abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153242886
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:43 schreef Camogli het volgende:

[..]

waar lees je dit? Ik kan de zin niet vinden in de pitch.
Ze hebben blijkbaar de tekst snel aangepast! Verder lezen ze hier niet mee ;) . Misschien had hij eerder een andere boot op het oog of een lager leenbedrag?
pi_153242959
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ze hebben blijkbaar de tekst snel aangepast! Verder lezen ze hier niet mee ;) . Misschien had hij eerder een andere boot op het oog of een lager leenbedrag?
Dat aanpassen zou echt bizar zijn.
Moet ik dan een print maken van de pitch als ik heb geïnvesteerd omdat die nog tijdens de inschrijfperiode aangepast kan worden zonder dat het mij wordt gemeld?
pi_153243038
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb die 50% financiering ook gelezen. Dus vermoedelijk tekst inderdaad aangepast. Of zijn er twee die dement worden hier op dit forum. :)
pi_153243101
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb die 50% EV ook gelezen. Dus aangepast. Of zijn er twee die dement worden hier op dit forum. :)
Ik heb de tekst zo uit de pitch geknipt, dus is helemaal letterlijk wat er gestaan heeft.
pi_153243150
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:05 schreef Horsemen het volgende:
quote:
Op donderdag 4 juni 2015 12:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb die 50% EV ook gelezen. Dus aangepast. Of zijn er twee die dement worden hier op dit forum.
Ik heb de tekst zo uit de pitch geknipt, dus is helemaal letterlijk wat er gestaan heeft.
Gelukkig ik kan dus nog even mee. :)
pi_153243195
*O*
pi_153243229
Nounounou, wat een faal weer van GvE. Blijkbaar worden de teksten er zomaar opgeknald. Ik herinner me een paar pitches terug, bij de Eik, dat er een passage was over een aanstaande opening die op het moment van het publiceren van de pitch allang was geweest...
Dat was nog onschuldig, maar dit, van die 50% EV, niet.
  donderdag 4 juni 2015 @ 12:12:02 #208
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_153243269
Als je de waarde van een schip wilt weten als die door een deurwaarder via een veiling word verkocht is het misschien leuk om even naar aflevering 15 (1 juni) van "De Deurwaarders: Betalen Of Leeghalen" RTL4 te kijken.

Deze staat nog opzending gemist.

Het schip, in mijn herinering niet kleiner dan de hier genoemde 55meter lag in Rotterdam aan de ketting. Het schip werd bij afslag verkocht en ze begonnen met 1.5 miljoen. Uiteindelijk stak er bij 1000 euro iemand zijn hand op. En daar ging het dus voor weg.

Bedenk dus dat als je een schip in onderpand hebt dat het mogelijk geld kost (veilingkosten) om het te verkopen.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_153243325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
Als je de waarde van een schip wilt weten als die door een deurwaarder via een veiling word verkocht is het misschien leuk om even naar aflevering 15 (1 juni) van "De Deurwaarders: Betalen Of Leeghalen" RTL4 te kijken.

Deze staat nog opzending gemist.

Het schip, in mijn herinering niet kleiner dan de hier genoemde 55meter lag in Rotterdam aan de ketting. Het schip werd bij afslag verkocht en ze begonnen met 1.5 miljoen. Uiteindelijk stak er bij 1000 euro iemand zijn hand op. En daar ging het dus voor weg.

Bedenk dus dat als je een schip in onderpand hebt dat het mogelijk geld kost (veilingkosten) om het te verkopen.
Ja, heb ik ook gezien die uitzending haha.
pi_153243337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:10 schreef Camogli het volgende:
Nounounou, wat een faal weer van GvE. Blijkbaar worden de teksten er zomaar opgeknald. Ik herinner me een paar pitches terug, bij de Eik, dat er een passage was over een aanstaande opening die op het moment van het publiceren van de pitch allang was geweest...
Dat was nog onschuldig, maar dit, van die 50% EV, niet.
Overigens is het in het verleden wel vaker voorgekomen dat de tekst achteraf is aangepast of aangevuld maar inderdaad, ze zouden dit kenbaar moeten maken. Zeker naar mensen die al geïnvesteerd hebben. Eigenlijk zouden op zijn minst de oude tekst moeten doorhalen (en laten staan) en de nieuwe tekst er cursief bij zetten.
pi_153243380
Wester Scheepvaart zou ik best willen doen, maar niet voor 7%.
Minimaal 8,0%
Verder wederom slordige pitch die niet door GvE gecontroleerd/geredigeerd wordt.
Hier gaan ooit nog eens ongelukken van komen.
pi_153243549
Wat een gekkigheid bij crowdaboutnow. Vorig jaar met mijn mail, de naam van mijn vriendin en onze gezamelijke rekening aan een donatie project mee gedaan.

Gister in Oersoep geinvesteerd van mijn eigen rekening, om het banknummer en de naam in mijn account aan te passen moet ik nu 2 identificatie bewijzen en een afschrift mailen. :{

Als ik nu nog in een eerder stadium dergelijke informatie aan heb moeten leveren kan ik dat begrijpen, maar het banknummer hebben ze zelf over genomen en qua naam was is er uberhaupt geen controle geweest.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153243836
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:21 schreef CaLeX het volgende:
Wat een gekkigheid bij crowdaboutnow. Vorig jaar met mijn mail, de naam van mijn vriendin en onze gezamelijke rekening aan een donatie project mee gedaan.

Gister in Oersoep geinvesteerd van mijn eigen rekening, om het banknummer en de naam in mijn account aan te passen moet ik nu 2 identificatie bewijzen en een afschrift mailen. :{

Als ik nu nog in een eerder stadium dergelijke informatie aan heb moeten leveren kan ik dat begrijpen, maar het banknummer hebben ze zelf over genomen en qua naam was is er uberhaupt geen controle geweest.
Bij een donatie hebben ze je naam eigenlijk niet eens nodig. Dat wordt een ander verhaal als je gaat uitlenen. Dan zal er een contract moeten worden opgesteld dus dan is het ook niet zo gek als je je dan wel moet identificeren
pi_153244156
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:33 schreef Goesten het volgende:

[..]

Bij een donatie hebben ze je naam eigenlijk niet eens nodig. Dat wordt een ander verhaal als je gaat uitlenen. Dan zal er een contract moeten worden opgesteld dus dan is het ook niet zo gek als je je dan wel moet identificeren
Helemaal mee eens, maar ze gebruiken nu dus zelf gegenereerde gegevens van de donatie.

Had ik nu voor de eerste keer wat gedaan dan hadden ze het ook zelf gegenereerd.
pi_153244272
De boot gaat nog niet hard. Ik twijfel of ik de boot in ga. O-) :?
pi_153245501
Rare berekening. Ten eerste is 312 x 350 109.200 en geen 110.000. Dan heeft hij blijkbaar 44.000 aan kosten terwijl er sprake is van een bemanning (zijn partner? Dan is er cash flow, dit is de afschrijving plus de winst?? Dan gaat hij hiermee aflossen en is er 50.000 over!

Hij gaat er van uit dat het hele jaar door gevaren zal worden 6 dagen per week. Moet het schip nooit voor onderhoud enz?

Vraag me nog af hoe de belastingdienst erover denkt. Kijk naar de 'ZZPérs' van de postbezorging. Hij heeft ook maar 1 opdrachtgever.
pi_153245546
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:36 schreef brulaap112 het volgende:
Rare berekening. Ten eerste is 312 x 350 109.200 en geen 110.000. Dan heeft hij blijkbaar 44.000 aan kosten terwijl er sprake is van een bemanning (zijn partner? Dan is er cash flow, dit is de afschrijving plus de winst?? Dan gaat hij hiermee aflossen en is er 50.000 over!

Hij gaat er van uit dat het hele jaar door gevaren zal worden 6 dagen per week. Moet het schip nooit voor onderhoud enz?

Vraag me nog af hoe de belastingdienst erover denkt. Kijk naar de 'ZZPérs' van de postbezorging. Hij heeft ook maar 1 opdrachtgever.
Hij heeft een eigen boot, dat scheelt nogal in de discussie
pi_153245652
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:38 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Hij heeft een eigen boot, dat scheelt nogal in de discussie
Er worden goederen of diensten geleverd.
De ondernemer vraagt meer dan een symbolische vergoeding voor de goederen of diensten.
De ondernemer neemt deel aan het normale economische verkeer en doet dat ook geregeld (duurzaamheid).
Er is een organisatie van arbeid en kapitaal.
Er is meer dan één opdrachtgever/afnemer (zelfstandigheid)
De ondernemer heeft de vrijheid om de werkzaamheden naar eigen inzicht te verrichten
pi_153245876
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:42 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Er worden goederen of diensten geleverd.
De ondernemer vraagt meer dan een symbolische vergoeding voor de goederen of diensten.
De ondernemer neemt deel aan het normale economische verkeer en doet dat ook geregeld (duurzaamheid).
Er is een organisatie van arbeid en kapitaal.
Er is meer dan één opdrachtgever/afnemer (zelfstandigheid)
De ondernemer heeft de vrijheid om de werkzaamheden naar eigen inzicht te verrichten

Het gaat om het totaalbeeld. Dit gaat geenzins een discussie opwerpen.
pi_153246309
Vergelijk het met de koeriersdiensten die voor post.nl rijden. Die hebben al helemaal niets te vertellen maar worden ook gewoon als zelfstandigen erkend. Het kan overigens geen kwaad om ook nog wat andere klanten te hebben.
Pecunia non olet
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:07:54 #223
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_153246322
FF wat anders. Het zou vandaag payday zijn bij KOM.
Vorige maand vrijwel alles op deze dag verwekt en een project zelfs een dubbel :-)

Vandaag nog niets betaald terwijl payday normaal op de 1e van de maand is ipv de vierde.
Iemand al iets gezien van KOM?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:10:06 #224
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_153246384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:07 schreef obligataire het volgende:
Vergelijk het met de koeriersdiensten die voor post.nl rijden. Die hebben al helemaal niets te vertellen maar worden ook gewoon als zelfstandigen erkend.
Volgens mij hebben die juiste heel veel te vertellen.
Ze mogen ZELFS bepalen welk kleur wit hun Renault bestelbus wordt!
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:10:06 #225
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153246385
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:36 schreef brulaap112 het volgende:

Vakantie neemt hij ook niet. Verder valt het me op dat hij maar ¤325 per dag krijgt. Uitgaande van 8 werkuren per dag (maar volgens mij varen deze gasten dagen van 10-12 uur) is dat slechts ¤40 per uur. Bruto. Da's geen vetpot als je er ook nog eens een boot voor moet varen, verzekeringen betalen, pensioen inkopen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:12:10 #226
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_153246439
Dat
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:10 schreef Coelho het volgende:
Uitgaande van 8 werkuren per dag (maar volgens mij varen deze gasten dagen van 10-12 uur) is dat slechts ¤40 per uur. Bruto. Da's geen vetpot als je er ook nog eens een boot voor moet varen, verzekeringen betalen, pensioen inkopen.
Dat jakker je er volgens mij al aan brandstof doorheen.
pi_153246470
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
Jakker je er volgens mij al aan brandstof doorheen.
Brandstof etc wordt betaald door opdrachtgever
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:13:12 #228
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153246474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
Dat

[..]

Dat jakker je er volgens mij al aan brandstof doorheen.
Brandstof kreeg hij, net als motorolie en havengelden, vergoed van die opdrachtgever. Een soort van kilometervergoeding dus
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:32:03 #229
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153246986
ik pak de boot mee voor een minimaal bedrag.
pi_153247366
Vaste huur betekent dat ik een vaste dagvergoeding ontvang van, bij de start ¤ 325,=, waarbij alle kosten van brandstof, smeerolie, haven- en kanaalgelden en bevrachtingsprovisie voor rekening van Oorburg zijn.
Pecunia non olet
pi_153247569
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:07 schreef RavigotteSaus het volgende:
Vorige maand vrijwel alles op deze dag verwekt en een project zelfs een dubbel :-)

Vandaag nog niets betaald terwijl payday normaal op de 1e van de maand is ipv de vierde.
Zeker weer problemen met het boekhoudprogramma O-)
Pecunia non olet
pi_153247700
quote:
Betaaldag is bijna nooit de eerste van de maand. Meestal eerste donderdag van de maand volgens mij.
En de laatste keer kwam het ook pas laat in de middag.

Trouwens GvE heeft mij vandaag ook nog niet uitbetaald voor de projecten van vandaag. :{
pi_153248521
http://franchiseplus.nl/n(...)alamini-onzeker.html
dit verhaal loopt maar door, de familie probeert alles om hun geld eruit te slepen,
pi_153248552
http://franchiseplus.nl/franchise-formule/Talamini-gelato.html
en je kunt nog steeds in deze franchise stappen,
pi_153250663
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zeker weer problemen met het boekhoudprogramma O-)
dan kunnen ze beter inleggen in de nieuwste GvE :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 4 juni 2015 @ 17:09:39 #237
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_153250753
quote:
Ik denk dat ik er in stap.

Edit:
Ingestapt.
pi_153250796
Binnenvaartschip doe ik niet mee, iemand vertelde me laatst dat de winstmarges flinterdun zijn in die markt.

OAMKB ziet er goed uit op het eerste gezicht
pi_153250884
Weer eens classificatie 1, dat is fijn. Alleen de Graydon rating staat mij tegen.
pi_153250894
quote:
Die zal snel vol zijn denk ik. 8% en klasse 1, das zeldzaam de laatste tijd!
pi_153250898
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:15 schreef MSR het volgende:
Weer eens classificatie 1, dat is fijn. Alleen de Graydon rating staat mij tegen.
Waar komt dat op uit op basis van de oude ratings? BB ?
pi_153250941
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:16 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Waar komt dat op uit op basis van de oude ratings? BB ?
Ik weet het niet precies meer, maar heb het idee dat het zelfs naar b neigt.

Ligt het overigens aan mij of staat er wel erg weinig info in over deze vestiging en de franchisenemer in? Ik zie voornamelijk info (commercieel praatje) over de landelijke franchise zelf.
  donderdag 4 juni 2015 @ 17:20:14 #243
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_153250967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:19 schreef MSR het volgende:

[..]

Ligt het overigens aan mij of staat er wel erg weinig info in over deze vestiging en de franchisenemer in? Ik zie voornamelijk info (commercieel praatje) over de landelijke franchise zelf.
Ze willen het investeren in naamsbekendheid. Dat is het verhaal.
pi_153251055
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ze willen het investeren in naamsbekendheid. Dat is het verhaal.
Ho pardon, ik zie het. Ik had niet in de gaten dat het ook daadwerkelijk om de franchise zelf gaat. Ik ging er (per ongeluk) vanuit dat het weer een nieuwe vestiging betrof, zoals die wel vaker voorbij zijn gekomen.
pi_153251069
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:19 schreef MSR het volgende:

[..]

Dit is geen aanvraag van een franchisenemer, maar van de franchisegever (heet dat zo?). :)

Edit; je was me net voor. ~O>

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2015 17:26:03 ]
pi_153251136
quote:
Ik snap niet zo goed waarom ze 75k moeten lenen als ze afgelopen jaar 122k winst gemaakt hebben. Daarnaast snap ik niet waarom de verwachting is dat over 2015 de winst inzakt door de investeringen terwijl ze het geld ervoor lenen. In 2016 is de winst dan weer op het oude niveau terwijl de aflossing van de lening ongeveer gelijk is.
  donderdag 4 juni 2015 @ 17:31:51 #247
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_153251229
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom ze 75k moeten lenen als ze afgelopen jaar 122k winst gemaakt hebben. Daarnaast snap ik niet waarom de verwachting is dat over 2015 de winst inzakt door de investeringen terwijl ze het geld ervoor lenen. In 2016 is de winst dan weer op het oude niveau terwijl de aflossing van de lening ongeveer gelijk is.
Ik lees het zo: ze financieren een deel zelf en lenen een deel. Je hebt wel een punt, het is een summiere omschrijving.
pi_153251435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik lees het zo: ze financieren een deel zelf en lenen een deel. Je hebt wel een punt, het is een summiere omschrijving.
Mmm, ik lees het anders. Als ik de bedragen optel van de investeringen die ze willen doen kom ik precies op het gevraagde bedrag. Daarnaast, op de classificatie 1 en de bkr score na zijn de overige waarderingen maar heel matig.
Ik pas.
pi_153251587
Hij is alweer vol. :)
pi_153251642
Dit is toch ook wel weer een toppertje: https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/8324-128, vooral de bedragen die je ziet na inloggen. Vrij besteedbaar inkomen per maand 112.675 euro, daar moet je zelf een keuken voor kunnen kopen. Dat is weer goed nagekeken voordat het online wordt gezet...
pi_153252246
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:52 schreef crowdiefunder het volgende:
Dit is toch ook wel weer een toppertje: https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/8324-128, vooral de bedragen die je ziet na inloggen. Vrij besteedbaar inkomen per maand 112.675 euro, daar moet je zelf een keuken voor kunnen kopen. Dat is weer goed nagekeken voordat het online wordt gezet...
Zal het door de zelfde parttime medewerker nagekeken zijn die ook bij GvE werkt? :z :Z
pi_153252410
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mmm, ik lees het anders. Als ik de bedragen optel van de investeringen die ze willen doen kom ik precies op het gevraagde bedrag. Daarnaast, op de classificatie 1 en de bkr score na zijn de overige waarderingen maar heel matig.
Ik pas.
Ik doe wel mee, de classificatie 1 geeft wat mij betreft de doorslag. De informatie is zoals gebruikelijk (te) summer.

Wat mij een beetje bevreemdt is dat ze geld lenen voor marketing, normaal gesproken betalen de franchisenemers via hun jaarlijkse fee toch al mee aan de marketing? Maar goed al gaan ze ervan naar de rosse buurt, als ze de lening maar terugbetalen :)
Pecunia non olet
pi_153252516
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik doe wel mee, de classificatie 1 geeft wat mij betreft de doorslag. De informatie is zoals gebruikelijk (te) summer.

Wat mij een beetje bevreemdt is dat ze geld lenen voor marketing, normaal gesproken betalen de franchisenemers via hun jaarlijkse fee toch al mee aan de marketing?
Ja, en daar is blijkbaar afgelopen jaar 122k van overgebleven.... en dan wel weer 75k gaan lenen :?
pi_153252569
Ze weten wel fraai de indruk te wekken dat boekhouden nog maar een fluitje van een cent is als je volgens hun methodiek werkt. Tegen de tijd dat de klanten er achter komen dat je nog steeds een heleboel dingen zelf moet doen of moet uitbesteden, hebben ze ze al binnen. Slim.
Pecunia non olet
pi_153252695
quote:
Te laat... Komt best solide over. Ik snap alleen echt niet waarom hij dit in 5 jaar financiert, enkel om een goede rating wellicht?
  donderdag 4 juni 2015 @ 18:47:02 #256
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153252762
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:52 schreef crowdiefunder het volgende:
Die aanvraag komt me bekend voor. Is volgens mij al eens eerder geplaatst. Alleen toen niet met deze bedragen als inkomen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 18:51:00 #257
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153252857
quote:

Bij mij staat dat het vandaag payday is. Van alle toekomstige betalingen staat er niet één op de eerste van de maand. Inmiddels staat er keurig bij dat er betaald is. Alleen de bomenman nog. Die was vorige maand ook een dag later. Wellicht incasseert KOM de eerste van de maand om tussen de vierde en de zesde uit te betalen?

Edit: de bomenman heeft ook betaald.

[ Bericht 2% gewijzigd door crowd-fundi op 04-06-2015 21:05:46 ]
  donderdag 4 juni 2015 @ 19:38:25 #258
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_153254197
Greengraffiti is failliet een van de projecten van steeds het platform van ABN. Mijn lening is kwijt, ik snap dat het erbij hoort, maar ik vind het wel kwalijk gezien de ABN erbij betrokken is
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:47:40 #259
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153255950
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 19:38 schreef pahlawan het volgende:
Greengraffiti is failliet een van de projecten van steeds het platform van ABN. Mijn lening is kwijt, ik snap dat het erbij hoort, maar ik vind het wel kwalijk gezien de ABN erbij betrokken is
Wat wil je dan zeggen? Je snapt dat een faillissement mogelijk is, maar je snapt niet dat ABN dat toelaat ofzo? Crowdfunding = investeren = risico nemen = opgelucht opademen als aan het eind van de rit alles netjes is betaald. Ik krijg het idee dat je risico wilt lopen zonder risico. Laat dat maar aan de banken over.
pi_153256923
Zo gaat dat inderdaad. Ik moet wel een beetje op mezelf letten, ik zie zoveel leuke dingen waar ik dan wat instop. Ben vorige maand begonnen en inmiddels 6,5k verder. Nu even pas op de plaats, ik kan me beter unsubscriben van de mailer :)
pi_153257492
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:20 schreef crowdiefunder het volgende:
Zo gaat dat inderdaad. Ik moet wel een beetje op mezelf letten, ik zie zoveel leuke dingen waar ik dan wat instop. Ben vorige maand begonnen en inmiddels 6,5k verder. Nu even pas op de plaats, ik kan me beter unsubscriben van de mailer :)
dat doe je snel, ik ben in april begonnen en heb nu zo'n 2500 geïnvesteerd of toegezegd.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_153257764
Dit tempo kan ik ook niet volhouden hoor, ook nog een beetje sparen en hypotheek aflossen :)
pi_153257928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:44 schreef crowdiefunder het volgende:
Dit tempo kan ik ook niet volhouden hoor, ook nog een beetje sparen en hypotheek aflossen :)
Ik heb zelf juist een laffe maand gehad, amper goede projecten. Vandaag maar flink bedrag in ETFs gestopt om te compenseren. Merk dat ik tov een jaar geleden steeds minder Crowdfunding doe. Hoe zit dat met de rest?
pi_153258398
quote:

Ik heb zojuist alle betalingen ontvangen voor deze maand.
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:14:32 #265
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153258758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:20 schreef crowdiefunder het volgende:
Dat gaat wel hard, inderdaad.
Zorg dat je inzichtelijk hebt wat je per maand terug krijgt.
Als dit rond de 100 a 200 is, kun je dit per maand in een nieuw project stoppen zonder dat het wat (extra) kost.
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:17:42 #266
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153258877
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:50 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik heb zelf juist een laffe maand gehad, amper goede projecten. Vandaag maar flink bedrag in ETFs gestopt om te compenseren. Merk dat ik tov een jaar geleden steeds minder Crowdfunding doe. Hoe zit dat met de rest?
Ik beleg er ook bij.
Maar zie Crowdfunding als een middenweg tussen sparen en beleggen. In welke ETF zit je?
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:20:37 #267
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153258966
Klopt het trouwens dat KoM 0 defaults heeft?
Ben wel eens gebeld door een van hen. Wat ik overigens maar een vaag gesprek vond, maar dat terzijde.
Maar 0 is wel sterk. Kan GvE niet zeggen. Al lopen daar de projecten wel snel vol.
pi_153259126
Soms een beetje te snel naar mijn idee, voordat ik het stuk gelezen heb zijn er al investeerders :)
pi_153259445
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:20 schreef Gijsbertus het volgende:
Klopt het trouwens dat KoM 0 defaults heeft?
Dat klopt, twee regels daarvoor kun je lezen dat sinds de lancering van het platform 56 projecten succesvol zijn gefinancierd. Dat plaatst de 0% defaults wel in enig perspectief.
pi_153259817
Kan het tempo van investeren ook niet volhouden denk ik, momenteel 35 projecten maar geen problemen tot dusver, alle bedragen weer netjes ontvangen. Vind zelf symbid ok erg interessant heb net nog geinvesteerd in big data dashboards. Nu maar 5 jaar wachten of het zich ontwikkeld. Zijn er nog nieuwe gevallen van betalingsproblemen bekend geworden? Indien niet dan valt dat mee gezien de grote hoeveelheid projecten bij gve.
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:53:16 #271
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153260165
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:33 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dat klopt, twee regels daarvoor kun je lezen dat sinds de lancering van het platform 56 projecten succesvol zijn gefinancierd. Dat plaatst de 0% defaults wel in enig perspectief.
Daarbij komt, dat KoM sinds anderhalf jaar actief is. Als ze nu al met defaults te maken zouden hebben, zou dat wel erg treurig zijn. Toch zou dat zomaar kunnen zijn. De eerste projecten waren 36-maandsprojecten en zitten nu dus op het kritieke punt: redden we het of redden we het niet. Het ging om de trikke en de ledlampen (nee, niet die van mevrouw Lohuis).

[ Bericht 13% gewijzigd door crowd-fundi op 04-06-2015 22:59:30 ]
  donderdag 4 juni 2015 @ 23:03:24 #272
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153260514
Hey collega's, Misschien is er al eerder over geschreven maar ik vond het zo snel nog niet terug. Wat vinden jullie van project Infra Unie op Aygodutch? Oké, de looptijd is kort en de invloed van de fee dus relatief hoog. Maar verder een mooie rente en gewoon een ouderwets degelijk tak van sport waarin ze zich begeven. Geen luchtfietserij of horeca. Platform is jong maar daardoor hebben oprichters nog zelf veel affiniteit met de projecten die ze plaatsen. Dat was bij GVE vroeger ook zo en dat vond ik toch wel een prettig gevoel. Ik verneem graag jullie zienswijze.
  donderdag 4 juni 2015 @ 23:21:36 #273
445115 frankcm
komt tijd komt geld
pi_153261135
Juist vanwege 1 jaar doe ik mee. naar mijn idee is dan de kracht van herinvesteren op langer termijn dan hoger.

verder komt het verhaal goed over. kortom puur gevoel aan mijn kant
pi_153261971
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:03 schreef InVestEerder het volgende:
Hey collega's, Misschien is er al eerder over geschreven maar ik vond het zo snel nog niet terug. Wat vinden jullie van project Infra Unie op Aygodutch? Oké, de looptijd is kort en de invloed van de fee dus relatief hoog. Maar verder een mooie rente en gewoon een ouderwets degelijk tak van sport waarin ze zich begeven. Geen luchtfietserij of horeca. Platform is jong maar daardoor hebben oprichters nog zelf veel affiniteit met de projecten die ze plaatsen. Dat was bij GVE vroeger ook zo en dat vond ik toch wel een prettig gevoel. Ik verneem graag jullie zienswijze.
als dit project bij GvE was geplaatst was het allang vol geweest, denk ik.
Voor mij is Aygodutch nog te onervaren en te klein.
Grappig verder dat Aygodutch een Duitse activiteit doet, als één van de vier aangeboden projecten...
pi_153262166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:33 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ja, en als je dan bedenkt dat GvE er geloof ik bijna 800 heeft lopen......
pi_153262460
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:50 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Hier ook een hele rustige maand geweest. Ik heb maar aan 2 of 3 projecten meegedaan. Zo weinig afgesloten nieuwe projecten heb ik sinds ik 1,5 jaar geleden begon nog niet gehad. Reden is duidelijk denk ik. Weinig nieuwe en wat er is dat is matig van kwaliteit. Ik hou het nog even bij GvE, KoM en HCN.
pi_153266127
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:17 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik beleg er ook bij.
Maar zie Crowdfunding als een middenweg tussen sparen en beleggen. In welke ETF zit je?
Ik zit met name in ishares world en ishares emerging markets. Historisch ook wat ishares gold trust en ishares Indonesia aangekocht
pi_153266447
Bij degiro?
pi_153266658
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:37 schreef komrad het volgende:

[..]

dat doe je snel, ik ben in april begonnen en heb nu zo'n 2500 geïnvesteerd of toegezegd.
Dat vind ik anders ook behoorlijk hoor, voor twee maanden. Leuke reserves heb je dan :).

Ik bemerk bij mezelf ook de trend van minder investeren zoals die hierboven wordt gevoeld. Zit nu even iets meer bij Lendahand om dat te proberen. Dat ga ik nu even laten lopen om te bezien hoe het gaat. Volgende stap is me wat meer inlezen over ETF's en de kosten daarvan. Eens kijken of ik daar nog iets leuks kan halen qua kennis en opbrengst.
Schip ahoy!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 09:28:42 #280
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153267341
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 08:48 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat vind ik anders ook behoorlijk hoor, voor twee maanden. Leuke reserves heb je dan :).

Ik bemerk bij mezelf ook de trend van minder investeren zoals die hierboven wordt gevoeld. Zit nu even iets meer bij Lendahand om dat te proberen. Dat ga ik nu even laten lopen om te bezien hoe het gaat. Volgende stap is me wat meer inlezen over ETF's en de kosten daarvan. Eens kijken of ik daar nog iets leuks kan halen qua kennis en opbrengst.
ETF zijn nogal passieve fondsen (meer voor de luie belegger ;)).
Voordelen zijn dat deze mee bewegen met de markt (wel voornamelijk in de grote bedrijven) en lage kosten hebben.
Ik wil met de inkomsten uit de geïnvesteerde crowdfund projecten deels dit herinvesteren en deels dit aanwenden aan een ETF / indexfondsen portefeuille voor later.
Zelf heb ik de beleggingen onder gebracht bij de ING (zelf vermogensopbouw).
Je hebt hier de vaste kosten, maar geen transactiekosten.
Dat vind ik zelf wel prettig, omdat ik iedere maand een bedrag ga inleggen.
pi_153267601
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:21 schreef frankcm het volgende:
Juist vanwege 1 jaar doe ik mee. naar mijn idee is dan de kracht van herinvesteren op langer termijn dan hoger.
Dat klopt natuurlijk niet, maar snap je gevoel wel.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 09:44:37 #282
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153267658
Eerste betaling Sjenkels (KoM) is binnen :)
pi_153267856
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 08:32 schreef impact9 het volgende:
Bij degiro?
Jup, met buy-and-hold strategie veruit het goedkoopst. Overigens is er een separaat ETF topic in subforum AEX.
pi_153267953
Ik ga bij KoM toch in Geenen schoenen investeren.
Er zijn daar recentelijk wat dingen duidelijker geworden en zekerheden verbeterd.
(zie de reacties bij betreffend project)
Als die nou nog iets aan de rente doet, gooi ik er nog eens zo'n bedrag in.
pi_153267957
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:28 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

ETF zijn nogal passieve fondsen (meer voor de luie belegger ;)).
Voordelen zijn dat deze mee bewegen met de markt (wel voornamelijk in de grote bedrijven) en lage kosten hebben.
Ik wil met de inkomsten uit de geïnvesteerde crowdfund projecten deels dit herinvesteren en deels dit aanwenden aan een ETF / indexfondsen portefeuille voor later.
Zelf heb ik de beleggingen onder gebracht bij de ING (zelf vermogensopbouw).
Je hebt hier de vaste kosten, maar geen transactiekosten.
Dat vind ik zelf wel prettig, omdat ik iedere maand een bedrag ga inleggen.
Ik vind dat luie niet zo erg. Idee is inderdaad om er regelmatig wat in te stoppen, maar vervolgens te laten renderen en over een tijdje eens te kijken hoe het ervoor staat. Een soort spaarpotje met risico, zeg maar. Dit in tegenstelling tot crowdfunding, want daar daar krijg je maandelijkse return en ben je actiever bezig. ETF's schuif je op de lange baan. Wil er eens als 'spielerei' mee beginnen, dan zie ik over een tijdje wel verder.
Schip ahoy!
pi_153267986
Wester scheepvaart ook vol. (GvE)
Ik gun het hem wel.
Een duidelijk no-nonsense project.
Zit er zelf niet in. (wegens te lage rente)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:01:26 #287
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153267989
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:59 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik vind dat luie niet zo erg. Idee is inderdaad om er regelmatig wat in te stoppen, maar vervolgens te laten renderen en over een tijdje eens te kijken hoe het ervoor staat. Een soort spaarpotje met risico, zeg maar. Dit in tegenstelling tot crowdfunding, want daar daar krijg je maandelijkse return en ben je actiever bezig. ETF's schuif je op de lange baan. Wil er eens als 'spielerei' mee beginnen, dan zie ik over een tijdje wel verder.
Dan kan ik je ETF en indexfondsen wel aanraden.
De ETF van Think en Ishares
De indexfondsen van Vanguard en Blackrock.
pi_153268020
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:59 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ga bij KoM toch in Geenen schoenen investeren.
Er zijn daar recentelijk wat dingen duidelijker geworden en zekerheden verbeterd.
(zie de reacties bij betreffend project)
Als die nou nog iets aan de rente doet, gooi ik er nog eens zo'n bedrag in.
Mee eens. Wat ik ook wel mee vindt wegen is dat de hele familie zich mee verbindt aan de zaak. Daar spreekt committment uit en als het mis loopt zijn alle vennoten hoofdelijk aansprakelijk.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:04:07 #289
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153268033
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:01 schreef bleyenburg het volgende:
Wester scheepvaart ook vol. (GvE)
Ik gun het hem wel.
Een duidelijk no-nonsense project.
Zit er zelf niet in. (wegens te lage rente)
de rente ligt op jaarbasis ongeveer op 3,2%.
Twee keer zo hoog als de spaar ;).
Maar als je het risico niet gepaard vind gaan met het rendement, kan ik het wel begrijpen.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:05:59 #290
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153268061
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:53 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Jup, met buy-and-hold strategie veruit het goedkoopst. Overigens is er een separaat ETF topic in subforum AEX.
Wat zijn jouw kosten per periode? (Kosten fonds en kosten onderhoud rekening bij degiro?)
pi_153268065
De projecten op KoM verdienen wat mij betreft, wat meer aandacht.
Doorgaans erg gedegen onderbouwd en prima projecten.
Interactie vind ik daar ook een plus.
Ik ben sowieso mijn aandacht (en geld) aan het verleggen van GvE naar KoM.
pi_153268082
@ justme: zit jij ook in Geenen?
@ Gijsbertus: Ik heb een ondergrens van 7,5%
pi_153268100
Nog niet maar stap er wel in. Denk ook serieus nog na over Steekflens.
pi_153268142
Steekflens is voor mij een no-go, vooralsnog.
Of er moet iets wezenlijk veranderen in de voorwaarden
pi_153268280
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:05 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Wat zijn jouw kosten per periode? (Kosten fonds en kosten onderhoud rekening bij degiro?)
Voor de ETFs uit de kernselectie heb je geen aankoopkosten, daarnaast zijn er geen beheerskosten. Kosten zijn dus nihil (afgezien van de TER natuurlijk die per ETF

Degiro leent je beleggingen wel uit aan andere partijen, daarmee worden de kosten gedekt.
pi_153268362
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:18 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Voor de ETFs uit de kernselectie heb je geen aankoopkosten, daarnaast zijn er geen beheerskosten. Kosten zijn dus nihil (afgezien van de TER natuurlijk die per ETF

Degiro leent je beleggingen wel uit aan andere partijen, daarmee worden de kosten gedekt.
Behalve bij een custody account, dan worden ze niet uitgeleend.
pi_153268457
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:06 schreef bleyenburg het volgende:
De projecten op KoM verdienen wat mij betreft, wat meer aandacht.
Doorgaans erg gedegen onderbouwd en prima projecten.
Interactie vind ik daar ook een plus.
Ik ben sowieso mijn aandacht (en geld) aan het verleggen van GvE naar KoM.
Volgens mij zit je bij GvE toch ook aan je max? Dan helemaal logisch dat je extra naar KoM kijkt. Bij mij speelt dat ook mee. Als ze de regels per 1 januari niet aanpassen stopt het voor mij voorlopig ook bij GvE.

[ Bericht 7% gewijzigd door Horsemen op 05-06-2015 10:40:52 ]
pi_153269446
link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11058

Naam: Bundles
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 300.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 84 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,71

Nieuwe. @ GVE jullie zijn de link naar de vorige vergeten https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=7849
pi_153269494
klopt Horsemen, maar de return gaat er grotendeels niet meer terug in.
per 1 januari trouwens geen 40K limiet meer hoor :)
pi_153269503
Ik pas voor Bundels, meer dan een jaar bezig en maar 2500 omzet per maand is veel te weinig met deze leenbedragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')