abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152790945

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen
KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen
Kickstarter, daar is een ander topic voor
Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven
Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
The Dutch Deal, regionaal platform (Z-O Brabant)
Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom) en collincrowdfund (ccf) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
జ్ఞ‌ా
pi_152791110
Mijn debuut als TS? :)
Pecunia non olet
pi_152791186
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:33 schreef obligataire het volgende:
Mijn debuut als TS? :)
Dan ben je net te laat eigenlijk ;)
pi_152791242
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:35 schreef MSR het volgende:

[..]

Dan ben je net te laat eigenlijk ;)
Ah, ik kreeg een foutmelding toen ik 'm wilde verzenden. Daar gaat mijn kans op onsterfelijkheid :)
Pecunia non olet
pi_152791268
Borrel & Presentatie Collin - MS de Jordaan

Wat fijn dat u zoveel vertrouwen in onze plannen met de MS de Jordaan had dat onze crowdfunding in slechts 2,5 uur volgeschreven was! Dat hadden wij in onze stoutste dromen niet gedacht...

Wij nodigen u, én uw partner, graag uit voor de Collin-Borrel zoals wij die in onze aanvraag aankondigden. Die staat geagendeerd voor Woensdag 3 juni 2015, van 19.00 uur tot 21.00 uur aan boord van de MS De Jordaan op de Nieuwendammerdijk 538 te Amsterdam.

Wij vertellen over onze plannen, u maakt kennis met de bemanning, geniet van een stevige Hollandse maaltijd én de muziek van Eddie & Nancy en/of Luc Meijer, wij reiken u de beloofde extra's uit én proberen u over te halen een van onze actieve ambassadeurs te worden.

Vriendelijk verzoeken wij u onderstaand formulier in te vullen, dan weten wij op hoeveel gasten wij mogen rekenen en de scheepskok hoeveel gehaktballen er uit de kombuis moeten worden getoverd....

Met hartelijke groet,
Petra J. Ruijs - directeur

Mooi hé. Dat is crowdfunding ;)
Pecunia non olet
pi_152791355
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:38 schreef obligataire het volgende:
Jaja, zo kom je nog eens ergens!
pi_152791365
Idem van Collin - SoonSalon

Geachte investeerder,

Wij willen u bij deze enorm bedanken voor uw vertrouwen en investering in ons bedrijf.

Hiermee kunnen wij diverse plannen realiseren om ons bedrijf verder te laten groeien.

Als dank voor uw investering bieden wij u 30% korting aan op ons gehele assortiment in onze webshop: etc.
Pecunia non olet
pi_152791455
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:10 schreef Justme7005 het volgende:
Om de "effectieve" rente uit te rekenen gebruik ik altijd deze formule:

Geboden rente minus (2x 0,9% / aantal jaren) = effectieve rente

Voorbeeld: geboden rente is 7% en looptijd is 5 jaar. Je krijgt dan: 7% minus (1,8/5) = 6,64%.

Van de uitkomst moet je nog een klein beetje aftrekken omdat je vaak nog een aantal dagen tot weken extra moet wachten op de eerste aflossing. De 0,9% staat voor de fee. En deze vermenigvuldig ik met 2 omdat de fee over het hele investeringsbedrag wordt berekend en gemiddeld maar de helft van dit bedrag gedurende de looptijd is geinvesteerd.
Ik stop zelf mijn geld ook niet in een oude sok als er terug betaald wordt, dus.Ik ga voor de eenvoud van deze berekening! Deed het zelf ingewikkelder met ongeveer dezelfde uitkomst. Dank Justme
pi_152791557
quote:

Wat fijn dat u zoveel vertrouwen in onze plannen met de MS de Jordaan had dat onze crowdfunding in slechts 2,5 uur volgeschreven was! Dat hadden wij in onze stoutste dromen niet gedacht...

Wij nodigen u, én uw partner, graag uit voor de Collin-Borrel zoals wij die in onze aanvraag aankondigden. Die staat geagendeerd voor Woensdag 3 juni 2015, van 19.00 uur tot 21.00 uur aan boord van de MS De Jordaan op de Nieuwendammerdijk 538 te Amsterdam.

Wij vertellen over onze plannen, u maakt kennis met de bemanning, geniet van een stevige Hollandse maaltijd én de muziek van Eddie & Nancy en/of Luc Meijer, wij reiken u de beloofde extra's uit én proberen u over te halen een van onze actieve ambassadeurs te worden.

Vriendelijk verzoeken wij u onderstaand formulier in te vullen, dan weten wij op hoeveel gasten wij mogen rekenen en de scheepskok hoeveel gehaktballen er uit de kombuis moeten worden getoverd....

Met hartelijke groet,

Mooi hé. Dat is crowdfunding
jammer, was net te laat om te investeren met deze Pitch. Mis ik een vorkje prikken met jullie!
pi_152794769
De Eik Slagharen

Gaat hard vandaag.
జ్ఞ‌ా
pi_152794960
quote:
3s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:25 schreef µ het volgende:
De Eik Slagharen
Gaat hard vandaag.
En is een bijzonder mooi project! Ik denk dat de vraag naar dit soort dienstverlening gaat toenemen, de ratings zijn mooi en de combinatie met leer-werk-trajecten is sympathiek.
pi_152795150
Wel slordig dat de boel blijkbaar zo lang op de plank heeft gelegen dat de opening waarvoor iedereen uitgenodigd wordt, al 2,5 week geleden was, maar nog wel in de pitch vermeld wordt.

Maar de gunfactor heeft dit project inderdaad wel. Misschien maar eens een deeltje van het vakantiegeld naartoe schuiven :).
Schip ahoy!
pi_152795330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel slordig dat de boel blijkbaar zo lang op de plank heeft gelegen dat de opening waarvoor iedereen uitgenodigd wordt, al 2,5 week geleden was, maar nog wel in de pitch vermeld wordt.
of 2 mei 2016 opening :)
pi_152795510
Ziet er inderdaad degelijk uit met hoge gun factor en inderdaad vermoedelijkveel vraag naar komende tijd na sluiting van alle bejaardenhuizen.
pi_152795594
quote:
De Eik Slagharen

Gaat hard vandaag.
Het ziet er op zich wel goed uit naar mijn mening. Toch nog een paar opmerkingen: Geen BKR score, eigenlijk is het in mijn ogen een beetje een starter (5S), ik heb het idee dat somige gegevens iets zijn opgepoetst voor de creditsafe score, aangezien een aantal waardes per 4-4-2015 gestegen zijn.
Ik zie hem toch wel zitten, wat jullie?
pi_152795605
Deze is inderdaad sympathiek. Gegevens van de holding en bv vind ik lastig te doorgronden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 20 mei 2015 @ 18:02:00 #17
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152795642
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het ziet er op zich wel goed uit naar mijn mening. Toch nog een paar opmerkingen: Geen BKR score, eigenlijk is het in mijn ogen een beetje een starter (5S), ik heb het idee dat somige gegevens iets zijn opgepoetst voor de creditsafe score, aangezien een aantal waardes per 4-4-2015 gestegen zijn.
Dat van de BKR score vind ik ook apart.
De rest ziet er goed uit.
Ik neem deze mee.
Ook vanwege het feit er de laatste tijd niet veel goede projecten meer aanwezig zijn...
pi_152795656
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

ik dus ook wel, die sprong lijkt te maken te hebben met het poneren vd jaarcijfers

Wat voor bedrag denk je aan? Ik aan een paar honderd euro
pi_152795770
Geen BKR-score is toch een goed signaal?

En dit is volgens de oude systematiek een 3AAA-project. Een half jaar geleden zouden we er bijna blind ingestapt zijn voor 7% :-)

Terechte vraag of dit niet een 5S moet zijn overigens. Ik pas daarom.

[ Bericht 41% gewijzigd door Camogli op 20-05-2015 18:14:47 ]
pi_152797284
Mooi verhaal, sympathiek doel, goede ratings; kortom, ik stop ook wel wat in De Eik.

Je zou trouwens verwachten dat ie harder vol zou sprinten? Of zijn de tijden van een ton ophalen binnen het uur alweer voorbij? Of komt het door het tijdstip van publiceren, net tegen etenstijd aan...
pi_152797790
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 18:02 schreef komrad het volgende:
ik dus ook wel, die sprong lijkt te maken te hebben met het poneren vd jaarcijfers

De jaarcijfers (2013) zijn in september 2014 gedeponeerd, die van 2014 nog helemaal niet, dus dat kan het niet zijn, of mis ik iets.......
pi_152797878
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 18:07 schreef Camogli het volgende:
Geen BKR-score is toch een goed signaal?

Als er zou staan, BKR score: onbekend, dan wel ja. Ik zal het wel even navragen, maar de reactie zal wel morgen pas komen.
pi_152798286
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Nee, het was echt 2 mei 2015, (de open dag). Dat hadden ze er even netjes uit moeten halen.
pi_152798324
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Egnie :) Die toko een jaar leeg laten staan zou te veel kosten. Ik weet zeker dat het 2015 was. Als je de site bezoekt wordt dat ook duidelijk. Ik denk dat ik er wel instap.

Heb besloten Symbid toch even te parkeren. Is allemaal nog betrekkelijk vaag, en inderdaad, 200k voor 10% van de aandelen vs. 175k voor 90% van de aandelen, dat jeukt ergens wel. Natuurlijk mag het idee wat opleveren, maar dit is wel erg scheef. Plus dat de kosten hoog zijn, los van je mogelijke verlies. Ik denk er nog even over na.
Schip ahoy!
pi_152798454
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 19:32 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Egnie :) Die toko een jaar leeg laten staan zou te veel kosten. Ik weet zeker dat het 2015 was. Als je de site bezoekt wordt dat ook duidelijk.
Ja, en het staat ook op de Facebook pagina. We kunnen wel naar eerste zorgboerderij van de beste man, die bestaat dit jaar 10 jaar en hebben een open dag op 6 juni (2015 :Y ).
pi_152799773
De startdatum van de Eik is 2 juni 2010, volgens de beschrijving. Waar komt die datum vandaan, vraag ik me af...
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:14:15 #27
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_152799910
quote:

Met hartelijke groet,

Mooi hé. Dat is crowdfunding ;)
Dit is wel heel leuk idd!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_152800137
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:10 schreef Camogli het volgende:
De startdatum van de Eik is 2 juni 2010, volgens de beschrijving. Waar komt die datum vandaan, vraag ik me af...
Datum oprichting van de Holding. De holding is namelijk de kredietnemer.
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:22:47 #29
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_152800195
quote:
De Eik Slagharen

Gaat hard vandaag.
Deze overweeg ik ook maar wacht nog even af lijkt geen haast bij nodig te zijn.
pi_152800479
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Datum oprichting van de Holding. De holding is namelijk de kredietnemer.
dank!
De cijfers over het EV en de cashflow zijn ook van de holding?
pi_152800790
Ik heb inmiddels een paar honderd euro toegezegd aan de eik
  woensdag 20 mei 2015 @ 21:16:35 #32
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152802341
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Deze overweeg ik ook maar wacht nog even af lijkt geen haast bij nodig te zijn.
Ik kijk het ook nog even aan, twijfel.
pi_152803607
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:31 schreef Camogli het volgende:

[..]

dank!
De cijfers over het EV en de cashflow zijn ook van de holding?
Het rapport van Creditsafe heeft betrekking op de Holding.
pi_152812543
Een paar leuke projecten de afgelopen dagen! :) Ik heb gisteren wat in de zorgboerderij gestopt, vandaag wat in het zorghotel. Vind dat echt geschikte projecten voor crowdfunding
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 19:00 schreef Graankorrel het volgende:
Mooi verhaal, sympathiek doel, goede ratings; kortom, ik stop ook wel wat in De Eik.

Je zou trouwens verwachten dat ie harder vol zou sprinten? Of zijn de tijden van een ton ophalen binnen het uur alweer voorbij? Of komt het door het tijdstip van publiceren, net tegen etenstijd aan...
Ja, ik vroeg me dat ook al af. Meestal ging het (wmb onverstandig) hard met vrijwel elk project. Zijn mensen door de paar eerste defaults nu voorzichtiger? Is de creditsafe informatie te veel/te onduidelijk?
pi_152812890
Ach..............,
Eik haalt in een halve dag zo'n 150k op.
Als het zo door loopt is die aan het eind van de dag maar in ieder geval voor het weekend vol.
Dan is er 350K in de tas! Niet slecht.
De speelgoed verkopers zijn ook snel volgelopen.
Zelfs Florine en de uitvaart jongens zijn bijna vol.
Al met al komt het geld toch nog steeds binnen ook op de mindere en slechte projecten!
Naast de bestaande investeerders komen er steeds weer nieuwe mensen die in eerste instantie de wat ricico vollere projecten voor hun rekening nemen.
Was het maar zo dat er enige projecten niet vol lopen bij GVE.Ik denk dat dat de investeerdervriendelijk ten goede zou komen!
pi_152813134
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Was het maar zo dat er enige projecten niet vol lopen bij GVE.Ik denk dat dat de investeerdervriendelijk ten goede zou komen!
Dimarco en de internetkerk?
జ్ఞ‌ా
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:24:20 #37
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152813185
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ach..............,
Eik haalt in een halve dag zo'n 150k op.
Als het zo door loopt is die aan het eind van de dag maar in ieder geval voor het weekend vol.
Dan is er 350K in de tas! Niet slecht.
Zit wel een heel grote jongen bij van 25000. Je hebt gelijk: voor a.s. weekend is-ie vol.
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:30:54 #38
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152813310
quote:
5s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:21 schreef µ het volgende:

[..]

Het zijn echt uitzonderingen. Kan ook niet anders met de claim van GVE dat van de 740 projecten meer dan 95% gefund is.
pi_152813485
Je ziet het overal dat er meer aanbod van kapitaal is dan aanbod van goede solide projecten met goed rendement. Zelfs de institutionele beleggers schijnen al concurrentie te krijgen uit Azië, al gaat het daar om héél groot geld natuurlijk.
Wat misschien ook een beetje speelt is dat de banken weer wat losser worden met hun kredietverlening en dan natuurlijk de krenten uit de pap halen. Aan de andere kant, met een groeiende economie zou dat ook weer tot extra activiteit moeten leiden dus liggen daar ook weer kansen.
Pecunia non olet
pi_152813641
Twijfel over de Eik. De ratings zijn goed maar nadat de lening is ingevoegd en alle kosten zijn gemaakt ziet het plaatje er natuurlijk heel anders uit. Het eigen vermogen wordt dan negatief. De Eik was tot voor kort een asielzoekerscentrum. Een zorghotel moet het hebben van doorverwijzing uit het ziekenhuis. Alleen het kleine ziekenhuis in Hardenberg zit in de buurt en ziekenhuizen verwijzen bij voorkeur naar zotels die aan hunzelf zijn gelieerd. Om de omzet te halen moet er bij 100% bezetting ¤ 110,- per nacht per persoon worden gerealiseerd. Twijfel nog steeds..
pi_152814152
Bonus van Lendahand

SPOILER
pi_152814188
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:47 schreef Justme7005 het volgende:
Twijfel nog steeds..
Jammer dat je niet, zoals bij KoM, via de site vragen kunt stellen. Het mooiste zou zijn als de kredietvrager inhoudelijke vragen zou weten te verhelderen.
Pecunia non olet
pi_152814689
quote:
5s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:21 schreef het volgende:
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 09:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Internetkerk ja.
Maar Dimarco kan het nog halen zit nu op 30 % met nog ruim 50 dagen te gaan. De kans is klein maar toch er zijn maar een paar gekken nodig die een groot bedrag in dit project stoppen, in combinatie met de kleine investeerders die noch wel intekennen, om het te laten slagen.
pi_152814951
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:11 schreef Goesten het volgende:
25 euro actie
Leuk, dank! :) Ik wilde al bij Lendahand gaan starten, maar dit maakt het wel interessanter!
pi_152815149
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:43 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Leuk, dank! :) Ik wilde al bij Lendahand gaan starten, maar dit maakt het wel interessanter!
ik ben al klant van lendahand maar heb deze mail niet gekregen...
pi_152815161
Leuk van Lenahand. Zou het ook voor bestaande investeerders gelden ? Ik ben er een jaar bezig. ¤ 1600,- uitgezet en inmiddels ¤ 500.- weer terug. Geen problemen tot dusverre. Rendement wat lager dan bij GvE of KoM maar dat wordt gecompenseerd door 'een goed gevoel'. Mss nog nuttig om te vermelden dat Lendahand onlangs nog succesvol aandelen heeft uitgegeven op Symbid en dat ze de laatste maanden duidelijk meer omzet draaien. Na zoveel positiefs verwacht ik ook zo'n leuk mailtje :-)
pi_152815223
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:50 schreef Camogli het volgende:

[..]

Volgens mij sturen ze de mail alleen naar mensen die al wel een account hebben maar nog niet hebben geïnvesteerd.

Staat ook uitdrukkelijk bij: "waarmee u een eerste lening deels kunt betalen".

Trekt mij toch over de streep om toch te beginnen met investeren
pi_152815380
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:54 schreef Goesten het volgende:

[..]

Volgens mij sturen ze de mail alleen naar mensen die al wel een account hebben maar nog niet hebben geïnvesteerd.

aha, dat verklaart de mail. Succes! Het risico zit hem niet in die lokale ondernemers maar in de lokale partners van Lendahand. Die lijken mij in orde overigens.
pi_152816332
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:50 schreef Camogli het volgende:

[..]

Ik ben geen klant en wel de mail gekregen.
pi_152816391
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 19:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als er zou staan, BKR score: onbekend, dan wel ja. Ik zal het wel even navragen, maar de reactie zal wel morgen pas komen.
Het betreft een BKR score D, nu ook opgenomen in de pitch.
pi_152816440
Ik neem de eik ook mee.
pi_152816562
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het betreft een BKR score D, nu ook opgenomen in de pitch.
dank je. Wel slordig dat die er niet bij stond toen de pitch live ging. I.c.m. die openingsdatum toch weer erg matig van GvE....
pi_152816658
Er is wéér een nieuw crowdfundingsplatform, ditkeer uit Zeeland.
http://www.zibcv.nl/zib-crowdfunding-bv

In september komt hun eerste project online. De renovatie van het Admiraal De Ruyter ziekenhuis. Investeren kan vanaf ¤2.500,-. Een lening van 17 jaar tegen 5% rente, zo staat hier te lezen:
http://www.ftm.nl/ziekenh(...)ciering-crowdfunden/
pi_152816706
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:54 schreef Goesten het volgende:
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 10:50 schreef Camogli het volgende:

[..]

Even gechat met Lendahand:

→ik hoor over een aanmoedigings premie van 25 euro als ik hier begin met investereren, Ik zie er niets over staan. Hoe kan ik daar gebruik van maken?
Lendahand: Hallo
Lendahand: Klopt
Lendahand: Mag ik vragen waar je dit hebt gehoord?
→van een bevriende investeerder die er en mailtje over heeft gehad
Lendahand: Mooi
Lendahand: Als een u account aanmaakt via www.lendahand.com/nl/user_sessions/new/ en vervolgens een mailtje stuurt naar info@lendahand.com dan komt het voor elkaar
Lendahand: In de mail graag vermelden: 25 euro actie

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-05-2015 12:29:40 ]
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:50:29 #55
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152816745
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:51 schreef Justme7005 het volgende:
Leuk van Lenahand. Zou het ook voor bestaande investeerders gelden ? Ik ben er een jaar bezig. ¤ 1600,- uitgezet en inmiddels ¤ 500.- weer terug. Geen problemen tot dusverre. Rendement wat lager dan bij GvE of KoM maar dat wordt gecompenseerd door 'een goed gevoel'. Mss nog nuttig om te vermelden dat Lendahand onlangs nog succesvol aandelen heeft uitgegeven op Symbid en dat ze de laatste maanden duidelijk meer omzet draaien. Na zoveel positiefs verwacht ik ook zo'n leuk mailtje :-)
Is jou nog nooit een privé-projectje in een afgeschermd gedeelte van de website aangeboden om dat met vrienden te funden?
De omzet is inderdaad wat hoger geworden. Zit echter nog niet structureel boven de 200k/mnd. In mei tot nog toe 134100. De grote klapper komt aan het eind van de maand, als de terugbetalingen plaatsvinden.
Dit zal nog flink moeten groeien om er van te kunnen bestaan en een kantoor van te onderhouden.
pi_152816814
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:50 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Is jou nog nooit een privé-projectje in een afgeschermd gedeelte van de website aangeboden om dat met vrienden te funden?
Nee, dat is mij nog nooit gebeurd
pi_152816910
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:53 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

Nee, dat is mij nog nooit gebeurd
mij ook niet (toch al in 15 projecten geïnvesteerd daar)
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:04:30 #58
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152817112
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:56 schreef Camogli het volgende:

[..]

mij ook niet (toch al in 15 projecten geïnvesteerd daar)
Mail sturen! Het gaat om projectjes van tussen 2000 en 3000 euro à 4%. Moet te doen zijn met een paar vrienden. Lukt niet altijd. Vorige week nog werd zo'n project voor iedereen opengesteld en liep nagenoeg meteen vol (Omaque workx, 6mnd, ¤ 2000)
pi_152817570
quote:
[..]

Mail sturen! Het gaat om projectjes van tussen 2000 en 3000 euro à 4%. Moet te doen zijn met een paar vrienden. Lukt niet altijd. Vorige week nog werd zo'n project voor iedereen opengesteld en liep nagenoeg meteen vol (Omaque workx, 6mnd, ¤ 2000)
Goh bijzonder zeg dat ze dat op die manier doen. Weer wat geleerd, dankjewel
pi_152817999
Zit nu in 5 projecten via Lendahand met 25 euro korting. Kijken hoe het gaat werken. Ben benieuwd
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:59:14 #61
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152818904
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zit nu in 5 projecten via Lendahand met 25 euro korting. Kijken hoe het gaat werken. Ben benieuwd
Dat brengt je rendement wel behoorlijk omhoog. Zeker als je telkens bedragjes van ¤ 50 investeert.
Hoe het verder gaat? Als ze deze maand vol komen, krijg je 30 november je eerste termijn terug in je wallet. Besteed je dat niet opnieuw, dan krijg je het binnen vijf werkdagen (dus uiterlijk 4 december) op je bankrekening gestort. De gratis wallet is in dit geval wel handig: je kunt nog net een project of meerdere meepakken voor het begin van de nieuwe maand. Als je geld op de laatste dag van de maand gestort zou worden, is de kans dat je het op dezelfde dag hebt en kunt besteden een stuk kleiner. Bij Lendahand moet je dan echt weer een hele maand wachten = renteverlies. Daarin verschillen ze overigens feitelijk gezien niet zoveel van de grote jongens, waar de termijn tussen storten en het tot stand komen behoorlijk kan oplopen.
pi_152818950
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
25 euro per project??
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:05:54 #63
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152819070
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:01 schreef Camogli het volgende:

[..]

25 euro per project??
Was per account. NaRegenDeZon, NaZonDeRegen, RegenNaDeZon, ZonNaDeRegen en NaDeRegenZon hebben een account aangemaakt.
pi_152819246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:

Maar de gunfactor heeft dit project inderdaad wel. Misschien maar eens een deeltje van het vakantiegeld naartoe schuiven :).
Maar waar lees je eigenlijk dat men uitgenodigd wordt voor de opening? Ik zie enkel dat de opening 2 mei jl. is geweest met 1.000 bezoekers. Ze zeggen het zelf al: hij is geweest.
Of is de tekst toevallig in de tussentijd aangepast?
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:17:07 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152819372
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:05 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Was per account. NaRegenDeZon, NaZonDeRegen, RegenNaDeZon, ZonNaDeRegen en NaDeRegenZon hebben een account aangemaakt.
_O-
pi_152819399
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:12 schreef MSR het volgende:

[..]

Maar waar lees je eigenlijk dat men uitgenodigd wordt voor de opening? Ik zie enkel dat de opening 2 mei jl. is geweest met 1.000 bezoekers. Ze zeggen het zelf al: hij is geweest.
Of is de tekst toevallig in de tussentijd aangepast?
De tekst is aangepast.
pi_152819462
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De tekst is aangepast.
Ah, dan heb ik niets gezegd O-)
pi_152819529
quote:

[..]

In de voorwaarden staat dat je per persoon maar één account mag aanmaken. Wat je doet kan dus wel, zolang elk account ook maar een eigen persoon heeft. Daarnaast moeten de personen overigens meerderjarig zijn. Een geboortedatum heb ik daarentegen nog niet hoeven opgeven...
pi_152819537
quote:

[..]

Hahaha!
Maar euh: serieus? Met steeds een ander mailadres en andere rekening?
pi_152819664
quote:
Leuk!! ;)
Natuurlijk eenmalig 25 euro voor alle projecten.
pi_152819722
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Leuk!! ;)
Natuurlijk eenmalig 25 euro voor alle projecten.
*duikt even onder*
pi_152820002
Overgens wel al op voorhand 10% gehaald op mijn 250 euries en krijg er nog zo'n 3.5% bij. Waar krijg je dat nog?
Mischien toch wel NaRegenDeZon, NaZonDeRegen, RegenNaDeZon, ZonNaDeRegen en NaDeRegenZon creeren! ;)
pi_152821042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Overgens wel al op voorhand 10% gehaald op mijn 250 euries en krijg er nog zo'n 3.5% bij. Waar krijg je dat nog?
Mischien toch wel NaRegenDeZon, NaZonDeRegen, RegenNaDeZon, ZonNaDeRegen en NaDeRegenZon creeren! ;)
Voorlopig heb je alleen 250 euro uitgegeven...... :X De "buit" is nog niet binnen. Ik overweeg overigens zelf om het ook maar eens te proberen met ze.
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:07:35 #74
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152821090
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Voorlopig heb je alleen 250 euro uitgegeven...... :X De "buit" is nog niet binnen. Ik overweeg overigens zelf om het ook maar eens te proberen met ze.
Nee, slechts 225 euro uitgegeven!
pi_152821102
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:07 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nee, slechts 225 euro uitgegeven!
^O^
pi_152821173
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:11 schreef Goesten het volgende:
Bonus van Lendahand

SPOILER
Dank u! ^O^
Ik had ook al een paar keer gekeken naar lendahand en dit is een mooie incentive om er dan toch maar daadwerkelijk mee te beginnen!
pi_152821447
Nieuw hier

Alhoewel ik nog niet alle oude berichten heb nagelezen (vanaf begin begonnen en ben nu bij juli 2014), heb ik toch een vraag. Dus als dit al besproken is, dan mijn excuses.

Enige tijd geleden is er veel ophef in de media geweest toen de ING gegevens wilde doorverkopen en die ophef was heel terecht.
Nu moet ik bekennen dat ik niet alle kleine lettertjes van GvE heb doorgelezen, maar wel het kruisje aangevinked dat ik het wel gelezen heb.

Nog geen 2 weken geleden ingeschreven en nog geen projecten afgerond, dus nog even afwachten.

Vandaag kreeg ik in de brievenbus een aanbod van een investeringsbedrijf om een rapport gratis te ontvangen. Dit rapport heet ' negen manieren om beleggingsfouten te voorkomen'.

Ik begrijp dat ik dit bedrijf kan bellen om erachter te komen waarom ik 'geselecteerd' ben, maar ervaring leert dat daar geen eerlijk antwoord uit zal komen.

Heeft iemand op dit forum ook deze enveloppe in de bus gehad???
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:30:48 #78
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152821824
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:18 schreef Zand60 het volgende:
Nieuw hier

Alhoewel ik nog niet alle oude berichten heb nagelezen (vanaf begin begonnen en ben nu bij juli 2014), heb ik toch een vraag. Dus als dit al besproken is, dan mijn excuses.

Enige tijd geleden is er veel ophef in de media geweest toen de ING gegevens wilde doorverkopen en die ophef was heel terecht.
Nu moet ik bekennen dat ik niet alle kleine lettertjes van GvE heb doorgelezen, maar wel het kruisje aangevinked dat ik het wel gelezen heb.

Nog geen 2 weken geleden ingeschreven en nog geen projecten afgerond, dus nog even afwachten.

Vandaag kreeg ik in de brievenbus een aanbod van een investeringsbedrijf om een rapport gratis te ontvangen. Dit rapport heet ' negen manieren om beleggingsfouten te voorkomen'.

Ik begrijp dat ik dit bedrijf kan bellen om erachter te komen waarom ik 'geselecteerd' ben, maar ervaring leert dat daar geen eerlijk antwoord uit zal komen.

Algemene voorwaarden 5.4: Het staat Geldvoorelkaar.nl vrij gegevens van deelnemers te gebruiken voor overige commerciële doeleinden.
Daar zou het mee te maken kunnen hebben. Het kan ook zijn (en die kans acht ik groter), dat er geen enkel verband bestaat tussen registratie bij GVE en de informatie die je kreeg. Dat heet gewoon spam. Niet aanklikken en in je prullenbak ermee.
pi_152821942
quote:
Allereerst welkom hier.
Nee, ik heb niets ontvangen.
pi_152822113
quote:

Nope, lijkt mij niet gerelateerd...

En welkom :W.
జ్ఞ‌ా
pi_152822955
Dank voor het welkom!
Helemaal dank voor het artikelnummer dat het dus wel 'mag'.

Ga ik jullie berichten van het afgelopen jaar rustig doorlezen en af en toe iets posten zodat ik snel een pm kan versturen. Ik ga er vanuit dat iemand via mail nog doorgeeft wanneer er een nieuwe op de site van GvE staat. Ik zou graag op die maillijst komen zodat ik sneller kan reageren op nieuwe projecten.
pi_152824089
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:04 schreef Zand60 het volgende:
Dank voor het welkom!
Helemaal dank voor het artikelnummer dat het dus wel 'mag'.

Ga ik jullie berichten van het afgelopen jaar rustig doorlezen en af en toe iets posten zodat ik snel een pm kan versturen. Ik ga er vanuit dat iemand via mail nog doorgeeft wanneer er een nieuwe op de site van GvE staat. Ik zou graag op die maillijst komen zodat ik sneller kan reageren op nieuwe projecten.
Geen pm meer nodig, zie de OP.

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom) en collincrowdfund (ccf) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:48:56 #83
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152824278
De Eik ook maar meegepakt voor een middelgroot bedrag (voor mij dan) :)
pi_152824402
Bedankt Horsemen. Ik wil zo graag eerst de oudere postings lezen, dat ik dat nog niet had gelezen. Ik dacht namelijk nog niets te posten om te voorkomen dat ik vragen stel die al vaker gesteld zijn.

Door die brievenbuspost van vandaag, wilde ik toch weten of meer mensen dat hadden ontvangen.

Voordeel dat ik wel gepost heb vandaag: ik heb ook in De Eik ingezet. Gaat dit mijn eerste project worden??? Zou leuk zijn als er iets gaat lopen, voor mijn gevoel komt de rest dan vanzelf.
pi_152824557
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:54 schreef Zand60 het volgende:
Bedankt Horsemen. Ik wil zo graag eerst de oudere postings lezen, dat ik dat nog niet had gelezen. Ik dacht namelijk nog niets te posten om te voorkomen dat ik vragen stel die al vaker gesteld zijn.

Door die brievenbuspost van vandaag, wilde ik toch weten of meer mensen dat hadden ontvangen.

Voordeel dat ik wel gepost heb vandaag: ik heb ook in De Eik ingezet. Gaat dit mijn eerste project worden??? Zou leuk zijn als er iets gaat lopen, voor mijn gevoel komt de rest dan vanzelf.
De eik gaat vandaag of uiterlijk morgen vollopen, dus dat zal dan normaal gesproken je eerste project zijn.
Succes! (en veel plezier :D )
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:40:25 #86
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152825675
Kijk aan, daar komt de Monkey uit de mouw:

quote:
Enige tijd geleden heeft u geïnvesteerd in project 10147 Monkey Town Den Haag. Hieronder vindt u een bericht van de kredietnemer. Het bericht heeft geen invloed op de destijds gepubliceerde beoordeling en risicoklasse van het project. Eventuele vragen of reacties kunt u richten aan xxx via xxx@geldvoorelkaar.nl.

"Geachte investeerder,

Hierbij vraag ik als mede-eigenaar van en drijvende kracht achter Monkey Town Den Haag uw aandacht voor het volgende:

Bij het project Monkey Town den Haag, waarop u als investeerder hebt ingeschreven, teken ik hoofdelijk en in privé voor de crowdfunding. De grootste aandeelhouder is een advocaat die uit hoofde van zijn beroep niet hoofdelijk tekent. Daarom zou de verhuurder van het Westvlietpand, Milla Vastgoed BV, aanvullend borg staan voor ¤ 100.000,-- gedurende de looptijd van de lening.

Pas zeer recent (en na het volstorten van het project) is echter gebleken dat de bank die Milla Vastgoed BV financiert, in haar voorwaarden heeft opgenomen dat Milla Vastgoed BV én haar directeur – eigenaar zich niet mag verbinden voor financieringen van derden, ook niet als borg. Milla Vastgoed BV kan haar toezegging op dit punt dus niet nakomen. In overleg met Geldvoorelkaar.nl en Bos & Partners zijn wij tot de volgende alternatieve oplossing gekomen:
In plaats van de borgstelling door Milla Vastgoed BV ten bedrage van ¤ 100.000 heb ik kunnen regelen dat er een bankgarantie verstrekt wordt voor een bedrag van ¤ 50.000 die als extra zekerheid zal gelden voor de rente- en aflossingsverplichtingen gedurende de gehele looptijd van de lening. Daarnaast heeft Milla Vastgoed BV zich bereid verklaard om soepel om te gaan met het opeisen van huurpenningen indien de betaling van rente en aflossing door tegenvallende resultaten van Monkey Town Den Haag in gevaar dreigt te komen.

Naar mijn mening biedt de bankgarantie en de toezegging om de betaling van huurpenningen informeel achter te stellen bij de betaling van rente en aflossing op de door bemiddeling van Geldvoorelkaar.nl tot stand gekomen financiering een meer dan volwaardig alternatief voor de eerder toegezegde borgstelling, omdat in het geval van wanbetaling een bankgarantie veel makkelijker uit te winnen is.

Ik verzoek u dan ook in te stemmen met deze wijziging in de leningcondities en de eerder gedane inschrijving gestand te doen. Ik wacht uw reactie met veel belangstelling af en ben uiteraard tot elke mogelijke nadere toelichting bereid.

Met vriendelijke groet,
"
pi_152825933
Heb de mail ook gehad. Weet niet of we daar slechter van worden, bedrag is weliswaar lager maar een bankgarantie is een stuk harder dan een borgstelling.
pi_152826213
Ik doe niet mee aan het project.
Ik denk evenwel niet dat ik er een probleem mee zou hebben. Ik zou wel een afschrift willen ontvangen van de bankgarantie. In een bankgarantie kunnen namelijk ook weer allerlei voorwaarden opgenomen zijn waar je niet blij van kunt worden.
pi_152826284
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:58 schreef Horsemen het volgende:
Ik doe niet mee aan het project.
Ik denk evenwel niet dat ik er een probleem mee zou hebben. Ik zou wel een afschrift willen ontvangen van de bankgarantie. In een bankgarantie kunnen namelijk ook weer allerlei voorwaarden opgenomen zijn waar je niet blij van kunt worden.
Stap je uit of deed je al vanaf het begin niet mee?
En zou je uit kunnen leggen wat voor voorwaarden er aan zouden kunnen zitten?
pi_152826427
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:01 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ik deed vanaf het begin niet mee. Dat kan van alles zijn, maar in dit geval denk ik dan bijvoorbeeld aan onder welke voorwaarden en situaties de bank tot uitkering zal overgaan.
pi_152828179
Vanmorgen bij Edwin Evers was de pitch "Graceland" van GvE. Kunnen we dit platform nog serieus nemen??
pi_152828418
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:14 schreef rockenfeller het volgende:
Vanmorgen bij Edwin Evers was de pitch "Graceland" van GvE. Kunnen we dit platform nog serieus nemen??
Ik heb het fragment opgezocht, maar ik denk niet dat dit uit GvE zelf komt, maar van de eigenaar van Graceland.

http://www.538.nl/programma/16/evers-staat-op
In de box gemist
pi_152829532
Het eigen geld is opgegaan aan 7 rechtszaken, maar nu is er 'geldvoormekaar.nl' _O-
Pecunia non olet
pi_152829667
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:01 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Bij een bankgarantie voert de bank precies uit wat in de bankgarantie staat. De bank bemoeit zich niet met de inhoud van de zaak. Indien in de bankgarantie staat dat enkel uitbetaald wordt bij een vonnis (al of niet in kracht van gewijsde gegaan) zullen de investeerders samen naar de rechter moeten om een vonnis te halen teneinde tot uitbetaling te komen. Indien er staat "op eerste verzoek" van schuldeiser dan is het een mooi onderpand.
pi_152829792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:58 schreef obligataire het volgende:
Het eigen geld is opgegaan aan 7 rechtszaken, maar nu is er 'geldvoormekaar.nl' _O-
*rolt lachend van de bank*
pi_152831462
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:02 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Bij een bankgarantie voert de bank precies uit wat in de bankgarantie staat. De bank bemoeit zich niet met de inhoud van de zaak. Indien in de bankgarantie staat dat enkel uitbetaald wordt bij een vonnis (al of niet in kracht van gewijsde gegaan) zullen de investeerders samen naar de rechter moeten om een vonnis te halen teneinde tot uitbetaling te komen. Indien er staat "op eerste verzoek" van schuldeiser dan is het een mooi onderpand.
Vandaar dat ik dus om een afschrift zou vragen van de bankgarantie.
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:07:01 #97
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152832065
Ik heb gebruik gemaakt van de actie bij lendahand en wat projecten gefinancierd. Plus de optie terugbetaling van de investering te herinvesteren.
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:17:02 #98
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_152832454
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:54 schreef Zand60 het volgende:

Het begin duurt lang maar als er eenmaal wat projecten lopen dan is het net een sneeuwbal :P

In het begin volgde ik het ook meer en wist ik wanneer wat binnen kwam maar inmiddels een stuk of 35 projecten en loopt alles gewoon door.

Ik heb overigens net ook een klein bedrag gedaan in de Eik.
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:27:15 #99
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_152832875
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:40 schreef Coelho het volgende:
Kijk aan, daar komt de Monkey uit de mouw:

[..]

Ook die mail gehad, ik heb een zeer klein bedrag dus ik blijf er sowieso wel in, zie alleen niet helemaal duidelijk of je dan wel of niet iets moet laten weten?
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:26:03 #100
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152835726
Duur biefstukje.
Van Lendico: " BKRscore 924 | Met deze financiering wil ik een paard aankopen. De afgelopen jaren heb ik veel ervaring opgedaan met de aan- en verkoop van paarden. En met succes! Afgelopen maand heb ik nog een paard verkocht voor 15.000 euro. "
Nu vraagt de man slechts ¤ 20000 en biedt daar een magere 11,41% rente voor.
Nee, Lendico valt definitief af. Heb het nou zeven maanden geprobeerd. Verhalen die te mooi of te gek om waar te zijn. Teveel defaults in die korte tijd. Ik vraag me af: Wat bezielt mensen om geld te vragen voor dit soort onzin zonder ook maar een zweem van zekerheid te bieden? Wat bezielt mensen om daar ook maar ene rooie cent in te steken?
Waarom heb ik er dan geld in gestopt? Ach, iedereen doet wel eens gek. En dan kom je vanzelf bij Lendico terecht. Blij dat er ook nog andere aanbieders zijn, die met zeer summiere teksten toch meer zekerheid bieden dan welk platform ook. Hij kwam heel wat keren voorbij vandaag. Mag het nog één keer? Lendahand.
pi_152837496
Graceland zoekt volgens mij zelf de publiciteit: was net ook een kort stukje op NPO3
Het ziet er niet naar uit dat die vol gaat komen.
Ik heb er ook niets ingedaan.
pi_152837737
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:56 schreef Zand60 het volgende:
Graceland zoekt volgens mij zelf de publiciteit: was net ook een kort stukje op NPO3
Welke programma? Misschien kan ik het vinden op uitzending gemist.
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:05:16 #103
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152838022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:56 schreef Zand60 het volgende:
Nee, aan zo'n project doe ik ook niet mee. Het eerste jaar zit je wel goed. Financiering van de aflossing wordt ook geleend. Maar dan volgen er nog 6 lange jaren. Ik koop liever een CD van Elvis dan dat ik het geringste bedrag in deze stenen ga stoppen.
Je denkt dat hij niet vol gaat komen. Met het huidige tempo zou het toch zomaar kunnen! Er hoeft per dag maar ¤ 2000 ingelegd te worden. Er zijn gekkere dingen gebeurd.
pi_152838043
POWNed een 'praatprogramma' in ieder geval.
Programma is net afgelopen, maar Graceland was ergens aan het begin: hoef je niet het hele programma uit te zitten
pi_152838352
http://content1a.omroep.n(...)land_na_in_Breda.mp3

Kortere fragment dan de vorige, wel jammer omdat bij de vorige fragment was meer drama en redenen om niet te investeren. Hier is het kort en krachtig en er zullen vast wel een paar zijn die dankzij dit stukje toch investeren.
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:16:37 #106
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152838693
studio powned vanaf minuut 3:33
pi_152839130
Maar of 3% rente (bij Lendahand), voor een buitenlands avontuur, nu wel zo'n goede keus is? Het blijft een kwestie van vertrouwen. Voor dat percentage los ik liever mijn hypotheek af eerlijk gezegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 21-05-2015 22:39:26 ]
Pecunia non olet
pi_152839138
Nog net op tijd De Eik mee kunnen pakken. Ze moeten nog ¤ 10.000,- dus die komt vandaag of uiterlijk morgen wel vol.
pi_152839495
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:11 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
http://content1a.omroep.n(...)land_na_in_Breda.mp3

Kortere fragment dan de vorige, wel jammer omdat bij de vorige fragment was meer drama en redenen om niet te investeren. Hier is het kort en krachtig en er zullen vast wel een paar zijn die dankzij dit stukje toch investeren.
Na Edwin Evers is er wel 100 euro gestort vandaag.

Ik verheug me op De Eik
pi_152839612
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:30 schreef Zand60 het volgende:

[..]

Na Edwin Evers is er wel 100 euro gestort vandaag.

Ik verheug me op De Eik
Ik doe ook mee aan de Eik, heb daar een beter gevoel bij.
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:34:15 #111
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152839717
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:23 schreef obligataire het volgende:
Maar of 3% rente, voor een buitenlands avontuur, nu wel zo'n goede keus is? Het blijft een kwestie van vertrouwen. Voor dat percentage los ik liever mijn hypotheek af eerlijk gezegd.
Inderdaad, vertrouwen. Dat is alles wat met geld te maken heeft. En of het een goede keus is? Zolang de buffers van de lokale partners maar goed gevuld zijn kan er nagenoeg niets gebeuren. Als ik een hypotheek zou hebben, dan zou ik er ook voor gaan om die af te lossen. Dat levert meer op. Voor mezelf dan. Nu ik die niet heb kan mijn kleine beetje geld ook nog nuttig zijn voor een ander. Vele honderden banen zijn inmiddels gecreëerd. Sociaal rendement zogezegd.
pi_152839907
Misschien ga ik ook wel eens kijken naar Lendahand. Klinkt geinig en goed gevoel inderdaad. Plus die 25 euro bonus maakt het leuk. Kan ik misschien eenvoudig op de twee openstaande 4%-projecten instappen.
Schip ahoy!
pi_152840538
Wat ik niet begrijp is dat GvE een project als Graceland plaatst. Volgens mij ziet toch iedereen dat dit een fiasco wordt. Voor mij alleen projecten met een duidelijk en bewezen verdienmodel met goede zekerheden. Ben ik misschien te conservatief en te behoudend?
pi_152840739
Misschien doen ze dat opzettelijk om het contrast met de overige '5' projecten te benadrukken... :) En soms spelen inderdaad andere argumenten dan puur gewin.......de fans van Elvis zullen over het algemeen redelijk oud zijn en daar zit het meeste kapitaal.
Pecunia non olet
pi_152840804
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:53 schreef obligataire het volgende:
Misschien doen ze dat opzettelijk om het contrast met de overige '5' projecten te benadrukken... :) En soms spelen inderdaad andere argumenten dan puur gewin.......de fans van Elvis zullen over het algemeen redelijk oud zijn en daar zit het meeste kapitaal.
Hahahaha. Mooi stukje "out of the box" denken, Obligatoire! Top!
  donderdag 21 mei 2015 @ 23:22:51 #116
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152841960
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:23 schreef didi80 het volgende:
Nog net op tijd De Eik mee kunnen pakken. Ze moeten nog ¤ 10.000,- dus die komt vandaag of uiterlijk morgen wel vol.
vandaag dus
pi_152845775
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:23 schreef obligataire het volgende:
Maar of 3% rente (bij Lendahand), voor een buitenlands avontuur, nu wel zo'n goede keus is? Het blijft een kwestie van vertrouwen. Voor dat percentage los ik liever mijn hypotheek af eerlijk gezegd.
Als ik een hypotheek af te lossen had, zou ik misschien daar ook eerder m'n geld insteken, hoor! Maar ik wil sowieso al meer spreiden wb crowdfunding, vind dit soort projecten wel leuk en vind de incentive van Lendahand leuk (en slim van ze ;))! Ik heb nu 50 EUR in zes projectjes gestoken waarvan vier 3% en twee 4% rente geven. De looptijd is een tot twee jaar. Er komen volgens mij aardig wat projecten op de site, dus ik ga er in nog wel wat meer 50 EUR stoppen, denk ik. Het totale bedrag blijft alsnog te overzien.
pi_152846088
Zo, de aanvraag deelname voor de avond van MS De Jordaan op 3 juni, is onderweg.
Ik ben benieuwd of ik nog wat mede FOK'ers zal zien op 3 juni.
Het is voor mij een hele rit, maar ik vind zoiets toch wel erg leuk om mee te maken. In plaats van alleen een aflossingsschema te volgen, de mensen te ontmoeten om wie het allemaal draait........
Pecunia non olet
pi_152846740
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 08:56 schreef obligataire het volgende:
Zo, de aanvraag deelname voor de avond van MS De Jordaan op 3 juni, is onderweg.
Ik ben benieuwd of ik nog wat mede FOK'ers zal zien op 3 juni.
Het is voor mij een hele rit, maar ik vind zoiets toch wel erg leuk om mee te maken. In plaats van alleen een aflossingsschema te volgen, de mensen te ontmoeten om wie het allemaal draait........
Ja dat is zeker leuk om mensen van hier te leren kennen. Ik zit niet in dit project dus mij kom je daar niet tegen. Maar het zou zeker leuk zijn om wat mensen van hier te leren kennen. Ik heb namelijk bij een hoop echt geen idee. Man, vrouw? Oud, Jong? etc.
Maar dat zal ook wel met mijn nieuwsgierigheid te maken hebben. :@
pi_152847103
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:33 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ja dat is zeker leuk om mensen van hier te leren kennen. Ik zit niet in dit project dus mij kom je daar niet tegen. Maar het zou zeker leuk zijn om wat mensen van hier te leren kennen. Ik heb namelijk bij een hoop echt geen idee. Man, vrouw? Oud, Jong? etc.
Daar sluit ik me bij aan
pi_152847391
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:33 schreef didi80 het volgende:

[..]. Maar het zou zeker leuk zijn om wat mensen van hier te leren kennen. Ik heb namelijk bij een hoop echt geen idee. Man, vrouw? Oud, Jong? etc.
Ik vermoed vooral mannen, breed gespreid tussen 40 en 70.... Maar misschien zit ik er wel helemaal naast........ :)
Pecunia non olet
pi_152847492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik vermoed vooral mannen, breed gespreid tussen 40 en 70.... Maar misschien zit ik er wel helemaal naast........ :)

Bij mij wel ;) Op beide punten.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:13:40 #123
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152847564
wat betreft leeftijd zit ik daar nog wel onder, gelukkig :P.

Ik zie een nieuw project op collin:
HJ Brothers 7,5% 60 mnd.
pi_152847647
Bevestiging van 25 euro lendahand-actie is binnen. Ergens in de komende dagen maar eens even investeren. Hoe werkt dat? Bedrag toezeggen, ze plukken het van je LAH-saldo en wat je tekort komt, moet je bijstorten?
Schip ahoy!
pi_152847673
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bevestiging van 25 euro lendahand-actie is binnen. Ergens in de komende dagen maar eens even investeren. Hoe werkt dat? Bedrag toezeggen, ze plukken het van je LAH-saldo en wat je tekort komt, moet je bijstorten?
Zelf ook recent gedaan, het gaat inderdaad precies zo!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:19:17 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_152847679
Ben benieuwd wanneer er weer een update komt betreffende HIN
pi_152847733
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb mij zojuist ook aangemeld.
Ik zag wel dat je voor 31 mei moet investeren, anders ben je het weer kwijt. Dus niet te lang wachten met investeren.

Krijg je bij Lendahand trouwens ook mailtjes als er een nieuw project is? Of moet je zelf regelmatig kijken?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:24:51 #128
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152847774
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:22 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ik heb mij zojuist ook aangemeld.
Ik zag wel dat je voor 31 mei moet investeren, anders ben je het weer kwijt. Dus niet te lang wachten met investeren.

Krijg je bij Lendahand trouwens ook mailtjes als er een nieuw project is? Of moet je zelf regelmatig kijken?
Volgens mij kun je jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief en op de hoogte blijven van nieuwe projecten..
pi_152848141
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:13 schreef Gijsbertus het volgende:

HJ Brothers 7,5% 60 mnd.
Inderdaad. Een die loopt weer ouderwets hard vol, al 25% binnen.

Wil wel gaan investeren via Collin, weet alleen niet of dit het geschikte moment is om in te stappen. Wel interessant dat deze via lineaire aflossing gaat. Je maandbedrag wordt steeds kleiner dan maar je risico neemt ook harder af. :)
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:42:40 #130
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152848148
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:24 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Volgens mij kun je jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief en op de hoogte blijven van nieuwe projecten..
Ben er niet zo zeker van dat de nieuwsbrief ook nieuwe projecten vermeldt. Elke dag even kijken of er nieuwe projecten zijn. Als je het twee keer per week doet is dat ook ruim voldoende om de nieuwe projecten bij te houden. Of ga ze volgen op twitter @lendahandEU
pi_152848324
quote:

[..]

Wel man, maar nog laaaang geen 40 8-)
pi_152848373
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:42 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ben er niet zo zeker van dat de nieuwsbrief ook nieuwe projecten vermeldt. Elke dag even kijken of er nieuwe projecten zijn. Als je het twee keer per week doet is dat ook ruim voldoende om de nieuwe projecten bij te houden. Of ga ze volgen op twitter @lendahandEU
Bedankt voor de tip!
pi_152848385
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:50 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Wel man, maar nog laaaang geen 40 8-)
Dan is die 1908 dus niet je bouwjaar ;)
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:53:49 #135
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152848415
voordeel bij Collin is dat eerste aflossingen wat hoger liggen, dus eerder beschikt over een groter bedrag van je inleg ipv annuïteit.
Echter vind ik de kosten van Collin vrij hoog (0,85% per begin boekjaar over nog uitstaande som, oftewel maand 1,13,25,37,enz)
pi_152848467
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:53 schreef Gijsbertus het volgende:
voordeel bij Collin is dat eerste aflossingen wat hoger liggen, dus eerder beschikt over een groter bedrag van je inleg ipv annuïteit.
Echter vind ik de kosten van Collin vrij hoog (0,85% per begin boekjaar over nog uitstaande som, oftewel maand 1,13,25,37,enz)
Had ik nou hier ergens gelezen dat ze dat gingen veranderen? Want ik twijfel nu nog elke keer over Collin, maar als ze dat aanpassen stap ik gelijk in. Ze hebben de laatste tijd vaak mooie projecten.
pi_152848533
quote:
Starter, horeca, borgstelling van 25% voor 1 jaar. No thanx.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 11:00:08 #138
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152848536
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:56 schreef didi80 het volgende:

[..]

Had ik nou hier ergens gelezen dat ze dat gingen veranderen? Want ik twijfel nu nog elke keer over Collin, maar als ze dat aanpassen stap ik gelijk in. Ze hebben de laatste tijd vaak mooie projecten.
Verschil met andere platformen is dat zij lineair uitbetalen (inleg delen door looptijd + rente over som)
Maar wat had jij gelezen? Gaan zij wellicht ook over op annuïteit?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 11:01:05 #139
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152848561
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:59 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Starter, horeca, borgstelling van 25% voor 1 jaar. No thanx.
Risico ook te groot.
Voor Horeca kijk ik op HCN.
pi_152848604
Een nieuwe:
Naam: Corhoen C
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 100.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,71

Horeca
maar 5 dagen per week open
Huur/bankgarantie. Ze geeft een bankgarantie af, waarom daar dan 10k voor vragen
Voorfinanciering BTW van maar liefst 17k, die heeft ze toch al na maximaal 3 maanden terug van de fiscus, waarom dan wel het hele bedrag lenen.
De financieringskosten voor de eerste periode?? leent ze ook alvast maar, weer 10k
En dan zelf maar 12k inbrengen.
Conclusie: Ik pas.
pi_152848605
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:00 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Verschil met andere platformen is dat zij lineair uitbetalen (inleg delen door looptijd + rente over som)
Maar wat had jij gelezen? Gaan zij wellicht ook over op annuïteit?
Nee ik dacht dat ik iets gelezen had over de kosten. Dat die niet jaarlijks, maar eenmalig werden. Maar ik kan het niet zo snel terug vinden. Dus misschien was het ook wel iemand die zijn hoop uitsprak.
Ik ga nog even verder zoeken op het forum hier. Misschien kom ik het nog tegen.
pi_152848645
quote:

[..]

^O^
pi_152848646
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:03 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe:
Naam: Corhoen C
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 100.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,71

Horeca
maar 5 dagen per week open
Huur/bankgarantie. Ze geeft een bankgarantie af, waarom daar dan 10k voor vragen
Voorfinanciering BTW van maar liefst 17k, die heeft ze toch al na maximaal 3 maanden terug van de fiscus, waarom dan wel het hele bedrag lenen.
De financieringskosten voor de eerste periode?? leent ze ook alvast maar, weer 10k
En dan zelf maar 12k inbrengen.
Conclusie: Ik pas.
Eens hoor, ik pas hem ook lekker!
pi_152848647
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:03 schreef didi80 het volgende:

[..]

Nee ik dacht dat ik iets gelezen had over de kosten. Dat die niet jaarlijks, maar eenmalig werden. Maar ik kan het niet zo snel terug vinden. Dus misschien was het ook wel iemand die zijn hoop uitsprak.
Ik ga nog even verder zoeken op het forum hier. Misschien kom ik het nog tegen.
Er zat eerst nog een minimum op van ¤10,-- per jaar per project. Die is er gelukkig af. Daar ging het destijds over
  vrijdag 22 mei 2015 @ 11:07:29 #145
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152848716
helaas nog wel het minimum te investeren bedrag van 500...
Vind ik vrij fors vergeleken met diverse crowdfunding sites.
pi_152848733
Hier ook geen Corhoen of gans op het menu. Een eerdere uitbater ging daar failliet (google maar es). Horeca en geen eigen geld meenemen...das het recept voor een default als je t mij vraagt
  vrijdag 22 mei 2015 @ 11:09:29 #147
431950 cooper87
Twiffic fella
pi_152848762
Nieuwe op Symbid: https://www.symbid.nl/ideas/6989-bereik

Ik vind 'em zelf wel interessant, eindelijk eens geen over-the-top waardering.
pi_152848767
Denk nog ff na over Geenen schoenen op KoM na zijn positieve update (onder reacties)
pi_152848780
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:52 schreef didi80 het volgende:

[..]

Dan is die 1908 dus niet je bouwjaar ;)
Maar wel een goed jaar!
pi_152848836
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:08 schreef Justme7005 het volgende:
Hier ook geen Corhoen of gans op het menu. Een eerdere uitbater ging daar failliet (google maar es). Horeca en geen eigen geld meenemen...das het recept voor een default als je t mij vraagt
Een uitbater voor de vorige uitbater dan? Zelf zegt ze namelijk dat de vorige uitbater op leeftijd was.
pi_152848891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:12 schreef MSR het volgende:

[..]

Een uitbater voor de vorige uitbater dan? Zelf zegt ze namelijk dat de vorige uitbater op leeftijd was.
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-gans-assen-failliet
pi_152848913
quote:
Zo da's ff lekker!!! Dan loopt ze de boel dus gewoon te misleiden als je het mij vraagt? Of ben ik nou gek?

"Eigenaresse Sacha Gans stond uitstekend bekend (gestopt wegens leeftijd)."
pi_152848941
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:15 schreef MSR het volgende:

[..]

Zo da's ff lekker!!! Dan loopt ze de boel dus gewoon te misleiden als je het mij vraagt? Of ben ik nou gek?

Ze zijn gewoon die drie jaar vergeten te noemen O-)
pi_152848944
quote:

[..]

Heel letterlijk zegt ze in de pitch niet dat ze het van Sacha Gans heeft overgenomen. Maar ze laat het stukje van Eberhard ten Have gewoon weg. Ze liegt dus niet, maar of het netjes is........
  vrijdag 22 mei 2015 @ 11:17:54 #155
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152848986
quote:

[..]

Nee, ze misleidt niet. Ze vermeldt alleen niets over de laatste drie jaar, dus nadat Sascha Gans haar toko aan Eberhard ten Have had overgedaan.
pi_152848988
Zit net even te kijken en zie dat die eberhard inderdaad tussendoor is gekomen. Ik vind dat helemaal niet zo netjes nee. Eventjes een smet wegvegen en het kleed schoonkloppen zal ik maar zeggen. |:(
pi_152849031
Het gebeurt vaker in een pitch dat zaken die niet te pas komen worden weggelaten. Daarom google ik zelf altijd even op projecten en zo kom je nog wel es wat tegen.

Maar.....

Echt lachwekkend vind ik dit : Het eigen vermogen bedraagt 42/147 zijnde 29 % van het balanstotaal.

Kan iemand mij vertellen wat hier niet aan klopt ? :-)
pi_152849101
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:20 schreef Justme7005 het volgende:
Het gebeurt vaker in een pitch dat zaken die niet te pas komen worden weggelaten. Daarom google ik zelf altijd even op projecten en zo kom je nog wel es wat tegen.

Maar.....

Echt lachwekkend vind ik dit : Het eigen vermogen bedraagt 42/147 zijnde 29 % van het balanstotaal.

Het verschil tussen garantievermogen en eigen vermogen
pi_152849157
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:20 schreef Justme7005 het volgende:

Maar.....

Ze hebben de lening van haar vader bij het eigen vermogen geteld, wat natuurlijk helemaal niet zo is.
pi_152849305
Wat er niet klopt is het volgende: de verkregen middelen (totaal 147 k) worden gespendeerd aan renovatie, inventaris, aanloopkosten etc. Ale je de renovatie nog eens voor de helft als verbouwingskosten activeert is het balanstotaal nog vóórdat de eerste gans is uitgeserveerd gereduceerd tot ca. 80 k. Het eigen vermogen is dan -/- 25k inclusief de achtergestelde lening.
pi_152849561
1e jaar wordt een omzet geprognotiseerd van 402K. Als de zaak 5 dagen per week open is betekent dit een omzet per dag van ¤ 1600,-- Wat zou een gemiddeld bestedingsbedrag per persoon zijn? ¤ 30???. Dus men moet minimaal gemiddeld 54 gasten per dag hebben. Vind het nogal wat!
pi_152851454
Is nog lager,

Klanten gaven in 2013 gemiddeld 16,40 euro uit als zij uit eten gaan. In 2011 was dat nog 19,40 euro
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:00:26 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152851650
Volgens mij maken wij hier in een uur tijd een betere risico inventarisatie / businesscase dan de ondernemer van het restaurant :P
pi_152851936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:00 schreef leolinedance het volgende:
Volgens mij maken wij hier in een uur tijd een betere risico inventarisatie / businesscase dan de ondernemer van het restaurant :P
Nou he, de mensen alhier zijn goed bezig!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:21:27 #165
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152852322
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:00 schreef leolinedance het volgende:
Precies! Ik ben blij dat ik bij mijn zoektocht over crowdfunding dit forum heb gevonden. Hier geen borreltafelgeteut, maar kenners. Hier worden de broodnodige nuances aangebracht. Hier is hoor en wederhoor. Hier leer ik elke dag. Nou ja... In ieder geval: leve de crowd!
pi_152852899
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:13 schreef Gijsbertus het volgende:

HJ Brothers 7,5% 60 mnd.
Mooi project, mensen uit Kampen/Genemuiden, goede betalingsmoraal :)

En al weer vol......daar moeten ze bij KoM toch met enige jalouzie naar kijken........ ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 22-05-2015 14:30:10 ]
Pecunia non olet
pi_152854577
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

En al weer vol......daar moeten ze bij KoM toch met enige jalouzie naar kijken........ ;)
Tja, en als er dan eens eentje volloopt bij KoM kan die geen doorgang vinden. Ach, wellicht loopt het binnenkort storm bij KoM.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 14:41:59 #168
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152854723
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zit momenteel op 85%.
Je kunt nog meedoen ;).
pi_152856238
Inderdaad, ik had niet goed gekeken. Maar ik zat er al in. Nog even en dan de bronzen status :)
Pecunia non olet
pi_152856318
Zelfs de bouw van een nieuw ziekenhuis kun je tegenwoordig crowdfunden. Het is wel iets voor de lange adem (17 jaar) en het minimumbedrag ligt ook aardig hoog (¤ 2.500). Wel netto 5% rente per jaar.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 15:55:57 #171
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152857026
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:33 schreef k_man het volgende:
Zelfs de bouw van een nieuw ziekenhuis kun je tegenwoordig crowdfunden. Het is wel iets voor de lange adem (17 jaar) en het minimumbedrag ligt ook aardig hoog (¤ 2.500). Wel netto 5% rente per jaar.
dat is wel een lange tijd. 5% netto over het dan nog resterende bedrag neem ik aan..
op basis van annuïteit en niet door investeren een rendement van 2,45%.
met een inleg van 2500, 221,75 terug aan annuïteit per jaar.
pi_152857164
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:55 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

dat is wel een lange tijd. 5% netto over het dan nog resterende bedrag neem ik aan..
op basis van annuïteit en niet door investeren een rendement van 2,45%.
met een inleg van 2500, 221,75 terug aan annuïteit per jaar.
Het is niet helemaal annuitair volgens mij. Ze betalen namelijk de rente per kwaartaal
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:12:08 #173
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152857447
Ok, dan is de structuur wat anders.
Het is een grappig iets. Maar of mensen willen investeren met een duur van 17 jaar.....
pi_152858821
Op deze manier lijkt het eigenlijk meer op een obligatielening die op een slinkse manier als een trendy crowdfunding project aan de man wordt gebracht.
Pecunia non olet
pi_152859790
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:07 schreef obligataire het volgende:
Op deze manier lijkt het eigenlijk meer op een obligatielening die op een slinkse manier als een trendy crowdfunding project aan de man wordt gebracht.
Zit daar dan verschil in behalve de naam
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:24:02 #176
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152860915
Leuk project op aygodutch
- concept food service - 8% - 36 maanden
met een incentive vanaf ¤ 250
pi_152861550
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:24 schreef Gijsbertus het volgende:
Leuk project op aygodutch
- concept food service - 8% - 36 maanden
met een incentive vanaf ¤ 250
Zijn startend kwam ik deze week achter. Toevallig vertelde mijn sportmaatje vanmiddag dat hij geïnvesteerd had in Warung. Heren schijnen de zekerheden voor de investeerder vrij strak geregeld te hebben. Ondanks de stijlfouten in het profiel toch maar in Infraunie geïnvesteerd. Deze ziet er idd leuk uit.
pi_152863565
Zo...dat gaat lekker snel bij Lendahand. Vanmorgen ingeschreven en mijn 1e project geselecteerd. Vanmiddag dit project betaald. En nu net de mail dat het project vol is, en per 1 juni gaat lopen.
Leuk!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:13:19 #179
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152864091
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:55 schreef didi80 het volgende:
Zo...dat gaat lekker snel bij Lendahand. Vanmorgen ingeschreven en mijn 1e project geselecteerd. Vanmiddag dit project betaald. En nu net de mail dat het project vol is, en per 1 juni gaat lopen.
Leuk!
Dat project had 2 dagen nodig. Gemiddeld, staat op de website, duurt het 12 dagen voordat een project volgelopen is.
Wat ik ook mooi vind bij Lendahand is dat je een mail krijgt als je inleg met rente is uitgekeerd. Zo summier als de projecten beschreven zijn, zo uitgebreid is de communicatie tussen platform en klant.
pi_152867571
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:55 schreef didi80 het volgende:
Leuk!
Dat klinkt goed inderdaad. Ik ga zo ook met een paar projecten starten. Neem de 4%'ers wel even mee :)
Schip ahoy!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:22:39 #181
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152868598
Ook ik heb even gekeken bij Lendahand. Is het niet raar dat het geld maar 5 dagen in je wallet blijft? Om na 6 maanden al weer direct ¤50 terug te hebben, moet je al snel een paar honderd euro investeren. Als je minder dan de minimum investering of een niet rond bedrag overhoud, dan gaat het weer naar je tegenrekening. Het zou toch veel makkelijker zijn als het gewoon in je account bleef net als bij Kiva?
pi_152868722
Vandaag ook mijn eerste leningen op lendahand geplaatst: 3 van 250 euro per stuk (waarbij in 1 lening de 25 bonus). De eerste is inderdaad al van start gegaan en heeft het volgende terugbetaal schema:

Terugbetaling 1 ¤ 67,50 op 30 november 2015
Terugbetaling 2 ¤ 66,25 op 31 mei 2016
Terugbetaling 3 ¤ 65,00 op 30 november 2016
Terugbetaling 4 ¤ 63,75 op 31 mei 2017

Uiteindelijk is dat een winst van 12,50 in 2 jaar (ok, uiteraard kun je de uitbetalingen direct weer investeren). Toch wel een groot risico voor een minimale winst. Als er 1 project (in het eerste half jaar) de mist in gaat, moet je 20 andere projecten goed afsluiten in die 2 jaar om quitte te staan. De partner neemt de betalingsplicht over, maar die kan ook eventueel omvallen.

Hoe denken jullie daarover?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:28:58 #183
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152868845
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:25 schreef crowdiefunder het volgende:
Vandaag ook mijn eerste leningen op lendahand geplaatst: 3 van 250 euro per stuk (waarbij in 1 lening de 25 bonus). De eerste is inderdaad al van start gegaan en heeft het volgende terugbetaal schema:

Uiteindelijk is dat een winst van 12,50 in 2 jaar (ok, uiteraard kun je de uitbetalingen direct weer investeren). Toch wel een groot risico voor een minimale winst. Als er 1 project (in het eerste half jaar) de mist in gaat, moet je 20 andere projecten goed afsluiten in die 2 jaar om quitte te staan. De partner neemt de betalingsplicht over, maar die kan ook eventueel omvallen.

Als je hier aan mee doet, dan heb je je voor de rest van je leven afgekocht voor alle collectes van goede doelen ;)
pi_152868900
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:28 schreef Coelho het volgende:

[..]

Als je hier aan mee doet, dan heb je je voor de rest van je leven afgekocht voor alle collectes van goede doelen ;)
LOL
pi_152869058
Dan ben ik een kwartier aan het uitleggen waar lendahand voor staat, gooi ik liever een euro in de collectebus :)
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:51:21 #186
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152869675
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:22 schreef Coelho het volgende:
Ook ik heb even gekeken bij Lendahand. Is het niet raar dat het geld maar 5 dagen in je wallet blijft? Om na 6 maanden al weer direct ¤50 terug te hebben, moet je al snel een paar honderd euro investeren. Als je minder dan de minimum investering of een niet rond bedrag overhoud, dan gaat het weer naar je tegenrekening. Het zou toch veel makkelijker zijn als het gewoon in je account bleef net als bij Kiva?
Nee hoor, om na 6 maanden ¤ 50 terug te hebben moet je alleen maar ¤ 50 stoppen in een 6-maandsproject. Of 100 in een 12-maandsproject. Of... Als je kiest om niet opnieuw te investeren wordt het op je bankrekening bijgeschreven. Kies je er wel voor, dan wordt allen die ¤ 0,75 of 1,50 of... rente bijgeschreven.
Per 1 april j.l. is het beleid veranderd. Voorheen kon je je geld in je wallet laten staan. Nu dus niet meer. Als je denkt veel risico te lopen is dit toch veel beter? Geld in je wallet levert ook helemaal niks op.
pi_152869962
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:22 schreef Coelho het volgende:
Ik vind het juist heel sympatheik dat je drie smaken krijgt:
- Vijf dagen in je wallet en (indien mogelijk) automatisch herinvesteren.
- Vijf dagen in je wallet en zelf investeren.
- Geld terug op je betaalrekening.

Bij de tweede en derde optie heb je alle ruimte om tussen platforms te wisselen. Bovendien krijg ik geen rente op het geld in de wallet en wel op mijn betaalrekening, dus ik heb het liever op mijn betaalrekening terug.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:04:54 #188
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152870131
quote:

Lijkt me hetzelfde risico als bij andere platformen. Bij Lendahand wordt het risico niet afgedekt door hoofdelijke aansprakelijkheid maar door iets als bankgarantie. Het project kan omvallen, maar dan is de lokale partner aansprakelijk. Die bank heeft er uiteraard alle belang bij dat er terugbetaald wordt. Lendahand heeft er ook alle belang bij (het is hun verdienmodel). Dat werkt volgens mij in het voordeel van de uitleners. Uiteraard zijn er nog legio risico's te bedenken. Valutaschommeling (opgevangen door de lokale partner), mismanagement, politiek om maar wat te noemen.
pi_152870145
quote:

Dat is precies de reden waarom ik tot op heden niet meegedaan heb. Wat mij betreft ook een hoog risico t.o.v. het rendement. Als ik eventueel mee ga doen zie ik het meer als een goed doel dan als een belegging. Ik twijfel of het iets voor mij is....., maar zo te horen hebben veel van jullie er wel veel plezier mee en dat is ook wat waard.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:58:12 #190
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152871808
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is precies de reden waarom ik tot op heden niet meegedaan heb. Wat mij betreft ook een hoog risico t.o.v. het rendement. Als ik eventueel mee ga doen zie ik het meer als een goed doel dan als een belegging. Ik twijfel of het iets voor mij is....., maar zo te horen hebben veel van jullie er wel veel plezier mee en dat is ook wat waard.
Ja, helaas, het rendement moet gedeeld worden door drie partijen: bank, platform en investeerder. Ik vermoed ook: in die volgorde. Zij het dat in heel wat gevallen platform en investeerder gelijk op gaan (ieder 4%). De bank loopt het grootste risico en ontvangt dus het meeste rendement. En toch zijn dit soort leningen aantrekkelijker voor de kredietvrager dan wanneer die in eigen land naar een puur commerciële bank stapt die rentepercentages hanteert van 4 of 5% per maand.
Het risico van een 5 en een 5s wordt door de fokcrowd inmiddels wel onderkend. Maar soms is er sprake van de "gunfactor". Of zoals jij het noemt: "je hebt er plezier mee en dat is ook wat waard". Daar appelleert Lendahand ook duidelijk aan. Ze noemen het "sociaal rendement".
Inmiddels zijn in ongeveer twee jaar 274 leninkjes verstrekt, 0 defaults. Het eerste jaar nagenoeg alleen 6-maands of 12-maands projecten, dus allemaal volledig terugbetaald. Maar ja, pas over twee jaar weet je of de leningen van vandaag ook terugbetaald zijn.
Eh, nee, ik sta niet op de loonlijst van Lendahand. Heb ook geen privéverbanden met medewerkers daar. Heb er inderdaad alleen maar plezier mee dat de wereld in heel kleine beetjes wat beter kan worden. Voor mij een klein bedrag, voor een Filipino, Colombiaan of Ghanees (en binnenkort: een Mongool) een baan.
pi_152872066
Obligaties
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:46 schreef Goesten het volgende:

[..]

Zit daar dan verschil in behalve de naam
http://nl.wikipedia.org/wiki/Obligatielening
Obligaties zijn net als crowd-lending een vorm van vreemd vermogen tegen een rentevergoeding. Vaak zijn ze beursgenoteerd maar er zijn ook onderhandse obligatieleningen.
Er zijn echter ook veel verschillen met crowd-lending. Die verschillen hangen sterk af van met welk type obligatie je vergelijkt. Berucht bijvoorbeeld zijn achtergestelde obligaties. Daarop krijg je een hogere coupon (rente), maar sta je achteraan in de rij als de schuldenaar failliet gaat. Bij crowd-lending worden wel degelijk zekerheden geëist.

In het geval van dat ziekenhuis zou je goed moeten kijken wat er is geregeld op het gebied van zekerheden en rente/aflossing. Gevoelsmatig was mijn eerste gedachte dat het op een obligatie lijkt. Dat zou zo zijn als bijvoorbeeld ook de aflossing ineens achteraf zou plaatsvinden, wat bij obligaties tamelijk gebruikelijk is.

Jaren terug kreeg ik vaak aanbiedingen om te beleggen in onderhandse obligatieleningen bijvoorbeeld die van Homburg. Daar lees je alleen nog over in combinatie met gedupeerden en stichtingen en zo :) Maar er zullen ook vast wel goede zijn geweest. ...... Ik deed daar nooit aan mee maar heb wel veel op de beurs in obligaties gedaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 23-05-2015 00:16:40 ]
Pecunia non olet
pi_152875178
Leuk dat er plotseling wat meer gesproken wordt over Lendahand! :) Heeft die 25-euro-actie toch maar mooi gewerkt! ;)

Het rendement is inderdaad wat minder dan bij bijv. GVE of KOM, maar het risico is misschien zelfs wel wat kleiner, en het zijn veelal sympatieke projecten wmb, met korte looptijden van 6 tot 24 maanden.

De cijfers wb terugbetaling lijken heel goed. Ik had begrepen dat de default rate 2-3% is, maar dat het meestal pas rond het eind van het project niet meer betaald wordt. Waarschijnlijk is het dus daardoor dat tot nu toe in Colombia in 1 jaar 0.97% niet is terugbetaald en in de Fillipijnen in 20 maanden 0.25% niet is terugbetaald. In Ghana zijn ze pas begin dit jaar begonnen, dus daar zijn nog geen defaults.

Deze cijfers zouden dus de betalingen aan de (drie) lokale partners betreffen, niet de uitbetalingen naar ons toe, want alles wordt opgevangen door die lokale partners. Het is denk ik wel belangrijk om naast te spreiden over projecten, dus te spreiden over de lokale partners. Er komen volgens mij wel 20-30 nieuwe projecten per maand, dus genoeg om uit te kiezen! :)
pi_152875244
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 07:09 schreef troepjepdat het volgende:
Leuk dat er plotseling wat meer gesproken wordt over Lendahand! :) Heeft die 25-euro-actie toch maar mooi gewerkt! ;)

Het rendement is inderdaad wat minder dan bij bijv. GVE of KOM, maar het risico is misschien zelfs wel wat kleiner, en het zijn veelal sympatieke projecten wmb, met korte looptijden van 6 tot 24 maanden.

De cijfers wb terugbetaling lijken heel goed. Ik had begrepen dat de default rate 2-3% is, maar dat het meestal pas rond het eind van het project niet meer betaald wordt. Waarschijnlijk is het dus daardoor dat tot nu toe in Colombia in 1 jaar 0.97% niet is terugbetaald en in de Fillipijnen in 20 maanden 0.25% niet is terugbetaald. In Ghana zijn ze pas begin dit jaar begonnen, dus daar zijn nog geen defaults.

Deze cijfers zouden dus de betalingen aan de (drie) lokale partners betreffen, niet de uitbetalingen naar ons toe, want alles wordt opgevangen door die lokale partners. Het is denk ik wel belangrijk om naast te spreiden over projecten, dus te spreiden over de lokale partners. Er komen volgens mij wel 20-30 nieuwe projecten per maand, dus genoeg om uit te kiezen! :)
De tijd zal het uiteraard leren of het risico kleiner is. Zelf maken "wij" in ieder geval minder rendement om het op te vangen. Zoals jij al aangeeft vangen de Lokale partners de eerste probleem gevallen op, dat is mooi. Echter als een Lokale partner in de problemen komt heb je kans dat een hele groep van leningen in de problemen komt. Wie gaat het geld van al die kleine leningen op duizenden kilometers afstand incasseren?
pi_152875277
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 07:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De tijd zal het uiteraard leren of het risico kleiner is. Zelf maken "wij" in ieder geval minder rendement om het op te vangen. Zoals jij al aangeeft vangen de Lokale partners de eerste probleem gevallen op, dat is mooi. Echter als een Lokale partner in de problemen komt heb je kans dat een hele groep van leningen in de problemen komt. Wie gaat het geld van al die kleine leningen op duizenden kilometers afstand incasseren?
Daar zit inderdaad het grootste risico, het omvallen van een van de lokale partners. In principe zou de partij leningen dan aan een ander bedrijf daar aangeboden worden, dus kan alles zou kunnen doorgaan. Maar Lendahand zal wel vrij zorgvuldig zijn bij het uitzoeken van de (initiele) lokale partner, want als een hele partij leningen niet langer uitbetaald wordt, wil niemand meer investeren en valt hun platform om.

Maar ik denk dat het daarom dus goed is om te spreiden over de lokale partners. Nu zijn dat er nog drie, maar er komen er meer. En daarnaast alsnog spreiden over de projecten, zodat het omvallen van een of een paar projecten niet in een keer veel druk uitoefent op een lokale partner.

En je moet het toch een beetje zien als een goed doel, denk ik. En in tegenstelling tot bijvoorbeeld Kiva, krijg je hier nog een beetje rente over het geld dat je kwijt bent.
pi_152875838
Qua rendement en risico zou je voor microkrediet ook kunnen kijken naar http://www.morningstar.nl(...)?id=F0GBR05PTR&tab=1 of http://www.morningstar.nl(...)?id=F0GBR063OM&tab=1, alleen dan heb je er zelf geen lol aan om alles uit te zoeken en het is een iets andere tak van sport.

Ik ga nog even rondkijken maar gve en kom.
pi_152876080
Ik zie Lendahand inderdaad ook meer als een goed doel waarbij de kans groot is dat je je geld terugziet. Zo niet, heb je pech. Daarom stop ik er ook maar kleine bedragen in (50 of 100 euro), omdat icm het rendement de boel niet supersterk is.
Voordeel is wel dat de leningen maar kort lopen (max twee jaar), waardoor je eigen geld toch weer relatief snel beschikbaar komt.
Schip ahoy!
pi_152876139
Zag gisteren de Corhoen al voorbij komen. Misschien dat het komt omdat ik niet uit Drenthe kom en eerlijk gezegd ken ik de horeca alleen van de zijde van de consument, maar de zin
quote:
Het restaurant ligt, voor een horecaonderneming, op een first class locatie, aan de Markt te Assen. Het is van oudsher het horecaplein van Assen waar het publiek zich als vanzelf meldt.
kan ik niet rijmen met:
quote:
Openingstijden zijn vanaf het middaguur tot middernacht op dinsdag tot en met zaterdag.
Dat je maar vijf dagen open bent, daar kun je over discussiëren, maar met een dergelijke locatie lijkt de zondag me op een mooie zomermiddag een van de drukste dagen.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 12:03:28 #198
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152878193
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 07:36 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Daar zit inderdaad het grootste risico, het omvallen van een van de lokale partners. In principe zou de partij leningen dan aan een ander bedrijf daar aangeboden worden, dus kan alles zou kunnen doorgaan. Maar Lendahand zal wel vrij zorgvuldig zijn bij het uitzoeken van de (initiele) lokale partner, want als een hele partij leningen niet langer uitbetaald wordt, wil niemand meer investeren en valt hun platform om.

Maar ik denk dat het daarom dus goed is om te spreiden over de lokale partners. Nu zijn dat er nog drie, maar er komen er meer. En daarnaast alsnog spreiden over de projecten, zodat het omvallen van een of een paar projecten niet in een keer veel druk uitoefent op een lokale partner.

En je moet het toch een beetje zien als een goed doel, denk ik. En in tegenstelling tot bijvoorbeeld Kiva, krijg je hier nog een beetje rente over het geld dat je kwijt bent.
Spreiden over projecten zal weinig zin hebben. Ze lopen toch allemaal wel vol en oefenen bij omvallen dus veel druk uit op een lokale partner.
Spreiding over lokale partners heeft meer zin. Zolang de solvabiliteit is zoals aangegeven zal het op financieel gebied nog wel gaan (Ghana: 24%; Filipijnen: 36%; Colombia 51%). Risico lijkt me het meest te zitten in inflatie (leningen zijn in euro en dienen in euro terugbetaald te worden), politieke instabiliteit en natuurrampen.
pi_152878872
Gaat het wel goed met Trustbuddy, de moeder van GvE? De beurskoers klapt in elkaar: er is nog 29 cent van over. Dit jaar 2015 is er al dik 75% vanaf.
Wat zou, ik ga misschien wel wat snel, een faillissement van TB betekenen voor ons?
  zaterdag 23 mei 2015 @ 12:51:36 #200
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152878952
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 09:46 schreef deezler het volgende:
Zag gisteren de Corhoen al voorbij komen. Misschien dat het komt omdat ik niet uit Drenthe kom en eerlijk gezegd ken ik de horeca alleen van de zijde van de consument, maar de zin

[..]

kan ik niet rijmen met:

[..]

Dat je maar vijf dagen open bent, daar kun je over discussiëren, maar met een dergelijke locatie lijkt de zondag me op een mooie zomermiddag een van de drukste dagen.
Wellicht omdat het aan de biblebelt grenst en de zondag de dag voor het opperwezen is, waarop geen commerciële activiteiten ontplooit mogen worden?
  zaterdag 23 mei 2015 @ 12:52:11 #201
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152878964
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 12:47 schreef Camogli het volgende:
Gaat het wel goed met Trustbuddy, de moeder van GvE? De beurskoers klapt in elkaar: er is nog 29 cent van over. Dit jaar 2015 is er al dik 75% vanaf.
Wat zou, ik ga misschien wel wat snel, een faillissement van TB betekenen voor ons?
In het allerallerslechtste geval moet je zelf elke maand naar je kredietnemers. De overeenkomst blijft bestaan, ook al is er geen GVE meer.
pi_152879045
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 12:52 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

In het allerallerslechtste geval moet je zelf elke maand naar je kredietnemers. De overeenkomst blijft bestaan, ook al is er geen GVE meer.
https://newsclient.omxgro(...)ureId=661242&lang=en
  zaterdag 23 mei 2015 @ 13:07:37 #203
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152879240
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 12:51 schreef Coelho het volgende:

[..]

Wellicht omdat het aan de biblebelt grenst en de zondag de dag voor het opperwezen is, waarop geen commerciële activiteiten ontplooit mogen worden?
In Assen? Als ik de samenstelling van de gemeenteraad bekijk houd ik je redenering voor onmogelijk:
PvdA 6; Christenunie 5; D66 5; SP 4; Plop 4; CDA 4; VVD 3; OPA 1; GroenLinks 1. Dat zijn dus minstens 19 van de 33 voor seculiere partijen. Plop en OPA zijn mij onbekend.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 13:17:56 #204
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152879473
quote:
Lekker uniform overzicht ;(
De cijfers van GVE vergelijken met dezelfde periode van vorig jaar, je eigen cijfers geven t.o.v. het vorige kwartaal.
pi_152880985
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 12:51 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dat zou een verklaring kunnen zijn als de stad een dorp was, en in de biblebelt lag.
Het gaat hier echter om een stad die niet eens in de buurt van de biblebelt ligt.

De vesting Heusden, mij iets bekender dan Assen, ligt wel tegen de biblebelt aan, maar probeer daar op zondag maar eens een plaats te vinden op een terras, als het een beetje mooi weer is.
pi_152881111
quote:
Zullen de gezonde bedrijfsonderdelen bij een eventueel faillisement niet gewoon verkocht worden? Net als wel vaker gebeurd is? Of eventueel een doorstart in afgeslankte vorm?
  zaterdag 23 mei 2015 @ 14:54:31 #207
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152881644
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 14:27 schreef deezler het volgende:

[..]

Dat zou een verklaring kunnen zijn als de stad een dorp was, en in de biblebelt lag.
Het gaat hier echter om een stad die niet eens in de buurt van de biblebelt ligt.

De vesting Heusden, mij iets bekender dan Assen, ligt wel tegen de biblebelt aan, maar probeer daar op zondag maar eens een plaats te vinden op een terras, als het een beetje mooi weer is.
Lukt best bij bijvoorbeeld Kareltje (van 12:00 - 1:00), de toren (van 10:00 - 23:00), Bakkertje Deeg, Braveau, In den verdwaalden koogel, de republiek (van 10:30 - 21:00), Havenzicht (vanaf 10:00), IJshuys, de pannenkoekenbakker. Niet dat ik ze ken. Even zoeken bij het bureau voor toerisme liet me dat zien. Of bedoelde je te zeggen, dat het 's zomers zo vol zit, dat jij er niet meer bij kon?
Zelfs in de gemeente Urk (zeer biblebelt met 5 SGP, 4 CU op 17 raadsleden of bij landelijke verkiezing meer dan 50% SGP) kun je op zondag een biertje nemen, bijvoorbeeld in het restaurant van de oude visafslag, 't Achterhuis (pas vanaf 14:00). Als je al eerder dorst hebt, ga je naar de Kaap. Die is al om 10:00 uur open. Gelijktijdig dus met alle kerkdiensten op het voormalig eiland. Daarvan zijn er wel heel wat meer, maar honger en dorst hoef je niet te lijden.
Ik ga wel heel erg off topic :o

[ Bericht 3% gewijzigd door crowd-fundi op 23-05-2015 15:11:41 ]
pi_152882672
Kortom het blijft gissen naar de beweegredenen voor Corhoen om niet op zondag open te (willen) zijn. Jammer dat we het niet kunnen vragen zoals bij KoM.
Pecunia non olet
pi_152886330
quote:
Volgens deze analist is er geen verklaring te geven voor de prijsdaling van de aandelen.
http://seekingalpha.com/a(...)ddy-what-is-going-on
En er is ten minste één Nederlander - iemand van hier? - die meedoen op GVE en ook de aandelen bezit:
http://seekingalpha.com/a(...)ct-around-the-corner
Ik blijf er voorlopig vanaf.
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 18:35:44 #210
230491 Zith
pls tip
pi_152886805
quote:
Ik zit er 10% in de laatste 6 maanden, 6% laatste 4 maanden. Bedoel hiermee dat er als investeerder niet veel reden is om en masse weg te trekken bij Trustbuddy. Misschien was het gewoon overvalued zoals veel internet startups bij hun IPO, en zien aandeelhouders dat de toekomstige verwachtingen toch niet zo hoog zijn als verwacht (wat verder geen invloed hoeft te hebben op de leningen).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_152887939
Beetje onduidelijk dus. In elk geval geen grote nieuwsfeiten.

Hey. Wat zie ik: een nieuw project op GvE.
Trustbuddy, 5A. En wel voor een miljoen!
Ik ga snel lezen :-)
pi_152889014
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:32 schreef Camogli het volgende:

Hey. Wat zie ik: een nieuw project op GvE.
Trustbuddy, 5A. En wel voor een miljoen!
Ik ga snel lezen :-)
G-PD 90,0 Creditsafe -50 :)
Pecunia non olet
pi_152894510
Waarom zie ik die nieuwe dan niet?
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 22:18:00 #214
230491 Zith
pls tip
pi_152894960
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:11 schreef Zand60 het volgende:
Waarom zie ik die nieuwe dan niet?
Is grapje, trustbuddy is het moederbedrijf van GvE en de aandeelprijs ervan zakt af.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_152895045
Was het niet zo dat je moet investeren als er bloed vloeit? met een koersdaling van 85% is hier wel sprake van lijkt me, denk zelf dat grote partijen zich terug trekken omdat het aandeel te klein is (blijft), de waarde is 0,03 ¤ per aandeel.
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 22:24:14 #216
230491 Zith
pls tip
pi_152895322
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:19 schreef snoopy40 het volgende:
Was het niet zo dat je moet investeren als er bloed vloeit? met een koersdaling van 85% is hier wel sprake van lijkt me, denk zelf dat grote partijen zich terug trekken omdat het aandeel te klein is (blijft), de waarde is 0,03 ¤ per aandeel.
Nee, het is zo dat je ---behalve als je meer informatie, kennis en ervaring hebt dan de globale legers aan institutionele investeerders-- de huidgie waarde als de meeste juiste representatie van verwachtte toekomstige waarde moet zien.
pi_152895431
Bovendien, als de kas leeg raakt, kunnen ze zomaar een aandelenemissie plaatsen met een enorme verwatering als gevolg.
Pecunia non olet
pi_152895492
Haha dit is een beetje het verhaal van Imtech aan het worden zie ik.
pi_152897294
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:26 schreef eenjongen... het volgende:
Haha dit is een beetje het verhaal van Imtech aan het worden zie ik.
Bij Imtech hangt het bedrijf de afgelopen jaren aan elkaar van de ene fraude zaak naar de andere fraude zaak. Hier is het gelukkig anders maar als je bedoelt dat het bijna een pennystock aandeel geworden is ben ik het met je eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 23-05-2015 23:04:51 ]
pi_152897571
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij Imtech hangt het bedrijf de afgelopen jaren aan elkaar van de ene fraude zaak naar de andere fraude zaak. Hier is het gelukkig anders maar als je bedoelt dat het bijna een pennystocks aandeel geworden is ben ik het met je eens.
Ja ik ken Imtech heel goed, maar zoals hier wordt gepraat over de aandelenkoers, de emissie en de verwatering heeft dat gedeelte wel veel gemeen.
pi_152909001
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:59 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Ja ik ken Imtech heel goed, maar zoals hier wordt gepraat over de aandelenkoers, de emissie en de verwatering heeft dat gedeelte wel veel gemeen.
Imtech is/was in mijn ogen meer een marketingmachine dan een technisch installateur. In dat opzicht zijn er dus overeenkomsten ;-)
pi_152919311
Voor de investeerders bij Symbid. Krijgen jullie vaak feedback van projecten in de Inner Circle? Hoe het er mee gaat of dat er een bericht kwam nadat het project vol was gelopen? Het platform is daar in mijn ogen wel voor gemaakt, maar tot nu toe bij Fishpoint nog niks gezien.
pi_152919688
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:44 schreef eenjongen... het volgende:
Voor de investeerders bij Symbid. Krijgen jullie vaak feedback van projecten in de Inner Circle? Hoe het er mee gaat of dat er een bericht kwam nadat het project vol was gelopen? Het platform is daar in mijn ogen wel voor gemaakt, maar tot nu toe bij Fishpoint nog niks gezien.
Interessante vraag 👍
pi_152925946
quote:
Ik heb 6 projecten. 4 projecten communiceren via mail en 2 projecten laten gewoon niets van zich horen. Ik ben er al een keer achteraan gegaan en toen is er betering belooft. Maar tot op heden heb ik er nog steeds niet van vernomen. Veel ondernemers zien symbid toch als een risicoloze optie om geld te krijgen maar zitten niet echt te wachten op inspraak van investeerders.
pi_152925956
quote:
Bij mij is Fishpoint het tweede project via Symbid dat vol is gekomen, de andere was Zelfstroom. Hier kregen we wel al redelijk snel een bedankje van de eigenaar en een aantal zakelijke mails met praktische info.

Van Fishpoint hebben we inderdaad nog niets ontvangen, ik ga er vanuit dat dit wel snel zal volgen. Je kan op het platform overigens zelf ook vragen stellen aan Fishpoint of de andere investeerders via de Inner Circle....
pi_152926606
Bedankt voor het delen van jullie ervaring.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:21:48 #227
332574 µ
alt-m
pi_152968282
Paarden! Horsemen!
జ్ఞ‌ా
pi_152968495
de branche is voor zover ik weet niet heel winstgevend, maar 150.000 eigen geld en maar 25.000 vragen is wel een mooie verhouding.
Ik laat het toch lekker draven....
pi_152968614
Het gaat heel snel, ik pak hem ook mee voor paar paar honderd :)
pi_152968618
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:31 schreef Camogli het volgende:
de branche is voor zover ik weet niet heel winstgevend, maar 150.000 eigen geld en maar 25.000 vragen is wel een mooie verhouding.
Ik laat het toch lekker draven....
Ik doe mee, klein bedrag (25k), en ze houden hun eigen baan ernaast. Dat geeft ne voldoende zekerheid voorbeen klein bedrag.
pi_152968681
Waarom dan toch een 5, zou je zeggen.
Pecunia non olet
pi_152968683
En bij een vof zijn ze ook nog eens (allebei) hoofdelijk aansprakelijk.
pi_152968717
Het is een starter, dus 8% is een normaal percentage. De locatie en omgeving ken ik niet maar stallen van 4x4 is netjes en in combinatie met een goede buitenbak is inderdaad een maand huur van 250 euro normaal.
De verwachte opbrengst van 15k uit het appartement heb ik mijn bedenkingen bij maar aan de andere kant ze investeren 150k in de aankoop en hebben beide een parttime baan en ze vragen maar 25k, dus dat zou goed op te hoesten moeten zijn.
Ik pak hem mee.
pi_152968724
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:39 schreef obligataire het volgende:
Waarom dan toch een 5, zou je zeggen.
5S, omdat ze beginnen. Ook al zouden ze maar 10% van hun vrij besteedbaar inkomen nodig hebben om de lening af te lossen, waarmee ze normaal in klasse 1 zouden belanden, krijgen ze alsnog een 5S.
pi_152968767
Deze neem ik ook even mee. Een starter heeft altijd 5s. Met 150k eigen geld, allebei een eigen inkomen en ze geven iig de indruk dat ze weten waar ze het over hebben. Genoeg om ff mee te doen
pi_152968809
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:41 schreef Horsemen het volgende:
Het is een starter, dus 8% is een normaal percentage. De locatie en omgeving ken ik niet maar stallen van 4x4 is netjes en in combinatie met een goede buitenbak is inderdaad een maand huur van 250 euro normaal.
De verwachte opbrengst van 15k uit het appartement heb ik mijn bedenkingen bij maar aan de andere kant ze investeren 150k in de aankoop en hebben beide een parttime baan en ze vragen maar 25k, dus dat zou goed op te hoesten moeten zijn.
Ik pak hem mee.
Bezetting van 100% lijkt mij ook wel wat rooskleurig.
Jammer dat je bij 5S niet weet wat hun klasse echt is (500 euro is het maandelijkse bedrag dat ze moeten ophoesten, bovenop de (neem ik aan) hypotheek).
pi_152968953
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:45 schreef Camogli het volgende:

[..]

Bezetting van 100% lijkt mij ook wel wat rooskleurig.
Jammer dat je bij 5S niet weet wat hun klasse echt is (500 euro is het maandelijkse bedrag dat ze moeten ophoesten, bovenop de (neem ik aan) hypotheek).
100% is inderdaad wel iets te hoog, echter in sommige regio’s zijn er gewoon wachtlijsten voor een goede plek voor je paard. Zelf zie ik die 15k opbrengst per jaar uit de appartement helemaal niet zitten (1250 euro per mnd). Hij zit bijna vol trouwens.
pi_152968971
En vol... half uurtje voor 25k...

Dat appartement erbij is denk ik niet je van het, maar ik denk dan ook niet dat het geheel daarop zal stuklopen.
pi_152969056
Ik doe ook mee
pi_152970475
Ook mee, maar toch wat lager omdat het een starter is.
Pecunia non olet
pi_152970877
En ik heb hem compleet gemist helaas.
pi_152972206
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 14:33 schreef deezler het volgende:
quote:
Op zaterdag 23 mei 2015 12:47 schreef Camogli het volgende:
Zullen de gezonde bedrijfsonderdelen bij een eventueel faillisement niet gewoon verkocht worden? Net als wel vaker gebeurd is? Of eventueel een doorstart in afgeslankte vorm?
Kunnen de heren Adams en van Schelven met hun geld, dat ze gevangen hebben voor geldvoorelkaar van trustbuddy, en nu in hun Prive B.V.'s zit, hun eigen bedrijf weer terugkopen!
pi_152972376
Tenzij ze in aandelen Trustbuddy zijn betaald 8)7
Pecunia non olet
pi_152972504
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:10 schreef obligataire het volgende:
Tenzij ze in aandelen Trustbuddy zijn betaald 8)7
Als ik het goed onthouden heb zijn ze deels in cash, deels in aandelen trustbuddy betaald. ;)
pi_152972607
Ik hoop het voor ze. Misschien zijn zij wel degenen die al die aandelen hebben lopen dumpen :) :)
Pecunia non olet
  dinsdag 26 mei 2015 @ 13:20:19 #246
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152972622
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:15 schreef MSR het volgende:

[..]

Als ik het goed onthouden heb zijn ze deels in cash, deels in aandelen trustbuddy betaald. ;)
Uit FinanceInnovation
3 miljoen cash, 4 miljoen in de vorm van nieuwe aandelen, 3,6 miljoen in de vorm van een lening.
pi_152972713
Geldvoorelkaar
Geldvoorelkaar is the first P2P lending platform with a credit licence issued by the Dutch Financial uthority (AFM). Geldvoorelkaar offers a professional and established alternative source of financing for SMEs.
• Geldvoorelkaar opens up European SME market opportunities to TrustBuddy. Management believes there to be substantial demand for alternative lending sources in the Nordic market in particular in P2P lending in the Netherlands.
• Geldvoorelkaar has been fully operational since 2012 and has a c60-65% estimated market share.
• Year to date, Geldovoorelkaar has funded EUR 20 million of SME loans with an average revenue margin approaching 6% with no active marketing.
• Geldvoorelkaar is a strong SME platform with EUR 1.6 million expected revenue for 2014 and growth in the Netherlands expected at an average of 80% in the following two years.*
• Geldvoorelkaar is already profitable with an expected earnings before interest and tax for 2014 of EUR 0.7 million
• Subject to the satisfaction of certain conditions, TrustBuddy has agreed to acquire Geldvoorelkaar for a consideration of EUR10.6m. The consideration comprises EUR 3 million cash, EUR 4 million through the issue of new shares at a 20% premium to the pre-announcement share price and a EUR 3.6 million vendor loan of which 50% is redeemed in January 2016 and 50% redeemed in January 2017. Shares issued as part of the consideration will be subject to lock-up restrictions which expire in January 2016 in respect of 50% of the shares and January 2017 for the remainder.
Zie link voor de rest van het bericht:

https://newsclient.omxgro(...)ureId=632706&lang=en
pi_152972738
Aandelen verkopen kunnen ze pas begin 2016 maar er zit nog genoeg cash in de pocket :)
pi_152973614
Nog een project vandaag, overname van een fietsenwinkel :)
pi_152973653
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:56 schreef crowdiefunder het volgende:
Waarom 62 maanden? :?
pi_152974090
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:56 schreef crowdiefunder het volgende:
Hmmm lening van de "crowd" is waarschijnlijk achtergesteld op de ING
pi_152974114
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:58 schreef didi80 het volgende:

[..]

Waarom 62 maanden? :?
Ja dat is vreemd. Zou het een typfout zijn en moet het 72 mnd zijn?
pi_152974188
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:13 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Hmmm lening van de "crowd" is waarschijnlijk achtergesteld op de ING
ING financiert wellicht alleen de activa die overgenomen wordt en heeft dan onderpand op inventaris,vorderingen,debiteuren?

ING laat de crowd de goodwill financieren en de crowd krijgt hiervoor terug als zekerheid: hoofdelijke aansprakelijkheid van Rini.

Zou kunnen?
pi_152974219
Waarom geen korting op de aanschaf van een fiets als incentive?
pi_152974325
Ik heb bij zoiets dan toch liever dat hij 271000 bij ons leent dan alleen het laatste restje waar 90% van het risico in zit. Als het mis gaat heeft de bank geen pijn en de crowd alle pijn.
pi_152974333
Wat apart is:

EV 117 K

2013 begonnen.

In twee jaar dus 117K aan ev opgebouwd

Totale omzet 150K + 200K = 350K (in 2013 en 2014)

Een nettowinst percentage van 33,42% (winst/omzet)

Onwaarschijnlijk lijkt me
pi_152974421
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik heb bij zoiets dan toch liever dat hij 271000 bij ons leent dan alleen het laatste restje waar 90% van het risico in zit. Als het mis gaat heeft de bank geen pijn en de crowd alle pijn.
Precies. Bank eerste pandrechten en de Crowd niets. Is een eenmanszaak dus hoofdelijke aansprakelijkheid is er al.
pi_152974425
Heb geen goed gevoel over de fietsenhandel. Het lijkt op een gedwongen overname. "Als iemand anders het overneemt krijg ik daar zelf een lastige kluif aan'. Dat is al een verkeerd vertrekpunt. De bank wil ws alleen de harde activa financieren en verlangt daar pandrecht op voorraden, inventaris en vorderingen voor. Als crowdfunder mag je het meest risicovolle gedeelte financieren, ws ook nog voor een lagere rente dan dat de bank ontvangt. Ik fiets wel ff verder
pi_152974447
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:21 schreef rockenfeller het volgende:
Wat apart is:

EV 117 K

2013 begonnen.

Hij kan zelf geld (kapitaal) ingebracht hebben. Kan me voorstellen dat hij inventaris/vervoermiddel/gereedschappen + voorraad heeft moeten aanschaffen. Die heeft hij blijkbaar met privé vermogen gefinancierd.

117K EV zegt niks over resultaten. Hij kan ook 200k ingebracht hebben en 2x 40k verlies hebben gemaakt.
pi_152974524
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:25 schreef Justme7005 het volgende:
Heb geen goed gevoel over de fietsenhandel. Het lijkt op een gedwongen overname. "Als iemand anders het overneemt krijg ik daar zelf een lastige kluif aan'. Dat is al een verkeerd vertrekpunt. De bank wil ws alleen de harde activa financieren en verlangt daar pandrecht op voorraden, inventaris en vorderingen voor. Als crowdfunder mag je het meest risicovolle gedeelte financieren, ws ook nog voor een lagere rente dan dat de bank ontvangt. Ik fiets wel ff verder
Overname van die concurrent is denk ik wel een goede zaak. Hij gaat fors vooruit in omzet en klantenkring en maakt in 1x een flinke groei door.

Alleen jammer dat hij inderdaad niet de volledige 271k bij 'ons' ophaalt.

Zou ook graag wat meer cijfers zien: een AGIUM rapportje van KOM bijvoorbeeld met vrije cashflow ed :)
pi_152974654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:28 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Zou ook graag wat meer cijfers zien: een AGIUM rapportje van KOM bijvoorbeeld met vrije cashflow ed :)
Uit classificatie 5 kun je afleiden dat de vrije kasstroom vrijwel volledig nodig is om de crowdlening terug te betalen. Wellicht komt daar ook die 62 maanden weg en is 60 maanden net te krap. Ik mis ook cijfers over de goodwill, fee en over de winstgevendheid van beide fietsenzaken.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 14:34:43 #262
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152974659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:21 schreef rockenfeller het volgende:
Wat apart is:

EV 117 K

2013 begonnen.

Hij is al vanaf 2008 bezig met een webshop. In 2012 begon hij met een winkel.
pi_152976676
Wat ik me dan ook nog afvraag of hij wel helemaal 'bij' is met zijn belasting. Wat je vaak ziet bij starters die succesvol zijn, dat ze pas in jaar 3 of daaromtrent, serieus belasting+zvw premies gaan betalen, maar dan wel over die 3 jaren ineens....... Anders dan bij een B.V., waar ieder jaar de verschuldigde winstbelasting (vpb) op de balans wordt gereserveerd.

Zoiets zou kunnen spelen, al weet ik dat natuurlijk ook niet zeker. Een slimme ondernemer vraagt tijdig een voorlopige aanslag aan bij de Fiscus, maar er zijn er ook genoeg die hun groei laten financieren deels door de Fiscus :) maar vroeg of laat melden die zich toch wel een keer.

[ Bericht 18% gewijzigd door obligataire op 26-05-2015 15:44:20 ]
Pecunia non olet
pi_152977127
Veel vraagtekens dus bij de fietsenwinkel...
pi_152977168
Ik was toch al te laat voor de 'paarden', maar ik vraag mij wel af waarom ik geen mail heb gehad.
(Ik heb mij vorige week aangemeld om een mail te ontvangen zodra er een nieuw project komt.)

Inmiddels wel 2 projecten volgeboekt: ik doe dus mee.
Tenminste als alle vervolgstappen doorlopen zijn. Nog even geduld dus.

De laatste tijd zijn er niet veel projecten met korte looptijd, daarom zou ik heel graag op de maillijst komen in de hoop dat ik dat wel snel zie en ook voor kortere projecten kan inschrijven.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:55:27 #266
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152977554
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Zand60 het volgende:
Ik was toch al te laat voor de 'paarden', maar ik vraag mij wel af waarom ik geen mail heb gehad.
(Ik heb mij vorige week aangemeld om een mail te ontvangen zodra er een nieuw project komt.)
Kijk even in je spambox.
pi_152977907
De mail is vandaag 2x goed aangekomen bij mij :)

Ik doe met allebei mee, met de paarden wat meer dan bij de fietsen.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:08:45 #268
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_152978127
bij mij ook goed aangekomen.
Paarden heb ik nog wat in kunnen leggen.
Fietsen laat ik even voorbij gaan.
pi_152979035
De fietsen gaan nu op Belgie 1! Kruiswijk aan de leiding! :)
pi_152979882
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Zand60 het volgende:

Inmiddels wel 2 projecten volgeboekt: ik doe dus mee.
Tenminste als alle vervolgstappen doorlopen zijn. Nog even geduld dus.

De laatste tijd zijn er niet veel projecten met korte looptijd, daarom zou ik heel graag op de maillijst komen in de hoop dat ik dat wel snel zie en ook voor kortere projecten kan inschrijven.
Ik vind kortere ook fijner. Bij KoM zie ik diverse van 48 maanden. Ik heb zelf wat in Concept Food gedaan; 3 jaar!
pi_152980077
Hmm, bij die korte looptijden hakt de fee en de wachttijd er zo in........ik heb ze het liefste van 4 of 5 jaar, dat is te overzien, en als ze 2 jaar overleven dan lukken die laatste 2 of 3 jaar doorgaans ook nog wel lijkt me.
Pecunia non olet
pi_152980149
Helaas ook niet in de spambox. Ik dacht misschien gaat er een weekje of wat overheen voordat gegevens verwerkt zijn?
Net zoiets als project volgeboekt en wanneer betaling gevraagd wordt ;)
pi_152980172
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:56 schreef obligataire het volgende:
Hmm, bij die korte looptijden hakt de fee en de wachttijd er zo in.......
Dit ja, dan mag er wel een goede rente tegenover staan om dit weer te compenseren. Of het moeten echt solide projecten zijn, dan vind ik het ook minder erg.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:31:29 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152981240
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:56 schreef obligataire het volgende:
Hmm, bij die korte looptijden hakt de fee en de wachttijd er zo in........ik heb ze het liefste van 4 of 5 jaar, dat is te overzien, en als ze 2 jaar overleven dan lukken die laatste 2 of 3 jaar doorgaans ook nog wel lijkt me.
Dit dus. En zoals al eerder gezegd, 2 projecten van 2,5 jaar achter elkaar vormen een groter risico dan 1 project van 5 jaar.

Bij gelijkwaardige projecten uiteraard.
pi_152981532
Ben benieuwd wat jullie oordeel is over de fietshandel
pi_152983897
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:58 schreef Zand60 het volgende:
Helaas ook niet in de spambox. Ik dacht misschien gaat er een weekje of wat overheen voordat gegevens verwerkt zijn?
Nee, dat zou gelijk moet gaan. Even een berichtje sturen aan u met dat dingetje aan de onderkant.
pi_152983928
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:17 schreef PvN1 het volgende:
Waarom geen korting op de aanschaf van een fiets als incentive?
Helemaal mee eens! Hij heeft Crowdfunding ook niet begrepen.
pi_152984087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:34 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

Uit classificatie 5 kun je afleiden dat de vrije kasstroom vrijwel volledig nodig is om de crowdlening terug te betalen. Wellicht komt daar ook die 62 maanden weg en is 60 maanden net te krap. Ik mis ook cijfers over de goodwill, fee en over de winstgevendheid van beide fietsenzaken.
Mee eens!
Het zou ook zo kunnen zijn dat die 5 ontstaan is omdat ze in de berekening uitgaan van de gegevens van voor de overname en de omzet gegevens na de samenvoegingen dus beter zijn.
Ik doe de fiets niet en hou het vandaag lekker bij de paarden.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:08:04 #279
332574 µ
alt-m
pi_152984148
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:58 schreef Zand60 het volgende:
Bevestiging van je inschrijving gehad?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:11:39 #280
332574 µ
alt-m
pi_152984263
Ik zie wel wat mails die de server niet begreep met onderwerpen als "subscribe" en met de tekst "graag alles". Dat snapt de server niet.

Als onderwerp van de mail kies je gve/kom/ccf (of een combinatie), in de tekst zet je het woord "fok". Dat stuur je naar subscribe apenstaart cfmailserver.nl en binnen een minuut krijg je reply over je inschrijving.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:43:25 #281
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152985351
Ik ben mijn crowdfunding administratie aan het bekijken. Klopt het dat OAMKB Venlo nog niet van start is ondanks een betaalverzoek ruim een maand geleden?
pi_152985519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:43 schreef Coelho het volgende:
Ik ben mijn crowdfunding administratie aan het bekijken. Klopt het dat OAMKB Venlo nog niet van start is ondanks een betaalverzoek ruim een maand geleden?
Die is allang aan de gang, in juni krijg je de eerste betaling.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:39:08 #283
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152987259
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:48 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ik heb ondertussen contact gehad met deze man, erg vriendelijk en klonk in ieder geval professioneel. We gaan het zien :)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:48:37 #284
332574 µ
alt-m
pi_152987664
Mijn god hee. Sommige mensen zijn echt heel dom volgens mij.
జ్ఞ‌ా
pi_152989240
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:48 schreef µ het volgende:
Als je het over de domme dingen die in de mail opgeschreven worden om op de lijst te komen, dan moet je niet naar de eerste 2 van mij kijken. 3e keer was scheepsrecht.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:25:09 #286
332574 µ
alt-m
pi_152989543
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:19 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Als je het over de domme dingen die in de mail opgeschreven worden om op de lijst te komen, dan moet je niet naar de eerste 2 van mij kijken. 3e keer was scheepsrecht.
Hehe.
Maar dit is toch niet zo lastig zou je zeggen? On-der-werp. Daar zet je in welke lijsten je wil...
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:25:23 #287
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152989552
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:48 schreef µ het volgende:
Je gaat ons toch niet vertellen, dat sommigen in een mailadres echt het woord "apenstaart" opschrijven in plaats van het teken?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:27:00 #288
332574 µ
alt-m
pi_152989639
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:25 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Je gaat ons toch niet vertellen, dat sommigen in een mailadres echt het woord "apenstaart" opschrijven in plaats van het teken?
Nee dan zou ik ze niet krijgen, maar het schijnt nogal lastig te zijn om gve/kom/ccf in het onderwerp te zetten.
జ్ఞ‌ా
pi_152989900
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:25 schreef µ het volgende:

[..]

Hehe.
Maar dit is toch niet zo lastig zou je zeggen? On-der-werp. Daar zet je in welke lijsten je wil...
:@ Ik beken, ik had het eerst niet in het onderwerp gezet. Ik heb geprobeerd om het nog te verbeteren, nadat ik achter mijn fout kwam. Toen ben ik overnieuw begonnen. 8)7
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:34:26 #290
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152990033
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:27 schreef µ het volgende:

[..]

Nee dan zou ik ze niet krijgen, maar het schijnt nogal lastig te zijn om gve/kom/ccf in het onderwerp te zetten.
Zoiets?
Aan: dhr. Subscribe
CC: gve/kom/f
Onderwerp: fok
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:37:32 #291
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152990150
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:31 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

:@ Ik beken, ik had het eerst niet in het onderwerp gezet. Ik heb geprobeerd om het nog te verbeteren, nadat ik achter mijn fout kwam. Toen ben ik overnieuw begonnen. 8)7
Je had al eerder laten merken niet tot de categorie te behoren, waar mu het over heeft. Deze openlijke bekentenis bevestigt het nog eens.
pi_152990184
In de onderwerpregel heb ik geschreven:
gve maillijst‏

In de tekst heb ik gevraagd om de maillijst, maar inderdaad niet 'fok' erbij geschreven.

Begrijp ik nu dat ik bij onderwerp alleen gve had moeten schrijven en dat het systeem op tilt slaat omdat ik er maillijst bij heb geschreven???
Of komt het omdat ik het woord fok niet in de tekst heb gezet???

Sorry allemaal, maar ik voel me nu wel heeeeeel erg blond.
Ha, ha, gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben :)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:39:28 #293
332574 µ
alt-m
pi_152990250
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:38 schreef Zand60 het volgende:
gve maillijst‏

In de tekst heb ik gevraagd om de maillijst, maar inderdaad niet 'fok' erbij geschreven.

Begrijp ik nu dat ik bij onderwerp alleen gve had moeten schrijven en dat het systeem op tilt slaat omdat ik er maillijst bij heb geschreven???

1
2
3
Aan: subscribe
Onderwerp: gve, kom, ccf
Tekst: fok

Dat is alles. Subscribe is natuurlijk subscribe at cfmailserver.nl
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:41:20 #294
332574 µ
alt-m
pi_152990323
DM of PM maar als het echt niet lukt, ik ga d'r vandoor :W.
జ్ఞ‌ా
pi_152990382
Ai, ik was te beleefd!
Ik was het vriendelijk aan het vragen.

Dank voor je geduld. Ik ga nu simpelweg gve in onderwerp zetten en als tekst alleen maar fok

Dus helemaal niet vriendelijk vragen en zeker geen dankjewel zeggen. Het is even wennen.

Mag ik dan hier nog eventjes nogmaals dank zeggen voor uitleg, geduld maar vooral de mailinglijst.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:43:35 #296
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152990430
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:38 schreef Zand60 het volgende:
gve maillijst‏

Ook dit kan alleen maar van het toetsenbord van een niet-blonde komen.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:43:49 #297
332574 µ
alt-m
pi_152990441
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:42 schreef Zand60 het volgende:
Ai, ik was te beleefd!
Ik was het vriendelijk aan het vragen.

Dank voor je geduld. Ik ga nu simpelweg gve in onderwerp zetten en als tekst alleen maar fok

Dus helemaal niet vriendelijk vragen en zeker geen dankjewel zeggen. Het is even wennen.

Mag ik dan hier nog eventjes nogmaals dank zeggen voor uitleg, geduld maar vooral de mailinglijst.
Het programmaatje geeft niet om beleefdheid :P ;).
జ్ఞ‌ా
pi_152990462
Inderdaad, inmiddels grijs maar blijf toch blond :P

Edit: jaaaaa, bevestigingsmail in de spam.

Nu wachten op nieuwe projecten van liefst 24, 36 of 48 maanden :)

[ Bericht 43% gewijzigd door Zand60 op 26-05-2015 21:52:26 ]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:24:42 #299
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152992455
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:48 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Over het hoofd gezien. Normaliter archiveer ik crowdfunding mails in mapjes met projectnummer/naam, in de submappen Ingeschreven/Te betalen/Betaald/Actief. Deze bleef maar in Betaald staan. Om onverklaarbare reden de activatie email gemist... Dank :)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:25:08 #300
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152992473
Rini kan morgen naar de ING. Misschien wel om te zeggen: hou die andere 171K ook maar. Ik haal het liever bij GVE.
pi_152992518
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:44 schreef Zand60 het volgende:
Nu wachten op nieuwe projecten van liefst 24, 36 of 48 maanden :)

Helaas, daar gaat µ niet over 😉.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')