Dezelfde meting gedaan door twee verschillende personen kan al hele verschillende waardes geven. Fijn dat nu alles gewoon normaal lijkt te zijn !quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vreemd toch, zo'n verschil tussen ziekenhuizen.
Ik dacht, ik gun haar even rustquote:Op donderdag 26 februari 2015 20:02 schreef ingee het volgende:
Hmm ik ben iemand kwijt denk ik. Danaa? Joehoe?
Dat de verloskundige tevreden is hoe het met jou en met je kindje gaat.quote:Op donderdag 26 februari 2015 21:01 schreef kooks11 het volgende:
wat wordt er bedoeld met ' een sticker van de verloskundige' ?
Ah duidelijk, dankje.quote:Op donderdag 26 februari 2015 21:05 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat de verloskundige tevreden is hoe het met jou en met je kindje gaat.
ik vind ook dat jullie het netjes doen qua aankomen. Ik ben in de eerste 20 weken 14(!!) kilo aangekomen (van 60 naar 74). Schrok me rot en zag t al 'mis' gaan, had in mijn hoofd, nou dat wordt dus 25 kg bij 40 weken... Maar sinds 20 weken staat t stil. Nu met bijna 36 weken nog steeds +14.quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:08 schreef pinquit het volgende:
Wat komen jullie allemaal weinig aan![]()
Vorige zwangerschap begon ik op 53, en zag ik op t einde de 70..
Deze keer weeg ik al 68 bij beginmaar ik denk dat ik niet maar 8kg ga aankomen ofzo
Wat naar risje.quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:51 schreef Risje010 het volgende:
Nou waar ik al bang voor was is gebeurd, er was in mijn baarmoeder niks te zien.... Ze twijfelt nu nog of er nog een hele kleine kans is dat ik misschien toch minder lang zwanger ben dan ik denk (laatste menstruatie begon 30-12, eisprong op de 20ste) maar ik moet over twee weken terug komen om te kijken of er dan misschien wel iets te zien is, of dat ik een eitje heb gehad wat gevlogen is. wel bevrucht maar niet is blijven zitten. zag wel m'n baarmoeder met t vocht, en op m'n eierstok zit ook dat 'dingetje' wat er voor zorgt dat ik niet ongesteld word.
Geen idee wat nu verder.
Mijn ideale gewicht 68.6 kiloquote:Gewichtstoename tijdens je zwangerschap
Week van de zwangerschap 30 (meer over je zwangerschap in week 30)
Ideale gewicht 68.6 kilo
Verwacht gewicht deze week 92 kilo
Verwacht uiteindelijk gewicht 95 kilo
Gewichtstoename tot nu toe 5 kilo
Totale gewichtstoename 12 kilo
quote:Het is erg lastig om een algemene richtlijn voor gewichtstoename tijdens de zwangerschap te geven, iedereen is immers anders. De meeste vrouwen komen tijdens de zwangerschap ongeveer tussen de tien en vijftien kilo aan. Wanneer je voor je zwangerschap al wat zwaarder bent, kom je vaak gemiddeld wat minder aan dan vrouwen die wat lichter zijn. Je gewichtstoename wordt tijdens je zwangerschap goed in de gaten gehouden door de verloskundige. Dit is belangrijk, omdat een zeer snelle of juist trage gewichtstoename op problemen kan wijzen.
De gewichtstoename tijdens de zwangerschap vindt over het algemeen geleidelijk aan plaats, met hier en daar wat 'groeispurten'. Er kunnen grofweg vijf stadia van gewichtstoename onderscheiden worden:
0 tot 12 weken: 10 procent
13-20 weken: 25 procent
21-28 weken: 45 procent
29-36 weken: 20 procent
37-40 weken: 0 procent
In het eerste trimester van de zwangerschap kom je dus nauwelijks aan, meestal slechts circa 1 à 2 kilo. Tijdens het tweede trimester zul je ongeveer 6 kilo zwaarder worden en tijdens het derde trimester nog ongeveer 3 à 4 kilo. In de laatste weken van de zwangerschap komen de meeste vrouwen nog nauwelijks iets aan.
De gyn zei dat een gewichtstiename van 12 kilo normaal is en ik mag daar dus de helft van. Dus eigenlijk moet ik afvallen/stabiel blijven tijdens de zwangerschap.quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:11 schreef Vlindur het volgende:
Wat een onzin zeg, maar 6 kilo aankomen. Is 'normaal' als niet iets van tussen de 10 en de 20 kilo?
http://www.ikbenzwanger.c(...)so=1#gewichtstoename
[..]
Mijn ideale gewicht 68.6 kiloDan ben ik een gratenpakhuis
![]()
![]()
![]()
Volgens die berekening ga ik 22 kg aankomen, mag het niet hopen!quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:11 schreef Vlindur het volgende:
Wat een onzin zeg, maar 6 kilo aankomen. Is 'normaal' als niet iets van tussen de 10 en de 20 kilo?
http://www.ikbenzwanger.c(...)so=1#gewichtstoename
[..]
Mijn ideale gewicht 68.6 kiloDan ben ik een gratenpakhuis
![]()
![]()
![]()
Ik begon met 83 kilo en ben nu 88.5 oid. Ik ben 1.82 lang.quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Volgens die berekening ga ik 22 kg aankomen, mag het niet hopen!misschien omdat ik bijna 10 kg onder mijn 'ideale gewicht' volgens die site zit,
Thnx kwak! Waardoor je aankomt dat weet je inderdaad zelf. En stiekem hoop ik ook wel op wat kilootjes minder..quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:51 schreef kwakz0r het volgende:
Joycie, bij zwaardere vrouwen gaat t vaak vabzelf zo dat ze minder aankomen of zelfs afvallen.
Door de hormonen of wat dan ook.
Ik was op de dag van mijn bevalling nog 7 kilo lichter dan de dag dat ik testte, dieptepunt was 14 kilo eronder.
Na de bevalling viel ik eerst nig meer af (-17 vgl met testdag) maar daarna kwam het langzaam terug (en ik deed en doe niks anders).
Ik zou me er niet te druk om.maken. ze zijn er gewoon de laatste rijd achter gekomen dat voor zwaardere vrouwen aankomen niet nodig of wenselijk is in de zwangwrschap, maar als je alsnog aankomt dan moet je je daar ook nietd ruk om maken. Je weet zelf wel of dat komt omdat je elke dag een zak chips leeg eet, of dat het gewoon gebeurt omdat zwanger....
Ik ben kwak niet maar ga toch ff antwoorden, vanaf dag 1 was ik medisch en had telkens dezelfde gyn (wereldwijf) maar op de dag vd inleiding heb ik voornamelijk verloskundige en verpleegsters gezien.. maar al had de paashaas er gestaan, ik had t allemaal best gevonden, je komt in n hele aparte mindset terecht tijdens zo'n bevalling.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 06:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Thnx kwak! Waardoor je aankomt dat weet je inderdaad zelf. En stiekem hoop ik ook wel op wat kilootjes minder..
Alleen die grens maakt me dan weer wel bang om te falen. Maar goed, dat moet ik misschien ook niet zo zien.
Hoe heb jij eigenlijk het "medisch" zijn ervaren? Ik besef me dat dat natuurlijk overal anders is. En ik heb nog maar 2 afspraken gehad. Maar ik voel zo'n afstand, wat de 2e keer al minder was. Maar nu krijg ik weer een ander. Hopelijk wisselt dat niet zoveel. En voel ik me straks wat meer op mijn gemak.
Maar als ik me dan bedenk dat ik straks misschien wordt begeleid tijdens mijn bevalling door een of andere kenau dan vind ik dat wat minder zeg maar. Of zie je de gyn bijna niet en heb je meer te maken met de verpleegkundige van de verlosafdeling?
Nou Joyciequote:Op vrijdag 27 februari 2015 06:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Thnx kwak! Waardoor je aankomt dat weet je inderdaad zelf. En stiekem hoop ik ook wel op wat kilootjes minder..
Alleen die grens maakt me dan weer wel bang om te falen. Maar goed, dat moet ik misschien ook niet zo zien.
Hoe heb jij eigenlijk het "medisch" zijn ervaren? Ik besef me dat dat natuurlijk overal anders is. En ik heb nog maar 2 afspraken gehad. Maar ik voel zo'n afstand, wat de 2e keer al minder was. Maar nu krijg ik weer een ander. Hopelijk wisselt dat niet zoveel. En voel ik me straks wat meer op mijn gemak.
Maar als ik me dan bedenk dat ik straks misschien wordt begeleid tijdens mijn bevalling door een of andere kenau dan vind ik dat wat minder zeg maar. Of zie je de gyn bijna niet en heb je meer te maken met de verpleegkundige van de verlosafdeling?
Binnen een week had ik twee cupmaten groter... Gelukkig is dat de maat van mijn vrouw, dus heb ik de helft van haar bh's gejatquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:07 schreef silliegirl het volgende:
Mijn bh's passen nu al niet meer. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Gelukkig heb ik een aantal grotere liggen, maar ik snap niet dat dat al zo snel gaat. Is dat bij meer mensen zo geweest?
Ik voel me nu trouwens gewoon maf. Mijn buik doet raar, misselijkheid neemt toe en m'n borsten springen dus bijna uit hun voegen. Mijn lijf doet een "ja! We zijn echt zwanger!" Ding, denk ik..
nee moet je echt niet zo zien! de vk bedoelt ws gewoon dat dat de richtlijn is, omdat ze er nu achter zijn dat 12 kilo aankomen "te veel" is als je al zwaar bent. maar je mag de weegschaal ook gewoon weigeren als je daar geen zin in hebt hoor. gewoon duidelijk zeggen dat je gezond eet en dat je je gewicht niet relevant vindt.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 06:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
sowieso zijn er niet zoveel kenaus in het vak, je moet toch wat met vrouwen en babys hebben om dat werk te willen doenquote:Hoe heb jij eigenlijk het "medisch" zijn ervaren? Ik besef me dat dat natuurlijk overal anders is. En ik heb nog maar 2 afspraken gehad. Maar ik voel zo'n afstand, wat de 2e keer al minder was. Maar nu krijg ik weer een ander. Hopelijk wisselt dat niet zoveel. En voel ik me straks wat meer op mijn gemak.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:02 schreef Mineola het volgende:
Hahaha, ik kreeg hierbij een mental image van jou als een soort Little Britain Vicky met je mond wijd open, al 'omgwtfbbq zij weegt xxxx kilo![]()
![]()
![]()
' tikkend in een dossier
![]()
Mijn vkpraktijk weegt ook niet, ze vroegen alleen even naar mijn gewicht bij de intake, maar dat was gewoon een van de 100 vragen die toen gesteld werd.
Ik sta aan de 'andere kant van de weegschaal' en vind dat best geruststellend om te horen. Ik ben nu 25 weken en namelijk pas 2 kilo aangenomen (van 88 naar 90 bij een lengte van 180cm) en maakte me toch een beetje druk dat dat misschien te weinig was...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:46 schreef mignonne het volgende:
En ter geruststelling wellicht... je gewicht is maar een nummer. Ik hoor de hele dag door van alles voorbij komen tussen de 45 en de 110 bij wijze van. Het interesseert me écht niet en ik denk écht niet bij mezelf van jeetje... die weegt gewoon meer dan 100 kilo omgz0rzwtfbbq!1!! Dus schaam je daar nu ajb niet voor.
Meestal ben ik tegen het einde van het gesprek al vergeten wat iemand woogquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:09 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik sta aan de 'andere kant van de weegschaal' en vind dat best geruststellend om te horen. Ik ben nu 25 weken en namelijk pas 2 kilo aangenomen (van 88 naar 90 bij een lengte van 180cm) en maakte me toch een beetje druk dat dat misschien te weinig was...
Mijn vriendin is na het vele overgeven in de eerste weken inmiddels ook op 0. Vorige week heel even +1, maar nu dus weer terug op 0. Erg knapquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:12 schreef pessie het volgende:
Haha mignonne!
Vriendin is begonnen met 112 en weeg bij 34 weken nog steeds 112. Ik vind dat echt. Maar iedere vrouw is anders en dat zal dan met aankomen tijdens de zwangerschap ook wel zo zijn.
Cactus, dat is praktisch!
Ik, dat is goed nieuws!
En nu ga ik mn tas inpakken
Dat is raar, In principe zou je toch gewoon de vk kunnen bellen? Bij mij ging dit in overleg en ik ben altijd terug gegaan naar de eerste lijn (dus eigen vk, maar ik was voor 37 weken). Ik zou ze nog eens bellen en aangeven dat je dit erg vervelend vind omdat je ervanuit gaat nu je bloeddruk weer normaal is weer gewoon bij hun kunt bevallen. En dan vraag je wat zij vinden en of zij kunnen overleggen met het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:22 schreef ingee het volgende:
Controle gehad in het ziekenhuis: ctg goed, bloeddruk weer gedaald naar 120/80, vruchtwater nog ruim zat en gestript! En dat voelde totaal niet vervelend ofzo, had ik wel verwacht.
Goed, zondag weer als er nog geen kind is.
Ik vraag wie ik moet bellen als de bevalling begonnen is, vk of ziekenhuis? Vorige keer was dit ziekenhuis, maar dat was alleen ivm bloeddruk, deze was weer goed, dus ik mag gewoon bij vk bevallen.
Bel ik de vk, reactie: 'O? Bijzonder... Weet je het zeker?
Meer kwam er niet echt behalve de vraag wanneer er een inleiding gepland staat.
Dus, dit helpt echt enorm om op mijn eigen lichaam te vertrouwen en ontspannen aan de bevalling te beginnen straks.
Eens. En daarom zeg ik dus ook dat ik de zin van elke keer wegen niet zo zie, het zou veel zinvoller zijn om elke keer naar het eetpatroon te gaan vragen. Als je dan toch al van de kilo-gestapo bent zeg maar eh. Want ik zie t mezelf niet doenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:01 schreef klumsy het volgende:
En toch ben ik van mening dat het wel of niet aankomen grotendeels aanleg is en door hormonen komt. Ik vind het dus ook geen prestatie om wel of niet aan te komen, het zal me echt een rotzorg zijn of ik niks, 5, 10 of 20 kilo aankom, zolang ik weet dat ik gezond en niet buitensporig eet, is het blijkbaar niet iets wat ik verder zelf in de hand heb... Zolang het goed gaat met de baby, vind ik m'n gewicht bijzaak, die kilo's gaan er na de zwangerschap wel weer af
Die opmerkingquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:22 schreef ingee het volgende:
Controle gehad in het ziekenhuis: ctg goed, bloeddruk weer gedaald naar 120/80, vruchtwater nog ruim zat en gestript! En dat voelde totaal niet vervelend ofzo, had ik wel verwacht.
Goed, zondag weer als er nog geen kind is.
Ik vraag wie ik moet bellen als de bevalling begonnen is, vk of ziekenhuis? Vorige keer was dit ziekenhuis, maar dat was alleen ivm bloeddruk, deze was weer goed, dus ik mag gewoon bij vk bevallen.
Bel ik de vk, reactie: 'O? Bijzonder... Weet je het zeker?
Meer kwam er niet echt behalve de vraag wanneer er een inleiding gepland staat.
Dus, dit helpt echt enorm om op mijn eigen lichaam te vertrouwen en ontspannen aan de bevalling te beginnen straks.
Ik noemde alleen wat de mensen in het ziekenhuis zeiden over m'n totale kindje, dus volgens mij gewicht bij geboorte. Het hoofdje, benen en buikje en dan dat in een lijn enzo. Ze konden me dat heel goed uitleggen en ik snap het ook wel, maar ik kan het niet goed verder uitleggenquote:Op donderdag 26 februari 2015 19:58 schreef faptist het volgende:
Mevrouw cactus,
Welke waarde noem je nu?
Ik heb iets van 6 p waardes.
Gewicht is p81
P50 is het algemeen gemiddelde. Dan kun je naar boven (iets zwaarder/langer) en naar beneden (iets lichter/korter). Ze vinden iets alarmerend als het >P95 of <p5 komt. Dus, dat 95% van de kinderen lichter is dan jouw kind of dat 95% zwaarder is dan jouw kind. Dat zou kunnen duiden op een probleem, in sommige gevallen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik noemde alleen wat de mensen in het ziekenhuis zeiden over m'n totale kindje, dus volgens mij gewicht bij geboorte. Het hoofdje, benen en buikje en dan dat in een lijn enzo. Ze konden me dat heel goed uitleggen en ik snap het ook wel, maar ik kan het niet goed verder uitleggen
Ja die cijfers weet ik, maar ik wist niet meer hoe ze het nou berekend hebben. Het had in ieder geval met het hoofdje, buikje en benen te maken. En het geschatte gewicht, geloof ikquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:23 schreef pessie het volgende:
[..]
P50 is het algemeen gemiddelde. Dan kun je naar boven (iets zwaarder/langer) en naar beneden (iets lichter/korter). Ze vinden iets alarmerend als het >P95 of <p5 komt. Dus, dat 95% van de kinderen lichter is dan jouw kind of dat 95% zwaarder is dan jouw kind. Dat zou kunnen duiden op een probleem, in sommige gevallen.
hebquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:18 schreef Fuente het volgende:
Mignonne, nu je er toch bentUit mijn bloedonderzoek bleek dat ik Rhesus C antigeen heb (ben? geen idee). De gyn ratelde er zo snel doorheen (nogmaals bloedprikken bij 27 weken geloof ik) maar wat houdt dit nu eigenlijk in?
Hoiquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
heb![]()
Euhm ja, lullig is dat als ze het niet echt uitleggen verder. Je hebt je bloedgroep, A, B, AB of 0. Binnen je bloedgroep heb je een aantal rhesus factoren. Die kunnen positief of negatief zijn. Rhesus D is de bekendste. Als je zegt dat je A positief bent dan bedoel je dus bloedgroep A en rhesus D positief. Maar je hebt dus ook rhesus C (grote C) en rhesus c ( kleine c... om het makkelijk te houden ) Rhesus Kell en nog heel veel meer. Je kunt dus A+ zijn en rhc - tegelijkertijd.
Als jouw rhesus D negatief is, en je kindje heeft rhesus D positief, dan kan het zo zijn dat jij antistoffen tegen de bloedgroep van ej kindje aan gaat maken waardoor het bloed van je kindje afgebroken wordt. Nouja ze zijn er nu bij recent onderzoek achter gekomen dat dit in sommige gevallen ook geldt voor rhesus c (kleine c dus!).
Wat ze gaan doen bij 27 weken is dat ze bij jou bloed afnemen en kijken of je dan op dat moment antistoffen in je bloed hebt. Als dat niet zo is, dan is er dus niets aan de hand. Als dat wel zo is (ik geloof dat er nog geen 1-2 gevallen per jaar zijn!) dan ga je een verder onderzoek in en moet de vader bloed laten prikken enz enz.
Het is dus niet zo net als bij D-negatief dat je dan een prik in je bil krijgt ofzo, het gaat echt alleen om bloed afnemen bij 27 weken om te kijken naar antistoffen. Zijn die er niet, dan is er niets aan de hand.
Ja ik bel haar nu niet terug, ben conflictmijdendquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die opmerkingdas pas bijzonder
jemig...
Trek je er niets van aan, je bloeddruk is keurig, das fijn. Bel anders morgen nog een keer naar de dienstdoende verloskundige als je nog niet bevallen bent, doorgaans hebben vk's maar 24 uur dienst
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja maar jij doet een soort gotta catch-em all met antistoffen
ghehe ja nu bevallen is eigk gewoon leuker hequote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:33 schreef ingee het volgende:
[..]
Ja ik bel haar nu niet terug, ben conflictmijdend. Zeiken op the interwebz oke, maar in het echt...
Ik heb het zo bedacht: ik doe nog wat huishouden, maak mn bed weer op, ga even liggen en dan plan ik vast het begin van de weeen in.
Dan als het moment daar is bel ik vk, die controleert vast de bloeddruk nogmaals en als ze het niet vertrouwd schupt ze me maat naar het ziekenhuis, ik wil toch daar bevallen.
Morgen nog eens bellen is ook een optie, maar dan moet ik de boel nog wel even ophouden.
Mn buurvrouw ook ja dacht ik. Haar man kreeg ook bloedonderzoek etc, maar uiteindelijk was dat goed. En ze had ook iets met rhesus e? Kan dat?quote:
Ik heb iig Rhesus Antagonisme. Ik maak rhesusbaby's.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:38 schreef ingee het volgende:
[..]
Mn buurvrouw ook ja dacht ik. Haar man kreeg ook bloedonderzoek etc, maar uiteindelijk was dat goed. En ze had ook iets met rhesus e? Kan dat?
ah thanks voor de verduidelijking. ik heb die dag bedenk ik me nu wel een gyn-in-opleiding gezien, maar meer dan in mn doos koekeloeren en 1 keer toucheren deed ze nietquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:44 schreef mignonne het volgende:
Das niet helemaal waar hoor Kwakin jouw ziekenhuis iig, wordt aan het begin van de dienst een verdeling gemaakt. Er lopen tegelijkertijd een arts-assistent of gynaecoloog-in-opleiding én een verloskundige, beiden hebben dienst. De barende dames worden onder hen beiden verdeeld. Wie je treft is in dat geval dan dus voornamelijk toeval.
Wel is het idd zo dat je de "echte" gynaecoloog doorgaans pas ziet als het idd een vacuüm of tang-verlossing of een keizersnede wordt, of als er anderszins reden tot zorg is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op marktplaats staan veel goede en betaalbare wagens, maar kan mij voorstellen dat het een domper is...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:24 schreef lunapuella het volgende:
He shit, we zouden kinderwagen overnemen van vrienden, maar die concluderen nu dat ze 'm toch nog te veel zelf gebruiken. Dus dat feest gaat niet door. Dat wordt sites afstruinen en sparen...
Marktplaats! Hier voor 100 euro geslaagd!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:24 schreef lunapuella het volgende:
He shit, we zouden kinderwagen overnemen van vrienden, maar die concluderen nu dat ze 'm toch nog te veel zelf gebruiken. Dus dat feest gaat niet door. Dat wordt sites afstruinen en sparen...
Ja, ik ben ook meteen op Marktplaats gaan kijken en zie dat het wel goed komt. Maar het is toch een paar honderd euro dat ik liever aan iets anders had uitgegeven.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Op marktplaats staan veel goede en betaalbare wagens, maar kan mij voorstellen dat het een domper is...
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:34 schreef Gevalletje het volgende:
Ben benieuwd hoe het us met Danaa!
Hier bij intake op de weegschaal moeten staan en daarna pas weer met 35 weken vorige week. Ze zei dat ze dat dan als eindgewicht zouden aanhouden. Moest alleen zeggen wat de weegschaal aangaf, kreeg daar verder ook geen commentaar op. Was toen +11, lijkt me best gemiddeld dus ga me er niet druk over maken. Kan nog steeds in de positiebroeken die ik in het begin heb gekocht, 1begint nu wel wat strakker te zitten, maar vooral bij m'n buik. En de band van bh die van 75 naar 85 is gegaan. Maar het is toch vooral m'n buik, hoorde gister bij cursus nog iemand zeggen dat je van achter niet ziet dat ik zwanger ben, is echt die toeter die naar voren steekt
Weekwissels
Pff schoonmoeder komt zo en wilde nog wat opruimen en boodschappen doen. Maar kwam net amper van de bank door pijn in m'n bekken en ineens erg zere doos.. Gisteravond tijdje onderuit gezakt gezeten en ineens ook pijn achter in m'n bekken, heeft even geduurd voor ik met veel moeite en vastgrijpen aan de tafel weer kon staan.. Nu voel ik m'n bekken al terwijl ik gewoon zit, dit word vast een lange dag, hoop dat ik zo iig omhoog kom!
Oh en ik heb het gedaan geloof ik.. Paar weken terug Johova's aan de deur. Omdat ik het vaak wel interessant vind om dat boekje te lezen, om te zien wat ze nou eigenlijk echt denken (heb er zelf echt niks mee), zei ik dat ik niet gelovig ben maar het boekje best wil lezen. Nu stonden ze vanmorgen dus weer aan de deurBraaf het foldertje aangepakt, ze zei nog iets over een betere wereld, keek naar m'n buik "dat is nu helemaal belangrijk he?" en ze gingen weer weg. Ben bang dat ze nu vaker gaan komen omdat ik wel foldertjes aanpak en niet binnen 1sec de deur dichtkwak..
Ja, hier ook Jehova's ineens! Maar volgens mij komt dat meer doordat ik nu overdag thuis ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het voordeel is wel, als je niet voor een heel nieuw model gaat, dat je er over 2 jaar op marktplaats hetzelfde weer voor terug kan krijgen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:43 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook meteen op Marktplaats gaan kijken en zie dat het wel goed komt. Maar het is toch een paar honderd euro dat ik liever aan iets anders had uitgegeven.
Als je van plan bent veel gebruik te maken van de wagen, bezuinig er dan ajb niet op!! Ik merk t bij mij, ik kan niet dragen ivm rugpijn en gebruik de wagen heel erg veel? Dus ben blij dat we n goede wagen hebben.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:43 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook meteen op Marktplaats gaan kijken en zie dat het wel goed komt. Maar het is toch een paar honderd euro dat ik liever aan iets anders had uitgegeven.
Malteser, rust maar goed uit, dan voel je je vast wat beter!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:15 schreef Malteser het volgende:
Gecondoleerd Joycie.
Lunapuella: jammer van de wagen, hopelijk vind je snel iets wat naar je zin is voor een goede prijs.
LuDann: fijn van de bekkenband!
Gestreeptestoel: dat is leuk, dat jullie alledrie zwanger zijn. Samen zwanger.
Ik zit nog op mijn werk maar na 3 dagen continu spugen is het vaatdoekgevoel niet verminderd dus ik heb zojuist aangegeven dat ik wat overuren pak en zo naar huis ga. Slapen, slapen, slapen. Heb man de instructie gegeven me wakker te maken als hij thuis komt, omdat ik anders vannacht niet slaap. Oh boy, ik ruik mijn bed al. Over een half uurtje lig ik erin. Nooit gedacht dat ik zo blij zou worden van dat vooruitzicht (ben nogal een slechte slaper en heb altijd maar weinig uur nodig).
En om t nog leuker te maken. Beide hebben we al een kindje en toen waren we ook samen zwanger! (heel even, 4 mnd verschil)quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:15 schreef J0ycie88 het volgende:
Oh gestreeptestoel, wat ontzettend leuk zo samen zwanger zijn!!
Dat heb ik nu samen met een vriendin. Zij is 20 weken verder als dat ik ben. Maar wel ontzettend leuk dat we straks een kindje hebben in ongeveer de zelfde leeftijd!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:23 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
En om t nog leuker te maken. Beide hebben we al een kindje en toen waren we ook samen zwanger! (heel even, 4 mnd verschil)
Leuk!! Dan kun je gelijk van alles delen enzoquote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier vd week ook jehova's aan de deur! Meneer was heel vriendelijk en gaf me een hand, omdat ik de deur niet meteen dichtgooide.
Vanmorgen was er n vriendin op bezoek. Ik ging dr vertellen dat ik zwanger was.
Ik: Ik moet je wat vertellen!![]()
![]()
Zij: Ik jou ook!![]()
Ik: Niet! Nee! Ja? Echt?
Samen:![]()
![]()
![]()
![]()
1 vriendin rond de 17wkn. Zij 9 wkn en ik bijna 12 wkn.
Wat leuk, zo ging het hier precies ook! Ook evenveel verschil ongeveer. En zij krijgt ook een jongen, vind het echt leuk om samen zwanger te zijn.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Vanmorgen was er n vriendin op bezoek. Ik ging dr vertellen dat ik zwanger was.
Ik: Ik moet je wat vertellen!![]()
![]()
Zij: Ik jou ook!![]()
Ik: Niet! Nee! Ja? Echt?
Samen:![]()
![]()
![]()
![]()
Marathon rennen kan ook gewoon rustig aan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Leuk!! Dan kun je gelijk van alles delen enzo![]()
Ik kreeg een sticker van de vk. Had een extra controle ivm veel hoofdpijn en duizeligheid. Bloeddruk was uit het boekje en urine was helemaal schoon, dus ik doe gewoon nog te veel. Heel lastig, want ik heb al het idee dat ik de helft van de dag in bed lig en de andere helft op de bank (of heel rustig een was draai ofzo...). Moet er even aan wennen denk ik. En het is nog maar een paar weken, daarna bevallen en dan ren ik gewoon weer een marathon
Mijn vrouw doet ook met liefde en plezier alles voor me. Maar dat voelt niet goed, alsof ik echt een nietsnut ben ofzo. Kan jij het me niet lerenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:56 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Marathon rennen kan ook gewoon rustig aan.
Ik ben vrij lui van mezelf en vind het ook lastig te begrijpen dat m'n vriendin niet stil kan zitten. Maar gelukkig heb ik geen moeite om chagrijnig alle klusjes op te pakken die nu blijven liggen.
Gelukkig zijn de cijfertjes bij jou gewoon goed. Nu nog ff leren niksen!
Schijnbaar is het best een kwaliteit als ik sommige mensen om mij heen hoor. Ik weet niet of dat zo makkelijk isquote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Mijn vrouw doet ook met liefde en plezier alles voor me. Maar dat voelt niet goed, alsof ik echt een nietsnut ben ofzo. Kan jij het me niet leren?
Heel herkenbaar. En daar zitten allemaal oude mensen die willen weten hoe ver ik ben en wat het wordt enzo. En dat ze 60 jaar geleden zelf ook eens zwanger zijn geweest... Best vermakelijk, maar niet als ik aan het hijgen ben.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:06 schreef DJMO het volgende:
Geniet van je verlof Kooks!
Ik herken het niet niets kunnen doen wel hoor MwC. Ik wil ook gewoon maar door, maar van het stukje naar de appie (700 meter ongeveer) ben ik al zo kapot dat ik eerst tien minuten bij het koffiezetapparaat moet gaan zitten voor ik boodschappen kan gaan doen. Fysio heeft meer dan eens tegen me gezegd dat ik (liefst 2 x per dag!) een half uurtje moet gaan liggen om te rusten en m'n bekken rust te gunnen, maar het is er tot op heden niet van gekomen hier.![]()
ik heb stug m'n telefoon in m'n hand en als ze wat tegen me zeggen: "hu zei u iets? Ik ben mail aan het beantwoorden, sorry!"quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. En daar zitten allemaal oude mensen die willen weten hoe ver ik ben en wat het wordt enzo. En dat ze 60 jaar geleden zelf ook eens zwanger zijn geweest... Best vermakelijk, maar niet als ik aan het hijgen ben.
Jup, maar dan gewoon op tv, zondagavond dacht ik op de BBCquote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:02 schreef kooks11 het volgende:
Verlof!![]()
Volgt iemand hier trouwens ook 'Call the midwife' op Netflix? Is een serie over vroedvrouwen in East London in de jaren 50. Soms een beetje schrikken door t gekrijs van de vrouwen bij de bevallingen, maar over t algemeen vind ik het erg leuk. Aanrader!
Je kunt die oudjes toch gewoon antwoordt geven?...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb stug m'n telefoon in m'n hand en als ze wat tegen me zeggen: "hu zei u iets? Ik ben mail aan het beantwoorden, sorry!"
Ligt er aan hoe ik me voel. Als ik verga van de pijn ga ik niet vrolijk sociaal zitten doen, maar zonder ik me af. Jammer dan voor zo'n oudje, maar die hebben gesprekspartners genoeg hoor. Ik heb daar gewoon op zo'n moment niet zo'n behoefte aan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je kunt die oudjes toch gewoon antwoordt geven?...
ik haat dat eeuwige gekloot met de smartphones... ben ws n zeikwijf maar ik wordt er niet goed van dat iedereen altijd met dat ding voor zn koker loopt... /einde rant
Gebeurt wel steeds vaker, maar is niet standaard hoor. Maken ze zelf echo's?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:14 schreef JantinaGr het volgende:
egopost:
Net gebeld naar de verloskundige praktijk die ik had uitgekozen. Afspraak voor intake op 12 maart.
Helaas wordt er dan niet gekeken of er al een hartje is (ik ben dan 7 weken + 4).
Las dat het bij veel dames al wel rond die tijd gebeurde, maar wellicht is daar een medische reden voor dan?
Wel in dezelfde praktijk, maar ze hebben echoscopisten die het voor hun doen (weet niet of vk zelf normaal gesproken ook echo's doen?).quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Gebeurt wel steeds vaker, maar is niet standaard hoor. Maken ze zelf echo's?
Hier is t standaard rond 8 weken met echo.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:14 schreef JantinaGr het volgende:
egopost:
Net gebeld naar de verloskundige praktijk die ik had uitgekozen. Afspraak voor intake op 12 maart.
Helaas wordt er dan niet gekeken of er al een hartje is (ik ben dan 7 weken + 4).
Las dat het bij veel dames al wel rond die tijd gebeurde, maar wellicht is daar een medische reden voor dan?
Op indicatie wordt er wel een echo gemaakt, maar in principe wordt alleen de termijnecho vergoed door de verzekeraar.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:14 schreef JantinaGr het volgende:
egopost:
Dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik aannam dat de dames die hier al eerder een echo hebben gehad, dat kregen op medische indicatie. Niet helemaal juist dus.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:24 schreef Cholula het volgende:
[..]
Op indicatie wordt er wel een echo gemaakt, maar in principe wordt alleen de termijnecho vergoed door de verzekeraar.
Hier is het gewoon standaard bij de VK, 8 weken en termijnecho.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:28 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik aannam dat de dames die hier al eerder een echo hebben gehad, dat kregen op medische indicatie. Niet helemaal juist dus.
Nouja, dan wacht ik nog 5/6 weken ongeduldig
Die ervaring had ik ook altijd op de hhbeurs. Wij gingen dan ook altijd vrij snel weer weg. Maar beursen zijn vaak zo druk. Alleen de moeite als je weet dat je dingen meeneemt. Zoals bij een handwerkbeurs in mijn geval. Met 9maandenbeurs kijk ik van te voren altijd waar er dingen te scoren zijn en welke stands er zijn zodat ik die als eerste kan doen. Voordat de superdrukte losbarst zeg maar.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:26 schreef faptist het volgende:
Zo vandaag naar de 9 maandenbeurs geweest.
Wat een drukte en dom geregelde hallen.
Serieus, ik had geen idee waar de 9 maandenbeurs of de huishoudbeurs begon toen ik aan kwam lopen.
Heb wel leuke dingetjes kunnen scoren.
Jumbo pakket. Kruidvat tas, 4 pakken pampers voor 20 euro die heerlijk gratis worden thuisbezorgd en veel testertjes.
De huishoudbeurs is overigens pure ellende. Nooooooit meer.
Soort tokkie zwarte markt meets braderie en hordes mensen met koffertjes die een meter achter hun staan, zodat niemand er langs kan.
En een herrie! Alsof je in een wespennest stond.
Strak overheen gelezenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:02 schreef kooks11 het volgende:
Verlof!![]()
Volgt iemand hier trouwens ook 'Call the midwife' op Netflix? Is een serie over vroedvrouwen in East London in de jaren 50. Soms een beetje schrikken door t gekrijs van de vrouwen bij de bevallingen, maar over t algemeen vind ik het erg leuk. Aanrader!
Het geeft je gelukkig wel de tijd om iets anders te zoeken, maar het blijft een rotsituatie! Halverwege maart is gelukkig niet heel ver weg, scheelt je in ieder geval langdurige onzekerheid.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:37 schreef Krisvc het volgende:
Halverwege maart weet ik meer. Mag in ieder geval wel gewoon tot m'n verlof blijven. Dus worst case heb ik verlof en daarna recht op ww om een nieuwe baan te vinden.
Stiekem vind ik dat heel lief van je man, dat hij graag wil dat alles klaargezet gaat worden.
Huishoudbeurs en de negenmaandenbeurs heb ik met alle liefde aan me voorbij laten gaan.
Haha herkenbaar! Ik ga noooooit meer, al.kreeg ik geld toe..quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:26 schreef faptist het volgende:
Zo vandaag naar de 9 maandenbeurs geweest.
Wat een drukte en dom geregelde hallen.
Serieus, ik had geen idee waar de 9 maandenbeurs of de huishoudbeurs begon toen ik aan kwam lopen.
Heb wel leuke dingetjes kunnen scoren.
Jumbo pakket. Kruidvat tas, 4 pakken pampers voor 20 euro die heerlijk gratis worden thuisbezorgd en veel testertjes.
De huishoudbeurs is overigens pure ellende. Nooooooit meer.
Soort tokkie zwarte markt meets braderie en hordes mensen met koffertjes die een meter achter hun staan, zodat niemand er langs kan.
En een herrie! Alsof je in een wespennest stond.
vaak niet. Mijn VK vertelde tenminste dat het een vak apart is. En om er echt goed in te zijn moet je het echt vaak doen. En een VK heeft daar gewoon de tijd niet voor.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:19 schreef JantinaGr het volgende:
Wel in dezelfde praktijk, maar ze hebben echoscopisten die het voor hun doen (weet niet of vk zelf normaal gesproken ook echo's doen?).
Oh boeh! Want aan het einde van de speurtocht sta ik met een kopje thee!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nee, want ik heb geen tijd om daarna nog ergens naar toe te gaan
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:40 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh boeh! Want aan het einde van de speurtocht sta ik met een kopje thee!
Tempting.. als ik wodka en valium mochtquote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:41 schreef Kyara het volgende:
[..]
Kom maar bij mij een kopje thee halen op de beurs
Mag dat tegenwoordig ook al niet meer danquote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:46 schreef Limone het volgende:
[..]
Tempting.. als ik wodka en valium mocht
Ga maar even doorquote:
Nee en cocaine ook niet, hoorde ik laatst? Nou het voedingscentrum zegt er niets over, dus het zal wel niet waar zijn. Pfff. Sinds salami niet meer mag is alles ineens in de ban.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:50 schreef Kyara het volgende:
[..]
Mag dat tegenwoordig ook al niet meer danJe mag als zwangere tegenwoordig echt niks meer
Ja maar goed, salami. Daar noem je ook wat joh.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:03 schreef Limone het volgende:
Nee en cocaine ook niet, hoorde ik laatst? Nou het voedingscentrum zegt er niets over, dus het zal wel niet waar zijn. Pfff. Sinds salami niet meer mag is alles ineens in de ban.
Nou, vanaf de Scheldestraat loop je in 1 rechte lijn naar de Albert Cuyp (je kan ook een trammetje pakken aan het einde van de Scheldestraat, nr 12 uitstappen op de Ceintuurbaan). Dat is ook een beproeving op zaterdag, maar uhm.. anders..quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:57 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ga maar even doordan weet ik waar we naartoe kunnen als we gillend wegrennen van de beurs!
Ja, logisch. En dat komt toch niet meer bij de baby!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:16 schreef -Spring het volgende:
Ik ben wel van plan om tijdens de bevalling een paar nakjes te nemen, hoor. Niet vol te houden anders.
Er zit hier iemand de boel te verbouwen in mn buik.Zoals een hont hysterisch zn mand (of bank
) overhoop krauwt in een poging om m te fatsoeneren, zo voelt het.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja maar goed, salami. Daar noem je ook wat joh.
Dat was mooi twee prikken voor de prijs van één! Fijn dat je beter geïnformeerd bent, nu.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:16 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vandaag weer op controle geweest in het ziekenhuis. Gynaecoloog maakt zich absoluut geen zorgen om de tweeling. Gelijk gevraagd naar het verhaal wat de andere dokter vorige keer had opgehangen over bij 34 weken inleiden. Is dus onzin..... Hoe kunnen ze een mens onzeker maken. Zolang de baby's het goed blijven doen en de doorbloeding allemaal goed is, gaan ze pas bij 37 weken inleiden. (Hij zei wel dat 50% die 37 weken niet haalt, omdat de baby's zelf besluiten eerder te komen) Pas als de doorbloeding niet meer goed is of de kleinste baby echt van zijn lijn af gaat wijken, kunnen ze beslissen om ze eerder te halen.
Bloeddruk was goed, moest weer bloedprikken voor mijn ijzer en ging weer bijna van mijn stokje. Lang leve de zoete siroop bij de bloedprikbalie. Ook gelijk een spuit voor Rhesus D gekregen in mijn been. Grrr, en ik ben al zo'n fan van spuiten. Raak er bijna nog aan gewend zo
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:03 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee en cocaine ook niet, hoorde ik laatst? Nou het voedingscentrum zegt er niets over, dus het zal wel niet waar zijn. Pfff. Sinds salami niet meer mag is alles ineens in de ban.
Ik mag 11 maart, en ik vinnet ook loeistom dat we dan geen echo krijgen met 9 weken. Ik geloof er namelijk nog helemaal niks van dat er nu een garnaal in mijn buik dobbert. En zolang ik geen echo heb gezien is het voor mijn gevoel nog heul nie woar.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:28 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik aannam dat de dames die hier al eerder een echo hebben gehad, dat kregen op medische indicatie. Niet helemaal juist dus.
Nouja, dan wacht ik nog 5/6 weken ongeduldig
Feli met je verlof!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:02 schreef kooks11 het volgende:
Verlof!![]()
Oh, mazzelaar! Wat lief van hemquote:Op vrijdag 27 februari 2015 20:30 schreef Malteser het volgende:
Kooks: verlof![]()
Ik werd om 19.15 uur () gewekt door man. Hij had na zijn werk meteen de weekboodschappen gedaan en het eten stond op tafel. Zo fijn!
Hoe schadelijk zou valium eigenlijk zijn? Want ik heb het dus wel voorgeschreven gekregen in het geval van een epileptisch insult. Hoop sowieso niet dat ik die krijg natuurlijk, maar heb geen idee daarover.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:46 schreef Limone het volgende:
[..]
Tempting.. als ik wodka en valium mocht
Ik beschrijf het als koppetjeduikelen. Zo voelt het voor mij in ieder geval. En schaambot schoppen. Ofzo. Dat doet best zeer iig.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:16 schreef -Spring het volgende:
Er zit hier iemand de boel te verbouwen in mn buik.Zoals een hont hysterisch zn mand (of bank
) overhoop krauwt in een poging om m te fatsoeneren, zo voelt het.
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 05:20 schreef LuDann het volgende:
Hoe schadelijk zou valium eigenlijk zijn? Want ik heb het dus wel voorgeschreven gekregen in het geval van een epileptisch insult. Hoop sowieso niet dat ik die krijg natuurlijk, maar heb geen idee daarover.
https://www.farmacotherap(...)ksten/d/diazepam.aspquote:Teratogenese: Bij de mens, onvoldoende gegevens. Bij dieren, toegenomen gespleten gehemelte in muizen en vertraagde neurale gedragsontwikkeling in ratten. Farmacologisch effect: Mogelijk 'floppy infant syndrome' (hypothermie, hypotonie, onregelmatige hartslag, matige ademhalingsdepressie en voedingsproblemen bij pasgeborenen), na gebruik laat in de zwangerschap. Bovendien kan na langdurig gebruik bij de pasgeborene afhankelijkheid zijn opgetreden en bestaat het risico van onttrekkingsverschijnselen in de postnatale periode. Omdat benzylalcohol de placenta kan passeren, moet rekening worden gehouden met de mogelijke toxiciteit ervan voor prematuren na toediening vlak voor of tijdens een bevalling of sectio caesarea. Indien parenterale toediening nodig is, kan Diazemuls worden overwogen, dat geen benzylalcohol bevat. Advies: Alleen op strikte indicatie gebruiken, kortdurend en in een zo laag mogelijke dosering.
Misschien van allebei wat? Kan me ook voorstellen dat het binnenshuis misschien warm is met rompers met lange mouwen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 08:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik had ook nog wel een vraag over kleertjes! (Ok, het is nog vroeg)
Maar wij krijgen een eind-september/begin-oktober baby. Wat voor rompers die je je baby dan aan? Lange mouw of zonder mouw? Kleertjes natuurlijk lang maar daaronder?
En een maat 50/56 is dat handig of zeggen jullie een paar 50 in slaan maar vooral 56?
Kooks, ik lees nog wel is dat er inschattingsfouten worden gemaakt dus ik zou zeker iets kopen in 50! Maar niet teveel als je een 56-baby vewacht. Je kunt altijd bijkopen/bestellen!
Wij harde best wel wat kleertjes in mt 50 50/56 56quote:Op zaterdag 28 februari 2015 08:14 schreef kooks11 het volgende:
Hoeveel pakjes/kleding maat 50 hebben jullie eigenlijk aangeschaft/gaan jullie aanschaffen?
Ik ben er eigenlijk van uitgegaan dat ik pas vanaf 56 nodig heb, aangezien man 2+ meter is, maar nu zegt VK 'baby is niet bijzonder groot', dus misschien toch maar een paar aanschaffen?
Ja dat, mijn oktoberkind van 2 draagt nu ook langemouwenrompers met trui erover. Incidenteel eens een korte mouwenromper maar dat is meestal omdat alles in de was zit en alleen met dikke trui of op het kdv. Lange mouw plus t shirt of longsleeve zou echt te koud zijn nu. Mouwloze rompers draagt hij bv alleen hoogzomer.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 08:30 schreef Heliotrope het volgende:
Ik doe langemouwrompers (novemberbaby) maar ben een koukleum en baby ook. 50 is wel handig om een paar pakjes van te hebben, en dan bijkopen als 56 echt veel te ruim blijkt.
ik was/ben natuurlijk niet echt in de positie om alles zelf nieuw te kopen. Ik ben voor mezelf en de jongens lid van een kledingtas hier in de buurt. Dan krijg je zeg; een drietal tassen in jouw maat, je haalt er iets uit wat je leuk/mooi vindt, en je stopt er iets in terug wat je niet meer draagt/past. Op die manier hebben de jongens toch geregeld 'nieuwe' (en passendequote:Op zaterdag 28 februari 2015 09:09 schreef McLaura het volgende:
DJMO, ik heb nog lang niet voldoende kleding. Tenminste, 2 rompers en 5 pakjes is niet genoeg denk ik. Goed excuus om lekker rond te kijken de komende tijd. Ik wil in elk geval nog bij H&M aan, voor de 'pyjama's'.
Hier ook n man van bijna 2 mtr en n dochter van 49cm ik dacht ook geen 50 nodig te hebben maar ze heeft de eerste maand alleen maar 50 gedragen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 08:14 schreef kooks11 het volgende:
Hoeveel pakjes/kleding maat 50 hebben jullie eigenlijk aangeschaft/gaan jullie aanschaffen?
Ik ben er eigenlijk van uitgegaan dat ik pas vanaf 56 nodig heb, aangezien man 2+ meter is, maar nu zegt VK 'baby is niet bijzonder groot', dus misschien toch maar een paar aanschaffen?
Thijs had ze wel, maar dus met bijpassende romper met lange mouwen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 09:27 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb tot nu toe eigenlijk van alles wat gekocht. Sowieso kan het in juli 30 graden zijn of 20 graden. Dat ligt natuurlijk wel anders buiten de zomermaanden om.
Het enige wat ik niet gekocht heb, zijn t-shirts (korte mouwen). Ik heb eigenlijk nog nooit een newborn met t-shirt gezien? Is het wel handig om te kopen of niet?
Het kan een blighted ovum geweest zijn, word het wel bevrucht ofzo maar het eitje blijft dan niet zitten geloof ik, heb m'n echo foto's gekregen en daar is ook echt niks op te zien. Zal er zo eens eentje posten.quote:Op donderdag 26 februari 2015 21:41 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Wat naar risje.Ik kan me voorstellen dat je het nu even niet meer weet.
Maar hoe kan er dan niets zichtbaar zijn en dat je ook niet ongesteld wordt, dus zonder enig noemenswaardig bloedverlies (dat eitje kan niet toch niet zomaar poef verdwijnen?) en toch een positieve test?
Hopelijk over 2 weken gewoon goed nieuws.
2 paracetamol met gllas water en idd ff naar bedquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:04 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb echt knallende koppijn uit 't niets. Normaal
neem ik dan ibuprofen maar dat mag zwanger niet dacht ik? Mag er iets wel? Anders maar in het donker op bed
Thanks!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
2 paracetamol met gllas water en idd ff naar bed
Eens wel, maar vaak kom je er pas na de bevalling achter wat wel en niet past.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:06 schreef laziness het volgende:
Mijn kind van 53cm was vrij licht met net aan 3 kilo en zat nog bijna een maand in maat 50.
En ik roep altijd maar weer, een mooi zittend pakje in maat 50 op de eerste foto's is zoveel mooier dan mouwen en pijpen 3x omgeslagen en slobberend om het lichaam. Maar daar denkt niet iedereen hetzelfde over
Ik heb inderdaad voor de zekerheid ook voor allebei een pakje maat 44 gekocht. Voor als die 2 echt klein zijn bij de geboorte. Passen ze het niet, kan het dienen als poppenkleertjesquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eens wel, maar vaak kom je er pas na de bevalling achter wat wel en niet past.
Dus... zie hier het ultieme excuus om 6 eerste pakjes te shoppen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier een plaatje voor de geïnteresseerden![]()
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eens wel, maar vaak kom je er pas na de bevalling achter wat wel en niet past.
Dus... zie hier het ultieme excuus om 6 eerste pakjes te shoppen
Daarom heb ik drie outfits voor de baby in de vluchttasquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:06 schreef laziness het volgende:
Mijn kind van 53cm was vrij licht met net aan 3 kilo en zat nog bijna een maand in maat 50.
En ik roep altijd maar weer, een mooi zittend pakje in maat 50 op de eerste foto's is zoveel mooier dan mouwen en pijpen 3x omgeslagen en slobberend om het lichaam. Maar daar denkt niet iedereen hetzelfde over
oh heerlijkquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:47 schreef -Spring het volgende:
Dit is mn 50/56-stash atm. ♡
[ link | afbeelding ]
Wat een leuke kleurtjes allemaalquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:47 schreef -Spring het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een stuk of tien jumpsuits, wat broekjes, een stapel truitjes en veel rompers, vooral zonder mouw. Dan kan daar overheen een truitje met lange mouw.
Ja is geen probleem kun je gewoon gebruiken. Het is een natuurlijk middel in principe, die vezels nemen vocht op waarmee je t inneemt, zodat er meer vocht bij je ontlasting komt, that's all.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:34 schreef -Spring het volgende:
Mignonne, ken jij deze vezels? Kwam mn moeder mee aanzetten om mn stoelgang te bevorderen, want die is echt ruk atm. Ze had wel uitgezocht dat het mag tijdens de zwangerschap en dat je er veel bij moet drinken en zo, maar de tijd waarin alles slik wat mn moeder me voorzet, is voorbij.
[ link | afbeelding ]
Ik herkende het ook al meteen ja!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
en een van de ingrediënten van glutenvrij brood, dat ook![]()
![]()
Weet eigenlijk ook niet wat deze zwarte vlek is, is het nou een vruchtzakje met niks erin? Of een vochtzakje of is dat het zelfde.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:42 schreef Cholula het volgende:
Ik begin te twijfelen of ik 50 en 56 in de koffer heb gegooid of alleen 56. Straks maar even nakijken.
Risje wat heeft je vk precies gezegd? Ik had bij mijn miskraam namelijk een lege eicel in mijn baarmoeder zitten, dat was wel te zien, dat was bij tien weken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een heerlijke stapel kleertjes, lekker vrolijk ook, ik was eerst van plan lekker neutraal te kopen omdat ik niet zo van blije kleurtjes houd, maar dit is wel erg leuk!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:47 schreef -Spring het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een stuk of tien jumpsuits, wat broekjes, een stapel truitjes en veel rompers, vooral zonder mouw. Dan kan daar overheen een truitje met lange mouw.
Kedan! Thanks!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja is geen probleem kun je gewoon gebruiken. Het is een natuurlijk middel in principe, die vezels nemen vocht op waarmee je t inneemt, zodat er meer vocht bij je ontlasting komt, that's all.
Het is trouwens ook hoofdbestanddeel van metamucil, wat een huisarts bijvoorbeeld nog wel eens voorschrijft bij obstipatie.
en een van de ingrediënten van glutenvrij brood, dat ook![]()
![]()
-edit- wel voldoende bij drinken anders heb je er geen klap aan.
Leukquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:47 schreef -Spring het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ah, ook fijn om te horen!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:14 schreef Phaidra het volgende:
...maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen jumpsuits aangetrokken bij baby. Die zijn zo fijn!
Idem hier.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:05 schreef twist02 het volgende:
Vriend is net ontvoerd voor z'n vrijgezellenfeest, dus dat wordt een heerlijk middagje
waar heb je dan precies pijn/last?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:43 schreef Quickie_Brat het volgende:
Oh wat zijn die nachten in bed een gruwel de laatste tijd. Telkens als ik me wil omdraaien verga ik van de pijn alsof ik uit elkaar getrokken word. Ik probeer nu 1 positie aan te houden maar ja soms wil ik me ook omdraaien. Ik hoop dat dit snel overgaat.
![]()
![]()
waren wij vier of zes jaar geleden ook niet samen zwanger??quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Thanksnog heel erg pril hoor enzo!
ik zie alleen maar bekenden van toen hier terugkomen, zo leuk!quote:
Ze rammelde wel maar t ging echt echt echt niet gebeuren... zo zie je maarquote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:53 schreef Cholula het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Zei je twee weken geleden niet dat je rammelde?
In mijn liezen en onderbuik (bij het schaambeen)quote:
Yummiequote:Ik heb een biscuitbodem in de oven staan, even een fantasietaartje in elkaar draaien voor morgen als Geert thuis komt. Mocht het nou de rest van de week niks worden qua feestje, heeft hij morgen toch vast een mini feest gehad, inclusief taart, slingers, ballonnen en cadeau's
Wauw!!!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
![]()
Maar als ik er echt over uit ga wijden is het helemaal zo echt en ik ben nog helemaal in shock.
Ohja, ps: gelieve niks op fb te plempen als er hier vriendjes van mij zitten. Kthx.
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:28 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Weet eigenlijk ook niet wat deze zwarte vlek is, is het nou een vruchtzakje met niks erin? Of een vochtzakje of is dat het zelfde.
VK stuurde me een email met m'n echo foto's en paar filmpjes die ze gemaakt had, zodat ik dat eventueel aan een gynaecoloog kan laten zien en daar stuurde ze deze info nog bij:Dat zwarte is vocht, daarin zou een vruchtzakje moeten zitten. (En als ik fout zit dan corrigeert Mignonne me hopelijk.) Wanneer was je eisprong?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervelend van de harde buiken, hopelijk draait je kind straks iets waardoor je minder last krijgt. Hoelang nog tot je verlof?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:09 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Idem hier.Heerlijk die rust en lekker m'n eigen plan trekken.
Ik moet het ook wel wat rustiger aan doen nu, kind ligt op m'n blaas en als ik dan ga lopen krijg ik (daardoor?) snel harde buiken. Boodschappen doen is daardoor bijna geen doen meer.Ik hoop dat het tijdelijk is en ik hier niet de rest van de zwangerschap last van heb.. Ik hoop dat het als ik maandag weer voor de klas moet weer te doen is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ehm, ja ik rammelde heul erg! En het zou ook echt echt echt niet gebeuren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ehm, ja ik rammelde heul erg! En het zou ook echt echt echt niet gebeuren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mooie gedachte he .. zo denk ik ook over dit kindje .. hij zal een reden hebben om mij als mama uitgekozen te hebben.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Nog 7 weken, voel me verder prima, maar door dat monstertje (quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:14 schreef Cholula het volgende:
[..]
Vervelend van de harde buiken, hopelijk draait je kind straks iets waardoor je minder last krijgt. Hoelang nog tot je verlof?
Rond 20 januari.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:11 schreef Cholula het volgende:
[..]
Dat zwarte is vocht, daarin zou een vruchtzakje moeten zitten. (En als ik fout zit dan corrigeert Mignonne me hopelijk.) Wanneer was je eisprong?
Dan zeg je gewoon dat het een "cadeautje" is. Je wist niet wat je ging krijgen en je had er niet om gevraagd, maar het maakte je wel heeeel blijquote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja en weet je nou wat stom is? Ik heb zo hard tegen iedereen geroepen dat ik klaar was etc... Dat ik er tegenop zie om t straks te vertellenen ik weet dat ik me daar niks van zou moeten aantrekken, maar toch.
Dan krijg je, is het ongepland? Een foutje? En dat klinkt zo negatief. Want het is helemaal niet een negatief iets! Ben in shock, ja, en ben volkomen verrast. Maar ongelukje? Foutje? Nooit.
En ik voel me vreemd tegenover degenen die zoveel moeite moeten doen om überhaupt zwanger te worden. Ik geloofde er nooit in maar dit was dus een geval van 1x en raak
Onze jongste was wel gepland, maar ook eerste ronde raak. Ik was toen alsnog in shock, want het zou vast wel een paar maanden duren en we hadden heul niet op de goede dagen seks gehad. Dus...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja en weet je nou wat stom is? Ik heb zo hard tegen iedereen geroepen dat ik klaar was etc... Dat ik er tegenop zie om t straks te vertellenen ik weet dat ik me daar niks van zou moeten aantrekken, maar toch.
Dan krijg je, is het ongepland? Een foutje? En dat klinkt zo negatief. Want het is helemaal niet een negatief iets! Ben in shock, ja, en ben volkomen verrast. Maar ongelukje? Foutje? Nooit.
En ik voel me vreemd tegenover degenen die zoveel moeite moeten doen om überhaupt zwanger te worden. Ik geloofde er nooit in maar dit was dus een geval van 1x en raak
Ook vooral 's avonds?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:07 schreef Selvaria het volgende:
Sillie, precies dat wat je onderaan je post zegt. Je baarmoeder is aan het groeien en dat kan voelen als menstruatie-achtige kramp. Ik heb het zelf een week of 4 gehad aan het begin.
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:08 schreef Cholula het volgende:
Heb je al een blikje chocomel broodje kroket gehad Jagär? Goedzittende positiebroeken zijn ecby zo fijn over een paar weken!
Al een broodje kroket op?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:07 schreef Jagärtrut het volgende:
vanuit Nederland. Vandaag m'n eerste twee zwangerschapsbroeken gekocht bij de prenatal. Niet noodzakelijk nog, maar het zit wel goddelijk....En aangezien ik 1.88 ben, ben ik verbaasd dat ik broeken kon vinden die lang genoge zijn...
Nee helaas. En ook geen kroket nog...Komt wellcht nog, en anders ben ik in mei weer terug....quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:08 schreef Cholula het volgende:
Heb je al een blikje chocomel gehad Jagär? Goedzittende positiebroeken zijn ecby zo fijn over een paar weken!
Hier beenlengte 36. Zag de broeken als grootste probleem van het zwanger zijn. Blijk ik nu ook makkelijker broeken te kunnen vinden dan dat normaal lukt...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:07 schreef Jagärtrut het volgende:
vanuit Nederland. Vandaag m'n eerste twee zwangerschapsbroeken gekocht bij de prenatal. Niet noodzakelijk nog, maar het zit wel goddelijk....En aangezien ik 1.88 ben, ben ik verbaasd dat ik broeken kon vinden die lang genoge zijn...
Je hebt altijd baas boven baas!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:23 schreef Elleska het volgende:
TAP![]()
ik dacht dat silliegirl snel was, maar jij slaat gewoon het hele WOHTS over![]()
Ben benieuwd of de kleine een jongentje is aangezien je al ineens een jongensnaam wist.
Haha, grappig toeval!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:09 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Idem hier.Heerlijk die rust en lekker m'n eigen plan trekken.
Hij wist het wel, hij moest de dag vrij houden en kon wel bedenken wat er zou gaan gebeuren. Ik kreeg al leuke foto's doorgeappt van hem in een konijnenpak (dat hij stiekem rockt).quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:43 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, grappig toeval!Zag-ie het aankomen, of totaal niet?
Vriend verwachtte het al wel, aangezien dit het laatste weekend is (we trouwen dinsdag!), maar keek toch een beetje benauwd
Haha, cool!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:29 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Hij wist het wel, hij moest de dag vrij houden en kon wel bedenken wat er zou gaan gebeuren. Ik kreeg al leuke foto's doorgeappt van hem in een konijnenpak (dat hij stiekem rockt).![]()
Ik heb die vraag zelfs van m'n schoonmoeder gehadquote:Door niemand gevraagd of het wel of niet gepland was, ookal zijn we nog redelijk jong (ik 26, vriend 28). Ik zou het ook echt een rare vraag vinden, als wij het gewoon blij / enthousiast vertellen, wie is een ander dan om zo'n vraag te stellen?
Die van ons heet Lucquote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh woww, gefeliciteerd joh!!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
'k zal morgen wel horen wat er nou precies aan de hand was, ze was nu al naar haar kamer gegaan. Maar ik zal haar wel duidelijk maken dat ik geschrokken ben inderdaadquote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Gelukkig is ze terecht DJMO, wat een schrik..
Ik zou hier ook not amused over zijn, wel of niet zwanger. Geen geld voor uitjes = geen geld voor uitjes. En er is een simpele oplossing voor: gewoon samen er weer eens tussenuit gaan! Kan hij daarna ook weer zonder schuldgevoel een keertje stappen. Nu kan het nog...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:06 schreef faptist het volgende:
Hier horrormonen ..
Man krijgt Whatsappje van vrienden om te vragen of hij mee de stad in gaat.
Vraagt aan mij wat ik er van vind.
Ik zeg: je bent 30.
Hij: en? Wil gewoon weten hoe je er over denkt,
En ja hoor... Daar kwamen de tranen en de onredelijkheid zelve..
"En jij kan maar uitgaan en ik zit al 8 maanden thuis en elke keer beloof je mij een avondje mee uit te nemen. Ik noem zelfs de films op waar ik naar toe wil en dat is allemaal te duur.. Dan download je de film wel maar op zo'n avond als dit maakt het je geen zak uit of je nu 10 of 50 euro uitgeeft.. Want rondje hier, kapsalon daar... Schiet je x bedrag weer even voor wat je vervolgens nooit terug krijgt,. Maar natuurlijk ga gerust. Leuk juist."
Horen die er ook bij?! Ik dacht al dak gek werd.quote:Op zondag 1 maart 2015 03:23 schreef LuDann het volgende:
Word gek van die nachtmerries... Net gedroomd dat een docente en vriendin van de V&D sprong waar ik naast stond.
Via je huisarts misschien?quote:Op zondag 1 maart 2015 09:37 schreef Mariposas het volgende:
Ik wil in mei naar Barcelona vliegen voor een weekendje. Ik ben dan 30 weken. Tussen de 28 en 35 weken vragen de meeste maatschappijen een doktersverklaring (fit to fly), maar mijn verloskundige geeft die niet af. Ze kunnen er niet garant voor staan. Iemand ideeën hoe ik toch aan zo'n verklaring kan komen?
Das lullig... wij gaan in april naar schotland en ik heb juist vorige afspraak met de vk overlegd wat zij het handigste vond vliegen of varen. Zij vond toen gewoon vliegen en die verklaring was geen enkel probleem. Haar motto: "gecompliceerd kan het altijd nog worden"... dus ook die uitschieter in mijn bloeddruk vond ze geen enkel probleem meer. Second opinion een optie?quote:Op zondag 1 maart 2015 09:37 schreef Mariposas het volgende:
Ik wil in mei naar Barcelona vliegen voor een weekendje. Ik ben dan 30 weken. Tussen de 28 en 35 weken vragen de meeste maatschappijen een doktersverklaring (fit to fly), maar mijn verloskundige geeft die niet af. Ze kunnen er niet garant voor staan. Iemand ideeën hoe ik toch aan zo'n verklaring kan komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |