tuurlijkquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Keldermerckx heeft schijt aan de velominatti regels.
Ditquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
tuurlijk
die zijn voor sukkels die niet weten
Ik zie niet wat dat met elkaar te maken moet hebben?quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe staat het er afvaltechnisch en daarmee BBQtechnisch voor?![]()
Goed puntquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zie niet wat dat met elkaar te maken moet hebben?
Als Oksel aan t sportvasten is en op een stengeltje lente-ui knabbelt kunnen wij toch nog wel een lekkere vette picanha op de vlammen leggen?
Dat is idd jammer..quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:50 schreef Oksel het volgende:
Klote dat ik er niet ben Patty. Anders Ronde van Hengelo. Hadden we mooi samen aan de start gestaan, had je me mooi kunnen zien zwoegen om 3 ronden bij te blijven en er dan af te moeten
Hoe gaat het verder? Weer wat beter?
Ik hoorde dat je lang, lang geleden een keer een aanvaring met m'n neefje had (had je hier toen ook iets van gepost). Nadat je zag dat het mijn neefje was, scheen je opeens poeslief te zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:31 schreef Patroon het volgende:
Vervelend dat je de waarheid soms als negatief ervaart
We.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:31 schreef Patroon het volgende:
Vervelend dat je de waarheid soms als negatief ervaart
Er is volgens mij 2 jaar terug in een koers eens iets voorgevallen, weet niet meer wat precies, maar wij hebben het er wel eens over gehad idd. Kan mij niet voorstellen dat ik daarna opeens poeslief was, iig niet om die redenquote:Op dinsdag 14 april 2015 14:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hoorde dat je lang, lang geleden een keer een aanvaring met m'n neefje had (had je hier toen ook iets van gepost). Nadat je zag dat het mijn neefje was, scheen je opeens poeslief te zijn.
Ben ik zo intimiderend?
Je draaide niet genoeg mee volgens mij. meedraaien of aftaaien!quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Er is volgens mij 2 jaar terug in een koers volgens mij wel eens iets voorgevallen, weet niet meer wat precies, maar wij hebben het er wel eens over gehad.
quote:Kan mij niet voorstellen dat ik daarna opeens poeslief was, iig niet om die reden![]()
Dat zal het zijn, we zijn tenslotte familie dus ik denk dat hij ook een stukje schattigheid heeft wat ik ook hebquote:Misschien reageerde hij zo lief, dat ik vergat om nog langer boos te zijn
Oja dat was het. Compleet peloton, zonder wind.. Vrij nutteloos toen om mee te draaienquote:Op dinsdag 14 april 2015 15:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je draaide niet genoeg mee volgens mij. meedraaien of aftaaien!
[..]
[..]
Dat zal het zijn, we zijn tenslotte familie dus ik denk dat hij ook een stukje schattigheid heeft wat ik ook heb
Wiel blokkeerde vandaag weer. Moet na een scherpe bocht stukje omhoog fietsen, ik uit het zadel en slip. Rem tegen de velg aan en wiel zat er niet meer goed in. Denk combinatie van snelspanner niet strak genoeg en flex in de wielen?quote:
Zat je snelspanner dan ook echt zo slap?quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:56 schreef Carb het volgende:
[..]
Wiel blokkeerde vandaag weer. Moet na een scherpe bocht stukje omhoog fietsen, ik uit het zadel en slip. Rem tegen de velg aan en wiel zat er niet meer goed in. Denk combinatie van snelspanner niet strak genoeg en flex in de wielen?
Nee. Bij het erin zitten doe ik 'm een aantal keer dicht en open totdat ik 'm strak genoeg vind zitten. Misschien is dat niet strak genoeg. Morgen naar de lbs om te vragen wat "strak" is en of ze iets zien aan m'n wiel.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zat je snelspanner dan ook echt zo slap?
Niet op je bek gegaan?
En steeds draai je dan die moer aan de andere kant wat verder aan?quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:09 schreef Carb het volgende:
[..]
Nee. Bij het erin zitten doe ik 'm een aantal keer dicht en open totdat ik 'm strak genoeg vind zitten. Misschien is dat niet strak genoeg. Morgen naar de lbs om te vragen wat "strak" is en of ze iets zien aan m'n wiel.
Je moet ze wel echt flink strak doen. Volgens de handleiding van campa tot de snelspanner een afdruk achter laat in je hand. Toen ik ze net gekocht had deed ik ze met zelfde druk vast als mn vorige wielen maar toen zat ie te los, was hele tijd aan het trillen. Sindsdien doe ik ze eigenlijk strakker dan voor je gevoel nodig is maar daardoor nergens last van.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:09 schreef Carb het volgende:
[..]
Nee. Bij het erin zitten doe ik 'm een aantal keer dicht en open totdat ik 'm strak genoeg vind zitten. Misschien is dat niet strak genoeg. Morgen naar de lbs om te vragen wat "strak" is en of ze iets zien aan m'n wiel.
Ik heb ze er vrij vast in, omdat ze anders gaan kraken. Ben je nu elite?quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:09 schreef Carb het volgende:
[..]
Ja, dat had ik niet zegt, maar hij gaat niet vanzelf strakker zitten.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En steeds draai je dan die moer aan de andere kant wat verder aan?
Trillen doet die niet bij mij, maar ik ga de handleiding er eens bijpakken.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je moet ze wel echt flink strak doen. Volgens de handleiding van campa tot de snelspanner een afdruk achter laat in je hand. Toen ik ze net gekocht had deed ik ze met zelfde druk vast als mn vorige wielen maar toen zat ie te los, was hele tijd aan het trillen. Sindsdien doe ik ze eigenlijk strakker dan voor je gevoel nodig is maar daardoor nergens last van.
Die van mij kraakt (daar) niet, maar als ik ze strakker zet dan buigt m'n (alu) frame.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb ze er vrij vast in, omdat ze anders gaan kraken. Ben je nu elite?
sorryquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:12 schreef kaasplankje het volgende:
vast is vast jonges
hoe vaak moet ik dit nog zeggen
Is jouw neefje ook hier op Fok en begint zijn voornaam met een C?quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hoorde dat je lang, lang geleden een keer een aanvaring met m'n neefje had (had je hier toen ook iets van gepost). Nadat je zag dat het mijn neefje was, scheen je opeens poeslief te zijn.
Ben ik zo intimiderend?
Gelukkig niet, ging een beetje voorover.quote:
De kans werd aangeboden en ik dacht dat ik bij elite wel meer/sneller zou kunnen leren dan bij amateurs. Twee (minimaal) gelijkwaardige renners die het aanbod hebben afgewezen rijden nu vaak podium bij de amateurs. Dat is ook leuk, maar ik denk/hoop aan het einde van het seizoen sterker te zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:35 schreef Patroon het volgende:
Mooi Carb. Lijkt mij ook nog wel eens wat. Maar eerst nog ff stappen maken.
Ik hoorde de kraak ook niet vanuit de snelspanner,maar leek net of die vanuit de crank kwam. Was dus wel de snelspanner.
ja niet te strak ook anders sta je weer te vloeken als je snel wiel moet wisselen als je lek rijdtquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:44 schreef Levitas het volgende:
Snelspanners moeten toch ongeveer vanaf halverwege lichte weerstand geven, dan zouden ze al strak genoeg moeten zitten
"You should have to wrap your fingers around the fork leg and squeeze to obtain sufficient force to close the lever, and the lever should leave an imprint in the palm of your hand when it has closed. If not, the closing force is insufficient"quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je moet ze wel echt flink strak doen. Volgens de handleiding van campa tot de snelspanner een afdruk achter laat in je hand. Toen ik ze net gekocht had deed ik ze met zelfde druk vast als mn vorige wielen maar toen zat ie te los, was hele tijd aan het trillen. Sindsdien doe ik ze eigenlijk strakker dan voor je gevoel nodig is maar daardoor nergens last van.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:50 schreef Carb het volgende:
[..]
"You should have to wrap your fingers around the fork leg and squeeze to obtain sufficient force to close the lever, and the lever should leave an imprint in the palm of your hand when it has closed. If not, the closing force is insufficient"
Het staat er echt! Lekker subjectief weer.
Logische keuze toch. Ik acht een goede klassering in een elite klassieker (top 30) hoger dan een podium plek in een amateur criterium. Wij hadden vrijdag ook een langere koers dan normaal en wel mooi om te zien, dat het koersverloop dan ook anders is en dat anderen dan op een gegeven moment echt minder worden. Tot koersen van 1,5u kunnen de meesten wel mee. Lijkt mij ook gaaf om klassiekers van 180km te rijden, maar daar ben ik nu nog niet aan toe.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:42 schreef Carb het volgende:
[..]
Gelukkig niet, ging een beetje voorover.
[..]
De kans werd aangeboden en ik dacht dat ik bij elite wel meer/sneller zou kunnen leren dan bij amateurs. Twee (minimaal) gelijkwaardige renners die het aanbod hebben afgewezen rijden nu vaak podium bij de amateurs. Dat is ook leuk, maar ik denk/hoop aan het einde van het seizoen sterker te zijn.
Nope. Aan wie denk je?quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Is jouw neefje ook hier op Fok en begint zijn voornaam met een C?
Zo had ik laatst m`n ventiel onbewust veel te strak dicht gedraaid. Wilde in de ochtend voor een ritje m`n banden oppompen, kreeg ik dat ventiel met geen mogelijkheid open. Met een tang kwam er pas beweging inquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ja niet te strak ook anders sta je weer te vloeken als je snel wiel moet wisselen als je lek rijdt
WD40 en wasbenzine. Hoe vaak, elke keer als die vies is. En dat ligt aan de omstandigheden waarin gefietst wordt.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:42 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe en waarmee maken jullie je ketting schoon? En hoe vaak doe je zoiets?
zet regelmatig de hogedrukspuit erop bij de pomp/zelfwasbox, alst een goei krachtige spuit is knal je m blinkend schoonquote:Op dinsdag 14 april 2015 19:42 schreef Sunri5e het volgende:
quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
zet regelmatig de hogedrukspuit erop bij de pomp/zelfwasbox, alst een goei krachtige spuit is knal je m blinkend schoon
niet die vd tango iig
Met zo'n kettingschoonmaakapparaat. Beetje water en dasty erin, wat rondjes draaien en klaar. Meestal 1 keer per week oid.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:42 schreef Sunri5e het volgende:
als je bij je wiel/crank/balhoofdlagers niet te dicht erop spuit kan het welquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:04 schreef Sunri5e het volgende:
Kan dat geen kwaad even met de hogedrukspuit op je fiets?
Niet de dicht is wel relatief... Welke afstand moet je een beetje houden?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
als je bij je wiel/crank/balhoofdlagers niet te dicht erop spuit kan het wel
ketting 3/5cm frame en wielen 10/15cm lagers 50cmquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Niet de dicht is wel relatief... Welke afstand moet je een beetje houden?
die einddopjes op je buitenkabel trek je toch zo eraf?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
Kut. Buitenkabels bij het stuur zijn wat te lang dus moet ik de binnenkabels loshalen en terughalen. Maar daar zitten die dopjes op geklemt en die doojes heb ik niet. Morgen maar effe naar de fm.
Binnenkabel? Die metalen bussen die je er op knijpt met een tang?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
die einddopjes op je buitenkabel trek je toch zo eraf?
oh die ja die moet je ff halenquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Binnenkabel? Die metalen bussen die je er op knijpt met een tang?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |