Hoe denkt men er hier over? In hoeverre lijkt de sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden op de sfeer rondom moslims nu? Is dit uberhaupt een vraag die je (met goed fatsoen) kunt stellen?twitter:TofikDibi twitterde op zondag 03-05-2015 om 19:42:21De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu... reageer retweet
Dit. Beetje met zuur strooien op je familie als die hoer van me vreemd gaat en m'n dochter wordt verkracht.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
Oneens, de moslims roepen dit over zichzelf af. Binnen Europa moeten ze zich gewoon aanpassen aan onze cultuur, dat zou ik ook doen als ik naar die zandbak zou emigreren.
Zouden de joden ook zulke bizarre eerwraken hebben beoefend in de jaren 30 denk je?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dit. Beetje met zuur strooien op je familie als die hoer van me vreemd gaat en m'n dochter wordt verkracht.
Deden de Joden ook.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
Oneens, de moslims roepen dit over zichzelf af.
Zou eerwraak een islamitisch verschijnsel zijn denk je?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zouden de joden ook zulke bizarre eerwraken hebben beoefend in de jaren 30 denk je?
Moslims zouden Hitler dus dubbel dankbaar moeten zijn.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:16 schreef Duikbril112 het volgende:
De verhoudingen tussen mensen, de afkeer van een religieuze leer/aanhang, nu en destijds, zijn inderdaad denk ik erg goed vergelijkbaar, eerlijk is eerlijk. Alleen er is nu geen gekke leider aanwezig in Duitsland - of ander machtig Europees land - die een holocaust in gang kan gaan zetten, of überhaupt maar genocidale ontwikkelingen kan voeden. Sterker: tegenwoordig is de boel heel politiek-correct als het gaat om 'propaganda'. Iets dat misschien wel grotendeels te danken is aan de heer Hitler en z'n mannen.
Ook dat.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Sowieso moslims die de holocaust op hun situatie proberen te betrekken. Flikker toch op man.
Ze maken er wel een hype van, dat moet je ze nageven.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zou eerwraak een islamitisch verschijnsel zijn denk je?
Sorry? Hoe dan? Door gewoon mee te doen in de maatschappij? Eigen ondernemening te hebben? En uit criminaliteit en vandalisme te blijven? En niet iedereen te haten die anders dan joden zijn?quote:
Niet weten dat de joden alle moslims toen systematisch aan het uitroeien waren en dat nu weer doen onder de false flag IS.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zouden de joden ook zulke bizarre eerwraken hebben beoefend in de jaren 30 denk je?
quote:Op zondag 3 mei 2015 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zou eerwraak een islamitisch verschijnsel zijn denk je?
Er waren ook enorm arme joden hoor.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry? Hoe dan? Door gewoon mee te doen in de maatschappij? Eigen ondernemening te hebben? En uit criminaliteit en vandalisme te blijven? En niet iedereen te haten die anders dan joden zijn?
Dit is nummer 3 binnen een week van jou, zieke.
Dat je de oververtegenwoordiging in de criminaliteit al als eventuele legitimatie ziet zegt al genoeg.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry? Hoe dan? Door gewoon mee te doen in de maatschappij? Eigen ondernemening te hebben? En uit criminaliteit en vandalisme te blijven? En niet iedereen te haten die anders dan joden zijn?
Dit is nummer 3 binnen een week van jou, zieke.
Syriërs die FOK!en, nice.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:22 schreef NotYou het volgende:
[..]Een groot deel van de syriers denkt van wel iig.
Uit "der ewige jude":quote:Op zondag 3 mei 2015 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja maar hier is het ook niet altijd leuk voor ze hoor.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:18 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Ook dat.
Het is juist onder de Islamitische vlag waar zich op dit moment een christen-holocaust afspeelt in Afrika en het M-O.
Het stellen van zo'n vraag alleen al onder deze omstandigheden is zowel schandalig als achterlijk. Ik vraag mij oprecht af hoe zo iemand ooit in de tweede kamer heeft kunnen belanden.quote:Dibi: "De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu... "
Groenlinks.. Wat verwacht je?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:29 schreef NotYou het volgende:
Er vetrekken uit zo'n beetje alle landen waar moslims wonen, islamitische mannen en vrouwen naar (o.a.) Syrie en Irak om daar gedreven door islamitische concepten als jihad, maartelaarschap en voorsprak islamitische theocratie te vestigen, verdedigen of helpen uitbreiden, hierbij wordt genocide niet geschuwd.
Vanuit het "kalifaat" wordt opgeroepen tot aanslagen in thuislanden wanneer je om welke reden dan ook niet kunt vertrekken. Diverse hebben er al plaatsgevonden of zijn verijdeld. Vaak ook gericht tegen joden.
[..]
Het stellen van zo'n vraag alleen al onder deze omstandigheden is zowel schandalig als achterlijk. Ik vraag mij oprecht af hoe zo iemand ooit in de tweede kamer heeft kunnen belanden.![]()
Waar wil je precies heen met deze grijsgespeelde plaat?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:29 schreef NotYou het volgende:
Er vetrekken uit zo'n beetje alle landen waar moslims wonen, islamitische mannen en vrouwen naar (o.a.) Syrie en Irak om daar gedreven door islamitische concepten als jihad, maartelaarschap en voorsprak islamitische theocratie te vestigen, verdedigen of helpen uitbreiden, hierbij wordt genocide niet geschuwd.
Vanuit het "kalifaat" wordt opgeroepen tot aanslagen in thuislanden wanneer je om welke reden dan ook niet kunt vertrekken. Diverse hebben er al plaatsgevonden of zijn verijdeld. Vaak ook gericht tegen joden.
Hoe kom je daar dan weer bij?quote:
(bron)quote:In May, hoping to gauge public feeling about Zahra’s case, I spent a couple of hours walking around a crowded lower-middle-class neighborhood in Damascus. In the wealthiest areas of the city, half the people on the streets might be female, but here, in the late evening, there were very few women to be found. In shawarma sandwich shops and juice stalls, most men had heard of Zahra, but more than half of them believed that the practice of honor killing is protected — or outright required — by Islamic law. A man named Abu Rajab, who ran a cigarette stall, described it as “something that is found in religion” and added that even if the laws were changed, “a man will kill his sister if he needs to, even if it means 15 years in prison.”
Yet the notion that Islam condones honor killing is a misconception, according to some lawyers and a few prominent Islamic scholars. Daad Mousa, a Syrian women’s rights advocate and lawyer, told me that though beliefs about cleansing a man’s honor derive from Bedouin tradition, the three Syrian laws used to pardon men who commit honor crimes can be traced back not to Islamic law but to the law codes, based on the Napoleonic code, that were imposed in the Levant during the French mandate. “Article 192 states that if a man commits a crime with an ‘honorable motive,’ he will go free,” Mousa said. “In Western countries this law usually applies in cases where doctors kill their patients accidentally, intending to save them, but here the idea of ‘honorable motive’ is often expanded to include men who are seen as acting in defense of their honor.
“Article 242 refers to crimes of passion,” Mousa continued. “But it’s Article 548 that we’re really up against. Article 548 states precisely that if a man witnesses a female relative in an immoral act and kills her, he will go free.” Judges frequently interpret these laws so loosely that a premeditated killing — like the one Fayyez is accused of — is often judged a “crime of passion”; “witnessing” a female relative’s behavior is sometimes defined as hearing neighborhood gossip about it; and for a woman, merely speaking to a man may be ruled an “immoral act.” Syria, which has been governed since 1963 by a secular Baathist regime, has a strong reputation in the region for sex equality; women graduate from high schools and universities in numbers roughly equal to men, and they frequently hold influential positions as doctors, professors and even government ministers. But in the family, a different standard applies. “Honor here means only one thing: women, and especially the sexual life of women,” Mousa said. The decision to carry out an honor killing is usually made by the family as a group, and an under-age boy is often nominated to carry out the task, to eliminate even the smallest risk of a prison sentence.
Some advocates claim that Syria has an especially high number of honor killings per capita, saying that the country is second or third in the world. In fact, reliable statistics on honor killing are nearly impossible to come by. The United Nations Population Fund says that about 5,000 honor killings take place each year around the world, but since they often occur in rural areas where births and deaths go unreported, it is very difficult to count them by country. Some killings have been recorded in European cultures, including Italy, and in Christian or Druse communities in predominantly Muslim countries. But it is widely agreed that honor killings are found disproportionately in Muslim communities, from Bangladesh to Egypt to Great Britain.
The Grand Mufti Ahmad Badr Eddin Hassoun, Syria’s highest-ranking Islamic teacher, has condemned honor killing and Article 548 in unequivocal terms. Earlier this year, when we met for a rare interview in his spacious office on the 10th floor of Syria’s ministry of religious endowments, he told me, “It happens sometimes that a misogynistic religious scholar will argue that women are the source of all kinds of evil.” In fact, he said, the Koran does not differentiate between women and men in its moral laws, requiring sexual chastity of both, for example. The commonly held view that Article 548 is derived from Islamic law, he said, is false.
With his tightly wound white turban and giant pearl ring, the grand mufti is one of Syria’s most recognizable public figures. He is a charismatic and generally popular sheik, but because he is appointed by the state, many Syrians believe that his views reflect those of the ruling party, and they may find his teachings suspect as a result. In downtown Damascus, one man I interviewed on the street declared that the grand mufti was not a “real Muslim” if he believed in canceling Article 548. “It’s an Islamic law to kill your relative if she errs,” said the man, who gave his name as Ahmed and said that he learned of Zahra’s story on Syrian television. “If the sheik tries to fight this, the people will rise up and slit his throat.”
There are religious figures who defend the status quo. At a conference on honor killing held this year at Damascus University, Mohammed Said Ramadan al-Bouti, one of Syria’s most esteemed clerics, maintained that the laws should not be changed, defending them on the principle in Shariah law that people who kill in defense of their property should be treated with lenience (he is believed to have moderated his stance since). When, at an earlier conference, the grand mufti announced that he didn’t believe protecting a woman’s virginity was the most important component of honor, many attendees were upset. In response, a group of about a dozen women, all dressed in the long black abayas that in Syria are usually worn by only very conservative women, walked out of the room.
Aangeven hoe compleet haaks op de realiteit deze overpeinzing van Dibi staat. Lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar wil je precies heen met deze grijsgespeelde plaat?
Hier doen ze huilie huilie, maar in Afrika zijn het zelf de nazi's.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:04 schreef NotYou het volgende:
Hoe denkt men er hier over? In hoeverre lijkt de sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden op de sfeer rondom moslims nu? Is dit uberhaupt een vraag die je (met goed fatsoen) kunt stellen?twitter:TofikDibi twitterde op zondag 03-05-2015 om 19:42:21De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu... reageer retweet
Wat te denken van de joden die, na meerdere aanslagen gericht op hen puur vanwege geloof/etniciteit in en bij joodse instellingen, het Europese continent daadwerkelijk ontvluchten richting nota bene het eerder als door aanslagen geplaagd bekend staande Israel?
De joden of de moslims?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:36 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hier doen ze huilie huilie, maar in Afrika zijn het zelf de nazi's.
Jep. Komt omdat wij een verzwakt, spierballoos volk zijn geworden, dat de dagen slijt achter een computertje op een kantoor (of op zolder). Een versuft en trotsloos volkje dat is afgeleerd grenzen te bewaken en voor zichzelf op te komen. We lossen alles door erover te praten om tot overeenstemming te komen. Mooi als je je die luxe kunt veroorloven omdat er nooit echte vijanden zijn, maar kut als het je ontbeert wanneer je het dan tóch eens nodig hebt. Dat ben je als makke schapen tussen de wolven.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben het er op zich wel mee eens. Alleen zijn de westerlingen de joden in dit scenario en de moslims de Duitsers
Ben ik wel gewend van je dat je je op 1 dingetje concentreerd, maar vervolgens de rest selectief negeert. Maar vertel eens, mag je als mocro dan lekker crimineel gedragen en eisen dat je alsnog geaccepteerd moet worden in de maatschappij?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat je de oververtegenwoordiging in de criminaliteit al als eventuele legitimatie ziet zegt al genoeg.
Want moslims in Syrië vermoorden andere mensen. Goed verhaal wel.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Aangeven hoe compleet haaks op de realiteit deze overpeinzing van Dibi staat. Lijkt me duidelijk.
Het internet heeft de hedendaagse maatschappij behoorlijk vernaggeld. Vroeger zocht je gelijkgestemden op bij demonstraties, nu is het makkelijker om (anoniem) op internet een uitlaatklep te hebben.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:38 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Jep. Komt omdat wij een verzwakt, spierballoos volk zijn geworden, dat de dagen slijt achter een computertje op een kantoor (of op zolder). Een versuft en trotsloos volkje dat is afgeleerd grenzen te bewaken en voor zichzelf op te komen. We lossen alles door erover te praten om tot overeenstemming te komen. Mooi als je je die luxe kunt veroorloven omdat er nooit echte vijanden zijn, maar kut als het je ontbeert wanneer je het dan tóch eens nodig hebt. Dat ben je als makke schapen tussen de wolven.
Maar goed, als overgrote meerderheid jezelf laten overrompelen door zo een minderheid, dan verdien je ook niet beter.
Dat gaat niet gebeuren.
quote:
Dit ook. Viezerik.quote:
Wanneer je leest is het misschien wel zo handig het hele stuk te lezen en niet slechts de zinnen die je graag ziet. Op die manier weet ook jij in het vervolg gewoon wat de strekking van een tekst is.quote:
Volgens jouw logica rechtvaardigt een strafblad de gaskamer.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben ik wel gewend van je dat je je op 1 dingetje concentreerd, maar vervolgens de rest selectief negeert. Maar vertel eens, mag je als mocro dan lekker crimineel gedragen en eisen dat je alsnog geaccepteerd moet worden in de maatschappij?
Niet zozeer moslims in Syrië als wel (ook) moslims uit Europa die hier alle kansen (en vrijheid) van de wereld hebben gehad, net als jij. Duizenden.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want moslims in Syrië vermoorden andere mensen. Goed verhaal wel.
Ik lees o.a. dat men braaf de wetten van Napoleon nog naleeft.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wanneer je leest is het misschien wel zo handig het hele stuk te lezen en niet slechts de zinnen die je graag ziet. Op die manier weet ook jij in het vervolg gewoon wat de strekking van een tekst is.
Ok. En wat heeft dat met Tofik's verhaal te maken?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Niet zozeer moslims in Syrië als wel (ook) moslims uit Europa die hier alle kansen (en vrijheid) van de wereld hebben gehad, net als jij.
Je leest wat je wil lezen/trollt. Ik ga de relevante stukken niet voor je onderstrepen, al meermaals gedaan.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik lees o.a. dat men braaf de wetten van Napoleon nog naleeft.
Dat de bevolkingsgroep die hij aanhaalt niet slachtoffer maar pleger van genocide is.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ok. En wat heeft dat met Tofik's verhaal te maken?
Ok, dus het komt ook in Syrië voor, is niet door moslims verzonnen en het is eveneens geen verschijnsel wat voorbehouden is aan moslims. Wat heeft het dan in godsnaam met dit topic te maken?quote:
Houd ermee op Xa1pt.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ok, dus het komt ook in Syrië voor, is niet door moslims verzonnen en het is eveneens geen verschijnsel wat voorbehouden is aan moslims. Wat heeft het dan in godsnaam met dit topic te maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |