Via het ministerie van Justitie.quote:
Het is zeer de vraag of hij een strafbaar feit heeft gepleegd, of hij ooit word veroordeeld en zo nee dan is er maar een politiek verantwoordelijke en dat is de minister.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:49 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
In welke droomwereld leef jij?. Als een bewindsvoerder een strafbaar feit pleegt, krijgt hij geen verklaring omtrent goed gedrag, dus MOET hij opstappen. Dus zijn er wel degelijk politieke consequenties.
Jij vindt het zeer de vraag, dat is iets anders dan zeggen dat er niets aan de hand is, omdat Teeven het heeft gezegd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:53 schreef icloud het volgende:
[..]
Het is zeer de vraag of hij een strafbaar feit heeft gepleegd, of hij ooit word veroordeeld en zo nee dan is er maar een politiek verantwoordelijke en dat is de minister.
Een vog is in dit geval niet belangerijk die is gecontroleerd voor de benoeming en is daarna feitelikk niet meer van belang.
Jij kunt nergens in de wet vinden noch in het regelement van orde dat een ingetrokken vog leidt tot aftreden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:00 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Jij vindt het zeer de vraag, dat is iets anders dan zeggen dat er niets aan de hand is, omdat Teeven het heeft gezegd.
Sorry, ik ga niet meer reageren. Je denkt dat iemand alle vrijheid heeft om misdrijven te plegen als deze al een V.O.G. heeft ingeleverd? Ik kan jouw uitspraken niet serieus nemen.
Geen wonder dat de VVD een integriteitsprobleem heeft met zulke aanhangers van Teeven en Opstelten.
LOLquote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:53 schreef icloud het volgende:
[..]
Een vog is in dit geval niet belangerijk die is gecontroleerd voor de benoeming en is daarna feitelikk niet meer van belang.
Bewijs gozer bewijs, jij wilt niks aantonen omdat je het simpelweg niet kan.quote:
Het reglement van orde? Wat maakt dat uit. Als iemand van de regering of Tweede Kamer een strafbaar feit heeft gepleegd, moet hij aftreden. Kijk eens naar de geschiedenis van kamerleden of bewindsvoerders waaruit blijkt dat ze in een ver verleden een strafbaar feit hebben gepleegd. Allemaal moesten ze weg.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:02 schreef icloud het volgende:
[..]
Jij kunt nergens in de wet vinden noch in het regelement van orde dat een ingetrokken vog leidt tot aftreden.
Dit kan hoogstens vrijwillig of per motie van wantrouwen.
Geen van alle zijn door de koning onvrijwillig ontslagen, ze zijn zelf afgetreden of hebben een motie van wantrouwen tegen zich gekregen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:05 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Het reglement van orde? Wat maakt dat uit. Als iemand van de regering of Tweede Kamer een strafbaar feit heeft gepleegd, moet hij aftreden. Kijk eens naar de geschiedenis van kamerleden of bewindsvoerders waaruit blijk dat ze in een ver verleden een strafbaar feit hebben gepleegd. Allemaal moesten ze weg.
Het is lachwekkend dat jij denkt dat een Staatssecretaris van JUSTITIE een strafbaar feit (witwassen) kan plegen en toch kan blijven zitten, omdat hij al een V.O.G. heeft ingeleverd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:04 schreef icloud het volgende:
[..]
Bewijs gozer bewijs, jij wilt niks aantonen omdat je het simpelweg niet kan.
Daarnaast moet teeven eerst veroordeeld zijn voordat dat een isseu kan worden voor zijn vog aanvraag.
Dus heeft het wel degelijk politieke consequenties, in tegenstelling tot wat jij beweerd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:06 schreef icloud het volgende:
[..]
Geen van alle zijn door de koning onvrijwillig ontslagen, ze zijn zelf afgetreden of hebben een motie van wantrouwen tegen zich gekregen.
Er is geen wet die zijn aftreden regelt, naast dat je er compleet aan voorbij gaat dat hij 1. Niet veroordeeld is. 2. Er geen strafrechtelijk onderzoek loopt 3. Er geen serieus bewijs is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:07 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Het is lachwekkend dat jij denkt dat een Staatssecretaris van JUSTITIE een strafbaar feit (witwassen) kan plegen en toch kan blijven zitten, omdat hij al een V.O.G. heeft ingeleverd.
Zolang de coalitie hem steunt heeft het geen enkele politieke gevolgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:08 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Dus heeft het wel degelijk politieke consequenties, in tegenstelling tot wat jij beweerd.
Dat is jouw mening dat er geen serieus bewijs is. Geen strafrechtelijk onderzoek, inderdaad, als de hoofdverantwoordelijken bij deze zaak betrokken zijn, is het logisch dat dit nog niet is gebeurd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Er is geen wet die zijn aftreden regelt, naast dat je er compleet aan voorbij gaat dat hij 1. Niet veroordeeld is. 2. Er geen strafrechtelijk onderzoek loopt 3. Er geen serieus bewijs is.
In theorie misschien, maar je leeft in een droomwereld als je denkt dat de coalitie hem dan zal steunen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:09 schreef icloud het volgende:
[..]
Zolang de coalitie hem steunt heeft het geen enkele politieke gevolgen.
Zolang er geen strafrechtelijk onderzoek komt en er geen veroordeling komt zit teeven de rit gewoon uit.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:14 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
In theorie misschien, maar je leeft in een droomwereld als je denkt dat de coalitie hem dan zal steunen.
Mooi om te zien dat je van gedachten bent veranderd m.b.t. de politieke consequenties.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:16 schreef icloud het volgende:
[..]
Zolang er geen strafrechtelijk onderzoek komt en er geen veroordeling komt zit teeven de rit gewoon uit.
Nee dat ben ik zeker niet, jij beweerde dat er wettelijke is vastgelegd dat een bewindspersoon moet aftreden bij een veroordeling, en dat is gewoon complete onzin.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:19 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat je van gedachten bent veranderd m.b.t. de politieke consequenties.
Ik heb niet gezegd dat het wettelijk is vastgesteld. Ik zei dat hij geen V.O.G. meer heeft, waardoor hij MOET opstappen, want het is onmogelijk dat de tweede kamer of het kabinet hem langer zal steunen. Dit is een politieke regel. Dat is iets anders dan dat het wettelijk is vastgelegd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:23 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee dat ben ik zeker niet, jij beweerde dat er wettelijke is vastgelegd dat een bewindspersoon moet aftreden bij een veroordeling, en dat is gewoon complete onzin.
De coalitie bepaald hoe lang teeven blijft en niemand anders
Dat is geen politieke regel, dat is ter beoordeling van de coalitiequote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:30 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat het wettelijk is vastgesteld. Ik zei dat hij geen V.O.G. dan heeft, waardoor hij MOET opstappen, want het is onmogelijk dat de tweede kamer of het kabinet hem langer zal steunen. Dit is een politieke regel. Dat is iets anders dan dat het wettelijk is vastgelegd.
Dan begrijp jij weinig van de politiek en de regels in Den Haag. Bovendien zal de VVD niet zo dom zijn om dit toe te laten, want dan weten ze zeker dat ze nog meer zetels verliezen als ze nu al doen, door de berichtgeving over mogelijke witwaspraktijken van Teeven en het onjuist informeren van de kamer door Opstelten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is geen politieke regel, dat is ter beoordeling van de coalitie
En ik dacht dat zelfs dan als het zo zou zijn, dat ze strafrechtelijk niet vervolgd kunnen worden toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Jij kan geen voorbeeld noemen dat een bewindsvoerder een strafbaar feit pleegt, en toch mocht blijven zitten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Klopt de overheid is imuun, en hun personeel ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
En ik dacht dat zelfs dan als het zo zou zijn, dat ze strafrechtelijk niet vervolgd kunnen worden toch?
Daarom bestaat het Joegoslavië tribunaal...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:35 schreef icloud het volgende:
[..]
Klopt de overheid is imuun, en hun personeel ook.
Zoek maar terug, het is eerder in dit topic besprokenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:37 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Daarom bestaat het Joegoslavië tribunaal...
Dat geld geloof ik alleen voor het grondgebied van hun?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:37 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Daarom bestaat het Joegoslavië tribunaal...
Dus omdat ze immuun zijn, mogen ze alles doen volgens jou. Duidelijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:35 schreef icloud het volgende:
[..]
Klopt de overheid is imuun, en hun personeel ook.
Basseer je toch eens op feiten ipv populismequote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:42 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Dus omdat ze immuun zijn, mogen ze alles doen volgens jou. Duidelijk.
Volgens mij niet, maar ik pleit er al langer voor om ze strafrechtelijk te kunnen vervolgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:42 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Dus omdat ze immuun zijn, mogen ze alles doen volgens jou. Duidelijk.
Populisme. Alweer onzin. Wie is de grootste partij van Nederland?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Basseer je toch eens op feiten ipv populisme
Deze post was niet aan jou gericht, of je moet een dubbel account hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar ik pleit er al langer voor om ze strafrechtelijk te kunnen vervolgen.
Niks meer of minder als een normale burger dus, ik zie ze als volkvertegenwoordigers dus dan ook berechten als de rest vind ik.
Laat dit eerst eens bewezen zijn of worden zeg, of ben je rechter?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:46 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Ook is het een feit dat er sterke aanwijzingen zijn dat het niet om 2 miljoen, maar om 5 miljoen ging, belastingvrij.
Als ik me aangesproken voel of dat ik meen erop te moeten reageren doe ik dat of het je bevalt of niet!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:47 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Deze post was niet aan jou gericht, of je moet een dubbel account hebben.
Als je zegt dat wanneer er een strafbaar feit gepleegd wordt door een regeringslid, je gewoon kan blijven zitten als bewindvoerder, is dat een logische conclusie.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Hoe kan je je aangesproken voelen als ik niet eens op jou reageer. Het was een reactie op een individu, niet in het algemeen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ik me aangesproken voel of dat ik meen erop te moeten reageren doe ik dat of het je bevalt of niet!
Ik wil je voor te beginnen niet de mond snoeren hoor, vele meningen zie ik graag, dan zie ik dat er gedacht word namelijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:53 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Hoe kan je je aangesproken voelen als ik niet eens op jou reageer. Het was een reactie op een individu, niet in het algemeen.
Ik zei alleen dat het niet voor jou bedoeld was, niet dat je geen commentaar mag leveren.
Zolang jij niet met feitelijke argumenten komt, is deze discussie inderdaad afgesloten voor jouw.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:59 schreef Super_Fucker_ het volgende:
Volgens mij worden we het niet eens in deze discussie en hebben we alle argumenten de revue laten passeren.
Het is een feit dat bewindvoerders moeten aftreden bij ernstige misdragingen en het is ook een feit dat er serieuze aanwijzingen zijn dat Teeven en Opstelten niet juist hebben gehandeld. Dat is mijn uitgangspunt van de discussie. Jij gelooft Teeven en Opstelten wel, dus heb je een ander uitgangspunt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:11 schreef icloud het volgende:
[..]
Zolang jij niet met feitelijke argumenten komt, is deze discussie inderdaad afgesloten voor jouw.
Het is ook makkelijk om te zeggen dat als er geen bewijs is, dan is het niet zo.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:11 schreef icloud het volgende:
[..]
Zolang jij niet met feitelijke argumenten komt, is deze discussie inderdaad afgesloten voor jouw.
Zoal al eerder gezegd is er geen onderzoek noch een veroordeling en is teeven dus onschuldig. Daarnaast is de overheid imuun voor alle binnenlandse aangelegenheden, wat feitelijk betekend dat er nooit een onderzoek of vervolging komt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:20 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Het is ook makkelijk om te zeggen als er geen bewijs, dan is het niet zo.
Top criminelen hanteren dezelfde principe, door ervoor te zorgen dat er geen bewijs is.
Dit neemt niet weg dat ze onjuist handelen.
Er kan toch wel een motie van wantrouwen ingediend worden toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:21 schreef icloud het volgende:
[..]
Zoal al eerder gezegd is er geen onderzoek noch een veroordeling en is teeven dus onschuldig. Daarnaast is de overheid imuun voor alle binnenlandse aangelegenheden, wat feitelijk betekend dat er nooit een onderzoek of vervolging komt.
Klopt maar daar is pvda of vvd voor nodig.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er kan toch wel een motie van wantrouwen ingediend worden toch?
Jij gelooft de journalistiek niet. Dat kan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:21 schreef icloud het volgende:
[..]
Zoal al eerder gezegd is er geen onderzoek noch een veroordeling en is teeven dus onschuldig. Daarnaast is de overheid imuun voor alle binnenlandse aangelegenheden, wat feitelijk betekend dat er nooit een onderzoek of vervolging komt.
Volgens iCould heeft het witwassen van geld geen politiek consequenties, maar er komt wel degelijk een motie van wantrouwen, als ze niet eerder opstappen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er kan toch wel een motie van wantrouwen ingediend worden toch?
Als er geen onafhankelijk onderzoek is geweest, kun me dus ook geen uitspraken doen over intergerheid en kun je als fatsoenlijke niet populistische partij niet meestemmen met mvw.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:24 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Jij gelooft de journalistiek niet. Dat kan.
Nogmaals, het gaat er niet om of Teeven in de gevangenis komt, het gaat erom dat een bewindvoerder INTEGER moet zijn.
Het is geen argument om te zeggen dat ze immuun zijn. De meest vreselijke dictators zijn ook immuun.
De coalitie zal nimmer voorstemmen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:25 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Volgens iCould heeft het witwassen van geld geen politiek consequenties, maar er komt wel degelijk een motie van wantrouwen, als ze niet eerder opstappen.
Als blijkt dat Teeven en Opstelten onjuist hebben gehandeld, gaan ze deze nooit steunen, want dat tast de geloofwaardigheid aan, die er nog over is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:23 schreef icloud het volgende:
[..]
Klopt maar daar is pvda of vvd voor nodig.
Je blijft jezelf maar tegenspreken, er kan helemaal niet worden aangetoond dat hij onjuist gehandeld heeft, want er is helemaal geen onderzoek naar zijn handelen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:27 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Als blijkt dat Teeven en Opstelten onjuist hebben gehandeld, gaan ze deze nooit steunen, want dat tast de geloofwaardigheid aan, die er nog over is.
En je kan geen voorbeeld tonen in een gelijksoortige situatie waar bewindsleden wel konden blijven zitten.
Er komt een onderzoek en de de integriteit van de VVD staat al ernstig ter discussie, mede door de berichtgeving van serieuze journalisten over Teven en Opstelten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Als er geen onafhankelijk onderzoek is geweest, kun me dus ook geen uitspraken doen over intergerheid en kun je als fatsoenlijke niet populistische partij niet meestemmen met mvw.
Volgens mij lees ik dat nergens, en beweerde ik het ook laat het eens bewezen worden of zijn, dan zie ik verder.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:25 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Volgens iCould heeft het witwassen van geld geen politiek consequenties, maar er komt wel degelijk een motie van wantrouwen, als ze niet eerder opstappen.
Wie moet dat onderzoek gaan doen? Het Om niet, er is immers niks strafbaars gebeurt.De tweede kamer zelf? Dat staat de coalitie niet toequote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:29 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Er komt een onderzoek en de de integriteit van de VVD staat al ernstig ter discussie, mede door de berichtgeving van serieuze journalisten over Teven en Opstelten.
Alweer een valse discussietechniek.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Je blijft jezelf maar tegenspreken, er kan helemaal niet worden aangetoond dat hij onjuist gehandeld heeft, want er is helemaal geen onderzoek naar zijn handelen.
Dan moet je beter lezen, want het staat er wel degelijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij lees ik dat nergens, en beweerde ik het ook laat het eens bewezen worden of zijn, dan zie ik verder.
(...)
Geen onafhankelijk onderzoek, waaruit conclusies getrokken kunnen worden, laat staan dat de herkomst van het bewijs kan nagetrokken worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:33 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Alweer een valse discussietechniek.
Degene die zich tegenspreekt ben jij, want jij beweert eerst dat als blijkt dat er sprake is van witwassen er geen politieke consequenties zullen volgen, vervolgens spreek je jezelf tegen.
Volgens jou doen journalisten geen onderzoek?
Witwassen van geld noem je nogmaals niet strafbaar? Ondanks de zogenaamde immuniteit?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:31 schreef icloud het volgende:
[..]
Wie moet dat onderzoek gaan doen? Het Om niet, er is immers niks strafbaars gebeurt.De tweede kamer zelf? Dat staat de coalitie niet toe
Justitie zelf? Als een intern onderzoek?
Je bent een complot denker, want je gelooft niet in ONAFHANKELIJKE journalistiek.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:34 schreef icloud het volgende:
[..]
Geen onafhankelijk onderzoek, waaruit conclusies getrokken kunnen worden, laat staan dat de herkomst van het bewijs kan nagetrokken worden.
De overheid is imuun, dat maakt dat ze dus niet vervolgd kunnen worden voor witwassen, wat een strafrechtelijk onderzoek dus overbodig maakt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:35 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Witwassen van geld noem je nogmaals niet strafbaar? Ondanks de zogenaamde immuniteit?
Jij gelooft ook zeker dat de tapes tussen Van Rey en Teeven spontaan verdwenen zijn.
En wie zal er proberen voor te zorgen dat het bewijs niet nagetrokken kan worden?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:34 schreef icloud het volgende:
[..]
Geen onafhankelijk onderzoek, waaruit conclusies getrokken kunnen worden, laat staan dat de herkomst van het bewijs kan nagetrokken worden.
Als politiek kun je je niet baseren op een journalist, dat is pvv gedrag.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:36 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Je bent een complot denker, want je gelooft niet in ONAFHANKELIJKE journalistiek.
Integriteit van een politicus vind jij blijkbaar niet belangrijk. Zegt genoeg over je moraal.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:36 schreef icloud het volgende:
[..]
De overheid is imuun, dat maakt dat ze dus niet vervolgd kunnen worden voor witwassen, wat een strafrechtelijk onderzoek dus overbodig maakt.
Een verdachte(die dus niet bestaat in deze zaak) is niet verplicht mee te werken aan zijn veroordeling.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:37 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
En wie zal er proberen voor te zorgen dat het bewijs niet nagetrokken kan worden?
Driemaal raden.
Jij vindt dat alles mag, zolang er geen bewijs is. Duidelijk.
Integriteit is geen zaak waar het OM of welke ofhankelijke onderzoeksbureau dan ook zich mee bezig houd. Dat is niet strafbaar.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:38 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Integriteit van een politicus vind jij blijkbaar niet belangrijk. Zegt genoeg over je moraal.
Echt een domme opmerking.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:37 schreef icloud het volgende:
[..]
Als politiek kun je je niet baseren op een journalist, dat is pvv gedrag.
Dit gaat over Teeven en Opstelten die opereren in de politiek. Integriteit is essentieel in de politiek.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:39 schreef icloud het volgende:
[..]
Integriteit is geen zaak waar het OM of welke ofhankelijke onderzoeksbureau dan ook zich mee bezig houd. Dat is niet strafbaar.
Die kunnen alleen ingesteld worden door de tweede kamer zelf.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:41 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Echt een domme opmerking.
Jij weet blijkbaar niet de rol van de journalistiek in de politiek.
Als er aanwijzingen zijn volgt er een onderzoek naar de integriteit.
Of heb je de parlementaire enquetes nooit meegemaakt, die vrijwel altijd ontstaan door berichtgeving vanuit de media.
Je bent advocaat van de duivel aan het spelen en zodoende probeer je de waarheid te verhullen.
Hoef je mij niet te vertellen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:42 schreef icloud het volgende:
[..]
Die kunnen alleen ingesteld worden door de tweede kamer zelf.
Duidelijk een VVD-trol. Niet met tegenargumenten komen, maar proberen te suggereren dat ik het niet begrijp door manipulatie.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:42 schreef icloud het volgende:
[..]
Die kunnen alleen ingesteld worden door de tweede kamer zelf.
Jij denkt toch niet serieus dat deze wankelen coalitie akkoord gaat met een onderzoek? Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:43 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Hoef je mij niet te vertellen.
Jij beweert dat journalistieke onderzoek geen invloed heeft op de tweede kamer, wat een zeer domme opmerking is.
Probeer eerst normaal zinnen te formuleren voordat ik je ooit serieus kan nemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:45 schreef icloud het volgende:
[..]
Jij denkt toch niet serieus dat deze wankelen coalitie akkoord gaat met een onderzoek? Laat me niet lachen.
De vvd wil kosten wat het kost door regeren , en de pvda is doodsbang voor de verkiezingen.
Had volgens mij niet zo hoeven te zijn, of hadden ze toen al angst ervoor?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:45 schreef icloud het volgende:
[..]
en de pvda is doodsbang voor de verkiezingen.
De pvda keldert al sinds het verbond met de vvdquote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Had volgens mij niet zo hoeven te zijn, of hadden ze toen al angst ervoor?
Zwaktebod, erover heen praten, geen feitelijke argumenten gebruiken en niet naar feiten willen kijkenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:47 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Probeer eerst normaal zinnen te formuleren voordat ik je ooit serieus kan nemen.
Daarom deze vraag van mij stel ze hadden toen met het akkoord voor een zorgplan, http://www.nrc.nl/nieuws/(...)mie-wordt-aangepakt/, het kabinet al laten vallen, als het mogelijk was dan, en hadden het aan laten komen op nieuwe verkiezingen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:00 schreef icloud het volgende:
[..]
De pvda keldert al sinds het verbond met de vvd
Waarschijnlijk waren ze dan weg gevaagd. 10 tot 12 zetelsquote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daarom deze vraag van mij stel ze hadden toen met het akkoord voor een zorgplan, http://www.nrc.nl/nieuws/(...)mie-wordt-aangepakt/, het kabinet al laten vallen, als het mogelijk was dan, en hadden het aan laten komen op nieuwe verkiezingen.
Ik neem het ze kwadelijk trouwens.
En de VVD dan, als toen al duidelijk was dat de mensen die 1000 euro niet zouden krijgen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:07 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarschijnlijk waren ze dan weg gevaagd. 10 tot 12 zetels
Op rechts is niet heel veel te doen, als je rechts bent maar niet artelijk of populistisch blijft alleen vvd en misschien d66 over.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
En de VVD dan, als toen al duidelijk was dat de mensen die 1000 euro niet zouden krijgen?
Kort door de beugel zou ik dus pleiten voor dat iedereen blanco doet stemmen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:17 schreef icloud het volgende:
[..]
Op rechts is niet heel veel te doen, als je rechts bent maar niet artelijk of populistisch blijft alleen vvd en misschien d66 over.
Dus ze zullen fors verliezen maar zeker met een leuk aantal zetels de oppositie ingaan.
Ik denk stabiel op gemiddeld 25.
Ik denk dat vvd het beste is wat dit land kon krijgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kort door de beugel zou ik dus pleiten voor dat iedereen blanco doet stemmen.
Mijn mening he!
Wat jij denkt is blijkbaar niet waar.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:25 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik denk dat vvd het beste is wat dit land kon krijgen.
Ze voeren geen (a) sociaal beleid en hebben zich gespecialiseerd in het opruimen van de financiele rommel,het huishoudboekje op orde krijgen.
Ik denk dat de vvd na de crisis niet meer de groottste word. Het zijn cijfervreters, puinruimers.
QFTquote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:17 schreef icloud het volgende:
[..]
Op rechts is niet heel veel te doen, als je rechts bent maar niet artelijk of populistisch blijft alleen vvd en misschien d66 over.
Dus ze zullen fors verliezen maar zeker met een leuk aantal zetels de oppositie ingaan.
Ik denk stabiel op gemiddeld 25.
QFTquote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is nooit te achterhalen, het verschil in bedragen is waarschijnlijk ontstaan omdat opstelten en het ministerie documenten moeten terug halen van 15 jaar geleden, justitie wist natuurlijk ook wel dat dit geen nette deal was, dus veel documenten zullen niet meer beschikbaar zijn en de betreffende personen zijn gevlogen.
QFTquote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:39 schreef icloud het volgende:
[..]
In dit hele topic gaat het over strafrecht, politieke verandwoordelijkheid is compleet niet interessant.
QFTquote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:04 schreef icloud het volgende:
[..]
Bewijs gozer bewijs, jij wilt niks aantonen omdat je het simpelweg niet kan.
Daarnaast moet teeven eerst veroordeeld zijn voordat dat een isseu kan worden voor zijn vog aanvraag.
QFTquote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:43 schreef icloud het volgende:
[..]
twitter:fonslambie twitterde op maandag 09-03-2015 om 17:46:53Er is schermprint gevonden van betaling aan advocaat #CeesH. Het ging om 4,7 miljoen gulden. Geen kopie van bankafschriften, melden bronnen. reageer retweet
Heujj, wat toevallig nouquote:Op maandag 9 maart 2015 17:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hihi, bonnetjes zijn toch gevonden:
http://www.nu.nl/politiek(...)alsnog-gevonden.html
"die het bedrag van 4,7 miljoen bevestigen."
"eerder beweerde minister Ivo Opstelten (Justitie) nog dat "de feiten" aangeven dat er 1,25 miljoen is overgemaakt. "
"Opstelten beweerde stellig dat er een bedrag van 2 miljoen was overgemaakt en dat we hem moesten vertrouwen."![]()
De oppositie heeft sowieso geen meerderheid, die krijgen hem nooit weg. Als Ivo mag blijven, heeft hij dat te danken aan die rozenkwekers.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:03 schreef Sylv3se het volgende:
Opstelten blijft zitten waar hij zit, met dank aan een hele slappe oppositie.de PvdA
Natuurlijk niet. De VVD vaart goed op corruptie: vvd-fors-in-de-lift-in-aanloop-naar-verkiezingen/quote:
Die hebben ze vrijwel nooit, uitzonderingen daargelaten. Als de hele oppositie een motie van wantrouwen indient moet hij volgens mij vertrekken, weet het niet helemaal zeker.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De oppositie heeft sowieso geen meerderheid, die krijgen hem nooit weg. Als Ivo mag blijven, heeft hij dat te danken aan die rozenkwekers.
Nee, er is maar één hoofdschuldige en dat zijn WIJ. Wij als samenleving hebben niet alleen voor ze gekozen, maar we blijven ook op ze stemmen nu blijkt dat ze corrupt zijn.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De oppositie heeft sowieso geen meerderheid, die krijgen hem nooit weg. Als Ivo mag blijven, heeft hij dat te danken aan die rozenkwekers.
Niet dus, want die motie krijgt nooit een meerderheid.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:07 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Die hebben ze vrijwel nooit, uitzonderingen daargelaten. Als de hele oppositie een motie van wantrouwen indient moet hij volgens mij vertrekken, weet het niet helemaal zeker.
En niet aan de VVD zelf? Die zijn er ten eerste al verantwoordelijk voor dat deze oude seniele man nog als minister in het kabinet terecht is gekomen.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus in een kabinet met partijen die elkaar dekken kan in principe nooit iemand weggestuurd worden?quote:Op maandag 9 maart 2015 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet dus, want die motie krijgt nooit een meerderheid.
Iedere partij dekt zijn eigen bewindslieden.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En niet aan de VVD zelf? Die zijn er ten eerste al verantwoordelijk voor dat deze oude seniele man nog als minister in het kabinet terecht is gekomen.
Iedere coalitiepartij dekt zijn eigen (coalitie) kabinet.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iedere partij dekt zijn eigen bewindslieden.
Lang niet altijd. Maar een partij die op -30 in de peilingen staat heeft wel iets beters te doen dan het kabinet op te blazen.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Iedere coalitiepartij dekt zijn eigen (coalitie) kabinet.
Ja ok, vond het alleen zo makkelijk om weer de PvdA af te zeiken terwijl de VVD verantwoordelijk is voor het feit dat incompetente idioten zoals Opstelten en Teeven in dit kabinet terecht zijn gekomen.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lang niet altijd. Maar een partij die op -30 in de peilingen staat heeft wel iets beters te doen dan het kabinet op te blazen.
Ik bestrijd ook niet dat Opstelten een idioot is. Maar in het politieke spel gelden nu eenmaal andere regels.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja ok, vond het alleen zo makkelijk om weer de PvdA af te zeiken terwijl de VVD verantwoordelijk is voor het feit dat incompetente idioten zoals Opstelten en Teeven in dit kabinet terecht zijn gekomen.
twitter:KeesBerghuis twitterde op maandag 09-03-2015 om 21:32:28Opstelten maakt dadelijk zijn aftreden bekend, hoor ik. reageer retweet
twitter:KeesBerghuis twitterde op maandag 09-03-2015 om 21:37:35Fred Teeven stapt ook op, hoor ik reageer retweet
twitter:lammert twitterde op maandag 09-03-2015 om 21:38:33Chef parlementaire redactie Telegraaf: “@wouterdewinther: Opstelten en Teeven weg” reageer retweet
JUICHENquote:Op maandag 9 maart 2015 21:39 schreef Ajacied422 het volgende:
verslaggever rtl:twitter:KeesBerghuis twitterde op maandag 09-03-2015 om 21:32:28Opstelten maakt dadelijk zijn aftreden bekend, hoor ik. reageer retweet
twitter:KeesBerghuis twitterde op maandag 09-03-2015 om 21:37:35Fred Teeven stapt ook op, hoor ik reageer retweet
twitter:JoostVullings twitterde op maandag 09-03-2015 om 21:42:06Opstelten en Teeven stappen op!!! reageer retweet
En steun van het parlement, want die kamerleden zijn geen haar beter.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:28 schreef Rockefellow het volgende:
Graaier en/of crimineel zijn is al tijden de manier om geld te verdienen in Nederland.
Lage investering en belastingdruk.
nochquote:Op donderdag 5 maart 2015 00:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Van deze mannen zou je een foto kunnen hebben waarop te zien is hoe ze zwart geld in ontvangst nemen en nog zouden ze niet oprotten. Nog zouden ze het ontkennen en nog zouden ze op een of andere manier op hun plek blijven zitten.
Die rook zijn persmomentje.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Linschoten gaat er vanuit dat Teeven niet de informatie had over een deal die hij zelf gesloten heeft.
quote:Nieuw bewijs van 'Teevendeal'
Er is nieuw bewijs dat het OM in 2000
4,7 miljoen gulden heeft overgemaakt
aan drugscrimineel Cees H.Dat schrijft
minister Van der Steur aan de Kamer.
In het strafdossier van H. bleek een
afdruk te zitten van de boekhouding van
het Openbaar Ministerie.De kopie is
gevonden in het Centraal Archief in
Amsterdam.Van der Steur wil er verder
niets over kwijt omdat de 'Teevendeal'
nog wordt onderzocht door de commissie
van oud-ombudsman Marten Oosting.
De deal leidde in maart tot het vertrek
van staatssecretaris Teeven en minister
Opstelten.Teeven had de deal gesloten
toen hij officier van justitie was.
Ik vind het belachelijk dat dit soort mensen niet gelijk opgesloten worden.quote:
Ivo en Opstelten?quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:43 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk dat dit soort mensen niet gelijk opgesloten worden.
maar stel je voor dat jij je belasting niet betaald, staat er ineens politie en een deurwaarder voor je deur.
Ivo en Opstelten mogen van mij enkeltje bodem van de zee.
Terug te kijken via de link.quote:Brandpunt Reporter
Reconstructie van de val van justitieminister Opstelten en staatsecretaris Teeven. De crimefighters struikelden over een geheime schikking die Fred Teeven 15 jaar geleden sloot
Wordt weer smullen deze week.quote:Een spannende week voor de VVD. Woensdag verschijnt het rapport van de commissie-Oosting, die onderzoek heeft gedaan naar de omstreden Teeven-deal.
"Het rapport is vooral pijnlijk voor de VVD omdat het vol met vingerafdrukken van VVD'ers zal staan", vertelt politiek verslaggever Joost Vullings. "Ook heb ik van meerdere bronnen vernomen dat de rol van staatssecretaris Dijkhoff en minister Van der Steur groter is dan nu bekend."
Vingers tussen de deur
"Bekend was dat Dijkhoff en Van der Steur aanwezig waren op het ministerie op de dag van het aftreden. Maar nu blijkt uit het feitenrelaas dat zij ook op avond van de Nieuwsuur-uitzending over het gevonden bonnetje op het ministerie zijn geweest."
"Vraag is wat zij daar hebben gehoord en gezien. En belangrijker: hebben ze meebeslist om te ontkennen dat het bedrag van Nieuwsuur weleens zou kunnen kloppen? Als dat zo is, zitten ook deze heren met hun vingers tussen de deur."
Volgens Vullings zijn er naast Teeven, Opstelten en premier Rutte meer VVD'ers betrokken. "Zo is er Kamervoorzitter Van Miltenburg, die een brief van een klokkenluider over deze kwestie door de versnipperaar haalde. En laten we Eerste Kamerlid Ben Swagerman niet vergeten. Hij sloot destijds samen met Teeven de deal."
De commissie heeft verder de cultuur op het ministerie van Veiligheid en Justitie onder de loep genomen. Premier Rutte wil daarnaast graag weten wie er heeft gelekt naar Nieuwsuur.
"De conclusies van het rapport kent nog niemand", zegt Vullings. "Maar het feitenrelaas dat nu circuleert in Den Haag is al pijnlijk genoeg voor de VVD."
Nou ja, ik hoop dat ze ook even extra inzoomen op van Miltenburg. 'Anonieme brieven gaan door de shredder'. Sure..quote:Op maandag 7 december 2015 13:41 schreef xpompompomx het volgende:
Kan niet wachten om weer zo'n boze Teeven op tv te zien
Ard van der Steur for presidentquote:Op maandag 7 december 2015 13:43 schreef Mani89 het volgende:
Rutte zal hoe dan ook door blijven sleuren tot de volgende verkiezingen waarna hij snel vertrekt richting een hoge functie in het EU apparaat. Daarna mag de laatste VVD'er die nog schone handen heeft de handschoen opnemen en roepen dat er schoon schip is gemaakt en dat het vanaf nu allemaal anders wordt en iedereen vooral moet blijven stemmen op de VVD.
Nee man, Schippersquote:Op maandag 7 december 2015 13:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ard van der Steur for president.
Nooit meer met de trein.quote:Op maandag 7 december 2015 13:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Goed werk Mark, jij hebt er met je oog voor details wel even het meest belangrijke uitgehaaldquote:Premier Rutte wil daarnaast graag weten wie er heeft gelekt naar Nieuwsuur.
Nooit meer iemand dood aan een overdosis wietquote:Op maandag 7 december 2015 13:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik krijg nog mijn ¤1000,- van Mark!quote:Op maandag 7 december 2015 13:43 schreef Mani89 het volgende:
Rutte zal hoe dan ook door blijven sleuren tot de volgende verkiezingen waarna hij snel vertrekt richting een hoge functie in het EU apparaat. Daarna mag de laatste VVD'er die nog schone handen heeft de handschoen opnemen en roepen dat er schoon schip is gemaakt en dat het vanaf nu allemaal anders wordt en iedereen vooral moet blijven stemmen op de VVD.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |