abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150080631
Zwangerschap en Geboorte!

2015
18 februari: Ingee (meisje)
21 februari: Danaa (jongen)

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje
13 augustus: Ggirl
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser

3 oktober: J0ycie88
10 oktober: Limone
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote!

[ Bericht 50% gewijzigd door MevrouwCactus op 26-02-2015 22:11:17 ]
pi_150080876
Risje, wat een rotbericht van jou zeg. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt in ieder geval, wat dat dan ook is. Want dit is gewoon ontzettend balen en onzeker...

Cassandra, ik hoop dat het bij jou meevalt. Maar ik snap dat je schrikt.

Vandaag extra echo gehad, omdat het kon. Baby lag er mooi bij, al flink laag en met z'n hoofdje zoals het hoort. Vruchtwater was goed afgenomen, niet meer zo veel als eerst, maar nog wel ruim (niet meer 'te veel'). Daarnaast vinden ze daar de baby helemaal niet groot, gewoon P55. Vreemd toch, zo'n verschil tussen ziekenhuizen. Hier vinden ze mijn kind P87 en in Rotterdam normaal...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 19:48:06 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150081168
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vreemd toch, zo'n verschil tussen ziekenhuizen.
Dezelfde meting gedaan door twee verschillende personen kan al hele verschillende waardes geven. Fijn dat nu alles gewoon normaal lijkt te zijn !

vanmiddag even wat kleine boodschapjes gehaald bij de appie, eenmaal daar heb ik eerst tien minuten bij het koffiezetapparaat gezeten voor ik m'n boodschappen kon gaan doen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150081714
Mevrouw cactus,
Welke waarde noem je nu?
Ik heb iets van 6 p waardes.

Gewicht is p81

En nog even over het gewicht..
Ik snap dat jullie het redelijk vinden, maar ik had geen gezond startgewicht (105) en 110 vond ik nog oke. Dat zag ik mezelf er nog wel afkrijgen.
Maar nu het boven de 110 gaat Flip ik totaal in m'n hoofd.

Ik ga morgen naar de 9 maanden /huishoudbeurs met m'n moeder. Het is al een wens van haar om daar naar toe te gaan sinds ik een kleine meid ben en ach.. Als je van iemand houd zet je vaak snel je eigen wensen opzij. Haha.
Ik denk dat ik het heel snel zat ben gezien ik het af en toe in de supermarkt al te druk vind :D
pi_150081814
Hier trouwens het tegenovergestelde van emotioneel incontinent... Normaal ben ik best snel emotioneel, en huil ik snel.
Maar sinds de positieve test, nog geen traan. Ben wel een heel stuk sneller geïrriteerd en boos. En soms voel ik me een beetje neerslachtig maar dat is meer als ik onzeker ben..

Begin me er bijna zorgen om te maken :P
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150081952
Hmm ik ben iemand kwijt denk ik. Danaa? Joehoe?
  donderdag 26 februari 2015 @ 20:09:02 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150082257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:02 schreef ingee het volgende:
Hmm ik ben iemand kwijt denk ik. Danaa? Joehoe?
Ik dacht, ik gun haar even rust ;) Maar inderdaad, volgens mij heeft ze nog niets laten horen. Zou toch erg leuk zijn als ze haar kindje onderhand vast kan houden (al gun ik het jou ook ontzettend!).

faptist, ik wist niet wat voor startgewicht je had. Dat is inderdaad wel moeilijk. Is dat de reden waarom je bij de vk's op de weegschaal moet?
Ik hoop dat je het los kunt laten, je hebt nog zo'n 5(?) weken te gaan en je verandert er niets aan zolang je voor jezelf weet wat je eet. Je baby wordt ook zwaarder, je hebt meer bloed, je hebt vruchtwater... Al met al best redenen om wat aan te komen.
pi_150083800
Hier mag ik volgens de gyn maar 6 kilo aankomen in de zwangerschap. Heb al een hoog BMI. Maar toen zij 6 kilo zei schrok ik wel. Zelf heb ik nu zoiets ik doe niet gek, ik eet over het algemeen gezond, drink bijna alleen water en thee en snoep niet veel. En we zien wel waar het schip strand.
Maar het is wel iets om in de gaten te houden.

Dus ik snap je wel Faptist, vervelend voor je dat je je er zo rot door voelt!
pi_150084055
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:09 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik dacht, ik gun haar even rust ;)
Ja ho! Persen en posten moet best samen kunnen hoor!
Ben ik ook van plan (NOT) :)
pi_150084208
Pessie,
Het op de Weegschaal staan ben ik inmiddels wel gewend hoor. Maak er ook geen probleem van.
Al ga ik de huisarts, omdat er een leerling het voor elkaar gekregen heeft om met een hamer op mijn wijsvinger te slaan die vervolgens ontsteekt (iew) moet ik alsnog op de weegschaal en krijg ik weer de te hoge bmi preek.
Maar goed.. Zolang ik me goed blijf voelen, m'n baby goed groeit en gezond ter wereld komt..

Alleen vandaag heb ik gewoon even een ik-accepteer-m'n-nieuwe-overgewicht-niet-dag.
pi_150084266
En heb ik wat gemist?
Danaa aan het bevallen? *glundert*
pi_150084620
Ik ben ook erg benieuwd naar Danaa!
pi_150084689
Leuk dat gewicht, maar ben er wel achter gekomen dat eten gewoon niet altijd wat zegt... Bij de zwangerschap van Lola van ik 26 kilo aangekomen terwijl ik echt op m'n eten lette en nu heb ik meer carvings naar zoetigheid wat ik toen totaal niet had en zit met 29 weken op 6-7 kilo erbij. Leve de hormonen! Gewoon gezond eten en niet te druk maken om de kilo's :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_150085710
wat wordt er bedoeld met ' een sticker van de verloskundige' ? :?
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:05:12 #15
259886 pessie
pi_150085953
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:01 schreef kooks11 het volgende:
wat wordt er bedoeld met ' een sticker van de verloskundige' ? :?
Dat de verloskundige tevreden is hoe het met jou en met je kindje gaat.
pi_150086528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:05 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat de verloskundige tevreden is hoe het met jou en met je kindje gaat.
Ah duidelijk, dankje.
pi_150086921
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:08 schreef pinquit het volgende:
Wat komen jullie allemaal weinig aan :o
Vorige zwangerschap begon ik op 53, en zag ik op t einde de 70..
Deze keer weeg ik al 68 bij begin :') maar ik denk dat ik niet maar 8kg ga aankomen ofzo
ik vind ook dat jullie het netjes doen qua aankomen. Ik ben in de eerste 20 weken 14(!!) kilo aangekomen (van 60 naar 74). Schrok me rot en zag t al 'mis' gaan, had in mijn hoofd, nou dat wordt dus 25 kg bij 40 weken... Maar sinds 20 weken staat t stil. Nu met bijna 36 weken nog steeds +14.

@Risje, wat balen zeg. Hopen dat je over 2 weken toch nog goed nieuws krijgt.
pi_150088397
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:51 schreef Risje010 het volgende:
Nou waar ik al bang voor was is gebeurd, er was in mijn baarmoeder niks te zien.... Ze twijfelt nu nog of er nog een hele kleine kans is dat ik misschien toch minder lang zwanger ben dan ik denk (laatste menstruatie begon 30-12, eisprong op de 20ste) maar ik moet over twee weken terug komen om te kijken of er dan misschien wel iets te zien is, of dat ik een eitje heb gehad wat gevlogen is. wel bevrucht maar niet is blijven zitten. zag wel m'n baarmoeder met t vocht, en op m'n eierstok zit ook dat 'dingetje' wat er voor zorgt dat ik niet ongesteld word.

Geen idee wat nu verder. :'(
Wat naar risje. ;( Ik kan me voorstellen dat je het nu even niet meer weet.
Maar hoe kan er dan niets zichtbaar zijn en dat je ook niet ongesteld wordt, dus zonder enig noemenswaardig bloedverlies (dat eitje kan niet toch niet zomaar poef verdwijnen?) en toch een positieve test?

Hopelijk over 2 weken gewoon goed nieuws.
pi_150088578
Kooks wanneer Ben jij uitgerekend?
pi_150088713
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:44 schreef ingee het volgende:
Kooks wanneer Ben jij uitgerekend?
28 maart :)
pi_150089947
:* voor risje, wat een onzekerheid zo.

Als ik vanwege een ontsteking naar de huisarts ga, weiger ik op de weegschaal te staan. Daar kom ik niet voor. Je weet toch zeker zelf ook wel dat je teveel weegt, kom zeg. :{w

Ik ben nu op de +20 overigens. Beetje buitesporig veel, maar ik maak me er niet druk om. Ik beweeg gewoon veel minder door de BI. Plus ik hou nou ineens veel meer vocht vast. Het gaat er wel weer af. En ik had een gezond BMI voor de zwangerschap. Scheelt ook denk ik. 6 weken na de bevalling moet ik me melden bij de fysio en dan gaan we weer aan de slag. Als de baby de eerste prikjes heeft gehad mag ik gaan babyzwemmen, en ze hebben hier een combiding, dat je erna zelf aan de slag mag terwijl baby rust. Lijkt me wel wat.

Joycie wat gaan ze doen als je meer dan 6 kilo aankomt? Je baby afpakken? :? Rare opmerking vind ik het een beetje. Heb je ook richtlijnen gekregen over wat je moet eten dan?
En een x aantal kilo's is toch gewoon standaard (baby, vruchtwater, placenta etc) dat als je dat niet aankomt, je technisch gezien dus afvalt, ook al blijft gewicht gelijk? Of zie ik dat verkeerd?

Maagzuur has returned with a vengence trouwens. Kan niet echt relaxed liggen zo. Had ik eerder nog niet zoveel last van, maar het is niet gek. Maag is ook sneller vol nu en er zit een hoofdje in mijn ribben te prikken. Logisch, maar toch vervelend. Tijd om te gaan slapen. Lekker vage dromen maken enzo.
pi_150090428
Wat een onzin zeg, maar 6 kilo aankomen. Is 'normaal' als niet iets van tussen de 10 en de 20 kilo? :o

http://www.ikbenzwanger.c(...)so=1#gewichtstoename
quote:
Gewichtstoename tijdens je zwangerschap
Week van de zwangerschap 30 (meer over je zwangerschap in week 30)
Ideale gewicht 68.6 kilo
Verwacht gewicht deze week 92 kilo
Verwacht uiteindelijk gewicht 95 kilo
Gewichtstoename tot nu toe 5 kilo
Totale gewichtstoename 12 kilo
Mijn ideale gewicht 68.6 kilo :o Dan ben ik een gratenpakhuis _O- _O- :{w
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150090636
Ik weet ook niet wat ze anders willen doen Risu. Want van die baby blijven ze af :P
Heb ook totaal geen richtlijnen meegekregen of iets dergelijks. Alleen dat ik niet voor 2 moet gaan eten. Maar ja, dat wist ik met mijn gezonde verstand ook al wel.

Woensdag heb ik een intakegesprek met de klinisch verloskundige en denk dat ik het dan wel even aankaart. Ook qua eten icm de bloeddruk.
Vind het eigenlijk zo gek. Na 2 echo's woensdag pas de intake. Maar volgens laatste schatting ben ik dan 9w4d.
Ben benieuwd wat voor termijn ze er woensdag van maken.
pi_150090674
http://mens-en-gezondheid(...)je-zwangerschap.html

quote:
Het is erg lastig om een algemene richtlijn voor gewichtstoename tijdens de zwangerschap te geven, iedereen is immers anders. De meeste vrouwen komen tijdens de zwangerschap ongeveer tussen de tien en vijftien kilo aan. Wanneer je voor je zwangerschap al wat zwaarder bent, kom je vaak gemiddeld wat minder aan dan vrouwen die wat lichter zijn. Je gewichtstoename wordt tijdens je zwangerschap goed in de gaten gehouden door de verloskundige. Dit is belangrijk, omdat een zeer snelle of juist trage gewichtstoename op problemen kan wijzen.

De gewichtstoename tijdens de zwangerschap vindt over het algemeen geleidelijk aan plaats, met hier en daar wat 'groeispurten'. Er kunnen grofweg vijf stadia van gewichtstoename onderscheiden worden:
0 tot 12 weken: 10 procent
13-20 weken: 25 procent
21-28 weken: 45 procent
29-36 weken: 20 procent
37-40 weken: 0 procent

In het eerste trimester van de zwangerschap kom je dus nauwelijks aan, meestal slechts circa 1 à 2 kilo. Tijdens het tweede trimester zul je ongeveer 6 kilo zwaarder worden en tijdens het derde trimester nog ongeveer 3 à 4 kilo. In de laatste weken van de zwangerschap komen de meeste vrouwen nog nauwelijks iets aan.
pi_150090879
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:11 schreef Vlindur het volgende:
Wat een onzin zeg, maar 6 kilo aankomen. Is 'normaal' als niet iets van tussen de 10 en de 20 kilo? :o

[..]

De gyn zei dat een gewichtstiename van 12 kilo normaal is en ik mag daar dus de helft van. Dus eigenlijk moet ik afvallen/stabiel blijven tijdens de zwangerschap.
Want baby = +/- 4 kilo + vruchtwater, placenta, extra bloed...

Ach ik zie het wel. Het enigste wat ik kan doen is op mijn voeding letten. En meer niet. Gelukkig ben ik daar (tot nu toe) vrij nuchter in. Ik weeg me ook niet thuis. Dat doe ik wel in het ziekenhuis. Anders ga ik me gek lopen maken.
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:35:55 #26
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150092115
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:11 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Volgens die berekening ga ik 22 kg aankomen, mag het niet hopen! :') misschien omdat ik bijna 10 kg onder mijn 'ideale gewicht' volgens die site zit,
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150092198
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Volgens die berekening ga ik 22 kg aankomen, mag het niet hopen! :') misschien omdat ik bijna 10 kg onder mijn 'ideale gewicht' volgens die site zit,
Ik begon met 83 kilo en ben nu 88.5 oid. Ik ben 1.82 lang.
Die site die kletst uit zn nek :D
pi_150092436
Ik was met 18 weken 2,5kg aangekomen, maar daar zal nog wel een spurt inkomen, we'll see :D
pi_150093433
Joycie, bij zwaardere vrouwen gaat t vaak vabzelf zo dat ze minder aankomen of zelfs afvallen.

Door de hormonen of wat dan ook.

Ik was op de dag van mijn bevalling nog 7 kilo lichter dan de dag dat ik testte, dieptepunt was 14 kilo eronder.

Na de bevalling viel ik eerst nig meer af (-17 vgl met testdag) maar daarna kwam het langzaam terug (en ik deed en doe niks anders).

Ik zou me er niet te druk om.maken. ze zijn er gewoon de laatste rijd achter gekomen dat voor zwaardere vrouwen aankomen niet nodig of wenselijk is in de zwangwrschap, maar als je alsnog aankomt dan moet je je daar ook nietd ruk om maken. Je weet zelf wel of dat komt omdat je elke dag een zak chips leeg eet, of dat het gewoon gebeurt omdat zwanger....
Kwak
pi_150093879
Ik ben ruim 20kg aangekomen, helemaal zelluf er aangevreten _O-

Ik was het trouwens binnen een maand weer kwijt.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2015 22:58:17 ]
pi_150100451
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:51 schreef kwakz0r het volgende:
Joycie, bij zwaardere vrouwen gaat t vaak vabzelf zo dat ze minder aankomen of zelfs afvallen.

Door de hormonen of wat dan ook.

Ik was op de dag van mijn bevalling nog 7 kilo lichter dan de dag dat ik testte, dieptepunt was 14 kilo eronder.

Na de bevalling viel ik eerst nig meer af (-17 vgl met testdag) maar daarna kwam het langzaam terug (en ik deed en doe niks anders).

Ik zou me er niet te druk om.maken. ze zijn er gewoon de laatste rijd achter gekomen dat voor zwaardere vrouwen aankomen niet nodig of wenselijk is in de zwangwrschap, maar als je alsnog aankomt dan moet je je daar ook nietd ruk om maken. Je weet zelf wel of dat komt omdat je elke dag een zak chips leeg eet, of dat het gewoon gebeurt omdat zwanger....
Thnx kwak! Waardoor je aankomt dat weet je inderdaad zelf. En stiekem hoop ik ook wel op wat kilootjes minder..
Alleen die grens maakt me dan weer wel bang om te falen. Maar goed, dat moet ik misschien ook niet zo zien.

Hoe heb jij eigenlijk het "medisch" zijn ervaren? Ik besef me dat dat natuurlijk overal anders is. En ik heb nog maar 2 afspraken gehad. Maar ik voel zo'n afstand, wat de 2e keer al minder was. Maar nu krijg ik weer een ander. Hopelijk wisselt dat niet zoveel. En voel ik me straks wat meer op mijn gemak.
Maar als ik me dan bedenk dat ik straks misschien wordt begeleid tijdens mijn bevalling door een of andere kenau dan vind ik dat wat minder zeg maar. Of zie je de gyn bijna niet en heb je meer te maken met de verpleegkundige van de verlosafdeling?
pi_150100570
Och Risje... Wat eem rot nieuws. Ik ga voor je duimen.

Voor de dames die problemen hebben met hun gewicht; sterkte! Dat zal vast erg onzeker maken, niet leuk.

Ik ken nu alleen de andere kant en heb gemerkt dat daar ook al snel afkeurend of bevooroordeeld gedacht wordt ("zal wel anorexia hebben ") Kan me indenken dat dat bij overgewicht ook zo is, heel rot!
pi_150100695
Ha, volgens die link zou ik 11 kg aankomen, net als bij de eerste. Toen was ik dat de dag na de bevalling ook weer kwijt. Waar kan ik tekenen voor nog een keer dit scenario? Ik heb toen niet echt opgelet op wat ik at maar ik was wel blij met 'maar' 11 kg erbij. Mijn bmi is ok maar ik vond die extra kilo's onverwacht confronterend.

Risje wat naar, ondanks je slechte gevoel hoop je natuurlijk op goed nieuws. Hopelijk over twee weken toch een goed bericht, sterkte tot die tijd.
pi_150100834
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 06:43 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Thnx kwak! Waardoor je aankomt dat weet je inderdaad zelf. En stiekem hoop ik ook wel op wat kilootjes minder..
Alleen die grens maakt me dan weer wel bang om te falen. Maar goed, dat moet ik misschien ook niet zo zien.

Hoe heb jij eigenlijk het "medisch" zijn ervaren? Ik besef me dat dat natuurlijk overal anders is. En ik heb nog maar 2 afspraken gehad. Maar ik voel zo'n afstand, wat de 2e keer al minder was. Maar nu krijg ik weer een ander. Hopelijk wisselt dat niet zoveel. En voel ik me straks wat meer op mijn gemak.
Maar als ik me dan bedenk dat ik straks misschien wordt begeleid tijdens mijn bevalling door een of andere kenau dan vind ik dat wat minder zeg maar. Of zie je de gyn bijna niet en heb je meer te maken met de verpleegkundige van de verlosafdeling?
Ik ben kwak niet maar ga toch ff antwoorden, vanaf dag 1 was ik medisch en had telkens dezelfde gyn (wereldwijf) maar op de dag vd inleiding heb ik voornamelijk verloskundige en verpleegsters gezien.. maar al had de paashaas er gestaan, ik had t allemaal best gevonden, je komt in n hele aparte mindset terecht tijdens zo'n bevalling.

De gyn (of n collega) zijn wel altijd op de achtergrond aanwezig
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 27 februari 2015 @ 08:19:17 #35
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_150100919
quote:

[..]

Nou Joycie
Ik ben ook echt veel te zwaar, maar bij mij heeft de gynaecoloog echt niks gezegd over hoeveel ik max. mag aankomen. In het begin viel ik wat af. Maar nu zit ik op +7 bij 28+ week. Ok het zijn wel 2 baby's die in mijn buik groeien. Maar ze kijken ook alleen maar naar de groei van de baby's. Ik hoef in het ziekenhuis nooit op de weegschaal te gaan staan.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 08:21:22 #36
259886 pessie
pi_150100947
Die link is grappig. Ik kom zelf namelijk elk trimester ongeveer 1/3de van het uiteindelijke gewicht aan :D Eerst trimester +5 vanwege maagzuur en misselijkheid en het enige wat enigzins helpt is blijven eten. 2de trimester gewoon +5 vanwege groei en dat zal het derde trimester ook wel weer zijn...

Vanochtend had ik een *PLOK* in mijn buik :? gelukkig heeft buikbaby sindsdien nog wel iets laten voelen maar helemaal tof voelt het even niet, hoop dat kindje zo wakker wordt en zich laat voelen. En uiteraard op de dag dat mijn kinderen voor de allereerste keer samen gaan logeren en wij voor het eerst sinds we kinderen hebben samen weggaan :') timing.

Edit: Ik ben 31 weken vandaag!
pi_150100987
Risje, wat een rotnieuws :*

Hier ook een hoog BMI en een gyn die in het begin heeft gezegd dat het wenselijk is om niet meer dan 6 kilo aan te komen. Hoe hoger je BMI hoe minder je 'mag' aankomen. Daarna hebben we het er nooit meer over gehad. Ik ben aan het begin van de zwangerschap 4 kilo afgevallen en nu bij 18 weken is dit er nog steeds af. So far so good dus! Bij mijn oudste viel ik 10 kilo af in de zwangerschap (daar deed ik echt niks voor). Bij de middelste kwam ik ondanks hoog BMI 20 kilo aan. Deze lijkt meer op de oudste :)

Inmiddels 18 weken en ik voel de baby dagelijks meerdere malen flink bewegen O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150101792
Ik ben medisch ivm hoog BMI maar voel die afstandelijkheid niet zo. Over hoeveel kilo ik aan mag komen is niets gezegd, de eerste afspraak moest ik op de weegschaal en kreeg ik een preek over niet hoeven eten voor 2 terwijl ik 5kg was afgevallen (van de doktersassistent, niet van de gyn). En omdat het verder allemaal goed loopt zie ik de ene afspraak de gyn en de andere de verloskundige.
Vanmorgen gebeld voor de uitslag van de suikertest en die was goed, 5.2 en 6.6 *O*

O en Risje wat onzeker dat je nu nog geen duidelijkheid hebt! Sterkte de komende tijd!
pi_150103024
Wat fijn dat er dames zijn die "in het zelfde schuitje" zitten.

GM, dat beeld wat jij schetst dat dacht ik ook al wel. Dus dat is fijn! Denk ook dat je dan een beetje in je eigen wereldje zit en het allemaal niet zo in de gaten hebt.

Ben nu vanmorgen toch even op de eigen weegschaal gaat staan. En ben wel afgevallen sinds de positieve test (ook eigen weegdchaal). Ongeveer een kilo denk ik.

Vorige keer op de weegschaal moeten staan in het ziekenhuis met schoenen kleren en al gegeten en gedronken. Dus ben benieuwd woensdag.

Ondanks dat ik dus al een flink buikje heb van mezelf vind ik wel mooi om te zien en te voelen dat de vorm veranderd. En aan de "onderkant" voel ik echt een bolling opkomen! Ook staat mijn buik veel meer naar voren. Normaal is het breed zeg maar. Maar in een strak shirt zie ik al verschil. Een ander waarschijnlijk niet hoor :P
pi_150103045
En ik86, wat goed van je suikertest!
pi_150103245
Mijn bh's passen nu al niet meer }:| . Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Gelukkig heb ik een aantal grotere liggen, maar ik snap niet dat dat al zo snel gaat. Is dat bij meer mensen zo geweest? :@

Ik voel me nu trouwens gewoon maf. Mijn buik doet raar, misselijkheid neemt toe en m'n borsten springen dus bijna uit hun voegen. Mijn lijf doet een "ja! We zijn echt zwanger!" Ding, denk ik..
pi_150103565
Hier moet ik ook op zoek naar bh's Sillie. Ik had een verschil in mijn borsten, maar mijn bh wordt nu echt te klein voor mijn kleinste borst... En het scheelt dat ik al een verlengstukje voor de taille gebruikte want anders.
Zag toevallig dat ze bij Bon Prix BH's verkopen in grote maten dus ga zo eens onlineshoppen ;)
pi_150103626
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:07 schreef silliegirl het volgende:
Mijn bh's passen nu al niet meer }:| . Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Gelukkig heb ik een aantal grotere liggen, maar ik snap niet dat dat al zo snel gaat. Is dat bij meer mensen zo geweest? :@

Ik voel me nu trouwens gewoon maf. Mijn buik doet raar, misselijkheid neemt toe en m'n borsten springen dus bijna uit hun voegen. Mijn lijf doet een "ja! We zijn echt zwanger!" Ding, denk ik..
Binnen een week had ik twee cupmaten groter... Gelukkig is dat de maat van mijn vrouw, dus heb ik de helft van haar bh's gejat :D

BMI enzo: ik begon op 78 kg en zit nu op 89, bij 33+5 en een lengte van 1.64m. Dus te zwaar, maar er wordt niets van gezegd. Ik krijg gewoon steeds te horen dat het netjes is als ik bij de vk op de weegschaal sta. wellicht in combi met het vele vruchtwater enzo, want dat weegt vast ook genoeg. Ik denk dat ik het erg getroffen heb met mijn vk wat dat betreft. Hoewel ik het niet leuk vind om over de 90 kg te gaan hoor, dat is wel een slik-momentje voor me...
pi_150103857
quote:

[..]

nee moet je echt niet zo zien! de vk bedoelt ws gewoon dat dat de richtlijn is, omdat ze er nu achter zijn dat 12 kilo aankomen "te veel" is als je al zwaar bent. maar je mag de weegschaal ook gewoon weigeren als je daar geen zin in hebt hoor. gewoon duidelijk zeggen dat je gezond eet en dat je je gewicht niet relevant vindt.
quote:
sowieso zijn er niet zoveel kenaus in het vak, je moet toch wat met vrouwen en babys hebben om dat werk te willen doen ;)

ik heb veel verschillende gyns gezien, op zich prima, want je weet idd niet wie er dienst heeft bij je bevalling. nadeel is wel dat je niet zo snel een band voelt en daarom misschien niet uit jezelf bepaalde gevoelens bespreekt, en de gyn heeft ook geen zeeeen van tijd dus vraagt niet zo door. mijn tip: als iets je dwars zit, schrijf het op en bespreek het. dan willen ze echt wel met je praten. de een is empathischer dan de ander.

ik vond het lastig toen ik het plakkertje suiker kreeg, toen kwam ik ineens een een veel medischer circuit dan daarvoor (terwijl de internist achteraf heeft gezegd dat ik objectief gezien geen suiker had, maar ja, test en protocol he). toen heb ik ook een keer zitten uithuilen bij een arts-assistent (=gyn in opleiding, wel al basisarts) dat ik me een nummer voelde en dat zwanger zijn zo helemaal niet leuk meer was, dat iedereen alleen maar mij als medisch probleem zag, etc. dat luchtte op en zij reageerde heel goed.

bij de bevalling word je begeleid door de verloskundigen en verpleegkundigen van dienst van het ziekenhuis. die kende ik dus helemaal niet. pas als het wat lastiger wordt/er iets moeilijk gaat komt de gyn erbij (want die is wel eindverantwoordelijk). bij mij kwam de gyn toen de inleiding maar niet vorderde en besloot tot een keizersnede. die heeft zij ook gedaan.

mijn tip: blijf praten, krijg niet t gevoel dat ze daar niet op zitten te wachten - ze willen wel, maar het wordt ze gewoon minder bijgebracht om het zelf te initieren. vertel het als iets je dwarszit, bespreek twijfels en vragen!
Kwak
pi_150104447
Das niet helemaal waar hoor Kwak ;) in jouw ziekenhuis iig, wordt aan het begin van de dienst een verdeling gemaakt. Er lopen tegelijkertijd een arts-assistent of gynaecoloog-in-opleiding én een verloskundige, beiden hebben dienst. De barende dames worden onder hen beiden verdeeld. Wie je treft is in dat geval dan dus voornamelijk toeval.
Wel is het idd zo dat je de "echte" gynaecoloog doorgaans pas ziet als het idd een vacuüm of tang-verlossing of een keizersnede wordt, of als er anderszins reden tot zorg is.

En over gewicht, ik ben geen voorstander van het wegen van mijn zwangeren eerlijk gezegd. Hooguit bij intake, maar verder... Ik begrijp dan ook niet dat er nog praktijken zijn die het consequent doen. Je doet er namelijk niets mee. Het is mensen hun eigen verantwoordelijkheid om normaal en verantwoord te eten, en wat je aankomt, moet er ook weer af, kort door de bocht. Daar heb je zelf last van, je kind niet. Ik ga ook niet elke controle checken of iemand wel netjes eet, terwijl dat volgens mij zinvoller zou zijn dan iemand elke check wegen. Enige reden die je kunt bedenken is als iemand tegen het eind plotseling heel veel vocht vast gaat houden, dat kan een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging. Meestal heb je daar echter geen weegschaal voor nodig en zie je het direct aan iemand :') :%

In de regel komen vrouwen die een laag bmi hebben wat meer aan, en vrouwen met een hoog bmi wat minder, maar ik zie van alles voorbij komen.
:)
pi_150104495
En ter geruststelling wellicht... je gewicht is maar een nummer. Ik hoor de hele dag door van alles voorbij komen tussen de 45 en de 110 bij wijze van. Het interesseert me écht niet en ik denk écht niet bij mezelf van jeetje... die weegt gewoon meer dan 100 kilo omgz0rzwtfbbq!1!! Dus schaam je daar nu ajb niet voor.
pi_150105044
Hahaha, ik kreeg hierbij een mental image van jou als een soort Little Britain Vicky met je mond wijd open, al 'omgwtfbbq zij weegt xxxx kilo :o :o :o :o' tikkend in een dossier _O-

Mijn vkpraktijk weegt ook niet, ze vroegen alleen even naar mijn gewicht bij de intake, maar dat was gewoon een van de 100 vragen die toen gesteld werd.
pi_150105070
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:02 schreef Mineola het volgende:
Hahaha, ik kreeg hierbij een mental image van jou als een soort Little Britain Vicky met je mond wijd open, al 'omgwtfbbq zij weegt xxxx kilo :o :o :o :o' tikkend in een dossier _O-

Mijn vkpraktijk weegt ook niet, ze vroegen alleen even naar mijn gewicht bij de intake, maar dat was gewoon een van de 100 vragen die toen gesteld werd.
pi_150105235
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:46 schreef mignonne het volgende:
En ter geruststelling wellicht... je gewicht is maar een nummer. Ik hoor de hele dag door van alles voorbij komen tussen de 45 en de 110 bij wijze van. Het interesseert me écht niet en ik denk écht niet bij mezelf van jeetje... die weegt gewoon meer dan 100 kilo omgz0rzwtfbbq!1!! Dus schaam je daar nu ajb niet voor.
Ik sta aan de 'andere kant van de weegschaal' en vind dat best geruststellend om te horen. Ik ben nu 25 weken en namelijk pas 2 kilo aangenomen (van 88 naar 90 bij een lengte van 180cm) en maakte me toch een beetje druk dat dat misschien te weinig was...
pi_150105311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:09 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik sta aan de 'andere kant van de weegschaal' en vind dat best geruststellend om te horen. Ik ben nu 25 weken en namelijk pas 2 kilo aangenomen (van 88 naar 90 bij een lengte van 180cm) en maakte me toch een beetje druk dat dat misschien te weinig was...
Meestal ben ik tegen het einde van het gesprek al vergeten wat iemand woog ;)
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:12:43 #51
259886 pessie
pi_150105334
Haha mignonne! :D

Vriendin is begonnen met 112 en weeg bij 34 weken nog steeds 112. Ik vind dat echt _O_ . Maar iedere vrouw is anders en dat zal dan met aankomen tijdens de zwangerschap ook wel zo zijn.

Cactus, dat is praktisch!

Ik, dat is goed nieuws!

En nu ga ik mn tas inpakken *)
pi_150105455
Laatste werkdag!! *O*

Ik ben tot nu toe 13 kg aangekomen.
Bij de Curves (dames fitness) wordt je elke maand gemeten en gewogen. Omtrek armen en benen nog steeds gelijk als aan begin van zwangerschap, iets meer kont en de rest is allemaal borsten, taille en buik.

In het begin ben ik zelfs nog afgevallen (niet misselijk geweest, maar minder eetlust), maar met de december maanden en de instelling 'Ach, f*ck it' toch wel iets meer aangekomen dan gepland :P
Maar ik beweeg (sporten durf ik het niet meer te noemen) nog steeds, zo'n 2 keer in de week naar Curves, kijken of ik dat tijdens mijn verlof ook nog vol ga houden :)
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_150105610
Controle gehad in het ziekenhuis: ctg goed, bloeddruk weer gedaald naar 120/80, vruchtwater nog ruim zat en gestript! En dat voelde totaal niet vervelend ofzo, had ik wel verwacht.
Goed, zondag weer als er nog geen kind is.
Ik vraag wie ik moet bellen als de bevalling begonnen is, vk of ziekenhuis? Vorige keer was dit ziekenhuis, maar dat was alleen ivm bloeddruk, deze was weer goed, dus ik mag gewoon bij vk bevallen :).

Bel ik de vk, reactie: 'O? Bijzonder... Weet je het zeker? :(
Meer kwam er niet echt behalve de vraag wanneer er een inleiding gepland staat :(.

Dus, dit helpt echt enorm om op mijn eigen lichaam te vertrouwen en ontspannen aan de bevalling te beginnen straks.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:53:47 #54
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150106671
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:12 schreef pessie het volgende:
Haha mignonne! :D

Vriendin is begonnen met 112 en weeg bij 34 weken nog steeds 112. Ik vind dat echt _O_ . Maar iedere vrouw is anders en dat zal dan met aankomen tijdens de zwangerschap ook wel zo zijn.

Cactus, dat is praktisch!

Ik, dat is goed nieuws!

En nu ga ik mn tas inpakken *)
Mijn vriendin is na het vele overgeven in de eerste weken inmiddels ook op 0. Vorige week heel even +1, maar nu dus weer terug op 0. Erg knap :Y

En 31 weken vandaag! *O*
pi_150107004
En toch ben ik van mening dat het wel of niet aankomen grotendeels aanleg is en door hormonen komt. Ik vind het dus ook geen prestatie om wel of niet aan te komen, het zal me echt een rotzorg zijn of ik niks, 5, 10 of 20 kilo aankom, zolang ik weet dat ik gezond en niet buitensporig eet, is het blijkbaar niet iets wat ik verder zelf in de hand heb... Zolang het goed gaat met de baby, vind ik m'n gewicht bijzaak, die kilo's gaan er na de zwangerschap wel weer af :)
pi_150107103
Bij mij werd gewicht vorige zw.schap (wel 10 j geleden, geen idee of dat veranderd is) elke keer bijgehouden en op mijn vk-schemaatje geschreven
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:13:50 #57
259886 pessie
pi_150107451
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:22 schreef ingee het volgende:
Controle gehad in het ziekenhuis: ctg goed, bloeddruk weer gedaald naar 120/80, vruchtwater nog ruim zat en gestript! En dat voelde totaal niet vervelend ofzo, had ik wel verwacht.
Ik vraag wie ik moet bellen als de bevalling begonnen is, vk of ziekenhuis? Vorige keer was dit ziekenhuis, maar dat was alleen ivm bloeddruk, deze was weer goed, dus ik mag gewoon bij vk bevallen :).

Meer kwam er niet echt behalve de vraag wanneer er een inleiding gepland staat :(.

Dus, dit helpt echt enorm om op mijn eigen lichaam te vertrouwen en ontspannen aan de bevalling te beginnen straks.
Dat is raar, In principe zou je toch gewoon de vk kunnen bellen? Bij mij ging dit in overleg en ik ben altijd terug gegaan naar de eerste lijn (dus eigen vk, maar ik was voor 37 weken). Ik zou ze nog eens bellen en aangeven dat je dit erg vervelend vind omdat je ervanuit gaat nu je bloeddruk weer normaal is weer gewoon bij hun kunt bevallen. En dan vraag je wat zij vinden en of zij kunnen overleggen met het ziekenhuis.
pi_150107499
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:01 schreef klumsy het volgende:
En toch ben ik van mening dat het wel of niet aankomen grotendeels aanleg is en door hormonen komt. Ik vind het dus ook geen prestatie om wel of niet aan te komen, het zal me echt een rotzorg zijn of ik niks, 5, 10 of 20 kilo aankom, zolang ik weet dat ik gezond en niet buitensporig eet, is het blijkbaar niet iets wat ik verder zelf in de hand heb... Zolang het goed gaat met de baby, vind ik m'n gewicht bijzaak, die kilo's gaan er na de zwangerschap wel weer af :)
Eens. En daarom zeg ik dus ook dat ik de zin van elke keer wegen niet zo zie, het zou veel zinvoller zijn om elke keer naar het eetpatroon te gaan vragen. Als je dan toch al van de kilo-gestapo bent zeg maar eh. Want ik zie t mezelf niet doen ;)
pi_150107593
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:22 schreef ingee het volgende:

Die opmerking :o das pas bijzonder :') jemig...

Trek je er niets van aan, je bloeddruk is keurig, das fijn. Bel anders morgen nog een keer naar de dienstdoende verloskundige als je nog niet bevallen bent, doorgaans hebben vk's maar 24 uur dienst ;)
pi_150107647
Mignonne, nu je er toch bent :D Uit mijn bloedonderzoek bleek dat ik Rhesus C antigeen heb (ben? geen idee). De gyn ratelde er zo snel doorheen (nogmaals bloedprikken bij 27 weken geloof ik) maar wat houdt dit nu eigenlijk in?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150107685
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:58 schreef faptist het volgende:
Mevrouw cactus,
Welke waarde noem je nu?
Ik heb iets van 6 p waardes.

Gewicht is p81
Ik noemde alleen wat de mensen in het ziekenhuis zeiden over m'n totale kindje, dus volgens mij gewicht bij geboorte. Het hoofdje, benen en buikje en dan dat in een lijn enzo. Ze konden me dat heel goed uitleggen en ik snap het ook wel, maar ik kan het niet goed verder uitleggen :D
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:23:36 #62
259886 pessie
pi_150107790
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:20 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik noemde alleen wat de mensen in het ziekenhuis zeiden over m'n totale kindje, dus volgens mij gewicht bij geboorte. Het hoofdje, benen en buikje en dan dat in een lijn enzo. Ze konden me dat heel goed uitleggen en ik snap het ook wel, maar ik kan het niet goed verder uitleggen :D
P50 is het algemeen gemiddelde. Dan kun je naar boven (iets zwaarder/langer) en naar beneden (iets lichter/korter). Ze vinden iets alarmerend als het >P95 of <p5 komt. Dus, dat 95% van de kinderen lichter is dan jouw kind of dat 95% zwaarder is dan jouw kind. Dat zou kunnen duiden op een probleem, in sommige gevallen.
pi_150107832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:23 schreef pessie het volgende:

[..]

P50 is het algemeen gemiddelde. Dan kun je naar boven (iets zwaarder/langer) en naar beneden (iets lichter/korter). Ze vinden iets alarmerend als het >P95 of <p5 komt. Dus, dat 95% van de kinderen lichter is dan jouw kind of dat 95% zwaarder is dan jouw kind. Dat zou kunnen duiden op een probleem, in sommige gevallen.
Ja die cijfers weet ik, maar ik wist niet meer hoe ze het nou berekend hebben. Het had in ieder geval met het hoofdje, buikje en benen te maken. En het geschatte gewicht, geloof ik :)
pi_150107878
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:18 schreef Fuente het volgende:
Mignonne, nu je er toch bent :D Uit mijn bloedonderzoek bleek dat ik Rhesus C antigeen heb (ben? geen idee). De gyn ratelde er zo snel doorheen (nogmaals bloedprikken bij 27 weken geloof ik) maar wat houdt dit nu eigenlijk in?
heb :D

Euhm ja, lullig is dat als ze het niet echt uitleggen verder. Je hebt je bloedgroep, A, B, AB of 0. Binnen je bloedgroep heb je een aantal rhesus factoren. Die kunnen positief of negatief zijn. Rhesus D is de bekendste. Als je zegt dat je A positief bent dan bedoel je dus bloedgroep A en rhesus D positief. Maar je hebt dus ook rhesus C (grote C) en rhesus c ( kleine c... om het makkelijk te houden ) Rhesus Kell en nog heel veel meer. Je kunt dus A+ zijn en rhc - tegelijkertijd.

Als jouw rhesus D negatief is, en je kindje heeft rhesus D positief, dan kan het zo zijn dat jij antistoffen tegen de bloedgroep van ej kindje aan gaat maken waardoor het bloed van je kindje afgebroken wordt. Nouja ze zijn er nu bij recent onderzoek achter gekomen dat dit in sommige gevallen ook geldt voor rhesus c (kleine c dus!).
Wat ze gaan doen bij 27 weken is dat ze bij jou bloed afnemen en kijken of je dan op dat moment antistoffen in je bloed hebt. Als dat niet zo is, dan is er dus niets aan de hand. Als dat wel zo is (ik geloof dat er nog geen 1-2 gevallen per jaar zijn!) dan ga je een verder onderzoek in en moet de vader bloed laten prikken enz enz.

Het is dus niet zo net als bij D-negatief dat je dan een prik in je bil krijgt ofzo, het gaat echt alleen om bloed afnemen bij 27 weken om te kijken naar antistoffen. Zijn die er niet, dan is er niets aan de hand.
pi_150107919
Thnx voor de uitleg! Die kans is dus behoorlijk klein. Fijn om te weten :Y
Sara
Merel
Ukje
pi_150107945
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

heb :D

Euhm ja, lullig is dat als ze het niet echt uitleggen verder. Je hebt je bloedgroep, A, B, AB of 0. Binnen je bloedgroep heb je een aantal rhesus factoren. Die kunnen positief of negatief zijn. Rhesus D is de bekendste. Als je zegt dat je A positief bent dan bedoel je dus bloedgroep A en rhesus D positief. Maar je hebt dus ook rhesus C (grote C) en rhesus c ( kleine c... om het makkelijk te houden ) Rhesus Kell en nog heel veel meer. Je kunt dus A+ zijn en rhc - tegelijkertijd.

Als jouw rhesus D negatief is, en je kindje heeft rhesus D positief, dan kan het zo zijn dat jij antistoffen tegen de bloedgroep van ej kindje aan gaat maken waardoor het bloed van je kindje afgebroken wordt. Nouja ze zijn er nu bij recent onderzoek achter gekomen dat dit in sommige gevallen ook geldt voor rhesus c (kleine c dus!).
Wat ze gaan doen bij 27 weken is dat ze bij jou bloed afnemen en kijken of je dan op dat moment antistoffen in je bloed hebt. Als dat niet zo is, dan is er dus niets aan de hand. Als dat wel zo is (ik geloof dat er nog geen 1-2 gevallen per jaar zijn!) dan ga je een verder onderzoek in en moet de vader bloed laten prikken enz enz.

Het is dus niet zo net als bij D-negatief dat je dan een prik in je bil krijgt ofzo, het gaat echt alleen om bloed afnemen bij 27 weken om te kijken naar antistoffen. Zijn die er niet, dan is er niets aan de hand.
Hoi :+
pi_150108032
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:29 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja maar jij doet een soort gotta catch-em all met antistoffen }:|
pi_150108051
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die opmerking :o das pas bijzonder :') jemig...

Trek je er niets van aan, je bloeddruk is keurig, das fijn. Bel anders morgen nog een keer naar de dienstdoende verloskundige als je nog niet bevallen bent, doorgaans hebben vk's maar 24 uur dienst ;)
Ja ik bel haar nu niet terug, ben conflictmijdend :). Zeiken op the interwebz oke, maar in het echt...

Ik heb het zo bedacht: ik doe nog wat huishouden, maak mn bed weer op, ga even liggen en dan plan ik vast het begin van de weeen in.
Dan als het moment daar is bel ik vk, die controleert vast de bloeddruk nogmaals en als ze het niet vertrouwd schupt ze me maat naar het ziekenhuis, ik wil toch daar bevallen.

Morgen nog eens bellen is ook een optie, maar dan moet ik de boel nog wel even ophouden. :(
pi_150108055
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja maar jij doet een soort gotta catch-em all met antistoffen }:|
*O*

De Anti-C hebben ze de laatste keer erbij gevonden. w/

[ Bericht 10% gewijzigd door Vlinder op 27-02-2015 12:38:48 ]
pi_150108089
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:33 schreef ingee het volgende:

[..]

Ja ik bel haar nu niet terug, ben conflictmijdend :). Zeiken op the interwebz oke, maar in het echt...

Ik heb het zo bedacht: ik doe nog wat huishouden, maak mn bed weer op, ga even liggen en dan plan ik vast het begin van de weeen in.
Dan als het moment daar is bel ik vk, die controleert vast de bloeddruk nogmaals en als ze het niet vertrouwd schupt ze me maat naar het ziekenhuis, ik wil toch daar bevallen.

Morgen nog eens bellen is ook een optie, maar dan moet ik de boel nog wel even ophouden. :(
ghehe ja nu bevallen is eigk gewoon leuker he :D nou doe maar dan. Even een goeie warme douche nemen lekker gaan slapen *O*
pi_150108217
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:29 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Mn buurvrouw ook ja dacht ik. Haar man kreeg ook bloedonderzoek etc, maar uiteindelijk was dat goed. En ze had ook iets met rhesus e? Kan dat?
pi_150108250
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:38 schreef ingee het volgende:

[..]

Mn buurvrouw ook ja dacht ik. Haar man kreeg ook bloedonderzoek etc, maar uiteindelijk was dat goed. En ze had ook iets met rhesus e? Kan dat?
Ik heb iig Rhesus Antagonisme. Ik maak rhesusbaby's.
Geen idee wat de rhesus E is, ik weet al niet eens wat die ik heb betekenen behalve dat ik stol als ik het goede bloed niet krijg :')
pi_150108631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:44 schreef mignonne het volgende:
Das niet helemaal waar hoor Kwak ;) in jouw ziekenhuis iig, wordt aan het begin van de dienst een verdeling gemaakt. Er lopen tegelijkertijd een arts-assistent of gynaecoloog-in-opleiding én een verloskundige, beiden hebben dienst. De barende dames worden onder hen beiden verdeeld. Wie je treft is in dat geval dan dus voornamelijk toeval.
Wel is het idd zo dat je de "echte" gynaecoloog doorgaans pas ziet als het idd een vacuüm of tang-verlossing of een keizersnede wordt, of als er anderszins reden tot zorg is.

ah thanks voor de verduidelijking. ik heb die dag bedenk ik me nu wel een gyn-in-opleiding gezien, maar meer dan in mn doos koekeloeren en 1 keer toucheren deed ze niet :+

het was nogal spitsuur geloof ik, alle verloskamers lagen vol...
Kwak
pi_150108925
Niets meer gehoord van danaa?

Wat betreft gewicht: bij de intake kreeg ik te horen wat ik aan mocht komen en dat ik iedere afspraak op de weegschaal moest staan. Dat hoeft blijkbaar toch niet en ik heb de weegschaal al een paar weken vermeden. Geen idee hoeveel ik nu weeg. Ik zie zo ook wel dat ik een dikke kont heb gekregen. :+

Ik heb vannacht acht uur achter elkaar door geslapen en na een plaspauze nog eens twee uur. Ik voel me nu dus echt topfit!
pi_150110238
Ik heb ook 0 neg en kind is blijkbaar pos, dus al een prik erin zitten en nog eentje na de bevalling.

Blijkbaar had mijn oma dit ook, maar was er toen nog niks aan te doen, wat zorgde voor een gezond kind, een reeks late miskramen en zelfs een doodgeboren tweeling, en ten slotte mijn vader, die ook 0 neg heeft.
Die werd meteen weg gehaald voor controle, dus ze dacht weer een doodgeboren kindje te hebben.

Ik ben zo blij dat ik niet in die tijd leef!
pi_150111374
He shit, we zouden kinderwagen overnemen van vrienden, maar die concluderen nu dat ze 'm toch nog te veel zelf gebruiken. Dus dat feest gaat niet door. Dat wordt sites afstruinen en sparen... ;(
pi_150111716
Ben benieuwd hoe het us met Danaa!

Hier bij intake op de weegschaal moeten staan en daarna pas weer met 35 weken vorige week. Ze zei dat ze dat dan als eindgewicht zouden aanhouden. Moest alleen zeggen wat de weegschaal aangaf, kreeg daar verder ook geen commentaar op. Was toen +11, lijkt me best gemiddeld dus ga me er niet druk over maken. Kan nog steeds in de positiebroeken die ik in het begin heb gekocht, 1begint nu wel wat strakker te zitten, maar vooral bij m'n buik. En de band van bh die van 75 naar 85 is gegaan. Maar het is toch vooral m'n buik, hoorde gister bij cursus nog iemand zeggen dat je van achter niet ziet dat ik zwanger ben, is echt die toeter die naar voren steekt :P

Weekwissels *O*

Pff schoonmoeder komt zo en wilde nog wat opruimen en boodschappen doen. Maar kwam net amper van de bank door pijn in m'n bekken en ineens erg zere doos.. Gisteravond tijdje onderuit gezakt gezeten en ineens ook pijn achter in m'n bekken, heeft even geduurd voor ik met veel moeite en vastgrijpen aan de tafel weer kon staan.. Nu voel ik m'n bekken al terwijl ik gewoon zit, dit word vast een lange dag, hoop dat ik zo iig omhoog kom!

Oh en ik heb het gedaan geloof ik.. Paar weken terug Johova's aan de deur. Omdat ik het vaak wel interessant vind om dat boekje te lezen, om te zien wat ze nou eigenlijk echt denken (heb er zelf echt niks mee), zei ik dat ik niet gelovig ben maar het boekje best wil lezen. Nu stonden ze vanmorgen dus weer aan de deur -O- Braaf het foldertje aangepakt, ze zei nog iets over een betere wereld, keek naar m'n buik "dat is nu helemaal belangrijk he?" en ze gingen weer weg. Ben bang dat ze nu vaker gaan komen omdat ik wel foldertjes aanpak en niet binnen 1sec de deur dichtkwak..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150111724
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:24 schreef lunapuella het volgende:
He shit, we zouden kinderwagen overnemen van vrienden, maar die concluderen nu dat ze 'm toch nog te veel zelf gebruiken. Dus dat feest gaat niet door. Dat wordt sites afstruinen en sparen... ;(
Op marktplaats staan veel goede en betaalbare wagens, maar kan mij voorstellen dat het een domper is...
S. 2014
J. 2016
pi_150111895
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:24 schreef lunapuella het volgende:
Marktplaats! Hier voor 100 euro geslaagd!
pi_150111992
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Op marktplaats staan veel goede en betaalbare wagens, maar kan mij voorstellen dat het een domper is...
Ja, ik ben ook meteen op Marktplaats gaan kijken en zie dat het wel goed komt. Maar het is toch een paar honderd euro dat ik liever aan iets anders had uitgegeven.
pi_150111994
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:34 schreef Gevalletje het volgende:
Ben benieuwd hoe het us met Danaa!

Hier bij intake op de weegschaal moeten staan en daarna pas weer met 35 weken vorige week. Ze zei dat ze dat dan als eindgewicht zouden aanhouden. Moest alleen zeggen wat de weegschaal aangaf, kreeg daar verder ook geen commentaar op. Was toen +11, lijkt me best gemiddeld dus ga me er niet druk over maken. Kan nog steeds in de positiebroeken die ik in het begin heb gekocht, 1begint nu wel wat strakker te zitten, maar vooral bij m'n buik. En de band van bh die van 75 naar 85 is gegaan. Maar het is toch vooral m'n buik, hoorde gister bij cursus nog iemand zeggen dat je van achter niet ziet dat ik zwanger ben, is echt die toeter die naar voren steekt :P

Weekwissels *O*

Pff schoonmoeder komt zo en wilde nog wat opruimen en boodschappen doen. Maar kwam net amper van de bank door pijn in m'n bekken en ineens erg zere doos.. Gisteravond tijdje onderuit gezakt gezeten en ineens ook pijn achter in m'n bekken, heeft even geduurd voor ik met veel moeite en vastgrijpen aan de tafel weer kon staan.. Nu voel ik m'n bekken al terwijl ik gewoon zit, dit word vast een lange dag, hoop dat ik zo iig omhoog kom!

Oh en ik heb het gedaan geloof ik.. Paar weken terug Johova's aan de deur. Omdat ik het vaak wel interessant vind om dat boekje te lezen, om te zien wat ze nou eigenlijk echt denken (heb er zelf echt niks mee), zei ik dat ik niet gelovig ben maar het boekje best wil lezen. Nu stonden ze vanmorgen dus weer aan de deur -O- Braaf het foldertje aangepakt, ze zei nog iets over een betere wereld, keek naar m'n buik "dat is nu helemaal belangrijk he?" en ze gingen weer weg. Ben bang dat ze nu vaker gaan komen omdat ik wel foldertjes aanpak en niet binnen 1sec de deur dichtkwak..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, hier ook Jehova's ineens! Maar volgens mij komt dat meer doordat ik nu overdag thuis ben.
pi_150112021
Hele korte egopost:

Bekkenband gescoord! En 1 dag voor de negen maanden beurs. Ik ben blij! Scheelt zo veel met lopen enzo. *O*
pi_150112066
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:43 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja, ik ben ook meteen op Marktplaats gaan kijken en zie dat het wel goed komt. Maar het is toch een paar honderd euro dat ik liever aan iets anders had uitgegeven.
Ja, het voordeel is wel, als je niet voor een heel nieuw model gaat, dat je er over 2 jaar op marktplaats hetzelfde weer voor terug kan krijgen.
pi_150112093
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:43 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Als je van plan bent veel gebruik te maken van de wagen, bezuinig er dan ajb niet op!! Ik merk t bij mij, ik kan niet dragen ivm rugpijn en gebruik de wagen heel erg veel? Dus ben blij dat we n goede wagen hebben.
S. 2014
J. 2016
pi_150112293
Lunapuella, dat is balen, zeker omdat je die kosten nu niet had verwacht. Hopelijk kun je een mooie wagen voor een klein prijsje vinden op marktplaats!

LuDann, wat ontzettend fijn dat je een bekkenband heb nog voor de negenmaandenbeurs. Dat zal inderdaad heel veel schelen. Wij gaan zondag. Ben benieuwd, en heb stille hoop dat die laatste dag niet zo druk is ;)

Ingee.. Ben je nog lekker op bed gaan liggen ;) Ik hoop dat je bevalling gewoon natuurlijk op gang mag komen!

En ja Danaa, zou ze dan toch al lekker aan het babyknuffelen zijn?

En alle andere dames die hebben gereageerd op mijn vraag over medische bevallingen en gewicht. Dank je wel :) Scheelt voor mij een hoop gepeins over hoe alles zal gaan.. Al gaat het bij iedereen natuurlijk anders.

Vanmorgen het nieuws gehad dat mijn oude buurman is overleden. Leeftijd van mijn ouders, na een ziekbed van ruim 3 jaar waarbij hij ze hem 3 jaar geleden nog maar een half jaar hadden gegeven. Toch slaat het nieuws in als een bom.
Hopelijk valt de uitvaart op een vrije dag, anders ben ik bang dat ik geen vrij krijg. En ik wil er wel graag zijn voor mijn vader.. I.v.m zijn verleden met ziek zijn en ook omdat hij mede door een gezamelijk verenigingsleven veel van de voorbereidingen van de uitvaart zal meekrijgen, zal het voor hem vrij pittig worden denk ik.
Maar ja dat is niet iets waar ik me nu druk om moet maken. Zal vast allemaal op zijn plaats vallen.
pi_150112400
Hier vd week ook jehova's aan de deur! Meneer was heel vriendelijk en gaf me een hand, omdat ik de deur niet meteen dichtgooide.

Vanmorgen was er n vriendin op bezoek. Ik ging dr vertellen dat ik zwanger was.
Ik: Ik moet je wat vertellen! :) :D
Zij: Ik jou ook! :P
Ik: Niet! Nee! Ja? Echt?

Samen: O+ :* *O* ^O^

1 vriendin rond de 17wkn. Zij 9 wkn en ik bijna 12 wkn. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door gestreeptestoel op 27-02-2015 15:20:46 ]
pi_150112450
Joycie, gecondoleerd!

Ik denk dat Danaa allang bevallen is! Ik hoop t!
pi_150112975
Gecondoleerd Joycie.

Lunapuella: jammer van de wagen, hopelijk vind je snel iets wat naar je zin is voor een goede prijs.

LuDann: fijn van de bekkenband!

Gestreeptestoel: dat is leuk, dat jullie alledrie zwanger zijn. Samen zwanger :).

Ik zit nog op mijn werk maar na 3 dagen continu spugen is het vaatdoekgevoel niet verminderd dus ik heb zojuist aangegeven dat ik wat overuren pak en zo naar huis ga. Slapen, slapen, slapen. Heb man de instructie gegeven me wakker te maken als hij thuis komt, omdat ik anders vannacht niet slaap. Oh boy, ik ruik mijn bed al O+. Over een half uurtje lig ik erin. Nooit gedacht dat ik zo blij zou worden van dat vooruitzicht (ben nogal een slechte slaper en heb altijd maar weinig uur nodig).
pi_150112983
Oh gestreeptestoel, wat ontzettend leuk zo samen zwanger zijn!!
pi_150113020
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:15 schreef Malteser het volgende:
Gecondoleerd Joycie.

Lunapuella: jammer van de wagen, hopelijk vind je snel iets wat naar je zin is voor een goede prijs.

LuDann: fijn van de bekkenband!

Gestreeptestoel: dat is leuk, dat jullie alledrie zwanger zijn. Samen zwanger :).

Ik zit nog op mijn werk maar na 3 dagen continu spugen is het vaatdoekgevoel niet verminderd dus ik heb zojuist aangegeven dat ik wat overuren pak en zo naar huis ga. Slapen, slapen, slapen. Heb man de instructie gegeven me wakker te maken als hij thuis komt, omdat ik anders vannacht niet slaap. Oh boy, ik ruik mijn bed al O+. Over een half uurtje lig ik erin. Nooit gedacht dat ik zo blij zou worden van dat vooruitzicht (ben nogal een slechte slaper en heb altijd maar weinig uur nodig).
Malteser, rust maar goed uit, dan voel je je vast wat beter!
pi_150113233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:15 schreef J0ycie88 het volgende:
Oh gestreeptestoel, wat ontzettend leuk zo samen zwanger zijn!!
En om t nog leuker te maken. Beide hebben we al een kindje en toen waren we ook samen zwanger! (heel even, 4 mnd verschil)
pi_150113248
Welterusten Malteser!
pi_150113372
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:23 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

En om t nog leuker te maken. Beide hebben we al een kindje en toen waren we ook samen zwanger! (heel even, 4 mnd verschil)
Dat heb ik nu samen met een vriendin. Zij is 20 weken verder als dat ik ben. Maar wel ontzettend leuk dat we straks een kindje hebben in ongeveer de zelfde leeftijd!
pi_150113462
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier vd week ook jehova's aan de deur! Meneer was heel vriendelijk en gaf me een hand, omdat ik de deur niet meteen dichtgooide.

1 vriendin rond de 17wkn. Zij 9 wkn en ik bijna 12 wkn. O+
Leuk!! Dan kun je gelijk van alles delen enzo :)

Ik kreeg een sticker van de vk. Had een extra controle ivm veel hoofdpijn en duizeligheid. Bloeddruk was uit het boekje en urine was helemaal schoon, dus ik doe gewoon nog te veel. Heel lastig, want ik heb al het idee dat ik de helft van de dag in bed lig en de andere helft op de bank (of heel rustig een was draai ofzo...). Moet er even aan wennen denk ik. En het is nog maar een paar weken, daarna bevallen en dan ren ik gewoon weer een marathon ^O^
  vrijdag 27 februari 2015 @ 15:34:04 #95
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150113546
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:57 schreef gestreeptestoel het volgende:

Wat leuk, zo ging het hier precies ook! Ook evenveel verschil ongeveer. En zij krijgt ook een jongen, vind het echt leuk om samen zwanger te zijn.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 15:56:45 #96
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150114283
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:31 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Leuk!! Dan kun je gelijk van alles delen enzo :)

Ik kreeg een sticker van de vk. Had een extra controle ivm veel hoofdpijn en duizeligheid. Bloeddruk was uit het boekje en urine was helemaal schoon, dus ik doe gewoon nog te veel. Heel lastig, want ik heb al het idee dat ik de helft van de dag in bed lig en de andere helft op de bank (of heel rustig een was draai ofzo...). Moet er even aan wennen denk ik. En het is nog maar een paar weken, daarna bevallen en dan ren ik gewoon weer een marathon ^O^
Marathon rennen kan ook gewoon rustig aan. :P

Ik ben vrij lui van mezelf en vind het ook lastig te begrijpen dat m'n vriendin niet stil kan zitten. Maar gelukkig heb ik geen moeite om chagrijnig alle klusjes op te pakken die nu blijven liggen. ;)

Gelukkig zijn de cijfertjes bij jou gewoon goed. Nu nog ff leren niksen!
pi_150115614
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:56 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Marathon rennen kan ook gewoon rustig aan. :P

Ik ben vrij lui van mezelf en vind het ook lastig te begrijpen dat m'n vriendin niet stil kan zitten. Maar gelukkig heb ik geen moeite om chagrijnig alle klusjes op te pakken die nu blijven liggen. ;)

Gelukkig zijn de cijfertjes bij jou gewoon goed. Nu nog ff leren niksen!
Mijn vrouw doet ook met liefde en plezier alles voor me. Maar dat voelt niet goed, alsof ik echt een nietsnut ben ofzo. Kan jij het me niet leren :D ?
pi_150116014
Zo, terug van de 9 maandenbeurs. Wat een chaos daar zeg, vooral qua parkeren. Wij hadden gelukkig een kaart voor de gereserveerde parkeerplaats en een gratis uitrijkaart (daar mag je anders ook nog 20 euro voor aftikken), maar alsnog 20 minuten vast gestaan vanaf de snelweg naar die parkeerplaats.

De beurs zelf is erg onlogisch qua gebouw, wij moesten erg zoeken, vooral naar de grote hal. Pak dus gelijk bij de ingang een plattegrond. Het is vooral gericht op mensen die al een baby hebben vond ik, met veel (goede) aanbiedingen voor luiers en voeding. Daarnaast ook redelijk wat kleding. Qua kinderwagens hebben ze ook alle producenten staan zo ongeveer en ze hebben een aantal babykamers staan. Wij zijn er zo'n 2,5 uur zoet geweest en hebben vooral veel info gekregen en een startersset met dekentjes, lakentjes etc gekocht. Daarna nog even bij de naast gelegen eten & drinken hal eten en drinken gehaald (genoeg te proeven of goedkoop te kopen). Nadat we de tassen af hadden gedropt hebben we nog een klein rondje over een deel van de huishoudbeurs gelopen, maar dat was aan ons niet besteedt dus enkel wat lekkers voor de katten meegenomen!

En nu ben ik moe van het slenteren. De bios vanavond hebben we maar geschrapt.
pi_150116138
Ow jee dat klinkt niet echt alsof t zo leuk was daar! Ben er zelf nooit geweest, maar zo te horen heb ik er niks aan gemist.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 17:00:13 #100
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150116168
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:42 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Mijn vrouw doet ook met liefde en plezier alles voor me. Maar dat voelt niet goed, alsof ik echt een nietsnut ben ofzo. Kan jij het me niet leren :D ?
Schijnbaar is het best een kwaliteit als ik sommige mensen om mij heen hoor. Ik weet niet of dat zo makkelijk is :')
pi_150116209
Verlof! *O*

Volgt iemand hier trouwens ook 'Call the midwife' op Netflix? Is een serie over vroedvrouwen in East London in de jaren 50. Soms een beetje schrikken door t gekrijs van de vrouwen bij de bevallingen, maar over t algemeen vind ik het erg leuk. Aanrader!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 februari 2015 @ 17:06:25 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150116319
Geniet van je verlof Kooks!

Ik herken het niet niets kunnen doen wel hoor MwC. Ik wil ook gewoon maar door, maar van het stukje naar de appie (700 meter ongeveer) ben ik al zo kapot dat ik eerst tien minuten bij het koffiezetapparaat moet gaan zitten voor ik boodschappen kan gaan doen. Fysio heeft meer dan eens tegen me gezegd dat ik (liefst 2 x per dag!) een half uurtje moet gaan liggen om te rusten en m'n bekken rust te gunnen, maar het is er tot op heden niet van gekomen hier. :') :@
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_150117232
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:06 schreef DJMO het volgende:
Geniet van je verlof Kooks!

Ik herken het niet niets kunnen doen wel hoor MwC. Ik wil ook gewoon maar door, maar van het stukje naar de appie (700 meter ongeveer) ben ik al zo kapot dat ik eerst tien minuten bij het koffiezetapparaat moet gaan zitten voor ik boodschappen kan gaan doen. Fysio heeft meer dan eens tegen me gezegd dat ik (liefst 2 x per dag!) een half uurtje moet gaan liggen om te rusten en m'n bekken rust te gunnen, maar het is er tot op heden niet van gekomen hier. :') :@
Heel herkenbaar. En daar zitten allemaal oude mensen die willen weten hoe ver ik ben en wat het wordt enzo. En dat ze 60 jaar geleden zelf ook eens zwanger zijn geweest... Best vermakelijk, maar niet als ik aan het hijgen ben.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 februari 2015 @ 17:44:17 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150117379
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:38 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. En daar zitten allemaal oude mensen die willen weten hoe ver ik ben en wat het wordt enzo. En dat ze 60 jaar geleden zelf ook eens zwanger zijn geweest... Best vermakelijk, maar niet als ik aan het hijgen ben.
ik heb stug m'n telefoon in m'n hand en als ze wat tegen me zeggen: "hu zei u iets? Ik ben mail aan het beantwoorden, sorry!" :P

pi_150117528
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:02 schreef kooks11 het volgende:
Verlof! *O*

Volgt iemand hier trouwens ook 'Call the midwife' op Netflix? Is een serie over vroedvrouwen in East London in de jaren 50. Soms een beetje schrikken door t gekrijs van de vrouwen bij de bevallingen, maar over t algemeen vind ik het erg leuk. Aanrader!
Jup, maar dan gewoon op tv, zondagavond dacht ik op de BBC :).
pi_150117620
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb stug m'n telefoon in m'n hand en als ze wat tegen me zeggen: "hu zei u iets? Ik ben mail aan het beantwoorden, sorry!" :P
Je kunt die oudjes toch gewoon antwoordt geven?...

ik haat dat eeuwige gekloot met de smartphones... ben ws n zeikwijf maar ik wordt er niet goed van dat iedereen altijd met dat ding voor zn koker loopt... /einde rant
S. 2014
J. 2016
pi_150117721
Verlof voor Kooks! *O*

Djmo, rustig aandoen met kinderen in huis gaat niet altijd zo handig nee!

Ik vond t wel leuk destijds. Dan stond ik met m'n dikke toeter bij de Appie en werd ik weer aangesproken! :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 februari 2015 @ 18:02:15 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150117754
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Je kunt die oudjes toch gewoon antwoordt geven?...

ik haat dat eeuwige gekloot met de smartphones... ben ws n zeikwijf maar ik wordt er niet goed van dat iedereen altijd met dat ding voor zn koker loopt... /einde rant
Ligt er aan hoe ik me voel. Als ik verga van de pijn ga ik niet vrolijk sociaal zitten doen, maar zonder ik me af. Jammer dan voor zo'n oudje, maar die hebben gesprekspartners genoeg hoor. Ik heb daar gewoon op zo'n moment niet zo'n behoefte aan.

pi_150118004
egopost:

Net gebeld naar de verloskundige praktijk die ik had uitgekozen. Afspraak voor intake op 12 maart.
Helaas wordt er dan niet gekeken of er al een hartje is (ik ben dan 7 weken + 4).
Las dat het bij veel dames al wel rond die tijd gebeurde, maar wellicht is daar een medische reden voor dan?
pi_150118121
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:14 schreef JantinaGr het volgende:
egopost:

Net gebeld naar de verloskundige praktijk die ik had uitgekozen. Afspraak voor intake op 12 maart.
Helaas wordt er dan niet gekeken of er al een hartje is (ik ben dan 7 weken + 4).
Las dat het bij veel dames al wel rond die tijd gebeurde, maar wellicht is daar een medische reden voor dan?
Gebeurt wel steeds vaker, maar is niet standaard hoor. Maken ze zelf echo's?
pi_150118162
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Gebeurt wel steeds vaker, maar is niet standaard hoor. Maken ze zelf echo's?
Wel in dezelfde praktijk, maar ze hebben echoscopisten die het voor hun doen (weet niet of vk zelf normaal gesproken ook echo's doen?).
pi_150118249
quote:
egopost:

Hier is t standaard rond 8 weken met echo.

Ik had met 5, 7 en 10 weken n echo zonder medische reden. (ze dachten dat ik verder was)

De een maakt wel meteen een echo en de ander niet.

Hier wordt dat inderdaad wel door de vk zelf gedaan.
pi_150118310
quote:
egopost:

Op indicatie wordt er wel een echo gemaakt, maar in principe wordt alleen de termijnecho vergoed door de verzekeraar.
pi_150118428
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:24 schreef Cholula het volgende:

[..]

Op indicatie wordt er wel een echo gemaakt, maar in principe wordt alleen de termijnecho vergoed door de verzekeraar.
Dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik aannam dat de dames die hier al eerder een echo hebben gehad, dat kregen op medische indicatie. Niet helemaal juist dus.

Nouja, dan wacht ik nog 5/6 weken ongeduldig O-)
pi_150118552
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:28 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik aannam dat de dames die hier al eerder een echo hebben gehad, dat kregen op medische indicatie. Niet helemaal juist dus.

Hier is het gewoon standaard bij de VK, 8 weken en termijnecho.
Maar Mignonne heeft hier al eens iets gezegd over dag er steeds meer echo's door VK's worden gedeclareerd waar geen medische indicatie voor is.
pi_150119354
Termijn hoort gesteld te worden per echo tussen de 10 en 12 weken, liefst zo dicht mogelijk bij de 10 weken. Als er geen sprake is van bloedverlies of twijfel over de termijn is er in principe gedn reden voor een eerdere echo. Sommige praktijken bieden het wel aan omdat nouja, vraag-aanbod zeg maar.
pi_150120256
Hmm, even ego, hier even een mindere dag. Waar mijn baas, toen ik aangaf dat ik zwanger was en tijdens mijn functioneringsgesprek, nog zeker was dat ik zou blijven na mijn verlof, moet er nu ineens gekeken worden of het financieel wel mogelijk is. Ik voel de bui al hangen. Maargoed, dat is het risico van uitzendkracht zijn. Buiten de onzekerheid qua inkomsten baal ik als een stekker, want ik heb het ongelofelijk naar m'n zin om m'n werk en ik wil helemaal niet weg. Bah.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 27 februari 2015 @ 19:26:55 #118
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150120407
Zo vandaag naar de 9 maandenbeurs geweest.
Wat een drukte en dom geregelde hallen.
Serieus, ik had geen idee waar de 9 maandenbeurs of de huishoudbeurs begon toen ik aan kwam lopen.
Heb wel leuke dingetjes kunnen scoren.
Jumbo pakket. Kruidvat tas, 4 pakken pampers voor 20 euro die heerlijk gratis worden thuisbezorgd en veel testertjes.
De huishoudbeurs is overigens pure ellende. Nooooooit meer.
Soort tokkie zwarte markt meets braderie en hordes mensen met koffertjes die een meter achter hun staan, zodat niemand er langs kan.
En een herrie! Alsof je in een wespennest stond.
pi_150120475
Goed verslag! :D
pi_150120539
Bij mijn vk is 4 keer standaard, maar dat is wasrschijnlijk idd vraag-aanbod idee en misschien declareren ze niet alles. Ze hebben een eigen echo apparaat.
Ik vond het voor mezelf wel fijn vanwege eerdere miskraam. Dus 8 weken intact-echo, 10 weken hartje luisteren (duurde zeker een minuut voor ze hem vond, zenuwslopend) 11 weken termijn en sindsdien bij elke controle hartje, maar na de eerste keer vonden ze hem steeds meteen, toen nog echo met 20 en 30 weken. Nu vanwege medisch elke keer echo, maar die is hooguit een minuut. En maandag mag ik voor ctg, (40 weken precies) maar dat zal ook niet standaard zijn. Als je medisch bent is er denk ik niet zo heel veel standaard meer.
Ik verwacht ook niet dat ze me maandag houden. Kind had na de heftige draaipoging ook geen afwijkend ritme, dus nu in rust zal dat vast ook wel los lopen.
Ja of ik beval dit weekend gewoon even.

Ik heb in mijn hoofd trouwens zitten dan kindjes rustig zijn vlak voor bevalling begint. Is dat echt iets of heb ik dat weer ergens uit de lucht geplukt. Want als dat klopt, komt ze vanavond niet. Ik krijg kopstoten tegen mijn ribben.
pi_150120558
Dat is zuur Kris! Wanneer krijg je duidelijkheid?

Mijn man vroeg vandaag vriendelijk of ik alsjeblieft de vluchtkoffer wilde inpakken, dus die staat ook klaar samen met een maxi cosi. Ik geloof niet dat Frits zich voor de ud laat zien, maar het was geloof ik de bedoeling om alles klaar te hebben staan voor de 37 weken. En nu zou ik stiekem wel leuk vinden als hij nu alvast zou komen, ook al vind ik het zwanger zijn ook nog steeds leuk.
pi_150120654
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:26 schreef faptist het volgende:
Serieus, ik had geen idee waar de 9 maandenbeurs of de huishoudbeurs begon toen ik aan kwam lopen.
Jumbo pakket. Kruidvat tas, 4 pakken pampers voor 20 euro die heerlijk gratis worden thuisbezorgd en veel testertjes.
Soort tokkie zwarte markt meets braderie en hordes mensen met koffertjes die een meter achter hun staan, zodat niemand er langs kan.
Die ervaring had ik ook altijd op de hhbeurs. Wij gingen dan ook altijd vrij snel weer weg. Maar beursen zijn vaak zo druk. Alleen de moeite als je weet dat je dingen meeneemt. Zoals bij een handwerkbeurs in mijn geval. Met 9maandenbeurs kijk ik van te voren altijd waar er dingen te scoren zijn en welke stands er zijn zodat ik die als eerste kan doen. Voordat de superdrukte losbarst zeg maar.
pi_150120846
Halverwege maart weet ik meer. Mag in ieder geval wel gewoon tot m'n verlof blijven. Dus worst case heb ik verlof en daarna recht op ww om een nieuwe baan te vinden.

Stiekem vind ik dat heel lief van je man, dat hij graag wil dat alles klaargezet gaat worden.

Huishoudbeurs en de negenmaandenbeurs heb ik met alle liefde aan me voorbij laten gaan.
pi_150120936
quote:
Verlof! *O*

Strak overheen gelezen *O* Verlof is echt heel chill!

Ik heb 'Call the midwife' een paar maanden geleden gekeken, de teleurstelling was groot toen ik 'opeens' bij de laatste aflevering was.
pi_150121253
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:37 schreef Krisvc het volgende:
Halverwege maart weet ik meer. Mag in ieder geval wel gewoon tot m'n verlof blijven. Dus worst case heb ik verlof en daarna recht op ww om een nieuwe baan te vinden.

Stiekem vind ik dat heel lief van je man, dat hij graag wil dat alles klaargezet gaat worden.

Huishoudbeurs en de negenmaandenbeurs heb ik met alle liefde aan me voorbij laten gaan.
Het geeft je gelukkig wel de tijd om iets anders te zoeken, maar het blijft een rotsituatie! Halverwege maart is gelukkig niet heel ver weg, scheelt je in ieder geval langdurige onzekerheid.

Ik vind het heel lief van mijn man dat hij graag de koffer klaar heeft staan. Er zit ook kleding voor hem in, omdat hij het wel ziet gebeuren dat ik vol over hem kots. ;) Voor de zekerheid moest er ook een blikje cola bij, want misschien krijg ik daar gedurende de bevalling wel heel veel zin O+ . Morgen nog wat gezonde snacks inslaan en dan moet het goed komen denk ik (eet en drinktechnisch dan)
pi_150121402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:26 schreef faptist het volgende:
Haha herkenbaar! Ik ga noooooit meer, al.kreeg ik geld toe..
S. 2014
J. 2016
pi_150122754
Ik had wel naar die 9 maanden beurs gewild maar dat word nu wel last minute. Maar nu ik dit zo lees geloof ik niet dak zo veel mis.
pi_150122784
quote:
Verlof! *O*
Yay!!! *O* *O*
Genieten!
pi_150123125
Kooks: verlof *O*

Ik werd om 19.15 uur ( :@ ) gewekt door man. Hij had na zijn werk meteen de weekboodschappen gedaan en het eten stond op tafel. Zo fijn!
pi_150123178
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:19 schreef JantinaGr het volgende:
Wel in dezelfde praktijk, maar ze hebben echoscopisten die het voor hun doen (weet niet of vk zelf normaal gesproken ook echo's doen?).
vaak niet. Mijn VK vertelde tenminste dat het een vak apart is. En om er echt goed in te zijn moet je het echt vaak doen. En een VK heeft daar gewoon de tijd niet voor.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150123210
Voor mensen die nog naar de negenmaandenbeurs gaan: ga daarna nog even de Scheldestraat in. Bijvoorbeeld om een mooi speelgoedje te kopen, of een eerste pakje of iets van Nijntje of een lekker broodje! :Y)
pi_150123679
Kijk, dat klinkt wel als iets waar ik heen zou gaan 8-)

Goeie tips Amsterdam-promo-team! :+
pi_150123776
Ik kan nog wel even doorgaan? :7
  vrijdag 27 februari 2015 @ 21:06:11 #134
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150124707
Jantina, ik had mijn eerste intake en echo met 10+5. En dan had ik nog mazzel want ik was eigenlijk 9+6. Het duurt idd jaren voor je gevoel. Maar ergens vond ik het ook wel fijn om dqn pas een echo te krijgen, want als je bij een vroege echo een hartje hebt gezien en bij de termijnecho is het gestopt, lijkt me zo pijnlijk. Toen ik met 9+6 een goede echo had, had ik ook wel het idee dat het goed zat. Ik had trouwens de intake na de echo gepland want ik had helemaal geen zin om het over zwanger zijn te hebben voor ik had gezien dat er wat zat.

Kris, vervelend die onzekerheid over je werk!

Verhalen over de 9 maanden beurs... Bedankt voor het bevestigen van mijn beeld van die beurs. :Y) >:O
pi_150125967
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 20:47 schreef Limone het volgende:
Nee, want ik heb geen tijd om daarna nog ergens naar toe te gaan -O-
pi_150126284
Hier ook een dagje 9 maanden beurs erop zitten! Die vond ik echt wel leuk, omdat er gewoon veel verschillende dingen bij elkaar zitten die je anders niet snel tegenkomt (althans, ik niet, ik ga geen uren op internet zitten zoeken naar leuke pakjes enzo ;) ). Heb echt een paar leuke dingen gescoord O+

Maar die huishoudbeurs :o daar krijgen ze me echt nooit meer vrijwillig naar binnen. Ik dacht serieus dat alle trolley-verhalen overdreven waren, maar dat is gewoon nog erger dan gedacht..!
pi_150126291
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:33 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nee, want ik heb geen tijd om daarna nog ergens naar toe te gaan -O-
Oh boeh! Want aan het einde van de speurtocht sta ik met een kopje thee! c_/
pi_150126365
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:40 schreef Limone het volgende:

[..]

Oh boeh! Want aan het einde van de speurtocht sta ik met een kopje thee! c_/
:'(

Kom maar bij mij een kopje thee halen op de beurs >:)
pi_150126566
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

:'(

Kom maar bij mij een kopje thee halen op de beurs >:)
Tempting.. als ik wodka en valium mocht
pi_150126738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:46 schreef Limone het volgende:

[..]

Mag dat tegenwoordig ook al niet meer dan :o Je mag als zwangere tegenwoordig echt niks meer :N
pi_150127031
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 20:47 schreef Limone het volgende:
Ga maar even door ;) dan weet ik waar we naartoe kunnen als we gillend wegrennen van de beurs!
pi_150127359
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mag dat tegenwoordig ook al niet meer dan :o Je mag als zwangere tegenwoordig echt niks meer :N
Nee en cocaine ook niet, hoorde ik laatst? Nou het voedingscentrum zegt er niets over, dus het zal wel niet waar zijn. Pfff. Sinds salami niet meer mag is alles ineens in de ban. :(
pi_150127426
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:03 schreef Limone het volgende:
Nee en cocaine ook niet, hoorde ik laatst? Nou het voedingscentrum zegt er niets over, dus het zal wel niet waar zijn. Pfff. Sinds salami niet meer mag is alles ineens in de ban.
Ja maar goed, salami. Daar noem je ook wat joh.
pi_150127876
Ik ben wel van plan om tijdens de bevalling een paar nakjes te nemen, hoor. Niet vol te houden anders.

Er zit hier iemand de boel te verbouwen in mn buik. :o Zoals een hont hysterisch zn mand (of bank :') ) overhoop krauwt in een poging om m te fatsoeneren, zo voelt het.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 22:16:58 #145
360012 Shopaholic1984
pi_150127904
Vandaag weer op controle geweest in het ziekenhuis. Gynaecoloog maakt zich absoluut geen zorgen om de tweeling. Gelijk gevraagd naar het verhaal wat de andere dokter vorige keer had opgehangen over bij 34 weken inleiden. Is dus onzin..... Hoe kunnen ze een mens onzeker maken. Zolang de baby's het goed blijven doen en de doorbloeding allemaal goed is, gaan ze pas bij 37 weken inleiden. (Hij zei wel dat 50% die 37 weken niet haalt, omdat de baby's zelf besluiten eerder te komen) Pas als de doorbloeding niet meer goed is of de kleinste baby echt van zijn lijn af gaat wijken, kunnen ze beslissen om ze eerder te halen.
Bloeddruk was goed, moest weer bloedprikken voor mijn ijzer en ging weer bijna van mijn stokje. Lang leve de zoete siroop bij de bloedprikbalie. Ook gelijk een spuit voor Rhesus D gekregen in mijn been. Grrr, en ik ben al zo'n fan van spuiten. Raak er bijna nog aan gewend zo ;)
pi_150128174
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:57 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ga maar even door ;) dan weet ik waar we naartoe kunnen als we gillend wegrennen van de beurs!
Nou, vanaf de Scheldestraat loop je in 1 rechte lijn naar de Albert Cuyp (je kan ook een trammetje pakken aan het einde van de Scheldestraat, nr 12 uitstappen op de Ceintuurbaan). Dat is ook een beproeving op zaterdag, maar uhm.. anders.. :P Op de Cuyp zit in elk geval een winkeltje met leuke tweedehands kinderkleding en spulletjes en natuurlijk de fournituren van Jan. Als je van naaien houdt kan je je lol op!

Als echte held loop je natuurlijk helemaal tot de van Woustraat. Daar kan je in elk geval weer een tram pakken terug naar Rai. Haal dan eerst nog wat flessen Pasdutout. :Y)
pi_150128192
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:16 schreef -Spring het volgende:
Ik ben wel van plan om tijdens de bevalling een paar nakjes te nemen, hoor. Niet vol te houden anders.

Er zit hier iemand de boel te verbouwen in mn buik. :o Zoals een hont hysterisch zn mand (of bank :') ) overhoop krauwt in een poging om m te fatsoeneren, zo voelt het.
Ja, logisch. En dat komt toch niet meer bij de baby!
pi_150128203
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja maar goed, salami. Daar noem je ook wat joh.
:P
pi_150128705
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:16 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vandaag weer op controle geweest in het ziekenhuis. Gynaecoloog maakt zich absoluut geen zorgen om de tweeling. Gelijk gevraagd naar het verhaal wat de andere dokter vorige keer had opgehangen over bij 34 weken inleiden. Is dus onzin..... Hoe kunnen ze een mens onzeker maken. Zolang de baby's het goed blijven doen en de doorbloeding allemaal goed is, gaan ze pas bij 37 weken inleiden. (Hij zei wel dat 50% die 37 weken niet haalt, omdat de baby's zelf besluiten eerder te komen) Pas als de doorbloeding niet meer goed is of de kleinste baby echt van zijn lijn af gaat wijken, kunnen ze beslissen om ze eerder te halen.
Bloeddruk was goed, moest weer bloedprikken voor mijn ijzer en ging weer bijna van mijn stokje. Lang leve de zoete siroop bij de bloedprikbalie. Ook gelijk een spuit voor Rhesus D gekregen in mijn been. Grrr, en ik ben al zo'n fan van spuiten. Raak er bijna nog aan gewend zo ;)
Dat was mooi twee prikken voor de prijs van één! Fijn dat je beter geïnformeerd bent, nu. ^O^
pi_150129151
En dat 2 voor de prijs van 1 ga je nog heel veel vaker horen..... ;)
pi_150136067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:03 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee en cocaine ook niet, hoorde ik laatst? Nou het voedingscentrum zegt er niets over, dus het zal wel niet waar zijn. Pfff. Sinds salami niet meer mag is alles ineens in de ban. :(
_O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:28 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ik mag 11 maart, en ik vinnet ook loeistom dat we dan geen echo krijgen met 9 weken. Ik geloof er namelijk nog helemaal niks van dat er nu een garnaal in mijn buik dobbert. En zolang ik geen echo heb gezien is het voor mijn gevoel nog heul nie woar. :{w (Al zal ik voor de zekerheid geen salami eten of mijn neus poederen. :P )

Lekker met verlof Kooks! Enjoy!

En ben een beetje onzeker. Nu met ruim 7 weken doen mijn tieten een stuk minder pijn, en ik ben niet meer misselijk. En voel me daardoor dus ook totaal niet zwanger. Hoop zooo dat het nog goed zit!
  zaterdag 28 februari 2015 @ 05:09:34 #152
409579 LuDann
All the way
pi_150136906
quote:
Verlof! *O*

Feli met je verlof!

Ja, wij (vriend keek zowaar de hele serie mee, vond het echt leuk) hebben de hele serie gekeken, supertof!
  zaterdag 28 februari 2015 @ 05:11:43 #153
409579 LuDann
All the way
pi_150136916
Het is hier weer klokslag 5 uur hoor, dus ik ben klaarwakker. }:| Dank u baby!

Straks naar 9 maanden beurs, met bekkendband (dank aan iedereen die dat fijn voor me vond dat ik die op tijd gescoord heb). Nu hoef ik misschien niet alles in een rolstoel te doen. *O*

Heb al goede tips gehad van iemand hier die al geweest is. :Y
  zaterdag 28 februari 2015 @ 05:20:57 #154
409579 LuDann
All the way
pi_150136949
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 20:30 schreef Malteser het volgende:
Kooks: verlof *O*

Ik werd om 19.15 uur ( :@ ) gewekt door man. Hij had na zijn werk meteen de weekboodschappen gedaan en het eten stond op tafel. Zo fijn!

Oh, mazzelaar! Wat lief van hem O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:46 schreef Limone het volgende:

[..]

Hoe schadelijk zou valium eigenlijk zijn? Want ik heb het dus wel voorgeschreven gekregen in het geval van een epileptisch insult. Hoop sowieso niet dat ik die krijg natuurlijk, maar heb geen idee daarover.
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:16 schreef -Spring het volgende:

Ik beschrijf het als koppetjeduikelen. Zo voelt het voor mij in ieder geval. En schaambot schoppen. Ofzo. Dat doet best zeer iig. :X
pi_150137073
Sara.. Fijn he afwachten! :7

Bijna iedereen vind die eerste periode lang duren, maar nu denk ik.. Oohh maandag alweer 12 weken.
Wees maar blij dat je je niet kots beroerd voelt. (al snap ik je wel)
pi_150137128
Hier ook verlof! :D

Na inschrijven bij VK vroegen ze ons of we met 8 weken een echo wilden: tuurlijk wilden we dat! :)

Zo het bed uit; kijken of we kaarten voor Pinkpop kunnen scoren.
Man gaat de stad in bij de winkel in de rij en ik probeer het online. Zou toch goed moeten komen :D
pi_150137235
Heb ook vroege echo op verzoek gedaan ivm vorige miskraam. Moest rond 30 euro zelf betalen. Ik kon niet zo lang wachten. Komende dinsdag pas termijnecho (10,5 week).
  zaterdag 28 februari 2015 @ 08:01:22 #158
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150137316
Vandaag precies op de helft! *O*
  zaterdag 28 februari 2015 @ 08:06:47 #159
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150137348
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 05:20 schreef LuDann het volgende:

Hoe schadelijk zou valium eigenlijk zijn? Want ik heb het dus wel voorgeschreven gekregen in het geval van een epileptisch insult. Hoop sowieso niet dat ik die krijg natuurlijk, maar heb geen idee daarover.
quote:
Teratogenese: Bij de mens, onvoldoende gegevens. Bij dieren, toegenomen gespleten gehemelte in muizen en vertraagde neurale gedragsontwikkeling in ratten. Farmacologisch effect: Mogelijk 'floppy infant syndrome' (hypothermie, hypotonie, onregelmatige hartslag, matige ademhalingsdepressie en voedingsproblemen bij pasgeborenen), na gebruik laat in de zwangerschap. Bovendien kan na langdurig gebruik bij de pasgeborene afhankelijkheid zijn opgetreden en bestaat het risico van onttrekkingsverschijnselen in de postnatale periode. Omdat benzylalcohol de placenta kan passeren, moet rekening worden gehouden met de mogelijke toxiciteit ervan voor prematuren na toediening vlak voor of tijdens een bevalling of sectio caesarea. Indien parenterale toediening nodig is, kan Diazemuls worden overwogen, dat geen benzylalcohol bevat. Advies: Alleen op strikte indicatie gebruiken, kortdurend en in een zo laag mogelijke dosering.
https://www.farmacotherap(...)ksten/d/diazepam.asp
pi_150137391
Hoeveel pakjes/kleding maat 50 hebben jullie eigenlijk aangeschaft/gaan jullie aanschaffen?

Ik ben er eigenlijk van uitgegaan dat ik pas vanaf 56 nodig heb, aangezien man 2+ meter is, maar nu zegt VK 'baby is niet bijzonder groot', dus misschien toch maar een paar aanschaffen?
pi_150137464
Ik had ook nog wel een vraag over kleertjes! (Ok, het is nog vroeg)

Maar wij krijgen een eind-september/begin-oktober baby. Wat voor rompers die je je baby dan aan? Lange mouw of zonder mouw? Kleertjes natuurlijk lang maar daaronder?
En een maat 50/56 is dat handig of zeggen jullie een paar 50 in slaan maar vooral 56?

Kooks, ik lees nog wel is dat er inschattingsfouten worden gemaakt dus ik zou zeker iets kopen in 50! Maar niet teveel als je een 56-baby vewacht. Je kunt altijd bijkopen/bestellen!
pi_150137510
Ik doe langemouwrompers (novemberbaby) maar ben een koukleum en baby ook. 50 is wel handig om een paar pakjes van te hebben, en dan bijkopen als 56 echt veel te ruim blijkt.
pi_150137511
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 08:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik had ook nog wel een vraag over kleertjes! (Ok, het is nog vroeg)

Maar wij krijgen een eind-september/begin-oktober baby. Wat voor rompers die je je baby dan aan? Lange mouw of zonder mouw? Kleertjes natuurlijk lang maar daaronder?
En een maat 50/56 is dat handig of zeggen jullie een paar 50 in slaan maar vooral 56?

Kooks, ik lees nog wel is dat er inschattingsfouten worden gemaakt dus ik zou zeker iets kopen in 50! Maar niet teveel als je een 56-baby vewacht. Je kunt altijd bijkopen/bestellen!
Misschien van allebei wat? Kan me ook voorstellen dat het binnenshuis misschien warm is met rompers met lange mouwen.
pi_150137544
Ik heb 3 setjes kleding in maat 50, maar gezien de groei van Frits hou ik het daar bij! Vriend is 1.93 en ik ben 1.75, maar Lola was bij d'r geboorte 47cm en heeft best nog wel even in maat 50 gezeten terwijl die ook groot geschat werd en we het advies kregen geen maat 50 te kopen :) achteraf dus nog wel wat bij moeten kopen, maar dat is zo gedaan en beter wat bij moeten kopen dan een hoop hebben wat ze niet aan kunnen.
pi_150137551
Wij hebben een paar setjes in maat 50 en 56. Rompertjes in beide maten zowel zonder mouw, met korte mouw en met lange mouw.

Mochten we iets missen of nodig hebben dan sturen we de oma's op pad :)
pi_150137560
Lola is van februari en had toen eigenlijk helemaal geen lange mouwen rompers, vond ik ook lastig icm lange mouwen kleding, maar dat is heel persoonlijk
pi_150137594
Thijs had rompers met lange mouwen die bij t-shirts pasten zodat hij de t-shirts ook met minder weer aankon. In de winter had hij gewoon rompers met korte mouwen en een trui of longsleeve. Wat Klumsy zegt, rompers met lange mouwen zijn irritant onder shirts/truien/vesten met lange mouwen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150137812
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 08:14 schreef kooks11 het volgende:
Hoeveel pakjes/kleding maat 50 hebben jullie eigenlijk aangeschaft/gaan jullie aanschaffen?

Ik ben er eigenlijk van uitgegaan dat ik pas vanaf 56 nodig heb, aangezien man 2+ meter is, maar nu zegt VK 'baby is niet bijzonder groot', dus misschien toch maar een paar aanschaffen?
Wij harde best wel wat kleertjes in mt 50 50/56 56
Maar zoon heeft ontieglijk veel gespuugd de eerste tijd. De kraamhulp heeft man in de kraamweek dan ook naar de stad gestuurd om toch echt meer te gaan kopen!
pi_150137818
Ik had voor mijn februari-kind rompers met lange mouwen, onder vesten. Ging prima, ik vond het niet echt lastig ofzo verder dat lang onder lang. Bij de oudste (eind augustus) had ik wel wat korte mouwen maar zeker in t begin heeft ze toch nog wel veel lange mouwen gedragen, tenzij het écht heel erg warm was.

Oh en mijn jongste woog 4,3 kg bij geboorte maar heeft toch ook nog wel een poos maat 50 gedragen. Lengte heeft meer invloed op of de kleding wel of niet past dan gewicht. Maar die lengte is dan weer bijzonder lastig in te schatten op de hand. :)
pi_150137823
Dus dat kan dan altijd nog bijgekocht worden.

Maat 56 hebben wij ook n tijdje de mouwen gewoon omgeslagen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 09:07:19 #171
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150137828
goedemorgen! Van 22:15 tot 8:45 (wel met de nodige plaspauzes) heerlijk uitgerust!

al vers babynieuws ergens? *bijlezen gaat

oh en kleertjes heb ik echt wel voldoende, met name boxpakjes O+ (iedereen in mijn omgeving weet hoe fijn ik die dingen vindt, dus als er weer eens iemand wat over had werd dat zo'n beetje automatisch mijn richting opgeschoven. Heb op een gegeven moment een kledingstop moeten inzetten :X :') )

pi_150137829
De mijne was inderdaad 3900 gram maar moest 56 aan vanwege zijn lengte. Hij was in elk geval 52 cm (volgens het ziekenhuis).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_150137847
DJMO, ik heb nog lang niet voldoende kleding. Tenminste, 2 rompers en 5 pakjes is niet genoeg denk ik. Goed excuus om lekker rond te kijken de komende tijd. Ik wil in elk geval nog bij H&M aan, voor de 'pyjama's'.
pi_150137866
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 08:30 schreef Heliotrope het volgende:
Ik doe langemouwrompers (novemberbaby) maar ben een koukleum en baby ook. 50 is wel handig om een paar pakjes van te hebben, en dan bijkopen als 56 echt veel te ruim blijkt.
Ja dat, mijn oktoberkind van 2 draagt nu ook langemouwenrompers met trui erover. Incidenteel eens een korte mouwenromper maar dat is meestal omdat alles in de was zit en alleen met dikke trui of op het kdv. Lange mouw plus t shirt of longsleeve zou echt te koud zijn nu. Mouwloze rompers draagt hij bv alleen hoogzomer.

Het hangt dus van je kind af, maar ik zou gewoon van beide wat kopen, en zeker rompers zijn zo bijgekocht. Newborns kleed je wel warmer trouwens, dus ik zou zelf op basis van ervaring vooral voor lang gaan. Zal je zien dat deze een kacheltje wordt :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 09:15:20 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150137907
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:09 schreef McLaura het volgende:
DJMO, ik heb nog lang niet voldoende kleding. Tenminste, 2 rompers en 5 pakjes is niet genoeg denk ik. Goed excuus om lekker rond te kijken de komende tijd. Ik wil in elk geval nog bij H&M aan, voor de 'pyjama's'.
ik was/ben natuurlijk niet echt in de positie om alles zelf nieuw te kopen. Ik ben voor mezelf en de jongens lid van een kledingtas hier in de buurt. Dan krijg je zeg; een drietal tassen in jouw maat, je haalt er iets uit wat je leuk/mooi vindt, en je stopt er iets in terug wat je niet meer draagt/past. Op die manier hebben de jongens toch geregeld 'nieuwe' (en passende ;) ) kleding zonder dat het me al te veel kost. Van haar heb ik toen ook een hele stapel babykleertjes gekregen, en je raadt het al; als dat straks te klein is, gaat dat ook terug de roulatie in in ruil voor wat groters.

pi_150137943
Dus je kunt er eigenlijk wel vanuit gaan ongeacht het weer dat je kindje de eerste tijd langemouw rompers draagt?

Maar eigenlijk toch ook wel weer beide in huis moet hebben :P
pi_150137972
Luc heeft nooit langemouw rompers gedragen (geboren in Oktober) ik vond het onhandig.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 09:27:36 #178
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150138015
Ik heb tot nu toe eigenlijk van alles wat gekocht. Sowieso kan het in juli 30 graden zijn of 20 graden. Dat ligt natuurlijk wel anders buiten de zomermaanden om.
Het enige wat ik niet gekocht heb, zijn t-shirts (korte mouwen). Ik heb eigenlijk nog nooit een newborn met t-shirt gezien? Is het wel handig om te kopen of niet?
pi_150138160
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 08:14 schreef kooks11 het volgende:

Hier ook n man van bijna 2 mtr en n dochter van 49cm ik dacht ook geen 50 nodig te hebben maar ze heeft de eerste maand alleen maar 50 gedragen.

W.b lange mouwen/korte mouwen, dochter is van 31-7 en heeft alleen maar lange mouwen gedragen, ze kon zichzelf prima op temp houden, maar korte mouwen waren te fris.
S. 2014
J. 2016
pi_150138313
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:27 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb tot nu toe eigenlijk van alles wat gekocht. Sowieso kan het in juli 30 graden zijn of 20 graden. Dat ligt natuurlijk wel anders buiten de zomermaanden om.
Het enige wat ik niet gekocht heb, zijn t-shirts (korte mouwen). Ik heb eigenlijk nog nooit een newborn met t-shirt gezien? Is het wel handig om te kopen of niet?
Thijs had ze wel, maar dus met bijpassende romper met lange mouwen.
pi_150138425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:41 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Wat naar risje. ;( Ik kan me voorstellen dat je het nu even niet meer weet.
Maar hoe kan er dan niets zichtbaar zijn en dat je ook niet ongesteld wordt, dus zonder enig noemenswaardig bloedverlies (dat eitje kan niet toch niet zomaar poef verdwijnen?) en toch een positieve test?

Hopelijk over 2 weken gewoon goed nieuws.
Het kan een blighted ovum geweest zijn, word het wel bevrucht ofzo maar het eitje blijft dan niet zitten geloof ik, heb m'n echo foto's gekregen en daar is ook echt niks op te zien. Zal er zo eens eentje posten.

Ik had gisteren echt zoiets van, laat ik dan maar snel ongesteld worden, maar dat zal uiteraaaaaard niet snel gebeuren,zul je zien dat ik dat vochtzakje nog moet laten wegzuigen ook :{

Had nog beetje op internet rond gekeken en kwam toch gek veel mensen tegen die met 7 weken een compleet lege echo hadden en waarop 2 weken later toch een kloppend hartje te zien was.

Maar dat gebeurt ándere mensen, vast niet bij mij ;(
pi_150138438
Ik heb echt knallende koppijn uit 't niets. Normaal
neem ik dan ibuprofen maar dat mag zwanger niet dacht ik? Mag er iets wel? Anders maar in het donker op bed
pi_150138454
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:04 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb echt knallende koppijn uit 't niets. Normaal
neem ik dan ibuprofen maar dat mag zwanger niet dacht ik? Mag er iets wel? Anders maar in het donker op bed
2 paracetamol met gllas water en idd ff naar bed ;)
pi_150138462
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

2 paracetamol met gllas water en idd ff naar bed ;)
Thanks!
  zaterdag 28 februari 2015 @ 10:06:11 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150138467
Mijn kind van 53cm was vrij licht met net aan 3 kilo en zat nog bijna een maand in maat 50.
En ik roep altijd maar weer, een mooi zittend pakje in maat 50 op de eerste foto's is zoveel mooier dan mouwen en pijpen 3x omgeslagen en slobberend om het lichaam. Maar daar denkt niet iedereen hetzelfde over :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150138515
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:06 schreef laziness het volgende:
Mijn kind van 53cm was vrij licht met net aan 3 kilo en zat nog bijna een maand in maat 50.
En ik roep altijd maar weer, een mooi zittend pakje in maat 50 op de eerste foto's is zoveel mooier dan mouwen en pijpen 3x omgeslagen en slobberend om het lichaam. Maar daar denkt niet iedereen hetzelfde over :P
Eens wel, maar vaak kom je er pas na de bevalling achter wat wel en niet past.

Dus... zie hier het ultieme excuus om 6 eerste pakjes te shoppen :7
  zaterdag 28 februari 2015 @ 10:26:01 #187
360012 Shopaholic1984
pi_150138783
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad voor de zekerheid ook voor allebei een pakje maat 44 gekocht. Voor als die 2 echt klein zijn bij de geboorte. Passen ze het niet, kan het dienen als poppenkleertjes :)
pi_150138862
SPOILER
Hier een plaatje voor de geïnteresseerden :)
pi_150138905
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

:W :@
pi_150139053
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:06 schreef laziness het volgende:
Daarom heb ik drie outfits voor de baby in de vluchttas :') 1 maat 50, 1 maat 50/56 en 1 maat 56. Mijn kind ziet er straks sowieso goed gekleed uit :')

Risje, wat een zwarte vlek, heb dat nog nooit gezien zo. Normaal probeer ik wel wat hoopgevends te zeggen, maar ik kan me niet voorstellen dat daar een vruchtje in zit. Ik hoop van wel natuurlijk, maar ja...
pi_150139156
Dit is mn 50/56-stash atm. ♡

Een stuk of tien jumpsuits, wat broekjes, een stapel truitjes en veel rompers, vooral zonder mouw. Dan kan daar overheen een truitje met lange mouw.
pi_150139184
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:47 schreef -Spring het volgende:

[ link | afbeelding ]
oh heerlijk O+
al dat opgevouwen kleine spul O+ O+
pi_150139331
quote:

[ link | afbeelding ]

Een stuk of tien jumpsuits, wat broekjes, een stapel truitjes en veel rompers, vooral zonder mouw. Dan kan daar overheen een truitje met lange mouw.
Wat een leuke kleurtjes allemaal O+ hier alleen nog 2 pakjes in het grijs/wit maat 56. Maar goed, straks nog 4,5 maand tijd om voor wat kleur te zorgen!
  zaterdag 28 februari 2015 @ 11:05:28 #194
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150139495
Jumpsuits O+

Geen idee eigenlijk wat ik nog heb liggen. Weet wel dat J weinig rompers met lage mouwen aan heeft gehad, ookal is ie van januari. Mocht niet in de couveuse (alleen een romper zonder mouwen), en later vond ik het onhandig .

Hier begonnen met maat 44, daarvan heb ik alleen maar unisex, maar ik hoop het deze keer eigenlijk niet nodig te hebben. Maat 50 verwacht ik wel. Mijn ervaring is trouwens meestal dat combimaat 50/56 veel en veel groter valt dan 50, en dat t ene merk t andere niet is. Ter vergelijk, een nOeser jumpsuit maat 50/56 is hier even groot als een truitje maat 68 van Zara... En ik heb een pakje maat 44 van Frendz dat even groot is als een pakje maat 50 van prenatal...
pi_150140117
Mignonne, ken jij deze vezels? Kwam mn moeder mee aanzetten om mn stoelgang te bevorderen, want die is echt ruk atm. Ze had wel uitgezocht dat het mag tijdens de zwangerschap en dat je er veel bij moet drinken en zo, maar de tijd waarin alles slik wat mn moeder me voorzet, is voorbij. :+

pi_150140292
Ik begin te twijfelen of ik 50 en 56 in de koffer heb gegooid of alleen 56. Straks maar even nakijken.

Risje wat heeft je vk precies gezegd? Ik had bij mijn miskraam namelijk een lege eicel in mijn baarmoeder zitten, dat was wel te zien, dat was bij tien weken.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 11:52:12 #197
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150140490
Gewoon nog wat extra pakjes erbijgooien, zo groot zijn ze niet ^O^

Ik ga denk ik voor een stuk of 4 tzt, breed en smal, 50 en 56. Kan ik iig kiezen op moment dat de baby er is :D

Ik ga deze keer voor zekerheid en keuze. Bij J. moest ik vertrouwen op de smaak van moeder en schoonmoeder. J. heeft dus dingen aangehad in zijn eerste weken die ik zelf absoluut niet had gekozen. Maar het was natuurlijk ontzettend lief dat ze voor me de stad ingingen om mini-kleertjes te kopen, terwijl ik in t ziekenhuis lag. Ik had zelf echt geen puf om dat allemaal te regelen, en kind moest toch wat aan ;)
pi_150140541
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 11:34 schreef -Spring het volgende:
Mignonne, ken jij deze vezels? Kwam mn moeder mee aanzetten om mn stoelgang te bevorderen, want die is echt ruk atm. Ze had wel uitgezocht dat het mag tijdens de zwangerschap en dat je er veel bij moet drinken en zo, maar de tijd waarin alles slik wat mn moeder me voorzet, is voorbij. :+

[ link | afbeelding ]
Ja is geen probleem kun je gewoon gebruiken. Het is een natuurlijk middel in principe, die vezels nemen vocht op waarmee je t inneemt, zodat er meer vocht bij je ontlasting komt, that's all.
Het is trouwens ook hoofdbestanddeel van metamucil, wat een huisarts bijvoorbeeld nog wel eens voorschrijft bij obstipatie.

en een van de ingrediënten van glutenvrij brood, dat ook :') :D

-edit- wel voldoende bij drinken anders heb je er geen klap aan.
pi_150140739
Risje, wat moet die onzekerheid killing zijn zeg! :{ :*

En jullie zijn helderziend geloof ik O+
Moet nog flink wat rompers en kleertjes inslaan en twijfelde over maten en mouwen ;) dus ook namens mij bedankt voor de input!

Tot nu toe hadden we alle spullen netjes opgeslagen in boxen op zolder, maar aangezien het kamertje nu af is, kan ik daar heerlijk in gaan neuzen O+ Vriend is net ontvoerd voor z'n vrijgezellenfeest, dus dat wordt een heerlijk middagje O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 11:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik herkende het ook al meteen ja! :Y Helpt wel goed om je brood luchtiger te krijgen!
pi_150141157
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 11:42 schreef Cholula het volgende:
Ik begin te twijfelen of ik 50 en 56 in de koffer heb gegooid of alleen 56. Straks maar even nakijken.

Risje wat heeft je vk precies gezegd? Ik had bij mijn miskraam namelijk een lege eicel in mijn baarmoeder zitten, dat was wel te zien, dat was bij tien weken.
Weet eigenlijk ook niet wat deze zwarte vlek is, is het nou een vruchtzakje met niks erin? Of een vochtzakje of is dat het zelfde.

VK stuurde me een email met m'n echo foto's en paar filmpjes die ze gemaakt had, zodat ik dat eventueel aan een gynaecoloog kan laten zien en daar stuurde ze deze info nog bij:

SPOILER
pi_150141177
quote:

[ link | afbeelding ]

Wat een heerlijke stapel kleertjes, lekker vrolijk ook, ik was eerst van plan lekker neutraal te kopen omdat ik niet zo van blije kleurtjes houd, maar dit is wel erg leuk!
pi_150141683
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 11:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja is geen probleem kun je gewoon gebruiken. Het is een natuurlijk middel in principe, die vezels nemen vocht op waarmee je t inneemt, zodat er meer vocht bij je ontlasting komt, that's all.
Het is trouwens ook hoofdbestanddeel van metamucil, wat een huisarts bijvoorbeeld nog wel eens voorschrijft bij obstipatie.

-edit- wel voldoende bij drinken anders heb je er geen klap aan.
Kedan! Thanks!
pi_150141753
Ik meld me weer even zonder baby nog. Heb mezelf gejinxt met het 'ik ben nooit ziek' ik voel me nu toch wat meh. Beginnend verkoudheidje. Geen verhoging, en hoofdpijn van vannacht is ook alweer weg, dus wie weet heb ik alsnog mazzel en is het morgen al over. Een verkoudheid duurt bij mij ook meestal maar 2 dagen, dus afwachten maar. Wel een klein beetje keelpijn.
Misschien dat ik straks nog paracetemol pak, maar ik zie het nut er nog niet zo van in nu.. Zou het helpen?
pi_150142270
quote:

[ link | afbeelding ]

Leuk O+!

Die jumpsuit met aapjes heb ik in het blauw in 62/68, één van mijn favo's van peuter nog.

Ik heb nu in maat 50 ook veel truitjes en broekjes, maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen jumpsuits aangetrokken bij baby :D. Die zijn zo fijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150142563
Ohja, mooie stash, Spring! O+
Vooral omdat ik bijlange na nog niet zoveel heb, dus dat biedt opties! O-)

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 13:14 schreef Phaidra het volgende:
...maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen jumpsuits aangetrokken bij baby :D. Die zijn zo fijn!
Ah, ook fijn om te horen! :Y Heb gisteren toevallig 3 jumpsuits gescoord omdat ik ze zo schattig vond O+ maar fijn om te horen dat ze ook praktisch zijn! ;)
pi_150143707
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 12:05 schreef twist02 het volgende:
Vriend is net ontvoerd voor z'n vrijgezellenfeest, dus dat wordt een heerlijk middagje O+
Idem hier. :D Heerlijk die rust en lekker m'n eigen plan trekken. O+

Ik moet het ook wel wat rustiger aan doen nu, kind ligt op m'n blaas en als ik dan ga lopen krijg ik (daardoor?) snel harde buiken. Boodschappen doen is daardoor bijna geen doen meer. :{ Ik hoop dat het tijdelijk is en ik hier niet de rest van de zwangerschap last van heb.. Ik hoop dat het als ik maandag weer voor de klas moet weer te doen is. :(
pi_150146132
Oh wat zijn die nachten in bed een gruwel de laatste tijd. Telkens als ik me wil omdraaien verga ik van de pijn alsof ik uit elkaar getrokken word. Ik probeer nu 1 positie aan te houden maar ja soms wil ik me ook omdraaien :') . Ik hoop dat dit snel overgaat. :'( :'( :'(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 16:13:12 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150146831
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 15:43 schreef Quickie_Brat het volgende:
Oh wat zijn die nachten in bed een gruwel de laatste tijd. Telkens als ik me wil omdraaien verga ik van de pijn alsof ik uit elkaar getrokken word. Ik probeer nu 1 positie aan te houden maar ja soms wil ik me ook omdraaien :') . Ik hoop dat dit snel overgaat. :'( :'( :'(
waar heb je dan precies pijn/last?

Ik heb een biscuitbodem in de oven staan, even een fantasietaartje in elkaar draaien voor morgen als Geert thuis komt. Mocht het nou de rest van de week niks worden qua feestje, heeft hij morgen toch vast een mini feest gehad, inclusief taart, slingers, ballonnen en cadeau's :Y

pi_150146880
:W :')
Tralalalaaa
  zaterdag 28 februari 2015 @ 16:17:59 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150146940
quote:
Moet je iets vertellen?
KuikenGuppy
pi_150146968
:Y
:')

Maar als ik er echt over uit ga wijden is het helemaal zo echt en ik ben nog helemaal in shock.

Ohja, ps: gelieve niks op fb te plempen als er hier vriendjes van mij zitten. Kthx. ;)
Tralalalaaa
pi_150146969
quote:
:o
  zaterdag 28 februari 2015 @ 16:20:12 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150147001
Oooh! Gefeliciteerd :o :D.
KuikenGuppy
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 16:20:43 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150147022
T_A_P :o gefeliciteerd O+

pi_150147113
Tralalalaaa
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 16:25:51 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150147154
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
waren wij vier of zes jaar geleden ook niet samen zwanger??

pi_150147176
4 jaar geleden, klopt!
Tralalalaaa
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 16:30:48 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150147297
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:26 schreef Take_A_Picture het volgende:
4 jaar geleden, klopt!
ik zie alleen maar bekenden van toen hier terugkomen, zo leuk! :D

pi_150147459
quote:
:o
Leuk!!!!
Gefeliciteerd *O*
pi_150147955
Gefeliciteerd Tap!
S. 2014
J. 2016
pi_150148086
Gefeliciteerd TAP! *O*
pi_150148115
quote:
Gefeliciteerd! Zei je twee weken geleden niet dat je rammelde?
pi_150148262
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:53 schreef Cholula het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Zei je twee weken geleden niet dat je rammelde?
Ze rammelde wel maar t ging echt echt echt niet gebeuren... zo zie je maar :P
S. 2014
J. 2016
pi_150148286
TAP! :o Gefeliciteerd!
pi_150148381
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:13 schreef DJMO het volgende:

[..]

waar heb je dan precies pijn/last?
In mijn liezen en onderbuik (bij het schaambeen)
quote:
Ik heb een biscuitbodem in de oven staan, even een fantasietaartje in elkaar draaien voor morgen als Geert thuis komt. Mocht het nou de rest van de week niks worden qua feestje, heeft hij morgen toch vast een mini feest gehad, inclusief taart, slingers, ballonnen en cadeau's :Y
Yummie :P *O*
pi_150148530
Wooow TAP :D van harte *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150148617
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
:Y
:')

Maar als ik er echt over uit ga wijden is het helemaal zo echt en ik ben nog helemaal in shock.

Ohja, ps: gelieve niks op fb te plempen als er hier vriendjes van mij zitten. Kthx. ;)
Wauw!!! :o :o :o

Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150148622
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 12:28 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Weet eigenlijk ook niet wat deze zwarte vlek is, is het nou een vruchtzakje met niks erin? Of een vochtzakje of is dat het zelfde.

VK stuurde me een email met m'n echo foto's en paar filmpjes die ze gemaakt had, zodat ik dat eventueel aan een gynaecoloog kan laten zien en daar stuurde ze deze info nog bij:

SPOILER
Dat zwarte is vocht, daarin zou een vruchtzakje moeten zitten. (En als ik fout zit dan corrigeert Mignonne me hopelijk.) Wanneer was je eisprong?
pi_150148708
TAP! :o wat doe je!? Onverwacht! Maar gefeliciteerd :Y
pi_150148719
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 14:09 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ik moet het ook wel wat rustiger aan doen nu, kind ligt op m'n blaas en als ik dan ga lopen krijg ik (daardoor?) snel harde buiken. Boodschappen doen is daardoor bijna geen doen meer. :{ Ik hoop dat het tijdelijk is en ik hier niet de rest van de zwangerschap last van heb.. Ik hoop dat het als ik maandag weer voor de klas moet weer te doen is. :(
Vervelend van de harde buiken, hopelijk draait je kind straks iets waardoor je minder last krijgt. Hoelang nog tot je verlof?

Mijn man is ook weg, ik heb de rust benut door een hele lange middagdut te doen. Tot zover mijn goede voornemen om de badkamer te soppen. Heeft iemand mijn nesteldrang toevallig gezien?
En ik ben vandaag 38 weken zwanger!
pi_150148815
Ehm, ja ik rammelde heul erg! En het zou ook echt echt echt niet gebeuren.

SPOILER
Tralalalaaa
pi_150148880
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:17 schreef Take_A_Picture het volgende:

SPOILER
O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 17:24:02 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150149045
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:17 schreef Take_A_Picture het volgende:

SPOILER
O+ mooie gedachte he .. zo denk ik ook over dit kindje .. hij zal een reden hebben om mij als mama uitgekozen te hebben.

pi_150149119
Ik ben nog wel helemaal in shock. Voor m'n gevoel word ik alsnog ongesteld, ook al zou dat betekenen dat het een cyclus is van over de 40 dagen :')
Ik had dinsdag wel roze afscheiding en donderdag beetje bloedverlies. Maarja, we gaan het zien.
Tralalalaaa
pi_150149167
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:14 schreef Cholula het volgende:

[..]

Vervelend van de harde buiken, hopelijk draait je kind straks iets waardoor je minder last krijgt. Hoelang nog tot je verlof?

Nog 7 weken, voel me verder prima, maar door dat monstertje ( O+ ) op m'n blaas loop ik als een oma en dat gaat niet van harte. :')

En jij al weer 38 weken. :o Iedereen gaat ineens zo snel. :o

TAP, awww O+ die kleine heeft mooi zijn / haar kans gezien. :D
pi_150149360
Ja en weet je nou wat stom is? Ik heb zo hard tegen iedereen geroepen dat ik klaar was etc... Dat ik er tegenop zie om t straks te vertellen :') en ik weet dat ik me daar niks van zou moeten aantrekken, maar toch.
Dan krijg je, is het ongepland? Een foutje? En dat klinkt zo negatief. Want het is helemaal niet een negatief iets! Ben in shock, ja, en ben volkomen verrast. Maar ongelukje? Foutje? Nooit.

En ik voel me vreemd tegenover degenen die zoveel moeite moeten doen om überhaupt zwanger te worden. Ik geloofde er nooit in maar dit was dus een geval van 1x en raak :')
Tralalalaaa
pi_150149448
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:11 schreef Cholula het volgende:

[..]

Dat zwarte is vocht, daarin zou een vruchtzakje moeten zitten. (En als ik fout zit dan corrigeert Mignonne me hopelijk.) Wanneer was je eisprong?
Rond 20 januari.
pi_150149528
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja en weet je nou wat stom is? Ik heb zo hard tegen iedereen geroepen dat ik klaar was etc... Dat ik er tegenop zie om t straks te vertellen :') en ik weet dat ik me daar niks van zou moeten aantrekken, maar toch.
Dan krijg je, is het ongepland? Een foutje? En dat klinkt zo negatief. Want het is helemaal niet een negatief iets! Ben in shock, ja, en ben volkomen verrast. Maar ongelukje? Foutje? Nooit.

En ik voel me vreemd tegenover degenen die zoveel moeite moeten doen om überhaupt zwanger te worden. Ik geloofde er nooit in maar dit was dus een geval van 1x en raak :')
Dan zeg je gewoon dat het een "cadeautje" is. Je wist niet wat je ging krijgen en je had er niet om gevraagd, maar het maakte je wel heeeel blij :D
pi_150149597
TAP: gefeliciteerd *O* Wat een bijzonder mooie verrassing!
Zoiets kun je ook antwoorden als mensen vragen of het een 'foutje' is. "Nee, zeker niet, het is voor ons een bijzonder mooie verrassing." Laat je meteen in het midden of het gepland was of niet.

Edit: of wat silliegirl zegt ;)
pi_150149795
quote:

Onze jongste was wel gepland, maar ook eerste ronde raak. Ik was toen alsnog in shock, want het zou vast wel een paar maanden duren en we hadden heul niet op de goede dagen seks gehad. Dus... :D Ik kan me voorstellen dat het voor jullie helemaal schrikken is!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150149901
Mijn broertje was ongepland, maar is nooit als een foutje benoemd (gelukkig!). Een cadeautje inderdaad.
In hoeverre kun je een zwangerschap plannen? Dus een ander antwoord kan zijn, niet gepland, wel heel gewenst. Snoer je monden ook wel mee denk ik.
pi_150150436
Vraag: ik heb tot nu toe de menstruatieachtige krampjes vooral savonds. Is dat herkenbaar? En waar komt dat door?

Gek genoeg vind ik die krampen ook een soort van geruststellend; mijn lijf is dus druk bezig! Er gebeurt iets!
pi_150150474
Misschien heb je 's avonds pas rust en let je er dan meer op? Ik weet niet meer wanneer ik krampjes had eigenlijk.
pi_150150493
TAP! *O* gefeliciteerd! En boeien wat de rest zegt. Zwangerschappen plan je niet, dat overkomt te als je geluk hebt (en met veel geluk zo snel als je het wilt). Geniet er gewoon lekker van! :)
pi_150150496
Sillie, precies dat wat je onderaan je post zegt. Je baarmoeder is aan het groeien en dat kan voelen als menstruatie-achtige kramp. Ik heb het zelf een week of 4 gehad aan het begin. :)
pi_150150514
:W vanuit Nederland. Vandaag m'n eerste twee zwangerschapsbroeken gekocht bij de prenatal. Niet noodzakelijk nog, maar het zit wel goddelijk....En aangezien ik 1.88 ben, ben ik verbaasd dat ik broeken kon vinden die lang genoge zijn...
pi_150150562
Heb je al een blikje chocomel gehad Jagär? Goedzittende positiebroeken zijn ecby zo fijn over een paar weken!
pi_150150631
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:07 schreef Selvaria het volgende:
Sillie, precies dat wat je onderaan je post zegt. Je baarmoeder is aan het groeien en dat kan voelen als menstruatie-achtige kramp. Ik heb het zelf een week of 4 gehad aan het begin. :)
Ook vooral 's avonds?
Ik dacht eerst dat ik het inderdaad pas opmerkte bij ontspanning maar vandaag heb ik alleen maar op de bank gehangen (ben zo moe!) dus dat is het nu niet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 18:13:43 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150150714
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:08 schreef Cholula het volgende:
Heb je al een blikje chocomel broodje kroket gehad Jagär? Goedzittende positiebroeken zijn ecby zo fijn over een paar weken!

pi_150150719
Tap!omg! *O* feli! En succes met landen...
Kwak
pi_150150814
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:07 schreef Jagärtrut het volgende:
:W vanuit Nederland. Vandaag m'n eerste twee zwangerschapsbroeken gekocht bij de prenatal. Niet noodzakelijk nog, maar het zit wel goddelijk....En aangezien ik 1.88 ben, ben ik verbaasd dat ik broeken kon vinden die lang genoge zijn...
Al een broodje kroket op? :9

Welkom TAP!! Wat leuk! *O* En het gaat mensen helemaal niets aan of het gepland is of niet. Ik vind dat altijd een beetje gekke en onbeleefde vraag. :6
pi_150150873
TAP, wat leuk. Gefeliciteerd. *O*

Ik voel me na de thee, kippenbouilon en toch maar paracetemol en bankhangen een stuk beter. Nu aan de kippensoep en volgens mij ga ik me morgen wel weer beter voelen. Fase 2 van de verkoudheid is al aangebroken namelijk, loopneus, kuchjes en best moe, maar dat was ik toch wel. Thats it. Keelpijnfase is voorbij. Ik wens iedereen mijn imuunsysteem toe. Supersnel. Ik wou dat ik het geheim wist, dan kon ik het delen.

Laatste loodjes dames die nog een februaribaby willen moeten nou wel even gaan persen trouwens. We hebben nog 6 uur. Maar deze wordt van maart, want ik merk weer niks verder. (En stiekem vind ik dat wel leuk. Staat mooi op het kaartje, zo'n korte maand)
pi_150150876
TAP gefeliciteerd! Het gaat verder helemaal niemand iets aan of het gepland is of niet.

Jagär, welkom in Nederland! :W

Hier een nieuw dieptepunt qua huilen om stomme dingen. M'n eten smaakt namelijk zo lekker. Natuurlijk écht wel reden om het keihard op een janken te zetten. :')
pi_150151027
TAP *O*
ik dacht dat silliegirl snel was, maar jij slaat gewoon het hele WOHTS over :D

Ben benieuwd of de kleine een jongentje is aangezien je al ineens een jongensnaam wist.
pi_150151122
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:08 schreef Cholula het volgende:
Heb je al een blikje chocomel gehad Jagär? Goedzittende positiebroeken zijn ecby zo fijn over een paar weken!
Nee helaas. En ook geen kroket nog...Komt wellcht nog, en anders ben ik in mei weer terug....

En de positiebroeken zitten nu al lekker....Maar kan ze fijn afwisselen met gewonen broeken..
pi_150151221
TAP *O*
pi_150151226
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier beenlengte 36. Zag de broeken als grootste probleem van het zwanger zijn. Blijk ik nu ook makkelijker broeken te kunnen vinden dan dat normaal lukt...
pi_150151302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:23 schreef Elleska het volgende:
TAP *O*
ik dacht dat silliegirl snel was, maar jij slaat gewoon het hele WOHTS over :D

Ben benieuwd of de kleine een jongentje is aangezien je al ineens een jongensnaam wist.
Je hebt altijd baas boven baas!

Mijn vriend begint aan het idee te wennen. Of in ieder geval, hij doet overbezorgd. Ik "moet" sinds de positieve test steeds vroeg naar bed en ik kan beter op de wc blijven zitten door alle (decaf, heeft ie speciaal gehaald) thee die ik voor geschoteld krijg. :{

Bij hoeveel weken zwangerschap vertellen, of hebben verteld, jullie aan je naaste familie dat je in verwachting bent?
pi_150151441
Ik heb juist het tegenovergestelde. Maar inkorten kan vaak wel. Heb ik ook bij deze broek gedaan, die ik nu aanheb. (Beste koop ooit, ik woon in dat ding. Ik baal als ik hem weer moet wassen) jammer dat het niet bij elke broek kan, want sommige hebben zo'n versiersel geval onderaan ofzo die er dan af moet en dat is jammer.
pi_150151687
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 14:09 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Haha, grappig toeval! :D Zag-ie het aankomen, of totaal niet?
Vriend verwachtte het al wel, aangezien dit het laatste weekend is (we trouwen dinsdag! O+ ), maar keek toch een beetje benauwd ;)

TAP gefeliciteerd! *O* Kan me de shock wel voorstellen!

Hoewel ik het zelf heel ongepast vind om hardop te vragen, zijn er natuurlijk wel situaties waarin het enigszins te begrijpen is dat mensen zich afvragen of het gepland was. Je kunt inderdaad zeggen dat het een cadeautje is; daarmee geef je wel "toe" dat het niet helemaal gepland was, maar het klinkt een stuk positiever O+ (zegt m'n schoonmoeder ook altijd over m'n vriend).
Of -als je mensen wilt laten beseffen hoe ongepast zo'n vraag is- kun je ook zeggen: "Hoezo, maakt dat wat uit dan? :{w " En diegene dan zo strak mogelijk aan blijven kijken ;)
/my 2 cents

@Phaidra: herken dat wel ja, hier was het de tweede ronde raak en met vlagen ben ik nog steeds in shock dat het zo snel is gegaan! :D

Sowieso gaat alles opeens heel hard: kwam er van de week achter dat ik 4 maart vorig jaar gestopt ben met de pil. Toen zijn we er nog niet eens meteen voor gegaan, omdat we eerst nog 4 weken naar de VS gingen. En as. woensdag zijn we gewoon al een jaar verder, getrouwd en duurt het nog max. een week of 10 voordat Mini er is! O+

Ben wel benieuwd hoe het met Danaa is! Die zal al wel lekker aan het babyknuffelen zijn denk ik *;

En Ingee ook nog niet gespot vandaag, toch? Spannend! :D

Risu, anders doe je een UD-baby? ;) Dat kan best, toch?

@silliegirl: hier met 9 weken aan de ouders en broers/zussen verteld, een paar dagen nadat we de eerste echo hadden gehad :)
pi_150151733
Na veel lurken meld ik me ook even :) Mijn vriendin is op dit moment precies 29 weken zwanger van onze eerste dochter. Wij hebben het verteld na 10 weken, beetje vroeg, maar wij wonen op Curacao en op dat moment waren mijn ouders op vakantie en dit is zegmaar wel face to face nieuws haha.

Bijkomend heeft mijn vriendin PCOS waardoor ze eigenlijk niet zwanger zou kunnen worden zonder hormoontherapie, en had ze (zonder dat we het wisten) twee maanden na conceptie een lisicsectie (sp?) ondergaan wat absoluut niet zo mogen. Toch hebben wij op dit moment een kern gezonde bijna-baby onderweg.

Wilde even mn verhaal doen, nu ga ik weer verder met lurken :)
pi_150152391
Jullie zijn echt lief O+
Flink wat tranen gelaten door de shock, maar ben ook wel blij.
Heb het wel m'n moeder verteld omdat ik een halve paniekaanval had :') hoe ga ik 3 kinderen doen?! Laatst zag ik op fb nog een linkje over 3 kinderen en dacht, Hmmm stel nou. En nu... Nouja zij zegt ook, dan is het gewoon de bedoeling. Maar pffff. Nouja, ik zal de komende tijd nog wel even in shock zijn :')
Ik heb nog een baby! Die wordt over iets minder dan 3 maanden 1! :o
Tralalalaaa
  zaterdag 28 februari 2015 @ 19:09:02 #263
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150152571
TAP,
Voorzichtig gefeliciteerd dus!

Risje,
Ik blijf voor je hopen

Danaa,
Fingers crossed. Ben je al bevallen?

Hier twijfel ik zo erg over het eerste pakje.. Boxpakje of toch rompertje/broek/shirt... Moeilijk.

Volgende week nog 2 dagen werken en dan verlof. Zo vreemd. Opeens is de tijd daar..
pi_150153153
Gefeliciteerd tap!wat een mooi cadeau!
pi_150153240
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:43 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, grappig toeval! :D Zag-ie het aankomen, of totaal niet?
Vriend verwachtte het al wel, aangezien dit het laatste weekend is (we trouwen dinsdag! O+ ), maar keek toch een beetje benauwd ;)
Hij wist het wel, hij moest de dag vrij houden en kon wel bedenken wat er zou gaan gebeuren. Ik kreeg al leuke foto's doorgeappt van hem in een konijnenpak (dat hij stiekem rockt). _O-

Sillie, hier ook vnl 's avonds, maar bij rust eigenlijk wel de hele dag. Het klinkt me iig niet abnormaal in de oren.

Hier verteld met 6 weken, wel alleen aan de mensen die we het ook zouden hebben verteld als het mis was gegaan. Eerst aan vrienden (een vriendin vroeg me op een feestje "ben je ook zwanger of zo?" o|O ) en een dag later aan mijn moeder en schoonouders. Door niemand gevraagd of het wel of niet gepland was, ookal zijn we nog redelijk jong (ik 26, vriend 28). Ik zou het ook echt een rare vraag vinden, als wij het gewoon blij / enthousiast vertellen, wie is een ander dan om zo'n vraag te stellen? :{w
pi_150153266
TAP gefeliciteerd *O*

En Luuksor ook :)
pi_150153309
Welkom Luuksor! Gefeliciteerd! *O*
pi_150153656
Luuksor gefeliciteerd! *O*

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 19:29 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Hij wist het wel, hij moest de dag vrij houden en kon wel bedenken wat er zou gaan gebeuren. Ik kreeg al leuke foto's doorgeappt van hem in een konijnenpak (dat hij stiekem rockt). _O-
Haha, cool! :D

quote:
Door niemand gevraagd of het wel of niet gepland was, ookal zijn we nog redelijk jong (ik 26, vriend 28). Ik zou het ook echt een rare vraag vinden, als wij het gewoon blij / enthousiast vertellen, wie is een ander dan om zo'n vraag te stellen? :{w
Ik heb die vraag zelfs van m'n schoonmoeder gehad :')
Wij zijn 26 en 31, al 8 jaar bij elkaar, waarvan 6 samenwonend. Beide een vast contract met een behoorlijk salaris, koophuis, geen verdere schulden (alleen hypotheek dan). Ik snapte werkelijk waar niet dat er überhaupt iemand verbaasd was, laat staan dat ze zich zoiets afvragen, maar goed...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 19:53:06 #269
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150153976
zo .. ik ben net gedoucht, gewoon omdat het kan. onderkant is netjes bijgewerkt, aangezien ik maandag weer voor controle mag en ik ergens verwacht dat ze wel inwendig onderzoek gaan doen of ik al een verweekte bmm heb (vanwege de te maken afspraak voor inleiden), Kan het maar vast gehad hebben .. en anders laat ik het de dag voor de inleiding nog wel een keer bijwerken :')

pi_150153983
quote:
En ik voel me vreemd tegenover degenen die zoveel moeite moeten doen om überhaupt zwanger te worden. Ik geloofde er nooit in maar dit was dus een geval van 1x en raak
Die van ons heet Luc :+
Ook echt 1x en raak :')

Maar gefeliciteerd :* :*
pi_150153999
Oh en ik vind Lodger echt even stom nu :(

Had m'n zinnen eigenlijk al langer op een lichtgrijze Bunker gezet. Zag ik gisteren op de 9 maandenbeurs dat ze ¤20 afgeprijsd waren, dus ik helemaal blij. Zegt er zo'n muts: "Nee, dat geldt alleen voor de andere 5 kleuren, maar niet voor de lichtgrijze." Dat was natuurlijk al klote genoeg (hang die grijze er dan niet bij o|O ), maar zegt ze vervolgens dat die grijze wel 10% afgeprijsd was. Ik weer hoopvol, maar nee hoor: zelfs met die korting eraf kwam-ie op dezelfde prijs als in hun eigen webshop -O- lul dan niet over 'speciale korting'

Koop ik vervolgens een ander artikel en krijg daarbij een code voor -15% in de webshop. Probeer 'm net in te voeren op de website en wat denk je? Werkt dus niet...

Dus die hebben nu een mailtje in hun inbox waarin ik uitleg hoe ik over zulke praktijken denk O-)

/rant
  zaterdag 28 februari 2015 @ 20:19:34 #272
259886 pessie
pi_150154977
Hoi! Ben weer thuis!

TAP, van harte gefeliciteerd met jullie verrassing! En 3 kindjes gaan echt wel lukken :*
Ik was zelf behoorlijk in shock en blijdschap duurde erg lang bij mij. Ik vond het zelf fijn dat er 1 vriendin al heel snel van wist en ook begreep dat ik het nog allemaal verwerken moest. Maar dat maakt mijn baby zeker niet ongewenst, ons gezin was gewoon toch nog niet compleet en nu komt dit kindje er, onverwacht, bij. En ik begrijp je ding over 3 kindjes eigenlijk wel hoor ;) ik vraag mezelf ook af hoe ik het ga doen, biedt schoonmoeder (die 5 minuten verderop werkt) vandaag aan zichzelf flexibel in te plannen in de eerste tijd na de bevalling zodat ze kan helpen met kleuter naar school brengen/van school halen O+ dat zijn echt dingen die helpen.

faptist, ikzelf vond overslag als eerste pakje heel fijn. Het hoofdje heeft dan net heel wat te verduren gehad en hangt zo ongeveer aan de romp en ikzelf vond het prettig dat er dan nog niets over het hoofd hoefde.

Luuksor gefeliciteerd!

Kris, hormonen :7

Sillie, bij ons was het wel steeds voor een echo maar wel verschillende termijnen. Oudste na 6.5 weken, middelste na 4.5 weken (maar situatie was kloten en we hadden emotioneel support nodig, daarbij gaf het schoonmoeder ook weer iets om naar uit te kijken na het onverwacht overlijden van schoonvader een week eerder) en bij deze na ruim 8 weken. We moest het even zelf verwerken. En alleen aan de naaste familie, zoals ouders en broers/zussen die dichtbij staan, kortom, de mensen die je het verteld als het mis zou gaan.

Danaa en Ingee, ik begin nu toch wel een beetje nieuwsgierig te worden hoe het met jullie gaat.
pi_150157260
Ouders meteen verteld, en een vriendin van mij ook. De rest pas na de tweede (termijn) echo met iets van 11 weken. Vanaf toen voelde het ook echter.

UD baby, zou wat zijn zeg. Mijn neefje is ook een UD baby. Dan hoeft man ook maandag niet te gaan werken. Lekker relaxed zo net na het weekend. Best een idee. Dan is de verstopte neus vast ook wel weer weg.
pi_150157474
Maxi was UD baby en mini was bijna UD baby (40+1). Het kan ;)
Tralalalaaa
pi_150160414
quote:

Oh woww, gefeliciteerd joh!! *O*

En ik begrijp je wel.
De reacties die ik kreeg op de zwangerschap van jongste waren soms ook niet mals :r
En ja, het was niet helemaal de bedoeling (euhhh) dat er nog een 3e zou komen.
Maar some things are just meant to be O+

En nu heb je nog lekker 35+ weken om je voor te bereiden op de komst van jullie 3e leukerd!
.... met gevoel voor drama....
pi_150161087
Oooh TAP, wat leuk gefeliciteerd! *O*
Hier uiteraard ook commentaar gehad over waar we aan begonnen enzo. Maar vind de gedachte dat dit kind gewoon heel graag bij jullie wil komen erg mooi O+

En 3 gaat je lukken hoor :Y
pi_150161587
TAP, gefeliciteerd!

Ik had gister een hormoon-moment... Kreeg het kussensloop niet om mijn kussen heen. Blijkbaar vonden mijn hormonen dat een ramp want ik begon toch te janken :') Vrouw wist niet wat ze hoorde toen ik vertelde waarom (en ik vond het niet leuk om te vertellen...).

Ik las verhalen over de 9 maandenbeurs en vind jullie heel dapper! Ik was vandaag bij de Babydump en daar was het druk (was het gratis ofzo?) en dat vond ik al te veel, ik vind jullie bikkels om te gaan.
pi_150161622
Oh ja, Jäger, welkom in Nederland! En smakelijk ;)

Ik gok dat Ingee nu ook wel bevallen is/nu aan het persen is! Die is anders nooit een dag stil!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 23:02:08 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150161955
GODVER!

even egopost hoor. Word net gebeld door de instelling waar mijn dochter verblijft .. ze is 3,5 uur geleden weggelopen en nog niet terug gekomen :'( dit is niks voor haar; ik maak me doodongerust, maar kan niks doen nu

zaterdag 28 februari 2015 @ 23:06:40 #280
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150162108
Spannend, spannend, spannend.
Hoop dat inge lekker aan het bijkomen is van een "hatsjie" bevalling met een super gezond kind in de armen :)

Hier horrormonen ..
Man krijgt Whatsappje van vrienden om te vragen of hij mee de stad in gaat.
Vraagt aan mij wat ik er van vind.
Ik zeg: je bent 30.
Hij: en? Wil gewoon weten hoe je er over denkt,
En ja hoor... Daar kwamen de tranen en de onredelijkheid zelve..
"En jij kan maar uitgaan en ik zit al 8 maanden thuis en elke keer beloof je mij een avondje mee uit te nemen. Ik noem zelfs de films op waar ik naar toe wil en dat is allemaal te duur.. Dan download je de film wel maar op zo'n avond als dit maakt het je geen zak uit of je nu 10 of 50 euro uitgeeft.. Want rondje hier, kapsalon daar... Schiet je x bedrag weer even voor wat je vervolgens nooit terug krijgt,. Maar natuurlijk ga gerust. Leuk juist."

Hij heeft geen zin meer en nu voel ik me bijna rot.

Djmo;
WTf. Hoe kan dat?
Heb je al zo'n oude dochter dat ze nu nog ergens is of is het een bijzondere plek (om het zo maar eens even te noemen?).
Politie gebeld. Idee waar ze kan zijn? Reden van weglopen bekend?
Sterkte meis.. Hoop dat ze snel weer binnenstapt.... *knuffel*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 23:14:00 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150162367
Ze is 16 Faptist, en is weggelopen omdat ze ruzie had over wie er wat op tv mocht kijken geloof ik. Zij wilde voetbal kijken, maar een andere jongere zat al wat anders te kijken. Politie is gebeld, ze is op de telex gezet. Geen id, geld of foon mee .. ze wilde alleen even een rondje lopen en normaal komt ze dan netjes terug, en vanavond dus niet :/

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 23:36:32 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150163363
ik werd net gebeld, ze is weer terecht, wellicht paniek om niets dus, maar ze heeft me goed in de zenuwen laten zitten .. -_-

pi_150163421
Gelukkig is ze terecht DJMO, wat een schrik..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 februari 2015 @ 23:39:06 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150163501
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 23:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Gelukkig is ze terecht DJMO, wat een schrik..
'k zal morgen wel horen wat er nou precies aan de hand was, ze was nu al naar haar kamer gegaan. Maar ik zal haar wel duidelijk maken dat ik geschrokken ben inderdaad :X
-edit-:

[ Bericht 22% gewijzigd door DJMO op 28-02-2015 23:45:22 ]

pi_150163512
Dat is schrikken inderdaad! Fijn dat ze zo snel weer terecht is.
pi_150163522
Hier ook nog even *O* *O* *O* O+ voor TAP *O*
pi_150168286
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 23:06 schreef faptist het volgende:
Hier horrormonen ..
Man krijgt Whatsappje van vrienden om te vragen of hij mee de stad in gaat.
Vraagt aan mij wat ik er van vind.
Ik zeg: je bent 30.
Hij: en? Wil gewoon weten hoe je er over denkt,
En ja hoor... Daar kwamen de tranen en de onredelijkheid zelve..
"En jij kan maar uitgaan en ik zit al 8 maanden thuis en elke keer beloof je mij een avondje mee uit te nemen. Ik noem zelfs de films op waar ik naar toe wil en dat is allemaal te duur.. Dan download je de film wel maar op zo'n avond als dit maakt het je geen zak uit of je nu 10 of 50 euro uitgeeft.. Want rondje hier, kapsalon daar... Schiet je x bedrag weer even voor wat je vervolgens nooit terug krijgt,. Maar natuurlijk ga gerust. Leuk juist."
Ik zou hier ook not amused over zijn, wel of niet zwanger. Geen geld voor uitjes = geen geld voor uitjes. En er is een simpele oplossing voor: gewoon samen er weer eens tussenuit gaan! Kan hij daarna ook weer zonder schuldgevoel een keertje stappen. Nu kan het nog...
  zondag 1 maart 2015 @ 03:23:44 #288
409579 LuDann
All the way
pi_150169473
Word gek van die nachtmerries... Net gedroomd dat een docente en vriendin van de V&D sprong waar ik naast stond.
pi_150169478
Leuk TAP! :)

Oohhh goed dat ze terug us DJMO!

Ik kan niet slapen, maar ben wel moe...

Hormonen.. Had er nog niet zo'n last van. Wel wil ik gras beginnen net opruimen, maar dat gaat niet goed. We moeten nog heeeeel veel verbouwen! :{

Vandaag pakje positiekleren binnengekregen (van zoë23) en mijn kast uitgezocht. Alle broeken die nu te strak zitten, maar in n doos gedaan. Kan dalijk al sat positiespul daar liggen.

Heb ik nesteldrang? :7
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 maart 2015 @ 08:23:25 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150170184
nachtmerries zijn k*t LuDann :*

Klinkt wel als nesteldrang hoor stoel!

Ik heb, zoals ik al verwachtte, beroerd geslapen. Kind vroeg me donderdag aan de telefoon nog of ik soms last had van m'n hormonen, toen was het antwoord nee (hoewel ik soms wel wat afwezig ben) maar vandaag mag ze kennis maken met de mamahormonen :( ik ben echt boos op haar.

zondag 1 maart 2015 @ 08:30:09 #291
360012 Shopaholic1984
pi_150170227
TAP gefeliciteerd!

Hier 29 weken vandaag. Wat gast de tijd snel....
pi_150170581
quote:
13s.gif Op zondag 1 maart 2015 03:23 schreef LuDann het volgende:
Word gek van die nachtmerries... Net gedroomd dat een docente en vriendin van de V&D sprong waar ik naast stond.
Horen die er ook bij?! Ik dacht al dak gek werd.

Naar van die dromen he, dan wordt je met zo'n naar gevoel wakker dat soms de halve dag blijft hangen.
pi_150170596
Welkom TAP! *O*
Wat een actie van je dochter DJMO. Gelukkig is ze weer veilig thuis.

En verder las ik vanalles over hormoonuitbarstingen. Ik moet zeggen dat ik daar deze zwangerschap weinig last van heb. *afklopt*
Ik vind het sowieso wel bizar hoe verschillend twee zwangerschappen kunnen verlopen. Bij Anne had ik echt zoveel andere klachten dan bij deze!

Het is maart! Dat betekent dat ik volgende maand ga bevallen! :o
En deze week mijn laatste drie werkdagen. Ben wel blij met m'n beslissing om 6 wk van tevoren met verlof te gaan want heb last van m'n bekken en trek het eigenlijk niet meer, die kleuters.
  zondag 1 maart 2015 @ 09:37:34 #294
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150170948
Ik wil in mei naar Barcelona vliegen voor een weekendje. Ik ben dan 30 weken. Tussen de 28 en 35 weken vragen de meeste maatschappijen een doktersverklaring (fit to fly), maar mijn verloskundige geeft die niet af. Ze kunnen er niet garant voor staan. Iemand ideeën hoe ik toch aan zo'n verklaring kan komen?
pi_150171013
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 09:37 schreef Mariposas het volgende:
Ik wil in mei naar Barcelona vliegen voor een weekendje. Ik ben dan 30 weken. Tussen de 28 en 35 weken vragen de meeste maatschappijen een doktersverklaring (fit to fly), maar mijn verloskundige geeft die niet af. Ze kunnen er niet garant voor staan. Iemand ideeën hoe ik toch aan zo'n verklaring kan komen?
Via je huisarts misschien?
pi_150171020
Huh? Ik kreeg met 31 weken nog een ftf. Misschien via de huisarts? Heb je al gekeken wat het beleid is van de vliegtuigmaatschappij waarmee je vliegt? Bij die van mij toen stond dat bij een bepaald aantal weken een ftf verplicht was. Ik weet niet hoeveel weken het was, maar het was hoog (36 oid). Ik heb toen voor de zekerheid een ftf gekregen maar er werd niet eens naar gevraagd.
  zondag 1 maart 2015 @ 09:48:39 #297
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150171097
Mijn vk geeft het echt niet af, heb er al naar gevraagd. :N doen ze gewoon niet, ook al ben je topfit.
Bij KLM heb je volgens mij geen verklaring nodig, maar dat ticket is ¤185 ipv ¤130 met vueling. Als het echt niet anders kan vliegen we met KLM, maar ik vind het toch wat zonde van t geld (best nog een berg tapas, zeg maar. :P)
De huisarts heeft mij al jaren niet meer gezien, maar ik zou het kunnen proberen.
pi_150171323
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 09:37 schreef Mariposas het volgende:
Das lullig... wij gaan in april naar schotland en ik heb juist vorige afspraak met de vk overlegd wat zij het handigste vond vliegen of varen. Zij vond toen gewoon vliegen en die verklaring was geen enkel probleem. Haar motto: "gecompliceerd kan het altijd nog worden"... dus ook die uitschieter in mijn bloeddruk vond ze geen enkel probleem meer. Second opinion een optie?
pi_150171330
Volgens mij doen ze op korte vluchten niet zo moeilijk. die fit to fly geldt volgens mij meer voor de langere vluchten waar je technisch gezien echt zou kunnen bevallen op de vlucht.

ik ben met 33 weken nog naar london gevlogen en er werd idd niet eens om gevraagd.

Ik begrijp echter wel dat je liever de garantie hebt dat je echt meemag :) dan lijkt de dokter me idd een logische optie? en anders wellicht gewoon zeggen dat je pas 27 weken bent? :P
pi_150171399
Zou gewoon naar de huisarts gaan inderdaad.

Hier kramp, meer bruin/roodverlies dan gisteren en een vager streepje dan gisteren. We houden het spannend.
Tralalalaaa
pi_150171654
Wat vreemd Mariposas.. lijkt me een kleine moeite en puur theoretisch gezien kan er natuurlijk nooit garantie gegeven worden..

TAP :* Hopelijk niks aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')