abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:17:52 #151
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153056124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

eh nou ze deed wel meer hoor :)
waarom vlucht iemand het land uit en laat al haar spullen in huis achter ?
Niet voor $ 500,-, blijkbaar had ze wel geld voor een ticket.
pi_153056159
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het verschil is dat de plek van de Mirador voor jou scenario blijkbaar heel belangrijk is, voor mij niet. Die derden zijn er geweest, of die Mirador nu 100 meter hoger lager of verder naar het noorden ligt. Maakt allemaal niet uit.

Je kunt er ook niets aan ophangen, waren die meiden achterna gezeten door een beest/derden dan liepen ze veel harder. Waren ze gewond dan liepen ze juist zachter. Je kunt er geen klok opzetten.
Het gaat erom dat als je een andere Mirador veronderstelt, er ook een andere route naar Q1 moet zijn. Een andere Geul, een andere tijdsspanne, etc.

Je kan niet zeggen "mijn Mirador ligt hier, maar hoe het verder loopt, geen idee, daar houd ik me niet mee bezig, gewoon derden, klaar".

Wat is er gebeurd tussen 14:00 en 16:39? Hoe zijn ze bij Q1 terechtgekomen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:21:39 #153
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153056268
quote:
15s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gaat erom dat als je een andere Mirador veronderstelt, er ook een andere route naar Q1 moet zijn. Een andere Geul, een andere tijdsspanne, etc.

Je kan niet zeggen "mijn Mirador ligt hier, maar hoe het verder loopt, geen idee, daar houd ik me niet mee bezig, gewoon derden, klaar".

Ze zijn lopend bij de q1 gekomen, fietsen lijkt me onmogelijk.
Hoe dat pad die berg afloopt is een gok, ik vermoed heel anders gezien de kronkels en bochten zichtbaar op de video van Erwin. Het is een eeuwenoud pad, dus de makkelijkste weg gaat voor de kortste weg.
Pad kan dus over halve berg gaan.
pi_153056319
De afstand van restaurant Il Pianista tot mijn mirador is hemelsbreed 2.5 km.
Heen en terug 5 km.

El Pianista (The Piano Player), Moderate, 5 km, 4 - 5 hours
http://www.hablayapanama.com/ecotourism/boquete/hiking/

Ik zie dat mijn mirador de kortste loopafstand heeft van alle gevonden miradors maar klopt wel met de beschrijving van de afstand van Hablaya.
De route op mijn kaartje wijkt bij hut 2 af van de route met de gps coördinaten op het kaartje met de andere miradors.
http://arcg.is/1EAVLeG

Die coördinaten van die route zijn volgens mij wel betrouwbaar, alleen hebben we geen bewijs dat het leidt naar de mirador waar K en L waren. Er zijn meerdere miradors.
pi_153056374
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze zijn lopend bij de q1 gekomen, fietsen lijkt me onmogelijk.
Hoe dat pad die berg afloopt is een gok, ik vermoed heel anders gezien de kronkels en bochten. Het is een eeuwenoud pad, dus de makkelijkste weg gaat voor de kortste weg.
Pad kan dus over halve berg gaan.
Ja, het punt dat math op ArcGIS geplot heeft ligt m.i. in de Geul. Of dat dat kronkelende open plekje is valt op ArcGIS niet goed te zien, op HERE natuurlijk wel.

Als dat de Mirador is, dan is het wel nog zo'n 30 min NA de Mirador/het einde van de wikiloc. Waarmee dus de Geul 20 min verder komt te liggen en Q1, die niet ver van jouw Mirador ligt, dan maar op een kort eindje lopen (terwijl dat volgens de gegevens ongeveer 53 min is).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_153056542
quote:
15s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik “denk” dat ze bij Q1 zijn terechtgekomen doordat derden met hen meeliepen. ”Na de Mirador nog een leuke attractie”.

Ja, en toen ging het fout...
pi_153056592
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:28 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik “denk” dat ze bij Q1 zijn terechtgekomen doordat derden met hen meeliepen. ”Na de Mirador nog een leuke attractie”.

Ja, en toen ging het fout...
Dan blijft de vraag; hoe in de zin van welke route, hoe loopt het pad tussen Mirador en Q1 (met daarop een flink stuk Geul)?

donderdag 28 mei 2015 @ 23:30:04 #158
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153056606
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De fotoserie wijst niet op een lunch op de top (te weinig tijd)
De Geul is geen 50 minuten, maar ongeveer 35 (_505-_507) - Kris en Lisanne maakten fotootjes als het landschap verandert, dus ze zaten niet al een kwartier in die Geul en dachten "nou dan hier maar es een fotootje".

Lunchen moet je doen, je kan niet van 9:00 (ontbijt ongeveer) tot 16:40 (vroegste moment dat ze terug bij begin Pianista konden zijn) zonder eten. Eventjes snel hap-hap-tussendoor kan altijd.

Het lijkt me logischer om te veronderstellen dat ze bij Q1 gingen lunchen:
- break in hun fotogedrag
- logisch moment om 14:00
- mooie break om daarna weer om te keren

Wat ze voor lunch hadden gekocht weten we natuurlijk niet.
Extra broodje van het ontbijt in de tas gedaan? Ach ze zijn er zeker niet gaan picknicken, als je terug wilt lopen, en je staat bij de q1, dan neem je een reep en loop je terug naar dat plateau. Daar waar FG ook op zit, goede stoel en mooi uitzicht in de zon.
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:31:21 #159
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153056659
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan blijft de vraag; hoe in de zin van welke route, hoe loopt het pad tussen Mirador en Q1 (met daarop een flink stuk Geul)?
Als je in die geul achterna gezeten wordt dan ben je al snel in het nadeel. Je kunt geen kant op.
pi_153056704
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als je in die geul achterna gezeten wordt dan ben je al snel in het aandeel. Je kunt geen kant op.
Dat is op het hele stuk tussen Mirador en Begin Paddocks. Er zijn geen zijwegen; het is 1 pad, waar je voor- of achteruit kan. Er kunnen wel afgronden zijn en ook in Q1 of Q2 zou je kunnen.

donderdag 28 mei 2015 @ 23:36:43 #161
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153056876
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is op het hele stuk tussen Mirador en Begin Paddocks. Er zijn geen zijwegen; het is 1 pad, waar je voor- of achteruit kan. Er kunnen wel afgronden zijn en ook in Q1 of Q2 zou je kunnen.
Ja als je dat wilt geloven wel, ik heb sterk mijn twijfels dat het pad zo dicht langs een diepe kloof gaat en dat dat nooit te sprake is gebracht voor 4 maart 2015.
Niet door FG of PM, SInaproc of door de ouders.

Niet vervelend bedoeld je poste zelf een kaartje met de regenhoeveelheden en kwam tot de conclusie dat het pas in mei flink ging/bleef regenen daar. Die lijkenhonden van Duiven hadden zeker een spoor geroken moeten hebben.
pi_153056941
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, ik denk zelf en als ik naar die kikkervis kijk dan zie ik overeenkomsten. Als ik naar die van jou kijk, die nooit goed in beeld is omdat er teveel tekst bij staat om dat kleine puntje De Mirador te laten zijn kijk, denk ik dat dat hem zeker niet is.

Daarom heb ik mijn mirador en jij de jouwe.
Volgens mij is die "kikkervis" dan verkeerd geplot op de ArcGISkaart.

Ik dacht dat dit jouw Mirador, jouw kikkervis was:

• 8.835279082116102, -82.41365472618105
• GEarth-hoogte = 1739 m
HERE-link

Die staat niet geplot op het punt van het roze pinnetje; jouw Mirador/deze kikkervis ligt oostelijk van de Mirador. Het punt geplot door math staat NE van de Mirador (en dichterbij).

donderdag 28 mei 2015 @ 23:39:16 #163
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153056971
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:40 schreef El_Matador het volgende:
Ja, geen idee hoeveel jij er ziet, maar ik zie er maar een, die onderbouwd is met een veelheid aan bronnen. Je zou een tweede "Mirador" (uitzichtpunt) het punt kunnen noemen waar pahlawan is omgedraaid.
Hij is een beetje cryptisch. Volgens pahlawan loopt het pad via een rechtertak van een y-splitsing door en kun je via de linkertak kortstondig klimmen naar een/ DE Mirador.

Het lijkt wel of hij gewoon op het pad is gebleven, dat naar links afbuigt richting Quebrada 1, gezien zijn foto's met beperkt uitzicht

Tenzij hij echt op een andere plek is geweest.

Anders ziet het er ongeveer zo uit:

pi_153057046
Mooie collage, Perico.

Ik denk alleen dat het pad naar de Mirador vanaf het fotopunt van pahlawan het rechterpad op de foto is, dus het stippellijntje naar de Mirador loopt vanaf dat pad en dan zie je de open plek (Mirador) en het uitzicht rechts van je (S-SE-E).

donderdag 28 mei 2015 @ 23:42:41 #165
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153057087
quote:
15s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij is die "kikkervis" dan verkeerd geplot op de ArcGISkaart.

Ik dacht dat dit jouw Mirador, jouw kikkervis was:

• 8.835279082116102, -82.41365472618105
• GEarth-hoogte = 1739 m
HERE-link

Die staat niet geplot op het punt van het roze pinnetje; jouw Mirador/deze kikkervis ligt oostelijk van de Mirador. Het punt geplot door math staat NE van de Mirador (en dichterbij).
Ook niet goed...

Hoe verzet ik dat vlaggetje?
pi_153057108
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat doet niets ter zake als er derden, die de weg kenden, met hen meeliepen. Alles ging gewoon naar wens. Op naar Q1, een leuk beekje.

Eenmaal daar aangekomen en na het maken van de foto’s van Kris aldaar, toen veranderde de situatie en stemming.
pi_153057197
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:39 schreef Perico het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoe moeten we het rode stippellijntje zien?
pi_153057242
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:43 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dat doet niets ter zake als er derden, die de weg kenden, met hen meeliepen. Alles ging gewoon naar wens. Op naar Q1, een leuk beekje.

Eenmaal daar aangekomen en na het maken van de foto’s van Kris aldaar, toen veranderde de situatie en stemming.
Het gaat over 2 verschillende dingen:

het wat - wat is er gebeurd?
het hoe - hoe loopt de route, hoe loopt het pad

Het pad, de route, is een fysiek feit, dat is volledig onafhankelijk van welk scenario je ook aanhangt. Hoe (in welke hoedanigheid) ze over dat pad gegaan zijn, is de vraag, maar hoe (fysieke lijn) loopt het pad?

pi_153057294
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ook niet goed...

Hoe verzet ik dat vlaggetje?
Ok, dan een ander kikkervisje in het terrein?

Wat je kan doen is jouw Mirador uitkiezen, daar een vlaggetje plaatsen (rechts klikken) en dan op die routebeschrijvingspijl klikken)

De HERE-link die dan in de adresbalk verschijnt, bevat de coördinaten van die plek.

donderdag 28 mei 2015 @ 23:48:42 #170
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153057296
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:45 schreef 11en30 het volgende:
Hoe moeten we het rode stippellijntje zien?
Als een poging tot vertaling van pahlawans route beschrijving, linksaf slaan naar de top.

Maar zoals El_Matador terecht opmerkte:

quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:41 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk alleen dat het pad naar de Mirador vanaf het fotopunt van pahlawan het rechterpad op de foto is, dus het stippellijntje naar de Mirador loopt vanaf dat pad en dan zie je de open plek (Mirador) en het uitzicht rechts van je (S-SE-E).
Ik dacht ook al uit de video's etc. op te maken dat ze rechts aanhouden naar de Mirador. Maar door PW twijfelde ik, hij plaatst die y-splitsing vlak bij de top en zegt dat je ernaartoe moet klimmen..
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:50:26 #171
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153057365
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:48 schreef Perico het volgende:

[..]

Als een poging tot vertaling van pahlawans route beschrijving.

Maar zoals El_Matador terecht opmerkte:

[..]

Ik dacht ook al uit de video's etc. op te maken dat ze rechts aanhouden naar de Mirador. Maar door PW twijfelde ik, hij plaatst die y-splitsing vlak bij de top en zegt dat je ernaartoe moet klimmen..
Als het goed is kun je vanaf pahlawans punt niet meer klimmen, want hij stond op de CD (coördinaten invoeren in GEarth geeft je het). Vanaf daar kun je alleen maar naar beneden, per definitie.

pi_153057552
quote:
Ah, dat punt ligt noordelijk van de Mirador. Nog steeds een ander punt dan math op ArcGIS gezet heeft, maar dichter in de buurt.

Hoogte is op Google Earth 1759 meter (dus 100 meter lager dan de CD). Hoe wil jij dan een uitzicht naar het zuiden bewerkstelligen?

donderdag 28 mei 2015 @ 23:58:26 #174
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153057592
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, dat punt ligt noordelijk van de Mirador. Nog steeds een ander punt dan math op ArcGIS gezet heeft, maar dichter in de buurt.

Hoogte is op Google Earth 1759 meter (dus 100 meter lager dan de CD). Hoe wil jij dan een uitzicht naar het zuiden bewerkstelligen?
De cd is niet een lange berg, vanaf dat punt kijk je tussen de bergen op de cd door.
pi_153057773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De cd is niet een lange berg, vanaf dat punt kijk je tussen de bergen op de cd door.
Dat "door de bergen op de CD kijken" zou je dan moeten zien in de foto's vanaf de Mirador, dat zien we niet; het uitzicht is vrij.

Als je met GEarth vanuit dat punt naar het zuiden kijkt, zie je dit (niks dus van de Pacific, want je kijkt tegen de CD aan):

Dat zadeltje dat je boven de "d" van Mirador ootje ziet, is 1785 m hoog; ook 26 meter hoger dan jouw kikkervisje.

Vergelijk dat met het beeld vanaf de Mirador:

dat vrijwel overeenkomt met foto _499 en de iPhonefoto.

[ Bericht 6% gewijzigd door El_Matador op 29-05-2015 00:10:58 ]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')