abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153251136
quote:
Ik snap niet zo goed waarom ze 75k moeten lenen als ze afgelopen jaar 122k winst gemaakt hebben. Daarnaast snap ik niet waarom de verwachting is dat over 2015 de winst inzakt door de investeringen terwijl ze het geld ervoor lenen. In 2016 is de winst dan weer op het oude niveau terwijl de aflossing van de lening ongeveer gelijk is.
  donderdag 4 juni 2015 @ 17:31:51 #247
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_153251229
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom ze 75k moeten lenen als ze afgelopen jaar 122k winst gemaakt hebben. Daarnaast snap ik niet waarom de verwachting is dat over 2015 de winst inzakt door de investeringen terwijl ze het geld ervoor lenen. In 2016 is de winst dan weer op het oude niveau terwijl de aflossing van de lening ongeveer gelijk is.
Ik lees het zo: ze financieren een deel zelf en lenen een deel. Je hebt wel een punt, het is een summiere omschrijving.
pi_153251435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik lees het zo: ze financieren een deel zelf en lenen een deel. Je hebt wel een punt, het is een summiere omschrijving.
Mmm, ik lees het anders. Als ik de bedragen optel van de investeringen die ze willen doen kom ik precies op het gevraagde bedrag. Daarnaast, op de classificatie 1 en de bkr score na zijn de overige waarderingen maar heel matig.
Ik pas.
pi_153251587
Hij is alweer vol. :)
pi_153251642
Dit is toch ook wel weer een toppertje: https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/8324-128, vooral de bedragen die je ziet na inloggen. Vrij besteedbaar inkomen per maand 112.675 euro, daar moet je zelf een keuken voor kunnen kopen. Dat is weer goed nagekeken voordat het online wordt gezet...
pi_153252246
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:52 schreef crowdiefunder het volgende:
Dit is toch ook wel weer een toppertje: https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/8324-128, vooral de bedragen die je ziet na inloggen. Vrij besteedbaar inkomen per maand 112.675 euro, daar moet je zelf een keuken voor kunnen kopen. Dat is weer goed nagekeken voordat het online wordt gezet...
Zal het door de zelfde parttime medewerker nagekeken zijn die ook bij GvE werkt? :z :Z
pi_153252410
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mmm, ik lees het anders. Als ik de bedragen optel van de investeringen die ze willen doen kom ik precies op het gevraagde bedrag. Daarnaast, op de classificatie 1 en de bkr score na zijn de overige waarderingen maar heel matig.
Ik pas.
Ik doe wel mee, de classificatie 1 geeft wat mij betreft de doorslag. De informatie is zoals gebruikelijk (te) summer.

Wat mij een beetje bevreemdt is dat ze geld lenen voor marketing, normaal gesproken betalen de franchisenemers via hun jaarlijkse fee toch al mee aan de marketing? Maar goed al gaan ze ervan naar de rosse buurt, als ze de lening maar terugbetalen :)
Pecunia non olet
pi_153252516
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik doe wel mee, de classificatie 1 geeft wat mij betreft de doorslag. De informatie is zoals gebruikelijk (te) summer.

Wat mij een beetje bevreemdt is dat ze geld lenen voor marketing, normaal gesproken betalen de franchisenemers via hun jaarlijkse fee toch al mee aan de marketing?
Ja, en daar is blijkbaar afgelopen jaar 122k van overgebleven.... en dan wel weer 75k gaan lenen :?
pi_153252569
Ze weten wel fraai de indruk te wekken dat boekhouden nog maar een fluitje van een cent is als je volgens hun methodiek werkt. Tegen de tijd dat de klanten er achter komen dat je nog steeds een heleboel dingen zelf moet doen of moet uitbesteden, hebben ze ze al binnen. Slim.
Pecunia non olet
pi_153252695
quote:
Te laat... Komt best solide over. Ik snap alleen echt niet waarom hij dit in 5 jaar financiert, enkel om een goede rating wellicht?
  donderdag 4 juni 2015 @ 18:47:02 #256
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153252762
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:52 schreef crowdiefunder het volgende:
Die aanvraag komt me bekend voor. Is volgens mij al eens eerder geplaatst. Alleen toen niet met deze bedragen als inkomen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 18:51:00 #257
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153252857
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:07 schreef RavigotteSaus het volgende:
FF wat anders. Het zou vandaag payday zijn bij KOM.
Vorige maand vrijwel alles op deze dag verwekt en een project zelfs een dubbel :-)

Vandaag nog niets betaald terwijl payday normaal op de 1e van de maand is ipv de vierde.
Iemand al iets gezien van KOM?
Bij mij staat dat het vandaag payday is. Van alle toekomstige betalingen staat er niet één op de eerste van de maand. Inmiddels staat er keurig bij dat er betaald is. Alleen de bomenman nog. Die was vorige maand ook een dag later. Wellicht incasseert KOM de eerste van de maand om tussen de vierde en de zesde uit te betalen?

Edit: de bomenman heeft ook betaald.

[ Bericht 2% gewijzigd door crowd-fundi op 04-06-2015 21:05:46 ]
  donderdag 4 juni 2015 @ 19:38:25 #258
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_153254197
Greengraffiti is failliet een van de projecten van steeds het platform van ABN. Mijn lening is kwijt, ik snap dat het erbij hoort, maar ik vind het wel kwalijk gezien de ABN erbij betrokken is
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:47:40 #259
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153255950
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 19:38 schreef pahlawan het volgende:
Greengraffiti is failliet een van de projecten van steeds het platform van ABN. Mijn lening is kwijt, ik snap dat het erbij hoort, maar ik vind het wel kwalijk gezien de ABN erbij betrokken is
Wat wil je dan zeggen? Je snapt dat een faillissement mogelijk is, maar je snapt niet dat ABN dat toelaat ofzo? Crowdfunding = investeren = risico nemen = opgelucht opademen als aan het eind van de rit alles netjes is betaald. Ik krijg het idee dat je risico wilt lopen zonder risico. Laat dat maar aan de banken over.
pi_153256923
Zo gaat dat inderdaad. Ik moet wel een beetje op mezelf letten, ik zie zoveel leuke dingen waar ik dan wat instop. Ben vorige maand begonnen en inmiddels 6,5k verder. Nu even pas op de plaats, ik kan me beter unsubscriben van de mailer :)
pi_153257492
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:20 schreef crowdiefunder het volgende:
Zo gaat dat inderdaad. Ik moet wel een beetje op mezelf letten, ik zie zoveel leuke dingen waar ik dan wat instop. Ben vorige maand begonnen en inmiddels 6,5k verder. Nu even pas op de plaats, ik kan me beter unsubscriben van de mailer :)
dat doe je snel, ik ben in april begonnen en heb nu zo'n 2500 geďnvesteerd of toegezegd.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_153257764
Dit tempo kan ik ook niet volhouden hoor, ook nog een beetje sparen en hypotheek aflossen :)
pi_153257928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:44 schreef crowdiefunder het volgende:
Dit tempo kan ik ook niet volhouden hoor, ook nog een beetje sparen en hypotheek aflossen :)
Ik heb zelf juist een laffe maand gehad, amper goede projecten. Vandaag maar flink bedrag in ETFs gestopt om te compenseren. Merk dat ik tov een jaar geleden steeds minder Crowdfunding doe. Hoe zit dat met de rest?
pi_153258398
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:07 schreef RavigotteSaus het volgende:
FF wat anders. Het zou vandaag payday zijn bij KOM.
Vorige maand vrijwel alles op deze dag verwekt en een project zelfs een dubbel :-)

Vandaag nog niets betaald terwijl payday normaal op de 1e van de maand is ipv de vierde.
Iemand al iets gezien van KOM?
Ik heb zojuist alle betalingen ontvangen voor deze maand.
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:14:32 #265
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153258758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:20 schreef crowdiefunder het volgende:
Dat gaat wel hard, inderdaad.
Zorg dat je inzichtelijk hebt wat je per maand terug krijgt.
Als dit rond de 100 a 200 is, kun je dit per maand in een nieuw project stoppen zonder dat het wat (extra) kost.
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:17:42 #266
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153258877
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:50 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik heb zelf juist een laffe maand gehad, amper goede projecten. Vandaag maar flink bedrag in ETFs gestopt om te compenseren. Merk dat ik tov een jaar geleden steeds minder Crowdfunding doe. Hoe zit dat met de rest?
Ik beleg er ook bij.
Maar zie Crowdfunding als een middenweg tussen sparen en beleggen. In welke ETF zit je?
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:20:37 #267
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153258966
Klopt het trouwens dat KoM 0 defaults heeft?
Ben wel eens gebeld door een van hen. Wat ik overigens maar een vaag gesprek vond, maar dat terzijde.
Maar 0 is wel sterk. Kan GvE niet zeggen. Al lopen daar de projecten wel snel vol.
pi_153259126
Soms een beetje te snel naar mijn idee, voordat ik het stuk gelezen heb zijn er al investeerders :)
pi_153259445
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:20 schreef Gijsbertus het volgende:
Klopt het trouwens dat KoM 0 defaults heeft?
Dat klopt, twee regels daarvoor kun je lezen dat sinds de lancering van het platform 56 projecten succesvol zijn gefinancierd. Dat plaatst de 0% defaults wel in enig perspectief.
pi_153259817
Kan het tempo van investeren ook niet volhouden denk ik, momenteel 35 projecten maar geen problemen tot dusver, alle bedragen weer netjes ontvangen. Vind zelf symbid ok erg interessant heb net nog geinvesteerd in big data dashboards. Nu maar 5 jaar wachten of het zich ontwikkeld. Zijn er nog nieuwe gevallen van betalingsproblemen bekend geworden? Indien niet dan valt dat mee gezien de grote hoeveelheid projecten bij gve.
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:53:16 #271
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153260165
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:33 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dat klopt, twee regels daarvoor kun je lezen dat sinds de lancering van het platform 56 projecten succesvol zijn gefinancierd. Dat plaatst de 0% defaults wel in enig perspectief.
Daarbij komt, dat KoM sinds anderhalf jaar actief is. Als ze nu al met defaults te maken zouden hebben, zou dat wel erg treurig zijn. Toch zou dat zomaar kunnen zijn. De eerste projecten waren 36-maandsprojecten en zitten nu dus op het kritieke punt: redden we het of redden we het niet. Het ging om de trikke en de ledlampen (nee, niet die van mevrouw Lohuis).

[ Bericht 13% gewijzigd door crowd-fundi op 04-06-2015 22:59:30 ]
  donderdag 4 juni 2015 @ 23:03:24 #272
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153260514
Hey collega's, Misschien is er al eerder over geschreven maar ik vond het zo snel nog niet terug. Wat vinden jullie van project Infra Unie op Aygodutch? Oké, de looptijd is kort en de invloed van de fee dus relatief hoog. Maar verder een mooie rente en gewoon een ouderwets degelijk tak van sport waarin ze zich begeven. Geen luchtfietserij of horeca. Platform is jong maar daardoor hebben oprichters nog zelf veel affiniteit met de projecten die ze plaatsen. Dat was bij GVE vroeger ook zo en dat vond ik toch wel een prettig gevoel. Ik verneem graag jullie zienswijze.
  donderdag 4 juni 2015 @ 23:21:36 #273
445115 frankcm
komt tijd komt geld
pi_153261135
Juist vanwege 1 jaar doe ik mee. naar mijn idee is dan de kracht van herinvesteren op langer termijn dan hoger.

verder komt het verhaal goed over. kortom puur gevoel aan mijn kant
pi_153261971
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:03 schreef InVestEerder het volgende:
Hey collega's, Misschien is er al eerder over geschreven maar ik vond het zo snel nog niet terug. Wat vinden jullie van project Infra Unie op Aygodutch? Oké, de looptijd is kort en de invloed van de fee dus relatief hoog. Maar verder een mooie rente en gewoon een ouderwets degelijk tak van sport waarin ze zich begeven. Geen luchtfietserij of horeca. Platform is jong maar daardoor hebben oprichters nog zelf veel affiniteit met de projecten die ze plaatsen. Dat was bij GVE vroeger ook zo en dat vond ik toch wel een prettig gevoel. Ik verneem graag jullie zienswijze.
als dit project bij GvE was geplaatst was het allang vol geweest, denk ik.
Voor mij is Aygodutch nog te onervaren en te klein.
Grappig verder dat Aygodutch een Duitse activiteit doet, als één van de vier aangeboden projecten...
pi_153262166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:33 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ja, en als je dan bedenkt dat GvE er geloof ik bijna 800 heeft lopen......
pi_153262460
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:50 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Hier ook een hele rustige maand geweest. Ik heb maar aan 2 of 3 projecten meegedaan. Zo weinig afgesloten nieuwe projecten heb ik sinds ik 1,5 jaar geleden begon nog niet gehad. Reden is duidelijk denk ik. Weinig nieuwe en wat er is dat is matig van kwaliteit. Ik hou het nog even bij GvE, KoM en HCN.
pi_153266127
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:17 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik beleg er ook bij.
Maar zie Crowdfunding als een middenweg tussen sparen en beleggen. In welke ETF zit je?
Ik zit met name in ishares world en ishares emerging markets. Historisch ook wat ishares gold trust en ishares Indonesia aangekocht
pi_153266447
Bij degiro?
pi_153266658
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:37 schreef komrad het volgende:

[..]

dat doe je snel, ik ben in april begonnen en heb nu zo'n 2500 geďnvesteerd of toegezegd.
Dat vind ik anders ook behoorlijk hoor, voor twee maanden. Leuke reserves heb je dan :).

Ik bemerk bij mezelf ook de trend van minder investeren zoals die hierboven wordt gevoeld. Zit nu even iets meer bij Lendahand om dat te proberen. Dat ga ik nu even laten lopen om te bezien hoe het gaat. Volgende stap is me wat meer inlezen over ETF's en de kosten daarvan. Eens kijken of ik daar nog iets leuks kan halen qua kennis en opbrengst.
Schip ahoy!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 09:28:42 #280
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153267341
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 08:48 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat vind ik anders ook behoorlijk hoor, voor twee maanden. Leuke reserves heb je dan :).

Ik bemerk bij mezelf ook de trend van minder investeren zoals die hierboven wordt gevoeld. Zit nu even iets meer bij Lendahand om dat te proberen. Dat ga ik nu even laten lopen om te bezien hoe het gaat. Volgende stap is me wat meer inlezen over ETF's en de kosten daarvan. Eens kijken of ik daar nog iets leuks kan halen qua kennis en opbrengst.
ETF zijn nogal passieve fondsen (meer voor de luie belegger ;)).
Voordelen zijn dat deze mee bewegen met de markt (wel voornamelijk in de grote bedrijven) en lage kosten hebben.
Ik wil met de inkomsten uit de geďnvesteerde crowdfund projecten deels dit herinvesteren en deels dit aanwenden aan een ETF / indexfondsen portefeuille voor later.
Zelf heb ik de beleggingen onder gebracht bij de ING (zelf vermogensopbouw).
Je hebt hier de vaste kosten, maar geen transactiekosten.
Dat vind ik zelf wel prettig, omdat ik iedere maand een bedrag ga inleggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')