Die laatste ken ik dan wel weer (een kilometer van huis ongeveerquote:Op dinsdag 14 april 2015 00:17 schreef Prins_Pils het volgende:
Nee, de ene ligt bij Kootwijk en de andere bij Westerhaar-Vriezenveensewijk (?). Ook nog een dingetje in Losser trouwens die ik niet ken.
twitter:fredvanzet twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 06:24:00@NS_online Treinstel 9572 heeft een plakkende vloer in de eerste klas. Nieuwe feature om staande, wankelende reizigers staande te houden? reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 06:54:33@fredvanzet We dachten zo dagen we reizigers uit hun balans te bewaren bij een schommelende trein. Vannacht zal worden schoongemaakt. ^SB reageer retweet
dat kunnen alle ns treinenquote:Op dinsdag 14 april 2015 06:40 schreef FredvZ het volgende:
Ik wist trouwens niet dat SGM zonder lichten kan rijden?
Loopt nu een stel binnen op spoor 1 in Rotterdam zonder sluitsein.
Hoe land gaat een houten biels mee eigenlijk? Je ruikt de teer altijd nog goed als het een beetje warm wordt. Vind het niet heel vervelend ofzo, vind die lucht bij een trein station horenquote:Op maandag 13 april 2015 23:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar ontkom je bijna niet aan: hout mag niet meer met goede middelen behandelt worden ivm het milieu, en gaat daardoor veel minder lang mee.
En uit het Prorail dagverslag: http://somda.nl/forum/16467/p535501/Opvallende+dingen+13+april/quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:36 schreef b2py het volgende:
@rikus
Het verhaal met die achtergelaten spullen en is toch wel enigszins opgeblazen. De trein die dat spul heeft aangereden is de 920 (Amsterdam v. 08.20 naar Breda) en voor die tijd hebben er wel 20 treinen over hetzelfde spoor gereden.. Waarschijnlijk is het gewoon het spoor ingewaaid ofzo..
quote:de ladders stonden wel buiten PVR maar waren waarschijnlijk door zuigwerking in aanraking gekomen met trein 920.
Niet (goed) vastgezet dus.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:05 schreef b2py het volgende:
[..]
En uit het Prorail dagverslag: http://somda.nl/forum/16467/p535501/Opvallende+dingen+13+april/
[..]
Sinds wanneer, was er een wijzigingablad dit weekend?quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:33 schreef derLudolf het volgende:
Er rijdt geen ICRm meer van Zwolle naar RoosendaalZonde
Eindelijkquote:Op dinsdag 14 april 2015 09:33 schreef derLudolf het volgende:
Er rijdt geen ICRm meer van Zwolle naar RoosendaalZonde
Sinds gisteren.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sinds wanneer, was er een wijzigingablad dit weekend?
Precies. Haat aan kutvolk zoals jij.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb geen problemen met de rijeigenschappen hoor, ik vind het gewoon bloedirritant dat ik mijn voeten niet op de bank kan doen in zo'n ding. Dus eigenlijk moet ik een nekschot en blahblahblah.
Kapot treinstel..quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:05 schreef Fiorano het volgende:
Iemand enig idee wat er bij CXX aan de hand is? Weer minder treinen tussen Ede-W en Amersfoort ivm beperkte materiaalinzet. Het zou toch niet aan rijp kunnen liggen zou je zeggen...
Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeftquote:
Would you like some cheese with your whine?quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Haat aan kutvolk zoals jij.
Jij hebt liever VIRM?quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:15 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Eindelijk![]()
Overigens heeft er gister nog wel een stam gereden, is ingevallen voor een DDZ6.
Als ik mocht kiezen tussen VIRM en ICR.. Ja. Gelukkig is dat niet aan de orde en is het vervangen door DDZ. (incidenten uitgezonderd)quote:
Verklaar u nader... Ben wel benieuwd waarom je dat vind.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:41 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Als ik mocht kiezen tussen VIRM en ICR.. Ja. Gelukkig is dat niet aan de orde en is het vervangen door DDZ. (incidenten uitgezonderd)
Bij zo'n kleine vloot, met weinig reservematerieel, is het niet verwonderlijk dat een kapot stel grote gevolgen kan hebben.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:12 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeft
ICR schokt ontzettend door de trein. ["Het echte treingevoel"; vind ik oncomfortabel] Nog erger als het geduwd wordt. Vooral als de tractie er net af ging omdat de maximum snelheid bereikt was.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Verklaar u nader... Ben wel benieuwd waarom je dat vind.
Vind ik eigenlijk wel meevallen en zie het ook niet als oncomfortabel. Bovendien heb je het voordeel dat je geen motoren hoort omdat die allemaal in de loc zittenquote:Op dinsdag 14 april 2015 12:03 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
ICR schokt ontzettend door de trein. ["Het echte treingevoel"; vind ik oncomfortabel] Nog erger als het geduwd wordt. Vooral als de tractie er net af ging omdat de maximum snelheid bereikt was.
Nooit een uitgebreide studie van gemaakt eigenlijk. ICR is toch eigenlijk gewoon een ICM bak?quote:Daarnaast is het ontzettend traag met in/uitstappen. Vorig jaar (toen ik 3 maanden Arnhem-Enschede pendelde) viel het op dat bij ICR een aankomst van .02/32 te Zutphen uit Arnhem zo goed als onmogelijk was. Vooral als de tegentrein ook ICR was. Waren beide treinen DDZ/ICM/VIRM was een aankomst van .00/30 mogelijk.
Hmm zit wat in, van buiten zien ze er niet heel mooi meer uit nee. Ik denk dat ze net van binnen net zo schoon/smerig als ander materiaal zijn, alleen dat het interieur wat besmettelijker is.quote:ICR was altijd smerig, binnenkant, buitenkant.. Altijd. Zonder uitzondering. Die gele (of nouja, bruin...) stoelen helemaal. Die blauwe stoelen waren al een stuk schoner, maar reed dan weer niet tussen Zwolle en Roosendaal. (DDZ heeft dan weer ontzettend smerige vloeren.. Ook eigenlijk zonder uitzondering, helaas)
Goede Wifi in treinen bestaat alleen in Bielefeld.quote:En 9 van de 10 keer kun je niet naar buiten kijken... Of de ramen waren smerig, of er zat een wand... En geen wifi uiteraard...
Bij ICM gaat het uitstappen ook niet zo vlot als het druk is.quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:33 schreef derLudolf het volgende:
Nooit een uitgebreide studie van gemaakt eigenlijk. ICR is toch eigenlijk gewoon een ICM bak?
Op stations wel, Wifi in de trein heb ik daar niet ontdekt. Of enkel in het HSL materiaal?quote:
quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op stations wel, Wifi in de trein heb ik daar niet ontdekt. Of enkel in het HSL materiaal?
heb toevallig gisteren en vandaag mat module gehad en men maakt er bij cxx nog geen haast mee. Stel staat nog op precies dezelfde plek voor die loodsquote:Op dinsdag 14 april 2015 11:12 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeft
alleen een beetje jammer dat het rotterdamse deel een ander nummer krijgt in Utrecht en de nieuwe viertjes die erin meerijden dus standaard Utrecht centraal op het koersbord aan de buitenkant hebben staan... Heeft ook geen zin om dit aan te passen want hij springt gewoon terug bij de nieuwste viertjesquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:33 schreef boriq het volgende:
Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid.
Zodat daar ook 12 bakken VIRM/ICMm terecht kunnen en niet 10 zoals voorheen.
Dit is gelijk een plus voor de trein naar Schiphol, als deze eerst met meer dan 10 bakken reed werd het achterste stel in Amersfoort afgekoppeld, dit is nu dus niet meer nodig.
Vooralsnog lijkt het vandaag 'redelijk' goed te gaan met het aan-en-afkoppelen en de plusjes.
Toen ik nog op de Zandweerd woonde, ook een kilometer van de brug, kon ik behalve de goederentreinen ķķk de Plan V-tjes eruit pikkenquote:Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter)
Als je op het station staat hoor je de trein ook al aan komen als die over de IJsselbrug rijdt en is het verschil tussen die-trein-waar-je-zo-in-wil-stappen of een goederentrein vrij duidelijk jaquote:Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter)
quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)chadevergoeding.html
Er is geen motor zo lawaaiig als een ICRm bak op volle snelheid. Verder is dat natuurlijk gewoon een kwestie van weten waar je moet zitten. In DDZ overal behalve de kopbakken. In ICMm in de kopbak grenzend aan de 1ste Klasse.quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:33 schreef derLudolf het volgende:
Smaken verschillen dus haha.
[..]
Vind ik eigenlijk wel meevallen en zie het ook niet als oncomfortabel. Bovendien heb je het voordeel dat je geen motoren hoort omdat die allemaal in de loc zitten
ICR heeft geen motorquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:17 schreef Ireyon het volgende:
Er is geen motor zo lawaaiig als een ICRm
Hoezo? Toch alleen in het motorrijtuig? Of hebben ze in die andere kopbak nu ook motoren gestopt?quote:
quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)chadevergoeding.html
'Effe uitstappen mensen de trein is gevorderd'.quote:Als de spoorwegmaatschappij donderdagochtend echter niet betaald heeft, krijgen de mannen een trein. Die wordt dan om 05.00 uur 's ochtends stopgezet en in beslag genomen, aldus de rechter.
Idd, bij de ØBB heeft de wifi vorig jaar prima gewerkt toen we 1,5 uur stil stonden in Hegyeshalom!quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:57 schreef ReisT het volgende:
Dichter bij huis: ÖBB en PKPIC hebben ook prima wifi!
[..]
Bij ICM gaat het uitstappen ook niet zo vlot als het druk is.
Dat is natuurlijk eigenlijk andersom..quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:33 schreef boriq het volgende:
Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid.
de verlenging van Schothorst is in principe wel het gevolg van het koppelen van die twee series. Anders was de noodzaak er niet geweest en was het de komende tijd ook nog niet gebeurd.quote:
Je zegt dat de koppeling ervoor zorgt dat het project afgerond is?quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:09 schreef boriq het volgende:
[..]
de verlenging van Schothorst is in principe wel het gevolg van het koppelen van die twee series. Anders was de noodzaak er niet geweest en was het de komende tijd ook nog niet gebeurd.
Letterlijk staat dat er inderdaad, ik had het echter beter uit kunnen drukken als dat de series nu gekoppeld (met 2x VIRM-VI) rijden naar Schothorst dankzij de verlenging.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zegt dat de koppeling ervoor zorgt dat het project afgerond is?
Nouja, zonder de verlenging had het ook gekund natuurlijk, zat je alleen met een ongewenste lengtebeperking..quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:20 schreef boriq het volgende:
[..]
Letterlijk staat dat er inderdaad, ik had het echter beter uit kunnen drukken als dat de series nu gekoppeld (met 2x VIRM-VI) rijden naar Schothorst dankzij de verlenging.
Dat is heel het punt. ICRm is veruit het lawaaiigste materiaal zelfs al zit er geen motor in. Op de HSL is het al helemaal janken, in de tunnels levert het borderline gehoorschade op. Daar komt een motorbak ICMm niet bij in de buurt hoor.quote:
Meid toch, je mensenrechten, wat DOEN ze??!quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:25 schreef Ireyon het volgende:
Op de HSL is het al helemaal janken, in de tunnels levert het borderline gehoorschade op.
Het gaat volgens de Times of India specifiek om de Una Jan Shatabdi Express die van Una naar New Delhi rijdt en weer terug.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)chadevergoeding.html
DDZ heeft alleen in de motorbak (de oude mddm) tractiemotoren. wat dat betreft is het gewoon een loc met rijtuigen maar dan een loc met zitplaatsenquote:Op dinsdag 14 april 2015 18:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is heel het punt. ICRm is veruit het lawaaiigste materiaal zelfs al zit er geen motor in. Op de HSL is het al helemaal janken, in de tunnels levert het borderline gehoorschade op. Daar komt een motorbak ICMm niet bij in de buurt hoor.
Wat DDZ betreft weet ik niet zeker? Er zit in het stuurstand toch ook zo'n blok op de benedenverdieping met electronica en weet-ik-het?
Rotterdam Blaak heeft jaaaaaaaaaren zo geroken.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe land gaat een houten biels mee eigenlijk? Je ruikt de teer altijd nog goed als het een beetje warm wordt. Vind het niet heel vervelend ofzo, vind die lucht bij een trein station horen
Ede Wageningen ruikt ook nog zo, tenminste spoor 1quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:19 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Rotterdam Blaak heeft jaaaaaaaaaren zo geroken.
Zou wel een goede zijnquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:43 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
[..]
'Effe uitstappen mensen de trein is gevorderd'.
Weesp - Hilversumquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:48 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou niet durven zeggen of dit Weesp - Almere of Almere - Hilversum is
Die voorste DD-AR rijdt Weesp - Almere, Plan V rijdt Weesp - Naarden-Bussum en de achterste DD-AR komt uit Almerequote:Op dinsdag 14 april 2015 20:48 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou niet durven zeggen of dit Weesp - Almere of Almere - Hilversum is
quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die voorste DD-AR rijdt Weesp - Almere, Plan V rijdt Weesp - Naarden-Bussum en de achterste DD-AR komt uit Almere
Die stoomtreinen zijn op de meeste routes (uitgezonderd Schierke-Brocken) toch ook gewoon openbaar vervoer?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef b2py het volgende:
Ik zat net even door de timetable te loeren. Die stoommaatschappij heeft op sommige lijnen verdorie een hogere frequentie dan de DB op echte passagierslijnenen
Dat is een los treinkaartje (of een 10-ritten-kaart).quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:12 schreef boriq het volgende:
Is die Go-Pass in Belgie zoiets als de DB Bahn Card, waarbij je korting krijgt als je hem hebt of is het een losstaand vervoersbewijs voor jongeren?
De Go Pass (tot 26) / Rail Pass (vanaf 26) is een tienrittenkaart voor ritten tussen 2 Belgische binnenlandse stations naar keuze. Er is ook een éénritsversie van de Go Pass verkrijgbaar, en die is er ķķk voor Aken, Maastricht en Roosendaal.quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:12 schreef boriq het volgende:
Is die Go-Pass in Belgie zoiets als de DB Bahn Card, waarbij je korting krijgt als je hem hebt of is het een losstaand vervoersbewijs voor jongeren?
Oh dat had ik zo snel niet gelezen op de website.quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Die stoomtreinen zijn op de meeste routes (uitgezonderd Schierke-Brocken) toch ook gewoon openbaar vervoer?
quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is een los treinkaartje (of een 10-ritten-kaart).
Duidelijk, dankuwel!quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Go Pass (tot 26) / Rail Pass (vanaf 26) is een tienrittenkaart voor ritten tussen 2 Belgische binnenlandse stations naar keuze. Er is ook een éénritsversie van de Go Pass verkrijgbaar, en die is er ķķk voor Aken, Maastricht en Roosendaal.
FTFYquote:Op dinsdag 14 april 2015 21:28 schreef James1988 het volgende:
Als de Beneluxtrein misschien over dertig jaar via Breda rijdt zal er ook wel een Go Pass 1 Breda verschijnen
Het staat er ook niet zo duidelijk, maar bijv. de kortingsmaandkaart van het busbedrijf geldt ook in de smalspoortreinen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh dat had ik zo snel niet gelezen op de website.
nou leuk hoor, zo'n trein die er honderdmiljoenmiljard jaar over doet om van Amsterdam in Brussel te gerakenquote:Op dinsdag 14 april 2015 21:28 schreef James1988 het volgende:
Als de Beneluxtrein straks via Breda rijdt zal er ook wel een Go Pass 1 Breda verschijnen
Heeft James als Bredanaar toch geen moeite mee, dat ding is vrij rap van Breda naar Antwerpen!quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nou leuk hoor, zo'n trein die er honderdmiljoenmiljard jaar over doet om van Amsterdam in Brussel te geraken
Wanneer is straks?quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:28 schreef James1988 het volgende:
Als de Beneluxtrein straks via Breda rijdt zal er ook wel een Go Pass 1 Breda verschijnen
Gewoon Breda overslaan en voor hen een apart treintje via Roosendaal inleggen. Zijn meer mensen mee gediendquote:Op dinsdag 14 april 2015 21:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft James als Bredanaar toch geen moeite mee, dat ding is vrij rap van Breda naar Antwerpen!
Mooie foto, van de Brocken naar Schierke kan je ook mooi wandelen, dan kom je idd door dit soort landschappen en kan je ook een stuk langs de spoorlijn lopen waardoor je langs een paar mooie fotostekjes komtquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:15 schreef Bitlord het volgende:
SHM komt uit Oostenrijk, Donderbussen.
Uitzicht vanuit het laatste rijtuig door een typisch stukje Härz.
[ afbeelding ]
Ik ben straks waarschijnlijk sneller in Antwerpen dan in Den Bosch.quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft James als Bredanaar toch geen moeite mee, dat ding is vrij rap van Breda naar Antwerpen!
December 2016 als het goed is.quote:
Waarom via Roosendaal? Wat België-geschikt SNG op de verbinding Den Bosch - Breda - Antwerpen zou volgens mij een prima oplossing zijn. Dan kan de Benelux station Noorderkempen skippen...quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon Breda overslaan en voor hen een apart treintje via Roosendaal inleggen. Zijn meer mensen mee gediend
1142, niet overdrijvenquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:09 schreef Bitlord het volgende:
Op de top van de Bröcken is het eindpunt van de Bröckenbahn op ongeveer 1500 meter boven zeeniveau.
Omdat het kanquote:
Stoptrein Utrecht - Antwerpen?quote:Wat België-geschikt SNG op de verbinding Den Bosch - Breda - Antwerpen zou volgens mij een prima oplossing zijn. Dan kan de Benelux station Noorderkempen skippen...
Hij stopt ook nog he...quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh schiet lekker op ja. Superfast toeslag betalen voor een ding met een operational speed van 56 km/h
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |