Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Crowdfundingplatformen • Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen • KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen • Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen • CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen • Kickstarter, daar is een ander topic voor • Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k • OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc • Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven • Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen • The Dutch Deal, regionaal platform (Z-O Brabant) • Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%
Val niet buiten de boot! Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom) en collincrowdfund (ccf) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mislukte projecten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
gaat wel erg hard zo . Leernaamachine GvE al vol.. 4% is toch geen rendement meer!! Deze hadden we moeten boycotten.. Want dit zet de deur open naar nog lagere percentages
Op maandag 1 juni 2015 17:55 schreef Gijsbertus het volgende: gaat wel erg hard zo . Leernaamachine GvE al vol.. 4% is toch geen rendement meer!! Deze hadden we moeten boycotten.. Want dit zet de deur open naar nog lagere percentages
Er zullen mensen zijn geweest die haar een hoog gunfactor geven. En 4% is altijd meer dan wat de bank geeft tegen bijna dezelfde zekerheid
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
4% terwijl al het risico op haar vriend ligt? "De aanvraag is beoordeeld alleen op het inkomen van de partner van mevrouw Fluit. Beiden zullen als hoofdelijk schuldenaar mee tekenen op de aanvraag." Als dat verkeerd loopt is bij beiden niet veel te halen vrees ik. Gunfactor okay maar ik vind het niet erg dat ik deze te laat zie.
Op maandag 1 juni 2015 18:52 schreef Dwarsindeweg het volgende: 4% terwijl al het risico op haar vriend ligt? "De aanvraag is beoordeeld alleen op het inkomen van de partner van mevrouw Fluit. Beiden zullen als hoofdelijk schuldenaar mee tekenen op de aanvraag." Als dat verkeerd loopt is bij beiden niet veel te halen vrees ik. Gunfactor okay maar ik vind het niet erg dat ik deze te laat zie.
Ook leuk als ze uit elkaar gaan.. Krijg je een heel circus.
Vond het al een weird mannetje. Hoorde hem op Radio 538 voorbij komen.
Vind nog wel lastig mooie projecten vinden. Ik heb liever kortere looptijden.En bijna al die projecten zijn al vol voordat ik eens rustig heb kunnen nadenken/lezen enzo. Heb er nu in 1 meegedaan, maar die gaat weer langzaam
ik zie weinig info bij lendico, ook al ik ben ingelogd. Je kon toch de bkr-score zien? Ik zie nu niet eens het verhaaltje van de aanvrager (wel de 'harde cijfers' over leeftijd, inkomen e.d.).
ik zie weinig info bij lendico, ook al ik ben ingelogd. Je kon toch de bkr-score zien? Ik zie nu niet eens het verhaaltje van de aanvrager (wel de 'harde cijfers' over leeftijd, inkomen e.d.).
Ik zie ook helemaal niets meer, voorheen was er inderdaad nog een verhaaltje. Lijkt er een beetje op dat de site stuk is.
ben al een dag bezig om deze fora te lezen, zie bijna door de bomen het bos niet meer, Heb wel een antwoord waarom dat wazige project van Dhr. Prins weg was uit GVE, heb nooit een goed gevoel daarbij gehad, zeggen dat je eigen vermogen 1.2M was en uitgelachen worden bij de bank als je 140K wilt lenen, ook dat ene regeltje dat je 18k mee neemt voor de eerste 10 maanden je betalingen, kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die daar in trappen, maar ze waren er wel dus Voor wat er nu aan projecten open staat op GVE, het andere waar je nog op kunt inschrijven is natuurlijk ook een lachertje, DiMarco. Hij denkt dus dat hij meteen de hele omzet van zijn concurent om de hoek kan binnen halen door te adverteren, en meteen maar 41K meenemen als aanloopkosten, dat ziet er uit als geldverspilling voor mij Wat de andere forums betreft die jullie noemen, daar moet ik me maar eens in gaan verdiepen, die ken ik verder nog niet
Op dinsdag 2 juni 2015 00:19 schreef dick1201 het volgende: ben al een dag bezig om deze fora te lezen, zie bijna door de bomen het bos niet meer, Heb wel een antwoord waarom dat wazige project van Dhr. Prins weg was uit GVE, heb nooit een goed gevoel daarbij gehad, zeggen dat je eigen vermogen 1.2M was en uitgelachen worden bij de bank als je 140K wilt lenen, ook dat ene regeltje dat je 18k mee neemt voor de eerste 10 maanden je betalingen, kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die daar in trappen, maar ze waren er wel dus Voor wat er nu aan projecten open staat op GVE, het andere waar je nog op kunt inschrijven is natuurlijk ook een lachertje, DiMarco. Hij denkt dus dat hij meteen de hele omzet van zijn concurent om de hoek kan binnen halen door te adverteren, en meteen maar 41K meenemen als aanloopkosten, dat ziet er uit als geldverspilling voor mij Wat de andere forums betreft die jullie noemen, daar moet ik me maar eens in gaan verdiepen, die ken ik verder nog niet
Welkom! Heb je op dit moment al investeringen in crowdfunding gedaan of ben je je nog aan het oriënteren?
Op dinsdag 2 juni 2015 00:19 schreef dick1201 het volgende: ben al een dag bezig om deze fora te lezen, zie bijna door de bomen het bos niet meer, Heb wel een antwoord waarom dat wazige project van Dhr. Prins weg was uit GVE, heb nooit een goed gevoel daarbij gehad, zeggen dat je eigen vermogen 1.2M was en uitgelachen worden bij de bank als je 140K wilt lenen, ook dat ene regeltje dat je 18k mee neemt voor de eerste 10 maanden je betalingen, kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die daar in trappen, maar ze waren er wel dus Voor wat er nu aan projecten open staat op GVE, het andere waar je nog op kunt inschrijven is natuurlijk ook een lachertje, DiMarco. Hij denkt dus dat hij meteen de hele omzet van zijn concurent om de hoek kan binnen halen door te adverteren, en meteen maar 41K meenemen als aanloopkosten, dat ziet er uit als geldverspilling voor mij Wat de andere forums betreft die jullie noemen, daar moet ik me maar eens in gaan verdiepen, die ken ik verder nog niet
Welkom! Kan me voorstellen dat de vele CF Platformen een starter in verwarring brengen. De meeste van ons investeren voornamelijk via Geld voor Elkaar (GVE), Kapitaal op Maat (KOM) , Collin CF en als laatste voor het goede gevoel op Lendahand. Dit zijn volgens ons de meest betrouwbare platformen. Verder moet je je realiseren dat goede projecten over het algemeen snel volgeschreven zijn. De mindere/slechte zijn langer open en dus op de voorgrond zichtbaar. Als je dus op een willekeurig moment de site van een platform opent is de kans groot dat je alleen de mindere projecten ziet. De aantrekkelijke zijn dan namelijk al vol. Veel succes met orienteren.
ik kijk al regelmatig op GVE, en dat de goede waar ik enig gevoel van betrouwbaarheid bij heb inderdaad al heel snel vol zitten, en dat de onbetrouwbare er wel heel erg lang over doen. Ook lijkt het nu op dit moment wel dat het aanbod van projecten laag is waardoor er bij de fora dingen voorbij komen die net niet aan de voorwaarden voldoen omdat zij nu eenmaal ook geld moeten binnen halen en bij een krappere markt er meer aan zullen doen om zo veel mogelijk projecten te plaatsen om aan hun eigen geldbehoeften te voldoen
Toch zegt de duur van de inschrijving niet altijd alles over de betrouwbaarheid van de projecten.
GvE is al jaren actief, heeft een goede reputatie opgebouwd en daardoor veel investeerders. Ze zitten als het ware in een flow, bijna alles wat ze brengen loopt vol, vaak snel en soms wat langzamer, maar uiteindelijk komen de meesten vol. Zelfs projecten waar de mensen hier grote bedenkingen bij hebben zoals de Dutch Dragons.
Andere platforms zoals Kapitaal op Maat hebben nog minder bekendheid terwijl ze er toch ook wel goede projecten bij hebben zitten. Die lopen minder snel vol dan een vergelijkbaar project op GvE. Onbewust denk je dan misschien dat er wat mee mis is, maar dat hoeft niet zo te zijn.........
[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 02-06-2015 10:02:27 ]
Op maandag 1 juni 2015 18:52 schreef Dwarsindeweg het volgende: 4% terwijl al het risico op haar vriend ligt? "De aanvraag is beoordeeld alleen op het inkomen van de partner van mevrouw Fluit. Beiden zullen als hoofdelijk schuldenaar mee tekenen op de aanvraag." Als dat verkeerd loopt is bij beiden niet veel te halen vrees ik. Gunfactor okay maar ik vind het niet erg dat ik deze te laat zie.
Als wat verkeerd loopt? Als de relatie uit gaat dan zal zij nog steeds door moeten betalen, doet ze dat niet dan komt de incasso dienst kijken bij wie er wat te halen valt. (Betaalt zij niet dan gaan ze alles op hem verhalen en mogen ze het onderling gaan regelen)
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Zojuist een mail ontvangen van WindShareFund. Als investeerder mag je ClimateBonds kopen met korting. Ze bieden Bonds aan voor ¤500 per stuk tegen een rendement van 5% gedurende 20 jaar. Normaliter betaal je eenmalig 3% emissiekosten. Als je als investeerder t/m 13 Bonds koopt, dan betaal je 2% en vanaf 14 Bonds betaal je geen emissiekosten.
Het verhaal gaat steeds mooier worden: Al sinds vorig jaar beslag op Elvis-huis Het controversiële ‘Elvis Presleyhuis’ Graceland in Breda en zijn eigenaar Jimmy Prins (59) blijkt Justitie al bijna een jaar op de korrel te hebben. Op 25 juli 2014 legde het openbaar ministerie in Arnhem voor ruim 431.610 euro beslag op het grootste gebouw aan de Heilaarstraat in Breda. Dat heeft het OM bevestigd. http://www.telegraaf.nl/b(...)op_Elvis-huis__.html
Op dinsdag 2 juni 2015 11:48 schreef Horsemen het volgende: Het verhaal gaat steeds mooier worden: Al sinds vorig jaar beslag op Elvis-huis Het controversiële ‘Elvis Presleyhuis’ Graceland in Breda en zijn eigenaar Jimmy Prins (59) blijkt Justitie al bijna een jaar op de korrel te hebben. Op 25 juli 2014 legde het openbaar ministerie in Arnhem voor ruim 431.610 euro beslag op het grootste gebouw aan de Heilaarstraat in Breda. Dat heeft het OM bevestigd. http://www.telegraaf.nl/b(...)op_Elvis-huis__.html
Als dat waar is, dan zou ik me als GvE nu achter de oren gaan krabben hoe dat er tussendoor heeft kunnen glippen bij de beoordeling...
Tja, ik weet niet of hun dat kunnen zien en of ze toegang hebben tot dat soort informatie. Niemand van ons is er ook achter gekomen en dat terwijl ik vaak het idee heb dat wij hier meer weten dan heel GvE bij elkaar. Het verklaart wel mede waarom het project zo snel van de site af was.
Ik doe niet mee, wat een maf plan. Er zijn zoveel mogelijkheden om je telefoon op te laden c.q. te besparen op het verbruik. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar geld voor over heeft.
Ik sluit mij bij jouw visie aan, obligataire. Allemaal leuk bedacht, maar ik zie hier geen markt in. Je kunt de telefoon ook gewoon uitzetten, bespaar- of vliegtuigstand activeren.
Tevens vind ik het risico niet opwegen tegen het rendement.
Ik doe niet mee, wat een maf plan. Er zijn zoveel mogelijkheden om je telefoon op te laden c.q. te besparen op het verbruik. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar geld voor over heeft.
ik denk niet dat het heel maf is, vooral in horeca en op festivals zie je al veel van dit soort apparatuur. De mobiele telefoon mag nooit uit staan (want onbereikbaar) en moet ook veel gebruikt worden (altijd online) dus er is wel behoefte aan denk ik, vooral bij de jeugd.
Daarbij zijn het volgens mij succesvolle ondernemers die erachter zitten waarbij ze alle drie voor 1/3 borg staan , en dat ook kunnen dragen (wel een momentopname uiteraard).
Denk dat hij weer zo vol zit. Twijfel zelf nog wel, zou dan mijn eerste CC project worden.
Windsharefund actie is alleen voor degene die in het project destijds op GvE hebben geinvesteerd? Verder vind ik het rendement nou niet echt om hier werk van te maken.
Op dinsdag 2 juni 2015 12:12 schreef Gijsbertus het volgende: Windsharefund actie is alleen voor degene die in het project destijds op GvE hebben geinvesteerd? Verder vind ik het rendement nou niet echt om hier werk van te maken.
Ja dat staat wel in de mail inderdaad.
Heb een informatiebrochure aangevraagd. Eerst is inlezen
komen we uit op iets uit een eerdere discussie, waarom alle 3 voor 1/3 garant staan, dit is al iets waardoor het bij mij geen kans zal maken. hoofdelijk aansprakelijk voor het hele bedrag, dan samen maar uitzoeken als het mis gaat hoe je het verlies verdeelt, niet bij je investeerders leggen. als ze allemaal zo succesvol zijn moeten ze dat toch wel kunnen dragen
Zomaar de eerste google resultatenpagina betreffende het opladen van telefoons etc in een paar seconden tijd. Hoeveel markt bestaat er zo dadelijk echt nog voor zo'n apparaat wat zij willen introduceren?
Ik heb bij mijn Samsung een tweede batterij gekocht voor een tientje. Als ik de mobiel lang achter elkaar nodig heb laad ik ze allebei op en heb ik een verdubbeling van mijn capaciteit en zo'n dingetje past makkelijk in de broekzak. Als zo'n ouwe drammer als ik (in mijn jeugd hadden telefoons nog een draaischijf) dat kan bedenken kan de moderne jeugd dat ook .......
Technisch gezien is het snel laden in seconden nog wel 4 jaar van ons verwijderd. En als het er is geldt dat alleen voor nieuw geproduceerde apparaten en accu's. De hele presentatie op Collin vind ik wederom profesioneel en de hele opzet goed. Daarnaast is er een serieuze borgstelling. Inderdaad zou het beter zijn als ieder hoofdelijk aansprakelijk was voor het gehele bedrag.
Ik heb inderdaad ook twijfels of de oplaaddienst afgenomen wordt door de individuele gebruiker. Dit laatste maakt dat ik er niet in stap.
Op dinsdag 2 juni 2015 12:54 schreef NaRegenDeZon het volgende: Technisch gezien is het snel laden in seconden nog wel 4 jaar van ons verwijderd. En als het er is geldt dat alleen voor nieuw geproduceerde apparaten en accu's. De hele presentatie op Collin vind ik wederom profesioneel en de hele opzet goed. Daarnaast is er een serieuze borgstelling. Inderdaad zou het beter zijn als ieder hoofdelijk aansprakelijk was voor het gehele bedrag.
Ik heb inderdaad ook twijfels of de oplaaddienst afgenomen wordt door de individuele gebruiker. Dit laatste maakt dat ik er niet in stap.
Ik stap er ook niet in, maar het maakt mij niet uit of het telefoonopladers/b&b of bruiloften zijn, als de borgstelling goed is/lijkt dan wil ik er wel wat instoppen
Op dinsdag 2 juni 2015 12:21 schreef obligataire het volgende: Ik heb bij mijn Samsung een tweede batterij gekocht voor een tientje. Als ik de mobiel lang achter elkaar nodig heb laad ik ze allebei op en heb ik een verdubbeling van mijn capaciteit en zo'n dingetje past makkelijk in de broekzak. Als zo'n ouwe drammer als ik (in mijn jeugd hadden telefoons nog een draaischijf) dat kan bedenken kan de moderne jeugd dat ook .......
Ik heb juist begrepen dat, in de strijd om de dunste telefoon, accu's van telefoons in toenemende mate niet meer vervangbaar/verwisselbaar zijn. Wat jij doet, is voor veel van die jongeren waar je op lijkt te doelen dus onmogelijk. In het modelspoormuseum in Hamburg hebben bezoekers overigens de mogelijkheid om gratis de accu's van hun fototoestel op te laden, dus vernieuwend is het idee in elk geval niet. En of het een goede investering is? Dat vind ik moeilijk in te schatten.
Op dinsdag 2 juni 2015 12:21 schreef obligataire het volgende: Ik heb bij mijn Samsung een tweede batterij gekocht voor een tientje. Als ik de mobiel lang achter elkaar nodig heb laad ik ze allebei op en heb ik een verdubbeling van mijn capaciteit en zo'n dingetje past makkelijk in de broekzak. Als zo'n ouwe drammer als ik (in mijn jeugd hadden telefoons nog een draaischijf) dat kan bedenken kan de moderne jeugd dat ook .......
Probeer jij maar eens de accu van iPhone te verwisselen
Ik zie ook niet veel in de Oplaadkameraad. Het is toch niet zo lastig het kabeltje van je telefoon mee te nemen, waarmee je bij een stopcontact of een willekeurige computer kunt opladen, afhankelijk van wat voor kabeltje je hebt. Of zoals iemand anders al zei kun je een powerbank meenemen als je echt bang bent dat je nergens kunt opladen (of je telefoon niet uit het oog wil verliezen). Nu moet je er ook maar op vertrouwen dat je zo'n station aantreft (dat ook nog vrij is).
Deze begint toch wel een beetje te jeuken, heb alleen wat moeite dat het geld zo langzaam terug komt. Denk dat ik er later deze week wel instap (als er niet een toppertje op GVE langsschiet)
Probeer jij maar eens de accu van iPhone te verwisselen
Klopt, maar Samsung heeft een heel groot marktaandeel, en voor apple gebruikers zijn er weer tal van andere handige gadgets waarmee je wat extra stroom bij je hebt.
Deze begint toch wel een beetje te jeuken, heb alleen wat moeite dat het geld zo langzaam terug komt. Denk dat ik er later deze week wel instap (als er niet een toppertje op GVE langsschiet)
Oeeeh, die is wel interessant, ja! Ik heb nog niets via CrowdAboutNow gedaan, maar misschien moet ik hier maar eens mee beginnen! Met 500 EUR heb je na 5 jaar 612.50 EUR en bovendien elk jaar twee 0.75L-flessen bier! Niceeeee...