Ik snap niet zo goed waarom ze 75k moeten lenen als ze afgelopen jaar 122k winst gemaakt hebben. Daarnaast snap ik niet waarom de verwachting is dat over 2015 de winst inzakt door de investeringen terwijl ze het geld ervoor lenen. In 2016 is de winst dan weer op het oude niveau terwijl de aflossing van de lening ongeveer gelijk is.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:05 schreef Justme7005 het volgende:
Nwe op GvE https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10454
Ik lees het zo: ze financieren een deel zelf en lenen een deel. Je hebt wel een punt, het is een summiere omschrijving.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:27 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom ze 75k moeten lenen als ze afgelopen jaar 122k winst gemaakt hebben. Daarnaast snap ik niet waarom de verwachting is dat over 2015 de winst inzakt door de investeringen terwijl ze het geld ervoor lenen. In 2016 is de winst dan weer op het oude niveau terwijl de aflossing van de lening ongeveer gelijk is.
Mmm, ik lees het anders. Als ik de bedragen optel van de investeringen die ze willen doen kom ik precies op het gevraagde bedrag. Daarnaast, op de classificatie 1 en de bkr score na zijn de overige waarderingen maar heel matig.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik lees het zo: ze financieren een deel zelf en lenen een deel. Je hebt wel een punt, het is een summiere omschrijving.
Zal het door de zelfde parttime medewerker nagekeken zijn die ook bij GvE werkt?quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:52 schreef crowdiefunder het volgende:
Dit is toch ook wel weer een toppertje: https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/8324-128, vooral de bedragen die je ziet na inloggen. Vrij besteedbaar inkomen per maand 112.675 euro, daar moet je zelf een keuken voor kunnen kopen. Dat is weer goed nagekeken voordat het online wordt gezet...
Ik doe wel mee, de classificatie 1 geeft wat mij betreft de doorslag. De informatie is zoals gebruikelijk (te) summer.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mmm, ik lees het anders. Als ik de bedragen optel van de investeringen die ze willen doen kom ik precies op het gevraagde bedrag. Daarnaast, op de classificatie 1 en de bkr score na zijn de overige waarderingen maar heel matig.
Ik pas.
Ja, en daar is blijkbaar afgelopen jaar 122k van overgebleven.... en dan wel weer 75k gaan lenenquote:Op donderdag 4 juni 2015 18:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik doe wel mee, de classificatie 1 geeft wat mij betreft de doorslag. De informatie is zoals gebruikelijk (te) summer.
Wat mij een beetje bevreemdt is dat ze geld lenen voor marketing, normaal gesproken betalen de franchisenemers via hun jaarlijkse fee toch al mee aan de marketing?
Te laat... Komt best solide over. Ik snap alleen echt niet waarom hij dit in 5 jaar financiert, enkel om een goede rating wellicht?quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:05 schreef Justme7005 het volgende:
Nwe op GvE https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10454
Die aanvraag komt me bekend voor. Is volgens mij al eens eerder geplaatst. Alleen toen niet met deze bedragen als inkomen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:52 schreef crowdiefunder het volgende:
Dit is toch ook wel weer een toppertje: https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/8324-128, vooral de bedragen die je ziet na inloggen. Vrij besteedbaar inkomen per maand 112.675 euro, daar moet je zelf een keuken voor kunnen kopen. Dat is weer goed nagekeken voordat het online wordt gezet...
Bij mij staat dat het vandaag payday is. Van alle toekomstige betalingen staat er niet één op de eerste van de maand. Inmiddels staat er keurig bij dat er betaald is. Alleen de bomenman nog. Die was vorige maand ook een dag later. Wellicht incasseert KOM de eerste van de maand om tussen de vierde en de zesde uit te betalen?quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:07 schreef RavigotteSaus het volgende:
FF wat anders. Het zou vandaag payday zijn bij KOM.
Vorige maand vrijwel alles op deze dag verwekt en een project zelfs een dubbel :-)
Vandaag nog niets betaald terwijl payday normaal op de 1e van de maand is ipv de vierde.
Iemand al iets gezien van KOM?
Wat wil je dan zeggen? Je snapt dat een faillissement mogelijk is, maar je snapt niet dat ABN dat toelaat ofzo? Crowdfunding = investeren = risico nemen = opgelucht opademen als aan het eind van de rit alles netjes is betaald. Ik krijg het idee dat je risico wilt lopen zonder risico. Laat dat maar aan de banken over.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:38 schreef pahlawan het volgende:
Greengraffiti is failliet een van de projecten van steeds het platform van ABN. Mijn lening is kwijt, ik snap dat het erbij hoort, maar ik vind het wel kwalijk gezien de ABN erbij betrokken is
dat doe je snel, ik ben in april begonnen en heb nu zo'n 2500 geďnvesteerd of toegezegd.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:20 schreef crowdiefunder het volgende:
Zo gaat dat inderdaad. Ik moet wel een beetje op mezelf letten, ik zie zoveel leuke dingen waar ik dan wat instop. Ben vorige maand begonnen en inmiddels 6,5k verder. Nu even pas op de plaats, ik kan me beter unsubscriben van de mailer
Ik heb zelf juist een laffe maand gehad, amper goede projecten. Vandaag maar flink bedrag in ETFs gestopt om te compenseren. Merk dat ik tov een jaar geleden steeds minder Crowdfunding doe. Hoe zit dat met de rest?quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:44 schreef crowdiefunder het volgende:
Dit tempo kan ik ook niet volhouden hoor, ook nog een beetje sparen en hypotheek aflossen
Ik heb zojuist alle betalingen ontvangen voor deze maand.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:07 schreef RavigotteSaus het volgende:
FF wat anders. Het zou vandaag payday zijn bij KOM.
Vorige maand vrijwel alles op deze dag verwekt en een project zelfs een dubbel :-)
Vandaag nog niets betaald terwijl payday normaal op de 1e van de maand is ipv de vierde.
Iemand al iets gezien van KOM?
Dat gaat wel hard, inderdaad.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:20 schreef crowdiefunder het volgende:
Zo gaat dat inderdaad. Ik moet wel een beetje op mezelf letten, ik zie zoveel leuke dingen waar ik dan wat instop. Ben vorige maand begonnen en inmiddels 6,5k verder. Nu even pas op de plaats, ik kan me beter unsubscriben van de mailer
Ik beleg er ook bij.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:50 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik heb zelf juist een laffe maand gehad, amper goede projecten. Vandaag maar flink bedrag in ETFs gestopt om te compenseren. Merk dat ik tov een jaar geleden steeds minder Crowdfunding doe. Hoe zit dat met de rest?
Dat klopt, twee regels daarvoor kun je lezen dat sinds de lancering van het platform 56 projecten succesvol zijn gefinancierd. Dat plaatst de 0% defaults wel in enig perspectief.quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:20 schreef Gijsbertus het volgende:
Klopt het trouwens dat KoM 0 defaults heeft?
Daarbij komt, dat KoM sinds anderhalf jaar actief is. Als ze nu al met defaults te maken zouden hebben, zou dat wel erg treurig zijn. Toch zou dat zomaar kunnen zijn. De eerste projecten waren 36-maandsprojecten en zitten nu dus op het kritieke punt: redden we het of redden we het niet. Het ging om de trikke en de ledlampen (nee, niet die van mevrouw Lohuis).quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:33 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dat klopt, twee regels daarvoor kun je lezen dat sinds de lancering van het platform 56 projecten succesvol zijn gefinancierd. Dat plaatst de 0% defaults wel in enig perspectief.
als dit project bij GvE was geplaatst was het allang vol geweest, denk ik.quote:Op donderdag 4 juni 2015 23:03 schreef InVestEerder het volgende:
Hey collega's, Misschien is er al eerder over geschreven maar ik vond het zo snel nog niet terug. Wat vinden jullie van project Infra Unie op Aygodutch? Oké, de looptijd is kort en de invloed van de fee dus relatief hoog. Maar verder een mooie rente en gewoon een ouderwets degelijk tak van sport waarin ze zich begeven. Geen luchtfietserij of horeca. Platform is jong maar daardoor hebben oprichters nog zelf veel affiniteit met de projecten die ze plaatsen. Dat was bij GVE vroeger ook zo en dat vond ik toch wel een prettig gevoel. Ik verneem graag jullie zienswijze.
Ja, en als je dan bedenkt dat GvE er geloof ik bijna 800 heeft lopen......quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:33 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dat klopt, twee regels daarvoor kun je lezen dat sinds de lancering van het platform 56 projecten succesvol zijn gefinancierd. Dat plaatst de 0% defaults wel in enig perspectief.
Hier ook een hele rustige maand geweest. Ik heb maar aan 2 of 3 projecten meegedaan. Zo weinig afgesloten nieuwe projecten heb ik sinds ik 1,5 jaar geleden begon nog niet gehad. Reden is duidelijk denk ik. Weinig nieuwe en wat er is dat is matig van kwaliteit. Ik hou het nog even bij GvE, KoM en HCN.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:50 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik heb zelf juist een laffe maand gehad, amper goede projecten. Vandaag maar flink bedrag in ETFs gestopt om te compenseren. Merk dat ik tov een jaar geleden steeds minder Crowdfunding doe. Hoe zit dat met de rest?
Ik zit met name in ishares world en ishares emerging markets. Historisch ook wat ishares gold trust en ishares Indonesia aangekochtquote:Op donderdag 4 juni 2015 22:17 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Ik beleg er ook bij.
Maar zie Crowdfunding als een middenweg tussen sparen en beleggen. In welke ETF zit je?
Dat vind ik anders ook behoorlijk hoor, voor twee maanden. Leuke reserves heb je danquote:Op donderdag 4 juni 2015 21:37 schreef komrad het volgende:
[..]
dat doe je snel, ik ben in april begonnen en heb nu zo'n 2500 geďnvesteerd of toegezegd.
ETF zijn nogal passieve fondsen (meer voor de luie beleggerquote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat vind ik anders ook behoorlijk hoor, voor twee maanden. Leuke reserves heb je dan.
Ik bemerk bij mezelf ook de trend van minder investeren zoals die hierboven wordt gevoeld. Zit nu even iets meer bij Lendahand om dat te proberen. Dat ga ik nu even laten lopen om te bezien hoe het gaat. Volgende stap is me wat meer inlezen over ETF's en de kosten daarvan. Eens kijken of ik daar nog iets leuks kan halen qua kennis en opbrengst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |