abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150880080
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, laten we het normaal vinden dat mensen actief opletten als ze aan het verkeer deelnemen.
Waar was die oplettende agent dan? Die kerel kon niet eens meer remmen zo' n goed zicht had hij op de verkeerssituatie ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_150880131
Hoe kan het dat ze een treintje van vijf auto's over het hoofd zag én de gebaren miste? Lette ze echt zo slecht op?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150880137
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 02:23 schreef riazop het volgende:
[ afbeelding ]

Memphis van Veen 1994 - 2013
Lekker wijf.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_150880145
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:59 schreef eight het volgende:
Waar was die oplettende agent dan? Die kerel kon niet eens meer remmen zo' n goed zicht had hij op de verkeerssituatie ;(
Nu begin je te trollen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150880282
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:57 schreef Hamlapje het volgende:

[..]

Dus, omdat een meid op een scooter met het observatievermogen van een naaktslak een afgezette kruising oprijdt waar meerdere auto's met blauwe zwaailampen en sirenes rondrijden, moet de agent die haar aanreed terwijl hij zijn werk deed zwaar gestraft worden?
Waar zeg ik dat? Ik hekel nu gewoon de ophef die er ontstaat omdat een agent voor de rechter staat 'omdat hij gewoon zijn werk deed'.

Als je met snelheden van 100 Km per uur door een druk en dichtbevolkte straat scheurt waarbij je geen overzicht hebt dan doe je alles op goed geluk.
Natuurlijk gaat dat een keer fout.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_150880335
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:01 schreef bijdehand het volgende:
Hoe kan het dat ze een treintje van vijf auto's over het hoofd zag én de gebaren miste? Lette ze echt zo slecht op?
Lijkt mij de meest logische verklaring :) Maar ik was er niet bij verder.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_150880347
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nu begin je te trollen.
Oh ok. Zullen we ook maar gelijk Mario zijn sleuteltjes van zijn monstertruck teruggeven?
pi_150881267
quote:
Een andere getuige zei dat de jonge vrouw met haar telefoon bezig was. Dit werd bevestigd door de scooterrijder die naast haar voor het stoplicht stond. Een andere getuige zei dat ze de telefoon in haar jaszak stopte, toen ze optrok. "Ze had twee handen aan het stuur."

Omroep Brabant
pi_150881429
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:01 schreef bijdehand het volgende:
Ze was op haar telefoon bezig, met oordopjes in.
pi_150881531
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze was ook aan het bellen/sms'en/whatsappen met haar vriend
pi_150881567
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar ga ik ook vanuit. Mijn vraag was meer voor de mensen die haar zo verdedigen. Iemand die totaal niet oplet in het verkeer is gedoemd ooit een ongeluk te krijgen :N
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150881632
quote:
Voor het stoplicht voor fietsers, om vanaf de Welschapsedijk de Noord-Brabantlaan over te steken (vier rijstroken, gescheiden door een dubbele busbaan), stonden twee bromfietsers te wachten voor rood licht en zij trokken bij groen licht op.
De sectiecommandant probeerde de bestuurders van de bromfietsen met handgebaren duidelijk te maken dat zij moesten blijven staan. Eén van de bromfietsers bleef vervolgens staan, maar de andere bromfietser (het latere slachtoffer) reed de busbaan op.
quote:
Op dat moment passeerde het vijfde AT-voertuig door een rood (bus-) verkeerslicht de kruising en kon een botsing niet meer voorkomen.
Wat wil je tegen zoveel domheid nog doen? 1 wagen zet het kruispunt stil, vervolgens komen er nog 4 langs met sirenes en toch nog optrekken.

En over die snelheid. Een taxi haalt ook met gemak 70-80 op een busbaan, zonder dat het heel erg gevaarlijk is (wel aso, maar dat is wat anders). Dit is nog 10-20km harder, met sirenes en een blokkade.
.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 14:12:19 #133
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150881635
Samen gevat staat een meid van 19 met haar telefoon te spelen bij het stoplicht van deze volgens sommigen "onoverzichtelijke en drukbevolkte" kruising.

Midden op de kruising stopt een AT auto met sirene én zwaailichten. Er komt een treintje van 4 auto's met zwaailichten en sirene aanrijden.
Samen met een andere scooter trekt ze op bij groen licht, maar de scooter naast haar stopt weer. Zonder op- of om te kijken presteert mevrouw het om de laatste van het treintje aankomende AT auto's te raken.

En de bestuurder van de auto had beter op moeten letten? :')_!

Gezien die gasten erg kort op elkaar rijden (om verschil in botssnelheid te verkleinen als de voorste gaat remmen) vind ik dat best een prestatie.
Het is erg vervelend voor de familie, maar dit is een ongeluk. En de bestuurder van de auto valt m.i. niets te verwijten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 14:13:44 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150881669
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:07 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ze was ook aan het bellen/sms'en/whatsappen met haar vriend
Dat lijkt me wel horror trouwens, dat je je partner/verkering aan de telefoon hebt terwijl die verongelukt :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 14:13:45 #135
117098 Hathor
Effe niet
pi_150881670
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daar ga ik ook vanuit. Mijn vraag was meer voor de mensen die haar zo verdedigen. Iemand die totaal niet oplet in het verkeer is gedoemd ooit een ongeluk te krijgen :N
Mensen die zo met hun i-phone bezig zijn zijn echt een drama, zelfs op een voetpad...zich totaal niet bewust van hun omgeving.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 14:15:57 #136
117098 Hathor
Effe niet
pi_150881737
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel horror trouwens, dat je je partner/verkering aan de telefoon hebt terwijl die verongelukt :{
Die heeft daardoor misschien nu ook wel een schuldgevoel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_150881997
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:07 schreef eight het volgende:

[..]
Als je met snelheden van 100 Km per uur door een druk en dichtbevolkte straat scheurt waarbij je geen overzicht hebt dan doe je alles op goed geluk.
Er was sprake van een afgezet kruispunt en wagens die hem voorgingen. Dan verwacht je niet dat er iemand tussendoor komt oversteken.

En nogmaals, iedereen hoort te weten dat je wagens met sirenes niet in de weg hoort te staan/gaan. Het is niet alsof je ze niet hoort aankomen. Je hoort ze al van ver en kunt op een gegeven moment de richting bepalen waarin ze gaan.
pi_150882720
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

In het verkeer moet je als verkeersdeelnemer ook rekening houden met de onoplettendheid van anderen.. Als ik dat bijvoorbeeld niet had gedaan was ik allang dood geweest..
pi_150882769
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

In het verkeer moet je als verkeersdeelnemer ook rekening houden met de onoplettendheid van anderen.. Als ik dat bijvoorbeeld niet had gedaan was ik allang dood geweest..
Ja, voortaan laten we de hulpverleners stapvoets over afgezette kruisingen rijden, want wie weet is er iemand die bellen belangrijker vindt dan ademen.
pi_150882836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mensen die zo met hun i-phone bezig zijn zijn echt een drama, zelfs op een voetpad...zich totaal niet bewust van hun omgeving.
Inderdaad, merk het als ik bijvoorbeeld een appje wil lezen terwijl ik fiets. Pak ik mijn telefoon zonder erbij na te denken, maar op het moment dat ik begin te lezen doe ik 'm alweer weg omdat ik dan schrik van het feit hoe weinig je meekrijgt van het overige verkeer. Ik ben niet voor verbieden, maar wel voor eigen verantwoordelijkheid! Als je de laatste auto van zo'n treintje kan raken was je je dus echt niet bewust van de omgeving en is het je eigen verantwoordelijkheid dat je bij een ongeval betrokken bent geraakt.
pi_150883157
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja, in normale omstandigheden wel, maar sirenes en zwaailicht zijn uitgevonden om deze belangrijke wagens vrij baan te kunnen geven en met hoort te weten dat dan ook te doen.

Stopteken van een agent en zwaailichten en sirenes negeren is ook bepaald niet normale onoplettendheid.
Dat valt meer onder de categorie nog onder de slagboom door gaan terwijl er al een trein aan komt.
pi_150883687
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:27 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Er was sprake van een afgezet kruispunt en wagens die hem voorgingen. Dan verwacht je niet dat er iemand tussendoor komt oversteken.

En nogmaals, iedereen hoort te weten dat je wagens met sirenes niet in de weg hoort te staan/gaan. Het is niet alsof je ze niet hoort aankomen. Je hoort ze al van ver en kunt op een gegeven moment de richting bepalen waarin ze gaan.
Afgezet :? Dit MOET wel een grap zijn. Een afzetting gebeurt met dranghekken. Hier stond een wagen met zwaailicht op het kruispunt. Iedereen kan voor- of achterlangs het voertuig.

Dat het slachtoffer niet heeft opgelet is duidelijk. Dat een stel opgefokte AT'ers nietsontziend door de binnenstad scheuren omdat ze een get out of jail card hebben van justitie is ook helder.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 15:52:50 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150883750
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:48 schreef eight het volgende:

[..]

Dat een stel opgefokte AT'ers nietsontziend door de binnenstad scheuren omdat ze een get out of jail card hebben van justitie is ook helder.
:D! Nu heb ik alles wel gehoord.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150883762
quote:

[..]

Afgezet :? Dit MOET wel een grap zijn. Een afzetting gebeurt met dranghekken. Hier stond een wagen met zwaailicht op het kruispunt. Iedereen kan voor- of achterlangs het voertuig.
Verboden op te rijden dan. Virtueel afgezet. Ze werd met stopteken gemaand te stoppen. Je kunt het draaien zoals je wilt, maar ze heeft tekens genegeerd, zwaailichten en sirenens genegeerd en gewoon daarvan de dupe geworden.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 15:53:04 #145
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_150883764
quote:

[..]

Dat het slachtoffer niet heeft opgelet is duidelijk. Dat een stel opgefokte AT'ers nietsontziend door de binnenstad scheuren omdat ze een get out of jail card hebben van justitie is ook helder.
Met andere woorden: Als er midden op een kruising een politieauto staat met werkende zwaailampen en een gillende sirene met daarin een agent die gebaart dat je moet blijven staan, is dat voor jou een goede reden om toch maar die kruising op te gaan om dat voertuig aan de voor-, of achterkant te passeren?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 15:53:26 #146
405257 Fred0w
Life is Music
pi_150883772
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 02:34 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als je je dochter Memphis noemt dan verdien je het ook eigenlijk niet om een kind te hebben.
Ze was best knap.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 15:53:28 #147
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150883773
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:D! Nu heb ik alles wel gehoord.
Dat er voor een auto met zwaailichten eerst een vrachtwagen met dranghekken moet rijden was anders ook best nieuw voor me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 15:54:16 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150883785
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat er voor een auto met zwaailichten eerst een vrachtwagen met dranghekken moet rijden was anders ook best nieuw voor me.
Volgens mij is zijn insteek meer dat ze zich altijd aan de verkeersregels moeten houden. In elke situatie.
pi_150884052
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volgens mij is zijn insteek meer dat ze zich altijd aan de verkeersregels moeten houden. In elke situatie.
Zoiets, alleen wat genuanceerder. Niet elke plek is geschikt om met 3 x de maximale toegestane snelheid te overtreden. Een binnenstad zeer zeker niet.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:07:35 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150884061
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:07 schreef eight het volgende:

[..]

Zoiets, alleen wat genuanceerder. Niet elke plek is geschikt om met 3 x de maximale toegestane snelheid te overtreden. Een binnenstad zeer zeker niet.
Snap je ook waarom ze dat doen?
pi_150884164
quote:

[..]

Wel met sirene. Die wordt gehoord en mensen dienen dan vrij baan te geven.
pi_150884210
100km/u is goed te doen op een busbaan, met sirenes en zwaailichten en iemand die de boel afzet.

Niet zo overdrijven.

70-80 is ook gewoon te doen, zonder sirenes.

[ Bericht 17% gewijzigd door Fer op 21-03-2015 16:21:34 ]
.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:27:52 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150884581
quote:

[..]

Ga eens in op de feiten, want je bent alleen maar aan het trollen. En het word erg oud... :')
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_150884659
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Snap je ook waarom ze dat doen?
Meestal niet. Vaak zijn ze op weg naar een situatie waar één of enkele onschuldige burgers mogelijk slachtoffer kunnen worden.

De weg daar naartoe gebeurt op zo'n gevaarlijke wijze dat er mogelijk één of enkele onschuldige burgers slachtoffer kunnen worden.

Feitelijk zijn is er dus op 2 locaties een gevaarlijke situatie voor burgers waarvan je er één zelf veroorzaakt. Het nut hiervan ontgaat me.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:35:59 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150884780
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:30 schreef eight het volgende:

[..]

Meestal niet. Vaak zijn ze op weg naar een situatie waar één of enkele onschuldige burgers mogelijk slachtoffer kunnen worden.

De weg daar naartoe gebeurt op zo'n gevaarlijke wijze dat er mogelijk één of enkele onschuldige burgers slachtoffer kunnen worden.

Feitelijk zijn is er dus op 2 locaties een gevaarlijke situatie voor burgers waarvan je er één zelf veroorzaakt. Het nut hiervan ontgaat me.
Wat is dan je conclusie?
pi_150884802
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:12 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Wel met sirene. Die wordt gehoord en mensen dienen dan vrij baan te geven.
Nee. Uit post #6:

Volgens Advocaat Zuketto valt het arrestatieteam dat met meerdere auto's over het kruispunt raasde, van alles te verwijten. Er bestaan richtlijnen dat politiewagens met zwaailicht de maximumsnelheid met enkele tientallen kilometers p/u mogen overschrijden. ,,Maar vlak voor de crash reden ze hier 130, dat is onder welke richtlijn dan ook te hard,'' zegt Zuketto.
pi_150884879
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ga eens in op de feiten, want je bent alleen maar aan het trollen. En het word erg oud... :')
Nogal lastig is als er nog maar heel weinig feiten bekend zijn ;(
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:40:15 #158
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150884907
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:39 schreef eight het volgende:

[..]

Nogal lastig is als er nog maar heel weinig feiten bekend zijn ;(
Hou dan ook op met je "dichtbevolkt", "binnenstad" en "onoverzichtelijk" :)
pi_150884908
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is dan je conclusie?
Dat de procedure niet deugd.
pi_150884944
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:40 schreef eight het volgende:

[..]

Hoe moet de procedure dan wél zijn, volgens jou?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150884982
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hou dan ook op met je "dichtbevolkt", "binnenstad" en "onoverzichtelijk" :)
Grappig. Juist de eerste 2 zijn feiten die door alle partijen erkend worden
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:44:22 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150885033
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:42 schreef eight het volgende:

[..]

Grappig. Juist de eerste 2 zijn feiten die door alle partijen erkend worden
Grappig, het betreffende kruispunt is aan de rand van stad, een paar 100m van het bord "einde bebouwde kom".
Het heeft 6 rijbanen met 2 tussenbermen en geen bebouwing direct aan het kruispunt.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:45:24 #163
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150885059
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:40 schreef eight het volgende:

[..]

Deugt. Hoe vaak gaat het mis in soortgelijke situaties?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:45:54 #164
66083 Platina
78th Element
pi_150885075
Ja (antwoord op de vraag gesteld in de titel).
pi_150885159
Onschuldig. Afblijven van onze COPS. Dat meisje had gewoon moeten kijken ipv op haar mobiel.
pi_150885180
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Deugt. Hoe vaak gaat het mis in soortgelijke situaties?
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hoe moet de procedure dan wél zijn, volgens jou?
Is dit het vragenuurtje of zo?
Mijn punt moet nu toch wel glashelder zijn. Als je mijn argumenten onzinnig ga daar dan op in.
pi_150885265
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 02:11 schreef riazop het volgende:
Een lid van een arrestatieteam van de politie stond vandaag anoniem en onherkenbaar voor de strafrechter in Den Bosch omdat hij in 2013 op een kruising in Eindhoven de 18-jarige Memphis van Veen heeft doodgereden. De politieman bestuurde een van de vijf auto's van het arrestatieteam dat op weg was naar een melding over een verwarde man in Bergeijk.

De auto's reden met licht- en geluidsignalen door Eindhoven. De verdachte agent reed 90 km/uur waar 50 was toegestaan. De aanrijding was niet meer te voorkomen toen het meisje groen licht kreeg en de kruising op reed.

Verweer van de verdachte: Het meisje lette niet op.

De officier vraagt vrijspraak.

Nederland 2015
http://www.dichtbij.nl/ei(...)r-in-strafbank-.aspx
Zo de feiten lezend lijkt mij geen sprake van overdreven roekeloos gedrag. Zwaailichten en sirenes voerend 90 km per uur rijden op weg naar een noodgeval. Rijdt zo'n agent 65 dan is het weer niet goed omdat ze er te lang over doen om bij het noodgeval aan te komen.

Niettemin erg tragisch voor alle betrokkenen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:54:36 #168
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150885292
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:50 schreef eight het volgende:

[..]

[..]

Is dit het vragenuurtje of zo?
Mijn punt moet nu toch wel glashelder zijn. Als je mijn argumenten onzinnig ga daar dan op in.
Daar ga ik toch ook op in oetlul. Ik geef jou een kans om je standpunt uit te leggen.
pi_150885345
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 03:53 schreef El_Matador het volgende:
Het zusje van Depay en de dochter van Herman, net op het verkeerde moment op de verkeerde plek.

RIP aan de nabestaanden.
Ik voel me enigszins schuldig dat ik moest lachen. :@
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_150885439
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 09:14 schreef Leandra het volgende:
Triest, maar dat je als (brom)fietser niet wilt begrijpen dat dat blok voor het hele kruispunt geldt snap ik dan ook weer niet.

Overigens snap ik de ouders wel, je wilt graag iemand de schuld kunnen geven als je kind omkomt.
"Iemand" zou ook je eigen dochter kunnen zijn. Dat is niet leuk maar het lijkt er toch heel sterk op dat het arme kind gewoon doof en blind dan wel ongelooflijk stom was. Dat maakt het drama er niet minder op voor die ouders maar om dan per se de schuld af te willen schuiven vind ik niet getuigen van 'goede smaak' zullen we maar zeggen.
pi_150885509
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar ga ik toch ook op in oetlul. Ik geef jou een kans om je standpunt uit te leggen.
Wanneer dan? De vorige 3 Posts waren alleen maar vragen, je bent nergens op ingegaan.
pi_150885528
Ik zie nu pas de foto's maar dat is zo;n doorgaande weg, waar iemand die het stoplicht wil halen soms al 100 aan kan tikken. Ik ging nog echt uit van binnen-binnenstad.

Hier moet 130 zelfs kunnen.

Een politie die op een kruispunt met zwaailicht gaat stilstaan, betekend gewoon wachten en ze dat niet snappen, moeten we de verkeerslessen maar eens gaan aanpassen.
.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:03:46 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150885586
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

"Iemand" zou ook je eigen dochter kunnen zijn. Dat is niet leuk maar het lijkt er toch heel sterk op dat het arme kind gewoon doof en blind dan wel ongelooflijk stom was. Dat maakt het drama er niet minder op voor die ouders maar om dan per se de schuld af te willen schuiven vind ik niet getuigen van 'goede smaak' zullen we maar zeggen.
Ik vermoed dat ze vooral geleid zijn door hun advocaat, dat is er een die wel van aandachtsgetalletjes houdt.

Als in: ik weet niet of het hun eigen idee was dit aanhangig te maken of vooral het idee van hun advocaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:04:09 #174
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150885596
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:01 schreef eight het volgende:

[..]

Wanneer dan? De vorige 3 Posts waren alleen maar vragen, je bent nergens op ingegaan.
Vragen gebaseerd op wat jij stelt. Als dat niet 'ingaan' is op iets dan weet ik het ook niet.
pi_150885616
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Grappig, het betreffende kruispunt is aan de rand van stad, een paar 100m van het bord "einde bebouwde kom".
Het heeft 6 rijbanen met 2 tussenbermen en geen bebouwing direct aan het kruispunt.
Apart. Ik ben ergens een andere beschrijving tegengekomen waarin het een stuk kleinschaliger werd voorgeschoteld.
pi_150885760
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Vragen gebaseerd op wat jij stelt. Als dat niet 'ingaan' is op iets dan weet ik het ook niet.
Met vragen als hoevaak komt die situatie voor kan ik niets mee. Ik ben niet werkzaam bij het cbs.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:16:25 #177
40566 Ericr
Livewrong
pi_150885996
Erg triest voor de nabestaanden maar het verkeer is geen plek om je mobiel bij te gebruiken. Begrijp ook niet dat daar niet hard tegen op getreden wordt. Maak die boete net zo hoog als niet handfree bellen tijdens autorijden i.p.v. hooguit een berisping voor fietsers zoals nu meestal gebeurt.
pi_150886022
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:04 schreef eight het volgende:

[..]

Apart. Ik ben ergens een andere beschrijving tegengekomen waarin het een stuk kleinschaliger werd voorgeschoteld.
Waarom dan meteen met beschrijvende termen smijten ipv even naar Google maps gaan?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:17:43 #179
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_150886041
quote:

[..]

quote:
15s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:12 schreef daNpy het volgende:
deze
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:17:44 #180
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150886042
quote:

[..]

Een klik op de Streetview link die ik eerder postte had je al betere informatie gegeven dan wat je tot nu toe hebt gelezen dus.
En in de meeste berichten die ik zie wordt over een weg + busbanen gesproken, dus dat zijn al minstens 4 rijstroken :)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:20:25 #181
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_150886117
Tragisch natuurlijk, maar kom op, die sirenes en zwaailichten zitten niet voor de sier op dit soort auto's. Agenten moeten er enigszins vanuit kunnen gaan dat men voor een sirene plaats laat.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_150886153
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze vooral geleid zijn door hun advocaat, dat is er een die wel van aandachtsgetalletjes houdt.

Als in: ik weet niet of het hun eigen idee was dit aanhangig te maken of vooral het idee van hun advocaat.
Als het een van mijn dierbaren zou overkomen *afkloppen* en ik krijg deze feiten onder mijn neus dan zeg ik de advocaat die voorstelt de betrokken bestuurder aan te klagen dan zeg ik dat ie op moet flikkeren en zijn bloedgeld ergens anders moet gaan verdienen en heel rap voordat ik 'm op zijn muil ros... :X

Een en ander komt heel anders te liggen als bijvoorbeeld er geen sirene is gevoerd, geen blokkade is geweest van het kruispunt en er zo hard gereden werd om de kat van mevrouw Janssen uit de boom te halen en er dan nog steeds met 100 km/u een aanrijding komt.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:22:05 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150886163
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:09 schreef eight het volgende:

[..]

Met vragen als hoevaak komt die situatie voor kan ik niets mee. Ik ben niet werkzaam bij het cbs.
Dan is je hele stelling dus niet onderbouwd. Klaar.
pi_150887831
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:37 schreef eight het volgende:

[..]

Nee. Uit post #6:

Volgens Advocaat Zuketto valt het arrestatieteam dat met meerdere auto's over het kruispunt raasde, van alles te verwijten. Er bestaan richtlijnen dat politiewagens met zwaailicht de maximumsnelheid met enkele tientallen kilometers p/u mogen overschrijden. ,,Maar vlak voor de crash reden ze hier 130, dat is onder welke richtlijn dan ook te hard,'' zegt Zuketto.
Mensen dienen evengoed nog vrij baan te geven, dan gebeurt er niks.

Het ongeluk is niet gebeurd omdat er te hard gereden is, maar omdat het meisje alles genegeerd heeft en geen ruim baan heeft gegeven aan wagen met sirene.

Het is niet te hard als er ruim baan is met een vrijgemaakt kruispunt. Dat het "onder welke richtlijn dan ook" is een invulling van de advokaat, niet van de wet of praktische info.
Het is ook maar de vraag of te bewijzen valt hoe hard ze exact reden of hebben ze tegenwoordig apparatuur daarvoor in de wagen waarop je dat achteraf kunt aflezen?

De advokaat van de andere partij zal wijzen op het ongehoorzame gedrag van het meisje.
Dat gewoon feit is.

En dan krijgen ze een boete voor snelheidsovertreding. Ben je dan tevreden?
pi_150887896
Ze had zich oo te pletter kunnen rijden tegen een langzaam voorbij wandelende olifant die daar toevallig was, toen ze besloot alle tekens te negeren en door te rijden.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 18:47:33 #186
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150888687
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
Tragisch natuurlijk, maar kom op, die sirenes en zwaailichten zitten niet voor de sier op dit soort auto's. Agenten moeten er enigszins vanuit kunnen gaan dat men voor een sirene plaats laat.
het geeft hen recht om door het rood te rijden, als ze dit veilig kunnen doen.
are we infinite or am I alone
pi_150888940
Op basis van de informatie krijg ik toch de indruk dat de agent te onvoorzichtig is geweest. Niettemin geldt ook dat het meisje had moeten wachten met oversteken omdat er een politiewagen met sirene kwam aanrijden.

Wat mij betreft wordt de agent schuldig verklaard, maar zijn er verzachtende omstandigheden.
pi_150895479
quote:
8s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 08:39 schreef Twiitch het volgende:
Hulpdiensten moeten stapvoets naar noodgevallen rijden om dit soort tragedies te voorkomen.
Dan moet dat wel de dag tevoren op het nieuws worden aangekondigd.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_150901502
Het zal maar je dochter wezen. Sirenes of niet ik vind dat politie en hulpdiensten niet zomaar lukraak mogen scheuren met de auto waar het onverstandig is. Het verweer van niet opletten vind ik wel heel erg triest en zwak. Fietsers zijn niet voor niks de zwakke verkeersdeelnemers. Daar heb je geen rijbewijs voor nodig en iedereen boven de +/- 6 jaar mag in principe al op de openbare weg fietsen mits het verantwoord is.

Dat ze zat te spelen met de telefoon is des te meer reden om als agent juist goed op te letten dat dit kan gebeuren. Het is immers nog steeds niet verboden en dus komt dit helaas nog regelmatig voor, zeker bij jonge kinderen en pubers.

999.999 van de 1.000.000 zal het meisje/agent juist gehandeld hebben of loopt het af met een sisser, maar helaas is het nu die ene keer dat het wel misgaat. Daarom heb ik een stoere fietsradio op het stuur i.p.v. de oordopjes in.

[ Bericht 21% gewijzigd door MakkieR op 22-03-2015 01:39:56 ]
  zondag 22 maart 2015 @ 01:49:38 #190
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_150902137
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 01:17 schreef MakkieR het volgende:
Het verweer van niet opletten vind ik wel heel erg triest en zwak. Fietsers zijn niet voor niks de zwakke verkeersdeelnemers. Daar heb je geen rijbewijs voor nodig en iedereen boven de +/- 6 jaar mag in principe al op de openbare weg fietsen mits het verantwoord is.
Ze was geen fietser, ze reed op een bromfiets.

Daarbuiten mag ik hopen dat jouw ouders je ook hebben uitgelegd dat je links en rechts kijkt voordat je oversteekt. Ook als het groen is.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_150902216
quote:
Daarom heb ik een stoere fietsradio op het stuur i.p.v. de oordopjes in.

serieus?! Tokkie :r
pi_150903752
quote:
Het zal maar je dochter wezen. Sirenes of niet ik vind dat politie en hulpdiensten niet zomaar lukraak mogen scheuren met de auto waar het onverstandig is. Het verweer van niet opletten vind ik wel heel erg triest en zwak. Fietsers zijn niet voor niks de zwakke verkeersdeelnemers. Daar heb je geen rijbewijs voor nodig en iedereen boven de +/- 6 jaar mag in principe al op de openbare weg fietsen mits het verantwoord is.

Dat ze zat te spelen met de telefoon is des te meer reden om als agent juist goed op te letten dat dit kan gebeuren. Het is immers nog steeds niet verboden en dus komt dit helaas nog regelmatig voor, zeker bij jonge kinderen en pubers.

999.999 van de 1.000.000 zal het meisje/agent juist gehandeld hebben of loopt het af met een sisser, maar helaas is het nu die ene keer dat het wel misgaat. Daarom heb ik een stoere fietsradio op het stuur i.p.v. de oordopjes in.

Je hebt gelezen dat er een politie-auto met sirene en zwaailicht op het kruispunt stond?
pi_150903874
quote:
Sirenes of niet ik vind dat politie en hulpdiensten niet zomaar lukraak mogen scheuren met de auto waar het onverstandig is.
Helemaal mee eens.
Maar wat dit met dit ongeval te maken heeft, is me niet duidelijk.
pi_150903884
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 09:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vind ik ook. Agenten mogen inderdaad door rood rijden maar niet met 92km/u een kruising opraggen dwars door rood. Daar kan niemand op anticiperen.
Die andere bromfietser wel.
  zondag 22 maart 2015 @ 08:35:30 #195
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150904043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zo de feiten lezend lijkt mij geen sprake van overdreven roekeloos gedrag. Zwaailichten en sirenes voerend 90 km per uur rijden op weg naar een noodgeval. Rijdt zo'n agent 65 dan is het weer niet goed omdat ze er te lang over doen om bij het noodgeval aan te komen.

Niettemin erg tragisch voor alle betrokkenen.
90 per uur door rood rijden is wel roekeloos. Ook al heb je sirene, een weggebruiker weet niet noodzakelijk uit welke richting die komt. Trouwens, de aanrijding gebeurde aan 90 tot 100 per uur, als hij remde toen hij haar zag reed hij dus nog een stuk sneller. Als hij inderdaad 130 reed zoals de advocaat zegt, door het rood, op een weg waar normaal slechts 50 mag gereden worden, dan was hij onverantwoordelijk bezig.
Heb zelf trouwens nooit hulpdiensten met sirene en zwaailichten door het rood zien "razen", die remmen steeds flink af voor ze zo'n kruispunt oversteken. Omdat ze weten wat de gevolgen kunnen zijn. Je moet maar één automobilist hebben die hardhorig is (en ook dove mensen rijden met auto's) en er vallen doden.
  zondag 22 maart 2015 @ 08:40:07 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150904071
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

90 per uur door rood rijden is wel roekeloos. Ook al heb je sirene, een weggebruiker weet niet noodzakelijk uit welke richting die komt. Trouwens, de aanrijding gebeurde aan 90 tot 100 per uur, als hij remde toen hij haar zag reed hij dus nog een stuk sneller. Als hij inderdaad 130 reed zoals de advocaat zegt, door het rood, op een weg waar normaal slechts 50 mag gereden worden, dan was hij onverantwoordelijk bezig.
Heb zelf trouwens nooit hulpdiensten met sirene en zwaailichten door het rood zien "razen", die remmen steeds flink af voor ze zo'n kruispunt oversteken. Omdat ze weten wat de gevolgen kunnen zijn. Je moet maar één automobilist hebben die hardhorig is (en ook dove mensen rijden met auto's) en er vallen doden.
Nou idd, het kan zomaar zijn dat als er een rij van 5 AT auto's is, waarvan de voorste het kruispunt blokkeert, auto's # 2, 3 en 4 van links komen en auto # 5 van rechts...
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 22 maart 2015 @ 09:29:44 #197
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150904493
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 02:15 schreef Tchock het volgende:
Natuurlijk verschrikkelijk tragisch dat zoiets gebeurt, maar een politiewagen mag als dat nodig is door rood rijden als hij zwaailicht en sirene voert.
Toch niet als een kip zonder kop zonder rekening te houden met onoverzichtelijke delen van de weg en zo? In welke mate daar hier sprake van was weet ik niet maar het lijkt me sterk dat elk gedrag in het verkeer is toegestaan omdat je zwaailichten en een sirene aan hebt staan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 22 maart 2015 @ 09:31:26 #198
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150904511
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 01:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

serieus?! Tokkie :r
Erg gezellig als iedereen dat doet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_150904566
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Toch niet als een kip zonder kop zonder rekening te houden met onoverzichtelijke delen van de weg en zo? In welke mate daar hier sprake van was weet ik niet maar het lijkt me sterk dat elk gedrag in het verkeer is toegestaan omdat je zwaailichten en een sirene aan hebt staan.
Dat kruispunt was vrijgemaakt, daar stond een politie auto op en een agent heeft met signaal verkeer tegen gehouden, een signaal dat iedereen, behalve het meisje gehoorzaamde.
Er is totaal geen sprake van onoverzichtelijkheid geweest in deze situatie. (foto van kruispunt zelfs in dit topic te vinden)

Heeft dus niks met als een kip zonder kop rijden omdat sirene te maken.
En er is totaal geen sprake van onoverzichtelijkheid geweest in deze situatie.

Meisje was ook tegen iets anders aangeknald als dat er per ongelijk had gestaan, zij was de kip zonder kop in deze.

Ja, men kan mekkeren over hoge snelheid en de agent daarop aanspreken, maar de dood van het meisje is niet zijn schuld, maar haar eigen.
pi_150904609
quote:

[..]

Daar was hier dan ook geen sprake van.
pi_150904695
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 18:55 schreef Elfletterig het volgende:
Op basis van de informatie krijg ik toch de indruk dat de agent te onvoorzichtig is geweest. Niettemin geldt ook dat het meisje had moeten wachten met oversteken omdat er een politiewagen met sirene kwam aanrijden.

Wat mij betreft wordt de agent schuldig verklaard, maar zijn er verzachtende omstandigheden.
Goed, ik zal doorgeven dat als jij een hartaanval krijgt of een pistool tegen je kop krijgt, dat de politie en ambulance dan niet harder dan 30 km/u zullen rijden en alle kruisingen slechts zullen oversteken als deze aan alle zijden door politieversperringen zijn afgezet, zodat de veiligheid optimaal wordt gegarandeerd en er geen verwijt van onvoorzichtigheid kan worden gemaakt. :s)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2015 09:49:05 ]
pi_150904731
Echt ongelofelijk dat er hier mensen zijn die vinden dat de politie hier schuldig is.

Dat meisje had gewoon net zoals elke andere verkeersdeelnemer dit moet doen op moeten letten, dan had zij midden op het kruispunt een politiewagen zien staan die het kruispunt vrij hield, en ook had zij dan de agent(en) kunnen opmerken die haar nog probeerden tegen te houden. Typisch geval van blik op oneindig, verstand op nul en gaan met die banaan.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_150904953
Bij sirenes ga je gewoon niet oversteken. Op youtube doen de ooggetuigen alsof ze dat dat mocht of kon, "want haar licht op groen en die andere wagen stopte."

En het leukste:"ze (politie) hebben geleerd om rustiger over een kruisput te gaan".
Ja en als burger leer je om geen kruispunt op te gaan als er auto?s met sirenes over moeten.
Maar daar heeft niemand het over.

Natuurlijk ben je geschokt en verontwaardigd als je een meisje doodgereden ziet worden en het is logish dat je een zondebok zoekt, maar dat is niet meteen ook een betrouwbare verklaring "180 km per uur" of de waarheid wat betreft schuldvraag.

Heel simpel, er stonden twee scooters. Dat zegt toch genoeg? Die andere persoon was wel zo slim om te blijven staan.
pi_150906544
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Erg gezellig als iedereen dat doet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn het niet altijd met elkaar eens maar zelfs ik kon hier jouw sarcasme proeven :9
quote:

[..]

Hier was een sprake van een kip zonder kop, het kruispunt was immers niet meer toegankelijk door de politie en dat zagen alle verkeersdeelnemers. De vraag is meer waarom zij geen zin had om te stoppen en dacht dat ze dat treintje wel kon doorkruisen.
  zondag 22 maart 2015 @ 12:21:42 #205
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150906943
Gewoon de hele discussie weer opnieuw beginnen en de feiten negeren |:(

Dit meisje is dus niet de enige die niet oplet :')
  zondag 22 maart 2015 @ 16:01:38 #206
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150914464
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar was hier dan ook geen sprake van.
Dat weet ik niet. Er is te weinig informatie over maar ik zou met wat ik nu wel weet het nadeel van de twijfel aan deze persoon geven. Bedenk dat er ook mensen in het verkeer zijn die niet in staat zijn goed te anticiperen, doofheid is al genoemd maar er zijn bijvoorbeeld ook kinderen, zwakbegaafden en zwakzinnigen in het verkeer. Die maar aanrijden omdat ze niet opzij gaan? :?
Los van dit ongeval, rechtvaardigt het ietwat sneller willen arresteren van 1 verwarde man het nemen van zoveel risico met andere mensen? Ik vind van niet. Tenzij het risico zeer groot is (daar valt 20% bijv. niet onder) dat die man iemand zwaar verwondt in de tussentijd.
#NoDAPL
pi_150914599
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Er is te weinig informatie over maar ik zou met wat ik nu wel weet het nadeel van de twijfel aan deze persoon geven. Bedenk dat er ook mensen in het verkeer zijn die niet in staat zijn goed te anticiperen, doofheid is al genoemd maar er zijn bijvoorbeeld ook kinderen, zwakbegaafden en zwakzinnigen in het verkeer. Die maar aanrijden omdat ze niet opzij gaan? :?
Als je niet in staat bent om voor een politieauto met sirene en zwaailichten uit te kijken, dan moet je gewoon niet zonder begeleiding op straat gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2015 16:05:40 ]
pi_150914640
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je niet in staat bent om voor een politieauto met sirene en zwaailichten uit te kijken, dan moet je gewoon niet zonder begeleiding op straat gaan.
Arrestatieteam rijdt niet in een politieauto.
pi_150914681
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

quote:
De auto's reden met licht- en geluidsignalen door Eindhoven.
Lezen is moeilijk hè.
  zondag 22 maart 2015 @ 16:08:24 #210
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150914708
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:51 schreef hottentot het volgende:
Echt ongelofelijk dat er hier mensen zijn die vinden dat de politie hier schuldig is.

Dat meisje had gewoon net zoals elke andere verkeersdeelnemer dit moet doen op moeten letten, dan had zij midden op het kruispunt een politiewagen zien staan die het kruispunt vrij hield, en ook had zij dan de agent(en) kunnen opmerken die haar nog probeerden tegen te houden. Typisch geval van blik op oneindig, verstand op nul en gaan met die banaan.
Dat is leuk in theorie, in de praktijk spelen er andere factoren mee. Zoals kindjes en zwakbegaafden die alleen in het verkeer zijn terwijl ze dit niet zelfstandig aankunnen, in gedachten verzonken zijn doordat je een groot probleem hebt...
Het kan dat het meisje het zag en het negeerde terwijl ze wist wat er aan de hand was, het kan ook dat dit niet zo was. We weten het niet, we hebben veel te weinig informatie om dit in te schatten.
#NoDAPL
  zondag 22 maart 2015 @ 16:09:45 #211
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150914748
Laat dit ongeluk trouwens maar een goede aanleiding zijn om eens uit te zoeken of dat de huidige opleiding wel voldoet. Hoe is die in vergelijking met de eerdere decennia? Is er op bezuinigd? Is er iets aan veranderd? Is de kwaliteit voldoende?
#NoDAPL
  zondag 22 maart 2015 @ 16:13:01 #212
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150914860
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Laat dit ongeluk trouwens maar een goede aanleiding zijn om eens uit te zoeken of dat de huidige opleiding wel voldoet. Hoe is die in vergelijking met de eerdere decennia? Is er op bezuinigd? Is er iets aan veranderd? Is de kwaliteit voldoende?
Ben je serieus?

Dat meisje presteert het om tegen de VIERDE auto met sirene EN blauwe zwaailampen te scooteren en dan moeten er gekeken worden naar de opleiding van de agenten? |:( * oneindig.

Je kan je beter richting op de opleiding van kinderen want die faalt niet alleen in rekenen maar ook in normaal nadenken en opletten.
  zondag 22 maart 2015 @ 16:15:04 #213
181126 MouzurX
Misschien?
pi_150914927
Mensen moeten gewoon eens opletten bij het oversteken en niet bij groen licht meteen over te steken.
Groen -> eerst kijken dan pas oversteken.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_150914970
Gvd wat een bedrog op de eerste pagina

Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_150914985
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is leuk in theorie, in de praktijk spelen er andere factoren mee. Zoals kindjes en zwakbegaafden die alleen in het verkeer zijn terwijl ze dit niet zelfstandig aankunnen, in gedachten verzonken zijn doordat je een groot probleem hebt...
Klopt.

Het is natuurlijk heel dom om te verwachten dat je een auto met zwaailichten en sirene's aan ziet of hoort komen. Die moeten daarom nooit harder dan 30 km/u mogen rijden zodat ze te allen tijde een noodstop kunnen maken.

En om de aanrijtijden dan toch nog acceptabel te houden moet er in elke straat een politiebureau en een ziekenhuis gevestigd zijn.

En dat kunnen we allemaal makkelijk betalen als maar gewoon op het neoliberalisme bezuinigd wordt.

Toch Bram?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2015 16:17:09 ]
pi_150915260
De politie moet voortaan gewoon in zulke auto's rijden:

Uiteraard met een snelheidsbegrenzer van 45 km/u.

Als het hele politie-apparaat alle snelle wagens hiervoor inruilt, dan wordt Nederland ongetwijfeld veel veiliger. :+
  zondag 22 maart 2015 @ 16:24:40 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150915289
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt.

Het is natuurlijk heel dom om te verwachten dat je een auto met zwaailichten en sirene's aan ziet of hoort komen. Die moeten daarom nooit harder dan 30 km/u mogen rijden zodat ze te allen tijde een noodstop kunnen maken.

En om de aanrijtijden dan toch nog acceptabel te houden moet er in elke straat een politiebureau en een ziekenhuis gevestigd zijn.

En dat kunnen we allemaal makkelijk betalen als maar gewoon op het neoliberalisme bezuinigd wordt.

Toch Bram?
Wat als er brand uitbreekt?
  zondag 22 maart 2015 @ 16:24:59 #218
148823 znarch
ondertitel
pi_150915309
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet? :D Hoe noem jij autos waarin politieagenten rijden dan? |:( :')

Dit zijn net zo goed politieauto's hoor.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_150915350
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat als er brand uitbreekt?
Alles wat brand in huis kan veroorzaken moet verboden worden. Je kan ook 'raw food' eten en je kleren met de hand in koud water wassen, dus je moet je afvragen of de gevaren van een fornuis en wasmachine wel opwegen tegen de voordelen.

</Bram-en-elfletterig-modus>

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2015 16:26:27 ]
  zondag 22 maart 2015 @ 16:26:24 #220
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_150915385
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:35 schreef Hamlapje het volgende:

[..]

In de ogen van bepaalde mensen hier moet dat dus worden afgeschaft want het kan gevaarlijk zijn (totdat ze zelf een van de hulpdiensten nodig hebben natuurlijk).
En dan moeten ze voor het vuurpeloton omdat ze veel te laat aankomen natuurlijk.
  zondag 22 maart 2015 @ 16:29:35 #221
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150915539
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:24 schreef znarch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zonder de lampen aan (en die op het dak wordt dan ook verwijderd ga ik vanuit) zijn ze natuurlijk niet meer herkenbaar als politie auto, waar een echte auto nog de reflectieve bestickering heeft :)
  zondag 22 maart 2015 @ 16:31:13 #222
148823 znarch
ondertitel
pi_150915608
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:29 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zonder de lampen aan (en die op het dak wordt dan ook verwijderd ga ik vanuit) zijn ze natuurlijk niet meer herkenbaar als politie auto, waar een echte auto nog de reflectieve bestickering heeft :)
Dan is het nog steeds een politieauto. En de lampen en sirene waren aan dus dat heeft hier niet zoveel mee te maken.
pi_150915662
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ik noem zwarte Audi's en Opels geen politieauto nee.
  zondag 22 maart 2015 @ 16:33:00 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150915677
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:31 schreef znarch het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds een politieauto. En de lampen en sirene waren aan dus dat heeft hier niet zoveel mee te maken.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik zijn punt wel begrijp.
Als een gewone politie auto met hoge snelheid achter mij rijd zonder optische of geluidssignalen en met groot licht knippert dat ik aan de kant moet is dat wat anders dan dat een ongemarkeerde zwarte auto dat doet.
  zondag 22 maart 2015 @ 16:33:20 #225
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150915693
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik noem zwarte Audi's en Opels geen politieauto nee.
Opel :D
Geen wonder.
  zondag 22 maart 2015 @ 16:34:31 #226
148823 znarch
ondertitel
pi_150915734
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik wil alleen maar zeggen dat ik zijn punt wel begrijp.
Als een gewone politie auto met hoge snelheid achter mij rijd zonder optische of geluidssignalen en met groot licht knippert dat ik aan de kant moet is dat wat anders dan dat een ongemarkeerde zwarte auto dat doet.
Als je die dingen voorbij ziet rijden is het anders overduidelijk dat dat politie is hoor.

zondag 22 maart 2015 @ 16:36:14 #227
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150915804
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:34 schreef znarch het volgende:

[..]

Als je die dingen voorbij ziet rijden is het anders overduidelijk dat dat politie is hoor.

Dat zeg ik toch ook niet.
pi_150915983
Je mag toch niet oversteken etc. als je sirenes hoort of zwaailichten ziet?
DolphinScreensaver.exe
  zondag 22 maart 2015 @ 16:42:33 #229
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150916020
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:41 schreef lDDQD het volgende:
Je mag toch niet oversteken etc. als je sirenes hoort of zwaailichten ziet?
Jawel, die aso politie agenten moeten gewoon opletten. Wat denken ze wel niet.

Aldus Bram, elfletterig en eight.
  zondag 22 maart 2015 @ 16:53:41 #230
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150916410
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ah natuurlijk, de regering is de enige die nog niet de schuld heeft gekregen van dit drama. Dankjewel Bram.
pi_150916875
Ja TS, het was wel slim om Memphis in de TT te zetten. Zo is het meteen duidelijk dat het om een ongeluk in Eindhoven gaat ipv een stad in de VS.
pi_150917066
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Holleeder reed ook in zo'n auto toch?

Echt geen politieagent volgens mij
pi_150917395
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Holleeder reed ook in zo'n auto toch?

Echt geen politieagent volgens mij
Als Holleeder in zo'n auto rijdt, dan zou ik ook goed uitkijken en niet ervoor springen in de verwachting dat 'ie vast wel stopt. :+
pi_150917421
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Goed, ik zal doorgeven dat als jij een hartaanval krijgt of een pistool tegen je kop krijgt, dat de politie en ambulance dan niet harder dan 30 km/u zullen rijden en alle kruisingen slechts zullen oversteken als deze aan alle zijden door politieversperringen zijn afgezet, zodat de veiligheid optimaal wordt gegarandeerd en er geen verwijt van onvoorzichtigheid kan worden gemaakt. :s)
Als de politie of ambulance op weg naar mij andere mensen doodrijdt, schieten we daar per saldo niet zo veel mee op, vind je wel?

Politieagenten moeten zodanig rijden dat ze geen gevaar veroorzaken en te grote risico's nemen. Ze hoeven dus geen 30 te rijden, ze kunnen rijden met een hogere snelheid dan toegestaan. Maar zoals je kunt lezen, hebben bestuurders wel de verantwoordelijkheid om goed uit te kijken bij kruisingen.
pi_150917502
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Alles wat brand in huis kan veroorzaken moet verboden worden. Je kan ook 'raw food' eten en je kleren met de hand in koud water wassen, dus je moet je afvragen of de gevaren van een fornuis en wasmachine wel opwegen tegen de voordelen.

</Bram-en-elfletterig-modus>
Doe eens niet, dit soort flauwigheid. Geef gewoon je eigen mening over het onderwerp en doe niet alsof je mijn mening weet of verkondigt. Die mening geef ik zelf wel als ik daar zin in heb.
pi_150917590
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:42 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jawel, die aso politie agenten moeten gewoon opletten. Wat denken ze wel niet.

Aldus Bram, elfletterig en eight.
Volgens mij heb ik toch echt duidelijk geschreven dat het meisje ook had moeten zien dat er auto's met sirenes aan kwamen. Ik heb dus niet eenzijdig de schuld bij de agent in de schoenen geschoven. Ik heb er gemengde gevoelens bij. Het meisje had zeker ook een eigen verantwoordelijkheid om op te letten in het verkeer; dat heeft ze nagelaten. Tegelijk hebben agenten een verantwoordelijkheid om op kruisingen extra goed op te letten.
pi_150917599
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als de politie of ambulance op weg naar mij andere mensen doodrijdt, schieten we daar per saldo niet zo veel mee op, vind je wel?

Politieagenten moeten zodanig rijden dat ze geen gevaar veroorzaken en te grote risico's nemen. Ze hoeven dus geen 30 te rijden, ze kunnen rijden met een hogere snelheid dan toegestaan. Maar zoals je kunt lezen, hebben bestuurders wel de verantwoordelijkheid om goed uit te kijken bij kruisingen.
Leuk verzonnen maar dat kan dus niet hè. Het is het een of het ander. Als je te allen tijde wil kunnen anticiperen op totaal imbeciele verkeersdeelnemers die zich niet aan de regels houden en niet opletten (zoals een gewone autobestuurder moet), dan moet je in de stad doorgaans zelfs ruim onder de maximumsnelheid blijven.
pi_150917688
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Leuk verzonnen maar dat kan dus niet hè. Het is het een of het ander. Als je te allen tijde wil kunnen anticiperen op totaal imbeciele verkeersdeelnemers die zich niet aan de regels houden en niet opletten (zoals een gewone autobestuurder moet), dan moet je in de stad doorgaans zelfs ruim onder de maximumsnelheid blijven.
Je moet als verkeersdeelnemer - dus ook als je geen agent bent en niet met spoed onderweg bent - altijd op andere verkeersdeelnemers letten, hoe imbeciel ze ook zijn. De politie of hulpdienst moet zo snel mogelijk naar de afgesproken locatie, maar het kan niet de bedoeling zijn dat ze onderweg een spoor van dood en verderf zaaien, lijkt me.
pi_150917782
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je moet als verkeersdeelnemer - dus ook als je geen agent bent en niet met spoed onderweg bent - altijd op andere verkeersdeelnemers letten, hoe imbeciel ze ook zijn.
Ja, dat zeg ik, en juist als gewone verkeersdeelnemer kun je dus al aansprakelijk en strafbaar zijn als je met minder dan de maximumsnelheid rijdt.
quote:
De politie of hulpdienst moet zo snel mogelijk naar de afgesproken locatie, maar het kan niet de bedoeling zijn dat ze onderweg een spoor van dood en verderf zaaien, lijkt me.
Het kan ook niet de bedoeling zijn dat de politie of een hulpdienst ondanks alle sirenes en zwaailichten niet sneller ter plaatse kan zijn dan een gewone auto omdat sommige mensen blijkbaar met hun ogen en oren dicht aan het verkeer deelnemen.
  zondag 22 maart 2015 @ 17:37:33 #240
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150917873
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik, en juist als gewone verkeersdeelnemer kun je dus al aansprakelijk en strafbaar zijn als je met minder dan de maximumsnelheid rijdt.

[..]

Het kan ook niet de bedoeling zijn dat de politie of een hulpdienst ondanks alle sirenes en zwaailichten niet sneller ter plaatse kan zijn dan een gewone auto omdat sommige mensen blijkbaar met hun ogen en oren dicht aan het verkeer deelnemen.
Ook dove mensen nemen deel aan het verkeer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')