abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151673217
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Haat aan kutvolk zoals jij.
Would you like some cheese with your whine?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 11:19:06 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151673319
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:15 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Eindelijk :D

Overigens heeft er gister nog wel een stam gereden, is ingevallen voor een DDZ6.
Jij hebt liever VIRM?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2015 @ 11:28:26 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151673628
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet (goed) vastgezet dus.
Precies en dat valt de aannemer stevig aan te rekenen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151673938
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jij hebt liever VIRM?
Als ik mocht kiezen tussen VIRM en ICR.. Ja. Gelukkig is dat niet aan de orde en is het vervangen door DDZ. (incidenten uitgezonderd)
Bij twijfel: gebruik beton.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 11:46:25 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151674068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:41 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Als ik mocht kiezen tussen VIRM en ICR.. Ja. Gelukkig is dat niet aan de orde en is het vervangen door DDZ. (incidenten uitgezonderd)
Verklaar u nader... Ben wel benieuwd waarom je dat vind.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:59:58 #131
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151674461
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:12 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeft
Bij zo'n kleine vloot, met weinig reservematerieel, is het niet verwonderlijk dat een kapot stel grote gevolgen kan hebben.
pi_151674552
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Verklaar u nader... Ben wel benieuwd waarom je dat vind.
ICR schokt ontzettend door de trein. ["Het echte treingevoel"; vind ik oncomfortabel] Nog erger als het geduwd wordt. Vooral als de tractie er net af ging omdat de maximum snelheid bereikt was.

Daarnaast is het ontzettend traag met in/uitstappen. Vorig jaar (toen ik 3 maanden Arnhem-Enschede pendelde) viel het op dat bij ICR een aankomst van .02/32 te Zutphen uit Arnhem zo goed als onmogelijk was. Vooral als de tegentrein ook ICR was. Waren beide treinen DDZ/ICM/VIRM was een aankomst van .00/30 mogelijk.

ICR was altijd smerig, binnenkant, buitenkant.. Altijd. Zonder uitzondering. Die gele (of nouja, bruin...) stoelen helemaal. Die blauwe stoelen waren al een stuk schoner, maar reed dan weer niet tussen Zwolle en Roosendaal. (DDZ heeft dan weer ontzettend smerige vloeren.. Ook eigenlijk zonder uitzondering, helaas)

En 9 van de 10 keer kun je niet naar buiten kijken... Of de ramen waren smerig, of er zat een wand... En geen wifi uiteraard...
Bij twijfel: gebruik beton.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 12:33:07 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151675283
Smaken verschillen dus haha.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:03 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

ICR schokt ontzettend door de trein. ["Het echte treingevoel"; vind ik oncomfortabel] Nog erger als het geduwd wordt. Vooral als de tractie er net af ging omdat de maximum snelheid bereikt was.

Vind ik eigenlijk wel meevallen en zie het ook niet als oncomfortabel. Bovendien heb je het voordeel dat je geen motoren hoort omdat die allemaal in de loc zitten


quote:
Daarnaast is het ontzettend traag met in/uitstappen. Vorig jaar (toen ik 3 maanden Arnhem-Enschede pendelde) viel het op dat bij ICR een aankomst van .02/32 te Zutphen uit Arnhem zo goed als onmogelijk was. Vooral als de tegentrein ook ICR was. Waren beide treinen DDZ/ICM/VIRM was een aankomst van .00/30 mogelijk.

Nooit een uitgebreide studie van gemaakt eigenlijk. ICR is toch eigenlijk gewoon een ICM bak?

quote:
ICR was altijd smerig, binnenkant, buitenkant.. Altijd. Zonder uitzondering. Die gele (of nouja, bruin...) stoelen helemaal. Die blauwe stoelen waren al een stuk schoner, maar reed dan weer niet tussen Zwolle en Roosendaal. (DDZ heeft dan weer ontzettend smerige vloeren.. Ook eigenlijk zonder uitzondering, helaas)

Hmm zit wat in, van buiten zien ze er niet heel mooi meer uit nee. Ik denk dat ze net van binnen net zo schoon/smerig als ander materiaal zijn, alleen dat het interieur wat besmettelijker is.

quote:
En 9 van de 10 keer kun je niet naar buiten kijken... Of de ramen waren smerig, of er zat een wand... En geen wifi uiteraard...
Goede Wifi in treinen bestaat alleen in Bielefeld.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151675611
WiFi bij ViaRail (Canada) en Amtrak (VS) werkt anders uitstekend.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:57:13 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151675962
Dichter bij huis: ÖBB en PKPIC hebben ook prima wifi!

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:33 schreef derLudolf het volgende:
Nooit een uitgebreide studie van gemaakt eigenlijk. ICR is toch eigenlijk gewoon een ICM bak?
Bij ICM gaat het uitstappen ook niet zo vlot als het druk is.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:03:02 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151676107
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 13:31:10 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151676773
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:57 schreef ReisT het volgende:
[..]en PKPIC hebben ook prima wifi!


Op stations wel, Wifi in de trein heb ik daar niet ontdekt. Of enkel in het HSL materiaal?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:33:02 #138
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151676828
Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid.
Zodat daar ook 12 bakken VIRM/ICMm terecht kunnen en niet 10 zoals voorheen.
Dit is gelijk een plus voor de trein naar Schiphol, als deze eerst met meer dan 10 bakken reed werd het achterste stel in Amersfoort afgekoppeld, dit is nu dus niet meer nodig.

Vooralsnog lijkt het vandaag 'redelijk' goed te gaan met het aan-en-afkoppelen en de plusjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door boriq op 14-04-2015 14:07:23 ]
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:00:36 #139
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151677566
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op stations wel, Wifi in de trein heb ik daar niet ontdekt. Of enkel in het HSL materiaal?

Free Wi-Fi on all domestic Express InterCity trains and selected international trains
pi_151678337
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:12 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeft
heb toevallig gisteren en vandaag mat module gehad en men maakt er bij cxx nog geen haast mee. Stel staat nog op precies dezelfde plek voor die loods
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:50:12 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151678861
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter) :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:52:24 #142
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151678933
Bom op de brug! ~O>
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:54:31 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151678979
Meermaals geprobeerd, nooit gelukt. Hebben we nu meer last van dan in de oorlog trouwens, elke maand vinden ze er wel eentje in de klei :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151679364
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:33 schreef boriq het volgende:
Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid.
Zodat daar ook 12 bakken VIRM/ICMm terecht kunnen en niet 10 zoals voorheen.
Dit is gelijk een plus voor de trein naar Schiphol, als deze eerst met meer dan 10 bakken reed werd het achterste stel in Amersfoort afgekoppeld, dit is nu dus niet meer nodig.

Vooralsnog lijkt het vandaag 'redelijk' goed te gaan met het aan-en-afkoppelen en de plusjes.
alleen een beetje jammer dat het rotterdamse deel een ander nummer krijgt in Utrecht en de nieuwe viertjes die erin meerijden dus standaard Utrecht centraal op het koersbord aan de buitenkant hebben staan... Heeft ook geen zin om dit aan te passen want hij springt gewoon terug bij de nieuwste viertjes
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:25:24 #145
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151679880
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter) :')
Toen ik nog op de Zandweerd woonde, ook een kilometer van de brug, kon ik behalve de goederentreinen óók de Plan V-tjes eruit pikken :P En toen de nachttrein naar Schiphol nog reed was het ook altijd vaste prik om 2 uur :)
doei
pi_151680363
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter) :')
Als je op het station staat hoor je de trein ook al aan komen als die over de IJsselbrug rijdt en is het verschil tussen die-trein-waar-je-zo-in-wil-stappen of een goederentrein vrij duidelijk ja :P
pi_151681321
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:33 schreef derLudolf het volgende:

Smaken verschillen dus haha.

[..]

Vind ik eigenlijk wel meevallen en zie het ook niet als oncomfortabel. Bovendien heb je het voordeel dat je geen motoren hoort omdat die allemaal in de loc zitten
Er is geen motor zo lawaaiig als een ICRm bak op volle snelheid. Verder is dat natuurlijk gewoon een kwestie van weten waar je moet zitten. In DDZ overal behalve de kopbakken. In ICMm in de kopbak grenzend aan de 1ste Klasse.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 16:23:50 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151681469
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:17 schreef Ireyon het volgende:
Er is geen motor zo lawaaiig als een ICRm
ICR heeft geen motor :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:17 schreef Ireyon het volgende:
In DDZ overal behalve de kopbakken
Hoezo? Toch alleen in het motorrijtuig? Of hebben ze in die andere kopbak nu ook motoren gestopt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:43:24 #150
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_151682012
quote:
quote:
Als de spoorwegmaatschappij donderdagochtend echter niet betaald heeft, krijgen de mannen een trein. Die wordt dan om 05.00 uur 's ochtends stopgezet en in beslag genomen, aldus de rechter.
'Effe uitstappen mensen de trein is gevorderd'. _O-
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')