abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153160829

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen
KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen
Kickstarter, daar is een ander topic voor
Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven
Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
The Dutch Deal, regionaal platform (Z-O Brabant)
Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom) en collincrowdfund (ccf) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
జ్ఞ‌ా
  maandag 1 juni 2015 @ 17:55:40 #2
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153161683
gaat wel erg hard zo :D.
Leernaamachine GvE al vol..
4% is toch geen rendement meer!!
Deze hadden we moeten boycotten..
Want dit zet de deur open naar nog lagere percentages ;(
pi_153162604
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:55 schreef Gijsbertus het volgende:
gaat wel erg hard zo :D.
Leernaamachine GvE al vol..
4% is toch geen rendement meer!!
Deze hadden we moeten boycotten..
Want dit zet de deur open naar nog lagere percentages ;(
Er zullen mensen zijn geweest die haar een hoog gunfactor geven. En 4% is altijd meer dan wat de bank geeft tegen bijna dezelfde zekerheid
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153163322
4% terwijl al het risico op haar vriend ligt? "De aanvraag is beoordeeld alleen op het inkomen van de partner van mevrouw Fluit. Beiden zullen als hoofdelijk schuldenaar mee tekenen op de aanvraag." Als dat verkeerd loopt is bij beiden niet veel te halen vrees ik. Gunfactor okay maar ik vind het niet erg dat ik deze te laat zie.
pi_153163724
Ik zie dat er vandaag bij Lendico ook een aantal zijn bijgekomen. Eens even neuzen.
pi_153165671
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:52 schreef Dwarsindeweg het volgende:
4% terwijl al het risico op haar vriend ligt? "De aanvraag is beoordeeld alleen op het inkomen van de partner van mevrouw Fluit. Beiden zullen als hoofdelijk schuldenaar mee tekenen op de aanvraag." Als dat verkeerd loopt is bij beiden niet veel te halen vrees ik. Gunfactor okay maar ik vind het niet erg dat ik deze te laat zie.
Ook leuk als ze uit elkaar gaan.. Krijg je een heel circus.
pi_153167033
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:58 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Ook leuk als ze uit elkaar gaan.. Krijg je een heel circus.
Hoofdelijk aansprakelijk dus ze zijn beide voor het gehele bedrag aansprakelijk.
pi_153168491
Hele week amper nieuwe inschrijvingen, vandaag 6 :+.
జ్ఞ‌ా
pi_153168500
Hebben nieuwe mensen het forum gevonden?
జ్ఞ‌ా
pi_153170277
Iemand geïnvesteerd in het Elvis huis destijds?

http://www.omroepbrabant.(...)+beslag+genomen.aspx
pi_153170669
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:34 schreef peter070 het volgende:
Iemand geïnvesteerd in het Elvis huis destijds?

http://www.omroepbrabant.(...)+beslag+genomen.aspx
Elvis has just left the building
  maandag 1 juni 2015 @ 22:35:05 #12
444461 mo.money
mo.money, less problems
pi_153172764
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:45 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Elvis has just left the building
_O-

Vond het al een weird mannetje. Hoorde hem op Radio 538 voorbij komen.

Vind nog wel lastig mooie projecten vinden. Ik heb liever kortere looptijden.En bijna al die projecten zijn al vol voordat ik eens rustig heb kunnen nadenken/lezen enzo. Heb er nu in 1 meegedaan, maar die gaat weer langzaam :(
geld is nooit te zwaar in je zakken
pi_153173848
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:04 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik zie dat er vandaag bij Lendico ook een aantal zijn bijgekomen. Eens even neuzen.
ik zie weinig info bij lendico, ook al ik ben ingelogd. Je kon toch de bkr-score zien? Ik zie nu niet eens het verhaaltje van de aanvrager (wel de 'harde cijfers' over leeftijd, inkomen e.d.).
pi_153173892
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:05 schreef Camogli het volgende:

[..]

ik zie weinig info bij lendico, ook al ik ben ingelogd. Je kon toch de bkr-score zien? Ik zie nu niet eens het verhaaltje van de aanvrager (wel de 'harde cijfers' over leeftijd, inkomen e.d.).
Ik zie ook helemaal niets meer, voorheen was er inderdaad nog een verhaaltje. Lijkt er een beetje op dat de site stuk is.
  maandag 1 juni 2015 @ 23:27:04 #15
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153174663
Nietszeggend project dus. Net als die bruiloft. En toch wordt er flink geld in gepompt. Merkwaardig.
pi_153174854
Lendico is echt een no-go
  maandag 1 juni 2015 @ 23:36:44 #17
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153174969
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:33 schreef Camogli het volgende:
Lendico is echt een no-go
Is ook een ramp met terugbetalingen. Nooit op de dag dat het gepland staat. Minstens een week later.
pi_153175079
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:36 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Is ook een ramp met terugbetalingen. Nooit op de dag dat het gepland staat. Minstens een week later.
ik heb er nog geen euro inzitten en dat blijft zo. Dan liever Bondora.
pi_153175873
ben al een dag bezig om deze fora te lezen, zie bijna door de bomen het bos niet meer,
Heb wel een antwoord waarom dat wazige project van Dhr. Prins weg was uit GVE,
heb nooit een goed gevoel daarbij gehad, zeggen dat je eigen vermogen 1.2M was en uitgelachen worden bij de bank als je 140K wilt lenen, ook dat ene regeltje dat je 18k mee neemt voor de eerste 10 maanden je betalingen,
kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die daar in trappen, maar ze waren er wel dus
Voor wat er nu aan projecten open staat op GVE, het andere waar je nog op kunt inschrijven is natuurlijk ook een lachertje, DiMarco. Hij denkt dus dat hij meteen de hele omzet van zijn concurent om de hoek kan binnen halen door te adverteren, en meteen maar 41K meenemen als aanloopkosten, dat ziet er uit als geldverspilling voor mij
Wat de andere forums betreft die jullie noemen, daar moet ik me maar eens in gaan verdiepen, die ken ik verder nog niet
pi_153177629
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:19 schreef dick1201 het volgende:
ben al een dag bezig om deze fora te lezen, zie bijna door de bomen het bos niet meer,
heb nooit een goed gevoel daarbij gehad, zeggen dat je eigen vermogen 1.2M was en uitgelachen worden bij de bank als je 140K wilt lenen, ook dat ene regeltje dat je 18k mee neemt voor de eerste 10 maanden je betalingen,
kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die daar in trappen, maar ze waren er wel dus
Voor wat er nu aan projecten open staat op GVE, het andere waar je nog op kunt inschrijven is natuurlijk ook een lachertje, DiMarco. Hij denkt dus dat hij meteen de hele omzet van zijn concurent om de hoek kan binnen halen door te adverteren, en meteen maar 41K meenemen als aanloopkosten, dat ziet er uit als geldverspilling voor mij
Wat de andere forums betreft die jullie noemen, daar moet ik me maar eens in gaan verdiepen, die ken ik verder nog niet
Welkom!
Heb je op dit moment al investeringen in crowdfunding gedaan of ben je je nog aan het oriënteren?
pi_153177871
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:36 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Is lendico de ramp of de lener? Ik heb er nu 650 inzitten in 4 projecten. Eens zien hoe het loopt, wil met alle platformen een beetje ervaring opdoen :)
pi_153178181
ik ben me nog aan het oriënteren, nu aan het kijken wat de ervaringen van anderen zijn
pi_153178187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:19 schreef dick1201 het volgende:
Welkom! Kan me voorstellen dat de vele CF Platformen een starter in verwarring brengen. De meeste van ons investeren voornamelijk via Geld voor Elkaar (GVE), Kapitaal op Maat (KOM) , Collin CF en als laatste voor het goede gevoel op Lendahand. Dit zijn volgens ons de meest betrouwbare platformen. Verder moet je je realiseren dat goede projecten over het algemeen snel volgeschreven zijn. De mindere/slechte zijn langer open en dus op de voorgrond zichtbaar. Als je dus op een willekeurig moment de site van een platform opent is de kans groot dat je alleen de mindere projecten ziet. De aantrekkelijke zijn dan namelijk al vol.
Veel succes met orienteren.
pi_153178245
ik kijk al regelmatig op GVE, en dat de goede waar ik enig gevoel van betrouwbaarheid bij heb inderdaad al heel snel vol zitten, en dat de onbetrouwbare er wel heel erg lang over doen.
Ook lijkt het nu op dit moment wel dat het aanbod van projecten laag is waardoor er bij de fora dingen voorbij komen die net niet aan de voorwaarden voldoen omdat zij nu eenmaal ook geld moeten binnen halen en bij een krappere markt er meer aan zullen doen om zo veel mogelijk projecten te plaatsen om aan hun eigen geldbehoeften te voldoen
pi_153179066
Toch zegt de duur van de inschrijving niet altijd alles over de betrouwbaarheid van de projecten.

GvE is al jaren actief, heeft een goede reputatie opgebouwd en daardoor veel investeerders. Ze zitten als het ware in een flow, bijna alles wat ze brengen loopt vol, vaak snel en soms wat langzamer, maar uiteindelijk komen de meesten vol. Zelfs projecten waar de mensen hier grote bedenkingen bij hebben zoals de Dutch Dragons.

Andere platforms zoals Kapitaal op Maat hebben nog minder bekendheid terwijl ze er toch ook wel goede projecten bij hebben zitten. Die lopen minder snel vol dan een vergelijkbaar project op GvE. Onbewust denk je dan misschien dat er wat mee mis is, maar dat hoeft niet zo te zijn.........

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 02-06-2015 10:02:27 ]
Pecunia non olet
pi_153180484
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:52 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Als wat verkeerd loopt? Als de relatie uit gaat dan zal zij nog steeds door moeten betalen, doet ze dat niet dan komt de incasso dienst kijken bij wie er wat te halen valt. (Betaalt zij niet dan gaan ze alles op hem verhalen en mogen ze het onderling gaan regelen)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:40:31 #27
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153182181
Zojuist een mail ontvangen van WindShareFund. Als investeerder mag je ClimateBonds kopen met korting. Ze bieden Bonds aan voor ¤500 per stuk tegen een rendement van 5% gedurende 20 jaar. Normaliter betaal je eenmalig 3% emissiekosten. Als je als investeerder t/m 13 Bonds koopt, dan betaal je 2% en vanaf 14 Bonds betaal je geen emissiekosten.
pi_153182397
Het verhaal gaat steeds mooier worden:
Al sinds vorig jaar beslag op Elvis-huis
Het controversiële ‘Elvis Presleyhuis’ Graceland in Breda en zijn eigenaar Jimmy Prins (59) blijkt Justitie al bijna een jaar op de korrel te hebben. Op 25 juli 2014 legde het openbaar ministerie in Arnhem voor ruim 431.610 euro beslag op het grootste gebouw aan de Heilaarstraat in Breda. Dat heeft het OM bevestigd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)op_Elvis-huis__.html
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:52:46 #29
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153182505
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 11:48 schreef Horsemen het volgende:
Het verhaal gaat steeds mooier worden:
Al sinds vorig jaar beslag op Elvis-huis
Het controversiële ‘Elvis Presleyhuis’ Graceland in Breda en zijn eigenaar Jimmy Prins (59) blijkt Justitie al bijna een jaar op de korrel te hebben. Op 25 juli 2014 legde het openbaar ministerie in Arnhem voor ruim 431.610 euro beslag op het grootste gebouw aan de Heilaarstraat in Breda. Dat heeft het OM bevestigd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)op_Elvis-huis__.html
Als dat waar is, dan zou ik me als GvE nu achter de oren gaan krabben hoe dat er tussendoor heeft kunnen glippen bij de beoordeling...
pi_153182625
Tja, ik weet niet of hun dat kunnen zien en of ze toegang hebben tot dat soort informatie. Niemand van ons is er ook achter gekomen en dat terwijl ik vaak het idee heb dat wij hier meer weten dan heel GvE bij elkaar. Het verklaart wel mede waarom het project zo snel van de site af was.
pi_153182783
COLLIN: de oplaadkameraad https://www.collincrowdfund.nl/

Ik doe niet mee, wat een maf plan. Er zijn zoveel mogelijkheden om je telefoon op te laden c.q. te besparen op het verbruik. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar geld voor over heeft.
Pecunia non olet
  dinsdag 2 juni 2015 @ 12:09:12 #32
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153182937
Ik sluit mij bij jouw visie aan, obligataire.
Allemaal leuk bedacht, maar ik zie hier geen markt in.
Je kunt de telefoon ook gewoon uitzetten, bespaar- of vliegtuigstand activeren.

Tevens vind ik het risico niet opwegen tegen het rendement.
pi_153182977
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:03 schreef obligataire het volgende:
COLLIN: de oplaadkameraad https://www.collincrowdfund.nl/

Ik doe niet mee, wat een maf plan. Er zijn zoveel mogelijkheden om je telefoon op te laden c.q. te besparen op het verbruik. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar geld voor over heeft.
ik denk niet dat het heel maf is, vooral in horeca en op festivals zie je al veel van dit soort apparatuur. De mobiele telefoon mag nooit uit staan (want onbereikbaar) en moet ook veel gebruikt worden (altijd online) dus er is wel behoefte aan denk ik, vooral bij de jeugd.

Daarbij zijn het volgens mij succesvolle ondernemers die erachter zitten waarbij ze alle drie voor 1/3 borg staan , en dat ook kunnen dragen (wel een momentopname uiteraard).

Denk dat hij weer zo vol zit. Twijfel zelf nog wel, zou dan mijn eerste CC project worden.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 12:12:28 #34
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153183008
Windsharefund actie is alleen voor degene die in het project destijds op GvE hebben geinvesteerd?
Verder vind ik het rendement nou niet echt om hier werk van te maken.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 12:13:45 #35
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_153183037
quote:
De gemiddelde batterijduur van mobiele telefoons daalt al sinds 2010 doordat het (data – en wifi) gebruik van de gebruiker explosief stijgt.
Hier stop ik al.
pi_153183084
Volgens mij was zoiets ook een keer bij Sharktank. Iemand bekend met dat programma? En volgens mij werd het daar ook afgekraakt.

http://chargetech.com/shark-tank-mobile-phone-charging-station-2/
Pecunia non olet
  dinsdag 2 juni 2015 @ 12:15:41 #37
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153183086
Je kunt dan beter een powerbank aanschaffen (USB accu).
Dan heb je je mobiel nog bij de hand...
pi_153183095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:12 schreef Gijsbertus het volgende:
Windsharefund actie is alleen voor degene die in het project destijds op GvE hebben geinvesteerd?
Verder vind ik het rendement nou niet echt om hier werk van te maken.
Ja dat staat wel in de mail inderdaad.

Heb een informatiebrochure aangevraagd. Eerst is inlezen :)
pi_153183177
komen we uit op iets uit een eerdere discussie, waarom alle 3 voor 1/3 garant staan,
dit is al iets waardoor het bij mij geen kans zal maken.
hoofdelijk aansprakelijk voor het hele bedrag, dan samen maar uitzoeken als het mis gaat hoe je het verlies verdeelt, niet bij je investeerders leggen.
als ze allemaal zo succesvol zijn moeten ze dat toch wel kunnen dragen
pi_153183207
Hebben de telefoonoplaadmensen hier ook al aan gedacht:

https://www.google.nl/sea(...)JtVcKuD4ONsgH_zoHwCA

Zomaar de eerste google resultatenpagina betreffende het opladen van telefoons etc in een paar seconden tijd. Hoeveel markt bestaat er zo dadelijk echt nog voor zo'n apparaat wat zij willen introduceren?
pi_153183232
Ik heb bij mijn Samsung een tweede batterij gekocht voor een tientje. Als ik de mobiel lang achter elkaar nodig heb laad ik ze allebei op en heb ik een verdubbeling van mijn capaciteit en zo'n dingetje past makkelijk in de broekzak. Als zo'n ouwe drammer als ik (in mijn jeugd hadden telefoons nog een draaischijf) dat kan bedenken kan de moderne jeugd dat ook .......
Pecunia non olet
  dinsdag 2 juni 2015 @ 12:50:39 #42
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_153183989
Ik denk dat een deel van het bedrag ook aan de website wordt besteed: http://telefoonoplaad.nl/
pi_153184072
Technisch gezien is het snel laden in seconden nog wel 4 jaar van ons verwijderd. En als het er is geldt dat alleen voor nieuw geproduceerde apparaten en accu's. De hele presentatie op Collin vind ik wederom profesioneel en de hele opzet goed. Daarnaast is er een serieuze borgstelling. Inderdaad zou het beter zijn als ieder hoofdelijk aansprakelijk was voor het gehele bedrag.

Ik heb inderdaad ook twijfels of de oplaaddienst afgenomen wordt door de individuele gebruiker.
Dit laatste maakt dat ik er niet in stap.
pi_153184466
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Technisch gezien is het snel laden in seconden nog wel 4 jaar van ons verwijderd. En als het er is geldt dat alleen voor nieuw geproduceerde apparaten en accu's. De hele presentatie op Collin vind ik wederom profesioneel en de hele opzet goed. Daarnaast is er een serieuze borgstelling. Inderdaad zou het beter zijn als ieder hoofdelijk aansprakelijk was voor het gehele bedrag.

Ik heb inderdaad ook twijfels of de oplaaddienst afgenomen wordt door de individuele gebruiker.
Dit laatste maakt dat ik er niet in stap.
Ik stap er ook niet in, maar het maakt mij niet uit of het telefoonopladers/b&b of bruiloften zijn, als de borgstelling goed is/lijkt dan wil ik er wel wat instoppen :)
pi_153185319
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:21 schreef obligataire het volgende:
Ik heb bij mijn Samsung een tweede batterij gekocht voor een tientje. Als ik de mobiel lang achter elkaar nodig heb laad ik ze allebei op en heb ik een verdubbeling van mijn capaciteit en zo'n dingetje past makkelijk in de broekzak. Als zo'n ouwe drammer als ik (in mijn jeugd hadden telefoons nog een draaischijf) dat kan bedenken kan de moderne jeugd dat ook .......
Ik heb juist begrepen dat, in de strijd om de dunste telefoon, accu's van telefoons in toenemende mate niet meer vervangbaar/verwisselbaar zijn. Wat jij doet, is voor veel van die jongeren waar je op lijkt te doelen dus onmogelijk.
In het modelspoormuseum in Hamburg hebben bezoekers overigens de mogelijkheid om gratis de accu's van hun fototoestel op te laden, dus vernieuwend is het idee in elk geval niet. En of het een goede investering is? Dat vind ik moeilijk in te schatten.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 13:39:31 #46
62913 Blik
The one and Only!
pi_153185457
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:21 schreef obligataire het volgende:
Probeer jij maar eens de accu van iPhone te verwisselen
pi_153186484
Ik zie ook niet veel in de Oplaadkameraad. Het is toch niet zo lastig het kabeltje van je telefoon mee te nemen, waarmee je bij een stopcontact of een willekeurige computer kunt opladen, afhankelijk van wat voor kabeltje je hebt. Of zoals iemand anders al zei kun je een powerbank meenemen als je echt bang bent dat je nergens kunt opladen (of je telefoon niet uit het oog wil verliezen). Nu moet je er ook maar op vertrouwen dat je zo'n station aantreft (dat ook nog vrij is).
pi_153186728
https://www.crowdaboutnow.nl/campagne/oersoep

Deze begint toch wel een beetje te jeuken, heb alleen wat moeite dat het geld zo langzaam terug komt. Denk dat ik er later deze week wel instap (als er niet een toppertje op GVE langsschiet)
pi_153186979
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 13:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens de accu van iPhone te verwisselen
Klopt, maar Samsung heeft een heel groot marktaandeel, en voor apple gebruikers zijn er weer tal van andere handige gadgets waarmee je wat extra stroom bij je hebt.
Pecunia non olet
pi_153187163
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:28 schreef CaLeX het volgende:
https://www.crowdaboutnow.nl/campagne/oersoep

Deze begint toch wel een beetje te jeuken, heb alleen wat moeite dat het geld zo langzaam terug komt. Denk dat ik er later deze week wel instap (als er niet een toppertje op GVE langsschiet)
Oeeeh, die is wel interessant, ja! Ik heb nog niets via CrowdAboutNow gedaan, maar misschien moet ik hier maar eens mee beginnen! :) Met 500 EUR heb je na 5 jaar 612.50 EUR en bovendien elk jaar twee 0.75L-flessen bier! Niceeeee... ;)
pi_153187347
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:45 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Oeeeh, die is wel interessant, ja! Ik heb nog niets via CrowdAboutNow gedaan, maar misschien moet ik hier maar eens mee beginnen! :) Met 500 EUR heb je na 5 jaar 612.50 EUR en bovendien elk jaar twee 0.75L-flessen bier! Niceeeee... ;)
Ja, ik vraag me dan af of dat 5 jaar lang is of elk jaar dat je uitbetaald krijgt een fles krijgt.

Gezien ik die flessen voor 11.95 in een webshop heb zien staan ga je al snel naar 9%+ rendement

[ Bericht 0% gewijzigd door CaLeX op 02-06-2015 14:57:28 ]
  dinsdag 2 juni 2015 @ 14:54:32 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_153187409
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:52 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me dan af of dat 5 jaar lang is of elk jaar dat je uitbetaald krijgt.

Gezien ik die flessen voor 11.95 in een webshop heb zien staan ga je al snel naar 9%+ rendement
Staat er vrij duidelijk, na 3 jaar gaan ze betalen in 3 jaarlijkse termijnen. Incentives zijn er vanaf 250 euro
pi_153187431
quote:

[..]

Ja, ik vraag me dan af of dat 5 jaar lang is of elk jaar dat je uitbetaald krijgt.

Dat maakt inderdaad wel uit en ik twijfelde daar ook over, maar de tekst doet vermoeden dat het toch wel elk jaar is. "...we lossen het hele bedrag af startend na het derde jaar in 3 jaarlijkse termijnen en ieder jaar krijg je als dank twee mooie 75cl flessen..." Het had duidelijker gekund. Misschien moet ik er even een mailtje aan wagen.

Dit project zou voor mij wel voornamelijk om het gunnen en het bier gaan, want ik kan maar moeilijk inschatten of van de vele kleine brouwerijen die er de afgelopen jaren opgedoken zijn, uitgerekend deze het goed blijft doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door troepjepdat op 02-06-2015 15:10:08 ]
pi_153187505
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Staat er vrij duidelijk, na 3 jaar gaan ze betalen in 3 jaarlijkse termijnen. Incentives zijn er vanaf 250 euro
blub, paar woorden vergeten 8)7
  dinsdag 2 juni 2015 @ 16:41:15 #55
444461 mo.money
mo.money, less problems
pi_153190421
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:32 schreef obligataire het volgende:
Toch zegt de duur van de inschrijving niet altijd alles over de betrouwbaarheid van de projecten.

GvE is al jaren actief, heeft een goede reputatie opgebouwd en daardoor veel investeerders. Ze zitten als het ware in een flow, bijna alles wat ze brengen loopt vol, vaak snel en soms wat langzamer, maar uiteindelijk komen de meesten vol. Zelfs projecten waar de mensen hier grote bedenkingen bij hebben zoals de Dutch Dragons.

Andere platforms zoals Kapitaal op Maat hebben nog minder bekendheid terwijl ze er toch ook wel goede projecten bij hebben zitten. Die lopen minder snel vol dan een vergelijkbaar project op GvE. Onbewust denk je dan misschien dat er wat mee mis is, maar dat hoeft niet zo te zijn.........
Leek mij ook. Ik heb wat via Aygodutch.com lopen. Maar dat project loopt maar langzaam. Ze hadden er ook 1 die binnen een week vol was. Het is nu wachten tot die andere ook vol loopt. Vind het aan de ene kant wel fijn dat ik wat meer tijd heb om na te denken, maar het is toch ook wel lekker als het project beetje vlot vol loopt als je eenmaal gekozen hebt.
geld is nooit te zwaar in je zakken
pi_153191029
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:32 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Als wat verkeerd loopt? Als de relatie uit gaat dan zal zij nog steeds door moeten betalen, doet ze dat niet dan komt de incasso dienst kijken bij wie er wat te halen valt. (Betaalt zij niet dan gaan ze alles op hem verhalen en mogen ze het onderling gaan regelen)
Late reactie: als hij zijn baan verliest heb je twee kale kippen.. Het bedrag is niet mega maar kennelijk kan (of wil) haar vriend het niet in 1 keer zelf uitlenen.
pi_153192856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:19 schreef dick1201 het volgende:
komen we uit op iets uit een eerdere discussie, waarom alle 3 voor 1/3 garant staan,
dit is al iets waardoor het bij mij geen kans zal maken.
hoofdelijk aansprakelijk voor het hele bedrag, dan samen maar uitzoeken als het mis gaat hoe je het verlies verdeelt, niet bij je investeerders leggen.
als ze allemaal zo succesvol zijn moeten ze dat toch wel kunnen dragen
Helemaal mee eens. Het is de ondernemer die het meeste risico moet lopen en niet de investeerder. Gewoon goede zekerheden anders niet
pi_153192978
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 13:08 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik stap er ook niet in, maar het maakt mij niet uit of het telefoonopladers/b&b of bruiloften zijn, als de borgstelling goed is/lijkt dan wil ik er wel wat instoppen :)
Is heel belangrijk inderdaad, toch probeer ik in eerste instantie een goed gevoel te krijgen bij hun aflossingscapaciteit en die hangt weer samen met een geloofwaardig business verhaal.
De borgstelling is meer een stok achter de deur voor als het mis gaat (en misschien lopen ze dan wat harder :) )
Pecunia non olet
pi_153193221
quote:

[..]

Ja, ik vraag me dan af of dat 5 jaar lang is of elk jaar dat je uitbetaald krijgt een fles krijgt.

Een vriend van me heeft contact met ze gehad en er is goed nieuws, want je krijgt alle vijf de jaren bier! Niet pas na drie jaar. Ik doe in elk geval mee! :)
pi_153193754
Jammer dat het bier van Oersoep niet altijd even lekker is :D. Ik heb er twee van op en vond het allebei niets. En toch heb ik er een zwak voor, dus ik overweeg het nog even :P
Schip ahoy!
  dinsdag 2 juni 2015 @ 18:58:22 #61
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153194427
Geenen heeft zich weer gemeld:
quote:
Beste investeerders, om alle onduidelijkheid weg te nemen: Het zijn harde zekerheden! De overwaarde van de eigen woning wordt geborgd via een tweede hypothecaire inschrijving en de lijfrentepolis zal worden gecedeerd tgv de investeerders van KoM.
Lijkt me goed nieuws. Hij zat denk ik ook wel wat klem. De investeringen lopen nog niet al te hard.
pi_153196964
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 18:58 schreef crowd-fundi het volgende:
Geenen heeft zich weer gemeld:

[..]

Lijkt me goed nieuws. Hij zat denk ik ook wel wat klem. De investeringen lopen nog niet al te hard.
Als hij vanaf het begin zo duidelijk was geweest dan had het misschien al vol(ler) gezeten. Ik denk er (opnieuw) over na.
Pecunia non olet
  woensdag 3 juni 2015 @ 00:07:31 #63
445115 frankcm
komt tijd komt geld
pi_153206716
Hallo allemaal,

heb mezelf maar eens aangemeld.

beetje late reactie alweer maar wat mij betreft is de techniek die gebruikt wordt bij oplaadkamaraad een beetje ouderwets. opladen via wifi kan al een tijdje en lijkt nu verder doorontwikkeld te zijn.

http://www.bright.nl/hoes(...)etooth-iphone-nikola
pi_153208574
Een mail ontvangen van KoM. Een paar wijzigingen. Fijn om te te zien dat KoM met de opmerkingen ook echt iets doet ook al heeft het wel vrij lang geduurd.

Mooi dat de fee nu per half jaar, in maart en september, betaald kan worden!

Ook een goed idee om het automatisch investeren mogelijk te maken. Ik ga hiervan zelf geen gebruik maken maar ik denk dat hierdoor projecten sneller vol kunnen komen en in ieder geval een snellere start zullen hebben omdat de eerste investeringen snel zullen gaan. Dit kan op termijn ook wel weer een nadeel zijn als het systeem echt een succes zou worden. Kleinere projecten komen dan alleen nog maar beschikbaar voor investeerders die automatisch inlegger. Zoals gezegd, zelf ga ik hiervan geen gebruik maken omdat van een groot deel van de (nieuwe) projecten ik er niet aan zou moeten denken om hierin te investeren.
De half jaarlijkse fee ben ik blij mee 👍

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 03-06-2015 09:10:08 (foutje in de tekst) ]
pi_153208580
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 06:19 schreef Horsemen het volgende:
Mooi dat de fee nu twee jaarlijks betaald kan worden!
Om teleurstellingen te voorkomen: er staat halfjaarlijks.
pi_153209180
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als hij vanaf het begin zo duidelijk was geweest dan had het misschien al vol(ler) gezeten. Ik denk er (opnieuw) over na.
Dankje voor de info. Ik vind dat wel een belangrijke verbetering. Las dat ze 2015 ook boven verwachting zijn begonnen. Denk dat ik er voor een klein bedrag instap
pi_153209746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 06:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds teleurgesteld. En wel omdat ze het niet gewoon verrekenen met de eerste termijn. Simpel, geen debiteurenrisico, geen onnodig bankverkeer.

De bank loopt toch al helemaal vol op het moment, afgelopen maand 14 A-4 tjes moeten uitprinten en boeken. :{
Pecunia non olet
pi_153209844
[quote]0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 06:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

[/White ]
Sorry, verkeerd opgeschreven maar ik had het begrepen 😊. Ik heb de tekst aangepast. Bedankt!
pi_153209928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 09:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds teleurgesteld. En wel omdat ze het niet gewoon verrekenen met de eerste termijn. Simpel, geen debiteurenrisico, geen onnodig bankverkeer.

De bank loopt toch al helemaal vol op het moment, afgelopen maand 14 A-4 tjes moeten uitprinten en boeken. :{
Ja, ik ken het probleem van de bijlage's bij de afschriften. De maandelijks enveloppen worden steeds dikker.
Het voordeel is nu wel bij KoM dat alle termijnen gelijk zijn. Bij GvE moet ik de eerste termijn altijd apart controleren.
pi_153210357
Bij een zakelijke rekening betaal je ook nog eens een bedrag per mutatie, dus daarvoor heb ik een andere rekening in gezet die op mijn privé naam staat :)
Pecunia non olet
  woensdag 3 juni 2015 @ 10:33:41 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153211439
Info over ijssalon Talamini:

http://www.bndestem.nl/ri(...)l-praatjes-1.4969877

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 03-06-2015 10:38:46 ]
pi_153211541
quote:
Oei, dat klinkt helaas niet best voor de investeerders van Talamini :'(
pi_153211623
quote:
Blijkt dus één grote luchtbel te zijn geweest, en niet alleen de investeerders hier zijn er zo te zien de dupe van...
pi_153211794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 18:25 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft contact met ze gehad en er is goed nieuws, want je krijgt alle vijf de jaren bier! Niet pas na drie jaar. Ik doe in elk geval mee! :)
Cool, nu ga ik ook wel instappen :D
pi_153211876
Tja nog even afwachten of het incasso bureau wat kan innen bij een ongetwijfelde ondergang van Talamini Gelato B.V. maar veel zal er niet te halen zijn als ik lees dat een van de ondernemers nu al zijn ijs elders betrekt. Dus vermoedelijk verlies incasseren.
Het meekijken van een advocaat en een registeraccountant volgens de pitch heeft dus niet geholpen om deze man in toom te houden.

De crowdfunding organisaties zullen naar mijn idee ook afspraken moeten maken over het shoppen bij verschillende platformen wat deze man heeft gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-06-2015 11:34:36 ]
pi_153212980
Nieuwe op Collin:

¤ 250.000 | 8,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/YvEmPK9j7YqA-14107
+
Persoonlijke borgstelling.

Als ik later zou mogen betalen zou ik erin mee gaan, door de privé borgstelling. Nu heb ik niet een investeringsbedrag op mijn betaalrekening staan :)
  woensdag 3 juni 2015 @ 11:40:28 #77
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153213137
quote:
De affaire Talamini geeft aan dat als mensen kwaadwillend zijn (lees: echt heel hard geld nodig hebben) ze kennelijk in staat zijn om crowdfundingplatfoms om de tuin te leiden. Datzelfde bleek later bij Jimmy Prins (Elvis). In het laatste geval kwam de waarheid gelukkig nog tijdig naar buiten. Ik denk dat de platformen hier toch wel van zijn geschrokken. Dat leid ik onder meer af uit het beperkte aantal nieuwe projecten dat nog online komt. Alleen bij Lendahand is veel aanvoer maar die staan dan ook niet onder toezicht van AFM. Ik heb bij die club toch een beetje het gevoel van een piramidespel. Zonder enige voorwaarden ¤ 25,- weggeven dat roept enige vraagtekens op.
  woensdag 3 juni 2015 @ 11:40:36 #78
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153213141
heb in bovenstaand project meer vertrouwen dan de oplaadkameraad.
Al is dit wel een startup.. de goede/ gunstige ligging en de expertise van de ondernemers geven mij een goede indruk. Ook het brede aanbod ban producten voor meerdere doelgroepen is positief.

Financieel kan ik er verder niet veel over zeggen. En qua concurrentie heb ik ook geen beeld..
pi_153213190
Ja, volgens mij kan je het enigszins vergelijken met Döner HAS. Die is een paar maanden geleden op GVE langsgekomen. Dergelijke bedrijven zijn als paddenstoelen uit de grond gekomen.
  woensdag 3 juni 2015 @ 11:42:27 #80
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153213196
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:40 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

De affaire Talamini geeft aan dat als mensen kwaadwillend zijn (lees: echt heel hard geld nodig hebben) ze kennelijk in staat zijn om crowdfundingplatfoms om de tuin te leiden. Datzelfde bleek later bij Jimmy Prins (Elvis). In het laatste geval kwam de waarheid gelukkig nog tijdig naar buiten. Ik denk dat de platformen hier toch wel van zijn geschrokken. Dat leid ik onder meer af uit het beperkte aantal nieuwe projecten dat nog online komt. Alleen bij Lendahand is veel aanvoer maar die staan dan ook niet onder toezicht van AFM. Ik heb bij die club toch een beetje het gevoel van een piramidespel. Zonder enige voorwaarden ¤ 25,- weggeven dat roept enige vraagtekens op.
heb het gevoel dat lendahand meer op de gunfactor en het feel-good principe inspelen.
Heb daar wel een bedrag geinvesteerd, naar aanleiding van die ¤ 25.
Maar niet schokkend hoog..
pi_153213595
quote:

...

Alleen bij Lendahand is veel aanvoer maar die staan dan ook niet onder toezicht van AFM. Ik heb bij die club toch een beetje het gevoel van een piramidespel. Zonder enige voorwaarden ¤ 25,- weggeven dat roept enige vraagtekens op.
"Zonder enige voorwaarden 25 EUR weggeven" is niet helemaal correct, toch? Je moet namelijk voor minimaal 50 EUR investeren, dus er zal sowieso ook 25 EUR uit je eigen zak moeten komen om een project te helpen funden. En ik denk zeker dat die actie Lendahand geen windeieren gelegd heeft, want meerdere mensen in dit topic (en ongetwijfeld elders) zijn nu pas bij Lendahand begonnen door die actie en hebben meer dan 50 EUR geinvesteerd.

Wb het lijken op een piramidespel, daar kan ik me echt niet in vinden. Lendahand heeft contact met lokale partners, investeringsbedrijfjes zeg maar, in het buitenland. Geld dat wij hier in een project storten komt via die lokale partners terecht bij de mensen achter de projecten. De lokale partners vragen aan de mensen achter het project een rente die naar onze maatstaven aardig hoog is maar daar normaal is en ze vangen koersverschillen en wanbetalingen op. Zij sturen vervolgens de aflossing en een deel van de rente van de leningen terug naar Lendahand, die de aflossing en een kleiner deel van de rente weer naar ons sturen. Het is niet zo dat wij weer mensen moeten ronselen om zelf geld te krijgen, of iets in die richting.
pi_153213758
Dan klopt het toch wat HC al vrij snel melden na het faillissement, dat het waarschijnlijk om oplichtingspraktijken ging.

Talamani heeft ook doelbewust het pandrecht (een van de zogenaamde zekerheden) doorverkocht aan de franchise ondernemers, die deze ter goede trouw gekocht hebben.
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:13:09 #83
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153214011
quote:

[..]

Nogal forse conclusies! Er zijn wel vaker dagen voorbij gegaan zonder een nieuw project. En dat er bij Lendahand veel aanvoer is, dat was de laatste dagen van de maand misschien, maar dat is inmiddels weer afgelopen. Totaal is er de afgelopen maand "slechts" ¤ 311000 geïnvesteerd. Dat haalt het niet bij GVE ofzo. En om promotieactiviteiten af te doen als "zonder enige voorwaarden ¤ 25 weggeven" is toch wat raar. Vorige maand 97 nieuwe investeerders, dus kost zo'n activiteit hooguit nog geen ¤ 2500. Een spotje op radio 1 kost ¤ 25 per seconde. Dan heb je dus nog helemaal niks binnen.
Waarom je het woord "piramidespel" gebruikt is me helemaal een raadsel. Kun je dat nader toelichten?
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:24:42 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_153214283
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:34 schreef CRWD het volgende:
Nieuwe op Collin:

¤ 250.000 | 8,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/YvEmPK9j7YqA-14107
+
Persoonlijke borgstelling.

Als ik later zou mogen betalen zou ik erin mee gaan, door de privé borgstelling. Nu heb ik niet een investeringsbedrag op mijn betaalrekening staan :)
Wat slecht, de foto die halverwege staat in de videopitch is gewoon gejat van een restaurant in Utrecht, Stan en Co.

Al direct een reden om niet mee te doen wat mij betreft
pi_153214372
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:13 schreef crowd-fundi het volgende:
Nogal forse conclusies! Er zijn wel vaker dagen voorbij gegaan zonder een nieuw project. En dat er bij Lendahand veel aanvoer is, dat was de laatste dagen van de maand misschien, maar dat is inmiddels weer afgelopen. Totaal is er de afgelopen maand "slechts" ¤ 311000 geïnvesteerd. Dat haalt het niet bij GVE ofzo. En om promotieactiviteiten af te doen als "zonder enige voorwaarden ¤ 25 weggeven" is toch wat raar. Vorige maand 97 nieuwe investeerders, dus kost zo'n activiteit hooguit nog geen ¤ 2500. Een spotje op radio 1 kost ¤ 25 per seconde. Dan heb je dus nog helemaal niks binnen.
Waarom je het woord "piramidespel" gebruikt is me helemaal een raadsel. Kun je dat nader toelichten?
Lendahand houdt ongeveer 3.5% per jaar over aan het geïnvesteerde bedrag. Bron hun eigen website.
De meeste projecten duren tussen de 12 en 24 maanden.
Dus met deze actie spelen ze Quitte als iemand rond de 500 euro gaat investeren.
Ik denk dat ze nu zien dat de meeste mensen die over de streep gehaald zijn gemiddeld meer investeren dan die 500 euro.
Ik in ieder geval wel. Dus wat mij betreft is de actie geslaagd.
Ik zie hier totaal geen Pyramide Spel in
pi_153215724
Ben erg benieuwd naar berichtgeving omtrent pandrecht Talamini.
Ik hoor of zie niks van GvE
pi_153216205
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:35 schreef bleyenburg het volgende:
Ben erg benieuwd naar berichtgeving omtrent pandrecht Talamini.
Ik hoor of zie niks van GvE
GVE heeft volgens mij geen pandrecht bij Talamini. GVE werkt zover ik weet nooit met pandrecht.
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:01:12 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153216351
Klein bedragje in Dutch Queen gedaan.
pi_153216436
Waar is het creditsafe rapport?
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:06:47 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153216453
Is er sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid bij Crowdaboutnow? Ik zie maar weinig over de zekerheden. Toch wel jammer dat je pas na 3 jaar je eerste betaling krijgt.
pi_153216573
Mooie cijfers bij de Dutch Queen; ik doe mee
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:12:35 #92
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_153216592
Nieuwe op GVE:

Dutch Queen

Classificatie: 5
G-PD percentage: 0,06
Creditsafe score: 73

Zonder creditsafe rapport

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10117
LIEFF ZIJNN!!!
pi_153216631
Ik heb hem ook gedaan. Mijn eerste project met een AAA-rating. Denk ook de eerste op GvE met een AAA-rating?

Als de omzet tegen valt kan ze altijd nog wat interen op de privé-onttrekkingen lijkt mij.
pi_153216711
Lastig, op het eerste gezicht zou ik meteen 'nee' zeggen.

Als mevrouw haar been breekt staat de boel stil.
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:17:09 #95
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153216717
Vooral voor de incentive wat geïnvesteerd. Leuk om met mijn nichtjes deze zomer even langs die kraam te gaan. ;)
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:17:58 #96
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_153216739
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:16 schreef CaLeX het volgende:

Klopt, maar mooie cijfers en een laag leenbedrag.

Heb deze meegepakt.
LIEFF ZIJNN!!!
pi_153216756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:13 schreef Scooper het volgende:
Ik heb hem ook gedaan. Mijn eerste project met een AAA-rating. Denk ook de eerste op GvE met een AAA-rating?

Als de omzet tegen valt kan ze altijd nog wat interen op de privé-onttrekkingen lijkt mij.
HIN-verzekeringen had een 2AAA-rating. Dit is nr twee wellicht.

Is gvemailer uit de lucht?
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:19:05 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153216773
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:18 schreef Camogli het volgende:

[..]

HIN-verzekeringen had een 2AAA-rating. Dit is nr twee wellicht.

Is gvemailer uit de lucht?
Nee, ik kreeg hem binnen via de mailer.
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:19:15 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153216777
Zou HIN trouwens niet betalen deze maand?
pi_153216803
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:16 schreef CaLeX het volgende:

Ik heb het idee dat er met de tweede wagen er ook een tweede persoon bij komt? Of heb ik dat fout geïntepreteerd? Anders is de omzetverdubbeling wellicht wat hoog ingeschat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')