Voor mij is het in ieder geval een stuk duidelijker. Maar de hamvraag blijft natuurlijk: Is het een goede investering?quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heb het even bestudeerd.
3919 GVE is lening Mad Sience Brabant F. Rienties.Jun 2013 18maanden 20000 euro. Is dus nu afbetaald
5740 GVE is lening Mad Sience Holding B.V. De Franchise Gever J. Klaver. Jan. 2014 36 maanden 30000 euro. Is dus nog niet afbetaald. nog zo'n 18 maanden te gaan.
De nieuwe Collin is een lening aan de Brabantse vestiging en nu dus ook de limburgse van Frank Rienties, die geen GVE lening meer heeft lopen. Frank Rientjes is een franchise nemer van de holding van GVE 5740.
Snap je het nog? Ik nu wel.
Als je het aan schoonpapa vraagt: die zal wel nee denken, en ja zeggenquote:Op donderdag 4 juni 2015 09:51 schreef Goesten het volgende:
[..]
Voor mij is het in ieder geval een stuk duidelijker. Maar de hamvraag blijft natuurlijk: Is het een goede investering?
Ter info voor uw afwegingen:quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik ben bang dat als er iets mis gaat de twee banken na de belasting voor in de rij staan voor de centjes
Lijkt mij geen onaardige. Wel 5s, maar het bedrag is te overzien en de cijfers zijn verder niet onaantrekkelijk.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:07 schreef MSR het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10833
Nieuwe GvE
Ze geven al aan een klein verlies te verwachten over 2015.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:12 schreef Gijsbertus het volgende:
het is wel een 5s bedrijf.
Omzet dit jaar (2015) volgens mij niet voldoende om aan terugbetaling te voldoen..
Of ze moeten met de orders goede vooruitbetalingen krijgen..
Dat raakt de kern van het crowdfund beleggen. Aan de ene kant, een hoger rendement dan de bank, soms 4%, soms wel 8,5%, waarbij de rente uiteraard oploopt naarmate de risico's toenemen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:25 schreef Horsemen het volgende:
Bedankt voor het delen van de informatie. Dit was inderdaad te verwachten maar wel fijn om te lezen dat we helemaal op de goede weg zitten met onze inschattingen van het risico
Ik vraag mij dan ook af of die "stapeling" van leningen waar we steeds meer naar toe gaan wel in ons voordeel is. Natuurlijk, fijn dat een bank er ook vertrouwen in heeft maar weegt dit op tegen de nadelen? Ik betwijfel het.
Twijfel...... in principe aardig onderpand (boot), zekere opbrengsten en relatief beperkt bedrag, alleen 7% voor een starter is wel laag, ik doe klein bedrag denk ikquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:56 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe:
Wester Scheepvaart
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 80.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,02
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10749
quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Lijkt mij geen onaardige. Wel 5s, maar het bedrag is te overzien en de cijfers zijn verder niet onaantrekkelijk.
Eeehhnm, dat is dus geen werkkapitaal, maar opstartkosten (dus hoger risico)quote:De financiering wordt gebruikt als werkkapitaal. Dat wil zeggen om relaties en potentiele partners in Duitsland te bezoeken, beurzen te bezoeken en ook om aan een internationale beurs in München (IFAT) deel te nemen
Hij schrijft “Ik bied een goed renderende transportonderneming met een ruime cash flow en een sterke vermogenspositie, want ik financier niet meer dan 50% van de waarde van het schip.”quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:03 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Twijfel...... in principe aardig onderpand (boot), zekere opbrengsten en relatief beperkt bedrag, alleen 7% voor een starter is wel laag, ik doe klein bedrag denk ik
dat zou kunnen. Ik lees dat hij zelf 10K inbrengt. Dus................. EV ongeveer 10% tenzij het schip een koopje is. Het schip van admiraal was duurder maar ik weet niet meer wat het tonnage was.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:19 schreef obligataire het volgende:
Misschien ligt de taxatiewaarde hoger?
Ik vraag me ook af hoe 'hard' de garantie is op werk.
En de oude eigenaar "geeft" de boot dan weg voor de helft van de taxatiewaarde, denk het niet, tochquote:Op donderdag 4 juni 2015 11:19 schreef obligataire het volgende:
Misschien ligt de taxatiewaarde hoger?
Ik vraag me ook af hoe 'hard' de garantie is op werk.
waar lees je dit? Ik kan de zin niet vinden in de pitch.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:09 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hij schrijft “Ik bied een goed renderende transportonderneming met een ruime cash flow en een sterke vermogenspositie, want ik financier niet meer dan 50% van de waarde van het schip.”
Maar hij leent toch de volledige waarde van het schip en niet 50%? Of mis ik nu iets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |