quote:Op zaterdag 21 maart 2015 02:28 schreef Fir3fly het volgende:
Ah leuk, een onderbuiktopic compleet met plaatsjes en keiharde veroordelingen. Die hebben we al een tijd niet gehad.
Behalve dan van tong80 maar die sla ik gewoon over.
Aldus de Rijksrecherchequote:Melding
Op 15 maart 2013 werd het Arrestatieteam ingezet naar aanleiding van een melding dat in Bergeijk een man dreigde personen dood te schieten.
Situatie
Naar aanleiding van deze melding reden vijf AT-voertuigen in een zogenaamd ‘treintje' over de busbaan van de Noord-Brabantlaan richting Bergeijk. Daarbij werden door elk voertuig optische- en geluidssignalen gevoerd. Leden van het AT kennen onder deze omstandigheden binnen de grenzen van proportionaliteit een ontheffing van de reguliere verkeersregels.
De werkwijze van het AT is dat op het moment dat zij een kruispunt naderen de vooroprijdende AT-er inschat of het nodig is een kruispunt te blokken door het voertuig op het kruispunt stil te zetten, dit met als doel de vaart van het AT te behouden.
De sectiecommandant van het AT besloot op het kruispunt van de Noord-Brabantlaan met de Welschapsedijk met zijn voertuig een blok te zetten. Hierbij werden nog steeds de optische- en geluidssignalen gevoerd.
Voor het stoplicht voor fietsers, om vanaf de Welschapsedijk de Noord-Brabantlaan over te steken (vier rijstroken, gescheiden door een dubbele busbaan), stonden twee bromfietsers te wachten voor rood licht en zij trokken bij groen licht op.
De sectiecommandant probeerde de bestuurders van de bromfietsen met handgebaren duidelijk te maken dat zij moesten blijven staan. Eén van de bromfietsers bleef vervolgens staan, maar de andere bromfietser (het latere slachtoffer) reed de busbaan op.
Op dat moment passeerde het vijfde AT-voertuig door een rood (bus-) verkeerslicht de kruising en kon een botsing niet meer voorkomen. De bestuurder van de bromfiets, een 18-jarige vrouw uit Eindhoven, kwam om het leven. Een groot drama voor de familie en vrienden, in het bijzonder voor de ouders van deze jonge vrouw.
Snelheid
De Unit Forensisch Technisch Onderzoek (voormalig (VOA) van de politie Zeeland-West-Brabant heeft technisch onderzoek verricht, waaronder ook een snelheidsberekening van het betrokken AT-voertuig.
Uit oogpunt van zorgvuldigheid heeft het Openbaar Ministerie opdracht gegeven aan het Landelijk Verkeer Bijstands Team (LVBT) bij het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) een zelfstandig en onafhankelijk onderzoek uit te voeren.
Op basis van deze onderzoeken is het Openbaar Ministerie bij de beoordeling uitgegaan van een snelheid tussen de 90 en de 100 km/u tijdens, dan wel vlak voor de botsing.
Beoordeling
Er was sprake van een spoedsituatie waardoor de manier van rijden van het AT gerechtvaardigd was. Het AT heeft gereden zoals het AT in spoedsituaties doorgaans rijdt, waarbij elk afzonderlijk AT-voertuig optische- en geluidssignalen voerde. De gehanteerde ‘trein-methodiek' is een standaard methodiek van het AT om zo snel en zo veilig mogelijk van A naar B te komen.
De sectiecommandant heeft op het kruispunt Noord-Brabantlaan en Welschapsedijk een blok gezet, nog altijd de optische- en geluidssignalen voerend. Ook heeft hij getracht met handgebaren de bestuurders van de bromfietsen te dwingen tot stilstand.
De bestuurder van het betrokken AT-voertuig heeft geen afwijkend rijgedrag vertoond ten opzichte van de andere AT-ers. Door het gezette blok mocht de betrokken AT-er erop vertrouwen dat er een mate van veiligheid was gecreëerd. Daarnaast heeft hij het kruispunt gescand op gevaarspunten. Hij heeft hierbij een bromfietser gezien die tot stilstand kwam, maar het slachtoffer heeft hij niet tijdig waargenomen.
Gelet op alle feiten en omstandigheden van het ongeval is het Openbaar Ministerie van mening dat aan de individuele AT-er geen strafrechtelijk verwijt te maken valt.
Alle betrokkenen zijn inmiddels op de hoogte gebracht.
Dus 1 bromfietser bleef staan, de ander (dat meisje) ging rijden. Zij heeft dus idd niet opgelet.quote:De sectiecommandant probeerde de bestuurders van de bromfietsen met handgebaren duidelijk te maken dat zij moesten blijven staan. Eén van de bromfietsers bleef vervolgens staan, maar de andere bromfietser (het latere slachtoffer) reed de busbaan op.
Op dat moment passeerde het vijfde AT-voertuig door een rood (bus-) verkeerslicht de kruising en kon een botsing niet meer voorkomen.
Dan ben je redelijk blind (en doof) idd.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus 1 bromfietser bleef staan, de ander (dat meisje) ging rijden. Zij heeft dus idd niet opgelet.
Het 5e (vijfde!) AT-voertuig heeft haar geraakt. De eerste 4 (vier!) zijn daar dan al gepasseerd, INCLUSIEF optische en geluidssignalen. Als je dan nog niet doorhebt als bromfietser dat er iets aan de hand is, ben je zelf ook lekker bezig in het verkeer.
Vier waren haar inderdaad al gepasseerd, waarvan er dus een de kruising blokkeerdequote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus 1 bromfietser bleef staan, de ander (dat meisje) ging rijden. Zij heeft dus idd niet opgelet.
Het 5e (vijfde!) AT-voertuig heeft haar geraakt. De eerste 4 (vier!) zijn daar dan al gepasseerd, INCLUSIEF optische en geluidssignalen. Als je dan nog niet doorhebt als bromfietser dat er iets aan de hand is, ben je zelf ook lekker bezig in het verkeer.
Schuldig, geen straf.
Ik gok op oordopjes/muziek en/of even bezig met haar telefoon. Zie dat soort (brom)fiets-"bestuurders" dagelijks als ik op de fiets naar m'n werk ga en zie dagelijks dat soort gasten door rood gaan (hebben ze soms niet eens doorquote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Vier waren haar inderdaad al gepasseerd, waarvan er dus een de kruising blokkeerdeBeetje scheef als je dat niet ziet (of hoort)
Dit. Als je dan ook nog gaat rijden terwijl doe blok auto er nog staat ben je niet goed bij je knar. Bovendien kun je ook nog eens naar recht en links kijken wellicht bij een groen stoplicht als je gaat rijden?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus 1 bromfietser bleef staan, de ander (dat meisje) ging rijden. Zij heeft dus idd niet opgelet.
Het 5e (vijfde!) AT-voertuig heeft haar geraakt. De eerste 4 (vier!) zijn daar dan al gepasseerd, INCLUSIEF optische en geluidssignalen. Als je dan nog niet doorhebt als bromfietser dat er iets aan de hand is, ben je zelf ook lekker bezig in het verkeer.
Schuldig, geen straf.
Idd, levensgevaarlijk al die zwabberende fietsers die niet op het verkeer letten. Het is ook wat, je mocht eens niet direct op een whatappje reageren. The horror.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:38 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik gok op oordopjes/muziek en/of even bezig met haar telefoon. Zie dat soort (brom)fiets-"bestuurders" dagelijks als ik op de fiets naar m'n werk ga en zie dagelijks dat soort gasten door rood gaan (hebben ze soms niet eens door).
Niet eens alleen jongeren/pubers...de gehele bevolking lijkt meer met hun telefoon bezig te zijn dan met het verkeer om hun heen.
Duidelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus 1 bromfietser bleef staan, de ander (dat meisje) ging rijden. Zij heeft dus idd niet opgelet.
Het 5e (vijfde!) AT-voertuig heeft haar geraakt. De eerste 4 (vier!) zijn daar dan al gepasseerd, INCLUSIEF optische en geluidssignalen. Als je dan nog niet doorhebt als bromfietser dat er iets aan de hand is, ben je zelf ook lekker bezig in het verkeer.
Schuldig, geen straf.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 02:43 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ein folch, eind reich, kein memphis
Inderdaad, zowel het slachtoffer als degene die zoiets post.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:06 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]ik snap nooit zo goed wat mensen bezielt dit soort dingen te posten. Het zal je kind maar zijn
Foto erbij omdat ze knap was, topic geslaagd!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 02:34 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ah leuk, een onderbuikgevoelens topic. Hartstikke schuldig natuurlijk die wout, meteen vierendelen alles. RIP lekker wijf etc. Als het een allochtoon was geweest die is aangereden was het overigens allemaal geen probleem, maar dat spreekt voor zich. Zo, dat ook weer gehad
+1quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:22 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Inderdaad, zowel het slachtoffer als degene die zoiets post.
In het laatste geval hebben we het over iemand die veel tekort is gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |