SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Forcefield City Bewoner
Ik wilde iets gaan zeggen, maar zag dat het topic kwijt was en bij gesloten topics stond al een minuut of 20. Dus ja...quote:
Maar jij zegt nooit wat hier, we missen jequote:Op vrijdag 3 april 2015 21:00 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik wilde iets gaan zeggen, maar zag dat het topic kwijt was en bij gesloten topics stond al een minuut of 20. Dus ja...
Zomer![]()
quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar jij zegt nooit wat hier, we missen je
Tijd voor iemand om te af te vallen en te socializen zo te zien.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:02 schreef Klonk het volgende:
Yeah, 20 +
Warme slaapkamers, buren die tot diep in de nacht buiten zitten te schreeuwen als neanderthalers, klote muggen, geen poot kunnen verzetten zonder in zweten uit te breken.
Is het al herfst?
Hoe komt het eigenlijk dat we elkaar hier ooit tegen kwamen, maar ik je nooit meer zie buiten de BIT SC? Het is nog steeds gezellig hier als Dven een ban heeft (nu bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:02 schreef roislecxe het volgende:
[..]![]()
Zomerweer in aantocht, onweersbuien dus ook. Hittegolven, de sensor van het weerstation vol in de zon leggen en een foto van de 60 graden proberen te maken (vorig jaar op 58.8 gestokt) enz enz
Ik kwam hier vroeger heel veel. Nu eigenlijk alleen nog als er iets aan de hand is buiten. BIT staat altijd open, de rest niet. Dus ja...quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk dat we elkaar hier ooit tegen kwamen, maar ik je nooit meer zie buiten de BIT SC? Het is nog steeds gezellig hier als Dven een ban heeft (nu bijvoorbeeld).
En waarom dan?quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:06 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik kwam hier vroeger heel veel. Nu eigenlijk alleen nog als er iets aan de hand is buiten. BIT staat altijd open, de rest niet. Dus ja...
54 kilo afgevallen leek me wel genoegquote:Op vrijdag 3 april 2015 21:03 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Tijd voor iemand om te af te vallen en te socializen zo te zien.
Als ik 54 kilo afval weeg ik nog 7quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
54 kilo afgevallen leek me wel genoeg
En socializen met tokkies zie ik niet zitten, ik heb zo mijn grenzen
ik had het niet gezienquote:Op vrijdag 3 april 2015 21:00 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik wilde iets gaan zeggen, maar zag dat het topic kwijt was en bij gesloten topics stond al een minuut of 20. Dus ja...
Zomer![]()
Ik ga ook weg. Even wat leuks doen na een lange lange werkweek.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, de enge Dven is weg.
quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:22 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik ga ook weg. Even wat leuks doen na een lange lange werkweek.
Tot vannacht op BIT
+ zonne-allergie en teken. Maar ik zie ook wel voordelen in warmer weer hoor. Bbq, vrolijkere mensen en natuur straks weer groen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:02 schreef Klonk het volgende:
Yeah, 20 +
Warme slaapkamers, buren die tot diep in de nacht buiten zitten te schreeuwen als neanderthalers, klote muggen, geen poot kunnen verzetten zonder in zweten uit te breken.
Is het al herfst?
gvd,dat geldt voor mij ookquote:
Jij bent een meisje. Maar das een mooi gewichtquote:
En Sinterklaas bestaat ookquote:Op zaterdag 4 april 2015 08:45 schreef marcel-o het volgende:
Wat een vies goor herfstig takkeweer zeg![]()
Mahja.
Volgende week 20gr
Laten we niet gaan overdrijven.quote:
Prima temperatuur voor deze tijd van het jaar. En met niet al te veel wind zal het ook nog lekker zijnquote:Op zaterdag 4 april 2015 11:10 schreef aloa het volgende:
Wat een pluim. Gemiddelde naar 15 graden...de natuur komt tot leven.
[ afbeelding ]
Zo overdreven is dat niet hoor. Ik heb hier de laatste uitvoer van de 12Z TX van de GFSquote:
Ruim 7 dagen verder. Meer dan 200 uur. Erg realistisch om dan te zeggen dat volgende week 20 graden wordt..quote:Op zaterdag 4 april 2015 12:59 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Zo overdreven is dat niet hoor. Ik heb hier de laatste uitvoer van de 12Z TX van de GFS
Run: 00z
Run type: Oper
Datum: 04-04-15
Plaats: De Bilt (502 / 353)
Verwachting voor : Tx
Uren vooruit | Minimale waarde | Maximale waarde:
Tx 12z (1400 CEST):
+12 | 6 | 9
+36 | 9 | 12
+60 | 9 | 12
+84 | 12 | 15
+108 | 9 | 12
+132 | 12 | 15
+156 | 15 | 18
+180 | 15 | 18
+204 | 18 | 21
+228 | 18 | 21
Ik heb er alle vertrouwen inquote:Op zaterdag 4 april 2015 21:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ruim 7 dagen verder. Meer dan 200 uur. Erg realistisch om dan te zeggen dat volgende week 20 graden wordt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Argh, af en toe mis ik het "vind ik leuk" knopje bij het zien van zoiets.quote:Op zaterdag 4 april 2015 18:41 schreef marcel-o het volgende:
Leipe wolk in de verte [ link | afbeelding ]
Heb je er een grafiek bij?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:49 schreef Nattekat het volgende:
De straalstroom volgende week; hij begint zich nu al om te vormen tot een sterke rechte lijn waardoor wij in de komende paar dagen te maken krijgen met een uitloper van een hogedrukgebied en dus heel kalm weer.
[ afbeelding ]
Zodra dit gebeurd is stuit deze sterke straalstroom uiteindelijk op een blokkade waardoor deze afzwakt en de blokkade verder richting het zuiden komt te liggen. Hierdoor krijgen we bijna zeker prachtig lenteweer
Zo ver een uit de duim gezogen voorspelling van Nattekat.
Ieder geval aan de grondquote:Op zondag 5 april 2015 08:49 schreef Resistor het volgende:
Het gras is gewoon wit van de rijp. Volgens mij is het dan wel fris buiten
Het is altijd zonnig als het koud is. 2 graden toen ik wakker werd. Volgend weekend 20 graden fuck yeah.quote:Op zondag 5 april 2015 09:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zonnig wakker worden. Niets mis mee.
Ben benieuwd of de 20 aangetikt gaat worden komend weekend @ de bilt, ik vrees dat het een gevalletje "net niet" gaat worden.... maar ach boeie, de lente komt LOS!quote:
Misschien in de Bilt niet...zuiden en oosten waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 5 april 2015 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de 20 aangetikt gaat worden komend weekend @ de bilt, ik vrees dat het een gevalletje "net niet" gaat worden.... maar ach boeie, de lente komt LOS!
Je bent te goed voor deze wereldquote:Op zondag 5 april 2015 13:42 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik drop je wel samen met mijn collega's op de noordpool.
Komt helemaal goed!
die zitten er al een maand aan hierquote:Op zondag 5 april 2015 11:02 schreef summer2bird het volgende:
Knoppen zitten alweer aan de bomen, narcissen schieten overal uit de grond en het wordt zachter weer.
http://nieuws.weeronline.nl/eerste-warme-dag-2014/quote:Op maandag 6 april 2015 08:05 schreef Dven het volgende:
vandaag tot morgenavond regen. Vandaag 8 graden. Morgen 5. Dat is 'maar' 12 fraden onder gemiddeld. Alsof men in nl nu dagvorst zou hebbendramaandag.
wel benieuwd wat de pluim zo voor NL laat zien. Van gisteravond ziet er stabiel en lente-achtig uit, al laten warme dagen vooralsnog wel op zich wachten. Eens kijken of daar verandering inkomt. Wanneer was de eerste warme dag vorig jaar? Eind maart als ik me niet vergis toch? 18e?
[ afbeelding ]
Ik zat in de buurtquote:Op maandag 6 april 2015 08:21 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
http://nieuws.weeronline.nl/eerste-warme-dag-2014/
De landelijke warme dag zit er niet echt meer in. Maar verder is het niet slecht ofzo. Prima weertje voor begin april met temperaturen die zo rond de 15 bungelen.quote:Op maandag 6 april 2015 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij worden we weer blij gemaakt met de spreekwoordelijke dooie mus
Als ik de laatste pluim zo zie voor de Bilt kunnen we misschien rekenen op twee daagjes temps van nèt boven normaal (16 a 17 graden) en daarna kakt de boel weer in naar koele temps van misschien nèt normaal (12 a 13 graden)
Joehoepie.....
dat zou mooi zijn.quote:Op maandag 6 april 2015 11:32 schreef hangtime het volgende:
Vannacht verandert die straalstroom weer en dan is het morgen al 18 graden de rest v/d week minimaal 20
Nu maar hopen dat hij niet 200 KM naar het zuiden schuiftquote:Op maandag 6 april 2015 10:54 schreef Nattekat het volgende:
Straalstroomweer
[ afbeelding ]
Die straastroom heeft vannacht iets gedaan, waardoor alle voorspellingen het raam uit kunnen
Scheelt nog dat we aan de goede kant terecht komen...
Nog even en dan zijn we verlost, vanuit het noorden verdwijnt de bewolking vanmiddag!quote:Op maandag 6 april 2015 11:43 schreef fotostarter het volgende:
het is maar grauw en grijs hier. dikke bewolking. Gisteren was het lekkerder
Kan niet snel genoeg gaan, na gisteren had ik het voorjaarsgevoel weer even te pakkenquote:Op maandag 6 april 2015 11:46 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nog even en dan zijn we verlost, vanuit het noorden verdwijnt de bewolking vanmiddag!
quote:Lives and property will be threatened as this outbreak will yield destructive tornadoes and numerous thunderstorms with damaging winds, large hail, blinding downpours and frequent lightning.
Over 3 weken naar Rhodos. Het is daar komende week kouder dan in NLquote:Op maandag 6 april 2015 12:29 schreef Dven het volgende:
Waar westelijk Europa een prima weekje tegemoet gaat, is het achter het gordijn niet al te best
[ afbeelding ]
Kans is natuurlijk maar klein dat het daar over drie weken minder weer is dan in NL. Maar goed, misschien heb je pechquote:Op maandag 6 april 2015 13:40 schreef Coelho het volgende:
[..]
Over 3 weken naar Rhodos. Het is daar komende week kouder dan in NLDaar ga je dan met je weekje zomerweer opdoen
Hoe kom je daar nou bij man?quote:Op maandag 6 april 2015 16:26 schreef Basekid_NZ het volgende:
Rest van de week lijkt onder de 15 te blijven
Oops, je hebt gelijk. Climendo (de weervoorspeller die ik altijd gebruik) had gister nog temperaturen rond de 13 graden verwacht. Die liggen nu ietsje hoger jaquote:
Ensemble van GFS ziet er beter uit.quote:Op maandag 6 april 2015 16:37 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Oops, je hebt gelijk. Climendo (de weervoorspeller die ik altijd gebruik) had gister nog temperaturen rond de 13 graden verwacht. Die liggen nu ietsje hoger ja
http://climendo.com/en/weather/netherlands/maastricht-2751283
quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Warmer dan 23 hoeft het toch niet te worden voor me, alles daarboven is te zweterig
Als zelfs een ijsbeer je emogift dan doe je echt iets verkeerd hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Warmer dan 23 hoeft het toch niet te worden voor me, alles daarboven is te zweterig
Kan jij ons wat meer over het weer in Japan uitweiden aubquote:
Eindelijk een zomerhater die ik wel kan begrijpen, en jij reageert zoquote:
quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
Pluim is alweer koeler en bewolkter dan eerst. Wordt hooguit een of twee daagjes wat warmer. Daarna zakken we weer lekker terug naar 10 graden ofwel temps beneden normaal met dikke vette westcirculatie
Lente 2015 wordt lekker overgeslagen zo....
Nieuwe pluim is toch een stukje meer somber. Ook voor GFS....quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nah... lijkt maar zo.
Twee mogelijkheden:
- Via het noorden straalstroom -> westelijke warme aanvoer
- Deze plaatjes -> Hete zuidelijke aanvoer en wolkeloos(en onweersbuien ofc)
Kortom, we krijgen een of misschien twee dagen dat het nét 15 graden of iets daarboven wordt, en daarna zakken we dus weer rap terug naar de treurige 10 gradenquote:Op dinsdag 7 april 2015 11:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Nieuwe pluim is toch een stukje meer somber. Ook voor GFS....
Europeanen
[ afbeelding ]
Amerikanen
[ afbeelding ][/img]
Het ziet er iets positiever uit dan een treurige tien graden, en ook 10 graden kan met de juiste omstandigheden aangenaam zijn maar inderdaad, het is een fikse achteruitgang met hetgeen ons een x-aantal dagen voorgehouden werd.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kortom, we krijgen een of misschien twee dagen dat het nét 15 graden of iets daarboven wordt, en daarna zakken we dus weer rap terug naar de treurige 10 graden
Het is nog steeds graftyfuskoud hier in Assen. Ik geloof dan ook geen hol van die 15+ komende weekquote:
Niets verradelijker dan het weerquote:Op dinsdag 7 april 2015 17:29 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is nog steeds graftyfuskoud hier in Assen. Ik geloof dan ook geen hol van die 15+ komende week
Raar ja. De laatste pluim geeft het immers meer dan 80% kans dat het onder de 14 graden blijft maandag.quote:Op woensdag 8 april 2015 00:00 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf maandag al 20 graden, prachtig weer gewoon
Zo raar dat die pluimen achterblijven...
De laatste keer dat het daar zo dichtzat ging het niet helemaal goed. Hopelijk vandaag geen herhaling.quote:
quote:Op woensdag 8 april 2015 06:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Raar ja. De laatste pluim geeft het immers meer dan 80% kans dat het onder de 14 graden blijft maandag.
Eens kijken wat we over een paar uur zeggen.
[ afbeelding ]
Had het ook al gepost ja. Vreemd genoeg is deze post wegquote:Op woensdag 8 april 2015 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze dan maar.
Gisteren gewoon in het zonnetje in de tuin gezeten hoor.quote:Op woensdag 8 april 2015 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
KOUD, koud koud koud. Blijft het dan dit hele jaar koud?
Alles onder de 15 is te koud.quote:Op woensdag 8 april 2015 10:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Gisteren gewoon in het zonnetje in de tuin gezeten hoor.
Niet overdrijvenquote:
Dat merkte ik gisteren ook al, op de voorspelling van de straalstroom. Een kleinste verandering en het kan alle kanten op.quote:Op woensdag 8 april 2015 10:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Had het ook al gepost ja. Vreemd genoeg is deze post wegMisschien niet goed verzonden
Goed, de situatie is behoorlijk instabiel, zeggen we maar.
Klopt ja. Hier gaat het ook alle kanten op. Al blijft het wel flink verbeteren. De ene keer zit het de hele week rond de 20, de andere keer rond de 25. Beide goed in ieder geval, dat scheeltquote:Op woensdag 8 april 2015 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat merkte ik gisteren ook al, op de voorspelling van de straalstroom. Een kleinste verandering en het kan alle kanten op.
Aan de lage kantquote:Op woensdag 8 april 2015 11:13 schreef Dven het volgende:
Nu weer aan de lage kant dus\
[ afbeelding ]
Ok, mij hoor je niet klagen over het huidige weer, maar jasvrije temperaturen heb ik toch lieverquote:
*In vergelijking met vorige verwachtingen. Ik teken er nu nog steeds voor hoorquote:Op woensdag 8 april 2015 11:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Aan de lage kant![]()
Ik zou ervoor tekenen hoor.
Geduld is een schone zaakquote:Op woensdag 8 april 2015 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, mij hoor je niet klagen over het huidige weer, maar jasvrije temperaturen heb ik toch liever
Mijn geduld houdt op bij temperaturen onder het langjarig gemiddelde.quote:
Zit het toch niet? Gemiddeld is zo rond de 10 dacht ikquote:Op woensdag 8 april 2015 11:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn geduld houdt op bij temperaturen onder het langjarig gemiddelde.
Loopt 3 niet over in 4?quote:Op woensdag 8 april 2015 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
1: Koud
2: Koud, nat en winderig (straalstroomweer)
3: Geen idee, iets warmer, iets minder wind en ook iets minder nat
4: Lente
Maak nu uw keuze.
Tot een zekere hoogte, bij 4 is er geen sterke straalstroom in Europa meer, bij 3 nog wel.quote:
optie 1 en 2 zijn niet altijd koud!quote:Op woensdag 8 april 2015 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
1: Koud
2: Koud, nat en winderig (straalstroomweer)
3: Geen idee, iets warmer, iets minder wind en ook iets minder nat
4: Lente
Maak nu uw keuze.
Ook waar, maar in dit geval is GFS van mening dat optie 2 (de oper run dus) wel koud isquote:Op woensdag 8 april 2015 12:51 schreef aloa het volgende:
[..]
optie 1 en 2 zijn niet altijd koud!
Deze is voor vrijdag en dan kan het hier 20 graden worden.![]()
[ afbeelding ]
Warmer, warmer, warmer!!quote:
ik dacht dat het een voorbeeld wasquote:Op woensdag 8 april 2015 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook waar, maar in dit geval is GFS van mening dat optie 2 (de oper run dus) wel koud is
Zonquote:Op woensdag 8 april 2015 13:13 schreef Adrie072 het volgende:
Tis overigens nu ook best lekker in het zonnetje!
Als het echt zo makkelijk was geweest...quote:Op woensdag 8 april 2015 13:13 schreef aloa het volgende:
[..]
ik dacht dat het een voorbeeld was![]()
Kan in alle gevallen warm worden uiteraard. Alleen niet standvastig weer bij de 1e 3(?)
Waar dat dan? Limburg? Hier in Assen nog 50 tinten grijsquote:Op woensdag 8 april 2015 13:45 schreef Infection het volgende:
Goed te doen nu. Zonnetje en weinig wind.
Provincie Utrecht.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:50 schreef Djeez het volgende:
[..]
Waar dat dan? Limburg? Hier in Assen nog 50 tinten grijs
Ik wil ook zon!quote:
Na die eerste warme dag vorige maand was ik er klaar mee en heb ik mijn jas figuurlijk in het haardvuur gegooid en ben ik koppig door blijven fietsen door de kou zonder jas. Gelukkig leef ik nog.quote:
50 tinten hierquote:
Overvloedige regenval? Ze voorspellen nog niet eens 1 mm voor zaterdag johquote:Op woensdag 8 april 2015 18:56 schreef Djeez het volgende:
Morgen in het Noorden gelukkig weer grijs en koud. Wat een depressief weer zeg! Vrijdag iets beter, en dit weekend weer overvloedige regenval. Hoe verzinnen ze het, ik wil emigreren naar een land met zon
4, en zondag nog meerquote:Op woensdag 8 april 2015 19:09 schreef MaLo het volgende:
[..]
Overvloedige regenval? Ze voorspellen nog niet eens 1 mm voor zaterdag joh.
Hier vandaag 15 kleuren geel, 15 kleuren blauw en 20 kleuren grijs (vooral in de ochtend). Was niet zo slecht.
5 dagen is net te doen.quote:Op woensdag 8 april 2015 21:07 schreef Basekid_NZ het volgende:
Nu ik dit topic zo een paar maanden actief volg merk je wel dat het weerbericht van meer dan 1 week toch wel erg lastig te voorspellen is
Altijd doordeweeks. Plan zulke dingen lekker in het weekend of zoquote:
Prima weertje voor bij de vrijdagmiddagborrelquote:Op woensdag 8 april 2015 21:23 schreef Djeez het volgende:
[..]
Altijd doordeweeks. Plan zulke dingen lekker in het weekend of zo
barbeque erbijquote:Op woensdag 8 april 2015 21:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Prima weertje voor bij de vrijdagmiddagborrel
heel goed! lui die beweren dat ze verder dan 5 dagen vooruit kunnen kijken vergeten altijd te zeggen dat dat nogal onzeker is. De pluim is tegenwoordig gemeengoed, maar hoe je die moet bekijken is, voor in ieder geval de meeste journalisten, kennelijk lastig.quote:Op woensdag 8 april 2015 21:07 schreef Basekid_NZ het volgende:
Nu ik dit topic zo een paar maanden actief volg merk je wel dat het weerbericht van meer dan 1 week toch wel erg lastig te voorspellen is
Dus ik zag de laatste dagen het ISS, nicequote:Op woensdag 8 april 2015 21:43 schreef Fred0w het volgende:
Even na 22.00 uur komt ISS over. zeer heldere 'ster' die vrij snel van W naar O beweegt, hoog aan de hemel. tussen 22.03 en 22.07
Zou wel Jupiter zijn geweestquote:Op woensdag 8 april 2015 23:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dus ik zag de laatste dagen het ISS, nice
? Hier strakblauw en zonnig!quote:Op donderdag 9 april 2015 08:55 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, goor tyfusweer is het! Zeer dichte mist en ijskoud!
Misschien in Limburg.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:18 schreef Infection het volgende:
Komt die voorspelde 20 graden voor morgen nog uit?
Waar woon jequote:Op donderdag 9 april 2015 08:55 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, goor tyfusweer is het! Zeer dichte mist en ijskoud!
Bij Djeez in het noorden des lands? Ik heb gehoord dat het daar 24/7 potdicht zit en dat het altijd vriestquote:Op donderdag 9 april 2015 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
3X raden waar ik morgen toevallig een klus heb
Niet de veel betere orginele versie gebruikenquote:Op donderdag 9 april 2015 10:51 schreef Dven het volgende:
Lekker stormpje
https://www.windyty.com/?2015-04-10-06,-19.280,65.654,6
GEEF LINK DANquote:Op donderdag 9 april 2015 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet de veel betere orginele versie gebruiken
Haha nee daar kom ik nooit. Morgen lekker naar Maastrichtquote:Op donderdag 9 april 2015 10:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij Djeez in het noorden des lands? Ik heb gehoord dat het daar 24/7 potdicht zit en dat het altijd vriest
Ik zie hier zowaar een uiterst zeldzaam natuurverschijnsel. Geen idee hoe het heet, maar er komt warmte vanaf. Heel apart, ik zal zo ff een foto maken en op de fp zettenquote:Op donderdag 9 april 2015 10:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij Djeez in het noorden des lands? Ik heb gehoord dat het daar 24/7 potdicht zit en dat het altijd vriest
Dus nog steeds, paar dagen rond 15 a 17 gr en daarna weer zakkend naar 12 gradenquote:
Prachtig weer voor de eerste vliegoefeningen met mijn quadcopterquote:Op donderdag 9 april 2015 12:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus nog steeds, paar dagen rond 15 a 17 gr en daarna weer zakkend naar 12 graden![]()
Overigens wel fucking mooi weer nu, en natuurlijk heb ik de hele middag filmklussen in de studio, zonder ramen
Ik ga vast op de uitkijk staan om te zwaaienquote:Op donderdag 9 april 2015 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Prachtig weer voor de eerste vliegoefeningen met mijn quadcopter
Jammer alleen dat ik om 14:00 moet werken...
Ik had er 1 uit de eerste series, die waren best wel lastig te besturen. daar moest je met de trim (x4) hem stabiliseren op geringe hooggte voordat je kon vliegenquote:Op donderdag 9 april 2015 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Prachtig weer voor de eerste vliegoefeningen met mijn quadcopter
Jammer alleen dat ik om 14:00 moet werken...
Ik heb een DJI phantom, makkelijk stabiel te houden. Alleen als ie een beetje te veel uit zichzelf beweegt ben ik het al kwijtquote:Op donderdag 9 april 2015 13:11 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik had er 1 uit de eerste series, die waren best wel lastig te besturen. daar moest je met de trim (x4) hem stabiliseren op geringe hooggte voordat je kon vliegen
Net lekker op het terras gelunchtquote:Op donderdag 9 april 2015 14:15 schreef Stefanovich het volgende:
T-shirt weer hier in het oosten des lands!
Je bent zelf dertigquote:Op donderdag 9 april 2015 13:08 schreef Dven het volgende:
Ik zie een lijntje de 30 raken
[ afbeelding ]
Dankjewel Knutquote:
De tandjesquote:
Dit komt ws toch niet uit...quote:
wel hoor. Gaat prima.quote:Op donderdag 9 april 2015 10:47 schreef Nattekat het volgende:
Net geen t-shirt fietsweer, maar veel scheelt het niet meer
En waar is hier?quote:Op donderdag 9 april 2015 16:47 schreef CyberCow het volgende:
Hier bijna de eerste tropische dag te pakken![]()
[ afbeelding ]
Ergens in Nederland. In de volle zon. Niet echt relevant dusquote:
Nu wel jaquote:Op donderdag 9 april 2015 16:36 schreef fotostarter het volgende:
[..]
wel hoor. Gaat prima.
alleen wind tegen is iets fris.
had het tijdstip niet in de gatequote:Op donderdag 9 april 2015 16:36 schreef fotostarter het volgende:
[..]
wel hoor. Gaat prima.
alleen wind tegen is iets fris.
Die 13 graden schuin onder Flevoland is in een kuil?quote:
Hilversum.quote:Op donderdag 9 april 2015 18:34 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die 13 graden schuin onder Flevoland is in een kuil?
Waarom? Bij jou geen lente met mooie warme temperaturen aanwezig momenteel?quote:
Meestal is het andersom Dvenquote:
Het is de afgelopen dagen en eigenlijk week erg slecht geweest. Temperaturen die vaker onder de 10 lagen dan daarboven. Eerste dag die je in het kaartje ziet was vandaag. Vanaf morgen dus beter weer (en eindelijk weer een beetje bijkleuren, aangezien de UV-index naar zes schietquote:Op donderdag 9 april 2015 20:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Waarom? Bij jou geen lente met mooie warme temperaturen aanwezig momenteel?
Nicequote:Op donderdag 9 april 2015 20:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is de afgelopen dagen en eigenlijk week erg slecht geweest. Temperaturen die vaker onder de 10 lagen dan daarboven. Eerste dag die je in het kaartje ziet was vandaag. Vanaf morgen dus beter weer (en eindelijk weer een beetje bijkleuren, aangezien de UV-index naar zes schiet), vanaf zaterdag weer meer gemiddelde waarden, aangezien het rond deze tijd van het jaar zo rond de 20 graden hoort te zijn.
[ afbeelding ]
Maar nog geen zinderende temperaturen zoals in Nederland
Overal in de regio was het wel slecht.. Griekenland, Turkije en zelfs Syrie, Libanon, Israel en Irak hebben erg slecht en koud weer gehad. En zoals gebruikelijk switcht het altijd van west naar zuidoost europaquote:Op donderdag 9 april 2015 20:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nice
Dat compenseert wel weer met de zomer, dan is het bij jou weer veel beter
quote:While the mild air building across northern Europe into Friday will get cut short this weekend, temperatures will be on the rebound in the Balkan Peninsula and southeastern Europe.
Most of northern Europe only has one or two more days left of the current mild spell before temperatures take a tumble.
True. Las dat het vandaag in delen van Turkije slechts 8 graden was.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Overal in de regio was het wel slecht.. Griekenland, Turkije en zelfs Syrie, Libanon, Israel en Irak hebben erg slecht en koud weer gehad. En zoals gebruikelijk switcht het altijd van west naar zuidoost europaKan er echt een klokje op gelijk zetten.
[..]
[ afbeelding ]
Turkije is op zich wel verradelijk in het voorjaar, omdat grote delen natuurlijk een landklimaat hebben en vaak erg hoog liggen. Binnenlanden blijven vaak wel langer koel. Maar ook aan de kust werd het vaak maar een graadje of 12, wat wel vreemd is.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
True. Las dat het vandaag in delen van Turkije slechts 8 graden was.
Have fun goosquote:Op donderdag 9 april 2015 20:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Turkije is op zich wel verradelijk in het voorjaar, omdat grote delen natuurlijk een landklimaat hebben en vaak erg hoog liggen. Binnenlanden blijven vaak wel langer koel. Maar ook aan de kust werd het vaak maar een graadje of 12, wat wel vreemd is.
Enfin, gelukkig verbetering op komst
Genietse van de mooie dag die aanstaande is, ik ga een filmpje kijken![]()
Ook een grappig gegeven. Morgen is de enige plek zonder wind op de noordzee te vinden. Dat zie je ook niet vaak.quote:Op donderdag 9 april 2015 23:41 schreef Nattekat het volgende:
Eindelijk een positieve pluim, geen run is het eens met een andere run![]()
[ afbeelding ]
Op de lange termijn wel zomer
Lastig te geloven dat, op zee zal er altijd wel wat zijn?quote:Op donderdag 9 april 2015 23:44 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ook een grappig gegeven. Morgen is de enige plek zonder wind op de noordzee te vinden. Dat zie je ook niet vaak.![]()
[ afbeelding ]
Fijn vooruitzicht trouwens.
In principe niet slecht toch? Alleen op de verre termijn, maar goed, dat kan zoals we allemaal weten zo weer veranderen..quote:
Ik zie in april gewoon niet graag een dalende lijn in de pluim.quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:40 schreef Dven het volgende:
[..]
In principe niet slecht toch? Alleen op de verre termijn, maar goed, dat kan zoals we allemaal weten zo weer veranderen..
Wat omlaag gaat moet ook weer eens omhoog komenquote:Op vrijdag 10 april 2015 08:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik zie in april gewoon niet graag een dalende lijn in de pluim.
Voorspellingen voor volgende week woensdag trouwens uitstekend, hopelijk blijft dat zo zodat we de verjaardag van dochter lekker in de tuin kunnen vieren!
Ik heb het ijskoud nog. Pas bij de 30 doe ik een jasje uit.quote:Op vrijdag 10 april 2015 15:55 schreef quirina het volgende:
Ik zie serieus nog mensen met jassen aan voorbij lopen . WTF?
Hier in het zuiden al de hele middag 22!quote:Op vrijdag 10 april 2015 12:36 schreef Infection het volgende:
Nog maar 4 graadjes en we hebben de 20 bereikt in het midden van het land.
Ja is grappig nu. Ik zag net iemand fietsen met een hemdje aan (wat ook weer overdreven is) en daar achter fietste iemand met een winterjas en laarzen...quote:Op vrijdag 10 april 2015 15:55 schreef quirina het volgende:
quote:Op vrijdag 10 april 2015 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jij plaatst toch altijd overal foto's van?
Hoezo overdreven. Ik had m'n korte broek aan vandaagquote:Op vrijdag 10 april 2015 16:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja is grappig nu. Ik zag net iemand fietsen met een hemdje aan (wat ook weer overdreven is) en daar achter fietste iemand met een winterjas en laarzen...
als ik ga werken is het 3 graden. En als ik dan tegen half 3 na huis ga is het warm. Ik zit dan nog wel met die jas. Dus trek hem maar aan, want heb geen zin om te sjouwen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 15:55 schreef quirina het volgende:
Met dat probleem zit ik ook steeds. Ik knoop m'n jas dan gewoon om m'n fiets.quote:Op vrijdag 10 april 2015 18:34 schreef fotostarter het volgende:
[..]
als ik ga werken is het 3 graden. En als ik dan tegen half 3 na huis ga is het warm. Ik zit dan nog wel met die jas. Dus trek hem maar aan, want heb geen zin om te sjouwen.
Kom maar doorrrrrquote:Op vrijdag 10 april 2015 18:17 schreef NaturalScience het volgende:
De nieuwste run van de GFS gaat inderdaad helemaal los. Totaal zomer de hele volgende week! (In tegenstelling tot andere runs)
25 graden in grote delen van de Benelux op woensdag met een ferme onweersbui in de avond!
Laat ik nu net elke woensdagmiddag vrij zijnquote:
6 graden op tessel en bijna 20 in nijmegenquote:Op vrijdag 10 april 2015 19:58 schreef aloa het volgende:
Wat een verschil in temperatuur.
[ afbeelding ]
Kakt het na woensdag nou in, of zijn dat geen voorspellingen?quote:Op zaterdag 11 april 2015 03:01 schreef aloa het volgende:
Pluim ziet er niet verkeerd uit. Vanaf woensdag weer warme dagen.
[ afbeelding ]
Zeker, tot en met 28 september.quote:
Waar kan ik er voor tekenenquote:Op zaterdag 11 april 2015 08:01 schreef dl3b het volgende:
[..]
Zeker, tot en met 28 september.
Daarna 2 maanden zwaar onweer.
Verder kunnen ze niet kijken.
Brrrrr..... vreselijk van die mensen die bij elk zonnestraaltje half naakt rond lopen met hun witte lijf.quote:Op vrijdag 10 april 2015 17:35 schreef Paul het volgende:
[..]
Hoezo overdreven. Ik had m'n korte broek aan vandaag
Hooguit 20 in Den Haag.quote:Op zaterdag 11 april 2015 10:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
25 graden woensdag.... doe eens ff lekker normaal.
Hmm.. 20 is ook warm zat voor doordeweeks. Bewaar die 25 maar voor in het weekendquote:Op zaterdag 11 april 2015 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hooguit 20 in Den Haag.
De vorige run was toch beter met 26 graden
Was toch echt gewoon voorspeld hoor. Typisch wel, wèèr in het weekend de temperatuurdip met bewolking en regenquote:
Nee, dan moet het 15 en bewolkt zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2015 10:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hmm.. 20 is ook warm zat voor doordeweeks. Bewaar die 25 maar voor in het weekend.
quote:Op zaterdag 11 april 2015 10:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dan moet het 15 en bewolkt zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |