abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150116209
Verlof! *O*

Volgt iemand hier trouwens ook 'Call the midwife' op Netflix? Is een serie over vroedvrouwen in East London in de jaren 50. Soms een beetje schrikken door t gekrijs van de vrouwen bij de bevallingen, maar over t algemeen vind ik het erg leuk. Aanrader!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 februari 2015 @ 17:06:25 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150116319
Geniet van je verlof Kooks!

Ik herken het niet niets kunnen doen wel hoor MwC. Ik wil ook gewoon maar door, maar van het stukje naar de appie (700 meter ongeveer) ben ik al zo kapot dat ik eerst tien minuten bij het koffiezetapparaat moet gaan zitten voor ik boodschappen kan gaan doen. Fysio heeft meer dan eens tegen me gezegd dat ik (liefst 2 x per dag!) een half uurtje moet gaan liggen om te rusten en m'n bekken rust te gunnen, maar het is er tot op heden niet van gekomen hier. :') :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150117232
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:06 schreef DJMO het volgende:
Geniet van je verlof Kooks!

Ik herken het niet niets kunnen doen wel hoor MwC. Ik wil ook gewoon maar door, maar van het stukje naar de appie (700 meter ongeveer) ben ik al zo kapot dat ik eerst tien minuten bij het koffiezetapparaat moet gaan zitten voor ik boodschappen kan gaan doen. Fysio heeft meer dan eens tegen me gezegd dat ik (liefst 2 x per dag!) een half uurtje moet gaan liggen om te rusten en m'n bekken rust te gunnen, maar het is er tot op heden niet van gekomen hier. :') :@
Heel herkenbaar. En daar zitten allemaal oude mensen die willen weten hoe ver ik ben en wat het wordt enzo. En dat ze 60 jaar geleden zelf ook eens zwanger zijn geweest... Best vermakelijk, maar niet als ik aan het hijgen ben.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 februari 2015 @ 17:44:17 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150117379
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:38 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. En daar zitten allemaal oude mensen die willen weten hoe ver ik ben en wat het wordt enzo. En dat ze 60 jaar geleden zelf ook eens zwanger zijn geweest... Best vermakelijk, maar niet als ik aan het hijgen ben.
ik heb stug m'n telefoon in m'n hand en als ze wat tegen me zeggen: "hu zei u iets? Ik ben mail aan het beantwoorden, sorry!" :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_150117528
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:02 schreef kooks11 het volgende:
Verlof! *O*

Volgt iemand hier trouwens ook 'Call the midwife' op Netflix? Is een serie over vroedvrouwen in East London in de jaren 50. Soms een beetje schrikken door t gekrijs van de vrouwen bij de bevallingen, maar over t algemeen vind ik het erg leuk. Aanrader!
Jup, maar dan gewoon op tv, zondagavond dacht ik op de BBC :).
pi_150117620
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb stug m'n telefoon in m'n hand en als ze wat tegen me zeggen: "hu zei u iets? Ik ben mail aan het beantwoorden, sorry!" :P
Je kunt die oudjes toch gewoon antwoordt geven?...

ik haat dat eeuwige gekloot met de smartphones... ben ws n zeikwijf maar ik wordt er niet goed van dat iedereen altijd met dat ding voor zn koker loopt... /einde rant
S. 2014
J. 2016
pi_150117721
Verlof voor Kooks! *O*

Djmo, rustig aandoen met kinderen in huis gaat niet altijd zo handig nee!

Ik vond t wel leuk destijds. Dan stond ik met m'n dikke toeter bij de Appie en werd ik weer aangesproken! :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 februari 2015 @ 18:02:15 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150117754
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Je kunt die oudjes toch gewoon antwoordt geven?...

ik haat dat eeuwige gekloot met de smartphones... ben ws n zeikwijf maar ik wordt er niet goed van dat iedereen altijd met dat ding voor zn koker loopt... /einde rant
Ligt er aan hoe ik me voel. Als ik verga van de pijn ga ik niet vrolijk sociaal zitten doen, maar zonder ik me af. Jammer dan voor zo'n oudje, maar die hebben gesprekspartners genoeg hoor. Ik heb daar gewoon op zo'n moment niet zo'n behoefte aan.

pi_150118004
egopost:

Net gebeld naar de verloskundige praktijk die ik had uitgekozen. Afspraak voor intake op 12 maart.
Helaas wordt er dan niet gekeken of er al een hartje is (ik ben dan 7 weken + 4).
Las dat het bij veel dames al wel rond die tijd gebeurde, maar wellicht is daar een medische reden voor dan?
pi_150118121
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:14 schreef JantinaGr het volgende:
egopost:

Net gebeld naar de verloskundige praktijk die ik had uitgekozen. Afspraak voor intake op 12 maart.
Helaas wordt er dan niet gekeken of er al een hartje is (ik ben dan 7 weken + 4).
Las dat het bij veel dames al wel rond die tijd gebeurde, maar wellicht is daar een medische reden voor dan?
Gebeurt wel steeds vaker, maar is niet standaard hoor. Maken ze zelf echo's?
pi_150118162
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Gebeurt wel steeds vaker, maar is niet standaard hoor. Maken ze zelf echo's?
Wel in dezelfde praktijk, maar ze hebben echoscopisten die het voor hun doen (weet niet of vk zelf normaal gesproken ook echo's doen?).
pi_150118249
quote:
egopost:

Hier is t standaard rond 8 weken met echo.

Ik had met 5, 7 en 10 weken n echo zonder medische reden. (ze dachten dat ik verder was)

De een maakt wel meteen een echo en de ander niet.

Hier wordt dat inderdaad wel door de vk zelf gedaan.
pi_150118310
quote:
egopost:

Op indicatie wordt er wel een echo gemaakt, maar in principe wordt alleen de termijnecho vergoed door de verzekeraar.
pi_150118428
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:24 schreef Cholula het volgende:

[..]

Op indicatie wordt er wel een echo gemaakt, maar in principe wordt alleen de termijnecho vergoed door de verzekeraar.
Dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik aannam dat de dames die hier al eerder een echo hebben gehad, dat kregen op medische indicatie. Niet helemaal juist dus.

Nouja, dan wacht ik nog 5/6 weken ongeduldig O-)
pi_150118552
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:28 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik aannam dat de dames die hier al eerder een echo hebben gehad, dat kregen op medische indicatie. Niet helemaal juist dus.

Nouja, dan wacht ik nog 5/6 weken ongeduldig O-)
Hier is het gewoon standaard bij de VK, 8 weken en termijnecho.
Maar Mignonne heeft hier al eens iets gezegd over dag er steeds meer echo's door VK's worden gedeclareerd waar geen medische indicatie voor is.
pi_150119354
Termijn hoort gesteld te worden per echo tussen de 10 en 12 weken, liefst zo dicht mogelijk bij de 10 weken. Als er geen sprake is van bloedverlies of twijfel over de termijn is er in principe gedn reden voor een eerdere echo. Sommige praktijken bieden het wel aan omdat nouja, vraag-aanbod zeg maar.
:)
pi_150120256
Hmm, even ego, hier even een mindere dag. Waar mijn baas, toen ik aangaf dat ik zwanger was en tijdens mijn functioneringsgesprek, nog zeker was dat ik zou blijven na mijn verlof, moet er nu ineens gekeken worden of het financieel wel mogelijk is. Ik voel de bui al hangen. Maargoed, dat is het risico van uitzendkracht zijn. Buiten de onzekerheid qua inkomsten baal ik als een stekker, want ik heb het ongelofelijk naar m'n zin om m'n werk en ik wil helemaal niet weg. Bah.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 27 februari 2015 @ 19:26:55 #118
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150120407
Zo vandaag naar de 9 maandenbeurs geweest.
Wat een drukte en dom geregelde hallen.
Serieus, ik had geen idee waar de 9 maandenbeurs of de huishoudbeurs begon toen ik aan kwam lopen.
Heb wel leuke dingetjes kunnen scoren.
Jumbo pakket. Kruidvat tas, 4 pakken pampers voor 20 euro die heerlijk gratis worden thuisbezorgd en veel testertjes.
De huishoudbeurs is overigens pure ellende. Nooooooit meer.
Soort tokkie zwarte markt meets braderie en hordes mensen met koffertjes die een meter achter hun staan, zodat niemand er langs kan.
En een herrie! Alsof je in een wespennest stond.
pi_150120475
Goed verslag! :D
pi_150120539
Bij mijn vk is 4 keer standaard, maar dat is wasrschijnlijk idd vraag-aanbod idee en misschien declareren ze niet alles. Ze hebben een eigen echo apparaat.
Ik vond het voor mezelf wel fijn vanwege eerdere miskraam. Dus 8 weken intact-echo, 10 weken hartje luisteren (duurde zeker een minuut voor ze hem vond, zenuwslopend) 11 weken termijn en sindsdien bij elke controle hartje, maar na de eerste keer vonden ze hem steeds meteen, toen nog echo met 20 en 30 weken. Nu vanwege medisch elke keer echo, maar die is hooguit een minuut. En maandag mag ik voor ctg, (40 weken precies) maar dat zal ook niet standaard zijn. Als je medisch bent is er denk ik niet zo heel veel standaard meer.
Ik verwacht ook niet dat ze me maandag houden. Kind had na de heftige draaipoging ook geen afwijkend ritme, dus nu in rust zal dat vast ook wel los lopen.
Ja of ik beval dit weekend gewoon even.

Ik heb in mijn hoofd trouwens zitten dan kindjes rustig zijn vlak voor bevalling begint. Is dat echt iets of heb ik dat weer ergens uit de lucht geplukt. Want als dat klopt, komt ze vanavond niet. Ik krijg kopstoten tegen mijn ribben.
pi_150120558
Dat is zuur Kris! Wanneer krijg je duidelijkheid?

Mijn man vroeg vandaag vriendelijk of ik alsjeblieft de vluchtkoffer wilde inpakken, dus die staat ook klaar samen met een maxi cosi. Ik geloof niet dat Frits zich voor de ud laat zien, maar het was geloof ik de bedoeling om alles klaar te hebben staan voor de 37 weken. En nu zou ik stiekem wel leuk vinden als hij nu alvast zou komen, ook al vind ik het zwanger zijn ook nog steeds leuk.
pi_150120654
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:26 schreef faptist het volgende:
Zo vandaag naar de 9 maandenbeurs geweest.
Wat een drukte en dom geregelde hallen.
Serieus, ik had geen idee waar de 9 maandenbeurs of de huishoudbeurs begon toen ik aan kwam lopen.
Heb wel leuke dingetjes kunnen scoren.
Jumbo pakket. Kruidvat tas, 4 pakken pampers voor 20 euro die heerlijk gratis worden thuisbezorgd en veel testertjes.
De huishoudbeurs is overigens pure ellende. Nooooooit meer.
Soort tokkie zwarte markt meets braderie en hordes mensen met koffertjes die een meter achter hun staan, zodat niemand er langs kan.
En een herrie! Alsof je in een wespennest stond.
Die ervaring had ik ook altijd op de hhbeurs. Wij gingen dan ook altijd vrij snel weer weg. Maar beursen zijn vaak zo druk. Alleen de moeite als je weet dat je dingen meeneemt. Zoals bij een handwerkbeurs in mijn geval. Met 9maandenbeurs kijk ik van te voren altijd waar er dingen te scoren zijn en welke stands er zijn zodat ik die als eerste kan doen. Voordat de superdrukte losbarst zeg maar.
pi_150120846
Halverwege maart weet ik meer. Mag in ieder geval wel gewoon tot m'n verlof blijven. Dus worst case heb ik verlof en daarna recht op ww om een nieuwe baan te vinden.

Stiekem vind ik dat heel lief van je man, dat hij graag wil dat alles klaargezet gaat worden.

Huishoudbeurs en de negenmaandenbeurs heb ik met alle liefde aan me voorbij laten gaan.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150120936
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:02 schreef kooks11 het volgende:
Verlof! *O*

Strak overheen gelezen *O* Verlof is echt heel chill!

Ik heb 'Call the midwife' een paar maanden geleden gekeken, de teleurstelling was groot toen ik 'opeens' bij de laatste aflevering was.
pi_150121253
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:37 schreef Krisvc het volgende:
Halverwege maart weet ik meer. Mag in ieder geval wel gewoon tot m'n verlof blijven. Dus worst case heb ik verlof en daarna recht op ww om een nieuwe baan te vinden.

Stiekem vind ik dat heel lief van je man, dat hij graag wil dat alles klaargezet gaat worden.

Huishoudbeurs en de negenmaandenbeurs heb ik met alle liefde aan me voorbij laten gaan.
Het geeft je gelukkig wel de tijd om iets anders te zoeken, maar het blijft een rotsituatie! Halverwege maart is gelukkig niet heel ver weg, scheelt je in ieder geval langdurige onzekerheid.

Ik vind het heel lief van mijn man dat hij graag de koffer klaar heeft staan. Er zit ook kleding voor hem in, omdat hij het wel ziet gebeuren dat ik vol over hem kots. ;) Voor de zekerheid moest er ook een blikje cola bij, want misschien krijg ik daar gedurende de bevalling wel heel veel zin O+ . Morgen nog wat gezonde snacks inslaan en dan moet het goed komen denk ik (eet en drinktechnisch dan)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')