abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153242886
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:43 schreef Camogli het volgende:

[..]

waar lees je dit? Ik kan de zin niet vinden in de pitch.
Ze hebben blijkbaar de tekst snel aangepast! Verder lezen ze hier niet mee ;) . Misschien had hij eerder een andere boot op het oog of een lager leenbedrag?
pi_153242959
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ze hebben blijkbaar de tekst snel aangepast! Verder lezen ze hier niet mee ;) . Misschien had hij eerder een andere boot op het oog of een lager leenbedrag?
Dat aanpassen zou echt bizar zijn.
Moet ik dan een print maken van de pitch als ik heb geďnvesteerd omdat die nog tijdens de inschrijfperiode aangepast kan worden zonder dat het mij wordt gemeld?
pi_153243038
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb die 50% financiering ook gelezen. Dus vermoedelijk tekst inderdaad aangepast. Of zijn er twee die dement worden hier op dit forum. :)
pi_153243101
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb die 50% EV ook gelezen. Dus aangepast. Of zijn er twee die dement worden hier op dit forum. :)
Ik heb de tekst zo uit de pitch geknipt, dus is helemaal letterlijk wat er gestaan heeft.
pi_153243150
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:05 schreef Horsemen het volgende:
quote:
Op donderdag 4 juni 2015 12:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb die 50% EV ook gelezen. Dus aangepast. Of zijn er twee die dement worden hier op dit forum.
Ik heb de tekst zo uit de pitch geknipt, dus is helemaal letterlijk wat er gestaan heeft.
Gelukkig ik kan dus nog even mee. :)
pi_153243195
*O*
pi_153243229
Nounounou, wat een faal weer van GvE. Blijkbaar worden de teksten er zomaar opgeknald. Ik herinner me een paar pitches terug, bij de Eik, dat er een passage was over een aanstaande opening die op het moment van het publiceren van de pitch allang was geweest...
Dat was nog onschuldig, maar dit, van die 50% EV, niet.
  donderdag 4 juni 2015 @ 12:12:02 #208
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_153243269
Als je de waarde van een schip wilt weten als die door een deurwaarder via een veiling word verkocht is het misschien leuk om even naar aflevering 15 (1 juni) van "De Deurwaarders: Betalen Of Leeghalen" RTL4 te kijken.

Deze staat nog opzending gemist.

Het schip, in mijn herinering niet kleiner dan de hier genoemde 55meter lag in Rotterdam aan de ketting. Het schip werd bij afslag verkocht en ze begonnen met 1.5 miljoen. Uiteindelijk stak er bij 1000 euro iemand zijn hand op. En daar ging het dus voor weg.

Bedenk dus dat als je een schip in onderpand hebt dat het mogelijk geld kost (veilingkosten) om het te verkopen.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_153243325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
Als je de waarde van een schip wilt weten als die door een deurwaarder via een veiling word verkocht is het misschien leuk om even naar aflevering 15 (1 juni) van "De Deurwaarders: Betalen Of Leeghalen" RTL4 te kijken.

Deze staat nog opzending gemist.

Het schip, in mijn herinering niet kleiner dan de hier genoemde 55meter lag in Rotterdam aan de ketting. Het schip werd bij afslag verkocht en ze begonnen met 1.5 miljoen. Uiteindelijk stak er bij 1000 euro iemand zijn hand op. En daar ging het dus voor weg.

Bedenk dus dat als je een schip in onderpand hebt dat het mogelijk geld kost (veilingkosten) om het te verkopen.
Ja, heb ik ook gezien die uitzending haha.
pi_153243337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:10 schreef Camogli het volgende:
Nounounou, wat een faal weer van GvE. Blijkbaar worden de teksten er zomaar opgeknald. Ik herinner me een paar pitches terug, bij de Eik, dat er een passage was over een aanstaande opening die op het moment van het publiceren van de pitch allang was geweest...
Dat was nog onschuldig, maar dit, van die 50% EV, niet.
Overigens is het in het verleden wel vaker voorgekomen dat de tekst achteraf is aangepast of aangevuld maar inderdaad, ze zouden dit kenbaar moeten maken. Zeker naar mensen die al geďnvesteerd hebben. Eigenlijk zouden op zijn minst de oude tekst moeten doorhalen (en laten staan) en de nieuwe tekst er cursief bij zetten.
pi_153243380
Wester Scheepvaart zou ik best willen doen, maar niet voor 7%.
Minimaal 8,0%
Verder wederom slordige pitch die niet door GvE gecontroleerd/geredigeerd wordt.
Hier gaan ooit nog eens ongelukken van komen.
pi_153243549
Wat een gekkigheid bij crowdaboutnow. Vorig jaar met mijn mail, de naam van mijn vriendin en onze gezamelijke rekening aan een donatie project mee gedaan.

Gister in Oersoep geinvesteerd van mijn eigen rekening, om het banknummer en de naam in mijn account aan te passen moet ik nu 2 identificatie bewijzen en een afschrift mailen. :{

Als ik nu nog in een eerder stadium dergelijke informatie aan heb moeten leveren kan ik dat begrijpen, maar het banknummer hebben ze zelf over genomen en qua naam was is er uberhaupt geen controle geweest.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153243836
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:21 schreef CaLeX het volgende:
Wat een gekkigheid bij crowdaboutnow. Vorig jaar met mijn mail, de naam van mijn vriendin en onze gezamelijke rekening aan een donatie project mee gedaan.

Gister in Oersoep geinvesteerd van mijn eigen rekening, om het banknummer en de naam in mijn account aan te passen moet ik nu 2 identificatie bewijzen en een afschrift mailen. :{

Als ik nu nog in een eerder stadium dergelijke informatie aan heb moeten leveren kan ik dat begrijpen, maar het banknummer hebben ze zelf over genomen en qua naam was is er uberhaupt geen controle geweest.
Bij een donatie hebben ze je naam eigenlijk niet eens nodig. Dat wordt een ander verhaal als je gaat uitlenen. Dan zal er een contract moeten worden opgesteld dus dan is het ook niet zo gek als je je dan wel moet identificeren
pi_153244156
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:33 schreef Goesten het volgende:

[..]

Bij een donatie hebben ze je naam eigenlijk niet eens nodig. Dat wordt een ander verhaal als je gaat uitlenen. Dan zal er een contract moeten worden opgesteld dus dan is het ook niet zo gek als je je dan wel moet identificeren
Helemaal mee eens, maar ze gebruiken nu dus zelf gegenereerde gegevens van de donatie.

Had ik nu voor de eerste keer wat gedaan dan hadden ze het ook zelf gegenereerd.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153244272
De boot gaat nog niet hard. Ik twijfel of ik de boot in ga. O-) :?
pi_153245501
Rare berekening. Ten eerste is 312 x 350 109.200 en geen 110.000. Dan heeft hij blijkbaar 44.000 aan kosten terwijl er sprake is van een bemanning (zijn partner? Dan is er cash flow, dit is de afschrijving plus de winst?? Dan gaat hij hiermee aflossen en is er 50.000 over!

Hij gaat er van uit dat het hele jaar door gevaren zal worden 6 dagen per week. Moet het schip nooit voor onderhoud enz?

Vraag me nog af hoe de belastingdienst erover denkt. Kijk naar de 'ZZPérs' van de postbezorging. Hij heeft ook maar 1 opdrachtgever.
pi_153245546
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:36 schreef brulaap112 het volgende:
Rare berekening. Ten eerste is 312 x 350 109.200 en geen 110.000. Dan heeft hij blijkbaar 44.000 aan kosten terwijl er sprake is van een bemanning (zijn partner? Dan is er cash flow, dit is de afschrijving plus de winst?? Dan gaat hij hiermee aflossen en is er 50.000 over!

Hij gaat er van uit dat het hele jaar door gevaren zal worden 6 dagen per week. Moet het schip nooit voor onderhoud enz?

Vraag me nog af hoe de belastingdienst erover denkt. Kijk naar de 'ZZPérs' van de postbezorging. Hij heeft ook maar 1 opdrachtgever.
Hij heeft een eigen boot, dat scheelt nogal in de discussie
pi_153245652
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:38 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Hij heeft een eigen boot, dat scheelt nogal in de discussie
Er worden goederen of diensten geleverd.
De ondernemer vraagt meer dan een symbolische vergoeding voor de goederen of diensten.
De ondernemer neemt deel aan het normale economische verkeer en doet dat ook geregeld (duurzaamheid).
Er is een organisatie van arbeid en kapitaal.
Er is meer dan één opdrachtgever/afnemer (zelfstandigheid)
De ondernemer heeft de vrijheid om de werkzaamheden naar eigen inzicht te verrichten
pi_153245876
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:42 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Er worden goederen of diensten geleverd.
De ondernemer vraagt meer dan een symbolische vergoeding voor de goederen of diensten.
De ondernemer neemt deel aan het normale economische verkeer en doet dat ook geregeld (duurzaamheid).
Er is een organisatie van arbeid en kapitaal.
Er is meer dan één opdrachtgever/afnemer (zelfstandigheid)
De ondernemer heeft de vrijheid om de werkzaamheden naar eigen inzicht te verrichten

Het gaat om het totaalbeeld. Dit gaat geenzins een discussie opwerpen.
pi_153246309
Vergelijk het met de koeriersdiensten die voor post.nl rijden. Die hebben al helemaal niets te vertellen maar worden ook gewoon als zelfstandigen erkend. Het kan overigens geen kwaad om ook nog wat andere klanten te hebben.
Pecunia non olet
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:07:54 #223
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_153246322
FF wat anders. Het zou vandaag payday zijn bij KOM.
Vorige maand vrijwel alles op deze dag verwekt en een project zelfs een dubbel :-)

Vandaag nog niets betaald terwijl payday normaal op de 1e van de maand is ipv de vierde.
Iemand al iets gezien van KOM?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:10:06 #224
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_153246384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:07 schreef obligataire het volgende:
Vergelijk het met de koeriersdiensten die voor post.nl rijden. Die hebben al helemaal niets te vertellen maar worden ook gewoon als zelfstandigen erkend.
Volgens mij hebben die juiste heel veel te vertellen.
Ze mogen ZELFS bepalen welk kleur wit hun Renault bestelbus wordt!
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:10:06 #225
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153246385
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:36 schreef brulaap112 het volgende:

Vakantie neemt hij ook niet. Verder valt het me op dat hij maar ¤325 per dag krijgt. Uitgaande van 8 werkuren per dag (maar volgens mij varen deze gasten dagen van 10-12 uur) is dat slechts ¤40 per uur. Bruto. Da's geen vetpot als je er ook nog eens een boot voor moet varen, verzekeringen betalen, pensioen inkopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')