SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Werkloos? Wou dat ik tijd over had om veel te gaan trainenquote:Op maandag 13 april 2015 19:22 schreef quinoahipster het volgende:
Vandaag rustdagje maar ik zit me echt te verbijten binnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief van je, maar slechte kwaliteit allemaalquote:Op maandag 13 april 2015 19:51 schreef quinoahipster het volgende:
Paar mooie pakhazenvideo's om te zien hoe het moet:
Instagram + #stravaphoto .quote:Op maandag 13 april 2015 21:01 schreef poiuytr het volgende:
Morgen mijn eerste werk>woon ritje, douche is nog niet aangesloten op het werk. Hoe plaats je trouwens foto's later bij je activiteit op Strava?
Dus alleen #stravaphoto typen en voor de rest geen beschrijving en dan doet syn ie m automatisch?quote:
#DATISCORRECTquote:Op maandag 13 april 2015 21:36 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Dus alleen #stravaphoto typen en voor de rest geen beschrijving en dan doet syn ie m automatisch?
Die gast is gewoon verslaafd. En gestoord. Ik volg 'm nu een tijdje en vind het nog steeds haast onmogelijkquote:Op maandag 13 april 2015 21:10 schreef poiuytr het volgende:
Sander heeft dit jaar al het dubbele aantal kilometers (en ook bijna uren) van Gesink en Ten Dam gemaakt![]()
Elke dag minimaal 4uur op je fiets.
Ik 5 ritten van 204km en 4 van 205km. Dan lukt het je niet om per maand 1km te klimmen met je T-score. Bij 210 wordt het helemaal lastig, daar heb ik 11 ritten van.quote:
Ik heb ze al een paar jaar en zijn super. Het geld heb ik absoluut al terug, ik verslijt geen overschoenen meer. Ik heb goedkope van de BOC, die doen het prima.quote:Op maandag 13 april 2015 15:57 schreef ratatat het volgende:
Iemand hier ervaring met winter schoenen? Zie dat ze nu toch wel vrij goedkoop beginnen te worden dus misschien wel handig om aan te schaffen als het echt beter is dan zomerschoen + overschoen.
Je hoeft er niet persé een hashtag bij te zetten.... Als je instagram en strava gekoppeld hebt komen de foto's die je tijdens je rit hebt gemaakt vanzelf bij je rit.quote:
Heb even gekeken, naar je ritje gaan, dan bewerken kiezen.quote:Op maandag 13 april 2015 21:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Je hoeft er niet persé een hashtag bij te zetten.... Als je instagram en strava gekoppeld hebt komen de foto's die je tijdens je rit hebt gemaakt vanzelf bij je rit.
Heb wel gelezen dat het nu op de mobiele app mogelijk is om achteraf foto's toe te voegen, volgens mij zonder tussenkomst van instagram.... Maar zou niet weten hoe...
Pantani the accidental death of a cyclistquote:Op maandag 13 april 2015 19:48 schreef Leonos het volgende:
Wat zijn beetje goede koers docu's om te kijken?
Verveling hier
Dat idd, edit ride en dan gewoon foto's toevoegen.quote:Op maandag 13 april 2015 21:52 schreef Leonos het volgende:
[..]
Heb even gekeken, naar je ritje gaan, dan bewerken kiezen.
Dan kan je gewoon foto's toevoegen.
Ja kan, maar winterschoenen zijn net ff makkelijker aan te doen en als het beetje regent/vieze wegen spuit je ze thuis gewoon ff schoon.quote:Op maandag 13 april 2015 18:15 schreef quinoahipster het volgende:
Maar als het koud is kun je toch ook overschoentjes monteren?
Zie alleen de mogelijkheid om foto's te syncen. Waar kan je ze zelf toevoegen dan?quote:Op maandag 13 april 2015 22:00 schreef ddx het volgende:
[..]
Dat idd, edit ride en dan gewoon foto's toevoegen.
Zit je ook niet vast aan instagram formaat foto.
Wel jammer dat je dan niet meer op kaart kan zien waar foto genomen is.
Je kan nooit te veel in D1 trainen!quote:Op maandag 13 april 2015 22:14 schreef Andyy het volgende:
Iemand leesvoer voor mij hoe te trainen? Net meegereden met een training van een groepje, met normaal kruissnelheid zit m'n hs vaak <130, maar als de tempo erop gaat wordt ik er zo afgeredenAlleen met korte sprintjes <20 sec kan ik iets betekenen
![]()
![]()
Te veel in D1 getraind?
Beter in het wiel rijden en een beetje hardheid op doen. Ergo, vaker met die groep mee.quote:Op maandag 13 april 2015 22:14 schreef Andyy het volgende:
Iemand leesvoer voor mij hoe te trainen? Net meegereden met een training van een groepje, met normaal kruissnelheid zit m'n hs vaak <130, maar als de tempo erop gaat wordt ik er zo afgeredenAlleen met korte sprintjes <20 sec kan ik iets betekenen
![]()
![]()
Te veel in D1 getraind?
Welkom in mijn wereld, ik zit me al 3 weken te verbijten...quote:Op maandag 13 april 2015 19:22 schreef quinoahipster het volgende:
Vandaag rustdagje maar ik zit me echt te verbijten binnen
Moet je er juist niet alleen maar sterker door geworden zijn?quote:Op maandag 13 april 2015 22:19 schreef forty-two het volgende:
[..]
Welkom in mijn wereld, ik zit me al 3 weken te verbijten...
Vandaag een nieuwe collega begroet, hij fietst
Dus als ik weer een beetje beter ben kunnen we na het werk een keer samen opfietsen. Hij heeft een oude stalen racefiets, ik ben benieuwd
Echt hequote:Op maandag 13 april 2015 22:21 schreef Tommeke het volgende:
Idd wat Kano zegt.
De 'Fiets' is idd een kutblad idd, staat echt niets in. Nietszeggende testen waarbij ze altijd alles goed vinden en fietsen beoordelen op 'imago'
zie :quote:Op maandag 13 april 2015 22:08 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Zie alleen de mogelijkheid om foto's te syncen. Waar kan je ze zelf toevoegen dan?
Ben ik wel van plan, maar trainingen in D2/D3 intervallen zouden toch wel moeten helpen om meer en langer gas te kunnen geven?quote:Op maandag 13 april 2015 22:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Beter in het wiel rijden en een beetje hardheid op doen. Ergo, vaker met die groep mee.
Voor hardheid/snelheid hoef je imho niet met een groep mee, je moet vooral af en toe hard voor jezelf zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 22:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Beter in het wiel rijden en een beetje hardheid op doen. Ergo, vaker met die groep mee.
Door het stilzitten? Ik denk het niet, ik word al wat ouder en ik heb een paar jaar geleden al gemerkt dat het snel terug kan lopen qua spierkracht. De conditie is voorlopig ook niets, tenzij die vitaminenshots de komende weken wonderen gaan doen, ik voel me nu misschien iets beter maar ik kan me nog behoorlijk lamlendig voelen.quote:Op maandag 13 april 2015 22:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Moet je er juist niet alleen maar sterker door geworden zijn?
klopt, maar in een groep is dat toch makkelijker. En als je elke week met die groep rijd is het wel weer verstandig om je soloritten rustig aan te doen.quote:Op maandag 13 april 2015 22:32 schreef forty-two het volgende:
[..]
Voor hardheid/snelheid hoef je imho niet met een groep mee, je moet vooral af en toe hard voor jezelf zijn.
ik denk het wel ja, al is dat natuurlijk wat je in zo'n groep doet. Vriend van me die triathlons doet had moeite om vanaf 38 maar 45+ te versnellen. Soms moet je er gewoon even achterkomen dat je het wel kan, maar nog niet weet dat je het kan.quote:Op maandag 13 april 2015 22:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ben ik wel van plan, maar trainingen in D2/D3 intervallen zouden toch wel moeten helpen om meer en langer gas te kunnen geven?
ik geloof wel dat je je best deedquote:Op maandag 13 april 2015 22:34 schreef Andyy het volgende:
htfu dus?
Had wel bijna 190 bpm toen ik echt mijn best deed om mee te komen toen er werd opengetrokken. Maar dat waren licentiehouders die ik probeerde te volgen #indekken
opa verteldquote:Op maandag 13 april 2015 22:39 schreef forty-two het volgende:
[..]
Door het stilzitten? Ik denk het niet, ik word al wat ouder en ik heb een paar jaar geleden al gemerkt dat het snel terug kan lopen qua spierkracht.
Pennetje/potlood klikken.quote:Op maandag 13 april 2015 22:08 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Zie alleen de mogelijkheid om foto's te syncen. Waar kan je ze zelf toevoegen dan?
[ afbeelding ]
Dat hele trainen op schema's is gericht op pieken. Nu met PM is dat nog beter te sturen. Google maar eens op taperen. Dat is ook mooi om naar een piek te werken. Je kan zo'n 2x in een seizoen goed pieken. Belangrijk is dan wel om het schema zo goed mogelijk te volgen. Hoe meer je anders doet, hoe groter de afwijking. Vroegah als nieuweling/junior lukte het mij voor het eert om te pieken volgens planning. Was toen wel verrast dat de trainer dat zo kon plannen.quote:Op maandag 13 april 2015 22:39 schreef forty-two het volgende:
[..]
Door het stilzitten? Ik denk het niet, ik word al wat ouder en ik heb een paar jaar geleden al gemerkt dat het snel terug kan lopen qua spierkracht. De conditie is voorlopig ook niets, tenzij die vitaminenshots de komende weken wonderen gaan doen, ik voel me nu misschien iets beter maar ik kan me nog behoorlijk lamlendig voelen.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de mensen die al langer rijden of zij door op de juiste momenten rust te nemen en op de juiste momenten te trainen op het gewenste moment kunnen pieken, mij overkwam het me toevallig begin vorig jaar maar kun je je lichaam ook zo sturen dat je het op een bepaald moment kan afdwingen als je bijvoorbeeld een cyclo wilt rijden. Je hoort topsporters er vaak genoeg over in ieder geval. Het begint denk ik vooral bij het heel goed kennen van je lichaam en de juiste signalen herkennen.
Jepquote:Op dinsdag 14 april 2015 07:54 schreef kanovinnie het volgende:
http://nl.aliexpress.com/(...)l?spm=0.0.0.0.aLAqAM
Die dus?
Waar zie je de "heel veel goede recensies"? Ik zie maar een paar ordersquote:Op dinsdag 14 april 2015 07:48 schreef Oksel het volgende:
Setje wielen besteld bij Ribour. Chinese wielbouwer met heel veel goede recenties.
23mm velg, 50mm hoog. Basalt remrand. UD weave. Matzwarte finish met zwarte letter. Straight pull Powerway carbon hub. Geen G3 maar gewoon 20/24.
[ afbeelding ]
Haha, dat heb ik wel eens met een setje van Veltec gehadquote:Op dinsdag 14 april 2015 08:18 schreef Gripper het volgende:
Ziet er prima uit oksel. Zelfs de decals zijn niet eens lelijk.
Waarschijnlijk zullen ze wel loslaten in de regen
Die 190 was toch toen je aangereden werd?quote:Op maandag 13 april 2015 22:34 schreef Andyy het volgende:
htfu dus?
Had wel bijna 190 bpm toen ik echt mijn best deed om mee te komen toen er werd opengetrokken. Maar dat waren licentiehouders die ik probeerde te volgen #indekken
Op een bepaald moment wordt het idd lastig om je T omhoog te krijgen. Ik zit nu op 146. De afgelopen jaren kwam er steeds 3 of 4 bij, maar ik ben al wat aan het plafonneren, omdat ik niet zo verschrikkelijk vaak boven de 160 uit kom. Dit jaar naar 149 moet nog wel kunnen, maar richting 160 wordt ook op langere termijn al lastig (of ik moet meer langere tochten gaan maken natuurlijk).quote:Op maandag 13 april 2015 21:42 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik 5 ritten van 204km en 4 van 205km. Dan lukt het je niet om per maand 1km te klimmen met je T-score. Bij 210 wordt het helemaal lastig, daar heb ik 11 ritten van.
Naja, hier vinden ze alles kut en beoordelen ze op imago, dus echt veel anders is het niet.quote:Op maandag 13 april 2015 22:21 schreef Tommeke het volgende:
Idd wat Kano zegt.
De 'Fiets' is idd een kutblad idd, staat echt niets in. Nietszeggende testen waarbij ze altijd alles goed vinden en fietsen beoordelen op 'imago'
Ik weet niet waar mijne nu op zit. Ik gok op iets van 80quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op een bepaald moment wordt het idd lastig om je T omhoog te krijgen. Ik zit nu op 146. De afgelopen jaren kwam er steeds 3 of 4 bij, maar ik ben al wat aan het plafonneren, omdat ik niet zo verschrikkelijk vaak boven de 160 uit kom. Dit jaar naar 149 moet nog wel kunnen, maar richting 160 wordt ook op langere termijn al lastig (of ik moet meer langere tochten gaan maken natuurlijk).
Boven de 200 heb ik maar 16 ritten, daarvan wel 10 van 210 of meer. Ik had van jou verwacht dat je met al die 300 en 400 km's wel een stuk meer boven de 210 zou moeten hebben.
80 haal ik soms binnen een jaar. Mijn T op jaarbasis schommelt tussen de 65 en de 80, met een paar uitzonderingen daaronder. Het scheelt ook nogal dat als ik een trainingskoersje rij, ik vrijwel altijd tussen de 70 en 80 km uitkom. Ruim een uur koers en heen en terug rijden. Zeker tussen 2000 en 2008 reed ik er daarvan jaarlijks een stuk of 40.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet niet waar mijne nu op zit. Ik gok op iets van 80
Kan je nagaan: zonder budget, redactie, overzicht of intelligentie halen we hetzelfde niveauquote:Op dinsdag 14 april 2015 08:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Naja, hier vinden ze alles kut en beoordelen ze op imago, dus echt veel anders is het niet.
Had ik laatst ook.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vanmorgen helm vergeten. Dan voel je je wel naakt ineens.
Einde dagboekbijdrages
Ik kwam er pas na een kilometer of 5 achter. Net nadat ik me realiseerde dat mn garmin niet op mn stuur zat.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Had ik laatst ook.
Toch na 500 meter maar omgekeerd. Ben jij doorgereden of niet?
Wat voor banden ga je er op zetten? Met 23mm wijde velgen moet ik al erg af zien om de band erop te zettenquote:Op dinsdag 14 april 2015 07:48 schreef Oksel het volgende:
Setje wielen besteld bij Ribour. Chinese wielbouwer met heel veel goede recenties.
23mm velg, 50mm hoog. Basalt remrand. UD weave. Matzwarte finish met zwarte letter. Straight pull Powerway carbon hub. Geen G3 maar gewoon 20/24.
[ afbeelding ]
Ja ook, maar ook toen ik mee probeerde te komen gisterquote:Op dinsdag 14 april 2015 08:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Die 190 was toch toen je aangereden werd?
We praten wel verder als jij 15 jaar verder bentquote:
200-225km is een afstand die ik vaak rij. Daar heb ik dan ook veel ritten van. 300 en meer komt bij mij ook niet zo vaak voor. Ik denk dat ik uiteindelijk wel een T van iets van 250 kan halen maar dat duurt nog wel een paar jaar.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op een bepaald moment wordt het idd lastig om je T omhoog te krijgen. Ik zit nu op 146. De afgelopen jaren kwam er steeds 3 of 4 bij, maar ik ben al wat aan het plafonneren, omdat ik niet zo verschrikkelijk vaak boven de 160 uit kom. Dit jaar naar 149 moet nog wel kunnen, maar richting 160 wordt ook op langere termijn al lastig (of ik moet meer langere tochten gaan maken natuurlijk).
Boven de 200 heb ik maar 16 ritten, daarvan wel 10 van 210 of meer. Ik had van jou verwacht dat je met al die 300 en 400 km's wel een stuk meer boven de 210 zou moeten hebben.
Ik vond 't fris.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:17 schreef Levitas het volgende:
Toch heeft het wel iets, op de fiets naar je werk. Vooral die verbaasde reacties zijn mooi. "Fiets je heel dat eind, zo vroeg al?!"
Wel pittig. Geen stevige wind, maar wel continu het windje tegen gehad. En gisteren een flinke legday in de sportschool gehad, dus zeker in t begin ff aanpoten (get it?)
Leef je dan nog?quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:20 schreef forty-two het volgende:
[..]
We praten wel verder als jij 15 jaar verder bent
Met het huidige tempo waarop ik 200's rij ga ik al nooit een T van 200 redden. Heb er nu 5, dat zijn er dus 2.5 per jaar.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
200-225km is een afstand die ik vaak rij. Daar heb ik dan ook veel ritten van. 300 en meer komt bij mij ook niet zo vaak voor. Ik denk dat ik uiteindelijk wel een T van iets van 250 kan halen maar dat duurt nog wel een paar jaar.
De volgende scores heb ik qua afstanden:
16x boven de 1000
21x 600-999
40x 400-599
26x 300-399
135x 200-299
voor een T van 300 moet ik nog 206x boven de 300 rijden. Daar zou ik bij het huidige ritme iets van 30 jaar over doen. Zoveel tijd heb ik niet.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vond 't fris.
Wind tegen, tsja, vanmiddag vlieg je naar huis!
quote:Op maandag 13 april 2015 22:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat hele trainen op schema's is gericht op pieken. Nu met PM is dat nog beter te sturen. Google maar eens op taperen. Dat is ook mooi om naar een piek te werken. Je kan zo'n 2x in een seizoen goed pieken. Belangrijk is dan wel om het schema zo goed mogelijk te volgen. Hoe meer je anders doet, hoe groter de afwijking. Vroegah als nieuweling/junior lukte het mij voor het eert om te pieken volgens planning. Was toen wel verrast dat de trainer dat zo kon plannen.
Thxquote:Op maandag 13 april 2015 22:53 schreef Patroon het volgende:
Fortytwo, google maar eens op performance manager chart. Dat is een mooie tool om te pieken. Zij zeggen, fitness - fatique = vorm. Dus getraindheid optimaal, vermoeidheid minimaal kan vorm veroorzaken. Natuurlijk speelt psyche ook mee. Het blijft een model. Ieder mens reageert weer anders op belasting, dus staar er niet blind op. Dit werkt trouwens alleen met een powermeter, omdat daarmee de intensiteit van een rit goed is te bepalen (TSS)
Is die van mij:
[ afbeelding ]
Als ik inschrijf voor een 1000km telt die rit als 1000km, heel simpel. Rij ik een vakantierit van 5 dagen ą 200km met hotelovernachtingen, dan is het 5x200km. De enige keer dat ik in stukjes noteerde was 2 jaar geleden toen ik London-Edinburgh-London fotografeerde. Toen reed ik niet mee als deelnemer en sliep het grootste deel van de nacht. Ik fietste stukken om van fotoplek naar fotoplek te komen en in de sfeer te blijven.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met het huidige tempo waarop ik 200's rij ga ik al nooit een T van 200 redden. Heb er nu 5, dat zijn er dus 2.5 per jaar.
10 per jaar zou haalbaar zijn, maar dan nog duurt het 20 jaar voordat ik T 200 heb![]()
![]()
Opzich als je zo'n 1000 km route zou opsplitsen dan is 't weer makkelijk voor je want dan rij je makkelijk 200 of 300 per dag. Maja dat is nog wel een goede discussie, wat is een rit?
Ja 3 graden toen ik vertrok.. Kreeg op een gegeven moment koude voeten.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vond 't fris.
Wind tegen, tsja, vanmiddag vlieg je naar huis!
[..]
Leef je dan nog?
Je fietst nog maar kort, je hebt niet heel veel power en ausdauer, dan is het toch geen schande als je niet mee kan met snelle jongens die waarschijnlijk al wat langer fietsen, en vaker met dit bijltje hebben gehakt?quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:49 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja ook, maar ook toen ik mee probeerde te komen gister
Kan snel gaan inderdaad, een vriend van mij met behoorlijke power komt er dit jaar achter dat hij zichzelf op steile beklimmingen ook pijn kan doen. Rijdt ons ineens uit het wiel.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je fietst nog maar kort, je hebt niet heel veel power en ausdauer, dan is het toch geen schande als je niet mee kan met snelle jongens die waarschijnlijk al wat langer fietsen, en vaker met dit bijltje hebben gehakt?
De eerste paar keer zul je moeten lossen, dat wordt vanzelf minder. En je moet jezelf pijn durven doen, zij hebben het ook lastig (waarschijnlijk)
Tsss de jeugd van tegenwoordig heeft echt geen enkel respect meer voor ouden van dagenquote:Op dinsdag 14 april 2015 09:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vond 't fris.
Wind tegen, tsja, vanmiddag vlieg je naar huis!
[..]
Leef je dan nog?
Jaja, waar heb ik dat toch eerder gezien..quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kan snel gaan inderdaad, een vriend van mij met behoorlijke power komt er dit jaar achter dat hij zichzelf op steile beklimmingen ook pijn kan doen. Rijdt ons ineens uit het wiel.
Wij bij jou, toen je de dag voor de 200 overal als eerste boven was.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:48 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Jaja, waar heb ik dat toch eerder gezien..
DDX was eerste op keutenberg (het bordje) en drielandenpunt, ga nou geen gekke dingen zeggenquote:Op dinsdag 14 april 2015 09:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wij bij jou, toen je de dag voor de 200 overal als eerste boven was.
Ouwe pakhaas.
Haha, mocht je richting doping hinten dan kan ik je gerust stellen. Dat doen we allemaal.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:48 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Jaja, waar heb ik dat toch eerder gezien..
Ja toen was je zeker net te laat met de spuit zetten.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:51 schreef MarcoD het volgende:
[..]
DDX was eerste op keutenberg (het bordje) en drielandenpunt, ga nou geen gekke dingen zeggen
Ik zou juist slechte lagers er in doen, dan rammelen de centrifuges een beetje en is de scheiding wat beter.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha, mocht je richting doping hinten dan kan ik je gerust stellen. Dat doen we allemaal.
Iemand nog aanraders voor goede lagers voor een bloedcentrifuge?
Nee foto's maken..quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja toen was je zeker net te laat met de spuit zetten.
Hoe verder naar de kust, hoe meer doping blijkt maar weer.
Tja het verschil maak je met de juiste arts he..quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha, mocht je richting doping hinten dan kan ik je gerust stellen. Dat doen we allemaal.
Iemand nog aanraders voor goede lagers voor een bloedcentrifuge?
Dan zit ik in Enschede redelijk buiten de verdachte zone.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:56 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nee foto's maken..
volgens mij is dat meer richting het markermeer... Marken, V'dam etc
Vlak Oksel niet uit hoor.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan zit ik in Enschede redelijk buiten de verdachte zone.
Mijn centrifuge heeft een dynamisch instelbare en kantelbare as. Optimale scheiding terwijl je het journaal kijktquote:Op dinsdag 14 april 2015 09:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou juist slechte lagers er in doen, dan rammelen de centrifuges een beetje en is de scheiding wat beter.
Ik heb de vraag uitstaan naar iemand met verstand ervan, ik laat je weten wat het antwoord is.
Doe nou maar niet zo bijdehand, want ze hebben het er nog over in het nieuws wat er met de laatste gebeurde die ik niet mochtquote:Op dinsdag 14 april 2015 09:56 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nee foto's maken..
volgens mij is dat meer richting het markermeer... Marken, V'dam etc
Op dat stukje waar ik het over had is mijn vaste groepje allemaal sneller dan Oksel, effect heeft het in ieder geval niet.quote:
*kano wordt vannacht uit bed gehaald door de politie.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe nou maar niet zo bijdehand, want ze hebben het er nog over in het nieuws wat er met de laatste gebeurde die ik niet mocht
Of die groep van jou neemt nog meer.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Op dat stukje waar ik het over had is mijn vaste groepje allemaal sneller dan Oksel, effect heeft het in ieder geval niet.
Ik doe het gewoon puur natuur... Netjes m'n vitamientjes nemen...quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja toen was je zeker net te laat met de spuit zetten.
Hoe verder naar de kust, hoe meer doping blijkt maar weer.
Zolang ze mij uit de wind zetten zie ik geen noodzaak om mijn even harige medetoerders aan een onderzoek te onderwerpen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of die groep van jou neemt nog meer.
Vandaar dat die gasten van okkie's club ook alles winnen.
Ik ga even met meneer Cookson bellen.
Haha ja gisteren ook weer iemand hier, 36kmquote:Op dinsdag 14 april 2015 09:17 schreef Levitas het volgende:
Toch heeft het wel iets, op de fiets naar je werk. Vooral die verbaasde reacties zijn mooi. "Fiets je heel dat eind, zo vroeg al?!"
Ik had dat donderdag ook, mensen dachten dat ik gek werd met mijn ritje van 60km.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:11 schreef ddx het volgende:
[..]
Haha ja gisteren ook weer iemand hier, 36km
Mijn reactie; ja en terug is minimaal 2 keer zo lang
Mensen kunnen niet echt een voorstelling maken van het gemak waarmee je afstanden aflegt op een racefiets. Als je denkt aan 60 km op een stadsfiets dan zou ik nog liever een marathon lopen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik had dat donderdag ook, mensen dachten dat ik gek werd met mijn ritje van 60km.
Dan plak je er toch een setje Roval of Zipp stickers op? Schijnt heel normaal te zijn in Tukkerland.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:18 schreef Gripper het volgende:
Ziet er prima uit oksel. Zelfs de decals zijn niet eens lelijk.
Waarschijnlijk zullen ze wel loslaten in de regen
Overdrijven is ook een vak. Op mijn stadsfiets haalde ik gisteren ook gewoon 24 gemiddeld over 18 km. Moest wel op mijn stadsfiets naar het werk fietsen, er was een spaak geknapt in het achterwiel van mijn andere fiets, kwam ik natuurlijk zaterdagmiddag om 17:00 achter.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je denkt aan 60 km op een stadsfiets dan zou ik nog liever een marathon lopen.
Goed hoor.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:45 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Op mijn stadsfiets haalde ik gisteren ook gewoon 24 gemiddeld over 18 km. Moest wel op mijn stadsfiets naar het werk fietsen, er was een spaak geknapt in het achterwiel van mijn andere fiets, kwam ik natuurlijk zaterdagmiddag om 17:00 achter.
Mijn stadsfiets is redelijk goed onderhouden, dat scheelt nog wel wat. Als ik zie waarmee mijn collega's naar het station fietsen zou ik er ook tegen op zien.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Goed hoor.
Ik kijk al op tegen 2 km naar het station fietsen op dat barrelMeer dan de 45 km naar mn werk op de racefiets.
Ik bedenk me al 2 maanden dat ik m'n banden moet oppompenquote:Op dinsdag 14 april 2015 10:50 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Mijn stadsfiets is redelijk goed onderhouden, dat scheelt nog wel wat. Als ik zie waarmee mijn collega's naar het station fietsen zou ik er ook tegen op zien.
Ben benieuwd hoe die werkt en in welke cranks die past.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nieuwe powermeter die je gewoon met een inbus in je crank draait![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is wel genot als je voor meerdere fietsen wilt gebruiken, kan niet veel makkelijker.
Is nog prototype
quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe die werkt en in welke cranks die past.
quote:Oh..and one thing: There are no strain gauges. Yup, you read that right – a direct force power meter without otherwise industry norm strain gauges.
So how does it work? Well, the easiest way to think about it is that as the unit slides inside it measures rotational twist in two places within the crank spindle. By knowing how much rotational twist you’re putting out it can determine how much force your generating and thus determine power.
Het valt en staat dus met de stijfheid van je crank. Dan moet je 'm denk ik eerst calibreren. Ben benieuwd hoe nauwkeurig hij is.quote:
Iedere powermeter moet je regelmatig calibreren.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het valt en staat dus met de stijfheid van je crank. Dan moet je 'm denk ik eerst calibreren. Ben benieuwd hoe nauwkeurig hij is.
~500 dollar, maar het duurt nog wel even voordat die op de markt is.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:09 schreef Fretwork het volgende:
Gaaf, is er al iets van een vermoedelijke prijs genoemd?
quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:09 schreef Fretwork het volgende:
Gaaf, is er al iets van een vermoedelijke prijs genoemd?
Hele artikel: http://www.dcrainmaker.com/2015/04/ashton-instruments-early.htmlquote:Given that, they’re targeting consumer delivery early 2016 with a sub-$500 price point. Of course, they were also aware that power meter pricing continues to drop, so they may need to re-adjust plans there depending on the market.
Chocomelquote:Op dinsdag 14 april 2015 11:15 schreef iScream. het volgende:
Nemen jullie eigenlijk ook bewust eiwitten ofzo na een trainingsritje?
Glaasje melkquote:Op dinsdag 14 april 2015 11:15 schreef iScream. het volgende:
Nemen jullie eigenlijk ook bewust eiwitten ofzo na een trainingsritje?
Gewoon met de bakkes wijdopen fietsen, zodat je al tijdens je rit meteen vliegende herstel-eiwitten binnenkrijgt.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:15 schreef iScream. het volgende:
Nemen jullie eigenlijk ook bewust eiwitten ofzo na een trainingsritje?
Ik gebruik idd Trainingpeaks. Hier zet mijn trainer de trainingen in. Na de rit koppel ik mijn Garmin aan de computer en wordt alles ingeladen. De gratis versie van Trainingpeaks kan je niet zoveel mee.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:31 schreef forty-two het volgende:
[..]
[..]
Thx
Jij gebruikt training peaks toch? Ik ga me er nog eens verder in verdiepen, leuk leesvoer.
Voor nu is het niet echt zinvol omdat ik geen echte doelen heb maar als ik toch nog een keer de kolder in m'n kop krijg omdat ik de Marmotte wil rijden dan kan dit handig zijn.
Tot ik vorig jaar een Garmin kocht gebruikte ik altijd polarpersonaltrainer.com om m'n ritten uit te lezen vanuit m'n Polar, daar kreeg je een training load grafiek. Maar zoals de naam al zegt is dat alleen maar een grafiek die aangeeft hoe zwaar je je zelf belast en hoe lang je nodig hebt om te herstellen. Het is daar alleen niet mee te bepalen hoe je progressie is anders dan het gevoel dat je hebt.
Ik vul daar nog af en toe m'n ritten in om te zien hoe zwaar ik mezelf belast maar dat kost gewoon te veel werk.
Training peaks plukt gewoon de data van Strava/Garmin neem ik aan?
Geen biertje nemen bij thuiskomstquote:Op dinsdag 14 april 2015 11:19 schreef iScream. het volgende:
[..]
Haha, lekker, ook mijn standaarddrankje bij thuiskomst
quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:04 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.nu.nl/wielrenn(...)en-stukje-geven.html
Als je kijkt naar de shop hebben ze 600+ reviews, 100% tevreden.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:16 schreef iScream. het volgende:
[..]
Waar zie je de "heel veel goede recensies"? Ik zie maar een paar ordersZien er wel chique uit trouwens. Novatec lagers?
Ja, ben benieuwd. Deze hubs.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:18 schreef Gripper het volgende:
Ziet er prima uit oksel. Zelfs de decals zijn niet eens lelijk.
Waarschijnlijk zullen ze wel loslaten in de regen
Dat noemen ze winst. Dat verdien je. Omzet krijg je.quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:20 schreef Leonos het volgende:
Ik moet ook een stuk van de omzet krijgen die mijn werkgever verdient
Die chinalizedquote:
Wat een vreemd ding inderdaad. Zou het zo'n dropdown zijn?quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die zadelpen![]()
De witte tekstjes moet je er wel als eerste afhalen trouwens. Die zijn fugly.
Volgens mij ging het om de wielen én vind ik het witte wel leuk breken.quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die chinalized![]()
Die zadelpen![]()
Dat stuur![]()
De drop![]()
De witte tekstjes moet je er wel als eerste afhalen trouwens. Die zijn fugly.
Zwart witquote:Op dinsdag 14 april 2015 12:53 schreef Oksel het volgende:
[..]
Volgens mij ging het om de wielen én vind ik het witte wel leuk breken.Maar bedankt voor je feedback.
Ik ookquote:
Een stuk van de omzet verdien je uiteindelijk, als je het goed doet.quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:37 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat noemen ze winst. Dat verdien je. Omzet krijg je.
En dat noemen ze dan... winst! Einstein.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:07 schreef Leonos het volgende:
[..]
Een stuk van de omzet verdien je uiteindelijk, als je het goed doet.
Naampje, beestjequote:Op dinsdag 14 april 2015 13:15 schreef Oksel het volgende:
[..]
En dat noemen ze dan... winst! Einstein.
Zo is 't, winst wordt gemaakt door het bedrijf en wij als loonslaafjes krijgen geen deel van de winst (tenzij winstuitkeringquote:
"Je doet toch wel waar je zin in hebt, dus ik bemoei me er niet mee. Maar ik vind 1000 EUR voor een setje voor op de baan wel een beetje gek".quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:23 schreef ratatat het volgende:
Heb je je chick snel overtuigt dat je nieuwe wielen nodig had Oksel
De gulden middenweg dusquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
"Je doet toch wel waar je zin in hebt, dus ik bemoei me er niet mee. Maar ik vind 1000 EUR voor een setje voor op de baan wel een beetje gek".
Ze kent d'r pappenheimers welquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
"Je doet toch wel waar je zin in hebt, dus ik bemoei me er niet mee. Maar ik vind 1000 EUR voor een setje voor op de baan wel een beetje gek".
Ik hoef gelukkig geen rekening te houden met iemand, alleen met m'n portemonneequote:Op dinsdag 14 april 2015 13:40 schreef Oksel het volgende:
Eerst hoog inzetten, en dan wat goedkopers kopen (wat je in het begin toch al wilde). Werkt altijd het beste.
Onder de 82quote:Uhmm.. was 85,7 vanochtend. Wat had ik ook al weer gezegd?
Of hij is HEEL goed in vormquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:43 schreef kanovinnie het volgende:
Hij snapt brommertraining ook niet helemaal.
Achja, zo heeft ieder watquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hoef gelukkig geen rekening te houden met iemand, alleen met m'n portemonnee
[..]
Onder de 82
Dat weet ik niet meerquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
Achja, zo heeft ieder wat
Okay, en wanneer?
Ik ook nietquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat weet ik niet meer![]()
Moet je effe terugzoeken
tuurlijkquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Keldermerckx heeft schijt aan de velominatti regels.
Ditquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
tuurlijk
die zijn voor sukkels die niet weten
Ik zie niet wat dat met elkaar te maken moet hebben?quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe staat het er afvaltechnisch en daarmee BBQtechnisch voor?![]()
Goed puntquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zie niet wat dat met elkaar te maken moet hebben?
Als Oksel aan t sportvasten is en op een stengeltje lente-ui knabbelt kunnen wij toch nog wel een lekkere vette picanha op de vlammen leggen?
Dat is idd jammer..quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:50 schreef Oksel het volgende:
Klote dat ik er niet ben Patty. Anders Ronde van Hengelo. Hadden we mooi samen aan de start gestaan, had je me mooi kunnen zien zwoegen om 3 ronden bij te blijven en er dan af te moeten
Hoe gaat het verder? Weer wat beter?
Ik hoorde dat je lang, lang geleden een keer een aanvaring met m'n neefje had (had je hier toen ook iets van gepost). Nadat je zag dat het mijn neefje was, scheen je opeens poeslief te zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:31 schreef Patroon het volgende:
Vervelend dat je de waarheid soms als negatief ervaart
We.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:31 schreef Patroon het volgende:
Vervelend dat je de waarheid soms als negatief ervaart
Er is volgens mij 2 jaar terug in een koers eens iets voorgevallen, weet niet meer wat precies, maar wij hebben het er wel eens over gehad idd. Kan mij niet voorstellen dat ik daarna opeens poeslief was, iig niet om die redenquote:Op dinsdag 14 april 2015 14:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hoorde dat je lang, lang geleden een keer een aanvaring met m'n neefje had (had je hier toen ook iets van gepost). Nadat je zag dat het mijn neefje was, scheen je opeens poeslief te zijn.
Ben ik zo intimiderend?
Je draaide niet genoeg mee volgens mij. meedraaien of aftaaien!quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Er is volgens mij 2 jaar terug in een koers volgens mij wel eens iets voorgevallen, weet niet meer wat precies, maar wij hebben het er wel eens over gehad.
quote:Kan mij niet voorstellen dat ik daarna opeens poeslief was, iig niet om die reden![]()
Dat zal het zijn, we zijn tenslotte familie dus ik denk dat hij ook een stukje schattigheid heeft wat ik ook hebquote:Misschien reageerde hij zo lief, dat ik vergat om nog langer boos te zijn
Oja dat was het. Compleet peloton, zonder wind.. Vrij nutteloos toen om mee te draaienquote:Op dinsdag 14 april 2015 15:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je draaide niet genoeg mee volgens mij. meedraaien of aftaaien!
[..]
[..]
Dat zal het zijn, we zijn tenslotte familie dus ik denk dat hij ook een stukje schattigheid heeft wat ik ook heb
Wiel blokkeerde vandaag weer. Moet na een scherpe bocht stukje omhoog fietsen, ik uit het zadel en slip. Rem tegen de velg aan en wiel zat er niet meer goed in. Denk combinatie van snelspanner niet strak genoeg en flex in de wielen?quote:
Zat je snelspanner dan ook echt zo slap?quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:56 schreef Carb het volgende:
[..]
Wiel blokkeerde vandaag weer. Moet na een scherpe bocht stukje omhoog fietsen, ik uit het zadel en slip. Rem tegen de velg aan en wiel zat er niet meer goed in. Denk combinatie van snelspanner niet strak genoeg en flex in de wielen?
Nee. Bij het erin zitten doe ik 'm een aantal keer dicht en open totdat ik 'm strak genoeg vind zitten. Misschien is dat niet strak genoeg. Morgen naar de lbs om te vragen wat "strak" is en of ze iets zien aan m'n wiel.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zat je snelspanner dan ook echt zo slap?
Niet op je bek gegaan?
En steeds draai je dan die moer aan de andere kant wat verder aan?quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:09 schreef Carb het volgende:
[..]
Nee. Bij het erin zitten doe ik 'm een aantal keer dicht en open totdat ik 'm strak genoeg vind zitten. Misschien is dat niet strak genoeg. Morgen naar de lbs om te vragen wat "strak" is en of ze iets zien aan m'n wiel.
Je moet ze wel echt flink strak doen. Volgens de handleiding van campa tot de snelspanner een afdruk achter laat in je hand. Toen ik ze net gekocht had deed ik ze met zelfde druk vast als mn vorige wielen maar toen zat ie te los, was hele tijd aan het trillen. Sindsdien doe ik ze eigenlijk strakker dan voor je gevoel nodig is maar daardoor nergens last van.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:09 schreef Carb het volgende:
[..]
Nee. Bij het erin zitten doe ik 'm een aantal keer dicht en open totdat ik 'm strak genoeg vind zitten. Misschien is dat niet strak genoeg. Morgen naar de lbs om te vragen wat "strak" is en of ze iets zien aan m'n wiel.
Ik heb ze er vrij vast in, omdat ze anders gaan kraken. Ben je nu elite?quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:09 schreef Carb het volgende:
[..]
Nee. Bij het erin zitten doe ik 'm een aantal keer dicht en open totdat ik 'm strak genoeg vind zitten. Misschien is dat niet strak genoeg. Morgen naar de lbs om te vragen wat "strak" is en of ze iets zien aan m'n wiel.
Ja, dat had ik niet zegt, maar hij gaat niet vanzelf strakker zitten.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En steeds draai je dan die moer aan de andere kant wat verder aan?
Trillen doet die niet bij mij, maar ik ga de handleiding er eens bijpakken.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je moet ze wel echt flink strak doen. Volgens de handleiding van campa tot de snelspanner een afdruk achter laat in je hand. Toen ik ze net gekocht had deed ik ze met zelfde druk vast als mn vorige wielen maar toen zat ie te los, was hele tijd aan het trillen. Sindsdien doe ik ze eigenlijk strakker dan voor je gevoel nodig is maar daardoor nergens last van.
Die van mij kraakt (daar) niet, maar als ik ze strakker zet dan buigt m'n (alu) frame.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb ze er vrij vast in, omdat ze anders gaan kraken. Ben je nu elite?
sorryquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:12 schreef kaasplankje het volgende:
vast is vast jonges
hoe vaak moet ik dit nog zeggen
Is jouw neefje ook hier op Fok en begint zijn voornaam met een C?quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hoorde dat je lang, lang geleden een keer een aanvaring met m'n neefje had (had je hier toen ook iets van gepost). Nadat je zag dat het mijn neefje was, scheen je opeens poeslief te zijn.
Ben ik zo intimiderend?
Gelukkig niet, ging een beetje voorover.quote:
De kans werd aangeboden en ik dacht dat ik bij elite wel meer/sneller zou kunnen leren dan bij amateurs. Twee (minimaal) gelijkwaardige renners die het aanbod hebben afgewezen rijden nu vaak podium bij de amateurs. Dat is ook leuk, maar ik denk/hoop aan het einde van het seizoen sterker te zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:35 schreef Patroon het volgende:
Mooi Carb. Lijkt mij ook nog wel eens wat. Maar eerst nog ff stappen maken.
Ik hoorde de kraak ook niet vanuit de snelspanner,maar leek net of die vanuit de crank kwam. Was dus wel de snelspanner.
ja niet te strak ook anders sta je weer te vloeken als je snel wiel moet wisselen als je lek rijdtquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:44 schreef Levitas het volgende:
Snelspanners moeten toch ongeveer vanaf halverwege lichte weerstand geven, dan zouden ze al strak genoeg moeten zitten
"You should have to wrap your fingers around the fork leg and squeeze to obtain sufficient force to close the lever, and the lever should leave an imprint in the palm of your hand when it has closed. If not, the closing force is insufficient"quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je moet ze wel echt flink strak doen. Volgens de handleiding van campa tot de snelspanner een afdruk achter laat in je hand. Toen ik ze net gekocht had deed ik ze met zelfde druk vast als mn vorige wielen maar toen zat ie te los, was hele tijd aan het trillen. Sindsdien doe ik ze eigenlijk strakker dan voor je gevoel nodig is maar daardoor nergens last van.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:50 schreef Carb het volgende:
[..]
"You should have to wrap your fingers around the fork leg and squeeze to obtain sufficient force to close the lever, and the lever should leave an imprint in the palm of your hand when it has closed. If not, the closing force is insufficient"
Het staat er echt! Lekker subjectief weer.
Logische keuze toch. Ik acht een goede klassering in een elite klassieker (top 30) hoger dan een podium plek in een amateur criterium. Wij hadden vrijdag ook een langere koers dan normaal en wel mooi om te zien, dat het koersverloop dan ook anders is en dat anderen dan op een gegeven moment echt minder worden. Tot koersen van 1,5u kunnen de meesten wel mee. Lijkt mij ook gaaf om klassiekers van 180km te rijden, maar daar ben ik nu nog niet aan toe.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:42 schreef Carb het volgende:
[..]
Gelukkig niet, ging een beetje voorover.
[..]
De kans werd aangeboden en ik dacht dat ik bij elite wel meer/sneller zou kunnen leren dan bij amateurs. Twee (minimaal) gelijkwaardige renners die het aanbod hebben afgewezen rijden nu vaak podium bij de amateurs. Dat is ook leuk, maar ik denk/hoop aan het einde van het seizoen sterker te zijn.
Nope. Aan wie denk je?quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Is jouw neefje ook hier op Fok en begint zijn voornaam met een C?
Zo had ik laatst m`n ventiel onbewust veel te strak dicht gedraaid. Wilde in de ochtend voor een ritje m`n banden oppompen, kreeg ik dat ventiel met geen mogelijkheid open. Met een tang kwam er pas beweging inquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ja niet te strak ook anders sta je weer te vloeken als je snel wiel moet wisselen als je lek rijdt
WD40 en wasbenzine. Hoe vaak, elke keer als die vies is. En dat ligt aan de omstandigheden waarin gefietst wordt.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:42 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe en waarmee maken jullie je ketting schoon? En hoe vaak doe je zoiets?
zet regelmatig de hogedrukspuit erop bij de pomp/zelfwasbox, alst een goei krachtige spuit is knal je m blinkend schoonquote:Op dinsdag 14 april 2015 19:42 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe en waarmee maken jullie je ketting schoon? En hoe vaak doe je zoiets?
quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
zet regelmatig de hogedrukspuit erop bij de pomp/zelfwasbox, alst een goei krachtige spuit is knal je m blinkend schoon
niet die vd tango iig
Met zo'n kettingschoonmaakapparaat. Beetje water en dasty erin, wat rondjes draaien en klaar. Meestal 1 keer per week oid.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:42 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe en waarmee maken jullie je ketting schoon? En hoe vaak doe je zoiets?
als je bij je wiel/crank/balhoofdlagers niet te dicht erop spuit kan het welquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:04 schreef Sunri5e het volgende:
Kan dat geen kwaad even met de hogedrukspuit op je fiets?
Niet de dicht is wel relatief... Welke afstand moet je een beetje houden?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
als je bij je wiel/crank/balhoofdlagers niet te dicht erop spuit kan het wel
ketting 3/5cm frame en wielen 10/15cm lagers 50cmquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Niet de dicht is wel relatief... Welke afstand moet je een beetje houden?
die einddopjes op je buitenkabel trek je toch zo eraf?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
Kut. Buitenkabels bij het stuur zijn wat te lang dus moet ik de binnenkabels loshalen en terughalen. Maar daar zitten die dopjes op geklemt en die doojes heb ik niet. Morgen maar effe naar de fm.
Binnenkabel? Die metalen bussen die je er op knijpt met een tang?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
die einddopjes op je buitenkabel trek je toch zo eraf?
oh die ja die moet je ff halenquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Binnenkabel? Die metalen bussen die je er op knijpt met een tang?
Vooral m'n voorderriekabel is kortquote:
Vraag dat maar aan Gripper hahaquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:44 schreef Oksel het volgende:
Wat doen jullie met vliegreizen + CO2 patronen?
Die top 30 zou ik nog wel wat naar beneden willen stellen. Mijn doel is uitrijden voor dit jaar.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Logische keuze toch. Ik acht een goede klassering in een elite klassieker (top 30) hoger dan een podium plek in een amateur criterium. Wij hadden vrijdag ook een langere koers dan normaal en wel mooi om te zien, dat het koersverloop dan ook anders is en dat anderen dan op een gegeven moment echt minder worden. Tot koersen van 1,5u kunnen de meesten wel mee. Lijkt mij ook gaaf om klassiekers van 180km te rijden, maar daar ben ik nu nog niet aan toe.
Max 2 mogen er in de koffer. Gripper had er 7 mee. Die werd omgeroepen en moest hij eruit halenquote:
Je bedoelt dat top 50 zelfs al gelijk staat aan podium? Was ook een schatting van me. Het is idd al ene hele opgave om alleen al uit te rijden. Mooie uitdaging!quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:58 schreef Carb het volgende:
[..]
Die top 30 zou ik nog wel wat naar beneden willen stellen. Mijn doel is uitrijden voor dit jaar.
1.5 uur is een duur die veel getraind wordt en daar word je dan ook goed in.
180km is voor mij ook wel te lang, ook zonder pech. Leer je wel zuinig van rijden.
ja week voordien nog flink trainen heeft toch geen zinquote:Op dinsdag 14 april 2015 21:25 schreef Patroon het volgende:
Pak jij nu je koffertje maar in en dan lekker rusten. Knap je van op.
Slecht ideequote:Op dinsdag 14 april 2015 16:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Al in 2015 discbrakes in profpeloton. 2 "events". Zie zo snel niet welke.
Op 11:15 had ik geremd. Mooie actie.quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:36 schreef Patroon het volgende:
Haha Patroon en vriendin vanaf begin erop
Op 14:05 kom ik nog via de binnenbocht langszij
Eerste keer dat ik al vanaf t begin kort-kort kon!!quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:42 schreef quinoahipster het volgende:
Godverdomme lekker avondritje gemacht weer![]()
Fietsen
[..]
Die gast met Lorini pakje reed als een kamikazepiloot. Pakte ook heel vaak bochtje binnendoor. Not donequote:
Heb natuurlijk ook spekzat om het niet snel koud te krijgenquote:Op dinsdag 14 april 2015 22:01 schreef Oksel het volgende:
Grip is tourder die bij 10 graden & zon meteen in kort-kort gaat.
Kort-kort vertrokken om iets over vijf. Maar tegen zeven uur had ik het al aardig koud, koelde snel af vandaag. Ik vond het vorige week 's avonds stukken lekkerder dan vandaag. Wind maakte het er ook wel behoorlijk frisser op.quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik al vanaf t begin kort-kort kon!!
Was met collega die ook in Nieuwegein woont en die voor geen meter tegenwind kan trappen. Godver, dat duurde lang, en ik mocht alles op kop rijden natuurlijk. Morgenochtend lekker weer heen, morgenavond terug via een BBQ en donderdagochtend ook weer heen naar werk. Wordt een lekker trainings weekje zo
Ja en roeien had me ook nog wel leuk geleken, en ik moest ook eerst schaatsen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:05 schreef Z het volgende:
Als ik dat soort filmpjes ziet, vind ik het toch jammer dat ik het fietsen zo laat ontdekt heb. Maar dan had ik weer een andere mooie sportcarričre gemist.
Schaatsen en fietsen kon je vroeger nog wel combineren. Maar zo vanaf een jaar of 10 geleden kwamen er steeds meer schaatswedstrijden in maart, werd 't steeds lastiger. Voor mij een belangrijke reden om daarmee te stoppen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:08 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ja en roeien had me ook nog wel leuk geleken, en ik moest ook eerst schaatsen.
Er zitten gewoon te weinig jaren in een leven en te weinig dagen in een week
Ik heb gewoon lang-lang gereden vanavond hoor.
Oh?quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:05 schreef Z het volgende:
Als ik dat soort filmpjes ziet, vind ik het toch jammer dat ik het fietsen zo laat ontdekt heb. Maar dan had ik weer een andere mooie sportcarričre gemist.
Niet voor niets schuingedrukt hč. Ik heb jaren op redelijk hoog (op twee na hoogste niveau) gehockeyd.quote:
Iemand met dezelfde achternaam als jij, die ook fietst, maar hier voornamelijk in het hardlooptopic te vinden is.quote:
Vandaag deed m'n Strava het ook niet, toch een beetje voor niets gefietst vandaagquote:Op dinsdag 14 april 2015 22:40 schreef Oksel het volgende:
Ik mis een paar jaar strava.
Bijv. Ivo's 300 staat er niet op
dat doet pijn.
Die heb je toch gewoon op voorraad thuis?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Binnenkabel? Die metalen bussen die je er op knijpt met een tang?
Ivo mist zelf ook een paar jaar Strava. Die mist meer KMS dan jijquote:Op dinsdag 14 april 2015 22:40 schreef Oksel het volgende:
Ik mis een paar jaar strava.
Bijv. Ivo's 300 staat er niet op
dat doet pijn.
Ik zou natuurlijk achteraf kunnen uploaden teruggaand tot maart 2009 (met uitzondering van wat maanden waar een Garmin in reparatie was). Maar dat is 't me niet waard.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:53 schreef cafca het volgende:
[..]
Ivo mist zelf ook een paar jaar Strava. Die mist meer KMS dan jij
Je zou ook al je handgeschreven schriftjes nog handmatig kunnen inkloppenquote:Op dinsdag 14 april 2015 23:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik zou natuurlijk achteraf kunnen uploaden teruggaand tot maart 2009 (met uitzondering van wat maanden waar een Garmin in reparatie was). Maar dat is 't me niet waard.
Ik zou dan sowieso nog 15 randonneursjaren missen.
Heb er denk iets van 50 liggen, kan je zo krijgen (niet alle 50 dan hequote:Op dinsdag 14 april 2015 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Binnenkabel? Die metalen bussen die je er op knijpt met een tang?
Nope. Jij wel?quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Die heb je toch gewoon op voorraad thuis?
Ik fiets zo wel effe langs de FM. 10 cent per stuk ofzo zijn zequote:Op woensdag 15 april 2015 07:35 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Heb er denk iets van 50 liggen, kan je zo krijgen (niet alle 50 dan he)
Had er 100 voor een paar euroquote:Op woensdag 15 april 2015 07:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nope. Jij wel?
[..]
Ik fiets zo wel effe langs de FM. 10 cent per stuk ofzo zijn ze![]()
Waar vandaan?quote:
Weet je zeker dat die de goede maten zijn? Ik meen dat campa 2 verschillende kabels gebruikt met 2 bijbehorende doppen.quote:Op woensdag 15 april 2015 08:10 schreef iScream. het volgende:
[..]
http://www.aliexpress.com(...)imp/32216164292.html
Geen ideequote:Op woensdag 15 april 2015 08:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet je zeker dat die de goede maten zijn? Ik meen dat campa 2 verschillende kabels gebruikt met 2 bijbehorende doppen.
Naja wat die vent van GCN zei snijd wel hout. In regen heb je wel betere remkracht lijkt me, zeker met carbon velgen.quote:Op woensdag 15 april 2015 08:11 schreef Tommeke het volgende:
Eind dit jaar zijn er een paar testwedstrijden met schijfremmen. Wat vinden jullie ervan?
Ik vind het zelf overkill en er vooral lelijk uitzien. Het is echt een gimmick van de fietsenindustrie om ons weer nieuwe producten door de strot te drukken. Voor elektronisch schakelen was/is wat te zeggen, maar velgremmen remmen meer dan goed genoeg. Als ik ze vol inknijp ga ik op m'n bakkes omdat m'n fiets wegslipt. Ergo; de banden zijn de beperkende factor.
M'n crosser heeft ook schijven, en die remt echt wel wat beter dan m'n oude met cantilevers, maar ook daar geldt voor; cantilevers waren wmb goed genoeg.
De enige mensen die zeggen dat het de toekomst is zijn mountainbikers () en mensen uit de fietsenindustrie. Als je schijfremmen nodig hebt kan je gewoon niet fietsen.
Ik vind het verschrikkelijk, naast dat het er lomp uitziet, ook totaal overbodig voor het gros van de wielrenners. Wat kano zegt is ook het enige voordeel, bijvoorbeeld in natte afdalingen.quote:Op woensdag 15 april 2015 08:11 schreef Tommeke het volgende:
Eind dit jaar zijn er een paar testwedstrijden met schijfremmen. Wat vinden jullie ervan?
Ik vind het zelf overkill en er vooral lelijk uitzien. Het is echt een gimmick van de fietsenindustrie om ons weer nieuwe producten door de strot te drukken. Voor elektronisch schakelen was/is wat te zeggen, maar velgremmen remmen meer dan goed genoeg. Als ik ze vol inknijp ga ik op m'n bakkes omdat m'n fiets wegslipt. Ergo; de banden zijn de beperkende factor.
M'n crosser heeft ook schijven, en die remt echt wel wat beter dan m'n oude met cantilevers, maar ook daar geldt voor; cantilevers waren wmb goed genoeg.
De enige mensen die zeggen dat het de toekomst is zijn mountainbikers () en mensen uit de fietsenindustrie. Als je schijfremmen nodig hebt kan je gewoon niet fietsen.
Ik gebruik ze voor de rem en schakelkabels, overigens niet bij aliexpress vandaan (gewoon bij bike components oid meebesteld een keer).quote:Op woensdag 15 april 2015 08:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet je zeker dat die de goede maten zijn? Ik meen dat campa 2 verschillende kabels gebruikt met 2 bijbehorende doppen.
EOD was alweer onderweg ?quote:Op woensdag 15 april 2015 08:14 schreef kanovinnie het volgende:
Kom ik gister thuis, is m'n band geknald
Neppe zooi.quote:Op woensdag 15 april 2015 08:10 schreef iScream. het volgende:
[..]
http://www.aliexpress.com(...)imp/32216164292.html
Voor een woon-werk-winter fiets lijkt het me wel wat.quote:Op woensdag 15 april 2015 08:11 schreef Tommeke het volgende:
Eind dit jaar zijn er een paar testwedstrijden met schijfremmen. Wat vinden jullie ervan?
Ik vind het zelf overkill en er vooral lelijk uitzien. Het is echt een gimmick van de fietsenindustrie om ons weer nieuwe producten door de strot te drukken. Voor elektronisch schakelen was/is wat te zeggen, maar velgremmen remmen meer dan goed genoeg. Als ik ze vol inknijp ga ik op m'n bakkes omdat m'n fiets wegslipt. Ergo; de banden zijn de beperkende factor.
M'n crosser heeft ook schijven, en die remt echt wel wat beter dan m'n oude met cantilevers, maar ook daar geldt voor; cantilevers waren wmb goed genoeg.
De enige mensen die zeggen dat het de toekomst is zijn mountainbikers () en mensen uit de fietsenindustrie. Als je schijfremmen nodig hebt kan je gewoon niet fietsen.
Eens. Minder schoonhoudwerk (geen zwarte meuk wat van je blokjes afkomt), betere remkracht, je velgen slijten er minder van (ik rem relatief veel op 't stukje wat ik rij) en zeker in de regen/sneeuw betere remwerkingquote:Op woensdag 15 april 2015 08:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor een woon-werk-winter fiets lijkt het me wel wat.
Tsja 't ontluchten zou ik laten doen. Blokjes vervangen is volgens mij niet al te lastig. maw, weinig moeilijker dan de blokjes die je nu hebt.quote:Mn grootste bezwaar is dat het me lastiger lijkt om zelf te onderhouden.
Ik zal er eens aan denken en een zakje meebestellen.quote:Op woensdag 15 april 2015 08:22 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik gebruik ze voor de rem en schakelkabels, overigens niet bij aliexpress vandaan (gewoon bij bike components oid meebesteld een keer).
Schakel is 1,2mm en rem 1,5mm dus dat is niet een heel groot verschil.
Ik kan me voorstellen dat m'n buren er wel even van geschrokken zijnquote:
Volgens Kaas ben je ook veel tijd kwijt aan het richten van die dingen zodat ze niet aanlopen bij het aanzetten. Al weet ik niet in hoeverre dat gekleurd is door zijn anti-remschijven standpunt.quote:Op woensdag 15 april 2015 08:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eens. Minder schoonhoudwerk (geen zwarte meuk wat van je blokjes afkomt), betere remkracht, je velgen slijten er minder van (ik rem relatief veel op 't stukje wat ik rij) en zeker in de regen/sneeuw betere remwerking
[..]
Tsja 't ontluchten zou ik laten doen. Blokjes vervangen is volgens mij niet al te lastig. maw, weinig moeilijker dan de blokjes die je nu hebt.
[..]
Ik zal er eens aan denken en een zakje meebestellen.
[..]
Ik kan me voorstellen dat m'n buren er wel even van geschrokken zijn
Ik heb weinig aan m'n MTB gedaan omdat ik 'm niet veel gebruikt heb, maar ik heb m'n collega er niet veel over gehoord.quote:Op woensdag 15 april 2015 08:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens Kaas ben je ook veel tijd kwijt aan het richten van die dingen zodat ze niet aanlopen bij het aanzetten. Al weet ik niet in hoeverre dat gekleurd is door zijn anti-remschijven standpunt.
Lijkt me wel wat in 't profpeleton. Dan hoor je niet alleen het gedreun van wielen over de klinkers, maar ook het kenmerkende TSJIENG TSJIENG TSJIENG geluid van de velgenquote:Op woensdag 15 april 2015 08:55 schreef Oksel het volgende:
Ik heb mijn ATB al elke X dat die kutdingen aanlopen als ik m'n wiel eruit heb gehad. Lijkt me zwaar irritant, schijfremmen.
Ik heb dat een jaar geleden gehad, bandjes van de kinderwagen opgepompt. Knalt er midden in de nacht een band (incl velg) , dacht dat er ingebroken werdquote:Op woensdag 15 april 2015 08:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat m'n buren er wel even van geschrokken zijn
Op 13 bar gezet?quote:Op woensdag 15 april 2015 08:57 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik heb dat een jaar geleden gehad, bandjes van de kinderwagen opgepompt. Knalt er midden in de nacht een band (incl velg) , dacht dat er ingebroken werd![]()
Iets te hard opgepompt, de max druk op de band en die vd velg kwamen niet echt overeen
quote:Op woensdag 15 april 2015 09:00 schreef luc.sken het volgende:
Gisteravond mijn eerste trainingswedstrijd ooit gereden bij de B. Altijd spannend zo'n eerste keer, dacht van te voren dat ik de eerste paar ritjes wel moest lossen maar bleek niet het geval te zijn en zelfs nog 3e geworden.
Man man man wat is dat tof!
Een deel van de pre-GPS rititen staat op www.wielertoerist.be. Net zoals de GPS ritten.quote:Op woensdag 15 april 2015 07:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Je zou ook al je handgeschreven schriftjes nog handmatig kunnen inkloppen
Zo hoog ben ik nog nooit geėindigdquote:Op woensdag 15 april 2015 09:00 schreef luc.sken het volgende:
Gisteravond mijn eerste trainingswedstrijd ooit gereden bij de B. Altijd spannend zo'n eerste keer, dacht van te voren dat ik de eerste paar ritjes wel moest lossen maar bleek niet het geval te zijn en zelfs nog 3e geworden.
Man man man wat is dat tof!
Eerst vragen hoeveel er meededen bij de b'squote:Op woensdag 15 april 2015 09:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo hoog ben ik nog nooit geėindigd
netjes hoor!quote:Op woensdag 15 april 2015 09:08 schreef luc.sken het volgende:
Haha MarcoD, hoorde ze wel zeggen dat er iets minder als normaal meededen.
Zag dat hij mij had toegevoegd op Strava. Ben er waarschijnlijk volgende week weer bij, kan wel even berichtje doen dan. Actiefoto's is altijd mooi!quote:Op woensdag 15 april 2015 09:15 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
netjes hoor!
Een gast waarmee ik de wintertrainingen daar gefietst heb is 2de geworden bij de B.
Hij kan best aardig fietsen, dus nette prestatie van je
Laat het de volgende x ff weten als je weer gaat.
Zal ik de telelens meenemen voor wat actiefoto's
Hoe snel fiets je nou gemiddeld in zo'n B-wedstrijdje?quote:Op woensdag 15 april 2015 09:32 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Zag dat hij mij had toegevoegd op Strava. Ben er waarschijnlijk volgende week weer bij, kan wel even berichtje doen dan. Actiefoto's is altijd mooi!
Met als kanttekening dat 40 km/uur snel klinkt maar in een groep makkelijk te halen is.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:09 schreef luc.sken het volgende:
Even snel als A.
Snelheid ligt sowieso boven de 40 km/h maar kan nogal veel verschillen.
't klinkt altijd zo verdomde snel ja, ik moet echt aanpoten om in mn eentje een uur lang 32 gemiddeld te halenquote:Op woensdag 15 april 2015 10:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat 40 km/uur snel klinkt maar in een groep makkelijk te halen is.
Totaal niet te vergelijken.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:12 schreef iScream. het volgende:
[..]
't klinkt altijd zo verdomde snel ja, ik moet echt aanpoten om in mn eentje een uur lang 32 gemiddeld te halen
Dat is dan ook een stuk zwaarder. Reed vd week nog 50 achter een scooter. Hele stukkken aan het freewheelen.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:12 schreef iScream. het volgende:
[..]
't klinkt altijd zo verdomde snel ja, ik moet echt aanpoten om in mn eentje een uur lang 32 gemiddeld te halen
Beetje onzin Tom, afgezien van het feit of je het mooi vind of niet, schijven hebben ook voordelen, zeker voor profs (Patroon bv). Later remmen in een afdaling en bij nat weer. Geen geklooi met speciale velgranden voor het remoppervlak. Rem onafhankelijk design van velgen. Geen remblokken geklooi wanneer wielen uitwisselen etc. En ja er zijn ook nadelen.quote:Op woensdag 15 april 2015 08:11 schreef Tommeke het volgende:
Eind dit jaar zijn er een paar testwedstrijden met schijfremmen. Wat vinden jullie ervan?
Ik vind het zelf overkill en er vooral lelijk uitzien. Het is echt een gimmick van de fietsenindustrie om ons weer nieuwe producten door de strot te drukken. Voor elektronisch schakelen was/is wat te zeggen, maar velgremmen remmen meer dan goed genoeg. Als ik ze vol inknijp ga ik op m'n bakkes omdat m'n fiets wegslipt. Ergo; de banden zijn de beperkende factor.
M'n crosser heeft ook schijven, en die remt echt wel wat beter dan m'n oude met cantilevers, maar ook daar geldt voor; cantilevers waren wmb goed genoeg.
De enige mensen die zeggen dat het de toekomst is zijn mountainbikers () en mensen uit de fietsenindustrie. Als je schijfremmen nodig hebt kan je gewoon niet fietsen.
Hmm oke, zit er wel eens over na te denken om me bij WV Sneek aan te melden, maar altijd gedacht dat dat veel te snel zou gaanquote:
is idd niet te vergelijken in zo'n groep op de baanquote:Op woensdag 15 april 2015 10:16 schreef iScream. het volgende:
[..]
Hmm oke, zit er wel eens over na te denken om me bij WV Sneek aan te melden, maar altijd gedacht dat dat veel te snel zou gaan
Gewoon doenquote:Op woensdag 15 april 2015 10:16 schreef iScream. het volgende:
[..]
Hmm oke, zit er wel eens over na te denken om me bij WV Sneek aan te melden, maar altijd gedacht dat dat veel te snel zou gaan
Laat maar horen!quote:Op woensdag 15 april 2015 09:32 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Zag dat hij mij had toegevoegd op Strava. Ben er waarschijnlijk volgende week weer bij, kan wel even berichtje doen dan. Actiefoto's is altijd mooi!
Volgens mij reed top 15 op dit WK ook al met schijven.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Beetje onzin Tom, afgezien van het feit of je het mooi vind of niet, schijven hebben ook voordelen, zeker voor profs (Patroon bv). Later remmen in een afdaling en bij nat weer. Geen geklooi met speciale velgranden voor het remoppervlak. Rem onafhankelijk design van velgen. Geen remblokken geklooi wanneer wielen uitwisselen etc. En ja er zijn ook nadelen.
Maar let maar eens op, komend winter seizoen rijdt iedere crosser met schijven, en die moeten die fiets ook nog op hun nek naar boven of door de modder sjouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |