Erg interessant omdat er toch weefsel gevonden is, Agter poste een onderzoek van Frank over varkenspootjes. En wat daarmee gebeurde in 3 maanden tijd en in verschillende grondtemperaturen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:51 schreef El_Matador het volgende:
Interessant, Frank had al gelijk gereageerd toen de lichamelijke vondsten werden gedaan:
Patholoog: 'Een week jungle laat niets van lichaam over'
In de jungle, zoals in Panama, is van een lichaam binnen een week niets meer over, alleen botten.' Dat zegt patholoog anatoom Frank van de Goot. Hij reageert op de vondst van botten en schoenen in het gebied waar Kris Kremers en Lisanne Froon zijn verdwenen. Volgens de Panamese justitie is het zeer waarschijnlijk dat de resten toebehoren aan Amersfoortse jonge vrouwen.
© epa.
De vondst van alleen botten zal het volgens De Goot moeilijk, zo niet onmogelijk maken, vast te stellen hoe de meiden om het leven zijn gekomen. 'Forensisch onderzoek wordt heel moeilijk.' Zo zal het bijvoorbeeld lastig worden een misdrijf vast te stellen. Ook wordt het zeer lastig te bepalen hoe lang de resten in het oerwoud hebben gelegen.
Gestrikte veters
Justitie Panama maakte gisteren de vondst bekend en kondigde een DNA-onderzoek aan op aangetroffen menselijke resten om na te gaan of ze toebehoren aan de in april verdwenen Kris en Lisanne. Kort daarop doken bij Panamese media beelden op van schoenen en skeletresten.
Het viel De Goot meteen op dat de veters van de gevonden schoenen nog gestrikt zijn. Dat zou er volgens hem op kunnen wijzen dat ze niet zijn uitgedaan.
De Panamees die de schoenen vond, heeft verklaard dat hij ze kilometers uit elkaar aantrof. Ook de eerder aangetroffen rugzak van de beide vrouwen lag verderop. Dat de menselijke overblijfselen ver weg van de spullen van Lisanne en Kris zijn gevonden, verrast de patholoog anatoom niet. Hij wijst erop dat wilde dieren in de Panamese jungle kunnen zorgen voor verspreiding door het gebied.
De aangetroffen schoen vertoont grote gelijkenis met een van de gevonden schoenen. De Nederlandse winkelketen Perry Sport heeft tegenover AD verklaard dat dit type schoen alleen in Nederland wordt verkocht.
Uitsluitsel na het weekend
De Goot heeft er veel vertrouwen in dat Panama alle faciliteiten in huis heeft om het DNA-onderzoek op zowel de spullen als de overblijfselen te kunnen uitvoeren. De resten worden nu onderzocht in een laboratorium in Panama-stad. In een reactie heeft de woordvoerster van de familie Kremers en Froon laten weten dat het DNA-onderzoek van de menselijke resten pas na het weekend uitsluitsel zal geven.
De shock voor de familie van Kris en Lisanne is groot. De families houden er 'sterk rekening mee' dat de vondsten toebehoren aan hun dochters.
kan ja maar eerlijk gezegd vind ik dat dropbox helemaal niksquote:
op het kruisje rechts bovendrukken, dan kom je terug in het overzichtquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kan ja maar eerlijk gezegd vind ik dat dropbox helemaal niks
je krijgt dat overzicht en dan klik je op een foto maar je kan dan niet terug ?
Hoe zit het mata, je zit toch in Colombia?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, 14:00 is de vroegst mogelijke tijd. Daarvoor hebben ze alles rennend afgelegd, geen tijd voor pauzes.
Ik ga er nog eens een keer kort iets over vermelden dan: de info hierover kwam van Baru, ergens ik meen rond de maand augustus 2014. Baru beweerde van een vriend bij de DIJ (Panam. politie) gehoord te hebben dat er in het mob. tel. tst. van O.V. na zijn overlijden een foto was gevonden van "two blond/redhaired woman". Ik kreeg die info via het email systeem (zeg maar via PM) in Websleuth. Die info. heb ik uiteraard direct dgg. aan N.v.P. op zo een manier dat die aantoonde dat ik het zelf niet verzonnen had. Het verzoek was indertijd om deze info (gedurende langere tijd) uit de publiciteit te houden. Baru zijn mail staat nog gewoon in mijn WS account. Hij schatte de kans op een misdrijf indertijd in op 25%.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En welke agent uit Boquete vertrouw ik niet? Mooie uitspraak van je...
Of bedoel jij Poekje? Hoezo vertrouw ik die niet, wat is dit dan voor gezwets?
staat erbijquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
op het kruisje rechts bovendrukken, dan kom je terug in het overzicht
Danyo?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:11 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Goedemorgen,
Ik ben medewerker van het forensische instituut.
ik dacht dat jullie zo druk warenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:17 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee, die was ziek vandaag.
Vanaf maandag is hij weer van de partij.
Hij heeft zeker slaaptekort, heeft de hele nacht door gewerkt, ahum, gepostquote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:17 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee, die was ziek vandaag.
Vanaf maandag is hij weer van de partij.
Naast jou info zijn er veel meer bronnen die erover praten:quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:01 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Ik ga er nog eens een keer kort iets over vermelden dan: de info hierover kwam van Baru, ergens ik meen rond de maand augustus 2014. Baru beweerde van een vriend bij de DIJ (Panam. politie) gehoord te hebben dat er in het mob. tel. tst. van O.V. na zijn overlijden een foto was gevonden van "two blond/redhaired woman". Ik kreeg die info via het email systeem (zeg maar via PM) in Websleuth. Die info. heb ik uiteraard direct dgg. aan N.v.P. op zo een manier dat die aantoonde dat ik het zelf niet verzonnen had. Het verzoek was indertijd om deze info (gedurende langere tijd) uit de publiciteit te houden. Baru zijn mail staat nog gewoon in mijn WS account. Hij schatte de kans op een misdrijf indertijd in op 25%.
Goed, zeg! En ik zie de foto's weer!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:55 schreef jackie12 het volgende:
PW deed dus de Pianista en raad eens wie met hem meeliep?
Inderdaad, dezelfde hond die mee liep met verslageester Eva W, de ouders van Kris, verslaggeefster Britta S en vele andere hikers. Blue van restaurant Il Pianista
https://www.dropbox.com/s(...)&preview=2+hekje.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)=0&preview=3+pad.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)=0&preview=4+pad.jpg
ok staat er ookquote:
Jackie is PW op de heenweg naar de top ook door deze geul gelopen? Ik zie daarvan niets terug op zijn foto's.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:55 schreef jackie12 het volgende:
PW deed dus de Pianista en raad eens wie met hem meeliep?
Inderdaad, dezelfde hond die mee liep met verslageester Eva W, de ouders van Kris, verslaggeefster Britta S en vele andere hikers. Blue van restaurant Il Pianista
https://www.dropbox.com/s(...)&preview=2+hekje.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)=0&preview=3+pad.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)=0&preview=4+pad.jpg
dat vroeg ik me ook al afquote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:23 schreef ToniB het volgende:
[..]
Jackie is PW op de heenweg naar de top ook door deze geul gelopen? Ik zie daarvan niets terug op zijn foto's.
[ afbeelding ]
Ben bijna bijgelezen, Pff, hebben jullie geen werk ofzo? Wat een tempo!
snap er weinig vanquote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:29 schreef ToniB het volgende:
Heb nog een filmpje gevonden over corruptie in Boquete. Kan het maar deels verstaan dus als iemand die goed Spaans spreekt even wilt kijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |