ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Vervoer voor paupers. Lekker tussen de stinkende mensen zitten, de hoofdprijs betalen om te kunnen staan in de spits en altijd die snijdende koude wind als je staat te wachten op je treintje.
Vervoer voor paupers. Lekker tussen de stinkende mensen zitten, de hoofdprijs betalen om te kunnen staan in de spits en altijd die snijdende koude wind als je staat te wachten op je treintje.
Hey je moeder belde, het is kinderachtigbedtijd dus je moet naar huis!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Inderdaad, maar ik reis voorlopig nog gratis dus dat is dan wel weer een groot pluspunt. Als ik afgestudeerd ben kom ik niet veel meer in de trein verwacht ik
Ik reis alleen maar in de spits en de laatste keer dat ik niet kon zitten is twee jaar geleden ofzo. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik nooit op de zaanlijn reis.
Op maandag 13 april 2015 14:11 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik reis alleen maar in de spits en de laatste keer dat ik niet kon zitten is twee jaar geleden ofzo. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik nooit op de zaanlijn reis.
In kan trouwens niks vinden over aanrijding trein - lorrie te Woerden, terwijl ik vrij zeker weet dat er een ILT rapport van is..
Klopt ja, die heb ik thuis wel. Hadden ze een containerbak op lorries laten staan. "Ja ik zie wel bezet spoor, maar zal wel een foutje wezen. Kijk maar." Lekker in de mist er tegenaan gebotst. Verder niet heel veel aan de hand trouwens.
De storing tussen Amsterdam en Schiphol is verholpen, maar hier heeft een trein defect gestaan wat een robuuste opstart bemoeilijkt. Houdt u rekening met extra uitval en extra drukte. De storing tussen Amsterdam Zuid en Schiphol wordt op dit moment hersteld. Er rijden bussen in plaats van treinen. Verwachting is dat dit tot zeker 15.30 uur duurt. De Intercity's tussen Eindhoven en Schiphol rijden van//tot Amsterdam Zuid. De intercity's Nijmegen-Schiphol rijden van/tot Utrecht. De Intercity's Zwolle-Den Haag Centraal worden omgeleid via Amsterdam Centraal. Tussen Utrecht en Schiphol en tussen Amersfoort en Schiphol kunt het beste via Amsterdam Centraal reizen.
Houd nog rekening met minder treinen op de volgende trajecten: Schiphol-Leiden (hier rijden bussen) Schiphol-Amsterdam (zit in de opstartfase) Schiphol-Hilversum (Omreizen via Amsterdam) Schiphol-Utrecht (Omreizen via Amsterdam) Schiphol-Almere-Zwolle (Omreizen via Amsterdam met omgeleide Intercity)
Internationale reizigers naar Brussel en Parijs: Thalys en Intercity Brussel zijn weer opgestart
Via deze site houden wij u zo goed mogelijk op de hoogte. De reisplanner wordt voortdurend bijgewerkt. Wij raden u aan kort voor vertrek uw reis te plannen. Voor meer informatie kunt u terecht op de site van ProRail
Toch maar eens proberen. Maar spreiding op Amstel is altijd wel aardig, VIRM-6 is eigenlijk gewoon te weinig op dat tijdstip.
Gelukkig heb je er een tijdstip bijgezet.
Vanuit Noord-Holland is het gros achterin geconcentreerd, en op Amsterdam Centraal staat dat ding vaak op de B-Fase waardoor de voorkant bijna buiten de kap staat richting Utrecht.
Op maandag 13 april 2015 15:12 schreef DriekOplopers het volgende: nu.nl heeft dat verhaal over die achtergebleven ladder opgepakt. Ik kom daarbij uitgebreid aan het woord. 't Is niet anders...
Dat weet ik (nog) niet. Maar in beide gevallen was het mis. Er is dan op zijn minst niet (goed) geschouwd. ProRail zwijgt over de vraag of er al dan niet was geschouwd. Trek uw conclusie.
De storing tussen Amsterdam en Schiphol is verholpen, maar hier heeft een trein defect gestaan wat een robuuste opstart bemoeilijkt. Houdt u rekening met extra uitval en extra drukte. De storing tussen Amsterdam Zuid en Schiphol wordt op dit moment hersteld. Er rijden bussen in plaats van treinen. Verwachting is dat dit tot zeker 15.30 uur duurt. De Intercity's tussen Eindhoven en Schiphol rijden van//tot Amsterdam Zuid. De intercity's Nijmegen-Schiphol rijden van/tot Utrecht. De Intercity's Zwolle-Den Haag Centraal worden omgeleid via Amsterdam Centraal. Tussen Utrecht en Schiphol en tussen Amersfoort en Schiphol kunt het beste via Amsterdam Centraal reizen.
Houd nog rekening met minder treinen op de volgende trajecten: Schiphol-Leiden (hier rijden bussen) Schiphol-Amsterdam (zit in de opstartfase) Schiphol-Hilversum (Omreizen via Amsterdam) Schiphol-Utrecht (Omreizen via Amsterdam) Schiphol-Almere-Zwolle (Omreizen via Amsterdam met omgeleide Intercity)
Internationale reizigers naar Brussel en Parijs: Thalys en Intercity Brussel zijn weer opgestart
Via deze site houden wij u zo goed mogelijk op de hoogte. De reisplanner wordt voortdurend bijgewerkt. Wij raden u aan kort voor vertrek uw reis te plannen. Voor meer informatie kunt u terecht op de site van ProRail
Dat zou ik je zo niet durven zeggen. In het langeafstandsverkeer (Grandes Lignes) ben je overgeleverd aan marktprijzen en reserveringen. In het TER-verkeer heeft iedere regio z'n eigen productaanbod.
Zo kun je in Nord-Pas de Calais een kortingskaart (Pass Grand TER of zoiets) krijgen voor reizen in weekenden en op feestdagen. Voor een whopping ¤ 7 per jaar krijg je dan 50% korting op treintickets. Een persoon die met je meereist krijgt eveneens 50% korting, personen 3 t/m 5 reizen zelfs voor ¤ 0,10.
`Dat is onzin, regelmatig een nieuwe geopend per mobiel..
Het werkte ooit wel, de laatste tijd niet.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dat zou ik je zo niet durven zeggen. In het langeafstandsverkeer (Grandes Lignes) ben je overgeleverd aan marktprijzen en reserveringen. In het TER-verkeer heeft iedere regio z'n eigen productaanbod.
Zo kun je in Nord-Pas de Calais een kortingskaart (Pass Grand TER of zoiets) krijgen voor reizen in weekenden en op feestdagen. Voor een whopping ¤ 7 per jaar krijg je dan 50% korting op treintickets. Een persoon die met je meereist krijgt eveneens 50% korting, personen 3 t/m 5 reizen zelfs voor ¤ 0,10.
jammer dat dat weer zo moet werken. Wat dat betreft is de ns zo kut nog niet...
jammer dat dat weer zo moet werken. Wat dat betreft is de ns zo kut nog niet...
Dat hangt van de financieringswijze af. Regionaal vervoer is gedecentraliseerd (maar de regio's mogen alleen bij SNCF inkopen), het intercitynetwerk is zwaar verlieslatend en wordt gesubsidieerd door de Franse nationale overheid.
Kent u het recente reddingsplan van de provincie Limburg voor de ZLSM? Men heeft het hele baanvak laten opknappen en upgraden, maar de ZLSM zelf heeft het nog dusdanig moeilijk, dat zij de 1040 niet meer inzetbaar is, of nog maar zeer beperkt. De provincie heeft veel geld aan het baanvak gespendeerd, maar de ZLSM heeft weinig geld gezien om de 1040 rijvaardig te houden, want dat was (en is) ook een groot probleem.
Ik mag aannemen dat ze daar ook wel mee bezig zijn. Het baanvak Simpelveld - Schin op Geul ligt er nu als nieuw bij, met betonnen dwarsliggers, thermietlassen enz (het ouderwetse kedeng-kedeng geluid is nu ook grotendeels pleite).
Op maandag 13 april 2015 19:26 schreef greavy het volgende: Ik mag aannemen dat ze daar ook wel mee bezig zijn. Het baanvak Simpelveld - Schin op Geul ligt er nu als nieuw bij, met betonnen dwarsliggers, thermietlassen enz (het ouderwetse kedeng-kedeng geluid is nu ook grotendeels pleite).
Dat kedeng kedeng is toch juist het mooie aan een stoomlijn?
Op maandag 13 april 2015 20:10 schreef James1988 het volgende: Staan er ook nog lichtseinen, computergestuurde interlocking en een hypermoderne VL-post?
Op maandag 13 april 2015 20:06 schreef b2py het volgende: Apparaat om de spoorstaaf op spanning te brengen, ter hoogte van die thermietpot zit een thermietlas. Dat wordt echt gruwelijk heet!
Ja ik las iets. Dat je er ook onder water mee kan lassen toch? En dat blussen met water helemaal niet zo'n goed idee is omdat het dan ontleedt in waterstof en zuurstof en alleen maar harder gaat branden Wrede shizzle.
Op maandag 13 april 2015 20:10 schreef James1988 het volgende: Staan er ook nog lichtseinen, computergestuurde interlocking en een hypermoderne VL-post?
Lichtseinen? Ouderwets!
Direct een EVC met STM-ATB (voor het hoofdspoor) inbouwen in die 1040, als die toch gerestaureerd wordt!
Ja ik las iets. Dat je er ook onder water mee kan lassen toch? En dat blussen met water helemaal niet zo'n goed idee is omdat het dan ontleedt in waterstof en zuurstof en alleen maar harder gaat branden Wrede shizzle.
We zullen lang niet de enige zijn, maar de studiereis-begeleider heeft onder wat druk toch maar een bus besteld voor volgende week woensdag als ik in Belgie ben terwijl ik naar Nederland wil en het complete land daar plat ligt.
Op maandag 13 april 2015 20:34 schreef boriq het volgende: Ik voel hier de intentie voor een viersporige HSL (waarvan het bouwen dan wél in minder dan 2 jaar kan) tussen Kerkrade en Schin op Geul
Op maandag 13 april 2015 20:34 schreef boriq het volgende: Ik voel hier de intentie voor een viersporige HSL (waarvan het bouwen dan wél in minder dan 2 jaar kan) tussen Kerkrade en Schin op Geul
En dan wel een echte met 300 km/h tussen Simpelveld en Schin op Geul, in twee minuten klaar! Door naar Kerkrade in 1 minuut 20 seconden!
Dan is een dagje cultureel doen tenminste lekker snel klaar en kun je in de stationsrestauratie van Simpelveld aan het bier.
ERTMS Level 3 heeft geen treindetectie via assentellers eah..
Bakens dan? Of hebben ze echt alles in de trein gestopt?
quote:
ERTMS Level 3
• Eurobalise + Euroradio (GSM-R) + Radio Block Center • Movement Authorities through GSM-R.Authorities through Eurobalise. • Train Position via Eurobalise. • Train Integrity Onboard. • Moving Block.
de noordelijke lijntjes zijn wel echt de saaiste stukken spoor van het land (voor zover ik ze gehad heb). De gtw is opzich een prima ding, maar echt een trein ist niet.
de noordelijke lijntjes zijn wel echt de saaiste stukken spoor van het land (voor zover ik ze gehad heb). De gtw is opzich een prima ding, maar echt een trein ist niet.
zo'n tram is een railbus en dan zit je in de categorie met de Lint 41. Een GTW valt in dezelfde categorie als bijvoorbeeld de SLeT
Op maandag 13 april 2015 19:29 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mja, het is wel goedkoper enzo, hoeft nu 30 jaar geen onderhoud aan te gebeuren met die frequentie, behalve een paar keer met een stopmachine erlangs.
Vind t maar niks, een museumlijntje moet houten biels hebben, met verroest wiebelend spoor en kedengkedenggeluiden.
Op maandag 13 april 2015 23:56 schreef Prins_Pils het volgende: Geinig, ik zie ook een hoop rondjes en krulletjes op rare plekken maar dat zijn dus alle pretparktreintjes
Wat zijn dat voor treintjes op de Veluwe en boven Almelo? Die zeggen me niks..
Zonder de kaart gezien te hebben; Julianatoren en Hellendoorn?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 14 april 2015 00:17 schreef Prins_Pils het volgende: Nee, de ene ligt bij Kootwijk en de andere bij Westerhaar-Vriezenveensewijk (?). Ook nog een dingetje in Losser trouwens die ik niet ken.
Die laatste ken ik dan wel weer (een kilometer van huis ongeveer ). Dat is de voormalige steenfabriek De Werklust: http://www.dewerklust.nl/
Bij Kootwijk is het Decauville Spoorweg Museum in Harskamp, dat helaas sinds een tijd gesloten is omdat defensie alle niet-militaire gebruikers er weg wil hebben. http://www.decauville.nl/
En de in grote getalen aanwezige Internationale reizigers op de IC Utrecht - Rotterdam hoeven, mits zij Engels spreken niet bang te zijn dat ze de aankomst in Rotterdam missen.
Het verhaal met die achtergelaten spullen en is toch wel enigszins opgeblazen. De trein die dat spul heeft aangereden is de 920 (Amsterdam v. 08.20 naar Breda) en voor die tijd hebben er wel 20 treinen over hetzelfde spoor gereden.. Waarschijnlijk is het gewoon het spoor ingewaaid ofzo..
Daar ontkom je bijna niet aan: hout mag niet meer met goede middelen behandelt worden ivm het milieu, en gaat daardoor veel minder lang mee.
Hoe land gaat een houten biels mee eigenlijk? Je ruikt de teer altijd nog goed als het een beetje warm wordt. Vind het niet heel vervelend ofzo, vind die lucht bij een trein station horen
Het verhaal met die achtergelaten spullen en is toch wel enigszins opgeblazen. De trein die dat spul heeft aangereden is de 920 (Amsterdam v. 08.20 naar Breda) en voor die tijd hebben er wel 20 treinen over hetzelfde spoor gereden.. Waarschijnlijk is het gewoon het spoor ingewaaid ofzo..
Ik heb geen problemen met de rijeigenschappen hoor, ik vind het gewoon bloedirritant dat ik mijn voeten niet op de bank kan doen in zo'n ding. Dus eigenlijk moet ik een nekschot en blahblahblah.
Op dinsdag 14 april 2015 10:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb geen problemen met de rijeigenschappen hoor, ik vind het gewoon bloedirritant dat ik mijn voeten niet op de bank kan doen in zo'n ding. Dus eigenlijk moet ik een nekschot en blahblahblah.
Iemand enig idee wat er bij CXX aan de hand is? Weer minder treinen tussen Ede-W en Amersfoort ivm beperkte materiaalinzet. Het zou toch niet aan rijp kunnen liggen zou je zeggen...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 14 april 2015 11:05 schreef Fiorano het volgende: Iemand enig idee wat er bij CXX aan de hand is? Weer minder treinen tussen Ede-W en Amersfoort ivm beperkte materiaalinzet. Het zou toch niet aan rijp kunnen liggen zou je zeggen...
Verklaar u nader... Ben wel benieuwd waarom je dat vind.
ICR schokt ontzettend door de trein. ["Het echte treingevoel"; vind ik oncomfortabel] Nog erger als het geduwd wordt. Vooral als de tractie er net af ging omdat de maximum snelheid bereikt was.
Daarnaast is het ontzettend traag met in/uitstappen. Vorig jaar (toen ik 3 maanden Arnhem-Enschede pendelde) viel het op dat bij ICR een aankomst van .02/32 te Zutphen uit Arnhem zo goed als onmogelijk was. Vooral als de tegentrein ook ICR was. Waren beide treinen DDZ/ICM/VIRM was een aankomst van .00/30 mogelijk.
ICR was altijd smerig, binnenkant, buitenkant.. Altijd. Zonder uitzondering. Die gele (of nouja, bruin...) stoelen helemaal. Die blauwe stoelen waren al een stuk schoner, maar reed dan weer niet tussen Zwolle en Roosendaal. (DDZ heeft dan weer ontzettend smerige vloeren.. Ook eigenlijk zonder uitzondering, helaas)
En 9 van de 10 keer kun je niet naar buiten kijken... Of de ramen waren smerig, of er zat een wand... En geen wifi uiteraard...
ICR schokt ontzettend door de trein. ["Het echte treingevoel"; vind ik oncomfortabel] Nog erger als het geduwd wordt. Vooral als de tractie er net af ging omdat de maximum snelheid bereikt was.
Vind ik eigenlijk wel meevallen en zie het ook niet als oncomfortabel. Bovendien heb je het voordeel dat je geen motoren hoort omdat die allemaal in de loc zitten
quote:
Daarnaast is het ontzettend traag met in/uitstappen. Vorig jaar (toen ik 3 maanden Arnhem-Enschede pendelde) viel het op dat bij ICR een aankomst van .02/32 te Zutphen uit Arnhem zo goed als onmogelijk was. Vooral als de tegentrein ook ICR was. Waren beide treinen DDZ/ICM/VIRM was een aankomst van .00/30 mogelijk.
Nooit een uitgebreide studie van gemaakt eigenlijk. ICR is toch eigenlijk gewoon een ICM bak?
quote:
ICR was altijd smerig, binnenkant, buitenkant.. Altijd. Zonder uitzondering. Die gele (of nouja, bruin...) stoelen helemaal. Die blauwe stoelen waren al een stuk schoner, maar reed dan weer niet tussen Zwolle en Roosendaal. (DDZ heeft dan weer ontzettend smerige vloeren.. Ook eigenlijk zonder uitzondering, helaas)
Hmm zit wat in, van buiten zien ze er niet heel mooi meer uit nee. Ik denk dat ze net van binnen net zo schoon/smerig als ander materiaal zijn, alleen dat het interieur wat besmettelijker is.
quote:
En 9 van de 10 keer kun je niet naar buiten kijken... Of de ramen waren smerig, of er zat een wand... En geen wifi uiteraard...
Goede Wifi in treinen bestaat alleen in Bielefeld.
Dichter bij huis: ÖBB en PKPIC hebben ook prima wifi!
quote:
Op dinsdag 14 april 2015 12:33 schreef derLudolf het volgende: Nooit een uitgebreide studie van gemaakt eigenlijk. ICR is toch eigenlijk gewoon een ICM bak?
Bij ICM gaat het uitstappen ook niet zo vlot als het druk is.
Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid. Zodat daar ook 12 bakken VIRM/ICMm terecht kunnen en niet 10 zoals voorheen. Dit is gelijk een plus voor de trein naar Schiphol, als deze eerst met meer dan 10 bakken reed werd het achterste stel in Amersfoort afgekoppeld, dit is nu dus niet meer nodig.
Vooralsnog lijkt het vandaag 'redelijk' goed te gaan met het aan-en-afkoppelen en de plusjes.
[ Bericht 1% gewijzigd door boriq op 14-04-2015 14:07:23 ]
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter)
Op dinsdag 14 april 2015 13:33 schreef boriq het volgende: Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid. Zodat daar ook 12 bakken VIRM/ICMm terecht kunnen en niet 10 zoals voorheen. Dit is gelijk een plus voor de trein naar Schiphol, als deze eerst met meer dan 10 bakken reed werd het achterste stel in Amersfoort afgekoppeld, dit is nu dus niet meer nodig.
Vooralsnog lijkt het vandaag 'redelijk' goed te gaan met het aan-en-afkoppelen en de plusjes.
alleen een beetje jammer dat het rotterdamse deel een ander nummer krijgt in Utrecht en de nieuwe viertjes die erin meerijden dus standaard Utrecht centraal op het koersbord aan de buitenkant hebben staan... Heeft ook geen zin om dit aan te passen want hij springt gewoon terug bij de nieuwste viertjes
Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Dr_Flash het volgende: Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter)
Toen ik nog op de Zandweerd woonde, ook een kilometer van de brug, kon ik behalve de goederentreinen óók de Plan V-tjes eruit pikken En toen de nachttrein naar Schiphol nog reed was het ook altijd vaste prik om 2 uur
Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Dr_Flash het volgende: Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter)
Als je op het station staat hoor je de trein ook al aan komen als die over de IJsselbrug rijdt en is het verschil tussen die-trein-waar-je-zo-in-wil-stappen of een goederentrein vrij duidelijk ja
Vind ik eigenlijk wel meevallen en zie het ook niet als oncomfortabel. Bovendien heb je het voordeel dat je geen motoren hoort omdat die allemaal in de loc zitten
Er is geen motor zo lawaaiig als een ICRm bak op volle snelheid. Verder is dat natuurlijk gewoon een kwestie van weten waar je moet zitten. In DDZ overal behalve de kopbakken. In ICMm in de kopbak grenzend aan de 1ste Klasse.
Als de spoorwegmaatschappij donderdagochtend echter niet betaald heeft, krijgen de mannen een trein. Die wordt dan om 05.00 uur 's ochtends stopgezet en in beslag genomen, aldus de rechter.
'Effe uitstappen mensen de trein is gevorderd'.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op dinsdag 14 april 2015 13:33 schreef boriq het volgende: Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid.
de verlenging van Schothorst is in principe wel het gevolg van het koppelen van die twee series. Anders was de noodzaak er niet geweest en was het de komende tijd ook nog niet gebeurd.
de verlenging van Schothorst is in principe wel het gevolg van het koppelen van die twee series. Anders was de noodzaak er niet geweest en was het de komende tijd ook nog niet gebeurd.
Je zegt dat de koppeling ervoor zorgt dat het project afgerond is?
Je zegt dat de koppeling ervoor zorgt dat het project afgerond is?
Letterlijk staat dat er inderdaad, ik had het echter beter uit kunnen drukken als dat de series nu gekoppeld (met 2x VIRM-VI) rijden naar Schothorst dankzij de verlenging.
Letterlijk staat dat er inderdaad, ik had het echter beter uit kunnen drukken als dat de series nu gekoppeld (met 2x VIRM-VI) rijden naar Schothorst dankzij de verlenging.
Nouja, zonder de verlenging had het ook gekund natuurlijk, zat je alleen met een ongewenste lengtebeperking..
Dat is heel het punt. ICRm is veruit het lawaaiigste materiaal zelfs al zit er geen motor in. Op de HSL is het al helemaal janken, in de tunnels levert het borderline gehoorschade op. Daar komt een motorbak ICMm niet bij in de buurt hoor.
Wat DDZ betreft weet ik niet zeker? Er zit in het stuurstand toch ook zo'n blok op de benedenverdieping met electronica en weet-ik-het?
Dat is heel het punt. ICRm is veruit het lawaaiigste materiaal zelfs al zit er geen motor in. Op de HSL is het al helemaal janken, in de tunnels levert het borderline gehoorschade op. Daar komt een motorbak ICMm niet bij in de buurt hoor.
Wat DDZ betreft weet ik niet zeker? Er zit in het stuurstand toch ook zo'n blok op de benedenverdieping met electronica en weet-ik-het?
DDZ heeft alleen in de motorbak (de oude mddm) tractiemotoren. wat dat betreft is het gewoon een loc met rijtuigen maar dan een loc met zitplaatsen
In de stuurstand van de DDZ zitten onder andere de omvormers voor het boordnet/laagspanning, net als in de allereerste DDM1 kopbakken. Bij de DDM1 zat er dan ook nog een stroomafnemer op, zodat de rijtuigen bijvoorbeeld in de winter zonder loc weggezet konden worden, maar dat de verwarming aan kon blijven staan.
Hoe land gaat een houten biels mee eigenlijk? Je ruikt de teer altijd nog goed als het een beetje warm wordt. Vind het niet heel vervelend ofzo, vind die lucht bij een trein station horen
En net thuis van een dagje uit in de Harz, waarvan een groot deel van het ochtendprogramma bestond uit een retourrit van de Harzer Schmalspurbahn tussen Wernigerode en de top van de Bröcken. Zeer mooi traject en een bezoekje meer dan waard. Het is gewoon vrijwel onmogelijk om het complete spoornet van de HSB in één dag te doen, zo gigantische is zij, waarbij vrijwel elke kilometer met stoomtreinen is te berijden.
Ons treintje net na vertrek uit Wernigerode, gefotografeerd vanuit de achterste wagon.
Zicht uit er achterste rijtuig op enige klaarstaande treinen van de HSB. De rechtertrein is net binnengeduwd door in voormalige V110 van de Deutsche Reichsbahn.
Op de top van de Bröcken is het eindpunt van de Bröckenbahn op ongeveer 1500 meter boven zeeniveau. Hier is nog gewoon sneeuw te vinden! Ons locje, de 99 7247-2 uit 1956 van fabrikant LKM, loopt om en zal weldra weer aan onze trein aankoppelen.
Ik zat net even door de timetable te loeren. Die stoommaatschappij heeft op sommige lijnen verdorie een hogere frequentie dan de DB op echte passagierslijnenen
Ik denk dat het er een grotere uitdaging is om te bepalen wanneer de foto is genomen. Ergens eind jaren '90 volgens mij, mDDM is er pas sinds 1996 en volgens mij zijn begin 2000 de Delta Loyd reclames verdwenen.
Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef b2py het volgende: Ik zat net even door de timetable te loeren. Die stoommaatschappij heeft op sommige lijnen verdorie een hogere frequentie dan de DB op echte passagierslijnenen
Die stoomtreinen zijn op de meeste routes (uitgezonderd Schierke-Brocken) toch ook gewoon openbaar vervoer?
Op dinsdag 14 april 2015 21:12 schreef boriq het volgende: Is die Go-Pass in Belgie zoiets als de DB Bahn Card, waarbij je korting krijgt als je hem hebt of is het een losstaand vervoersbewijs voor jongeren?
Dat is een los treinkaartje (of een 10-ritten-kaart).
Op dinsdag 14 april 2015 21:12 schreef boriq het volgende: Is die Go-Pass in Belgie zoiets als de DB Bahn Card, waarbij je korting krijgt als je hem hebt of is het een losstaand vervoersbewijs voor jongeren?
De Go Pass (tot 26) / Rail Pass (vanaf 26) is een tienrittenkaart voor ritten tussen 2 Belgische binnenlandse stations naar keuze. Er is ook een éénritsversie van de Go Pass verkrijgbaar, en die is er óók voor Aken, Maastricht en Roosendaal.
De Go Pass (tot 26) / Rail Pass (vanaf 26) is een tienrittenkaart voor ritten tussen 2 Belgische binnenlandse stations naar keuze. Er is ook een éénritsversie van de Go Pass verkrijgbaar, en die is er óók voor Aken, Maastricht en Roosendaal.
Op dinsdag 14 april 2015 21:28 schreef James1988 het volgende: Als de Beneluxtrein misschien over dertig jaar via Breda rijdt zal er ook wel een Go Pass 1 Breda verschijnen
Op dinsdag 14 april 2015 21:28 schreef James1988 het volgende: Als de Beneluxtrein straks via Breda rijdt zal er ook wel een Go Pass 1 Breda verschijnen
nou leuk hoor, zo'n trein die er honderdmiljoenmiljard jaar over doet om van Amsterdam in Brussel te geraken
Op dinsdag 14 april 2015 21:28 schreef James1988 het volgende: Als de Beneluxtrein straks via Breda rijdt zal er ook wel een Go Pass 1 Breda verschijnen
Mooie foto, van de Brocken naar Schierke kan je ook mooi wandelen, dan kom je idd door dit soort landschappen en kan je ook een stuk langs de spoorlijn lopen waardoor je langs een paar mooie fotostekjes komt
Gewoon Breda overslaan en voor hen een apart treintje via Roosendaal inleggen. Zijn meer mensen mee gediend
Waarom via Roosendaal? Wat België-geschikt SNG op de verbinding Den Bosch - Breda - Antwerpen zou volgens mij een prima oplossing zijn. Dan kan de Benelux station Noorderkempen skippen...
Wat België-geschikt SNG op de verbinding Den Bosch - Breda - Antwerpen zou volgens mij een prima oplossing zijn. Dan kan de Benelux station Noorderkempen skippen...
Op dinsdag 14 april 2015 19:04 schreef Dr_Flash het volgende: Oh schiet lekker op ja. Superfast toeslag betalen voor een ding met een operational speed van 56 km/h
Hij stopt ook nog he...
Oja, en ze hangen er ook aan, kan je moeilijk 300 km/u rijden...
Op dinsdag 14 april 2015 23:04 schreef James1988 het volgende: Of Nijmegen - Antwerpen, mocht Utrecht - Den Bosch worden vastgeknoopt aan Den Bosch - Deurne (dat is geloof ik de bedoeling).
En ik maar denken dat het Utrecht - Roosendaal zou worden, maar je kunt ze ook anders verknopen natuurlijk, zeker als je met de spoorkruising in Vught gaat rommelen.
De Beneluxtrein zal te allen tijde via Roosendaal rijden.
Toen ik dat 5 jaar geleden riep lachte je me ook uit en kijk nu toch eens
Op dinsdag 14 april 2015 23:21 schreef Dr_Flash het volgende: Is ROosendaal nou nog steeds geen Freie Kreisstadt a la Bremen en Hamburg? Schiet eens op.
We kunnen weer eens een klaverjas toernooi houden met de mensen op het balkon al. Wel excuses over de intercom, toch Groningen-Zwolle op elkaar gepropt staan..
We kunnen weer eens een klaverjas toernooi houden met de mensen op het balkon al. Wel excuses over de intercom, toch Groningen-Zwolle op elkaar gepropt staan..
Even via druktemelder melden, zo te zien is het planmatig..
Heb je tip opgevolgd vanochtend op Amstel overigens. Leek inderdaad wel iets rustiger te zijn, maar de IC ervoor was vertraagd dus er is iets meer onderzoek nodig
Heb je tip opgevolgd vanochtend op Amstel overigens. Leek inderdaad wel iets rustiger te zijn, maar de IC ervoor was vertraagd dus er is iets meer onderzoek nodig
Wel respect voor de betreffende conducteur. Doet in de enorme drukte gewoon z'n rondje, kijkt of het goed met iedereen gaat in deze drukte en motivational talk over de intercom. Inclusief goed humeur.
Op woensdag 15 april 2015 10:30 schreef ZwarteKater het volgende: Wel respect voor de betreffende conducteur. Doet in de enorme drukte gewoon z'n rondje, kijkt of het goed met iedereen gaat in deze drukte en motivational talk over de intercom. Inclusief goed humeur.
Op woensdag 15 april 2015 10:30 schreef ZwarteKater het volgende: Wel respect voor de betreffende conducteur. Doet in de enorme drukte gewoon z'n rondje, kijkt of het goed met iedereen gaat in deze drukte en motivational talk over de intercom. Inclusief goed humeur.
Hoe kan je nou chagrijnig zijn op zo'n dag? Ken weinig beroepen waarin je veel geile chicks de hele dag door tegen kan komen! Die hebben met dit weer nog minder aan!
Hoe kan je nou chagrijnig zijn op zo'n dag? Ken weinig beroepen waarin je veel geile chicks de hele dag door tegen kan komen! Die hebben met dit weer nog minder aan!
Buschauffeur helaas juist vandaag een dag vrij
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 15 april 2015 12:52 schreef Blistering het volgende: Zat net in de IC Schiphol vanaf Apeldoorn om een dagje te gaan spotten daar. Blijkt er weer een storing te zijn.
Nu omgereisd via Amsterdam CS Zit net in de sprinter naar Hoofddorp. Ooit zal ik Schiphol bereiken
Dan komt het toevallig zo uit dat ik met de IC met bestemming Heerlen reis, denk nog "yes, eens wat anders dan die eeuwige dubbeldekkers", is er verdomme een VIRM verdwaald...
waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, oftewel, het kan een keer gebeuren
Precies. Het kan zijn dat het sein al op groen stond, en dat de machinist dacht dat hij Nieuwerkerk a/d IJssel naderde en zich veel te laat besefte dat het Alexander was.
Helaas. EETC, de exploitant van AutoSlaap Treinen trekt per direct de stekker eruit vanwege te behoorlijk gestegen kosten ...
quote:
AUTOSLAAPTREIN rijdt deze zomer niet meer
Delft, 15 april 2015
EETC Vakantietreinen BV, de organisatie die de AUTOSLAAPTREINEN naar LIVORNO / ALESSANDRIA & KOPER exploiteert, heeft besloten haar activiteiten per direct te beëindigen. De autotreinen zullen vanaf deze zomer al niet meer rijden.
Er is geen sluitende exploitatie meer te realiseren en de verliezen gaan te ver oplopen. Buitenlandse spoorwegen verlangen dit jaar extreme prijsverhogingen tot wel 30% voor levering van locomotief en gebruik infra. Ook ProRail verhoogde haar tarieven voor 2015 met 50%. En bovendien werd de zwitserse frank 28% duurder. Echter we kunnen moeilijk aan onze klanten honderden euro’s extra vragen.
Heel jammer dat we dit besluit moeten nemen. Het betekent immers ook dat ongeveer 50 medewerkers hun baan verliezen, maar ook tienduizenden reizigers hun vakantie moeten aanpassen.
Alle reisgelden die nu al ontvangen zijn, worden terugbetaald. Zo worden onze klanten in elk geval niet financieel de dupe.
Tussen Rotterdam C. en Dordrecht en tussen Schiedam C. en Den Haag C. rijden er veel minder treinen door een beschadigde bovenleiding. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen. Reizigers tussen Eindhoven en Den Haag C. reizen via Utrecht C. Reizigers tussen Rotterdam C. en Den Haag C. reizen via Gouda.
Zuur hoor, is al de zoveelste trein die ermee ophoudt. Zou het over een paar jaar nog wel mogelijk zijn om enigszins normaal een lange buitenlandse reis te maken?
Zie trouwens dat bericht niet als ik naar de Skitrein kijk maar als ik dat bericht zo lees zal die ook wel stoppen als ze alle activiteiten stoppen.
Weet iemand wat er is gebeurt met de VIRM's van tegenwoordig? Ze zijn toch niet plotseling langer geworden ofzo? Het is mij de afgelopen maand al meerdere keren overkomen dat de trein Utrecht - Zwolle achter niet vrij staat, waardoor je dus weer in de ballast moet springen en richting perron moet lopen. Ik vind dat lichtelijk oncomfortabel
Op woensdag 15 april 2015 18:23 schreef Anno1982 het volgende: Weet iemand wat er is gebeurt met de VIRM's van tegenwoordig? Ze zijn toch niet plotseling langer geworden ofzo? Het is mij de afgelopen maand al meerdere keren overkomen dat de trein Utrecht - Zwolle achter niet vrij staat, waardoor je dus weer in de ballast moet springen en richting perron moet lopen. Ik vind dat lichtelijk oncomfortabel
Het enige wat ik weet is dat ze sinds afgelopen maandag (?) gekoppeld en gesplitst worden in Utrecht.
Dat levert dus vaker een VIRM6+VIRM6 combo op.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op woensdag 15 april 2015 18:23 schreef Anno1982 het volgende: Weet iemand wat er is gebeurt met de VIRM's van tegenwoordig? Ze zijn toch niet plotseling langer geworden ofzo? Het is mij de afgelopen maand al meerdere keren overkomen dat de trein Utrecht - Zwolle achter niet vrij staat, waardoor je dus weer in de ballast moet springen en richting perron moet lopen. Ik vind dat lichtelijk oncomfortabel
Tegen 16:45 stond de trein uit de randstad naar Groningen inderdaad met twee a drie bakken niet langs het perron. Reed na één a twee minuten stukje door, is na de sprinter naar Enschede (waar ik in zat) pas vertrokken.
I&M heeft de subsidie die ProRail krijgt voor onderhoud verlaagd, terwijl de infra wel moet blijven werken. Dat moet ProRail dus wel doorrekenen aan haar klanten..
Tegen 16:45 stond de trein uit de randstad naar Groningen inderdaad met twee a drie bakken niet langs het perron. Reed na één a twee minuten stukje door, is na de sprinter naar Enschede (waar ik in zat) pas vertrokken.
Inderdaad, daarmee kwam ik vandaag aan. Toen ik bij de koppeling liep hoorde ik de HC inderdaad zeggen dat ze hem weer dicht deed zodat hij een stukje op kon rijden. Op het achterste balkon stond ook een vouw met een vrouwfiets, die besloot om toch maar niet uit de trein de springen en met die hele fiets twee bakken naar voren te lopen. Leuk werk in een VIRM.
Zou kunnen komen door het combineren in Utrecht, want normaal rijdt het meer met 6 + 4. Maar goed, deze week reis ik een beetje onregelmatig (en vanaf Amersfoort), dus ik heb het combineren nog niet meegemaakt.
Op woensdag 15 april 2015 18:17 schreef Peterselieman het volgende: Helaas. EETC, de exploitant van AutoSlaap Treinen trekt per direct de stekker eruit vanwege te behoorlijk gestegen kosten ...
Inderdaad, daarmee kwam ik vandaag aan. Toen ik bij de koppeling liep hoorde ik de HC inderdaad zeggen dat ze hem weer dicht deed zodat hij een stukje op kon rijden. Op het achterste balkon stond ook een vouw met een vrouwfiets, die besloot om toch maar niet uit de trein de springen en met die hele fiets twee bakken naar voren te lopen. Leuk werk in een VIRM.
Zou kunnen komen door het combineren in Utrecht, want normaal rijdt het meer met 6 + 4. Maar goed, deze week reis ik een beetje onregelmatig (en vanaf Amersfoort), dus ik heb het combineren nog niet meegemaakt.
Dat combineren is alleen richting Enschede/Schothorst, niet richting Groningen/Leeuwarden.
Op woensdag 15 april 2015 19:40 schreef greavy het volgende: Bedank de kostenstijging voor de infraheffing maar. Frankrijk was al taboe vanwege de zwaar verhoogde belastingen.
5000 euro per jaar per spoorwegvoertuig. Een schijntje voor SNCF dat zo'n voertuig tientallen ritten per week laat maken, maar voor een bedrijf als EETC is het niet op te brengen.
Gaan de Skitrein en de Alpen Express nu ook stoppen?
NSR heeft sinds kort (?) opstelterrein in Weert voor NS-treinen, waar ook actief een beveiliger rond loopt met een hond. De machinist die de treinen uit Eindhoven naar Weert mag brengen, gaat met een taxi terug. En de andere ochtend weer met een taxi naar Weert terug. Om hoeveel opstelcapaciteit het gaat weet ik niet.
Op woensdag 15 april 2015 20:23 schreef greavy het volgende: NSR heeft sinds kort (?) opstelterrein in Weert voor NS-treinen, waar ook actief een beveiliger rond loopt met een hond. De machinist die de treinen uit Eindhoven naar Weert mag brengen, gaat met een taxi terug. En de andere ochtend weer met een taxi naar Weert terug. Om hoeveel opstelcapaciteit het gaat weet ik niet.
Op woensdag 15 april 2015 20:23 schreef greavy het volgende: NSR heeft sinds kort (?) opstelterrein in Weert voor NS-treinen, waar ook actief een beveiliger rond loopt met een hond. De machinist die de treinen uit Eindhoven naar Weert mag brengen, gaat met een taxi terug. En de andere ochtend weer met een taxi naar Weert terug. Om hoeveel opstelcapaciteit het gaat weet ik niet.