http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-gans-assen-faillietquote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:12 schreef MSR het volgende:
[..]
Een uitbater voor de vorige uitbater dan? Zelf zegt ze namelijk dat de vorige uitbater op leeftijd was.
Zo da's ff lekker!!! Dan loopt ze de boel dus gewoon te misleiden als je het mij vraagt? Of ben ik nou gek?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:14 schreef Justme7005 het volgende:
[..]
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-gans-assen-failliet
Ze zijn gewoon die drie jaar vergeten te noemenquote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:15 schreef MSR het volgende:
[..]
Zo da's ff lekker!!! Dan loopt ze de boel dus gewoon te misleiden als je het mij vraagt? Of ben ik nou gek?
"Eigenaresse Sacha Gans stond uitstekend bekend (gestopt wegens leeftijd)."
Heel letterlijk zegt ze in de pitch niet dat ze het van Sacha Gans heeft overgenomen. Maar ze laat het stukje van Eberhard ten Have gewoon weg. Ze liegt dus niet, maar of het netjes is........quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:15 schreef MSR het volgende:
[..]
Zo da's ff lekker!!! Dan loopt ze de boel dus gewoon te misleiden als je het mij vraagt? Of ben ik nou gek?
Nee, ze misleidt niet. Ze vermeldt alleen niets over de laatste drie jaar, dus nadat Sascha Gans haar toko aan Eberhard ten Have had overgedaan.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:15 schreef MSR het volgende:
[..]
"Eigenaresse Sacha Gans stond uitstekend bekend (gestopt wegens leeftijd)."
Het verschil tussen garantievermogen en eigen vermogenquote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:20 schreef Justme7005 het volgende:
Het gebeurt vaker in een pitch dat zaken die niet te pas komen worden weggelaten. Daarom google ik zelf altijd even op projecten en zo kom je nog wel es wat tegen.
Maar.....
Echt lachwekkend vind ik dit : Het eigen vermogen bedraagt 42/147 zijnde 29 % van het balanstotaal.
Kan iemand mij vertellen wat hier niet aan klopt ? :-)
Ze hebben de lening van haar vader bij het eigen vermogen geteld, wat natuurlijk helemaal niet zo is.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:20 schreef Justme7005 het volgende:
Het gebeurt vaker in een pitch dat zaken die niet te pas komen worden weggelaten. Daarom google ik zelf altijd even op projecten en zo kom je nog wel es wat tegen.
Maar.....
Echt lachwekkend vind ik dit : Het eigen vermogen bedraagt 42/147 zijnde 29 % van het balanstotaal.
Kan iemand mij vertellen wat hier niet aan klopt ? :-)
Nou he, de mensen alhier zijn goed bezig!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:00 schreef leolinedance het volgende:
Volgens mij maken wij hier in een uur tijd een betere risico inventarisatie / businesscase dan de ondernemer van het restaurant
Precies! Ik ben blij dat ik bij mijn zoektocht over crowdfunding dit forum heb gevonden. Hier geen borreltafelgeteut, maar kenners. Hier worden de broodnodige nuances aangebracht. Hier is hoor en wederhoor. Hier leer ik elke dag. Nou ja... In ieder geval: leve de crowd!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:00 schreef leolinedance het volgende:
Volgens mij maken wij hier in een uur tijd een betere risico inventarisatie / businesscase dan de ondernemer van het restaurant
Mooi project, mensen uit Kampen/Genemuiden, goede betalingsmoraalquote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:13 schreef Gijsbertus het volgende:
wat betreft leeftijd zit ik daar nog wel onder, gelukkig.
Ik zie een nieuw project op collin:
HJ Brothers 7,5% 60 mnd.
Tja, en als er dan eens eentje volloopt bij KoM kan die geen doorgang vinden. Ach, wellicht loopt het binnenkort storm bij KoM.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:39 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mooi project, mensen uit Kampen/Genemuiden, goede betalingsmoraal
En al weer vol......daar moeten ze bij KoM toch met enige jalouzie naar kijken........![]()
Zit momenteel op 85%.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:39 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mooi project, mensen uit Kampen/Genemuiden, goede betalingsmoraal
En al weer vol......daar moeten ze bij KoM toch met enige jalouzie naar kijken........![]()
dat is wel een lange tijd. 5% netto over het dan nog resterende bedrag neem ik aan..quote:Op vrijdag 22 mei 2015 15:33 schreef k_man het volgende:
Zelfs de bouw van een nieuw ziekenhuis kun je tegenwoordig crowdfunden. Het is wel iets voor de lange adem (17 jaar) en het minimumbedrag ligt ook aardig hoog (¤ 2.500). Wel netto 5% rente per jaar.
Het is niet helemaal annuitair volgens mij. Ze betalen namelijk de rente per kwaartaalquote:Op vrijdag 22 mei 2015 15:55 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
dat is wel een lange tijd. 5% netto over het dan nog resterende bedrag neem ik aan..
op basis van annuïteit en niet door investeren een rendement van 2,45%.
met een inleg van 2500, 221,75 terug aan annuïteit per jaar.
Zit daar dan verschil in behalve de naamquote:Op vrijdag 22 mei 2015 17:07 schreef obligataire het volgende:
Op deze manier lijkt het eigenlijk meer op een obligatielening die op een slinkse manier als een trendy crowdfunding project aan de man wordt gebracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |