Met simpel bedoelde ik, binnen 10 minuten klaar. Niet dat er verder iets mis mee is. Maar dan vind ik het jammer om zelf wel veel moeite te doen.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Scones en sandwiches is wel de definitie van high tea
Meestal eindigt het met zoet dus petit fours of iets chocolade achtigs zou ik uitkiezen dan.
Mwah in scones zit niet veel hoor. heel dun laagje crème en suikervrije jam.... Ik ken mijn vriendinnenquote:Op zondag 24 mei 2015 10:05 schreef laziness het volgende:
Brownies? Is ook niet zoveel werk.
Edit: oh dat is niet low calorie
Maar scones en cream ook niet bepaald hoor
Ik zou iets met spelt en kokossuiker maken, valt vast goed bij deze doelgroepquote:Op zondag 24 mei 2015 10:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Mwah in scones zit niet veel hoor. heel dun laagje crème en suikervrije jam.... Ik ken mijn vriendinnen
Hierna slaan ze het avondeten ook gewoon over.
Ik vind eigenlijk een (chocolade) cheesecake gewoon leuk om te maken. Maar denk niet dat het opgegeten wordt als ik de rest van het "menu" zie. En dan is het zonde van het werk.
Bedankt voor je inspiratie in elk geval.
zo lees ik het welquote:Op zondag 24 mei 2015 16:48 schreef Bluezz het volgende:
Hi
Denken jullie dat ze hier bedoelen dat je de sinaasappel incl. schil in de blender moet doen???
http://allrecipes.nl/recept/11887/makkelijke-sinaasappelcake.aspx
Ja want anders hoeft hij niet onbespoten te zijn en wassen lijkt ne dan ook overdrevenquote:Op zondag 24 mei 2015 16:48 schreef Bluezz het volgende:
Hi
Denken jullie dat ze hier bedoelen dat je de sinaasappel incl. schil in de blender moet doen???
http://allrecipes.nl/recept/11887/makkelijke-sinaasappelcake.aspx
Geraspte schil wordt vaker toegevoegd, toch?quote:Op zondag 24 mei 2015 17:27 schreef Bluezz het volgende:
Maar maar dat is toch giftig/bitter
Mss ga ik dan wel voor een andere sinaasappelcake
In marmelade zit ook de gehele schil van de bittere sinasappelquote:Op zondag 24 mei 2015 18:14 schreef Myraela het volgende:
Misschien gewoon de schil raspen en daarna pellen en de partjes erin doen? Een hele sinaasappel zou mij ook tegenstaan.
Zeeeeeker bij amandel(taart)quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:20 schreef minilot het volgende:
Juist dat hintje bitter door de hele sianasappel te gebruiken kan erg lekker zijn in bepaalde recepten.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:18 schreef Isegrim het volgende:
Doe mij dan maar een moeilijke sinaasappelcake.
Ik heb geen RVS kommen.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:09 schreef dennisdotcom het volgende:
ik heb één RVS beslagkom en verder nog een glazen en plastic schaal. Allemaal niet ideaal en ik heb in de toekomst ook RVS kommen nodig om ijs in te doen (en dan een andere kom erin te leggen zodat je gemaakte product snel afkoelt).
Iemand nog doorslaggevende zaken die me de juiste kunnen laten bepalen?
Werkt goed qua warmte/kou-overdracht en de kommen zijn lekker licht. Breekt niet, scheurt niet, vlekt niet, kan in de vaatwasser.. Werkt gewoon prettig, waarschijnlijk niet voor niets dat het in de horeca ook de voorkeur heeft.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:55 schreef Myraela het volgende:
Waarom heb je echt RVS nodig dan? De schaal van mijn KitchenAid is RVS, maar verder heb ik alleen een klein schaaltje omdat ik een keer een ijstaart wilde maken en die de juiste vorm had. Voor een paar euro.
Ja, lekkah! Niet zo sinaasappelig als ik had verwacht maar een prima cakeje.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:54 schreef minilot het volgende:
Bloes, goed druipsel! Hoe waren de proefcakejes?
Nou, bij kookwinkels betaal je altijd wel de hoofdprijs, daar is het het soort winkel naar. Soms is dat wel terecht, voor bepaalde spullen die van een betere kwaliteit zijn dan wat je voor veel minder bij Hema, Xenos of Ikea vandaan sleept. Maar vaak genoeg betaal je ook gewoon meer omdat kookwinkels als 'speciaalzaak' blijkbaar wegkomen met te hoge prijzen. En vaak is het design van dingen ook een tikkie beter, als dat je iets kan schelen. Mij niet. Wat rvs mengkommen betreft, daar kun je weinig aan verpesten, dus die koop ik gewoon zo goedkoop mogelijk. En wat betreft stapelen: kleinere kommen passen altijd wel in grotere kommen, al stapelen ze misschien niet zo perfect als een werkelijk setje. Maar dat boeit mij niet, ze staan toch in een kastje.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:25 schreef dennisdotcom het volgende:
Iedereen dank voor het meedenken en minilot inderdaad, voor die mokkataart moet je 2 keer eiwit kloppen en 2 keer eigeel dus dan is het inderdaad handig meer dan 1 te hebben.
Ik vraag me toch af of zo'n kom van 2 euro van de Xenos dan beter of slechter is dan zo'n dure RVS kom van een kookwinkel. Waar kan het verschil in zitten?
Wat zit er aan de onderkant?quote:Op maandag 15 juni 2015 13:56 schreef _Liek het volgende:
ThnxDie roosjes zijn ook echt zoo makkelijk te maken!
quote:Op maandag 15 juni 2015 14:22 schreef _Liek het volgende:
Ze zijn in bladerdeeg gerold. Je zou ze zou in een vorm kunnen bakken, maar ik heb ze in mini cupcakepapiertjes gebakken zodat ze er makkelijker uit te halen waren
Eh nee, korstdeeg is iets compleet anders.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:04 schreef _Liek het volgende:
Korstdeeg en bladerdeeg zijn hetzelfde deeg heMaar neem aan dat je bedoelde dat je ook t deeg zelf had gemaakt?
http://www.koken.be/recept/zomertaart_met_perzik_en_yoghurtquote:Op zondag 21 juni 2015 08:56 schreef PM-girl het volgende:
Ziet er goed uit Bleie! Heb je een recept van de yoghurt-perziktaart?
quote:Op maandag 22 juni 2015 10:21 schreef Bleie het volgende:
[..]
http://www.koken.be/recept/zomertaart_met_perzik_en_yoghurt
Ik had Griekse yoghurt gedaan ipv gewone. En het werkt vast ook met ander zomerfruit.
Die ga ik eens proberen, ziet er heerlijk uit!quote:Op maandag 22 juni 2015 10:21 schreef Bleie het volgende:
[..]
http://www.koken.be/recept/zomertaart_met_perzik_en_yoghurt
Ik vind ze te schattig! Is dat met mascarpone ook? Kwam laatst een grote taart tegen. Eens even Googlenquote:Op maandag 22 juni 2015 11:22 schreef Bluezz het volgende:
Die roosjes met appel (?) komen hier op FB nou heel vaak voorbij en nu hier ook.
Het is een teken, ik MOET ze maken![]()
Goed idee om ze in een cupcakevormpje te maken!!
Ziet er heerlijk uit!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:17 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Aardbeien moesten op, dus vandaag heb ik vanille cheesecake gemaakt met aardbei-limoen saus
Grotere taarten worden inderdaad vaak gevuld.. Met caramel is ook lekker!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:04 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ik vind ze te schattig! Is dat met mascarpone ook? Kwam laatst een grote taart tegen. Eens even Googlen
Wat een chique foto!quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:05 schreef _Liek het volgende:
[..]
Grotere taarten worden inderdaad vaak gevuld.. Met caramel is ook lekker!
Oh en mijn laatste baksel, niet uit de oven maar de frituurpan: donuts!
[ afbeelding ]
maximaal 2 vragen per post, tenzij premium abboquote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat een chique foto!![]()
Krijg er een waarachtig Homer Simpson-gevoel bij, bravo!![]()
Heb je een specifiek recept gebruikt? Waren ze lekekr? Zit er nog een soortement van vulling in? Waar ben je die reuzensprinkles vandaan?
Snif.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
maximaal 2 vragen per post, tenzij premium abbo
Hahaha dank je! Ik heb dit recept gebruikt: https://bakverhalen.wordp(...)this-at-home-donuts/ Ze zijn niet zo vet als gekochte donuts, maar hebben wel de donut smaak. Nou heb ik ze niet na het bakken ook nog eens door de suiker gerold, daar worden ze ook kleveriger van. Nope, er zit geen vulling in, wel een leuk idee trouwens! En die reuzesprinkles... die zijn normaal, het zijn mini donutsquote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat een chique foto!![]()
Krijg er een waarachtig Homer Simpson-gevoel bij, bravo!![]()
Heb je een specifiek recept gebruikt? Waren ze lekekr? Zit er nog een soortement van vulling in? Waar ben je die reuzensprinkles vandaan?
Idd! Vooral lang wachten, t recept dat ik had moest 2 keer rijzen....quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:52 schreef Diconnected het volgende:
Zelf donuts maken is niet heel lastigwel super lekker
zien er goed uit!
Ooo, mini's! Ik zie het nu pas!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:03 schreef _Liek het volgende:
[..]
Hahaha dank je! Ik heb dit recept gebruikt: https://bakverhalen.wordp(...)this-at-home-donuts/ Ze zijn niet zo vet als gekochte donuts, maar hebben wel de donut smaak. Nou heb ik ze niet na het bakken ook nog eens door de suiker gerold, daar worden ze ook kleveriger van. Nope, er zit geen vulling in, wel een leuk idee trouwens! En die reuzesprinkles... die zijn normaal, het zijn mini donutsJe zou misschien wel zelf sprinkles kunnen maken door met een pons en frosty sheets?
quote:
Nee, dieet enzoquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:11 schreef _Liek het volgende:
Schattig! Is er nou werkelijk niemand meer aan t bakken...?!
Koolhydraat arm, dus dan valt eigenlijk alles wel wegquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:17 schreef _Liek het volgende:
Met dieet valt toch ook te bakken?Ok ligt er wel aan wat... Ik heb nog laatst havermout mini muffins gemaakt, suikervrij
recept dannnnquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:31 schreef _Liek het volgende:
Ah ja dan word het wel lastig. Hier wat fotootjes dan voor t lurken
Havermout mini muffins:
[ afbeelding ]
Niet bakken, wel lekker: peanutbutter popsicles met chocolade en pindas:
[ afbeelding ]
Ijsjes: https://bakverhalen.wordp(...)nutbutter-popsicles/quote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:47 schreef _Liek het volgende:
[..]
Ijsjes: https://bakverhalen.wordp(...)nutbutter-popsicles/
Havermout muffins ben ik nog aan t uitwerken, komt volgende week online
Bedoel je een soort chocolade biscuit met aardbeien/room vulling? Of een harde chocolade bodem met bijvoorbeeld een aardbeien cheesecake? Of een soort aardbeienslof met chocolade?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:22 schreef AwayTL het volgende:
Heeft er iemand nog een recept voor een chocolade en aardbeientaart?
Op verzoek van mijn zoon voor zijn verjaardag.
Een chocoladebiscuit zou kunnen, alleen vindt hij veel room niet lekker. Harde chocoladebodem zou hij ook kunnen waarderen, cheesecake denk ik niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bedoel je een soort chocolade biscuit met aardbeien/room vulling? Of een harde chocolade bodem met bijvoorbeeld een aardbeien cheesecake? Of een soort aardbeienslof met chocolade?
Witte chocola. Denk niet dat hij dat ooit heeft gehad en herkent als zijnde chocola, maar dat klinkt ook wel lekker met pure chocolademoussequote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:32 schreef Myraela het volgende:
Mag het witte chocolade zijn? Ik heb geen recept. Maar ik kan me zo voorstellen dat een normale slof, maar dan met witte chocolade mousse, aardbeien en geraspte chocolade wel erg lekker moet zijn.
Die ga ik eens even makenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:47 schreef _Liek het volgende:
[..]
Ijsjes: https://bakverhalen.wordp(...)nutbutter-popsicles/
Havermout muffins ben ik nog aan t uitwerken, komt volgende week online
Schuim gewoon; opgeklopt eiwit met stukjes hazelnoot. Er zit een laag slagroom met eigengemaakte 'Bailey's' (en dus die vreselijke 'gelatine'). Het roommengsel heb ik dus deels aan de zijkant uitgesmeerd en door de hazelnootstukjes/kruim gehaald, maar doordat het een 'ietwat vochtige' bedoeling werd kwam het er zo uit te zien.quote:
wat is je probleem met velletjes gelatine? die moeten toch gewoon oplossen in je mousse/bavaroisquote:Op zondag 26 juli 2015 13:12 schreef Unites het volgende:
[ afbeelding ]
Hazelnoot schuimgebak, met pure chocolade en kant-en-klaar suikerwerk.
Totaal niet tevreden (want velletjes 'gelatine'). Maar op zich wel smaakvol, dus weer wel wat geleerd voor de volgende keer!
Ik had ze even in koud water laten wellen. Daarna uitgeknepen en vervolgens eventjes in de magnetron opgewarmd. Daarna dit mengsel even laten afkoelen en flink geroerd. Vervolgens heb ik dat dus bij m'n slagroommengel gedaan en nog eens geroerd een poosje, maar op een of andere manier kreeg ik dus allemaal van die velletjes. Weet ook niet wat er precies mis aan is gegaan.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:35 schreef SV-tje het volgende:
[..]
wat is je probleem met velletjes gelatine? die moeten toch gewoon oplossen in je mousse/bavarois
Of het werkt in slagroom weet ik niet, ik gebruik gelatine altijd alleen maar in mousses etc. Maar the way to go is:quote:Op zondag 26 juli 2015 20:01 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik had ze even in koud water laten wellen. Daarna uitgeknepen en vervolgens eventjes in de magnetron opgewarmd. Daarna dit mengsel even laten afkoelen en flink geroerd. Vervolgens heb ik dat dus bij m'n slagroommengel gedaan en nog eens geroerd een poosje, maar op een of andere manier kreeg ik dus allemaal van die velletjes. Weet ook niet wat er precies mis aan is gegaan.Misschien weet jij het?
Wil de volgende keer in ieder geval wel 'klopfix' gaan gebruiken voor dit soort dingen...
Lijken me lekker! Jammer dat ik het niet kan pinnen...quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:59 schreef _Liek het volgende:
[..]
Leuk!
[..]
Je kan gaan bakkenhttps://bakverhalen.wordp(...)ermout-mini-muffins/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |