ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Het is best moeilijk om vanuit je cabine de juiste stopplek te behalen. Vaak is het meer geluk dan wijsheid als hij netjes bij het bakbordje stopt..
Daar heb je toch borden voor? Of ja, dat zou een oplossing kunnen zijn. Thalys is altijd even lang, dan zou je best een bordje kunnen neerzetten van tot hier en niet verder
Daar heb je toch borden voor? Of ja, dat zou een oplossing kunnen zijn. Thalys is altijd even lang, dan zou je best een bordje kunnen neerzetten van tot hier en niet verder
Je hebt aan de voorkant nog drie meter neus, die borden zitten vrij laag over het algemeen. Het is niet zo makkelijk als het lijkt heb ik me laten vertellen..
Vond Stoel A wel ok, Stoel C ronduit k*t (net een kuipstoeltje in een achtbaan of sportwagen, kom je niet uit overeind) en stoel B toch het best zitten.
Je hebt aan de voorkant nog drie meter neus, die borden zitten vrij laag over het algemeen. Het is niet zo makkelijk als het lijkt heb ik me laten vertellen..
Misschien toch maar tripje naar Japan om daar het een en ander te leren. Dit lijkt me wel een interessant concept. Krijg je wellicht ook wat betere spreiding in trein wanneer ook echt duidelijk is hoe lang de trein is. Nu durven mensen wellicht niet door te lopen omdat je niet weet of een ICM-III of een VIRM-VI+VIRM-IV komt
Misschien toch maar tripje naar Japan om daar het een en ander te leren. Dit lijkt me wel een interessant concept. Krijg je wellicht ook wat betere spreiding in trein wanneer ook echt duidelijk is hoe lang de trein is. Nu durven mensen wellicht niet door te lopen omdat je niet weet of een ICM-III of een VIRM-VI+VIRM-IV komt
In Japan gebruiken ze er mannetjes op het perron voor, hebben ze toen in Den Bosch met dat scherm ook gedaan.
Vond Stoel A wel ok, Stoel C ronduit k*t (net een kuipstoeltje in een achtbaan of sportwagen, kom je niet uit overeind) en stoel B toch het best zitten.
Ik ben er net eens even voor gaan zitten en ik vind stoel A toch het beste zitten. Bij het uitbrengen van mijn stem heb ik wel de opmerking geplaatst dat ze de klaptafeltjes van type B moeten pakken, want mijn Macbook paste niet eens fatsoenlijk op het tafeltje (en zo groot is die niet).
Stoel B ging op zich nog wel, stoel C vond ik echt drie keer niks. Maar goed, uiteindelijk ben ik niet heel erg onder de indruk. De stoelen die ÖBB in de nieuwe CityJets laat plaatsen (van dezelfde leverancier als type A) zijn een miljoen keer beter dan de dingen waar NS-reizigers het de komende 15 jaar mee moeten gaan doen.
Ter herinnering, dit zijn de CityJet-stoelen:
[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 16-03-2015 19:12:53 ]
In Japan gebruiken ze er mannetjes op het perron voor, hebben ze toen in Den Bosch met dat scherm ook gedaan.
De ouderwetse perronopzichter. Helpt ook bij combineren; spreek kinderen aan als die achter elkaar aan rennen op het perron, etc.
Sowieso is het daar allemaal best wel arbeidsintensief. Bij de poortjes is er ook altijd een loket met een opzichter, ook om mensen met een papieren treinkaartje te kunnen doorlaten/stempelen.
Op maandag 16 maart 2015 19:11 schreef Igen het volgende: De ouderwetse perronopzichter. Helpt ook bij combineren; spreek kinderen aan als die achter elkaar aan rennen op het perron, etc.
Toen zulke mensen nog gezag hadden, en autoriteit en zo
Op maandag 16 maart 2015 18:54 schreef b2py het volgende: Je hebt aan de voorkant nog drie meter neus, die borden zitten vrij laag over het algemeen. Het is niet zo makkelijk als het lijkt heb ik me laten vertellen..
referentiebordje dit dat of je komt met 5 bakken aanzetten en heb je bordjes 2, 4 en 6... de ene zet hem dan zoals het hoort bij bordje 6 en de andere ergens halverwege 4 en 6
En ze nog een voorsprong hadden op het gebied van toegang tot actuele informatie. Denk dat het niet zo goed voor je gezag en je autoriteit is als je van reizigers moet horen welke treinen er nou weer niet rijden en waarom.
referentiebordje dit dat of je komt met 5 bakken aanzetten en heb je bordjes 2, 4 en 6... de ene zet hem dan zoals het hoort bij bordje 6 en de andere ergens halverwege 4 en 6
Maar zo'n Thalys is altijd evenveel bakken lang, dan zou het toch moeten lukken om het op ongeveer dezelfde plek te zetten met een marge van metertje (of 2)... Of ligt dat genuanceerder als je in het hokje zelf zit? Je bent tenslotte met Mono de ervaringsexpert hier
referentiebordje dit dat of je komt met 5 bakken aanzetten en heb je bordjes 2, 4 en 6... de ene zet hem dan zoals het hoort bij bordje 6 en de andere ergens halverwege 4 en 6
Waarom moet je hem bij 6 neerzetten dan? Speciaal voor machinisten met een slecht inschattingsvermogen waar de helft tussen 4 en 6 zit, en daardoor met een deur buiten het perron belanden?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar zo'n Thalys is altijd evenveel bakken lang, dan zou het toch moeten lukken om het op ongeveer dezelfde plek te zetten met een marge van metertje (of 2)... Of ligt dat genuanceerder als je in het hokje zelf zit? Je bent tenslotte met Mono de ervaringsexpert hier
mwoah 'ervaringsdeskundige' ben nog in opleiding he het ene treinstel is het andere niet. zeker bij wat ouder materieel niet
Dat verschil kan ik ook wel merken met de hier offtopic zijnde Citea's (bussen). Bij sommigen reageert de retarder als een gek en bij anderen gewoon normaal. Vooral leuk is het als ie helemaal niet werkt: je trapt je rempedaal in en hij remt gewoon niet (normaal rem je vooral op de retarder). Als je hem iets verder indrukt begint ie wel gewoon op lucht te remmen.
Een retarder is een motorrem, ik denk vrij vergelijkbaar met een ED-rem in treinstellen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 16 maart 2015 20:16 schreef dennistd het volgende: Dat verschil kan ik ook wel merken met de hier offtopic zijnde Citea's (bussen). Bij sommigen reageert de retarder als een gek en bij anderen gewoon normaal. Vooral leuk is het als ie helemaal niet werkt: je trapt je rempedaal in en hij remt gewoon niet (normaal rem je vooral op de retarder). Als je hem iets verder indrukt begint ie wel gewoon op lucht te remmen.
Een retarder is een motorrem, ik denk vrij vergelijkbaar met een ED-rem in treinstellen
Of bij de Renault motoren van Redbull, met hun driveability..
op satellietbeelden van Google maps en Bing maps is goed te zien hoe groot Amsterdam Watergraafsmeer is. fascinerend. het lijkt mij erg leuk om daar eens een rondleiding te kunnen krijgen. helaas is een open dag iets wat om de tig jaar komt.
voor de modelspoorfanaten: afgelopen weekend een demo gezien van "Faller car system". je ziet bussen, vrachtwagen en autos rijden over een wegdek zonder enige vorm van hulp. het lijkt alsof de autos zelf rijden,en dat doen ze ergens ook. de truc is dat een ijzerdraad in het wegdek is weggewerkt en een magneet onder de auto zorgt voor het zoeken van de weg.
Op maandag 16 maart 2015 21:20 schreef spectrumanalyser het volgende: op satellietbeelden van Google maps en Bing maps is goed te zien hoe groot Amsterdam Watergraafsmeer is. fascinerend. het lijkt mij erg leuk om daar eens een rondleiding te kunnen krijgen. helaas is een open dag iets wat om de tig jaar komt.
Op maandag 16 maart 2015 21:49 schreef James1988 het volgende: Watergraafsmeer is maar klein in vergelijking met sommige opstel- en rangeerterreinen in het buitenland hoor.
WGM was 20 jaar terug zelfs klein in vergelijking met opstel- en rangeertereinen in Nederland
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op maandag 16 maart 2015 20:16 schreef dennistd het volgende: Dat verschil kan ik ook wel merken met de hier offtopic zijnde Citea's (bussen). Bij sommigen reageert de retarder als een gek en bij anderen gewoon normaal. Vooral leuk is het als ie helemaal niet werkt: je trapt je rempedaal in en hij remt gewoon niet (normaal rem je vooral op de retarder). Als je hem iets verder indrukt begint ie wel gewoon op lucht te remmen.
Een retarder is een motorrem, ik denk vrij vergelijkbaar met een ED-rem in treinstellen
Ik heb de laatste weken ook op Citeas SLF's gereden, echt superkut die retarder als je daardoor niet soepel kunt remmen.
Ik ben er net eens even voor gaan zitten en ik vind stoel A toch het beste zitten. Bij het uitbrengen van mijn stem heb ik wel de opmerking geplaatst dat ze de klaptafeltjes van type B moeten pakken, want mijn Macbook paste niet eens fatsoenlijk op het tafeltje (en zo groot is die niet).
Stoel B ging op zich nog wel, stoel C vond ik echt drie keer niks. Maar goed, uiteindelijk ben ik niet heel erg onder de indruk. De stoelen die ÖBB in de nieuwe CityJets laat plaatsen (van dezelfde leverancier als type A) zijn een miljoen keer beter dan de dingen waar NS-reizigers het de komende 15 jaar mee moeten gaan doen.
Ter herinnering, dit zijn de CityJet-stoelen: [ afbeelding ]
Als ik het vergeleek met de huidige sprinterstoelen vond ik zowel A als C beter dat wat er nu in de sprinters (vooral SGM) zit. A was voor mij duidelijk het beste, terwijl B echt heel erg slecht zat.
Ik vond stoel A ook veruit het beste De afstanden zijn wel te krap, ik kon het tafeltje niet eens volledig uitklappen (ik ben niet de magerste). Van alle stoelen heb ik een aantal foto's gemaakt, die vind je hier.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Weer wat kapot voor Woerden ? Werd ineens een spoor naar links geslingerd en rijden nu als slak door station Woerden waar we weer naar rechts gingen en weer plankgas doorgingen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op dinsdag 17 maart 2015 06:55 schreef _serial_ het volgende: Weer wat kapot voor Woerden ? Werd ineens een spoor naar links geslingerd en rijden nu als slak door station Woerden waar we weer naar rechts gingen en weer plankgas doorgingen
Op dinsdag 17 maart 2015 06:55 schreef _serial_ het volgende: Weer wat kapot voor Woerden ? Werd ineens een spoor naar links geslingerd en rijden nu als slak door station Woerden waar we weer naar rechts gingen en weer plankgas doorgingen
Roestrijden. We zaten in dezelfde trein.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De IC van 8:19 van Zwolle naar Deventer wordt volgens rijdendetreinen met vier bakken ICM gereden. Ik zit nu te twijfelen om een half uur later op pad te gaan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Maar zo'n Thalys is altijd evenveel bakken lang, dan zou het toch moeten lukken om het op ongeveer dezelfde plek te zetten met een marge van metertje (of 2)... Of ligt dat genuanceerder als je in het hokje zelf zit? Je bent tenslotte met Mono de ervaringsexpert hier
Tssk, ik word weer vergeten hoor
Hoe meer je met hetzelfde materieel rijdt, hoe beter je er in wordt. De eerste keer dat je remt kijk je eigenlijk even hoe goed dat ding remt, en daarna lukt het in de meeste gevallen wel om de trein binnen een marge van een paar meter goed stil te zetten. Ik rijd zelf veel met SGM en SLT, dus daar kan ik de trein behoorlijk netjes neerzetten (andere materieelsoorten ook wel, maar daar moet ik dan altijd weer even in komen).
Ben net de trein naar Rotterdam uitgebonjourd omdat er geen treinen rijden tussen Gouda en Rotterdam. Uiteraard net na de trein naar Den Haag weg is en de volgende IC niet rijdt.
Op dinsdag 17 maart 2015 01:31 schreef dennistd het volgende: Ik vond stoel A ook veruit het beste De afstanden zijn wel te krap, ik kon het tafeltje niet eens volledig uitklappen (ik ben niet de magerste). Van alle stoelen heb ik een aantal foto's gemaakt, die vind je hier.
Ik had begrepen dat de stoelen in het echt verder uit elkaar komen te staan. Gelukkig maar...
Op maandag 16 maart 2015 21:20 schreef spectrumanalyser het volgende: op satellietbeelden van Google maps en Bing maps is goed te zien hoe groot Amsterdam Watergraafsmeer is. fascinerend. het lijkt mij erg leuk om daar eens een rondleiding te kunnen krijgen. helaas is een open dag iets wat om de tig jaar komt.
voor de modelspoorfanaten: afgelopen weekend een demo gezien van "Faller car system". je ziet bussen, vrachtwagen en autos rijden over een wegdek zonder enige vorm van hulp. het lijkt alsof de autos zelf rijden,en dat doen ze ergens ook. de truc is dat een ijzerdraad in het wegdek is weggewerkt en een magneet onder de auto zorgt voor het zoeken van de weg.
Spoorstaafbreuk tussen Zevenaar Oost en Emmerich .... Herstel gaat naar alle waarschijnlijkheid pas vrijdag plaatsvinden ... Treinverkeer heeft last van vertragingen.
referentiebordje dit dat of je komt met 5 bakken aanzetten en heb je bordjes 2, 4 en 6... de ene zet hem dan zoals het hoort bij bordje 6 en de andere ergens halverwege 4 en 6
5 bakken bij 6 neer zetten is niet zoals het hoort, dat hoort echt halverwege 4 en 6.
Krijg je ooit de kans om onze majesteit te vervoeren dan krijg je eerst een cursus perfect bij de blauwe lamp stoppen (ivm rode loper).
Nee gaat echt goed met ProRail. Spoorstaaf breuk hier, gebroken puntstuk daar.... En maar volhouden over "Onze man in Japan" en het wisselsnoeisyndroom maar niet willen uitdrijven.
Vergeten wel even dat in Japan alles iets vaker gecontroleerd en vervangen wordt nog voordat het überhaupt stuk kan gaan. Kost heul heul heul veul meeeeer joh .... uh, neen. Want een vertraagde of uitgevallen trein kost daar nog veel meer. Zou hier ook moeten zijn, maar hier houdt men liever het handje boven elkaars hoofd.
Infra gammel, dikke vette rekening naar ProRail en als er genoeg wordt binnen geharkt kan de prijs van het treinkaartje omlaag.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
Op dinsdag 17 maart 2015 11:36 schreef Dr_Flash het volgende: wat is dat met die puntstukken ineens? Die zijn breekbaarder dan een kievietsei lijkt wel
Op dinsdag 17 maart 2015 11:36 schreef Dr_Flash het volgende: wat is dat met die puntstukken ineens? Die zijn breekbaarder dan een kievietsei lijkt wel
Nah, je kan daar bar weinig aan doen eigenlijk, het goed in stand houden van je ballastbed maar daar houdt het ook wel op..
Het gebeurt gewoon maar je weet niet wanneer.
Het is net als een lamp. Je weet dat hij 2000 branduren heeft, maar dat zouden er zomaar ook 1500 of 3000 kunnen zijn..
Edit2: Natuurlijk weet je wel wat bepaalde wissels veel vaker bereden worden dan anderen, en met welke tonnages en afbuigend of recht. Er is wel te schatten, maar van de ene op de andere dag kan het ineens gebroken zijn..
mja, je zou bij vaker controleren wel beter de haarscheurtjes op moeten kunnen merken, waardoor je eventueel eerder preventief zou kunnen gaan vervangen.
Op dinsdag 17 maart 2015 11:46 schreef Peterselieman het volgende: mja, je zou bij vaker controleren wel beter de haarscheurtjes op moeten kunnen merken, waardoor je eventueel eerder preventief zou kunnen gaan vervangen.
Met een visuele inspectie zijn ook alleen maar de oppervlakkige zaken te ontdekken, niet de scheurtjes die zich diep van binnen bevinden en zich uiteindelijk aan de oppervlakte gaan vertonen.
Een ultrasoontrein kan dat wel, maar die rijdt maar enkele malen per jaar over het gehele Nederlandse spoor
Is ook niet zo raar als je naar wisselgeometrie kijkt..
misschien niet, maar het betekent dat je het puntstuk altijd handmatig moet controleren, al dan niet met mobiele ultrasoon. Met de hoeveelheid wissels met puntstukken die we hebben is dat veel werk.
misschien niet, maar het betekent dat je het puntstuk altijd handmatig moet controleren, al dan niet met mobiele ultrasoon. Met de hoeveelheid wissels met puntstukken die we hebben is dat veel werk.
In een Britse omroep gaat het meestal zo: "This train is for <eindbestemming>, calling at <plaats 1>, <plaats 2>, ..., <plaats n> and <eindbestemming>.
In een Britse omroep gaat het meestal zo: "This train is for <eindbestemming>, calling at <plaats 1>, <plaats 2>, ..., <plaats n> and <eindbestemming>.
Al dan niet vergezeld door een goed advies van het dienstdoende treinpersoneel.
In een Britse omroep gaat het meestal zo: "This train is for <eindbestemming>, calling at <plaats 1>, <plaats 2>, ..., <plaats n> and <eindbestemming>.
"The train at platform 2 is the 13:00 Virgin Trains East Coast service to Edinburgh, calling at Peterborough, York, Darlington, Newcastle, Berwick-upon-Tweed and Edinburgh. Will passengers planning to travel on this service please join the train now, as it is ready to leave."
Op dinsdag 17 maart 2015 13:13 schreef Blistering het volgende: Treintjes in Apeldoorn, lekker boeiend enzo. Maar ik had een uurtje of 2 over en het was mooi weer, dus waarom ook niet.
Op dinsdag 17 maart 2015 17:25 schreef greavy het volgende: Als je via Utrecht moet, waarom ga je dan niet via Den Bosch naar Utrecht omreizen? Scheelt weer een eindje naar Eindhovuh
trein naar DB kwam niet zei NS dus ja....geen idee. Zit nu in IC naar Utrecht via Den Bosch.
Trein is al veel verder weg als kan zijn als hij op staat en veel te dicht bij als hij spoor in springt..
er is in geknipt, maar neemt niet weg dat hij tussen de sporen heeft gestaan en iets impliceert. Dat oudere filmpje lijkt ook niet helemaal te kloppen, maar zou zomaar gebeurt kunnen zijn.
JAPAN: Revenue services have started running on East Japan Railway’s Ueno – Tokyo Line, following an inauguration ceremony on March 14.
Taking seven years to build at a cost of Ĩ40bn, the 3ˇ8 km cross-city link provides an extra pair of tracks for suburban services on the busy north-south corridor connecting the capital’s two principal rail hubs. Trains from the north which previously terminated at Ueno have been linked up with services from Tokyo station to the south. Eliminating the need to change trains has cut typical journey times for passengers from the northern suburbs to the central business district by around 11 min.
The elevated double-track suburban line uses the alignment of the former Tohoku Main Line tracks, which were lifted in the 1980s to make way for the extension of the Tohoku Shinkansen from Ueno to Tokyo. Over the 1ˇ3 km between Akihabara and Tokyo stations, the new 1 067 mm gauge tracks are carried over the 1 435 mm gauge Shinkansen on a 19-span double-deck viaduct; this was built in 3½ h overnight possessions to avoid any disruption to regular services.
JR East is initially operating an all-day service of 15 trains/h each way over the Ueno-Tokyo Line, reducing the peak-hour crowding on trains using the parallel Yamanote Loop and Keihin-Tohoku Line from 213% to around 180%. Five trains per hour from the Utsonomiya Line and five from the Takasaki Line now run through over the Tokaido Main Line to Yokohama, while five limited express trains from the Joban Line have been extended from Ueno to a new turnback facility at Shinagawa.
From 2016, JR East expects to increase the cross-city service to 20 trains/h; in the longer term some of these trains may be extended over a proposed branch to Haneda Airport.
From 2016, JR East expects to increase the cross-city service to 20 trains/h; in the longer term some of these trains may be extended over a proposed branch to Haneda Airport.
Op dinsdag 17 maart 2015 11:36 schreef Dr_Flash het volgende: wat is dat met die puntstukken ineens? Die zijn breekbaarder dan een kievietsei lijkt wel
Vanmorgenvroeg aan ProRail om opheldering gevraagd. Ze beloofden een reactie, maar staan sindsdien met de mond vol tanden...
Vanmorgenvroeg aan ProRail om opheldering gevraagd. Ze beloofden een reactie, maar staan sindsdien met de mond vol tanden...
ProRail persmevrouw was driftig met potlood een stukje aan het schrijven. Toen ging haar punt stuk.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Al ben ik nog steeds benieuwd of dat ook werkt met de QR-codes van homeprint-tickets die je bij de DB koopt, en met de hele kleine QR-codes die op gewone internationale treinkaartjes gedrukt staan.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2015 19:18:25 ]
Yup, werkt prima. kleine QR-codes werken ook. zowel NS als DB conducteurs kunnen ze zelfs scannen met een handscanner. enige tijd terug naar Keulen geweest met een uitgeprint vodje. het viel mij op dat in- en uitchecken alleen mogelijk is op de data waarop het ticket geldig is. als je een andere dag dan besproken wilt terugreizen dan heb je een andere QR code nodig vrees ik
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Al ben ik nog steeds benieuwd of dat ook werkt met de QR-codes van homeprint-tickets die je bij de DB koopt, en met de hele kleine QR-codes die op gewone internationale treinkaartjes gedrukt staan.
Waarom moet je voor een binnenlands kaartje uit de automaat dan een euro extra lappen omdat daar een chip in zit?
...
Inderdaad. Stilte. Hetgeen bevestigt dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik passeerde vanavond een treintje bestaande uit één dieselloc en daarachter een sleep van drie 1700's. Dat zag er best apart uit, helaas geen foto kunnen maken. Gaan ze nog wat doen met die los, of zullen ze afgevoerd gaan worden?
Op dinsdag 17 maart 2015 20:42 schreef Fixers het volgende: Ik passeerde vanavond een treintje bestaande uit één dieselloc en daarachter een sleep van drie 1700's. Dat zag er best apart uit, helaas geen foto kunnen maken. Gaan ze nog wat doen met die los, of zullen ze afgevoerd gaan worden?
In Hengelo waren ze vanmiddag trouwens wel héél creatief. Op spoor 2B stond de defecte sprinter naar Zwolle, dus werden de sprinter naar Delden en Zwolle van een halfuur later allebei binnen genomen op 2A.
Op dinsdag 17 maart 2015 21:44 schreef b2py het volgende: Oei, ik rij met 272 km/h door Eschede heen waar 200 is toegestaan. Gelukkig was het met een ICE-2..
Wat echt wel tantoeslecht is aan dat spel is dat als je met een goederentrein rijdt je Vmax gewoon hetzelfde is als de locsnelheid, dus je mag 200 als je er een 101 voor flikkert.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Gewoon binnenhalen, zelfde als met porno. Plaatje ziet er leuk uit, gaan we eens verder bekijken.
ik heb maar 40GB, heb account laten aflopen en heb nu newsnet van Ziggo, vandaar mijn vraag .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 17 maart 2015 23:38 schreef bork het volgende: ik heb maar 40GB, heb account laten aflopen en heb nu newsnet van Ziggo, vandaar mijn vraag .
Ziet er uit als wat bij elkaar geraapte amateur filmpjes.
Zo, ik ben weer terug van een paar dagen in de Alpen. Wat foto's met de iPhone gemaakt (totaal geen camera persoon). Zo her en der wat geschoten onderweg. Even uploaden.
Terwijl ik dat doe, mijn vraag! Volgens pa mag je met een CityNightLine ticket opstappen op het station wat je koos in Nederland (Amsterdam, Utrecht of Arnhem). Mag je dan ook van elk station in Nederland met die ticket naar dat station van keuze reizen? En ook op de terugweg? Ik ben vanmorgen in Arnhem uitgestapt en met die ticket terug naar Groningen gegaan. Volgens de HC in de trein richting Zwolle was mijn ticket 'verlopen', en ook de HC tussen Assen en Groningen zei dat het niet helemaal klopte.
Door beide overigens gewoon gematst, 'volgende keer even goed kijken of het mag of niet' (ze wisten het zelf ook niet volgens mij). Wel fijn, want ik had een zware koffer, rugtas en snowboard bij me, weinig geslapen en moest vandaag gewoon zelf weer werken.
Ben niet zo van de beschrijvingen. De 1e 3 foto's zijn gemaakt op het station van Oberstdorf De voorlopers van de Wadlopers zijn gemaakt op het station van Immenstadt Baureihe 103 gespot op spoor 26 te Ulm Hbf Op spoor 28 stond die Agilis (wie kan mij hier iets meer over vertellen?) te Ulm Hbf
Mooi, Schitterend maar als je het eerder had gedaan had heel die tram niet hoeven komen. En please maak er dan een lijn van zodat je Utrecht CS kan skippen (o.a. bij calimiteiten), bijvoorbeeld spoor van Driebergen-Zeist via de Uithof naar Blauwkapel bijvoorbeeld .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Mooi, Schitterend maar als je het eerder had gedaan had heel die tram niet hoeven komen. En please maak er dan een lijn van zodat je Utrecht CS kan skippen (o.a. bij calimiteiten), bijvoorbeeld spoor van Driebergen-Zeist via de Uithof naar Blauwkapel bijvoorbeeld .
als het er komt dan denk ik dat ze eerder kiezen voor een station aan de zuidzijde van de Uithof door de spoorlijn Utrecht - Driebergen-Zeist en verder een flink stuk om te leggen. Betekent wel dat er behoorlijke bochten in komen, maar het is niet onmogelijk.
Ze zouden dan ergens rond de Bolognalaan uit gaan komen.
als het er komt dan denk ik dat ze eerder kiezen voor een station aan de zuidzijde van de Uithof door de spoorlijn Utrecht - Driebergen-Zeist en verder een flink stuk om te leggen. Betekent wel dat er behoorlijke bochten in komen, maar het is niet onmogelijk.
Ze zouden dan ergens rond de Bolognalaan uit gaan komen.
Dat denk is dus niet er gaat helemaal niks gebeuren met het gebied rondom de Kromme Rijn en fort Rijnauwen dan wordt je hier in Utrecht standrechtelijk geëxecuteerd
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Mooi, Schitterend maar als je het eerder had gedaan had heel die tram niet hoeven komen. En please maak er dan een lijn van zodat je Utrecht CS kan skippen (o.a. bij calimiteiten), bijvoorbeeld spoor van Driebergen-Zeist via de Uithof naar Blauwkapel bijvoorbeeld .
HOV buslijnen vanaf Driebergen en Houten/Lunetten is veel goedkoper en minstens zo efficiënt..
Dat denk is dus niet er gaat helemaal niks gebeuren met het gebied rondom de Kromme Rijn en fort Rijnauwen dan wordt je hier in Utrecht standrechtelijk geëxecuteerd
Zoiets vermoedde ik al. Voor de rest is er weinig ruimte en een nieuwe lijn rond de oost- en/of noordzijde lijkt niet rendabel te krijgen. Met HOV kun je wel veel afvangen en dat gebeurt voor zover ik weet ook al vrij behoorlijk.
Verder moet je de vervoersstromen goed in kaart brengen wil je veranderingen door kunnen voeren. Het gaat hierbij om snelheid en reizigersgemak wil je zorgen voor een verschuiving van de stromen.
Zoiets vermoedde ik al. Voor de rest is er weinig ruimte en een nieuwe lijn rond de oost- en/of noordzijde lijkt niet rendabel te krijgen. Met HOV kun je wel veel afvangen en dat gebeurt voor zover ik weet ook al vrij behoorlijk.
Verder moet je de vervoersstromen goed in kaart brengen wil je veranderingen door kunnen voeren. Het gaat hierbij om snelheid en reizigersgemak wil je zorgen voor een verschuiving van de stromen.
Aftakken voor bunnik, achter de uithof langs en weer intakken bij de bilt
Op woensdag 18 maart 2015 17:13 schreef greavy het volgende: Ze mogen daar blijven werken als ze het target maar halen. Presteer je daaronder, dan vlieg je er vanzelf uit.
Kunnen ze dat soort targets (het aantal gecontroleerde kaartjes) niet instellen voor conducteurs?
In België krijg je bonussen als je veel controleert, maar ook krijg je een bonus per verkocht kaartje.
quote:
Daarnaast krijgt een treinbegeleider ook : maaltijdchčques van 5,50¤ ; productiviteitspremies ; een toelage voor nachtwerk, zaterdag- en zondagwerk ; een toelage voor tweetaligheid van 100 euro netto ; premies op de verkoop van vervoerbewijzen ; een jaarpremie ; vakantiegeld.
Premie op de verkoop van vervoerbewijzen betreft één (1) procent.
Op woensdag 18 maart 2015 17:33 schreef greavy het volgende: In België krijg je bonussen als je veel controleert, maar ook krijg je een bonus per verkocht kaartje.
[..]
Premie op de verkoop van vervoerbewijzen betreft één (1) procent.
Jezus. En NOG staken Dan ben je echt niet goed lekker.
Ja, wat ze niet melden is dat ICE's meer gaan stoppen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb eerder idee dat afsluiten en die chipkaart het geweld juist uitlokt/vergroot
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Jezus. En NOG staken Dan ben je echt niet goed lekker.
Men is nu kwaad dat men minder premie op de verkoop krijgt, omdat men het vooraf verkopen promoot, doordat je nu ¤7 boordtoeslag moet betalen. "Het kan nu wel ¤100 op het salaris per maand schelen!"
In 2013 heeft NMBS 2,75 miljoen euro aan premies uitgekeerd aan treinbegeleiders voor verkoop van tickets op de trein.
Die Bahn will parallel dazu das Streckenangebot vergrößern und IC und ICE häufiger halten lassen. So sollten rund 25 weitere Städte in das Fernbahnnetz aufgenommen werden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Men is nu kwaad dat men minder premie op de verkoop krijgt, omdat men het vooraf verkopen promoot, doordat je nu ¤7 boordtoeslag moet betalen. "Het kan nu wel ¤100 op het salaris per maand schelen!"
In 2013 heeft NMBS 2,75 miljoen euro aan premies uitgekeerd aan treinbegeleiders voor verkoop van tickets op de trein.
Moet je in België en kaartje hebben dan? Journalisten, zwangere vrouwen 65+'ers, claustrofoben, mensen op weg naar sollicitatie gesprekken, zwakzinnigen mogen allemaal gratis mee?
Dan houd je in België nog 1 kleine groep over en dat zijn de mensen die zelf een auto hebben
Op woensdag 18 maart 2015 18:16 schreef derLudolf het volgende: Nondeju, nieuwe conductrice op de vechtdallijn (had er tenminste niet eerder gespot). Lekker wijf van begin 2. Bij haar wil ik wel vaker inchecken
Ja, wat ze niet melden is dat ICE's meer gaan stoppen
Waar dan?
Wat ik trouwens vooral mis is het werken aan een knooppuntdienstregeling. Ook Vooral in het Fernverkehr zijn de rijtijden en aansluitingen nu tamelijk willekeurig en ervan afhankelijk waar toevallig groot onderhoud is gedaan of juist door gebrekkig onderhoud snelheidsbeperkingen zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2015 18:18:34 ]
Op woensdag 18 maart 2015 18:16 schreef derLudolf het volgende: Nondeju, nieuwe conductrice op de vechtdallijn (had er tenminste niet eerder gespot). Lekker wijf van begin 2. Bij haar wil ik wel vaker inchecken
Je weet dat je daar door Interpol voor tot in Thailand aan toe achternagezeten wordt he
Wat ik trouwens vooral mis is het werken aan een knooppuntdienstregeling. Ook Vooral in het Fernverkehr zijn de rijtijden en aansluitingen nu tamelijk willekeurig en ervan afhankelijk waar toevallig groot onderhoud is gedaan of juist door gebrekkig onderhoud snelheidsbeperkingen zijn.
Dazu werden unter anderem IC-Halte in Chemnitz, Cottbus, Fürth, Heilbronn, Potsdam und Siegen neu etabliert oder reaktiviert. Dazu kommen 15 neue IC-Halte in Städten mit mehr als 50.000 Einwohnern. Zu diesen gehören Brandenburg, Plauen, Tübingen, Wetzlar oder Zwickau. In weiteren 30 Städten - unter anderem Dresden, Magdeburg, Oldenburg, Rostock und Schwerin Schwerin - will die Bahn die Anschlüsse an das Fernverkehrsnetzdeutlich verbessern.
Toch wel grappig, de SNCF moet de hoeveelheid stations die het aandoet met de TGV drastisch verminderen om de efficientie en lage dienstsnelheid omhoog te werken en de DB doet met de ICE precies het tegenovergestelde..
Dazu werden unter anderem IC-Halte in Chemnitz, Cottbus, Fürth, Heilbronn, Potsdam und Siegen neu etabliert oder reaktiviert. Dazu kommen 15 neue IC-Halte in Städten mit mehr als 50.000 Einwohnern. Zu diesen gehören Brandenburg, Plauen, Tübingen, Wetzlar oder Zwickau. In weiteren 30 Städten - unter anderem Dresden, Magdeburg, Oldenburg, Rostock und Schwerin Schwerin - will die Bahn die Anschlüsse an das Fernverkehrsnetzdeutlich verbessern.
Ik vermoed dat het een breekijzer is om al die zeikende gemeentes de zwartepiet "u wil in elkaar geslagen conducteurs" in handen te spelen .
Toegegeven, dat ging over Huges, maar ik proef ook een ondertoon van kinderpornoterrorisme veiligheid in haar betoog. Als je tegen haar acceptabele (voor wie?) plannen bent, ben je vķķr geweld .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op woensdag 18 maart 2015 18:38 schreef James1988 het volgende: Op zich ziet het er wel nice uit, wat DB allemaal voorstelt. Het is jammer dat het allemaal zo lang moet duren, waar hangt dat van af?
Aanpassen van infrastructuur en stedelijke ontwikkeling?
Dazu werden unter anderem IC-Halte in Chemnitz, Cottbus, Fürth, Heilbronn, Potsdam und Siegen neu etabliert oder reaktiviert. Dazu kommen 15 neue IC-Halte in Städten mit mehr als 50.000 Einwohnern. Zu diesen gehören Brandenburg, Plauen, Tübingen, Wetzlar oder Zwickau. In weiteren 30 Städten - unter anderem Dresden, Magdeburg, Oldenburg, Rostock und Schwerin Schwerin - will die Bahn die Anschlüsse an das Fernverkehrsnetzdeutlich verbessern.
Ja, ik kan lezen, maar dat zijn toch allemaal nieuwe lijnen?
Zo te zien komt er bijv. (weer) Fernverkehr op Hof-Plauen-Zwickau-Chemnitz-Dresden. Dat is een nieuwe lijn, dat zijn geen extra tussenstops.
Wat ik trouwens vooral mis is het werken aan een knooppuntdienstregeling. Ook Vooral in het Fernverkehr zijn de rijtijden en aansluitingen nu tamelijk willekeurig en ervan afhankelijk waar toevallig groot onderhoud is gedaan of juist door gebrekkig onderhoud snelheidsbeperkingen zijn.
Die Bahn will parallel dazu das Streckenangebot vergrößern und IC und ICE häufiger halten lassen. So sollten rund 25 weitere Städte in das Fernbahnnetz aufgenommen werden.te]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 18 maart 2015 18:38 schreef James1988 het volgende: Op zich ziet het er wel nice uit, wat DB allemaal voorstelt. Het is jammer dat het allemaal zo lang moet duren, waar hangt dat van af?
Het is soberzo gelul, heel veel van die NEU lijnen bestaan al.
Valt me op dat de trein Amsterdam - Berlijn op dat kaartje als een ICE staat. Ik dacht dat dat een intercity zou blijven? Hopelijk gaat ie dan via Zwolle en met 200 over de Hanzelijn.
Op woensdag 18 maart 2015 22:53 schreef Facepalm het volgende: Valt me op dat de trein Amsterdam - Berlijn op dat kaartje als een ICE staat. Ik dacht dat dat een intercity zou blijven? Hopelijk gaat ie dan via Zwolle en met 200 over de Hanzelijn.
Dat materieel zal ook wel komen, maar niet op de korte termijn..
Dat materieel zal ook wel komen, maar niet op de korte termijn..
Misschien kan er wat multicourant ICE-materieel worden vrijgespeeld door de instroom van de ICx en het inzetten van TGV's op de verbindingen met Frankrijk.
Misschien kan er wat multicourant ICE-materieel worden vrijgespeeld door de instroom van de ICx en het inzetten van TGV's op de verbindingen met Frankrijk.
Misschein een teken dat er toch Nederland-geschikte ICx-stellen komen? Als ik de presentatie van DB een beetje goed begrijp gaan de IC-Dosto's de ruggengraat vormen van het IC-netwerk, terwijl de ICx wordt opgeschoven naar het ICE-segment (samen met de ICE3 + Velaro D)
Misschein een teken dat er toch Nederland-geschikte ICx-stellen komen? Als ik de presentatie van DB een beetje goed begrijp gaan de IC-Dosto's de ruggengraat vormen van het IC-netwerk, terwijl de ICx wordt opgeschoven naar het ICE-segment (samen met de ICE3 + Velaro D)
Dosto's naar Nederland, dat past wel in UIC profiel toch?
Misschein een teken dat er toch Nederland-geschikte ICx-stellen komen? Als ik de presentatie van DB een beetje goed begrijp gaan de IC-Dosto's de ruggengraat vormen van het IC-netwerk, terwijl de ICx wordt opgeschoven naar het ICE-segment (samen met de ICE3 + Velaro D)
Dacht juist dat de dosto's er vooral waren voor de kortere IC-verbindingen. IC Berlijn met dosto zou ik niet volhouden hoor
Ik denk toch dat het meersysteems ICx-treinstellen gaan worden. De manier waarop die dingen worden gebouwd maakt het niet onmogelijk om later nog wijzigingen aan te brengen in het materieel.
Dacht juist dat de dosto's er vooral waren voor de kortere IC-verbindingen. IC Berlijn met dosto zou ik niet volhouden hoor
Dat valt best wel mee, het comfort van die Dosto's is vergelijkbaar met ICE-2 / gemoderniseerd IC Berlijn. Je moet het absoluut niet vergelijken met een VIRM.
Ik denk toch dat het meersysteems ICx-treinstellen gaan worden. De manier waarop die dingen worden gebouwd maakt het niet onmogelijk om later nog wijzigingen aan te brengen in het materieel.
Lijkt me ook, vooral omdat de dosto's niet harder mogen dan 160 en je ze dus liever niet op de hogesnelheidslijn tussen Hannover en Berlijn wil hebben
Lijkt me ook, vooral omdat de dosto's niet harder mogen dan 160 en je ze dus liever niet op de hogesnelheidslijn tussen Hannover en Berlijn wil hebben
Er zou geloof ik gekeken worden of ze konden worden opgevoerd naar 190 a 200 km/h, maar daar heb ik al een tijdje niks meer over gehoord. Dat is denk ik ook niet nodig.
Als je kijkt naar het kaartje dat hier eerder werd gedeeld zie je dat veel van de huidige IC-verbindingen lijken te worden opgewaardeerd naar ICE. De nieuwe IC-verbindingen lijken meer op de oude InterRegio-treinen: vaak op lijnen waar de maximumsnelheid een stukje lager ligt. 160 is dan hard zat.
Op woensdag 18 maart 2015 23:57 schreef derLudolf het volgende: Wat zal de inzet van HSL materiaal doen met de prijs voor een kaartje naar Berlijn? Gaat die dan ook over de kop?
Er komen juist nieuwe Sparpreise bij, enkeltjes vanaf ¤ 19.
quote:
Wat is er mis trouwens met die IC wagons? Zijn ze al zo oud?
Die rijtuigen lopen al een behoorlijke tijd mee, ja. Jaren 70/80, zoiets