Aha, dus we gaan voortaan mensen indelen op een bevolkingsgroep en als er dan individuen uit die bevolkingsgroep iets doen houden we de gehele bevolkingsgroep verantwoordelijk. Makes sense!quote:Op zondag 3 mei 2015 23:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat de bevolkingsgroep die hij aanhaalt niet slachtoffer maar pleger van genocide is.![]()
Nou, wanneer de uitspraak waarop je reageert dit sowieso al doet en jij die uitspraak duidt lijkt dat mij niet heel vreemd.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aha, dus we gaan voortaan mensen indelen op een bevolkingsgroep en als er dan individuen uit die bevolkingsgroep iets doen houden we de gehele bevolkingsgroep verantwoordelijk. Makes sense!
Dat is dan ook de enige overeenkomst.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:54 schreef remlof het volgende:
Tofik heeft wel een punt, er zijn heel veel overeenkomsten.
Waarvan de reactie van sommgen hier "maar de moslims roepen het over zichzelf af" wel de meest treffende is. Hetzelfde werd immers over de joden gezegd in de jaren dertig.
Tofik houdt moslims als bevolkingsgroep nergens verantwoordelijk voor. Hij waarschuwt juist voor dat denken.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nou, wanneer de uitspraak waarop je reageert dit sowieso al doet en jij die uitspraak duidt lijkt dat mij niet heel vreemd.
Jup, dat deden we vroeger ook tegenover de Duitsers.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aha, dus we gaan voortaan mensen indelen op een bevolkingsgroep en als er dan individuen uit die bevolkingsgroep iets doen houden we de gehele bevolkingsgroep verantwoordelijk. Makes sense!
Nou nee, hij neemt moslims als uniforme groep (ik dacht dat jij daar zo'n moeite mee had?) en stelt de rest daar tegenover.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tofik houdt moslims als bevolkingsgroep nergens verantwoordelijk voor. Hij waarschuwt juist voor dat denken.
Tofik houdt moslims nergens verantwoordelijk voor geloof ik.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nou nee, hij neemt moslims als uniforme groep (ik dacht dat jij daar zo'n moeite mee had?) en stelt de rest daar tegenover.
Tofik maakt die indeling, niet ik.
Nee. Hij verkondigt onzin. Moslims en andere bevolkingsgroepen worden prima behandeld in Nederland.quote:
Welke overeenkomsten?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:54 schreef remlof het volgende:
Hij heeft het over sfeer, niet over de instutionaire behandeling.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Hij verkondigt onzin. Moslims en andere bevolkingsgroepen worden prima behandeld in Nederland.
Ik ook.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij heeft het over sfeer, niet over de instutionaire behandeling.
De sfeer inderdaad, de hele groep wordt aangekeken op het gedrag van individuen, je hebt minder kansen in onze maatschappij als moslim, noem maar op.quote:
Moslims mogen niet meer naar school en ze worden afgevoerd naar kampen en alles ...quote:
quote:Op maandag 4 mei 2015 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
de hele groep wordt aangekeken op het gedrag van individuen
Waar haal je die strekking in vredes naam vandaan?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens jouw logica rechtvaardigt een strafblad de gaskamer.
Dat is niet exclusief voor moslims maar geldt voor alle minderheden.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
De sfeer inderdaad, de hele groep wordt aangekeken op het gedrag van individuen, je hebt minder kansen in onze maatschappij als moslim, noem maar op.
Uit "ja, maar de joden waren niet oververtegenwoordigd wat betreft criminaliteit".quote:Op maandag 4 mei 2015 00:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar haal je die strekking in vredes naam vandaan?
Ik ging daar puur in op de tweet van Dibi.quote:
Ik merk er niets van, maar goed, dat kan aan mij liggen.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
De sfeer inderdaad, de hele groep wordt aangekeken op het gedrag van individuen, je hebt minder kansen in onze maatschappij als moslim, noem maar op.
Dat maak jij er persoonlijk van. Zeg, je bent wel heel erg ver heen inmiddels he?quote:Op maandag 4 mei 2015 00:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uit "ja, maar de joden waren niet oververtegenwoordigd wat betreft criminaliteit".
TT zou moeten zijn: tofik dibi toont andermaal aan een randdebiel te zijn en niet te hebben opgelet tijdens geschiedenis.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:04 schreef NotYou het volgende:
Hoe denkt men er hier over? In hoeverre lijkt de sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden op de sfeer rondom moslims nu? Is dit uberhaupt een vraag die je (met goed fatsoen) kunt stellen?twitter:TofikDibi twitterde op zondag 03-05-2015 om 19:42:21De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu... reageer retweet
Wat te denken van de joden die, na meerdere aanslagen gericht op hen puur vanwege geloof/etniciteit in en bij joodse instellingen, het Europese continent daadwerkelijk ontvluchten richting nota bene het eerder als door aanslagen geplaagd bekend staande Israel?
't stikt inderdaad van de overeenkomsten. Ik zie overal bankjes met "niet voor moslims", er worden moslims uit hun wijken weggepest, hun winkels worden overhoop gehaald en beroofd etc. of wacht nee, 't zijn de moslims die mensen "hun" wijken uit pesten, 't zijn 9 van de 10 keer moslims die winkelovervallen plegen en met grof geweld. De overeenkomsten zijn er inderdaad ja, maar niet op de manier die dibi bedoeld.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:54 schreef remlof het volgende:
Waarvan de reactie van sommgen hier "maar de moslims roepen het over zichzelf af" wel de meest treffende is. Hetzelfde werd immers over de joden gezegd in de jaren dertig.
Hoezo? Turkse jongeren, Joegoslavische moslim jongeren etc hebben niet bepaald moeite met het vinden van een baan. 't zijn alleen marokkaanse jongens die daar stevige problemen mee hebben, maar die hebben dan ook jaren keihard gewerkt om een extreem negatieve reputatie op te bouwen en blijven die reputatie keer op keer bevestigen waardoor bedrijven liever dat risico vermijden.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe je dit hard kunt maken. Dat het criminelen zijn kun je gemakkelijk hard maken door hun acties te bewijzen, maar hoe bewijs je of iemand een moslim is? Nationaliteit staat moeilijk gelijk aan godsdienst. Zoals ook niet iedere Nederlandse overvaller een Christen is, is ook niet iedere Marokkaanse tasjesdief een moslim.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:33 schreef Harlon het volgende:
[..]
't zijn 9 van de 10 keer moslims die winkelovervallen plegen en met grof geweld.
't overgrote gedeelte identificeert zich wel als zodanig.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe je dit hard kunt maken. Dat het criminelen zijn kun je gemakkelijk hard maken door hun acties te bewijzen, maar hoe bewijs je of iemand een moslim is? Nationaliteit staat moeilijk gelijk aan godsdienst. Zoals ook niet iedere Nederlandse overvaller een Christen is, is ook niet iedere Marokkaanse tasjesdief een moslim.
Kun je nooit onderbouwen.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:38 schreef Harlon het volgende:
[..]
't overgrote gedeelte identificeert zich wel als zodanig.
Het zijn gelegenheidsmoslims.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:38 schreef Harlon het volgende:
[..]
't overgrote gedeelte identificeert zich wel als zodanig.
Het gaat om de sfeer rondom moslims nu en rondom de joden toentertijd, dat heeft echt geen fuck te maken met hoeveel procent waar woont.quote:Op maandag 4 mei 2015 01:09 schreef Irakees het volgende:
Deze vergelijking kun je niet één op één maken, al is het maar om de volgende reden: Moslimholocaust in heel Europa, laten we zeggen 50 miljoen doden, dat is nog steeds geen deuk in een pakje boter aangezien 97.3% van de moslims wereldwijd niet eens in Europa leeft.
Tussen nu en 2050 zullen er 100 miljoen minder Europese christenen zijn, zonder holocaust: Europe, the only region whose total population is projected to shrink, will see its Christian population diminish by 100 million people.
Joden hadden in de jaren '20-30 meer kansen dan Duitsers, omdat ze gemiddeld rijker en hoogopgeleid waren. Ze hadden massaal ook geen zin om in WO I mee te vechten. Dat was deels de reden dat Hitler zo'n hekel aan ze had.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Die dingen hebben sowieso niets met elkaar te maken.quote:Op maandag 4 mei 2015 01:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het gaat om de sfeer rondom moslims nu en rondom de joden toentertijd, dat heeft echt geen fuck te maken met hoeveel procent waar woont.
Dat was met de joden ook.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Moslims kruipen weer eens in de slachtoffer rol terwijl in ieder Europees land maatschappelijke spanningen zijn met die groep.
Nee dat was er niet, joden waren gewoon een pispaal, een makkelijk slachtoffer. Die hele vergelijking van Dibi loopt gewoon mank. Dat moslims nu overal uitgekotst worden heeft weer een hele andere oorzaak.quote:
oh please, de joodse loverboys die onze vrouwen onteerden. Die verhalen zijn algemeen gekend!quote:Op maandag 4 mei 2015 02:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee dat was er niet, joden waren gewoon een pispaal, een makkelijk slachtoffer. Die hele vergelijking van Dibi loopt gewoon mank. Dat moslims nu overal uitgekotst worden heeft weer een hele andere oorzaak.
Als je uit je nek gaat lopen lullen, zeg dat dan meteen, dan kan ik je in het vervolg gewoon negeren.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
oh please, de joodse loverboys die onze vrouwen onteerden. Die verhalen zijn algemeen gekend!
dit x100000000000000000000000000000000quote:Op maandag 4 mei 2015 02:53 schreef Elfletterig het volgende:
De islam lijkt meer op het neo-nazisme dan welke andere ideologie dan ook die de afgelopen decennia in Europa is 'geïmporteerd'. Jodenhaat, homohaat, noem maar op.
De ziekelijke vergelijking van moslims die zichzelf in de slachtofferrol plaatsen, is niet anders dan walgelijk te noemen. Het walgelijke is dat ze dat doen over de rug van Joden, terwijl een onevenredig groot deel van alle Jodenhaat anno 2015 voor rekening van moslims komt.
Misselijkmakend is het. Moslims zouden eens wat meer bij zichzelf te rade moeten gaan, in plaats van steeds maar de slachtofferkaart te spelen.
Hij zet ze toch weg als leugens . linkse tunnelvisiegenotquote:Op maandag 4 mei 2015 02:39 schreef Harlon het volgende:
[..]
Moeten we serieus de statistieken erbij gaan pakken van aanraking politie + marokkaanse jongeren? Lekker blijven wegkijken en ontkennen, ging ook zo goed in Engeland.
Je slaat de spijker op zijn kop.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:53 schreef Elfletterig het volgende:
De islam lijkt meer op het neo-nazisme dan welke andere ideologie dan ook die de afgelopen decennia in Europa is 'geïmporteerd'. Jodenhaat, homohaat, noem maar op.
De ziekelijke vergelijking van moslims die zichzelf in de slachtofferrol plaatsen, is niet anders dan walgelijk te noemen. Het walgelijke is dat ze dat doen over de rug van Joden, terwijl een onevenredig groot deel van alle Jodenhaat anno 2015 voor rekening van moslims komt.
Misselijkmakend is het. Moslims zouden eens wat meer bij zichzelf te rade moeten gaan, in plaats van steeds maar de slachtofferkaart te spelen.
homo haat, anti semitisme, geweld tegen anders denkenden, etc.quote:Het fascisme:
1. legt de nadruk vooral op waar men tegen is.
2. is nationalistisch
3. gaat uit van de ongelijkheid van de mensen.
4. kent het leidersbeginsel.
- Aan het hoofd staat 1 leider, hij is de beste van alle en weet daarom wat goed is voor het volk. Alle mensen moeten de leider gehoorzamen.
5. is totalitair.
- De staat moet het hele leven van ieder mens regelen en controleren.
6. gaat meer uit van het gevoel dan van het verstand.
- Niet alles hoeft bewezen te worden. De leiden heeft altijd gelijk.
7. verheerlijkt de daad van geweld.
- In een parlementaire democratie wordt alleen maar gepraat. In een fascistische staat moet gehandeld worden: geen woorden, maar daden.
8. geeft aan de vrouw een ondergeschikte plaats.
Aparte kenmerken voor het Duitse fascisme:
9. Het Duitse volk moest ‘raszuiver’ gehouden worden.
10. Het Duitse volk heeft leefruimte nodig.
Lekker boeiend of er nog Christenen in Europa zijn.quote:Op maandag 4 mei 2015 01:09 schreef Irakees het volgende:
Tussen nu en 2050 zullen er 100 miljoen minder Europese christenen zijn, zonder holocaust: Europe, the only region whose total population is projected to shrink, will see its Christian population diminish by 100 million people.
De groei van moslims is wat zorgelijk is.quote:Op maandag 4 mei 2015 07:14 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Lekker boeiend of er nog Christenen in Europa zijn.
De groei van moslimhaat ook, maar dat is oké want dat roepen ze over zichzelf af.quote:Op maandag 4 mei 2015 08:15 schreef hans1985 het volgende:
[..]
De groei van moslims is wat zorgelijk is.
En die zijn net zo welkom als de Joden die voor (en tijdens) WO2 Duitsland probeerden te ontvluchten... De vergelijking van Dibi is gezocht maar dit punt van je ondersteunt het eerder dan dat je het weerlegt.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Als ik het nieuws mag geloven vluchten er dagelijks duizenden moslims, soms in gammele bootjes, richting Europa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |