SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Forcefield City Bewoner
Ik wilde iets gaan zeggen, maar zag dat het topic kwijt was en bij gesloten topics stond al een minuut of 20. Dus ja...quote:
Maar jij zegt nooit wat hier, we missen jequote:Op vrijdag 3 april 2015 21:00 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik wilde iets gaan zeggen, maar zag dat het topic kwijt was en bij gesloten topics stond al een minuut of 20. Dus ja...
Zomer![]()
quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar jij zegt nooit wat hier, we missen je
Tijd voor iemand om te af te vallen en te socializen zo te zien.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:02 schreef Klonk het volgende:
Yeah, 20 +
Warme slaapkamers, buren die tot diep in de nacht buiten zitten te schreeuwen als neanderthalers, klote muggen, geen poot kunnen verzetten zonder in zweten uit te breken.
Is het al herfst?
Hoe komt het eigenlijk dat we elkaar hier ooit tegen kwamen, maar ik je nooit meer zie buiten de BIT SC? Het is nog steeds gezellig hier als Dven een ban heeft (nu bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:02 schreef roislecxe het volgende:
[..]![]()
Zomerweer in aantocht, onweersbuien dus ook. Hittegolven, de sensor van het weerstation vol in de zon leggen en een foto van de 60 graden proberen te maken (vorig jaar op 58.8 gestokt) enz enz
Ik kwam hier vroeger heel veel. Nu eigenlijk alleen nog als er iets aan de hand is buiten. BIT staat altijd open, de rest niet. Dus ja...quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk dat we elkaar hier ooit tegen kwamen, maar ik je nooit meer zie buiten de BIT SC? Het is nog steeds gezellig hier als Dven een ban heeft (nu bijvoorbeeld).
En waarom dan?quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:06 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik kwam hier vroeger heel veel. Nu eigenlijk alleen nog als er iets aan de hand is buiten. BIT staat altijd open, de rest niet. Dus ja...
54 kilo afgevallen leek me wel genoegquote:Op vrijdag 3 april 2015 21:03 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Tijd voor iemand om te af te vallen en te socializen zo te zien.
Als ik 54 kilo afval weeg ik nog 7quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
54 kilo afgevallen leek me wel genoeg
En socializen met tokkies zie ik niet zitten, ik heb zo mijn grenzen
ik had het niet gezienquote:Op vrijdag 3 april 2015 21:00 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik wilde iets gaan zeggen, maar zag dat het topic kwijt was en bij gesloten topics stond al een minuut of 20. Dus ja...
Zomer![]()
Ik ga ook weg. Even wat leuks doen na een lange lange werkweek.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, de enge Dven is weg.
quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:22 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik ga ook weg. Even wat leuks doen na een lange lange werkweek.
Tot vannacht op BIT
+ zonne-allergie en teken. Maar ik zie ook wel voordelen in warmer weer hoor. Bbq, vrolijkere mensen en natuur straks weer groen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:02 schreef Klonk het volgende:
Yeah, 20 +
Warme slaapkamers, buren die tot diep in de nacht buiten zitten te schreeuwen als neanderthalers, klote muggen, geen poot kunnen verzetten zonder in zweten uit te breken.
Is het al herfst?
gvd,dat geldt voor mij ookquote:
Jij bent een meisje. Maar das een mooi gewichtquote:
En Sinterklaas bestaat ookquote:Op zaterdag 4 april 2015 08:45 schreef marcel-o het volgende:
Wat een vies goor herfstig takkeweer zeg![]()
Mahja.
Volgende week 20gr
Laten we niet gaan overdrijven.quote:
Prima temperatuur voor deze tijd van het jaar. En met niet al te veel wind zal het ook nog lekker zijnquote:Op zaterdag 4 april 2015 11:10 schreef aloa het volgende:
Wat een pluim. Gemiddelde naar 15 graden...de natuur komt tot leven.
[ afbeelding ]
Zo overdreven is dat niet hoor. Ik heb hier de laatste uitvoer van de 12Z TX van de GFSquote:
Ruim 7 dagen verder. Meer dan 200 uur. Erg realistisch om dan te zeggen dat volgende week 20 graden wordt..quote:Op zaterdag 4 april 2015 12:59 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Zo overdreven is dat niet hoor. Ik heb hier de laatste uitvoer van de 12Z TX van de GFS
Run: 00z
Run type: Oper
Datum: 04-04-15
Plaats: De Bilt (502 / 353)
Verwachting voor : Tx
Uren vooruit | Minimale waarde | Maximale waarde:
Tx 12z (1400 CEST):
+12 | 6 | 9
+36 | 9 | 12
+60 | 9 | 12
+84 | 12 | 15
+108 | 9 | 12
+132 | 12 | 15
+156 | 15 | 18
+180 | 15 | 18
+204 | 18 | 21
+228 | 18 | 21
Ik heb er alle vertrouwen inquote:Op zaterdag 4 april 2015 21:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ruim 7 dagen verder. Meer dan 200 uur. Erg realistisch om dan te zeggen dat volgende week 20 graden wordt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Argh, af en toe mis ik het "vind ik leuk" knopje bij het zien van zoiets.quote:Op zaterdag 4 april 2015 18:41 schreef marcel-o het volgende:
Leipe wolk in de verte [ link | afbeelding ]
Heb je er een grafiek bij?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:49 schreef Nattekat het volgende:
De straalstroom volgende week; hij begint zich nu al om te vormen tot een sterke rechte lijn waardoor wij in de komende paar dagen te maken krijgen met een uitloper van een hogedrukgebied en dus heel kalm weer.
[ afbeelding ]
Zodra dit gebeurd is stuit deze sterke straalstroom uiteindelijk op een blokkade waardoor deze afzwakt en de blokkade verder richting het zuiden komt te liggen. Hierdoor krijgen we bijna zeker prachtig lenteweer
Zo ver een uit de duim gezogen voorspelling van Nattekat.
Ieder geval aan de grondquote:Op zondag 5 april 2015 08:49 schreef Resistor het volgende:
Het gras is gewoon wit van de rijp. Volgens mij is het dan wel fris buiten
Het is altijd zonnig als het koud is. 2 graden toen ik wakker werd. Volgend weekend 20 graden fuck yeah.quote:Op zondag 5 april 2015 09:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zonnig wakker worden. Niets mis mee.
Ben benieuwd of de 20 aangetikt gaat worden komend weekend @ de bilt, ik vrees dat het een gevalletje "net niet" gaat worden.... maar ach boeie, de lente komt LOS!quote:
Misschien in de Bilt niet...zuiden en oosten waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 5 april 2015 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de 20 aangetikt gaat worden komend weekend @ de bilt, ik vrees dat het een gevalletje "net niet" gaat worden.... maar ach boeie, de lente komt LOS!
Je bent te goed voor deze wereldquote:Op zondag 5 april 2015 13:42 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik drop je wel samen met mijn collega's op de noordpool.
Komt helemaal goed!
die zitten er al een maand aan hierquote:Op zondag 5 april 2015 11:02 schreef summer2bird het volgende:
Knoppen zitten alweer aan de bomen, narcissen schieten overal uit de grond en het wordt zachter weer.
http://nieuws.weeronline.nl/eerste-warme-dag-2014/quote:Op maandag 6 april 2015 08:05 schreef Dven het volgende:
vandaag tot morgenavond regen. Vandaag 8 graden. Morgen 5. Dat is 'maar' 12 fraden onder gemiddeld. Alsof men in nl nu dagvorst zou hebbendramaandag.
wel benieuwd wat de pluim zo voor NL laat zien. Van gisteravond ziet er stabiel en lente-achtig uit, al laten warme dagen vooralsnog wel op zich wachten. Eens kijken of daar verandering inkomt. Wanneer was de eerste warme dag vorig jaar? Eind maart als ik me niet vergis toch? 18e?
[ afbeelding ]
Ik zat in de buurtquote:Op maandag 6 april 2015 08:21 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
http://nieuws.weeronline.nl/eerste-warme-dag-2014/
De landelijke warme dag zit er niet echt meer in. Maar verder is het niet slecht ofzo. Prima weertje voor begin april met temperaturen die zo rond de 15 bungelen.quote:Op maandag 6 april 2015 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij worden we weer blij gemaakt met de spreekwoordelijke dooie mus
Als ik de laatste pluim zo zie voor de Bilt kunnen we misschien rekenen op twee daagjes temps van nèt boven normaal (16 a 17 graden) en daarna kakt de boel weer in naar koele temps van misschien nèt normaal (12 a 13 graden)
Joehoepie.....
dat zou mooi zijn.quote:Op maandag 6 april 2015 11:32 schreef hangtime het volgende:
Vannacht verandert die straalstroom weer en dan is het morgen al 18 graden de rest v/d week minimaal 20
Nu maar hopen dat hij niet 200 KM naar het zuiden schuiftquote:Op maandag 6 april 2015 10:54 schreef Nattekat het volgende:
Straalstroomweer
[ afbeelding ]
Die straastroom heeft vannacht iets gedaan, waardoor alle voorspellingen het raam uit kunnen
Scheelt nog dat we aan de goede kant terecht komen...
Nog even en dan zijn we verlost, vanuit het noorden verdwijnt de bewolking vanmiddag!quote:Op maandag 6 april 2015 11:43 schreef fotostarter het volgende:
het is maar grauw en grijs hier. dikke bewolking. Gisteren was het lekkerder
Kan niet snel genoeg gaan, na gisteren had ik het voorjaarsgevoel weer even te pakkenquote:Op maandag 6 april 2015 11:46 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nog even en dan zijn we verlost, vanuit het noorden verdwijnt de bewolking vanmiddag!
quote:Lives and property will be threatened as this outbreak will yield destructive tornadoes and numerous thunderstorms with damaging winds, large hail, blinding downpours and frequent lightning.
Over 3 weken naar Rhodos. Het is daar komende week kouder dan in NLquote:Op maandag 6 april 2015 12:29 schreef Dven het volgende:
Waar westelijk Europa een prima weekje tegemoet gaat, is het achter het gordijn niet al te best
[ afbeelding ]
Kans is natuurlijk maar klein dat het daar over drie weken minder weer is dan in NL. Maar goed, misschien heb je pechquote:Op maandag 6 april 2015 13:40 schreef Coelho het volgende:
[..]
Over 3 weken naar Rhodos. Het is daar komende week kouder dan in NLDaar ga je dan met je weekje zomerweer opdoen
Hoe kom je daar nou bij man?quote:Op maandag 6 april 2015 16:26 schreef Basekid_NZ het volgende:
Rest van de week lijkt onder de 15 te blijven
Oops, je hebt gelijk. Climendo (de weervoorspeller die ik altijd gebruik) had gister nog temperaturen rond de 13 graden verwacht. Die liggen nu ietsje hoger jaquote:
Ensemble van GFS ziet er beter uit.quote:Op maandag 6 april 2015 16:37 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Oops, je hebt gelijk. Climendo (de weervoorspeller die ik altijd gebruik) had gister nog temperaturen rond de 13 graden verwacht. Die liggen nu ietsje hoger ja
http://climendo.com/en/weather/netherlands/maastricht-2751283
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |