dank je. Wel slordig dat die er niet bij stond toen de pitch live ging. I.c.m. die openingsdatum toch weer erg matig van GvE....quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het betreft een BKR score D, nu ook opgenomen in de pitch.
Even gechat met Lendahand:quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:54 schreef Goesten het volgende:
quote:
Op donderdag 21 mei 2015 10:50 schreef Camogli het volgende:
[..]
ik ben al klant van lendahand maar heb deze mail niet gekregen...
Volgens mij sturen ze de mail alleen naar mensen die al wel een account hebben maar nog niet hebben geïnvesteerd.
Staat ook uitdrukkelijk bij: "waarmee u een eerste lening deels kunt betalen".
Trekt mij toch over de streep om toch te beginnen met investeren
Is jou nog nooit een privé-projectje in een afgeschermd gedeelte van de website aangeboden om dat met vrienden te funden?quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:51 schreef Justme7005 het volgende:
Leuk van Lenahand. Zou het ook voor bestaande investeerders gelden ? Ik ben er een jaar bezig. ¤ 1600,- uitgezet en inmiddels ¤ 500.- weer terug. Geen problemen tot dusverre. Rendement wat lager dan bij GvE of KoM maar dat wordt gecompenseerd door 'een goed gevoel'. Mss nog nuttig om te vermelden dat Lendahand onlangs nog succesvol aandelen heeft uitgegeven op Symbid en dat ze de laatste maanden duidelijk meer omzet draaien. Na zoveel positiefs verwacht ik ook zo'n leuk mailtje :-)
Nee, dat is mij nog nooit gebeurdquote:Op donderdag 21 mei 2015 11:50 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Is jou nog nooit een privé-projectje in een afgeschermd gedeelte van de website aangeboden om dat met vrienden te funden?
mij ook niet (toch al in 15 projecten geïnvesteerd daar)quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:53 schreef Justme7005 het volgende:
[..]
Nee, dat is mij nog nooit gebeurd
Mail sturen! Het gaat om projectjes van tussen 2000 en 3000 euro à 4%. Moet te doen zijn met een paar vrienden. Lukt niet altijd. Vorige week nog werd zo'n project voor iedereen opengesteld en liep nagenoeg meteen vol (Omaque workx, 6mnd, ¤ 2000)quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:56 schreef Camogli het volgende:
[..]
mij ook niet (toch al in 15 projecten geïnvesteerd daar)
Goh bijzonder zeg dat ze dat op die manier doen. Weer wat geleerd, dankjewelquote:[..]
Mail sturen! Het gaat om projectjes van tussen 2000 en 3000 euro à 4%. Moet te doen zijn met een paar vrienden. Lukt niet altijd. Vorige week nog werd zo'n project voor iedereen opengesteld en liep nagenoeg meteen vol (Omaque workx, 6mnd, ¤ 2000)
Dat brengt je rendement wel behoorlijk omhoog. Zeker als je telkens bedragjes van ¤ 50 investeert.quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zit nu in 5 projecten via Lendahand met 25 euro korting. Kijken hoe het gaat werken. Ben benieuwd
25 euro per project??quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zit nu in 5 projecten via Lendahand met 25 euro korting. Kijken hoe het gaat werken. Ben benieuwd
Was per account. NaRegenDeZon, NaZonDeRegen, RegenNaDeZon, ZonNaDeRegen en NaDeRegenZon hebben een account aangemaakt.quote:
Maar waar lees je eigenlijk dat men uitgenodigd wordt voor de opening? Ik zie enkel dat de opening 2 mei jl. is geweest met 1.000 bezoekers. Ze zeggen het zelf al: hij is geweest.quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel slordig dat de boel blijkbaar zo lang op de plank heeft gelegen dat de opening waarvoor iedereen uitgenodigd wordt, al 2,5 week geleden was, maar nog wel in de pitch vermeld wordt.
Maar de gunfactor heeft dit project inderdaad wel. Misschien maar eens een deeltje van het vakantiegeld naartoe schuiven.
quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:05 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Was per account. NaRegenDeZon, NaZonDeRegen, RegenNaDeZon, ZonNaDeRegen en NaDeRegenZon hebben een account aangemaakt.
De tekst is aangepast.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:12 schreef MSR het volgende:
[..]
Maar waar lees je eigenlijk dat men uitgenodigd wordt voor de opening? Ik zie enkel dat de opening 2 mei jl. is geweest met 1.000 bezoekers. Ze zeggen het zelf al: hij is geweest.
Of is de tekst toevallig in de tussentijd aangepast?
In de voorwaarden staat dat je per persoon maar één account mag aanmaken. Wat je doet kan dus wel, zolang elk account ook maar een eigen persoon heeft. Daarnaast moeten de personen overigens meerderjarig zijn. Een geboortedatum heb ik daarentegen nog niet hoeven opgeven...quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:05 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Was per account. NaRegenDeZon, NaZonDeRegen, RegenNaDeZon, ZonNaDeRegen en NaDeRegenZon hebben een account aangemaakt.
Hahaha!quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:05 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Leuk!!quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:05 schreef crowd-fundi het volgende:
*duikt even onder*quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Leuk!!
Natuurlijk eenmalig 25 euro voor alle projecten.
Voorlopig heb je alleen 250 euro uitgegeven......quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Overgens wel al op voorhand 10% gehaald op mijn 250 euries en krijg er nog zo'n 3.5% bij. Waar krijg je dat nog?
Mischien toch wel NaRegenDeZon, NaZonDeRegen, RegenNaDeZon, ZonNaDeRegen en NaDeRegenZon creeren!
Nee, slechts 225 euro uitgegeven!quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:06 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Voorlopig heb je alleen 250 euro uitgegeven......De "buit" is nog niet binnen. Ik overweeg overigens zelf om het ook maar eens te proberen met ze.
quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:07 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Nee, slechts 225 euro uitgegeven!
quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:11 schreef Goesten het volgende:
Bonus van LendahandDank u!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik had ook al een paar keer gekeken naar lendahand en dit is een mooie incentive om er dan toch maar daadwerkelijk mee te beginnen!
Algemene voorwaarden 5.4: Het staat Geldvoorelkaar.nl vrij gegevens van deelnemers te gebruiken voor overige commerciële doeleinden.quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:18 schreef Zand60 het volgende:
Nieuw hier
Alhoewel ik nog niet alle oude berichten heb nagelezen (vanaf begin begonnen en ben nu bij juli 2014), heb ik toch een vraag. Dus als dit al besproken is, dan mijn excuses.
Enige tijd geleden is er veel ophef in de media geweest toen de ING gegevens wilde doorverkopen en die ophef was heel terecht.
Nu moet ik bekennen dat ik niet alle kleine lettertjes van GvE heb doorgelezen, maar wel het kruisje aangevinked dat ik het wel gelezen heb.
Nog geen 2 weken geleden ingeschreven en nog geen projecten afgerond, dus nog even afwachten.
Vandaag kreeg ik in de brievenbus een aanbod van een investeringsbedrijf om een rapport gratis te ontvangen. Dit rapport heet ' negen manieren om beleggingsfouten te voorkomen'.
Ik begrijp dat ik dit bedrijf kan bellen om erachter te komen waarom ik 'geselecteerd' ben, maar ervaring leert dat daar geen eerlijk antwoord uit zal komen.
Heeft iemand op dit forum ook deze enveloppe in de bus gehad???
Allereerst welkom hier.quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:18 schreef Zand60 het volgende:
Nope, lijkt mij niet gerelateerd...quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:18 schreef Zand60 het volgende:
Geen pm meer nodig, zie de OP.quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:04 schreef Zand60 het volgende:
Dank voor het welkom!
Helemaal dank voor het artikelnummer dat het dus wel 'mag'.
Ga ik jullie berichten van het afgelopen jaar rustig doorlezen en af en toe iets posten zodat ik snel een pm kan versturen. Ik ga er vanuit dat iemand via mail nog doorgeeft wanneer er een nieuwe op de site van GvE staat. Ik zou graag op die maillijst komen zodat ik sneller kan reageren op nieuwe projecten.
De eik gaat vandaag of uiterlijk morgen vollopen, dus dat zal dan normaal gesproken je eerste project zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:54 schreef Zand60 het volgende:
Bedankt Horsemen. Ik wil zo graag eerst de oudere postings lezen, dat ik dat nog niet had gelezen. Ik dacht namelijk nog niets te posten om te voorkomen dat ik vragen stel die al vaker gesteld zijn.
Door die brievenbuspost van vandaag, wilde ik toch weten of meer mensen dat hadden ontvangen.
Voordeel dat ik wel gepost heb vandaag: ik heb ook in De Eik ingezet. Gaat dit mijn eerste project worden??? Zou leuk zijn als er iets gaat lopen, voor mijn gevoel komt de rest dan vanzelf.
quote:Enige tijd geleden heeft u geïnvesteerd in project 10147 Monkey Town Den Haag. Hieronder vindt u een bericht van de kredietnemer. Het bericht heeft geen invloed op de destijds gepubliceerde beoordeling en risicoklasse van het project. Eventuele vragen of reacties kunt u richten aan xxx via xxx@geldvoorelkaar.nl.
"Geachte investeerder,
Hierbij vraag ik als mede-eigenaar van en drijvende kracht achter Monkey Town Den Haag uw aandacht voor het volgende:
Bij het project Monkey Town den Haag, waarop u als investeerder hebt ingeschreven, teken ik hoofdelijk en in privé voor de crowdfunding. De grootste aandeelhouder is een advocaat die uit hoofde van zijn beroep niet hoofdelijk tekent. Daarom zou de verhuurder van het Westvlietpand, Milla Vastgoed BV, aanvullend borg staan voor ¤ 100.000,-- gedurende de looptijd van de lening.
Pas zeer recent (en na het volstorten van het project) is echter gebleken dat de bank die Milla Vastgoed BV financiert, in haar voorwaarden heeft opgenomen dat Milla Vastgoed BV én haar directeur – eigenaar zich niet mag verbinden voor financieringen van derden, ook niet als borg. Milla Vastgoed BV kan haar toezegging op dit punt dus niet nakomen. In overleg met Geldvoorelkaar.nl en Bos & Partners zijn wij tot de volgende alternatieve oplossing gekomen:
In plaats van de borgstelling door Milla Vastgoed BV ten bedrage van ¤ 100.000 heb ik kunnen regelen dat er een bankgarantie verstrekt wordt voor een bedrag van ¤ 50.000 die als extra zekerheid zal gelden voor de rente- en aflossingsverplichtingen gedurende de gehele looptijd van de lening. Daarnaast heeft Milla Vastgoed BV zich bereid verklaard om soepel om te gaan met het opeisen van huurpenningen indien de betaling van rente en aflossing door tegenvallende resultaten van Monkey Town Den Haag in gevaar dreigt te komen.
Naar mijn mening biedt de bankgarantie en de toezegging om de betaling van huurpenningen informeel achter te stellen bij de betaling van rente en aflossing op de door bemiddeling van Geldvoorelkaar.nl tot stand gekomen financiering een meer dan volwaardig alternatief voor de eerder toegezegde borgstelling, omdat in het geval van wanbetaling een bankgarantie veel makkelijker uit te winnen is.
Ik verzoek u dan ook in te stemmen met deze wijziging in de leningcondities en de eerder gedane inschrijving gestand te doen. Ik wacht uw reactie met veel belangstelling af en ben uiteraard tot elke mogelijke nadere toelichting bereid.
Met vriendelijke groet,
"
Stap je uit of deed je al vanaf het begin niet mee?quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:58 schreef Horsemen het volgende:
Ik doe niet mee aan het project.
Ik denk evenwel niet dat ik er een probleem mee zou hebben. Ik zou wel een afschrift willen ontvangen van de bankgarantie. In een bankgarantie kunnen namelijk ook weer allerlei voorwaarden opgenomen zijn waar je niet blij van kunt worden.
Ik deed vanaf het begin niet mee. Dat kan van alles zijn, maar in dit geval denk ik dan bijvoorbeeld aan onder welke voorwaarden en situaties de bank tot uitkering zal overgaan.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:01 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Stap je uit of deed je al vanaf het begin niet mee?
En zou je uit kunnen leggen wat voor voorwaarden er aan zouden kunnen zitten?
Ik heb het fragment opgezocht, maar ik denk niet dat dit uit GvE zelf komt, maar van de eigenaar van Graceland.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:14 schreef rockenfeller het volgende:
Vanmorgen bij Edwin Evers was de pitch "Graceland" van GvE. Kunnen we dit platform nog serieus nemen??
Bij een bankgarantie voert de bank precies uit wat in de bankgarantie staat. De bank bemoeit zich niet met de inhoud van de zaak. Indien in de bankgarantie staat dat enkel uitbetaald wordt bij een vonnis (al of niet in kracht van gewijsde gegaan) zullen de investeerders samen naar de rechter moeten om een vonnis te halen teneinde tot uitbetaling te komen. Indien er staat "op eerste verzoek" van schuldeiser dan is het een mooi onderpand.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:01 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Stap je uit of deed je al vanaf het begin niet mee?
En zou je uit kunnen leggen wat voor voorwaarden er aan zouden kunnen zitten?
*rolt lachend van de bank*quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:58 schreef obligataire het volgende:
Het eigen geld is opgegaan aan 7 rechtszaken, maar nu is er 'geldvoormekaar.nl'
Vandaar dat ik dus om een afschrift zou vragen van de bankgarantie.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:02 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Bij een bankgarantie voert de bank precies uit wat in de bankgarantie staat. De bank bemoeit zich niet met de inhoud van de zaak. Indien in de bankgarantie staat dat enkel uitbetaald wordt bij een vonnis (al of niet in kracht van gewijsde gegaan) zullen de investeerders samen naar de rechter moeten om een vonnis te halen teneinde tot uitbetaling te komen. Indien er staat "op eerste verzoek" van schuldeiser dan is het een mooi onderpand.
Het begin duurt lang maar als er eenmaal wat projecten lopen dan is het net een sneeuwbalquote:Op donderdag 21 mei 2015 15:54 schreef Zand60 het volgende:
Bedankt Horsemen. Ik wil zo graag eerst de oudere postings lezen, dat ik dat nog niet had gelezen. Ik dacht namelijk nog niets te posten om te voorkomen dat ik vragen stel die al vaker gesteld zijn.
Door die brievenbuspost van vandaag, wilde ik toch weten of meer mensen dat hadden ontvangen.
Voordeel dat ik wel gepost heb vandaag: ik heb ook in De Eik ingezet. Gaat dit mijn eerste project worden??? Zou leuk zijn als er iets gaat lopen, voor mijn gevoel komt de rest dan vanzelf.
Ook die mail gehad, ik heb een zeer klein bedrag dus ik blijf er sowieso wel in, zie alleen niet helemaal duidelijk of je dan wel of niet iets moet laten weten?quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:40 schreef Coelho het volgende:
Kijk aan, daar komt de Monkey uit de mouw:
[..]
Welke programma? Misschien kan ik het vinden op uitzending gemist.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:56 schreef Zand60 het volgende:
Graceland zoekt volgens mij zelf de publiciteit: was net ook een kort stukje op NPO3
Het ziet er niet naar uit dat die vol gaat komen.
Ik heb er ook niets ingedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |