debiteurenrisico, geen onnodig bankverkeer.
De bank loopt toch al helemaal vol op het moment, afgelopen maand 14 A-4 tjes moeten uitprinten en boeken.
Om teleurstellingen te voorkomen: er staat halfjaarlijks. [/White ] Sorry, verkeerd opgeschreven maar ik had het begrepen 😊. Ik heb de tekst aangepast. Bedankt!
Ik ben nog steeds teleurgesteld. En wel omdat ze het niet gewoon verrekenen met de eerste termijn. Simpel, geen debiteurenrisico, geen onnodig bankverkeer.
De bank loopt toch al helemaal vol op het moment, afgelopen maand 14 A-4 tjes moeten uitprinten en boeken.
Ja, ik ken het probleem van de bijlage's bij de afschriften. De maandelijks enveloppen worden steeds dikker. Het voordeel is nu wel bij KoM dat alle termijnen gelijk zijn. Bij GvE moet ik de eerste termijn altijd apart controleren.
Bij een zakelijke rekening betaal je ook nog eens een bedrag per mutatie, dus daarvoor heb ik een andere rekening in gezet die op mijn privé naam staat
Een vriend van me heeft contact met ze gehad en er is goed nieuws, want je krijgt alle vijf de jaren bier! Niet pas na drie jaar. Ik doe in elk geval mee!
Cool, nu ga ik ook wel instappen
Tja nog even afwachten of het incasso bureau wat kan innen bij een ongetwijfelde ondergang van Talamini Gelato B.V. maar veel zal er niet te halen zijn als ik lees dat een van de ondernemers nu al zijn ijs elders betrekt. Dus vermoedelijk verlies incasseren. Het meekijken van een advocaat en een registeraccountant volgens de pitch heeft dus niet geholpen om deze man in toom te houden.
De crowdfunding organisaties zullen naar mijn idee ook afspraken moeten maken over het shoppen bij verschillende platformen wat deze man heeft gedaan.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-06-2015 11:34:36 ]
De affaire Talamini geeft aan dat als mensen kwaadwillend zijn (lees: echt heel hard geld nodig hebben) ze kennelijk in staat zijn om crowdfundingplatfoms om de tuin te leiden. Datzelfde bleek later bij Jimmy Prins (Elvis). In het laatste geval kwam de waarheid gelukkig nog tijdig naar buiten. Ik denk dat de platformen hier toch wel van zijn geschrokken. Dat leid ik onder meer af uit het beperkte aantal nieuwe projecten dat nog online komt. Alleen bij Lendahand is veel aanvoer maar die staan dan ook niet onder toezicht van AFM. Ik heb bij die club toch een beetje het gevoel van een piramidespel. Zonder enige voorwaarden ¤ 25,- weggeven dat roept enige vraagtekens op.
heb in bovenstaand project meer vertrouwen dan de oplaadkameraad. Al is dit wel een startup.. de goede/ gunstige ligging en de expertise van de ondernemers geven mij een goede indruk. Ook het brede aanbod ban producten voor meerdere doelgroepen is positief.
Financieel kan ik er verder niet veel over zeggen. En qua concurrentie heb ik ook geen beeld..
Ja, volgens mij kan je het enigszins vergelijken met Döner HAS. Die is een paar maanden geleden op GVE langsgekomen. Dergelijke bedrijven zijn als paddenstoelen uit de grond gekomen.
De affaire Talamini geeft aan dat als mensen kwaadwillend zijn (lees: echt heel hard geld nodig hebben) ze kennelijk in staat zijn om crowdfundingplatfoms om de tuin te leiden. Datzelfde bleek later bij Jimmy Prins (Elvis). In het laatste geval kwam de waarheid gelukkig nog tijdig naar buiten. Ik denk dat de platformen hier toch wel van zijn geschrokken. Dat leid ik onder meer af uit het beperkte aantal nieuwe projecten dat nog online komt. Alleen bij Lendahand is veel aanvoer maar die staan dan ook niet onder toezicht van AFM. Ik heb bij die club toch een beetje het gevoel van een piramidespel. Zonder enige voorwaarden ¤ 25,- weggeven dat roept enige vraagtekens op.
heb het gevoel dat lendahand meer op de gunfactor en het feel-good principe inspelen. Heb daar wel een bedrag geinvesteerd, naar aanleiding van die ¤ 25. Maar niet schokkend hoog..
Alleen bij Lendahand is veel aanvoer maar die staan dan ook niet onder toezicht van AFM. Ik heb bij die club toch een beetje het gevoel van een piramidespel. Zonder enige voorwaarden ¤ 25,- weggeven dat roept enige vraagtekens op.
"Zonder enige voorwaarden 25 EUR weggeven" is niet helemaal correct, toch? Je moet namelijk voor minimaal 50 EUR investeren, dus er zal sowieso ook 25 EUR uit je eigen zak moeten komen om een project te helpen funden. En ik denk zeker dat die actie Lendahand geen windeieren gelegd heeft, want meerdere mensen in dit topic (en ongetwijfeld elders) zijn nu pas bij Lendahand begonnen door die actie en hebben meer dan 50 EUR geinvesteerd.
Wb het lijken op een piramidespel, daar kan ik me echt niet in vinden. Lendahand heeft contact met lokale partners, investeringsbedrijfjes zeg maar, in het buitenland. Geld dat wij hier in een project storten komt via die lokale partners terecht bij de mensen achter de projecten. De lokale partners vragen aan de mensen achter het project een rente die naar onze maatstaven aardig hoog is maar daar normaal is en ze vangen koersverschillen en wanbetalingen op. Zij sturen vervolgens de aflossing en een deel van de rente van de leningen terug naar Lendahand, die de aflossing en een kleiner deel van de rente weer naar ons sturen. Het is niet zo dat wij weer mensen moeten ronselen om zelf geld te krijgen, of iets in die richting.
Dan klopt het toch wat HC al vrij snel melden na het faillissement, dat het waarschijnlijk om oplichtingspraktijken ging.
Talamani heeft ook doelbewust het pandrecht (een van de zogenaamde zekerheden) doorverkocht aan de franchise ondernemers, die deze ter goede trouw gekocht hebben.
Nogal forse conclusies! Er zijn wel vaker dagen voorbij gegaan zonder een nieuw project. En dat er bij Lendahand veel aanvoer is, dat was de laatste dagen van de maand misschien, maar dat is inmiddels weer afgelopen. Totaal is er de afgelopen maand "slechts" ¤ 311000 geïnvesteerd. Dat haalt het niet bij GVE ofzo. En om promotieactiviteiten af te doen als "zonder enige voorwaarden ¤ 25 weggeven" is toch wat raar. Vorige maand 97 nieuwe investeerders, dus kost zo'n activiteit hooguit nog geen ¤ 2500. Een spotje op radio 1 kost ¤ 25 per seconde. Dan heb je dus nog helemaal niks binnen. Waarom je het woord "piramidespel" gebruikt is me helemaal een raadsel. Kun je dat nader toelichten?
Op woensdag 3 juni 2015 12:13 schreef crowd-fundi het volgende: Nogal forse conclusies! Er zijn wel vaker dagen voorbij gegaan zonder een nieuw project. En dat er bij Lendahand veel aanvoer is, dat was de laatste dagen van de maand misschien, maar dat is inmiddels weer afgelopen. Totaal is er de afgelopen maand "slechts" ¤ 311000 geïnvesteerd. Dat haalt het niet bij GVE ofzo. En om promotieactiviteiten af te doen als "zonder enige voorwaarden ¤ 25 weggeven" is toch wat raar. Vorige maand 97 nieuwe investeerders, dus kost zo'n activiteit hooguit nog geen ¤ 2500. Een spotje op radio 1 kost ¤ 25 per seconde. Dan heb je dus nog helemaal niks binnen. Waarom je het woord "piramidespel" gebruikt is me helemaal een raadsel. Kun je dat nader toelichten?
Lendahand houdt ongeveer 3.5% per jaar over aan het geïnvesteerde bedrag. Bron hun eigen website. De meeste projecten duren tussen de 12 en 24 maanden. Dus met deze actie spelen ze Quitte als iemand rond de 500 euro gaat investeren. Ik denk dat ze nu zien dat de meeste mensen die over de streep gehaald zijn gemiddeld meer investeren dan die 500 euro. Ik in ieder geval wel. Dus wat mij betreft is de actie geslaagd. Ik zie hier totaal geen Pyramide Spel in
Op woensdag 3 juni 2015 13:35 schreef bleyenburg het volgende: Ben erg benieuwd naar berichtgeving omtrent pandrecht Talamini. Ik hoor of zie niks van GvE
GVE heeft volgens mij geen pandrecht bij Talamini. GVE werkt zover ik weet nooit met pandrecht.
Is er sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid bij Crowdaboutnow? Ik zie maar weinig over de zekerheden. Toch wel jammer dat je pas na 3 jaar je eerste betaling krijgt.
Op woensdag 3 juni 2015 14:13 schreef Scooper het volgende: Ik heb hem ook gedaan. Mijn eerste project met een AAA-rating. Denk ook de eerste op GvE met een AAA-rating?
Als de omzet tegen valt kan ze altijd nog wat interen op de privé-onttrekkingen lijkt mij.
HIN-verzekeringen had een 2AAA-rating. Dit is nr twee wellicht.
Ik heb het idee dat er met de tweede wagen er ook een tweede persoon bij komt? Of heb ik dat fout geïntepreteerd? Anders is de omzetverdubbeling wellicht wat hoog ingeschat...
Bij zulke kleine ondernemingen zeggen die ratings niets. Uit het feit dat ze ¤ 4600,- eigen geld investeert (dat is ongeveer de BTW) maak ik op dat er in privé niet veel te verhalen is.
Ik heb het idee dat er met de tweede wagen er ook een tweede persoon bij komt? Of heb ik dat fout geïntepreteerd? Anders is de omzetverdubbeling wellicht wat hoog ingeschat...
Het staat er niet, maar als je nu 4 dagen doet en met een tweede wagen een dubbele dienst gaat draaien. Dan kom je volgens mij ook wel een dag te kort
Ze draait wel een goede omzet per dag (460 euro dat ze staat nu) maar of dat gaat verdubbelen vraag ik me af. Tevens heeft ze een webshop (waar geen link naar staat ) in hoe verre loopt die?
Denk wel dat het een beter project is dan wat er de laatste tijd bijgekomen is, maar ik laat hem lopen.
Op woensdag 3 juni 2015 14:23 schreef Justme7005 het volgende: Bij zulke kleine ondernemingen zeggen die ratings niets. Uit het feit dat ze ¤ 4600,- eigen geld investeert (dat is ongeveer de BTW) maak ik op dat er in privé niet veel te verhalen is.
Ze legt ¤ 4600 extra in. De winsten heeft ze al geïnvesteerd.
Ik weet uit ervaring dat de marktkosten er nogal inhakken en dat braderieën en fairs vaak slecht bezocht worden, je bent nogal afhankelijk van het weer. Soms verdienen marktkooplui het staangeld niet eens terug.
Gezien de hoogte, mwah, zou moeten kunnen, klein bedrag gedaan.
Ze legt ¤ 4600 extra in. De winsten heeft ze al geïnvesteerd.
Klopt. De vraag is natuurlijk hoeveel die winst is geweest. Ik begrijp dat ze in 2011 is begonnen en de eerste jaren zal er gezien de omzet niet veel winst zijn gemaakt. Je ziet in één van de excelletjes ook dat ze blijkbaar een BBZ-uitkering had (bijstand voor zelfstandigen).
Op woensdag 3 juni 2015 14:27 schreef CaLeX het volgende: Tevens heeft ze een webshop (waar geen link naar staat ) in hoe verre loopt die?
Gemiste kans inderdaad, maar website staat op dutchqueen.nl In hoeverre die loopt is lastig te zeggen, in ieder geval aardig wat berichtjes op de site en site draait al sinds 2011.
Klein bedrag met fijne ratings, behalve die 5 dan. Ik heb hem meegepakt.
Op woensdag 3 juni 2015 11:40 schreef InVestEerder het volgende: Ik denk dat de platformen hier toch wel van zijn geschrokken. Dat leid ik onder meer af uit het beperkte aantal nieuwe projecten dat nog online komt.
U wordt op uw wenken bediend. Zomaar twee nieuwe projecten op woensdag. GVE is de schrik al weer te boven
U wordt op uw wenken bediend. Zomaar twee nieuwe projecten op woensdag. GVE is de schrik al weer te boven
Ik mis de cijfers over hoeveel er geleend gaat worden bij de twee banken.
quote:
Dit project is een typische gestapelde financieringsconstructie waarbij ook ING Bank en NV Industriebank LIOF betrokken zijn. We maken u erop attent dat deze twee partijen zeer welwillend zijn maar hun interne besluitvorming nog niet hebben afgerond. Dat is mede afhankelijk van het slagen van dit project. Dit heeft aan de andere kans wel als consequentie dat het crowdfundingsproject niet doorgaat als één van deze partijen alsnog afhaakt.
Kan zo maar eens 3x 500.000 euro zijn en dan vind ik het allemaal vrij gortig.
Las niet goed, staat gewoon in de tekst. Het is nog veel hoger, ze lenen in totaal 2,5 miljoen, waarvan 5 ton bij "ons".
Op woensdag 3 juni 2015 15:07 schreef NaRegenDeZon het volgende: Ik ben bang dat als er iets mis gaat de twee banken na de belasting voor in de rij staan voor de centjes
Meneer Heynen tekent hoofdelijk. Wat heeft meneer Heynen dan in privé?? Een achterstand op BKR? Van 2003?? Voor hoeveel zit de ING er op dit moment in?? Zakelijke zekerheden voor ons heb ik dan ook niet zoveel vertrouwen in.
ik vind de omzetgroei wel erg optimistisch, tevens de cashflow verbetering. Aangezien er banken mee gemoeid zijn, voor zelfs een groter bedrag dan de crowdfunders, is er eigenlijk geen zekerheid. Dit gepaard met een niet geweldige creditsafe score en g-pd rating, laat ik deze schieten..
De beide banken zullen zekerheden hebben bedongen in de vorm van pandrechten op debiteuren, voorraden, machines en inventaris. Daardoor lopen zij maar beperkt risico. Het échte risico wordt door de crowdfunders gedragen.
Op woensdag 3 juni 2015 15:28 schreef Justme7005 het volgende: De beide banken zullen zekerheden hebben bedongen in de vorm van pandrechten op debiteuren, voorraden, machines en inventaris. Daardoor lopen zij maar beperkt risico. Het échte risico wordt door de crowdfunders gedragen.
Wat vind je er zo mooi aan dan? Alleen het laatste cijfer? Dat het horeca is? Laag bedrag? Nou, ik wens je heel veel geluk en succes. Ik vermoed dat we elkaar niet in Neede tegen gaan komen.
Neede is inderdaad een blinde (nou ik heb nog wel even gelezen). Pacogi zou best iets kunnen zijn als er meer bekend is over de zekerheden. Zonder die informatie moet je er vanuit gaan dat je lening achtergesteld is ten opzichte van BD en de banken en daarmee dat als het mis gaat er niets te halen valt. Dan is de vraag wat een goed rentepercentage is zonder zekerheden. 8,5 is best aardig maar dat mag dan ook wel. Ik denk er nog even over na
Onlangs is project 10871: Fietsplus Rini volgeschreven. Vandaag ontvingen wij van de heer Zwanenberg, de accountant van de heer De Reuver het bericht dat er enige vertraging is opgelopen in de afronding van het project.
De uiterste termijn van de gesloten overeenkomst tussen koper en verkoper is enige weken overschreden. Op het moment dat de koper aan verkoper meldde dat de financiering rond was, trok de verkoper de deal terug. Op dit moment probeert men om de deal alsnog rond te krijgen.
Zodra wij meer informatie hebben over het verloop hiervan, hoort u dit uiteraard van ons. Tot die tijd wordt het project on hold gezet.
Op woensdag 3 juni 2015 11:42 schreef CRWD het volgende: Ja, volgens mij kan je het enigszins vergelijken met Döner HAS. Die is een paar maanden geleden op GVE langsgekomen. Dergelijke bedrijven zijn als paddenstoelen uit de grond gekomen.
Maar HAS heeft vast niet zoveel doctorandussen in de directie
•De omzet is de laatste jaren gegroeid van ¤ 614.000 in 2013 naar ¤ 3.232.690 in 2014. •De verwachte omzet in 2015 bedraagt 7,8 miljoen uitlopende naar ca. 10 miljoen in 2016. •In de prognose over het jaar 2015 zijn we uitgegaan van een omzet van ¤ 7,8 miljoen en een brutowinstpercentage van 31 %. Het kosten niveau zal ca ¤ 0,9 miljoen bedragen waarbij het geschatte bedrijfsresultaat ongeveer op 1,5 miljoen zal uitkomen, na aftrek van rentelasten en belastingen op ca. 0,95 miljoen. •Het nettoresultaat bedroeg ¤ 232.000 in 2914 •Het cashflowresultaat zal uitkomen op ¤ 1,04 miljoen.
Ik denk dat we even moeten wachten met zo'n netto winst...
Op woensdag 3 juni 2015 15:58 schreef crowdiefunder het volgende: Onlangs is project 10871: Fietsplus Rini volgeschreven. Vandaag ontvingen wij van de heer Zwanenberg, de accountant van de heer De Reuver het bericht dat er enige vertraging is opgelopen in de afronding van het project.
De uiterste termijn van de gesloten overeenkomst tussen koper en verkoper is enige weken overschreden. Op het moment dat de koper aan verkoper meldde dat de financiering rond was, trok de verkoper de deal terug. Op dit moment probeert men om de deal alsnog rond te krijgen.
Zodra wij meer informatie hebben over het verloop hiervan, hoort u dit uiteraard van ons. Tot die tijd wordt het project on hold gezet.
zomaar even iets van internet geplukt aangaande de pannenkoekentent uit Neede±
`het idee is goed, ik hoop alleen dat, de huurders ook de heeele kleine lettertjes in het verhuurcontract goed gelezen hebben. De meeste voormalige huurders zijn door de verhuurder, helaas omzeep geholpen. dus pas op met verbouwingen aan dit pand. ikke | 23-02-15 | 17:30
het betreft hier een reactie op een stukje in de lokale (internet)krant.
Je kan nu ook automatisch investeren bij KoM in je profiel aanzetten.
Maar de projecten gaan nog niet zo vaak zo hard dat ik dit overweeg. Met het aantal projecten in totaal bij KoM en die paar die ik er heb vind ik het ook fijner om zelf te kiezen en niet blind te vertrouwen op de ratings.
Vandaag stond in de Gelderlander een heel stuk over Talamini ijs en de zelfmoord van die oprichter.
Meer mensen gelezen? Zag er niet goed uit namelijk.
Op de vorige pagina stond het dus al, dit baart me wel weer zorgen want het lijkt best makkelijk om gewoon de boel te flessen en toch via crowdfund iets te doen? Kan beter nog wat aandeeltjes van een aex fonds kopen dat lijkt toch veiliger.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Op woensdag 3 juni 2015 18:55 schreef AQuila360 het volgende: Vandaag stond in de Gelderlander een heel stuk over Talamini ijs en de zelfmoord van die oprichter.
Ik zit het net te lezen.Iets verkocht wat als onderpand diende voor the crowd. Ik val in herhaling maar als de zekerheden niet goed geregeld zijn dan ga je als eerlijke investeerder
Op woensdag 3 juni 2015 14:48 schreef komrad het volgende: te laat voor de Nederlandse koningin. Mijn nieuwe investeringen zijn een beetje stilgevallen de laatste 2 weken
Bij mij ook. Ik doe erg rustig in. In Lendahand wel wat gestopt voor de gunfactor en dankzij de 25 euro provisie. Maar ook daar ga ik nu even afwachten.
quote:
Op woensdag 3 juni 2015 18:55 schreef AQuila360 het volgende: Vandaag stond in de Gelderlander een heel stuk over Talamini ijs en de zelfmoord van die oprichter.
Op de vorige pagina stond het dus al, dit baart me wel weer zorgen want het lijkt best makkelijk om gewoon de boel te flessen en toch via crowdfund iets te doen? Kan beter nog wat aandeeltjes van een aex fonds kopen dat lijkt toch veiliger.
Je staat inderdaad vaak achteraan in de rij. Het is wachten tot de bel gaat ploffen en de rentepercentages weer stijgen om het daadwerkelijke risico te reflecteren, want nu is het helemaal ruk.
Ben hier overigens wel benieuwd naar: https://www.lendahand.com(...)1-legacy-int-school/ Hoe gaat een school 55k overhouden in de komende twee jaar? Anderzijds wel een mooi initiatief met het oog op de toekomst...
Je staat inderdaad vaak achteraan in de rij. Het is wachten tot de bel gaat ploffen en de rentepercentages weer stijgen om het daadwerkelijke risico te reflecteren, want nu is het helemaal ruk.
Dat achteraan staan zit ik niet mee.
Mij gaat het er meer om dat ik bij al die projecten op de gegevens van GVE of welk platform dan ook vertrouw, Maar als die dus blijkbaar al redelijk ''makkelijk'' om de tuin te leiden zijn dan baart dat me wel zorgen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Je staat inderdaad vaak achteraan in de rij. Het is wachten tot de bel gaat ploffen en de rentepercentages weer stijgen om het daadwerkelijke risico te reflecteren, want nu is het helemaal ruk. [/quote]
Ik kan die dutch queen al niet meer vinden op gve, is hij verwijderd? Die andere zie ik niet echt zitten, de banken willen zeker een zekerheid van een half millioen over de rug van de crowd halen Zou deze met een jaartje failliet zijn?
Ik blijf die cyfers van pagoci maar aan het lezen en lezen, maar krijg geen duidelijk beeld. Kan iemand ze voor mij vertalen, want als ik goed lees hebben ze aan het eind van de piek de hoogste behoefte, hoe lang is dan de betalingstermijn van die goederen, lijkt er zo op dat ze vragen de afnemers te financieren, Ook kan ik er niet in terug vinden hoe groot het huidige krediet van ze is. Er is geen garantstelling te vinden in het hele verhaal, ook niet echt nodig bij een klein bedragje van een half millioen, en de hele groep wordt meegenomen in het verhaal, maar de lening is voor 1 bv, staat de hele groep garant? De BKR baart mij ook zorgen, normaal gaat een code na 5 jaar weg als hij opgelost is, waarom is er hier dan sprake van een 12 jaar oude? Deze is naar mijn idee niet geschikt voor mij om als 1e projekt mee te beginnen
Op woensdag 3 juni 2015 15:28 schreef Justme7005 het volgende: De beide banken zullen zekerheden hebben bedongen in de vorm van pandrechten op debiteuren, voorraden, machines en inventaris. Daardoor lopen zij maar beperkt risico. Het échte risico wordt door de crowdfunders gedragen.
Dat is juist. Toch is dit een eigentijdse manier van financiering die je steeds meer ziet. Dat ING+LIOF, die veel meer dan wij inzage hebben in alle data en cijfers, er samen 2 miljoen in steken duidt op vertrouwen. Ik vind de prestaties ronduit indrukwekkend. Vanuit het niets in 2013 gestart en in 2014 al 3,2 mln(!) omzet. Als de omzet dit jaar uitkomt op 6,4 mln (+100% gezien het eerste halfjaar) komt er ook een paar ton winst uit; die jongen heeft met zijn bedrijf goud in handen. Die indruk krijg ik. Hopelijk komt hij de kritische groeifase goed door, dat is de uitdaging. Hij moet nu veel omzet voorfinancieren.
Gaat het mis, dan wordt het inderdaad moeilijk nog wat terug te krijgen, maar in dit geval zou ik iets minder naar de borgstelling willen kijken maar naar de winstgevendheid en groei.
In combinatie met klasse 4, mooi rente %, ik steek er een paar honderd euro in. Dood of de gladiolen
[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 03-06-2015 21:47:51 ]
Op woensdag 3 juni 2015 21:36 schreef dick1201 het volgende: Ik blijf die cyfers van pagoci maar aan het lezen en lezen, maar krijg geen duidelijk beeld. Kan iemand ze voor mij vertalen, want als ik goed lees hebben ze aan het eind van de piek de hoogste behoefte, hoe lang is dan de betalingstermijn van die goederen, lijkt er zo op dat ze vragen de afnemers te financieren, Ook kan ik er niet in terug vinden hoe groot het huidige krediet van ze is. Er is geen garantstelling te vinden in het hele verhaal, ook niet echt nodig bij een klein bedragje van een half millioen, en de hele groep wordt meegenomen in het verhaal, maar de lening is voor 1 bv, staat de hele groep garant? De BKR baart mij ook zorgen, normaal gaat een code na 5 jaar weg als hij opgelost is, waarom is er hier dan sprake van een 12 jaar oude? Deze is naar mijn idee niet geschikt voor mij om als 1e projekt mee te beginnen
Het is gevaarlijk maar toch ff doorredeneren. Hij verwacht 550K aan rentelasten en belasting te hebben dit jaar. Als de nieuwe financiering per 30/6 lukt dan zit daar dus 2500K maal 9% /2 aan rentelasten in. Dit is dan 112,5K. Dit betekent dat hij aan huidige financiering 550 - 112,5 = 437,5 aan rente en belasting betaalt. Laten we zeggen 300K belasting dan is de rentelast over de huidige financiering 137K. Dit komt overeen met een huidig vreemd vermogen van 1.500K
Op woensdag 3 juni 2015 20:09 schreef bleyenburg het volgende: Ik hoop en mag aannemen dat GvE pro actief achter Talamini boedel aangaat. Zo niet, kap ik met hun
De vraag zal zijn of er ergens nog vermogens te vinden zijn en als dat al zo is, met wie moet je dat allemaal delen? GvE zal er zelf niet achterheen gaan maar dit uitbesteden en wel voor kosten van diegene die het geld hebben uitgeleend. Ik ga er vanuit dat, als ze enige kans zien, ze eerst gaan vragen wie er aan mee willen doen.
Op woensdag 3 juni 2015 20:08 schreef dick1201 het volgende: Ik kan die dutch queen al niet meer vinden op gve, is hij verwijderd? Die andere zie ik niet echt zitten, de banken willen zeker een zekerheid van een half millioen over de rug van de crowd halen Zou deze met een jaartje failliet zijn?
Zojuist in mijn mailbox een pre-launch aankondiging gevonden. Ik zal eea in spoiler-tags zetten, om het (hopelijk) af te schermen van de zoekmachines en niet ingelogden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 3 juni 2015 23:28 schreef Coelho het volgende: Zojuist in mijn mailbox een pre-launch aankondiging gevonden. Ik zal eea in spoiler-tags zetten, om het (hopelijk) af te schermen van de zoekmachines en niet ingelogden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft een zeer hoge gunfactor wat mij betreft, maar ik heb al veel geïnvesteerd de laatste tijd en heb mezelf voorgenomen alleen nog mee te doen bij Collin bij minimaal 'ruim voldoende' (en niet verhoogd risico). Gedisciplineerd als ik ben houd ik me daar nu aan.
Niet uit de lucht. Ik denk dat stippy een vrije dag heeft genomen. In ieder geval is er op 3 juni helemaal niets bijgewerkt. Gebeurt wel vaker. Elvis staat daar bijv. nog steeds als "open". Franschhoek bleef maar op 120 maanden staan.
Niet uit de lucht. Ik denk dat stippy een vrije dag heeft genomen. In ieder geval is er op 3 juni helemaal niets bijgewerkt. Gebeurt wel vaker. Elvis staat daar bijv. nog steeds als "open". Franschhoek bleef maar op 120 maanden staan.
In het begin sprong hij er vol in maar nu lijkt het wel helemaal stil te liggen. Wel jammer want het zag er wel netjes uit.
Op woensdag 3 juni 2015 23:28 schreef Coelho het volgende: Zojuist in mijn mailbox een pre-launch aankondiging gevonden. Ik zal eea in spoiler-tags zetten, om het (hopelijk) af te schermen van de zoekmachines en niet ingelogden:
SPOILER
Heb niet echt gelezen. Maar ik zit in hetzelfde bedrijf via GvE. Heb er toch altijd en raar gevoel bij als ze bij verschillende partijen gaan crowdfunden.
Heb niet echt gelezen. Maar ik zit in hetzelfde bedrijf via GvE. Heb er toch altijd en raar gevoel bij als ze bij verschillende partijen gaan crowdfunden.
Precies en dat is bij mij nog versterkt na het debacle ijscoboer.
exact het type commentaar waar ik wat aan heb! Heb je toevallig de link naar het GvE project?
Op woensdag 3 juni 2015 23:45 schreef obligataire het volgende: quote: Op woensdag 3 juni 2015 23:28 schreef Coelho het volgende: Zojuist in mijn mailbox een pre-launch aankondiging gevonden. Ik zal eea in spoiler-tags zetten, om het (hopelijk) af te schermen van de zoekmachines en niet ingelogden:
SPOILER1 Heeft een zeer hoge gunfactor wat mij betreft, maar ik heb al veel geïnvesteerd de laatste tijd en heb mezelf voorgenomen alleen nog mee te doen bij Collin bij minimaal 'ruim voldoende' (en niet verhoogd risico). Gedisciplineerd als ik ben houd ik me daar nu aan.
Leuk! Ik heb mijn roots in de chemie en dit zijn de juiste zaken om kinderen enthousiast te maken voor science! Ik ga hier zeker in investeren ook al is er wel wat risico. Hoe kom je trouwens aan zo'n vooraankondiging?
Wel mooi als je die twee projecten van GvE met elkaar vergelijkt. In de oude spreekt hij van een verwachting omzet over 2013 van 440.000 euro. Project later is de gerealiseerde omzet over 2013 maar 70.000 euro is. Kwestie van jezelf een beetje overschatten
[ Bericht 15% gewijzigd door Goesten op 04-06-2015 08:54:39 ]
Dat is geen probleem een lening over 18 maanden die al is afbetaald.
Nou........... In de pitch van GvE heeft ie het over 40k winst voor 2013. Achteraf blijkt het eigen vermogen in 2013 met 27k te zijn afgenomen. En in diezelfde pitch staat dat er geen andere externe partijen bij zijn betrokken. Nu blijkt schoonpapa een ton aan hem te hebben geleend. ZOdoende heeft hij dat verlies kunnen financieren en de lening kunnen aflossen. Ik denk sowieso dat er in deze branche geen droog brood is te verdienen. Scholen hebben voor zulke zaken amper budget.
Goesten bedankt! Dus er is nog een tweede! Alleen kan ik via die link er niet in kijken daar die via je mijn GVE loopt. Is kijken of die anders te benaderen is.
Op donderdag 4 juni 2015 08:55 schreef NaRegenDeZon het volgende: Goesten bedankt! Dus er is nog een tweede! Alleen kan ik via die link er niet in kijken daar die via je mijn GVE loopt. Is kijken of die anders te benaderen is.
Heb het even bestudeerd. 3919 GVE is lening Mad Sience Brabant F. Rienties.Jun 2013 18maanden 20000 euro. Is dus nu afbetaald 5740 GVE is lening Mad Sience Holding B.V. De Franchise Gever J. Klaver. Jan. 2014 36 maanden 30000 euro. Is dus nog niet afbetaald. nog zo'n 18 maanden te gaan.
De nieuwe Collin is een lening aan de Brabantse vestiging en nu dus ook de limburgse van Frank Rienties, die geen GVE lening meer heeft lopen. Frank Rientjes is een franchise nemer van de holding van GVE 5740.
Snap je het nog? Ik nu wel.
[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-06-2015 09:31:20 ]
Op donderdag 4 juni 2015 09:24 schreef NaRegenDeZon het volgende: Heb het even bestudeerd. 3919 GVE is lening Mad Sience Brabant F. Rienties.Jun 2013 18maanden 20000 euro. Is dus nu afbetaald 5740 GVE is lening Mad Sience Holding B.V. De Franchise Gever J. Klaver. Jan. 2014 36 maanden 30000 euro. Is dus nog niet afbetaald. nog zo'n 18 maanden te gaan.
De nieuwe Collin is een lening aan de Brabantse vestiging en nu dus ook de limburgse van Frank Rienties, die geen GVE lening meer heeft lopen. Frank Rientjes is een franchise nemer van de holding van GVE 5740.
Snap je het nog? Ik nu wel.
Voor mij is het in ieder geval een stuk duidelijker. Maar de hamvraag blijft natuurlijk: Is het een goede investering?
Tja, als de Amerikanen en Klaver de Franchise nemer Frank Rienties de ruimte geven wel denk ik. Als ze teveel van de koek opeisen dan wordt het moeilijk.
het is wel een 5s bedrijf. Omzet dit jaar (2015) volgens mij niet voldoende om aan terugbetaling te voldoen.. Of ze moeten met de orders goede vooruitbetalingen krijgen..
Op woensdag 3 juni 2015 15:07 schreef NaRegenDeZon het volgende: Ik ben bang dat als er iets mis gaat de twee banken na de belasting voor in de rij staan voor de centjes
Ter info voor uw afwegingen: Pacogi
Vragen aan en antwoorden van GVE. Vraag: Kunt u mij zeggen hoe de verhoudingen liggen van de zekerheden als het mis gaat bij dit bedrijf bij de beoogde 3 geldschieters te weten de 2 banken en de GVE crowd?
Antwoord GVE: U stelde een vraag over de verdeling van zekerheden. Het is niet zo dat bij uitwinning van de zekerheden de opbrengst onder de kredietgevers wordt verdeeld. De crowdfundingslening is naar karakter volstrekt ‘risicodragend’: er is geen specifiek onderpand voor de schuld aan de GVE-investeerders.
Vervolg vraag: Bedankt voor je snelle antwoord. Om dit verder te specificeren. Lees ik het goed in je antwoord dat de andere krediet gevers ING en LIOF zekerheden/verpandingen hebben/krijgen op voorraad, debiteuren, inventaris etc. Hoor graag van je.
Antwoord GVE: De ING heeft voor de door haar verstrekte financieringen alle reguliere verpandingen bedongen, inderdaad op voorraad, bedrijfsuitrusting en debiteuren. Ook loopt er een stuk Staatsgarantie. Het LIOF zal een lening verstrekken uit haar MKB-fonds en zal ook risicodragend kapitaal inbrengen, waarvan een deel converteerbaar in aandelen.
Bedankt voor het delen van de informatie. Dit was inderdaad te verwachten maar wel fijn om te lezen dat we helemaal op de goede weg zitten met onze inschattingen van het risico Ik vraag mij dan ook af of die "stapeling" van leningen waar we steeds meer naar toe gaan wel in ons voordeel is. Natuurlijk, fijn dat een bank er ook vertrouwen in heeft maar weegt dit op tegen de nadelen? Ik betwijfel het.
[ Bericht 29% gewijzigd door Horsemen op 04-06-2015 10:30:29 (toevoeging) ]
Op donderdag 4 juni 2015 10:12 schreef Gijsbertus het volgende: het is wel een 5s bedrijf. Omzet dit jaar (2015) volgens mij niet voldoende om aan terugbetaling te voldoen.. Of ze moeten met de orders goede vooruitbetalingen krijgen..
Ze geven al aan een klein verlies te verwachten over 2015.
Op donderdag 4 juni 2015 10:25 schreef Horsemen het volgende: Bedankt voor het delen van de informatie. Dit was inderdaad te verwachten maar wel fijn om te lezen dat we helemaal op de goede weg zitten met onze inschattingen van het risico Ik vraag mij dan ook af of die "stapeling" van leningen waar we steeds meer naar toe gaan wel in ons voordeel is. Natuurlijk, fijn dat een bank er ook vertrouwen in heeft maar weegt dit op tegen de nadelen? Ik betwijfel het.
Dat raakt de kern van het crowdfund beleggen. Aan de ene kant, een hoger rendement dan de bank, soms 4%, soms wel 8,5%, waarbij de rente uiteraard oploopt naarmate de risico's toenemen.
De kunst is om juist die pareltjes er uit te halen waarbij de rente prettig is, en het risico toch nog goed te overzien.
Als je vertrouwen hebt in dit bedrijf, en die inschatting moet je zelf maken, dan zou het een pareltje kunnen zijn. Zekerheden spelen alleen bij faillissement, als ze hun doelstellingen waarmaken, of zelfs nog wat daaronder, dan hoeft terugbetaling geen probleem te zijn.
Twijfel...... in principe aardig onderpand (boot), zekere opbrengsten en relatief beperkt bedrag, alleen 7% voor een starter is wel laag, ik doe klein bedrag denk ik
Lijkt mij geen onaardige. Wel 5s, maar het bedrag is te overzien en de cijfers zijn verder niet onaantrekkelijk.
quote:
De financiering wordt gebruikt als werkkapitaal. Dat wil zeggen om relaties en potentiele partners in Duitsland te bezoeken, beurzen te bezoeken en ook om aan een internationale beurs in München (IFAT) deel te nemen
Eeehhnm, dat is dus geen werkkapitaal, maar opstartkosten (dus hoger risico)
Twijfel...... in principe aardig onderpand (boot), zekere opbrengsten en relatief beperkt bedrag, alleen 7% voor een starter is wel laag, ik doe klein bedrag denk ik
Hij schrijft “Ik bied een goed renderende transportonderneming met een ruime cash flow en een sterke vermogenspositie, want ik financier niet meer dan 50% van de waarde van het schip.” Maar hij leent toch de volledige waarde van het schip en niet 50%? Of mis ik nu iets?
Ik vraag me ook af hoe 'hard' de garantie is op werk.
dat zou kunnen. Ik lees dat hij zelf 10K inbrengt. Dus................. EV ongeveer 10% tenzij het schip een koopje is. Het schip van admiraal was duurder maar ik weet niet meer wat het tonnage was.
Misschien is de verkoper familie......maar je zult gelijk hebben want als hij hem inderdaad spotgoedkoop heeft gekocht dan was het slim geweest om dat expliciet te vermelden. Toch extra zekerheid voor de investeerders.
Ik vind het risico hier erg beperkt, ik doe er wat in.
Creditsafe zegt in dit geval niets. Onderneming is een maand geleden opgericht.
Als we de redenatie van admiraal doorvoeren is de sloopwaarde van het schip volgens dezelfde JBF methode ongeveer 0.7 * 70K= ongeveer 50K. (zou hij dit in het eigenvermogen gerekend hebben?)
Hij schrijft “Ik bied een goed renderende transportonderneming met een ruime cash flow en een sterke vermogenspositie, want ik financier niet meer dan 50% van de waarde van het schip.” Maar hij leent toch de volledige waarde van het schip en niet 50%? Of mis ik nu iets?
waar lees je dit? Ik kan de zin niet vinden in de pitch.
Ik lees nergens dat er hypotheek t.g.v. de investeerders wordt gevestigd. Voor de binnenvaart is er geen bank te vinden die een schip financiert zonder hypotheek. Ik zou niet weten waarom ik dat wel zou doen
waar lees je dit? Ik kan de zin niet vinden in de pitch.
Ze hebben blijkbaar de tekst snel aangepast! Verder lezen ze hier niet mee . Misschien had hij eerder een andere boot op het oog of een lager leenbedrag?
Ze hebben blijkbaar de tekst snel aangepast! Verder lezen ze hier niet mee . Misschien had hij eerder een andere boot op het oog of een lager leenbedrag?
Dat aanpassen zou echt bizar zijn. Moet ik dan een print maken van de pitch als ik heb geïnvesteerd omdat die nog tijdens de inschrijfperiode aangepast kan worden zonder dat het mij wordt gemeld?
Ik heb die 50% financiering ook gelezen. Dus vermoedelijk tekst inderdaad aangepast. Of zijn er twee die dement worden hier op dit forum.
Ik heb die 50% EV ook gelezen. Dus aangepast. Of zijn er twee die dement worden hier op dit forum. Ik heb de tekst zo uit de pitch geknipt, dus is helemaal letterlijk wat er gestaan heeft.
Nounounou, wat een faal weer van GvE. Blijkbaar worden de teksten er zomaar opgeknald. Ik herinner me een paar pitches terug, bij de Eik, dat er een passage was over een aanstaande opening die op het moment van het publiceren van de pitch allang was geweest... Dat was nog onschuldig, maar dit, van die 50% EV, niet.
Als je de waarde van een schip wilt weten als die door een deurwaarder via een veiling word verkocht is het misschien leuk om even naar aflevering 15 (1 juni) van "De Deurwaarders: Betalen Of Leeghalen" RTL4 te kijken.
Deze staat nog opzending gemist.
Het schip, in mijn herinering niet kleiner dan de hier genoemde 55meter lag in Rotterdam aan de ketting. Het schip werd bij afslag verkocht en ze begonnen met 1.5 miljoen. Uiteindelijk stak er bij 1000 euro iemand zijn hand op. En daar ging het dus voor weg.
Bedenk dus dat als je een schip in onderpand hebt dat het mogelijk geld kost (veilingkosten) om het te verkopen.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
Op donderdag 4 juni 2015 12:12 schreef RavigotteSaus het volgende: Als je de waarde van een schip wilt weten als die door een deurwaarder via een veiling word verkocht is het misschien leuk om even naar aflevering 15 (1 juni) van "De Deurwaarders: Betalen Of Leeghalen" RTL4 te kijken.
Deze staat nog opzending gemist.
Het schip, in mijn herinering niet kleiner dan de hier genoemde 55meter lag in Rotterdam aan de ketting. Het schip werd bij afslag verkocht en ze begonnen met 1.5 miljoen. Uiteindelijk stak er bij 1000 euro iemand zijn hand op. En daar ging het dus voor weg.
Bedenk dus dat als je een schip in onderpand hebt dat het mogelijk geld kost (veilingkosten) om het te verkopen.
Op donderdag 4 juni 2015 12:10 schreef Camogli het volgende: Nounounou, wat een faal weer van GvE. Blijkbaar worden de teksten er zomaar opgeknald. Ik herinner me een paar pitches terug, bij de Eik, dat er een passage was over een aanstaande opening die op het moment van het publiceren van de pitch allang was geweest... Dat was nog onschuldig, maar dit, van die 50% EV, niet.
Overigens is het in het verleden wel vaker voorgekomen dat de tekst achteraf is aangepast of aangevuld maar inderdaad, ze zouden dit kenbaar moeten maken. Zeker naar mensen die al geïnvesteerd hebben. Eigenlijk zouden op zijn minst de oude tekst moeten doorhalen (en laten staan) en de nieuwe tekst er cursief bij zetten.
Wester Scheepvaart zou ik best willen doen, maar niet voor 7%. Minimaal 8,0% Verder wederom slordige pitch die niet door GvE gecontroleerd/geredigeerd wordt. Hier gaan ooit nog eens ongelukken van komen.
Wat een gekkigheid bij crowdaboutnow. Vorig jaar met mijn mail, de naam van mijn vriendin en onze gezamelijke rekening aan een donatie project mee gedaan.
Gister in Oersoep geinvesteerd van mijn eigen rekening, om het banknummer en de naam in mijn account aan te passen moet ik nu 2 identificatie bewijzen en een afschrift mailen.
Als ik nu nog in een eerder stadium dergelijke informatie aan heb moeten leveren kan ik dat begrijpen, maar het banknummer hebben ze zelf over genomen en qua naam was is er uberhaupt geen controle geweest.
Op donderdag 4 juni 2015 12:21 schreef CaLeX het volgende: Wat een gekkigheid bij crowdaboutnow. Vorig jaar met mijn mail, de naam van mijn vriendin en onze gezamelijke rekening aan een donatie project mee gedaan.
Gister in Oersoep geinvesteerd van mijn eigen rekening, om het banknummer en de naam in mijn account aan te passen moet ik nu 2 identificatie bewijzen en een afschrift mailen.
Als ik nu nog in een eerder stadium dergelijke informatie aan heb moeten leveren kan ik dat begrijpen, maar het banknummer hebben ze zelf over genomen en qua naam was is er uberhaupt geen controle geweest.
Bij een donatie hebben ze je naam eigenlijk niet eens nodig. Dat wordt een ander verhaal als je gaat uitlenen. Dan zal er een contract moeten worden opgesteld dus dan is het ook niet zo gek als je je dan wel moet identificeren
Bij een donatie hebben ze je naam eigenlijk niet eens nodig. Dat wordt een ander verhaal als je gaat uitlenen. Dan zal er een contract moeten worden opgesteld dus dan is het ook niet zo gek als je je dan wel moet identificeren
Helemaal mee eens, maar ze gebruiken nu dus zelf gegenereerde gegevens van de donatie.
Had ik nu voor de eerste keer wat gedaan dan hadden ze het ook zelf gegenereerd.
Rare berekening. Ten eerste is 312 x 350 109.200 en geen 110.000. Dan heeft hij blijkbaar 44.000 aan kosten terwijl er sprake is van een bemanning (zijn partner? Dan is er cash flow, dit is de afschrijving plus de winst?? Dan gaat hij hiermee aflossen en is er 50.000 over!
Hij gaat er van uit dat het hele jaar door gevaren zal worden 6 dagen per week. Moet het schip nooit voor onderhoud enz?
Vraag me nog af hoe de belastingdienst erover denkt. Kijk naar de 'ZZPérs' van de postbezorging. Hij heeft ook maar 1 opdrachtgever.
Op donderdag 4 juni 2015 13:36 schreef brulaap112 het volgende: Rare berekening. Ten eerste is 312 x 350 109.200 en geen 110.000. Dan heeft hij blijkbaar 44.000 aan kosten terwijl er sprake is van een bemanning (zijn partner? Dan is er cash flow, dit is de afschrijving plus de winst?? Dan gaat hij hiermee aflossen en is er 50.000 over!
Hij gaat er van uit dat het hele jaar door gevaren zal worden 6 dagen per week. Moet het schip nooit voor onderhoud enz?
Vraag me nog af hoe de belastingdienst erover denkt. Kijk naar de 'ZZPérs' van de postbezorging. Hij heeft ook maar 1 opdrachtgever.
Hij heeft een eigen boot, dat scheelt nogal in de discussie
Hij heeft een eigen boot, dat scheelt nogal in de discussie
Er worden goederen of diensten geleverd. De ondernemer vraagt meer dan een symbolische vergoeding voor de goederen of diensten. De ondernemer neemt deel aan het normale economische verkeer en doet dat ook geregeld (duurzaamheid). Er is een organisatie van arbeid en kapitaal. Er is meer dan één opdrachtgever/afnemer (zelfstandigheid) De ondernemer heeft de vrijheid om de werkzaamheden naar eigen inzicht te verrichten
Er worden goederen of diensten geleverd. De ondernemer vraagt meer dan een symbolische vergoeding voor de goederen of diensten. De ondernemer neemt deel aan het normale economische verkeer en doet dat ook geregeld (duurzaamheid). Er is een organisatie van arbeid en kapitaal. Er is meer dan één opdrachtgever/afnemer (zelfstandigheid) De ondernemer heeft de vrijheid om de werkzaamheden naar eigen inzicht te verrichten
Het gaat om het totaalbeeld. Dit gaat geenzins een discussie opwerpen.
Vergelijk het met de koeriersdiensten die voor post.nl rijden. Die hebben al helemaal niets te vertellen maar worden ook gewoon als zelfstandigen erkend. Het kan overigens geen kwaad om ook nog wat andere klanten te hebben.
FF wat anders. Het zou vandaag payday zijn bij KOM. Vorige maand vrijwel alles op deze dag verwekt en een project zelfs een dubbel :-)
Vandaag nog niets betaald terwijl payday normaal op de 1e van de maand is ipv de vierde. Iemand al iets gezien van KOM?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
Op donderdag 4 juni 2015 14:07 schreef obligataire het volgende: Vergelijk het met de koeriersdiensten die voor post.nl rijden. Die hebben al helemaal niets te vertellen maar worden ook gewoon als zelfstandigen erkend.
Volgens mij hebben die juiste heel veel te vertellen. Ze mogen ZELFS bepalen welk kleur wit hun Renault bestelbus wordt!
Op donderdag 4 juni 2015 13:36 schreef brulaap112 het volgende: Rare berekening. Ten eerste is 312 x 350 109.200 en geen 110.000. Dan heeft hij blijkbaar 44.000 aan kosten terwijl er sprake is van een bemanning (zijn partner? Dan is er cash flow, dit is de afschrijving plus de winst?? Dan gaat hij hiermee aflossen en is er 50.000 over!
Vakantie neemt hij ook niet. Verder valt het me op dat hij maar ¤325 per dag krijgt. Uitgaande van 8 werkuren per dag (maar volgens mij varen deze gasten dagen van 10-12 uur) is dat slechts ¤40 per uur. Bruto. Da's geen vetpot als je er ook nog eens een boot voor moet varen, verzekeringen betalen, pensioen inkopen.
Op donderdag 4 juni 2015 14:10 schreef Coelho het volgende: Uitgaande van 8 werkuren per dag (maar volgens mij varen deze gasten dagen van 10-12 uur) is dat slechts ¤40 per uur. Bruto. Da's geen vetpot als je er ook nog eens een boot voor moet varen, verzekeringen betalen, pensioen inkopen.
Dat jakker je er volgens mij al aan brandstof doorheen.
Vaste huur betekent dat ik een vaste dagvergoeding ontvang van, bij de start ¤ 325,=, waarbij alle kosten van brandstof, smeerolie, haven- en kanaalgelden en bevrachtingsprovisie voor rekening van Oorburg zijn.
Op donderdag 4 juni 2015 14:07 schreef RavigotteSaus het volgende: FF wat anders. Het zou vandaag payday zijn bij KOM. Vorige maand vrijwel alles op deze dag verwekt en een project zelfs een dubbel :-)
Vandaag nog niets betaald terwijl payday normaal op de 1e van de maand is ipv de vierde. Iemand al iets gezien van KOM?
Op donderdag 4 juni 2015 14:07 schreef RavigotteSaus het volgende: Vandaag nog niets betaald terwijl payday normaal op de 1e van de maand is ipv de vierde. Iemand al iets gezien van KOM?
Betaaldag is bijna nooit de eerste van de maand. Meestal eerste donderdag van de maand volgens mij. En de laatste keer kwam het ook pas laat in de middag.
Trouwens GvE heeft mij vandaag ook nog niet uitbetaald voor de projecten van vandaag.
Waar komt dat op uit op basis van de oude ratings? BB ?
Ik weet het niet precies meer, maar heb het idee dat het zelfs naar b neigt.
Ligt het overigens aan mij of staat er wel erg weinig info in over deze vestiging en de franchisenemer in? Ik zie voornamelijk info (commercieel praatje) over de landelijke franchise zelf.
Ligt het overigens aan mij of staat er wel erg weinig info in over deze vestiging en de franchisenemer in? Ik zie voornamelijk info (commercieel praatje) over de landelijke franchise zelf.
Ze willen het investeren in naamsbekendheid. Dat is het verhaal.
Ze willen het investeren in naamsbekendheid. Dat is het verhaal.
Ho pardon, ik zie het. Ik had niet in de gaten dat het ook daadwerkelijk om de franchise zelf gaat. Ik ging er (per ongeluk) vanuit dat het weer een nieuwe vestiging betrof, zoals die wel vaker voorbij zijn gekomen.
Dit is geen aanvraag van een franchisenemer, maar van de franchisegever (heet dat zo?).
Edit; je was me net voor.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2015 17:26:03 ]
Ik snap niet zo goed waarom ze 75k moeten lenen als ze afgelopen jaar 122k winst gemaakt hebben. Daarnaast snap ik niet waarom de verwachting is dat over 2015 de winst inzakt door de investeringen terwijl ze het geld ervoor lenen. In 2016 is de winst dan weer op het oude niveau terwijl de aflossing van de lening ongeveer gelijk is.
Ik snap niet zo goed waarom ze 75k moeten lenen als ze afgelopen jaar 122k winst gemaakt hebben. Daarnaast snap ik niet waarom de verwachting is dat over 2015 de winst inzakt door de investeringen terwijl ze het geld ervoor lenen. In 2016 is de winst dan weer op het oude niveau terwijl de aflossing van de lening ongeveer gelijk is.
Ik lees het zo: ze financieren een deel zelf en lenen een deel. Je hebt wel een punt, het is een summiere omschrijving.
Ik lees het zo: ze financieren een deel zelf en lenen een deel. Je hebt wel een punt, het is een summiere omschrijving.
Mmm, ik lees het anders. Als ik de bedragen optel van de investeringen die ze willen doen kom ik precies op het gevraagde bedrag. Daarnaast, op de classificatie 1 en de bkr score na zijn de overige waarderingen maar heel matig. Ik pas.
Dit is toch ook wel weer een toppertje: https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/8324-128, vooral de bedragen die je ziet na inloggen. Vrij besteedbaar inkomen per maand 112.675 euro, daar moet je zelf een keuken voor kunnen kopen. Dat is weer goed nagekeken voordat het online wordt gezet...
Mmm, ik lees het anders. Als ik de bedragen optel van de investeringen die ze willen doen kom ik precies op het gevraagde bedrag. Daarnaast, op de classificatie 1 en de bkr score na zijn de overige waarderingen maar heel matig. Ik pas.
Ik doe wel mee, de classificatie 1 geeft wat mij betreft de doorslag. De informatie is zoals gebruikelijk (te) summer.
Wat mij een beetje bevreemdt is dat ze geld lenen voor marketing, normaal gesproken betalen de franchisenemers via hun jaarlijkse fee toch al mee aan de marketing? Maar goed al gaan ze ervan naar de rosse buurt, als ze de lening maar terugbetalen
Ik doe wel mee, de classificatie 1 geeft wat mij betreft de doorslag. De informatie is zoals gebruikelijk (te) summer.
Wat mij een beetje bevreemdt is dat ze geld lenen voor marketing, normaal gesproken betalen de franchisenemers via hun jaarlijkse fee toch al mee aan de marketing?
Ja, en daar is blijkbaar afgelopen jaar 122k van overgebleven.... en dan wel weer 75k gaan lenen
Ze weten wel fraai de indruk te wekken dat boekhouden nog maar een fluitje van een cent is als je volgens hun methodiek werkt. Tegen de tijd dat de klanten er achter komen dat je nog steeds een heleboel dingen zelf moet doen of moet uitbesteden, hebben ze ze al binnen. Slim.
Op donderdag 4 juni 2015 14:07 schreef RavigotteSaus het volgende: FF wat anders. Het zou vandaag payday zijn bij KOM. Vorige maand vrijwel alles op deze dag verwekt en een project zelfs een dubbel :-)
Bij mij staat dat het vandaag payday is. Van alle toekomstige betalingen staat er niet één op de eerste van de maand. Inmiddels staat er keurig bij dat er betaald is. Alleen de bomenman nog. Die was vorige maand ook een dag later. Wellicht incasseert KOM de eerste van de maand om tussen de vierde en de zesde uit te betalen?
Edit: de bomenman heeft ook betaald.
[ Bericht 2% gewijzigd door crowd-fundi op 04-06-2015 21:05:46 ]
Greengraffiti is failliet een van de projecten van steeds het platform van ABN. Mijn lening is kwijt, ik snap dat het erbij hoort, maar ik vind het wel kwalijk gezien de ABN erbij betrokken is
Op donderdag 4 juni 2015 19:38 schreef pahlawan het volgende: Greengraffiti is failliet een van de projecten van steeds het platform van ABN. Mijn lening is kwijt, ik snap dat het erbij hoort, maar ik vind het wel kwalijk gezien de ABN erbij betrokken is
Wat wil je dan zeggen? Je snapt dat een faillissement mogelijk is, maar je snapt niet dat ABN dat toelaat ofzo? Crowdfunding = investeren = risico nemen = opgelucht opademen als aan het eind van de rit alles netjes is betaald. Ik krijg het idee dat je risico wilt lopen zonder risico. Laat dat maar aan de banken over.
Zo gaat dat inderdaad. Ik moet wel een beetje op mezelf letten, ik zie zoveel leuke dingen waar ik dan wat instop. Ben vorige maand begonnen en inmiddels 6,5k verder. Nu even pas op de plaats, ik kan me beter unsubscriben van de mailer
Op donderdag 4 juni 2015 21:20 schreef crowdiefunder het volgende: Zo gaat dat inderdaad. Ik moet wel een beetje op mezelf letten, ik zie zoveel leuke dingen waar ik dan wat instop. Ben vorige maand begonnen en inmiddels 6,5k verder. Nu even pas op de plaats, ik kan me beter unsubscriben van de mailer
dat doe je snel, ik ben in april begonnen en heb nu zo'n 2500 geïnvesteerd of toegezegd.
Ik heb zelf juist een laffe maand gehad, amper goede projecten. Vandaag maar flink bedrag in ETFs gestopt om te compenseren. Merk dat ik tov een jaar geleden steeds minder Crowdfunding doe. Hoe zit dat met de rest?
Ik heb zojuist alle betalingen ontvangen voor deze maand.
Op donderdag 4 juni 2015 21:20 schreef crowdiefunder het volgende: Zo gaat dat inderdaad. Ik moet wel een beetje op mezelf letten, ik zie zoveel leuke dingen waar ik dan wat instop. Ben vorige maand begonnen en inmiddels 6,5k verder. Nu even pas op de plaats, ik kan me beter unsubscriben van de mailer
Dat gaat wel hard, inderdaad. Zorg dat je inzichtelijk hebt wat je per maand terug krijgt. Als dit rond de 100 a 200 is, kun je dit per maand in een nieuw project stoppen zonder dat het wat (extra) kost.
Ik heb zelf juist een laffe maand gehad, amper goede projecten. Vandaag maar flink bedrag in ETFs gestopt om te compenseren. Merk dat ik tov een jaar geleden steeds minder Crowdfunding doe. Hoe zit dat met de rest?
Ik beleg er ook bij. Maar zie Crowdfunding als een middenweg tussen sparen en beleggen. In welke ETF zit je?
Klopt het trouwens dat KoM 0 defaults heeft? Ben wel eens gebeld door een van hen. Wat ik overigens maar een vaag gesprek vond, maar dat terzijde. Maar 0 is wel sterk. Kan GvE niet zeggen. Al lopen daar de projecten wel snel vol.
Dat klopt, twee regels daarvoor kun je lezen dat sinds de lancering van het platform 56 projecten succesvol zijn gefinancierd. Dat plaatst de 0% defaults wel in enig perspectief.
Kan het tempo van investeren ook niet volhouden denk ik, momenteel 35 projecten maar geen problemen tot dusver, alle bedragen weer netjes ontvangen. Vind zelf symbid ok erg interessant heb net nog geinvesteerd in big data dashboards. Nu maar 5 jaar wachten of het zich ontwikkeld. Zijn er nog nieuwe gevallen van betalingsproblemen bekend geworden? Indien niet dan valt dat mee gezien de grote hoeveelheid projecten bij gve.
Dat klopt, twee regels daarvoor kun je lezen dat sinds de lancering van het platform 56 projecten succesvol zijn gefinancierd. Dat plaatst de 0% defaults wel in enig perspectief.
Daarbij komt, dat KoM sinds anderhalf jaar actief is. Als ze nu al met defaults te maken zouden hebben, zou dat wel erg treurig zijn. Toch zou dat zomaar kunnen zijn. De eerste projecten waren 36-maandsprojecten en zitten nu dus op het kritieke punt: redden we het of redden we het niet. Het ging om de trikke en de ledlampen (nee, niet die van mevrouw Lohuis).
[ Bericht 13% gewijzigd door crowd-fundi op 04-06-2015 22:59:30 ]
Hey collega's, Misschien is er al eerder over geschreven maar ik vond het zo snel nog niet terug. Wat vinden jullie van project Infra Unie op Aygodutch? Oké, de looptijd is kort en de invloed van de fee dus relatief hoog. Maar verder een mooie rente en gewoon een ouderwets degelijk tak van sport waarin ze zich begeven. Geen luchtfietserij of horeca. Platform is jong maar daardoor hebben oprichters nog zelf veel affiniteit met de projecten die ze plaatsen. Dat was bij GVE vroeger ook zo en dat vond ik toch wel een prettig gevoel. Ik verneem graag jullie zienswijze.
Op donderdag 4 juni 2015 23:03 schreef InVestEerder het volgende: Hey collega's, Misschien is er al eerder over geschreven maar ik vond het zo snel nog niet terug. Wat vinden jullie van project Infra Unie op Aygodutch? Oké, de looptijd is kort en de invloed van de fee dus relatief hoog. Maar verder een mooie rente en gewoon een ouderwets degelijk tak van sport waarin ze zich begeven. Geen luchtfietserij of horeca. Platform is jong maar daardoor hebben oprichters nog zelf veel affiniteit met de projecten die ze plaatsen. Dat was bij GVE vroeger ook zo en dat vond ik toch wel een prettig gevoel. Ik verneem graag jullie zienswijze.
als dit project bij GvE was geplaatst was het allang vol geweest, denk ik. Voor mij is Aygodutch nog te onervaren en te klein. Grappig verder dat Aygodutch een Duitse activiteit doet, als één van de vier aangeboden projecten...
Ja, en als je dan bedenkt dat GvE er geloof ik bijna 800 heeft lopen......
Hier ook een hele rustige maand geweest. Ik heb maar aan 2 of 3 projecten meegedaan. Zo weinig afgesloten nieuwe projecten heb ik sinds ik 1,5 jaar geleden begon nog niet gehad. Reden is duidelijk denk ik. Weinig nieuwe en wat er is dat is matig van kwaliteit. Ik hou het nog even bij GvE, KoM en HCN.
dat doe je snel, ik ben in april begonnen en heb nu zo'n 2500 geïnvesteerd of toegezegd.
Dat vind ik anders ook behoorlijk hoor, voor twee maanden. Leuke reserves heb je dan .
Ik bemerk bij mezelf ook de trend van minder investeren zoals die hierboven wordt gevoeld. Zit nu even iets meer bij Lendahand om dat te proberen. Dat ga ik nu even laten lopen om te bezien hoe het gaat. Volgende stap is me wat meer inlezen over ETF's en de kosten daarvan. Eens kijken of ik daar nog iets leuks kan halen qua kennis en opbrengst.
Dat vind ik anders ook behoorlijk hoor, voor twee maanden. Leuke reserves heb je dan .
Ik bemerk bij mezelf ook de trend van minder investeren zoals die hierboven wordt gevoeld. Zit nu even iets meer bij Lendahand om dat te proberen. Dat ga ik nu even laten lopen om te bezien hoe het gaat. Volgende stap is me wat meer inlezen over ETF's en de kosten daarvan. Eens kijken of ik daar nog iets leuks kan halen qua kennis en opbrengst.
ETF zijn nogal passieve fondsen (meer voor de luie belegger ). Voordelen zijn dat deze mee bewegen met de markt (wel voornamelijk in de grote bedrijven) en lage kosten hebben. Ik wil met de inkomsten uit de geïnvesteerde crowdfund projecten deels dit herinvesteren en deels dit aanwenden aan een ETF / indexfondsen portefeuille voor later. Zelf heb ik de beleggingen onder gebracht bij de ING (zelf vermogensopbouw). Je hebt hier de vaste kosten, maar geen transactiekosten. Dat vind ik zelf wel prettig, omdat ik iedere maand een bedrag ga inleggen.
Op donderdag 4 juni 2015 23:21 schreef frankcm het volgende: Juist vanwege 1 jaar doe ik mee. naar mijn idee is dan de kracht van herinvesteren op langer termijn dan hoger.
Dat klopt natuurlijk niet, maar snap je gevoel wel.
Ik ga bij KoM toch in Geenen schoenen investeren. Er zijn daar recentelijk wat dingen duidelijker geworden en zekerheden verbeterd. (zie de reacties bij betreffend project) Als die nou nog iets aan de rente doet, gooi ik er nog eens zo'n bedrag in.
ETF zijn nogal passieve fondsen (meer voor de luie belegger ). Voordelen zijn dat deze mee bewegen met de markt (wel voornamelijk in de grote bedrijven) en lage kosten hebben. Ik wil met de inkomsten uit de geïnvesteerde crowdfund projecten deels dit herinvesteren en deels dit aanwenden aan een ETF / indexfondsen portefeuille voor later. Zelf heb ik de beleggingen onder gebracht bij de ING (zelf vermogensopbouw). Je hebt hier de vaste kosten, maar geen transactiekosten. Dat vind ik zelf wel prettig, omdat ik iedere maand een bedrag ga inleggen.
Ik vind dat luie niet zo erg. Idee is inderdaad om er regelmatig wat in te stoppen, maar vervolgens te laten renderen en over een tijdje eens te kijken hoe het ervoor staat. Een soort spaarpotje met risico, zeg maar. Dit in tegenstelling tot crowdfunding, want daar daar krijg je maandelijkse return en ben je actiever bezig. ETF's schuif je op de lange baan. Wil er eens als 'spielerei' mee beginnen, dan zie ik over een tijdje wel verder.
Ik vind dat luie niet zo erg. Idee is inderdaad om er regelmatig wat in te stoppen, maar vervolgens te laten renderen en over een tijdje eens te kijken hoe het ervoor staat. Een soort spaarpotje met risico, zeg maar. Dit in tegenstelling tot crowdfunding, want daar daar krijg je maandelijkse return en ben je actiever bezig. ETF's schuif je op de lange baan. Wil er eens als 'spielerei' mee beginnen, dan zie ik over een tijdje wel verder.
Dan kan ik je ETF en indexfondsen wel aanraden. De ETF van Think en Ishares De indexfondsen van Vanguard en Blackrock.
Op vrijdag 5 juni 2015 09:59 schreef bleyenburg het volgende: Ik ga bij KoM toch in Geenen schoenen investeren. Er zijn daar recentelijk wat dingen duidelijker geworden en zekerheden verbeterd. (zie de reacties bij betreffend project) Als die nou nog iets aan de rente doet, gooi ik er nog eens zo'n bedrag in.
Mee eens. Wat ik ook wel mee vindt wegen is dat de hele familie zich mee verbindt aan de zaak. Daar spreekt committment uit en als het mis loopt zijn alle vennoten hoofdelijk aansprakelijk.
Op vrijdag 5 juni 2015 10:01 schreef bleyenburg het volgende: Wester scheepvaart ook vol. (GvE) Ik gun het hem wel. Een duidelijk no-nonsense project. Zit er zelf niet in. (wegens te lage rente)
de rente ligt op jaarbasis ongeveer op 3,2%. Twee keer zo hoog als de spaar . Maar als je het risico niet gepaard vind gaan met het rendement, kan ik het wel begrijpen.
De projecten op KoM verdienen wat mij betreft, wat meer aandacht. Doorgaans erg gedegen onderbouwd en prima projecten. Interactie vind ik daar ook een plus. Ik ben sowieso mijn aandacht (en geld) aan het verleggen van GvE naar KoM.
Wat zijn jouw kosten per periode? (Kosten fonds en kosten onderhoud rekening bij degiro?)
Voor de ETFs uit de kernselectie heb je geen aankoopkosten, daarnaast zijn er geen beheerskosten. Kosten zijn dus nihil (afgezien van de TER natuurlijk die per ETF
Degiro leent je beleggingen wel uit aan andere partijen, daarmee worden de kosten gedekt.
Voor de ETFs uit de kernselectie heb je geen aankoopkosten, daarnaast zijn er geen beheerskosten. Kosten zijn dus nihil (afgezien van de TER natuurlijk die per ETF
Degiro leent je beleggingen wel uit aan andere partijen, daarmee worden de kosten gedekt.
Behalve bij een custody account, dan worden ze niet uitgeleend.
Op vrijdag 5 juni 2015 10:06 schreef bleyenburg het volgende: De projecten op KoM verdienen wat mij betreft, wat meer aandacht. Doorgaans erg gedegen onderbouwd en prima projecten. Interactie vind ik daar ook een plus. Ik ben sowieso mijn aandacht (en geld) aan het verleggen van GvE naar KoM.
Volgens mij zit je bij GvE toch ook aan je max? Dan helemaal logisch dat je extra naar KoM kijkt. Bij mij speelt dat ook mee. Als ze de regels per 1 januari niet aanpassen stopt het voor mij voorlopig ook bij GvE.
[ Bericht 7% gewijzigd door Horsemen op 05-06-2015 10:40:52 ]