abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 april 2015 @ 20:54:32 #1
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_151624461
De laatste baksels:

quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:22 schreef Bleie het volgende:
Goitske en madelieff: ziet er goed uit!

En Rorsach _O_ wow, wat een taart.

Ik had voor een buurt-paasfeestje voor het eerst in mijn leven worteltaart gemaakt en gegeten. Lekker hoor! (De foto is slecht, maar voor het idee)

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:34 schreef Goitske het volgende:
Maandag wordt Teun 1, vandaag vast trakteren bij de gastouder ivm de hoeveelheid kindjes een cupcake met een boekje

Vanille cupcake met dun laagje botercreme en fondant

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:49 schreef vinnypassy het volgende:
Omdat ik jarig was, moest ik een taartje maken. Het werd een witte chocolade cheesecake met bodem van oreokoekjes en een swirl van melkchocolade en karamel. Nomnom.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 april 2015 @ 21:51:40 #2
269689 crew  Viv
  maandag 13 april 2015 @ 13:01:42 #3
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_151642558
Recept van de witte chocolade cheesecake graag! :9.
  maandag 13 april 2015 @ 19:09:46 #4
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_151654275
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:01 schreef Helsinki het volgende:
Recept van de witte chocolade cheesecake graag! :9.
Alstu. :)
pi_151746564
Zou ik glucose stroop kunnen vervangen door honing of golden syrup? Ik wil graag die blueberry & cream cookies van uit het milkbar boek maken maar glucose stroop kan ik alleen online bestellen. Voor de rest heb ik alle ingrediënten..
  donderdag 16 april 2015 @ 17:03:14 #6
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_151746697
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:49 schreef vinnypassy het volgende:
Omdat ik jarig was, moest ik een taartje maken. Het werd een witte chocolade cheesecake met bodem van oreokoekjes en een swirl van melkchocolade en karamel. Nomnom.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
damnnn :9~ alleen zou ik t denk ik liever maken met ander koek voor de bodem.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_151748801
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:58 schreef Bortecinem het volgende:
Zou ik glucose stroop kunnen vervangen door honing of golden syrup? Ik wil graag die blueberry & cream cookies van uit het milkbar boek maken maar glucose stroop kan ik alleen online bestellen. Voor de rest heb ik alle ingrediënten..
Ik zie het in alle turkse winkeltjes ook te koop staan. Heb je er daarvan één in de buurt?
pi_151748831
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:30 schreef Atifa het volgende:

[..]

Ik zie het in alle turkse winkeltjes ook te koop staan. Heb je er daarvan één in de buurt?
Huhhh echt? Nog nooit gezien.
pi_151749078
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:58 schreef Bortecinem het volgende:
Zou ik glucose stroop kunnen vervangen door honing of golden syrup? Ik wil graag die blueberry & cream cookies van uit het milkbar boek maken maar glucose stroop kan ik alleen online bestellen. Voor de rest heb ik alle ingrediënten..
Kizim pekmez!
pi_151750167
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:42 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Kizim pekmez!
Whuttt r u crazy.

Glucosestroop is gewoon suikerstroop. Wit en neutraal van smaak. Pekmez daarentegen.. :D

Pekmez:



Glucose:

pi_151750508
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 19:18 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Whuttt r u crazy.

Glucosestroop is gewoon suikerstroop. Wit en neutraal van smaak. Pekmez daarentegen.. :D

Pekmez:

[ afbeelding ]

Glucose:

[ afbeelding ]
Boeie. Smaakt even goed.
pi_151750556
:')

Nee. Pekmez smaakt niet neutraal.
pi_151751602
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:58 schreef Bortecinem het volgende:
Zou ik glucose stroop kunnen vervangen door honing of golden syrup? Ik wil graag die blueberry & cream cookies van uit het milkbar boek maken maar glucose stroop kan ik alleen online bestellen. Voor de rest heb ik alle ingrediënten..
Geen antwoord op je vraag, maar je kunt glucosestroop vinden bij de beter gesorteerde toko. Wah Nam Hong bijvoorbeeld.
pi_151751862
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 19:58 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Geen antwoord op je vraag, maar je kunt glucosestroop vinden bij de beter gesorteerde toko. Wah Nam Hong bijvoorbeeld.
Thanks ik zal het de volgende keer checken. Ik ga het nu proberen met een mix van honing en goldensyrup.
pi_151754009
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:04 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Thanks ik zal het de volgende keer checken. Ik ga het nu proberen met een mix van honing en goldensyrup.
Volgens mij heeft minilot die koekjes recentelijk ook gemaakt, benieuwd wat zij gebruikt heeft.

Laat je weten of (en hoe) het is gelukt? :)
pi_151756987
Ja, heb het idee ook van haar. :D

Ik heb de koekjes net gemaakt. Ze zijn nu aan het afkoelen.

Stomme is dat ik zelf bij de milkbar ben geweest maar deze koekjes ben vergeten te proeven. :') ;( Dus ik zal nooit helemaal zeker weten of ze 'goed' zijn gelukt. Wel kan ik beoordelen of ze smaken of niet, natuurlijk. :9 Morgen even proberen.
pi_151772862
Ik heb ze nu twee keer gemaakt, één keer met glucosestroop van de groothandel en een keer met Koreaanse corn syrup uit de toko:

Ik proefde geen verschil.

Wel beide keren heel, heel, heeeeeeeeel erg lekker. :)

Hoe zijn jouw koekjes afgelopen Bortecinem?
Let me see you stripped down to the bone
pi_151775768
Ik vond ze wel oké maar verder niet super bijzonder of zo. Ik wil ze nog wel een keer proberen met glucose en verse of bevroren blauwe bessen. Nu vond ik de blauwe bessen vooral naar rozijnen smaken en daar ben ik niet zo'n fan van. Oh en meer milkcrumbs in doen want eerlijk gezegd vond ik die veel lekkerder dan de koekjes zelf. :@

Heb nog deeg over dus zal binnenkort ook wel even een foto plaatsen.

Edit. Er was nog een koekje over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn moeder vond ze wel heel lekker btw. Dus misschien ligt het gewoon aan mij. :P

[ Bericht 17% gewijzigd door Bortecinem op 17-04-2015 15:58:10 ]
pi_151776107
Het lekkerste zijn die milk crumbs ja, dat is waar! :Y Gewoon de volgende keer een emmer ervan maken. Lepel erin en hoppa. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 17-04-2015 16:10:27 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_151776247
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:02 schreef minilot het volgende:
Het lekkerste zijn die milk crumbs ja dat is waar! :Y Gewoon de volgende keer een emmer ervan maken. Lepel erin en hoppa. :)
_O- O+
pi_151780904
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:49 schreef Bortecinem het volgende:
Ik vond ze wel oké maar verder niet super bijzonder of zo. Ik wil ze nog wel een keer proberen met glucose en verse of bevroren blauwe bessen. Nu vond ik de blauwe bessen vooral naar rozijnen smaken en daar ben ik niet zo'n fan van. Oh en meer milkcrumbs in doen want eerlijk gezegd vond ik die veel lekkerder dan de koekjes zelf. :@

Heb nog deeg over dus zal binnenkort ook wel even een foto plaatsen.

Edit. Er was nog een koekje over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn moeder vond ze wel heel lekker btw. Dus misschien ligt het gewoon aan mij. :P
Zien er lekker uit :Y Had je nou gedroogde bessen gebruikt? Heb hier een kilo blauwe bessen liggen, dus morgen doe ik ook een poging.
pi_151789166
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:13 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Zien er lekker uit :Y Had je nou gedroogde bessen gebruikt? Heb hier een kilo blauwe bessen liggen, dus morgen doe ik ook een poging.
Gedroogde bessen inderdaad. :Y

Ben nu mijn laatste batch aan het afbakken. Heb net eerst nog een lading milkcrumbs gemaakt en ieder koekje gevuld met 2/3 theelepels extra milkcrumbs hehe. :@
pi_151791806
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 22:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Gedroogde bessen inderdaad. :Y

Ben nu mijn laatste batch aan het afbakken. Heb net eerst nog een lading milkcrumbs gemaakt en ieder koekje gevuld met 2/3 theelepels extra milkcrumbs hehe. :@
Nu ben ik erg benieuwd geworden naar die milk crumbs :D heb het recept gevonden, dus morgenmiddag maar eens een poging wagen. Met verse bessen dus. Waar zou ik gedroogde blauwe bessen kunnen vinden?
pi_151793312
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 23:58 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Nu ben ik erg benieuwd geworden naar die milk crumbs :D heb het recept gevonden, dus morgenmiddag maar eens een poging wagen. Met verse bessen dus. Waar zou ik gedroogde blauwe bessen kunnen vinden?
Heb je weleens polvoron gehad? Filipijnse/Spaanse melkpoeder koekjes. Het is in feite dat maar dan met witte chocolade. :9

Ik heb gedroogde blauwe bessen online besteld maar om eerlijk te zijn proef je echt weinig van de blauwe bessen smaak die koekjes. Naar mijn mening kun je die blauwe bessen net zo goed vervangen door donkere rozijnen. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Bortecinem op 18-04-2015 01:11:50 ]
pi_151803063
Ik had een boel overrijpe bananen over, dus net een bananenbrood gebakken volgens dit recept.
Ik heb wel meer bloem gebruikt (bij elkaar zo'n 250 gram bloem) en iets meer suiker doordat ik uitschoot.
Meer bloem was nodig omdat het mengsel bijna vloeibaar was, en bananenbrood mislukt daardoor vaak bij mij.
Maar deze is prima gelukt!
Had iets minder zoet gemogen, maar prima en smakelijk :9
Mokkel met stuntstok
pi_151803231
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:56 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Heb je weleens polvoron gehad? Filipijnse/Spaanse melkpoeder koekjes. Het is in feite dat maar dan met witte chocolade. :9

Ik heb gedroogde blauwe bessen online besteld maar om eerlijk te zijn proef je echt weinig van de blauwe bessen smaak die koekjes. Naar mijn mening kun je die blauwe bessen net zo goed vervangen door donkere rozijnen. :@
Die koekjes die erg kruimelen? Die kreeg ik vroeger vaak bij een Filipijns vriendinnetje thuis. Als het daar naar smaakt kijk ik meer uit naar die crumbs dan naar de koekjes zelf :+

Bij De Tuinen zag ik vanmiddag gedroogde gezoete blauwe bessen, maar ik wil ze liever ongezoet. Niet kunnen vinden, dus ik probeer ze morgen met rozijnen, en dan bestel ik ongezoete blauwe bessen online :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:02 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik had een boel overrijpe bananen over, dus net een bananenbrood gebakken volgens dit recept.
Ik heb wel meer bloem gebruikt (bij elkaar zo'n 250 gram bloem) en iets meer suiker doordat ik uitschoot.
Meer bloem was nodig omdat het mengsel bijna vloeibaar was, en bananenbrood mislukt daardoor vaak bij mij.
Maar deze is prima gelukt!
Had iets minder zoet gemogen, maar prima en smakelijk :9
Ziet er uit als een lekker en simpel recept. Ik sla hem op, want heb net 2kg bananen gekocht die ik never nooit niet in m'n uppie op ga krijgen. Was al van plan om kuih kodok te maken, maar een bananenbrood is nooit weg :9

[ Bericht 16% gewijzigd door Negentiendertig op 18-04-2015 17:20:45 ]
pi_151806325
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:09 schreef Negentiendertig het volgende:


[..]

Ziet er uit als een lekker en simpel recept. Ik sla hem op, want heb net 2kg bananen gekocht die ik never nooit niet in m'n uppie op ga krijgen. Was al van plan om kuih kodok te maken, maar een bananenbrood is nooit weg :9
Ik doe er ook altijd walnoot in,zó lekker :9
Mokkel met stuntstok
  zaterdag 18 april 2015 @ 19:53:35 #28
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_151806993
Brood was vandaag geen groot succes: steenoven te heet.

SPOILER: Fotospam
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Concept oplossing: sparen voor infrarood thermometer
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zaterdag 18 april 2015 @ 19:59:55 #29
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_151807173
Er is volgens mij ook een apart broodtopic.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_151810389
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:28 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ik doe er ook altijd walnoot in,zó lekker :9
De ene keer dat ik ooit bananenbrood maakte had ik er idd ook walnoten in gedaan, maar dat vond ik niet zo. Misschien dat ik ze de volgende keer eerst een beetje rooster ofzo.
pi_151818824
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:44 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

De ene keer dat ik ooit bananenbrood maakte had ik er idd ook walnoten in gedaan, maar dat vond ik niet zo. Misschien dat ik ze de volgende keer eerst een beetje rooster ofzo.
Ik heb een zak walnoten van de Lidl, die heb ik eigenlijk standaard in huis voor als ik bananenbrood wil bakken. Erg lekker.
Mokkel met stuntstok
pi_151819310
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:59 schreef djkoelkast het volgende:
Er is volgens mij ook een apart broodtopic.
CUL / Brood bakken in de oven #20: Niets is lekkerder dan verse broodjes..

Mijn schoonmoeder had kant-en-klare mantecado's meegenomen uit Frankrijk. Lekker, dus zelfgemaakt vast nog veel lekkerder. Kon gisteren alleen maar Spaanse recepten vinden alleen, en mijn Spaans is niet zo goed dat ik er een recept in kan volgen. Nog maar eens verder zoeken dus.

Oh, en heeft iemand nog ideeën voor koekjes die vrij lang goed blijven, en niet al te ongezond zijn (zodat ik ze zonder al te veel schuldgevoel aan mijn kinderen als tussendoortje kan geven)?
pi_151819349
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:55 schreef Bleie het volgende:

[..]

Oh, en heeft iemand nog ideeën voor koekjes die vrij lang goed blijven, en niet al te ongezond zijn (zodat ik ze zonder al te veel schuldgevoel aan mijn kinderen als tussendoortje kan geven)?
Haverkoekjes? :)
mag het weten
pi_151819376
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 10:57 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Haverkoekjes? :)
Zit daar niet stiekem ook een enorme berg suiker in? *zwengelt google aan*
pi_151819747
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:59 schreef Bleie het volgende:

[..]

Zit daar niet stiekem ook een enorme berg suiker in? *zwengelt google aan*
Als je ze zelf gaat maken kan je zelf bepalen hoe zoet ze worden en wat voor de zoetheid zorgt hé :)
mag het weten
pi_151822661
Even een knipje uit het Foodgawkertopic..



Ter gelegenheid van het feit dat het deze maand precies veertig jaar geleden was dat Monty Pythons Search for the Holy Grail uitkwam bakte ik een middeleeuws taartje. Een Tarta de Santiago om precies te zijn, van amandelmeel, suiker, citrusschillen en eieren :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_151822707
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 13:39 schreef minilot het volgende:
Even een knipje uit het Foodgawkertopic..

[ afbeelding ]

Ter gelegenheid van het feit dat het deze maand precies veertig jaar geleden was dat Monty Pythons Search for the Holy Grail uitkwam bakte ik een middeleeuws taartje. Een Tarta de Santiago om precies te zijn, van amandelmeel, suiker, citrusschillen en eieren :9
Wat tof _O_ :9
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_151823698
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:13 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ik heb een zak walnoten van de Lidl, die heb ik eigenlijk standaard in huis voor als ik bananenbrood wil bakken. Erg lekker.
En die gooi je er zo in? Of zijn ze al geroosterd?
pi_151833863
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 13:39 schreef minilot het volgende:
Even een knipje uit het Foodgawkertopic..

[ afbeelding ]

Ter gelegenheid van het feit dat het deze maand precies veertig jaar geleden was dat Monty Pythons Search for the Holy Grail uitkwam bakte ik een middeleeuws taartje. Een Tarta de Santiago om precies te zijn, van amandelmeel, suiker, citrusschillen en eieren :9
Wow!
pi_151835202
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 14:13 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

En die gooi je er zo in? Of zijn ze al geroosterd?
Ja ik twijfel, maar ik gooi ze er idd. zo in. Ik breek ze in kleine stukjes en meng ze door het beslag.
Mokkel met stuntstok
pi_151836123
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:40 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ja ik twijfel, maar ik gooi ze er idd. zo in. Ik breek ze in kleine stukjes en meng ze door het beslag.
^O^ Zal het van de week nog eens proberen dan.
pi_152048046


Ik maakte vandaag appelroosjes. Erg lekker!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_152048435
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 18:57 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Ik maakte vandaag appelroosjes. Erg lekker!
Ziet er snoezig uit!
  zondag 26 april 2015 @ 19:32:55 #44
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152049365
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 18:57 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Ik maakte vandaag appelroosjes. Erg lekker!
Die zijn leuk! O+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_152176651
Ik ga morgen eigenlijk voor het eerst een 'echte' gedecoreerde taart maken...

Zo'n voetbal t-shirt taart...

Ik wou een biscuit maken met vanille, frosting met citroen, oranje fondant... en als vulling: dun laagje bosbessenjam en dan drie soort botercrème met aardbeiensmaak (rood gekleurd), bananensmaak (wit, neutraal: niet gekleurd) en frambozensmaak (blauw gekleurd). Wil daar bij ook iets van 'gras' maken, heb groene kleurstof mee besteld, maar weet eigenlijk niet hoe ik dat moet aanpakken. Ook iets van 'glans spray', weet niet of het nodig is... maar misschien om de witte fondant letters te laten glimmen. Ik heb ook nog van die eetbare suikerwerkjes in de vorm van een voetbal en een paar kunststof schoenen.

Misschien weer een beetje overenthousiast, ben bang dat het echt totaal gaat mislukken. Ook omdat ik niet zeker weet of m'n bestelling van 'maakjetaart.nl' wel morgen binnen is... Zou echt een ramp zijn :'(
Heeft er iemand tips? Passen de smaken wel? Hoe zorg ik ervoor dat de taart niet 'nat'/'week' wordt?

Tis voor de verjaardag van m'n zusje... :D

Aaaaaah!!
  zondag 3 mei 2015 @ 11:57:46 #46
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_152229856

Gister dit gemaakt. Een zacht soesjesachtig deegje gevuld met rumcreme

[ Bericht 13% gewijzigd door madeliefff op 03-05-2015 12:04:19 ]
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_152232547
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:05 schreef Unites het volgende:
Ik ga morgen eigenlijk voor het eerst een 'echte' gedecoreerde taart maken...

Zo'n voetbal t-shirt taart...

Ik wou een biscuit maken met vanille, frosting met citroen, oranje fondant... en als vulling: dun laagje bosbessenjam en dan drie soort botercrème met aardbeiensmaak (rood gekleurd), bananensmaak (wit, neutraal: niet gekleurd) en frambozensmaak (blauw gekleurd). Wil daar bij ook iets van 'gras' maken, heb groene kleurstof mee besteld, maar weet eigenlijk niet hoe ik dat moet aanpakken. Ook iets van 'glans spray', weet niet of het nodig is... maar misschien om de witte fondant letters te laten glimmen. Ik heb ook nog van die eetbare suikerwerkjes in de vorm van een voetbal en een paar kunststof schoenen.

Misschien weer een beetje overenthousiast, ben bang dat het echt totaal gaat mislukken. Ook omdat ik niet zeker weet of m'n bestelling van 'maakjetaart.nl' wel morgen binnen is... Zou echt een ramp zijn :'(
Heeft er iemand tips? Passen de smaken wel? Hoe zorg ik ervoor dat de taart niet 'nat'/'week' wordt?

Tis voor de verjaardag van m'n zusje... :D

Aaaaaah!!
Is het nog gelukt met de taart??
Ben benieuwd of hij geworden is zoals je in gedachten had *O*
Mokkel met stuntstok
pi_152236753
Bedankt voor je reactie! Bij dezen:








Het was echt een drama. Ik had alles netjes op tafel klaar gezet om eens een keer geordend te gaan werken. Tot dat ik er achter kwam dat een of ander onderdeel van de mixer kwijt was, meer dan een uur lopen zoeken en toen uiteindelijk gevonden ergens op de grond. Waarschijnlijk laten vallen met het pakken van andere onderdelen :$ :')

Toen het biscuitbeslag. Ik gebruikte dit recept: http://www.taarten-decore(...)nmogelijke-opdracht/. Alles keurig netjes afgewogen en weinig zelf toegevoegd, alleen een beetje vanillesuiker en -aroma. Ik moest twaalf eiren luchtig kloppen tot lobbige slagroom en dat lukte in het begin niet, tot dat ik het 'spatscherm' erbij pakte en de mixer op de hoogste stand had gezet. Bloem drie keer gezeefd en door het beslag heen gespateld. Nam best wel wat af qua volume. Had het bakblik (rechthoekig, +/- 43cm doorsnee) netjes bekleed met bakpapier met 15 cm erboven, want aan de hand van de foto bij het recept dacht ik echt dat m'n biscuit wel flink omhoog zou komen. Dat viel tegen, helaasch. Daarom heb ik later maar een tweede gebakken. Beide waren na 35 min gaar, gebakken onder in de oven op 175 graden op de stand 'hetelucht en onder- en bovenwarmte'. Smaak vond ik zelf goed, de textuur was voor mij prima. Het was niet de biscuit die ik voor me had in m'n gedachten, maar wel een fijne cake, ook om mee te werken.

Daarna heb ik de botercrème gemaakt: gelijke hoeveelheid boter en poedersuiker en ook een scheutje water. Heb ze alle drie apart gemaakt. Bij de rode had ik naast de kleurstof ook smaakstof toegevoegd: aardbei-kiwi (aardbei was op bij 'maakjetaart.nl', daarom belde ze me moeder even op en aan haar adviseerde ze deze vervanger). Bij de witte zat alleen 'bananencrème smaakstof'. Bij de laatste botercrème zat blauwe kleurstof en frambozen-rode bes smaak. Heb ze allemaal in een spuitzak gedaan en in de koelkast bewaard. Daarna had ik de rode en gele fondant van de Xenos (oranje hadden ze niet) gemengd. Kreeg steeds niet het gewenste resultaat en de kleur veranderde steeds voor m'n gevoel. Was zalmroze geworden. Heb van alles geprobeerd om het 'donker oranje' te krijgen: rode kleurstof, meer rode fondant... meer geel, meer wit...

Toen ben ik na het eten verder gegaan met het bewerken van de taart. Heb de beide biscuits eerst doormidden gesneden, daarna boven op elkaar gestapeld en vervolgens in drie banen verdeeld (twee grotere en een wat kleinere plakken). Daarna heb ik de middelste baan op de volgende manier verdeeld:




Daarna heb ik 'm laagje voor lage opgebouwd, zoals op de tweede foto is te zien. Veel moeten bijsnijden en af en toe wat gaten moeten plakken met wat losse, afgebroken stukken cake. Zie je uiteindelijk toch niet meer....... Bij laag 1 en laag 3 zit ook nog een laag jam: bij 1 zit bosbes-framboos en bij de derde zit aardbei. Was wel even een werkje, maar ging wel goed. Alleen de blauwe botercrème was op een of andere manier ineens nat (was de enigste wel waarbij ik blauwe kleurstof van de Xenos had gebruikt), deze heb ik moeten 'afknijpen' en uiteindelijk was deze wat harder dan de andere twee. Was nog wel redelijk bewerkbaar. De witte, zonder kleurstof dus, was het beste gelukt voor mijn gevoel.



Omdat ik ontevreden was met het fondant, zijn we snel naar de Jumbo gereden, waar ze gelukkig wel oranje fondant hadden.

Daarna heb ik er een laagje glazuur over gesmeerd met als bedoeling om het fondant goed te kunnen laten plakken. Toen dacht ik de oranje fondant snel uit te kunnen rollen, dat lukte niet goed. Met het hele gezin hebben we staan ploeteren op die plak :') Na eindelijk een mooie plak te hebben, bleek deze te dun te zijn. Deze scheurde dan ook en ik baalde als een stekker. Ik las op internet dat je het kon 'helen' met wat water, nou bij mij lukte het niet hoor. Werd een natte zooi. Heb nog geprobeerd om het te verbergen met wat losse stukken, maar dat zag er niet uit. Het werd alleen maar lelijker en lelijker, terwijl ik eigenlijk heel blij en gelukkig was met de taart.

Uiteindelijk toch maar m'n eigen gemaakte fondant uit de kast gepakt, die spontaan bijna net zo oranje leek als de fondant uit de supermarkt. Was best gek, het leek wel of ik constant werd bedrogen door m'n hersenen :P Deze rolde trouwens best goed en ik had een super mooie plak. Hij viel echt netjes over de taart (had de andere laag fondant gewoon laten zitten trouwens) en liet zich perfect 'vouwen'. Ik was er bijna mee klaar totdat mijn vader nog wel een plekje zag waar hij wat strakker zou mogen.... Je raadt het misschien al... hij trok er zo hard aan dat het aan een kant vrijwel helemaal scheurde. Ik was toen echt flink chagrijnig :$ Ik heb die laag fondant eraf gesmeten en ging weer opnieuw rollen... Helaas moest de taart weg worden gebracht naar de koeling bij kennissen van ons die een cateringbedrijf hebben, de taart paste op geen enkele manier in de koelkast bij ons. Oh ja, het was inmiddels al bijna half twaalf en ik was vanaf half drie 's middags bezig... bijna non-stop *O* Maar goed, alles voor m'n zusje :P O~)

Vandaag was ik om 10 uur uit bed en begon ik om half 11 al weer aan de taart tot aan net... half 2. Stond nog in m'n pyjama toen alle gasten al binnen kwamen lopen. De hele stroom mensen die even moesten kijken naar de afwerking waar ik op dat moment nog mee bezig was. Ze kregen m'n ontzettende zweetlucht er gratis bij :* (8> :Y

8)7 :|W Goed... ik begon rond half 11 dus met het opnieuw maken van zo'n fondant plak. Had het buiten de koelkast bewaard, maar de fondant was best hard/droog geworden en liet zich maar moeilijk bewerken. Toch maar weer eens op internet gekeken wat je nou het beste kon doen: kneden. Goed kneden zou belangrijk zijn. Dat heb ik ook flink gedaan. De fondant rolde toen gemakkelijker uit, maar ging op een gegeven moment scheuren en barsten, probeerde de kleine gaatjes toch weer te dichten met een druppeltje water, maar dat lukte niet. Toen had ik er maar een nieuwe bol van gemaakt en weer gekneed. De kleur leek wel te verdwijnen en de plak liet zich weer niet fatsoenlijk uitrollen... }:| :X :N

Uiteindelijk had ik het maar opgegeven en kwam me vader met het idee om die fondant dan maar te gebruiken als randje boven op de kapotte stukke fondant van de eerste laag. Ik kwam met het idee om een 'chocoladesaus' te maken met witte chocolade en rode kleurstof. Recept opgezocht, maar de tijd drong, dus maar flink gegokt met hoeveelheden. Kreeg uiteindelijk een dunne saus. Heb er ontzettend veel gezeefde bloem en wat koude roomboter bijgedaan om 'm wat dikker te krijgen. Had het pannetje in een bakje met koud water gezet. Kreeg uiteindelijk een best mooi mengsel. Het was zelfs eetbaar en smaakte nog echt ergens naar witte chocolade ook. Het was hier en daar een beetje korrelig door de bloem, maar dat was echt maar nihil. De bloem proefde je ook nauwelijks erin terug, wel een beetje hoor, maar ik vond dat niet storend.

Daarna heb ik de hele pan (was best een flinke lading) over de taart heen geflikkerd. ;) (8> B-) :7 Netjes proberen uit te strijken, waar ik ook heel lang mee bezig ben geweest. De saus werd langzaam wat harder, maar ik kreeg niet alles mooi rood. Terwijl de saus steeds moeilijker werd om te bewerken, zag ik steeds meer oranje plekjes die ook nog bedacht moesten worden. Uiteindelijk werd de 'chocoladesaus' best mooi stijf en bedekte hij de taart na mijn mening voldoende. O-) Alles zat trouwens wel onder het rood, wat een *** zooi was het zeg. _O- :|W -O-

Daarna snel nog de decoratie proberen te maken. Met die parels was ik echt ontzettend lang bezig... met een pincet. Lukte voor geen meter en ik werd steeds zenuwachtiger van de gasten :')

Uiteindelijk is het dus geworden zoals op de eerste foto. M'n zusje was er heel blij mee in ieder geval en daar doe je het toch voor *O* *O* *O* :Y Ik stond in de douche toen de taart werd aangesneden voor bij de koffie en thee. Helaas niet veel reacties gehoord... m'n oom vond 'm wel 'oké' en vond de botercrème, voornamelijk de blauwe ( :+ ) veelte zwaar. Heb het nog aan sommige gasten gevraagd en die vonden 'm 'wel lekker' :')

Zelf vond ik 'm trouwens heerlijk c_/ Het is misschien niet de meest perfecte taart. Erg zwaar ook, maar goed... wat wil je voor zo'n eerste keer. De smaakcombinatie vond ik erg goed werken.

En met de eerste keer bedoel ik trouwens echt het bakken van een taart met verschillende lagen, kleuren, smaken, fondant, decoratie... Had nog nooit echt serieus met fondant gewerkt, man... man... man... oefening baart kunst denk ik dan maar. Onze kennis van de catering vertelde nog dat fondant een van de moeilijkste, zo niet het moeilijkste onderdeel is van zo'n taart. Zij vond 'm trouwens erg mooi en dat terwijl de taart toen nog maar half af was. c_/

Uren aan bezig geweest dus. Niet de taart die ik in gedachte had (dat was deze: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=12601), maar voor mij was dit wel een leuk en vooral smaakvol alternatief. Heb weer veel geleerd bij dit proces... en ondanks dat ik wel merkte dat de taart bij de meeste toch niet echt in goede aarde was gevallen, vond ik 'm het vele gestress en gedoe wel waard. :)

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2015 17:10:08 ]
pi_152237619
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:02 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik had een boel overrijpe bananen over, dus net een bananenbrood gebakken volgens dit recept.
Ik heb wel meer bloem gebruikt (bij elkaar zo'n 250 gram bloem) en iets meer suiker doordat ik uitschoot.
Meer bloem was nodig omdat het mengsel bijna vloeibaar was, en bananenbrood mislukt daardoor vaak bij mij.
Maar deze is prima gelukt!
Had iets minder zoet gemogen, maar prima en smakelijk :9
Gisteren eindelijk gemaakt. 3/4 cup suiker, alles in de blender gegooid, oven in, heerlijk :Y
pi_152289168
Tijdje weg geweest van hier, maar ziet er allemaal nog even heerlijk uit! Die appelroosjes zijn echt schattig Vicky :D
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
  dinsdag 5 mei 2015 @ 16:16:45 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152300612
Hai Liek!

Ik heb laatst per ongeluk een PM van jou weggedonderd, met recept voor hele schattige (en lekkere) carrotcake cupcakes. Met mini worteltje bovenop.
Heb je dat recept misschien nog? O-)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152301760
Unites wat een gedoe zeg!! Jammer dat de reacties niet positiever waren hij is super geworden!
pi_152359052
Haha kan gebeuren! Bedoel je soms deze? https://bakverhalen.wordp(...)nen-jaloers-op-zijn/
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_152360081
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:38 schreef Unites het volgende:
Bedankt voor je reactie! Bij dezen:


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


Het was echt een drama. Ik had alles netjes op tafel klaar gezet om eens een keer geordend te gaan werken. Tot dat ik er achter kwam dat een of ander onderdeel van de mixer kwijt was, meer dan een uur lopen zoeken en toen uiteindelijk gevonden ergens op de grond. Waarschijnlijk laten vallen met het pakken van andere onderdelen :$ :')

Toen het biscuitbeslag. Ik gebruikte dit recept: http://www.taarten-decore(...)nmogelijke-opdracht/. Alles keurig netjes afgewogen en weinig zelf toegevoegd, alleen een beetje vanillesuiker en -aroma. Ik moest twaalf eiren luchtig kloppen tot lobbige slagroom en dat lukte in het begin niet, tot dat ik het 'spatscherm' erbij pakte en de mixer op de hoogste stand had gezet. Bloem drie keer gezeefd en door het beslag heen gespateld. Nam best wel wat af qua volume. Had het bakblik (rechthoekig, +/- 43cm doorsnee) netjes bekleed met bakpapier met 15 cm erboven, want aan de hand van de foto bij het recept dacht ik echt dat m'n biscuit wel flink omhoog zou komen. Dat viel tegen, helaasch. Daarom heb ik later maar een tweede gebakken. Beide waren na 35 min gaar, gebakken onder in de oven op 175 graden op de stand 'hetelucht en onder- en bovenwarmte'. Smaak vond ik zelf goed, de textuur was voor mij prima. Het was niet de biscuit die ik voor me had in m'n gedachten, maar wel een fijne cake, ook om mee te werken.

Daarna heb ik de botercrème gemaakt: gelijke hoeveelheid boter en poedersuiker en ook een scheutje water. Heb ze alle drie apart gemaakt. Bij de rode had ik naast de kleurstof ook smaakstof toegevoegd: aardbei-kiwi (aardbei was op bij 'maakjetaart.nl', daarom belde ze me moeder even op en aan haar adviseerde ze deze vervanger). Bij de witte zat alleen 'bananencrème smaakstof'. Bij de laatste botercrème zat blauwe kleurstof en frambozen-rode bes smaak. Heb ze allemaal in een spuitzak gedaan en in de koelkast bewaard. Daarna had ik de rode en gele fondant van de Xenos (oranje hadden ze niet) gemengd. Kreeg steeds niet het gewenste resultaat en de kleur veranderde steeds voor m'n gevoel. Was zalmroze geworden. Heb van alles geprobeerd om het 'donker oranje' te krijgen: rode kleurstof, meer rode fondant... meer geel, meer wit...

Toen ben ik na het eten verder gegaan met het bewerken van de taart. Heb de beide biscuits eerst doormidden gesneden, daarna boven op elkaar gestapeld en vervolgens in drie banen verdeeld (twee grotere en een wat kleinere plakken). Daarna heb ik de middelste baan op de volgende manier verdeeld:


[ afbeelding ]

Daarna heb ik 'm laagje voor lage opgebouwd, zoals op de tweede foto is te zien. Veel moeten bijsnijden en af en toe wat gaten moeten plakken met wat losse, afgebroken stukken cake. Zie je uiteindelijk toch niet meer....... Bij laag 1 en laag 3 zit ook nog een laag jam: bij 1 zit bosbes-framboos en bij de derde zit aardbei. Was wel even een werkje, maar ging wel goed. Alleen de blauwe botercrème was op een of andere manier ineens nat (was de enigste wel waarbij ik blauwe kleurstof van de Xenos had gebruikt), deze heb ik moeten 'afknijpen' en uiteindelijk was deze wat harder dan de andere twee. Was nog wel redelijk bewerkbaar. De witte, zonder kleurstof dus, was het beste gelukt voor mijn gevoel.

[ afbeelding ]

Omdat ik ontevreden was met het fondant, zijn we snel naar de Jumbo gereden, waar ze gelukkig wel oranje fondant hadden.

Daarna heb ik er een laagje glazuur over gesmeerd met als bedoeling om het fondant goed te kunnen laten plakken. Toen dacht ik de oranje fondant snel uit te kunnen rollen, dat lukte niet goed. Met het hele gezin hebben we staan ploeteren op die plak :') Na eindelijk een mooie plak te hebben, bleek deze te dun te zijn. Deze scheurde dan ook en ik baalde als een stekker. Ik las op internet dat je het kon 'helen' met wat water, nou bij mij lukte het niet hoor. Werd een natte zooi. Heb nog geprobeerd om het te verbergen met wat losse stukken, maar dat zag er niet uit. Het werd alleen maar lelijker en lelijker, terwijl ik eigenlijk heel blij en gelukkig was met de taart.

Uiteindelijk toch maar m'n eigen gemaakte fondant uit de kast gepakt, die spontaan bijna net zo oranje leek als de fondant uit de supermarkt. Was best gek, het leek wel of ik constant werd bedrogen door m'n hersenen :P Deze rolde trouwens best goed en ik had een super mooie plak. Hij viel echt netjes over de taart (had de andere laag fondant gewoon laten zitten trouwens) en liet zich perfect 'vouwen'. Ik was er bijna mee klaar totdat mijn vader nog wel een plekje zag waar hij wat strakker zou mogen.... Je raadt het misschien al... hij trok er zo hard aan dat het aan een kant vrijwel helemaal scheurde. Ik was toen echt flink chagrijnig :$ Ik heb die laag fondant eraf gesmeten en ging weer opnieuw rollen... Helaas moest de taart weg worden gebracht naar de koeling bij kennissen van ons die een cateringbedrijf hebben, de taart paste op geen enkele manier in de koelkast bij ons. Oh ja, het was inmiddels al bijna half twaalf en ik was vanaf half drie 's middags bezig... bijna non-stop *O* Maar goed, alles voor m'n zusje :P O~)

Vandaag was ik om 10 uur uit bed en begon ik om half 11 al weer aan de taart tot aan net... half 2. Stond nog in m'n pyjama toen alle gasten al binnen kwamen lopen. De hele stroom mensen die even moesten kijken naar de afwerking waar ik op dat moment nog mee bezig was. Ze kregen m'n ontzettende zweetlucht er gratis bij :* (8> :Y

8)7 :|W Goed... ik begon rond half 11 dus met het opnieuw maken van zo'n fondant plak. Had het buiten de koelkast bewaard, maar de fondant was best hard/droog geworden en liet zich maar moeilijk bewerken. Toch maar weer eens op internet gekeken wat je nou het beste kon doen: kneden. Goed kneden zou belangrijk zijn. Dat heb ik ook flink gedaan. De fondant rolde toen gemakkelijker uit, maar ging op een gegeven moment scheuren en barsten, probeerde de kleine gaatjes toch weer te dichten met een druppeltje water, maar dat lukte niet. Toen had ik er maar een nieuwe bol van gemaakt en weer gekneed. De kleur leek wel te verdwijnen en de plak liet zich weer niet fatsoenlijk uitrollen... }:| :X :N

Uiteindelijk had ik het maar opgegeven en kwam me vader met het idee om die fondant dan maar te gebruiken als randje boven op de kapotte stukke fondant van de eerste laag. Ik kwam met het idee om een 'chocoladesaus' te maken met witte chocolade en rode kleurstof. Recept opgezocht, maar de tijd drong, dus maar flink gegokt met hoeveelheden. Kreeg uiteindelijk een dunne saus. Heb er ontzettend veel gezeefde bloem en wat koude roomboter bijgedaan om 'm wat dikker te krijgen. Had het pannetje in een bakje met koud water gezet. Kreeg uiteindelijk een best mooi mengsel. Het was zelfs eetbaar en smaakte nog echt ergens naar witte chocolade ook. Het was hier en daar een beetje korrelig door de bloem, maar dat was echt maar nihil. De bloem proefde je ook nauwelijks erin terug, wel een beetje hoor, maar ik vond dat niet storend.

Daarna heb ik de hele pan (was best een flinke lading) over de taart heen geflikkerd. ;) (8> B-) :7 Netjes proberen uit te strijken, waar ik ook heel lang mee bezig ben geweest. De saus werd langzaam wat harder, maar ik kreeg niet alles mooi rood. Terwijl de saus steeds moeilijker werd om te bewerken, zag ik steeds meer oranje plekjes die ook nog bedacht moesten worden. Uiteindelijk werd de 'chocoladesaus' best mooi stijf en bedekte hij de taart na mijn mening voldoende. O-) Alles zat trouwens wel onder het rood, wat een *** zooi was het zeg. _O- :|W -O-

Daarna snel nog de decoratie proberen te maken. Met die parels was ik echt ontzettend lang bezig... met een pincet. Lukte voor geen meter en ik werd steeds zenuwachtiger van de gasten :')

Uiteindelijk is het dus geworden zoals op de eerste foto. M'n zusje was er heel blij mee in ieder geval en daar doe je het toch voor *O* *O* *O* :Y Ik stond in de douche toen de taart werd aangesneden voor bij de koffie en thee. Helaas niet veel reacties gehoord... m'n oom vond 'm wel 'oké' en vond de botercrème, voornamelijk de blauwe ( :+ ) veelte zwaar. Heb het nog aan sommige gasten gevraagd en die vonden 'm 'wel lekker' :')

Zelf vond ik 'm trouwens heerlijk c_/ Het is misschien niet de meest perfecte taart. Erg zwaar ook, maar goed... wat wil je voor zo'n eerste keer. De smaakcombinatie vond ik erg goed werken.

En met de eerste keer bedoel ik trouwens echt het bakken van een taart met verschillende lagen, kleuren, smaken, fondant, decoratie... Had nog nooit echt serieus met fondant gewerkt, man... man... man... oefening baart kunst denk ik dan maar. Onze kennis van de catering vertelde nog dat fondant een van de moeilijkste, zo niet het moeilijkste onderdeel is van zo'n taart. Zij vond 'm trouwens erg mooi en dat terwijl de taart toen nog maar half af was. c_/

Uren aan bezig geweest dus. Niet de taart die ik in gedachte had (dat was deze: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=12601), maar voor mij was dit wel een leuk en vooral smaakvol alternatief. Heb weer veel geleerd bij dit proces... en ondanks dat ik wel merkte dat de taart bij de meeste toch niet echt in goede aarde was gevallen, vond ik 'm het vele gestress en gedoe wel waard. :)
Waarom bak je je biscuit niet lekker een paar dagen eerder? :)
pi_152360149
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:51 schreef Goitske het volgende:
Unites wat een gedoe zeg!! Jammer dat de reacties niet positiever waren hij is super geworden!
Aawh, lief van je! Bedankt! :)
pi_152360162
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:18 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waarom bak je je biscuit niet lekker een paar dagen eerder? :)
Mmhm, totaal niet aan gedacht om te doen. :o Goede tip! Bedankt! *)
pi_152360194
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:21 schreef Unites het volgende:

[..]

Mmhm, totaal niet aan gedacht om te doen. :o Goede tip! Bedankt! *)
Je kunt ze ook invriezen he? Of lekker een dag eerder, dat snijdt ook beter dan vers. Dat brokkelt bij mij ;(

Wat een stress. Ik herken mijzelf in je _O-
pi_152360304
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:23 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je kunt ze ook invriezen he? Of lekker een dag eerder, dat snijdt ook beter dan vers. Dat brokkelt bij mij ;(

Wat een stress. Ik herken mijzelf in je _O-
Invriezen... ook al zo'n goed idee :P Zal het de volgende keer eens proberen... Ik ga over 2 weken weer eens een taart maken voor de verjaardag van m'n moeder, maar dit keer wel iets simpeler :P

Ik ga denk voor een ronde biscuit met roomkaas vulling met witte chocolade, frambozenmousse en kruimels van zandkoek... soort 'cheesecake' :P En dan een mooie laag fondant erover (hopelijk lukt het nu wel) en wat bloemetjes of zo.

Stressen is vervelend, he? Als ik er op terugkijk was het echt een dramasoap :P
pi_152360370
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:27 schreef Unites het volgende:

[..]

Invriezen... ook al zo'n goed idee :P Zal het de volgende keer eens proberen... Ik ga over 2 weken weer eens een taart maken voor de verjaardag van m'n moeder, maar dit keer wel iets simpeler :P

Ik ga denk voor een ronde biscuit met roomkaas vulling met witte chocolade, frambozenmousse en kruimels van zandkoek... soort 'cheesecake' :P En dan een mooie laag fondant erover (hopelijk lukt het nu wel) en wat bloemetjes of zo.

Stressen is vervelend, he? Als ik er op terugkijk was het echt een dramasoap :P
Succes met fondant. Wat een rukklus is dat :(
pi_152360398
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:29 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Succes met fondant. Wat een rukklus is dat :(
Ach, ze kunnen me niet meer verwijten dat ik altijd simpele cadeautjes voor ze koop :P Nu zit er tenminste heel veel liefde, maar vooral heeeeel veeeel tijd in O+
  donderdag 7 mei 2015 @ 12:32:35 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152364108
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:28 schreef _Liek het volgende:
Haha kan gebeuren! Bedoel je soms deze? https://bakverhalen.wordp(...)nen-jaloers-op-zijn/
Yesss, die bedoelde ik, thanks! ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152370162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:30 schreef Unites het volgende:

[..]

Ach, ze kunnen me niet meer verwijten dat ik altijd simpele cadeautjes voor ze koop :P Nu zit er tenminste heel veel liefde, maar vooral heeeeel veeeel tijd in O+
Hmmmmm... Denk dat ik ook een taart ga bakken voor mama O+
pi_152373736
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:27 schreef Unites het volgende:
Invriezen... ook al zo'n goed idee :P Zal het de volgende keer eens proberen... Ik ga over 2 weken weer eens een taart maken voor de verjaardag van m'n moeder, maar dit keer wel iets simpeler :P

Ik ga denk voor een ronde biscuit met roomkaas vulling met witte chocolade, frambozenmousse en kruimels van zandkoek... soort 'cheesecake' :P En dan een mooie laag fondant erover (hopelijk lukt het nu wel) en wat bloemetjes of zo.

Stressen is vervelend, he? Als ik er op terugkijk was het echt een dramasoap :P
Maak dan gewoon een cheesecake met een lading lekker fruit. Ziet er ook prachtig uit en is veel lekkerder. :D
pi_152386259
Grrrrrrrr, net 4 repen witte chocolade volkomen verprutst. Au bain marie, ging maar niet smelten. Werd een hele rare pasta in een laag olie.....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 7 mei 2015 @ 23:00:17 #65
269689 crew  Viv
pi_152387632
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:35 schreef Injetta het volgende:
Grrrrrrrr, net 4 repen witte chocolade volkomen verprutst. Au bain marie, ging maar niet smelten. Werd een hele rare pasta in een laag olie.....
Vreemd. Roeren helpt niet?
  donderdag 7 mei 2015 @ 23:07:58 #66
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152387947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:35 schreef Injetta het volgende:
Grrrrrrrr, net 4 repen witte chocolade volkomen verprutst. Au bain marie, ging maar niet smelten. Werd een hele rare pasta in een laag olie.....
Slechte chocola misschien...?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 8 mei 2015 @ 05:13:21 #67
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_152393644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:35 schreef Injetta het volgende:
Grrrrrrrr, net 4 repen witte chocolade volkomen verprutst. Au bain marie, ging maar niet smelten. Werd een hele rare pasta in een laag olie.....
ik las zoiets al eerder in dit topic Bij iiemand. Witte choco is blijkbaar lastiger dan bruine. Ik smelt t weleens in de magnetron en dan komt het er wel goed uit. Mss dat volgende keer doen?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  Moderator vrijdag 8 mei 2015 @ 07:54:19 #68
382129 crew  Donna
pi_152394153
Witte chocolade is idd lastiger. Ik had laatst die dunne Lidl repen en die smolten prima au bain marie.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 08:55:21 #69
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_152394994
Waarschijnlijk ondanks d'r au bain Marie te warm geworden. Ik heb het ook een keer gehad :{ witte chocolade moet je echt rustig en op lage temperatuur smelten
pi_152406789
Zojuist voor t eerst een bananenbrood de oven in geschoven! Straks nog choco lollies maken :) Jullie nog bakplannen voor t weekend?
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_152407442
Ik ga morgen weer witte bolletjes maken. :9 En wil ook nog een rijstevlaai maken. Voor het eerste, ben benieuwd. :D
pi_152407456
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 16:34 schreef _Liek het volgende:
Zojuist voor t eerst een bananenbrood de oven in geschoven! Straks nog choco lollies maken :) Jullie nog bakplannen voor t weekend?
Oeh, ook trek in bananenbrood, maar heb geen rijpe bananen.

Bakplannen- chocolate chip cookies en een cheesecake wrs :)
pi_152452669


Cinnamon rolls voor bij de brunch straks.
pi_152453765
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 17:16 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Oeh, ook trek in bananenbrood, maar heb geen rijpe bananen.

Bakplannen- chocolate chip cookies en een cheesecake wrs :)
Om de rijpheid te versnellen moet je bananen eens proberen in te vriezen. Heb ik gedaan met een paar bananen zodat ik sneller bananabread kan maken. En het werkt goed genoeg :D Had die tip ooit ergens gelezen en besloot dat maar eens zelf toe te passen.
mag het weten
pi_152453887
De rijstevlaai is echt heerlijk gelukt! O+
pi_152462210
Die witte cheesecake staat in de koelkast :D Alleen had ik veel teveel caramel en chocoladesaus? Hadden jullie dat niet?
  zondag 10 mei 2015 @ 16:35:27 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152462277
Er bestaat niet zoiets als teveel karamel en chocoladesaus :{w
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152462307
Wel in verhouding tot die cheesecake :P Zoveel vulling was het niet!
pi_152462325
Overigens was het oplikken van het overschot dan weer geen probleem hoor O+
  zondag 10 mei 2015 @ 16:44:18 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152462509
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:37 schreef Heaven7 het volgende:
Overigens was het oplikken van het overschot dan weer geen probleem hoor O+
Ja dit ;)

M.b.t. de verhouding tot de cheesecake ben ik het eens. Maar dat spul komt altijd wel op toch ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152462545
Ohja, het is maar goed dat die taart 5 uur moet staan, zit nu al aardig vol van alles uitlikken :') :D
  zondag 10 mei 2015 @ 16:46:48 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152462565
Cheesecake is niet mijn ding, maar als ik het eet, moet die wel goed afgekoeld zijn, anders is het echt meh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152462711
Jup, dus toetje om 22:00 vanavond :D
  zondag 10 mei 2015 @ 16:54:22 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152462792
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:51 schreef Heaven7 het volgende:
Jup, dus toetje om 22:00 vanavond :D
Prima tijd toch ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152462869
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Prima tijd toch ;)
:Y
pi_152514302
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:51 schreef Heaven7 het volgende:
Jup, dus toetje om 22:00 vanavond :D
En, was het het wachten waard? ;)
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_152518077
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 08:22 schreef _Liek het volgende:

[..]

En, was het het wachten waard? ;)
Damn jazeker! Alleen de bodem was niet hard maar een soort Oreosaus geworden :') Dus de volgende keer maak ik een andere bodem.
pi_152520737
Van het weekend rabarber-sinaasappelmuffins gemaakt (recept van Delia Smith), helaas vergeten foto's te maken, maar ze waren heerlijk!
pi_152551057
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:29 schreef Heaven7 het volgende:

[..]

Damn jazeker! Alleen de bodem was niet hard maar een soort Oreosaus geworden :') Dus de volgende keer maak ik een andere bodem.
Haha of zelfde bodem maar deze eerst insmeren met chocolade.. Dan kan de saus de bodem niet zo vochtig maken
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:26:38 #90
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_152559036
Hoi! Ik vind bakken ook leuk.

De laatste tijd heb ik o.a. dit gemaakt:

http://www.jamieoliver.com/recipes/recipe/hummingbird-cake/
http://sugarspunrun.com/smores-cheesecake/
http://chickslovefood.com(...)at-chip-cookie-cake/

Die eerste twee recepten vond ik echt megasupermachtig. De hummingbird cake was echt prachtig gelukt, heel smakelijk ook, maar de tweede laag spongecake + icing was eigenlijk te veel. Ik denk dat je met de helft van het recept ook prima af kunt. :)
De s'mores cheesecake was ook zo heftig, en ik vond mijn marshmallow-cheesecake laag niet helemaal mooi gelukt. De melkchocolade fudge en de bodem waren daarentegen heerlijk! Ik denk dat alleen dat al voldoende zou kunnen zijn voor een leuk taartje/snack.
De chocolate chip cookie cake vond ik simpelweg geweldig! Ook veel leuke reacties op gehad. Hij was mooi bros aan de buitenkant en was smeuiig aan de binnenkant. :9

Vrijdag wil ik simpele brownies gaan bakken!
Fear is the path to the Dark Side.
pi_152571935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:26 schreef Artoo het volgende:
Hoi! Ik vind bakken ook leuk.

De laatste tijd heb ik o.a. dit gemaakt:

http://www.jamieoliver.com/recipes/recipe/hummingbird-cake/
http://sugarspunrun.com/smores-cheesecake/
http://chickslovefood.com(...)at-chip-cookie-cake/

Die eerste twee recepten vond ik echt megasupermachtig. De hummingbird cake was echt prachtig gelukt, heel smakelijk ook, maar de tweede laag spongecake + icing was eigenlijk te veel. Ik denk dat je met de helft van het recept ook prima af kunt. :)
De s'mores cheesecake was ook zo heftig, en ik vond mijn marshmallow-cheesecake laag niet helemaal mooi gelukt. De melkchocolade fudge en de bodem waren daarentegen heerlijk! Ik denk dat alleen dat al voldoende zou kunnen zijn voor een leuk taartje/snack.
De chocolate chip cookie cake vond ik simpelweg geweldig! Ook veel leuke reacties op gehad. Hij was mooi bros aan de buitenkant en was smeuiig aan de binnenkant. :9

Vrijdag wil ik simpele brownies gaan bakken!
Lekkere dingen allemaal :9~ Die hummingbird cake wil ik ook nog eens maken.
Heb je al een recept in gedachten voor de brownies?
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:04:31 #92
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_152572559
Die smores cheesecake :9~

Damn you diet :(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:11:13 #93
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_152572924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:26 schreef Artoo het volgende:
Hoi! Ik vind bakken ook leuk.

De laatste tijd heb ik o.a. dit gemaakt:

http://www.jamieoliver.com/recipes/recipe/hummingbird-cake/
http://sugarspunrun.com/smores-cheesecake/
http://chickslovefood.com(...)at-chip-cookie-cake/

Die eerste twee recepten vond ik echt megasupermachtig. De hummingbird cake was echt prachtig gelukt, heel smakelijk ook, maar de tweede laag spongecake + icing was eigenlijk te veel. Ik denk dat je met de helft van het recept ook prima af kunt. :)
De s'mores cheesecake was ook zo heftig, en ik vond mijn marshmallow-cheesecake laag niet helemaal mooi gelukt. De melkchocolade fudge en de bodem waren daarentegen heerlijk! Ik denk dat alleen dat al voldoende zou kunnen zijn voor een leuk taartje/snack.
De chocolate chip cookie cake vond ik simpelweg geweldig! Ook veel leuke reacties op gehad. Hij was mooi bros aan de buitenkant en was smeuiig aan de binnenkant. :9

Vrijdag wil ik simpele brownies gaan bakken!
Precies dezelfde ervaring wat betreft de hummingbird cake
.
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:11:50 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152572960
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Die smores cheesecake :9~

Damn you diet :(
vind je?

Ik vind die er echt totaal niet lekker uit zien. Die Hummingbird Cake wel :9 (maar ook op dieet hier dus ik kijk alleen plaatjes :') )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:21:20 #95
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152573417
Edit - Verkeerde topic!

[ Bericht 55% gewijzigd door Isegrim op 13-05-2015 21:35:18 ]
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:29:11 #96
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_152573764
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:26 schreef Artoo het volgende:
Hoi! Ik vind bakken ook leuk.

De laatste tijd heb ik o.a. dit gemaakt:

http://www.jamieoliver.com/recipes/recipe/hummingbird-cake/
http://sugarspunrun.com/smores-cheesecake/
http://chickslovefood.com(...)at-chip-cookie-cake/

Die eerste twee recepten vond ik echt megasupermachtig. De hummingbird cake was echt prachtig gelukt, heel smakelijk ook, maar de tweede laag spongecake + icing was eigenlijk te veel. Ik denk dat je met de helft van het recept ook prima af kunt. :)
De s'mores cheesecake was ook zo heftig, en ik vond mijn marshmallow-cheesecake laag niet helemaal mooi gelukt. De melkchocolade fudge en de bodem waren daarentegen heerlijk! Ik denk dat alleen dat al voldoende zou kunnen zijn voor een leuk taartje/snack.
De chocolate chip cookie cake vond ik simpelweg geweldig! Ook veel leuke reacties op gehad. Hij was mooi bros aan de buitenkant en was smeuiig aan de binnenkant. :9

Vrijdag wil ik simpele brownies gaan bakken!
Die cookie taart heb ik even opgeslagen, holy smokes dat ziet er goed uit :9
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 14 mei 2015 @ 09:30:28 #97
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_152584854
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:48 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Lekkere dingen allemaal :9~ Die hummingbird cake wil ik ook nog eens maken.
Heb je al een recept in gedachten voor de brownies?
Nog niet helemaal... Ik heb een stuk of 3 recepten liggen voor 'basic' brownies en ik ben er nog niet helemaal uit welke 't nu moet worden :')
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:29 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Die cookie taart heb ik even opgeslagen, holy smokes dat ziet er goed uit :9
Die is echt aan te raden! *)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_152587911
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:30 schreef Artoo het volgende:

[..]

Nog niet helemaal... Ik heb een stuk of 3 recepten liggen voor 'basic' brownies en ik ben er nog niet helemaal uit welke 't nu moet worden :')

[..]

Die is echt aan te raden! *)
Ik heb uit dit topic een keer dit recept geplukt: klik
En die vond ik echt goddelijk! En super simpel!
pi_152589147
Meh cups en zulks vind ik onmogelijk :( Er staan grammen *O*

[ Bericht 34% gewijzigd door Heaven7 op 14-05-2015 14:15:59 ]
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:55:04 #100
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_152589312
De brownies van Nigella zijn ook aan te raden. Maak die altijd en iedereen vindt ze heerlijk. :9

http://www.food.com/recipe/nigella-lawson-brownies-32053

En je kan ze tweaken naar gewenst aantal brownies, want het standaard recept is echt een shitload aan brownies :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_152590588
Verdorie nu heb ik ook trek in brownies *gaat voorraadkast plunderen*

Edit: eieren zijn op ;(

[ Bericht 48% gewijzigd door Dragonberry op 14-05-2015 13:45:23 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 mei 2015 @ 15:37:54 #102
269689 crew  Viv
pi_152593317
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:39 schreef Dragonberry het volgende:
Edit: eieren zijn op ;(
Oh balen als de winkels dicht zijn! :(
Al is er vast wel een vegan recept zonder ei te vinden.
  donderdag 14 mei 2015 @ 15:44:11 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152593419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh balen als de winkels dicht zijn! :(
Al is er vast wel een vegan recept zonder ei te vinden.
Vegan brownies :N
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 mei 2015 @ 15:45:35 #104
269689 crew  Viv
pi_152593451
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:44 schreef Molo het volgende:
Vegan brownies :N
Geen brownies kunnen bakken als je zin hebt om brownies te bakken. :N

Desperate times call for desperate measures!
  donderdag 14 mei 2015 @ 15:48:15 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152593503
Hier liever geen brownies dan vegan brownies hoor.

Nür qualitäts shizzle, du weisst ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152606625
Inderdaad vegan brownies gemaakt uiteindelijk. Recept van Jamie Oliver.
Ik heb ze volgens mij iets te lang gebakken.. Maar het is nog best lekker. Nu heb ik gewoon chocolade cake :P
pi_152606884
Ik heb voor het eerst rabarber gekocht. Iemand een leuk receptje?
pi_152607030
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:52 schreef Myraela het volgende:
Ik heb voor het eerst rabarber gekocht. Iemand een leuk receptje?
combineren met aardbei iig
Eerst denken, dan typen
pi_152607656
Aardbei/rabarber pie of galette. Bolletje vanille-ijs erbij :9
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:09:23 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152607716
Rabarbersmurrie maken met suiker en kalk enzo. En dan bij vanillevla :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:07:52 #111
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_152614787
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:59 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik heb uit dit topic een keer dit recept geplukt: klik
En die vond ik echt goddelijk! En super simpel!
Ja! Die had ik ook gevonden! Bedankt!
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:55 schreef Diconnected het volgende:
De brownies van Nigella zijn ook aan te raden. Maak die altijd en iedereen vindt ze heerlijk. :9

http://www.food.com/recipe/nigella-lawson-brownies-32053

En je kan ze tweaken naar gewenst aantal brownies, want het standaard recept is echt een shitload aan brownies :')
Woah, die zien er ook echt goed uit. Brownies O+
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:10:20 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152614836
Deze whisky brownies van RobinOok (fokstertje) zijn ook briljant. Wel erg groot recept, kun je met een weeshuis van eten.
https://kokrobin.wordpres(...)-chocolate-brownies/
Ook lekker met Calvados of kirsch vond ik ipv whisky :9

En deze zijn ook een aanrader :)
http://www.laurainthekitchen.com/recipes/fudgy-brownies/
Die dame heeft sowieso leuke recepten (alleen jammer van dat jankerige stemmetje :P )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152624431
Myraela, of een aardbei-rabarber kruimeltaart!

Ohh whiskey brownies... Laat dat mn vriend maar niet horen hehe.. Er staan nu al whoopies in de oven en straks eens donuts proberen....Hier nog een fotootje van het bananenbrood van vorige week:
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_152624501
Jeetje, wat een hoop aardbei combinaties. Wilde het eigenlijk puur rabarber houden.
pi_152624571
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:19 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, wat een hoop aardbei combinaties. Wilde het eigenlijk puur rabarber houden.
Mooie combinatie wel hoor.

Maar, anders een rabarber crumble? Laatst nog gemaakt, erg lekker met een bolletje vanilleijs :9
pi_152624919
Rabarber tarteletjes dan... Of met beetje iets anders rabarber sinaasappel muffins ;)
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:36:42 #117
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_152624988
De Nigella brownies staan nu in de oven! Beslag maken ging super easy. Niet van het beslag snoepen was niet easy :P
Fear is the path to the Dark Side.
pi_152627649
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:22 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Mooie combinatie wel hoor.

Maar, anders een rabarber crumble? Laatst nog gemaakt, erg lekker met een bolletje vanilleijs :9
Die heb ik even gepind, ziet er heerlijk uit!

Ik heb vandaag met mijn nichtje van 10 de brownies van Nigella Lawson gemaakt, met m&m's erover. Blijven heerlijk!

  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:10:37 #119
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_152627762
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:36 schreef Artoo het volgende:
De Nigella brownies staan nu in de oven! Beslag maken ging super easy. Niet van het beslag snoepen was niet easy :P
Hehe :P heb je er ook noten door heen gedaan? Ik heb een noten allergie dus ik doe dat niet, maar ik heb er laatst rozijnen in gedaan, ook erg smakelijk :9.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:12:23 #120
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_152627799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:10 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Hehe :P heb je er ook noten door heen gedaan? Ik heb een noten allergie dus ik doe dat niet, maar ik heb er laatst rozijnen in gedaan, ook erg smakelijk :9.
Nee, die heb ik er nu uit gelaten omdat een van de brownie-eters morgen allergisch is voor noten. De volgende keer misschien wel!
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:15:48 #121
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_152627873
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:12 schreef Artoo het volgende:

[..]

Nee, die heb ik er nu uit gelaten omdat een van de brownie-eters morgen allergisch is voor noten. De volgende keer misschien wel!
Ah oke :D nou zonder noten zijn ze ook heerlijk. Je kan er in feite alles in gooien wat je maar wilt. Ik heb er ook een keer een cheesecake laagje over gedaan en frambozen in gestopt, dat was ook echt goddelijk :9~
it's the map in my mind that sends me on my way.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:16:43 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152627902
Vijgen weken in port/sherry en die erdoor jeweetz :7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 16 mei 2015 @ 17:01:51 #123
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_152653842
Ik had nog chocolate chips liggen die op moesten, dus net maar even koekjes gebakken.



Zijn erg lekker. :9
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_152654055
knapperig van binnen en buiten of van binnen zacht?
Ben op zoek naar een recept voor knapperig van binnen EN buiten. De kleur hiervan ziet er goed uit.
Eerst denken, dan typen
  zaterdag 16 mei 2015 @ 17:11:28 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152654090
Volgens 'Murican websites moet je dan wat maïzena en bakpoeder door je koekjesdeeg doen.

Ik bak ze maar niet, uit zelfbescherming :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 16 mei 2015 @ 17:31:46 #126
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_152654689
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:10 schreef Piger het volgende:
knapperig van binnen en buiten of van binnen zacht?
Ben op zoek naar een recept voor knapperig van binnen EN buiten. De kleur hiervan ziet er goed uit.
Crispy on the outside, chewy on the inside :9.

En misschien is dit een goede optie voor jou dan:
http://www.thekitchenmagp(...)spy-crunchy-delights
it's the map in my mind that sends me on my way.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 02:01:24 #127
160841 ausweiss
Weist aus
pi_152737985
Ben na jaren weer eens aan het bakken gegaan.
Vanavond spritsen gebakken.
Ze waren lekker alleen de vorm liep wat uit.
Was voor het laatst tijdens mijn opleiding,
Een jaar of 26 geleden :P


En 2 weken geleden bananen cake/brood gebakken.


  woensdag 20 mei 2015 @ 14:13:07 #128
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_152788973
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:01 schreef ausweiss het volgende:
Ben na jaren weer eens aan het bakken gegaan.
Vanavond spritsen gebakken.
Ze waren lekker alleen de vorm liep wat uit.
Was voor het laatst tijdens mijn opleiding,
Een jaar of 26 geleden :P
[ afbeelding ]

En 2 weken geleden bananen cake/brood gebakken.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat zijn die spritsen mooi gelukt! :)
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:13:52 #129
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_152788997
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:15 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ah oke :D nou zonder noten zijn ze ook heerlijk. Je kan er in feite alles in gooien wat je maar wilt. Ik heb er ook een keer een cheesecake laagje over gedaan en frambozen in gestopt, dat was ook echt goddelijk :9~
Ohh cheesecake :9~
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:35:04 #130
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_152800598
Van mijn collega's heb ik de uitdaging gekregen om een taart te maken dat lente schreeuwt. Nu dacht ik meteen aan een taart met lemoncurd. Hebben jullie nog goede ideeen of leuke recepten?

Het kan niet een heel bewerkelijke taart zijn, omdat ik niet extreem goed ben in het maken van taart ;( .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_152800994
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:35 schreef AwayTL het volgende:
Van mijn collega's heb ik de uitdaging gekregen om een taart te maken dat lente schreeuwt. Nu dacht ik meteen aan een taart met lemoncurd. Hebben jullie nog goede ideeen of leuke recepten?

Het kan niet een heel bewerkelijke taart zijn, omdat ik niet extreem goed ben in het maken van taart ;( .
aardbei/rabarber taart? http://www.sugarhero.com/strawberry-rhubarb-pie/
Perzik crumble? http://www.completelydelicious.com/2011/08/peach-crumb-bars.html
Lemon merengue pie? http://www.ohsweetbasil.c(...)pie-by-jennifer.html
Citroen cake is heel makkelijk en erg lekker. Met citroen siroop over de cake heen :9 maar misschien is dat dan te simpel? http://www.nigella.com/recipes/view/easy-lemon-cake-3165

[ Bericht 8% gewijzigd door Dragonberry op 20-05-2015 20:56:51 ]
pi_152802462
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:45 schreef Dragonberry het volgende:

[..]
Citroen cake is heel makkelijk en erg lekker. Met citroen siroop over de cake heen :9 maar misschien is dat dan te simpel? http://www.nigella.com/recipes/view/easy-lemon-cake-3165
Deze is echt góddelijk :9~

En die spritsen hierboven zien er mooi uit. Wil ik ook een keer maken.
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 22:19:36 #133
382129 crew  Donna
pi_152804774
http://www.leukerecepten.nl/recepten/476-luchtige-fruitcake

Deze vind ik erg lekker en fris, maar het is een vrij simpele cake verder. Misschien niet lente achtig genoeg haha.

Wie maakt hier wel eens een mugcake in de magnetron? Vorige week voor het eerst gedaan. Lekker O+
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:21:16 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152804871
Mugcake 2 keer gedaan in PMS vreet bui. Eigenlijk hartstikke vies :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:22:00 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152804914
Heeft er iemand hier een lekker recept voor Schwarzwalder kirsch taart?

(En nee, niet recept van Heston, het moet wel door een amateur uit te voeren zijn :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2015 @ 22:32:18 #136
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_152805433
Mugcake? Wat?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_152805492
Mugcakes vind ik echt niet lekker. Dan liever snel cupcakes of muffins bakken.
pi_152805588
De eerste paar hapjes van zo'n mugcake zijn lekker, dan is het nog warm. Zodra het kouder wordt is het gelijk droog en vies.
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:36:46 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152805643
In theorie is het een cakebeslag wat je in een mok doet en dan in de magnetron doet, en moet het er zo uit komen te zien:



In de praktijk echter, is het een kleffe, gekookte zoete drap-hap, die vastgekoekt zit aan je mok en je tyfus moeilijk schoon krijgt en ziet het er vaak zo uit:

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:54:01 #140
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152806431
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:36 schreef Molo het volgende:
In theorie is het een cakebeslag wat je in een mok doet en dan in de magnetron doet, en moet het er zo uit komen te zien:

[ afbeelding ]

In de praktijk echter, is het een kleffe, gekookte zoete drap-hap, die vastgekoekt zit aan je mok en je tyfus moeilijk schoon krijgt en ziet het er vaak zo uit:

[ afbeelding ]
:'(
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:57:13 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152806563
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

:'(
ja, appealing he :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:58:07 #142
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152806597
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:57 schreef Molo het volgende:

[..]

ja, appealing he :')
Misschien iets voor de hoge pre-ongesteldheidsnood ofzo. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 20 mei 2015 @ 23:01:22 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152806723
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Misschien iets voor de hoge pre-ongesteldheidsnood ofzo. :')
vandaar deze post :+

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:21 schreef Molo het volgende:
Mugcake 2 keer gedaan in PMS vreet bui. Eigenlijk hartstikke vies :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 mei 2015 @ 23:01:46 #144
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152806740
Oh ja. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 20 mei 2015 @ 23:02:30 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152806768
Nu wel zin in churros :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 00:10:46 #146
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152808945
Ik heb vandaag de meest perfecte volkorencake gebakken. Met spelt, emmer en havermout.
Deel van het suiker vervangen voor pistachemeel, wat kruiden er in en een goeie klots goede cognac. Echt geweldig geworden :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 21 mei 2015 @ 00:19:35 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152809146
Foto please, want ik kan me oprecht niet voorstellen dat dat lekker is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152809957
Bedankt voor de complimenten :@ *O*
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 07:57:10 #149
382129 crew  Donna
pi_152812108
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:36 schreef Molo het volgende:
In theorie is het een cakebeslag wat je in een mok doet en dan in de magnetron doet, en moet het er zo uit komen te zien:

[ afbeelding ]

In de praktijk echter, is het een kleffe, gekookte zoete drap-hap, die vastgekoekt zit aan je mok en je tyfus moeilijk schoon krijgt en ziet het er vaak zo uit:

[ afbeelding ]
Hahaha.

Tot nu toe komen ze altijd perfect los en zijn het wel echte cakes. M'n vriend vindt ze inderdaad ook te droog.
  † In Memoriam † donderdag 21 mei 2015 @ 08:31:59 #150
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_152812443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 00:19 schreef Molo het volgende:
Foto please, want ik kan me oprecht niet voorstellen dat dat lekker is
Bwehehe ik kreeg hetzelfde gevoel :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 09:59:06 #151
382129 crew  Donna
pi_152813871
Dit is trouwens de mugcake die ik nu 2x gehad heb;

http://www.lekkerensimpel.com/5-minuten-nutella-cakeje/

En als ik in PMS modus ben doe ik er nog caramelstroop op denk ik, haha!
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 10:51:23 #152
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152815167
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 00:19 schreef Molo het volgende:
Foto please, want ik kan me oprecht niet voorstellen dat dat lekker is
100x lekkerder dan een cake die je met bloem en witte suiker maakt, want dat smaakt alleen maar naar 'zoet'.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 11:18:35 #153
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152815760


Heerlijk luchtig, niet zo'n in elkaar gezakte zware cake die je wel eens ziet als mensen volkorencake bakken. Hij is ècht heel lekker.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 22 mei 2015 @ 07:21:52 #154
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_152845357
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:45 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

aardbei/rabarber taart? http://www.sugarhero.com/strawberry-rhubarb-pie/
Perzik crumble? http://www.completelydelicious.com/2011/08/peach-crumb-bars.html
Lemon merengue pie? http://www.ohsweetbasil.c(...)pie-by-jennifer.html
Citroen cake is heel makkelijk en erg lekker. Met citroen siroop over de cake heen :9 maar misschien is dat dan te simpel? http://www.nigella.com/recipes/view/easy-lemon-cake-3165
Oe lemoncake..

Ik ga mij er in verdiepen, dank je! Hier kan ik wat mee :)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_152867433
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:18 schreef djkoelkast het volgende:
[ afbeelding ]

Heerlijk luchtig, niet zo'n in elkaar gezakte zware cake die je wel eens ziet als mensen volkorencake bakken. Hij is ècht heel lekker.
Volgens mij heb je de verkeerde foto gepost want wij zien een brood.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:09:25 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152868131
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:52 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Volgens mij heb je de verkeerde foto gepost want wij zien een brood.
Gaat wmb niet door voor brood. Maar zeker niet voor een lekkere (en luchtige??? Waar???) cake ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 22:35:09 #157
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152869085
:')
Maken jullie lekker witte cake met witte bloem, witte suiker en margarine.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_152869100
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:18 schreef djkoelkast het volgende:
[ afbeelding ]

Heerlijk luchtig, niet zo'n in elkaar gezakte zware cake die je wel eens ziet als mensen volkorencake bakken. Hij is ècht heel lekker.
Ziet er uit als een Indische (kruiden)cake. Mist alleen dat heerlijk smeuïge bovenrandje wat ik altijd als eerste opeet omdat de rest best droog is. :+
mag het weten
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 22:37:52 #159
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152869186
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:35 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ziet er uit als een Indische (kruiden)cake. Mist alleen dat heerlijk smeuïge bovenrandje wat ik altijd als eerste opeet omdat de rest best droog is. :+
Het is gewoon een poundcake, maar dan volkoren, minder suiker en omdat er kruiden in zitten een andere kleur. Veel lekkerder dan een normale cake, want hier proef je echt van alles in, niet alleen maar zoet.
Droog is 'ie zéker niet en lijkt qua smaak totaal niet op zo'n indische kruidencake.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:49:03 #160
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_152869606
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:37 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Het is gewoon een poundcake, maar dan volkoren, minder suiker en omdat er kruiden in zitten een andere kleur. Veel lekkerder dan een normale cake, want hier proef je echt van alles in, niet alleen maar zoet.
Droog is 'ie zéker niet en lijkt qua smaak totaal niet op zo'n indische kruidencake.
Lurker hier: heb je een recept :9? Ik ben heel benieuwd.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_152870563
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:37 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Het is gewoon een poundcake, maar dan volkoren, minder suiker en omdat er kruiden in zitten een andere kleur. Veel lekkerder dan een normale cake, want hier proef je echt van alles in, niet alleen maar zoet.
Droog is 'ie zéker niet en lijkt qua smaak totaal niet op zo'n indische kruidencake.
Niet eerder van gehoord. Ja kruiden geven van zichzelf al genoeg kleur mee. En een complexer smaakpalet dan standaard ja. Ziet eruit als, ik kan natuurlijk niet van een enkele foto de structuur beoordelen hè. Daar deed het mij iig in eerste instantie aan denken.
mag het weten
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:20:02 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152870612
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:35 schreef djkoelkast het volgende:
:')
Maken jullie lekker witte cake met witte bloem, witte suiker en margarine.

die combi die jij schetst lijkt me niet te vreten, ook na de foto niet.
Dat heeft NIETS met een butt vergelijking met witte bloem, suiker en margarine te maken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 22 mei 2015 @ 23:24:31 #163
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_152870733
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:37 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Het is gewoon een poundcake, maar dan volkoren, minder suiker en omdat er kruiden in zitten een andere kleur. Veel lekkerder dan een normale cake, want hier proef je echt van alles in, niet alleen maar zoet.
Droog is 'ie zéker niet en lijkt qua smaak totaal niet op zo'n indische kruidencake.
lekker is ook maar een kwestie van smaak toch? :D

En als t 'gewoon een poundcake' zou zijn zou het "maar dan..." gedeelte van je zin overbodig zijn ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_152871912
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:37 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Het is gewoon een poundcake, maar dan volkoren, minder suiker en omdat er kruiden in zitten een andere kleur. Veel lekkerder dan een normale cake, want hier proef je echt van alles in, niet alleen maar zoet.
Droog is 'ie zéker niet en lijkt qua smaak totaal niet op zo'n indische kruidencake.
Doet mij sterk herinneren aan dat ik een keer patat gebakken had maar dan niet met aardappel maar met courgette en niet in de frituurpan maar in een hout gestookte oven. Ik had daar mayonaise bij gedaan maar niet normale maar van honingraad en Abessijnse mosterd. Ik had dit niet gewoon geserveerd in een puntzak maar ik had alles in een liter water laten koken en vervolgens met de straafmixer gepureerd.
Veel beter dan die normale gewone patat :r .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 23 mei 2015 @ 01:15:59 #165
269689 crew  Viv
pi_152873618
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:01 schreef voederbietel het volgende:
Doet mij sterk herinneren aan dat ik een keer patat gebakken had maar dan niet met aardappel maar met courgette en niet in de frituurpan maar in een hout gestookte oven. Ik had daar mayonaise bij gedaan maar niet normale maar van honingraad en Abessijnse mosterd. Ik had dit niet gewoon geserveerd in een puntzak maar ik had alles in een liter water laten koken en vervolgens met de straafmixer gepureerd.
Veel beter dan die normale gewone patat :r .
O+

Ik ben wel voor kwalitatief goede producten (altijd roomboter, nooit margarine in huis bijvoorbeeld), maar dan nog klinkt dit niet als een lekkere cake "pistachemeel, wat kruiden er in en een goeie klots goede cognac".
  Moderator zaterdag 23 mei 2015 @ 11:04:17 #166
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152877112
Nevermind.
Ik ben gewoon uitgekeken op al die veel te zoete 'witte' recepten en probeer daarom nieuwe dingen.
Volkorencake, dan krijg je al snel zoiets:


(foto via google)

Een klont bijna rauw deeg wat je niet wegkrijgt.
Ik heb het voor elkaar gekregen een lekkere, luchtige cake te maken met meer smaak dan een gewone cake en bijna 25% minder suiker. Omdat de verhoudingen moeten kloppen moet je die suiker wel vervangen, amandelmeel is heel normaal in cakes, pistachemeel is dan een leuk experiment en dat heeft gewerkt.

Het grappige is dat als ik hier cakes/taarten bak voor verjaardagen iedereen er altijd hélemaal weg van is, maar dan ook echt extreem. Dan zeg je dat het volkoren, biologisch en met minder suiker is dan zijn ze toch verbaasd. Het is een kwestie van proberen.

Ik heb het ook al eens eerder gezegd: als je een mars eet en daarna mijn cake ben je zo aan de zoetheid van die mars gewend dan vind je mijn cake flauw. Als je eerst mijn cake eet en daarna een mars dan is die mars veel te zoet. Kwestie van gewenning. Door een deel suiker weg te laten geef je andere smaken meer kans zich te ontwikkelen.

En ik ben echt niet, wat me wel eens vaker gezegd wordt, een 'culisnob', ik hou van experimenteren met andere structuren in eten (en ik hou nu eenmaal van het mondgevoel van volkorenproducten), andere smaken, méér smaak zonder aroma's te gebruiken (soms nog best lastig, kaneelvla gemaakt en die smaakte toch behoorlijk naar kaneel, maar lang niet zo zoals uit een pak, maar daar heb je het: aroma).
Kan ook gigantisch mislukken hoor, alleen deze cake is ècht wel heel luchtig en 'moist' en daarom vond ik het leuk om het te melden. Dat dat meteen backfired vind ik wel jammer. Kom eens uit je schulp en experimenteert. Echt, het is zo leuk en zo lekker.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 23 mei 2015 @ 11:12:00 #167
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152877237
Ik zou jouw baksels best eens willen proberen hoor. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 23 mei 2015 @ 11:16:03 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152877304
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:12 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou jouw baksels best eens willen proberen hoor. :Y
Krijg je toch nooit recepten van...

Het gaat mij trouwens helemaal niet om volkoren, experimenteren of wat dan ook waar ik tegen ben. Want dat doe ik zelf ook graag (al ben wel ik klassieker ingesteld).

Pistache zie ik er niet in terug, foto ziet er voor mij gewoon niet aantrekkelijk uit en de smaak combi doet in mijn hoofd een -O- ipv *O*

Genoeg dingen die je postte waar ik positief op je gereageerd heb, dus niet zo janken als het een keer niet zo is.
En jij vindt het lekker, dat lijkt me het belangrijkste
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152877431
Het zal ook vast lekker zijn. Maar noem het dan geen gewone poundcake maar dan....
Poundcake is nu eenmaal bloem, suiker en boter.

Het is niet het product wat je laat zien maar de manier waarop. Anderen afkraken om zelf beter van te worden.
  Moderator zaterdag 23 mei 2015 @ 11:24:25 #170
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152877445
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Krijg je toch nooit recepten van...

Dat is niet waar, ik weet niet waar je last van hebt, maar breng het dan gewoon wat vriendelijker in plaats van zo aanvallend.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zaterdag 23 mei 2015 @ 11:27:28 #171
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152877497
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:23 schreef Elleska het volgende:
Het zal ook vast lekker zijn. Maar noem het dan geen gewone poundcake maar dan....
Poundcake is nu eenmaal bloem, suiker en boter.

Het is niet het product wat je laat zien maar de manier waarop. Anderen afkraken om zelf beter van te worden.
Dat is een reactie op. Ja ik weet, relativeren, dan pas typen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 23 mei 2015 @ 11:28:04 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152877508
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:24 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat is niet waar, ik weet niet waar je last van hebt, maar breng het dan gewoon wat vriendelijker in plaats van zo aanvallend.
Misschien moet je je posts eens terug lezen.
Ik ben niet de enige die wat jeuk krijgt van jouw manier van posten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zaterdag 23 mei 2015 @ 11:30:20 #173
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152877569
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Misschien moet je je poets eens terug lezen.
Ik ben niet de enige die wat jeuk krijgt van jouw manier van posten
Als ik er iets niet lekker vind uitzien dan reageer ik gewoon niet.
En ik denk dat je me verkeerd begrijpt of dat in elk geval mijn posts verkeerd overkomen, zo rot is het allemaal niet bedoeld, maar ik vind het niet tof als ik zo in de zeik word gedrukt alleen omdat ik eens wat anders probeer.
Maargoed, dat is leuk voor een feedbacktopic, laten we het hier over bakken houden verder.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_152877610
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:04 schreef djkoelkast het volgende:
Nevermind.
Ik ben gewoon uitgekeken op al die veel te zoete 'witte' recepten en probeer daarom nieuwe dingen.
Volkorencake, dan krijg je al snel zoiets:

[ afbeelding ]
(foto via google)

Een klont bijna rauw deeg wat je niet wegkrijgt.
Ik heb het voor elkaar gekregen een lekkere, luchtige cake te maken met meer smaak dan een gewone cake en bijna 25% minder suiker. Omdat de verhoudingen moeten kloppen moet je die suiker wel vervangen, amandelmeel is heel normaal in cakes, pistachemeel is dan een leuk experiment en dat heeft gewerkt.

Het grappige is dat als ik hier cakes/taarten bak voor verjaardagen iedereen er altijd hélemaal weg van is, maar dan ook echt extreem. Dan zeg je dat het volkoren, biologisch en met minder suiker is dan zijn ze toch verbaasd. Het is een kwestie van proberen.

Ik heb het ook al eens eerder gezegd: als je een mars eet en daarna mijn cake ben je zo aan de zoetheid van die mars gewend dan vind je mijn cake flauw. Als je eerst mijn cake eet en daarna een mars dan is die mars veel te zoet. Kwestie van gewenning. Door een deel suiker weg te laten geef je andere smaken meer kans zich te ontwikkelen.

En ik ben echt niet, wat me wel eens vaker gezegd wordt, een 'culisnob', ik hou van experimenteren met andere structuren in eten (en ik hou nu eenmaal van het mondgevoel van volkorenproducten), andere smaken, méér smaak zonder aroma's te gebruiken (soms nog best lastig, kaneelvla gemaakt en die smaakte toch behoorlijk naar kaneel, maar lang niet zo zoals uit een pak, maar daar heb je het: aroma).
Kan ook gigantisch mislukken hoor, alleen deze cake is ècht wel heel luchtig en 'moist' en daarom vond ik het leuk om het te melden. Dat dat meteen backfired vind ik wel jammer. Kom eens uit je schulp en experimenteert. Echt, het is zo leuk en zo lekker.
Ik vind dat je best interessante baksels neer zet. Wel vind ik het vrij bijzonder dat je het principe van volkoren producten voor jezelf weet neer te zetten als vernieuwend en zelfbedacht.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_152877723
Wat een discussie weer. :') Cake ziet er prima uit. Voor mij zou die echt niet luchtiger moeten, het is cake geen biscuit. En met volkoren bakken is inderdaad een stuk lastiger om het niet zo zwaar te maken.

Anyhow, tenzij hartig gebruik ik zelf eigenlijk nooit volkoren.

Ik heb laatst wel een lekkere rijstevlaai gemaakt. O+

  Moderator zaterdag 23 mei 2015 @ 11:37:46 #176
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152877731
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:32 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik vind dat je best interessante baksels neer zet. Wel vind ik het vrij bijzonder dat je het principe van volkoren producten voor jezelf weet neer te zetten als vernieuwend en zelfbedacht.
Zo moet je het niet zien. Ik begin met een basisrecept zoals het in oude kookboeken/bakboeken staat voor de verhoudingen.
Dan vervang ik de bloem voor een mengsel van andere melen.
Dan laat ik een deel suiker weg, als dat 10% is dan laat ik het zo, als het meer is dan vervang ik het verloren gewicht voor een andere droge stof. Kan van alles zijn, havermout, lijnzaad, amandelen, het is net wat ik aan het maken ben.
Dan voeg ik dingen toe om een bepaalde smaak te krijgen. Bijvoorbeeld specerijen als kaneel, foelie, soms wat kurkuma voor de kleur is ook wel eens leuk.

Dus in zoverre 'zelfbedacht', maar altijd een 'normaal' recept als basis voor de verhoudingen en daar een beetje mee spelen.
Wat voor mezelf dan weer anders is is dat ik niet met volkorentarwe, maar met andere melen als kamut, spelt, einkorn en emmer werk. Ik vind zelf einkorn het prettigste werken ben ik achter. Kamut en emmer zijn iets lastiger te verwerken omdat ze meer op griesmeel lijken, maar het is zeker niet onmogelijk. Vernieuwend? Vast niet, het zijn bestaande producten, maar anders is het wel.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zaterdag 23 mei 2015 @ 11:38:24 #177
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152877740
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:37 schreef Myraela het volgende:
Wat een discussie weer. :') Cake ziet er prima uit. Voor mij zou die echt niet luchtiger moeten, het is cake geen biscuit. En met volkoren bakken is inderdaad een stuk lastiger om het niet zo zwaar te maken.

Anyhow, tenzij hartig gebruik ik zelf eigenlijk nooit volkoren.

Ik heb laatst wel een lekkere rijstevlaai gemaakt. O+

[ afbeelding ]
jij O+
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_152877849
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:37 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Zo moet je het niet zien. Ik begin met een basisrecept zoals het in oude kookboeken/bakboeken staat voor de verhoudingen.
Dan vervang ik de bloem voor een mengsel van andere melen.
Dan laat ik een deel suiker weg, als dat 10% is dan laat ik het zo, als het meer is dan vervang ik het verloren gewicht voor een andere droge stof. Kan van alles zijn, havermout, lijnzaad, amandelen, het is net wat ik aan het maken ben.
Dan voeg ik dingen toe om een bepaalde smaak te krijgen. Bijvoorbeeld specerijen als kaneel, foelie, soms wat kurkuma voor de kleur is ook wel eens leuk.

Dus in zoverre 'zelfbedacht', maar altijd een 'normaal' recept als basis voor de verhoudingen en daar een beetje mee spelen.
Wat voor mezelf dan weer anders is is dat ik niet met volkorentarwe, maar met andere melen als kamut, spelt, einkorn en emmer werk. Ik vind zelf einkorn het prettigste werken ben ik achter. Kamut en emmer zijn iets lastiger te verwerken omdat ze meer op griesmeel lijken, maar het is zeker niet onmogelijk. Vernieuwend? Vast niet, het zijn bestaande producten, maar anders is het wel.
Ik snap echt niet waarom je denkt dat dit zo bijzonder is.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 23 mei 2015 @ 11:47:42 #179
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_152877918
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:37 schreef Myraela het volgende:
Wat een discussie weer. :') Cake ziet er prima uit. Voor mij zou die echt niet luchtiger moeten, het is cake geen biscuit. En met volkoren bakken is inderdaad een stuk lastiger om het niet zo zwaar te maken.

Anyhow, tenzij hartig gebruik ik zelf eigenlijk nooit volkoren.

Ik heb laatst wel een lekkere rijstevlaai gemaakt. O+

[ afbeelding ]
Die ziet er goed uit :9

Komt er nog een recept op je blog?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 23 mei 2015 @ 11:48:25 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152877929
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:30 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Als ik er iets niet lekker vind uitzien dan reageer ik gewoon niet.
En ik denk dat je me verkeerd begrijpt of dat in elk geval mijn posts verkeerd overkomen, zo rot is het allemaal niet bedoeld, maar ik vind het niet tof als ik zo in de zeik word gedrukt alleen omdat ik eens wat anders probeer.
Maargoed, dat is leuk voor een feedbacktopic, laten we het hier over bakken houden verder.
Ik bedoel het niet om je af te zeiken, vond dit gewoon geen geslaagd iets. Voor mijn smaak dan he.
Niet zo defensief doen, nergens voor nodig.

Gewoon baksels blijven posten dus :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152877932
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:27 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat is een reactie op. Ja ik weet, relativeren, dan pas typen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 11:48:52 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152877935
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:43 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom je denkt dat dit zo bijzonder is.
Dat pretendeert hij ook niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152878045
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat pretendeert hij ook niet
Totaal niet nee, stom van me.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_152878056
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:43 schreef voederbietel het volgende:
Ik snap echt niet waarom je denkt dat dit zo bijzonder is.
Ach, dat is niets met koken. Het is allemaal al eens gedaan. Maar het is wel anders dan de standaard huis/tuin/keuken recepten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:47 schreef Njosnavelin het volgende:
Die ziet er goed uit :9

Komt er nog een recept op je blog?
Ja, deze wil ik nog wel delen. Laatste tijd wat weinig tijd (lees: zin) om te schrijven. Heb wel de foto's klaar staan. :')
  Moderator zaterdag 23 mei 2015 @ 11:58:10 #185
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152878092
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:43 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom je denkt dat dit zo bijzonder is.
Bijzonder lekker, dat is het ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 19:20:38 #186
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_152887686
'witte' recepten? Racist.

:P.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_152889547
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:20 schreef Skaai het volgende:
'witte' recepten? Racist.

:P.
Kwam laatst ook al witte brownies tegen. Moet ik toch eens maken :9

Myraela, die rijstevlaai kan je zo verkopen in een vlaaienwinkeltje :D Ziet er goed uit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 23 mei 2015 @ 20:59:20 #188
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152890471
Ziet er idd uit als iets wat zo bij de banketbakker vandaan komt. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_152908485
Gisteren snickerdoodles gebakken. Heerlijk!

pi_152908505
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 08:25 schreef Bleie het volgende:
Gisteren snickerdoodles gebakken. Heerlijk!

[ afbeelding ]
is met een laagje suiker en kaneel toch? ze zien er :9 uit
pi_152908519
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 08:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

is met een laagje suiker en kaneel toch? ze zien er :9 uit
Ja klopt, en ze zijn zacht van binnen. Echt onwijs lekker!

Riep wel een vraag op (die hier wellicht al vaker voorbij is gekomen). Volgens het (Amerikaanse) recept moest er 'brown sugar' in. Ik heb daar donkere basterdsuiker voor genomen, maar volgens mij is dat niet echt hetzelfde. Wat is wel echt een goede vervanger?
pi_152908553
ik dacht dat lichtbruine basterdsuiker er het meest in de buurt kwam
  zondag 24 mei 2015 @ 08:40:56 #193
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152908573
Brown sugar is suiker met melassestroop. Ik heb het nog nooit ergens in een winkel gezien.
Basterdsuiker trekt vocht aan en daarom niet altijd de juiste vervanger.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152908674
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 08:40 schreef laziness het volgende:
Brown sugar is suiker met melassestroop. Ik heb het nog nooit ergens in een winkel gezien.
Basterdsuiker trekt vocht aan en daarom niet altijd de juiste vervanger.
Maar melassestroop wel. Zou je het dan zelf kunnen mixen?
  zondag 24 mei 2015 @ 09:04:07 #195
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152908708
Ja met rietsuiker :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152908709
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 08:40 schreef laziness het volgende:
Brown sugar is suiker met melassestroop. Ik heb het nog nooit ergens in een winkel gezien.
Basterdsuiker trekt vocht aan en daarom niet altijd de juiste vervanger.
basterdsuiker is gemengd met invertsiroop en caramel. Waarom zal de ene wel vocht aantrekken en de andere niet?
  zondag 24 mei 2015 @ 09:11:26 #197
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152908758
Mijn schoonvader is banketbakker geweest en hij heeft me dat vertelt. Ik wil wel geloven dat ie weet waar hij het over heeft.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152908816
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 09:11 schreef laziness het volgende:
Mijn schoonvader is banketbakker geweest en hij heeft me dat vertelt. Ik wil wel geloven dat ie weet waar hij het over heeft.
ik ken jouw schoonvader verder niet, dus ik heb even op interwebs gezocht.

quote:
Ironically, this molasses is also very hygroscopic, meaning it readily absorbs moisture. That's why when you seal a piece of bread or a dampened sugar saver in with the sugar, it becomes soft again. The molasses literally sucks in the moisture.
http://www.thekitchn.com/rock-hard-why-does-brown-sugar-118468
  zondag 24 mei 2015 @ 09:55:33 #199
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_152909220
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 09:18 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik ken jouw schoonvader verder niet, dus ik heb even op interwebs gezocht.

[..]

http://www.thekitchn.com/rock-hard-why-does-brown-sugar-118468
Interessant!
pi_152909233
Hmmm binnenkort een baby shower waar we een high tea gaan doen. Iedereen maakt iets. Ik hou wel van bakken, maar de rest van het menu is;

* Scones
* sandwiches
* wrapjes met geitenkaas

Allemaal wel erg simpel vind ik. Iemand inspiratie wat er nog goed bij zou passen? (geen rauw vlees e.d. en we hebben een vegetarier)
  zondag 24 mei 2015 @ 09:57:06 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152909239
Ik vind basterdsuiker van zichzelf al veel vochtiger dan brown sugar.
Ik zou het dus nog steeds niet zo snel als vervanger gebruiken. Maar ligt ook erg aan het recept.

Genoeg linkjes te vinden ook dat basterdsuiker teveel vocht aan trekt om het als vervanger te gebruiken dus de waarheid zal ergens in het midden liggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door laziness op 24-05-2015 10:02:09 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 24 mei 2015 @ 10:01:13 #202
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152909287
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 09:56 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hmmm binnenkort een baby shower waar we een high tea gaan doen. Iedereen maakt iets. Ik hou wel van bakken, maar de rest van het menu is;

* Scones
* sandwiches
* wrapjes met geitenkaas

Allemaal wel erg simpel vind ik. Iemand inspiratie wat er nog goed bij zou passen? (geen rauw vlees e.d. en we hebben een vegetarier)
Scones en sandwiches is wel de definitie van high tea :D

Meestal eindigt het met zoet dus petit fours of iets chocolade achtigs zou ik uitkiezen dan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152909301
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 10:01 schreef laziness het volgende:

[..]

Scones en sandwiches is wel de definitie van high tea :D

Meestal eindigt het met zoet dus petit fours of iets chocolade achtigs zou ik uitkiezen dan.
Met simpel bedoelde ik, binnen 10 minuten klaar. Niet dat er verder iets mis mee is. Maar dan vind ik het jammer om zelf wel veel moeite te doen.

Chocola dacht ik zelf ook al even. maar bovenstaande zijn allemaal wel low calories-achtige dingen. Misschien verstandiger om daarop door te borduren?
  zondag 24 mei 2015 @ 10:05:12 #204
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152909345
Brownies? Is ook niet zoveel werk.

Edit: oh dat is niet low calorie :P

Maar scones en cream ook niet bepaald hoor :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152909403
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 10:05 schreef laziness het volgende:
Brownies? Is ook niet zoveel werk.

Edit: oh dat is niet low calorie :P

Maar scones en cream ook niet bepaald hoor :D
Mwah in scones zit niet veel hoor. heel dun laagje crème en suikervrije jam.... Ik ken mijn vriendinnen ;)
Hierna slaan ze het avondeten ook gewoon over.

Ik vind eigenlijk een (chocolade) cheesecake gewoon leuk om te maken. Maar denk niet dat het opgegeten wordt als ik de rest van het "menu" zie. En dan is het zonde van het werk.
Bedankt voor je inspiratie in elk geval.
pi_152909914
Ik zat laatst een programma van Martha Steward te kijken en daar vond ik de 'brown sugar' verdacht veel op onze licht bruine basterdsuiker lijken. Het had een zelfde struktuur in ieder geval. In de cup goed aandrukken en dan komt het er als blokje weer uit :P
Zelf gebruik ik meestal gewoon rietsuiker, werkt ook prima.
pi_152909961
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 10:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Mwah in scones zit niet veel hoor. heel dun laagje crème en suikervrije jam.... Ik ken mijn vriendinnen ;)
Hierna slaan ze het avondeten ook gewoon over.

Ik vind eigenlijk een (chocolade) cheesecake gewoon leuk om te maken. Maar denk niet dat het opgegeten wordt als ik de rest van het "menu" zie. En dan is het zonde van het werk.
Bedankt voor je inspiratie in elk geval.
Ik zou iets met spelt en kokossuiker maken, valt vast goed bij deze doelgroep :D
pi_152919415
Hi :)
Denken jullie dat ze hier bedoelen dat je de sinaasappel incl. schil in de blender moet doen???
http://allrecipes.nl/recept/11887/makkelijke-sinaasappelcake.aspx
pi_152920332
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:48 schreef Bluezz het volgende:
Hi :)
Denken jullie dat ze hier bedoelen dat je de sinaasappel incl. schil in de blender moet doen???
http://allrecipes.nl/recept/11887/makkelijke-sinaasappelcake.aspx
zo lees ik het wel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_152920361
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:48 schreef Bluezz het volgende:
Hi :)
Denken jullie dat ze hier bedoelen dat je de sinaasappel incl. schil in de blender moet doen???
http://allrecipes.nl/recept/11887/makkelijke-sinaasappelcake.aspx
Ja want anders hoeft hij niet onbespoten te zijn en wassen lijkt ne dan ook overdreven
pi_152920424
Maar maar dat is toch giftig/bitter :?
Mss ga ik dan wel voor een andere sinaasappelcake :D
pi_152920468
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:27 schreef Bluezz het volgende:
Maar maar dat is toch giftig/bitter :?
Mss ga ik dan wel voor een andere sinaasappelcake :D
Geraspte schil wordt vaker toegevoegd, toch?
Die witte binnenkant is misschien smakeloos maar volgens mij niet giftig
pi_152920576
Ok tx voor het meedenken ^O^
pi_152921845
Misschien gewoon de schil raspen en daarna pellen en de partjes erin doen? Een hele sinaasappel zou mij ook tegenstaan.
pi_152922240
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:14 schreef Myraela het volgende:
Misschien gewoon de schil raspen en daarna pellen en de partjes erin doen? Een hele sinaasappel zou mij ook tegenstaan.
In marmelade zit ook de gehele schil van de bittere sinasappel
pi_153098004
Ik heb zo een keer mandarijn cake gemaakt, geloof dat ik t beslag gezeefd heb. Voelde toch raar ;)
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_153103262
Hm, lastig. Ik heb een keer een sinaasappel amandeltaart gemaakt waar twee hele gepureerde sinaasappelen ingingen, maar die moesten eerste een uur zachtjes gekookt worden. Die taart was overigens verrassend lekker... toch lijkt 'rauwe' hele sinaasappel pureren me weer wat anders. maar als je bv. ingelegde citroenen van de toko neemt gebruik je ook de hele vrucht en dan is de witte schil niet bitter.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:03:52 #218
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153103376
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

zo lees ik het wel
Ik niet want er staat dat de pitten verwijderd moeten worden.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153103750
Laatst op tv ook gezien, daar ging gewoon de hele sinaasappel in. Dat was een makkelijke sinaasappelcake van Annabel Langbein trouwens. Wel heel goed glad maken in de blender.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:18:52 #220
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153103811
Doe mij dan maar een moeilijke sinaasappelcake. :+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:20:19 #221
221912 minilot
Nancy boy
pi_153103829
Juist dat beetje bitter door de hele sinaasappel te gebruiken kan erg lekker zijn in bepaalde recepten. :Y
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:20:48 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153103839
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:20 schreef minilot het volgende:
Juist dat hintje bitter door de hele sianasappel te gebruiken kan erg lekker zijn in bepaalde recepten. :Y
Zeeeeeker bij amandel(taart) :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_153104418
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:18 schreef Isegrim het volgende:
Doe mij dan maar een moeilijke sinaasappelcake. :+
:D dat is wat voor djkoelkast. Met spelt enzo.
pi_153106280
Ik ga morgen deze maken.. vond het toch wat raar die schil...
http://www.ah.nl/kookschr(...)182713&userid=174612
pi_153130118
Crosspost :

De Siciliaanse Sinaasappelcakes mét sinaasappelglazuur (allemaal met vers geperst sinaasappelsap) zijn volgens mij best gelukt! :D (het hoort er dus ook echt zo af te lopen aan de zijkanten volgens een Siciliaanse Mámá! )
/brakke mobielfoto

De kleinere staat nog af te koelen en de 2 cupcakies zijn proefmodelletjes voor straks bij de koffie :9

pi_153133244
Hoi allemaal,

Sinds masterchef en het ook door ons gekochte boek Patisserie! zijn we hier helemaal van het bakken (ook van het koken trouwens!) en mijn vriendin staat nu een lekkere mokkataart te maken :).

Maar even een vraag... ik heb één RVS beslagkom en verder nog een glazen en plastic schaal. Allemaal niet ideaal en ik heb in de toekomst ook RVS kommen nodig om ijs in te doen (en dan een andere kom erin te leggen zodat je gemaakte product snel afkoelt).

Maar nu zie ik wel wat mogelijkheden... bij Kookpunt zie ik Rosle beslagkommen (set van 20 en 24cm) en bij Wehkamp zie ik setje van Brabantia (17,5, 22, 26cm). Rosle heeft siliconen onderkant, Brabantia kunststof maar beide kunnen -zover ik kan zien- in de vaatwasser en oven. Brabantia heeft nog maattabelletje aan de binnenkant, Rosle is stuk mooier (en misschien ook zwaarder).

Prijs ligt dicht bij elkaar maar van Brabantia krijg je er 3.

Iemand nog doorslaggevende zaken die me de juiste kunnen laten bepalen?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 31 mei 2015 @ 18:41:07 #227
269689 crew  Viv
pi_153134227
quote:
5s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:09 schreef dennisdotcom het volgende:
ik heb één RVS beslagkom en verder nog een glazen en plastic schaal. Allemaal niet ideaal en ik heb in de toekomst ook RVS kommen nodig om ijs in te doen (en dan een andere kom erin te leggen zodat je gemaakte product snel afkoelt).

Iemand nog doorslaggevende zaken die me de juiste kunnen laten bepalen?
Ik heb geen RVS kommen. :D
Waar nodig (zoals ei opkloppen voor meringue) gebruik ik één van de RVS pannen die ik toch al in huis heb voor het koken van avondeten. :Y)
  zondag 31 mei 2015 @ 18:54:00 #228
221912 minilot
Nancy boy
pi_153134642
Ik heb een stuk of twaalf rvs-kommen in verschillende formaten (een paar met siliconen voetje) van euro of twee per stuk bij de Xenos. Die bevallen me fantastisch en ze kosten haast niks *)

Bloes, goed druipsel! Hoe waren de proefcakejes? :)

[ Bericht 9% gewijzigd door minilot op 31-05-2015 18:59:53 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_153134693
Waarom heb je echt RVS nodig dan? De schaal van mijn KitchenAid is RVS, maar verder heb ik alleen een klein schaaltje omdat ik een keer een ijstaart wilde maken en die de juiste vorm had. Voor een paar euro. :D
pi_153134718
Het enige waar ik op let is overigens dat alles goed in elkaar past. Ik wil best een keer nieuwe beslagkommen, maar dan gewoon een set met zoveel mogelijk maten zodat alles zo min mogelijk ruimte inneemt. :D Dus in dat geval zou ik die met 3 schalen nemen.
  zondag 31 mei 2015 @ 19:02:59 #231
221912 minilot
Nancy boy
pi_153134914
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:55 schreef Myraela het volgende:
Waarom heb je echt RVS nodig dan? De schaal van mijn KitchenAid is RVS, maar verder heb ik alleen een klein schaaltje omdat ik een keer een ijstaart wilde maken en die de juiste vorm had. Voor een paar euro. :D
Werkt goed qua warmte/kou-overdracht en de kommen zijn lekker licht. Breekt niet, scheurt niet, vlekt niet, kan in de vaatwasser.. Werkt gewoon prettig, waarschijnlijk niet voor niets dat het in de horeca ook de voorkeur heeft.

En er veel hebben vind ik ook wel praktisch. Soms maak ik een dessert of zoiets met allerlei verschillende componenten en dan is het handig om voor alles gewoon een kom te hebben in plaats van overscheppen en tussendoor afwassen enzo. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_153137800
Iedereen dank voor het meedenken en minilot inderdaad, voor die mokkataart moet je 2 keer eiwit kloppen en 2 keer eigeel dus dan is het inderdaad handig meer dan 1 te hebben :D.

Ik vraag me toch af of zo'n kom van 2 euro van de Xenos dan beter of slechter is dan zo'n dure RVS kom van een kookwinkel. Waar kan het verschil in zitten?
pi_153137924
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:54 schreef minilot het volgende:

Bloes, goed druipsel! Hoe waren de proefcakejes? :)
Ja, lekkah! Niet zo sinaasappelig als ik had verwacht maar een prima cakeje.
De glazuur is wel heul sweet *)
  zondag 31 mei 2015 @ 20:38:46 #234
221912 minilot
Nancy boy
pi_153138310
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:25 schreef dennisdotcom het volgende:
Iedereen dank voor het meedenken en minilot inderdaad, voor die mokkataart moet je 2 keer eiwit kloppen en 2 keer eigeel dus dan is het inderdaad handig meer dan 1 te hebben :D.

Ik vraag me toch af of zo'n kom van 2 euro van de Xenos dan beter of slechter is dan zo'n dure RVS kom van een kookwinkel. Waar kan het verschil in zitten?
Nou, bij kookwinkels betaal je altijd wel de hoofdprijs, daar is het het soort winkel naar. Soms is dat wel terecht, voor bepaalde spullen die van een betere kwaliteit zijn dan wat je voor veel minder bij Hema, Xenos of Ikea vandaan sleept. Maar vaak genoeg betaal je ook gewoon meer omdat kookwinkels als 'speciaalzaak' blijkbaar wegkomen met te hoge prijzen. En vaak is het design van dingen ook een tikkie beter, als dat je iets kan schelen. Mij niet. Wat rvs mengkommen betreft, daar kun je weinig aan verpesten, dus die koop ik gewoon zo goedkoop mogelijk. En wat betreft stapelen: kleinere kommen passen altijd wel in grotere kommen, al stapelen ze misschien niet zo perfect als een werkelijk setje. Maar dat boeit mij niet, ze staan toch in een kastje.

Als het trouwens niet per se mooi maar wel praktisch en waar voor je geld moet zijn en je bent of kent iemand met een KvK-nummer, kijk dan eens bij een horecagroothandel als de Sligro. Iedereen met een KvK-nummer kan daar gewoon een pasje voor aanvragen. Goedkoop spul, maar wel van horecakwaliteit. Da's iets waar je goed van op aan kunt. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 01-06-2015 13:30:05 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_153143415
Ik heb een joseph joseph set, twee beslagkommen, twee vergieten en setje cupmaatlepels, met stroeve onderkant dus gaan niet aan de wandel.
Rvs is mooi maar het maakt zo,n herrie als ik met mijn mixer aan de slag ga.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 1 juni 2015 @ 13:20:02 #236
414785 sirdanilot
pi_153154229
Momenteel boterkoek aan het maken. Ik had er namelijk zo'n zin in, en dan liever één waarvan ik weet wat erin zit. Ik heb echter nog niks van maatbekers of weegschalen in huis dus hopelijk komt het goed, boterkoek lijkt me echter wel vergevingsgezind.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_153158381
Heeft iemand nog een leuk receptje met anijszaad? Ik heb er nog zo veel van liggen...
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
  maandag 1 juni 2015 @ 19:20:44 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153164292
In wodka mikken en paar weken/maanden laten staan. Daarmee (met aftreksel) taarten/koekjes/koffie/bonbons op smaak brengen :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_153185274
Ohja dat klinkt wel handig. Alleen net de wodka gebruikt om limoncello te maken ;) Iemand toevallig ook nog een goed succes gegarandeerd donut recept? Nu 3 geprobeerd maar ze worden toch niet zo smeuïg als gekochte...
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_153230078
Nog niks met anijszaad maar wel appel roosjes en donuts!
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_153232874
Die roosjes zijn mooi en schattig, en die donuts... yum! :9~
pi_153547964
Thnx :) Die roosjes zijn ook echt zoo makkelijk te maken!
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_153548225
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:56 schreef _Liek het volgende:
Thnx :) Die roosjes zijn ook echt zoo makkelijk te maken!
Wat zit er aan de onderkant?
pi_153548536
Ze zijn in bladerdeeg gerold. Je zou ze zou in een vorm kunnen bakken, maar ik heb ze in mini cupcakepapiertjes gebakken zodat ze er makkelijker uit te halen waren
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
  maandag 15 juni 2015 @ 14:54:02 #245
221912 minilot
Nancy boy
pi_153549278
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:22 schreef _Liek het volgende:
Ze zijn in bladerdeeg gerold. Je zou ze zou in een vorm kunnen bakken, maar ik heb ze in mini cupcakepapiertjes gebakken zodat ze er makkelijker uit te halen waren
:Y
Ik maakte ze een paar maanden geleden met korstdeeg:


..maar met bladerdeeg is natuurlijk nóg makkelijker! Handig idee! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_153551038
Korstdeeg en bladerdeeg zijn hetzelfde deeg he ;) Maar neem aan dat je bedoelde dat je ook t deeg zelf had gemaakt?
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_153551074
Korstdeeg en bladerdeeg zijn verschillende dingen lijkt mij. Maar kan inderdaad vast allebei goed!
pi_153551108
Wat feestelijk, die roosjes! O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:58:50 #249
221912 minilot
Nancy boy
pi_153552353
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:04 schreef _Liek het volgende:
Korstdeeg en bladerdeeg zijn hetzelfde deeg he ;) Maar neem aan dat je bedoelde dat je ook t deeg zelf had gemaakt?
Eh nee, korstdeeg is iets compleet anders. :) Andere bereidingswijze, heel andere structuur. En zelfgemaakt deeg ja. :Y
Dat vind ik bij bladerdeeg meestal teveel werk :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_153662982
Wat een heerlijke dingen weer!

Ik had dinsdag taart mee naar mijn werk:


(Perzik-yoghurttaart en boterkoek)
  zondag 21 juni 2015 @ 08:56:43 #251
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_153710315
Ziet er goed uit Bleie! Heb je een recept van de yoghurt-perziktaart?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_153739787
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 08:56 schreef PM-girl het volgende:
Ziet er goed uit Bleie! Heb je een recept van de yoghurt-perziktaart?
http://www.koken.be/recept/zomertaart_met_perzik_en_yoghurt

Ik had Griekse yoghurt gedaan ipv gewone. En het werkt vast ook met ander zomerfruit.

En dit weekend was deel 2:




Limoen-merenguetaart





Aardbeientaart (die was echt goddelijk)
pi_153741244
Die roosjes met appel (?) komen hier op FB nou heel vaak voorbij en nu hier ook.
Het is een teken, ik MOET ze maken :D :9
Goed idee om ze in een cupcakevormpje te maken!!
  maandag 22 juni 2015 @ 20:29:18 #254
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_153755550
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:21 schreef Bleie het volgende:

[..]

http://www.koken.be/recept/zomertaart_met_perzik_en_yoghurt

Ik had Griekse yoghurt gedaan ipv gewone. En het werkt vast ook met ander zomerfruit.


^O^
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_153768167
quote:
Die ga ik eens proberen, ziet er heerlijk uit!
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2015 @ 10:04:02 #256
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_153768503
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:22 schreef Bluezz het volgende:
Die roosjes met appel (?) komen hier op FB nou heel vaak voorbij en nu hier ook.
Het is een teken, ik MOET ze maken :D :9
Goed idee om ze in een cupcakevormpje te maken!!
Ik vind ze te schattig! Is dat met mascarpone ook? Kwam laatst een grote taart tegen. Eens even Googlen :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_153785144

Aardbeien moesten op, dus vandaag heb ik vanille cheesecake gemaakt met aardbei-limoen saus :Y)
  dinsdag 23 juni 2015 @ 20:42:33 #258
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_153786039
Hmmmmmm krijg er trek van! Gelukkig heb ik nog bon bonnetjes O+
pi_153789472
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:17 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Aardbeien moesten op, dus vandaag heb ik vanille cheesecake gemaakt met aardbei-limoen saus :Y)
Ziet er heerlijk uit!
  dinsdag 23 juni 2015 @ 22:34:32 #260
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_153789785
Jammer dat dit topic vrij langzaam loopt
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_153797702
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:04 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik vind ze te schattig! Is dat met mascarpone ook? Kwam laatst een grote taart tegen. Eens even Googlen :D
Grotere taarten worden inderdaad vaak gevuld.. Met caramel is ook lekker!

Oh en mijn laatste baksel, niet uit de oven maar de frituurpan: donuts!

Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:09:23 #262
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153797767
Verse donuts. O+ In Nederland gewoon nergens te krijgen. -O-
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:12:39 #263
221912 minilot
Nancy boy
pi_153854615
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:05 schreef _Liek het volgende:

[..]

Grotere taarten worden inderdaad vaak gevuld.. Met caramel is ook lekker!

Oh en mijn laatste baksel, niet uit de oven maar de frituurpan: donuts!

[ afbeelding ]
Wat een chique foto! :D
Krijg er een waarachtig Homer Simpson-gevoel bij, bravo! ^O^

Heb je een specifiek recept gebruikt? Waren ze lekekr? Zit er nog een soortement van vulling in? Waar ben je die reuzensprinkles vandaan? *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_153856351
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat een chique foto! :D
Krijg er een waarachtig Homer Simpson-gevoel bij, bravo! ^O^

Heb je een specifiek recept gebruikt? Waren ze lekekr? Zit er nog een soortement van vulling in? Waar ben je die reuzensprinkles vandaan? *)
maximaal 2 vragen per post, tenzij premium abbo :7
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:10:30 #265
221912 minilot
Nancy boy
pi_153856412
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

maximaal 2 vragen per post, tenzij premium abbo :7
Snif. :{
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 26 juni 2015 @ 17:52:51 #266
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_153862168
Zelf donuts maken is niet heel lastig :D wel super lekker O+ zien er goed uit!
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_153946510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat een chique foto! :D
Krijg er een waarachtig Homer Simpson-gevoel bij, bravo! ^O^

Heb je een specifiek recept gebruikt? Waren ze lekekr? Zit er nog een soortement van vulling in? Waar ben je die reuzensprinkles vandaan? *)
Hahaha dank je! Ik heb dit recept gebruikt: https://bakverhalen.wordp(...)this-at-home-donuts/ Ze zijn niet zo vet als gekochte donuts, maar hebben wel de donut smaak. Nou heb ik ze niet na het bakken ook nog eens door de suiker gerold, daar worden ze ook kleveriger van. Nope, er zit geen vulling in, wel een leuk idee trouwens! En die reuzesprinkles... die zijn normaal, het zijn mini donuts ;) Je zou misschien wel zelf sprinkles kunnen maken door met een pons en frosty sheets?
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_153946520
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:52 schreef Diconnected het volgende:
Zelf donuts maken is niet heel lastig :D wel super lekker O+ zien er goed uit!
Idd! Vooral lang wachten, t recept dat ik had moest 2 keer rijzen....
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
  dinsdag 30 juni 2015 @ 09:19:27 #269
221912 minilot
Nancy boy
pi_153946702
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:03 schreef _Liek het volgende:

[..]

Hahaha dank je! Ik heb dit recept gebruikt: https://bakverhalen.wordp(...)this-at-home-donuts/ Ze zijn niet zo vet als gekochte donuts, maar hebben wel de donut smaak. Nou heb ik ze niet na het bakken ook nog eens door de suiker gerold, daar worden ze ook kleveriger van. Nope, er zit geen vulling in, wel een leuk idee trouwens! En die reuzesprinkles... die zijn normaal, het zijn mini donuts ;) Je zou misschien wel zelf sprinkles kunnen maken door met een pons en frosty sheets?
Ooo, mini's! Ik zie het nu pas! :D

Dank voor het recept, ik ga het gauw eens proberen. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:42:25 #270
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_154068571
Hoi,
wie weet of ik deze taart waarbij er botercreme aan de buitenkant zit ook kan invriezen? blijft dat wel lekker?

1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_154198524
Volgens mij kan t wel hoor.. Alleen zijn we al 5 dagen verder ;) Ligt ook een beetje aan waar je mee gevuld hebt en het is geen botercreme die je weer gebruikt dus schiften zal niet gebeuren. Wel goed inpakken en rustig laten ontdooien in de koelkast
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_154351519
Feestje in een koekje, funfettie cookie sandwiches gemaakt xD



Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_154447726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 08:25 schreef _Liek het volgende:

:9~ :9~

Ik heb weer eens koekjes gebakken met de kinderen. We hadden nog mini-m&m's, dus daar hebben we ze maar mee versierd.

pi_154561949
Schattig! Is er nou werkelijk niemand meer aan t bakken...?!
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:12:35 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154561963
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:11 schreef _Liek het volgende:
Schattig! Is er nou werkelijk niemand meer aan t bakken...?!
Nee, dieet enzo :')

Ik lurk wel hier :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_154562089
Met dieet valt toch ook te bakken? ;) Ok ligt er wel aan wat... Ik heb nog laatst havermout mini muffins gemaakt, suikervrij
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:20:06 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154562151
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:17 schreef _Liek het volgende:
Met dieet valt toch ook te bakken? ;) Ok ligt er wel aan wat... Ik heb nog laatst havermout mini muffins gemaakt, suikervrij
Koolhydraat arm, dus dan valt eigenlijk alles wel weg :D

Maar is mijn eigen keuze he, dus niet zo erg :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_154562471
Ah ja dan word het wel lastig. Hier wat fotootjes dan voor t lurken ;)

Havermout mini muffins:



Niet bakken, wel lekker: peanutbutter popsicles met chocolade en pindas:

Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:33:09 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154562525
Nice! _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:50:38 #280
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154569755
Ik heb een random tip.

Als je chocolate chip cookies maakt met gesmolten boter in het deeg en je wilt die in een rolletje in de koeling leggen om ze de volgende dag te bakken, dan is een stokbroodvorm heel handig om ze in te leggen zodat ze mooi rond blijven.

Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154570185
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:31 schreef _Liek het volgende:
Ah ja dan word het wel lastig. Hier wat fotootjes dan voor t lurken ;)

Havermout mini muffins:

[ afbeelding ]

Niet bakken, wel lekker: peanutbutter popsicles met chocolade en pindas:

[ afbeelding ]
recept dannnn
pi_154590995
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:05 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

recept dannnn
Ijsjes: https://bakverhalen.wordp(...)nutbutter-popsicles/

Havermout muffins ben ik nog aan t uitwerken, komt volgende week online
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_154591110
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:47 schreef _Liek het volgende:

[..]

Ijsjes: https://bakverhalen.wordp(...)nutbutter-popsicles/

Havermout muffins ben ik nog aan t uitwerken, komt volgende week online
:9 ik w8 :@
  zaterdag 25 juli 2015 @ 15:22:15 #284
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154625031
Heeft er iemand nog een recept voor een chocolade en aardbeientaart?

Op verzoek van mijn zoon voor zijn verjaardag :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154625131
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 15:22 schreef AwayTL het volgende:
Heeft er iemand nog een recept voor een chocolade en aardbeientaart?

Op verzoek van mijn zoon voor zijn verjaardag :) .
Bedoel je een soort chocolade biscuit met aardbeien/room vulling? Of een harde chocolade bodem met bijvoorbeeld een aardbeien cheesecake? Of een soort aardbeienslof met chocolade?
  zaterdag 25 juli 2015 @ 15:29:36 #286
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154625218
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 15:26 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bedoel je een soort chocolade biscuit met aardbeien/room vulling? Of een harde chocolade bodem met bijvoorbeeld een aardbeien cheesecake? Of een soort aardbeienslof met chocolade?
Een chocoladebiscuit zou kunnen, alleen vindt hij veel room niet lekker. Harde chocoladebodem zou hij ook kunnen waarderen, cheesecake denk ik niet.
Aardbeienslof met chocolade klinkt ook goed ^O^ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154625276
Mag het witte chocolade zijn? Ik heb geen recept. Maar ik kan me zo voorstellen dat een normale slof, maar dan met witte chocolade mousse, aardbeien en geraspte chocolade wel erg lekker moet zijn. :9
  zaterdag 25 juli 2015 @ 15:35:06 #288
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154625333
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 15:32 schreef Myraela het volgende:
Mag het witte chocolade zijn? Ik heb geen recept. Maar ik kan me zo voorstellen dat een normale slof, maar dan met witte chocolade mousse, aardbeien en geraspte chocolade wel erg lekker moet zijn. :9
Witte chocola. Denk niet dat hij dat ooit heeft gehad en herkent als zijnde chocola, maar dat klinkt ook wel lekker met pure chocolademousse :9 .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154628879
Zachte witte bolletjes naar recept van Levine :) met witte/zwarte sesam en maanzaad



[ Bericht 5% gewijzigd door Trusten op 25-07-2015 18:18:49 ]
  zaterdag 25 juli 2015 @ 18:57:44 #290
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_154630354
Wat mooi Trusten! Echt perfect :D
pi_154640661
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:57 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat mooi Trusten! Echt perfect :D
Dankje! Viel idd niet tegen voor een eerste poging! Ze zijn overigens ook erg lekker... :9
pi_154643288


Hazelnoot schuimgebak, met pure chocolade en kant-en-klaar suikerwerk.
Totaal niet tevreden (want velletjes 'gelatine' :r ). Maar op zich wel smaakvol, dus weer wel wat geleerd voor de volgende keer! :Y)
pi_154643611
Wat is dat voor bodem? :@
  zondag 26 juli 2015 @ 13:32:45 #294
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_154643675
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:47 schreef _Liek het volgende:

[..]

Ijsjes: https://bakverhalen.wordp(...)nutbutter-popsicles/

Havermout muffins ben ik nog aan t uitwerken, komt volgende week online
Die ga ik eens even maken ^O^
.
pi_154643690
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:29 schreef Myraela het volgende:
Wat is dat voor bodem? :@
Schuim gewoon; opgeklopt eiwit met stukjes hazelnoot. Er zit een laag slagroom met eigengemaakte 'Bailey's' (en dus die vreselijke 'gelatine'). Het roommengsel heb ik dus deels aan de zijkant uitgesmeerd en door de hazelnootstukjes/kruim gehaald, maar doordat het een 'ietwat vochtige' bedoeling werd kwam het er zo uit te zien. -O- Maar op de bodem en bovenkant zit dus gewoon schuim, ook al is dat moeilijk terug te zien op de foto. :@
  zondag 26 juli 2015 @ 19:35:18 #296
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_154654767
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:12 schreef Unites het volgende:
[ afbeelding ]

Hazelnoot schuimgebak, met pure chocolade en kant-en-klaar suikerwerk.
Totaal niet tevreden (want velletjes 'gelatine' :r ). Maar op zich wel smaakvol, dus weer wel wat geleerd voor de volgende keer! :Y)
wat is je probleem met velletjes gelatine? die moeten toch gewoon oplossen in je mousse/bavarois
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_154655846
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:35 schreef SV-tje het volgende:

[..]

wat is je probleem met velletjes gelatine? die moeten toch gewoon oplossen in je mousse/bavarois
Ik had ze even in koud water laten wellen. Daarna uitgeknepen en vervolgens eventjes in de magnetron opgewarmd. Daarna dit mengsel even laten afkoelen en flink geroerd. Vervolgens heb ik dat dus bij m'n slagroommengel gedaan en nog eens geroerd een poosje, maar op een of andere manier kreeg ik dus allemaal van die velletjes. Weet ook niet wat er precies mis aan is gegaan. :o Misschien weet jij het? :) Wil de volgende keer in ieder geval wel 'klopfix' gaan gebruiken voor dit soort dingen... :Y
  zondag 26 juli 2015 @ 20:24:36 #298
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_154656599
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:01 schreef Unites het volgende:

[..]

Ik had ze even in koud water laten wellen. Daarna uitgeknepen en vervolgens eventjes in de magnetron opgewarmd. Daarna dit mengsel even laten afkoelen en flink geroerd. Vervolgens heb ik dat dus bij m'n slagroommengel gedaan en nog eens geroerd een poosje, maar op een of andere manier kreeg ik dus allemaal van die velletjes. Weet ook niet wat er precies mis aan is gegaan. :o Misschien weet jij het? :) Wil de volgende keer in ieder geval wel 'klopfix' gaan gebruiken voor dit soort dingen... :Y
Of het werkt in slagroom weet ik niet, ik gebruik gelatine altijd alleen maar in mousses etc. Maar the way to go is:
- wellen in koud water (minuut of 20, vooral niet te kort)
- in eigen vocht oplossen, ik doe altijd gewoon in een pannetje op laag vuur. Of in een warme vulling.
- opgelost bij de koude vulling en dan doorroeren, of de warme vulling al roerend laten afkoelen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_154656702
volgende keer met gelatine gewoon de instructies op de verpakking volgen? gelatine zelf mag niet koken, wat waarschijnlijk wel is gebeurd in de magnetron.
pi_154748468
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:32 schreef Yankee het volgende:

[..]

Die ga ik eens even maken ^O^
Leuk!

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:52 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:9 ik w8 :@
Je kan gaan bakken ;) https://bakverhalen.wordp(...)ermout-mini-muffins/
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_154756607
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:59 schreef _Liek het volgende:

[..]

Leuk!

[..]

Je kan gaan bakken ;) https://bakverhalen.wordp(...)ermout-mini-muffins/
Lijken me lekker! Jammer dat ik het niet kan pinnen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')