abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150706879

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.

maandag 16 maart 2015 @ 18:53:06 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150706924
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is best moeilijk om vanuit je cabine de juiste stopplek te behalen. Vaak is het meer geluk dan wijsheid als hij netjes bij het bakbordje stopt..
Daar heb je toch borden voor? Of ja, dat zou een oplossing kunnen zijn. Thalys is altijd even lang, dan zou je best een bordje kunnen neerzetten van tot hier en niet verder :P
pi_150706976
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Daar heb je toch borden voor? Of ja, dat zou een oplossing kunnen zijn. Thalys is altijd even lang, dan zou je best een bordje kunnen neerzetten van tot hier en niet verder :P
Je hebt aan de voorkant nog drie meter neus, die borden zitten vrij laag over het algemeen. Het is niet zo makkelijk als het lijkt heb ik me laten vertellen..
pi_150707047
Proefzitten.

Vond Stoel A wel ok, Stoel C ronduit k*t (net een kuipstoeltje in een achtbaan of sportwagen, kom je niet uit overeind) en stoel B toch het best zitten.
Take on the situation, but not the torment ...
  maandag 16 maart 2015 @ 18:56:40 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150707080
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hebt aan de voorkant nog drie meter neus, die borden zitten vrij laag over het algemeen. Het is niet zo makkelijk als het lijkt heb ik me laten vertellen..
Misschien toch maar tripje naar Japan om daar het een en ander te leren. Dit lijkt me wel een interessant concept. Krijg je wellicht ook wat betere spreiding in trein wanneer ook echt duidelijk is hoe lang de trein is. Nu durven mensen wellicht niet door te lopen omdat je niet weet of een ICM-III of een VIRM-VI+VIRM-IV komt
pi_150707264
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Misschien toch maar tripje naar Japan om daar het een en ander te leren. Dit lijkt me wel een interessant concept. Krijg je wellicht ook wat betere spreiding in trein wanneer ook echt duidelijk is hoe lang de trein is. Nu durven mensen wellicht niet door te lopen omdat je niet weet of een ICM-III of een VIRM-VI+VIRM-IV komt
In Japan gebruiken ze er mannetjes op het perron voor, hebben ze toen in Den Bosch met dat scherm ook gedaan.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:03:51 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150707398
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef SevenWonders het volgende:
Proefzitten.

Vond Stoel A wel ok, Stoel C ronduit k*t (net een kuipstoeltje in een achtbaan of sportwagen, kom je niet uit overeind) en stoel B toch het best zitten.
Ik ben er net eens even voor gaan zitten en ik vind stoel A toch het beste zitten. Bij het uitbrengen van mijn stem heb ik wel de opmerking geplaatst dat ze de klaptafeltjes van type B moeten pakken, want mijn Macbook paste niet eens fatsoenlijk op het tafeltje (en zo groot is die niet).

Stoel B ging op zich nog wel, stoel C vond ik echt drie keer niks. Maar goed, uiteindelijk ben ik niet heel erg onder de indruk. De stoelen die ÖBB in de nieuwe CityJets laat plaatsen (van dezelfde leverancier als type A) zijn een miljoen keer beter dan de dingen waar NS-reizigers het de komende 15 jaar mee moeten gaan doen.

Ter herinnering, dit zijn de CityJet-stoelen:

[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 16-03-2015 19:12:53 ]
pi_150707738
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:00 schreef b2py het volgende:

[..]

In Japan gebruiken ze er mannetjes op het perron voor, hebben ze toen in Den Bosch met dat scherm ook gedaan.
De ouderwetse perronopzichter. Helpt ook bij combineren; spreek kinderen aan als die achter elkaar aan rennen op het perron, etc.

Sowieso is het daar allemaal best wel arbeidsintensief. Bij de poortjes is er ook altijd een loket met een opzichter, ook om mensen met een papieren treinkaartje te kunnen doorlaten/stempelen.
pi_150708531
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:11 schreef Igen het volgende:
De ouderwetse perronopzichter. Helpt ook bij combineren; spreek kinderen aan als die achter elkaar aan rennen op het perron, etc.
Toen zulke mensen nog gezag hadden, en autoriteit en zo _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 maart 2015 @ 19:29:35 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150708566
quote:
17s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toen zulke mensen nog gezag hadden, en autoriteit en zo _O_
En ze nog niet werden gezien als een kostenpost.
pi_150709881
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:54 schreef b2py het volgende:
referentiebordje dit dat :P of je komt met 5 bakken aanzetten en heb je bordjes 2, 4 en 6... de ene zet hem dan zoals het hoort bij bordje 6 en de andere ergens halverwege 4 en 6 :P
  maandag 16 maart 2015 @ 19:57:32 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150709924
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:29 schreef James1988 het volgende:
En ze nog niet werden gezien als een kostenpost.
En ze nog een voorsprong hadden op het gebied van toegang tot actuele informatie. Denk dat het niet zo goed voor je gezag en je autoriteit is als je van reizigers moet horen welke treinen er nou weer niet rijden en waarom.
pi_150709992
gelukkig hebben we allemaal een smartfeun gekregen van de baas
  maandag 16 maart 2015 @ 20:06:56 #14
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150710365
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:56 schreef Salatrel het volgende:

[..]

referentiebordje dit dat :P of je komt met 5 bakken aanzetten en heb je bordjes 2, 4 en 6... de ene zet hem dan zoals het hoort bij bordje 6 en de andere ergens halverwege 4 en 6 :P
Maar zo'n Thalys is altijd evenveel bakken lang, dan zou het toch moeten lukken om het op ongeveer dezelfde plek te zetten met een marge van metertje (of 2)... Of ligt dat genuanceerder als je in het hokje zelf zit? Je bent tenslotte met Mono de ervaringsexpert hier
  Redactie Sport maandag 16 maart 2015 @ 20:08:46 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150710446
quote:

[..]

Waarom moet je hem bij 6 neerzetten dan? Speciaal voor machinisten met een slecht inschattingsvermogen waar de helft tussen 4 en 6 zit, en daardoor met een deur buiten het perron belanden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 maart 2015 @ 20:09:49 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150710494
Gewoon altijd puntje perron parkeren, laat die reizigers maar lopen. :Y
pi_150710504
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar zo'n Thalys is altijd evenveel bakken lang, dan zou het toch moeten lukken om het op ongeveer dezelfde plek te zetten met een marge van metertje (of 2)... Of ligt dat genuanceerder als je in het hokje zelf zit? Je bent tenslotte met Mono de ervaringsexpert hier
mwoah 'ervaringsdeskundige' ben nog in opleiding he :P het ene treinstel is het andere niet. zeker bij wat ouder materieel niet
pi_150710596
neem SGMm... de ene pompt in de 1e remstand 1,6 bar in de remcilinders en de andere net 1 bar terwijl het eigenlijk 1,4 zou moeten zijn
  Redactie Sport maandag 16 maart 2015 @ 20:16:25 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150710816
Dat verschil kan ik ook wel merken met de hier offtopic zijnde Citea's (bussen). Bij sommigen reageert de retarder als een gek en bij anderen gewoon normaal. Vooral leuk is het als ie helemaal niet werkt: je trapt je rempedaal in en hij remt gewoon niet (normaal rem je vooral op de retarder). Als je hem iets verder indrukt begint ie wel gewoon op lucht te remmen.

Een retarder is een motorrem, ik denk vrij vergelijkbaar met een ED-rem in treinstellen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_150710862
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:16 schreef dennistd het volgende:
Dat verschil kan ik ook wel merken met de hier offtopic zijnde Citea's (bussen). Bij sommigen reageert de retarder als een gek en bij anderen gewoon normaal. Vooral leuk is het als ie helemaal niet werkt: je trapt je rempedaal in en hij remt gewoon niet (normaal rem je vooral op de retarder). Als je hem iets verder indrukt begint ie wel gewoon op lucht te remmen.

Een retarder is een motorrem, ik denk vrij vergelijkbaar met een ED-rem in treinstellen
Of bij de Renault motoren van Redbull, met hun driveability..
  maandag 16 maart 2015 @ 20:18:25 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150710924
Kan wel zien dat het paaiseizoen weer begonnen is, de pompen en de cilinders vliegen je meteen om de oren :P
  maandag 16 maart 2015 @ 20:43:53 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150712243
Gewoon een anker uitgooien, dan rem je vanzelf en bezorg je de wegen-/spoorbouwer weer werk .
  maandag 16 maart 2015 @ 20:46:15 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150712392
hij hint op een spiraaltje denk ik :o
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 maart 2015 @ 20:49:40 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150712566
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is best moeilijk om vanuit je cabine de juiste stopplek te behalen. Vaak is het meer geluk dan wijsheid als hij netjes bij het bakbordje stopt..
Beetje oefenen kan geen kwaad.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 maart 2015 @ 20:52:39 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150712730
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Beetje oefenen kan geen kwaad.
hier, nog zo'n vuigkees :{w ik ben weg hier !
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 maart 2015 @ 21:00:07 #26
Maffe Fries
pi_150713142
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hier, nog zo'n vuigkees :{w ik ben weg hier !
Als er duidelijkheid is gaat eruit en erin een stuk sneller
pi_150714360
op satellietbeelden van Google maps en Bing maps is goed te zien hoe groot Amsterdam Watergraafsmeer is. fascinerend. het lijkt mij erg leuk om daar eens een rondleiding te kunnen krijgen. helaas is een open dag iets wat om de tig jaar komt.

voor de modelspoorfanaten:
afgelopen weekend een demo gezien van "Faller car system". je ziet bussen, vrachtwagen en autos rijden over een wegdek zonder enige vorm van hulp. het lijkt alsof de autos zelf rijden,en dat doen ze ergens ook. de truc is dat een ijzerdraad in het wegdek is weggewerkt en een magneet onder de auto zorgt voor het zoeken van de weg.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_150716032
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
op satellietbeelden van Google maps en Bing maps is goed te zien hoe groot Amsterdam Watergraafsmeer is. fascinerend. het lijkt mij erg leuk om daar eens een rondleiding te kunnen krijgen. helaas is een open dag iets wat om de tig jaar komt.
Hele hoop spoor met hier en daar een trein :P
  maandag 16 maart 2015 @ 21:49:05 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150716097
Watergraafsmeer is maar klein in vergelijking met sommige opstel- en rangeerterreinen in het buitenland hoor. :P
pi_150716234
Maschen, bij Hamburg!
pi_150716259
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:49 schreef James1988 het volgende:
Watergraafsmeer is maar klein in vergelijking met sommige opstel- en rangeerterreinen in het buitenland hoor. :P
WGM was 20 jaar terug zelfs klein in vergelijking met opstel- en rangeertereinen in Nederland :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_150716301
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:51 schreef b2py het volgende:
Maschen, bij Hamburg!
De bundels bij Antwerpen, Keulen, Luxemburg, Parijs, et cetera. Zelfs Susteren was groter.
  maandag 16 maart 2015 @ 22:00:09 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150716783
Hijfkoek dinges :)
pi_150720454
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:16 schreef dennistd het volgende:

Ik heb de laatste weken ook op Citeas SLF's gereden, echt superkut die retarder als je daardoor niet soepel kunt remmen.
pi_150721465
Ik vind het grappig dat er op een bus een retarder zit.
  Redactie Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 00:07:44 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150721734
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het grappig dat er op een bus een retarder zit.
En mijn garp dat ie remt als een gek wordt niet eens opgemerkt }:|

Volgens mij worden bussen hier niet op prijs gesteld :P
PM mij!
pi_150721818
Ik krijg jeuk van bussen meestal. Mijn busvertraging voor dit jaar is vier keer hoger dan de treinvertraging.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 00:13:19 #38
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150721868
Inferieur vervoersmiddel.

Bah.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 01:09:08 #39
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_150722926
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ben er net eens even voor gaan zitten en ik vind stoel A toch het beste zitten. Bij het uitbrengen van mijn stem heb ik wel de opmerking geplaatst dat ze de klaptafeltjes van type B moeten pakken, want mijn Macbook paste niet eens fatsoenlijk op het tafeltje (en zo groot is die niet).

Stoel B ging op zich nog wel, stoel C vond ik echt drie keer niks. Maar goed, uiteindelijk ben ik niet heel erg onder de indruk. De stoelen die ÖBB in de nieuwe CityJets laat plaatsen (van dezelfde leverancier als type A) zijn een miljoen keer beter dan de dingen waar NS-reizigers het de komende 15 jaar mee moeten gaan doen.

Ter herinnering, dit zijn de CityJet-stoelen:
[ afbeelding ]
Als ik het vergeleek met de huidige sprinterstoelen vond ik zowel A als C beter dat wat er nu in de sprinters (vooral SGM) zit. A was voor mij duidelijk het beste, terwijl B echt heel erg slecht zat.
  Redactie Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 01:31:54 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150723219
Ik vond stoel A ook veruit het beste :Y
De afstanden zijn wel te krap, ik kon het tafeltje niet eens volledig uitklappen (ik ben niet de magerste).
Van alle stoelen heb ik een aantal foto's gemaakt, die vind je hier.
PM mij!
pi_150724251
Weer wat kapot voor Woerden ? Werd ineens een spoor naar links geslingerd en rijden nu als slak door station Woerden waar we weer naar rechts gingen en weer plankgas doorgingen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 07:09:53 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150724305
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 06:55 schreef _serial_ het volgende:
Weer wat kapot voor Woerden ? Werd ineens een spoor naar links geslingerd en rijden nu als slak door station Woerden waar we weer naar rechts gingen en weer plankgas doorgingen
Eoa puntstuk verneukt gisteren las ik?
pi_150724468
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 07:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ah,

NS_online twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 07:23:34 Den Haag-Utrecht: na 8.30 uur rijden er minder Intercity's door een defect wissel. Deze situatie duurt tot 21.30 uur. http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 07:37:44 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150724504
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 06:55 schreef _serial_ het volgende:
Roestrijden. We zaten in dezelfde trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_150724633
De IC van 8:19 van Zwolle naar Deventer wordt volgens rijdendetreinen met vier bakken ICM gereden. Ik zit nu te twijfelen om een half uur later op pad te gaan.
pi_150724663
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Tssk, ik word weer vergeten hoor :P

Hoe meer je met hetzelfde materieel rijdt, hoe beter je er in wordt. De eerste keer dat je remt kijk je eigenlijk even hoe goed dat ding remt, en daarna lukt het in de meeste gevallen wel om de trein binnen een marge van een paar meter goed stil te zetten. Ik rijd zelf veel met SGM en SLT, dus daar kan ik de trein behoorlijk netjes neerzetten (andere materieelsoorten ook wel, maar daar moet ik dan altijd weer even in komen).
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:09:16 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150724822
Mijn trein rijdt :)
Hij rijdt op tijd :)
Hij is lang genoeg :)
Het zonnetje schijnt :)

Lobi ditdat alles :)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:27:19 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150725077
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn trein rijdt :)
Hij rijdt op tijd :)
Hij is lang genoeg :)
Het zonnetje schijnt :)

Lobi ditdat alles :)
wacht maar tot je bij Gouda komt...

Geen treinen naar Rotterdam, slechts de helft van de IC's naar Den Haag.
So we just called him Fred
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:28:52 #49
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150725101
Ben net de trein naar Rotterdam uitgebonjourd omdat er geen treinen rijden tussen Gouda en Rotterdam. Uiteraard net na de trein naar Den Haag weg is en de volgende IC niet rijdt.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:29:36 #50
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150725109
En de versperring is al weer voorbij...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:31:17 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150725142
... gevolgd door vraagtekens. Want er staat een trein langs het perron naar Rotterdam, met Niet Instappen op de CTA.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:33:50 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150725191
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:31 schreef dennistd het volgende:
Ik vond stoel A ook veruit het beste :Y
De afstanden zijn wel te krap, ik kon het tafeltje niet eens volledig uitklappen (ik ben niet de magerste).
Van alle stoelen heb ik een aantal foto's gemaakt, die vind je hier.
Ik had begrepen dat de stoelen in het echt verder uit elkaar komen te staan. Gelukkig maar...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:35:29 #53
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150725218
Hij rijdt nu weg als leeg mat richting Utrecht.

En zo te zien is te boemel naar Gouda Goverwelle gekrompen tot een SGMm-II
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:44:39 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150725376
Wat een gekloot.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:52:40 #55
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150725517
Heb nu een schommelboot.

VIRM-IV+VIRM-IV, zie je zelden tussen Rotterdam en Gouda. Zou er iemand geanticipeerd hebben bij NS?
pi_150725828
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:20 schreef spectrumanalyser het volgende:

voor de modelspoorfanaten:
afgelopen weekend een demo gezien van "Faller car system". je ziet bussen, vrachtwagen en autos rijden over een wegdek zonder enige vorm van hulp. het lijkt alsof de autos zelf rijden,en dat doen ze ergens ook. de truc is dat een ijzerdraad in het wegdek is weggewerkt en een magneet onder de auto zorgt voor het zoeken van de weg.
heb via randstad loopjongen gespeeld bij ansaldo. Erg leuk ja :Y
pi_150725856
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 00:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

En mijn garp dat ie remt als een gek wordt niet eens opgemerkt }:|

Volgens mij worden bussen hier niet op prijs gesteld :P
ik loop liever
  dinsdag 17 maart 2015 @ 09:48:18 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150726845
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

wacht maar tot je bij Gouda komt...

Geen treinen naar Rotterdam, slechts de helft van de IC's naar Den Haag.
Vestiging Utrecht vandaag *) *O*
pi_150727314
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 07:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is afgelopen nacht gerepareerd :)

Overigens heeft het defecte wissel te Den Haag Centraal (43B) een gescheurd puntstuk, en zullen ze er vermoedelijk niet overheen willen rijden..

[ Bericht 11% gewijzigd door b2py op 17-03-2015 10:14:11 ]
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:18:26 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150727719
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is afgelopen nacht gerepareerd :)

Overigens heeft het defecte wissel te Den Haag Centraal (43B) een gescheurd puntstuk, en zullen ze er vermoedelijk niet overheen willen rijden..
Nogmaals: wat een gekloot!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_150727791
Heren, wat is een knap Engels woord voor 'Haltering'? :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:35:09 #62
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150728182
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:21 schreef b2py het volgende:
ken geen ander woord dan stops...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:45:50 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150728521
Stop of halt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_150728569
Ik zat zelf ook aan call of calling te denken.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:06:41 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150729066
Spoorstaafbreuk tussen Zevenaar Oost en Emmerich .... Herstel gaat naar alle waarschijnlijkheid pas vrijdag plaatsvinden ... Treinverkeer heeft last van vertragingen.
pi_150729081
quote:

[..]

5 bakken bij 6 neer zetten is niet zoals het hoort, dat hoort echt halverwege 4 en 6.

Krijg je ooit de kans om onze majesteit te vervoeren dan krijg je eerst een cursus perfect bij de blauwe lamp stoppen (ivm rode loper).
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:23:55 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150729530
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:07 schreef AIex het volgende:

[..]

5 bakken bij 6 neer zetten is niet zoals het hoort, dat hoort echt halverwege 4 en 6.

Krijg je ooit de kans om onze majesteit te vervoeren dan krijg je eerst een cursus perfect bij de blauwe lamp stoppen (ivm rode loper).
Toch wel met het daadwerkelijke materieel hč?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_150729545
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:48 schreef b2py het volgende:
Mag ook!
pi_150729767
Nee gaat echt goed met ProRail. Spoorstaaf breuk hier, gebroken puntstuk daar.... En maar volhouden over "Onze man in Japan" en het wisselsnoeisyndroom maar niet willen uitdrijven.

Vergeten wel even dat in Japan alles iets vaker gecontroleerd en vervangen wordt nog voordat het überhaupt stuk kan gaan. Kost heul heul heul veul meeeeer joh .... uh, neen. Want een vertraagde of uitgevallen trein kost daar nog veel meer. Zou hier ook moeten zijn, maar hier houdt men liever het handje boven elkaars hoofd.

Infra gammel, dikke vette rekening naar ProRail en als er genoeg wordt binnen geharkt kan de prijs van het treinkaartje omlaag.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:35:57 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150729895
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:48 schreef b2py het volgende:
call ja.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:36:29 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150729911
wat is dat met die puntstukken ineens? Die zijn breekbaarder dan een kievietsei lijkt wel :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 11:40:28 #72
Maffe Fries
pi_150730034
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is dat met die puntstukken ineens? Die zijn breekbaarder dan een kievietsei lijkt wel :?
Het kan geen toeval meer zijn ...
pi_150730057
quote:
Nah, je kan daar bar weinig aan doen eigenlijk, het goed in stand houden van je ballastbed maar daar houdt het ook wel op..

Het gebeurt gewoon maar je weet niet wanneer.

Het is net als een lamp. Je weet dat hij 2000 branduren heeft, maar dat zouden er zomaar ook 1500 of 3000 kunnen zijn..

Edit2: Natuurlijk weet je wel wat bepaalde wissels veel vaker bereden worden dan anderen, en met welke tonnages en afbuigend of recht. Er is wel te schatten, maar van de ene op de andere dag kan het ineens gebroken zijn..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 11:46:28 #74
Maffe Fries
pi_150730206
mja, je zou bij vaker controleren wel beter de haarscheurtjes op moeten kunnen merken, waardoor je eventueel eerder preventief zou kunnen gaan vervangen.
pi_150730278
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
mja, je zou bij vaker controleren wel beter de haarscheurtjes op moeten kunnen merken, waardoor je eventueel eerder preventief zou kunnen gaan vervangen.
Dat zie je niet in het donker.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:50:45 #76
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_150730332
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar hebben we ultrasoonmeettreinen voor.

In other news: een aantal studenten is vandaag begonnen bloemetjes uit te delen aan conducteurs. Zie @nsbloemenactie.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 11:51:52 #77
Maffe Fries
pi_150730367
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Met een visuele inspectie zijn ook alleen maar de oppervlakkige zaken te ontdekken, niet de scheurtjes die zich diep van binnen bevinden en zich uiteindelijk aan de oppervlakte gaan vertonen.

Een ultrasoontrein kan dat wel, maar die rijdt maar enkele malen per jaar over het gehele Nederlandse spoor
pi_150730401
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Daar hebben we ultrasoonmeettreinen voor.

In other news: een aantal studenten is vandaag begonnen bloemetjes uit te delen aan conducteurs. Zie @nsbloemenactie.
Een Ultrasoontrein meet geen puntstukken..

http://www.eurailscout.co(...)ven/pagina-2_nl.html
Derde alinea.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 11:56:31 #79
Maffe Fries
pi_150730501
handig dan ...
pi_150730529
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
handig dan ...
Is ook niet zo raar als je naar wisselgeometrie kijkt..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 12:00:34 #81
Maffe Fries
pi_150730626
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Is ook niet zo raar als je naar wisselgeometrie kijkt..
misschien niet, maar het betekent dat je het puntstuk altijd handmatig moet controleren, al dan niet met mobiele ultrasoon. Met de hoeveelheid wissels met puntstukken die we hebben is dat veel werk.
pi_150730656
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

misschien niet, maar het betekent dat je het puntstuk altijd handmatig moet controleren, al dan niet met mobiele ultrasoon. Met de hoeveelheid wissels met puntstukken die we hebben is dat veel werk.
Heuj bedankt voor het intrappen van de open deur!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:08:49 #83
45532 ziggyziggyziggy
pi_150730821
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Een Ultrasoontrein meet geen puntstukken..

http://www.eurailscout.co(...)ven/pagina-2_nl.html
Derde alinea.
Dat is dan ook weer waar.
pi_150730924
al mijn treinen reden en op tijd *) zo eerst maar eens een powernappie op de bank
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:12:31 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150730931
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:21 schreef b2py het volgende:
In wat voor context?

In een Britse omroep gaat het meestal zo: "This train is for <eindbestemming>, calling at <plaats 1>, <plaats 2>, ..., <plaats n> and <eindbestemming>.
pi_150731257
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

In wat voor context?

In een Britse omroep gaat het meestal zo: "This train is for <eindbestemming>, calling at <plaats 1>, <plaats 2>, ..., <plaats n> and <eindbestemming>.
Al dan niet vergezeld door een goed advies van het dienstdoende treinpersoneel.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
pi_150732028
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

In wat voor context?

Tijdens het stilstaan langs het perron..
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:59:20 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150732267
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Tijdens het stilstaan langs het perron..
Volgens mij is "standing at platform" daar vrij gangbaar voor. :Y
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:13:30 #89
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150732709
Treintjes in Apeldoorn, lekker boeiend enzo. Maar ik had een uurtje of 2 over en het was mooi weer, dus waarom ook niet.

Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_150732753
Mooie platen!
pi_150733071
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens mij is "standing at platform" daar vrij gangbaar voor. :Y
^O^ ^O^
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:36:17 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150733378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Nah, je kan daar bar weinig aan doen eigenlijk,
Joepie *O* Weer een "overmachtje" gevonden *O* O+
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:52:29 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150733869
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:25 schreef b2py het volgende:

[..]

^O^ ^O^
"The train at platform 2 is the 13:00 Virgin Trains East Coast service to Edinburgh, calling at Peterborough, York, Darlington, Newcastle, Berwick-upon-Tweed and Edinburgh. Will passengers planning to travel on this service please join the train now, as it is ready to leave."

Ik blijf het mooi vinden, die Britse spoorwereld :s)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:52:51 #94
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150733884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:15 schreef b2py het volgende:
Mooie platen!
Dank :Y
  dinsdag 17 maart 2015 @ 15:12:18 #95
45532 ziggyziggyziggy
pi_150736092
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:13 schreef Blistering het volgende:
Treintjes in Apeldoorn, lekker boeiend enzo. Maar ik had een uurtje of 2 over en het was mooi weer, dus waarom ook niet.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo te zien aan de westkant van Apeldoorn. Halte Assel?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 15:18:40 #96
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150736287
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Zo te zien aan de westkant van Apeldoorn. Halte Assel?
Ordermolenweg, aan de westkant van Apeldoorn inderdaad :)
pi_150736435
quote:
Hoe kun je dan met korting reizen binnen nederland? De eenmalige ov kaart kent toch geen kortingstarief?
pi_150737035
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:52 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dank :Y
Mag ik er een paar in de OP-bannerroulatie gooien :s) ?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:17:29 #100
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150737956
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mag ik er een paar in de OP-bannerroulatie gooien :s) ?
Tuurlijk, graag zelfs.
pi_150738100

Terug in de tijd.. Recent een oude Connexxion-bus moeten verplaatsen die blijkens een oude krant al een tijdje stil stond..
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:25:22 #102
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150738134
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:23 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]

Terug in de tijd.. Recent een oude Connexxion-bus moeten verplaatsen die blijkens een oude krant al een tijdje stil stond..
En ook niet schoon gemaakt is?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:25:31 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150738139
:D
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:27:43 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150738203
Een krant van bijna 2,5 jaar oud _O-
pi_150738230
Waarom zou je de bus schoonmaken als ie in een weiland wordt geparkeerd? Heeft overigens wel schimmelvorming tot gevolg.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:36:14 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150738467
Daarom dus. :D
  Moderator dinsdag 17 maart 2015 @ 16:36:20 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150738471
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:06 schreef greavy het volgende:
Herstel gaat naar alle waarschijnlijkheid pas vrijdag plaatsvinden
are you kidding me?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 16:39:57 #108
Maffe Fries
pi_150738588
Gaat het hier weer over bussen ... :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:40:24 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150738600
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

are you kidding me?
Nee, ik maak geen grapjes. Er wordt over één spoor gereden. En het is dit keer niet ProRail die zit te treuzelen.
pi_150738721
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:23 schreef icloud het volgende:

[..]

Hoe kun je dan met korting reizen binnen nederland? De eenmalige ov kaart kent toch geen kortingstarief?
Das nog wel een leuke ja.
  Moderator dinsdag 17 maart 2015 @ 16:47:06 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150738830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, ik maak geen grapjes. Er wordt over één spoor gereden. En het is dit keer niet ProRail die zit te treuzelen.
Tjonguh jonguh. Dan ga ik zelf wel even langs met flesje O2 en C2H2 :P
pi_150738921
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat het hier weer over bussen ... :P
Zou hier wat vaker over bussen moeten gaan.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:54:23 #113
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150739061
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:50 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Zou inderdaad logisch zijn in het grote treinentopic.

Treinen _O_
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 16:59:02 #114
Maffe Fries
pi_150739232
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:50 schreef Bitlord het volgende:

[..]

daar heb je een ander topic voor :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 17:19:03 #115
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_150739808
Tilburg bereikt. Kan ik terug naar Eindje en via Utrecht... :(
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 17 maart 2015 @ 17:25:35 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150740028
Als je via Utrecht moet, waarom ga je dan niet via Den Bosch naar Utrecht omreizen? Scheelt weer een eindje naar Eindhovuh
pi_150740254
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daar heb je een ander topic voor :P
ja maar dat kijkt niemand ooit.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 17:37:29 #118
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_150740361
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:25 schreef greavy het volgende:
Als je via Utrecht moet, waarom ga je dan niet via Den Bosch naar Utrecht omreizen? Scheelt weer een eindje naar Eindhovuh
trein naar DB kwam niet zei NS dus ja....geen idee. Zit nu in IC naar Utrecht via Den Bosch.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 17 maart 2015 @ 17:41:18 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150740477
DB = Deutsche Bahn. Db = Driebergen-Zeist. 's-Hertogenbosch = Ht.

Daarom GEEN AFKORTINGEN GEBRUIKEN HIER :(
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 17:49:57 #120
Maffe Fries
pi_150740725
Dat de politie dit figuur maar snel op mag gaan sporen. Debiel :r

dinsdag 17 maart 2015 @ 17:51:09 #121
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150740753
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:49 schreef Peterselieman het volgende:

Fake toch, lijkt me?

Anders wel :{ -waardig.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 17:52:58 #122
Maffe Fries
pi_150740807
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:51 schreef Blistering het volgende:

[..]

Fake toch, lijkt me?

Anders wel :{ -waardig.
Op zijn account staat ook nog een filmpje van het oversteken van de sporen terwijl er aan beide kanten een VIRM aan komt stuiven ... :r :r
  dinsdag 17 maart 2015 @ 17:53:54 #123
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150740830
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op zijn account staat ook nog een filmpje van het oversteken van de sporen terwijl er aan beide kanten een VIRM aan komt stuiven ... :r :r
Ok niet fake dus. Wat een idioot.

-O- -O-
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 17:59:53 #124
Maffe Fries
pi_150741004
Wie meldt dit even aan de NS, zodat er iets tegen gedaan zou kunnen worden?
pi_150741017
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Wie meldt dit even aan de NS, zodat er iets tegen gedaan zou kunnen worden?
Je durft dit zelf niet? :')
pi_150741079
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:49 schreef Peterselieman het volgende:

Zo fake als de pest deze...

Trein is al veel verder weg als kan zijn als hij op staat en veel te dicht bij als hij spoor in springt..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 18:07:31 #127
Maffe Fries
pi_150741232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Je durft dit zelf niet? :')
neuh, doe niets met sociale media, vandaar ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo fake als de pest deze...

Trein is al veel verder weg als kan zijn als hij op staat en veel te dicht bij als hij spoor in springt..
er is in geknipt, maar neemt niet weg dat hij tussen de sporen heeft gestaan en iets impliceert. Dat oudere filmpje lijkt ook niet helemaal te kloppen, maar zou zomaar gebeurt kunnen zijn.
pi_150741472
Cross-Tokyo link inaugurated

JAPAN: Revenue services have started running on East Japan Railway’s Ueno – Tokyo Line, following an inauguration ceremony on March 14.

Taking seven years to build at a cost of Ĩ40bn, the 3ˇ8 km cross-city link provides an extra pair of tracks for suburban services on the busy north-south corridor connecting the capital’s two principal rail hubs. Trains from the north which previously terminated at Ueno have been linked up with services from Tokyo station to the south. Eliminating the need to change trains has cut typical journey times for passengers from the northern suburbs to the central business district by around 11 min.

The elevated double-track suburban line uses the alignment of the former Tohoku Main Line tracks, which were lifted in the 1980s to make way for the extension of the Tohoku Shinkansen from Ueno to Tokyo. Over the 1ˇ3 km between Akihabara and Tokyo stations, the new 1 067 mm gauge tracks are carried over the 1 435 mm gauge Shinkansen on a 19-span double-deck viaduct; this was built in 3½ h overnight possessions to avoid any disruption to regular services.

JR East is initially operating an all-day service of 15 trains/h each way over the Ueno-Tokyo Line, reducing the peak-hour crowding on trains using the parallel Yamanote Loop and Keihin-Tohoku Line from 213% to around 180%. Five trains per hour from the Utsonomiya Line and five from the Takasaki Line now run through over the Tokaido Main Line to Yokohama, while five limited express trains from the Joban Line have been extended from Ueno to a new turnback facility at Shinagawa.

From 2016, JR East expects to increase the cross-city service to 20 trains/h; in the longer term some of these trains may be extended over a proposed branch to Haneda Airport.

Het dikgedrukte had ik echt even, wtf :X
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:15:10 #129
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150741529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:13 schreef b2py het volgende:
Cross-Tokyo link inaugurated

From 2016, JR East expects to increase the cross-city service to 20 trains/h; in the longer term some of these trains may be extended over a proposed branch to Haneda Airport.

Wij hebben etmet, zij straks edmet.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:30:08 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150742048
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:15 schreef boriq het volgende:

[..]

Wij hebben etmet,
In the year 2525 ja :')
pi_150742056
Zo'n constructie krijgen we rond 2030 ook rond Utrecht en Amsterdam :P
pi_150742063
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In the year 2525 ja :')
IF MAAAAN IS STILL ALLIIIIIIIVEEEEE
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:41:55 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150742442
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

IF MAAAAN IS STILL ALLIIIIIIIVEEEEE
;)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:44:33 #134
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_150742559
quote:
Vanmorgenvroeg aan ProRail om opheldering gevraagd. Ze beloofden een reactie, maar staan sindsdien met de mond vol tanden...

Dit is meestal geen goed teken.

:N
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:49:54 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150742777
Tanden ook massaal gescheurd :'(
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:56:41 #136
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_150743078
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:44 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Vanmorgenvroeg aan ProRail om opheldering gevraagd. Ze beloofden een reactie, maar staan sindsdien met de mond vol tanden...
ProRail persmevrouw was driftig met potlood een stukje aan het schrijven. Toen ging haar punt stuk.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:57:24 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150743104
Whehehe
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:58:05 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150743130
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:56 schreef JDude het volgende:

[..]

ProRail persmevrouw was driftig met potlood een stukje aan het schrijven. Toen ging haar punt stuk.
Godver wat slecht _O-
pi_150743226
Er zitten kleine stukjes pizza op mijn beeldscherm, bedankt JDude.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:10:35 #140
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_150743654
quote:

[..]

ROFL

_O_
pi_150743687
quote:
Aha.

En nou nog een filmpje met uitleg hoe Belgen en Duitsers het station uit en weer in kunnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2015 19:11:35 ]
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:11:58 #142
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150743718
quote:

[..]

:D _O_
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:15:41 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150743875
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:11 schreef Igen het volgende:

Duitsers het station uit en weer in kunnen?
Die hebben tanks, dat lukt wel :)
pi_150743988
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die hebben tanks, dat lukt wel :)
Zou je dat nou echt gaan aanmoedigen? :D

Hier trouwens het antwoord:

Al ben ik nog steeds benieuwd of dat ook werkt met de QR-codes van homeprint-tickets die je bij de DB koopt, en met de hele kleine QR-codes die op gewone internationale treinkaartjes gedrukt staan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2015 19:18:25 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 19:20:34 #145
Maffe Fries
pi_150744094
quote:

[..]

_O-
pi_150747436
Yup, werkt prima. kleine QR-codes werken ook. zowel NS als DB conducteurs kunnen ze zelfs scannen met een handscanner. enige tijd terug naar Keulen geweest met een uitgeprint vodje. het viel mij op dat in- en uitchecken alleen mogelijk is op de data waarop het ticket geldig is.
als je een andere dag dan besproken wilt terugreizen dan heb je een andere QR code nodig vrees ik
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:38:23 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150747648
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Zou je dat nou echt gaan aanmoedigen? :D

Hier trouwens het antwoord:

Al ben ik nog steeds benieuwd of dat ook werkt met de QR-codes van homeprint-tickets die je bij de DB koopt, en met de hele kleine QR-codes die op gewone internationale treinkaartjes gedrukt staan.
Waarom moet je voor een binnenlands kaartje uit de automaat dan een euro extra lappen omdat daar een chip in zit?

...

Inderdaad. Stilte. Hetgeen bevestigt dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:41:28 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150747783
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom moet je voor een binnenlands kaartje uit de automaat dan een euro extra lappen omdat daar een chip in zit?

...

Inderdaad. Stilte. Hetgeen bevestigt dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Nee, het bevestigt dat Mansveld een schop onder haar hol moet krijgen en moet eisen dat die euro toeslag van tafel gaat.
pi_150747830
Ik passeerde vanavond een treintje bestaande uit één dieselloc en daarachter een sleep van drie 1700's. Dat zag er best apart uit, helaas geen foto kunnen maken. Gaan ze nog wat doen met die los, of zullen ze afgevoerd gaan worden?
pi_150748490
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:42 schreef Fixers het volgende:
Ik passeerde vanavond een treintje bestaande uit één dieselloc en daarachter een sleep van drie 1700's. Dat zag er best apart uit, helaas geen foto kunnen maken. Gaan ze nog wat doen met die los, of zullen ze afgevoerd gaan worden?
Waar passeerde je die? Amsterdam ergens?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:21:56 #151
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150750205
Wat is de precieze definitie van "even"?
NS_online twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 21:16:58 Goes-Kruiningen: er rijden even geen treinen door een persoon op het spoor. http://t.co/axyyfHaEPO #GsKrg reageer retweet
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:25:47 #152
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150750461
In Hengelo waren ze vanmiddag trouwens wel héél creatief. Op spoor 2B stond de defecte sprinter naar Zwolle, dus werden de sprinter naar Delden en Zwolle van een halfuur later allebei binnen genomen op 2A. _O_
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:32:15 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150750864
NS_online twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 21:23:26 oes-Kruiningen: de persoon is opgepakt, het treinverkeer wordt herstart. http://t.co/axyyfHaEPO #GsKrg reageer retweet
"even" is dus zo'n 10 minuten.
pi_150751689
Oei, ik rij met 272 km/h door Eschede heen waar 200 is toegestaan. Gelukkig was het met een ICE-2..
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:47:21 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150751856
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:44 schreef b2py het volgende:
Oei, ik rij met 272 km/h door Eschede heen waar 200 is toegestaan. Gelukkig was het met een ICE-2..
Geen last van defecte wielbanden?
pi_150751981
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen last van defecte wielbanden?
Net voor Celle maar even afgeremd. Zal in Hannover even onder de trein kijken!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:23:15 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150753622
Gekkie :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:24:41 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150753680
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Net voor Celle maar even afgeremd. Zal in Hannover even onder de trein kijken!
Was er achter je locomotief nog iets over van je trein? :P
pi_150754052
Wat echt wel tantoeslecht is aan dat spel is dat als je met een goederentrein rijdt je Vmax gewoon hetzelfde is als de locsnelheid, dus je mag 200 als je er een 101 voor flikkert.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:35:33 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150754312
Die badslippers weet niet wat ze overkomt _O-

Maar dat is wel slecht ja.
pi_150754330
Komen de badslippers tenminste op tijd aan...
pi_150754345
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:35 schreef James1988 het volgende:
Die badslippers weet niet wat ze overkomt _O-

Maar dat is wel slecht ja.
boks
pi_150755488
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Was er achter je locomotief nog iets over van je trein? :P

Best ok toch?

Slechts 8 minuten afgereden van de geprognosticeerde tijd aan de start in Hamburg :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:02:12 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150755720
wat een kuttrein. Lijkt wel een bus.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:04:57 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_150755879
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:57 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Best ok toch?

Slechts 8 minuten afgereden van de geprognosticeerde tijd aan de start in Hamburg :P
Bezoekje aan de kuilwielenbank is geen overbodige luxe...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_150756008
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
wat een kuttrein. Lijkt wel een bus.
Hier, een eckte trein! :7

pi_150756207
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:18 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ordermolenweg, aan de westkant van Apeldoorn inderdaad :)
Wat voor lens heb je gebruikt? Precies goed
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:22:29 #168
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_150756826
Wat is dat voor DVD op spotnet/usenet?

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 23:32:59 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150757548
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Hier, een eckte trein! :7

[ afbeelding ]
Met een geweer bij een tankwagen, levensgevaarlijk! Direct verbieden die handel...
PM mij!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:35:34 #170
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150757648
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:22 schreef bork het volgende:
Wat is dat voor DVD op spotnet/usenet?

[ afbeelding ]
Gewoon binnenhalen, zelfde als met porno. Plaatje ziet er leuk uit, gaan we eens verder bekijken.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:38:15 #171
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_150757734
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:35 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Gewoon binnenhalen, zelfde als met porno. Plaatje ziet er leuk uit, gaan we eens verder bekijken.
ik heb maar 40GB, heb account laten aflopen en heb nu newsnet van Ziggo, vandaar mijn vraag ;) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:41:57 #172
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150757888
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:38 schreef bork het volgende:

[..]

ik heb maar 40GB, heb account laten aflopen en heb nu newsnet van Ziggo, vandaar mijn vraag ;) .
Ahhhhhw oké!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:50:20 #173
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150758211
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:35 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Neem ik mee voor de kinderen, dank spotter!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:53:13 #174
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_150758327
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:50 schreef Blistering het volgende:

[..]

Neem ik mee voor de kinderen, dank spotter!
_O-
pi_150758963
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:38 schreef bork het volgende:
Ziet er uit als wat bij elkaar geraapte amateur filmpjes.
  woensdag 18 maart 2015 @ 00:14:11 #176
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150759042
quote:
99s.gif Op woensdag 18 maart 2015 00:11 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ziet er uit als wat bij elkaar geraapte amateur filmpjes.
[ afbeelding ]
Gezien de tekst "Regiorunner" is het ook al weer van even geleden.
pi_150760575
Zo, ik ben weer terug van een paar dagen in de Alpen. Wat foto's met de iPhone gemaakt (totaal geen camera persoon). Zo her en der wat geschoten onderweg. Even uploaden.

Terwijl ik dat doe, mijn vraag!
Volgens pa mag je met een CityNightLine ticket opstappen op het station wat je koos in Nederland (Amsterdam, Utrecht of Arnhem). Mag je dan ook van elk station in Nederland met die ticket naar dat station van keuze reizen? En ook op de terugweg?
Ik ben vanmorgen in Arnhem uitgestapt en met die ticket terug naar Groningen gegaan. Volgens de HC in de trein richting Zwolle was mijn ticket 'verlopen', en ook de HC tussen Assen en Groningen zei dat het niet helemaal klopte.

Door beide overigens gewoon gematst, 'volgende keer even goed kijken of het mag of niet' (ze wisten het zelf ook niet volgens mij). Wel fijn, want ik had een zware koffer, rugtas en snowboard bij me, weinig geslapen en moest vandaag gewoon zelf weer werken.
  Redactie Sport woensdag 18 maart 2015 @ 01:36:47 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150760665
Volgens mij mag dat alleen met een ticket vanaf 'Elk station in Nederland' o.i.d.
PM mij!
pi_150760780

pi_150760866
Ben niet zo van de beschrijvingen. De 1e 3 foto's zijn gemaakt op het station van Oberstdorf
De voorlopers van de Wadlopers zijn gemaakt op het station van Immenstadt
Baureihe 103 gespot op spoor 26 te Ulm Hbf
Op spoor 28 stond die Agilis (wie kan mij hier iets meer over vertellen?) te Ulm Hbf

De rest spreekt voor zich.
  Redactie Sport woensdag 18 maart 2015 @ 02:26:01 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150761180
Agilis rijdt op de Donautalbahn Regensburg-Ulm. Het is trouwens een Alstom Corodia Continental.
PM mij!
  woensdag 18 maart 2015 @ 07:03:26 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150761975
Goede repo Mono ^O^
  woensdag 18 maart 2015 @ 07:09:01 #183
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150762000
Dat ja. Altijd mooi om de bergen te zien
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 07:45:57 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150762228
Vet, een DB103 O+
pi_150763122
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar passeerde je die? Amsterdam ergens?
Hilversum, locs kwamen vanuit Amsterdam, gingen richting Amersfoort.
  woensdag 18 maart 2015 @ 09:15:23 #186
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_150763559
Computer says noooo:
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:01:13 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150764829
wat staat er?
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:05:43 #188
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_150764947
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
wat staat er?
Daar tussen horen nog 3 treinen te staan alleen het scherm is kieskeurig. Beeldscherm is kaput denk ik want dat zijn allemaal dooie pixels.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 maart 2015 @ 10:08:10 #189
Maffe Fries
pi_150765009
Het is de nieuwe TBP4.3 :P
pi_150765394
quote:
9s.gif Op woensdag 18 maart 2015 09:15 schreef Ajaxfan het volgende:
Computer says noooo:
[ afbeelding ]
Diemen, ghetto!
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:25:06 #191
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_150765489
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Diemen, ghetto!
Ga potver niet mijn geboorteplaats beledigen. :'(

Diemen heeft 3 delen gewoon: Deel 1 is Bijlmer light - Deel 2 is Jan Modaal - Deel 3 is grootee huizen. :P
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:26:35 #192
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_150765527
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 01:55 schreef Monopoly het volgende:
De voorlopers van de Wadlopers zijn gemaakt op het station van Immenstadt
Ze lijken er wel een beetje op, toch is de NE 81 geen voorloper van de Wadloper maar een parallelle ontwikkeling.
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 11:22:00 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150767191
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:58:55 #194
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_150768467
Plannen voor treinstation op de Utrechtse Uithof

Mooi, Schitterend maar als je het eerder had gedaan had heel die tram niet hoeven komen.
En please maak er dan een lijn van zodat je Utrecht CS kan skippen (o.a. bij calimiteiten), bijvoorbeeld spoor van Driebergen-Zeist via de Uithof naar Blauwkapel bijvoorbeeld :Y .
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 maart 2015 @ 12:06:39 #195
Maffe Fries
pi_150768793
quote:
11s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:58 schreef bork het volgende:

Mooi, Schitterend maar als je het eerder had gedaan had heel die tram niet hoeven komen.
En please maak er dan een lijn van zodat je Utrecht CS kan skippen (o.a. bij calimiteiten), bijvoorbeeld spoor van Driebergen-Zeist via de Uithof naar Blauwkapel bijvoorbeeld :Y .
als het er komt dan denk ik dat ze eerder kiezen voor een station aan de zuidzijde van de Uithof door de spoorlijn Utrecht - Driebergen-Zeist en verder een flink stuk om te leggen. Betekent wel dat er behoorlijke bochten in komen, maar het is niet onmogelijk.

Ze zouden dan ergens rond de Bolognalaan uit gaan komen.
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:11:40 #196
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_150769004
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als het er komt dan denk ik dat ze eerder kiezen voor een station aan de zuidzijde van de Uithof door de spoorlijn Utrecht - Driebergen-Zeist en verder een flink stuk om te leggen. Betekent wel dat er behoorlijke bochten in komen, maar het is niet onmogelijk.

Ze zouden dan ergens rond de Bolognalaan uit gaan komen.
Dat denk is dus niet er gaat helemaal niks gebeuren met het gebied rondom de Kromme Rijn en fort Rijnauwen dan wordt je hier in Utrecht standrechtelijk geëxecuteerd
pi_150769048
quote:
11s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:58 schreef bork het volgende:

HOV buslijnen vanaf Driebergen en Houten/Lunetten is veel goedkoper en minstens zo efficiënt..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 maart 2015 @ 12:26:11 #198
Maffe Fries
pi_150769548
quote:
3s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:11 schreef bork het volgende:

[..]

Dat denk is dus niet er gaat helemaal niks gebeuren met het gebied rondom de Kromme Rijn en fort Rijnauwen dan wordt je hier in Utrecht standrechtelijk geëxecuteerd
Zoiets vermoedde ik al. Voor de rest is er weinig ruimte en een nieuwe lijn rond de oost- en/of noordzijde lijkt niet rendabel te krijgen. Met HOV kun je wel veel afvangen en dat gebeurt voor zover ik weet ook al vrij behoorlijk.

Verder moet je de vervoersstromen goed in kaart brengen wil je veranderingen door kunnen voeren. Het gaat hierbij om snelheid en reizigersgemak wil je zorgen voor een verschuiving van de stromen.
pi_150769910
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zoiets vermoedde ik al. Voor de rest is er weinig ruimte en een nieuwe lijn rond de oost- en/of noordzijde lijkt niet rendabel te krijgen. Met HOV kun je wel veel afvangen en dat gebeurt voor zover ik weet ook al vrij behoorlijk.

Verder moet je de vervoersstromen goed in kaart brengen wil je veranderingen door kunnen voeren. Het gaat hierbij om snelheid en reizigersgemak wil je zorgen voor een verschuiving van de stromen.
Aftakken voor bunnik, achter de uithof langs en weer intakken bij de bilt
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 maart 2015 @ 13:08:02 #200
Maffe Fries
pi_150770942
pi_150771060
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ze lijken er wel een beetje op, toch is de NE 81 geen voorloper van de Wadloper maar een parallelle ontwikkeling.
Ah, kijk. Interessant. Collega en biermakker en hobbyist wist het zeker dat het voorlopers waren.
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:35:19 #202
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_150771865
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:37 schreef icloud het volgende:

[..]

Aftakken voor bunnik, achter de uithof langs en weer intakken bij de bilt
Dat scheelt weer lang stilstaan voor de relatie Gouda-Amersfoort v.v.
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:58:00 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150772886
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:11 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ah, kijk. Interessant. Collega en biermakker en hobbyist wist het zeker dat het voorlopers waren.
Ziggy heeft er geen verstand van :P
pi_150773650
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ziggy heeft er geen verstand van :P
Ziggy en ik drinken niet vaak bier samen. Laatste keer is alweer een paar maanden geleden aan het einde van de zomer in het stadspark hier om de hoek.
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:51:03 #206
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150774823
Wat is die RRF 4402 (oranje, zwart + geel) in het echt toch een lelijk ding. :X
pi_150775681
quote:
Dat is een eerste klas mongool, die naar elk dorp een hsl wil aan leggen voor 250 km/h
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 16:41:41 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150778504
Heuj, met 10 bakken ICMm onderweg van Amersfoort richting Zwolle. Zoals het hoort.

Volgens mij is er ook railcatering aanwezig, naar welke taal die sprak... Geen idee (het was geen Fries)
pi_150778534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:41 schreef derLudolf het volgende:
Heuj, met 10 bakken ICMm onderweg van Amersfoort richting Zwolle. Zoals het hoort.

Volgens mij is er ook railcatering aanwezig, naar welke taal die sprak... Geen idee (het was geen Fries)
ah was het de "kleine bedrag, mag ook pinne!" mevrouw?
  woensdag 18 maart 2015 @ 16:50:06 #211
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_150778787
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 16:52:40 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150778878
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:42 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ah was het de "kleine bedrag, mag ook pinne!" mevrouw?
Ja zoiets zei ze ook wel. Mars en Snickers vielen onder 'hartigs'
pi_150778922
quote:
Mansveld is een domme kut die d'r bakkes moet houwe. Het is een raadsel hoe zo'n ongekend incapabel figuur zo lang die positie weet te houden.
pi_150779084
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja zoiets zei ze ook wel. Mars en Snickers vielen onder 'hartigs'
ach ze werkt iig voor dr centen
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 17:10:34 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150779545
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:58 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ach ze werkt iig voor dr centen
Inderdaad, beter als handje ophouden
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:13:01 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150779621
Ze mogen daar blijven werken als ze het target maar halen. Presteer je daaronder, dan vlieg je er vanzelf uit.
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 17:25:49 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150780068
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:13 schreef greavy het volgende:
Ze mogen daar blijven werken als ze het target maar halen. Presteer je daaronder, dan vlieg je er vanzelf uit.
Kunnen ze dat soort targets (het aantal gecontroleerde kaartjes) niet instellen voor conducteurs?
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:33:29 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150780345
In België krijg je bonussen als je veel controleert, maar ook krijg je een bonus per verkocht kaartje.

quote:
Daarnaast krijgt een treinbegeleider ook :
maaltijdchčques van 5,50¤ ;
productiviteitspremies ;
een toelage voor nachtwerk, zaterdag- en zondagwerk ;
een toelage voor tweetaligheid van 100 euro netto ;
premies op de verkoop van vervoerbewijzen ;
een jaarpremie ;
vakantiegeld.
Premie op de verkoop van vervoerbewijzen betreft één (1) procent.
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:38:24 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150780507
quote:
Fles: Sluit snel Mansveld-poortjes.
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:39:03 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150780522
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:33 schreef greavy het volgende:
In België krijg je bonussen als je veel controleert, maar ook krijg je een bonus per verkocht kaartje.

[..]

Premie op de verkoop van vervoerbewijzen betreft één (1) procent.
Jezus. En NOG staken 8)7 Dan ben je echt niet goed lekker.
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:43:06 #221
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_150780661
quote:
Ja, wat ze niet melden is dat ICE's meer gaan stoppen |:(
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:43:53 #222
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_150780699
quote:
Ik heb eerder idee dat afsluiten en die chipkaart het geweld juist uitlokt/vergroot :?
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:55:12 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_150781054
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jezus. En NOG staken 8)7 Dan ben je echt niet goed lekker.
Men is nu kwaad dat men minder premie op de verkoop krijgt, omdat men het vooraf verkopen promoot, doordat je nu ¤7 boordtoeslag moet betalen. "Het kan nu wel ¤100 op het salaris per maand schelen!"

In 2013 heeft NMBS 2,75 miljoen euro aan premies uitgekeerd aan treinbegeleiders voor verkoop van tickets op de trein.
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:57:17 #224
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_150781130
quote:
http://www.t-online.de/re(...)rnbuskonkurrenz.html

Die Bahn will parallel dazu das Streckenangebot vergrößern und IC und ICE häufiger halten lassen. So sollten rund 25 weitere Städte in das Fernbahnnetz aufgenommen werden.
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 18:12:05 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150781506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Men is nu kwaad dat men minder premie op de verkoop krijgt, omdat men het vooraf verkopen promoot, doordat je nu ¤7 boordtoeslag moet betalen. "Het kan nu wel ¤100 op het salaris per maand schelen!"

In 2013 heeft NMBS 2,75 miljoen euro aan premies uitgekeerd aan treinbegeleiders voor verkoop van tickets op de trein.
Moet je in België en kaartje hebben dan? Journalisten, zwangere vrouwen 65+'ers, claustrofoben, mensen op weg naar sollicitatie gesprekken, zwakzinnigen mogen allemaal gratis mee? :P

Dan houd je in België nog 1 kleine groep over en dat zijn de mensen die zelf een auto hebben :')
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 18:16:10 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150781583
Nondeju, nieuwe conductrice op de vechtdallijn (had er tenminste niet eerder gespot). Lekker wijf van begin 20. Bij haar wil ik wel vaker inchecken >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 18-03-2015 18:41:00 ]
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:17:08 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150781601
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:16 schreef derLudolf het volgende:
Nondeju, nieuwe conductrice op de vechtdallijn (had er tenminste niet eerder gespot). Lekker wijf van begin 2. Bij haar wil ik wel vaker inchecken >:)
Hoe dichter bij de nul...?
pi_150781611
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:43 schreef bork het volgende:

[..]

Ja, wat ze niet melden is dat ICE's meer gaan stoppen |:(
Waar dan?

Wat ik trouwens vooral mis is het werken aan een knooppuntdienstregeling. Ook Vooral in het Fernverkehr zijn de rijtijden en aansluitingen nu tamelijk willekeurig en ervan afhankelijk waar toevallig groot onderhoud is gedaan of juist door gebrekkig onderhoud snelheidsbeperkingen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2015 18:18:34 ]
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:17:37 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150781612
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:16 schreef derLudolf het volgende:
Nondeju, nieuwe conductrice op de vechtdallijn (had er tenminste niet eerder gespot). Lekker wijf van begin 2. Bij haar wil ik wel vaker inchecken >:)
Je weet dat je daar door Interpol voor tot in Thailand aan toe achternagezeten wordt he :o
pi_150781652
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar dan?

Wat ik trouwens vooral mis is het werken aan een knooppuntdienstregeling. Ook Vooral in het Fernverkehr zijn de rijtijden en aansluitingen nu tamelijk willekeurig en ervan afhankelijk waar toevallig groot onderhoud is gedaan of juist door gebrekkig onderhoud snelheidsbeperkingen zijn.
Dazu werden unter anderem IC-Halte in Chemnitz, Cottbus, Fürth, Heilbronn, Potsdam und Siegen neu etabliert oder reaktiviert. Dazu kommen 15 neue IC-Halte in Städten mit mehr als 50.000 Einwohnern. Zu diesen gehören Brandenburg, Plauen, Tübingen, Wetzlar oder Zwickau. In weiteren 30 Städten - unter anderem Dresden, Magdeburg, Oldenburg, Rostock und Schwerin Schwerin - will die Bahn die Anschlüsse an das Fernverkehrsnetzdeutlich verbessern.
pi_150781672
Toch wel grappig, de SNCF moet de hoeveelheid stations die het aandoet met de TGV drastisch verminderen om de efficientie en lage dienstsnelheid omhoog te werken en de DB doet met de ICE precies het tegenovergestelde.. :P
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:22:40 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150781728
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Dazu werden unter anderem IC-Halte in Chemnitz, Cottbus, Fürth, Heilbronn, Potsdam und Siegen neu etabliert oder reaktiviert. Dazu kommen 15 neue IC-Halte in Städten mit mehr als 50.000 Einwohnern. Zu diesen gehören Brandenburg, Plauen, Tübingen, Wetzlar oder Zwickau. In weiteren 30 Städten - unter anderem Dresden, Magdeburg, Oldenburg, Rostock und Schwerin Schwerin - will die Bahn die Anschlüsse an das Fernverkehrsnetzdeutlich verbessern.
Dat gaat dus niet over ICE's.

Bovendien gaat het voor driekwart over de DDR.
pi_150781853
Altijd geil, kaartje!

woensdag 18 maart 2015 @ 18:32:55 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150781977
ja 2030 8)7 Zo kan ik het ook.
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:35:03 #235
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_150782041
En dan in 2025, oh we redden het niet. Wacht, verander 2030 in 2050...
pi_150782062
quote:
quote:
6s.gif Op woensdag 11 maart 2015 22:12 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het een breekijzer is om al die zeikende gemeentes de zwartepiet "u wil in elkaar geslagen conducteurs" in handen te spelen :').
Toegegeven, dat ging over Huges, maar ik proef ook een ondertoon van kinderporno terrorisme veiligheid in haar betoog. Als je tegen haar acceptabele (voor wie?) plannen bent, ben je vķķr geweld 8)7.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_150782082
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
ja 2030 8)7 Zo kan ik het ook.
In Nederland zijn we ambitieuzer, 2028 :D
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:38:21 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150782133
Op zich ziet het er wel nice uit, wat DB allemaal voorstelt. Het is jammer dat het allemaal zo lang moet duren, waar hangt dat van af?
pi_150782148
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:38 schreef James1988 het volgende:
Op zich ziet het er wel nice uit, wat DB allemaal voorstelt. Het is jammer dat het allemaal zo lang moet duren, waar hangt dat van af?
Aanpassen van infrastructuur en stedelijke ontwikkeling?
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:41:06 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150782222
Hee Driek hoe was die puntstukkenellende nou afgelopen?
pi_150782239
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja, ik kan lezen, maar dat zijn toch allemaal nieuwe lijnen?

Zo te zien komt er bijv. (weer) Fernverkehr op Hof-Plauen-Zwickau-Chemnitz-Dresden. Dat is een nieuwe lijn, dat zijn geen extra tussenstops.
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:41:44 #242
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_150782243
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar dan?

hier: http://www.t-online.de/re(...)rnbuskonkurrenz.html

Die Bahn will parallel dazu das Streckenangebot vergrößern und IC und ICE häufiger halten lassen. So sollten rund 25 weitere Städte in das Fernbahnnetz aufgenommen werden.te]
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 18:42:18 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150782262
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoe dichter bij de nul...?
quote:
11s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je weet dat je daar door Interpol voor tot in Thailand aan toe achternagezeten wordt he :o
Oeps :o
Had meer aandacht voor dr achterwerk dan voor 't bericht :P

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 18-03-2015 19:19:03 ]
pi_150782294
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, ik kan lezen, maar dat zijn toch allemaal nieuwe lijnen?

Zo te zien komt er bijv. (weer) Fernverkehr op Hof-Plauen-Zwickau-Chemnitz-Dresden. Dat is een nieuwe lijn, dat zijn geen extra tussenstops.
Geen idee, ik ben niet zo bekend in Oost-Duitsland, en al helemaal niet hoe een spoorlijn loopt :P
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:42:53 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150782295
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:38 schreef James1988 het volgende:
Het is soberzo gelul, heel veel van die NEU lijnen bestaan al.
pi_150782371
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is soberzo gelul, heel veel van die NEU lijnen bestaan al.
Als het bijv. van een 2-uur-takt naar een uurdienstregeling gaat, dan staat het ook als NEU ingetekend, geloof ik.
pi_150782480
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben niet zo bekend in Oost-Duitsland, en al helemaal niet hoe een spoorlijn loopt :P
Nou bij deze dan. :P

Frankfurt - Wetzlar - Siegen - Hamm is ook een nieuwe verbinding.

Al snap ik niet waarom ze daar geen Frankfurt-Hagen-Ruhrgebied van maken.
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:53:37 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150782652

Dat is een behoorlijk grote nieuwe vloot. Ik wist niet dat er zoveel dosto's waren besteld :o
pi_150783421
Goed nieuws voor Mönchengladbach dus.
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:14:43 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150783476
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Goed nieuws voor Mönchengladbach dus.
Het Diemen van Duitsland. Nobaddie gives a fak :D
pi_150783543
Is wel een praktisch overstapstation vanuit Nederland!
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:20:33 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150783712
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is wel een praktisch overstapstation vanuit Nederland!
Ga je ook nog ff wat klaarfappen over Herzogenrath, Leer of Rheine? :D
pi_150783760
Hebben die ook meer dan 100K inwoners?
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:23:18 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150783809
bijmekaar? Vast wel :P
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:30:55 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150784087
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
bijmekaar?
_O-
pi_150784260
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hebben die ook meer dan 100K inwoners?
Ik wist dus niet dat Munster vrijwel net zo groot was als Enschede!
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:41:49 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150784567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik wist dus niet dat Munster vrijwel net zo groot was als Enschede!
en tweehonderd keer zo boeiend :Y
pi_150784618
quote:
11s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en tweehonderd keer zo boeiend :Y
Ja? Maar een keer naar toe boemelen dan maar :P
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:46:15 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150784774
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja? Maar een keer naar toe boemelen dan maar :P
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrede_van_M%C3%BCnster

vergelijk dat eens met een tafelkledenfabriek. :)
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:53:20 #260
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150785115
quote:
12s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ga je ook nog ff wat klaarfappen over Herzogenrath, Leer of Rheine? :D
of Bielefeld. Mits dat natuurlijk nog bestaat ;)
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:57:04 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150785295
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:53 schreef boriq het volgende:

[..]

of Bielefeld. Mits dat natuurlijk nog bestaat ;)
Wat is een Bielefeld?
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:05:05 #262
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150785607
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat is een Bielefeld?
er is een gerucht dat er een plaats in Duitsland bestaat met de naam Bielefeld... :o
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 20:06:01 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150785649
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:05 schreef boriq het volgende:

[..]

er is een gerucht dat er een plaats in Duitsland bestaat met de naam Bielefeld... :o
Er gaan geruchten dat dat geruchten over zijn ja
pi_150785694
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrede_van_M%C3%BCnster

vergelijk dat eens met een tafelkledenfabriek. :)
Ik moet mezelf corrigeren, twee keer zo groot als Enschede :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 maart 2015 @ 20:09:17 #265
Maffe Fries
pi_150785795
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:05 schreef boriq het volgende:

[..]

Ken je iemand die er zou wonen?
Ben je er geweest?
Of ken je iemand die er is geweest?
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:11:09 #266
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150785869
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ben je er geweest?
Vandaar dat het ook een gerucht is ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 maart 2015 @ 20:12:05 #267
Maffe Fries
pi_150785918
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:11 schreef boriq het volgende:

[..]

Vandaar dat het ook een gerucht is ;)
Het is een groot complot van alles en iedereen
pi_150785981

DB denkt het te kennen..
pi_150786074
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ben je er geweest?
Ik ben er een keer geweest.

Ze hebben er zelfs een tramtunnel.

En Dr. Oetker komt er vandaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2015 20:15:53 ]
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:18:29 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150786194
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik ben er wel vaker geweest :) Ze hebben er meerdere stations :P
  Redactie Sport woensdag 18 maart 2015 @ 20:25:06 #271
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_150786474
Fles is dus onderdeel van het complot...
PM mij!
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 20:27:00 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150786570
quote:

[..]

In die omgeving (straal van 30km) zitten 3 familiebedrijven met een miljarden omzet: Dr Oetker, Claas en Miele.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 maart 2015 @ 20:27:16 #273
Maffe Fries
pi_150786587
quote:

[..]

hoax
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:28:41 #274
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150786657
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben er wel vaker geweest :) Ze hebben er meerdere stations :P
haltebordje or it didn't happen!
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:42:58 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150787419
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:28 schreef boriq het volgende:

[..]

haltebordje or it didn't happen!

Zo goed? :)
pi_150787664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:41 schreef derLudolf het volgende:

Ik had er een van Zwolle naar Amersfoort en die sprak met een Surinaams accent :+
  woensdag 18 maart 2015 @ 21:52:32 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150791498
Se_Railway twitterde op woensdag 18-03-2015 om 20:14:18 Apologies to passengers on the train who didn't stop at Orpington. It will now call at Chelsfield with a return service due in 5 minutes reageer retweet
Se_Raleway twitterde op woensdag 18-03-2015 om 21:38:33 .@Se_Railway 'forgot to stop'.... 'Unexploded bomb'.... are you sure you're not stealing our tweets today? #southeastern reageer retweet
Se_Railway twitterde op woensdag 18-03-2015 om 21:39:38 @Se_Raleway we did find your book of Train Excuses and thought they were quite good ^CH reageer retweet
Se_Raleway twitterde op woensdag 18-03-2015 om 21:41:20 .@Se_Railway *trane reageer retweet
Mooi gesprek weer _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2015 @ 21:55:21 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150791647
quote:
Reis op het volledige traject Den Haag HS - Rotterdam Centraal zonder dat er daar die dag een storing optreedt.
Vandaag een poging gedaan tot, is het gelukt? :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_150793193
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo goed? :)
Photoshop, kan ik ook.
  woensdag 18 maart 2015 @ 22:23:59 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_150793383
Nee jij kan dat niet :P
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 22:31:53 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150793844
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:47 schreef xcachet het volgende:

[..]

Ik had er een van Zwolle naar Amersfoort en die sprak met een Surinaams accent :+
Uurtje of 4, Koploper. Ze was in het voorste treinstel? Dan zaten we in dezelfde trein ;)
pi_150793922
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 22:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Uurtje of 4, Koploper. Ze was in het voorste treinstel? Dan zagen we in dezelfde trein ;)
Zagen zagen, bomen zagen, samen zagen we bomen om!
pi_150795235
Valt me op dat de trein Amsterdam - Berlijn op dat kaartje als een ICE staat. Ik dacht dat dat een intercity zou blijven? Hopelijk gaat ie dan via Zwolle en met 200 over de Hanzelijn. :7
pi_150795696
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 22:53 schreef Facepalm het volgende:
Valt me op dat de trein Amsterdam - Berlijn op dat kaartje als een ICE staat. Ik dacht dat dat een intercity zou blijven? Hopelijk gaat ie dan via Zwolle en met 200 over de Hanzelijn. :7
Dat materieel zal ook wel komen, maar niet op de korte termijn..
  woensdag 18 maart 2015 @ 23:03:46 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150795742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat materieel zal ook wel komen, maar niet op de korte termijn..
Misschien kan er wat multicourant ICE-materieel worden vrijgespeeld door de instroom van de ICx en het inzetten van TGV's op de verbindingen met Frankrijk.
pi_150795804
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien kan er wat multicourant ICE-materieel worden vrijgespeeld door de instroom van de ICx en het inzetten van TGV's op de verbindingen met Frankrijk.
Zonde om zulk materieel op die as in te zetten..
  woensdag 18 maart 2015 @ 23:10:39 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150796124
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Zonde om zulk materieel op die as in te zetten..
Dat ben ik met je eens.

Misschein een teken dat er toch Nederland-geschikte ICx-stellen komen? Als ik de presentatie van DB een beetje goed begrijp gaan de IC-Dosto's de ruggengraat vormen van het IC-netwerk, terwijl de ICx wordt opgeschoven naar het ICE-segment (samen met de ICE3 + Velaro D)
pi_150796181
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.

Misschein een teken dat er toch Nederland-geschikte ICx-stellen komen? Als ik de presentatie van DB een beetje goed begrijp gaan de IC-Dosto's de ruggengraat vormen van het IC-netwerk, terwijl de ICx wordt opgeschoven naar het ICE-segment (samen met de ICE3 + Velaro D)
Dosto's naar Nederland, dat past wel in UIC profiel toch?
  woensdag 18 maart 2015 @ 23:12:34 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150796228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Dosto's naar Nederland, dat past wel in UIC profiel toch?
Past alleen weer niet lekker aan de perrons, die Dosto's zijn gebouwd op perrons op 55 cm hoogte.
pi_150796382
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Past alleen weer niet lekker aan de perrons, die Dosto's zijn gebouwd op perrons op 55 cm hoogte.
Hmm..

Tsja, het is keuze's maken..
  woensdag 18 maart 2015 @ 23:17:30 #291
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_150796500
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.

Dacht juist dat de dosto's er vooral waren voor de kortere IC-verbindingen. IC Berlijn met dosto zou ik niet volhouden hoor :{
  woensdag 18 maart 2015 @ 23:17:53 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150796514
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Hmm..

Tsja, het is keuze's maken..
Ik denk toch dat het meersysteems ICx-treinstellen gaan worden. De manier waarop die dingen worden gebouwd maakt het niet onmogelijk om later nog wijzigingen aan te brengen in het materieel.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:17 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Dacht juist dat de dosto's er vooral waren voor de kortere IC-verbindingen. IC Berlijn met dosto zou ik niet volhouden hoor :{
Dat valt best wel mee, het comfort van die Dosto's is vergelijkbaar met ICE-2 / gemoderniseerd IC Berlijn. Je moet het absoluut niet vergelijken met een VIRM. :)
  woensdag 18 maart 2015 @ 23:30:32 #293
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_150797145
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat het meersysteems ICx-treinstellen gaan worden. De manier waarop die dingen worden gebouwd maakt het niet onmogelijk om later nog wijzigingen aan te brengen in het materieel.
Lijkt me ook, vooral omdat de dosto's niet harder mogen dan 160 en je ze dus liever niet op de hogesnelheidslijn tussen Hannover en Berlijn wil hebben
  woensdag 18 maart 2015 @ 23:33:12 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150797271
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:30 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Lijkt me ook, vooral omdat de dosto's niet harder mogen dan 160 en je ze dus liever niet op de hogesnelheidslijn tussen Hannover en Berlijn wil hebben
Er zou geloof ik gekeken worden of ze konden worden opgevoerd naar 190 a 200 km/h, maar daar heb ik al een tijdje niks meer over gehoord. Dat is denk ik ook niet nodig.

Als je kijkt naar het kaartje dat hier eerder werd gedeeld zie je dat veel van de huidige IC-verbindingen lijken te worden opgewaardeerd naar ICE. De nieuwe IC-verbindingen lijken meer op de oude InterRegio-treinen: vaak op lijnen waar de maximumsnelheid een stukje lager ligt. 160 is dan hard zat. :)
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 23:57:33 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150798339
Wat zal de inzet van HSL materiaal doen met de prijs voor een kaartje naar Berlijn? Gaat die dan ook over de kop?

Wat is er mis trouwens met die IC wagons? Zijn ze al zo oud?
  donderdag 19 maart 2015 @ 00:02:48 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150798550
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:57 schreef derLudolf het volgende:
Wat zal de inzet van HSL materiaal doen met de prijs voor een kaartje naar Berlijn? Gaat die dan ook over de kop?
Er komen juist nieuwe Sparpreise bij, enkeltjes vanaf ¤ 19.

quote:
Wat is er mis trouwens met die IC wagons? Zijn ze al zo oud?
Die rijtuigen lopen al een behoorlijke tijd mee, ja. Jaren 70/80, zoiets
pi_150802567
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 00:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die rijtuigen lopen al een behoorlijke tijd mee, ja. Jaren 70/80, zoiets
Gebouwd in periode 1969 - 1979
  donderdag 19 maart 2015 @ 09:30:08 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150803421
quote: