Die laatste ken ik dan wel weer (een kilometer van huis ongeveerquote:Op dinsdag 14 april 2015 00:17 schreef Prins_Pils het volgende:
Nee, de ene ligt bij Kootwijk en de andere bij Westerhaar-Vriezenveensewijk (?). Ook nog een dingetje in Losser trouwens die ik niet ken.
twitter:fredvanzet twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 06:24:00@NS_online Treinstel 9572 heeft een plakkende vloer in de eerste klas. Nieuwe feature om staande, wankelende reizigers staande te houden? reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 06:54:33@fredvanzet We dachten zo dagen we reizigers uit hun balans te bewaren bij een schommelende trein. Vannacht zal worden schoongemaakt. ^SB reageer retweet
dat kunnen alle ns treinenquote:Op dinsdag 14 april 2015 06:40 schreef FredvZ het volgende:
Ik wist trouwens niet dat SGM zonder lichten kan rijden?
Loopt nu een stel binnen op spoor 1 in Rotterdam zonder sluitsein.
Hoe land gaat een houten biels mee eigenlijk? Je ruikt de teer altijd nog goed als het een beetje warm wordt. Vind het niet heel vervelend ofzo, vind die lucht bij een trein station horenquote:Op maandag 13 april 2015 23:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar ontkom je bijna niet aan: hout mag niet meer met goede middelen behandelt worden ivm het milieu, en gaat daardoor veel minder lang mee.
En uit het Prorail dagverslag: http://somda.nl/forum/16467/p535501/Opvallende+dingen+13+april/quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:36 schreef b2py het volgende:
@rikus
Het verhaal met die achtergelaten spullen en is toch wel enigszins opgeblazen. De trein die dat spul heeft aangereden is de 920 (Amsterdam v. 08.20 naar Breda) en voor die tijd hebben er wel 20 treinen over hetzelfde spoor gereden.. Waarschijnlijk is het gewoon het spoor ingewaaid ofzo..
quote:de ladders stonden wel buiten PVR maar waren waarschijnlijk door zuigwerking in aanraking gekomen met trein 920.
Niet (goed) vastgezet dus.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:05 schreef b2py het volgende:
[..]
En uit het Prorail dagverslag: http://somda.nl/forum/16467/p535501/Opvallende+dingen+13+april/
[..]
Sinds wanneer, was er een wijzigingablad dit weekend?quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:33 schreef derLudolf het volgende:
Er rijdt geen ICRm meer van Zwolle naar RoosendaalZonde
Eindelijkquote:Op dinsdag 14 april 2015 09:33 schreef derLudolf het volgende:
Er rijdt geen ICRm meer van Zwolle naar RoosendaalZonde
Sinds gisteren.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sinds wanneer, was er een wijzigingablad dit weekend?
Precies. Haat aan kutvolk zoals jij.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb geen problemen met de rijeigenschappen hoor, ik vind het gewoon bloedirritant dat ik mijn voeten niet op de bank kan doen in zo'n ding. Dus eigenlijk moet ik een nekschot en blahblahblah.
Kapot treinstel..quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:05 schreef Fiorano het volgende:
Iemand enig idee wat er bij CXX aan de hand is? Weer minder treinen tussen Ede-W en Amersfoort ivm beperkte materiaalinzet. Het zou toch niet aan rijp kunnen liggen zou je zeggen...
Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeftquote:
Would you like some cheese with your whine?quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Haat aan kutvolk zoals jij.
Jij hebt liever VIRM?quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:15 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Eindelijk![]()
Overigens heeft er gister nog wel een stam gereden, is ingevallen voor een DDZ6.
Als ik mocht kiezen tussen VIRM en ICR.. Ja. Gelukkig is dat niet aan de orde en is het vervangen door DDZ. (incidenten uitgezonderd)quote:
Verklaar u nader... Ben wel benieuwd waarom je dat vind.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:41 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Als ik mocht kiezen tussen VIRM en ICR.. Ja. Gelukkig is dat niet aan de orde en is het vervangen door DDZ. (incidenten uitgezonderd)
Bij zo'n kleine vloot, met weinig reservematerieel, is het niet verwonderlijk dat een kapot stel grote gevolgen kan hebben.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:12 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeft
ICR schokt ontzettend door de trein. ["Het echte treingevoel"; vind ik oncomfortabel] Nog erger als het geduwd wordt. Vooral als de tractie er net af ging omdat de maximum snelheid bereikt was.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Verklaar u nader... Ben wel benieuwd waarom je dat vind.
Vind ik eigenlijk wel meevallen en zie het ook niet als oncomfortabel. Bovendien heb je het voordeel dat je geen motoren hoort omdat die allemaal in de loc zittenquote:Op dinsdag 14 april 2015 12:03 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
ICR schokt ontzettend door de trein. ["Het echte treingevoel"; vind ik oncomfortabel] Nog erger als het geduwd wordt. Vooral als de tractie er net af ging omdat de maximum snelheid bereikt was.
Nooit een uitgebreide studie van gemaakt eigenlijk. ICR is toch eigenlijk gewoon een ICM bak?quote:Daarnaast is het ontzettend traag met in/uitstappen. Vorig jaar (toen ik 3 maanden Arnhem-Enschede pendelde) viel het op dat bij ICR een aankomst van .02/32 te Zutphen uit Arnhem zo goed als onmogelijk was. Vooral als de tegentrein ook ICR was. Waren beide treinen DDZ/ICM/VIRM was een aankomst van .00/30 mogelijk.
Hmm zit wat in, van buiten zien ze er niet heel mooi meer uit nee. Ik denk dat ze net van binnen net zo schoon/smerig als ander materiaal zijn, alleen dat het interieur wat besmettelijker is.quote:ICR was altijd smerig, binnenkant, buitenkant.. Altijd. Zonder uitzondering. Die gele (of nouja, bruin...) stoelen helemaal. Die blauwe stoelen waren al een stuk schoner, maar reed dan weer niet tussen Zwolle en Roosendaal. (DDZ heeft dan weer ontzettend smerige vloeren.. Ook eigenlijk zonder uitzondering, helaas)
Goede Wifi in treinen bestaat alleen in Bielefeld.quote:En 9 van de 10 keer kun je niet naar buiten kijken... Of de ramen waren smerig, of er zat een wand... En geen wifi uiteraard...
Bij ICM gaat het uitstappen ook niet zo vlot als het druk is.quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:33 schreef derLudolf het volgende:
Nooit een uitgebreide studie van gemaakt eigenlijk. ICR is toch eigenlijk gewoon een ICM bak?
Op stations wel, Wifi in de trein heb ik daar niet ontdekt. Of enkel in het HSL materiaal?quote:
quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op stations wel, Wifi in de trein heb ik daar niet ontdekt. Of enkel in het HSL materiaal?
heb toevallig gisteren en vandaag mat module gehad en men maakt er bij cxx nog geen haast mee. Stel staat nog op precies dezelfde plek voor die loodsquote:Op dinsdag 14 april 2015 11:12 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeft
alleen een beetje jammer dat het rotterdamse deel een ander nummer krijgt in Utrecht en de nieuwe viertjes die erin meerijden dus standaard Utrecht centraal op het koersbord aan de buitenkant hebben staan... Heeft ook geen zin om dit aan te passen want hij springt gewoon terug bij de nieuwste viertjesquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:33 schreef boriq het volgende:
Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid.
Zodat daar ook 12 bakken VIRM/ICMm terecht kunnen en niet 10 zoals voorheen.
Dit is gelijk een plus voor de trein naar Schiphol, als deze eerst met meer dan 10 bakken reed werd het achterste stel in Amersfoort afgekoppeld, dit is nu dus niet meer nodig.
Vooralsnog lijkt het vandaag 'redelijk' goed te gaan met het aan-en-afkoppelen en de plusjes.
Toen ik nog op de Zandweerd woonde, ook een kilometer van de brug, kon ik behalve de goederentreinen óók de Plan V-tjes eruit pikkenquote:Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter)
Als je op het station staat hoor je de trein ook al aan komen als die over de IJsselbrug rijdt en is het verschil tussen die-trein-waar-je-zo-in-wil-stappen of een goederentrein vrij duidelijk jaquote:Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter)
quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)chadevergoeding.html
Er is geen motor zo lawaaiig als een ICRm bak op volle snelheid. Verder is dat natuurlijk gewoon een kwestie van weten waar je moet zitten. In DDZ overal behalve de kopbakken. In ICMm in de kopbak grenzend aan de 1ste Klasse.quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:33 schreef derLudolf het volgende:
Smaken verschillen dus haha.
[..]
Vind ik eigenlijk wel meevallen en zie het ook niet als oncomfortabel. Bovendien heb je het voordeel dat je geen motoren hoort omdat die allemaal in de loc zitten
ICR heeft geen motorquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:17 schreef Ireyon het volgende:
Er is geen motor zo lawaaiig als een ICRm
Hoezo? Toch alleen in het motorrijtuig? Of hebben ze in die andere kopbak nu ook motoren gestopt?quote:
quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)chadevergoeding.html
'Effe uitstappen mensen de trein is gevorderd'.quote:Als de spoorwegmaatschappij donderdagochtend echter niet betaald heeft, krijgen de mannen een trein. Die wordt dan om 05.00 uur 's ochtends stopgezet en in beslag genomen, aldus de rechter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |