Daar woont ook een vrouw aan de was te zien, of een travoquote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:00 schreef bladwijzer het volgende:
En hier een met een schuurtje
[ afbeelding ]
1e: vergelijking 2 uitzichten van de Mirador door Baru (neem ik aan?)quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:00 schreef math1985 het volgende:
Kan er iemand met rechten op WS ook vertellen wat er op deze twee foto's te zien is?
http://www.websleuths.com(...)d=55988&d=1406804505
http://www.websleuths.com(...)d=55989&d=1406804796
Denk dat koeien het snel gesloopt zouden hebben. Dit is een gangbaar "huis" voor de indianen die in de bergen wonen,. Armoe troefquote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Top, dat is een ander huisje, die van Jackie's post is bruin.
Woonde de familie van Osman er ook niet? Of woonden die achter de cd?
Is dat trouwens geen dieren verblijf? Een schuilhut voor koeien?
Ook met dat hoge gras?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:03 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Denk dat koeien het snel gesloopt zouden hebben. Dit is een gangbaar "huis" voor de indianen die in de bergen wonen,. Armoe troef
Ik neem aan dat je het toch plat loopt, en ik geloof je meteen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:05 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ze zullen ook wel geen grasmaaier hebben denk ik
Ik weet natuurlijk ook niet of daar echt iemand woontquote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het toch plat loopt, en ik geloof je meteen.
https://www.dropbox.com/s(...)SFs6xDoG_k50kDa?dl=0quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:20 schreef math1985 het volgende:
[..]
Welke foto's? Ik geloof niet dat ik die foto's zie?
Die jaquote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
https://www.dropbox.com/s(...)SFs6xDoG_k50kDa?dl=0
Dat is inmiddels gebeurd, een reactie?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:48 schreef SuperFokker het volgende:
Er zou eigenlijk een kaartje gemaakt moeten worden van de trail, de rivier, de plaats waar ze zijn vermist en de vindplaats. Maakt alles een stuk visueler en inzichtelijker
Dat is best wel een interessante vroege post eigenlijk, van 31 juli 2014. Toen had M.F. net een paar dagen img_499 als zijn FB cover en is de linkerfoto een toen actueel Mirador beeld, waar je er nooit teveel van hebt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:02 schreef El_Matador het volgende:
1e: vergelijking 2 uitzichten van de Mirador door Baru (neem ik aan?)
Ja, dat truukje heb ik ook geprobeerd om andere foto's te vinden, maar dat lukte niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 03:01 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat is best wel een interessante vroege post eigenlijk, van 31 juli 2014. Toen had M.F. net een paar dagen img_499 als zijn FB cover en is de linkerfoto een toen actueel Mirador beeld.
Nu ik toch met een jaar geleden bezig ben:
Ik weet weer waar de versie van img_508 vandaan kwam met 19:54:00 als tijd in plaats van 19:54:58.
Die plaatste tvn-2.com
Als je de nummers in de URL verandert naar 493 en 542, zie je dat ze die ook nog steeds aanbieden.
Hrmm, alle nummers van 460 tot en met 600 invullen, heeft iemand dat al eens gedaan?
Ik heb hier al vaak over nagedacht, maar kan enkel de verschillen weergeven. Allereerst is de bestandsgrootte verscheiden. De versie van 13:54:00 is haast twee keer zo groot.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 03:02 schreef El_Matador het volgende:
Zou het kunnen dat de software van TVN het op de minuut en niet op de seconde afrondt (13:54:50 wordt 13:54) en er daarom 13:54:00 in is komen te staan, bij nieuwe opening, omdat de seconden weggevallen zijn?
Prachtig (nachtelijk) monnikenwerk weer Perico.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 05:16 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb hier al vaak over nagedacht, maar kan enkel de verschillen weergeven. Allereerst is de bestandsgrootte verscheiden. De versie van 13:54:00 is haast twee keer zo groot.
Ook bevat deze de notatie in honderdsten van seconden, die bij de andere compleet ontbreekt.
Naast veel identieke overlap over 190 velden, zijn er nog wat verschillen:
[ afbeelding ]
Je ziet dat ook in versie 1 de tijd van 13:54:58 voorkomt, maar dan als Modify Date. Ter vergelijking, in de foto's die een Windows Photo Viewer veld van 17 juni 2014 meekregen, is de Modify Date 17 juni.
Natuurlijk zal de tijd van het origineel in het NFI rapport leidend zijn, maar ik zie geen dwingende reden eigenlijk om nu aan één versie de absolute voorkeur te geven. Het is mij een raadsel waarom ze naast elkaar bestaan en in ieder geval iets, om in het achterhoofd te houden, ook als je 13:54:58 mocht aanhouden.
Con mucho gusto.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:05 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dank voor dit mooie overzicht, helder!
Mata, weet jij hoe het zit met die coordinaten in de OP van de miradorK&L?quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:56 schreef El_Matador het volgende:
ik heb geen idee welke Mirador waar bedoeld wordt,
Ik heb geen idee waar je die vandaan hebt gehaald. Als het de coördinaten zijn geweest op basis waarvan math die kaart gemaakt heeft, dan zijn ze sowieso zwaar verouderd. Dat was een eerste punt, alleen op Google Earth losjes ingetekend.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:38 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Mata, weet jij hoe het zit met die coordinaten in de OP van de miradorK&L?
Kennelijk zijn er 2 in gebruik (geweest)?
Op zich maakt het niet zo heel veel uit waar de MiradorK&L precies zit, we weten dat-ie ergens op de top of tegen de top aan ligt en of-ie 50m meer naar rechts of 200m meer naar links ligt, who cares?
Maar de ligging is voor mij belangrijk, omdat de miradorK&L het beginpunt is van hun wandeling in BdT. Daarom is-ie voor mij belangrijk.
Kun jij (of iemand anders?) uitleggen waarom er twee verschillende coordinaten gebruikt zijn?
(Ze stonden/staan in OP, link heb ik gepost) maar jij kwam met andere coordinaten.
Ik ben het helemaal met je eens dat er op zo'n hike geluncht moet worden. Echter, om 2 uur 's middags is wat laat (maar niet onmogelijk).quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:12 schreef El_Matador het volgende:
Lunchen moet je doen, je kan niet van 9:00 (ontbijt ongeveer) tot 16:40 (vroegste moment dat ze terug bij begin Pianista konden zijn) zonder eten. Eventjes snel hap-hap-tussendoor kan altijd.
Het lijkt me logischer om te veronderstellen dat ze bij Q1 gingen lunchen:
- break in hun fotogedrag
- logisch moment om 14:00
- mooie break om daarna weer om te keren
Wat ze voor lunch hadden gekocht weten we natuurlijk niet.
Zo interpreteer ik het ook.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:41 schreef El_Matador het volgende:
Mooie collage, Perico.
Ik denk alleen dat het pad naar de Mirador vanaf het fotopunt van pahlawan het rechterpad op de foto is, dus het stippellijntje naar de Mirador loopt vanaf dat pad en dan zie je de open plek (Mirador) en het uitzicht rechts van je (S-SE-E).
Ja, 14:00 is de vroegst mogelijke tijd. Daarvoor hebben ze alles rennend afgelegd, geen tijd voor pauzes.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:51 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat er op zo'n hike geluncht moet worden. Echter, om 2 uur 's middags is wat laat (maar niet onmogelijk).
De dagen in de tropen beginnen zeer vroeg. Zes uur (of vroeger) is normaal. Het leven komt op gang, mens en dier. (Sommige dieren zijn de hele nacht door druk bezig).
Okee, K&L waren op vakantie, dus misschien begonnen ze hun dag wat later. Hoe dan ook, om 11-12 uur heb je al het gevoel dat je het grootste deel van de dag erop hebt zitten (terwijl dat niet zo is). En je krijgt trek.
Maar goed, het is niet onmogelijk dat de meiden hun eigen ritme erop na hielden.
Ja, precies.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:43 schreef jackie12 het volgende:
Ik ben vooral van de tijdlijn: ochtend taalschool-13.54 laatste foto.
Daar ligt naar mijn visie de waarheid.
Afijn ik heb ook een vrij logische verklaring voor de noodoproep 16.39 uur.
Hij's vrij eenvoudig.
13.54 foto.
Rond 14.05 uur terug naar de top
tegen 15.00 uur op de top. 10 minuutjes pauze.
15.10 uur naar beneden. 16.30 plek waar hans stond bij dat hek;
https://vimeo.com/104789019
Transcriptie AFK na 23.10 min
Hans: "Tja als ze wel terug zouden zijn gelopen de Pianista over, dan zouden ze om 16.30 uur van de eerste noodoproep ongeveer hier geweest kunnen zijn.
Het is wel een beetje een open plek dus in die zin zou je kunnen proberen een oproep te kunnen doen. Ik heb hier zelf ook geen bereik. Boven op de Pianista wel."
(Roelie bemoeit zich er nu echter mee)
Roelie: Nee dat was wisselend zei je...
Hans: nou op een gegeven moment was ie heel constant.
13.54 uur laatste foto.
Bij Frank zijn scenario zijn ze gevallen tussen 14 uur en 1530 uur. Onlogisch dat je dan ruim een uur gaat wachten met naar 112 te bellen.
In dit scenario hoef je geen rare dingen te bedenken. Omgekeerd bij Q1, terug naar de top en om 16.39 ongeveer op deze plek de noodoproep doen omdat ze de verkeerden tegen kwamen of, ze al die tijd met de verkeerden waren die vervelend werden.
En nee er is niet constant bereik. Hans en Roelie zeggen het zelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |