abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:17:11 #101
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151667395
Nee, de ene ligt bij Kootwijk en de andere bij Westerhaar-Vriezenveensewijk (?). Ook nog een dingetje in Losser trouwens die ik niet ken.
doei
  Redactie Sport dinsdag 14 april 2015 @ 01:53:35 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_151668805
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:17 schreef Prins_Pils het volgende:
Nee, de ene ligt bij Kootwijk en de andere bij Westerhaar-Vriezenveensewijk (?). Ook nog een dingetje in Losser trouwens die ik niet ken.
Die laatste ken ik dan wel weer (een kilometer van huis ongeveer :P). Dat is de voormalige steenfabriek De Werklust: http://www.dewerklust.nl/

Dat bij Westerhaar zal de Engbertsdijksvenen zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Engbertsdijksvenen#Smalspoor

Bij Kootwijk is het Decauville Spoorweg Museum in Harskamp, dat helaas sinds een tijd gesloten is omdat defensie alle niet-militaire gebruikers er weg wil hebben. http://www.decauville.nl/

En bij Rijssen ligt het Rijssens Leemspoor: http://www.leemspoor.nl/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 14 april 2015 @ 06:40:36 #103
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151669293
Ik wist trouwens niet dat SGM zonder lichten kan rijden?

Loopt nu een stel binnen op spoor 1 in Rotterdam zonder sluitsein.
So we just called him Fred
  dinsdag 14 april 2015 @ 06:43:49 #104
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151669302
En de in grote getalen aanwezige Internationale reizigers op de IC Utrecht - Rotterdam hoeven, mits zij Engels spreken niet bang te zijn dat ze de aankomst in Rotterdam missen.
So we just called him Fred
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:24:51 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151669882
fredvanzet twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 06:24:00 @NS_online Treinstel 9572 heeft een plakkende vloer in de eerste klas. Nieuwe feature om staande, wankelende reizigers staande te houden? reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 06:54:33 @fredvanzet We dachten zo dagen we reizigers uit hun balans te bewaren bij een schommelende trein. Vannacht zal worden schoongemaakt. ^SB reageer retweet
So we just called him Fred
pi_151670031
@rikus

Het verhaal met die achtergelaten spullen en is toch wel enigszins opgeblazen. De trein die dat spul heeft aangereden is de 920 (Amsterdam v. 08.20 naar Breda) en voor die tijd hebben er wel 20 treinen over hetzelfde spoor gereden.. Waarschijnlijk is het gewoon het spoor ingewaaid ofzo..
pi_151670107
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 06:40 schreef FredvZ het volgende:
Ik wist trouwens niet dat SGM zonder lichten kan rijden?

Loopt nu een stel binnen op spoor 1 in Rotterdam zonder sluitsein.
dat kunnen alle ns treinen
pi_151670174
Kortsluiting iemand ?

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 08:55:14 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151670286
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 23:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar ontkom je bijna niet aan: hout mag niet meer met goede middelen behandelt worden ivm het milieu, en gaat daardoor veel minder lang mee.
Hoe land gaat een houten biels mee eigenlijk? Je ruikt de teer altijd nog goed als het een beetje warm wordt. Vind het niet heel vervelend ofzo, vind die lucht bij een trein station horen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151670423
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:36 schreef b2py het volgende:
@rikus

Het verhaal met die achtergelaten spullen en is toch wel enigszins opgeblazen. De trein die dat spul heeft aangereden is de 920 (Amsterdam v. 08.20 naar Breda) en voor die tijd hebben er wel 20 treinen over hetzelfde spoor gereden.. Waarschijnlijk is het gewoon het spoor ingewaaid ofzo..
En uit het Prorail dagverslag: http://somda.nl/forum/16467/p535501/Opvallende+dingen+13+april/

quote:
de ladders stonden wel buiten PVR maar waren waarschijnlijk door zuigwerking in aanraking gekomen met trein 920.
pi_151670581
Die tunnel ligt er ook nog maar net.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151670621
Gebeurde buiten de tunnel..
  dinsdag 14 april 2015 @ 09:30:13 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151670921
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:05 schreef b2py het volgende:

[..]

En uit het Prorail dagverslag: http://somda.nl/forum/16467/p535501/Opvallende+dingen+13+april/

[..]

Niet (goed) vastgezet dus.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 09:33:04 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151670981
Er rijdt geen ICRm meer van Zwolle naar Roosendaal :o Zonde
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151671900
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:33 schreef derLudolf het volgende:
Er rijdt geen ICRm meer van Zwolle naar Roosendaal :o Zonde
Sinds wanneer, was er een wijzigingablad dit weekend?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:11:48 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151671913
Ja.

Al het ICR is overgeheveld naar NS International t.b.v. de ICd en de Brusselaar.
pi_151671970
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:33 schreef derLudolf het volgende:
Er rijdt geen ICRm meer van Zwolle naar Roosendaal :o Zonde
Eindelijk :D

Overigens heeft er gister nog wel een stam gereden, is ingevallen voor een DDZ6.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_151672047
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Sinds wanneer, was er een wijzigingablad dit weekend?
Sinds gisteren.
pi_151672076
Haat aan ddz.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:47:33 #120
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_151672594
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Haat aan ddz.
Ruilen tegen mijn VIRM-VI?
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_151672726
Ik heb geen problemen met de rijeigenschappen hoor, ik vind het gewoon bloedirritant dat ik mijn voeten niet op de bank kan doen in zo'n ding. Dus eigenlijk moet ik een nekschot en blahblahblah.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:56:46 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151672812
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb geen problemen met de rijeigenschappen hoor, ik vind het gewoon bloedirritant dat ik mijn voeten niet op de bank kan doen in zo'n ding. Dus eigenlijk moet ik een nekschot en blahblahblah.
Precies. Haat aan kutvolk zoals jij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:05:42 #123
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151673027
Iemand enig idee wat er bij CXX aan de hand is? Weer minder treinen tussen Ede-W en Amersfoort ivm beperkte materiaalinzet. Het zou toch niet aan rijp kunnen liggen zou je zeggen...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151673081
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:05 schreef Fiorano het volgende:
Iemand enig idee wat er bij CXX aan de hand is? Weer minder treinen tussen Ede-W en Amersfoort ivm beperkte materiaalinzet. Het zou toch niet aan rijp kunnen liggen zou je zeggen...
Kapot treinstel..
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:12:49 #125
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151673188
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Kapot treinstel..
Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeft
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151673217
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Haat aan kutvolk zoals jij.
Would you like some cheese with your whine?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 11:19:06 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151673319
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:15 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Eindelijk :D

Overigens heeft er gister nog wel een stam gereden, is ingevallen voor een DDZ6.
Jij hebt liever VIRM?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2015 @ 11:28:26 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151673628
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet (goed) vastgezet dus.
Precies en dat valt de aannemer stevig aan te rekenen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151673938
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jij hebt liever VIRM?
Als ik mocht kiezen tussen VIRM en ICR.. Ja. Gelukkig is dat niet aan de orde en is het vervangen door DDZ. (incidenten uitgezonderd)
Bij twijfel: gebruik beton.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 11:46:25 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151674068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:41 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Als ik mocht kiezen tussen VIRM en ICR.. Ja. Gelukkig is dat niet aan de orde en is het vervangen door DDZ. (incidenten uitgezonderd)
Verklaar u nader... Ben wel benieuwd waarom je dat vind.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:59:58 #131
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151674461
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:12 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeft
Bij zo'n kleine vloot, met weinig reservematerieel, is het niet verwonderlijk dat een kapot stel grote gevolgen kan hebben.
pi_151674552
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Verklaar u nader... Ben wel benieuwd waarom je dat vind.
ICR schokt ontzettend door de trein. ["Het echte treingevoel"; vind ik oncomfortabel] Nog erger als het geduwd wordt. Vooral als de tractie er net af ging omdat de maximum snelheid bereikt was.

Daarnaast is het ontzettend traag met in/uitstappen. Vorig jaar (toen ik 3 maanden Arnhem-Enschede pendelde) viel het op dat bij ICR een aankomst van .02/32 te Zutphen uit Arnhem zo goed als onmogelijk was. Vooral als de tegentrein ook ICR was. Waren beide treinen DDZ/ICM/VIRM was een aankomst van .00/30 mogelijk.

ICR was altijd smerig, binnenkant, buitenkant.. Altijd. Zonder uitzondering. Die gele (of nouja, bruin...) stoelen helemaal. Die blauwe stoelen waren al een stuk schoner, maar reed dan weer niet tussen Zwolle en Roosendaal. (DDZ heeft dan weer ontzettend smerige vloeren.. Ook eigenlijk zonder uitzondering, helaas)

En 9 van de 10 keer kun je niet naar buiten kijken... Of de ramen waren smerig, of er zat een wand... En geen wifi uiteraard...
Bij twijfel: gebruik beton.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 12:33:07 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151675283
Smaken verschillen dus haha.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:03 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

ICR schokt ontzettend door de trein. ["Het echte treingevoel"; vind ik oncomfortabel] Nog erger als het geduwd wordt. Vooral als de tractie er net af ging omdat de maximum snelheid bereikt was.

Vind ik eigenlijk wel meevallen en zie het ook niet als oncomfortabel. Bovendien heb je het voordeel dat je geen motoren hoort omdat die allemaal in de loc zitten


quote:
Daarnaast is het ontzettend traag met in/uitstappen. Vorig jaar (toen ik 3 maanden Arnhem-Enschede pendelde) viel het op dat bij ICR een aankomst van .02/32 te Zutphen uit Arnhem zo goed als onmogelijk was. Vooral als de tegentrein ook ICR was. Waren beide treinen DDZ/ICM/VIRM was een aankomst van .00/30 mogelijk.

Nooit een uitgebreide studie van gemaakt eigenlijk. ICR is toch eigenlijk gewoon een ICM bak?

quote:
ICR was altijd smerig, binnenkant, buitenkant.. Altijd. Zonder uitzondering. Die gele (of nouja, bruin...) stoelen helemaal. Die blauwe stoelen waren al een stuk schoner, maar reed dan weer niet tussen Zwolle en Roosendaal. (DDZ heeft dan weer ontzettend smerige vloeren.. Ook eigenlijk zonder uitzondering, helaas)

Hmm zit wat in, van buiten zien ze er niet heel mooi meer uit nee. Ik denk dat ze net van binnen net zo schoon/smerig als ander materiaal zijn, alleen dat het interieur wat besmettelijker is.

quote:
En 9 van de 10 keer kun je niet naar buiten kijken... Of de ramen waren smerig, of er zat een wand... En geen wifi uiteraard...
Goede Wifi in treinen bestaat alleen in Bielefeld.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151675611
WiFi bij ViaRail (Canada) en Amtrak (VS) werkt anders uitstekend.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:57:13 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151675962
Dichter bij huis: ÖBB en PKPIC hebben ook prima wifi!

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:33 schreef derLudolf het volgende:
Nooit een uitgebreide studie van gemaakt eigenlijk. ICR is toch eigenlijk gewoon een ICM bak?
Bij ICM gaat het uitstappen ook niet zo vlot als het druk is.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:03:02 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151676107
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 13:31:10 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151676773
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:57 schreef ReisT het volgende:
[..]en PKPIC hebben ook prima wifi!


Op stations wel, Wifi in de trein heb ik daar niet ontdekt. Of enkel in het HSL materiaal?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:33:02 #138
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151676828
Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid.
Zodat daar ook 12 bakken VIRM/ICMm terecht kunnen en niet 10 zoals voorheen.
Dit is gelijk een plus voor de trein naar Schiphol, als deze eerst met meer dan 10 bakken reed werd het achterste stel in Amersfoort afgekoppeld, dit is nu dus niet meer nodig.

Vooralsnog lijkt het vandaag 'redelijk' goed te gaan met het aan-en-afkoppelen en de plusjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door boriq op 14-04-2015 14:07:23 ]
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:00:36 #139
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151677566
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op stations wel, Wifi in de trein heb ik daar niet ontdekt. Of enkel in het HSL materiaal?

Free Wi-Fi on all domestic Express InterCity trains and selected international trains
pi_151678337
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:12 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeft
heb toevallig gisteren en vandaag mat module gehad en men maakt er bij cxx nog geen haast mee. Stel staat nog op precies dezelfde plek voor die loods
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:50:12 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151678861
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter) :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:52:24 #142
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151678933
Bom op de brug! ~O>
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:54:31 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151678979
Meermaals geprobeerd, nooit gelukt. Hebben we nu meer last van dan in de oorlog trouwens, elke maand vinden ze er wel eentje in de klei :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151679364
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:33 schreef boriq het volgende:
Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid.
Zodat daar ook 12 bakken VIRM/ICMm terecht kunnen en niet 10 zoals voorheen.
Dit is gelijk een plus voor de trein naar Schiphol, als deze eerst met meer dan 10 bakken reed werd het achterste stel in Amersfoort afgekoppeld, dit is nu dus niet meer nodig.

Vooralsnog lijkt het vandaag 'redelijk' goed te gaan met het aan-en-afkoppelen en de plusjes.
alleen een beetje jammer dat het rotterdamse deel een ander nummer krijgt in Utrecht en de nieuwe viertjes die erin meerijden dus standaard Utrecht centraal op het koersbord aan de buitenkant hebben staan... Heeft ook geen zin om dit aan te passen want hij springt gewoon terug bij de nieuwste viertjes
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:25:24 #145
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151679880
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter) :')
Toen ik nog op de Zandweerd woonde, ook een kilometer van de brug, kon ik behalve de goederentreinen óók de Plan V-tjes eruit pikken :P En toen de nachttrein naar Schiphol nog reed was het ook altijd vaste prik om 2 uur :)
doei
pi_151680363
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter) :')
Als je op het station staat hoor je de trein ook al aan komen als die over de IJsselbrug rijdt en is het verschil tussen die-trein-waar-je-zo-in-wil-stappen of een goederentrein vrij duidelijk ja :P
pi_151681321
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:33 schreef derLudolf het volgende:

Smaken verschillen dus haha.

[..]

Vind ik eigenlijk wel meevallen en zie het ook niet als oncomfortabel. Bovendien heb je het voordeel dat je geen motoren hoort omdat die allemaal in de loc zitten
Er is geen motor zo lawaaiig als een ICRm bak op volle snelheid. Verder is dat natuurlijk gewoon een kwestie van weten waar je moet zitten. In DDZ overal behalve de kopbakken. In ICMm in de kopbak grenzend aan de 1ste Klasse.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 16:23:50 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151681469
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:17 schreef Ireyon het volgende:
Er is geen motor zo lawaaiig als een ICRm
ICR heeft geen motor :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:17 schreef Ireyon het volgende:
In DDZ overal behalve de kopbakken
Hoezo? Toch alleen in het motorrijtuig? Of hebben ze in die andere kopbak nu ook motoren gestopt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:43:24 #150
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_151682012
quote:
quote:
Als de spoorwegmaatschappij donderdagochtend echter niet betaald heeft, krijgen de mannen een trein. Die wordt dan om 05.00 uur 's ochtends stopgezet en in beslag genomen, aldus de rechter.
'Effe uitstappen mensen de trein is gevorderd'. _O-
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')