Algemeenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne (+ onderzoeksresultaten huid) en Kris & algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - GeruisloosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews, getuigen & zoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video & audio, nieuwslinks en extra informatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijke gevaren...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de optie; een misdrijf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fotocollages en schattingen grootte Mirador door FOK!kers - daadwerkelijke grootte onbekendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaart- en satellietbeelden van het gebied
• HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps
[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 29-05-2015 12:01:19 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Hij is voor hut 3quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:14 schreef RapaNui het volgende:
[..]
De splitsing op de foto van PW is volgens mij de splitsing van vlak voor zijn miradorPW. Dus op een hoogte van boven 1800m. Ver na de afspliting naar Horqueta. Klopt deze interpretatie Jackie?![]()
PW verhaalt volgens mij over een drietal y splitsingen en een verweerde pijl ergens.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:13 schreef jackie12 het volgende:
Volgens mij ziet die splitsing er anders uit.
Perico postte die toch eens?
Dit is de y-splitsing op video:
Ik heb op mijn kaart een kleinere y-splitsing weergegeven, onder de laatst zichtbare hut op de berg:
Voor wie aan PW mocht twijfelen.. de Exif data van zijn telefoonfoto's en de tijden, GPS foto's en zelfs duizenden van seconden komen overeen met zijn verhaal.![]()
Alles geheel duidelijk!quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:32 schreef Perico het volgende:
[..]
PW verhaalt volgens mij over een drietal y splitsingen en een verweerde pijl ergens.
[ afbeelding ]
Ik heb op mijn kaart een kleinere y-splitsing weergegeven, onder de laatst zichtbare hut op de berg:
[ afbeelding ]
Voor wie aan PW mocht twijfelen.. de Exif data van zijn telefoonfoto's en de tijden, GPS foto's en zelfs duizenden van seconden komen overeen met zijn verhaal.![]()
Top Perico ! (met al die complimentjes denken ze straks nog iets van je wil..quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:32 schreef Perico het volgende:
[..]
PW verhaalt volgens mij over een drietal y splitsingen en een verweerde pijl ergens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor wie aan PW mocht twijfelen.. de Exif data van zijn telefoonfoto's en de tijden, GPS foto's en zelfs duizenden van seconden komen overeen met zijn verhaal.)
De steen met het oranje pijltje heeft PW gemist en zag hij die pas op de terugweg.
PW zijn foto:
Er blijken dus toch wel een aantal zijpaden te zijn aan de Boquete kant van de Pianista.![]()
Ho, ik bedoel deze afsplitsing, blz 1 van vorige topic: BNW / Kris & Lisanne #222 -op zoek naar de Miradorquote:
niet de afsplitsing op de mooie kaart van Perico
Klopt dan mijn interpretatie?![]()
quote:Voor wie aan PW mocht twijfelen.. de Exif data van zijn telefoonfoto's en de tijden, GPS foto's en zelfs duizenden van seconden komen overeen met zijn verhaal.![]()
![]()
Als je deze foto bedoelt?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:45 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ho, ik bedoel deze afsplitsing, blz 1 van vorige topic: BNW / Kris & Lisanne #222 -op zoek naar de Mirador
niet de afsplitsing op de mooie kaart van Perico
Klopt dan mijn interpretatie?
Deze foto is gemaakt op zijn mirador. Rechts zie je dat het pad doorloopt en je op die manier na een x aantal meters bij onze mirador komt![]()
Er is nog een oranje pijl zichtbaar in de still: op een kei(?) bij de boomwortel(?) rechtonder de onderarm van de presentator met beige overhemd.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:32 schreef Perico het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, deze bedoel ik.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als je deze foto bedoelt?
[ afbeelding ]
Deze foto is gemaakt op zijn mirador. Rechts zie je dat het pad doorloopt en je op die manier na een x aantal meters bij onze mirador komt![]()
Dit lijkt mij niet dezelfde steen en pad als die met pijl op Perico's foto. En helaas ook weer een foto die niet aan El Pianista te verbinden is.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:44 schreef jackie12 het volgende:
[..]
De steen met het oranje pijltje heeft PW gemist en zag hij die pas op de terugweg.
PW zijn foto:
[ afbeelding ]![]()
Ik vraag mij heeeeel sterk af of de wegbewijzering zo duidelijk was op 1 april 2014 als op de stil van de Telemetro videoquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:50 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Er is nog een oranje pijl zichtbaar in de still: op een kei(?) bij de boomwortel(?) rechtonder de onderarm van de presentator met beige overhemd.
Deze letters zien er "vers" uit.
De pijl van PW is een jaar later al bijna niet meer te zien.
Als de pijlen van nu net zo slecht zichtbaar waren als in april 2014 dan vind ik het een knap staaltje dat Kris en Lisanne in een keer goed zijn gelopen.![]()
![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:32 schreef Perico het volgende:
[..]
Voor wie aan PW mocht twijfelen.. de Exif data van zijn telefoonfoto's en de tijden, GPS foto's en zelfs duizenden van seconden komen overeen met zijn verhaal.En die heb jij gekregen van de user die ons er al een half jaar van probeert te overtuigen dat het manipuleren ervan kinderlijk eenvoudig is.
![]()
Ja, daarom verdient het hiken met een kristalheldere geschreven tekst altijd de voorkeur. Pijlen en paaltjes verweren of worden geveld, verdwijnen door vandalisme, krijgen een andere kleur..quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:50 schreef RapaNui het volgende:
Er is nog een oranje pijl zichtbaar in de still: op een kei(?) bij de boomwortel(?) rechtonder de onderarm van de presentator met beige overhemd.
In ieder geval hebben Kris en Lisanne gelet op hun snelle tijd telkens het goede pad gekozen op enkele splitsingen.![]()
En dat er geen zijpaden zijn... want de vader zegt het zo...quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]En die heb jij gekregen van de user die ons er al een half jaar van probeert te overtuigen dat het manipuleren ervan kinderlijk eenvoudig is.
Make my day!![]()
Lol, ik denk dat je het tegen jackie hebt en met "die user" mij bedoelt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:56 schreef 11en30 het volgende:
En die heb jij gekregen van de user die ons er al een half jaar van probeert te overtuigen dat het manipuleren ervan kinderlijk eenvoudig is.
Geeft niet. Ja, in feite kan ik ook hier in het bos perfecte Pianista foto's schieten, met beekje, waterval, hellingbos met rotsen, zelfde begroeiing met varens..![]()
Zolang deze foto's nog niet (overtuigend) aan het pianistapad gelinkt zijn hou ik nog even een slag om de arm.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:58 schreef agter het volgende:
[..]
En dat er geen zijpaden zijn... want de vader zegt het zo...![]()
Huh? Nee?quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:01 schreef Perico het volgende:
[..]
Lol, ik denk dat je het tegen jackie hebt en met "die user" mij bedoelt.Ik ga er vanuit dat PW de foto's naar jackie heeft gemaild en jij ze van jackie hebt gekregen. Jackie weet (dankzij jouw handleidingen voor een perfect crime) precies hoe die data veranderd moeten worden.
![]()
![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:56 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja, daarom verdient het hiken met een kristalheldere geschreven tekst altijd de voorkeur. Pijlen en paaltjes verweren of worden geveld, verdwijnen door vandalisme, krijgen een andere kleur..
In ieder geval hebben Kris en Lisanne gelet op hun snelle tijd telkens het goede pad gekozen op enkele splitsingen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:01 schreef gynaika het volgende:
Men is er hier steeds van uitgegaan dat die Pianista een peulenschilletje is maar uit datgene wat er hier nu de laatste uren allemaal over is geschreven, blijkt dat er aardig wat dingen onduidelijk kunnen zijn. En K en L doen dit alles even in snel tempo op de goede manier?
Gelijk de juiste Mirador, namelijk de Mirador uit AFK met ouders en FG.
En eveneens de Mirador uit het NOS-filmpje met Eva W. en PM.
?????![]()
Vrijdag vroeg ik PW een aantal vragen voordat hij de Pianista ging doen.
Zondag kreeg ik een mail met antwoorden op de vragen.
Foto's van de vragen en zelfs de GPS van de vragen.
Dus tenzij PW een glazen bol heeft en al wist wat ik zou gaan vragen en daar al foto's van had gemaakt houd ik het er op dat PW volledig te vertrouwen is.
Maar na Baru begrijp ik heel goed dat iedereen erg kritisch is.
![]()
![]()
Begrijp ik hieruit dat je mij niet vertrouwd?quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:05 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Huh? Nee?Ik ga er vanuit dat PW de foto's naar jackie heeft gemaild en jij ze van jackie hebt gekregen. Jackie weet (dankzij jouw handleidingen voor een perfect crime) precies hoe die data veranderd moeten worden.
![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:58 schreef agter het volgende:
[..]
En dat er geen zijpaden zijn... want de vader zegt het zo...Idd; K&L hebben aangetoond dat ze zonder te verdwalen, de top hadden bereikt. Dus dat er zijpaden zijn aan de Boquete kant, is niet van belang.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:59 schreef jackie12 het volgende:
Er zijn ook geen zijpaden aan de andere kant. DAT zei de vader
Op de terugweg volg je één richting: omlaag. Dus ook dan kun je niet verdwalen. Je moet naar het dal toe.
En het pad tussen mirador en paddock is uitgesleten en is 1 pad (AFK).![]()
We weten niets van PW en de foto's die je tot nu toe hebt laten zien kunnen overal gemaakt zijn. Jij zegt wel overtuigende informatie in bezit te hebben maar die (nog) niet te willen delen. In feite herhaalt zich de story met Baru maar nu heb jij de rol van Domnivoor.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:06 schreef jackie12 het volgende:
Maar na Baru begrijp ik heel goed dat iedereen erg kritisch is.
![]()
Met één verschil: er komt een openbaring. Die openbaring heb ik bij Baru gemist.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:13 schreef 11en30 het volgende:
[..]
We weten niets van PW en de foto's die je tot nu toe hebt laten zien kunnen overal gemaakt zijn. Jij zegt wel overtuigende informatie in bezit te hebben maar die (nog) niet te willen delen. In feite herhaalt zich de story met Baru maar nu heb jij de rol van Domnivoor.![]()
Ik vind het een hilarische situatie dat uitgerekend jij nu degene bent die de gelegenheid heeft gehad om met EXIF-data te knoeien, wat volgens jou kinderlijk eenvoudig is, en die data aangevoerd worden door Perico als argument voor de betrouwbaarheid van het verhaal. That's all. Te grappig dit.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Begrijp ik hieruit dat je mij niet vertrouwd?![]()
Dat is een belofte, geen feit.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:14 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Met één verschil: er komt een openbaring. Die openbaring heb ik bij Baru gemist.![]()
Wat een flauwekulquote:Op donderdag 28 mei 2015 15:13 schreef 11en30 het volgende:
[..]
We weten niets van PW en de foto's die je tot nu toe hebt laten zien kunnen overal gemaakt zijn. Jij zegt wel overtuigende informatie in bezit te hebben maar die (nog) niet te willen delen. In feite herhaalt zich de story met Baru maar nu heb jij de rol van Domnivoor.
Pahlawan post hier al sinds 2013 op -tig forums.
Baru zegt dingen die niet kloppen en beloofd dingen die hij niet doet.
Als je vorige week wat scherper was geweest toen hij hier postte dat hij naar Boquete ging was je me misschien voor geweest.
Nu heb ik de info en zal je geduld moeten hebben.
Mensen op de meeting gaan voor![]()
![]()
Nou, nou. Je gaat wel erg ver. Als je over een maand zo zou reageren, dan zou ik het wel begrijpen. Maar deze informatie is pas 2 dagen oud.quote:
Dat Jackie die als eerste wil bestuderen en alles op een rijtje wil zetten is zeer begrijpelijk. Hij is opdrachtgever.
Als de info binnen enkele dagen gedeeld zal worden, is het ook verifieerbaar.![]()
Dat kan nog veel verder. Zonder overtuigend tegenbericht ga ik er gewoon vanuit dat het hier om getrol gaat met een kloon uit kamp misdrijf.quote:![]()
en bij welk "kamp" hoor jij ?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:19 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat kan nog veel verder. Zonder overtuigend tegenbericht ga ik er gewoon vanuit dat het hier om getrol gaat met een kloon uit kamp misdrijf."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Besloten bijeenkomst?quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:18 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul
Pahlawan post hier al sinds 2013 op -tig forums.
Baru zegt dingen die niet kloppen en beloofd dingen die hij niet doet.
Als je vorige week wat scherper was geweest toen hij hier postte dat hij naar Boquete ging was je me misschien voor geweest.
Nu heb ik de info en zal je geduld moeten hebben.
Mensen op de meeting gaan voorMake my day!![]()
Ik ben van Team Master of the Mountain. Dat is, als je stevig door wilt lopen, maar dan zonder het geouwehoer van de Professor, of de duimen omhoog poses van de pm/am stoet.quote:
Door al dat foto gerommel zie ik het bos niet meer. Dus als het NFI zo vriendelijk zou willen zijn om alleen te beamen, of er "Motorola" voorkomt in die data, kan ik ook weer verder.![]()
Als ik jackie was zou ik alleen informatie geven die mijn eigen scenario ondersteunt dus tijden en GPS-lokaties die niet in mijn tijdlijn passen hield ik achter of zou ik even naar perico sturen om te wijzigen. Ik zou de foto's sowieso ook allemaal strippen, croppen en verkleinen, just in case, nooit originelen verstrekken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 18:28 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Wat zou er gecovered up moeten worden?![]()
Zit jij zo in elkaar?quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:21 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als ik jackie was zou ik alleen informatie geven die mijn eigen scenario ondersteunt dus tijden en GPS-lokaties die niet in mijn tijdlijn passen hield ik achter of zou ik even naar perico sturen om te wijzigen. Ik zou de foto's sowieso ook allemaal strippen, croppen en verkleinen, just in case, nooit originelen verstrekken.
Ik niet.
Das net zoiets als vals spelen.
Dan win je met leugens.
Not my style![]()
ja vreemde redeneringquote:Op donderdag 28 mei 2015 19:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Zit jij zo in elkaar?
Ik niet.
Das net zoiets als vals spelen.
Dan win je met leugens.
Not my style
gaat hier niet om winnen"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik snap 11:30 en Jackie.
Jackie bepaald zelf wat hij post en deelt en 11:30 bepaald zelf wat zij hiervan vind.
Ik vind dat Math 1985 een hele fijne en bruikbare kaart gemaakt heeft!
edit:
http://www.arcgis.com/hom(...)8272,-82.3919,8.8465
van PW punt nar mijn Mirdorpunt is het 0,3 km hemelsbreed, het is IMO een vrij rechte lijn dus zet hem op 0,5 km afstand
[ Bericht 25% gewijzigd door ootjekatootje op 28-05-2015 20:18:17 ]![]()
Ik heb het niet nodig. Voor horror kan ik met elk scenario uit de voeten of dat nou verdwalen, verongelukken of crime is, met of zonder gids, aan Boquete of Bocas zijde. Maakt mij allemaal niks uit.quote:![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:28 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik heb het niet nodig. Voor horror kan ik met elk scenario uit de voeten of dat nou verdwalen, verongelukken of crime is, met of zonder gids, aan Boquete of Bocas zijde. Maakt mij allemaal niks uit.
Er zijn 5 situaties mogelijk.
Situatie 4 en 5 veronderstellen dat na de laatste foto derden het scenario bepaalden. Maar in die beide situaties zijn nog maar 3 mogelijkheden besloten;
- de derden voeren Kris en Lisanne verder weg (dus noordwaarts, richting Q2)
- de derden voeren Kris en Lisanne terug (dus zuidwaarts, richting Mirador)
- de derden drijven Kris en Lisanne in de 1e quebrada
De andere situaties gaan uit van een bewuste keuze van Kris en Lisanne zelf.
Voor het tegenkomen van derden ná die keuze, heb ik de meest waarschijnlijke (waar de meeste mensen komen en weer omdraaien) uitgelicht, dat is terugkomen op de Mirador en daar derden tegenkomen.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Derden? Ze zijn toch gewoon noodlottig ten val gekomen? En er was niemand bij!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er zijn 5 situaties mogelijk.
Situatie 4 en 5 veronderstellen dat na de laatste foto derden het scenario bepaalden. Maar in die beide situaties zijn nog maar 3 mogelijkheden besloten;
- de derden voeren Kris en Lisanne verder weg (dus noordwaarts, richting Q2)
- de derden voeren Kris en Lisanne terug (dus zuidwaarts, richting Mirador)
- de derden drijven Kris en Lisanne in de 1e quebrada
De andere situaties gaan uit van een bewuste keuze van Kris en Lisanne zelf.
Voor het tegenkomen van derden ná die keuze, heb ik de meest waarschijnlijke (waar de meeste mensen komen en weer omdraaien) uitgelicht, dat is terugkomen op de Mirador en daar derden tegenkomen.![]()
Er zijn 5 valscenario's mogelijk, zie schema. 6 als je een kortere lunch/pauze veronderstelt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:38 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Derden? Ze zijn toch gewoon noodlottig ten val gekomen? En er was niemand bij!!!!!!!!!!!
We weten niet of er niemand bij was; de tijd tussen 13:54 en 16:39 is nu juist een compleet blinde vlek.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Wat jij jouw Mirador noemt zou heel goed de eerste quebrada kunnen zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:00 schreef ootjekatootje het volgende:
van PW punt nar mijn Mirdorpunt is het 0,3 km hemelsbreed, het is IMO een vrij rechte lijn dus zet hem op 0,5 km afstand![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:49 schreef math1985 het volgende:
[..]
Wat jij jouw Mirador noemt zou heel goed de eerste quebrada kunnen zijn.
ik heb geen idee welke Mirador waar bedoeld wordt, maar 300 meter van de Mirador naar de 1e quebrada lijkt me onmogelijk, hoe zie je dat voor je?
Op basis van HERE leek de 1e quebrada vrij dicht bij de tweede te liggen. ArcGIS geeft een ander beeld:
The only limit is your own imagination
Precies, de tijd tussen 13:54 en 16:39 is een volkomen blinde vlek.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn 5 valscenario's mogelijk, zie schema. 6 als je een kortere lunch/pauze veronderstelt.
We weten niet of er niemand bij was; de tijd tussen 13:54 en 16:39 is nu juist een compleet blinde vlek.
We kunnen alleen legio veronderstellingen doen.
Tot nu toe geen enkele aanwijzing in welke richting je moet gaan denken.![]()
Wat je kan doen is kansen hangen aan de verschillende mogelijkheden.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:13 schreef gynaika het volgende:
[..]
Precies, de tijd tussen 13:54 en 16:39 is een volkomen blinde vlek.
We kunnen alleen legio veronderstellingen doen.
Tot nu toe geen enkele aanwijzing in welke richting je moet gaan denken.
Snel wat ingeschat zeg ik dan:
1 - 10% - Kris en Lisanne lopen "direct" door bij Q1 (niet gaan pauzeren of lunchen bedoel ik)
2 - 30% - Kris en Lisanne lopen direct terug (keren om)
3 - 40% - Kris en Lisanne stoppen om 14:00 bij de 1e quebrada om te gaan lunchen/een langere pauze houden
4 - 15% - Kris en Lisanne waren in het gezelschap van derden die om 14:00 lastig werden
5 - 5% - Kris en Lisanne kwamen precies op dat moment op die verlaten plek derden tegen
In geval 4 en 5 heb je dan 3 keuzes, die ik als 2 heb benoemd; A = verder gevoerd worden door de derden (80% kans), B = terug gevoerd worden (naar de Mirador, meer kans op ontdekking) (schat ik 20% kans).
In geval 1 en 3 heb je meer keuzemomenten. Stel ze lopen door naar Q2 (met -1- of zonder lunch -3-), dan moeten ze bij Q2 weer een keuze maken. Daar weer doorlopen acht ik kleine kans (ook vanwege het gebrek aan foto's), dus zeg 10% kans dat ze doorlopen en 90% kans dat ze dan omkeren.
Als je zegt doorlopen, komt er bij Begin Paddocks weer zo'n moment. Dan omkeren zou ik dan op 95% kans zetten en daar ook weer doorlopen op 5%. Onbekende paddocks opgaan vinden ook de families totaal onwaarschijnlijk, zeker op dat tijdstip.
Al die kansen meenemend, lijkt me het meest logische:
3 - Kris en Lisanne stoppen bij Q1 om te lunchen
-> Kris en Lisanne draaien na hun lunch om voor de terugweg
-> Kris en Lisanne vallen of in de Barranco Franko (valscenario), of komen op de Mirador vervelende derden tegen
Het minst logische van alles is verdwalen, twee scenarios:
- eerst lunchen (40%), dan door bij Q1 (10%), dan door bij Q2 (10%) en dan door bij Begin Paddocks (5%)
- niet lunchen maar direct door bij Q1 (10%), dan door bij Q2 (20% - grotere kans dan vorige want meer tijd) en dan door bij Begin Paddocks (5%)
Alles zo meenemend kom ik op:
1 - verdwaalscenario - 0,12 % (dus 99,88 % NIET verdwaald)
2 - valscenario - aanname: 50% kans dat ze vallen bij de Barranco Franko - 39,94 %
3 - derdenscenario - aanname: 50% kans dat ze NIET vallen bij de BF en dus derden op de Mirador tegenkomen - 59,94 %The only limit is your own imagination
Op de video van onze vrienden bij Q1 lijkt het of er daar iets van een waterval is. Als dat waar is zou ik daar zeker ook een foto van verwachten. Ze waren er toch! Zelfs die jochies gaan er even filmen. Dat daar geen foto van is zou een indicatie kunnen zijn dat op die lokatie iets is gebeurd, dus voor ze terug konden keren of nog wat door konden lopen.
Aangezien het pad of de waterval of wat het dan ook is bij Q1 een vindlokatie zou zijn geweest en de weg naar bereik en hulp sowieso eenvoudig terug te vinden is, is de kans op een ongeval daar klein. Het hele gebied is ook te overzichtelijk voor een verdwaling. Ik zet dan toch de grootste kans in op misdrijf....
4:10
[ Bericht 17% gewijzigd door 11en30 op 28-05-2015 21:46:17 ]![]()
Die beekjes lopen van een tamelijk steile helling. Dan heb je voortdurend een beetje waterval en af en toe een wat grotere. Van Q1 zijn foto's. Q2 mankeert.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:32 schreef 11en30 het volgende:
Op de video van onze vrienden bij Q1 lijkt het of er daar iets van een waterval is. Als dat waar is zou ik daar zeker ook een foto van verwachten. Ze waren er toch! Zelfs die jochies gaan er even filmen. Dat daar geen foto van is zou een indicatie kunnen zijn dat op die lokatie iets is gebeurd, dus voor ze terug konden keren of nog wat door konden lopen.
Aangezien het pad of de waterval of wat het dan ook is bij Q1 een vindlokatie zou zijn geweest of de weg naar hulp eenvoudig terug te vinden is, is de kans op een ongeval daar klein. Het hele gebied is ook te overzichtelijk voor een verdwaling. Blijft toch over grootste kans is op misdrijf....
4:10
Zomaar een beetje verdwalen lijkt me ook onwaarschijnlijk, maar als er plotseling op de paddock zware mist is opgekomen, durf ik dat niet vol te houden.
Als ze naar hut 13 zijn gelopen, dan hebben ze ook andere rivieren gekruist. Opnames van beken hoeven dan niet van Q2 te zijn.![]()
Je bedoelt de jongens hier, toch? De opnames na de beek, dat pad waar zo'n gassie omhoog loopt, dat is Q1.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:47 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Als ze naar hut 13 zijn gelopen, dan hebben ze ook andere rivieren gekruist. Opnames van beken hoeven dan niet van Q2 te zijn.![]()
De paddocks opgaan is verdwalen (ze wisten niet dat ze verkeerd gingen), zeker op dat tijdstip. Snelste dat ze op de paddocks konden aankomen was 14:40 (bij direct stug doorlopen). Dan nog terugkomen naar Boquete voor het donker wordt heel lastig:quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:47 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Die beekjes lopen van een tamelijk steile helling. Dan heb je voortdurend een beetje waterval en af en toe een wat grotere. Van Q1 zijn foto's. Q2 mankeert.
Zomaar een beetje verdwalen lijkt me ook onwaarschijnlijk, maar als er plotseling op de paddock zware mist is opgekomen, durf ik dat niet vol te houden.
Als ze naar hut 13 zijn gelopen, dan hebben ze ook andere rivieren gekruist. Opnames van beken hoeven dan niet van Q2 te zijn.
10 min terug naar Q2
30 min terug naar Q1
35 min terug naar Begin Geul
20 min terug naar Mirador
120 min terug naar Begin Pianista
215 min = 3 uur, 35 min = 18:15. Nét voor het donker (zon onder om 18:40).
Verdwalen acht ik echt vrijwel uitgesloten, wat ook de familie K. doet.The only limit is your own imagination
Nou, ik vind het een mooie onderbouwing l heb ik zelf wat andere percentages, maar een duidelijk verhaal!quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat je kan doen is kansen hangen aan de verschillende mogelijkheden.
1 - 10% - Kris en Lisanne lopen "direct" door bij Q1 (niet gaan pauzeren of lunchen bedoel ik)
3 - 40% - Kris en Lisanne stoppen om 14:00 bij de 1e quebrada om te gaan lunchen/een langere pauze houden
4 - 15% - Kris en Lisanne waren in het gezelschap van derden die om 14:00 lastig werden
5 - 5% - Kris en Lisanne kwamen precies op dat moment op die verlaten plek derden tegen
In geval 4 en 5 heb je dan 3 keuzes, die ik als 2 heb benoemd; A = verder gevoerd worden door de derden (80% kans), B = terug gevoerd worden (naar de Mirador, meer kans op ontdekking) (schat ik 20% kans).
In geval 1 en 3 heb je meer keuzemomenten. Stel ze lopen door naar Q2 (met -1- of zonder lunch -3-), dan moeten ze bij Q2 weer een keuze maken. Daar weer doorlopen acht ik kleine kans (ook vanwege het gebrek aan foto's), dus zeg 10% kans dat ze doorlopen en 90% kans dat ze dan omkeren.
Als je zegt doorlopen, komt er bij Begin Paddocks weer zo'n moment. Dan omkeren zou ik dan op 95% kans zetten en daar ook weer doorlopen op 5%. Onbekende paddocks opgaan vinden ook de families totaal onwaarschijnlijk, zeker op dat tijdstip.
-> Kris en Lisanne vallen of in de Barranco Franko (valscenario), of komen op de Mirador vervelende derden tegen
- eerst lunchen (40%), dan door bij Q1 (10%), dan door bij Q2 (10%) en dan door bij Begin Paddocks (5%)
- niet lunchen maar direct door bij Q1 (10%), dan door bij Q2 (20% - grotere kans dan vorige want meer tijd) en dan door bij Begin Paddocks (5%)
2 - valscenario - aanname: 50% kans dat ze vallen bij de Barranco Franko - 39,94 %
3 - derdenscenario - aanname: 50% kans dat ze NIET vallen bij de BF en dus derden op de Mirador tegenkomen - 59,94 %
ik durf het nog bonter te maken om te stellen dat die plek waar de ouders van Kris in de video stelden:
waren ze teruggelopen dan zouden ze ongeveer hier de noodoproepen hebben gedaan. Eerder in aanmerking komt voor een ontmoeting met derden dan boven op de CD.![]()
Als je veronderstelt dat bij de Mirador komen ze geen bereik opleverde óf dat de telefoons allebei uitstonden, dan kan dat ook inderdaad; derden tegenkomen op de afdaling van de Klim, dus al bij de Mirador geweest en al terug op weg naar Boquete. Een ongeval voorbij (terug bij) de Mirador kan niet, want dan zouden de resten nooit naar het noorden gestroomd kunnen zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou, ik vind het een mooie onderbouwing l heb ik zelf wat andere percentages, maar een duidelijk verhaal!
ik durf het nog bonter te maken om te stellen dat die plek waar de ouders van Kris in de video stelden:
waren ze teruggelopen dan zouden ze ongeveer hier de noodoproepen hebben gedaan. Eerder in aanmerking komt voor een ontmoeting met derden dan boven op de CD.The only limit is your own imagination
Tuurlijk kan dat wel. Een ongeval aan Boquetezijde, niet gevonden zijn maar nog weken geleefd hebben zou een blamage van ongekende orde zijn. Dan zijn de vondsten natuurlijk even verplaatst naar het gebied met pseudoscenario val van kabelbrug.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een ongeval voorbij (terug bij) de Mirador kan niet, want dan zouden de resten nooit naar het noorden gestroomd kunnen zijn.![]()
Een puur ongeval kan niet. Wat jij dan veronderstelt is een ongeval en daarna manipulatie door derden.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:00 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat wel. Een ongeval aan Boquetezijde, niet gevonden zijn maar nog weken geleefd hebben zou een blamage van ongekende orde zijn. Dan zijn de vondsten natuurlijk even verplaatst naar gebied en een pseudoscenario val van kabelbrug.The only limit is your own imagination
Van de mirador naar Q1 zou hemelsbreed ruim een km moeten zijn, en in het terrein misschien wel het dubbele. Plus steil en glad en bergaf en zo. Het duurde bijna 1 uur en we weten dat ze snel konden lopen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ik heb geen idee welke Mirador waar bedoeld wordt, maar 300 meter van de Mirador naar de 1e quebrada lijkt me onmogelijk, hoe zie je dat voor je?
Op basis van HERE leek de 1e quebrada vrij dicht bij de tweede te liggen. ArcGIS geeft een ander beeld:
[ afbeelding ]![]()
Ja.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een puur ongeval kan niet. Wat jij dan veronderstelt is een ongeval en daarna manipulatie door derden.![]()
Ongeval geloof ik niet, niet 2 tegelijk. Gaat de een de ander achterna dan had er een markering/spoor/iets van te zien zijn geweest de dag erna (FG)quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je veronderstelt dat bij de Mirador komen ze geen bereik opleverde óf dat de telefoons allebei uitstonden, dan kan dat ook inderdaad; derden tegenkomen op de afdaling van de Klim, dus al bij de Mirador geweest en al terug op weg naar Boquete. Een ongeval voorbij (terug bij) de Mirador kan niet, want dan zouden de resten nooit naar het noorden gestroomd kunnen zijn.
Zoals eerder gepost vermoed ik een persoonsverwisseling met LH.
En dat dit uit de hand is gelopen. Na de eerste oproepen.
[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 29-05-2015 00:58:26 ]![]()
Maar is dat dan een ongeval of een misdrijfquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een puur ongeval kan niet. Wat jij dan veronderstelt is een ongeval en daarna manipulatie door derden.![]()
![]()
Hoeveel kilometer is die Tas door de rivier gesleurd ?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Hoeft niet tegelijk, kan ook 1 valt in een kloof en de ander gaat er voorzichtig achteraan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ongeval geloof ik niet, niet 2 tegelijk. Gaat de een de ander achterna dan had er een markering/spoor/iets van te zien zijn geweest de dag erna (FG)
Vaag blijft dat de Barranco Franko zo dicht bij de Mirador moet liggen (<20 min). Dan zou je verwachten dat stel dat Kris valt, Lisanne terugloopt naar de Mirador om bereik te checken.
Aangezien de iPhone op de Mirador gebruikt is, kunnen we aannnemen dat Kris ook gezien heeft dat haar telefoon bereik had op de Mirador. Van de Samsung weten we niks.
Of degene met de rugzak moet gevallen zijn (Kris de rugzak op de terugweg dragend of Lisanne die uitgleed) en daarom kon degene die niet viel niet terug naar de Mirador om 911 te bellen).Persoonsverwisseling met "rode Lor"? Wie is rode Lor??quote:Zoals eerder gepost vermoed ik een persoonsverwisseling met rode Lor.
En dat dit uit de hand is gelopen. Na de eerste oproepen.The only limit is your own imagination
Zou zo maar kunnen. Is ook een goede pauzeplek en fotoplaats. En er zijn aanwijzingen dat daar een pad kruist, zoals ik eerder aangaf.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou, ik vind het een mooie onderbouwing l heb ik zelf wat andere percentages, maar een duidelijk verhaal!
waren ze teruggelopen dan zouden ze ongeveer hier de noodoproepen hebben gedaan. Eerder in aanmerking komt voor een ontmoeting met derden dan boven op de CD.
Als je de wei inloopt om de mooiste foto te maken . . .
Maar ze waren ook van de rits rats klik dus of ze echt een fotoplaats zijn gaan uitzoeken?![]()
Onze bronnen maken geen melding van het aanzetten van de telefoons. Zegt niet alles, maar vermoedelijk stonden ze gewoon stand by en zijn ze pas later de batterij gaan sparen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je veronderstelt dat bij de Mirador komen ze geen bereik opleverde óf dat de telefoons allebei uitstonden, dan kan dat ook inderdaad; derden tegenkomen op de afdaling van de Klim, dus al bij de Mirador geweest en al terug op weg naar Boquete. Een ongeval voorbij (terug bij) de Mirador kan niet, want dan zouden de resten nooit naar het noorden gestroomd kunnen zijn.![]()
Rode Lor lijkt me niet zo'n wandel damequote:
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Hoeft toch niet? Ik bedenk die aan de andere kant van de geul, richting Q1, westhelling.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vaag blijft dat de Barranco Franko zo dicht bij de Mirador moet liggen (<20 min). Dan zou je verwachten dat stel dat Kris valt, Lisanne terugloopt naar de Mirador om bereik te checken.![]()
Lijkt mij ook inderdaad.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:09 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Onze bronnen maken geen melding van het aanzetten van de telefoons. Zegt niet alles, maar vermoedelijk stonden ze gewoon stand by en zijn ze pas later de batterij gaan sparen.
Het punt is dat het netwerkbereik pas bij de Mirador begint (zie link ATT die agter postte en in de Lijst Kloothommel staat). De wind stond ook nog eens de verkeerde kant op ten opzichte van de masten van de Barú.
Dus als je deze twee punten neemt:
- telefoons stonden aan - want geen melding van uit/aanzetten in de van het NFI gekopieerde en in de media gepresenteerde data die we hebben gezien
- telefoons hebben beide geen contact gemaakt met het netwerk
Kunnen ze dus niet op de Mirador teruggekomen zijn.The only limit is your own imagination
Hoeveel kleine blonde wat stevig bebouwde rood harige vrouwen die op 1 april 2014 in Boquete-Dolega verbleven, denk je dat er waren? Hoeveel rood harige vrouwen waren er vermist in mei 2014?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoeft niet tegelijk, kan ook 1 valt in een kloof en de ander gaat er voorzichtig achteraan.
Vaag blijft dat de Barranco Franko zo dicht bij de Mirador moet liggen (<20 min). Dan zou je verwachten dat stel dat Kris valt, Lisanne terugloopt naar de Mirador om bereik te checken.
Aangezien de iPhone op de Mirador gebruikt is, kunnen we aannnemen dat Kris ook gezien heeft dat haar telefoon bereik had op de Mirador. Van de Samsung weten we niks.
Of degene met de rugzak moet gevallen zijn (Kris de rugzak op de terugweg dragend of Lisanne die uitgleed) en daarom kon degene die niet viel niet terug naar de Mirador om 911 te bellen).
[..]
Persoonsverwisseling met "rode Lor"? Wie is rode Lor??
Wat/wie stond er volgens die agent op het toestel van Osman?![]()
Wie zegt dat daar alleen een weiland wasquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:07 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen. Is ook een goede pauzeplek en fotoplaats. En er zijn aanwijzingen dat daar een pad kruist, zoals ik eerder aangaf.
Als je de wei inloopt om de mooiste foto te maken . . .
Maar ze waren ook van de rits rats klik dus of ze echt een fotoplaats zijn gaan uitzoeken?, waarom werd dat punt juist benoemt in de video?
![]()
Tot 40/45 minuten na de mirador, 15 minuten voor Q1, was er op het pad bereik.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het punt is dat het netwerkbereik pas bij de Mirador begint (zie link ATT die agter postte en in de Lijst Kloothommel staat).![]()
Das dan ook de reden dat ze de verkeerde hebben gepaktquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Rode Lor lijkt me niet zo'n wandel dame![]()
Dat is dus voor de CD, dus voor de Mirador. Of ze nu links of rechts van het pad vallen, maakt in principe niet uit. De locatie van de Barranco Franko weten we niet, stel dat die aan de andere kant van het pad ligt, dan stromen de resten inderdaad de Q2 in.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hoeft toch niet? Ik bedenk die aan de andere kant van de geul, richting Q1, westhelling.
Zodra je vanaf het zuiden de CD over bent (dus net voor de Mirador, het punt waar pahlawan omkeerde), en je valt, stroomt alles naar het noorden (Bocas).
Ben je de Mirador terug voorbij en voorbij de CD, stroomt alles naar het zuiden (Boquete)The only limit is your own imagination
Er kan van alles gebeurd zijn, verschillende mogelijkheden in percentages omzetten lijkt me onmogelijk.
Daarbij wordt dan geen rekening gehouden met de actuele situatie zoals die op 1 april in Boquete en omgeving was.
Er waren die dag verschillende klopjachten gaande op criminelen, de moordenaars van de journalist in David op 1 april en de overvallers van het kantoor in het centrum van Boquete ook op 1 april.
Er was een avondklok ingesteld en dan is het gebied achter de mirador is een perfecte schuiplaats.
Met hutten om te overnachten en normaal gesproken komen er zelden toeristen in het gebied achter de mirador.
Er is dus wel een mogelijkheid dat K en L op die 1 april verkeerde mensen op hun pad gevonden hebben.
Met de kansberekening in percentages zou je zo'n factor ook mee moeten nemen.![]()
Zeker, je hebt een goed duidelijk overzicht van de mogelijkheden gemaakt en daar de kansen aan gekoppeld.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat je kan doen is kansen hangen aan de verschillende mogelijkheden.
3 - derdenscenario - aanname: 50% kans dat ze NIET vallen bij de BF en dus derden op de Mirador tegenkomen - 59,94 %
Het hike-verhaal in beelden via de weinige foto’s die we hebben, laat ons zien dat daar abrupt een einde aan kwam. Bij Q1 dus of heel kort daarna.
Naar mijn “gevoel” een gebeuren dat voor de vrouwen geheel onverwacht plaatsvond. Verdwalen komt daar niet voor in aanmerking, een valpartij op die locatie lijkt onwaarschijnlijk. Blijft dus over een misdrijf. In welke vorm is dan ook weer een verhaal apart. En dat is echt niet om weer in herhaling te vervallen.![]()
Waarom stonden die telefoon niet gewoon uit?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt mij ook inderdaad.
Het punt is dat het netwerkbereik pas bij de Mirador begint (zie link ATT die agter postte en in de Lijst Kloothommel staat). De wind stond ook nog eens de verkeerde kant op ten opzichte van de masten van de Barú.
Dus als je deze twee punten neemt:
- telefoons stonden aan - want geen melding van uit/aanzetten in de van het NFI gekopieerde en in de media gepresenteerde data die we hebben gezien
- telefoons hebben beide geen contact gemaakt met het netwerk
Kunnen ze dus niet op de Mirador teruggekomen zijn.
Dan zouden ze dus ook niet bij de taalschool zijn geweest op dinsdagmorgen, WIFI contact netwerk SbtR stond ook niet vermeld in de lijst![]()
Dat was zo in het geval van Hans, live op video. Hij had geluk met de windrichting en zijn type telefoon, daar in die nauwe Geul.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Tot 40/45 minuten na de mirador, 15 minuten voor Q1, was er op het pad bereik.
Het "officiële" bereik ligt echter pas rond de Mirador, zie link.The only limit is your own imagination
De iPhone heeft sowieso aangestaan, anders had Kris' foto niet gemaakt kunnen worden.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom stonden die telefoon niet gewoon uit?
Dan zouden ze dus ook niet bij de taalschool zijn geweest op dinsdagmorgen, WIFI contact netwerk SbtR stond ook niet vermeld in de lijstThe only limit is your own imagination
Nee. Dat is Bocas-zijde. Tussen de mirador en Q1, meer specifiek tussen de geul en Q1,quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is dus voor de CD, dus voor de Mirador.![]()
Wat was de windrichting die dag, weet je zeker dat die anders was dan op 1 april 2014?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat was zo in het geval van Hans, live op video. Hij had geluk met de windrichting en zijn type telefoon, daar in die nauwe Geul.
Het "officiële" bereik ligt echter pas rond de Mirador, zie link.![]()
scherp!quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:15 schreef bladwijzer het volgende:
Er kan van alles gebeurd zijn, verschillende mogelijkheden in percentages omzetten lijkt me onmogelijk.
Daarbij wordt dan geen rekening gehouden met de actuele situatie zoals die op 1 april in Boquete en omgeving was.
Er waren die dag verschillende klopjachten gaande op criminelen, de moordenaars van de journalist in David op 1 april en de overvallers van het kantoor in het centrum van Boquete ook op 1 april.
Er was een avondklok ingesteld en dan is het gebied achter de mirador is een perfecte schuiplaats.
Met hutten om te overnachten en normaal gesproken komen er zelden toeristen in het gebied achter de mirador.
Er is dus wel een mogelijkheid dat K en L op die 1 april verkeerde mensen op hun pad gevonden hebben.
Met de kansberekening in percentages zou je zo'n factor ook mee moeten nemen.![]()
Nee. De telefoon van HK deed vrijwel hetzelfde als die van K. Dat vertelt hij nog!quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat was zo in het geval van Hans, live op video. Hij had geluk met de windrichting en zijn type telefoon, daar in die nauwe Geul.
Het "officiële" bereik ligt echter pas rond de Mirador, zie link.![]()
Hebben we nu drie kandidaten voor de foto met het rossige haar?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoeveel kleine blonde wat stevig bebouwde rood harige vrouwen die op 1 april 2014 in Boquete-Dolega verbleven, denk je dat er waren? Hoeveel rood harige vrouwen waren er vermist in mei 2014?
Wat/wie stond er volgens die agent op het toestel van Osman?
Osman lijkt me gewoon trots geweest op een verovering. Als KenL op zijn toestel stonden was dat wel gezien. De publiciteit liep toen net aan.
Persoonsverwisseling zit m.i. eerder bij de vele vergissende getuigen.
Maar ook hier geldt: volledig uit te sluiten valt het niet.![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoeveel kleine blonde wat stevig bebouwde rood harige vrouwen die op 1 april 2014 in Boquete-Dolega verbleven, denk je dat er waren? Hoeveel rood harige vrouwen waren er vermist in mei 2014?
Wat/wie stond er volgens die agent op het toestel van Osman?Dat weet niemand.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoeveel kleine blonde wat stevig bebouwde rood harige vrouwen die op 1 april 2014 in Boquete-Dolega verbleven, denk je dat er waren?Bij mijn weten maar 1, maar jij hebt het over "rode Lor", wie is dat?quote:Hoeveel rood harige vrouwen waren er vermist in mei 2014?Daar hebben we alleen een 3e- of 4ehands verklaring voor, nota bene via iemand die jij standaard niet vertrouwt, dus dat punt lijkt me onmogelijk als harde aanwijzing te gebruiken.quote:Wat/wie stond er volgens die agent op het toestel van Osman?The only limit is your own imagination
Waarom stond het contact bij de taalschool er dan niet op?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De iPhone heeft sowieso aangestaan, anders had Kris' foto niet gemaakt kunnen worden.
Pa K meldde wel wat over de tel van Kris na de Mirador, dat die op dezelfde plek uitviel achter de cd![]()
en de dag ervoorquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:15 schreef bladwijzer het volgende:
Met de kansberekening in percentages zou je zo'n factor ook mee moeten nemen.
Monday, March 31 2014
65 Year Old American Woman Raped, Found Naked in Chiriqui
http://www.panama-guide.com/crime/"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ja, dat is het punt. Ik dacht dus eerst ook dat de Barranco Franko tussen de Geul en Q1 zou moeten liggen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:17 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee. Dat is Bocas-zijde. Tussen de mirador en Q1, meer specifiek tussen de geul en Q1,
De Geul kun je op ArcGIS heel mooi zien; het is het pad dat dwars door het massieve gesteente gaat. Die stopt net voor Q1, zo lijkt het. Dat gesteente is ook de waterscheiding van oost en west; alles ten oosten ervan stroomt in de bovenloop van Q1 en alles er ten westen van in de bovenloop van Q2.
Edwin heeft een groot stuk van die Geul gefilmd, maar tussen de Geul en Q1 zit een cut in het videomateriaal. Hij laat dus niet zien of je tussen de Geul en Q1 nog een stuk pad hebt met een afgrond ernaast.
Dat is een relevante vraag; tot waar loopt de Geul en kun je tussen de Geul en Q1 van het pad vallen. Hetzij naar het westen hetzij naar het oosten.The only limit is your own imagination
En welke agent uit Boquete vertrouw ik niet? Mooie uitspraak van je...quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Dat weet niemand.
[..]
Bij mijn weten maar 1, maar jij hebt het over "rode Lor", wie is dat?
[..]
Daar hebben we alleen een 3e- of 4ehands verklaring voor, nota bene via iemand die jij standaard niet vertrouwt, dus dat punt lijkt me onmogelijk als harde aanwijzing te gebruiken.
Of bedoel jij Poekje? Hoezo vertrouw ik die niet, wat is dit dan voor gezwets?![]()
Dat kun je niet weten. HK heeft namelijk nooit Kris' telefoon in die Geul gehad.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:18 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee. De telefoon van HK deed vrijwel hetzelfde als die van K. Dat vertelt hij nog!
HK liep daar voor dat videodagboek eind juli. Toen was het klimaat anders dan begin april. Windrichtingen zijn anders, etc.The only limit is your own imagination
Ik leid dat af uit AFK. En ik denk dat HK op het stuk filmt waar FvdG zijn foto van de geografische mogelijkheid in het pad heeft gemaakt (maar HK dan iets verder richting oversteek Q1).quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Edwin heeft een groot stuk van die Geul gefilmd, maar tussen de Geul en Q1 zit een cut in het videomateriaal. Hij laat dus niet zien of je tussen de Geul en Q1 nog een stuk pad hebt met een afgrond ernaast.![]()
Ja, lijkt mij een duidelijk verhaal, ook omdat erna die foto's van de q1 nog kwamen. Als HK het zegt dan is dat IMO zoquote:![]()
Weet ik niet. Jij wel?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom stond het contact bij de taalschool er dan niet op?
- geen contact gemaakt met wifi?
- contact was nog actief van de vorige dag en dus niet in de lijst opgenemen?
- de media hebben een verkorte lijst onder ogen gekregen, in de volledige lijst staan dat soort details wel?
We weten het niet.Ja, dat kan hij dus onmogelijk weten, want hij heeft daar niet gestaan met Kris' telefoon. En ook de windrichtingen en de hoeveelheid bewolking zijn bepalend bij telefoonbereik, dat is geen zwart-witte grens op precies het punt dat HK logde in de Geul, dat is flexibel, afhankelijk van een hele hoop factoren.quote:Pa K meldde wel wat over de tel van Kris na de Mirador, dat die op dezelfde plek uitviel achter de cdThe only limit is your own imagination
Die info komt toch van Baru? Hij zei toch dat een politievriend van hem had verteld dat er foto's van een roodharige op de telefoon van Osman stonden?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En welke agent uit Boquete vertrouw ik niet? Mooie uitspraak van je...The only limit is your own imagination
De windrichting was op 31 maart nog uit het noorden.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kun je niet weten. HK heeft namelijk nooit Kris' telefoon in die Geul gehad.
HK liep daar voor dat videodagboek eind juli. Toen was het klimaat anders dan begin april. Windrichtingen zijn anders, etc.
Zou dat ongustig zijn voor het mobiele bereik?![]()
Nope, ik heb een andere bron. En die loopt niet via Baru of Poekje,quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die info komt toch van Baru? Hij zei toch dat een politievriend van hem had verteld dat er foto's van een roodharige op de telefoon van Osman stonden?![]()
Iedereen filmt en fotografeert die geul. Is dus kennelijk heel bijzonder. Maar zou hij ook meer dan 1 km lang zijn? Je bevindt je in dat gebied tenslotte per definitie op een hellingquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:23 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik leid dat af uit AFK. En ik denk dat HK op het stuk filmt waar FvdG zijn foto van de geografische mogelijkheid in het pad heeft gemaakt (maar HK dan iets verder richting oversteek Q1).![]()
Dat verzint hij niet, dat is natuurlijk uit de analyse van de telefoon en het onderzoek gekomen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat kan hij dus onmogelijk weten, want hij heeft daar niet gestaan met Kris' telefoon.![]()
Volgens Martijn F was het een onding. Als dat een kort stukje was, zie de video van Erwin. Dan had hij dat zeker niet zo benoemtquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:27 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Iedereen filmt en fotografeert die geul. Is dus kennelijk heel bijzonder. Maar zou hij ook meer dan 1 km lang zijn? Je bevindt je in dat gebied tenslotte per definitie op een helling![]()
Ik las pas ergens dat er 5 van die geulen zijn op de Pianista. Lijkt me sterk maar goed, stond ergens. Misschien is het niet 1 lang ding maar meerdere met tussenruimte.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:27 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Iedereen filmt en fotografeert die geul. Is dus kennelijk heel bijzonder. Maar zou hij ook meer dan 1 km lang zijn? Je bevindt je in dat gebied tenslotte per definitie op een helling![]()
![]()
En Hk zegt stel dat ze zijn teruggelopen dan hadden ze hier die oproepen kunnen/moeten doen. Tja, het is ook maar net wat je gelooft.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:28 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat verzint hij niet, dat is natuurlijk uit de analyse van de telefoon en het onderzoek gekomen.![]()
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En Hk zegt stel dat ze zijn teruggelopen dan hadden ze hier die oproepen kunnen/moeten doen. Tja, het is ook maar net wat je gelooft.![]()
Poekje :
Mijn contact in Panama heeft mij 1 maand geleden verteld dat volgens zijn vriend bij de DIJ (Panamese recherche) in de mobiele telefoon van de verdronken 22 jarige Osman Valenzuela jongen 2 foto's zijn gevonden. Van een blond en een roodharig meisje. Dat mocht niet eerder naar buiten komen. En die telefoon kreeg de familie niet terug. Hij kon niet aangeven of de meisjes op de foto Kris en Lisanne betrof
link"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Meerdere geulen met tussenruimte opent wel de mogelijkheid om halverwege eruit te gaan en een andere route offroad te proberen om die klotegeul te vermijden. Maar dat kan sowieso ook aan het begin al. En eigenlijk bedenk ik me nu dat dat wel eens het scenario kan zijn geweest. Waarom vertelt MF anders dat L het niet leuk zou hebben gevonden? Het hele stuk geul kan niet gezien worden als veilig zonder valmogelijkheid als L er niet nog een keer doorheen wilde en ze offroad eromheen of bovenlangs wilden gaan.![]()
Ik heb eigenlijk nooit gehoord dat wind invloed heeft op de ontvangst van zenders. Wel dikke wolken, onweer, inversies en zo. En voor telefoon fysieke obstakels als bergen, grond of dikke muren.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:26 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
De windrichting was op 31 maart nog uit het noorden.
Zou dat ongustig zijn voor het mobiele bereik?
Als de ontvangst nog zo lang na de CD bleef, moet het pad vrij lang hoog blijven voor het afdaalt naar Q1![]()
Is dit wel doorgegeven aan de contactpersoon?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:33 schreef StaceySinger het volgende:
Poekje :
Mijn contact in Panama heeft mij 1 maand geleden verteld dat volgens zijn vriend bij de DIJ (Panamese recherche) in de mobiele telefoon van de verdronken 22 jarige Osman Valenzuela jongen 2 foto's zijn gevonden. Van een blond en een roodharig meisje. Dat mocht niet eerder naar buiten komen. En die telefoon kreeg de familie niet terug. Hij kon niet aangeven of de meisjes op de foto Kris en Lisanne betrof
link![]()
Het was ook niet mijn conclusie maar die van mata. Lijkt mij ook stug dat de windrichting veel invloed heeft op het hebben van wel of geen bereik.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:34 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nooit gehoord dat wind invloed heeft op de ontvangst van zenders. Wel dikke wolken, onweer, inversies en zo. En voor telefoon fysieke obstakels als bergen, grond of dikke muren.
Als de ontvangst nog zo lang na de CD bleef, moet het pad vrij lang hoog blijven voor het afdaalt naar Q1![]()
Nou iedereen interpreteert de ons bekende gegevens (telefoongegevens,foto's, nieuws uit de media) op hun eigen manier door:quote:
levenservaring
reiservaring
scenario's
zinnen in de media, blikken van de geïnterviewden
cijfers en getallen
Kijk maar eens hoeveel verschillende Miradors we nu hebben.
Ik vind de dood van Osman verdacht, een ander vind dat dit er niets mee te maken heeft.![]()
Ja, uitgaande van de aannames:quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En Hk zegt stel dat ze zijn teruggelopen dan hadden ze hier die oproepen kunnen/moeten doen. Tja, het is ook maar net wat je gelooft.
- dat het klimaat; windrichting en wolkendek op xx juli gelijk was aan dat op 1 april
- dat zijn telefoon exact net zo weinig bereik aankan om dat toch te tonen als die van zijn dochter (geen 2 iPhones zijn gelijk)
Dus wat HK stelt, doet hij op basis van zijn eigen telefoon. Logisch; dat is het enige middel dat hij heeft.
Het is een indicatie, maar geen zwart-wit punt in de Geul van tot hier nog wel en vanaf hier geen bereik meer.
Weet ik nog niet wie "rode Lor" is?The only limit is your own imagination
in dat stukje schrijft Poekje01 ook over de op de trail gevonden insulinemeterquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:34 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Is dit wel doorgegeven aan de contactpersoon?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Loretta H, uit de VS.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, uitgaande van de aannames:
- dat het klimaat; windrichting en wolkendek op xx juli gelijk was aan dat op 1 april
- dat zijn telefoon exact net zo weinig bereik aankan om dat toch te tonen als die van zijn dochter (geen 2 iPhones zijn gelijk)
Dus wat HK stelt, doet hij op basis van zijn eigen telefoon. Logisch; dat is het enige middel dat hij heeft.
Het is een indicatie, maar geen zwart-wit punt in de Geul van tot hier nog wel en vanaf hier geen bereik meer.
Weet ik nog niet wie "rode Lor" is?
Die vermiste vrouw in mei 2014, die volgens haar familie in paniek het land had verlaten.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-teruggevonden.dhtml![]()
Ja, geen idee hoeveel jij er ziet, maar ik zie er maar een, die onderbouwd is met een veelheid aan bronnen. Je zou een tweede "Mirador" (uitzichtpunt) het punt kunnen noemen waar pahlawan is omgedraaid.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Kijk maar eens hoeveel verschillende Miradors we nu hebben.Dat is geen tegenstelling. Iets kan verdacht zijn en er toch niks mee te maken hebben.quote:Ik vind de dood van Osman verdacht, een ander vind dat dit er niets mee te maken heeft.
De dood van Osman en Leonardo niet verdacht noemen lijkt me vreemd, zoveel rare dingen zitten erbij. Betekent nog niet dat het met Kris en Lisanne te maken heeft.The only limit is your own imagination
Nee. Heb je AFK wel eens bekeken? Krijg niet de indruk.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus wat HK stelt, doet hij op basis van zijn eigen telefoon. Logisch; dat is het enige middel dat hij heeft.![]()
dit is "Rode Lor " maar of die nou op Kris lijkt ??quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Loretta H, uit de VS.
Die vermiste vrouw in mei 2014, die volgens haar familie in paniek het land had verlaten.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-teruggevonden.dhtml
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
"Ze lijken allemaal op elkaar"quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit is "Rode Lor " maar of die nou op Kris lijkt ??![]()
ik tel er 7, ook allemaal met een goede onderbouwingquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, geen idee hoeveel jij er ziet, maar ik zie er maar een, die onderbouwd is met een veelheid aan bronnen. Je zou een tweede "Mirador" (uitzichtpunt) het punt kunnen noemen waar pahlawan is omgedraaid.
[..]
Dat is geen tegenstelling. Iets kan verdacht zijn en er toch niks mee te maken hebben.
De dood van Osman en Leonardo niet verdacht noemen lijkt me vreemd, zoveel rare dingen zitten erbij. Betekent nog niet dat het met Kris en Lisanne te maken heeft.
http://www.arcgis.com/hom(...)8272,-82.3919,8.8465![]()
Dus jij verwacht een "persoonsverwisseling" op 1 april tussen een vrouw van 47 en een meid van 22?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Loretta H, uit de VS.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-teruggevonden.dhtmlWat is dat voor stekeblinde Panamees?
Die persoonsverwisseling kan echter op 1 april niet gebeurd zijn, want dit verhaal van Loretta (zie je eigen link) speelt pas 5 weken na de verdwijning.The only limit is your own imagination
Eerst maar eens zien wat de 'uitzichtfoto's' zijn die hij daar heeft gemaakt. If any.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, geen idee hoeveel jij er ziet, maar ik zie er maar een, die onderbouwd is met een veelheid aan bronnen. Je zou een tweede "Mirador" (uitzichtpunt) het punt kunnen noemen waar pahlawan is omgedraaid.![]()
Het is net zo goed een aanname dat de omstandigheden met K en L minder gunstig waren, kan net zo goed zijn dat de omstandigheden beter waren.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, uitgaande van de aannames:
Weet ik nog niet wie "rode Lor" is?
De rode lor is Loretta H die kort na K en L spoorloos verdwenen was en volgens de autoriteiten ivm schulden naar huis was gevlucht (VS) Daarbij had ze dan wel haar geliefde hond onverzorgd achtergelaten. En verklaarden buren dat er na haar verdwijning verdachte dingen gebeurde in haar huurwoning 's nachts, zoals onbekenden die er in en uit gingen. Maar is dat je allemaal ontgaan, is uitgebreid over gepost hier.![]()
verder heeft Poekje het over een link
ik een link heb gepost waarin naar voren komt hoe je met de auto en daarna lopend bij de samenvloeing van de Changuinola en Culebra kan komen
heeft iemand die link nog ?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dat weet je niet. Ze kan al lang voor 1 april in de problemen zijn geraakt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die persoonsverwisseling kan echter op 1 april niet gebeurd zijn, want dit verhaal van Loretta (zie je eigen link) speelt pas 5 weken na de verdwijning.![]()
Dat zou mooi zijn, precies waar je wat moet dumpen voor een scenario waar niemand door benadeeld wordt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:43 schreef StaceySinger het volgende:
ik een link heb gepost waarin naar voren komt hoe je met de auto en daarna lopend bij de samenvloeing van de Changuinola en Culebra kan komen
heeft iemand die link nog ?![]()
Ik zie 7 pinnetjes staan inderdaad:quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik tel er 7, ook allemaal met een goede onderbouwing
http://www.arcgis.com/hom(...)8272,-82.3919,8.8465
- Mirador OP - fout geplot
- Mirador wikiloc - einde van de trail = Mirador = 173 centimeter vanaf De Mirador
- Mirador ootje - onderbouwing? Die ligt in de Geul
- Mirador bladwijzer - onderbouwing?
- Mirador Stacey - ver ver weg - onderbouwing?
- Punt Pahlawan - ligt vlak voor de Mirador (~40-50 m)
- De Mirador - zwarte pinnetjeThe only limit is your own imagination
Niet mijn scenario invullen, in het verleden is gebleken dat je dat heel slecht kan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus jij verwacht een "persoonsverwisseling" op 1 april tussen een vrouw van 47 en een meid van 22?Wat is dat voor stekeblinde Panamees?
Die persoonsverwisseling kan echter op 1 april niet gebeurd zijn, want dit verhaal van Loretta (zie je eigen link) speelt pas 5 weken na de verdwijning.
Doe maar geen poging.
Rode Lor met zonnebril lijkt imo op Kris met zonnebril.
Yep, ze was ten tijde van het artikel nog niet zolang in Boquete werkzaam, nou ja werkzaam.
Had een mooie lijst aan schuldeisers, die auto was "maar $ 500,- " of werken ze daar allemaal met deurwaarders?![]()
Een vrouw van 47 met zonnebril lijkt op een meid van 22 met zonnebril, juist.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Rode Lor met zonnebril lijkt imo op Kris met zonnebril.Als "niet zo lang" minder dan 5 weken is, heeft het dus geen enkele relevantie voor wat er tussen 14:00en 16:39 op 1 april is gebeurd. Men kende op 1 april Loretta nog helemaal niet dan.quote:Yep, ze was ten tijde van het artikel nog niet zolang in Boquete werkzaam,The only limit is your own imagination
Hij zit in de map van Perico's foto's die heeft hem ooit uitgetekend.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:45 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, precies waar je wat moet dumpen voor een scenario waar niemand door benadeeld wordt.![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie 7 pinnetjes staan inderdaad:
- Mirador OP - fout geplot
- Mirador wikiloc - einde van de trail = Mirador = 173 centimeter vanaf De Mirador
- Mirador ootje - onderbouwing? Die ligt in de Geul
- Mirador bladwijzer - onderbouwing?
- Mirador Stacey - ver ver weg - onderbouwing?
- Punt Pahlawan - ligt vlak voor de Mirador (~40-50 m)
- De Mirador - zwarte pinnetje, dit is inderdaad een echte Mata onderbouwing. Alles wat niet klopt met jou verhaal is onzin, onderbouwt met je eigen onzin
![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een vrouw van 47 met zonnebril lijkt op een meid van 22 met zonnebril, juist.
[..]
Als "niet zo lang" minder dan 5 weken is, heeft het dus geen enkele relevantie voor wat er tussen 14:00en 16:39 op 1 april is gebeurd. Men kende op 1 april Loretta nog helemaal niet dan.ze woonde in rustiek Dolega, weet jij veel waar zij haar neus ingestoken heeft?
Misschien dacht ze daar snel rijk te worden met handel? Dat doen meer expats daar. Maar je hebt duidelijk geen idee wie deze vrouw is en waar ze woonde.
Dat zegt alweer genoeg...![]()
Er is externe data voor De Mirador; wikiloc.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..], dit is inderdaad een echte Mata onderbouwing. Alles wat niet klopt met jou verhaal is onzin, onderbouwt met je eigen onzin
Pahlawan is er heel dichtbij gekomen.
Baru heeft die Mirador aangewezen.
Zelfs als je pahlawan en Baru niet vertrouwt, is de Mirador bepaald met GPS-data.
De andere pinnetjes zijn "onderbouwd" met "het zou hier ook kunnen zijn".
Er is geen verhaal; het gaat om feiten. Een vast punt als de Mirador ligt niet opeens ergens anders als je een ander "verhaal" hebt.
Wat is jouw onderbouwing voor jouw Miradorlocatie?The only limit is your own imagination
Ja mata leest alleen wat in zijn straatje past en de rest slaat hij over.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..], dit is inderdaad een echte Mata onderbouwing. Alles wat niet klopt met jou verhaal is onzin, onderbouwt met je eigen onzin
Hij heeft een sluitend verhaal nodig voor zijn video anders gaat die nergens over, losse eindjes kan hij niet gebruiken dus veegt hij ze onder het tapijt.![]()
Dat maakt allemaal niet uit, jij stelde een persoonsverwisseling op de Pianista tussen Loretta (47) en Kris (22) als een "logische mogelijkheid".quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]ze woonde in rustiek Dolega, weet jij veel waar zij haar neus ingestoken heeft?
Misschien dacht ze daar snel rijk te worden met handel? Dat doen meer expats daar. Maar je hebt duidelijk geen idee wie deze vrouw is en waar ze woonde.
Dat zegt alweer genoeg...
Stekeblinde Panamees.
Wat zou Loretta üeberhaupt moeten, daar wandelend met een lange blonde meid die makkelijk haar dochter had kunnen zijn?
Kris had bovendien haar verzekeringspasje bij zich en kon dus aantonen dat ze Loretta H. niet was.The only limit is your own imagination
Die kikkervis is mijn Mirador, op here goed te zien en die ligt niet in een geul.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is externe data voor De Mirador; wikiloc.
Pahlawan is er heel dichtbij gekomen.
Baru heeft die Mirador aangewezen.
Zelfs als je pahlawan en Baru niet vertrouwt, is de Mirador bepaald met GPS-data.
De andere pinnetjes zijn "onderbouwd" met "het zou hier ook kunnen zijn".
Er is geen verhaal; het gaat om feiten. Een vast punt als de Mirador ligt niet opeens ergens anders als je een ander "verhaal" hebt.
Wat is jouw onderbouwing voor jouw Miradorlocatie?
Inzoomen op 20 meter en je ziet zelfs de planten en bonen en het plateau.
succes, ik ga even die foto van Perico zoeken![]()
Door wie dan? Een vulkaan van wikiloc.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
(Desondanks ben ik het met je eens deze keer, moet niet gekker worden)![]()
Die is weer een schoolvoorbeeld van iets proberen te begrijpen en het niet kunnen berijpen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat maakt allemaal niet uit, jij stelde een persoonsverwisseling op de Pianista tussen Loretta (47) en Kris (22) als een "logische mogelijkheid".
Stekeblinde Panamees.
Wat zou Loretta üeberhaupt moeten, daar wandelend met een lange blonde meid die makkelijk haar dochter had kunnen zijn?
Kris had bovendien haar verzekeringspasje bij zich en kon dus aantonen dat ze Loretta H. niet was.
Jeugdbende wordt ingehuurd om te zorgen dat Lor een lesje wordt geleerd. Kennen haar via een slechte foto. Ze weten dat ze rood haar heeft, kan niet missen.
K&L lopen naar boven.
persoon X ziet een rode dame lopen en bel zijn vrienden waaronder Osman V.
deze personen komen en gaan de pianista op en wachten de dames op.
Er gebeurt van alles, en later blijkt dat ze de verkeerde hadden.
Osman V slaat door en wordt vermoord.
Pas na een tijdje heeft Loretta door, wat er speelt en vlucht in paniek het land uit.
Ze heeft zich pas na een tijdje gemeld.![]()
Dus je onderbouwing is: ik die een open plek waar planten en bomen omheen groeien.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die kikkervis is mijn Mirador, op here goed te zien en die ligt niet in een geul.
Inzoomen op 20 meter en je ziet zelfs de planten en bonen en het plateau.
succes, ik ga even die foto van Perico zoeken
Dat ie niet correspondeert met echt gelopen GPS-data maakt je niet uit?The only limit is your own imagination
dit is de linkquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:43 schreef StaceySinger het volgende:
heeft iemand die link nog ?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
In het artikel staat dat dit pas 5 weken na de verdwijning speelde.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die is weer een schoolvoorbeeld van iets proberen te begrijpen en het niet kunnen berijpen.
Jeugdbende wordt ingehuurd om te zorgen dat Lor een lesje wordt geleerd. Kennen haar via een slechte foto. Ze weten dat ze rood haar heeft, kan niet missen.
K&L lopen naar boven.
persoon X ziet een rode dame lopen en bel zijn vrienden waaronder Osman V.
deze personen komen en gaan de pianista op en wachten de dames op.
Er gebeurt van alles, en later blijkt dat ze de verkeerde hadden.
Osman V slaat door en wordt vermoord.
Pas na een tijdje heeft Loretta door, wat er speelt en vlucht in paniek het land uit.
Ze heeft zich pas na een tijdje gemeld.
Hoe weet jij zo zeker dat Loretta H. voor 1 april 2014 al in Boquete was?The only limit is your own imagination
Echt gelopen is informatie uit derde of vierde hand.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus je onderbouwing is: ik die een open plek waar planten en bomen omheen groeien.
Dat ie niet correspondeert met echt gelopen GPS-data maakt je niet uit?![]()
Omdat ik al wat meer informatie over haar gelezen en verzameld heb. Jij wist tot 10 minuten wederom niet waarover het ging en je vormt alweer een heel verhaal.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In het artikel staat dat dit pas 5 weken na de verdwijning speelde.
Hoe weet jij zo zeker dat Loretta H. voor 1 april 2014 al in Boquete was?
edit: mooi glanzend en krullend haar op de nachtfoto. Wat waren jou woorden, ze leeft of is net dood. Is het wel Kris? Of is het rode Lor?
Dat was namelijk mijn eerste reactie toen we hier die uitzending keken van 1 vandaag waarin die foto getoond werd.![]()
Nee; tweedehands.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Echt gelopen is informatie uit derde of vierde hand.
Jij denkt dat er op wikiloc zomaar wat gezet wordt, eigenlijk stopte deze trail op een punt, en op HERE en op ArcGIS ziet dat eruit als de Mirador, maar bij jou ligt de Mirador daar eigenlijk helemaal niet?
Wat is de hoogte van jouw punt? Lager dan die van de CD als het goed is. Maar dan ook flink lager.The only limit is your own imagination
Lunchen bij de 1e quebrada? Huh?quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ALS Kris en en Lisanne alleen de Pianista gingen doen dan was hun doel om tot de top te komen.
Het was helder weer en was hun ongetwijfeld ingefluisterd dat je bij mooi weer de beide oceanen kunt zien.
Als je dan al gaat lunchen dan lunch je daar. Kun je gelijk even na 2 uur klimmen even uitrusten.
Dat Kris en Lisanne dachten "het is mooi weer dus we lopen nog even door" geloof ik persoonlijk geen barst van.
ALS zij alleen waren dan wisten ze niet waar die geul naar toe zou leiden en hoe lang die zou duren.
En als NB Martijn zegt dat "Lisanne dat niet leuk heeft gevonden" dan ontgaat mij alle logica dat Kris Lisanne zover heeft gekregen om 50 minuten door zo'n benauwde geul te laten lopen die voor hetzelfde geld ook 3 uur had kunnen duren.
Over de lunch: Welke lunch? Hadden ze die gekocht dan? En zo ja waar?
Door extra broodjes smeren bij het ontbijt kan ook een streep want toen wisten ze nog niet wat ze gingen doen.
En supermarkten zitten in Bajo Boquete en die kan niet qua tijdspanne.
Ze hadden hooguit wat fruit of repen eerder gekocht bij zich of er moet al een vendingmachine hangen bij de taalschool.
lunch bij quebrada 1%
Snel even wat eten en drinken op de top 99%![]()
Daar is uitgebreid over gepost, ze had een profiel op boquete.ning waarin ze vertelde dat ze sinds begin 2014 in Boquete was, januari als ik het me goed herinner.. Ze zocht een hond om te adopteren en vroeg of iemand informatie kon geven over een maagverkleiningsoperatie, waar ze die kon laten doen in Boquete.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In het artikel staat dat dit pas 5 weken na de verdwijning speelde.
Hoe weet jij zo zeker dat Loretta H. voor 1 april 2014 al in Boquete was?![]()
Jawel, want dat verhaal over Loretta had ik al gelezen. Alleen wie jij met "rode Lor" bedoelde niet.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat ik al wat meer informatie over haar gelezen en verzameld heb. Jij wist tot 10 minuten wederom niet waarover het ging en je vormt alweer een heel verhaal.
Dat jij het geen probleem vindt om een persoonsverwisseling te veronderstellen tussen een 47-jarige vrouw en een 22-jarige meid, vind ik heel vaag. Misschien een stukje persoonlijke ijdelheid, dat zou kunnen.
Overigens hebben we 0 bevestiging dat Loretta op 1 april al in Boquete (bekende) was; de hele basis voor jouw persoonsverwisselingsscenario.The only limit is your own imagination
Ja, ik denk zelf en als ik naar die kikkervis kijk dan zie ik overeenkomsten. Als ik naar die van jou kijk, die nooit goed in beeld is omdat er teveel tekst bij staat om dat kleine puntje De Mirador te laten zijn kijk, denk ik dat dat hem zeker niet is.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee; tweedehands.
Jij denkt dat er op wikiloc zomaar wat gezet wordt, eigenlijk stopte deze trail op een punt, en op HERE en op ArcGIS ziet dat eruit als de Mirador, maar bij jou ligt de Mirador daar eigenlijk helemaal niet?
Wat is de hoogte van jouw punt? Lager dan die van de CD als het goed is. Maar dan ook flink lager.
Daarom heb ik mijn mirador en jij de jouwe.![]()
De fotoserie wijst niet op een lunch op de top (te weinig tijd)quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Lunchen bij de 1e quebrada? Huh?
ALS Kris en en Lisanne alleen de Pianista gingen doen dan was hun doel om tot de top te komen.
Het was helder weer en was hun ongetwijfeld ingefluisterd dat je bij mooi weer de beide oceanen kunt zien.
Als je dan al gaat lunchen dan lunch je daar. Kun je gelijk even na 2 uur klimmen even uitrusten.
Dat Kris en Lisanne dachten "het is mooi weer dus we lopen nog even door" geloof ik persoonlijk geen barst van.
ALS zij alleen waren dan wisten ze niet waar die geul naar toe zou leiden en hoe lang die zou duren.
En als NB Martijn zegt dat "Lisanne dat niet leuk heeft gevonden" dan ontgaat mij alle logica dat Kris Lisanne zover heeft gekregen om 50 minuten door zo'n benauwde geul te laten lopen die voor hetzelfde geld ook 3 uur had kunnen duren.
Over de lunch: Welke lunch? Hadden ze die gekocht dan? En zo ja waar?
Door extra broodjes smeren bij het ontbijt kan ook een streep want toen wisten ze nog niet wat ze gingen doen.
En supermarkten zitten in Bajo Boquete en die kan niet qua tijdspanne.
Ze hadden hooguit wat fruit of repen eerder gekocht bij zich of er moet al een vendingmachine hangen bij de taalschool.
lunch bij quebrada 1%
Snel even wat eten en drinken op de top 99%
De Geul is geen 50 minuten, maar ongeveer 35 (_505-_507) - Kris en Lisanne maakten fotootjes als het landschap verandert, dus ze zaten niet al een kwartier in die Geul en dachten "nou dan hier maar es een fotootje".
Lunchen moet je doen, je kan niet van 9:00 (ontbijt ongeveer) tot 16:40 (vroegste moment dat ze terug bij begin Pianista konden zijn) zonder eten. Eventjes snel hap-hap-tussendoor kan altijd.
Het lijkt me logischer om te veronderstellen dat ze bij Q1 gingen lunchen:
- break in hun fotogedrag
- logisch moment om 14:00
- mooie break om daarna weer om te keren
Wat ze voor lunch hadden gekocht weten we natuurlijk niet.The only limit is your own imagination
Ja, ze leefde als god in Boquete.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:08 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Daar is uitgebreid over gepost, ze had een profiel op boquete.ning waarin ze vertelde dat ze sinds begin 2014 in Boquete was, januari als ik het me goed herinner.. Ze zocht een hond om te adopteren en vroeg of iemand informatie kon geven over een maagverkleiningsoperatie, waar ze die kon laten doen in Boquete.
En ze werkte als oproepbare thuiszorg/thuishulp in Boquete.![]()
Ik heb niet "mijn" Mirador, want De Mirador is vastgesteld met behulp van verschillende bronnen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, ik denk zelf en als ik naar die kikkervis kijk dan zie ik overeenkomsten. Als ik naar die van jou kijk, die nooit goed in beeld is omdat er teveel tekst bij staat om dat kleine puntje De Mirador te laten zijn kijk, denk ik dat dat hem zeker niet is.
Daarom heb ik mijn mirador en jij de jouwe.
Daartegenover zet jij dus "ik zie overeenkomsten" en "ik denk niet dat de Mirador van de data de Mirador van de foto's is".
De hoeveelheid onderbouwing voor De Mirador en jouw Mirador is dus niet gelijk.The only limit is your own imagination
eh nou ze deed wel meer hoorquote:Op donderdag 28 mei 2015 23:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, ze leefde als god in Boquete.
En ze werkte als oproepbare thuiszorg/thuishulp in Boquete.![]()
waarom vlucht iemand het land uit en laat al haar spullen in huis achter ?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Het verschil is dat de plek van de Mirador voor jou scenario blijkbaar heel belangrijk is, voor mij niet. Die derden zijn er geweest, of die Mirador nu 100 meter hoger lager of verder naar het noorden ligt. Maakt allemaal niet uit.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb niet "mijn" Mirador, want De Mirador is vastgesteld met behulp van verschillende bronnen.
Daartegenover zet jij dus "ik zie overeenkomsten" en "ik denk niet dat de Mirador van de data de Mirador van de foto's is".
De hoeveelheid onderbouwing voor De Mirador en jouw Mirador is dus niet gelijk.
Je kunt er ook niets aan ophangen, waren die meiden achterna gezeten door een beest/derden dan liepen ze veel harder. Waren ze gewond dan liepen ze juist zachter. Je kunt er geen klok opzetten.![]()
Niet voor $ 500,-, blijkbaar had ze wel geld voor een ticket.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
eh nou ze deed wel meer hoor![]()
waarom vlucht iemand het land uit en laat al haar spullen in huis achter ?![]()
Het gaat erom dat als je een andere Mirador veronderstelt, er ook een andere route naar Q1 moet zijn. Een andere Geul, een andere tijdsspanne, etc.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het verschil is dat de plek van de Mirador voor jou scenario blijkbaar heel belangrijk is, voor mij niet. Die derden zijn er geweest, of die Mirador nu 100 meter hoger lager of verder naar het noorden ligt. Maakt allemaal niet uit.
Je kunt er ook niets aan ophangen, waren die meiden achterna gezeten door een beest/derden dan liepen ze veel harder. Waren ze gewond dan liepen ze juist zachter. Je kunt er geen klok opzetten.
Je kan niet zeggen "mijn Mirador ligt hier, maar hoe het verder loopt, geen idee, daar houd ik me niet mee bezig, gewoon derden, klaar".
Wat is er gebeurd tussen 14:00 en 16:39? Hoe zijn ze bij Q1 terechtgekomen?The only limit is your own imagination
Ze zijn lopend bij de q1 gekomen, fietsen lijkt me onmogelijk.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het gaat erom dat als je een andere Mirador veronderstelt, er ook een andere route naar Q1 moet zijn. Een andere Geul, een andere tijdsspanne, etc.
Je kan niet zeggen "mijn Mirador ligt hier, maar hoe het verder loopt, geen idee, daar houd ik me niet mee bezig, gewoon derden, klaar".
Wat is er gebeurd tussen 14:00 en 16:39? Hoe zijn ze bij Q1 terechtgekomen?
Hoe dat pad die berg afloopt is een gok, ik vermoed heel anders gezien de kronkels en bochten zichtbaar op de video van Erwin. Het is een eeuwenoud pad, dus de makkelijkste weg gaat voor de kortste weg.
Pad kan dus over halve berg gaan.![]()
De afstand van restaurant Il Pianista tot mijn mirador is hemelsbreed 2.5 km.
Heen en terug 5 km.
El Pianista (The Piano Player), Moderate, 5 km, 4 - 5 hours
http://www.hablayapanama.com/ecotourism/boquete/hiking/
Ik zie dat mijn mirador de kortste loopafstand heeft van alle gevonden miradors maar klopt wel met de beschrijving van de afstand van Hablaya.
De route op mijn kaartje wijkt bij hut 2 af van de route met de gps coördinaten op het kaartje met de andere miradors.
http://arcg.is/1EAVLeG
Die coördinaten van die route zijn volgens mij wel betrouwbaar, alleen hebben we geen bewijs dat het leidt naar de mirador waar K en L waren. Er zijn meerdere miradors.![]()
Ja, het punt dat math op ArcGIS geplot heeft ligt m.i. in de Geul. Of dat dat kronkelende open plekje is valt op ArcGIS niet goed te zien, op HERE natuurlijk wel.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zijn lopend bij de q1 gekomen, fietsen lijkt me onmogelijk.
Hoe dat pad die berg afloopt is een gok, ik vermoed heel anders gezien de kronkels en bochten. Het is een eeuwenoud pad, dus de makkelijkste weg gaat voor de kortste weg.
Pad kan dus over halve berg gaan.
Als dat de Mirador is, dan is het wel nog zo'n 30 min NA de Mirador/het einde van de wikiloc. Waarmee dus de Geul 20 min verder komt te liggen en Q1, die niet ver van jouw Mirador ligt, dan maar op een kort eindje lopen (terwijl dat volgens de gegevens ongeveer 53 min is).The only limit is your own imagination
Ik “denk” dat ze bij Q1 zijn terechtgekomen doordat derden met hen meeliepen. ”Na de Mirador nog een leuke attractie”.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd tussen 14:00 en 16:39? Hoe zijn ze bij Q1 terechtgekomen?
Ja, en toen ging het fout...![]()
Dan blijft de vraag; hoe in de zin van welke route, hoe loopt het pad tussen Mirador en Q1 (met daarop een flink stuk Geul)?quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:28 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik “denk” dat ze bij Q1 zijn terechtgekomen doordat derden met hen meeliepen. ”Na de Mirador nog een leuke attractie”.
Ja, en toen ging het fout...The only limit is your own imagination
Extra broodje van het ontbijt in de tas gedaan? Ach ze zijn er zeker niet gaan picknicken, als je terug wilt lopen, en je staat bij de q1, dan neem je een reep en loop je terug naar dat plateau. Daar waar FG ook op zit, goede stoel en mooi uitzicht in de zon.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De fotoserie wijst niet op een lunch op de top (te weinig tijd)
De Geul is geen 50 minuten, maar ongeveer 35 (_505-_507) - Kris en Lisanne maakten fotootjes als het landschap verandert, dus ze zaten niet al een kwartier in die Geul en dachten "nou dan hier maar es een fotootje".
Lunchen moet je doen, je kan niet van 9:00 (ontbijt ongeveer) tot 16:40 (vroegste moment dat ze terug bij begin Pianista konden zijn) zonder eten. Eventjes snel hap-hap-tussendoor kan altijd.
Wat ze voor lunch hadden gekocht weten we natuurlijk niet.![]()
Als je in die geul achterna gezeten wordt dan ben je al snel in het nadeel. Je kunt geen kant op.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag; hoe in de zin van welke route, hoe loopt het pad tussen Mirador en Q1 (met daarop een flink stuk Geul)?![]()
Dat is op het hele stuk tussen Mirador en Begin Paddocks. Er zijn geen zijwegen; het is 1 pad, waar je voor- of achteruit kan. Er kunnen wel afgronden zijn en ook in Q1 of Q2 zou je kunnen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als je in die geul achterna gezeten wordt dan ben je al snel in het aandeel. Je kunt geen kant op.The only limit is your own imagination
Ja als je dat wilt geloven wel, ik heb sterk mijn twijfels dat het pad zo dicht langs een diepe kloof gaat en dat dat nooit te sprake is gebracht voor 4 maart 2015.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is op het hele stuk tussen Mirador en Begin Paddocks. Er zijn geen zijwegen; het is 1 pad, waar je voor- of achteruit kan. Er kunnen wel afgronden zijn en ook in Q1 of Q2 zou je kunnen.
Niet door FG of PM, SInaproc of door de ouders.
Niet vervelend bedoeld je poste zelf een kaartje met de regenhoeveelheden en kwam tot de conclusie dat het pas in mei flink ging/bleef regenen daar. Die lijkenhonden van Duiven hadden zeker een spoor geroken moeten hebben.![]()
Volgens mij is die "kikkervis" dan verkeerd geplot op de ArcGISkaart.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, ik denk zelf en als ik naar die kikkervis kijk dan zie ik overeenkomsten. Als ik naar die van jou kijk, die nooit goed in beeld is omdat er teveel tekst bij staat om dat kleine puntje De Mirador te laten zijn kijk, denk ik dat dat hem zeker niet is.
Daarom heb ik mijn mirador en jij de jouwe.
Ik dacht dat dit jouw Mirador, jouw kikkervis was:
• 8.835279082116102, -82.41365472618105
• GEarth-hoogte = 1739 m
• HERE-link
Die staat niet geplot op het punt van het roze pinnetje; jouw Mirador/deze kikkervis ligt oostelijk van de Mirador. Het punt geplot door math staat NE van de Mirador (en dichterbij).The only limit is your own imagination
Hij is een beetje cryptisch. Volgens pahlawan loopt het pad via een rechtertak van een y-splitsing door en kun je via de linkertak kortstondig klimmen naar een/ DE Mirador.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:40 schreef El_Matador het volgende:
Ja, geen idee hoeveel jij er ziet, maar ik zie er maar een, die onderbouwd is met een veelheid aan bronnen. Je zou een tweede "Mirador" (uitzichtpunt) het punt kunnen noemen waar pahlawan is omgedraaid.
Het lijkt wel of hij gewoon op het pad is gebleven, dat naar links afbuigt richting Quebrada 1, gezien zijn foto's met beperkt uitzicht
Tenzij hij echt op een andere plek is geweest.
Anders ziet het er ongeveer zo uit:
![]()
Mooie collage, Perico.
Ik denk alleen dat het pad naar de Mirador vanaf het fotopunt van pahlawan het rechterpad op de foto is, dus het stippellijntje naar de Mirador loopt vanaf dat pad en dan zie je de open plek (Mirador) en het uitzicht rechts van je (S-SE-E).The only limit is your own imagination
Ook niet goed...quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij is die "kikkervis" dan verkeerd geplot op de ArcGISkaart.
Ik dacht dat dit jouw Mirador, jouw kikkervis was:
• 8.835279082116102, -82.41365472618105
• GEarth-hoogte = 1739 m
• HERE-link
Die staat niet geplot op het punt van het roze pinnetje; jouw Mirador/deze kikkervis ligt oostelijk van de Mirador. Het punt geplot door math staat NE van de Mirador (en dichterbij).
Hoe verzet ik dat vlaggetje?![]()
Dat doet niets ter zake als er derden, die de weg kenden, met hen meeliepen. Alles ging gewoon naar wens. Op naar Q1, een leuk beekje.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag; hoe in de zin van welke route, hoe loopt het pad tussen Mirador en Q1 (met daarop een flink stuk Geul)?
Eenmaal daar aangekomen en na het maken van de foto’s van Kris aldaar, toen veranderde de situatie en stemming.![]()
Het gaat over 2 verschillende dingen:quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:43 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dat doet niets ter zake als er derden, die de weg kenden, met hen meeliepen. Alles ging gewoon naar wens. Op naar Q1, een leuk beekje.
Eenmaal daar aangekomen en na het maken van de foto’s van Kris aldaar, toen veranderde de situatie en stemming.
het wat - wat is er gebeurd?
het hoe - hoe loopt de route, hoe loopt het pad
Het pad, de route, is een fysiek feit, dat is volledig onafhankelijk van welk scenario je ook aanhangt. Hoe (in welke hoedanigheid) ze over dat pad gegaan zijn, is de vraag, maar hoe (fysieke lijn) loopt het pad?The only limit is your own imagination
Ok, dan een ander kikkervisje in het terrein?quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ook niet goed...
Hoe verzet ik dat vlaggetje?
Wat je kan doen is jouw Mirador uitkiezen, daar een vlaggetje plaatsen (rechts klikken) en dan op die routebeschrijvingspijl klikken)
De HERE-link die dan in de adresbalk verschijnt, bevat de coördinaten van die plek.The only limit is your own imagination
Als een poging tot vertaling van pahlawans route beschrijving, linksaf slaan naar de top.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:45 schreef 11en30 het volgende:
Hoe moeten we het rode stippellijntje zien?
Maar zoals El_Matador terecht opmerkte:Ik dacht ook al uit de video's etc. op te maken dat ze rechts aanhouden naar de Mirador. Maar door PW twijfelde ik, hij plaatst die y-splitsing vlak bij de top en zegt dat je ernaartoe moet klimmen..quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:41 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk alleen dat het pad naar de Mirador vanaf het fotopunt van pahlawan het rechterpad op de foto is, dus het stippellijntje naar de Mirador loopt vanaf dat pad en dan zie je de open plek (Mirador) en het uitzicht rechts van je (S-SE-E).![]()
Als het goed is kun je vanaf pahlawans punt niet meer klimmen, want hij stond op de CD (coördinaten invoeren in GEarth geeft je het). Vanaf daar kun je alleen maar naar beneden, per definitie.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:48 schreef Perico het volgende:
[..]
Als een poging tot vertaling van pahlawans route beschrijving.
Maar zoals El_Matador terecht opmerkte:
[..]
Ik dacht ook al uit de video's etc. op te maken dat ze rechts aanhouden naar de Mirador. Maar door PW twijfelde ik, hij plaatst die y-splitsing vlak bij de top en zegt dat je ernaartoe moet klimmen..The only limit is your own imagination
Ah, dat punt ligt noordelijk van de Mirador. Nog steeds een ander punt dan math op ArcGIS gezet heeft, maar dichter in de buurt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.here.com/dire(...)19,satellite_traffic
Hoogte is op Google Earth 1759 meter (dus 100 meter lager dan de CD). Hoe wil jij dan een uitzicht naar het zuiden bewerkstelligen?The only limit is your own imagination
De cd is niet een lange berg, vanaf dat punt kijk je tussen de bergen op de cd door.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, dat punt ligt noordelijk van de Mirador. Nog steeds een ander punt dan math op ArcGIS gezet heeft, maar dichter in de buurt.
Hoogte is op Google Earth 1759 meter (dus 100 meter lager dan de CD). Hoe wil jij dan een uitzicht naar het zuiden bewerkstelligen?![]()
Dat "door de bergen op de CD kijken" zou je dan moeten zien in de foto's vanaf de Mirador, dat zien we niet; het uitzicht is vrij.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De cd is niet een lange berg, vanaf dat punt kijk je tussen de bergen op de cd door.
Als je met GEarth vanuit dat punt naar het zuiden kijkt, zie je dit (niks dus van de Pacific, want je kijkt tegen de CD aan):
Dat zadeltje dat je boven de "d" van Mirador ootje ziet, is 1785 m hoog; ook 26 meter hoger dan jouw kikkervisje.
Vergelijk dat met het beeld vanaf de Mirador:
dat vrijwel overeenkomt met foto _499 en de iPhonefoto.
[ Bericht 6% gewijzigd door El_Matador op 29-05-2015 00:10:58 ]The only limit is your own imagination
Nou dan is het volgens jou bijbel dus niet `de Mirador`. Ik wist trouwens niet dat google earth zo betrouwbaar was. Dacht hier toch al maanden te lezen dat zaken daarin niet klopten, ik blijf bij de kikkervis. Zoals al eerder gezegd, hangt mijn scenario-visie niet aan de specifieke plek van de Mirador.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat "door de bergen op de CD kijken" zou je dan moeten zien in de foto's vanaf de Mirador, dat zien we niet; het uitzicht is vrij.
Als je met GEarth vanuit dat punt naar het zuiden kijkt, zie je dit (niks dus van de Pacific, want je kijkt tegen de CD aan):
[ afbeelding ]![]()
Eva noemt de Pacific in haar video (met Plinio) en Feliciano noemt de Carbieen in AFK.
"Waar ben jij" zegt het plus andere reizigersblogs.
Waarom is het zo moeilijk te geloven dat de beide oceanen te zien zijn vanaf onze mirador![]()
Je blijft er gewoon bij, ondanks dat het niet mogelijk is de Pacifische Oceaan te zien, toch 50% van het uitzicht dat je op de Mirador hoort te hebben..quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou dan is het volgens jou bijbel dus niet `de Mirador`. Ik wist trouwens niet dat google earth zo betrouwbaar was. Dacht hier toch al maanden te lezen dat zaken daarin niet klopten, ik blijf bij de kikkervis. Zoals al eerder gezegd, hangt mijn scenario-visie niet aan de specifieke plek van de Mirador.
Elke visie hangt aan een plek van de Mirador, want je moet toch een pad hebben van Mirador naar Q1, de tijden moeten kloppen en de Geul moet ertussen.
Jouw kikkervisje ligt langs/naast die Geul.The only limit is your own imagination
Dat is niet moeilijk te geloven, integendeel. Alleen de draaihoek die dat mogelijk zou maken hebben we niet op de foto's gezien.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:11 schreef jackie12 het volgende:
Eva noemt de Pacific in haar video (met Plinio) en Feliciano noemt de Carbieen in AFK.
"Waar ben jij" zegt het plus andere reizigersblogs.
Waarom is het zo moeilijk te geloven dat de beide oceanen te zien zijn vanaf onze mirador
Had Kris op _500 een paar stappen naar rechts gedaan en echt naar het NE gefotografeerd (en niet zoals nu naar E), had ze de Caribische Zee wellicht op de foto kunnen zetten.
Er zijn meer foto's gemaakt op de Mirador, dus een van die zou het zicht op de Caribische kant kunnen zijn, dat weten we niet.The only limit is your own imagination
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:15 schreef jackie12 het volgende:
Dus El Matdor jij zegt dat de beide oceanen NIET te zien zijn op de top?
Nee, ik zeg dat dat juist WEL zo is. We hebben alleen nog geen foto gezien die het Caribische uitzicht laat zien.The only limit is your own imagination
Lisanne poseert eerst voor de Pacific (te zien) en daarna (heel lullig) voor de Caribische (niet te zien)
Maar dat was wel de bedoeling. (maar Kris is zo'n slechte fotograve)![]()
Die plek heeft zelfs het plateau en de vorm en de juiste maat. Uitzicht klopt niet met de software, tja ieder zijn bijbel.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je blijft er gewoon bij, ondanks dat het niet mogelijk is de Pacifische Oceaan te zien, toch 50% van het uitzicht dat je op de Mirador hoort te hebben..
Elke visie hangt aan een plek van de Mirador, want je moet toch een pad hebben van Mirador naar Q1, de tijden moeten kloppen en de Geul moet ertussen.
Jouw kikkervisje ligt langs/naast die Geul.
Zoals gezegd dat ding ligt daar ergens, je weet niet in welke staat ze liepen of zelfs renden. Je kunt er nogmaals geen tijdslijn aan ophangen, juist omdat je niet de route naar de q1 weet.
Voor jou is dat onbegrijpelijk, maar dat is jouw denkwijze voor vele hier ook.![]()
![]()
in de richting waar Lisanne staat, daarachter ligt de Caribische Zee, het noordoosten. De foto is alleen teveel naar het oosten genomen (niet noord genoeg) om de Caribische Zee te zien. Als Kris verder naar rechts (zuid) had gestaan, had ze langs die plant die nu achter Lisanne staat de Caribbean moeten kunnen zien.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:17 schreef jackie12 het volgende:
Lisanne poseert eerst voor de Pacific (te zien) en daarna (heel lullig) voor de Caribische (niet te zien)
Maar dat was wel de bedoeling. (maar Kris is zo'n slechte fotograve)The only limit is your own imagination
Niet met "de software"?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die plek heeft zelfs het plateau en de vorm en de juiste maat. Uitzicht klopt niet met de software, tja ieder zijn bijbel.Nee, niet met hoogtes en mogelijke uitzichten.
Ja, ik weet dat feiten je niet zo interesseren, beter gewoon een beetje fact free wat theekransen, maar ik ben dus op zoek naar die route (waar we geen GPS-data van hebben, want men draait om bij de Mirador), die probeer ik op basis van de satellietbeelden in te tekenen. Hoe en waar loopt die Geul en waar ligt Q1. Dat hangt weer samen met tijdsspannes en dus inschattingen waar ze hoe laat op welk punt (terug) hadden kunnen zijn.quote:Zoals gezegd dat ding ligt daar ergens, je weet niet in welke staat ze liepen of zelfs renden. Je kunt er nogmaals geen tijdslijn aan ophangen, juist omdat je niet de route naar de q1 weet.
Voor jou is dat onbegrijpelijk, maar dat is jouw denkwijze voor vele hier ook.The only limit is your own imagination
Nee, ik heb andere info en een andere mening.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet met "de software"?Nee, niet met hoogtes en mogelijke uitzichten.
[..]
Ja, ik weet dat feiten je niet zo interesseren, beter gewoon een beetje fact free wat theekransen, maar ik ben dus op zoek naar die route (waar we geen GPS-data van hebben, want men draait om bij de Mirador), die probeer ik op basis van de satellietbeelden in te tekenen. Hoe en waar loopt die Geul en waar ligt Q1. Dat hangt weer samen met tijdsspannes en dus inschattingen waar ze hoe laat op welk punt (terug) hadden kunnen zijn.
Hoe hoog, dik, breed en stoffig die mirador is, interesseert me niet.
Beetje flauwe reactie dat feiten me niet interesseren, met name omdat je vanavond totaal geen idee had wie die andere rode dame was.
Misschien teveel met de coördinaten bezig?![]()
Met wie ging rLoretta daar om?
Ze zou als thuishulp/zorg zo'n $ 6000,- per maand verdienen bij een rijke amerikaan.
Had ze ook geen ontslag/afscheid van genomen
Ze was gek op die ond, maar laat hem achter in de tuin
Ze had tot 7 mei de auto elke week betaald, daarna niet meer.
Er waren drie personen gezien in haar woning en de auto werd teruggebracht door drie personen.
[ Bericht 44% gewijzigd door ootjekatootje op 29-05-2015 00:46:22 ]![]()
Kan die vrouw niet anders genoemd worden? Ze heeft niemand van ons iets aangedaan en toevallige meelezers zouden kunnen denken dat het om K gaat, die verdient dat ook niet. JS![]()
Ik ben vooral van de tijdlijn: ochtend taalschool-13.54 laatste foto.
Daar ligt naar mijn visie de waarheid.
Afijn ik heb ook een vrij logische verklaring voor de noodoproep 16.39 uur.
Hij's vrij eenvoudig.
13.54 foto.
Rond 14.05 uur terug naar de top
tegen 15.00 uur op de top. 10 minuutjes pauze.
15.10 uur naar beneden. 16.30 plek waar hans stond bij dat hek;
https://vimeo.com/104789019
Transcriptie AFK na 23.10 min
Hans: "Tja als ze wel terug zouden zijn gelopen de Pianista over, dan zouden ze om 16.30 uur van de eerste noodoproep ongeveer hier geweest kunnen zijn.
Het is wel een beetje een open plek dus in die zin zou je kunnen proberen een oproep te kunnen doen. Ik heb hier zelf ook geen bereik. Boven op de Pianista wel."
(Roelie bemoeit zich er nu echter mee)
Roelie: Nee dat was wisselend zei je...
Hans: nou op een gegeven moment was ie heel constant.
13.54 uur laatste foto.
Bij Frank zijn scenario zijn ze gevallen tussen 14 uur en 1530 uur. Onlogisch dat je dan ruim een uur gaat wachten met naar 112 te bellen.
In dit scenario hoef je geen rare dingen te bedenken. Omgekeerd bij Q1, terug naar de top en om 16.39 ongeveer op deze plek de noodoproep doen omdat ze de verkeerden tegen kwamen of, ze al die tijd met de verkeerden waren die vervelend werden.
En nee er is niet constant bereik. Hans en Roelie zeggen het zelf![]()
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:38 schreef 11en30 het volgende:
Kan die vrouw niet anders genoemd worden? Ze heeft niemand van ons iets aangedaan en toevallige meelezers zouden kunnen denken dat het om K gaat, die verdient dat ook niet. JSDat is ook zo dat ze dat zouden kunnen denken
![]()
Zij bleek gevlucht, niemand weet wanneer precies ze was vermist.quote:
Ze moest nog wat betalen
Na de vermissing van K&L en de dood van OV, wat teveel aandacht voor de personen x? Bang voor linken naar K&L?
De "vrienden van OV" werden opgepakt en verhoort na de dood van O dus de politie hield ze in de gaten?
Ze had volgens Panamese begrippen een riant salaris, misschien wel een paar dagen ergens vastgehouden en direct het land uitgevlucht? Wie laat er anders zijn spullen achter in een huurhuis?
Mijn moeder is overleden en ik ga nu terug naar de VS, tegen haar werkgever, nee hoor niets.
Dat stinkt imo.
Toen LI vermist was, waren ze in Boquete nog een vrouw kwijt, deze kwam door K&L ook internationaal in het nieuws. En hopla, even later was daar de rugzak en ze waren dus toch verdwaald/verongelukt.
[ Bericht 8% gewijzigd door ootjekatootje op 29-05-2015 00:49:48 ]![]()
Mooi weet iedereen dan dat die vrouw LH is?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:38 schreef 11en30 het volgende:
Kan die vrouw niet anders genoemd worden? Ze heeft niemand van ons iets aangedaan en toevallige meelezers zouden kunnen denken dat het om K gaat, die verdient dat ook niet. JS
[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 29-05-2015 01:02:29 ]![]()
juist!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:43 schreef jackie12 het volgende:
Hij's vrij eenvoudig.
13.54 foto.
Hans: "Tja als ze wel terug zouden zijn gelopen de Pianista over, dan zouden ze om 16.30 uur van de eerste noodoproep ongeveer hier geweest kunnen zijn.
Het is wel een beetje een open plek dus in die zin zou je kunnen proberen een oproep te kunnen doen. Ik heb hier zelf ook geen bereik. Boven op de Pianista wel."
13.54 uur laatste foto.
Bij Frank zijn scenario zijn ze gevallen tussen 14 uur en 1530 uur. Onlogisch dat je dan ruim een uur gaat wachten met naar 112 te bellen.
In dit scenario hoef je geen rare dingen te bedenken. Omgekeerd bij Q1, terug naar de top en om 16.39 ongeveer op deze plek de noodoproep doen omdat ze de verkeerden tegen kwamen of, ze al die tijd met de verkeerden waren die vervelend werden.
Yep, zo:quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:17 schreef jackie12 het volgende:
Maar dat was wel de bedoeling. (maar Kris is zo'n slechte fotografe)
quote:, of je nu gelijk hebt of niet. Wat een bijzondere manier van uitleggen en feiten heb je toch!
![]()
LH dan toch?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mooi weet iedereen dan dat die vrouw LI is?
Loretta H. lijkt me prima, zo doen we het met al die namen.The only limit is your own imagination
O ja H geen I.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
LH dan toch?
Loretta H. lijkt me prima, zo doen we het met al die namen.
Ik heb er al 1 geedit, doe zo die andere even![]()
De richting 175 is bepaald door Nieuwsgierig en ik denk dat ie daar helemaal goed zit. 5 graden verschil de ene of andere kant uit maakt niet uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..], of je nu gelijk hebt of niet. Wat een bijzondere manier van uitleggen en feiten heb je toch!
De richting 070 is bepaald door de topografische kaart; onder welke minimale hoek kun je een glimp van de Caribische Zee zien.
De oriëntatie van de Mirador moet dus zo zijn en de andere windrichtingen zijn gegeven door de oriëntatie op HERE (N-S-E-W).The only limit is your own imagination
Laten we deze plek eens even bekijken:
(met wederom dank aan Perico)
Edwin en zijn vrienden:
https://www.flickr.com/photos/donjuan666/18203909272
AFK met de ouders van Kris:
https://www.flickr.com/photos/donjuan666/18021338629
Ze staan allebei bij hetzelfde hek. Daar boven zijn er huisjes/hutjes te zien.
de plek waar Kris en Lisanne ongeveer zouden zijn bij omkeren.
Ik vroeg aan PW voordat ie ging lopen of er zijpaden zijn op de Pianista zonder verder een woord te zeggen of te vragen. Die zijn er.
En dankzij PW plak ik deze foto er nog aan vast:
Tekst bij de foto van PW: Zijpad, slecht zichtbaar wij gingen links
[ Bericht 4% gewijzigd door jackie12 op 29-05-2015 01:20:09 ]![]()
Op dat moment moet je veronderstellen:quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:43 schreef jackie12 het volgende:
Hij's vrij eenvoudig.
13.54 foto.
13.54 uur laatste foto.
En nee er is niet constant bereik. Hans en Roelie zeggen het zelf
- telefoons stonden uit (en logden dus geen zendmast)
OF
- dat de telefoons geen bereik meer logden is een leugen; dat hebben ze op sommige plekken (waar wel bereik was) wel gedaan
Snelste (dus verste punt @16:39) is dan:
14:00 omdraaien
14:35 begin Geul (_505-positie)
14:55 Mirador
1:44/2:00 ~ 86% van de afdaling Mirador-Begin Pianista achter de rug, dus ongeveer 16 min op de route (dat ligt nog in het gebied gefilmd op Retiring in Panama) na Begin Pianista, ongeveer rond dat bruggetje waar je het water over moet dus.The only limit is your own imagination
Nope let op de post van Jackiequote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op dat moment moet je veronderstellen:
- telefoons stonden uit (en logden dus geen zendmast)
OF
- dat de telefoons geen bereik meer logden is een leugen; dat hebben ze op sommige plekken (waar wel bereik was) wel gedaan
Snelste (dus verste punt @16:39) is dan:
14:00 omdraaien
14:35 begin Geul (_505-positie)
14:55 Mirador
1:44/2:00 ~ 86% van de afdaling Mirador-Begin Pianista achter de rug, dus ongeveer 16 min op de route (dat ligt nog in het gebied gefilmd op Retiring in Panama) na Begin Pianista, ongeveer rond dat bruggetje waar je het water over moet dus.![]()
Jawel, ik beschouwde het verste punt waar Kris en Lisanne gekomen konden zijn. Als ze langzamer liepen of pauzes namen, dan was dat hogerop.quote:
Met deze terugwandeling en derden tegengekomen, wil het ook zeggen dat ze op de terugweg geen enkele foto meer gemaakt hebben of hooguit 1 (_509) en die later gewist.The only limit is your own imagination
Mooi huisje! Op de achtergrondquote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:04 schreef jackie12 het volgende:
Laten we deze plek eens even bekijken:
(met wederom dank aan Perico)
Edwin en zijn vrienden:
[ afbeelding ]
AFK met de ouders van Kris:
Ze staan allebei bij hetzelfde hek. Daar boven zijn er huisjes/hutjes te zien.
de plek waar Kris en Lisanne ongeveer zouden zijn bij omkeren.
Ik vroeg aan PW voordat ie ging lopen of er zijpaden zijn op de Pianista zonder verder een woord te zeggen of te vragen. Die zijn er.
En dankzij PW plak ik deze foto er nog aan vast:
[ afbeelding ]
Tekst bij de foto van PW: Zijpad, slecht zichtbaar wij gingen links
Edit: en waarom is die plek zo open? Omdat die boompjes afgehakt zijn, brandhout?
[ Bericht 3% gewijzigd door ootjekatootje op 29-05-2015 01:21:25 ]![]()
Duimpje voor jouquote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jawel, ik beschouwde het verste punt waar Kris en Lisanne gekomen konden zijn. Als ze langzamer liepen of pauzes namen, dan was dat hogerop.
Met deze terugwandeling en derden tegengekomen, wil het ook zeggen dat ze op de terugweg geen enkele foto meer gemaakt hebben of hooguit 1 (_509) en die later gewist.![]()
![]()
Sorry, dit heb ik gemist, wat is dit?quote:Onzin, gps gebruikt radiogolven, wat elektromagnetische straling is. Wind doet daar niks mee, anders zou de zon ook feller stralen als de wind uit de richting van de zon komt. Inversielagen in de atmosfeer kunnen wel van invloed zijn.quote:Voor de duidelijkheid, ik heb het kaartje gemaakt, maar ik ben het er mee eens dat alle andere punten dan de zwarte (of daar heel dicht bij) onzin zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:42 schreef ootjekatootje het volgende:
ik tel er 7, ook allemaal met een goede onderbouwingKlopt, sorry. Is nu gecorrigeerd. Denk je nog steeds dat dit niet de Q1 kan zijn? Waar ligt de Q1 dan volgens jou? Het stuk ten noorden van de Mirador is nog steeds heel onduidelijk voor mij.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:38 schreef El_Matador het volgende:
Volgens mij is die "kikkervis" dan verkeerd geplot op de ArcGISkaart.![]()
FIlmpje 15 is zeker vanaf het 'uitzichtpunt' (door de mist zie je geen uitzicht) dat pahlawan als laatste gelogd heeft? Klein Miradortje, niet De Mirador inderdaad.quote:The only limit is your own imagination
misschien hadden ze ruzie, was ooit een van je eigen verklaringen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jawel, ik beschouwde het verste punt waar Kris en Lisanne gekomen konden zijn. Als ze langzamer liepen of pauzes namen, dan was dat hogerop.
Met deze terugwandeling en derden tegengekomen, wil het ook zeggen dat ze op de terugweg geen enkele foto meer gemaakt hebben of hooguit 1 (_509) en die later gewist.
Waren ze moe
Wilden ze op tijd terug zijn
Waren ze niet alleen
Moesten ze op de weg letten om goed terug te lopen![]()
Dat wisten we toch al? Of had je daar weer overheen gelezen?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
FIlmpje 15 is zeker vanaf het 'uitzichtpunt' (door de mist zie je geen uitzicht) dat pahlawan als laatste gelogd heeft? Klein Miradortje, niet De Mirador inderdaad.![]()
![]()
Volgens mij nog niet genoemd, maar er is geen foto van Kris en Lisanne samen, bijvoorbeeld op de Mirador. Daar leidt ik uit af dat er op de Mirador in elk geval niemand bij hen was, anders had Lisanne wel gevraagd een foto van de twee meiden samen te maken.![]()
Wie woont daar? Het is klaarblijkelijk wel een plek om even te stoppen. Edwin, PW en Hans deden dat.quote:
En er is een zijpad.![]()
Zo super dat PW dat voor ons allemaal heeft gedaan. Eigenlijk jammer dat ie niet een dagelijkse user was want dan was ie misschien wel richting de Q1 geknald!
Dat zijpad. Waar zal die naar toe lopen?![]()
De kloof waar Kris en/of Lisanne in het scenario dat de familie K. volgt in is/zijn gevallen. Franko slaat op Frank van der G., de beroemde metal-forensisch patholoog-anatoom.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:14 schreef math1985 het volgende:
[..]
Sorry, dit heb ik gemist, wat is dit?Afhankelijkheid van windrichting werd ook gezegd bij het wisselende bereik, dat verzin ik niet.quote:Onzin, gps gebruikt radiogolven, wat elektromagnetische straling is. Wind doet daar niks mee, anders zou de zon ook feller stralen als de wind uit de richting van de zon komt. Inversielagen in de atmosfeer kunnen wel van invloed zijn.
Het gaat trouwens niet om GPS, maar om GSM.
Wolkendek denk ik dat ook een grotere rol speelt (weerkaatsing) trouwens.Eensch.quote:Voor de duidelijkheid, ik heb het kaartje gemaakt, maar ik ben het er mee eens dat alle andere punten dan de zwarte (of daar heel dicht bij) onzin zijn.Dat blijft het ook omdat we 0 vaste data hebben. Daarom teken ik een mogelijke route in op basis van de satellietbeelden. Die is bij ArcGIS anders (maar beter denk ik) dan bij HERE.quote:Klopt, sorry. Is nu gecorrigeerd. Denk je nog steeds dat dit niet de Q1 kan zijn? Waar ligt de Q1 dan volgens jou? Het stuk ten noorden van de Mirador is nog steeds heel onduidelijk voor mij.
Het punt waar Q1 het pad kruist imo kan ik zo even opzoeken, krijg je zo van me.The only limit is your own imagination
Is genoemd, een paar keer, en ik ben het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:16 schreef math1985 het volgende:
Volgens mij nog niet genoemd, maar er is geen foto van Kris en Lisanne samen, bijvoorbeeld op de Mirador. Daar leidt ik uit af dat er op de Mirador in elk geval niemand bij hen was, anders had Lisanne wel gevraagd een foto van de twee meiden samen te maken.
In theorie zou een van de foto's die ze genomen hebben maar wij niet hebben gezien (_496-_504 minus _499&_500) een foto van hen samen op de Mirador zouden kunnen zijn, maar als die er was, denk ik dat ze die foto wel voor de memorial gebruikt hadden en niet 2 aparte foto's (Lisanne op de Mirador en van Kris een oude nachtfoto uit 2010).The only limit is your own imagination
Naar het huisje.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:17 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat zijpad. Waar zal die naar toe lopen?![]()
![]()
Als je weet waar dat punt (ongeveer) is, kun je het met ArcGIS en/of HERE zo opzoeken.quote:
Heeft pahlawan geen waypoint genomen bij dat fotopunt?The only limit is your own imagination
tuurlijk, hij heeft nog veel meer gedaan, die gids zal er wel het zijne van gedacht hebbenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je weet waar dat punt (ongeveer) is, kun je het met ArcGIS en/of HERE zo opzoeken.
Heeft pahlawan geen waypoint genomen bij dat fotopunt?![]()
Ik heb trouwens problemen met het posten van foto's via url.
Ik zie ze maar ik krijg pm's dat anderen ze niet zien.
Mod vragen?![]()
Heeft er overigens iemand permission op websleuths om het volgende attachment te zien?
http://www.websleuths.com(...)d=55987&d=1406804463![]()
Vanwege wat de Geul is.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:21 schreef math1985 het volgende:
Denk je dat we vanwege de diepte van de geul uit kunnen sluiten dat er beekjes de geul kruisen?
Het is m.i, een gang door massief gesteente en vormt in zichzelf een waterscheidinkje; alles links naast de Geul (naar het noorden lopend) stroomt in waar Q1 begint (dikke lijn), alles rechts (oost) naast de Geul stroomt in de aanvoer van Q1 die lager uitkomt:
Ja, fotostill van de Mirador uit een Telemetrovideo op 2:04.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:25 schreef math1985 het volgende:
Heeft er overigens iemand permission op websleuths om het volgende attachment te zien?
http://www.websleuths.com(...)d=55987&d=1406804463The only limit is your own imagination
Nee, ging ff wat fout.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:25 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb trouwens problemen met het posten van foto's via url.
Ik zie ze maar ik krijg pm's dat anderen ze niet zien.
Mod vragen?
Leg het zondag ff uit![]()
eindje wandelen dan of poetst ze bij il pianista? Lekkere plek om te wonenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Woont daar niet een vrouw die elke dag naar haar werk loopt?![]()
zou de vrouw kunnen zijn die onze vrienden onderweg tegenkomen en even mee praten. Er woont iig daar ergens een vrouw in zo'n huisje met een schuurtje die dat stuk dus elke dag loopt naar het werk.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
eindje wandelen dan of poetst ze bij il pianista? Lekkere plek om te wonen![]()
Daar ergens staat ook die tent te koop voor $ 20000,-quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:29 schreef 11en30 het volgende:
[..]
zou de vrouw kunnen zijn die onze vrienden onderweg tegenkomen en even mee praten. Er woont iig daar ergens een vrouw in zo'n huisje met een schuurtje die dat stuk dus elke dag loopt naar het werk.
Stukje verderop staat nog een huisje![]()
1 ze woont in huisje 1quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:29 schreef 11en30 het volgende:
[..]
zou de vrouw kunnen zijn die onze vrienden onderweg tegenkomen en even mee praten. Er woont iig daar ergens een vrouw in zo'n huisje met een schuurtje die dat stuk dus elke dag loopt naar het werk.
2 ze woont in huisje 2
3 ze woont in huisje 3
4 ze woont achter de mirador
5 ze woont in een huis die je vanaf een zijpad kunt bereiken.
Kan dit pad naar jullie Pata de macho lopen?
(ps overtuigd dat dit een foto is van de Pianista 11.30?)![]()
Ja.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
(ps overtuigd dat dit een foto is van de Pianista 11.30?)![]()
![]()
Dat lijkt me sterk, aangezien de geul zelf in de Q1 uitkomt, en water dat net ten oosten van de geul valt eerst in de geul en dan in de Q1 uitkomt. Was de geul uitgeslepen door water, of door koeien en ander verkeer?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:25 schreef El_Matador het volgende:
Het is m.i, een gang door massief gesteente en vormt in zichzelf een waterscheidinkje; alles links naast de Geul (naar het noorden lopend) stroomt in waar Q1 begint (dikke lijn), alles rechts (oost) naast de Geul stroomt in de aanvoer van Q1 die lager uitkomt:![]()
woont die vrouw er alleen of met haar gezin?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:29 schreef 11en30 het volgende:
[..]
zou de vrouw kunnen zijn die onze vrienden onderweg tegenkomen en even mee praten. Er woont iig daar ergens een vrouw in zo'n huisje met een schuurtje die dat stuk dus elke dag loopt naar het werk.![]()
Weet ik niet meer, dacht met kind(eren).quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
woont die vrouw er alleen of met haar gezin?![]()
Ik zou het zo situeren:quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:14 schreef math1985 het volgende:
Waar ligt de Q1 dan volgens jou? Het stuk ten noorden van de Mirador is nog steeds heel onduidelijk voor mij.
Kruispunt Q1 en Pad
• 8.84005676948961, -82.42263801719668
• GEarth-hoogte: 1690 m
• HERE-link
Kruispunt Q2 en Pad
• 8.842783967020944, -82.4246067586136
• GEarth-hoogte: 1624 m
• HERE-link
[ Bericht 18% gewijzigd door El_Matador op 29-05-2015 01:49:28 ]The only limit is your own imagination
Nee, de Geul kruist Q1. Q1 loopt van links (~west) naar rechts (~oost), op dat punt meer van zuidwest naar noordoost.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:33 schreef math1985 het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, aangezien de geul zelf in de Q1 uitkomt, en water dat net ten oosten van de geul valt eerst in de geul en dan in de Q1 uitkomt. Was de geul uitgeslepen door water, of door koeien en ander verkeer?
De Geul is een al duizenden jaar oud pad dat door inheemsen gebruikt werd om de CD over te steken. Het lijkt mij het gevolg van breuken in het gesteente dat later door erosie en ook door het 'verkeer' erdoorheen verder uitgesleten is, wellicht is er ook wat gehakt door oude indianen.The only limit is your own imagination
Nee. Hij heeft me foto's en coordinaten gegeven van 3 huisjes. Volgens mij niet van deze.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je weet waar dat punt (ongeveer) is, kun je het met ArcGIS en/of HERE zo opzoeken.
Heeft pahlawan geen waypoint genomen bij dat fotopunt?
Ik ga zijn mail morgen nog eens checken.
Ben namelijk ook erg nieuwsgierig waar dit huisje/hek staat![]()
Ik tel nu snel 7 huisjes/hutjes nabij de route, voor de cd in het bos, wat er nog onder de bomen zit, geen idee.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:35 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Weet ik niet meer, dacht met kind(eren).
Op de HERE kaart![]()
Nah, vanavond geen theekransje of bingo maar vertellingen uit Het Grote Sprookjesboek van mata.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, de Geul kruist Q1. Q1 loopt van links (~west) naar rechts (~oost), op dat punt meer van zuidwest naar noordoost.
De Geul is een al duizenden jaar oud pad dat door inheemsen gebruikt werd om de CD over te steken. Het lijkt mij het gevolg van breuken in het gesteente dat later door erosie en ook door het 'verkeer' erdoorheen verder uitgesleten is, wellicht is er ook wat gehakt door oude indianen.
Als het niet anders kan dan hakt hij de feiten er zelf wel in![]()
![]()
Ja en vooral niet afwijken van de Mirador/geul/q1 discussie .quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:48 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Nah, vanavond geen theekransje of bingo maar vertellingen uit Het Grote Sprookjesboek van mata.
Als het niet anders kan dan hakt hij de feiten er zelf wel in![]()
Deze locatie komt uit deze post van Domnivoor. Ik had begrepen dat die post gebruikt was als basis voor de kaart in de OP.quote:![]()
Dat is een post uit oktober! Inmiddels is die Mirador al een paar keer verplaatst. Dit was voordat we die wikiloc-data en HERE (visuele kijk) hadden.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:52 schreef math1985 het volgende:
[..]
Deze locatie komt uit deze post van Domnivoor. Ik had begrepen dat die post gebruikt was als basis voor de kaart in de OP.The only limit is your own imagination
Ok, ik heb het punt verwijderd want dat lijkt me weinig relevant nu.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:54 schreef El_Matador het volgende:
Dat is een post uit oktober! Inmiddels is die Mirador al een paar keer verplaatst. Dit was voordat we die wikiloc-data en HERE (visuele kijk) hadden.![]()
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:52 schreef math1985 het volgende:
[..]
Deze locatie komt uit deze post van Domnivoor. Ik had begrepen dat die post gebruikt was als basis voor de kaart in de OP.Komt van Oberon, om maar even bij het sprookjesbos te blijvenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:07 schreef Domnivoor het volgende:
Coördinaten
• M - Mirador (laatste foto Lisanne) - 8°50'1.26"N , 82°25'34.20"W
• Q1 - Quebrada 1 (laatste foto Kris) - onbekend
• Q2 - Quebrada 2 (geen foto's) - 8°50'34.56"N , 82°25'27.68"W
• H12 - Huis 12 ("paddock") - 8°50'59.75"N , 82°25'18.23"W
• H13 - Huis 13 (Fam. Serracin) - 8°51'12.55"N , 82°24'24.01"W
• BrK - Spijkerbroekje Kris - 8°52'52.79"N , 82°24'27.26"W
• S1 - Blauwe schoen (onbekend of die van Kris is, niet op kaart) - 8°54'0.62"N , 82°24'22.08"W
• S2 - Bekkenbot Kris en Schoen met resten Lisanne - 8°54'36.55"N , 82°24'29.06"W
• R - Rugzak - 8°54'50.79"N , 82°24'40.18"W
• R-02/08 - Nieuwe resten (rib Kris naast andere ongerelateerde) 02/08 - 8°56'23.15"N , 82°24'59.81"W
• Start El Pianista - begin van de trail
• Habla Ya Spanish School - taalschool en campus Boquete - 8.7753N , 82.4327W) (Dit is niet de taalschool van Kris en Lisanne, wat wij voorheen dachten.)
• Spanish at the river - taalschool Boquete - 8.7381N , 82.4351W
goed gevonden!![]()
http://ckunert2.weebly.com/blog/me-and-you-and-a-dog-named-blue
Kind of hard to make out here, but this is the house of a Ngobe Bugle (the indigenous). We met a young woman as we were going up the trail. We think this must be her house. She said that she walks the trail every day to go to work.![]()
![]()
Top, dat is een ander huisje, die van Jackie's post is bruin.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:58 schreef bladwijzer het volgende:
http://ckunert2.weebly.com/blog/me-and-you-and-a-dog-named-blue
Kind of hard to make out here, but this is the house of a Ngobe Bugle (the indigenous). We met a young woman as we were going up the trail. We think this must be her house. She said that she walks the trail every day to go to work.
[ afbeelding ]
Woonde de familie van Osman er ook niet? Of woonden die achter de cd?
Is dat trouwens geen dieren verblijf? Een schuilhut voor koeien?![]()
Kan er iemand met rechten op WS ook vertellen wat er op deze twee foto's te zien is?
http://www.websleuths.com(...)d=55988&d=1406804505
http://www.websleuths.com(...)d=55989&d=1406804796![]()
Het grappige is, is dat deze jongen zich nooit bemoeit met kaartjes ed maar wel degene was die de WIKILOC pagina vond.(lang geleden)quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is een post uit oktober! Inmiddels is die Mirador al een paar keer verplaatst. Dit was voordat we die wikiloc-data en HERE (visuele kijk) hadden.
Goorray nam 'm toen op in de OP.
Daarna wist opeens (oa Baru) hoe het Pianistpad liep.
![]()
![]()
Daar woont ook een vrouw aan de was te zien, of een travoquote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:00 schreef bladwijzer het volgende:
En hier een met een schuurtje
[ afbeelding ]![]()
1e: vergelijking 2 uitzichten van de Mirador door Baru (neem ik aan?)quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:00 schreef math1985 het volgende:
Kan er iemand met rechten op WS ook vertellen wat er op deze twee foto's te zien is?
http://www.websleuths.com(...)d=55988&d=1406804505
http://www.websleuths.com(...)d=55989&d=1406804796
2e: still uit Telemetrovideo @01:51 van de MiradorThe only limit is your own imagination
Denk dat koeien het snel gesloopt zouden hebben. Dit is een gangbaar "huis" voor de indianen die in de bergen wonen,. Armoe troefquote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Top, dat is een ander huisje, die van Jackie's post is bruin.
Woonde de familie van Osman er ook niet? Of woonden die achter de cd?
Is dat trouwens geen dieren verblijf? Een schuilhut voor koeien?![]()
Ook met dat hoge gras?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:03 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Denk dat koeien het snel gesloopt zouden hebben. Dit is een gangbaar "huis" voor de indianen die in de bergen wonen,. Armoe troef![]()
Ik neem aan dat je het toch plat loopt, en ik geloof je meteen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:05 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ze zullen ook wel geen grasmaaier hebben denk ik![]()
Ik weet natuurlijk ook niet of daar echt iemand woontquote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het toch plat loopt, en ik geloof je meteen.![]()
![]()
Stacey, mogen het kaartje van Perico en het kaartje van Maths in de OP van het Pianistapad en mirador?
De foto's van PW vind ik ook OP waardig. Weet niet hoe anderen daarover denken?![]()
https://www.dropbox.com/s(...)SFs6xDoG_k50kDa?dl=0quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:20 schreef math1985 het volgende:
[..]
Welke foto's? Ik geloof niet dat ik die foto's zie?The only limit is your own imagination
Die jaquote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
https://www.dropbox.com/s(...)SFs6xDoG_k50kDa?dl=0
een van de dropboxen![]()
Dat is inmiddels gebeurd, een reactie?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:48 schreef SuperFokker het volgende:
Er zou eigenlijk een kaartje gemaakt moeten worden van de trail, de rivier, de plaats waar ze zijn vermist en de vindplaats. Maakt alles een stuk visueler en inzichtelijkerThe only limit is your own imagination
Interessant, Frank had al gelijk gereageerd toen de lichamelijke vondsten werden gedaan:
Patholoog: 'Een week jungle laat niets van lichaam over'
In de jungle, zoals in Panama, is van een lichaam binnen een week niets meer over, alleen botten.' Dat zegt patholoog anatoom Frank van de Goot. Hij reageert op de vondst van botten en schoenen in het gebied waar Kris Kremers en Lisanne Froon zijn verdwenen. Volgens de Panamese justitie is het zeer waarschijnlijk dat de resten toebehoren aan Amersfoortse jonge vrouwen.
© epa.
De vondst van alleen botten zal het volgens De Goot moeilijk, zo niet onmogelijk maken, vast te stellen hoe de meiden om het leven zijn gekomen. 'Forensisch onderzoek wordt heel moeilijk.' Zo zal het bijvoorbeeld lastig worden een misdrijf vast te stellen. Ook wordt het zeer lastig te bepalen hoe lang de resten in het oerwoud hebben gelegen.
Gestrikte veters
Justitie Panama maakte gisteren de vondst bekend en kondigde een DNA-onderzoek aan op aangetroffen menselijke resten om na te gaan of ze toebehoren aan de in april verdwenen Kris en Lisanne. Kort daarop doken bij Panamese media beelden op van schoenen en skeletresten.
Het viel De Goot meteen op dat de veters van de gevonden schoenen nog gestrikt zijn. Dat zou er volgens hem op kunnen wijzen dat ze niet zijn uitgedaan.
De Panamees die de schoenen vond, heeft verklaard dat hij ze kilometers uit elkaar aantrof. Ook de eerder aangetroffen rugzak van de beide vrouwen lag verderop. Dat de menselijke overblijfselen ver weg van de spullen van Lisanne en Kris zijn gevonden, verrast de patholoog anatoom niet. Hij wijst erop dat wilde dieren in de Panamese jungle kunnen zorgen voor verspreiding door het gebied.
De aangetroffen schoen vertoont grote gelijkenis met een van de gevonden schoenen. De Nederlandse winkelketen Perry Sport heeft tegenover AD verklaard dat dit type schoen alleen in Nederland wordt verkocht.
Uitsluitsel na het weekend
De Goot heeft er veel vertrouwen in dat Panama alle faciliteiten in huis heeft om het DNA-onderzoek op zowel de spullen als de overblijfselen te kunnen uitvoeren. De resten worden nu onderzocht in een laboratorium in Panama-stad. In een reactie heeft de woordvoerster van de familie Kremers en Froon laten weten dat het DNA-onderzoek van de menselijke resten pas na het weekend uitsluitsel zal geven.
De shock voor de familie van Kris en Lisanne is groot. De families houden er 'sterk rekening mee' dat de vondsten toebehoren aan hun dochters.The only limit is your own imagination
Dat is best wel een interessante vroege post eigenlijk, van 31 juli 2014. Toen had M.F. net een paar dagen img_499 als zijn FB cover en is de linkerfoto een toen actueel Mirador beeld, waar je er nooit teveel van hebt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:02 schreef El_Matador het volgende:
1e: vergelijking 2 uitzichten van de Mirador door Baru (neem ik aan?)
Nu ik toch met een jaar geleden bezig ben:
Ik weet weer waar de versie van img_508 vandaan kwam met 19:54:00 als tijd in plaats van 19:54:58.
Die plaatste tvn-2.com
Als je de nummers in de URL verandert naar 493 en 542, zie je dat ze die ook nog steeds aanbieden.
Hrmm, alle nummers van 460 tot en met 600 invullen, heeft iemand dat al eens gedaan?![]()
![]()
Ja, dat truukje heb ik ook geprobeerd om andere foto's te vinden, maar dat lukte niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 03:01 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat is best wel een interessante vroege post eigenlijk, van 31 juli 2014. Toen had M.F. net een paar dagen img_499 als zijn FB cover en is de linkerfoto een toen actueel Mirador beeld.
Nu ik toch met een jaar geleden bezig ben:
Ik weet weer waar de versie van img_508 vandaan kwam met 19:54:00 als tijd in plaats van 19:54:58.
Die plaatste tvn-2.com
Als je de nummers in de URL verandert naar 493 en 542, zie je dat ze die ook nog steeds aanbieden.
Hrmm, alle nummers van 460 tot en met 600 invullen, heeft iemand dat al eens gedaan?
Zou het kunnen dat de software van TVN het op de minuut en niet op de seconde afrondt (13:54:50 wordt 13:54) en er daarom 13:54:00 in is komen te staan, bij nieuwe opening, omdat de seconden weggevallen zijn?The only limit is your own imagination
Ik heb hier al vaak over nagedacht, maar kan enkel de verschillen weergeven. Allereerst is de bestandsgrootte verscheiden. De versie van 13:54:00 is haast twee keer zo groot.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 03:02 schreef El_Matador het volgende:
Zou het kunnen dat de software van TVN het op de minuut en niet op de seconde afrondt (13:54:50 wordt 13:54) en er daarom 13:54:00 in is komen te staan, bij nieuwe opening, omdat de seconden weggevallen zijn?
Ook bevat deze de notatie in honderdsten van seconden, die bij de andere compleet ontbreekt.
Naast veel identieke overlap over 190 velden, zijn er nog wat verschillen:
Je ziet dat ook in versie 1 de tijd van 13:54:58 voorkomt, maar dan als Modify Date. Ter vergelijking, in de foto's die een Windows Photo Viewer veld van 17 juni 2014 meekregen, is de Modify Date 17 juni.
Natuurlijk zal de tijd van het origineel in het NFI rapport leidend zijn, maar ik zie geen dwingende reden eigenlijk om nu aan één versie de absolute voorkeur te geven. Het is mij een raadsel waarom ze naast elkaar bestaan en in ieder geval iets, om in het achterhoofd te houden, ook als je 13:54:58 mocht aanhouden.![]()
Prachtig (nachtelijk) monnikenwerk weer Perico.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 05:16 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb hier al vaak over nagedacht, maar kan enkel de verschillen weergeven. Allereerst is de bestandsgrootte verscheiden. De versie van 13:54:00 is haast twee keer zo groot.
Ook bevat deze de notatie in honderdsten van seconden, die bij de andere compleet ontbreekt.
Naast veel identieke overlap over 190 velden, zijn er nog wat verschillen:
[ afbeelding ]
Je ziet dat ook in versie 1 de tijd van 13:54:58 voorkomt, maar dan als Modify Date. Ter vergelijking, in de foto's die een Windows Photo Viewer veld van 17 juni 2014 meekregen, is de Modify Date 17 juni.
Natuurlijk zal de tijd van het origineel in het NFI rapport leidend zijn, maar ik zie geen dwingende reden eigenlijk om nu aan één versie de absolute voorkeur te geven. Het is mij een raadsel waarom ze naast elkaar bestaan en in ieder geval iets, om in het achterhoofd te houden, ook als je 13:54:58 mocht aanhouden.
Haha, nee, ik wil de zaak net als jij ook goed begrijpen, maar op de minuut (58 seconden zelfs), gaat me nét iets te ver.
Ik zou me kunnen voorstellen dat TVN-2 de foto geopend heeft met een ander soort computer dan die Telemetro had. Die misschien dat probleem dat ik en jij dus al veel eerder kon "oplossen". 13:54:00 is natuurlijk ook heel toevallig. De ongebiaste kans is 1/60e dat die foto precies op dat moment gemaakt werd en na 8 seconden pas "gecreate". Of die vertraging van precies 8 seconden moet precies altijd normaal zijn.
Wat ook nog kan is dat _509 die onderdeel is van die burst. En toen verwijderd.
Er stond geen setting actief die "neem de beste van x aantal foto's" doet? Heb ik wel op mijn verder boven water niet zo spectaculaire camera.
De rechterfoto van Telemetro geeft aan dat de EXIF-data in orde zijn en er dus geen verschil tussen die tijden zit.
De Create data met secondes hangt lijkt me af van de camera+SD en niet van de computer die de data uitleest.
Telemetro-computers kunnen wel en TVN-2-computers niet met die seconden in die andere twee velden omgaan. Lijkt me de meest logische verklaring? Of anders die burst en daardoor _509 gewist. Overal waar Lisanne kwam, maakte ze steeds 2 foto's, nooit 1. _509 maken ergens en dan verhinderd (door val of derden) kan nog steeds, maar goed, het lijkt me sterk dat ze door zijn gelopen naar de hen onbekende Q2 want dan hadden ze meer foto's genomen. En nu we weten dat de nummers niet hergebruikt worden, kan alleen _509 gewist zijn en niet meer....
De verschillende groottes hangen lijkt mij ook af van door hoeveel handen die foto's zijn gegaan net als andere afwijkende waardes. Niet iedereen gebruikt ook hetzelfde softwareprogramma om die foto's te bekijken, wat ook sporen kan achterlaten lijkt me. Maar jij bent de expert.The only limit is your own imagination
Con mucho gusto.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:05 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dank voor dit mooie overzicht, helder!
Van de 2 quebrada's:
[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 29-05-2015 06:29:17 ]The only limit is your own imagination
Mata, weet jij hoe het zit met die coordinaten in de OP van de miradorK&L?quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:56 schreef El_Matador het volgende:
ik heb geen idee welke Mirador waar bedoeld wordt,
Kennelijk zijn er 2 in gebruik (geweest)?
Op zich maakt het niet zo heel veel uit waar de MiradorK&L precies zit, we weten dat-ie ergens op de top of tegen de top aan ligt en of-ie 50m meer naar rechts of 200m meer naar links ligt, who cares?
Maar de ligging is voor mij belangrijk, omdat de miradorK&L het beginpunt is van hun wandeling in BdT. Daarom is-ie voor mij belangrijk.
Kun jij (of iemand anders?) uitleggen waarom er twee verschillende coordinaten gebruikt zijn?
(Ze stonden/staan in OP, link heb ik gepost) maar jij kwam met andere coordinaten.![]()
Ik heb geen idee waar je die vandaan hebt gehaald. Als het de coördinaten zijn geweest op basis waarvan math die kaart gemaakt heeft, dan zijn ze sowieso zwaar verouderd. Dat was een eerste punt, alleen op Google Earth losjes ingetekend.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:38 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Mata, weet jij hoe het zit met die coordinaten in de OP van de miradorK&L?
Kennelijk zijn er 2 in gebruik (geweest)?
Op zich maakt het niet zo heel veel uit waar de MiradorK&L precies zit, we weten dat-ie ergens op de top of tegen de top aan ligt en of-ie 50m meer naar rechts of 200m meer naar links ligt, who cares?
Maar de ligging is voor mij belangrijk, omdat de miradorK&L het beginpunt is van hun wandeling in BdT. Daarom is-ie voor mij belangrijk.
Kun jij (of iemand anders?) uitleggen waarom er twee verschillende coordinaten gebruikt zijn?
(Ze stonden/staan in OP, link heb ik gepost) maar jij kwam met andere coordinaten.
De correcte coördinaten van de Mirador zijn
• 8.834811 , -82.423711 = 8°50'5.32"N , 82°25'25.36"W
• Hoogte GEarth = 1849 m ; hoogte wikiloc 1890 m
• HERE-link
Kruispunt Q1 en Pad
• 8.84005676948961, -82.42263801719668
• GEarth-hoogte: 1690 m
• HERE-link
Kruispunt Q2 en Pad
• 8.842783967020944, -82.4246067586136
• GEarth-hoogte: 1624 m
• HERE-linkThe only limit is your own imagination
Ik ben het helemaal met je eens dat er op zo'n hike geluncht moet worden. Echter, om 2 uur 's middags is wat laat (maar niet onmogelijk).quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:12 schreef El_Matador het volgende:
Wat ze voor lunch hadden gekocht weten we natuurlijk niet.
De dagen in de tropen beginnen zeer vroeg. Zes uur (of vroeger) is normaal. Het leven komt op gang, mens en dier. (Sommige dieren zijn de hele nacht door druk bezig).
Okee, K&L waren op vakantie, dus misschien begonnen ze hun dag wat later. Hoe dan ook, om 11-12 uur heb je al het gevoel dat je het grootste deel van de dag erop hebt zitten (terwijl dat niet zo is). En je krijgt trek.
Maar goed, het is niet onmogelijk dat de meiden hun eigen ritme erop na hielden.![]()
Zo interpreteer ik het ook.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:41 schreef El_Matador het volgende:
Mooie collage, Perico.
Ik denk alleen dat het pad naar de Mirador vanaf het fotopunt van pahlawan het rechterpad op de foto is, dus het stippellijntje naar de Mirador loopt vanaf dat pad en dan zie je de open plek (Mirador) en het uitzicht rechts van je (S-SE-E).![]()
Ja, 14:00 is de vroegst mogelijke tijd. Daarvoor hebben ze alles rennend afgelegd, geen tijd voor pauzes.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:51 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat er op zo'n hike geluncht moet worden. Echter, om 2 uur 's middags is wat laat (maar niet onmogelijk).
De dagen in de tropen beginnen zeer vroeg. Zes uur (of vroeger) is normaal. Het leven komt op gang, mens en dier. (Sommige dieren zijn de hele nacht door druk bezig).
Okee, K&L waren op vakantie, dus misschien begonnen ze hun dag wat later. Hoe dan ook, om 11-12 uur heb je al het gevoel dat je het grootste deel van de dag erop hebt zitten (terwijl dat niet zo is). En je krijgt trek.
Maar goed, het is niet onmogelijk dat de meiden hun eigen ritme erop na hielden.The only limit is your own imagination
Ja, precies.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:43 schreef jackie12 het volgende:
Hij's vrij eenvoudig.
13.54 foto.
13.54 uur laatste foto.
Erg interessant omdat er toch weefsel gevonden is, Agter poste een onderzoek van Frank over varkenspootjes. En wat daarmee gebeurde in 3 maanden tijd en in verschillende grondtemperaturen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:51 schreef El_Matador het volgende:
Interessant, Frank had al gelijk gereageerd toen de lichamelijke vondsten werden gedaan:
Patholoog: 'Een week jungle laat niets van lichaam over'
In de jungle, zoals in Panama, is van een lichaam binnen een week niets meer over, alleen botten.' Dat zegt patholoog anatoom Frank van de Goot. Hij reageert op de vondst van botten en schoenen in het gebied waar Kris Kremers en Lisanne Froon zijn verdwenen. Volgens de Panamese justitie is het zeer waarschijnlijk dat de resten toebehoren aan Amersfoortse jonge vrouwen.
© epa.
De vondst van alleen botten zal het volgens De Goot moeilijk, zo niet onmogelijk maken, vast te stellen hoe de meiden om het leven zijn gekomen. 'Forensisch onderzoek wordt heel moeilijk.' Zo zal het bijvoorbeeld lastig worden een misdrijf vast te stellen. Ook wordt het zeer lastig te bepalen hoe lang de resten in het oerwoud hebben gelegen.
Gestrikte veters
Justitie Panama maakte gisteren de vondst bekend en kondigde een DNA-onderzoek aan op aangetroffen menselijke resten om na te gaan of ze toebehoren aan de in april verdwenen Kris en Lisanne. Kort daarop doken bij Panamese media beelden op van schoenen en skeletresten.
Het viel De Goot meteen op dat de veters van de gevonden schoenen nog gestrikt zijn. Dat zou er volgens hem op kunnen wijzen dat ze niet zijn uitgedaan.
De Panamees die de schoenen vond, heeft verklaard dat hij ze kilometers uit elkaar aantrof. Ook de eerder aangetroffen rugzak van de beide vrouwen lag verderop. Dat de menselijke overblijfselen ver weg van de spullen van Lisanne en Kris zijn gevonden, verrast de patholoog anatoom niet. Hij wijst erop dat wilde dieren in de Panamese jungle kunnen zorgen voor verspreiding door het gebied.
De aangetroffen schoen vertoont grote gelijkenis met een van de gevonden schoenen. De Nederlandse winkelketen Perry Sport heeft tegenover AD verklaard dat dit type schoen alleen in Nederland wordt verkocht.
Uitsluitsel na het weekend
De Goot heeft er veel vertrouwen in dat Panama alle faciliteiten in huis heeft om het DNA-onderzoek op zowel de spullen als de overblijfselen te kunnen uitvoeren. De resten worden nu onderzocht in een laboratorium in Panama-stad. In een reactie heeft de woordvoerster van de familie Kremers en Froon laten weten dat het DNA-onderzoek van de menselijke resten pas na het weekend uitsluitsel zal geven.
De shock voor de familie van Kris en Lisanne is groot. De families houden er 'sterk rekening mee' dat de vondsten toebehoren aan hun dochters.![]()
kan ja maar eerlijk gezegd vind ik dat dropbox helemaal niksquote:
je krijgt dat overzicht en dan klik je op een foto maar je kan dan niet terug ?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
op het kruisje rechts bovendrukken, dan kom je terug in het overzichtquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kan ja maar eerlijk gezegd vind ik dat dropbox helemaal niks
je krijgt dat overzicht en dan klik je op een foto maar je kan dan niet terug ?![]()
Hoe zit het mata, je zit toch in Colombia?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, 14:00 is de vroegst mogelijke tijd. Daarvoor hebben ze alles rennend afgelegd, geen tijd voor pauzes.
Je hebt om 2u-3u-5u-6u-8u-9u NLse tijd gepost.
Het is nu nacht in Colombia, nog even en de vroege dag begint.
Om 5 uur hoor je de pajaro camapana en El Guapachone al. Hoe laat moet je naar je werk? Just curious.![]()
![]()
Ik ga er nog eens een keer kort iets over vermelden dan: de info hierover kwam van Baru, ergens ik meen rond de maand augustus 2014. Baru beweerde van een vriend bij de DIJ (Panam. politie) gehoord te hebben dat er in het mob. tel. tst. van O.V. na zijn overlijden een foto was gevonden van "two blond/redhaired woman". Ik kreeg die info via het email systeem (zeg maar via PM) in Websleuth. Die info. heb ik uiteraard direct dgg. aan N.v.P. op zo een manier dat die aantoonde dat ik het zelf niet verzonnen had. Het verzoek was indertijd om deze info (gedurende langere tijd) uit de publiciteit te houden. Baru zijn mail staat nog gewoon in mijn WS account. Hij schatte de kans op een misdrijf indertijd in op 25%.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En welke agent uit Boquete vertrouw ik niet? Mooie uitspraak van je...
Of bedoel jij Poekje? Hoezo vertrouw ik die niet, wat is dit dan voor gezwets?![]()
staat erbijquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
op het kruisje rechts bovendrukken, dan kom je terug in het overzicht"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Danyo?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:11 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Goedemorgen,
Ik ben medewerker van het forensische instituut.![]()
ik dacht dat jullie zo druk warenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:17 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee, die was ziek vandaag.
Vanaf maandag is hij weer van de partij.![]()
![]()
Hij heeft zeker slaaptekort, heeft de hele nacht door gewerkt, ahum, gepostquote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:17 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee, die was ziek vandaag.
Vanaf maandag is hij weer van de partij.![]()
Naast jou info zijn er veel meer bronnen die erover praten:quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:01 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Ik ga er nog eens een keer kort iets over vermelden dan: de info hierover kwam van Baru, ergens ik meen rond de maand augustus 2014. Baru beweerde van een vriend bij de DIJ (Panam. politie) gehoord te hebben dat er in het mob. tel. tst. van O.V. na zijn overlijden een foto was gevonden van "two blond/redhaired woman". Ik kreeg die info via het email systeem (zeg maar via PM) in Websleuth. Die info. heb ik uiteraard direct dgg. aan N.v.P. op zo een manier dat die aantoonde dat ik het zelf niet verzonnen had. Het verzoek was indertijd om deze info (gedurende langere tijd) uit de publiciteit te houden. Baru zijn mail staat nog gewoon in mijn WS account. Hij schatte de kans op een misdrijf indertijd in op 25%.
http://boquete.ning.com/f(...)4125&page=3#comments
http://panamaprattle.blog(...)s-obvious-death.html
Met name de berichten hoe men met deze lokale misdrijven om gaat, verdronken of allergisch, blijf ik opmerkelijk vinden.
De een zal het een roddel noemen, de ander onzin. Ik blijf de arrestatie van 4 bendeleden na de dood opmerkelijk vinden. Ze hebben een aantal dagen vastgezeten, das IMO al heel wat daar. Sommige posters op boquete.ning, zoals degene die de topic opende, zegt OV zelf gekend te hebben.
Maar er is nog meer.![]()
PW deed dus de Pianista en raad eens wie met hem meeliep?
Inderdaad, dezelfde hond die mee liep met verslageester Eva W, de ouders van Kris, verslaggeefster Britta S en vele andere hikers. Blue van restaurant Il Pianista
https://www.dropbox.com/s(...)&preview=2+hekje.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)=0&preview=3+pad.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)=0&preview=4+pad.jpg![]()
Goed, zeg! En ik zie de foto's weer!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:55 schreef jackie12 het volgende:
Inderdaad, dezelfde hond die mee liep met verslageester Eva W, de ouders van Kris, verslaggeefster Britta S en vele andere hikers. Blue van restaurant Il Pianista
https://www.dropbox.com/s(...)=0&preview=4+pad.jpg![]()
welk kaartje van Perico kan er in de OP ?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Je verwacht toch wat meer van Miss P, ervaring zat met vermissingen/ontvoeringen.
Tevens een bijzonder verhaal over deze jongen, was 2 weken vermist. Was ontvoerd en na 2 weken (8 mmaart 2014) ontsnapt uit, jawel Boquete.
http://www.nexpanama.com/(...)ido-en-chiriqui-1979
http://www.critica.com.pa(...)-desaparecido-319324![]()
ok staat er ookquote:"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Jackie is PW op de heenweg naar de top ook door deze geul gelopen? Ik zie daarvan niets terug op zijn foto's.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:55 schreef jackie12 het volgende:
https://www.dropbox.com/s(...)=0&preview=4+pad.jpg
Ben bijna bijgelezen, Pff, hebben jullie geen werk ofzo? Wat een tempo!![]()
![]()
dat vroeg ik me ook al afquote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:23 schreef ToniB het volgende:
[..]
Jackie is PW op de heenweg naar de top ook door deze geul gelopen? Ik zie daarvan niets terug op zijn foto's.
[ afbeelding ]
Ben bijna bijgelezen, Pff, hebben jullie geen werk ofzo? Wat een tempo!
Heb nog een filmpje gevonden over corruptie in Boquete. Kan het maar deels verstaan dus als iemand die goed Spaans spreekt even wilt kijken?![]()
snap er weinig vanquote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:29 schreef ToniB het volgende:
Heb nog een filmpje gevonden over corruptie in Boquete. Kan het maar deels verstaan dus als iemand die goed Spaans spreekt even wilt kijken?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
zelfde brug ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: