abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2015 @ 02:51:24 #26
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150874866
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 02:28 schreef Fir3fly het volgende:
Ah leuk, een onderbuiktopic compleet met plaatsjes en keiharde veroordelingen. Die hebben we al een tijd niet gehad.

Behalve dan van tong80 maar die sla ik gewoon over.
Tics van je petten.
pi_150874884
Ja lekker wat moet je dan als agent. Kom je te laat is iedereen aan het janken over de aanrijtijd.

Hihi aanrijtijd wat toepasselijk bij dit onderwerp.

Politie heeft nou eenmaal die bevoegdheid.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 03:47:29 #28
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_150875085
quote:
Melding
Op 15 maart 2013 werd het Arrestatieteam ingezet naar aanleiding van een melding dat in Bergeijk een man dreigde personen dood te schieten.

Situatie
Naar aanleiding van deze melding reden vijf AT-voertuigen in een zogenaamd ‘treintje' over de busbaan van de Noord-Brabantlaan richting Bergeijk. Daarbij werden door elk voertuig optische- en geluidssignalen gevoerd. Leden van het AT kennen onder deze omstandigheden binnen de grenzen van proportionaliteit een ontheffing van de reguliere verkeersregels.

De werkwijze van het AT is dat op het moment dat zij een kruispunt naderen de vooroprijdende AT-er inschat of het nodig is een kruispunt te blokken door het voertuig op het kruispunt stil te zetten, dit met als doel de vaart van het AT te behouden.

De sectiecommandant van het AT besloot op het kruispunt van de Noord-Brabantlaan met de Welschapsedijk met zijn voertuig een blok te zetten. Hierbij werden nog steeds de optische- en geluidssignalen gevoerd.

Voor het stoplicht voor fietsers, om vanaf de Welschapsedijk de Noord-Brabantlaan over te steken (vier rijstroken, gescheiden door een dubbele busbaan), stonden twee bromfietsers te wachten voor rood licht en zij trokken bij groen licht op.
De sectiecommandant probeerde de bestuurders van de bromfietsen met handgebaren duidelijk te maken dat zij moesten blijven staan. Eén van de bromfietsers bleef vervolgens staan, maar de andere bromfietser (het latere slachtoffer) reed de busbaan op.

Op dat moment passeerde het vijfde AT-voertuig door een rood (bus-) verkeerslicht de kruising en kon een botsing niet meer voorkomen. De bestuurder van de bromfiets, een 18-jarige vrouw uit Eindhoven, kwam om het leven. Een groot drama voor de familie en vrienden, in het bijzonder voor de ouders van deze jonge vrouw.

Snelheid
De Unit Forensisch Technisch Onderzoek (voormalig (VOA) van de politie Zeeland-West-Brabant heeft technisch onderzoek verricht, waaronder ook een snelheidsberekening van het betrokken AT-voertuig.

Uit oogpunt van zorgvuldigheid heeft het Openbaar Ministerie opdracht gegeven aan het Landelijk Verkeer Bijstands Team (LVBT) bij het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) een zelfstandig en onafhankelijk onderzoek uit te voeren.

Op basis van deze onderzoeken is het Openbaar Ministerie bij de beoordeling uitgegaan van een snelheid tussen de 90 en de 100 km/u tijdens, dan wel vlak voor de botsing.

Beoordeling
Er was sprake van een spoedsituatie waardoor de manier van rijden van het AT gerechtvaardigd was. Het AT heeft gereden zoals het AT in spoedsituaties doorgaans rijdt, waarbij elk afzonderlijk AT-voertuig optische- en geluidssignalen voerde. De gehanteerde ‘trein-methodiek' is een standaard methodiek van het AT om zo snel en zo veilig mogelijk van A naar B te komen.

De sectiecommandant heeft op het kruispunt Noord-Brabantlaan en Welschapsedijk een blok gezet, nog altijd de optische- en geluidssignalen voerend. Ook heeft hij getracht met handgebaren de bestuurders van de bromfietsen te dwingen tot stilstand.

De bestuurder van het betrokken AT-voertuig heeft geen afwijkend rijgedrag vertoond ten opzichte van de andere AT-ers. Door het gezette blok mocht de betrokken AT-er erop vertrouwen dat er een mate van veiligheid was gecreëerd. Daarnaast heeft hij het kruispunt gescand op gevaarspunten. Hij heeft hierbij een bromfietser gezien die tot stilstand kwam, maar het slachtoffer heeft hij niet tijdig waargenomen.

Gelet op alle feiten en omstandigheden van het ongeval is het Openbaar Ministerie van mening dat aan de individuele AT-er geen strafrechtelijk verwijt te maken valt.

Alle betrokkenen zijn inmiddels op de hoogte gebracht.
Aldus de Rijksrecherche
http://www.rijksrecherche.nl/actueel-0/@161134/vervolging-lid/
pi_150875091
Ophangen direct
Zie!
pi_150875105
Het zusje van Depay en de dochter van Herman, net op het verkeerde moment op de verkeerde plek.

RIP aan de nabestaanden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 21 maart 2015 @ 05:32:39 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_150875345
Blondine vs agent. Een eerlijkere rechtzaak zal je niet meemaken
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_150875468
quote:
De sectiecommandant probeerde de bestuurders van de bromfietsen met handgebaren duidelijk te maken dat zij moesten blijven staan. Eén van de bromfietsers bleef vervolgens staan, maar de andere bromfietser (het latere slachtoffer) reed de busbaan op.

Op dat moment passeerde het vijfde AT-voertuig door een rood (bus-) verkeerslicht de kruising en kon een botsing niet meer voorkomen.
Dus 1 bromfietser bleef staan, de ander (dat meisje) ging rijden. Zij heeft dus idd niet opgelet.
Het 5e (vijfde!) AT-voertuig heeft haar geraakt. De eerste 4 (vier!) zijn daar dan al gepasseerd, INCLUSIEF optische en geluidssignalen. Als je dan nog niet doorhebt als bromfietser dat er iets aan de hand is, ben je zelf ook lekker bezig in het verkeer.

Schuldig, geen straf.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150875506
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus 1 bromfietser bleef staan, de ander (dat meisje) ging rijden. Zij heeft dus idd niet opgelet.
Het 5e (vijfde!) AT-voertuig heeft haar geraakt. De eerste 4 (vier!) zijn daar dan al gepasseerd, INCLUSIEF optische en geluidssignalen. Als je dan nog niet doorhebt als bromfietser dat er iets aan de hand is, ben je zelf ook lekker bezig in het verkeer.
Dan ben je redelijk blind (en doof) idd.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 07:32:10 #34
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_150875535
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus 1 bromfietser bleef staan, de ander (dat meisje) ging rijden. Zij heeft dus idd niet opgelet.
Het 5e (vijfde!) AT-voertuig heeft haar geraakt. De eerste 4 (vier!) zijn daar dan al gepasseerd, INCLUSIEF optische en geluidssignalen. Als je dan nog niet doorhebt als bromfietser dat er iets aan de hand is, ben je zelf ook lekker bezig in het verkeer.

Schuldig, geen straf.
Vier waren haar inderdaad al gepasseerd, waarvan er dus een de kruising blokkeerde :') Beetje scheef als je dat niet ziet (of hoort)
pi_150875553
Deze discussie is toch al eens geweest...?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 07:38:53 #36
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_150875556
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:32 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Vier waren haar inderdaad al gepasseerd, waarvan er dus een de kruising blokkeerde :') Beetje scheef als je dat niet ziet (of hoort)
Ik gok op oordopjes/muziek en/of even bezig met haar telefoon. Zie dat soort (brom)fiets-"bestuurders" dagelijks als ik op de fiets naar m'n werk ga en zie dagelijks dat soort gasten door rood gaan (hebben ze soms niet eens door :|W ).

Niet eens alleen jongeren/pubers...de gehele bevolking lijkt meer met hun telefoon bezig te zijn dan met het verkeer om hun heen.

Dit is tragisch, maar 5 politieauto's die licht én geluidssignalen voeren...dat is toch niet te missen lijkt me? :?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 21 maart 2015 @ 07:39:58 #37
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_150875559
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus 1 bromfietser bleef staan, de ander (dat meisje) ging rijden. Zij heeft dus idd niet opgelet.
Het 5e (vijfde!) AT-voertuig heeft haar geraakt. De eerste 4 (vier!) zijn daar dan al gepasseerd, INCLUSIEF optische en geluidssignalen. Als je dan nog niet doorhebt als bromfietser dat er iets aan de hand is, ben je zelf ook lekker bezig in het verkeer.

Schuldig, geen straf.
Dit. Als je dan ook nog gaat rijden terwijl doe blok auto er nog staat ben je niet goed bij je knar. Bovendien kun je ook nog eens naar recht en links kijken wellicht bij een groen stoplicht als je gaat rijden?

Dat laatste heeft me gisteren toevallig nog bespaard van enig gezeik toen een domme kut nog net even door rood wilde met de auto en ik door groen ging. Als ik haar niet zag accelereren om donker oranje nog te halen...

Maargoed. Tragisch. Maar vooral ook onnodig.
pi_150875566
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:38 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik gok op oordopjes/muziek en/of even bezig met haar telefoon. Zie dat soort (brom)fiets-"bestuurders" dagelijks als ik op de fiets naar m'n werk ga en zie dagelijks dat soort gasten door rood gaan (hebben ze soms niet eens door :|W ).

Niet eens alleen jongeren/pubers...de gehele bevolking lijkt meer met hun telefoon bezig te zijn dan met het verkeer om hun heen.

Idd, levensgevaarlijk al die zwabberende fietsers die niet op het verkeer letten. Het is ook wat, je mocht eens niet direct op een whatappje reageren. The horror.
pi_150875574
Een agent moet natuurlijk zelf ook opletten al rijdt hij met sirene, blijft de vraag of hij het meisje had kunnen omzeilen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_150875582
Ik denk een typisch geval van "ongeluk". De agent zal niet alles goed hebben gedaan, maar het meisje ook niet. Er hoeft niet altijd een schuldige te zijn. Het was een combinatie van factoren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150875583
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus 1 bromfietser bleef staan, de ander (dat meisje) ging rijden. Zij heeft dus idd niet opgelet.
Het 5e (vijfde!) AT-voertuig heeft haar geraakt. De eerste 4 (vier!) zijn daar dan al gepasseerd, INCLUSIEF optische en geluidssignalen. Als je dan nog niet doorhebt als bromfietser dat er iets aan de hand is, ben je zelf ook lekker bezig in het verkeer.

Schuldig, geen straf.
Duidelijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 08:39:26 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_150875854
Hulpdiensten moeten stapvoets naar noodgevallen rijden om dit soort tragedies te voorkomen. Want wie is er nou belangrijker, Henk die met een hartaanval onderaan de trap ligt, of Memphis die niet uit haar doppen kijkt?
pi_150876033
De politie had gelijk. Memphis was eigenwijs, blind& doof. Er stond namelijk al een blok op het kruispunt. Plus die signalen.. Hoe kun je dat over het hoofd zien? Wel zeer treurige zaak
  zaterdag 21 maart 2015 @ 09:05:56 #44
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_150876055
Dit nieuwsbericht is natuurlijk een hoax.
Volgens een meerderheid op FOK! doet de politie niet aan boeven vangen, maar enkel pietluttige snelheidsovertredingen bekeuren.
Betreffende agent was dus blijkbaar met veel te hoge snelheid op weg naar de McDrive.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 09:06:14 #45
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_150876058
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 02:43 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ein folch, eind reich, kein memphis
:N ik snap nooit zo goed wat mensen bezielt dit soort dingen te posten. Het zal je kind maar zijn
  zaterdag 21 maart 2015 @ 09:14:49 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150876142
Triest, maar dat je als (brom)fietser niet wilt begrijpen dat dat blok voor het hele kruispunt geldt snap ik dan ook weer niet.

Overigens snap ik de ouders wel, je wilt graag iemand de schuld kunnen geven als je kind omkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150876219
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 09:06 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

:N ik snap nooit zo goed wat mensen bezielt dit soort dingen te posten. Het zal je kind maar zijn
Inderdaad, zowel het slachtoffer als degene die zoiets post.
In het laatste geval hebben we het over iemand die veel tekort is gekomen.
pi_150876234
De TT mag wel veranderd worden.
pi_150876302
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 02:34 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ah leuk, een onderbuikgevoelens topic. Hartstikke schuldig natuurlijk die wout, meteen vierendelen alles. RIP lekker wijf etc. Als het een allochtoon was geweest die is aangereden was het overigens allemaal geen probleem, maar dat spreekt voor zich. Zo, dat ook weer gehad
Foto erbij omdat ze knap was, topic geslaagd!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 21 maart 2015 @ 09:30:49 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150876309
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 09:22 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Inderdaad, zowel het slachtoffer als degene die zoiets post.
In het laatste geval hebben we het over iemand die veel tekort is gekomen.
+1
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')