abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:17:11 #101
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151667395
Nee, de ene ligt bij Kootwijk en de andere bij Westerhaar-Vriezenveensewijk (?). Ook nog een dingetje in Losser trouwens die ik niet ken.
doei
  Redactie Sport dinsdag 14 april 2015 @ 01:53:35 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_151668805
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:17 schreef Prins_Pils het volgende:
Nee, de ene ligt bij Kootwijk en de andere bij Westerhaar-Vriezenveensewijk (?). Ook nog een dingetje in Losser trouwens die ik niet ken.
Die laatste ken ik dan wel weer (een kilometer van huis ongeveer :P). Dat is de voormalige steenfabriek De Werklust: http://www.dewerklust.nl/

Dat bij Westerhaar zal de Engbertsdijksvenen zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Engbertsdijksvenen#Smalspoor

Bij Kootwijk is het Decauville Spoorweg Museum in Harskamp, dat helaas sinds een tijd gesloten is omdat defensie alle niet-militaire gebruikers er weg wil hebben. http://www.decauville.nl/

En bij Rijssen ligt het Rijssens Leemspoor: http://www.leemspoor.nl/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 14 april 2015 @ 06:40:36 #103
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151669293
Ik wist trouwens niet dat SGM zonder lichten kan rijden?

Loopt nu een stel binnen op spoor 1 in Rotterdam zonder sluitsein.
So we just called him Fred
  dinsdag 14 april 2015 @ 06:43:49 #104
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151669302
En de in grote getalen aanwezige Internationale reizigers op de IC Utrecht - Rotterdam hoeven, mits zij Engels spreken niet bang te zijn dat ze de aankomst in Rotterdam missen.
So we just called him Fred
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:24:51 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151669882
fredvanzet twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 06:24:00 @NS_online Treinstel 9572 heeft een plakkende vloer in de eerste klas. Nieuwe feature om staande, wankelende reizigers staande te houden? reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 06:54:33 @fredvanzet We dachten zo dagen we reizigers uit hun balans te bewaren bij een schommelende trein. Vannacht zal worden schoongemaakt. ^SB reageer retweet
So we just called him Fred
pi_151670031
@rikus

Het verhaal met die achtergelaten spullen en is toch wel enigszins opgeblazen. De trein die dat spul heeft aangereden is de 920 (Amsterdam v. 08.20 naar Breda) en voor die tijd hebben er wel 20 treinen over hetzelfde spoor gereden.. Waarschijnlijk is het gewoon het spoor ingewaaid ofzo..
pi_151670107
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 06:40 schreef FredvZ het volgende:
Ik wist trouwens niet dat SGM zonder lichten kan rijden?

Loopt nu een stel binnen op spoor 1 in Rotterdam zonder sluitsein.
dat kunnen alle ns treinen
pi_151670174
Kortsluiting iemand ?

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 08:55:14 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151670286
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 23:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar ontkom je bijna niet aan: hout mag niet meer met goede middelen behandelt worden ivm het milieu, en gaat daardoor veel minder lang mee.
Hoe land gaat een houten biels mee eigenlijk? Je ruikt de teer altijd nog goed als het een beetje warm wordt. Vind het niet heel vervelend ofzo, vind die lucht bij een trein station horen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151670423
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:36 schreef b2py het volgende:
@rikus

Het verhaal met die achtergelaten spullen en is toch wel enigszins opgeblazen. De trein die dat spul heeft aangereden is de 920 (Amsterdam v. 08.20 naar Breda) en voor die tijd hebben er wel 20 treinen over hetzelfde spoor gereden.. Waarschijnlijk is het gewoon het spoor ingewaaid ofzo..
En uit het Prorail dagverslag: http://somda.nl/forum/16467/p535501/Opvallende+dingen+13+april/

quote:
de ladders stonden wel buiten PVR maar waren waarschijnlijk door zuigwerking in aanraking gekomen met trein 920.
pi_151670581
Die tunnel ligt er ook nog maar net.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151670621
Gebeurde buiten de tunnel..
  dinsdag 14 april 2015 @ 09:30:13 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151670921
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:05 schreef b2py het volgende:

[..]

En uit het Prorail dagverslag: http://somda.nl/forum/16467/p535501/Opvallende+dingen+13+april/

[..]

Niet (goed) vastgezet dus.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 09:33:04 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151670981
Er rijdt geen ICRm meer van Zwolle naar Roosendaal :o Zonde
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151671900
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:33 schreef derLudolf het volgende:
Er rijdt geen ICRm meer van Zwolle naar Roosendaal :o Zonde
Sinds wanneer, was er een wijzigingablad dit weekend?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:11:48 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151671913
Ja.

Al het ICR is overgeheveld naar NS International t.b.v. de ICd en de Brusselaar.
pi_151671970
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:33 schreef derLudolf het volgende:
Er rijdt geen ICRm meer van Zwolle naar Roosendaal :o Zonde
Eindelijk :D

Overigens heeft er gister nog wel een stam gereden, is ingevallen voor een DDZ6.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_151672047
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Sinds wanneer, was er een wijzigingablad dit weekend?
Sinds gisteren.
pi_151672076
Haat aan ddz.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:47:33 #120
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_151672594
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Haat aan ddz.
Ruilen tegen mijn VIRM-VI?
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_151672726
Ik heb geen problemen met de rijeigenschappen hoor, ik vind het gewoon bloedirritant dat ik mijn voeten niet op de bank kan doen in zo'n ding. Dus eigenlijk moet ik een nekschot en blahblahblah.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:56:46 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151672812
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb geen problemen met de rijeigenschappen hoor, ik vind het gewoon bloedirritant dat ik mijn voeten niet op de bank kan doen in zo'n ding. Dus eigenlijk moet ik een nekschot en blahblahblah.
Precies. Haat aan kutvolk zoals jij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:05:42 #123
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151673027
Iemand enig idee wat er bij CXX aan de hand is? Weer minder treinen tussen Ede-W en Amersfoort ivm beperkte materiaalinzet. Het zou toch niet aan rijp kunnen liggen zou je zeggen...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151673081
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:05 schreef Fiorano het volgende:
Iemand enig idee wat er bij CXX aan de hand is? Weer minder treinen tussen Ede-W en Amersfoort ivm beperkte materiaalinzet. Het zou toch niet aan rijp kunnen liggen zou je zeggen...
Kapot treinstel..
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:12:49 #125
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151673188
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Kapot treinstel..
Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeft
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151673217
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Haat aan kutvolk zoals jij.
Would you like some cheese with your whine?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 11:19:06 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151673319
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:15 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Eindelijk :D

Overigens heeft er gister nog wel een stam gereden, is ingevallen voor een DDZ6.
Jij hebt liever VIRM?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2015 @ 11:28:26 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151673628
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet (goed) vastgezet dus.
Precies en dat valt de aannemer stevig aan te rekenen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151673938
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jij hebt liever VIRM?
Als ik mocht kiezen tussen VIRM en ICR.. Ja. Gelukkig is dat niet aan de orde en is het vervangen door DDZ. (incidenten uitgezonderd)
Bij twijfel: gebruik beton.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 11:46:25 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151674068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:41 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Als ik mocht kiezen tussen VIRM en ICR.. Ja. Gelukkig is dat niet aan de orde en is het vervangen door DDZ. (incidenten uitgezonderd)
Verklaar u nader... Ben wel benieuwd waarom je dat vind.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:59:58 #131
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151674461
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:12 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeft
Bij zo'n kleine vloot, met weinig reservematerieel, is het niet verwonderlijk dat een kapot stel grote gevolgen kan hebben.
pi_151674552
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Verklaar u nader... Ben wel benieuwd waarom je dat vind.
ICR schokt ontzettend door de trein. ["Het echte treingevoel"; vind ik oncomfortabel] Nog erger als het geduwd wordt. Vooral als de tractie er net af ging omdat de maximum snelheid bereikt was.

Daarnaast is het ontzettend traag met in/uitstappen. Vorig jaar (toen ik 3 maanden Arnhem-Enschede pendelde) viel het op dat bij ICR een aankomst van .02/32 te Zutphen uit Arnhem zo goed als onmogelijk was. Vooral als de tegentrein ook ICR was. Waren beide treinen DDZ/ICM/VIRM was een aankomst van .00/30 mogelijk.

ICR was altijd smerig, binnenkant, buitenkant.. Altijd. Zonder uitzondering. Die gele (of nouja, bruin...) stoelen helemaal. Die blauwe stoelen waren al een stuk schoner, maar reed dan weer niet tussen Zwolle en Roosendaal. (DDZ heeft dan weer ontzettend smerige vloeren.. Ook eigenlijk zonder uitzondering, helaas)

En 9 van de 10 keer kun je niet naar buiten kijken... Of de ramen waren smerig, of er zat een wand... En geen wifi uiteraard...
Bij twijfel: gebruik beton.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 12:33:07 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151675283
Smaken verschillen dus haha.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:03 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

ICR schokt ontzettend door de trein. ["Het echte treingevoel"; vind ik oncomfortabel] Nog erger als het geduwd wordt. Vooral als de tractie er net af ging omdat de maximum snelheid bereikt was.

Vind ik eigenlijk wel meevallen en zie het ook niet als oncomfortabel. Bovendien heb je het voordeel dat je geen motoren hoort omdat die allemaal in de loc zitten


quote:
Daarnaast is het ontzettend traag met in/uitstappen. Vorig jaar (toen ik 3 maanden Arnhem-Enschede pendelde) viel het op dat bij ICR een aankomst van .02/32 te Zutphen uit Arnhem zo goed als onmogelijk was. Vooral als de tegentrein ook ICR was. Waren beide treinen DDZ/ICM/VIRM was een aankomst van .00/30 mogelijk.

Nooit een uitgebreide studie van gemaakt eigenlijk. ICR is toch eigenlijk gewoon een ICM bak?

quote:
ICR was altijd smerig, binnenkant, buitenkant.. Altijd. Zonder uitzondering. Die gele (of nouja, bruin...) stoelen helemaal. Die blauwe stoelen waren al een stuk schoner, maar reed dan weer niet tussen Zwolle en Roosendaal. (DDZ heeft dan weer ontzettend smerige vloeren.. Ook eigenlijk zonder uitzondering, helaas)

Hmm zit wat in, van buiten zien ze er niet heel mooi meer uit nee. Ik denk dat ze net van binnen net zo schoon/smerig als ander materiaal zijn, alleen dat het interieur wat besmettelijker is.

quote:
En 9 van de 10 keer kun je niet naar buiten kijken... Of de ramen waren smerig, of er zat een wand... En geen wifi uiteraard...
Goede Wifi in treinen bestaat alleen in Bielefeld.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151675611
WiFi bij ViaRail (Canada) en Amtrak (VS) werkt anders uitstekend.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:57:13 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151675962
Dichter bij huis: ÖBB en PKPIC hebben ook prima wifi!

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:33 schreef derLudolf het volgende:
Nooit een uitgebreide studie van gemaakt eigenlijk. ICR is toch eigenlijk gewoon een ICM bak?
Bij ICM gaat het uitstappen ook niet zo vlot als het druk is.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:03:02 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151676107
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 13:31:10 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151676773
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:57 schreef ReisT het volgende:
[..]en PKPIC hebben ook prima wifi!


Op stations wel, Wifi in de trein heb ik daar niet ontdekt. Of enkel in het HSL materiaal?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:33:02 #138
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151676828
Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid.
Zodat daar ook 12 bakken VIRM/ICMm terecht kunnen en niet 10 zoals voorheen.
Dit is gelijk een plus voor de trein naar Schiphol, als deze eerst met meer dan 10 bakken reed werd het achterste stel in Amersfoort afgekoppeld, dit is nu dus niet meer nodig.

Vooralsnog lijkt het vandaag 'redelijk' goed te gaan met het aan-en-afkoppelen en de plusjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door boriq op 14-04-2015 14:07:23 ]
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:00:36 #139
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151677566
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op stations wel, Wifi in de trein heb ik daar niet ontdekt. Of enkel in het HSL materiaal?

Free Wi-Fi on all domestic Express InterCity trains and selected international trains
pi_151678337
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:12 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dat is toch wel apart dat 1 kaduuk treinstel 2 dagen minder treinen tot gevolg heeft
heb toevallig gisteren en vandaag mat module gehad en men maakt er bij cxx nog geen haast mee. Stel staat nog op precies dezelfde plek voor die loods
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:50:12 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151678861
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter) :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:52:24 #142
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151678933
Bom op de brug! ~O>
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:54:31 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151678979
Meermaals geprobeerd, nooit gelukt. Hebben we nu meer last van dan in de oorlog trouwens, elke maand vinden ze er wel eentje in de klei :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151679364
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:33 schreef boriq het volgende:
Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid.
Zodat daar ook 12 bakken VIRM/ICMm terecht kunnen en niet 10 zoals voorheen.
Dit is gelijk een plus voor de trein naar Schiphol, als deze eerst met meer dan 10 bakken reed werd het achterste stel in Amersfoort afgekoppeld, dit is nu dus niet meer nodig.

Vooralsnog lijkt het vandaag 'redelijk' goed te gaan met het aan-en-afkoppelen en de plusjes.
alleen een beetje jammer dat het rotterdamse deel een ander nummer krijgt in Utrecht en de nieuwe viertjes die erin meerijden dus standaard Utrecht centraal op het koersbord aan de buitenkant hebben staan... Heeft ook geen zin om dit aan te passen want hij springt gewoon terug bij de nieuwste viertjes
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:25:24 #145
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151679880
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter) :')
Toen ik nog op de Zandweerd woonde, ook een kilometer van de brug, kon ik behalve de goederentreinen ķķk de Plan V-tjes eruit pikken :P En toen de nachttrein naar Schiphol nog reed was het ook altijd vaste prik om 2 uur :)
doei
pi_151680363
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaar, als er een goederentrein over de IJsselbrug rijdt (toch gauw een kilometer verderop) hoor je hem beter dan wanneer hij door het station heen rijdt (hemelsbreed misschien 50 meter) :')
Als je op het station staat hoor je de trein ook al aan komen als die over de IJsselbrug rijdt en is het verschil tussen die-trein-waar-je-zo-in-wil-stappen of een goederentrein vrij duidelijk ja :P
pi_151681321
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:33 schreef derLudolf het volgende:

Smaken verschillen dus haha.

[..]

Vind ik eigenlijk wel meevallen en zie het ook niet als oncomfortabel. Bovendien heb je het voordeel dat je geen motoren hoort omdat die allemaal in de loc zitten
Er is geen motor zo lawaaiig als een ICRm bak op volle snelheid. Verder is dat natuurlijk gewoon een kwestie van weten waar je moet zitten. In DDZ overal behalve de kopbakken. In ICMm in de kopbak grenzend aan de 1ste Klasse.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 16:23:50 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151681469
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:17 schreef Ireyon het volgende:
Er is geen motor zo lawaaiig als een ICRm
ICR heeft geen motor :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:17 schreef Ireyon het volgende:
In DDZ overal behalve de kopbakken
Hoezo? Toch alleen in het motorrijtuig? Of hebben ze in die andere kopbak nu ook motoren gestopt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:43:24 #150
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_151682012
quote:
quote:
Als de spoorwegmaatschappij donderdagochtend echter niet betaald heeft, krijgen de mannen een trein. Die wordt dan om 05.00 uur 's ochtends stopgezet en in beslag genomen, aldus de rechter.
'Effe uitstappen mensen de trein is gevorderd'. _O-
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_151682495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:57 schreef ReisT het volgende:
Dichter bij huis: ÖBB en PKPIC hebben ook prima wifi!

[..]

Bij ICM gaat het uitstappen ook niet zo vlot als het druk is.
Idd, bij de ØBB heeft de wifi vorig jaar prima gewerkt toen we 1,5 uur stil stonden in Hegyeshalom!
pi_151682535
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:33 schreef boriq het volgende:
Met de komst van het feit dat Rotterdam - Utrecht (de 2800) in Utrecht sinds gisteren aan Den Haag - Enschede (Amersfoort Schothorst) (De 1700/11700) zit gekoppeld is ook de verlenging van spoor 2 in Amersfoort Schothorst naar een kleine 340m voltooid.
Dat is natuurlijk eigenlijk andersom..
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:09:47 #153
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151682735
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk eigenlijk andersom..
de verlenging van Schothorst is in principe wel het gevolg van het koppelen van die twee series. Anders was de noodzaak er niet geweest en was het de komende tijd ook nog niet gebeurd.
pi_151682778
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:09 schreef boriq het volgende:

[..]

de verlenging van Schothorst is in principe wel het gevolg van het koppelen van die twee series. Anders was de noodzaak er niet geweest en was het de komende tijd ook nog niet gebeurd.
Je zegt dat de koppeling ervoor zorgt dat het project afgerond is?
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:20:11 #155
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151682980
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zegt dat de koppeling ervoor zorgt dat het project afgerond is?
Letterlijk staat dat er inderdaad, ik had het echter beter uit kunnen drukken als dat de series nu gekoppeld (met 2x VIRM-VI) rijden naar Schothorst dankzij de verlenging.
pi_151683059
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:20 schreef boriq het volgende:

[..]

Letterlijk staat dat er inderdaad, ik had het echter beter uit kunnen drukken als dat de series nu gekoppeld (met 2x VIRM-VI) rijden naar Schothorst dankzij de verlenging.
Nouja, zonder de verlenging had het ook gekund natuurlijk, zat je alleen met een ongewenste lengtebeperking..
pi_151684612
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

ICR heeft geen motor :+

Dat is heel het punt. ICRm is veruit het lawaaiigste materiaal zelfs al zit er geen motor in. Op de HSL is het al helemaal janken, in de tunnels levert het borderline gehoorschade op. Daar komt een motorbak ICMm niet bij in de buurt hoor.

Wat DDZ betreft weet ik niet zeker? Er zit in het stuurstand toch ook zo'n blok op de benedenverdieping met electronica en weet-ik-het?
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:26:45 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151684638
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:25 schreef Ireyon het volgende:

Op de HSL is het al helemaal janken, in de tunnels levert het borderline gehoorschade op.
Meid toch, je mensenrechten, wat DOEN ze??! :'( :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151685937
quote:
Het gaat volgens de Times of India specifiek om de Una Jan Shatabdi Express die van Una naar New Delhi rijdt en weer terug.

https://www.wikiwand.com/en/Una_Jan_Shatabdi_Express
http://timesofindia.india(...)cleshow/46915362.cms
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:04:59 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151686032
Oh schiet lekker op ja. Superfast toeslag betalen voor een ding met een operational speed van 56 km/h :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151686068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat is heel het punt. ICRm is veruit het lawaaiigste materiaal zelfs al zit er geen motor in. Op de HSL is het al helemaal janken, in de tunnels levert het borderline gehoorschade op. Daar komt een motorbak ICMm niet bij in de buurt hoor.

Wat DDZ betreft weet ik niet zeker? Er zit in het stuurstand toch ook zo'n blok op de benedenverdieping met electronica en weet-ik-het?
DDZ heeft alleen in de motorbak (de oude mddm) tractiemotoren. wat dat betreft is het gewoon een loc met rijtuigen maar dan een loc met zitplaatsen :P
pi_151686464
In de stuurstand van de DDZ zitten onder andere de omvormers voor het boordnet/laagspanning, net als in de allereerste DDM1 kopbakken. Bij de DDM1 zat er dan ook nog een stroomafnemer op, zodat de rijtuigen bijvoorbeeld in de winter zonder loc weggezet konden worden, maar dat de verwarming aan kon blijven staan.
pi_151686612
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe land gaat een houten biels mee eigenlijk? Je ruikt de teer altijd nog goed als het een beetje warm wordt. Vind het niet heel vervelend ofzo, vind die lucht bij een trein station horen :P
Rotterdam Blaak heeft jaaaaaaaaaren zo geroken.
Take on the situation, but not the torment ...
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 19:39:32 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151687480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:19 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Rotterdam Blaak heeft jaaaaaaaaaren zo geroken.
Ede Wageningen ruikt ook nog zo, tenminste spoor 1
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151688794
En net thuis van een dagje uit in de Harz, waarvan een groot deel van het ochtendprogramma bestond uit een retourrit van de Harzer Schmalspurbahn tussen Wernigerode en de top van de Bröcken. Zeer mooi traject en een bezoekje meer dan waard. Het is gewoon vrijwel onmogelijk om het complete spoornet van de HSB in één dag te doen, zo gigantische is zij, waarbij vrijwel elke kilometer met stoomtreinen is te berijden.

Ons treintje net na vertrek uit Wernigerode, gefotografeerd vanuit de achterste wagon.


Zicht uit er achterste rijtuig op enige klaarstaande treinen van de HSB. De rechtertrein is net binnengeduwd door in voormalige V110 van de Deutsche Reichsbahn.


Op de top van de Bröcken is het eindpunt van de Bröckenbahn op ongeveer 1500 meter boven zeeniveau. Hier is nog gewoon sneeuw te vinden! Ons locje, de 99 7247-2 uit 1956 van fabrikant LKM, loopt om en zal weldra weer aan onze trein aankoppelen.

pi_151689011
Ziet er leuk uit!

Die rijtuigen op de 1e foto, zijn dat dezelfde als ze hebben bij Hoorn - Medemblik? Lijken hetzelfde uitgezonderd de kleur en de dubbele as.
pi_151689060
SHM komt uit Oostenrijk, Donderbussen.

Uitzicht vanuit het laatste rijtuig door een typisch stukje Härz.

pi_151689101
Wernigerode <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2015 @ 20:16:47 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151689128
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:43 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

[..]

'Effe uitstappen mensen de trein is gevorderd'. _O-
Zou wel een goede zijn _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151689798
Ter hoogte van Drie Annen Hohne vindt dagelijks deze dubbele stoomtreinkruising plaats.

Geheel rechts in beeld staat het laatste rijtuig van mijn trein, net afkomstig vanaf de Bröckenberg en op de weg terug naar Wernigerode.

In het midden de 7241 op weg naar de Brocken en links de 7245 die de lange weg naar Nordhausen gaat rijden.


pi_151689982
Ik zat net even door de timetable te loeren. Die stoommaatschappij heeft op sommige lijnen verdorie een hogere frequentie dan de DB op echte passagierslijnenen :')
pi_151690143
Schaamteloos een leuk plaatje gejat uit een college!

  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2015 @ 20:44:17 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151690278
Leuke treffer met drie treinen tegelijk daar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151690433
Als ik vraag waar het is, is vast te makkelijk eah? :+
pi_151690461
Ik zou niet durven zeggen of dit Weesp - Almere of Almere - Hilversum is
pi_151690526
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:48 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou niet durven zeggen of dit Weesp - Almere of Almere - Hilversum is
Weesp - Hilversum :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2015 @ 20:51:47 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151690594
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:48 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou niet durven zeggen of dit Weesp - Almere of Almere - Hilversum is
Die voorste DD-AR rijdt Weesp - Almere, Plan V rijdt Weesp - Naarden-Bussum en de achterste DD-AR komt uit Almere
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151690624
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die voorste DD-AR rijdt Weesp - Almere, Plan V rijdt Weesp - Naarden-Bussum en de achterste DD-AR komt uit Almere
:Y
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2015 @ 20:53:14 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151690652
er had dus nog een treintje bij gekund :7
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:02:29 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151691077
Ik denk dat het er een grotere uitdaging is om te bepalen wanneer de foto is genomen. Ergens eind jaren '90 volgens mij, mDDM is er pas sinds 1996 en volgens mij zijn begin 2000 de Delta Loyd reclames verdwenen.
So we just called him Fred
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:12:38 #181
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151691503
Is die Go-Pass in Belgie zoiets als de DB Bahn Card, waarbij je korting krijgt als je hem hebt of is het een losstaand vervoersbewijs voor jongeren?
pi_151691722
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef b2py het volgende:
Ik zat net even door de timetable te loeren. Die stoommaatschappij heeft op sommige lijnen verdorie een hogere frequentie dan de DB op echte passagierslijnenen :')
Die stoomtreinen zijn op de meeste routes (uitgezonderd Schierke-Brocken) toch ook gewoon openbaar vervoer?
pi_151691735
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:12 schreef boriq het volgende:
Is die Go-Pass in Belgie zoiets als de DB Bahn Card, waarbij je korting krijgt als je hem hebt of is het een losstaand vervoersbewijs voor jongeren?
Dat is een los treinkaartje (of een 10-ritten-kaart).
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:22:14 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151691898
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:12 schreef boriq het volgende:
Is die Go-Pass in Belgie zoiets als de DB Bahn Card, waarbij je korting krijgt als je hem hebt of is het een losstaand vervoersbewijs voor jongeren?
De Go Pass (tot 26) / Rail Pass (vanaf 26) is een tienrittenkaart voor ritten tussen 2 Belgische binnenlandse stations naar keuze. Er is ook een éénritsversie van de Go Pass verkrijgbaar, en die is er ķķk voor Aken, Maastricht en Roosendaal.
pi_151691994
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Die stoomtreinen zijn op de meeste routes (uitgezonderd Schierke-Brocken) toch ook gewoon openbaar vervoer?
Oh dat had ik zo snel niet gelezen op de website.
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:27:00 #186
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151692108
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is een los treinkaartje (of een 10-ritten-kaart).
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Go Pass (tot 26) / Rail Pass (vanaf 26) is een tienrittenkaart voor ritten tussen 2 Belgische binnenlandse stations naar keuze. Er is ook een éénritsversie van de Go Pass verkrijgbaar, en die is er ķķk voor Aken, Maastricht en Roosendaal.
Duidelijk, dankuwel!
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:28:39 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151692185
Als de Beneluxtrein straks via Breda rijdt zal er ook wel een Go Pass 1 Breda verschijnen :s)
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:30:50 #188
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151692297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:28 schreef James1988 het volgende:
Als de Beneluxtrein misschien over dertig jaar via Breda rijdt zal er ook wel een Go Pass 1 Breda verschijnen :s)
FTFY :s)
doei
pi_151692310
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh dat had ik zo snel niet gelezen op de website.
Het staat er ook niet zo duidelijk, maar bijv. de kortingsmaandkaart van het busbedrijf geldt ook in de smalspoortreinen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:31:51 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151692353
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:30 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

FTFY :s)
:Y
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2015 @ 21:35:09 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151692506
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:28 schreef James1988 het volgende:
Als de Beneluxtrein straks via Breda rijdt zal er ook wel een Go Pass 1 Breda verschijnen :s)
nou leuk hoor, zo'n trein die er honderdmiljoenmiljard jaar over doet om van Amsterdam in Brussel te geraken -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151692570
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nou leuk hoor, zo'n trein die er honderdmiljoenmiljard jaar over doet om van Amsterdam in Brussel te geraken -O-
Heeft James als Bredanaar toch geen moeite mee, dat ding is vrij rap van Breda naar Antwerpen! :Y
pi_151693056
Het treinverkeer tussen Estland en Rusland komt ten einde medio mei: http://www.railjournal.co(...)ase.html?channel=537
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:53:53 #194
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_151693431
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:28 schreef James1988 het volgende:
Als de Beneluxtrein straks via Breda rijdt zal er ook wel een Go Pass 1 Breda verschijnen :s)
Wanneer is straks?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2015 @ 21:57:52 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151693619
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Heeft James als Bredanaar toch geen moeite mee, dat ding is vrij rap van Breda naar Antwerpen! :Y
Gewoon Breda overslaan en voor hen een apart treintje via Roosendaal inleggen. Zijn meer mensen mee gediend
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:16:59 #196
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_151694616
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:15 schreef Bitlord het volgende:
SHM komt uit Oostenrijk, Donderbussen.

Uitzicht vanuit het laatste rijtuig door een typisch stukje Härz.

[ afbeelding ]
Mooie foto, van de Brocken naar Schierke kan je ook mooi wandelen, dan kom je idd door dit soort landschappen en kan je ook een stuk langs de spoorlijn lopen waardoor je langs een paar mooie fotostekjes komt
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:52:23 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151696237
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Heeft James als Bredanaar toch geen moeite mee, dat ding is vrij rap van Breda naar Antwerpen! :Y
Ik ben straks waarschijnlijk sneller in Antwerpen dan in Den Bosch. :s)

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Wanneer is straks?
December 2016 als het goed is.

quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gewoon Breda overslaan en voor hen een apart treintje via Roosendaal inleggen. Zijn meer mensen mee gediend
Waarom via Roosendaal? Wat België-geschikt SNG op de verbinding Den Bosch - Breda - Antwerpen zou volgens mij een prima oplossing zijn. Dan kan de Benelux station Noorderkempen skippen...
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:53:56 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151696302
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:09 schreef Bitlord het volgende:

Op de top van de Bröcken is het eindpunt van de Bröckenbahn op ongeveer 1500 meter boven zeeniveau.
1142, niet overdrijven :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2015 @ 22:56:31 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151696413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:52 schreef James1988 het volgende:

Waarom via Roosendaal?
Omdat het kan :P
quote:
Wat België-geschikt SNG op de verbinding Den Bosch - Breda - Antwerpen zou volgens mij een prima oplossing zijn. Dan kan de Benelux station Noorderkempen skippen...
Stoptrein Utrecht - Antwerpen? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151696550
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh schiet lekker op ja. Superfast toeslag betalen voor een ding met een operational speed van 56 km/h :')
Hij stopt ook nog he...

Oja, en ze hangen er ook aan, kan je moeilijk 300 km/u rijden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')