Hij heeft gewoon niet in de gaten dat bepaalde types gewoon een alarm met koebellen, verbonden aan een surround systeem, hebben aan staan op hem. Dus ja, dat zorgt bij die mensen en bij veel twitteraars die dat vervolgens zo'n beetje volgen immer weer voor veel jolijt.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, het is veel interessanter om de verongelijkte twitteraar uit te hangen met wachtgeld in de zak.
Ach waar moeten we anders over zeiken, het weer?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon niet in de gaten dat bepaalde types gewoon een alarm met koebellen, verbonden aan een surround systeem, hebben aan staan op hem. Dus ja, dat zorgt bij die mensen en bij veel twitteraars die dat vervolgens zo'n beetje volgen immer weer voor veel jolijt.
Maar om hier nou een topic over te openen?
Ja, ook een punt. Het weer is kut.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach waar moeten we anders over zeiken, het weer?
Tofik is kut, het weer is kut, zwaar leven weer.quote:
Toch een heerlijk systeem!quote:Op maandag 4 mei 2015 06:45 schreef hans1985 het volgende:
Het fascisme:
1. legt de nadruk vooral op waar men tegen is.
2. is nationalistisch
3. gaat uit van de ongelijkheid van de mensen.
4. kent het leidersbeginsel.
- Aan het hoofd staat 1 leider, hij is de beste van alle en weet daarom wat goed is voor het volk. Alle mensen moeten de leider gehoorzamen.
5. is totalitair.
- De staat moet het hele leven van ieder mens regelen en controleren.
6. gaat meer uit van het gevoel dan van het verstand.
- Niet alles hoeft bewezen te worden. De leiden heeft altijd gelijk.
7. verheerlijkt de daad van geweld.
- In een parlementaire democratie wordt alleen maar gepraat. In een fascistische staat moet gehandeld worden: geen woorden, maar daden.
8. geeft aan de vrouw een ondergeschikte plaats.
Lekker cashen toch. Zijn skillset is nogal beperkt dus het kan even duren voordat hij vervangend werk vindt?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het is in iedergeval wel een luie flikker. Sinds 2012 zit hij al aan het wachtgeld infuus.
Vreemde zin..wat bedoeld hij nou? Dat moslims hetzelfde lot zullen ondergaan dan de Joden, of dat de Europeanen hetzelfde lot zullen ondergaan als de Joden destijds maar nu door extreme moslims?quote:TofikDibi twitterde op zondag 03-05-2015 om 19:42:21 De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu...
Om de nazi's in gruwelijkheid te overtreffen, hebben ze nog wel effe te gaan.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:25 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
De Nazi's zijn in gruwelijkheden rechts ingehaald, uitgerekend door de Islamitische Staat
Niet gek als er een moderne, west-europese overheid aan verbonden is.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:03 schreef ems. het volgende:
De Nazi's waren echter intelligenter en effectiever.
IS heeft nog een lange weg te gaan voor ze op dat niveau zitten.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:03 schreef ems. het volgende:
Mwa, ze zitten wel ongeveer op één lijn wat gruwelijkheden betreft.
Dit is door de nazi's zelf in scene gezet. maar dat weet je zelf best wel.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:31 schreef Irakees het volgende:
[..]
Een reden waarom men anti-joden was destijds (1933):
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 mei 2015 15:37 schreef Irakees het volgende:
Nog een reden: "He blamed "money-grubbing Jews" for all of Weimar Germany's economic problems"
Wat is precies rechts aan de gruwelijkheden van IS en de nazi's? Ze zijn verder op vele vlakken prima te vergelijken, dat klopt.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:25 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
De Nazi's zijn in gruwelijkheden rechts ingehaald, uitgerekend door de Islamitische Staat
Schandalig!!! Dat onwetendheid zo groot kan zijn in NL, is niet te geloven. Ligt het aan het onderwijs of ergens anders aan? Laat die idioot even met een keppeltje en roze-shirt door shariawijken heen wandelen ajb!quote:Op zondag 3 mei 2015 23:04 schreef NotYou het volgende:
Hoe denkt men er hier over?twitter:TofikDibi twitterde op zondag 03-05-2015 om 19:42:21De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu... reageer retweet
TOTAAL NIET te vergelijken.quote:In hoeverre lijkt de sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden op de sfeer rondom moslims nu?
Nee natuurlijk niet!!!quote:Is dit uberhaupt een vraag die je (met goed fatsoen) kunt stellen?
Wat te denken?quote:Wat te denken van de joden die, na meerdere aanslagen gericht op hen puur vanwege geloof/etniciteit in en bij joodse instellingen, het Europese continent daadwerkelijk ontvluchten richting nota bene het eerder als door aanslagen geplaagd bekend staande Israel?
IS wel, 'de moslims' niet.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:01 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Om de nazi's in gruwelijkheid te overtreffen, hebben ze nog wel effe te gaan.
Zijn ze ook. Zo was Mein Kampf een aantal jaar geleden niet voor niets de Nr 1 bestseller.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Moslims zouden Hitler dus dubbel dankbaar moeten zijn.
quote:Op zondag 3 mei 2015 23:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben het er op zich wel mee eens. Alleen zijn de westerlingen de joden in dit scenario en de moslims de Duitsers.
1 krantenartikel was de reden? Really???quote:Op maandag 4 mei 2015 15:31 schreef Irakees het volgende:
[..]
Een reden waarom men anti-joden was destijds (1933):
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 mei 2015 16:02 schreef Szikha het volgende:
Zeker wanneer Europa zich economisch bedreigd voelt ( minder banen voor autochtonen, minder huizen te huur en meer moskeeen dan kerken = jarloerzie)
En dat laatste : de jarloerzie en angst... want hoe kan er nu een mooie moderne moskee komen terwijl Nederlanders honger lijden? Voedselbanken ect?
Jij houdt het anders ook niet bepaald zuiver. Hij heeft het over de aanloop naar. Jij post als illustratie een aantal momenten die niet langer als aanloop zijn te kwalificeren, maar als manifestatie van die aanloop.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Schandalig!!! Dat onwetendheid zo groot kan zijn in NL, is niet te geloven. Ligt het aan het onderwijs of ergens anders aan? Laat die idioot even met een keppeltje en roze-shirt door shariawijken heen wandelen ajb!
Ik houd het zeker wel zuiver. Sterker nog, was ik nog redelijk netjes in 'mijn aanloop'. Tofik zegt namelijk: "De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu..."quote:Op maandag 4 mei 2015 19:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jij houdt het anders ook niet bepaald zuiver. Hij heeft het over de aanloop naar. Jij post als illustratie een aantal momenten die niet langer als aanloop zijn te kwalificeren, maar als manifestatie van die aanloop.
Ik vermoed dat het Tofik gaat om de fase waarin de haatgevoelens jegens joden zijn ontstaan. Daar zou je dan de vergelijking mee moeten maken.
Now, this is not the prelude. It is not even the beginning of the prelude. But it is, perhaps, the manifestation of the prelude. - Winston Ceberutquote:Op maandag 4 mei 2015 19:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jij houdt het anders ook niet bepaald zuiver. Hij heeft het over de aanloop naar. Jij post als illustratie een aantal momenten die niet langer als aanloop zijn te kwalificeren, maar als manifestatie van die aanloop.
Nou, het feit dat een aantal Bolsjewistische leiders van Joodse afkomst was kwam de Nazi's goed uit, zoals IS hedendaagse moslimhaters goed uitkomt. Niet voor niets is een van de eerste reacties op dit stuk "Ze passen zich niet aan!" (Niet dat de Nazi's erg veel wisten van de Sovjet-Unie). Maar verder gaat de vergelijking inderdaad mank.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:11 schreef Voorschrift het volgende:
Tofik Dibi moet sowieso z'n verongelijkte mislukte-politicus smoel houden.
Welke randdebiel gaat er anno 2015 nog de huidige situatie met moslims vergelijken met wat er in de jaren '30 gaande was met Joden. Of ik moet iets in de geschiedenisboeken gemist hebben, maar ik geloof niet dat de Joden argwaan/haat tegen zich kregen omdat ze aanslagen pleegden, oververtegenwoordigd waren in criminaliteit, educatief achterstand hadden en de taal niet spraken, continu haatpredikers uitnodigden in Duitsland, en intolerant waren tegen Duitsers en het Jodendom opdrongen.
Waarom zou Tofik het hebben over 1934? Waarom geen 1924? Jij vult het standpunt voor Tofik in en vervolgens val je dat standpunt aan. Nogal makkelijk scoren zo.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik houd het zeker wel zuiver. Sterker nog, was ik nog redelijk netjes in 'mijn aanloop'. Tofik zegt namelijk: "De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu..."
De vernietiging van zoveel joden was namelijk pas halverwege de oorlog echt ingezet. Dan is 1934 wel heel erg vroeg in de aanloop. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wannseeconferentie
Jij houdt ook niet gauw op met klieren, he? Geen wonder dat je zo'n ruim tijdsbegrip hebt.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom zou Tofik het hebben over 1934? Waarom geen 1924? Jij vult het standpunt voor Tofik in en vervolgens val je dat standpunt aan. Nogal makkelijk scoren zo.
Goed betoog. Geen speld tussen te krijgen.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:17 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Jij houdt ook niet gauw op met klieren, he? Geen wonder dat je zo'n ruim tijdsbegrip hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2015 20:54:18 ]
De Speld is nog een verademing, vergelen bij jouw geneuzel.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Goed betoog. Geen speld tussen te krijgen.
Ebola in Afrika, ik vroeg me vanochtend af, hoeveel lijkt dat op mijn kater?twitter:TofikDibi twitterde op zondag 03-05-2015 om 19:42:21De sfeer in aanloop naar de vernietiging van zoveel joden, ik vraag me weleens af, hoeveel lijkt die op sfeer rondom moslims nu... reageer retweet
Haj Amin's foto postenquote:
En nog een trollpost. Gaat lekker.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:06 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De Speld is nog een verademing, vergelen bij jouw geneuzel.
Na de oorlog verguisd in hun land van herkomst, in tegenstelling tot de Moefti.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:08 schreef Irakees het volgende:
[..]
Haj Amin's foto postenalleen onvolledig zonder deze link te posten, een lijstje met alle nazi-collaborateurs op een rijtje incl. duizenden Nederlanders:
http://en.wikipedia.org/w(...)d_War_II#Netherlands
http://en.wikipedia.org/w(...)er_Division_Nordland
Palestina was nog bezet toen, vandaag nog steeds trouwens.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Na de oorlog verguisd in hun land van herkomst, in tegenstelling tot de Moefti.
Vooral omdat Arabische staatshoofden niet kunnen samenwerken, zoals de arme Moefti ondervonden heeft.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef Irakees het volgende:
[..]
Palestina was nog bezet toen, vandaag nog steeds trouwens.
Kneusjes die Arabische staatshoofden.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:23 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Vooral omdat Arabische staatshoofden niet kunnen samenwerken, zoals de arme Moefti ondervonden heeft.
Ooh dus jij vult het in voor Tofik met je 1924? Weet je wel wat een aanloop is?quote:Op maandag 4 mei 2015 20:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom zou Tofik het hebben over 1934? Waarom geen 1924? Jij vult het standpunt voor Tofik in en vervolgens val je dat standpunt aan. Nogal makkelijk scoren zo.
Nee, natuurlijk niet. Dat bepaal jij wel. Blijkbaar is de Holocaust uit het niets ontstaan in een periode van tien jaar. Blijkbaar is er geen periode aan voorafgegaan waarin joden gestigmatiseerd werden.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ooh dus jij vult het in voor Tofik met je 1924?
Des te vreemder, inderdaad. De man durft, dankzij die prachtige religie van hem en de ernstige mate van afwijzing vanuit de eigen gemeenschap, niet eens voor zijn geaardheid uit te komen. Want ze zullen hem verketteren. Zo zijn heel veel Marokkanen namelijk wel.quote:Op maandag 4 mei 2015 10:32 schreef DrMabuse het volgende:
Opmerkelijke uitspraak.
Van een homoseksueel.
Als een bepaalde groep onder het juk der islam het , op z'n zachtst gezegd, moeilijk heeft dan zijn zij het wel.
Laten we het maar houden op de drang om weer eens (even) in de media aanwezig te zijn.
Een Dibi-momentje.
Homofiel?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Des te vreemder, inderdaad. De man durft, dankzij die prachtige religie van hem en de ernstige mate van afwijzing vanuit de eigen gemeenschap, niet eens voor zijn geaardheid uit te komen. Want ze zullen hem verketteren. Zo zijn heel veel Marokkanen namelijk wel.
Dat ze mensen daarom verketteren, ja. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook met Ahmed Marcouch, die een paar keer wat te kritisch is geweest over het wangedrag van Marokkaanse jongeren.quote:
Maar eh... wat je kunt vergelijken met het vooroorlogs antisemitisme bij christenen, leeft voort toch bij moslims?quote:Op maandag 4 mei 2015 23:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Dat bepaal jij wel. Blijkbaar is de Holocaust uit het niets ontstaan in een periode van tien jaar. Blijkbaar is er geen periode aan voorafgegaan waarin joden gestigmatiseerd werden.
Jij wil de vergelijking maken met een periode waarin er al politiek draagvlak was voor antisemitisme. Jij wil een vergelijking maken met een periode waarin Hitler al aan de macht was en er al rassenwetten waren.
Het staat buiten twijfel dat die vergelijking niet met succes te verdedigen is. Waarom zou Tofik die vergelijking willen maken?
Denkbaar is dat Tofik de vergelijking maakt, althans hij zet er een vraagteken bij, met de periode voorafgaand daaraan.
Heel goed, Tofik. De overeenkomsten tussen de opvattingen van moslims en nazi's zijn inderdaad vele malen groter dan de overeenkomsten qua 'slachtofferrol' tussen Joden en moslims. Al is het alleen al omdat moslims vooraan staan als het om Jodenhaat gaat. Al is het alleen al omdat types als Tofik Dibi door radicale moslims van daken zouden worden gegooid.twitter:TofikDibi twitterde op maandag 04-05-2015 om 21:05:33Belangrijkste les van meeste mensen die reageerden: moslims mogen niet met joden worden vergeleken, al is het vragend, maar wel met nazi's. reageer retweet
And NL will failquote:Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef Loekie1 het volgende:
Nederland krijgt een nieuwe kans om de joden nu wel te beschermen.
Ja ik snap ook niet waarom die Palestijnen maar op Joods grondgebied blijven. Jordanie was hun land.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef Irakees het volgende:
[..]
Palestina was nog bezet toen, vandaag nog steeds trouwens.
ja dus terug naar 1349?quote:Op maandag 4 mei 2015 23:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Dat bepaal jij wel. Blijkbaar is de Holocaust uit het niets ontstaan in een periode van tien jaar. Blijkbaar is er geen periode aan voorafgegaan waarin joden gestigmatiseerd werden.
Jij wil de vergelijking maken met een periode waarin er al politiek draagvlak was voor antisemitisme. Jij wil een vergelijking maken met een periode waarin Hitler al aan de macht was en er al rassenwetten waren.
Het staat buiten twijfel dat die vergelijking niet met succes te verdedigen is. Waarom zou Tofik die vergelijking willen maken?
Denkbaar is dat Tofik de vergelijking maakt, althans hij zet er een vraagteken bij, met de periode voorafgaand daaraan.
Oh dus jij bepaalt dat het stigmatiseren onderdeel is van de aanloop naar de holocaust?quote:Op maandag 4 mei 2015 23:00 schreef Ceberut het volgende:
Nee, de aanloop van de holocaust bestaat uit een ketting van gebeurtenissen. Wie bepaalt dat welke van die gebeurtenissen oorzaak zijn geweest voor de holocaust? Ik maak een vergelijking, niet zoals jij zegt dat er al rassenwetten waren, maar dat de Rassenwetten van Neurenberg uit 1935 ontstonden. In 1934 waren die wetten er dus nog niet. Maar in 1934 had je wel de Nacht van de Lange Messen. Samen met de Kristallnacht uit 1938 zijn dit naar mijn idee essentiele gebeurtenissen. Of deze gebeurtenissen het mogelijk hebben gemaakt dat een holocaust plaats heeft kunnen vinden weet ik niet. Maar het hoort in ieder geval wel bij de aanloop. En dat is wat veel allochtonen/moslims niet weten, zie hun idiote opmerkingen dat die tijd van toen misschien te vergelijken is met de tijd van nu waarin de rol van de Joden is overgenomen door de moslims. De moslims hebben hier in NL anno nu geen Kristallnacht, geen Rassenwetten van Neurenberg (of Nederlandse stad) en geen Nacht van de Lange Messen. Sterker nog, moslims zijn eerder de veroorzakers van terreur naar niet-moslims.quote:Jij wil de vergelijking maken met een periode waarin er al politiek draagvlak was voor antisemitisme. Jij wil een vergelijking maken met een periode waarin Hitler al aan de macht was en er al rassenwetten waren.
Zo kwam je niet over.quote:Het staat buiten twijfel dat die vergelijking niet met succes te verdedigen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |