Laat dan liever een Belgische IC doorrijden naar Roosendaal, die ook een beetje goed aansluit op de IC's van en naar Zeeland.quote:
Of Nijmegen - Antwerpen, mocht Utrecht - Den Bosch worden vastgeknoopt aan Den Bosch - Deurne (dat is geloof ik de bedoeling).quote:Stoptrein Utrecht - Antwerpen?
En ik maar denken dat het Utrecht - Roosendaal zou worden, maar je kunt ze ook anders verknopen natuurlijk, zeker als je met de spoorkruising in Vught gaat rommelen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:04 schreef James1988 het volgende:
Of Nijmegen - Antwerpen, mocht Utrecht - Den Bosch worden vastgeknoopt aan Den Bosch - Deurne (dat is geloof ik de bedoeling).
De Beneluxtrein zal te allen tijde via Roosendaal rijden.quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:28 schreef James1988 het volgende:
Als de Beneluxtrein straks via Breda rijdt zal er ook wel een Go Pass 1 Breda verschijnen
Het is nog geen Twello hèquote:Op dinsdag 14 april 2015 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Is ROosendaal nou nog steeds geen Freie Kreisstadt a la Bremen en Hamburg? Schiet eens op.
Jij was de Xavi van Twelloquote:Op dinsdag 14 april 2015 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft Twello er nou weer mee te maken
Even via druktemelder melden, zo te zien is het planmatig..quote:Op woensdag 15 april 2015 09:55 schreef ZwarteKater het volgende:
Komt er een ICM3+3 als 1e daltrein. Zucht.
We kunnen weer eens een klaverjas toernooi houden met de mensen op het balkon al. Wel excuses over de intercom, toch Groningen-Zwolle op elkaar gepropt staan..
Week of 2 - 3 wachtenquote:Op woensdag 15 april 2015 09:58 schreef ZwarteKater het volgende:
Al gedaan, nu nog hopen dat ze er eens iets mee doen.
Ze hebben mijn trein nog steeds niet verlengdquote:
quote:Op woensdag 15 april 2015 10:14 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ze hebben mijn trein nog steeds niet verlengd
Heb je tip opgevolgd vanochtend op Amstel overigens. Leek inderdaad wel iets rustiger te zijn, maar de IC ervoor was vertraagd dus er is iets meer onderzoek nodig
Zo zouden er meer moeten zijnquote:Op woensdag 15 april 2015 10:30 schreef ZwarteKater het volgende:
Wel respect voor de betreffende conducteur. Doet in de enorme drukte gewoon z'n rondje, kijkt of het goed met iedereen gaat in deze drukte en motivational talk over de intercom. Inclusief goed humeur.
Hoe kan je nou chagrijnig zijn op zo'n dag? Ken weinig beroepen waarin je veel geile chicks de hele dag door tegen kan komen! Die hebben met dit weer nog minder aan!quote:Op woensdag 15 april 2015 10:30 schreef ZwarteKater het volgende:
Wel respect voor de betreffende conducteur. Doet in de enorme drukte gewoon z'n rondje, kijkt of het goed met iedereen gaat in deze drukte en motivational talk over de intercom. Inclusief goed humeur.
twitter:NS_online twitterde op woensdag 15-04-2015 om 11:02:42Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden geen treinen door een defecte spoorbrug. Omreizen via Amsterdam Centraal. http://t.co/axyyfHaEPO #ShlAsd reageer retweet
Het is ook boven de 10 graden dus gaat het allemaal wat moeizaam.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:03 schreef b2py het volgende:
Die Schinkelbrug is wel een dingetje de laatste tijd hetwitter:NS_online twitterde op woensdag 15-04-2015 om 11:02:42Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden geen treinen door een defecte spoorbrug. Omreizen via Amsterdam Centraal. http://t.co/axyyfHaEPO #ShlAsd reageer retweet
De IC Directquote:Op woensdag 15 april 2015 12:20 schreef Yreal het volgende:
Ik zie op de av van Schiphol nu een int. Trein naar Breda staan. Welke is dat dan?
Buschauffeurquote:Op woensdag 15 april 2015 10:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe kan je nou chagrijnig zijn op zo'n dag? Ken weinig beroepen waarin je veel geile chicks de hele dag door tegen kan komen! Die hebben met dit weer nog minder aan!
Opgeheven en opnieuw ingelegd zo te zien.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:23 schreef b2py het volgende:
[..]
De IC Direct
http://ovtijden.com/arnu/rl/100934/2015-04-15T12:09:00+0200/
Docent.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe kan je nou chagrijnig zijn op zo'n dag? Ken weinig beroepen waarin je veel geile chicks de hele dag door tegen kan komen! Die hebben met dit weer nog minder aan!
quote:Op woensdag 15 april 2015 12:52 schreef Blistering het volgende:
Zat net in de IC Schiphol vanaf Apeldoorn om een dagje te gaan spotten daar. Blijkt er weer een storing te zijn.
Nu omgereisd via Amsterdam CSZit net in de sprinter naar Hoofddorp. Ooit zal ik Schiphol bereiken
Ja met die tieverituszooi moeten ze ook eens stoppenquote:Op woensdag 15 april 2015 13:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Opgeheven en opnieuw ingelegd zo te zien.
Rijdt er een keer wat, is het weer niet goedquote:Op woensdag 15 april 2015 14:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja met die tieverituszooi moeten ze ook eens stoppen
Ja, maar trein opgeheven/extra trein op t bord, ik snap het, jij snapt het, maar snap Jean met de Pet t ook?quote:Op woensdag 15 april 2015 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rijdt er een keer wat, is het weer niet goed
Die moet gewoon zijn trein op de borden zien staan, onder welk nummertje het vehikel ook kruiptquote:Op woensdag 15 april 2015 14:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, maar trein opgeheven/extra trein op t bord, ik snap het, jij snapt het, maar snap Jean met de Pet t ook?
Ja, met "EXTRA TREIN" erop...quote:Op woensdag 15 april 2015 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die moet gewoon zijn trein op de borden zien staan, onder welk nummertje het vehikel ook kruipt
Wat is dat 80 bovenin dat scherm?quote:Op woensdag 15 april 2015 14:25 schreef derLudolf het volgende:
Echt?? Betekent dit dat er daadwerkelijk geen storingen zijn of zijn ze gewoon niet bekend?
[ afbeelding ]
Batterij percentage vermoed ikquote:Op woensdag 15 april 2015 14:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is dat 80 bovenin dat scherm?
Resterende capaciteit van de batterij.quote:Op woensdag 15 april 2015 14:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is dat 80 bovenin dat scherm?
Haha, sta alweer op de trein terug te wachtenquote:
Ja, het moet stukken duidelijker kunnen dan het nu gaat.quote:Op woensdag 15 april 2015 14:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, met "EXTRA TREIN" erop...
Nu al zat van het spotten? Lijkt mij ook vet om een dagje te doenquote:Op woensdag 15 april 2015 14:32 schreef Blistering het volgende:
[..]
Haha, sta alweer op de trein terug te wachten
Ik kwam speciaal voor de A380 van Emirates en de Dreamliner van Arke. Die heb ik beide gespot dus ik ben tevredenquote:Op woensdag 15 april 2015 14:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu al zat van het spotten? Lijkt mij ook vet om een dagje te doen
Ik ga over een paar weken een week in Frankrijk doorbrengen om te spotten. Maar dan ga ik voor TGV's, niet voor vliegtuigenquote:Op woensdag 15 april 2015 14:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu al zat van het spotten? Lijkt mij ook vet om een dagje te doen
Ik moet vananavond de NS bellen met de vraag of ik voor de 2e keer op rij t voordeeltarief op dalvoordeel mag...zie er eenbeetje tegenopquote:Op woensdag 15 april 2015 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, het moet stukken duidelijker kunnen dan het nu gaat.
Waar?quote:Op woensdag 15 april 2015 15:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ga over een paar weken een week in Frankrijk doorbrengen om te spotten. Maar dan ga ik voor TGV's, niet voor vliegtuigen
Ik spot vooral landbouwvoertuigenquote:Op woensdag 15 april 2015 15:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ga over een paar weken een week in Frankrijk doorbrengen om te spotten. Maar dan ga ik voor TGV's, niet voor vliegtuigen
Dat kan in Frankfurt ookquote:Op woensdag 15 april 2015 15:32 schreef Blistering het volgende:
Wil deze zomer nog wel even naar Frankfurt en Parijs. In Parijs kan ik dan ook gelijk ff wat TGV's spotten
Ohaiquote:Op woensdag 15 april 2015 16:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zomaar een fotootje uit de oude doos van Fles...
[ afbeelding ]
en toch is hebben ze het nog bonter gemaaktquote:Op woensdag 15 april 2015 16:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Deze blijft ook Geniaal!
[ afbeelding ]
Jeeeejquote:Op woensdag 15 april 2015 16:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
De bedoeling is om naar Le Creusot te gaan en dan later nog af te zakken richting Narbonne.
Dat.Is.Geen.Poolse.Treinquote:Op woensdag 15 april 2015 17:19 schreef b2py het volgende:
De Pesa DART voor PKP IC, een eerste foto:
[ afbeelding ]
Bron
Heb je die dingen aan de zijkant gezien? De guns van Ironhide zijn nog kleiner!quote:Op woensdag 15 april 2015 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat.Is.Geen.Poolse.Trein
Hij heeft geen idioot grote frontseinen
Wat is er mis mee?quote:Op woensdag 15 april 2015 16:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
JeeeejLe Creusot...of all places
waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, oftewel, het kan een keer gebeurenquote:Op woensdag 15 april 2015 17:45 schreef Viezze het volgende:
Ditmeen
je
niet
![]()
![]()
IC naar Leeuwarden knalt zojuist vol Rotterdam Alexander voorbij. En hij was gewoon op tijd.
Precies. Het kan zijn dat het sein al op groen stond, en dat de machinist dacht dat hij Nieuwerkerk a/d IJssel naderde en zich veel te laat besefte dat het Alexander was.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, oftewel, het kan een keer gebeuren
Volgende keer de noodrem erop. Lijkt me dat dat mag in zo'n situatie als je daar moet zijn.quote:Op woensdag 15 april 2015 17:45 schreef Viezze het volgende:
Ditmeen
je
niet
![]()
![]()
IC naar Leeuwarden knalt zojuist vol Rotterdam Alexander voorbij. En hij was gewoon op tijd.
Als je het te laat merkt en op volle snelheid een station nadert helpt zelfs de noodrem niet hoor.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:12 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Volgende keer de noodrem erop. Lijkt me dat dat mag in zo'n situatie als je daar moet zijn.
http://www.autoslaaptrein.nl/quote:AUTOSLAAPTREIN rijdt deze zomer niet meer
Delft, 15 april 2015
EETC Vakantietreinen BV, de organisatie die de AUTOSLAAPTREINEN naar LIVORNO / ALESSANDRIA & KOPER exploiteert, heeft besloten haar activiteiten per direct te beëindigen. De autotreinen zullen vanaf deze zomer al niet meer rijden.
Er is geen sluitende exploitatie meer te realiseren en de verliezen gaan te ver oplopen. Buitenlandse spoorwegen verlangen dit jaar extreme prijsverhogingen tot wel 30% voor levering van locomotief en gebruik infra. Ook ProRail verhoogde haar tarieven voor 2015 met 50%. En bovendien werd de zwitserse frank 28% duurder. Echter we kunnen moeilijk aan onze klanten honderden euro’s extra vragen.
Heel jammer dat we dit besluit moeten nemen. Het betekent immers ook dat ongeveer 50 medewerkers hun baan verliezen, maar ook tienduizenden reizigers hun vakantie moeten aanpassen.
Alle reisgelden die nu al ontvangen zijn, worden terugbetaald. Zo worden onze klanten in elk geval niet financieel de dupe.
Meer informatie hierover staat op www.autoslaaptrein.nl vanaf 16 april.
Hoogachtend,
EETC Vakantietreinen BV
Leo Weeber,
directeur
Succes.quote:Rotterdam C.-Den Haag C./Dordrecht
Message woensdag 15 april 2015, 18:14 :
Reason: beschadigde bovenleiding
Tussen Rotterdam C. en Dordrecht en tussen Schiedam C. en Den Haag C. rijden er veel minder treinen door een beschadigde bovenleiding.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
Reizigers tussen Eindhoven en Den Haag C. reizen via Utrecht C.
Reizigers tussen Rotterdam C. en Den Haag C. reizen via Gouda.
Daar moet je ook helemaal niet willen stoppen.quote:Op woensdag 15 april 2015 17:45 schreef Viezze het volgende:
Ditmeen
je
niet
![]()
![]()
IC naar Leeuwarden knalt zojuist vol Rotterdam Alexander voorbij. En hij was gewoon op tijd.
Het enige wat ik weet is dat ze sinds afgelopen maandag (?) gekoppeld en gesplitst worden in Utrecht.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:23 schreef Anno1982 het volgende:
Weet iemand wat er is gebeurt met de VIRM's van tegenwoordig? Ze zijn toch niet plotseling langer geworden ofzo? Het is mij de afgelopen maand al meerdere keren overkomen dat de trein Utrecht - Zwolle achter niet vrij staat, waardoor je dus weer in de ballast moet springen en richting perron moet lopen. Ik vind dat lichtelijk oncomfortabel
Tegen 16:45 stond de trein uit de randstad naar Groningen inderdaad met twee a drie bakken niet langs het perron. Reed na één a twee minuten stukje door, is na de sprinter naar Enschede (waar ik in zat) pas vertrokken.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:23 schreef Anno1982 het volgende:
Weet iemand wat er is gebeurt met de VIRM's van tegenwoordig? Ze zijn toch niet plotseling langer geworden ofzo? Het is mij de afgelopen maand al meerdere keren overkomen dat de trein Utrecht - Zwolle achter niet vrij staat, waardoor je dus weer in de ballast moet springen en richting perron moet lopen. Ik vind dat lichtelijk oncomfortabel
Tsja, zo komen we er welquote:Op woensdag 15 april 2015 18:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ook ProRail verhoogde haar tarieven voor 2015 met 50%.
I&M heeft de subsidie die ProRail krijgt voor onderhoud verlaagd, terwijl de infra wel moet blijven werken. Dat moet ProRail dus wel doorrekenen aan haar klanten..quote:Op woensdag 15 april 2015 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, zo komen we er welProrail I&M
Inderdaad, daarmee kwam ik vandaag aan. Toen ik bij de koppeling liep hoorde ik de HC inderdaad zeggen dat ze hem weer dicht deed zodat hij een stukje op kon rijden. Op het achterste balkon stond ook een vouw met een vrouwfiets, die besloot om toch maar niet uit de trein de springen en met die hele fiets twee bakken naar voren te lopen. Leuk werk in een VIRM.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:30 schreef boriq het volgende:
[..]
Tegen 16:45 stond de trein uit de randstad naar Groningen inderdaad met twee a drie bakken niet langs het perron. Reed na één a twee minuten stukje door, is na de sprinter naar Enschede (waar ik in zat) pas vertrokken.
Klopt, werd uiteindelijk ook omgeroepen. Maar het is wel knullig.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, oftewel, het kan een keer gebeuren
Ik stond op het perron te wachten. En om iemand ervoor te gooien..geeft ook weer zo'n rotzooiquote:Op woensdag 15 april 2015 18:12 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Volgende keer de noodrem erop. Lijkt me dat dat mag in zo'n situatie als je daar moet zijn.
Zonde, toch ook weer 50 man zonder baan, voor veel mensen was dit toch wel een mooie manier van reizen.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:17 schreef Peterselieman het volgende:
Helaas. EETC, de exploitant van AutoSlaap Treinen trekt per direct de stekker eruit vanwege te behoorlijk gestegen kosten ...
[..]
http://www.autoslaaptrein.nl/
Dat combineren is alleen richting Enschede/Schothorst, niet richting Groningen/Leeuwarden.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:37 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Inderdaad, daarmee kwam ik vandaag aan. Toen ik bij de koppeling liep hoorde ik de HC inderdaad zeggen dat ze hem weer dicht deed zodat hij een stukje op kon rijden. Op het achterste balkon stond ook een vouw met een vrouwfiets, die besloot om toch maar niet uit de trein de springen en met die hele fiets twee bakken naar voren te lopen. Leuk werk in een VIRM.![]()
Zou kunnen komen door het combineren in Utrecht, want normaal rijdt het meer met 6 + 4. Maar goed, deze week reis ik een beetje onregelmatig (en vanaf Amersfoort), dus ik heb het combineren nog niet meegemaakt.
5000 euro per jaar per spoorwegvoertuig. Een schijntje voor SNCF dat zo'n voertuig tientallen ritten per week laat maken, maar voor een bedrijf als EETC is het niet op te brengen.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:40 schreef greavy het volgende:
Bedank de kostenstijging voor de infraheffing maar. Frankrijk was al taboe vanwege de zwaar verhoogde belastingen.
is dat vanwege de verbouwing van Eindhoven?quote:Op woensdag 15 april 2015 20:23 schreef greavy het volgende:
NSR heeft sinds kort (?) opstelterrein in Weert voor NS-treinen, waar ook actief een beveiliger rond loopt met een hond. De machinist die de treinen uit Eindhoven naar Weert mag brengen, gaat met een taxi terug. En de andere ochtend weer met een taxi naar Weert terug. Om hoeveel opstelcapaciteit het gaat weet ik niet.
ProRail kent het niet..quote:Op woensdag 15 april 2015 20:23 schreef greavy het volgende:
NSR heeft sinds kort (?) opstelterrein in Weert voor NS-treinen, waar ook actief een beveiliger rond loopt met een hond. De machinist die de treinen uit Eindhoven naar Weert mag brengen, gaat met een taxi terug. En de andere ochtend weer met een taxi naar Weert terug. Om hoeveel opstelcapaciteit het gaat weet ik niet.
Dat zijn dan ook documenten uit 2013. Niet zo gek dat het daar (nog) niet in staatquote:Op woensdag 15 april 2015 20:38 schreef b2py het volgende:
[..]
ProRail kent het niet..
http://www.prorail.nl/sit(...)igers_20130901_0.pdf
Wel als goederenopslag trouwens:
http://www.prorail.nl/sit(...)oederen_20130901.pdf
Die kan ook onder het attest van een andere vervoerder rijden. Rijtuigen hiervoor komen toch grotendeels uit het buitenlandquote:Op woensdag 15 april 2015 19:59 schreef b2py het volgende:
Vraag me af wat dit doet voor treinen als de Sziget-express en dat soort fratsen..
Dat zegt meer over ProRail dan over de documenten..quote:Op woensdag 15 april 2015 20:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook documenten uit 2013. Niet zo gek dat het daar (nog) niet in staat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |