Hoe denkt men er hier over? In hoeverre lijkt de sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden op de sfeer rondom moslims nu? Is dit uberhaupt een vraag die je (met goed fatsoen) kunt stellen?twitter:TofikDibi twitterde op zondag 03-05-2015 om 19:42:21De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu... reageer retweet
Dit. Beetje met zuur strooien op je familie als die hoer van me vreemd gaat en m'n dochter wordt verkracht.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
Oneens, de moslims roepen dit over zichzelf af. Binnen Europa moeten ze zich gewoon aanpassen aan onze cultuur, dat zou ik ook doen als ik naar die zandbak zou emigreren.
Zouden de joden ook zulke bizarre eerwraken hebben beoefend in de jaren 30 denk je?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dit. Beetje met zuur strooien op je familie als die hoer van me vreemd gaat en m'n dochter wordt verkracht.
Deden de Joden ook.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
Oneens, de moslims roepen dit over zichzelf af.
Zou eerwraak een islamitisch verschijnsel zijn denk je?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zouden de joden ook zulke bizarre eerwraken hebben beoefend in de jaren 30 denk je?
Moslims zouden Hitler dus dubbel dankbaar moeten zijn.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:16 schreef Duikbril112 het volgende:
De verhoudingen tussen mensen, de afkeer van een religieuze leer/aanhang, nu en destijds, zijn inderdaad denk ik erg goed vergelijkbaar, eerlijk is eerlijk. Alleen er is nu geen gekke leider aanwezig in Duitsland - of ander machtig Europees land - die een holocaust in gang kan gaan zetten, of überhaupt maar genocidale ontwikkelingen kan voeden. Sterker: tegenwoordig is de boel heel politiek-correct als het gaat om 'propaganda'. Iets dat misschien wel grotendeels te danken is aan de heer Hitler en z'n mannen.
Ook dat.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Sowieso moslims die de holocaust op hun situatie proberen te betrekken. Flikker toch op man.
Ze maken er wel een hype van, dat moet je ze nageven.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zou eerwraak een islamitisch verschijnsel zijn denk je?
Sorry? Hoe dan? Door gewoon mee te doen in de maatschappij? Eigen ondernemening te hebben? En uit criminaliteit en vandalisme te blijven? En niet iedereen te haten die anders dan joden zijn?quote:
Niet weten dat de joden alle moslims toen systematisch aan het uitroeien waren en dat nu weer doen onder de false flag IS.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zouden de joden ook zulke bizarre eerwraken hebben beoefend in de jaren 30 denk je?
quote:Op zondag 3 mei 2015 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zou eerwraak een islamitisch verschijnsel zijn denk je?
Er waren ook enorm arme joden hoor.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry? Hoe dan? Door gewoon mee te doen in de maatschappij? Eigen ondernemening te hebben? En uit criminaliteit en vandalisme te blijven? En niet iedereen te haten die anders dan joden zijn?
Dit is nummer 3 binnen een week van jou, zieke.
Dat je de oververtegenwoordiging in de criminaliteit al als eventuele legitimatie ziet zegt al genoeg.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry? Hoe dan? Door gewoon mee te doen in de maatschappij? Eigen ondernemening te hebben? En uit criminaliteit en vandalisme te blijven? En niet iedereen te haten die anders dan joden zijn?
Dit is nummer 3 binnen een week van jou, zieke.
Syriërs die FOK!en, nice.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:22 schreef NotYou het volgende:
[..]Een groot deel van de syriers denkt van wel iig.
Uit "der ewige jude":quote:Op zondag 3 mei 2015 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja maar hier is het ook niet altijd leuk voor ze hoor.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:18 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Ook dat.
Het is juist onder de Islamitische vlag waar zich op dit moment een christen-holocaust afspeelt in Afrika en het M-O.
Het stellen van zo'n vraag alleen al onder deze omstandigheden is zowel schandalig als achterlijk. Ik vraag mij oprecht af hoe zo iemand ooit in de tweede kamer heeft kunnen belanden.quote:Dibi: "De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu... "
Groenlinks.. Wat verwacht je?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:29 schreef NotYou het volgende:
Er vetrekken uit zo'n beetje alle landen waar moslims wonen, islamitische mannen en vrouwen naar (o.a.) Syrie en Irak om daar gedreven door islamitische concepten als jihad, maartelaarschap en voorsprak islamitische theocratie te vestigen, verdedigen of helpen uitbreiden, hierbij wordt genocide niet geschuwd.
Vanuit het "kalifaat" wordt opgeroepen tot aanslagen in thuislanden wanneer je om welke reden dan ook niet kunt vertrekken. Diverse hebben er al plaatsgevonden of zijn verijdeld. Vaak ook gericht tegen joden.
[..]
Het stellen van zo'n vraag alleen al onder deze omstandigheden is zowel schandalig als achterlijk. Ik vraag mij oprecht af hoe zo iemand ooit in de tweede kamer heeft kunnen belanden.![]()
Waar wil je precies heen met deze grijsgespeelde plaat?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:29 schreef NotYou het volgende:
Er vetrekken uit zo'n beetje alle landen waar moslims wonen, islamitische mannen en vrouwen naar (o.a.) Syrie en Irak om daar gedreven door islamitische concepten als jihad, maartelaarschap en voorsprak islamitische theocratie te vestigen, verdedigen of helpen uitbreiden, hierbij wordt genocide niet geschuwd.
Vanuit het "kalifaat" wordt opgeroepen tot aanslagen in thuislanden wanneer je om welke reden dan ook niet kunt vertrekken. Diverse hebben er al plaatsgevonden of zijn verijdeld. Vaak ook gericht tegen joden.
Hoe kom je daar dan weer bij?quote:
(bron)quote:In May, hoping to gauge public feeling about Zahra’s case, I spent a couple of hours walking around a crowded lower-middle-class neighborhood in Damascus. In the wealthiest areas of the city, half the people on the streets might be female, but here, in the late evening, there were very few women to be found. In shawarma sandwich shops and juice stalls, most men had heard of Zahra, but more than half of them believed that the practice of honor killing is protected — or outright required — by Islamic law. A man named Abu Rajab, who ran a cigarette stall, described it as “something that is found in religion” and added that even if the laws were changed, “a man will kill his sister if he needs to, even if it means 15 years in prison.”
Yet the notion that Islam condones honor killing is a misconception, according to some lawyers and a few prominent Islamic scholars. Daad Mousa, a Syrian women’s rights advocate and lawyer, told me that though beliefs about cleansing a man’s honor derive from Bedouin tradition, the three Syrian laws used to pardon men who commit honor crimes can be traced back not to Islamic law but to the law codes, based on the Napoleonic code, that were imposed in the Levant during the French mandate. “Article 192 states that if a man commits a crime with an ‘honorable motive,’ he will go free,” Mousa said. “In Western countries this law usually applies in cases where doctors kill their patients accidentally, intending to save them, but here the idea of ‘honorable motive’ is often expanded to include men who are seen as acting in defense of their honor.
“Article 242 refers to crimes of passion,” Mousa continued. “But it’s Article 548 that we’re really up against. Article 548 states precisely that if a man witnesses a female relative in an immoral act and kills her, he will go free.” Judges frequently interpret these laws so loosely that a premeditated killing — like the one Fayyez is accused of — is often judged a “crime of passion”; “witnessing” a female relative’s behavior is sometimes defined as hearing neighborhood gossip about it; and for a woman, merely speaking to a man may be ruled an “immoral act.” Syria, which has been governed since 1963 by a secular Baathist regime, has a strong reputation in the region for sex equality; women graduate from high schools and universities in numbers roughly equal to men, and they frequently hold influential positions as doctors, professors and even government ministers. But in the family, a different standard applies. “Honor here means only one thing: women, and especially the sexual life of women,” Mousa said. The decision to carry out an honor killing is usually made by the family as a group, and an under-age boy is often nominated to carry out the task, to eliminate even the smallest risk of a prison sentence.
Some advocates claim that Syria has an especially high number of honor killings per capita, saying that the country is second or third in the world. In fact, reliable statistics on honor killing are nearly impossible to come by. The United Nations Population Fund says that about 5,000 honor killings take place each year around the world, but since they often occur in rural areas where births and deaths go unreported, it is very difficult to count them by country. Some killings have been recorded in European cultures, including Italy, and in Christian or Druse communities in predominantly Muslim countries. But it is widely agreed that honor killings are found disproportionately in Muslim communities, from Bangladesh to Egypt to Great Britain.
The Grand Mufti Ahmad Badr Eddin Hassoun, Syria’s highest-ranking Islamic teacher, has condemned honor killing and Article 548 in unequivocal terms. Earlier this year, when we met for a rare interview in his spacious office on the 10th floor of Syria’s ministry of religious endowments, he told me, “It happens sometimes that a misogynistic religious scholar will argue that women are the source of all kinds of evil.” In fact, he said, the Koran does not differentiate between women and men in its moral laws, requiring sexual chastity of both, for example. The commonly held view that Article 548 is derived from Islamic law, he said, is false.
With his tightly wound white turban and giant pearl ring, the grand mufti is one of Syria’s most recognizable public figures. He is a charismatic and generally popular sheik, but because he is appointed by the state, many Syrians believe that his views reflect those of the ruling party, and they may find his teachings suspect as a result. In downtown Damascus, one man I interviewed on the street declared that the grand mufti was not a “real Muslim” if he believed in canceling Article 548. “It’s an Islamic law to kill your relative if she errs,” said the man, who gave his name as Ahmed and said that he learned of Zahra’s story on Syrian television. “If the sheik tries to fight this, the people will rise up and slit his throat.”
There are religious figures who defend the status quo. At a conference on honor killing held this year at Damascus University, Mohammed Said Ramadan al-Bouti, one of Syria’s most esteemed clerics, maintained that the laws should not be changed, defending them on the principle in Shariah law that people who kill in defense of their property should be treated with lenience (he is believed to have moderated his stance since). When, at an earlier conference, the grand mufti announced that he didn’t believe protecting a woman’s virginity was the most important component of honor, many attendees were upset. In response, a group of about a dozen women, all dressed in the long black abayas that in Syria are usually worn by only very conservative women, walked out of the room.
Aangeven hoe compleet haaks op de realiteit deze overpeinzing van Dibi staat. Lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar wil je precies heen met deze grijsgespeelde plaat?
Hier doen ze huilie huilie, maar in Afrika zijn het zelf de nazi's.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:04 schreef NotYou het volgende:
Hoe denkt men er hier over? In hoeverre lijkt de sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden op de sfeer rondom moslims nu? Is dit uberhaupt een vraag die je (met goed fatsoen) kunt stellen?twitter:TofikDibi twitterde op zondag 03-05-2015 om 19:42:21De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu... reageer retweet
Wat te denken van de joden die, na meerdere aanslagen gericht op hen puur vanwege geloof/etniciteit in en bij joodse instellingen, het Europese continent daadwerkelijk ontvluchten richting nota bene het eerder als door aanslagen geplaagd bekend staande Israel?
De joden of de moslims?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:36 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hier doen ze huilie huilie, maar in Afrika zijn het zelf de nazi's.
Jep. Komt omdat wij een verzwakt, spierballoos volk zijn geworden, dat de dagen slijt achter een computertje op een kantoor (of op zolder). Een versuft en trotsloos volkje dat is afgeleerd grenzen te bewaken en voor zichzelf op te komen. We lossen alles door erover te praten om tot overeenstemming te komen. Mooi als je je die luxe kunt veroorloven omdat er nooit echte vijanden zijn, maar kut als het je ontbeert wanneer je het dan tóch eens nodig hebt. Dat ben je als makke schapen tussen de wolven.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben het er op zich wel mee eens. Alleen zijn de westerlingen de joden in dit scenario en de moslims de Duitsers
Ben ik wel gewend van je dat je je op 1 dingetje concentreerd, maar vervolgens de rest selectief negeert. Maar vertel eens, mag je als mocro dan lekker crimineel gedragen en eisen dat je alsnog geaccepteerd moet worden in de maatschappij?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat je de oververtegenwoordiging in de criminaliteit al als eventuele legitimatie ziet zegt al genoeg.
Want moslims in Syrië vermoorden andere mensen. Goed verhaal wel.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Aangeven hoe compleet haaks op de realiteit deze overpeinzing van Dibi staat. Lijkt me duidelijk.
Het internet heeft de hedendaagse maatschappij behoorlijk vernaggeld. Vroeger zocht je gelijkgestemden op bij demonstraties, nu is het makkelijker om (anoniem) op internet een uitlaatklep te hebben.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:38 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Jep. Komt omdat wij een verzwakt, spierballoos volk zijn geworden, dat de dagen slijt achter een computertje op een kantoor (of op zolder). Een versuft en trotsloos volkje dat is afgeleerd grenzen te bewaken en voor zichzelf op te komen. We lossen alles door erover te praten om tot overeenstemming te komen. Mooi als je je die luxe kunt veroorloven omdat er nooit echte vijanden zijn, maar kut als het je ontbeert wanneer je het dan tóch eens nodig hebt. Dat ben je als makke schapen tussen de wolven.
Maar goed, als overgrote meerderheid jezelf laten overrompelen door zo een minderheid, dan verdien je ook niet beter.
Dat gaat niet gebeuren.
quote:
Dit ook. Viezerik.quote:
Wanneer je leest is het misschien wel zo handig het hele stuk te lezen en niet slechts de zinnen die je graag ziet. Op die manier weet ook jij in het vervolg gewoon wat de strekking van een tekst is.quote:
Volgens jouw logica rechtvaardigt een strafblad de gaskamer.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben ik wel gewend van je dat je je op 1 dingetje concentreerd, maar vervolgens de rest selectief negeert. Maar vertel eens, mag je als mocro dan lekker crimineel gedragen en eisen dat je alsnog geaccepteerd moet worden in de maatschappij?
Niet zozeer moslims in Syrië als wel (ook) moslims uit Europa die hier alle kansen (en vrijheid) van de wereld hebben gehad, net als jij. Duizenden.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want moslims in Syrië vermoorden andere mensen. Goed verhaal wel.
Ik lees o.a. dat men braaf de wetten van Napoleon nog naleeft.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wanneer je leest is het misschien wel zo handig het hele stuk te lezen en niet slechts de zinnen die je graag ziet. Op die manier weet ook jij in het vervolg gewoon wat de strekking van een tekst is.
Ok. En wat heeft dat met Tofik's verhaal te maken?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Niet zozeer moslims in Syrië als wel (ook) moslims uit Europa die hier alle kansen (en vrijheid) van de wereld hebben gehad, net als jij.
Je leest wat je wil lezen/trollt. Ik ga de relevante stukken niet voor je onderstrepen, al meermaals gedaan.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik lees o.a. dat men braaf de wetten van Napoleon nog naleeft.
Dat de bevolkingsgroep die hij aanhaalt niet slachtoffer maar pleger van genocide is.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ok. En wat heeft dat met Tofik's verhaal te maken?
Ok, dus het komt ook in Syrië voor, is niet door moslims verzonnen en het is eveneens geen verschijnsel wat voorbehouden is aan moslims. Wat heeft het dan in godsnaam met dit topic te maken?quote:
Houd ermee op Xa1pt.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ok, dus het komt ook in Syrië voor, is niet door moslims verzonnen en het is eveneens geen verschijnsel wat voorbehouden is aan moslims. Wat heeft het dan in godsnaam met dit topic te maken?
Aha, dus we gaan voortaan mensen indelen op een bevolkingsgroep en als er dan individuen uit die bevolkingsgroep iets doen houden we de gehele bevolkingsgroep verantwoordelijk. Makes sense!quote:Op zondag 3 mei 2015 23:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat de bevolkingsgroep die hij aanhaalt niet slachtoffer maar pleger van genocide is.![]()
Nou, wanneer de uitspraak waarop je reageert dit sowieso al doet en jij die uitspraak duidt lijkt dat mij niet heel vreemd.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aha, dus we gaan voortaan mensen indelen op een bevolkingsgroep en als er dan individuen uit die bevolkingsgroep iets doen houden we de gehele bevolkingsgroep verantwoordelijk. Makes sense!
Dat is dan ook de enige overeenkomst.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:54 schreef remlof het volgende:
Tofik heeft wel een punt, er zijn heel veel overeenkomsten.
Waarvan de reactie van sommgen hier "maar de moslims roepen het over zichzelf af" wel de meest treffende is. Hetzelfde werd immers over de joden gezegd in de jaren dertig.
Tofik houdt moslims als bevolkingsgroep nergens verantwoordelijk voor. Hij waarschuwt juist voor dat denken.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nou, wanneer de uitspraak waarop je reageert dit sowieso al doet en jij die uitspraak duidt lijkt dat mij niet heel vreemd.
Jup, dat deden we vroeger ook tegenover de Duitsers.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aha, dus we gaan voortaan mensen indelen op een bevolkingsgroep en als er dan individuen uit die bevolkingsgroep iets doen houden we de gehele bevolkingsgroep verantwoordelijk. Makes sense!
Nou nee, hij neemt moslims als uniforme groep (ik dacht dat jij daar zo'n moeite mee had?) en stelt de rest daar tegenover.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tofik houdt moslims als bevolkingsgroep nergens verantwoordelijk voor. Hij waarschuwt juist voor dat denken.
Tofik houdt moslims nergens verantwoordelijk voor geloof ik.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nou nee, hij neemt moslims als uniforme groep (ik dacht dat jij daar zo'n moeite mee had?) en stelt de rest daar tegenover.
Tofik maakt die indeling, niet ik.
Nee. Hij verkondigt onzin. Moslims en andere bevolkingsgroepen worden prima behandeld in Nederland.quote:
Welke overeenkomsten?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:54 schreef remlof het volgende:
Hij heeft het over sfeer, niet over de instutionaire behandeling.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Hij verkondigt onzin. Moslims en andere bevolkingsgroepen worden prima behandeld in Nederland.
Ik ook.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij heeft het over sfeer, niet over de instutionaire behandeling.
De sfeer inderdaad, de hele groep wordt aangekeken op het gedrag van individuen, je hebt minder kansen in onze maatschappij als moslim, noem maar op.quote:
Moslims mogen niet meer naar school en ze worden afgevoerd naar kampen en alles ...quote:
quote:Op maandag 4 mei 2015 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
de hele groep wordt aangekeken op het gedrag van individuen
Waar haal je die strekking in vredes naam vandaan?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens jouw logica rechtvaardigt een strafblad de gaskamer.
Dat is niet exclusief voor moslims maar geldt voor alle minderheden.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
De sfeer inderdaad, de hele groep wordt aangekeken op het gedrag van individuen, je hebt minder kansen in onze maatschappij als moslim, noem maar op.
Uit "ja, maar de joden waren niet oververtegenwoordigd wat betreft criminaliteit".quote:Op maandag 4 mei 2015 00:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar haal je die strekking in vredes naam vandaan?
Ik ging daar puur in op de tweet van Dibi.quote:
Ik merk er niets van, maar goed, dat kan aan mij liggen.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
De sfeer inderdaad, de hele groep wordt aangekeken op het gedrag van individuen, je hebt minder kansen in onze maatschappij als moslim, noem maar op.
Dat maak jij er persoonlijk van. Zeg, je bent wel heel erg ver heen inmiddels he?quote:Op maandag 4 mei 2015 00:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uit "ja, maar de joden waren niet oververtegenwoordigd wat betreft criminaliteit".
TT zou moeten zijn: tofik dibi toont andermaal aan een randdebiel te zijn en niet te hebben opgelet tijdens geschiedenis.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:04 schreef NotYou het volgende:
Wat te denken van de joden die, na meerdere aanslagen gericht op hen puur vanwege geloof/etniciteit in en bij joodse instellingen, het Europese continent daadwerkelijk ontvluchten richting nota bene het eerder als door aanslagen geplaagd bekend staande Israel?
't stikt inderdaad van de overeenkomsten. Ik zie overal bankjes met "niet voor moslims", er worden moslims uit hun wijken weggepest, hun winkels worden overhoop gehaald en beroofd etc. of wacht nee, 't zijn de moslims die mensen "hun" wijken uit pesten, 't zijn 9 van de 10 keer moslims die winkelovervallen plegen en met grof geweld. De overeenkomsten zijn er inderdaad ja, maar niet op de manier die dibi bedoeld.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:54 schreef remlof het volgende:
Waarvan de reactie van sommgen hier "maar de moslims roepen het over zichzelf af" wel de meest treffende is. Hetzelfde werd immers over de joden gezegd in de jaren dertig.
Hoezo? Turkse jongeren, Joegoslavische moslim jongeren etc hebben niet bepaald moeite met het vinden van een baan. 't zijn alleen marokkaanse jongens die daar stevige problemen mee hebben, maar die hebben dan ook jaren keihard gewerkt om een extreem negatieve reputatie op te bouwen en blijven die reputatie keer op keer bevestigen waardoor bedrijven liever dat risico vermijden.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe je dit hard kunt maken. Dat het criminelen zijn kun je gemakkelijk hard maken door hun acties te bewijzen, maar hoe bewijs je of iemand een moslim is? Nationaliteit staat moeilijk gelijk aan godsdienst. Zoals ook niet iedere Nederlandse overvaller een Christen is, is ook niet iedere Marokkaanse tasjesdief een moslim.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:33 schreef Harlon het volgende:
[..]
't zijn 9 van de 10 keer moslims die winkelovervallen plegen en met grof geweld.
't overgrote gedeelte identificeert zich wel als zodanig.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe je dit hard kunt maken. Dat het criminelen zijn kun je gemakkelijk hard maken door hun acties te bewijzen, maar hoe bewijs je of iemand een moslim is? Nationaliteit staat moeilijk gelijk aan godsdienst. Zoals ook niet iedere Nederlandse overvaller een Christen is, is ook niet iedere Marokkaanse tasjesdief een moslim.
Kun je nooit onderbouwen.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:38 schreef Harlon het volgende:
[..]
't overgrote gedeelte identificeert zich wel als zodanig.
Het zijn gelegenheidsmoslims.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:38 schreef Harlon het volgende:
[..]
't overgrote gedeelte identificeert zich wel als zodanig.
Het gaat om de sfeer rondom moslims nu en rondom de joden toentertijd, dat heeft echt geen fuck te maken met hoeveel procent waar woont.quote:Op maandag 4 mei 2015 01:09 schreef Irakees het volgende:
Deze vergelijking kun je niet één op één maken, al is het maar om de volgende reden: Moslimholocaust in heel Europa, laten we zeggen 50 miljoen doden, dat is nog steeds geen deuk in een pakje boter aangezien 97.3% van de moslims wereldwijd niet eens in Europa leeft.
Tussen nu en 2050 zullen er 100 miljoen minder Europese christenen zijn, zonder holocaust: Europe, the only region whose total population is projected to shrink, will see its Christian population diminish by 100 million people.
Joden hadden in de jaren '20-30 meer kansen dan Duitsers, omdat ze gemiddeld rijker en hoogopgeleid waren. Ze hadden massaal ook geen zin om in WO I mee te vechten. Dat was deels de reden dat Hitler zo'n hekel aan ze had.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Die dingen hebben sowieso niets met elkaar te maken.quote:Op maandag 4 mei 2015 01:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het gaat om de sfeer rondom moslims nu en rondom de joden toentertijd, dat heeft echt geen fuck te maken met hoeveel procent waar woont.
Dat was met de joden ook.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Moslims kruipen weer eens in de slachtoffer rol terwijl in ieder Europees land maatschappelijke spanningen zijn met die groep.
Nee dat was er niet, joden waren gewoon een pispaal, een makkelijk slachtoffer. Die hele vergelijking van Dibi loopt gewoon mank. Dat moslims nu overal uitgekotst worden heeft weer een hele andere oorzaak.quote:
oh please, de joodse loverboys die onze vrouwen onteerden. Die verhalen zijn algemeen gekend!quote:Op maandag 4 mei 2015 02:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee dat was er niet, joden waren gewoon een pispaal, een makkelijk slachtoffer. Die hele vergelijking van Dibi loopt gewoon mank. Dat moslims nu overal uitgekotst worden heeft weer een hele andere oorzaak.
Als je uit je nek gaat lopen lullen, zeg dat dan meteen, dan kan ik je in het vervolg gewoon negeren.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
oh please, de joodse loverboys die onze vrouwen onteerden. Die verhalen zijn algemeen gekend!
dit x100000000000000000000000000000000quote:Op maandag 4 mei 2015 02:53 schreef Elfletterig het volgende:
De islam lijkt meer op het neo-nazisme dan welke andere ideologie dan ook die de afgelopen decennia in Europa is 'geïmporteerd'. Jodenhaat, homohaat, noem maar op.
De ziekelijke vergelijking van moslims die zichzelf in de slachtofferrol plaatsen, is niet anders dan walgelijk te noemen. Het walgelijke is dat ze dat doen over de rug van Joden, terwijl een onevenredig groot deel van alle Jodenhaat anno 2015 voor rekening van moslims komt.
Misselijkmakend is het. Moslims zouden eens wat meer bij zichzelf te rade moeten gaan, in plaats van steeds maar de slachtofferkaart te spelen.
Hij zet ze toch weg als leugens . linkse tunnelvisiegenotquote:Op maandag 4 mei 2015 02:39 schreef Harlon het volgende:
[..]
Moeten we serieus de statistieken erbij gaan pakken van aanraking politie + marokkaanse jongeren? Lekker blijven wegkijken en ontkennen, ging ook zo goed in Engeland.
Je slaat de spijker op zijn kop.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:53 schreef Elfletterig het volgende:
De islam lijkt meer op het neo-nazisme dan welke andere ideologie dan ook die de afgelopen decennia in Europa is 'geïmporteerd'. Jodenhaat, homohaat, noem maar op.
De ziekelijke vergelijking van moslims die zichzelf in de slachtofferrol plaatsen, is niet anders dan walgelijk te noemen. Het walgelijke is dat ze dat doen over de rug van Joden, terwijl een onevenredig groot deel van alle Jodenhaat anno 2015 voor rekening van moslims komt.
Misselijkmakend is het. Moslims zouden eens wat meer bij zichzelf te rade moeten gaan, in plaats van steeds maar de slachtofferkaart te spelen.
homo haat, anti semitisme, geweld tegen anders denkenden, etc.quote:Het fascisme:
1. legt de nadruk vooral op waar men tegen is.
2. is nationalistisch
3. gaat uit van de ongelijkheid van de mensen.
4. kent het leidersbeginsel.
- Aan het hoofd staat 1 leider, hij is de beste van alle en weet daarom wat goed is voor het volk. Alle mensen moeten de leider gehoorzamen.
5. is totalitair.
- De staat moet het hele leven van ieder mens regelen en controleren.
6. gaat meer uit van het gevoel dan van het verstand.
- Niet alles hoeft bewezen te worden. De leiden heeft altijd gelijk.
7. verheerlijkt de daad van geweld.
- In een parlementaire democratie wordt alleen maar gepraat. In een fascistische staat moet gehandeld worden: geen woorden, maar daden.
8. geeft aan de vrouw een ondergeschikte plaats.
Aparte kenmerken voor het Duitse fascisme:
9. Het Duitse volk moest ‘raszuiver’ gehouden worden.
10. Het Duitse volk heeft leefruimte nodig.
Lekker boeiend of er nog Christenen in Europa zijn.quote:Op maandag 4 mei 2015 01:09 schreef Irakees het volgende:
Tussen nu en 2050 zullen er 100 miljoen minder Europese christenen zijn, zonder holocaust: Europe, the only region whose total population is projected to shrink, will see its Christian population diminish by 100 million people.
De groei van moslims is wat zorgelijk is.quote:Op maandag 4 mei 2015 07:14 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Lekker boeiend of er nog Christenen in Europa zijn.
De groei van moslimhaat ook, maar dat is oké want dat roepen ze over zichzelf af.quote:Op maandag 4 mei 2015 08:15 schreef hans1985 het volgende:
[..]
De groei van moslims is wat zorgelijk is.
En die zijn net zo welkom als de Joden die voor (en tijdens) WO2 Duitsland probeerden te ontvluchten... De vergelijking van Dibi is gezocht maar dit punt van je ondersteunt het eerder dan dat je het weerlegt.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Als ik het nieuws mag geloven vluchten er dagelijks duizenden moslims, soms in gammele bootjes, richting Europa.
Er zijn nu wel weer partijen die openlijk pleiten voor discriminatie door de overheid op basis van een specifiek geloof. Of die mensen nu iets verkeerd doen of niet, de makkelijke slachtoffers hebben er dus net zo goed last van. Of werken voorstellen over een kopvoddentaks echt tegen de bestaande problematiek?quote:Op maandag 4 mei 2015 02:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee dat was er niet, joden waren gewoon een pispaal, een makkelijk slachtoffer. Die hele vergelijking van Dibi loopt gewoon mank. Dat moslims nu overal uitgekotst worden heeft weer een hele andere oorzaak.
Joden net zo min eigenlijk.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nog een keer, ook voor jou...moslims zijn geen ras.
Wat heeft Dibi precies gedaan om dat te veroorzaken? Je legt nogal wat neer bij die knul.quote:Op maandag 4 mei 2015 08:55 schreef Loekie1 het volgende:
Morgen vieren we de dag van de vrijheid. Schaf het maar af, we hebben al zoveel vrijheid ingeleverd door types als Tofik Dibi. Talloze gebouwen moeten beveiligd worden. Joden kunnen niet meer overal over straat lopen. Tekenaars moeten oppassen wat ze tekenen. Journalisten worden aangevallen op straat enzovoort.
Dit.quote:Op maandag 4 mei 2015 08:55 schreef Loekie1 het volgende:
Morgen vieren we de dag van de vrijheid. Schaf het maar af, we hebben al zoveel vrijheid ingeleverd door types als Tofik Dibi. Talloze gebouwen moeten beveiligd worden. Joden kunnen niet meer overal over straat lopen. Tekenaars moeten oppassen wat ze tekenen. Journalisten worden aangevallen op straat enzovoort.
Maar wat heeft Dibi hier nu precies in gedaan? Je bent nu immers vooral bezig zijn betoog te ondersteunen.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:32 schreef Loekie1 het volgende:
Elk jaar rond 4 en 5 mei denk ik aan de tijd dat hier echte vrijheid was, de periode 1945-2004.
Toen was het alweer voorbij. Sluipenderwijs worden alle vrijheden aan banden gelegd en moeten we met z'n allen buigen voor een valse profeet.
Is dat wel zo?quote:Op maandag 4 mei 2015 02:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan is het onverkapte discriminatie, net zo goed verboden.
Is dat wel zo? Wordt die niet gecreëerd door die moslims zelf door zich te gedragen zoals ze zich gedragen?quote:Op maandag 4 mei 2015 08:19 schreef Re het volgende:
nou ja, een lekker sfeertje is het niet, althans die wordt gecreëerd in de media
M.a.w zorgen dat je emotioneel niet in de die sfeer wordt meegezogen. Ook niet sterk het omgekeerde beginnen te doen, want er zit altijd forcering achter politiek en propaganda (om je in een houding en positie te dirigeren), en dat zorgt ervoor dat men meer macht en controle krijgt over een bevolking. Dat is hetgeen wat je historisch in de problemen aan het brengen is.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:04 schreef NotYou het volgende:
In hoeverre lijkt de sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden op de sfeer rondom moslims nu? Is dit uberhaupt een vraag die je (met goed fatsoen) kunt stellen?
Die komen nog steeds uit een machocultuur die moeilijk te verenigen is met de onze.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:54 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Wat is de consensus over atheïstische/agnostische vluchtelingen/immigranten uit die gebieden?
Ja, dat lijkt me logisch hé. Gezien de recente westerse ervaringen met immigratie.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:57 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Dus gewoon een hoop generalisaties over elke groep die niet "de onze" is.
Je ondersteunt hiermee het magere pleidooi van Dibi.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Wordt die niet gecreëerd door die moslims zelf door zich te gedragen zoals ze zich gedragen?
Vind juist dat de media zich nog afvallig houdt en veel verbloemd.
Huh? Hoe leg jij die link nu weer? Wat veronderstel jij?quote:Op maandag 4 mei 2015 10:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ondersteunt hiermee het magere pleidooi van Dibi.
De media moet van jou openlijk de strijd aangaan tegen de moslims. Dat ondersteunt het betoog van Dibi. Zijn verhaal is niet zo sterk maar een aantal types hier doet er alles aan om het te ondersteunen.quote:Op maandag 4 mei 2015 10:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh? Hoe leg jij die link nu weer? Wat veronderstel jij?
Que? Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ze nog veel verbloemen en niet benoemen. Als je ongekleurd nieuwsfeiten brengen al 'openlijk de strijd aan gaan' vindt, prima, ligt meer aan jou.quote:Op maandag 4 mei 2015 10:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De media moet van jou openlijk de strijd aangaan tegen de moslims. Dat ondersteunt het betoog van Dibi. Zijn verhaal is niet zo sterk maar een aantal types hier doet er alles aan om het te ondersteunen.
Goh dat zei men toen van de joden ook.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
Oneens, de moslims roepen dit over zichzelf af. Binnen Europa moeten ze zich gewoon aanpassen aan onze cultuur, dat zou ik ook doen als ik naar die zandbak zou emigreren.
Ja opmerkelijk is dat. In hun woede om over Dibi heen te vallen ondersteunen ze zijn op zich niet al te sterke vergelijking.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:08 schreef kipknots het volgende:
In dit topic wordt Dibi's punt wel weer duidelijk gemaakt.
'Maar je mag wel Moslims haten, want ze roepen het over zichzelf af.'
Groot verschil is dan dat de nazi's de sfeer creerden vanuit institutionele behandeling, iets wat nu totaal niet aan de orde is.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij heeft het over sfeer, niet over de instutionaire behandeling.
Nee hoor, er zijn namelijk groepen die het aanzienlijk beter doen. Vreemd genoeg is de perceptie daar ook anders over. Zeer vreemd allemaal.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:57 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Dus gewoon een hoop generalisaties over elke groep die niet "de onze" is.
Hij zegt toch niet dat de oorzaak hetzelfde/vergelijkbaar is, maar dat de sfeer dat is.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
De sfeer is niet echt top . Het ontbreken van daadkrachtige politici maakt het alleen gevaarlijker.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:04 schreef NotYou het volgende:
Dus moslims zijn goed geïntegreerde burgers die geen problemen veroorzaken en niet over vertegenwoordigd zijn in negatieve cijfers?quote:Op maandag 4 mei 2015 12:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met dit soort praat bevestig je dus het verhaal van Dibi...
Veel wel, ja. In de tertiaire sector, met name de vrouwen, doen ze het meer dan uitstekend. Kun je ook niet in collectieven denken?quote:Op maandag 4 mei 2015 12:16 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Dus moslims zijn goed geïntegreerde burgers die geen problemen veroorzaken en niet over vertegenwoordigd zijn in negatieve cijfers?
De ellende van die groep is groter. Grootste fout van westerse landen is soennitische moslims toe te laten.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Veel wel, ja. In de tertiaire sector, met name de vrouwen, doen ze het meer dan uitstekend. Kun je ook niet in collectieven denken?
Je hebt geen flauw benul van de cijfers. Start cbs.nl op, ga je inlezen en je oliedomme mening herzien.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:23 schreef hans1985 het volgende:
[..]
De ellende van die groep is groter. Grootste fout van westerse landen is soennitische moslims toe te laten.
Kom op man. De meeste van die ettertjes die terugkerend de criminaliteit in gaan en de grootste racisten in Nederland zijn, zien nooit een moskee van binnen.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:16 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Dus moslims zijn goed geïntegreerde burgers die geen problemen veroorzaken en niet over vertegenwoordigd zijn in negatieve cijfers?
Wat Nederland betreft heb je daar wel gelijk in, nationalisme is Nederlanders vreemd, op enkele uitzonderingen na. Als er al ergens de pleuris uitbreekt tussen moslims en andersgelovigen, dan zal dat ook niet hier zijn, maar in landen waar dat nationalisme wel sterk heerst, en dan kom je terecht in het oosten en zuidoosten van Europa, zoals we al eens hebben kunnen zien in de Balkan, en we weten allemaal hoe dat verlopen is. Zelfs bij onze buren in Duitsland leeft nationalisme veel sterker dan hier bij ons, misschien nu nog sluimerend, maar als de tijd er rijp voor is, zal dat daar ook weer sterker de kop opsteken.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Moslims zijn echt verschillend, en zullen alleen wel samenwerken wanneer er een idioot als Hitler op zou staan met macht. En geloof mij maar, wij druipen dan af ook al zouden we met tien keer zoveel zijn. Er is niet eens een wij. We zijn vele eilandjes die alleen het grote eiland bezoeken omdat het handiger is,. Samen Nederlander zijn is al heel veel jaren geen gevoel meer.
Het is dus te achterlijk voor woorden die vergelijking.
Moslims zijn niet alleen daders, maar kunnen idd ook slachtoffers zijn. Je hebt het over bijna 2 miljard mensen in tientallen verschillende landen. Bewijs het maar dat ze overal en altijd daders zijn.quote:Op maandag 4 mei 2015 07:24 schreef Penguinz het volgende:
Achterlijke vent die Dibi. Ik snap niet waarom Moslims altijd het slachtoffer willen zijn. Ze vermoorden duizenden mensen per jaar, puur uit intolerantie: Bahai's in Iran, bekeerlingen in Afghanistan, Christenen in Pakistan, Libie, en Irak, Atheisten en Joden in Parijs, homo's en Yezidi's in de IS, etc, etc. Maar toch vindt Dibi moslims het slachtoffer? Echt bizar. Joden zijn de nieuwe Joden, zoals Parijs maar weer eens bewees.
In de aanloop naar 1940 toe zeker wel.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:14 schreef Voorschrift het volgende:
What's next, gaan we Anne Frank vergelijken met een bontkraagje die al wollah schreeuwend bejaarden beroofd en slist naar autochtone dames? Nee heer Dibi, de reden dat Nederlanders anno nu schuins kijken naar moslims is niet te vergelijken met 70 jaar geleden.
Ach kom nou, politici die dergelijke dingen schreeuwen zijn toch te achterlijk voor woorden?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:15 schreef 99.999 het volgende:
Je doet zo hard je best om zijn magere pleidooi te ondersteunen VS.
Dat klopt maar door het dom te overschreeuwen onderbouw je wel zijn verhaalquote:Op maandag 4 mei 2015 15:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach kom nou, politici die dergelijke dingen schreeuwen zijn toch te achterlijk voor woorden?
Niks mis met een vleugje intolerantie.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat klopt maar door het dom te overschreeuwen onderbouw je wel zijn verhaal
quote:Op maandag 4 mei 2015 15:14 schreef Voorschrift het volgende:
What's next, gaan we Anne Frank vergelijken met een bontkraagje die al wollah schreeuwend bejaarden beroofd en slist naar autochtone dames? Nee heer Dibi, de reden dat Nederlanders anno nu schuins kijken naar moslims is niet te vergelijken met 70 jaar geleden.
Geen idee, vraag het Tofik, die weet alles.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mooi de bestaande beeldvorming herhalen.
In de jaren '30 dachten alle Duitsers ook dat alle joden als Anne Frank waren zeker?
quote:Aangifte tegen regionale omroep om 'jihadposters'
Een Marokkaans-Nederlandse inwoner van Naarden heeft aangifte gedaan tegen de regionale omroep RTV Noord-Holland. Aanleiding zijn reclameposters van de omroep met de tekst 'Huizen er nog andere jihadgezinnen in 't Gooi?'
De aangever voelt zich daardoor zwaar gediscrimineerd, zo blijkt uit de aangifte die persbureau ANP heeft ingezien. Hij zegt dat de reclame hem doet denken aan het angst en haat zaaien in de Tweede Wereldoorlog. Ook zegt hij dat hij sinds de poster er hangt meerdere keren is aangesproken op het fenomeen 'jihadgezin' - buurtbewoners vragen hem of ,,jullie het niet goed genoeg hebben in Nederland".
De aangever heeft daardoor het gevoel dat hij zich moet verantwoorden. Hij wijst erop dat er nauwelijks 'jihadgezinnen' zijn in het Gooi. Er was eerder een geval van twee gezinnen uit Huizen die ervan verdacht werden uitreisplannen naar Syrië te hebben, maar daar bleek niet genoeg bewijs voor te zijn.
quote:Op maandag 4 mei 2015 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
Maar bij mijn weten hebben Joden destijds niet de woede over zich afgeroepen door eigen acties, i.t.t. de beeldvorming naar moslims toe tegenwoordig. Laatstgenoemden krijgen gewoon de hoon over zich heen door eigen gedrag.
De omgang met de messias wordt de Joden al millennia lang zwaar aangerekend.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen idee, vraag het Tofik, die weet alles.
Maar bij mijn weten hebben Joden destijds niet de woede over zich afgeroepen door eigen acties, i.t.t. de beeldvorming naar moslims toe tegenwoordig. Laatstgenoemden krijgen gewoon de hoon over zich heen door eigen gedrag.
Een reden waarom men anti-joden was destijds (1933):quote:Op maandag 4 mei 2015 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen idee, vraag het Tofik, die weet alles.
Ja, Tofikje wordt nog al eens geplaagd op twitter, met zijn seksuele geaardheid en het altoos voortduren van zijn wachtgelduitkering, door een hele meute bloeddorstige zogenaamde opiniemakers van het Gesundes Volksempfinden soort of wat daar tegenwoordig voor doorgaat, die wrs een alarm met koebellen op zijn twits hebben aan staan en daardoor wil hij nog wel eens ietsjes emotioneel uit de hoek komen en in dit geval historisch gezien ook niet al te accuraat, waardoor hij vervolgens een nog grotere lawine over zich heen krijgt...quote:
Toen was de nazipartij al een tijdje aan de macht hé. Logisch gevolg dus.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:31 schreef Irakees het volgende:
[..]
Een reden waarom men anti-joden was destijds (1933):
[ afbeelding ]
Nog een reden is eerder in dit topic genoemd, joden slachten kosher, en mishandelen beesten volgens de nazi's.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:34 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Toen was de nazipartij al een tijdje aan de macht hé. Logisch gevolg dus.
Kortom, kneusje.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Tofikje wordt nog al eens geplaagd op twitter, met zijn seksuele geaardheid en het altoos voortduren van zijn wachtgelduitkering, door een hele meute bloeddorstige zogenaamde opiniemakers van het Gesundes Volksempfinden soort of wat daar tegenwoordig voor doorgaat, die wrs een alarm met koebellen op zijn twits hebben aan staan en daardoor wil hij nog wel eens ietsjes emotioneel uit de hoek komen en in dit geval historisch gezien ook niet al te accuraat, waardoor hij vervolgens een nog grotere lawine over zich heen krijgt...
Dank u.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:11 schreef Voorschrift het volgende:
Tofik Dibi moet sowieso z'n verongelijkte mislukte-politicus smoel houden.
Welke randdebiel gaat er anno 2015 nog de huidige situatie met moslims vergelijken met wat er in de jaren '30 gaande was met Joden. Of ik moet iets in de geschiedenisboeken gemist hebben, maar ik geloof niet dat de Joden argwaan/haat tegen zich kregen omdat ze aanslagen pleegden, oververtegenwoordigd waren in criminaliteit, educatief achterstand hadden en de taal niet spraken, continu haatpredikers uitnodigden in Duitsland, en intolerant waren tegen Duitsers en het Jodendom opdrongen.
Maar Tofik zal het wel beter weten, de kneus.
Ja, nu ja hij moet zich niet zo laten uitlokken hè. Misschien beter een keer een cursusje FOK!ken volgen.quote:
Welnee, het is veel interessanter om de verongelijkte twitteraar uit te hangen met wachtgeld in de zak. Voor ons ook overigens, wat zou de wereld toch moeten zonder politici die onzin uitkramen.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nu ja hij moet zich niet zo laten uitlokken hè. Misschien beter een keer een cursusje FOK!ken volgen.
Sowieso wel vreemd om dat eventueel als een legitimatie te zien.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:37 schreef Irakees het volgende:
Nog een reden: "He blamed "money-grubbing Jews" for all of Weimar Germany's economic problems"
Hij heeft gewoon niet in de gaten dat bepaalde types gewoon een alarm met koebellen, verbonden aan een surround systeem, hebben aan staan op hem. Dus ja, dat zorgt bij die mensen en bij veel twitteraars die dat vervolgens zo'n beetje volgen immer weer voor veel jolijt.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, het is veel interessanter om de verongelijkte twitteraar uit te hangen met wachtgeld in de zak.
Ach waar moeten we anders over zeiken, het weer?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon niet in de gaten dat bepaalde types gewoon een alarm met koebellen, verbonden aan een surround systeem, hebben aan staan op hem. Dus ja, dat zorgt bij die mensen en bij veel twitteraars die dat vervolgens zo'n beetje volgen immer weer voor veel jolijt.
Maar om hier nou een topic over te openen?
Ja, ook een punt. Het weer is kut.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach waar moeten we anders over zeiken, het weer?
Tofik is kut, het weer is kut, zwaar leven weer.quote:
Toch een heerlijk systeem!quote:Op maandag 4 mei 2015 06:45 schreef hans1985 het volgende:
Het fascisme:
1. legt de nadruk vooral op waar men tegen is.
2. is nationalistisch
3. gaat uit van de ongelijkheid van de mensen.
4. kent het leidersbeginsel.
- Aan het hoofd staat 1 leider, hij is de beste van alle en weet daarom wat goed is voor het volk. Alle mensen moeten de leider gehoorzamen.
5. is totalitair.
- De staat moet het hele leven van ieder mens regelen en controleren.
6. gaat meer uit van het gevoel dan van het verstand.
- Niet alles hoeft bewezen te worden. De leiden heeft altijd gelijk.
7. verheerlijkt de daad van geweld.
- In een parlementaire democratie wordt alleen maar gepraat. In een fascistische staat moet gehandeld worden: geen woorden, maar daden.
8. geeft aan de vrouw een ondergeschikte plaats.
Lekker cashen toch. Zijn skillset is nogal beperkt dus het kan even duren voordat hij vervangend werk vindt?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het is in iedergeval wel een luie flikker. Sinds 2012 zit hij al aan het wachtgeld infuus.
Vreemde zin..wat bedoeld hij nou? Dat moslims hetzelfde lot zullen ondergaan dan de Joden, of dat de Europeanen hetzelfde lot zullen ondergaan als de Joden destijds maar nu door extreme moslims?quote:TofikDibi twitterde op zondag 03-05-2015 om 19:42:21 De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu...
Om de nazi's in gruwelijkheid te overtreffen, hebben ze nog wel effe te gaan.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:25 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
De Nazi's zijn in gruwelijkheden rechts ingehaald, uitgerekend door de Islamitische Staat
Niet gek als er een moderne, west-europese overheid aan verbonden is.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:03 schreef ems. het volgende:
De Nazi's waren echter intelligenter en effectiever.
IS heeft nog een lange weg te gaan voor ze op dat niveau zitten.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:03 schreef ems. het volgende:
Mwa, ze zitten wel ongeveer op één lijn wat gruwelijkheden betreft.
Dit is door de nazi's zelf in scene gezet. maar dat weet je zelf best wel.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:31 schreef Irakees het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 mei 2015 15:37 schreef Irakees het volgende:
Nog een reden: "He blamed "money-grubbing Jews" for all of Weimar Germany's economic problems"
Wat is precies rechts aan de gruwelijkheden van IS en de nazi's? Ze zijn verder op vele vlakken prima te vergelijken, dat klopt.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:25 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
De Nazi's zijn in gruwelijkheden rechts ingehaald, uitgerekend door de Islamitische Staat
Schandalig!!! Dat onwetendheid zo groot kan zijn in NL, is niet te geloven. Ligt het aan het onderwijs of ergens anders aan? Laat die idioot even met een keppeltje en roze-shirt door shariawijken heen wandelen ajb!quote:Op zondag 3 mei 2015 23:04 schreef NotYou het volgende:
Hoe denkt men er hier over?twitter:TofikDibi twitterde op zondag 03-05-2015 om 19:42:21De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu... reageer retweet
TOTAAL NIET te vergelijken.quote:In hoeverre lijkt de sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden op de sfeer rondom moslims nu?
Nee natuurlijk niet!!!quote:Is dit uberhaupt een vraag die je (met goed fatsoen) kunt stellen?
Wat te denken?quote:Wat te denken van de joden die, na meerdere aanslagen gericht op hen puur vanwege geloof/etniciteit in en bij joodse instellingen, het Europese continent daadwerkelijk ontvluchten richting nota bene het eerder als door aanslagen geplaagd bekend staande Israel?
IS wel, 'de moslims' niet.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:01 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Om de nazi's in gruwelijkheid te overtreffen, hebben ze nog wel effe te gaan.
Zijn ze ook. Zo was Mein Kampf een aantal jaar geleden niet voor niets de Nr 1 bestseller.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Moslims zouden Hitler dus dubbel dankbaar moeten zijn.
quote:Op zondag 3 mei 2015 23:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben het er op zich wel mee eens. Alleen zijn de westerlingen de joden in dit scenario en de moslims de Duitsers.
1 krantenartikel was de reden? Really???quote:Op maandag 4 mei 2015 15:31 schreef Irakees het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 mei 2015 16:02 schreef Szikha het volgende:
Zeker wanneer Europa zich economisch bedreigd voelt ( minder banen voor autochtonen, minder huizen te huur en meer moskeeen dan kerken = jarloerzie)
En dat laatste : de jarloerzie en angst... want hoe kan er nu een mooie moderne moskee komen terwijl Nederlanders honger lijden? Voedselbanken ect?
Jij houdt het anders ook niet bepaald zuiver. Hij heeft het over de aanloop naar. Jij post als illustratie een aantal momenten die niet langer als aanloop zijn te kwalificeren, maar als manifestatie van die aanloop.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Schandalig!!! Dat onwetendheid zo groot kan zijn in NL, is niet te geloven. Ligt het aan het onderwijs of ergens anders aan? Laat die idioot even met een keppeltje en roze-shirt door shariawijken heen wandelen ajb!
Ik houd het zeker wel zuiver. Sterker nog, was ik nog redelijk netjes in 'mijn aanloop'. Tofik zegt namelijk: "De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu..."quote:Op maandag 4 mei 2015 19:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jij houdt het anders ook niet bepaald zuiver. Hij heeft het over de aanloop naar. Jij post als illustratie een aantal momenten die niet langer als aanloop zijn te kwalificeren, maar als manifestatie van die aanloop.
Ik vermoed dat het Tofik gaat om de fase waarin de haatgevoelens jegens joden zijn ontstaan. Daar zou je dan de vergelijking mee moeten maken.
Now, this is not the prelude. It is not even the beginning of the prelude. But it is, perhaps, the manifestation of the prelude. - Winston Ceberutquote:Op maandag 4 mei 2015 19:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jij houdt het anders ook niet bepaald zuiver. Hij heeft het over de aanloop naar. Jij post als illustratie een aantal momenten die niet langer als aanloop zijn te kwalificeren, maar als manifestatie van die aanloop.
Nou, het feit dat een aantal Bolsjewistische leiders van Joodse afkomst was kwam de Nazi's goed uit, zoals IS hedendaagse moslimhaters goed uitkomt. Niet voor niets is een van de eerste reacties op dit stuk "Ze passen zich niet aan!" (Niet dat de Nazi's erg veel wisten van de Sovjet-Unie). Maar verder gaat de vergelijking inderdaad mank.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:11 schreef Voorschrift het volgende:
Tofik Dibi moet sowieso z'n verongelijkte mislukte-politicus smoel houden.
Welke randdebiel gaat er anno 2015 nog de huidige situatie met moslims vergelijken met wat er in de jaren '30 gaande was met Joden. Of ik moet iets in de geschiedenisboeken gemist hebben, maar ik geloof niet dat de Joden argwaan/haat tegen zich kregen omdat ze aanslagen pleegden, oververtegenwoordigd waren in criminaliteit, educatief achterstand hadden en de taal niet spraken, continu haatpredikers uitnodigden in Duitsland, en intolerant waren tegen Duitsers en het Jodendom opdrongen.
Waarom zou Tofik het hebben over 1934? Waarom geen 1924? Jij vult het standpunt voor Tofik in en vervolgens val je dat standpunt aan. Nogal makkelijk scoren zo.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik houd het zeker wel zuiver. Sterker nog, was ik nog redelijk netjes in 'mijn aanloop'. Tofik zegt namelijk: "De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu..."
De vernietiging van zoveel joden was namelijk pas halverwege de oorlog echt ingezet. Dan is 1934 wel heel erg vroeg in de aanloop. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wannseeconferentie
Jij houdt ook niet gauw op met klieren, he? Geen wonder dat je zo'n ruim tijdsbegrip hebt.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom zou Tofik het hebben over 1934? Waarom geen 1924? Jij vult het standpunt voor Tofik in en vervolgens val je dat standpunt aan. Nogal makkelijk scoren zo.
Goed betoog. Geen speld tussen te krijgen.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:17 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Jij houdt ook niet gauw op met klieren, he? Geen wonder dat je zo'n ruim tijdsbegrip hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2015 20:54:18 ]
De Speld is nog een verademing, vergelen bij jouw geneuzel.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Goed betoog. Geen speld tussen te krijgen.
Ebola in Afrika, ik vroeg me vanochtend af, hoeveel lijkt dat op mijn kater?twitter:TofikDibi twitterde op zondag 03-05-2015 om 19:42:21De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu... reageer retweet
Haj Amin's foto postenquote:
En nog een trollpost. Gaat lekker.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:06 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De Speld is nog een verademing, vergelen bij jouw geneuzel.
Na de oorlog verguisd in hun land van herkomst, in tegenstelling tot de Moefti.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:08 schreef Irakees het volgende:
[..]
Haj Amin's foto postenalleen onvolledig zonder deze link te posten, een lijstje met alle nazi-collaborateurs op een rijtje incl. duizenden Nederlanders:
http://en.wikipedia.org/w(...)d_War_II#Netherlands
http://en.wikipedia.org/w(...)er_Division_Nordland
Palestina was nog bezet toen, vandaag nog steeds trouwens.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Na de oorlog verguisd in hun land van herkomst, in tegenstelling tot de Moefti.
Vooral omdat Arabische staatshoofden niet kunnen samenwerken, zoals de arme Moefti ondervonden heeft.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef Irakees het volgende:
[..]
Palestina was nog bezet toen, vandaag nog steeds trouwens.
Kneusjes die Arabische staatshoofden.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:23 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Vooral omdat Arabische staatshoofden niet kunnen samenwerken, zoals de arme Moefti ondervonden heeft.
Ooh dus jij vult het in voor Tofik met je 1924? Weet je wel wat een aanloop is?quote:Op maandag 4 mei 2015 20:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom zou Tofik het hebben over 1934? Waarom geen 1924? Jij vult het standpunt voor Tofik in en vervolgens val je dat standpunt aan. Nogal makkelijk scoren zo.
Nee, natuurlijk niet. Dat bepaal jij wel. Blijkbaar is de Holocaust uit het niets ontstaan in een periode van tien jaar. Blijkbaar is er geen periode aan voorafgegaan waarin joden gestigmatiseerd werden.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ooh dus jij vult het in voor Tofik met je 1924?
Des te vreemder, inderdaad. De man durft, dankzij die prachtige religie van hem en de ernstige mate van afwijzing vanuit de eigen gemeenschap, niet eens voor zijn geaardheid uit te komen. Want ze zullen hem verketteren. Zo zijn heel veel Marokkanen namelijk wel.quote:Op maandag 4 mei 2015 10:32 schreef DrMabuse het volgende:
Opmerkelijke uitspraak.
Van een homoseksueel.
Als een bepaalde groep onder het juk der islam het , op z'n zachtst gezegd, moeilijk heeft dan zijn zij het wel.
Laten we het maar houden op de drang om weer eens (even) in de media aanwezig te zijn.
Een Dibi-momentje.
Homofiel?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Des te vreemder, inderdaad. De man durft, dankzij die prachtige religie van hem en de ernstige mate van afwijzing vanuit de eigen gemeenschap, niet eens voor zijn geaardheid uit te komen. Want ze zullen hem verketteren. Zo zijn heel veel Marokkanen namelijk wel.
Dat ze mensen daarom verketteren, ja. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook met Ahmed Marcouch, die een paar keer wat te kritisch is geweest over het wangedrag van Marokkaanse jongeren.quote:
Maar eh... wat je kunt vergelijken met het vooroorlogs antisemitisme bij christenen, leeft voort toch bij moslims?quote:Op maandag 4 mei 2015 23:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Dat bepaal jij wel. Blijkbaar is de Holocaust uit het niets ontstaan in een periode van tien jaar. Blijkbaar is er geen periode aan voorafgegaan waarin joden gestigmatiseerd werden.
Jij wil de vergelijking maken met een periode waarin er al politiek draagvlak was voor antisemitisme. Jij wil een vergelijking maken met een periode waarin Hitler al aan de macht was en er al rassenwetten waren.
Het staat buiten twijfel dat die vergelijking niet met succes te verdedigen is. Waarom zou Tofik die vergelijking willen maken?
Denkbaar is dat Tofik de vergelijking maakt, althans hij zet er een vraagteken bij, met de periode voorafgaand daaraan.
Heel goed, Tofik. De overeenkomsten tussen de opvattingen van moslims en nazi's zijn inderdaad vele malen groter dan de overeenkomsten qua 'slachtofferrol' tussen Joden en moslims. Al is het alleen al omdat moslims vooraan staan als het om Jodenhaat gaat. Al is het alleen al omdat types als Tofik Dibi door radicale moslims van daken zouden worden gegooid.twitter:TofikDibi twitterde op maandag 04-05-2015 om 21:05:33Belangrijkste les van meeste mensen die reageerden: moslims mogen niet met joden worden vergeleken, al is het vragend, maar wel met nazi's. reageer retweet
And NL will failquote:Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef Loekie1 het volgende:
Nederland krijgt een nieuwe kans om de joden nu wel te beschermen.
Ja ik snap ook niet waarom die Palestijnen maar op Joods grondgebied blijven. Jordanie was hun land.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef Irakees het volgende:
[..]
Palestina was nog bezet toen, vandaag nog steeds trouwens.
ja dus terug naar 1349?quote:Op maandag 4 mei 2015 23:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Dat bepaal jij wel. Blijkbaar is de Holocaust uit het niets ontstaan in een periode van tien jaar. Blijkbaar is er geen periode aan voorafgegaan waarin joden gestigmatiseerd werden.
Jij wil de vergelijking maken met een periode waarin er al politiek draagvlak was voor antisemitisme. Jij wil een vergelijking maken met een periode waarin Hitler al aan de macht was en er al rassenwetten waren.
Het staat buiten twijfel dat die vergelijking niet met succes te verdedigen is. Waarom zou Tofik die vergelijking willen maken?
Denkbaar is dat Tofik de vergelijking maakt, althans hij zet er een vraagteken bij, met de periode voorafgaand daaraan.
Oh dus jij bepaalt dat het stigmatiseren onderdeel is van de aanloop naar de holocaust?quote:Op maandag 4 mei 2015 23:00 schreef Ceberut het volgende:
Nee, de aanloop van de holocaust bestaat uit een ketting van gebeurtenissen. Wie bepaalt dat welke van die gebeurtenissen oorzaak zijn geweest voor de holocaust? Ik maak een vergelijking, niet zoals jij zegt dat er al rassenwetten waren, maar dat de Rassenwetten van Neurenberg uit 1935 ontstonden. In 1934 waren die wetten er dus nog niet. Maar in 1934 had je wel de Nacht van de Lange Messen. Samen met de Kristallnacht uit 1938 zijn dit naar mijn idee essentiele gebeurtenissen. Of deze gebeurtenissen het mogelijk hebben gemaakt dat een holocaust plaats heeft kunnen vinden weet ik niet. Maar het hoort in ieder geval wel bij de aanloop. En dat is wat veel allochtonen/moslims niet weten, zie hun idiote opmerkingen dat die tijd van toen misschien te vergelijken is met de tijd van nu waarin de rol van de Joden is overgenomen door de moslims. De moslims hebben hier in NL anno nu geen Kristallnacht, geen Rassenwetten van Neurenberg (of Nederlandse stad) en geen Nacht van de Lange Messen. Sterker nog, moslims zijn eerder de veroorzakers van terreur naar niet-moslims.quote:Jij wil de vergelijking maken met een periode waarin er al politiek draagvlak was voor antisemitisme. Jij wil een vergelijking maken met een periode waarin Hitler al aan de macht was en er al rassenwetten waren.
Zo kwam je niet over.quote:Het staat buiten twijfel dat die vergelijking niet met succes te verdedigen is.
Daar kunnen we heel veel over speculeren, maar weten zullen we het niet. Het feit dat hij de vergelijking heeft gemaakt, betekent dat zijn motieven absoluut niet zuiver zijn. Dat of gewoon extreem dom.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:00 schreef Ceberut het volgende:
Waarom zou Tofik die vergelijking willen maken?
ja, ze hangen de hele tijd maar bijelkaar, aan elkaar of andere passerende mannen steeds vragen wat er is.:)quote:
quote:Op zondag 3 mei 2015 23:13 schreef ems. het volgende:
Ik word al moe van Joden die niet kunnen ophouden over de holocaust, laat staan vervelende pestventjes die in de verste verte niet een dergelijk leed hebben meegemaakt.
Maar de zieligheidsindustrie doet nu eenmaal goede zaken.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 02:15 schreef Elfletterig het volgende:
Heel goed, Tofik. De overeenkomsten tussen de opvattingen van moslims en nazi's zijn inderdaad vele malen groter dan de overeenkomsten qua 'slachtofferrol' tussen Joden en moslims. Al is het alleen al omdat moslims vooraan staan als het om Jodenhaat gaat. Al is het alleen al om types als Tofik Dibi door radicale moslims van daken zouden worden gegooid.twitter:TofikDibi twitterde op maandag 04-05-2015 om 21:05:33Belangrijkste les van meeste mensen die reageerden: moslims mogen niet met joden worden vergeleken, al is het vragend, maar wel met nazi's. reageer retweet
Dat zo iemand kamerlid was...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 07:12 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, mooi. Heeft ie toch wat geleerd vandaag.
Ja, kamerleden die niet willen dat de overheid mensen vanwege hungeelodeerde discrimineert. Dat moeten we niet willen...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Dat zo iemand kamerlid was...
Wacht eventjes. Volgens jou is de gehele voedingsbodem voor de holocaust ontstaan uit het niets na 1934? Nog los van het feit dat jodenhaat in zijn algemeenheid niet te beperken is tot dat tijdvak of die geografische locatie, want dan zou je nog veel verder terug kunnen gaan dan 1300.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
ja dus terug naar 1349?
[..]
Oh dus jij bepaalt dat het stigmatiseren onderdeel is van de aanloop naar de holocaust?
[..]
Nee, de aanloop van de holocaust bestaat uit een ketting van gebeurtenissen. Wie bepaalt dat welke van die gebeurtenissen oorzaak zijn geweest voor de holocaust? Ik maak een vergelijking, niet zoals jij zegt dat er al rassenwetten waren, maar dat de Rassenwetten van Neurenberg uit 1935 ontstonden. In 1934 waren die wetten er dus nog niet. Maar in 1934 had je wel de Nacht van de Lange Messen. Samen met de Kristallnacht uit 1938 zijn dit naar mijn idee essentiele gebeurtenissen. Of deze gebeurtenissen het mogelijk hebben gemaakt dat een holocaust plaats heeft kunnen vinden weet ik niet. Maar het hoort in ieder geval wel bij de aanloop. En dat is wat veel allochtonen/moslims niet weten, zie hun idiote opmerkingen dat die tijd van toen misschien te vergelijken is met de tijd van nu waarin de rol van de Joden is overgenomen door de moslims. De moslims hebben hier in NL anno nu geen Kristallnacht, geen Rassenwetten van Neurenberg (of Nederlandse stad) en geen Nacht van de Lange Messen. Sterker nog, moslims zijn eerder de veroorzakers van terreur naar niet-moslims.
Maar jij wilt verder terug dan 1934-1938? Vreemde aanloop heb je dan, maargoed, hoe ver terug wil je gaan? Hitler werd rijkskanselier van Duitsland in 1933 en 'werd' staatshoofd in 1934. Het is dus enorm snel gegaan toen Hitler eenmaal de macht 'kreeg'. En er heeft helemaal geen meerderheid op Hitler gestemd in 1933, dus dat zegt wat over het gebrek aan draagvlak mbt jodenhaat. Hitler heeft (deels) de macht genomen en vervolgens tegengeluid verboden. Ook dat gebeurt niet anno nu.
Zo kwam je niet over.
Kamerleden die volstrekt misplaatst slachtoffergedrag tentoonspreiden, moeten gewoon stevig op hun plaats worden gezet. De bizarre verhalen over moslims als "de nieuwe Joden" kunnen niet krachtig genoeg worden bestreden.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, kamerleden die niet willen dat de overheid mensen vanwege hungeelodeerde discrimineert. Dat moeten we niet willen...
Jij versterkt zijn betoog eerder dan dat je het bestrijdt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kamerleden die volstrekt misplaatst slachtoffergedrag tentoonspreiden, moeten gewoon stevig op hun plaats worden gezet. De bizarre verhalen over moslims als "de nieuwe Joden" kunnen niet krachtig genoeg worden bestreden.
Hun wat?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, kamerleden die niet willen dat de overheid mensen vanwege hungeelodeerde discrimineert. Dat moeten we niet willen...
Kom je weer niet verder dan zo'n rare omgekeerde redenering? Is ook niet voor het eerst dat je daar op moet terugvallen. Je bent volstrekt niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:33 schreef 99.999 het volgende:
Jij versterkt zijn betoog eerder dan dat je het bestrijdt.
Lees je eigen berichten maar eens terug. Als er iemand zijn bedt doet om met domme retoriek Joden vergelijkbaar te maken met Moslims ben jij het welquote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kom je weer niet verder dan zo'n rare omgekeerde redenering? Is ook niet voor het eerst dat je daar op moet terugvallen. Je bent volstrekt niet serieus te nemen.
Dat je niet kunt lezen was al langer bekend.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lees je eigen berichten maar eens terug. Als er iemand zijn bedt doet om met domme retoriek Joden vergelijkbaar te maken met Moslims ben jij het wel![]()
Waarbij ik overigens bang ben dat jij het serieus meent.
Dat zal het inderdaad zijn...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat je niet kunt lezen was al langer bekend.
Hij heeft het over types als Tofik. Types die vervelende moslims op basis van onjuistheden een stok geeft om mee te slaan.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat heeft Dibi precies gedaan om dat te veroorzaken? Je legt nogal wat neer bij die knul.
Waarmee ook jij overigens eerder zijn pleidooi versterkt dan weerlegt...
Hoe bedoel je dat? Door op te staan tegen figuren die de overheid op basis van een specifiek geloof wil laten discrimeren?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:16 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hij heeft het over types als Tofik. Types die vervelende moslims op basis van onjuistheden een stok geeft om mee te slaan.
Nee, door afkeer voor mensen die kiezen voor een geloof met nogal ouderwetse en discriminerende normen, te vergelijken met minachting en haat op basis van een raciaal verschil.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Door op te staan tegen figuren die de overheid op basis van een specifiek geloof wil laten discrimeren?
Dat raciale verschil is op z'n best dubieus te noemen. Dat werd er vooral bij gezocht als excuus. Zoals je hier op FOK! ook steeds meer leest over dat moslims genetisch minderwaardig zouden zijn e.d.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:26 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Nee, door afkeer voor mensen die kiezen voor een geloof met nogal ouderwetse en discriminerende normen, te vergelijken met minachting en haat op basis van een raciaal verschil.
Geen onderzoek en krant gezien de laatste jaren? De integratie van mensen met een islamitische acchtergrond is een fiasco. Zelfs SP partijleider Marijnissen heeft dat ooit al bevestigd. En samson heeft ooit een blauwe maandag mee geholpen bij een project en stopte er snel mee.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt geen flauw benul van de cijfers. Start cbs.nl op, ga je inlezen en je oliedomme mening herzien.
Nee, die heeft aan den lijve ervaren dat Marokkaans straattuig strontvervelend is. Hij zei er echter ook bij: Met de islam heeft het geen bal te maken. Hoe geloviger hoe minder last je van ze hebt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:31 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Geen onderzoek en krant gezien de laatste jaren? De integratie van mensen met een islamitische acchtergrond is een fiasco. Zelfs SP partijleider Marijnissen heeft dat ooit al bevestigd. En samson heeft ooit een blauwe maandag mee geholpen bij een project en stopte er snel mee.
Ze integreren meer dan prima. In de tertiaire sector doen ze het zo goed dat men al begint te piepen over de veelvoud aan bakkers, halal slagers etc. Wat jij bedoelt is assimileren, dat is iets anders.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:31 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Geen onderzoek en krant gezien de laatste jaren? De integratie van mensen met een islamitische acchtergrond is een fiasco. Zelfs SP partijleider Marijnissen heeft dat ooit al bevestigd. En samson heeft ooit een blauwe maandag mee geholpen bij een project en stopte er snel mee.
Veel nationaliteiten is leuk. Ga genoeg met diverse om maar islam en westerse wereld... Vergelijk alleen al eens sorojo met islamitische turken.
Gebruik de domheid van andere FOK users alsjeblieft niet om iets aan mijn mening af te doen....quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat raciale verschil is op z'n best dubieus te noemen. Dat werd er vooral bij gezocht als excuus. Zoals je hier op FOK! ook steeds meer leest over dat moslims genetisch minderwaardig zouden zijn e.d.
Ook hiermee versterk je dus eerder het niet al te zwakke verhaal van Dibi dan dat je het onderuit weet te halen.
Ja het zou illegaal moeten zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 08:38 schreef Bassie_B het volgende:
Het is onfatsoenlijk dat een moslim zijn situatie durft te vergelijken met dat van de Joden. Dat, dat allemaal maar mag in Nederland te gek voorwoorden.
quote:Op zondag 24 mei 2015 09:12 schreef Ringo het volgende:
Lauw zeikverhaal. Maar ja, Dibi.. Heeft ie alweer een baan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |